Drodzy Państwo
Można podpisywać list do Senatorów, składany na ręce Pana Senatora, Marka Borowskiego, zamieszczony na stronie Petycjaonline.com https://www.petycjeonline.com/
Adres naszego listu
Trzeba kliknąć w podany adres, w nowym oknie otworzy się strona naszego pisma do senatorów.
Z prawej strony listu należy wpisać swoje dane, łącznie z adresem e-mail.
Po podpisaniu petycji-listu ukaże się wiadomość o wysłaniu maila na Waszą skrzynkę pocztową. Jeśli nie będzie on widoczny w pozycji "Odebrane", należy przeszukać całą pocztę, mail może trafić do spamu, czy innego folderu.
Na stronie Senatu zamieszczono
proces legislacyjny inicjatywy ustawodawczej – projektu ustawy emerytalnej i
dalsze uwagi do tego projektu. Nie ma możliwości dodania kolejnych uwag.
INICJATYWY
USTAWODAWCZE
Projekt ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z
Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
Projekt ustawy ma na celu
przywrócenie większej podstawy obliczenia emerytury ubezpieczonym, którzy
pobrali wcześniejszą emeryturę bez obiektywnej wiedzy, że kwoty wcześniej
pobranej emerytury pomniejszą emeryturę powszechną
·
15 maja 2019
Wniesienie projektu
przedstawiciel wnioskodawcy senator Marek
Borowsk
i
Druk nr 1175
Borowsk
i
Druk nr 1175
·
17
maja 2019
maja 2019
Skierowanie projektu do:
– Komisji Ustawodawczej
–
Komisji Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej
Termin na przygotowanie sprawozdania
upływa 1 lipca 2019
·
Opinie instytucji i organizacji
Konsultacje społeczne
·
I czytanie
·
14 czerwca 2019
178. pos. Komisji Rodziny, PolitykiSenioralnej i Społecznej oraz 336. pos. Komisji Ustawodawczej
Wniosek komisji: o przyjęcie projektu z
poprawkami w formie tekstu jednolitego
Druk nr 1175 S
Druk nr 1175 S
·
Konsultacje
społeczne
1.
uwaga 1
2.
uwaga 2
3.
uwaga 3
4.
uwaga 4
5.
uwaga 5
6.
uwaga 6
7.
uwaga 7
8.
uwaga 8
Zamieszczam nowy post z naszym pismem do senatorów. Pod poprzednim jest dużo komentarzy, kolejne (po liczbie 200) mogą być niewidoczne.
OdpowiedzUsuńNie zaznaczyliśmy w naszym piśmie do senatorów sprawy zmiany daty z 31.12.2012 r. (( w wyroku TK) na 06.06.2012 r. (w projekcie ustawy), co może okazać się problemem dla wielu emerytów. Może ktoś przygotuje krótkie pismo w tej sprawie, wyślemy je oddzielnie do senatorów i ministra Zielenieckiego.
OdpowiedzUsuń"„Art. 194i. Przepisu art. 25 ust. 1b nie stosuje się do ubezpieczonych, którzy pobrali emerytury wymienione w tym przepisie na podstawie wniosku złożonego przed dniem 6 czerwca 2012 r., a prawo do emerytury, o której mowa w art. 24, uzyskali po 2012 r., pod warunkiem złożenia wniosku o tę emeryturę w terminie sześciu miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego przepisu.
Art. 194j. 1. Ubezpieczony, który pobrał emeryturę na podstawie przepisów art. 46, art. 50, art. 50a, art. 50e i art. 184 niniejszej ustawy lub art. 88 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967, 2203 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 730), w oparciu o wniosek złożony przed dniem 6 czerwca 2012 r., a prawo do emerytury, o której mowa w art. 24, uzyskał po 2012 r., może wystąpić o ponowne ustalenie podstawy obliczenia emerytury, z uwzględnieniem art. 194i, w terminie sześciu miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego przepisu."
To jest bardzo istotna kwestia!
UsuńZwracał na nią uwagę m.in. RPO i minister finansów.
W stanowisku ministra finansów czytamy:
"Dzień 6 czerwca 2012 r., do którego odnosi się projekt, to dzień ogłoszenia nowelizacji ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, która wprowadziła art. 25 ust. 1b. Jednak mechanizm ustalania podstawy emerytury powszechnej zgodnie z art. 25 ust. 1b
obowiązuje od 1 stycznia 2013 r., co podkreślił Trybunał.
Wiązanie skutków prawnych (nabycie praw) z ogłoszeniem przepisów a nie ich wejściem w życie budzi zasadnicze wątpliwości. Ogłoszenie wywołuje skutek prawny polegający na wprowadzeniu aktu do systemu obowiązującego prawa oraz na zaktualizowaniu domniemania
powszechnej znajomości jego treści (art. 88 ust. 1 Konstytucji). Wejście w życie natomiast to moment, w którym akt zaczyna obowiązywać, tj. staje się elementem systemu prawnego."
UWAGA! W wyroku TK nie została podana data 31.12.2012 jak pani pisze, ale data 1 STYCZNIA 2013.
Przypominam wyrok z zaznaczeniem tej ważnej daty:
"Art. 25 ust. 1b ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1270 oraz z 2019 r. poz. 39), w brzmieniu obowiązującym do 30 września 2017 r., w zakresie, w jakim dotyczy urodzonych w 1953 r. kobiet, które PRZED 1 STYCZNIA 2013 r. nabyły prawo do emerytury na podstawie art. 46 tej ustawy, jest niezgodny z art. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej."
Jolu! nie widzę argumentów za takim wnioskowaniem.Bo o ile w naszej sytuacji koronnym argumentem był fakt ,iż przechodząc na emeryturę nie miałyśmy wiedzy podpartej przepisami prawnymi,ze ustawodawca wprowadzi ten fatalny zapis,to osoby ktore wnioskowały o emeryture wczesniejszą po 06.06.2012 teoretycznie mogly posiadać taką wiedzę.Chyba że ja czegos nie kapuję.Pozdrawiam.Grazyna
UsuńGrażyna z 13:04
Usuń"Teoretycznie mogły posiadać wiedzę" a "realnie mogły uzyskać wiedzę" to chyba różnica. Skąd niby, poza Dziennikiem Ustaw mogły taką wiedzę nabyć? Czy ty Grażyno czytasz systematycznie Dziennik Ustaw i sprawdzasz, czy nie zastawiono na ciebie jakiejś pułapki prawnej? ;)
Ale kobiety, które teraz składały swoje wnioski po raz pierwszy taką wiedzę posiadały. Chyba logiczne, że gdyby tej wiedzy nie posiadały to swoje wnioski by złożyły. Nie można używać argumentów, które są przeciwko nam.
UsuńPiszemy, że TK wskazał, że kobiety z 1949 - 1952 mogły złożyć wnioski przed 1 stycznia 2013 r. ale kobiety z rocznika 1953 też mogły składać wnioski. Znając ustawę wniosków nie składały i zaczekały aż do wydania wyroku przez TK.
Do 13:16
UsuńTu chodzi o wnioski o wcześniejszą emeryturę a nie o emeryturę powszechną
Anonimowy z 13:16 ma racje. Teraz składały wnioski o emeryturę powszechną. W 2013 r. swoich wnioskow nie zlozyly poniewaz wiedzialy o nowej ustawie.
UsuńNie masz racji.
UsuńSenat proponuje wyłączyć z uprawnień wszystkie wcześniejsze emerytki, które swoje wnioski o EMERYTURĘ WCZEŚNIEJSZĄ złożyły po 6 czerwca 2012 r.
Tymczasem ustawa wprowadzająca art. 25 ust. 1b weszła w życie 1 stycznia 2013 roku a komunikat ZUS o skutkach nowelizacji ustawy emerytalnej (w tym o art. 25 ust. 1b), ukazał się dopiero 2 stycznia 2013 roku.
Więc jaki sposób w czerwcu 2012 roku kobiety 53 mogły mieć "obiektywną wiedzę", że kwoty wcześniejszej emerytury pomniejszą emeryturę powszechną? Czyżby Senat uważał, że obowiązkiem obywateli jest analizowanie oczekujących ustaw już w dniu ich publikacji W Dzienniku Ustaw?
Określona w projekcie granica czasowa - 6 czerwca 2012 r. - jest niezgodna z wyrokiem TK, ponieważ stanowi warunek w nieuprawniony sposób ograniczający zakres tego orzeczenia.
UsuńZamiast – jak w orzeczeniu TK – spełnienia warunku nabycia prawa do emerytury na podstawie art. 46 tej ustawy przed 1 stycznia 2013 r., w senackim projekcie ustawy wymaga się (zawężająco) pobrania („wcześniejszej”) emerytury na podstawie wniosku złożonego przed 6 czerwca 2012 roku.
Do 15:00
UsuńProszę uważnie przeczytać projekt ustawy w obecnym brzmieniu. Sformułowanie o konieczności złożenia wniosku o EMERYTURĘ WCZEŚNIEJSZĄ przed 06.06.2012 r., aby być objętym tą ustawą, wykluczy osoby, np. z rocznika 1953, które na emeryturę wcześniejszą przeszły dopiero po 06.06.2012 r. nie wiedząc nic o ustawie z 11 maja 2012 r. wprowadzającej od 1 stycznia 2013 r. art. 25 ust. 1b
Czy i kiedy takie osoby złożyły potem wniosek o emeryturę powszechną (po 31 grudnia 2012 r.), a jeśli tak, to czy go wycofały to już zupełnie inna sprawa.
Dlaczego ZUS działa przeciwko emerytom i wykorzystuje ich niewiedza? Czy mają z tego jakieś profity, czy generalnie olewaja? Dlaczego w 2013 r nikt ie powiedział, że nie opłaci się składać wniosku lub, e można go wycofać, skoro przestaje się waloryzowac kapitał i składki. Który emeryt śledzi przepisy. To jest nieludzkie zabierać emerytom podatek i skazywac na takizus.
UsuńCzy aby wszystkie panie na pewno wiedzą czego dotyczy ustawa i co teraz podpisują?
UsuńDo anonimowy z 15.00 . W większości nie tylko nie wiedziały o nowej ustawie /z art.25/1b/, ale często nie miały i do dziś niektóre osoby nie mają pojęcia o swoim prawie do emerytury powszechnej /po osiągnięciu stosownego wieku emer./, pozostają wiec wciąż na "wcześniejszej". Obecnie jakaś cześć z nich uzyskała trochę wiedzy z blogów emerytów lub od koleżanek i one wygrały, zupełnie przypadkiem dołączając do tych mniej licznych, które wiedziały.
UsuńPewnie dlatego w ustawie jest zapis, ze postepowanie wszczyna sie na wniosek. Nie wiesz to twoja sprawa. Jest to zamierzone bo kto to czyta ustawy. Teraz ten zapis z datą 6 czerwca 2012 r. włączający pewną grupę kobiet to przeciez z "nieba" wzięte. Nie jest to pomylka ale cel jest zamierzony. Do czego to prowadzi?
UsuńJa myśle że trzeba by dopisać do wysyłanego projektu ustawy o osobach które przeszły na emeryturę wcześniejszą po 6.06.2012 r.żeby też to uwzględnic.
UsuńJolu my tu walczymy o każdą złotówkę a przed.chwila przeczytałam ze PIS wydał na nagrody dla swoich urzędników 44mln pytam się czym sobie na to zasłużyli przecież to co robią to należy do ich obowiązków nigdzie nie wyczytałam aby któryś z urzedasow czymś specjalnym się wyróżnił a dla nas nie ma debatuja nad nami jak nad jakim wyrokiem
OdpowiedzUsuńSzkoda, że Jotownia zawiesiła od środy wpisy. Wtedy internautki też może przyłączyłyby się do nas.Jotownio otwórz swoją stronę.
OdpowiedzUsuńJotownia jest cały czas otwarta. Czy masz jakieś problemy z komputerem, czy może ze wzrokiem? ;)
UsuńLink do wpisu Krystyny Malutkiej na jotowni
Usuńhttps://jotownia.wordpress.com/2019/05/17/projekt-ustawy-naprawczej-po-wyroku-tk-konsultacje/comment-page-1/#comment-12522
Na jotowni nie są zainteresowane emerytkami 53. Nie zabrano głosu na temat petycji, pomimo, uwzględnienia roczników starszych, o co upomina o się na jotowni. Nie będę wymieniać, ale było wiele wypowiedzi nas krytykujacych.
UsuńZainteresowanie emerytkami 53 a zainteresowanie wczorajsza petycją to dwie różne rzeczy.
UsuńSprawą Rocznika 53 Jotownia zajmuje się bez przerwy od czasu "Petycji Jot" do Senatu, czyli od roku 2014.
A wczorajsza petycja blogu "Emeryt to brzmi dumnie" najwyraźniej nie wzbudziła zainteresowania.
Myślę, że wzbudziła, z Jotowni panie przeniosły się tutaj i tutaj prowadziły anonimowo ożywioną dyskusję, współredagowały i podpisały.
UsuńCisza przedustwoa
Usuńdo 18:39
UsuńSkoro połączone siły pań z obu blogów zaowocowały 300 podpisami w ciągu 2 dni, to znaczy, że zainteresowanych blogowiczek nie jest aż tak wiele jak się uważa. Mogą też być inne powody.
252 podpisy minus cześć wycofanych Raczej mizerny to wynik...
OdpowiedzUsuńRzeczywiście nie jest nas dużo!
UsuńNie ma osób zainteresowanych podpisaniem tej petycji!!!
Te Panie ktore braly aktywny udzial w dyskusjach na tym blogu Pismo podpisaly a reszta Pan nie zaangazowanych pewnie czyta nas I czeka na końcowy efekt pewnie z lenistwa palcem im się nie chce ruszyć i myślą że Jola za nich wszystko załatwi kobiety obudzcie się i podpisujcie pismo bo to nasze lepsze jutro
UsuńPodpisanie petycji jest skomplikowane,próbowałam kilka razy bez rezultatu. Bardzo żałuję, że nie będę mogła poprawić wyniku.
OdpowiedzUsuńPodpisanie petycji jest skomplikowane,próbowałam kilka razy bez rezultatu. Bardzo żałuję, że nie będę mogła poprawić wyniku.
OdpowiedzUsuńNie jest skomplikowane!
UsuńW czym tkwi problem? Może pomożemy!
Wpisujesz tylko imię nazwisko i adres mailowy i wysyłasz następnie przychodzi na mail wiadomość i ja potwierdzasz. Jeżeli nie masz adresu mailowego to napewno Twoje dzieci mają więc możesz podać maill dzieci. Twoje dane a maiil dzieci i to one muszą potwierdzić. Życzę powodzenia. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńNie mam wiadomosci aby potwierdzić podpis
UsuńBo nie zaznaczylas kwadraciki pod swoimi.danymi.ze chcesz otrzymać na emeil wiadomość o akceptacji wejdź raz jeszcze w adres listu i zobacz na dole są małe kwadraciki i środkowy trzeba zaznaczy
UsuńZaznaczylam wszystkie trzy kwadraciki.
UsuńI kliknelas na podpisz?
UsuńKliknelam
UsuńTo wszystko jest ok zajrzyj teraz do poczty powinien tam być już komunikat który musisz zatwierdzic
UsuńWczoraj podpisal petycję a nadal na poczcie potwierdzenia brak.
UsuńTo może z pocztą Twoja jest coś nie tak sprawdź czy dobre hasło i adres napisałaś jeżeli wpisze się dane i kliknie na podpisz.to od razu jest wiadomość na poczcie do zawierzenia a spróbuj podpisać list przez Facebook bo też jest taka opcja pozdrawiam
UsuńTrafiłem tutaj przypadkowo. Ja zastanawiam się czy w ogóle będę mógł liczyć na jakąkolwiek emeryturę.
OdpowiedzUsuńNa jakąkolwiek bedziesz mógł liczyć jak spelnisz warunki podane w Ustawie emefytalnej
UsuńTo teraz jeszcze nie masz jakiejkolwiek emerytury?!
UsuńJak ma mieć jakąkolwiek to woli nie mieć żadnej
UsuńTo na pewno wpis młodego przypadkowego człowieka, prawdę napisał, prognozowane emerytury dla młodych są żenująco niskie
UsuńMłody babcie tu dawaj jak jest z rocznika 53 ten blog powinien ją zainteresować i przy okazji podpisze list
UsuńJa wysłałam przez Faceboka i udało się !proszę spróbować.
OdpowiedzUsuńmarika2 - wiele kobiet nie wie o tym projekcie,
OdpowiedzUsuńspora część liczy na to że inni napiszą i zawalczą
za nich,
proponuję rozszerzyć petycję o możliwość zbierania podpisów od naszych bliskich/ / małżonków/ dzieci
oni tez od kilku lat ponoszą skutki naszych niższych dochodów, pozwólmy im też podpisać petycję
Przecież każdy kto chce może podpisać
UsuńJeżeli każdy może podpisać to nie wiem po co ten adres musi być przecież to żadne z sprawdzanie bo z jednej pocty moze skorzystac kilkadziesiat osoby nic nie rozumiem
Usuńz jednego adresu e-mail może skorzystać tylko jedna osoba a nie kilkadziesiąt
UsuńTo czytaj co tu wypisują ze ze swojego adresu kilku koleżankom udostępniają skladac podpisy to jak to jest
UsuńJa też mam problem podpisałam petycje z błędem dostałam potwierdzenie i potwierdziłam podpis.Ponieważ był błąd anulowałam .Pokazała się informacja ten podpis został usunięty.Wysłałam jeszcze raz ale nie mam potwierdzenia i brak mojego podpisu.Jestem na pozycji nr 82 i wygląda że petycja wysłana ale nie podpisana,proszę o podpowiedź.Marianna
OdpowiedzUsuńDo anonimowej z 15:oo ,mam kilka koleżanek które nie zdawały sprawy że są na emeryturze wczesniejszej ,dopiero teraz złozyły wnioski ,gdy usłyszały o wyroku ,myślę że większosć koleżanek z 1953 r.nie zdawało sprawy ,że trzeba przeliczać emeryturę ,pozdrawiam Lucyna
OdpowiedzUsuńZa czas jakiś raz jeszcze wypełnij dane i ponownie wyślij otrzymasz wiadomość ze Twój podpis już został wysłany ja miałam błąd w nazwisku i usunelam go i ponownie wysłałam podpis i ciągle miałam i formację ze podpis usunelam nie dawalam za wygraną i jeszcze kilka razy wysłałam podpis i w końcu otrzymalam wiadomość ze mój podpis już jest wysłany masło maślane ale nie poddawaj się trzeba poczekać na ponowną wiadomość pozdrawiam
OdpowiedzUsuńZaledwie 265 podpisów, a powinno być już 10 razy więcej przy tych tysiącach "pokrzywdzonych".
OdpowiedzUsuńIście "zajebiste" tempo podpisywania petycji!
J mysle ze tylko podpisaly sie te ktore sa na blogu, reszta spokojnie czeka na final.ZTa
OdpowiedzUsuńTo niech czeka obudzą się jak wszystko w łeb weźmie i my aktywne tym leniom podziekujemy za wsparcie
UsuńNa ten blog zagląda tylko mały procent osób, których dotyczy projekt ustawy więc nie ma się co dziwić nielicznym podpisom. To tylko złudzenie blogowiczek, że wszyscy tu zaglądają. Ludzie czerpią informacje głównie z mediów a nie z internetu.
UsuńDo tysiaca musimy dobrnac to juz bedzie cos Panie brac za pisaki I skladac pidpisy a jak ktora nie wie jak to do sasiada sasiad zawsze pomoze
OdpowiedzUsuńNie damy rady,nie mamy czasu, jeśli mają to przeczytać przed czwartkiem to jutro będzie trzeba wysłać, w przeciwnym razie nie zdążą się zapoznac
UsuńMam taki pomysł, przeciez tę ustawę popierają nietylko same zaintresowane ale również logicznie myślący inni ludzie , można poprosić kogoś z rodziny z sasiedztea. Zyta
UsuńMoja córka też podpisała list.
UsuńMoja mama, tato, dwie siostry, ja, wujek i koleżanka z pracy:-)
Usuńhttps://jotownia.wordpress.com/2019/05/17/projekt-ustawy-naprawczej-po-wyroku-tk-konsultacje/comment-page-2/#comment-12530
OdpowiedzUsuńNa Jotowni zastój a taka była aktywna
UsuńZgadzam się - bardzo aktywna, a nawet ma swoją cząstkę w wyroku TK z 6 marca 2019 roku :)
UsuńSąd Okręgowy w Szczecinie tak napisał w uzasadnieniu słynnego pytania prawnego P 20/16 do TK:
"- kwestie związane z wątpliwościami co do prawidłowości rozwiązań przyjętych przez ustawodawcę w odniesieniu do kobiet z rocznika 1953 były przedmiotem dogłębnej i merytorycznej analizy przez środowisko osób - emerytów skupionych wokół społecznego serwisu emerytalnego Jotownia. W serwisie tym zamieszczono także, jak się wydaje, niemal komplet informacji istotnych w niniejszej sprawie (https://jotownia.wordpress.com/tag/kobiety-rocznik-1953/; dostęp na dzień 23 września 2016r.)."
Kto mi powie jak to jest z tym wznowienie postępowania można w trakcie w zo wieniawskiego cofać się do starych wniosków? Dla mnie to żadne wznowienie postępowania ma ktoś wiedzę na ten temat? I czy jest jakiś art na zamrażania kapitału?
UsuńO co chodzi w tym pytaniu:
UsuńKto mi powie jak to jest z tym wznowienie postępowania można w trakcie W ZO WIENIAWSKIEGO cofać się do starych wniosków?
Wznowienie postępowania możesz stosować tylko w określonych przypadkach. W ramach tego postępowania mogą być sprawdzane decyzje (postanowienia), które są ostateczne – czyli takie od których nie możesz się odwołać.
UsuńW sprawie zakończonej ostateczną decyzją można wznowić postępowanie, jeżeli:
dowody w sprawie okazały się fałszywe;
decyzja została wydana w wyniku przestępstwa;
decyzję wydał pracownik lub organ który nie mógł tego zrobić;
nie brałeś udziału w postępowaniu (bez twojej winy);
wyjdą na jaw istotne dla sprawy nowe okoliczności faktyczne lub nowe dowody istniejące w dniu wydania decyzji, których nie znał organ;
organ wydał decyzję bez wymaganego prawem stanowiska innego organu;
zagadnienie wstępne zostało rozstrzygnięte przez organ lub sąd odmiennie od stanowiska przyjętego przy wydawaniu decyzji;
organ wydał decyzję w oparciu o inną decyzję lub orzeczenie sądu, które zostało następnie uchylone lub zmienione;
Trybunał Konstytucyjny orzekł o niezgodności aktu prawnego z Konstytucją, umową międzynarodową lub z ustawą, na podstawie którego została wydana decyzja w twojej sprawie;
sąd wydał orzeczenie, w którym stwierdził naruszenie zasady równego traktowania, zgodnie z ustawą z dnia 3 grudnia 2010 r. o wdrożeniu niektórych przepisów Unii Europejskiej w zakresie równego traktowania, jeżeli naruszenie tej zasady miało wpływ na rozstrzygnięcie sprawy zakończonej decyzją ostateczną.
Wznowienie postępowania tylko na żądanie strony następuje w sytuacji, gdy:
nie brałeś udziału w postępowaniu (bez twojej winy);
Trybunał Konstytucyjny orzekł o niezgodności aktu prawnego z Konstytucją, umową międzynarodową lub z ustawą, na podstawie którego została wydana decyzja w twojej sprawie;
sąd orzekł naruszenie zasady równego traktowania zgodnie z ustawą z dnia 3 grudnia 2010 r. o wdrożeniu niektórych przepisów Unii Europejskiej w zakresie równego traktowania, jeżeli naruszenie tej zasady miało wpływ na rozstrzygnięcie sprawy zakończonej decyzją ostateczną.
Organ, po przeprowadzeniu postępowania (po wydaniu postanowienia o wszczęciu postępowania) wydaje decyzję, w której:
Usuńodmawia uchylenia decyzji dotychczasowej, gdy stwierdzi brak podstaw do jej uchylenia, albo
uchyla decyzję dotychczasową, gdy stwierdzi istnienie podstaw do jej uchylenia i wydaje nową decyzję rozstrzygającą o istocie sprawy, albo
organ ograniczy się do stwierdzenia, że decyzja została wydana z naruszeniem prawa oraz wskaże dlaczego nie uchylił tej decyzji.
Wznowienie postępowania oznacza wydanie nowej decyzji na dzień wydania starej decyzji błędnej, która się uchyla. Wniosku wycofać się nie da bo uchylana decyzja jest prawomocna. Chyba że są tu madrzejsze głowy i doradza cos
UsuńJak jest stara decyzja uchylone to nie może być prawomocna bo jej już nie ma jest uchylona bo była wystawiona niezgodnie z wyrokiem TK pytałam w ZUS to mi tak powiedziała ze tej decyzji juz nie ma jak nie ma decyzji to wznawia się postępowanie na dzień złożenia skargi a nie cofa do starego wniosku
UsuńIstotą wznowionego postępowania i uchylenia dotychczasowej decyzji ostatecznej jest powrót sprawy do odpowiedniego stadium zwykłego postępowania instancyjnego. Nową decyzję, rozstrzygającą zatem o istocie sprawy, wydaje się jak gdyby sprawa nie była w danej instancji rozstrzygana. Wobec tego organ administracji państwowej wydający nową decyzję stosuje te przepisy prawa materialnego, które obowiązują w dniu orzekania.
UsuńI o to mi chodzi na tym blogu nie odbiegajmy za daleko skupmy się na wyroku TK z 6 marca 2019 a czy jest przepis na zamrażania kapitału i składek skoro em powsz jest zawieszana?
UsuńPo uchyleniu decyzji ostatecznej organ ją uchylający wydaję nową z uwzględnieniem stanu faktycznego obowiązującego przy wydawaniu decyzji ostatecznej. Wniosku wycofać nie można dlatego, że jest on dowodem na wydanie decyzji, która stała się ostateczną.
UsuńDopóki się nie uprawomocni decyzja wydana po wyroku prawomocną pozostaje decyzja stara
UsuńWięc ta Pani z ZUS znowu udielila mi blednej informacji zastanawiam sie czy te Panie z Tetenowych Biur ZUS przechodza jakiekolwiek szkolenia czy ZUS na swoich pracownikach.rowniez oszczedza
UsuńZapewne zastosowała tzw skrót myślowy. Poprzednim razem podobny skrót wiele nas kosztował... Nadal brakuje PEŁNEJ I RZETELNEJ informacji
UsuńMoim zdaniem duzo pan nie wie o tym blogu..dlatego malo podpisow moze naglosnic na fecbooku..tylko nie wiem czy mozna.
OdpowiedzUsuńMożesz upublicznic na Facebooku przed chwila udostępniłam sobie to pismo na Facebooku od Joli ona ma również na swoim Facebooku pozdrawiam
UsuńJak znaleźć to udostępnienie?
UsuńTeraz to zarty sobie robisz nigdy na facebooku nie udostepnialas sobie ciekawe przrpisy? To w ten sam sposob udostepniasz sobie informacje na dole Masz napis udostepnij klikasz w to slowo I udostepniasz
UsuńWitam ponownie. Dzisiaj dostałam wezwanie do sądu na 15.10.2019r.Obecność obowiązkowa . Będę pisać odroczenie i myślę że do 15.10. sprawa się wyjaśni.
OdpowiedzUsuńChyba zawieszenie
OdpowiedzUsuńJest kilka konsultacji społecznych pod drukiem 1175s
OdpowiedzUsuńAle nie można dodać bo w spisie formularza nie ma druku ustawy
UsuńMalutka
OdpowiedzUsuńTo jest pewne, że z jednego adresu mailowego można w2ysłać tylko jedną wiadomość, bo gdy wysłałam inne maile z tego adresu to nie udaje się potwierdzić podpisu, wyskakuje błąd.Moja córka wysłała również ze swojego maila.
Malutka nie wiesz dlaczego jest taki zastój na Jotowni?
Usuńponiedziałek 8 lipca
UsuńZ powodu niektórych osób, które nie mogły powstrzymać swoich kąśliwych języków i docenić pracy administratorki blogu.
Tu na blogu również od czasu do czasu pojawiają się jadowite zmije ale to nie powód aby zamknąć blog dla ogółu gdzie można wymienić swoje poglądy szkoda bo tam były naprawdę ciekawe komentarze pozdrawiam
UsuńPoniedziałek, 8 Lipiec 2019 o 19:44
Usuńdo Malutka 8 lipca 2019 20:43
A czyj to jest wpis na Jotowni:
KrystynaMalutka
poniedziałek 8 lipiec 2019
Tak lubiłam ten blog szkoda , że w momencie kulminacyjnym nie wspiera nas administrator tego bloga.
Jak tam wejść
OdpowiedzUsuńNie ma żadnego zastoju na jotowni, byłam tam przed chwilą i czytałam dzisiejsze komentarze, Basia S.
UsuńZajrzałam do Jotowni ostatni komentarz z 3 lipca ja mam internet w tel może to dlatego a czy Pan Goły coś napisał?
UsuńJa czytam w laptopie i też jest ostatni wpis z 3 lipca, a pomiedzy wpisami z 4 lipca.
Usuń8 lipiec
UsuńDo Unknown 8 lipca 2019 19:29.Wpisujesz w wyszukiwarce Jotownia , klikasz w Jotownie , otwira Ci się ten blog , po prawej stronie jest zapis najnowsze wpisy klikasz pierwszy od góry i otwierają Ci się posty z 8 lipca.
Malutka ale to nie jest normalny blog kiedy musimy wyszukiwać od razu człowiek się zniechęca i opuszcza Jotownie
Usuń19:53 i 21:04
Usuńco z wami nie tak?
Piszecie tutaj a nie potraficie pisać i czytać komentarzy na innym blogu? Macie aktywny jakiś zabezpieczający "przycisk rodzicielski" czy co ;)
Oj tam skupmy sie Lepiej na podpisach bo to ostatni dzeonek
UsuńBo wszystkie interesujące nas wpisy są na tym blogu. Tam nic się nie dzieje. Za dużo było przemadrzalych
UsuńSłuszna uwaga.
UsuńTo zbyt pochopne wnioski. Bycie emerytem to tylko jeden, i to wcale nie najważniejszy, z wymiarów życia dojrzałego człowieka - jak ktoś słusznie stwierdził. Poza tym są wakacje, lato, urlopy, wyjazdy, nie samym internetem czy blogiem człowiek żyje. Lepiej mieć kilku realnych przyjaciół, niż wielu wirtualnych znajomych.
UsuńTym wszystkim "przemadrzalym" w Jotowni podziekowali za aktywnosc.
UsuńCo za bzdury wypisujesz, każdy może pisać, blog jest otwarty, czy ktoś pisze, czy nie to jego indywidualna decyzja
UsuńDlaczego w moim podpisie pod petycją - poz. 290 są dodatkowe znaki. Czy mój głos jest ważny. Jadwiga
OdpowiedzUsuńCzy chodzi Tobie o ten płocik w lewym górnym rogu
UsuńTak. Jadwiga
UsuńNie zuważyłaś ze każda z nas taki ma widocznie tak ma być pozdrawiam
UsuńTo jest ikonka umożliwiająca usunięcie podpisu. Nie klikaj, nie sprawdzaj, bo usuniesz swój podpis
UsuńA ja byłam dziś w Zusie z zapytaniem czy sprawa trafiła już do Sądu ,odwołanie do sądu złożyłam ponad miesiąc temu.
OdpowiedzUsuńPani sprawdziła i powiedziała że są w dziale prawnym.
Żadnych innych informacji nie udzieliła.Pozdrawiam.Jolka
No i niech tam sobie leży a Ty spokojnie czekaj na Ustawę pozdrawiam
Usuń318 podpisów ciągle mało udostepniajcie petycję na facebookach możecie sobie udostępnić z Facebooka Pani Jolu ja tak zrobiłam to najszybszy sposob
OdpowiedzUsuń323, to nie jest mało. Do tego jest 123 niepotwierdzonych podpisów. Myślę, że wynika to z problemami z mailem.
UsuńDlaczego az tyle niepotwierdzonych
UsuńJola a po czym poznac ze podpis jest niezatwierdzony
UsuńNiepotwierdzone widzę tylko ja
UsuńProponuję aby każda sprawdziła pocztę i na wszelki wypadek kliknąć w link z potwierdzeniem. Może te niepotwierdzonych są z tych samych adresow wysyłane. Bo trochę ich duzo. Konto zaklada się przecież w ciągu kilku minut. Można poprosić dzieci, wnuki, przyjaciółki niech pomogą.
UsuńW Jotowni są 4 komentarze z ostatnich dni w nowym tekście ale dotyczącym wyboru sędzi roku. Nowych wpisów dot. emerytury od dnia 3 lipca nie ma. Szkoda bo czytelniczki mogłyby teraz się do nas dołaczyć.
OdpowiedzUsuńczy ty naprawdę nie potrafisz znaleźć nowych komentarzy w Jotowni czy tylko udajesz? A jeśli udajesz to w jakim celu?
UsuńMysle ze juz dolaczyly do nas tak jak my zagladamy na Jotownie rowniez I Jotowmia zaglada na ten Blog w koncu te blogi sa dla nas a jak wiemy wiedzy nigdy za wiele
UsuńNiektóre osoby te same wpisy zamieszczają na obu blogach, nawet jak ktoś im odpowie na jednym blogu to o to samo pytają na drugim, widać to gołym okiem
UsuńUwazasz ze to jest problem ? A moon zdaniem problemem jest to ze szukamy roznych sposobow aby prawo bylo rowne dla wszystkich I na tym sie skup pozdrawiam
UsuńLiznęłaś co nieco blogowej wiedzy, m.in. z moich licznych odpowiedzi i przemądrzale i arogancko pouczasz mnie, na czym mam się skupiać?
Usuń8 lipiec
OdpowiedzUsuńW Jotowni jest osiem wpisów z dnia dzisiejszego.
Malutka, to uporczywe pisanie "anonimowego" o braku komentarzy na jotowni to jest zwykły TROLLING, tylko czemu tutaj? Zobacz ile takich zaczepek już było. Kilkanaście.
Usuń8 lipiec
OdpowiedzUsuńW Jotowni jest osiem wpisów z dnia dzisiejszego.
Skupcie sie Lepiej na podpisach a nie na Jotowni sana wiesz ze Jotownia to nie ta co byla wczesnuej koniec tenatu
UsuńMalutka, nie masz nic lepszego do napisania tylko ile gdzie podpisów?
UsuńTę kąśliwą uwagę pozostawiam bez komentarza.
UsuńMalutka, kąśliwe uwagi to twoja specjalność, np.
UsuńKrystynaMalutka
poniedziałek 8 lipiec 2019 19:44
Tak lubiłam ten blog szkoda , że w momencie kulminacyjnym nie wspiera nas administrator tego bloga.
wpis
UsuńKrystynaMalutka
poniedziałek 8 lipiec 2019 19:44
dotyczy Jotowni
Są też nowe wpisy w Jotowni z ostatnich kilku dni i dzisiejszego https://jotownia.word press.com/2019/05/17/projekt-ustawy-naprawczej-po-wyroku-tk-konsultacje/comment-page-2/#comment-12530
OdpowiedzUsuńhttps://jotownia.wordpress.com/2019/05/17/projekt-ustawy-naprawczej-po-wyroku-tk-konsultacje/comment-page-2/#comment-12530
UsuńSama ze sobą dyskutujesz?
UsuńPoprawiłam bo link nie działał . Po co ta złośliwość ?
Usuń8 lipiec
OdpowiedzUsuńjaki sposób można dołączyć swoje uwagi na stronie Senatu do Druku 1175S ?
Nie ma w spisie konsultacji społecznych naszego projektu ustawy i druku 1175S
UsuńMożna przesłać bezpośrednio do Komisji Ustawodawczej, tak jak to się odbyło z tymi ośmioma uwagami obywatelskimi.
Usuń8 lipiec
UsuńNie wiedziałam, że ta petycja, którą przesłałam do Marszałka Sentu znajdzie się na stronie senackiej jako uwaga nr7.Możę by więcej pań wysłało tam naszą petycję.
Malutka
Usuńskąd wiesz, że uwaga nr 7 jest twoja jeśli nie ma pod nią inicjałów?
9 lipiec
UsuńBo w treści zaszyfrowałam pewien znaczek(robię tak przy wszystkich wysłanych pismach w tej sprawie) i wiem , że to moja uwaga.Ale w tym wszystkim nie chodzi o to czyja, ważne aby nasze wystąpienia były skuteczne.
A na jaki adres, bo ja wysłałam na adres kontakt@senat.gov.pl ale nie opublikowali
UsuńWysłałam do Marszałka i Wicemarszałków.Na dole strony są adresy .
Usuń8 lipiec
OdpowiedzUsuńNASZA PETYCJA JEST ZAMIESZCZONA W UWAGACH NA STRONIE SENATU.
Uwagi nr 3 i nr 8 są podobne w treści do naszej petycji-listu do senatorów. Uwaga nr 7 to nasz list
UsuńTo chyba dobrze ze uwagi dotycza tego samego problemu
UsuńJola czy podpis nr 7 jest zatwierdzony spojrz swoim okiem
UsuńPani Alina potwierdzony podpis.
UsuńJola jeżeli widze w podpisanych swoj podpis to znaczy że zostal potwierdzony.Dostalam potwierdzenie mailem.
OdpowiedzUsuńA skąd Jola wie ze są podpisy niepotwierdzone? Jak widoczne są tylko te które są potwierdzone
UsuńPani Jola umieściła petycję, więc jako administrator ma szerszy dostęp i możliwości dlatego widzi również głosy niepotwierdzone. Sprawdzajcie Panie swoje skrzynki email, bo może tylko oddalyscie głos ale go nie potwierdziłyście, szkoda tyłu głosów Pozdrawiam
UsuńMało tych podpisow .Ja sie staram wysylam linki do znajomych ale co niektire dostaly parę groszy i boja sie wysylac że im i to zabiorą.Trudno jest niektorych przekonac .
OdpowiedzUsuńCo za bzdury wypisujesz!komu co mogą zabrać jak mają uczciwie przeliczona emeryturę.
UsuńJola pisze to co jej znajomi mówią a w dzisiejszych czasach wszystkiego można się spodziewać sama widzisz jak ZUS nieuczciwe z nami postępuje a ma w swoim zapleczu mądrych prawników i co? Gdzie te ich uczciwe prawo równe dla wszystkich się pytam ZUS wypuszcza niedopracowane druki w obieg a prawnicy udają ze tego nie widzą
UsuńJest 339 podpisów ,kobietki a kiedy te drugie czytanie?
OdpowiedzUsuńJuż jutro, a podpisów zaledwie 360 na dziesiątki tysięcy "pokrzywdzonych".
UsuńDaleko w lesie jesteście!
Mój podpis: nr 363.
UsuńPozdrawiam
Podpisuje
OdpowiedzUsuńLepiej późno jak wcale może jeszcze jakie spóźnialskie się odezwa każdy podpis na wagę złotówki pozdrawiam
UsuńWysłałam już naszą petycję-list do marszałka senatu, ministrów, Marka Borowskiego, Piotra Dudy, Dariusza Kucharskiego.
OdpowiedzUsuńDo pozostałych wyślę wieczorem, muszę już wyjść z domu.
Nadal można podpisywać list, będzie jeszcze posiedzenie sejmu
UsuńProponuję wysłać petycje do pani Borys- Szopy.
UsuńWczoraj wysłałam do p. Zielenieckiego i p. Borys- Szopy i otrzymałam potwierdzenia z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.Pozdrawiam :)
UsuńDo Pani Jolanty. Proszę przeszukać skrzynkę pocztową, może mail z linkiem zatwierdzającym znajduje się, np. w spamie.
OdpowiedzUsuńJeśli się nie uda, ja zatwierdzę ten podpis. Wieczorem.
Pozdrawiam.
Pani Jolu kochana. Proszę zatwierdzić mój podpis bo w skrzynce nic nie mam. Serdecznie pozdrawiam. Jolanta S
UsuńI moj pod nr 7 bo troche namieszalam I nie mam pewnosci czy jest zatwierdzony
UsuńCzy wysyłałyście Panie ten list-petycję również do innych osób z senatu czy ministerstwa np. do pani Borys- Szopy czy pana Zielenieckiego?
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
9 lipca
UsuńJa wysłałam do Marszałka Sejmu , Wicemarszałków, do wszystkich członków Komisji Legislacyjnej , do PanaPodsekretarza Stanu Marcina Zielenieckiego, do Pani Minister Borys Szopa.
OK, dzięki :) Anna
UsuńDrogie panie daremny nasz trud .
OdpowiedzUsuńJesteśmy najsłabszym ogniwem społecznym.
Siła w nas źadna to co zaplanowali tak będzie nie pomogą nasze petycję .
Najprościej zabrać emerytom..jest stary
Niepotrzebny .pisaliście wcześniej źe na posiedzeniu komisji nikt nie był zainteresowany naszym problem .nam wystarczy 1000 zŁ emerytury za 40 lat pracy.
Wytrzezwiej kobieto to moze zaczniesz logicznie myslec na szczescie wiekszosc z nas mysli pozytywnie I zyje nadzieja na lepsze jutro pesymisci niech Ida odswierzyc umysl pozdrawiam a petycje podpisalas? Czy uwazasz ze to fez stracony czasu!
UsuńTak ale nie można się poddać. Podpisujemy petycję, szukamy chętnych do podpisania, przecież mamy bliskich, którzy nas wspieraja i wysyłamy gdzie tylko można. I to jest nasza sila
Usuńa kto najliczniej glosuje??
Usuńo emerytach sobie przypominaja przed wyborami, ale my tez bedziemy pamietac jak nas traktuja
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńOK, dzięki :) Anna
UsuńWitam,Petycja podpisana,potwierdzono podpis,prosta sprawa,nieprzedawniona z odwołaniem do Sądu od dec.ZUS jako niezgodnej ze stanem faktycznym,utrzymana emeryt.wcześniejsza,cały czas pracuję,trzymam kciuki za nas wszystkie ,pozdrawiam Anna z Łodzi
OdpowiedzUsuńNa stronie senatu jest już projekt w którym miejscu do ustawy wprowadzą pkt 194i i 194j z przygotowanego projektu . Obym się myliła, ale pewnie nic już nie zmienią.Ale walczymy nadal i się nie poddajemy.Pozdrawiam Marianna.
OdpowiedzUsuńDziewczyny napiszcie (o ile macie wiedzę). Czy odchodząc na emeryturę np. 29 otrzymuje się całą emeryturę?
OdpowiedzUsuńTak
UsuńEmerytura przysługuje od miesiąca, w którym został złożony wniosek o emeryturę. Jeżeli wniosek będzie złożony 29-go lipca to emerytura będzie przysługiwać już od 1 lipca.
UsuńDzięki Wam serdeczne. Pytanie dotyczyło mojego męża. Natomiast ja: numer petycji 363 wysłałam przed chwilą do Pana Borowskiego, teraz wysyłam prywatnym mailem do marszałka Karczewskiego.
UsuńJeżeli to jest emerytura powszechna, 29 lipca nabycie uprawnień, to emerytura będzie od dnia złożenia wniosku i nabycia uprawnień, czyli nie za cały miesiąc lipiec.
UsuńEmerytura będzie przysługiwała za cały lipiec , anonimowy z 15:09 jesteś w błędzie na 1000% !!!
Usuńemerytura za caly miesiac, wynagrodzenie nie za caly miesiac
UsuńAnonimowy9 lipca 2019 15:09
UsuńTak, to emer. powsz. Nabycie uprawnień było 2 lata temu (65 lat, a dzisiaj 67). Wniosek do ZUS złożony lecz bez świadectwa pracy (mąż na urlopie do 26.07).
Czy to coś zmienia? Kiedy się zmieniły przepisy w tej sprawie?
Anonimowy9 lipca 2019 15:28
UsuńCały czas myślałam, że tak właśnie jest jak piszesz.
Pozdrawiam
Świadectwo pracy skladasz po urlopie 27 lip.a wniosek do ZUS 28 czy 29 lip. i otrzymujesz wypłatę za lipiec i emeryturę za cały lipiec
UsuńWszystkie dokumenty złożył zakład pracy. 29 lipca można zanieść do ZUS świadectwo pracy.
UsuńPoniżej wklejam kilanaście adresów , może ktoś skorzysta.
OdpowiedzUsuńbarbara.bartus@sejm.pl, biuro.senator@interia.pl, biuro@stanislawgogacz.pl, biuro@wojciechpiecha.eu, biuro@zdrojewska.senat.pl, biuro@zientarski.pl, biuroambrozik@gmail.com, boguslawa.orzechowska@gmail.com, Stanislaw.Karczewski@senat.gov.pl, m.f.potoczny@gmail.com, marek.martynowski@wp.pl, rulewski@janrulewski.pl, biuro@grzegorzczelej.pl, senator.czerwinski.biuro@gmail.com, senator.pek@gmail.com, senator@leszekpiechota.pl, w-kogut@tlen.pl, biurosenatorskie@marekborowski.pl, biuro@aleksanderpociej.pl, biuro@kaminskiandrzej.pl, biuro@majer.senat.pl, biuro@mieczyslawaugustyn.pl, biuro@misiolek.senat.pl, biuro@pis.org.pl, biuro@senatorszwed.pl
A oto jeszcze adresy do Marszałka i Wicemarszałków
OdpowiedzUsuńMarszałek Senatu Stanislaw.Karczewski@senat.gov.pl, wicemarszałek Senatu Michał Seweryński Michal.Sewerynski@senat.gov.pl , wicemarszałek Senatu Maria Koc Maria.Koc@senat.gov.pl , Wicemarszałek Senatu Bogdan.Borusewicz@senat.gov.pl Wicemarszałek Senatu Marek.Pek@senat.gov.pl
Podaję sam e adresy bez funkcji żeby się nie myliło przy wysyłaniu.
OdpowiedzUsuńStanislaw.Karczewski@senat.gov.pl, Michal.Sewerynski@senat.gov.pl , Maria.Koc@senat.gov.pl , Bogdan.Borusewicz@senat.gov.pl , Marek.Pek@senat.gov.pl
Witam. Ja już zaraz po pierwszym czytaniu wysłałam podobną petycję prawie pod powyższe adresy. Z niektórych otrzymałam potwierdzenie i informację, że moje pismo zostało przekazane o senackiej komisji Ustawodawczej. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńCzy ktoś wie kiedy jest drugie czytanie ustawy i o której godzinie
OdpowiedzUsuńJuż jest 397 podpisów
OdpowiedzUsuńDrogie Panie przeczytajcie druk senacki 1175s i wszystko jasne. Nie data złożenia wniosku lecz nabycie praw emerytalnych. Odwiedzenie przedawnionych i 3 mczny okres na złożenie wniosku.. Wszystko w drugim czytaniu. Nie tego oczekiwalysmy. Podpisujemy dalej petycję, wysyłajmy wszędzie,walczmy dalej
OdpowiedzUsuńPozdrawiam i życzę wytrwałości. Hanka
Przepraszam, ale okres jest 6 m-czny. Przy punkcie 9 porządku najbliższego posiedzenia Senatu (10-12 lipca 2019 r.) jest tzw. materiał porównawczy, ilustrujący dodanie przepisów proponowanych w projekcie w odpowiednim miejscu ustawy o emeryturach i rentach z FUS.
Usuńhttps://www.senat.gov.pl/download/gfx/senat/pl/senatekspertyzy/5214/plik/1175_s_m.pdf
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńDotyczy wpisu z 9.07.z godz.9.03
OdpowiedzUsuńDroga pani moje myślenie jest bardzo logiczne i trzeźwe .jestem juź po wyroku sądu najwyźszego w tej sprawie
A emeryturę pobieram nadal wcześńiejszą.
Przepracowaĺam 44 lata .
Wobec powyźszego mam prawo myśleć tak jak napisałam./a pani nie ma prawa mnie obrać. A
Za to nowe plusy ogłaszają, nie napiszę co myślę, bo to niecenzuralne.
OdpowiedzUsuń