30 lipca 2019

"Naprawcza ustawa emerytalna", czy będzie uchwalona?


Drodzy Państwo

             Czy projekt ustawy emerytalnej po wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 6 marca 2019 r. w sprawie P 20/16 będzie poddany debacie w obecnej kadencji Parlamentu?

            Wygląda na to, że w Sejmie nie będzie czasu na wprowadzenie „emerytalnej ustawy naprawczej”, jak i wielu innych, także ważnych dla ludzi oczekujących zmian.  Zapewne, duży udział w powstaniu takiej sytuacji mamy my, aktywne emerytki, które wysłały tysiące listów, maili do posłów, senatorów, ministrów i najróżniejszych działaczy organizacji pozarządowych. Te nasze uwagi były potrzebne i konieczne, aby nie powstała niesprawiedliwa ustawa, dzielące emerytki i emerytów według niezrozumiałych dla nas kryteriów.

           Nasze uwagi zostały zlekceważone przez senatorów, można odnieść wrażenie, jakby ich nikt nie przeczytał. Debaty w senackich komisjach, jak i w czasie posiedzeń Senatu wykazały wielką nieznajomość tematu, brak troski o uchwalenie prawa sprawiedliwego dla wszystkich pokrzywdzonych stosowaniem niekonstytucyjnego przepisu, art. 25 ust. 1b ustawy emerytalnej z dnia 11 maja 2012 r.  

        Nasze kolejne pisma, maile, wysyłane w ostatnim czasie do posłów, Prokuratora Generalnego i do innych osób, odpowiedzialnych z kształt ustawy emerytalnej, być może, powstrzymały uchwalenie niekorzystnej ustawy, która, w obecnym wydaniu, nie spełnia postanowień Trybunału Konstytucyjnego.

            Błędny obraz projektu ustawy, niekorzystny dla wielu emerytów, pokazują gazety i dzienniki, podając za ZUS-em, bardzo korzystne zmiany po przeliczeniu emerytury. Dziennikarze, nie wnikając w głębię problemu , nie piszą o tym, że większość emerytek, których dotyczy wyrok TK, nie zyska nic lub bardzo niewiele po wprowadzeniu w życie senackiego projektu ustawy.

           Projekt ustawy nie uwzględnia wszystkich pokrzywdzonych zastosowaniem niekonstytucyjnego przepisu. Organ rentowy błędnie, z naruszeniem prawa, zastosował przepis, który nie był żadnym obowiązującym prawem.

            Decyzja wydana z naruszeniem prawa, niezgodna z Konstytucją RP, nie istnieje w obrocie prawnym. Zatem uchylenie takiej decyzji powinno nastąpić z mocy prawa i powinno być obligatoryjnie uczynione przez ZUS dla wszystkich, wobec których zastosowano niekonstytucyjny przepis.

           Drodzy Państwo, niekorzystne przepisy dla wcześniejszych emerytów wprowadzone zostały w 2012 r. za poprzedniego rządu. Trudno liczyć na to, że kiedykolwiek wykazaliby dobra wolę, aby wycofać się z niesprawiedliwego dla nas przepisu i spełnić postanowienia Trybunału Konstytucyjnego. Wiele wyroków Trybunału nie zostało wykonanych w poprzedniej kadencji rządu i parlamentu.

          My nie powinniśmy zaprzestać naszych różnych akcji, aby ludzie odpowiedzialni za kształt stanowionego prawa, słuchali nas, emerytów i zagwarantowali nam sprawiedliwe traktowanie.

          Wykorzystajmy spotkania przedwyborcze, spotkania z posłami, senatorami, kandydatami do parlamentu, zadawajmy im pytania i uzyskujmy obietnice, ze zajmą się sprawami emerytów.
           Kochani, może opracujemy wspólny plan działania na najbliższe miesiące, bo ciągle mamy szansę na kształt projektowanej ustawy.

159 komentarzy:

  1. Mądre słowa, ale co zrobić z naszymi odwołaniami do Sądu.
    Jakich argumentów użyć by sąd uznał prawo do waloryzacji kapitału i korzystniejszej tabeli dożycia

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten wstęp również prześlę do p. Kaczynskiego- niech ma pełny obraz sytuacji, że emerytki same muszą walczyć o swoje prawa, a posłowie nie respektują wyroku TK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Pismo p. Renpy powinno jeszcze zawierać nacisk na sposób przeliczania przez Zus. Nawet jakby ta ustawa zrobiła z przedawnionych nieprzedawnione to i tak mało która z nas coś zyska jeśli będziemy przeliczane na 2013-2014 rok bez waloryzacji kapitału i korzystnych lat dożycia.

      Usuń
    2. renpa, wybacz, ale to pisanie do Kaczyńskiego, to jak pisanie poddanych do łaskawego cara. To znaczy, że nie mamy już państwo prawa tylko "wolę prezesa", który wszystkim ręcznie steruje z tylnego siedzenia.

      Usuń
    3. Przed chwilą dostałam wiadomość z Ministerstwa Sprawiedliwości że moją skargę przekazano do MRPiPS, więc to jest takie odbijanie pałeczki. Powoli zaczynam tracić nadzieję że coś uda nam się zmienić.

      Usuń
    4. taa ja też słyszałam, że Pan Kaczyński jest "zwykłym" posłem i nic nie może...,ale takie czasy, skoro Państwo nie ma wstydu okradać emerytów to myślę, że w walce o słuszną sprawę też trzeba wstyd schować do kieszeni...

      Usuń
  3. Drogie Panie, w sobotę jedźmy do Dygowa na Piknik PiS, będzie tam Prezes Jarosław. Rozliczmy Ich publicznie za naszą Ustawę. Zapytajmy co zrobili w tej sprawie Marszałek Kuchciński i Pani Poseł Urszula Rusecka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kobiety, chyba nie sądzicie że na spotkaniach PiS, ktokolwiek może podejść do "władzy" z osób bez zaproszenia i zadać jakiekolwiek pytanie?????

      Usuń
    2. Zawsze można się sfilmować jak nie dopuszczają do prezesa. Z rozwiniętym transparentem "żądamy prawa i sprawiedliwości dla rocznika 1953" :)

      Usuń
  4. Dygowo – duża wieś gminna w Polsce położona w województwie zachodniopomorskim, w powiecie kołobrzeskim, w gminie Dygowo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mysle ze jest duzo meszczyzn ktorzy poszli na wczesniejsza wmer w zwiazku z praca w szczegolnych warunkach ktorym tez potracono z emer powszech. emeryt wczesniejsze tez powinni dolaczyc do nas bylo by nas wiecej I rzad bardziej liczy sie z meszczyznami bo nas lecewaza.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tez jestem przedawniona i oddałam sprawę do sądu ale coraz mam mniej nadziei na naszą wygrana bo po nie opublikowaniu list to mam pewność że władza użyje wszystkich nawet glupich wytlumaczen oby tylko prawda była po stronie rządzących niestety Elzbieta G

    OdpowiedzUsuń
  7. wysylalam pismo renpy do poslow. wiekszosc niedostarczona pewniw z powodu zapchania nieodbieranej poczty, bo adresy sa dobre, juz wczesniej wysylalam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przed wyborami otworze skrzynke odbiorcza poczty i mam liste osob, na ktore nie bede glosowac

      Usuń
  8. Dziewczyny, coś na nasz temat pisze gazeta wyborcza. Nie traćmy nadziei, bo to nie jest dobre. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, tekst w GW odgrzewany, nieaktualny i nierzetelny.
      http://wyborcza.biz/biznes/7,147880,25040377,wiecej-kobiet-moze-dostac-podwyzke-emerytury.html

      Usuń
    2. Poczytajcie sobie komentarze osób z rocznika 53 niekorzystających z wcześniejszej emerytury (GW)
      a_verdad_duele30.07.2019, 07:08
      Jestem osobą rocznik 1953, która dopiero w wieku 63 lat,.przeszla na emeryturę. Ponieważ zmieniły się przepisy otrzymałam ją
      z innych zasad niż wcześniej obowiązywały.
      Wysokość mojego świadczenia jest niższa niż gdybym przeszła na emeryturę wcześniejsza pobierała ją przez 8 lat, międzyczasie otrzymując waloryzacje. Teraz te osoby mają dostać wyrównanie.
      Gdzie tu sprawiedliwość?
      2
      0
      Odpowiedz
      kchc30.07.2019, 08:11
      Jestem mężczyzną z rocznika 1953. Pracuję na pełny etat, nie pobieram emerytury. Nie rozumiem przechodzenia na wcześniejszą emeryturę i kontynuowania pracy.

      Usuń
  9. Tylko czy na tym pikniku dopuszczą do prezesa Kaczynskiego wątpie, a gdzie ta miejscowość leży w jakim województwie. Ewa

    OdpowiedzUsuń
  10. Proszę przeczytać 30 lipiec 9.35 tam jest gdzie ta miejscowosc

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziewczyny weźcie naszą petycję bochenek �� chleba i zsiadle mleko to zobaczą że Wy z darami to bliżej Was wpuszcza i wtedy możecie działać ja trzymam za Was kciuki i mocno Wam kibicuję pozdrawiam Wszystkie powysylalam te nasze petycję do tych dygnitarzy ale mogłam lepiej do rzeki wrzucić to jak by płynęły to by kto przeczytał a tu żeby jeden coś odpisał to takie przykre Gienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a anie mialas zwrotow z informacja ze nie dotarla do odbiorcy bo ja mnostwo, wysylalam ponownie ale nie dostarczono, wczesniej na te adresy wysyalalam, a teraz nie moge . poblokowali czy co? wyslalam z innego adresu i tez nie dostarczono

      Usuń
    2. a w telefonach w biurach poselskich PiS włącza się taśma, że nie można zostawić wiadomości, bo poczta głosowa jest pełna. W biurach "prezesa wszystkich prezesów" nigdy, przez całą kadencję nikt nie odebrał telefonu, ale za to w jednym z tych biur zamiast pracownika włącza się sygnał faksu - tel. (94) 348-93-91 ;)))

      Usuń
    3. Przecież emeryci już dostali trzynastkę i dodatkowo 500+ dla każdego wnuka. A za zapchane skrzynki pocztowe może być kara - trzynastka w 2020 roku dla wszystkich emerytów z wyjątkiem kobiet urodzonych w 1953 roku.

      Usuń
    4. trzynastke niech sobie wezma, a mnie uczciwie przelicza

      Usuń
  12. Masz rację. Tyle wysłałam pism, petycji i uwag i tylko Rzecznik Praw Obywatelskich mi odpisał. Reszta bez echa. Pozdrawiam Halina

    OdpowiedzUsuń
  13. znowu publikuja, ze poparcie dla pis rosnie, wiec im nie zalezy na glosach emerytek. Oby sie nie obudzili po wyborach jak mlodzi popija za te 500 plus i nie pojda na wybory albo im sie nie bedzie chcialo. A emerytom zawsze sie chce, ale tym razem moze byc inaczej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekorzystne przepisy dla wcześniejszych emerytów wprowadzone zostały w 2012 r. za poprzedniego rządu. Tylko obecny rząd może to naprawić.

      Usuń
  14. Takie zwroty też mam że wiadomość nie została dostarczona ja myślę że oni tam nie zaglądają i skrzynka jest pełna ale im nie w głowie odbierać telefony czy maile na swoje potrzeby maja zastrzeżone telefony dziewczyny może zróbcie baner rocznik 53 a rozwinięcie jak Was wpuszcza Gienia

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem nieprzedawniona,czy posiadacie panie wzór odwołania do sądu od odmownej decyzji ZUS. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma tym blogu poszukaj wzor w archiwum chyba z maja ja z tego wzoru korzystalam pozdrawiam

      Usuń
    2. Czego dotyczy ta odmowa nieprzedawnionej Pani 19.14?

      Usuń
    3. Dostałam pismo z sądu z odmowną ocana zusu i sąd wskazał aby w ciągu 7 dni dołączyć wnioski dowodowe.wnioskow nie mam i nie bardzo wiem co odpowiedzieć.

      Usuń
    4. Proszę spojrzeć co napisała Pani w odwołaniu, do którego ustosunkował się odmowie zus. Zapewne pisała Pani że nie zgadza się z dokonanym przeliczeniem wg danych w decyzji poprzedniej, że emerytura nigdy nie była pobierana, zawsze zawieszona ponieważ poprzez zastosowanie niezgodnego z Konstytucją przepisu, była niższa, że gdyby Pani od razu miala poprawnie wyliczona emeryture to od kilku lat dostaealaby Pani wyższe świadczenie a tak została Pani narażona na straty. Proszę podtrzymać że dziś jest Pani kila lat starsza, więc stosowanie wskaźnika długości życia dla 60+ nie jest co najmniej krzywdzące. Proszę napisać że podtrzymuje Pani swoje stanowisko z odwołania od decyzji po wyroku.

      Usuń
    5. Bardzo dziękuję w odwołaniu dokładnie napisałam tak jak pani powyżej,ZUS rozpisał całą historię jak przeliczał emeryturę i w końcu z tego przeliczenia zostałam na wcześniejszej.Sprawy jeszcze nie miałam,ale sąd przysłał mi to ZUS opisał i wskazał ,aby dołączyć pisma dowodowe.W ciągu 7 dni mam dostarczyć.Ale napiszę,że podtrzymuje swoje odwołanie bo nie mam żadnych dokumentów dowodowych.

      Usuń
    6. Podtrzynanie stanowiska z odwołania będzie Pani dokumentem dowodowym. Może Pani również dopisać, (jeśli tak bylo w Pani przypadku) że Pani myślała, że tak musi być, że nie wiedziała o możliwości wycofania wniosku o ENP, że można było zostać na em wcześniejszej, że nie trzeba było skladac wniosku o ENP po osiągnięciu wieku, że zamrozono Pani kapitał i skladki. Bardzo dużo Pan o tym wszystkim dowiedziało się po wyroku TK Proszę napisać to co w Pani przypadku jest prawda. ZUS się broni, Pani też ma takie prawo. Życzę powodzenia na rozprawie. Proszę dać znać jak bylo. Czy może Pani podać w jakim mieście jest Pani sąd? Pozdrawiam

      Usuń
    7. Rozprawy jeszcze nie mam nadzieję Sąd zbiera wnioski dowodowe,nie mam żadnych dowodów,ZUS opisał cała całą historię krok po kroku o mojej em od 2014 r .To wszystko co pani napisała powyżej napisałam miesiąc temu w odwołaniu do sądu.A teraz odpowiem,że podtrzymuje swoje odwołanie.mieszkam w Lodzi

      Usuń
    8. Napisze jeszcze w odpowiedzi do Sadu aby ZUS przedstawil dowody na to ze emeryture przelicza sie raz w sytuacji kiedy jest zawieszona I ani razu nie byla pobrana I dowod na to ze kapital jest nie waloryzowany w momencie zawieszenia emerytury ktora nie pobralo sie ani razu ja tak napisalam w odpowiedzi do Sądu bo jak przeczytałam odpowiedz z ZUS ze mam przeliczone emeryturę prawidłowo a wskaźniki powielobo z roku 20!4 i odmlodzobo mnie tabela życia o 6lat to mało mnie szlag nie trafił jak to czytałam powodzenia życzę i zdrowia bo to jest nam najbardziej potrzebne w kontakcie z ZUS matacza ile się da ale tak będzie dopuki senat im nie przedłożyć czarno na białym konkretnej wykładni przepisu

      Usuń
  16. Znowu pisza ze emerytki beda mogly ponownie przeliczyc emeryture tylko ze sprawa dotyczy nieprzedawnionych cisza natomiast o sposobie przeliczania doskonale wszyscy wiedza jak emerytki wyjda na tym przeliczeniu wiec po co pisza ze skorzystają średnio po 240zl kto miał skorzystać to już skorzystał a reszta niech sie cieszy ze Senat obiecuje gruszki na wierzbie nie rozumiem jednego po co tyle zamieszania wokol tej ustawy ktora dalej bedzie bublem a wystarczylo w ustawie przyjac tylko jedna poprawke PRZELICZAC EMERYTURE NA DZIEN ZLOZENIA WNIOSKU PO WYROKU TK wszystkim pokrzywdzonym emerytkom po co tyle zachodu?

    OdpowiedzUsuń
  17. https://gk24.pl/emerytura-2019-kobiety-z-rocznika-1953-dostana-emerytury-srednio-o-250-zl-wyzsze-sprawdz-jak-i-dlaczego-30072019/ar/c1-14282187 ciekawe komentarze emerytek piszą najprawdziwszą prawdę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko ze te komentarze nasi senatorowie maja gleboko gdzies

      Usuń
  18. Panie nieprzedawniona czy z Waszych wyliczeń EP wychodzi ,że ta sumę składek i kapitału podzielili przez wsk dla życia z EP z 2014 r.Bo decyzji z 2019 r.nie podano wsk.dozycia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ws, ystkp na 2014 r
      Tylko składki z jednego roku po osiągnięciu wieku doliczyli i wskaźnik zastosowali z 2p19 ale tylko do tych skladek

      Usuń
    2. Tak, podzielili przez wskaźnik z 2014 r.

      Usuń
    3. Ja jestem nieprzedawniona. Przeliczone mi na nowo, ale i tak mniej niż wcześniejszą. Wskaźnik 252,30 m-cy. Przeliczone mi jak składała o wychowawczy w 2015 i sami podają że w wieku 62 lat wskaźnik wynosi 209 m-cy, a nawet tak nie liczą

      Usuń
    4. Kapital licziny jest z tabeli zycia dla wieku 62lat a emerytura dla wieku 60lat dlaczego ZUS stosuje dwie tabele zycia? ZUS sam sobie utrudnia prace

      Usuń
    5. do 22.05 Do wyliczenia kapitału początkowego ZAWSZE ZUS bierze taki sam "wskaznik dożycia, czyli dla wszystkich równo 209 m-cy - tak jest zapisane w Ustawie emerytalnej z 1998r. Do wyliczenia emerytury wskaznik dożycia jest dla każdego brany indywidualnie, w zależności od wieku tej osoby.

      Usuń
  19. W dec.z 2019 r nie ma wsk.to jak oni liczyli z dwóch różnych wskaznikow?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszakom biora tabele zycia z roku 2013 ale dla wieku 66 lat bo jest kirxystniejsza jak tabela życia w 2019 dlaczego więc nie przyjmuje ZUS korzystniejszych wskaźników średniego życia dla nieprzedawnionych ZUS stosuje to co chce aby nic nie stracic skandal jak dlugo jeszcze ZUS bedzie tak oszukiwal emerytow sie pytam

      Usuń
    2. Ja mam w decyzji po wznowionym postępowaniu wszystkie składniki zerzniete z decyzji z roku 2014 i tabelę życia dla 60lat 253,30

      Usuń
    3. Natomiast w decyzji przeliczone ego kapitału z roku 2014 mam przyjęta tabelę życia dla wieku 62lat 209mcy

      Usuń
    4. do 22.35 Do wyliczenia kapitału początkowego wszyscy mamy jednakowy "wskaznik dożycia", to jest 209 m-cy ( ustawa emer.z1998r.).

      Usuń
    5. Przedawnione i nieprzedawnione pierwszakami były w 2013 i 2014.
      Teraz to mają wznowienie postępowania o ep z tamtych lat, więc wskaźniki są obowiązujące dla tych lat, a nie dla obecnego czasu 2019.
      Pierwszakiem w życiu jest się tylko raz i ten czas dla przedawnionych i nieprzedawnionych bezpowrotnie już minął.
      Jak to mówią: nie zawrócisz kijem Wisły!

      Usuń
    6. �� I z ogórka kiszonego już nigdy nie będzie świeżego, to również fakt, ale wciąż jeszcze, mimo próśb, nikt tu nie podał przepisu, na podstawie którego nasze środki (kapitał i składki) przestały być waloryzowane i nie mogą tego zmienić nawet "nowe okoliczności" (art.114), którymi jest przeliczenie urlopu wychowawczego, czy okresu studiów z 0,7 na 1,3 z roku 2015 czy według mnie tegoroczny wyrok Trybunału Konstytucyjnego również.
      Jeśli mnie doppuszczą do głosu, a trema nie zje, postaram się zadać pytanie na rozprawie sądowej. Proszę o trzymanie kciuków dzisiaj o godzinie 11.30

      Usuń
    7. Będziemy zaciskać i poprosimy o relację

      Usuń
  20. Kochane koleżanki jestem z wami od samego początku, wspieramy się wspólnie, chciałoby się aby wszystkie zostalysmy potraktowane sprawiedliwie. Ciekawi mnie dlaczego ZuS naliczył mi emeryturę zaliczkowo.Wniosek złożyłam w lipcu / pierwszy/ dzisiaj dostałam decyzję o emeryturze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I co dostalas ciekawego w tej decyzji pochwal sie

      Usuń
    2. Jak to zaliczkowo nie rozumiem może Pani poda więcej szczegółów

      Usuń
    3. Pytasz co ciekawego dostałam w decyzji.Podwyszke emerytury

      Usuń
    4. Piszesz ze dostalas naliczona emeryturę zaliczkowo dla mnie to coś nowego więc zapytałam co tam ciekawego jest w tej decyzji tonie żadna ironia do ciebie tylko jak sama widzisz ZUS już chyba sam się gubi bo wysyła takie buble pozdrawiam

      Usuń
  21. przepraszam ale nie podpisałam
    Elwira

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie nie wszystko wyjaśnił albo brakuje jakiegoś dokumentu. Może Pani zapytać pisemnie ZUS dlaczego wydał taka decyzję. Warto mieć wszystko na pismie

      Usuń
    2. A dlaczego zaliczkowa?pierwszaka liczyli normalnie czyżby znów coś kręcili.

      Usuń
    3. Mija znajoma tak miala otrzymala decyzje zaliczkowa e nuedkugim czasie otrzymala decyzje przeluczeniowa I skorzystala 150zl wiecej ZUS bral Dane z 2015roku kiedy skladala wniosek na opieke na dzieci

      Usuń
    4. A ta znajoma odwolywala sie do sadu czy ZUS od razu jej tak przeliczł

      Usuń
    5. ZUS sam jej tak przeliczył nigdzie się nie odwolywala w sumie nie miała się od czego odwoływać bo żadnego wyliczenia w decyzji zaliczkiwej nie miała więc czekala

      Usuń
    6. Elwira czy Ty jesteś puerwszakiem? Bo piszesz ze po raz pierwszy w lipcu zlozylas wniosek

      Usuń
  22. Drogie Panie jestem na blogu od początku. Czytam, piszę i wysyłam uwagi, petycje pod wszystkie możliwe adresy mając nadzieję, że wreszcie ustawa zostanie zmieniona i wreszcie będę miała ep zgodnie z prawem i sprawiedliwie naliczoną. A tu jak widzę nic z tego nie będzie. Senat przekazał bubel do Sejmu. Sejm nie zdąży się tym zająć i tyle. Może to i dobrze, bo jeżeli ma to zostać w takim stanie jak jest, to lepiej niech dadzą sobie spokój. Bardzo przykre to, że wyrok TK dał nam nadzieję na lepszą emeryturę, a zostało tylko rozgoryczenie i stres który muszę przeżyć idąc do sądu. Przedawniona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I znowu nieprzedawnione stana sie przedawnione bo sejm nie zdarzy

      Usuń
  23. Do Anonimowego z30 lipca 2019 09:59
    Chyba coś Ci się pomyliło, niekorzystne przepisy dla wcześniejszych emerytów wprowadzone zostały w 2012 r. za poprzedniego rządu. Tylko obecny rząd może to naprawić, jak zresztą wszystko co złego zrobiło PO.
    Pozdrawiam wszystkich myślących.
    Irena z Warszawy

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeszcze raz proszę o trzymanie kciuków dzisiaj o godzinie 11.30 Poprzednia prośba mogła umknąć umieszczona w odpowiedzi pod postem.
    Jak wrócę, zdam relację, jeśli w ogóle cokolwiek zrozumiem. Nic to jeszvze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potrzbujemy kciuki i jeszcze się pomodlimy.trzymaj się i zadaj pytanie, gdzie jest zapisane o zaprzestaniu waloryzacji bo większość nie doczytała z decyzji.

      Usuń
    2. Potrzymamy miało byc

      Usuń
  25. A moze by tak isacdo KO maja szanse sie zrehabilitowac.Lider KO mwil zisiaj ze walcza kazdy glos

    OdpowiedzUsuń
  26. na mój glos niech nie liczą ,bo ten caly ambaras jest za ich rządow to oni te krzywdzące ustawy wprowadzili

    OdpowiedzUsuń
  27. Za chwilę na sejmowej Komisji Petycji będzie rozpatrywana petycja w sprawie zmiany art. 146 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.) poprzez umożliwienie uchylenia decyzji wydanej na podstawie aktu normatywnego uznanego przez Trybunał Konstytucyjny za niezgodny z Konstytucją, umową międzynarodową lub z ustawą niezależnie od terminu, jaki upłynął od dnia doręczenia lub ogłoszenia decyzji (BKSP-145-552/19)

    http://sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/transmisje.xsp?unid=8F5C952DC1DE44E6C1258443003A3D23#

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczęło się o 9:35

      Usuń
    2. Przewodniczący Komisji nie wie, że do Sejmu wpłynął senacki projekt ustawy w sprawie realizacji wyroku TK z 6 marca 2019 roku.

      Usuń
  28. Co to za komisja jak nawet nie wie że ustawa wpłynęła do sejmu, że była rozpatrywana w senacie. Takich mamy posłów mądrych że nie mają pojęcia w tej sprawie i nawet nikt nie zabrał głosu .Także marnie to widzę. Ewa

    OdpowiedzUsuń
  29. Ale petycja nie została odrzucona i przeszła dalej dobre i to.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kim jest osoba skladajaca petycje?

      Usuń
    2. Petycję złożył Krzysztof Jaworski ale kim jest nie wiem.

      Usuń
  30. Przeczytałam, że senator Rulewski poskarżył się w super expresie, że po obcięciu przez Kaczyńskiego pensji nie stać go na wczasy z żoną w Chinach, które planował.
    Ma 8 tys. pensji i 2,5 tys.diety. i pewnie jeszcze inne profity. Jak żyć za takie grosze? Podpowiedzmy mu, a jak nie zalapie to może jakaś zrzuta? Co wy na to?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te inne profity to darmowe loty pkp i wszelkie srodki komunikacji darmowe jadlo w sejmie darmowe leczenie u najlepszych specjalistów na tym wszystkim iszczedza pokaźne sumy a my śmiertelnych za to wszystko.musimy płacić z naszych głodowych emerytur SKANDAL

      Usuń
  31. Dostalam zieńodpowiedz od posłanki Iwony Michałek na nasz list :
    dziękujemy za Pani wiadomość. Problem ten jest nam znany, dlatego też w
    najbliższych dniach zostanie w tej sprawie napisana interpelacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żenada :(

      Usuń
    2. No w koncu wiemy że nasz problem jest.znany a zachowują się tak jakby go nie znali

      Usuń
  32. Jeżeli petycja coś zmieni to chyba tylko zniesie przedawnienie i tak rozwiążą sprawę emerytek 1953. Resztę rozwiążą sądy i ZUS.

    OdpowiedzUsuń
  33. Zus nic nie rozwiąże,jestem po rozprawie na moją korzyść,zus powiedział że zastosuje stare wskaźniki i klops bo nic mi nie wychodzi,smutne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zadalas pytanie dlaczego nie wybierze najkorzystnieszego składnika z tabeli życia?

      Usuń
  34. Ja dostalam korzystny wyrok ale za dwa tygodnie pismo z sądu okręgowego z załączeniem pisma zusu ze zus się odwołał.Jak dostanę niekorzystną decyzję o przeliczeniu to się odwołam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korzystny wyrok ale tylko o nie potrąceniu wcześniejszych emerytur , a waloryzacja i wskaźnik dożycia na pewno nie.Ewa

      Usuń
  35. To wtedy trzeba będzie odwołać się do Strasburga że jeden rocznik a inaczej traktowane jesteśmy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko rocznik 53, roczniki wcześniejsze do dziś mają stosowane odliczenia. Jesteście naprawdę egoistkami, widzicie tylko siebie. Na dodatek wtórujecie za władzą,a nawet oskarżacie, że same jesteśmy sobie winne, bo nie złożyłyśmy wniosków w wyznaczonym terminie. A która z Was ten termin składania wniosków widziała? Nie ma żadnego terminu składania wniosków, można go złożyć kiedy się chce i zależy od woli.Która z Was studiowała wcześniej Dz.U.? Dz.U. czytają osoby, które są zainteresowane przejściem na emeryturę, a nie te, które juz na niej są. Walczyłyście o równe prawa z konbietami z roczników wczesniejszych, a same od początku dyskryminujecie roczniki wcześniejsze , których tak samo jak WAS władza oszukała.Ten sztuczny podział na "spóźnione z wnioskami" do nieistniejącej daty jak i tych,co jeszcze nie osiągnęli wieku miał tylko na celu osłabić grupę. A prawda jest taka, że z 1 stycznia 2013 r wszystkim, kto nie złożył wniosku o wypłatę świadczeń i wydanie decyzji o przyznaniu e. p. zostały odebrane prawa nabyte, a emeryturę przyznaje się ponownie w dniu złożenia wniosku.

      Usuń
    2. Proszę nie siać nieprawdy. Zmianione przepisy obowiązujące od 01.01.2013r. dotyczą tylko i wyłacznie kobiet które osiągnęły wiek emerytalny (60 lat) po 31.12.2012r. a więc tylko urodzonych po 31.12.1952r. Obecnie procesowana przez Ustawodawcę Ustawa stanowi wykonanie zaleceń Wyroku TK z dnia 06.03.2019r. odnoszącego się WYŁĄCZNIE do kobiet urodzonych w 1953 roku, zatem dopisanie do tej Ustawy innych grup społecznych jest niemożliwe i BEZPRAWNE!

      Usuń
    3. Niestety, to nie jest prawda, to Pani sieje nieprawdę, mi moze pani nie wierzyć, ale proszę przeczytać, co pisze Sejm w piśmie procesowym do TK:
      "SEJM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Sygn. akt P 20/16 BAS-WAKU-2368/16
      7. Sejm nie zgadza się z sądem pytającym, że zaskarżony przepis jest niezgodny z zasadą równości, której źródłem normatywnym jest art. 32 ust. 1 Konstytucji. Sąd pytający wyróżnia określoną grupę ubezpieczonych, którymi są kobiety urodzone w latach 1949-1953. Z kolei przepis art. 25 ust. 1b u.e.r. dotyczy tylko kobiet urodzonych w roku 1953. Innymi słowy, wszystkie kobiety urodzone w tym przedziale czasowym mają zagwarantowane prawo do przejścia na e. p. w., ale tylko wobec kobiet z rocznika 1953 stosuje się instytucję potrącenia. W opinii Sejmu, zaskarżony przepis ma inną treść niż wskazana przez sąd pytający . ZUS stosuje art. 25 ust. 1 b u.e.r. wobec wszystkich ubezpieczonych, którzy wniosek o e.p.w. złożyli po 1 stycznia 2013 r. Ma on więc zastosowanie zarówno do kobiet, jak i do mężczyzn , pobierających e.n.w., lecz ubiegających się o e.p.w. po 1 stycznia 2013 r. (wyrok Sądu Okręgowego w Lublinie z 23 maja 2016 r. sygn. akt VII U 952/15
      dotyczył ubezpieczonego, który nabył e.n.w. na podstawie art. 184 u.e.r.). Nawet jeśli ograniczyć zakres stosowania ustawy- jak chce tego sąd pytający - do kobiet, to instrument potrącania wpisany jest w mechanizm przechodzenia z "emerytury na emeryturę" wobec ubezpieczonych, którzy nabyli in abstracto prawo do e.p.w. jeszcze przed wejściem w życie zaskarżonej regulacji, jak i po jej wejściu . Decydujące znaczenie dla stosowania tego przepisu ma data złożenia wniosku (wyrok Sądu Apelacyjnego w Łodzi z 12 listopada 2015 r., sygn. Akt III AUa 415/15)."

      Usuń
    4. A w jamim to panstwie prawa tworzy sie ustawę dla kobiet tylko z jednego rocznika? A reszta to co - drugi sort? Bzdurne jest tlumaczenie,ze przepis 25 ust. 1b zostal tylko do nich zastosowany. Co robil ZUS doskonale wszyscy wiedzą a udają, ze tylko kobiety '53 zostaly okradane. BZDURA DO KWADRATU!!!

      Usuń
    5. A RPO to kim jest? Doskonale wie, ze ZUS ten przepis stosuje do wszystkich skladajacych wnioski po 1 stycznia 2013 r.. Zlotoustych jednak to my w tym kraju mamy. Powinien dawno pomoc tym ktorych prawa naruszono. Czy dalej nie wie jak ZUS traktuje obywatela i jak narusza prawa nabyte? Jezeli nie wie to moze go poinformowac i nie prosic o przysluge posla Kaczynskiego.

      Usuń
    6. Do An. z 19:16
      Od marca 2013 roku Rzecznik Praw Obywatelskich (najpierw prof. Irena Lipowicz, potem dr Adam Bodnar) wielokrotnie występował w tej sprawie, najpierw do MPiPS, a potem do MRPiPS, do Senatu, do Prezesa ZUS, do przew. sejmowej Komisji Polityki Społecznej i Rodziny, opiniował senackie projekty ustawy z roku 2016 i z roku 2019, przystąpił do pytania prawnego P 20/16 w Trybunale Konstytucyjnym. Takie są uprawnienia tego Urzędu. Czy masz jakiś pomysł, co jeszcze mógłby zrobić w ramach przepisów ustawy o Rzeczniku Praw Obywatelskich?

      Usuń
    7. A co napisal w opinii do TK? Jak nie potrafi stanac w obronie praw obywatelskich to niech sie poda do dymisji. Dba o to by kobiety w wieku ok. 70 lat chodzily po sądach. Pisac tylko pisma to kazdy moze. Emerytki tez pisza i ponadto stresuja sie w sadach by bronic swoich praw

      Usuń
    8. Rzecznik Adam Bodnar nie zrobił nic w naszej sprawie, wyjątkowy POZER mówienie i powtarzanie oczywistych faktów nic nie zmieniło. Rzecznik jest władny wnieść sprawę do Trybunału konstytucyjnego o zbadanie Zgodności tej ustawy z konstytucja w sosunku do wszystkich z roczników wcześniejszych niż 53 z rocznikiem 53 włącznie. Jego pomoc była żadna, to tak jak byś chodziła do lekarza, który zamiast Cię leczyć opowiadał o chorobie. PPZER

      Usuń
    9. Do Unknown z 1 sierpnia 15:08

      A to znasz?

      https://www.rpo.gov.pl/pl/content/do-przewodniczacej-sejmowej-komisji-oraz-prezesa-zus-ws-zasad-ustalania-wysokosci-emerytury

      Wystąpienie do przew. sejmowej Komisji Polityki Społecznej i Rodziny - BEZ ODPOWIEDZI.
      https://www.rpo.gov.pl/sites/default/files/Do_Przewodniczacej_Sejmowej_Komisji_Polityki_Spolecznej_i_Rodziny_ws_zasad_ustalania_wysokosci_emerytury_powszechnej_dla_osob_pobierajacych_wczesniejsza_emeryture.pdf

      Do Prezesa ZUS:
      https://www.rpo.gov.pl/sites/default/files/Do_Prezesa_ZUS_ws_zasad_ustalania_wysokosci_emerytury_powszechnej_dla_osob_pobierajacych_wczesniejsza_emeryture.pdf

      Odpowiedź Prezesa ZUS:
      https://www.rpo.gov.pl/sites/default/files/Odp_ZUS_04032016.pdf

      Usuń
  36. Kto to są pierwszaki? Ja pobieram emeryturę od lutego 2013r. ENP od września 2013r.n.Na podstawie wyroku odwołała się do ZUS. Decyzja odmiana przedawnienie i zapis decyzja wydana z naruszeniem prawa, odwołała się do sądu , czekam na sprawę i ustawę.Proszę o więcej informacji.

    OdpowiedzUsuń
  37. Wyżej winno być decyzja odmowna

    OdpowiedzUsuń
  38. Mają złożyć interpelacje do Minister Pracy i Polityki Społecznej , ale w tej petycji chodzi o przedawnionych z rocznika 53 i tyle w tym temacie. Ewa

    OdpowiedzUsuń
  39. Można się było spodziewać tego, że nie załatwia uczciwie.gdyby mieli to zrobić toby zrobili. Zrobią z przedawnionych nieprzedawnione i niech się sądzą. A oni będą myśleć o następnych plusach przed wyborami. Oby się nie przeliczyli.

    OdpowiedzUsuń
  40. Przegrałam na całej linii, ale ania.radek mi świadkiem, że próbowałam,nieudolnie,bo nieudolnie, Pana Sędziego przekonać do swoich racji. Pani pełnomocnik ZUS bardzo miła, nawet podała przepisy ( jak z rękawa - 26,25,173,174 - tyle zapisałam ) , zgodnie z którymi składki i kapitał początkowy po obliczeniu emerytury powszechnej nie są dalej waloryzowane. Próbowałam nadmienić, że przecież de facto tej emerytury nigdy nie pobierałam, będąc cały czas na wcześniejszej. Dyskusji na sali sądowej już nie ma, tak, że cokolwiek chcecie panie sądowi przekazać to tylko w piśmie.
    Po odczytaniu wyroku zostałam poinformowana o dwóch możliwościach złożenia apelacji, po dostarczeniu wyroku z uzasadnieniem, na mój wniosek (gotowe druku w biurze podawczym).
    Przyznam się, że miałam cień, cienia nadziei,że Sąd chociaż "zrobi" mnie nieprzedawnioną.
    No i cóż? W poniedziałek, wtorek złożę wniosek o doręczenie wyroku z uzasadnieniem (termin 7 dni), spokojnie poczekam, a potem Sąd Apelacyjny w Białymstoku,gdzie już raczej nawet nie pojadę.
    Miłego dnia życzę, dziękuję za kciuki.
    Trzymam też kciuki, żeby ewentualna Ustawa naprawcza objęła również panie z poprzednich roczników.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do AniaK
      Z jakiego tytułu pisałaś odwołanie? W jakim trybie? Rozumiem, ze jestes rocznik 53, przedawniona i na emeryturze wcześniejszej.A czy po wyroku przeliczyli Ci ponownie bez odliczeń? Jeżeli nie, to mogłabyś może umorzyć sprawę w sądzie i wystąpić do ZUS z Art.114.1.,nie ma ograniczenia czasowego, jezeli osiagnęłas bys wyższa emerytuę. Na jednym wniosku ujęłabyś bład organu rentowego w stosowaniu prawa materialnego, czyli niezgodne z prawem zastosowanie art.25. ust.1b (na potwierdzenie wyrok TK), a również o doliczenie do kapitału początkowego okresów sprawowania opieki na dzieckiem (jezeli nie wszystkie były uwzględnione) i przeliczenia na 1.3%. Przeliczenie na 1,3 % robi się z urzędu, jak otrzymujesz powszechna. Napisz, czy przeliczyli Ci ponownie bez Art.25.ust.1b, czy nie. Waloryzacja jest w porządku, po złożeniu wniosku kapitał się nie waloryzuje i na to jest przepis. Również przy zbiegu prawa do dwóch świadczeń, czyli wcześniejszej i powszechnej wypłaca się korzystniejszą Art.95 i Art.98 ustawy o FUS. Ja miałam nie rozliczoną opiekę nad dzieckiem, prawie trzy lata, bo kiedyś uwzględniali tylko urlopy wychowawcze udzielone przez zakład pracy, teraz można doliczyć wszystkie okresy osobistego sprawowania opieki, i to zrobiło mi różnicę 120 zł m-nie. Z 0.7 % na 1.3 % rozliczają tylko emerytury na nowych zasadach, czyli powszechne, wcześniejsze są obliczane ze starego systemu i nie podlegają przeliczeniom.

      Usuń
    2. Do AniK/Ani Radek ;)
      Aniu, czy powołałaś się w sądzie na te trzy korzystne wyroki Sądu Okręgowego w Łomży? Jeśli tak, to co sędzia na to?

      Usuń
    3. Wdałam się z Sędzią w zupełnie niepotrzebne dywagacje.Mam wrażenie, że było mu na rękę gadanie nie na temat. Na wyroki łomżyńskie powołam się w piśmie apelacyjnym. Nie nadaję się na obrońcę swoich racji. Mogłam równie dobrze na sprawę w ogóle nie iść; wyrok wydaje mi się był już wydany.
      Pokpiłam sprawę i tyle.
      A myślałam, że dam radę.

      Usuń
    4. Do 15.36
      Wyrok został odczytany dopiero dzisiaj. Nadal jestem przedawniona, więc decyzja nie może być "wzruszona". Pan Sędzia nadmienił jedynie, że wszyscy zdajemy sobie sprawę, że trwają prace nad senacką ustawą. Nie było z kim i o czym dyskutować. Ot pojawiła się i opóżniła wokandę.

      Usuń
    5. Żal i szkoda, że odwagi tylko starczyło na wypowiedzi na tym blogu, ale niestety sprawy rozstrzygają się w sądach.

      Usuń
    6. Co racja to racja. Wszystkiego dobrego i powodzenia we wszystkich Waszych poczynaniach.

      Usuń
  41. Cholera mnie bierze jak czytam, po co te sprawy, skoro wyrok z góry wiadomy? A artykuły 114 ustawy?. Po co był ten wyrok TK? Nieudolnosc, niekompetencja i brak woli do korzystnych rozwiązań. Tak się traktuje emerytów, a tyle mówią o rodzinie, a my to kto? Balast? Ciśnienie już mi podskoczyło, chyba w ten sposób chcą nas wykończyć.

    OdpowiedzUsuń
  42. Drogie Koleżanki, dziś został nadany numer Druku naszej Sprawie w Sejmie - Druk Sejmowy nr 3720.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jakaś pomyłka bo Druk nr 3720
      Sprawozdanie Komisji Zdrowia o poselskim projekcie ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi

      Usuń
    2. Wszystko się zgadza - Druk nr 3720. Link poniżej: https://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/druki.xsp

      Usuń
    3. Do 14.55 zgadza się źle odczytalam

      Usuń
    4. Pierwsze czytanie projektu ustawy odbędzie się na posiedzeniu Komisji Polityki Społecznej i Rodziny. Termin na razie nie jest znany.

      Usuń
    5. http://sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr=3720

      Usuń
    6. RPO, OPZZ, Solidarność, Związek Emerytów opiniowali wcześniejszą wersję senackiego projektu ustawy z druku 1175. Nie jest pewne, czy wiedzą jak bardzo zmienił się projekt przesłany do sejmu. Może im zasygnalizować, że powinni jeszcze raz przesłać do sejmu nowe stanowisko do druku 3720? Sejm wysłał do konsultacji tylko do Prokuratora Generalnego i Rady Nadzorczej ZUS.

      Usuń
  43. Nie wiem czy jest sens toczyc te sprawy w sądzie,po pierwsze sprawą przegrana,opłaty,odwołania do apelacyjnego i też przegrana.Ustawy nie ma,a jak będzie to guzik skorzystamy itd itd,Szkoda słów walka z wiatrakami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Zdaje mi sie ze my przedawnione nic nie zyskamy dopoki nie bedzie ustawy I sady nic nie pomoga.A jak bedzie ustawa to nie potrzebne sady.
      ie zysk

      Usuń
  44. Witam, jestem córką emerytki z rocznika 53 - przedawnionej. Trafiłam na ten blog niedawno, przypadkiem i próbuję korzystać z jego treści. ZUS odmówił mojej mamie wznowienia postępowania, bo minęło 5 lat od wydania decyzji. Odwołała się do sądu. Otrzymała z sądu odpowiedź z ZUS na odwołanie. Z pomocą tego bloga przygotowałam pismo podtrzymujące jej odwołanie i wniosek o zawieszenie postępowania do czasu ustawy. Na tę chwilę brak stanowiska Sądu na zawieszenie. Czytam komentarze i próbuję ustalić, czy dobrze zrobiła składając wniosek o zawieszenie, czy lepiej trzeba było czekać na decyzję sądu? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czekam na odpowiedz z sądu w Opolu już pięć tygodni.

      Usuń
    2. Problemem nie jest czekanie, tylko czy właściwe było złożenie wniosku o zawieszenie postępowania. Z blogu wnioskuję, że większość osób czeka jednak na rozprawę. Choć gdzieś czytałam, ze sądy odmawiają zawieszenia?

      Usuń
    3. Ja już wysłałam do sądu odpowiedź na stanowisko ZUS i czekam na wezwanie na rozprawę. Nie ukrywam, że bardzo się stresuję, ponieważ będzie to moja pierwsza sprawa sądowa. Myślę, że najlepszą formą przygotowania się do sądu będzie napisanie w punktach moich ewentualnych wypowiedzi(jeżeli sąd dopuści mnie do słowa). Przedawniona

      Usuń
  45. https://nowosci.com.pl/zus-milczal-o-emeryturach/ar/https://nowosci.com.pl/zus-milczal-o-emeryturach/ar/11042228

    OdpowiedzUsuń
  46. Mojej mamie sąd odmówił zawieszenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale uważacie, że jeśli Sąd by się zgodził to lepiej zawiesić?

      Usuń
  47. DO Ani K.Wyszukałam w ustawie emerytalnej art.:26,25,173,174, 175,176 i nic nie ma na temat zaprzestania waloryzacji kapitału.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko w tych artykulach ale w calej ustawie nie ma zadnej wzmianki o zaprzestaniu waloryzacji kapitalu. Kapital powinien byc wiec waloryzowany.

      Usuń
    2. Trzeba jeszcze umieć czytać ustawy, żeby poprawnie wnioskować!
      Jeżeli nie posiada się tej umiejętności, to należy się udać do specjalistów z zakresu ubezpieczeń społecznych z prośbą o przetłumaczenie zapisów ustawy na "nasze".

      Usuń
    3. Ja też w tych art.nie doczytałam sie ze z chwilą przeliczania emerytury nie będzie dalszej waloryzcji

      Usuń
    4. Do anonima z 00:50 jak to dobrze, że mamy na blogu takie madre osoby, które wszystko rozumieją, wiedzą i jeszcze się ta wiedza podziela.tylko my niemądre nie umiemy z tych mądrych porad skorzystac niestety.

      Usuń
    5. W ZUS to nie można zasięgnąć wiarygodnych informacji, ponieważ sami się nie orientują w przepisach,ostatnio pracownik nie był w stanie mi wytłumaczyć sposobu wyliczenia mojej emerytury, mają program i podstawiają tylko cyferki, proszę mi polecić odpłatnie specjalistę z zakresu ubezpieczeń społecznych, szukałam ale nie znalazłam, chętnie skorzystam.

      Usuń
  48. PROSZE ABY KTOŚ JESZCZE SPRAWDZIŁ TE ARTYKUŁY 26,25,173,174, 175,176 .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ale sąd ma rację. Przeczytaj dokladnie art. 25 a jak waloryzuje sie skladki przy ustalaniu emerytury. Wskazniki waloryzacji kapitalu sa takie same jak dla skladek. Jest rowniez zapisane w jaki sposob dokonuje sie ostatniej waloryzacji. Na stronach ZUS tez to jest.

      Usuń
    2. .....z uwzględnieniem waloryzacji składek zewidencjonowanych na koncie ubezpieczonego do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc, od którego przysługuje wypłata emerytury......
      A która z Pań wcześniejszych emerytek 1953 po decyzjach z 2013/2014r miała wypłacaną tę emeryturę?

      Usuń
    3. Wypłacano wam wcześniejszą. To też jest emerytura.

      Usuń
    4. Zgadza się co do tej ostatniej waloryzacji ale my musimy mówić , że emerytury powszechnej ani razu nie pobrałyśmy i uważamy, że jest to bardzo krzywdzące, bo jak inaczej\ możemy się bronić.

      Usuń
    5. Anonimowy pisze...

      Do Anonimowy z 10;32 i 00;50 Szkoda, że ZUS nie informował w 2008 r., że zmienią się zasady wyliczenia naszej emerytury w wieku powszechnym, ale ZUS wówczas zapewniał mnie, że po przepracowaniu 30 miesięcy będę mogła przeliczyć część socjalną według nowej kwoty bazowej i gdzie się podziały moje wypracowane pieniądze, kto z nich korzysta.

      Usuń
    6. Ale pobierałyście wyższą emeryturę wcześniejszą. ZUS wypłacał wam pieniądze. To z nieba się te pieniądze wzięły? Przepisy o zaprzestaniu waloryzacji kapitału są jednoznaczne. W ogóle nie rozumiem waszych żalów.

      Usuń
    7. Pobieralam owszem ale mi prezes obniżył wynagrodzenue bo wiedział ze na wcześniejsza i w sumie miałam tyle samo do kieszeni (emerytury 800 i 1100 zl wynagrodzenia),A przed wcz.em miałam do reki 1900zl.Ot i wyszło

      Usuń
    8. Do Anonimowy 13:00 pobierałyśmy wyższą, ale nie tylko rocznik 1953, wcześniejsze roczniki również, ponieważ obowiązywał taki system naliczania emerytur i według tego systemu powinna zostać nam naliczona nasza emerytura w powszechnym wieku, gdyż większość życia przepracowałyśmy w starym systemie,na starych zasadach, ale Ustawodawca wprowadził zmianę aby nam pomniejszyć emerytury, po prostu oszukać.

      Usuń
    9. To o co wam chodzi. Należy wam się na pewno EP bez potrąceń w wieku emerytalnym. A wy chcecie mieć emeryturę liczoną dla wieku 66 lat. Jaki rocznik miał taki przywilej? Może 52?

      Usuń
    10. Do anonimowego z 14:49. Nieprawdą jest, że roczniki 49-52 miały liczoną EP wg starych zasad. Proszę nie podawać nieprawdziwych informacji. Gdyby wam naliczono EP wg starych zasad, to tylko raz mogłybyście przeliczyć część socjalną emerytury i to po przepracowaniu 30 miesięcy. Wg nowej kwoty bazowej byłoby to praktycznie niewykonalne. A wy chcecie wszystkie mieć policzoną emeryturę dla wskaźników roku 2019.

      Usuń
    11. Proszę czytać ze zrozumieniem, bo przecież chodziło o emeryturę wcześniejszą i proszę sprawdzić w swojej decyzji, że ma Pani naliczoną emeryturę wcześniejszą tak jak rocznik 1953 od kwoty bazowej, oczywiście że po 30 miesiącach przelicza się raz, to nie nowość, ale to nam zabrano, dlatego powinniśmy mieć możliwość przeliczenia emerytury dla wskaźników roku 2019, jak to Pani określiła.

      Usuń
    12. DO Anonimowy 10:32
      Tak, wypłacono nam wcześniejszą, ale na inny wniosek, jak się nie ma pojęcia, to nie zabiera się głosu.

      Usuń
    13. do anonimowego 16:58. Nie masz pojęcia o czym piszesz. Rocznik 52 też nie mógł przeliczyć emerytury wg starych zasad. Nie jest więc prawdą, że tylko wam coś odebrano. Błyśnij swoją wiedzą w sądzie. Na pewno sąd cię posłucha.

      Usuń
    14. do Anonimowego z 18:23. Za to ty masz pojęcie, którego nie chcą zaakceptować sądy. Życzę powodzenia. ZUS zamiast przyznanej EP wypłacał wam tylko świadczenie zastępcze i to wyższe. W Strasburgu też się zdziwią, jak się dowiedzą o co wam chodzi.

      Usuń
    15. W Strasburgu to zdziwią się, że w kraju rządzonym przez prawo i sprawiedliwość szukamy Sprawiedliwości poza krajem!

      Usuń
    16. Do Anonimowej z 19.45 My nie chcemy swiadczenia zastępczego tylko wypracowanej emerutury.Ja nie mialam żadnych wychowawczych tylko 41 lat pracy i niewyprocaowalam emerytury powszechnej,dziwna sprawa

      Usuń
    17. Do anonimowy 19:39 i 19:45
      Niestety, to Pani nie ma pojęcia i nie jest w stanie zrozumieć, przemawia przez Panią złośliwość w stosunku do rocznika 1953, a w Sądzie to reprezentuje mnie adwokat, dlatego mam większą wiedzę niż Pani. A dlaczego Pani wypowiada się na tym blogu, jeżeli ten problem Panią nie dotyczy, to jest blog, na którym emeryci mają sobie pomagać na wzajem a nie szkodzić zgryźliwymi wpisami.

      Usuń
  49. Jutro też sprawdzę ale dopiero po południu. Po prostu robią sobie kpiny a Sędzia nie jest w temacie i myśli że jest ok tak jak i my emerytki. Ciekawa jestem ponieważ też czekam na datę rozprawy. Przede mną 2 procesy.

    OdpowiedzUsuń
  50. Do Magdah odmówił to trzeba czekać na wezwanie i przygotować się w postaci pisma które należy odczytać kiedy sędzia zapyta czy podtrzymuje Pani swoje żądania to wtedy jeżeli nie da rady powiedzieć to odczytać i powiedzieć że sobie przygotowałam chociaż nie znam się na prawie ale uważam że jest to moja duża krzywda i proszę wysoki sąd o rozpatrzenie zgodnie z TK Gienia

    OdpowiedzUsuń
  51. Zus na sprawach będzie spał paragrafami bo wie ze emerytki zielonego pojęcia o prawie nie mają oczywiście w większości a Sąd ufa ZUS dobrze byłoby prosić ZUS aby te art.odczytał czy rzeczywiście zawierają ta treść o którą nam chodzi chyba to żadna łaska ze emeryt chce wiedzieć co dany art zawiera a przy okazji Sąd nabędzie trochę wiedzy na temat przepisów rentowych pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skladki i kapital sa waloryzowane do ostatniego miesiaca od ktorego przysluguje wyplata emerytury. Mowa o emeryturze powszechnej (art. 25).Jezeli wyplata przysluguje to musi byc wyplacana. Jezeli emerytura powszechna nie byla wyplacana czyli nie przyslugiwala wiec skladki i kapital musza byc waloryzowana do ostatniego miesiaca poprzedzajacego miesiac jej wyplaty.

      Usuń
  52. Sprawdzam także w jakich przypadkach nie waloryzuje się kapitału początkowego i nigdzie nie przewidują takiego przypadku. Coś tu nie gra. To oczywiście jest moje osobiste zdanie jak przelicza się emeryturę do waloryzuje się kapitał i składki. To było zadaniem ZUS po Wyroku Trybunału.

    OdpowiedzUsuń