21 marca 2013

Wiosna


Drodzy Państwo!
Dziś mamy 
PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY
U mnie za oknem taką wiosnę widać:


Bardzo dziękuję wszystkim Państwu za docenienie mojej pracy na bogu.

O wszystkich podziękowaniach na bieżąco informuję Pana Mariana 
Zawsze można do mnie wysłać maila z zapytaniem czy wszystko dotarło.

A teraz wracamy już do naszych codziennych spraw.

Drodzy Państwo!
Nadal poszukuję osób, które w naszym imieniu założą STOWARZYSZENIE.

Bardzo proszę osoby chętne na członków założycieli o zgłaszania się do mnie na maila emerytura.zawieszenie@wp.pl

W temacie wiadomości proszę wpisać 




STOWARZYSZENIE.



Utworzę dziś zakładkę o nazwie 
PORADNIK EMERYTA.
Zakładka będzie zawierała informacje na temat przeliczania emerytur.
Bardzo serdecznie zapraszam do współpracy w powyższej zakładce wszystkich państwa mających wiadomości w kwestii liczenia emerytur.

W  szczególności do współpracy zapraszam:

Panią Jot.
Panią Jadwigę z Aleksandrowa Łódzkiego
Panią Krys
Pana Krzysztofa
Pana Z.K

W imieniu Pana Z.K. zapraszam Państwa na stronę:

EMERYTURY67

a także na forum poradnictwa emerytalnego:
Forum EmRent.pl



33 komentarze:

  1. "....zapraszam p.Aleksandrę..." - czy to chodzi o p.Jadwigę z Aleksandrowa Łódzkiego?
    Bo porad p. Aleksandry nie spotkałam na blogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak. Chodzi o Panią Jadwigę. Już poprawiłam
      Dziękuję

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za polecenie moich stron, które zaczynam tworzyć. Nie są jeszcze gotowe i trochę to potrwa, bo traktuję je trochę hobbystycznie. Z założenia chcę stworzyć dla Czytelników strony, które będą praktyczne i łatwe w nawigacji, aby można było dotrzeć do wyłącznie swoich porad i nie pomylić z inną. Będą uzupełniane w miarę możliwości czasowych. Ten blog mnie do tego także zainspirował.

      Zdaję sobie sprawę, że każdy z Państwa ma swoją mocną stronę i swoją dziedzinę, w której czuje się znawcą. Wie to, czego my nie wiemy. Ja mogę służyć pomocą głównie w sprawach uprawnień do emerytury i różnych przeliczeń, mniej za to w innych tematach. Może komuś z Państwa przydadzą się na tym blogu moje podpowiedzi w stworzonej przez P. Adminkę zakładce Poradnika, do której chętnie zajrzę.

      Pozdrawiam
      Z.K.

      Usuń
  2. Pomysł z "Poradnikiem " super - może wpisy w nim zamieszczane pozwolą nam być "pewniejszym siebie" w potyczkach z ZUS nie tylko o wypłatę świadczeń.:))
    Karol.

    OdpowiedzUsuń
  3. Brawo Pani Izo! Blog się rozwija, zawsze będzie wiec potrzebny. Dziękuję, ja chętnie będe korzystać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomyśł bardzo dobry.Szczególnie informacja,że wszystko na wniosek.Tak udalo mi sie odzyskać odsetki od wznowienia.Tym razem mam naliczoną emeryturę z uwagi na wiek potocznie zwana nowa lub powszechną.I ona mi wyszła wyższa niż wznowiona po TK.I ZUS nie chce mi wypłacać wyższej kwoty, zastawiając się przepisem,że nie mam rozwiazanego stosunku pracy. każda pani mówi co innego.Może to zostanie ujęte w poradniku.Chodzi 0 100zł.Dla mnie kwota astronomiczna.
    Pozdrawiam wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję pięknie Pani Izo za takie wyróżnienie i zaproszenie mnie do współpracy.Oczywiście nie mogę obiecać,że bardzo regularnie będę pisać w Poradniku Emeryta, albowiem mimo emerytury jestem dość zajętą osobą, ale zawsze kiedy tylko będę mogła komuś pomóc, zrobię to z przyjemnością.Miałabym tylko taką maleńką prośbę, aby Blogowicze podpisywali swoje wpisy chociaż imieniem, wtedy łatwiej jest odpowiadać,łatwiej po prostu komunikować się, nie rozmawia się wtedy z nikim, tylko z kimś.Myślę, że z imieniem będzie nam się lepiej dyskutowało.No i oczywiście mam nadzieję, że jeszcze wiele osób,których nie chcę szczegółowo wymieniać aby naprawdę nikogo nie pominąć, a których wpisy bardzo sobie cenię,będzie nadal wpisywało swoje mądre rady, komentarze i tak nadal będziemy sobie wzajemnie i miło pomagać.
    Pozdrawiam wszystkich serdecznie.Jadwiga z Aleksandrowa Łódzkiego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak sobie ładnie pomagacie, ale nikt nie pokusił się do
    s k ł a d n e g o napisania wzoru skargi do ETPCz :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To proszę może właśnie Ty pokusisz się o napisanie składnego , ładnego wzoru skargi do ETPCz. Nie można tylko żądać, trzeba także coś z siebie dać.Zatem czekamy na super wzorek.

      Usuń
    2. Ironia zbyteczna. Od samego początku coś tam też podpowiadałam, wyjaśniałam i wtedy nie było zwyczaju napadania na siebie nawzajem. Ale widać, nowi ludzie, nowe obyczaje :( H.

      Usuń
    3. Zauważyłam też H, nie tak obyczaje, jak ludzie złośliwi, z ironią. Spokojnie, z ignorancją ich.
      Pozdrawiam. Baska

      Usuń
  7. PS
    Z pewnoćią napisałabym sama i wrzuciła na blog, gdybym była biegła w sprawie. I wcale bym o to w obecnych klimacie bloga, nie prosiła. Inna jest moja działka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS
      I jeszcze jedno. Czasami nie warto czegoś zaczynać robić dla innych, bo tak jak rewolucja pożera własne dzieci, tak czasami obserwuję to na blogu. H.

      Usuń
    2. Droga Pani H.Proszę się nie zrażać takimi wpisami, bo są ludzie i ludziska i nic na to nie poradzimy.Ale są też ludzie życzliwi tak jak już Pani zdążyła się przekonać i pospieszyli Pani z pomocą.Proszę zostać z nami na blogu i głowa do góry.
      Pozdrawiam serdecznie.Jadwiga z Aleksandrowa Łódzkiego.
      P.S. No i oczywiście najłatwiej pozostawać Anonimowym, kiedy odpowiada się niegrzecznie.

      Usuń
  8. Skarga do ETPCz jest od jesieni na blogu. Korzystałam z niej bodajże w miesiącu październiku 2012r i wysłałam . Na ten moment na pewno trzeba ja sobie uaktualnić . Ja wysłałam jeszcze przed wyrokiem TK . Pozdrawiam Wanda z Mazur.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest w zakładce Archiwum.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma uzasadnienia a o nie mi chodzi. Dziwię się, że napotykam na milczenie osób, które pisały już skargę do ETPCZ. Korzystaliśmy z doświadczeń na drodze prawnej, ale jak ktoś znalazł się na tej końcowej, to już napotyka na mur. Czyżby moja chata z kraja? Dobrej nocy - H. W.

      Usuń
    2. Należy to zrobić na druku - proszę odnależć w google
      COUR EUROPÉENNE DES DROITS DE L'HOMME
      EUROPEAN COURT OF HUMAN RIGHTS
      EUROPEJSKI TRYBUNAŁ PRAW CZŁOWIEKA
      -
      i wypełnić
      a oto moje uzasadnienie , moż się przyda:


      14. Decyzję o przejściu na emeryturę podejmowałam, gdy obowiązek rozwiązania umowy o pracę jako warunek otrzymywania świadczenia z ZUS nie obowiązywał. Na podstawie decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w …..... , Inspektorat w …......... z dnia …..... 2009 roku, znak :08........../E ( kserokopia decyzji w załączeniu) nabyłam prawo do pobierania emerytury bez obowiązku rozwiązywania umowy o pracę. Przepis, na który powołuje się obecnie ZUS zawieszając wypłatę mojego świadczenia od 1października 2011 r. pozbawia mnie nabytych praw i w radykalny sposób zmienia moją sytuację prawną. Decyzja ZUS z dnia 0............2011r ( w załączeniu), pozbawia mnie praw nabytych wynikających z konstytucyjnej zasady demokratycznego państwa prawa. Jest oczywistym, że moim prawem nabytym, pod rządami przepisów, które obowiązywały w dniu mojego przejścia na emeryturę, nie jest przecież prawo do pobierania emerytury w ogóle, ale prawo do emerytury wypłacanej bez obowiązku rozwiązywania umowy o pracę choćby na dzień. Zaskarżana decyzja ZUS i przepis, który w niej przywołano, tych właśnie praw nabytych - emerytury wypłacanej bez obowiązku rozwiązywania umowy o pracę - mnie pozbawia. Sytuacja moja jest skomplikowana o tyle, że rozwiązanie umowy o pracę chociaż na jeden dzień , powoduje obowiązek pracodawcy ogłoszenia konkursu na moje stanowisko co oznacza, iż mogę utracić pracę wobec nie wygrania konkursu. Narusza więc zasadę demokratycznego państwa prawa i stanowi podstawę do utraty zaufania do instytucji państwowych.

      Pozdrawiam Wanda z Mazur

      Usuń
    3. chcę dodać , że to jest pkt 14 skargi do ETPCz
      Wanda z Mazur

      Usuń
    4. A jeszcze przypomnę, że ja pisałam w październiku 2012r. Wanda z Mazur

      Usuń
    5. Proszę o odpowiedź , czy się przydał ten tekst????? Wanda z Mazur

      Usuń
    6. http://www.google.pl/#hl=pl&sclient=psy-ab&q=informacja+wyja%C5%9Bniaj%C4%85ca+przeznaczona+wype%C5%82nienie+formularza+34+konwencji&oq=informacja+wyja%C5%9Bniaj%C4%85ca+przeznaczona+wype%C5%82nienie+formularza+34+konwencji&gs_l=hp.3...5503.19894.1.22892.35.35.0.0.0.1.433.4588.0j34j4-1.35.0...0.0...1c.1.7.psy-ab.MqmL-0pQpWk&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44158598,d.ZWU&fp=3200d91c34f0735c&biw=1218&bih=752


      Wanda z Mazur

      Usuń
  10. Do Pana Krzysztofa
    Pewnie przypomina Pan sobie dwudniową ożywioną dyskusję na blogu mojego przypadku: emerytura przyznana w 2008, nie zawieszona, ponieważ nie wypłacana ze względu na brak mojego wniosku (wysokie zarobki). Post z 6 lutego od godz.8:41, tytuł postu:Bieżąca emerytura w Sądzie
    Panie Krzysztofie dzisiaj otrzymałem z ZUS-su na moje konto pełną emeryturę. Miał Pan rację w przeciwieństwie do Z.K.
    Serdecznie pozdrawiam i dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaka miła wiadomość, zasłużony "miód na serce" dla p. Krzysztofa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Do Pani Wandy z Mazur (jak to pięknie brzmi :), z godz. 8:18. Bardzo dziękuję. Ten tekst przeredaguję, dodam informację o wyroku TK i braku wypłaty zaległych świadczeń. Czy Pani jest już na etapie kasacji?
    Pozdrawiam - Halina W. znad morza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem po wygranym wyroku SO Olsztyn, a ZUS złożył apelację- o "zaległe" do SA Białystok. Cieszę się, że mogłam choć odrobinkę pomóc. Pozdrawiam zimowo na wiosnę Wanda z Mazur

      Usuń
  13. W tekście PaniWandy brakuje przywołania orzeczenia T K

    OdpowiedzUsuń
  14. I jeszcze jedno pytanie w sprawie uzasadnienia skargi do ETPCz. Sytuacja się zmieniła i dlatego cały czas proszę o wzór uzasadnienia. Czy w uzasadnieniu poruszyć całą sprawę czy tylko o wstrzymaniu zaległych itd.? Halina W.

    OdpowiedzUsuń
  15. Serdeczne podziękowania dla Pana Krzysztofa. W dniu dzisiejszym otrzymałam decyzję odmowną w sprawie wypłaty zaległych emerytur. Dzięki Panu przyjęłam tę decyzję spokojnie, gdyż wiedziałam o niej z dużym wyprzedzeniem i powoli przygotowywałam się merytorycznie do odwołania się. Powoli piszę odwołanie korzystając również ze wskazówek Pana i innych osób,którzy dzielili się tutaj swoimi doświadczeniami. Przede mną batalia sądowa się dopiero zaczyna. Serdecznie wszystkich pozdrawiam i dziękuję - Daniela z Gdańska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Panią z Gdańska. Proszę o informację do kogo teraz będzie się Pani odwoływać, do SO czy SA? Halina W. znad morza

      Usuń
  16. Pani Halino- 15:16, Otrzymałam pouczenie, że od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Sądu Okręgowego - Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w Gdańsku. Powoli piszę odwołanie i mam mały mętlik, ale chyba dam radę. Jestem w tej najtrudniejszej grupie: 1) sprzed 2009 ; 2) już nie pracuję
    Daniela z Gdańska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem na etapie oczekiwania na pisemne uzasadnienie negatywnego wyroku SA w Gdańsku, potem składam kasację do SN i równolegle skargę do ETPCz. Naliczoną emeryturę miałam w roku 2007. Nadal pracuję. Niestety, w naszym państwie musimy przejść tę absurdalną drogę sądową.
      Pozdrawiam - Halina W.

      Usuń
    2. Pani Halino W., gdzie Pani mieszka? Życzę Pani sukcesu w dążeniu do celu. Chętnie nawiązałabym z Panią kontakt bezpośredni. Pozdrawiam - Daniela

      Usuń