24 marca 2013

SO KATOWICE

Drodzy Państwo!


Pani Gabrysia ma rozprawę 4 kwietnia 2013 roku w SO w Katowicach.
Szukam osób, które miały już rozprawy przed SO w Katowicach aby przedstawiły w komentarzu swoje odczucia ze sprawy i przytoczyły uzasadnienie 



Bardzo proszę aby w komentarzu znalazły się takie informacje jak:
- data naliczenia emerytury
-data rozprawy
- wygrana / przegrana
- sygnatura akt
- odczucia



Postaram się aby takie posty pojawiały się częściej. Ułatwi to nam przygotowanie do rozpraw

48 komentarzy:

  1. Czy Pani Gabrysia ma sprawę dot. wznowienia postępowania, czy już sprawę odwołania od decyzji ZUS o odmowie wypłaty zaległych ?
    K

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Xenefont o/Olsztyn24 marca 2013 20:36

      Katowicki wymiar sprawiedliwości,jak dotychczas był/jest/był nam przychylny,nawet tym "przed"!Ale licho nie śpi.Trzymam za Gabrysię wszystkie kciuki...

      Usuń
    2. W lutym w SO Katowice przegrałam skargę o wznowienie Uzasadnienie nie należę do kategorii osób których dotyczy wyrok TK . Emeryturę miała wyliczoną w 2007.Złożyłam wniosek o zawężmnie roszczeń ponieważ ZUS wypłasił bieźące świadczenią Pani sędzia wyruszyła ramionami. Alicja

      Usuń
  2. SO w Katowicach zasądza zaległe od 10.2011 ale ZUS sie odwołuje do SA, uzasadnia że wyrok TK nie działa wstecz.
    JW

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyroki SA w Katowicach jak na razie korzystne dla emerytów- sygn, akt.III AUa 527/12 z dn.13.12.2012r, sygn.akt.III AUa 414/12 z dn. 21.11.2o12r, sygn.akt. III AUa 438/12 z dn . 22.11.2012r,ale to chyba są apelacje emerytów , a nie ZUSu.
    JW

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś się zaczyna dziać w naszej sprawie :))
    Na stronie "startowej" Wirtualnej Polski pojawił się taki artykuł.
    Podaję link:
    http://emerytury.wp.pl/kat,104496,title,Emerycie-walcz-z-ZUS-o-swoje-pieniadze,wid,15436484,wiadomosc.html?ticaid=1104a0
    Może niektórzy zagorzali przeciwnicy siedzący w urzędach i sądach pzeczytają i się zastanowią....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest jakiś promyczek :) H.W.

      Usuń
    2. "Promyczek" już zniknął .....są już inne "newsy" - mam jednak nadzieję że wczoraj była niedziela dosyć mroźna i niektórzy z naszych przeciwników siedzieli w domu a w ramach "walki z nudą" poczytali conieco w internecie....
      Karol

      Usuń
    3. Pod podanym linkiem jest streszczenie artykułu z "Rzeczpospolitej" (patrz: poprzednie zakładki)
      A.

      Usuń
    4. Zgadza się - umieszczając tą informację chciałem wszystkim emerytom zwrócić uwagę na to że komentarz do tego artykułu trafił na pierwszą stronę portalu Wirtualna Polska i "rzucał się w oczy" - więc być może zainteresował tych naszych oponentów :)).
      Karol.

      Usuń
  5. Ja miałam sprawę w SO w Katowicach 20 marca br., decyzja Sądu była dla mnie korzystna, tzn. wypłata emerytury od paździenika 2011. To już jakieś światełko w tunelu do odzyskania pieniążków, tym bardziej,że zaległy okres do wypłaty należnego mi świadczenie dotyczy tylko 1 roku, ponieważ od paździenika 2012 roku jestem już na emeryturze.

    Pozdrawiam serdecznie
    Ewa z Katowic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Ewo, czy byłoby dla Pani problemem podać sygn. akt?
      Mogłabym to wykorzystać w piśmie odwoławczym do SO w Gdańsku, już też nie pracuję. Może jeszcze ktoś mógłby podać mi swoje sygn. akt spraw wygranych w SO? Byłabym bardzo wdzięczna - Daniela

      Usuń
    2. proszę również o uzasadnienie,czy było bardzo naukowe Z góry dziękuję Anna 2

      Usuń
  6. Wracając do wzoru odwołania przekazanego przez Panią Teresę, chciałabym zapytać, czy dla osób które po decyzji odmownej ZUS będą się odwoływać do SO ( po raz pierwszy pójdą do sądu) podane w czołówce pisma - cyt.: " Wnoszę o: 1) zmianę zaskarżonej decyzji poprzez uchylenia decyzji ZUS z dnia ..." jest prawidłowe, mam ze zrozumieniem tego zapisu problem.
    Może Pan Krzysztof lub ktoś inny mógłby to wyjaśnić? Z góry dziękuję - Daniela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się nad tym zastanawiałam.Może wystarczy napisać:"Wnoszę o:
      1/uchylenie decyzji ZUS......

      Usuń
    2. Wydaje mi się, że w przypadku pierwszego odwołania od decyzji ZUS powinno być tak, jak twierdzi Pani z 9:14
      Prosimy o potwierdzenie!
      Pozdrawiam - Daniela

      Usuń
    3. ...oczywiście odwołanie od decyzji ZUS do SO.
      - zapomniałam dopisać.
      Daniela

      Usuń
  7. odnalazłam swoja decyzje dot. wstrzymania wypłaty emerytury z dnia 11.10.2011 z dniem 1.10.2011 ZUS z urzędu od 1.10.2011 zgodnie z art. 28 ust. o zmianie ustawy o finansach publicznych ..(Dz.U .Nr 257.17260 wstrzymuje wypłatę emerytury. z tego co wiem to art. 28 został uchylony, nie jestem ekspertem, a rozumiem jak coś zawiesza sie z Urzędu a okazuje się to niesłuszne to Urząd naprawia błąd , a nie obywatel szuka sprawiedliwości w Sądzie Irena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma co już "bić piany" - taka jest droga postępowania administracyjnego i dyskusja na temat który pani wywołała była już nieraz na blogu prowadzona.
      Nikt Pani tu niczego nie narzuca - jeżeli chce się Pani "kopać z koniem" to pani problem.
      Mnie jest szkoda zdrowia aby się nad tym zastanawiać - czego i pani życzę...

      Usuń
  8. 'Perełka" z Jeleniaj Góry !!!. Dotyczy mojej pani z która pracuję. Wczesniejsza emerytura naliczona w 2007 r. Zawieszona w całości ze względu na wysokie dochody. W grudniu 2012 r. złozyła wniosek o odwieszenie ( ukończone 61 lat) i zaczęto wypłacać. W piatek 22 marca br zgłosiła się do ZUS aby doliczyli lata pracy i tutaj bomba. ZUS stanął na stanowisku że emerytura nie przysługuje ponieważ nie rozwiązała umowy o pracę nawet na 1 dzień i sa bardzo zdziwieni że wyszła od nich dec. o wypłacaniu. Teraz zastanawiaja się co z tym zrobić. Jestem w szoku. Ula710

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja koleżanka miała podobną sytuację ,z tą różnicą,że jej nie chcieli odwiesić emerytury po złożeniu wniosku w litopadzie 2012r.Z tego co wiem interweniowała u prezesa ZUS-u i emeryturę jej odwieszono. Pozdrawiam Hanna1.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy w dalszym ciągu trzeba czekać na decyzję ZUS w sprawie wyrówniania,bo nadal milczy jak zaklęty, bo niektórzy coś pisza o wzowieniu postępowania w Sądzie Teresa

    OdpowiedzUsuń
  11. Już rozsyłają, otrzymałam w piątek, miesiąc na odwołanie do sądu
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
  12. Pani Gabrysiu !
    Miałam rozprawę w SO w Katowicach 14 marca i zaraz informacje przekazałam na blogu. Emerytura została naliczona 19-09-2009 syg.akt sprawy sądowej : XI U 3447/12. W tym samym dniu jeszcze po mnie u tej samej Pani Sędziny były dwie sprawy. Rozprawa trwała krótko, nie było przedstawiciela ZUS-Sosnowiec, nie było też stanowiska ZUS-u w aktach sprawy, w zawiadomieniu miałam obecność obowiązkowa chociaż o to nie wnioskowałam . Rozprawa trwała parę minut Pani Sędzia sprawdziła złożone dokumenty i swoje przemyślenia dyktowała do protokołu. Stosunkowo długo czekałam na ogłoszenie wyroku. Odczytując wyrok usłyszałam : anulowanie poprzedniego wyroku, i zasądzenie wypłaty zaległych emerytur tj od 1 października 2011 do 21 listopada 2012 bez odsetek. Opracowanie wyroku wraz z uzasadnieniem wymagało trochę czasu stąd to wydłużenie"oczekiwania ". Następnie Pani Sędzina w przyjemnej atmosferze i bardzo prostymi słowami przybliżyła swoją decyzję. Wiem ,że ZUS będzie się odwoływał, gdyż tak na razie postępuje. Trzymam kciuki , aby wyrok był dla Pani pozytywny i liczę ,że podzieli się Pani z nami swoim wynikiem.
    Aleksandra z Sosnowca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam problem-gdzie szukać wzór pisma-odwołanie od dec. ZUS
      do SO (dot. zawieszonej emerytury 01.10.2011-21.11.2012-dec. odmowna ZUS)

      Usuń
  13. A mnie ZUS przysłal zawiadomienie, że wstrzymuje się z decyzją do 31 .03.2013. Wczesniej nie odwolywalam się do sadu
    ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jaką decyzję chodzi? Prosze jaśniej....:)
      Karol.

      Usuń
    2. Decyzja odnosnie zaległości od 1.11.2011 r.
      Ela

      Usuń
  14. Pani Elu czy chodzi o pismo tot. wyrównania zaległosci Anna

    OdpowiedzUsuń
  15. Wczoraj odebrałam z poczty decyzję odmawiającą (list polecony, ZPO) o treści identycznej jak opublikowana przez p.Krzysztofa.
    Ze względu na terminy do odwołania dobrze ,że chociaż był to polecony z ZPO , bo niektórzy dostają zwykłe listy:)
    A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widać, że pracownicy ZUS czytają bloga i po wpisach naszych zorientowali się, że tak trzeba tzn: decyzja listem poleconym lub zpo, a tym bardziej, że obowiązuje termin.
      Dla mnie zawsze dziwne jest to , że decyzja jest wysłana listem zwykłym , bez znaczenia czego dotyczy.
      RF

      Usuń
    2. tak jest zapisane w ustawie o emeryturach i rentach 1998

      Usuń
    3. Xenefont o/Olsztyn26 marca 2013 16:32

      Tak,ale wówczas nie było nas emerytów "przed i po" i nie wykorzystywano Poczty Polskiej do niecnych czynów.Dzisiaj,w wielu przypadkach już ZUS rozesłał... tzw decyzje bez "potwierdzeń odbioru" w przesyłkach nierejestrowanych.Może liczył na to,że "emeryckie ramole"nie zwrócą uwagi na ten bardzo ważny w terminie odwołań-szczegół?Może tak postąpił,by zaoszczędzić na opłatach za nadawanie przesyłek poleconych?Radzę zamieszczać na kopercie listu zwykłego(bez formularza"PO"-potwierdzenie odbioru) własnoręczną adnotację:"otrzymałam/em w dniu ... 03.2013r. i podpisać się i poprosić listonosza albo "panienkę z okienka",też o podpis potwierdzający fakt otrzymania/doręczenia

      Usuń
    4. Dziwne tylko, że jak wysyłał informacje o zawieszeniu to poleconym, wtedy nie oszczędzał.

      Usuń
    5. Xenefont o/Olsztyn26 marca 2013 19:28

      Ja,wówczas otrzymałem zwykłym,bez dołączonego druczku "po"(potwierdzenie odbioru - stosowane jest li tylko do przesyłek rejestrowanych,imiennych,nadawanych np. przez ZUS i innych masowych nadawców przy użyciu "Pocztowej Książki Nadawczej",gdzie adresat jest numerycznie zidentyfikowany,wyszczególniony z imienia i nazwiska.Proszę spojrzeć na stronę internetową www.poczta polska. Teraz czort,jedyny wie, o co chodzi...pewnie o przegapienie terminów odwoławczych!Pozdrawiam

      Usuń
  16. Czy wzór odwołania do SO nie może być krótszy?. Przecież tego nikt nie czyta. Proszę o jakiś krótszy wzór.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanowny Anonimie !
      Oczywiście, że wzór odwołania może być krótszy. Sugeruję ponowne przeczytanie treści wzoru ze zrozumieniem i samodzelne jego skrócenie.
      MM

      Usuń
    2. Jaki wzór????????? trzeba napisać swoimi słowami posługując się decyzja odmowną wypłaty zaległych.
      Swoje dane adresowe
      adres sądu
      odwołanie - wniosek
      treść
      podpis
      i wysłać zpo
      RF

      Usuń
  17. Znów się zaczynają pretensje?. Anonimie napisz sobie sam , lub skróć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sami umysłowi pracownicy , a napisać krótko i na temat nie potrafią. Należy ująć sens swojego odwołania bez zbędnych rozpisywań się, bo wtedy wyjdzie "groch z kapustą".
      W sadach już wiedzą czego takie odwołanie dotyczy, bo już kilka przerobili.
      Życzę powodzenia.
      RF

      Usuń
    2. Xenefont o/Olsztyn26 marca 2013 19:55

      "W sądach już wiedzą czego takie odwołanie dotyczy, bo już kilka przerobili"...?!!!
      Mam,niestety pewność,że aż tylko kilka przerobili!!!Nie wszystkie pojęły o co chodzi,też niestety.Pozdrawiam

      Usuń
  18. czy ma ktoś wzór odwołania do Sądu Okręgowego od decyzji ZUS - u o odmowie wypłaty odsetek proszę o wzór emilka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanowna Pani Emilko !
      Proszę się cofnąć kilka postów, a znajdzie Pani gotowy wzór do ewentualnego wykorzystania. Pismo jest obszerne, by można było je skrócić.
      KS

      Usuń
  19. Myślę że najwyższy czas wziąść się w garść i samemu pisać odwołania ,pisma itd. Już tyle wzorów podawano na tym blogu ,ze nie trzeba więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emerycie napiszesz odwołanie wg wzoru, to musisz nauczyć się go na pamięć, bo a nuż zostanie ci zadanie pytanie z tego co napisałeś i co wtedy. Nie lepiej od siebie tak od serca, napisać czego oczekuję i dlaczego tu jestem.
      RF

      Usuń
  20. A ja uważam, że każdy kto chce się tutaj poradzić, powinien najpierw przeczytać wcześniejsze wpisy. Nie zmuszajmy innych do wpisywania po raz setny tych samych porad, wzorów, skoro są już na blogu. Trzeba tylko wejść we wcześniejsze wpisy (najlepiej zacząć od 2011r i przechodzić u dołu strony do następnych = klik w "Nowszy post". Można też od bieżącego wpisu, u dołu strony klikać "Starszy post", po drodze interesujące nas wpisy zapisać sobie np na pulpicie sam skrót, albo w jednym dokumencie wklejać ważne dla nas wpisy). Wtedy łatwiej też zadawać pytania, bo wiemy o co nam chodzi. Pozdrawiam, B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Xenefont o/Olsztyn26 marca 2013 17:01

      Brawo Baszka! Nawet nie wiesz ile nawet ja, czasu musiałem zjeść,by móc ten dyskurs - opanować.Ja,wyga Xenefont.I teraz mogę już nawet siedzieć cicho i patrzeć jak męczą się nowicjusze! Mam jednak radę!Od czego mamy np.12 letnie wnusięta, "grające" na kompach? Niech pomogą babci,dziadkowi,mamie,tacie... gdy mają problemik z odszukaniem postów na Naszym Wspaniałym Blogu.Nieprawdaż?Pozdrawiam

      Usuń
  21. Można też wejść tutaj(ja przez subskrybuj posty), na tej stronie są wszystkie posty, jak się na nie kliknie, to wchodzi się do postu i komentarzy do niego).
    Ileż my się nauczymy dzięki zawieszeniu....

    http://emeryturazawieszenie.blogspot.com/feeds/posts/default

    OdpowiedzUsuń