Witam wszystkich. Wczoraj tj. 16.09.2013r. o g.14:26 poprosiłam o przeczytanie mojej skargi do ETPCz przez życzliwą osobę, która miała już z tym do czynienia a nie sprawiłoby to jej problemu drogą emailową. Nie mam na tę moją prośbę odpowiedzi.Dlatego ponawiam ją. Pozdrawiam wszystkich Barbara z Radomia
UWAGA! W dzisiejszej "Gazecie Prawnej" ukazał się bardzo ważny dla nas artykuł dotyczący wysofywania spraw z sądów. Eksperci radzą tak jak wyżej: NIE WYCOFYWAĆ Z SĄDÓW SPRAW DO CZASU WEJŚCIA W ŻYCIE USTAWY! Poniżej wkleiłam tekst tego art. Prosiłabym Adminko o umieszczenie go na stronie.
Treśc artykułu z "GP":
Obietnica odsetek nie uzasadnia wycofania pozwów w sprawie zawieszonych emerytur.
Zawieszeni emeryci oczekujący na rozprawy w sprawie wypłaty wstrzymanych świadczeń nie powinni wycofywać skarg z sądów –radzą eksperci. Nie wiadomo bowiem, w jakiej ostatecznej wersji zostaną uchwalone przepisy dotyczące wypłaty zaległości. – Każdego dnia zwracają się do nas dziesiątki osób, które nie wiedzą, co mają zrobić. W najbliższym czasie mają bowiem stawić się w sądach apelacyjnych, które orzekną o ich prawie do wypłaty zawieszonych świadczeń – tłumaczy Marian Strudziński z Radomia, który zapoczątkował ogólnopolską akcję przeciwko ZUS. Powodem zamieszania jest ostatnia wersja projektu ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawa uległo zawieszeniu w okresie od 1 października 2011 r. do 21 listopada 2012 r. Przygotowało go Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Zgodnie z nim osoby pokrzywdzone przez przepisy, które później zostały uznane za niekonstytucyjne, będą mieć prawo do zaległości za 14 miesięcy wraz odsetkami. Proponowane rozwiązania nie będą mieć zastosowania wobec tych emerytów, którym wypłata świadczenia została ustalona na podstawie prawomocnego wyroku. Część zainteresowanych uważa takie rozwiązanie za niesprawiedliwe. Czytelniczka DGP, pracująca emerytka (imię i nazwisko do wiadomości redakcji) zwraca uwagę, że sąd apelacyjny, orzekając od wypłacie zaległej emerytury, odmówił jej przyznania praw do odsetek. – Ustawodawca wprowadzając zapis, że projekt ustawy nie obejmuje osób mających już prawomocne wyroki sądowe, dopuszcza się dyskryminacji części ubezpieczonych. Tym bardziej że faktycznie sądy nie chciały orzekać o prawie do odsetek – tłumaczy Karolina Miara, adwokat współpracujący z Kancelarią Kochański, Zięba i Partnerzy. Jednocześnie wskazuje, że osoby, które na podstawie prawomocnych wyroków sądowych otrzymają niższe świadczenia od tych przewidzianych w rządowej ustawie, mają prawo do ubiegania się o wyrównanie. – Prawo do wypłaty ulegnie przedawnieniu w ciągu trzech lat od daty wejścia przepisów – dodaje Karolina Miara. Eksperci wskazują także, że wycofanie sprawy z sądu na obecnym etapie prac nad projektem ustawy jest ryzykowne. Nie wiadomo bowiem, czy nieoczekiwana zmiana stanowiska rządu w sprawie wypłaty odsetek od zawieszonych emerytur nie jest tylko zabiegiem mającym na celu ograniczenie liczby spraw w sądach. – A jeśli ustawa nie zostanie uchwalona, bo trafi do sejmowej zamrażarki, to nikt nie przywróci terminu osobom, które same wycofały pozwy – przestrzega Karolina Miara.
Pozdrawiam wszystkich "zawieszonych" emerytów Grażyna z Warszawy
Czyli Pan Krzysztof zawsze ma SPRAWDZONE i bardzo dobre informacje o których nas informuje. Panie Krzysztofie bardzo dziękuję. Podziękowania też dla Pani Karoliny Miary, Adminki i Pana Mariana.
Kochani Zawieszeni pozdrawiam WSZYSTKICH b.b.ciepło :)) Krystyna
"Ustawodawca wprowadzając zapis, że projekt ustawy nie obejmuje osób mających już prawomocne wyroki sądowe, dopuszcza się dyskryminacji części ubezpieczonych."- należy chyba dodać: i na ich podstawie wypłacone zaległe świadczenia. Inaczej można zrozumieć, Ze nic nie dostaną ci co poszli do sądu.
Czytaj ze zrozumieniem i nie gadaj głupot! Trzeba tylko czekać na prawomocną ustawę i do tego czasu, nie wycofywać spraw z sądów. Odsetki dla tych, którzy mają wypłacone zaległe emerytury bez odsetek, musi być zapis w ustawie, aby te odsetki otrzymali. Pan Marian się tym zajął. Poza tym pisać do posłów, jak ustawa trafi pod obrady do sejmu, a nie do zamrażarki.
"Ustawodawca wprowadzając zapis, że projekt ustawy nie obejmuje osób mających już prawomocne wyroki sądowe, dopuszcza się dyskryminacji części ubezpieczonych."- należy chyba dodać: i na ich podstawie wypłacone zaległe świadczenia. Inaczej można zrozumieć, Ze nic nie dostaną ci co poszli do sądu.
"Ustawodawca wprowadzając zapis, że projekt ustawy nie obejmuje osób mających już prawomocne wyroki sądowe, dopuszcza się dyskryminacji części ubezpieczonych."- należy chyba dodać: i na ich podstawie wypłacone zaległe świadczenia. Inaczej można zrozumieć, Ze nic nie dostaną ci co poszli do sądu.
I jak zwykle ci którzy są bierni mają najlepiej - walczących stawia się w gorszej sytuacji. Tak nie może być - wygranym i wypłaconym bez odsetek - NALEŻY SIĘ WYRÓWNANIE -musimy tego dopilnować i zgłaszać uwagi do decydentów. Panie Marianie, Krzysztofie ... co możemy zrobić ?
Bardzo mądra odpowiedź dodam jedno odwiesić wszystkie zawieszone emerytury do 21.11.2012r. i wypłacić odsetki wszystkim poszkodowanym i pokrzywdzonych przecież to jest Państwo Prawa i wg Konstytucji obejmuje wszystkich zawieszonych mających legitymacje emeryta zawieszonego do dnia 21.11.2012r./nie ma znaczenia data złożenia wniosku o emeryturę, to są prawa nabyte z urzędu/. Ustawa to jasno i precyzyjnie powinna ująć, inaczej dalej niesprawiedliwość i dyskryminacja wśród obywateli.
Czytaj ze zrozumieniem i nie gadaj głupot! Trzeba tylko czekać na prawomocną ustawę i do tego czasu, nie wycofywać spraw z sądów. Odsetki dla tych, którzy mają wypłacone zaległe emerytury bez odsetek, musi być zapis w ustawie, aby te odsetki otrzymali. Pan Marian się tym zajął. Poza tym pisać do posłów, jak ustawa trafi pod obrady do sejmu, a nie do zamrażarki.
Ok. to wcale nie są głupoty, każdy widzi swój czubek nosa a zapomina, że jest dużo osób nie mających wypłaty zaległej zawieszonej emerytury w tym szczególnym okresie, ja życzę Wam wypłacenia odsetek- musi być zapis w ustawie, ale również musi być zapis jasny w ustawie przede wszystkim wypłatę emerytury wszystkim jeszcze zawieszonym do 21.11.2012r. Bez tego zapisu ustawa znowu dla zawieszonych będzie bublem.
Przecież walczą prawnicy w imieniu wszystkich pokrzywdzonych przez Państwo Prawa dalej bez wyobraźni,tylko dla swoich. Jak można pominąć w ustawie taki zapis to dyskryminacja zawieszonych emerytów.
Tak wygląda właśnie walka jedni wygrywają a drudzy są pokrzywdzeni. Szkoda, ze wcześniej nie stawali w obronie tych, którzy mieli takie same prawa a w sądach otrzymywali różne wyroki -wtedy o dyskryminacji nie było na blogu mowy.
Od wyroku SO - korzystnym dla mnie dot. zaległej emerytury, natomiast negatywnym dot. odsetek, powód ZUS bez odpowiedzialności. ZUS złożył odwołanie od zaległych a ja złożyłam odwołanie od odsetek. Otrzymałam z SA wezwanie do wskazania wartości przedmiotu zaskarżenia tj. odsetek. Bardzo proszę o poinformowanie jak liczyć wartość odsetek, napewno od dnia powstania tj.5.11.2011 r.(dzień wypłaty emerytury) lecz nie wiem do kiedy?, jaką datę uchwycić?. Nie wiem też, czy od kwoty emerytury brutto, czy netto?. Chyba netto, bo podatek to chyba odprowadzi ZUS. Równiez prosiłabym o poinformowanie czy wraz z odpowiedzią informującą o wartości odsetek mogę również załączyć rządowy projekt ustawy i wyroki innych sądów z pozytywnymi rozstrzygnięciami w sprawie odsetek? Z wyrazami szacunku dla uczestników blogu. GRAŻKA.
Grażko ja czekam na decyzję ZUS w sprawie odsetek. Odsetki liczy się od dnia wymagalności do dnia zapłaty / na stronie ZUS jest kalkulator/ w takiej sytuacji trudna sprawa podać kwotę. Jeżeli wypłaty jeszcze nie ma. Jedynie na dzień złożenia odwołania od każdej miesięcznej kwoty zaległej emerytury . Pozdrawiam Irena z Lubuskiego
Drodzy zawieszeni, walczacy emeryci. BADZMY DLA SIBIE UPRZEJMI. Jestesmy juz ludzmi wiekowymi i musimy dawac dobry przyklad mlodziezy. Czy to takie drudne. Wygralismy i to najwazniejsze. Alicja z Czestochowy
Kochani oni mają czas jeżeli chodzi o nas! Bardzo ekspresowo załatwiają ustawy które są przeciwko NAM a z korzyścią dla nich! NIE przejmują się tym że odsetki rosną i na pewno wymyślą coś co by na tym oni nie stracili a nawet skorzystali. Ja im NIE WIERZĘ i mam duże wątpliwości jeżeli chodzi o obietnice które DALI PRZED KAMERAMI. Krystyna
Tę informację odczytał prowadzący serwis informacyjny. A swoją drogą, to ciekawe skąd to wiedział. Musiało wyjść z rządu, no bo kto ważyłby się coś takiego podać.
Ktoś napisał na blogu, że odsetki za 14 m-cy, a dlaczego? Do momentu kiedy nam wypłacano na bieżąco od 22.XI.2013 to już jest 13 m-cy , a ten cały rok to już nie. Czy nie mam racji? AK
Zła podpowiedź. Liczy się oddzielnie odsetki za każdy miesiąc, ponieważ w każdym następnym miesiącu skraca się czas zadłużenia. Ponadto wcześniej ustawowe odsetki wynosiły 14%, dopiero od kilku miesięcy wynoszą 13%. Tutaj też trzeba sprawdzić, czy to będzie oddzielnie obliczane. Ale na to mamy jeszcze trochę czasu i dokładnie to sprawdzimy.
Do anonima z 19:26 Na początku tego roku obliczałam odsetki ustawowe przez internet według specjalnego kalkulatora i wówczas wskazywano odsetki ustawowe 14%, więc nie sądzę, aby wprowadzano użytkowników w błąd.
Do Anonima z 19:20 Jak liczy się odsetki? Co to znaczy sumujemy odsetki? Np. od sumy 1000 za dany miesiąc odsetki wynoszą 200 zł. Czy w następnym miesiącu do 1000 zł dodajemy 200 i liczymy od 1200zł. ? Wiem,że na odsetki przyjdzie czas ale szkolenie możemy już zacząć. Pozdrawiam B
Oj, księgowi, księgowi...:))) Skorzystajcie z kalkulaltora odsetek. A nie zapominajcie o doliczeniu waloryzacji kwotowej 2012 i waloryzacji procentowej 2013... :)))
Też liczyłam odsetki sama i na pewno moje wyliczenie nie będzie zgodne z wyliczeniem ZUS. Pracując, co kwartał przedkładałam do ZUS doliczenie stażu i otrzymywałam nową decyzję. Na podstawie tych decyzji liczyłam odsetki. Jakież było moje zdziwienie, gdy otrzymałam z SA apelację ZUS od mojej wygranej zaległej, gdzie w/g wyliczeń ZUS jest określona wartość zaskarżenia - niższa niż moje wyliczenia zaległej. Ktoś z Państwa wcześniej już pisał, ze ZUS i tak wyliczy po swojemu odsetki i skoryguje nasz błąd. Zofia
Właśnie , to samo w moim przypadku.ZUS , po złożeniu przeze mnie zaśw. o zatrudnieniu , co kwartał wydawał nową decyzję . Tymczasem , spłacając zaległe , i wznawiając wypłatę , w ogóle nie wziął tego pod uwagę - nie wział pod uwaę własnych decyzji. Czy ktoś ma wiedzę , na jakiej podstawie ZUS tak postępuje , i czy to jest zgodne z prawem ?Pozdrawiam.
Super te wyliczenia wyglądają:)) Ale co będzie jak nasi rządzący mają inne przeliczniki? Nie dzielmy jeszcze skóry na niedźwiedziu:)) Przepraszam i pozdrawiam.BS
Do Pani B. Odsetki ustawowe jak ktoś już napisał od 2008 wynoszą 13%. Zdecydowanie. Nie liczymy odsetek od odsetek. Liczy się je tak:żeby było łatwiej weźmy kwotę 1.000 zł. I m-c 1.000x13%:365x30=10,68 zł, II m-c 2.000x13%:365x30=21,37 zł itd aż do 21 listopada 2012 r. od 22.XI. całą nalezną kwotę mnożymy przez 13% dzielimy przez 365 i mnożymy przez liczbę dni od 22.XI do dnia wypłaty./przypuszczalnej/.Dokładnie się nie wyliczy.a jakąś datę końcową trzeba przyjąć. Odsetki od odsetek można liczyć wtedy, kiedy ZUS mimo prawomocnego wyroku nie wypłacizaległej kwoty.Wtedy i odsetki stają się zaległością.M.
Dzień dobry. Proszę o informację czy w przypadku gdy otrzymałam wyrok oddalający skargę z Sądu Apelacyjnego w dniu 10 września 2013 roku mam wnieść skargę do Sądu Najwyższego, czy czekać na ustawę. Danuta z Zamościa
http://www.senat.gov.pl/prace/senat/inicjatywy-ustawodawcze/wykonanie-orzeczen-tk/ Proszę nacisnąć po prawej stronie 1 lub 2 -ukarze się sprawozdanie komisji z dnia 18 września2013r(druk 408 S)
Przedłużenie terminu złożenia sprawozdania 2013-10-31
Dzień dobry państwu Prosze o porade opisze po krótce sytuacje. 20.09.2011 roku zus zawiesił mi wypłacanie emerytury ze względu na kontynuowanie zatrudnienia. Pod koniec sierpnia bieżącego roku dowiedziałam się że decyzja o zawieszeniu była niesłuszna i Wyrokiem trybunału została zniesiona. Złożyłam więc w zusie w dniu 02-09-2013 wniosek o ponowne przyznanie emerytury . Odpowiedz otrzymałam ekspresowo bo już 12.09.2013. Pismo z zusu informuje o ponownym przeliczeniu wysokości emerytury i przyznaniu jej od dnia 1.09.2013. Pismo to zawiera również pouczenie o możliwości odwolania sie o decyzji zus w terminie 30 dni od daty otrzymania niniejszego pisma. Czy żeby odzyskac zaległe świadczenia powinnam odwołać się od decyzji Zus o przyznaniu emerytury od 1.09.2013. Tu pojawia się jeszcze pytanie czy jesli teraz zgodzę się pobierac emeryturę od 1.09.2013 to czy mam szanse odzyskać zaległe świadczenia (za okres od momentu zawieszenia wypłat emerytur czyli od 20.09.2013 do 1.08.2013)czy też mi przepadną? Na ile rozumiem sytuacje na dzień dzisiejszy mam prawo wnosić do zusu o zwrot wstrzymanych emertytur za okres od momentu wydania wyroku przez trybunał do dnia dzisiejszego czy ja to dobrze rozumiem? Poradźcie mi proszę.
poradźcie co robić mam rozprawę w SO w szczecinie. czy ktoś z przed wygrał w szczecinie. proszę odezwijcie się szczeciniacy.pozdrawiam wszystkich Mery.
Witam wszystkich.
OdpowiedzUsuńWczoraj tj. 16.09.2013r. o g.14:26 poprosiłam o przeczytanie mojej skargi do ETPCz przez życzliwą osobę, która miała już z tym do czynienia a nie sprawiłoby to jej problemu drogą emailową. Nie mam na tę moją prośbę odpowiedzi.Dlatego ponawiam ją.
Pozdrawiam wszystkich Barbara z Radomia
Barbaro podaj swoją pocztę, to może będzie łatwiej dotrzeć do Ciebie osobom, które nie chcą swojej poczty ujawniać.
UsuńPodaję swój email:b_pastuszka@interia.pl
Usuńdot. wpisu 9:25
UWAGA! W dzisiejszej "Gazecie Prawnej" ukazał się bardzo ważny dla nas artykuł dotyczący wysofywania spraw z sądów. Eksperci radzą tak jak wyżej: NIE WYCOFYWAĆ Z SĄDÓW SPRAW DO CZASU WEJŚCIA W ŻYCIE USTAWY!
OdpowiedzUsuńPoniżej wkleiłam tekst tego art. Prosiłabym Adminko o umieszczenie go na stronie.
Treśc artykułu z "GP":
Obietnica odsetek nie uzasadnia wycofania pozwów w sprawie zawieszonych emerytur.
Zawieszeni emeryci oczekujący na rozprawy w sprawie wypłaty wstrzymanych świadczeń nie powinni wycofywać skarg z sądów –radzą eksperci. Nie wiadomo bowiem, w jakiej ostatecznej wersji zostaną uchwalone przepisy dotyczące wypłaty zaległości.
– Każdego dnia zwracają się do nas dziesiątki osób, które nie wiedzą, co mają zrobić. W najbliższym czasie mają bowiem stawić się w sądach apelacyjnych, które orzekną o ich prawie do wypłaty zawieszonych świadczeń – tłumaczy Marian Strudziński z Radomia, który zapoczątkował ogólnopolską akcję przeciwko ZUS.
Powodem zamieszania jest ostatnia wersja projektu ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawa uległo zawieszeniu w okresie od 1 października 2011 r. do 21 listopada 2012 r. Przygotowało go Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.
Zgodnie z nim osoby pokrzywdzone przez przepisy, które później zostały uznane za niekonstytucyjne, będą mieć prawo do zaległości za 14 miesięcy wraz odsetkami. Proponowane rozwiązania nie będą mieć zastosowania wobec tych emerytów, którym wypłata świadczenia została ustalona na podstawie prawomocnego wyroku.
Część zainteresowanych uważa takie rozwiązanie za niesprawiedliwe. Czytelniczka DGP, pracująca emerytka (imię i nazwisko do wiadomości redakcji) zwraca uwagę, że sąd apelacyjny, orzekając od wypłacie zaległej emerytury, odmówił jej przyznania praw do odsetek.
– Ustawodawca wprowadzając zapis, że projekt ustawy nie obejmuje osób mających już prawomocne wyroki sądowe, dopuszcza się dyskryminacji części ubezpieczonych. Tym bardziej że faktycznie sądy nie chciały orzekać o prawie do odsetek – tłumaczy Karolina Miara, adwokat współpracujący z Kancelarią Kochański, Zięba i Partnerzy.
Jednocześnie wskazuje, że osoby, które na podstawie prawomocnych wyroków sądowych otrzymają niższe świadczenia od tych przewidzianych w rządowej ustawie, mają prawo do ubiegania się o wyrównanie.
– Prawo do wypłaty ulegnie przedawnieniu w ciągu trzech lat od daty wejścia przepisów – dodaje Karolina Miara.
Eksperci wskazują także, że wycofanie sprawy z sądu na obecnym etapie prac nad projektem ustawy jest ryzykowne. Nie wiadomo bowiem, czy nieoczekiwana zmiana stanowiska rządu w sprawie wypłaty odsetek od zawieszonych emerytur nie jest tylko zabiegiem mającym na celu ograniczenie liczby spraw w sądach.
– A jeśli ustawa nie zostanie uchwalona, bo trafi do sejmowej zamrażarki, to nikt nie przywróci terminu osobom, które same wycofały pozwy – przestrzega Karolina Miara.
Pozdrawiam wszystkich "zawieszonych" emerytów
Grażyna z Warszawy
Czyli Pan Krzysztof zawsze ma SPRAWDZONE i bardzo dobre informacje o których nas informuje.
OdpowiedzUsuńPanie Krzysztofie bardzo dziękuję. Podziękowania też dla Pani Karoliny Miary, Adminki i Pana Mariana.
Kochani Zawieszeni pozdrawiam WSZYSTKICH b.b.ciepło :)) Krystyna
Nie wszystkie
Usuń"Ustawodawca wprowadzając zapis, że projekt ustawy nie obejmuje osób mających już prawomocne wyroki sądowe, dopuszcza się dyskryminacji części ubezpieczonych."- należy chyba dodać: i na ich podstawie wypłacone zaległe świadczenia. Inaczej można zrozumieć, Ze nic nie dostaną ci co poszli do sądu.
OdpowiedzUsuńCzytaj ze zrozumieniem i nie gadaj głupot! Trzeba tylko czekać na prawomocną ustawę i do tego czasu, nie wycofywać spraw z sądów. Odsetki dla tych, którzy mają wypłacone zaległe emerytury bez odsetek, musi być zapis w ustawie, aby te odsetki otrzymali.
UsuńPan Marian się tym zajął. Poza tym pisać do posłów, jak ustawa trafi pod obrady do sejmu, a nie do zamrażarki.
"Ustawodawca wprowadzając zapis, że projekt ustawy nie obejmuje osób mających już prawomocne wyroki sądowe, dopuszcza się dyskryminacji części ubezpieczonych."- należy chyba dodać: i na ich podstawie wypłacone zaległe świadczenia. Inaczej można zrozumieć, Ze nic nie dostaną ci co poszli do sądu.
OdpowiedzUsuń"Ustawodawca wprowadzając zapis, że projekt ustawy nie obejmuje osób mających już prawomocne wyroki sądowe, dopuszcza się dyskryminacji części ubezpieczonych."- należy chyba dodać: i na ich podstawie wypłacone zaległe świadczenia. Inaczej można zrozumieć, Ze nic nie dostaną ci co poszli do sądu.
OdpowiedzUsuńPodaję swój email:b_pastuszka@interia.pl
OdpowiedzUsuńdot. wpisu 9:25
I jak zwykle ci którzy są bierni mają najlepiej - walczących stawia się w gorszej sytuacji. Tak nie może być - wygranym i wypłaconym bez odsetek - NALEŻY SIĘ WYRÓWNANIE -musimy tego dopilnować i zgłaszać uwagi do decydentów. Panie Marianie, Krzysztofie ... co możemy zrobić ?
OdpowiedzUsuńNIE PANIKOWAĆ.
UsuńBardzo mądra odpowiedź dodam jedno odwiesić wszystkie zawieszone emerytury do 21.11.2012r. i wypłacić odsetki wszystkim poszkodowanym i pokrzywdzonych przecież to jest Państwo Prawa i wg Konstytucji obejmuje wszystkich zawieszonych mających legitymacje emeryta zawieszonego do dnia 21.11.2012r./nie ma znaczenia data złożenia wniosku o emeryturę, to są prawa nabyte z urzędu/.
UsuńUstawa to jasno i precyzyjnie powinna ująć, inaczej dalej niesprawiedliwość i dyskryminacja wśród obywateli.
Anonimowy17 września 2013 11:35
UsuńCzytaj ze zrozumieniem i nie gadaj głupot! Trzeba tylko czekać na prawomocną ustawę i do tego czasu, nie wycofywać spraw z sądów. Odsetki dla tych, którzy mają wypłacone zaległe emerytury bez odsetek, musi być zapis w ustawie, aby te odsetki otrzymali.
Pan Marian się tym zajął. Poza tym pisać do posłów, jak ustawa trafi pod obrady do sejmu, a nie do zamrażarki.
Ok. to wcale nie są głupoty, każdy widzi swój czubek nosa a zapomina, że jest dużo osób nie mających wypłaty zaległej zawieszonej emerytury w tym szczególnym okresie, ja życzę Wam wypłacenia odsetek- musi być zapis w ustawie, ale również musi być zapis jasny w ustawie przede wszystkim wypłatę emerytury wszystkim jeszcze zawieszonym do 21.11.2012r. Bez tego zapisu ustawa znowu dla zawieszonych będzie bublem.
UsuńAnonimowy z 12:34
UsuńTrzeba zwrocić się do autorytetu "kich" on wie jak problemy rozwiązywać, żeby ustawa nie byla bublem.
Przecież walczą prawnicy w imieniu wszystkich pokrzywdzonych przez Państwo Prawa dalej bez wyobraźni,tylko dla swoich. Jak można pominąć w ustawie taki zapis to dyskryminacja zawieszonych emerytów.
UsuńTak wygląda właśnie walka jedni wygrywają a drudzy są pokrzywdzeni. Szkoda, ze wcześniej nie stawali w obronie tych, którzy mieli takie same prawa a w sądach otrzymywali różne wyroki -wtedy o dyskryminacji nie było na blogu mowy.
UsuńAnonimowy z 14:57: że też ci język kołkiem nie stanie... Jak możesz?
UsuńAnonimowy17 września 2013 14:57
UsuńAch! Jakie to polskie!!
Od wyroku SO - korzystnym dla mnie dot. zaległej emerytury, natomiast negatywnym dot. odsetek, powód ZUS bez odpowiedzialności. ZUS złożył odwołanie od zaległych a ja złożyłam odwołanie od odsetek. Otrzymałam z SA wezwanie do wskazania wartości przedmiotu zaskarżenia tj. odsetek. Bardzo proszę o poinformowanie jak liczyć wartość odsetek, napewno od dnia powstania tj.5.11.2011 r.(dzień wypłaty emerytury) lecz nie wiem do kiedy?, jaką datę uchwycić?. Nie wiem też, czy od kwoty emerytury brutto, czy netto?. Chyba netto, bo podatek to chyba odprowadzi ZUS. Równiez prosiłabym o poinformowanie czy wraz z odpowiedzią informującą o wartości odsetek mogę również załączyć rządowy projekt ustawy i wyroki innych sądów z pozytywnymi rozstrzygnięciami w sprawie odsetek? Z wyrazami szacunku dla uczestników blogu. GRAŻKA.
OdpowiedzUsuńGrażko ja czekam na decyzję ZUS w sprawie odsetek. Odsetki liczy się od dnia wymagalności do dnia zapłaty
Usuń/ na stronie ZUS jest kalkulator/ w takiej sytuacji trudna sprawa podać kwotę. Jeżeli wypłaty jeszcze nie ma. Jedynie na dzień złożenia odwołania od każdej miesięcznej kwoty zaległej emerytury .
Pozdrawiam Irena z Lubuskiego
W internecie są specjalne kalkulatory do obliczania odsetek ustawowych za każdy miesiąc, od momentu zaistnienia długu do chwili jego uregulowania.
Usuńczy dniem wymagalności przy obliczaniu odsetek jest dzień w którym otrzymuje się emeryturę, czy następny kolejny np. emerytura 5,odsetki od 6/-go Anna
UsuńJeden dzień nie robi większej różnicy.
Usuńdo Anny:
Usuńdniem wymagalności jest dzień po terminie wypłaty (tutaj"6")
ETPCz uznał dzisiaj skargę ojca Grzegorza Przemyka.
OdpowiedzUsuńhttp://wiadomosci.wp.pl/?ticaid=11152c
Pełny link:
Usuńhttp://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Europejski-Trybunal-Praw-Czlowieka-uznal-skarge-ojca-Grzegorza-Przemyka,wid,15992752,wiadomosc.html?ticaid=11152d&_ticrsn=3
Więcej z komentarzami:
Usuńhttp://niezalezna.pl/46090-strasburg-polska-zlamala-europejska-konwencje-i-nie-wyjasnila-smierci-przemyka
Dla odmiany
OdpowiedzUsuńhttp://twarzebiznesu.pl/artykuly/732260,milionowe-odprawy-dla-wiceszefow-kghm.html
Drodzy zawieszeni, walczacy emeryci.
OdpowiedzUsuńBADZMY DLA SIBIE UPRZEJMI.
Jestesmy juz ludzmi wiekowymi i musimy dawac dobry przyklad mlodziezy. Czy to takie drudne.
Wygralismy i to najwazniejsze.
Alicja z Czestochowy
W sobotę lub niedzielę usłyszałam w jakimś serwisie TV info, że ustawa rekompensacyjna ma obowiązywać od nowego roku.
OdpowiedzUsuńJeżeli przyspieszą prace legislacyjne to może wejdzie od nowego roku pozdrawiam
UsuńOdsetki rosną z budżetu, czyli z kieszeni podatnika. Jeśli ustawa ma wejść w życie to musi się to stać szybko. Inaczej nie miałaby sensu.
UsuńKochani oni mają czas jeżeli chodzi o nas!
UsuńBardzo ekspresowo załatwiają ustawy które są przeciwko NAM a z korzyścią dla nich!
NIE przejmują się tym że odsetki rosną i na pewno wymyślą coś co by na tym oni nie stracili a nawet skorzystali.
Ja im NIE WIERZĘ i mam duże wątpliwości jeżeli chodzi o obietnice które DALI PRZED KAMERAMI. Krystyna
Tę informację odczytał prowadzący serwis informacyjny. A swoją drogą, to ciekawe skąd to wiedział. Musiało wyjść z rządu, no bo kto ważyłby się coś takiego podać.
UsuńPrzecież Premier to powiedział przed kamerami w tvn24
UsuńBędą musieli coś uczynić , bo czekają ich W Y B O R Y. Adam z Torunia
OdpowiedzUsuńKtoś napisał na blogu, że odsetki za 14 m-cy, a dlaczego?
OdpowiedzUsuńDo momentu kiedy nam wypłacano na bieżąco od 22.XI.2013 to już jest 13 m-cy , a ten cały rok to już nie.
Czy nie mam racji? AK
Prawie 13 i 21 dni dla pracujących
UsuńOdsetki od października 2011 r. do dnia wejścia ustawy w życie.
OdpowiedzUsuńOd następnego dnia po wyznaczonym dniu wypłaty, np: wypłata emerytury 25, odsetki liczone od 26.
UsuńDla przypomnienia jutro 18 września 2013 SENAT
OdpowiedzUsuńKomisja Rodziny i Polityki Społecznej oraz Komisja Ustawodawcza
godz. 15.30, sala 217
Proszę o link do oglądania tego posiedzenia przez internet.
UsuńSkorzystaj z tego linku:
Usuńhttp://www.senat.gov.pl/transmisje/
Jutro pojawią się tam kolejne transmisje w zakładce "bieżące transmisje".
Oczywiśćie,że tak
OdpowiedzUsuńOdsetki za 2012 i 2013 liczy się bardzo prosto razy 13% bo to cały rok,tylko 2011 r,trzeba policzyć miesiącami
OdpowiedzUsuńZła podpowiedź. Liczy się oddzielnie odsetki za każdy miesiąc, ponieważ w każdym następnym miesiącu skraca się czas zadłużenia. Ponadto wcześniej ustawowe odsetki wynosiły 14%, dopiero od kilku miesięcy wynoszą 13%.
UsuńTutaj też trzeba sprawdzić, czy to będzie oddzielnie obliczane. Ale na to mamy jeszcze trochę czasu i dokładnie to sprawdzimy.
Jeszcze dopowiem - skraca się czas zadłużenia, ale sumujemy odsetki i od ich sumy doliczamy następne.
UsuńCzy odsetki ZUS-u są opodatkowane
UsuńDo Anonimowego z 19:17
UsuńMylisz się. Od roku 2008 ustawowe odsetki nie zmieniły się i przez cały ten czas, aż do dzisiaj, wynoszą 13%.
Do anonima z 19:26
UsuńNa początku tego roku obliczałam odsetki ustawowe przez internet według specjalnego kalkulatora i wówczas wskazywano odsetki ustawowe 14%, więc nie sądzę, aby wprowadzano użytkowników w błąd.
Do Anonima z 19:20
UsuńJak liczy się odsetki? Co to znaczy sumujemy odsetki?
Np. od sumy 1000 za dany miesiąc odsetki wynoszą 200 zł.
Czy w następnym miesiącu do 1000 zł dodajemy 200 i liczymy od 1200zł. ?
Wiem,że na odsetki przyjdzie czas ale szkolenie możemy już zacząć.
Pozdrawiam
B
Do B
UsuńI m-c obliczasz odsetki załóżmy:1000zł x 113%= 1130zł
II m-c -- 1130zł x 113%= 1276,90zł
III m-c -- 1276,90 zł x 113%= 1442,90zł
IV ....
Oczywiście podane wyżej sumy należności od razu z odsetkami!
UsuńOj, księgowi, księgowi...:)))
UsuńSkorzystajcie z kalkulaltora odsetek.
A nie zapominajcie o doliczeniu waloryzacji kwotowej 2012 i waloryzacji procentowej 2013... :)))
O sorry, tylko waloryzacji kwotowej 2012 ...:)))
Usuńpowyższe obliczenie jest błędne, bo obliczono odsetki w stosuku miesięcznym, a nie rocznym,poniżej kalkulator do obliczania odsetek ustawowych:
Usuńhttp://www.kalkulatory.gofin.pl/12,Kalkulator-odsetek-ustawowych.html?gclid=CKGEoZiD07kCFcpX3godpRUAoQ
Też liczyłam odsetki sama i na pewno moje wyliczenie nie będzie zgodne z wyliczeniem ZUS. Pracując, co kwartał przedkładałam do ZUS doliczenie stażu i otrzymywałam nową decyzję. Na podstawie tych decyzji liczyłam odsetki. Jakież było moje zdziwienie, gdy otrzymałam z SA apelację ZUS od mojej wygranej zaległej, gdzie w/g wyliczeń ZUS jest określona wartość zaskarżenia - niższa niż moje wyliczenia zaległej. Ktoś z Państwa wcześniej już pisał, ze ZUS i tak wyliczy po swojemu odsetki i skoryguje nasz błąd. Zofia
OdpowiedzUsuńWłaśnie , to samo w moim przypadku.ZUS , po złożeniu przeze mnie zaśw. o zatrudnieniu , co kwartał wydawał nową decyzję . Tymczasem , spłacając zaległe , i wznawiając wypłatę , w ogóle nie wziął tego pod uwagę - nie wział pod uwaę własnych decyzji. Czy ktoś ma wiedzę , na jakiej podstawie ZUS tak postępuje , i czy to jest zgodne z prawem ?Pozdrawiam.
Usuńod 1000 to 13% jest 130 a nie 200 drugi m-c 1130 x 13%
OdpowiedzUsuń13% w stosunku rocznym, nie miesięcznym.
UsuńSic!
UsuńHalo 19:45
UsuńWyrażnie napisałam np:
Chodziło mi o ZASADĘ
B
Super te wyliczenia wyglądają:))
OdpowiedzUsuńAle co będzie jak nasi rządzący mają inne przeliczniki?
Nie dzielmy jeszcze skóry na niedźwiedziu:))
Przepraszam i pozdrawiam.BS
Od której kwoty emerytury liczymy odsetki, czy brutto, czy netto, podając do SA wartość zaskarżenia przy apelacji od odsetek.
OdpowiedzUsuńOD KWOTY BRUTTO!!
UsuńDo Pani B. Odsetki ustawowe jak ktoś już napisał od 2008 wynoszą 13%. Zdecydowanie. Nie liczymy odsetek od odsetek. Liczy się je tak:żeby było łatwiej weźmy kwotę 1.000 zł. I m-c 1.000x13%:365x30=10,68 zł, II m-c 2.000x13%:365x30=21,37 zł itd aż do 21 listopada 2012 r. od 22.XI. całą nalezną kwotę mnożymy przez 13% dzielimy przez 365 i mnożymy przez liczbę dni od 22.XI do dnia wypłaty./przypuszczalnej/.Dokładnie się nie wyliczy.a jakąś datę końcową trzeba przyjąć. Odsetki od odsetek można liczyć wtedy, kiedy ZUS mimo prawomocnego wyroku nie wypłacizaległej kwoty.Wtedy i odsetki stają się zaległością.M.
OdpowiedzUsuńDroga M,
UsuńBardzo ale to bardzo Ci dziękuję za merytoryczną odpowiedz.
Zapewne wygram bez odsetek i podszkolę się do tego czasu.
Pozdrawiam.
B.
Chciałam jeszcze dodać, że te 30 to liczba dni w m-cu, jeżeli m-c ma 31 dni to razy 31 jeżeli to jest luty to 28 lub 29.
OdpowiedzUsuńwłaśnie dziś otrzymałam wyrok oddalający z uzasadnieniem czy wnosić apelację
OdpowiedzUsuńDzień dobry. Proszę o informację czy w przypadku gdy otrzymałam wyrok oddalający skargę z Sądu Apelacyjnego w dniu 10 września 2013 roku mam wnieść skargę do Sądu Najwyższego, czy czekać na ustawę. Danuta z Zamościa
OdpowiedzUsuńhttp://www.senat.gov.pl/prace/senat/inicjatywy-ustawodawcze/wykonanie-orzeczen-tk/
OdpowiedzUsuńProszę nacisnąć po prawej stronie 1 lub 2 -ukarze się sprawozdanie komisji z dnia 18 września2013r(druk 408 S)
Przedłużenie terminu złożenia sprawozdania 2013-10-31
KU, KRiPS
2013-09-18
druk nr 408 S
Dzień dobry państwu
OdpowiedzUsuńProsze o porade opisze po krótce sytuacje. 20.09.2011 roku zus zawiesił mi wypłacanie emerytury ze względu na kontynuowanie zatrudnienia.
Pod koniec sierpnia bieżącego roku dowiedziałam się że decyzja o zawieszeniu była niesłuszna i Wyrokiem trybunału została zniesiona.
Złożyłam więc w zusie w dniu 02-09-2013 wniosek o ponowne przyznanie emerytury . Odpowiedz otrzymałam ekspresowo bo już 12.09.2013. Pismo z zusu informuje o ponownym przeliczeniu wysokości emerytury i przyznaniu jej od dnia 1.09.2013. Pismo to zawiera również pouczenie o możliwości odwolania sie o decyzji zus w terminie 30 dni od daty otrzymania niniejszego pisma. Czy żeby odzyskac zaległe świadczenia powinnam odwołać się od decyzji Zus o przyznaniu emerytury od 1.09.2013. Tu pojawia się jeszcze pytanie czy jesli teraz zgodzę się pobierac emeryturę od 1.09.2013 to czy
mam szanse odzyskać zaległe świadczenia (za okres od momentu zawieszenia wypłat emerytur czyli od 20.09.2013 do 1.08.2013)czy też mi przepadną? Na ile rozumiem sytuacje na dzień dzisiejszy mam prawo wnosić do zusu o zwrot wstrzymanych emertytur za okres od momentu wydania wyroku przez trybunał do dnia dzisiejszego czy ja to dobrze rozumiem? Poradźcie mi proszę.
Jolanta
poradźcie co robić mam rozprawę w SO w szczecinie. czy ktoś z przed wygrał w szczecinie. proszę odezwijcie się szczeciniacy.pozdrawiam wszystkich Mery.
OdpowiedzUsuń