15 marca 2015

Eksponat do Muzeum Zgody

Drodzy Państwo
Pozwoliłam sobie przesłać na ręce Pana Andrzeja Dudy list w sprawie umieszczenia w Muzeum Zgody ustawy emerytalnej z dnia 11 maja 2012 r. jako eksponat złego prawa krzywdzącego kobiety 53 i inne osoby,których ta ustawa dotyczy.
Do listu dołączyłam "List otwarty do Prezydenta Komorowskiego" oraz pismo wyjaśniające sprawę pań 53 i innych.

Link do strony Muzeum Zgody TU


Szanowny Panie
            Pozwalam sobie przesłać na Pana ręce „List otwarty do Pana Prezydenta Komorowskiego”  jako załącznik do ustawy emerytalnej z dnia 11 maja 2012 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw  (Dz. U. z 2012 r. poz. 637),  podpisanej w czerwcu 2012r.  przez Pana Prezydenta Komorowskiego /"List otwarty"przesyłam jako załącznik/.  Ustawa ta krzywdzi kobiety emerytki z rocznika 1953 odbierając im przyznane wcześniej prawa do przeliczenia emerytury według starych zasad.
Proponuję dołączyć tę ustawę do eksponatów w Muzeum Zgody Bronisława Komorowskiego.
                              
         Piszę do Pana w imieniu emerytek urodzonych w 1953 roku oraz innych osób, których dotyczy nowa krzywdząca ustawa emerytalna,  skupionych wokół bloga „Emeryt to brzmi dumnie” /http://emeryturazawieszenie.blogspot.com/.

30 komentarzy:

  1. Pani Izo bardzo dobry pomysł, podpisuję się pod nim obiema rękami.
    p. Bańkowska z SLD wszem ogłasza jakie to korzystne zmiany dla emerytów wprowadza, a to kolejne o s z u s t w o - korzystne są tylko dla niej i jej znajomych. Te zmiany dyskryminują matki, które przebywały na urlopach wych. przed 1999 rokiem i są w takiej sytuacji, jak obecnie kobiety z rocznika 1953- dożywotnio na wcześniejszych emeryturach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. An. z 13:08,
      list otwarty pani Zyzki nie dotyczy ustawy p. Bańkowskiej, tylko ustawy o podwyższeniu wieku emerytalnego z 11 maja 2012 r. W dodatku nikt nie upoważnił p. Zyzki do występowania w imieniu innych osób, nawet na tym blogu, akurat do p. Dudy. To chyba nadużycie?
      W sprawie ustawy p. Bańkowskiej działania są podejmowane przez inne osoby i w innym miejscu. ;)

      Usuń
    2. ot, zwykla zawiść. Ustawa p Bankowskiej jest w trakcie pracy, nie mozna jeszcze pisac o niej, że jest ustanowiona.. A poza tym, niewiele (a wlaściwie nic) udalo sie przy niej zrobić. Komisja zadnych wniosskow nie rozpatrywala.

      Usuń
    3. ustawa z 11 maja 2012 dotyczzy wielu spraw ważnych dla emerytów, prosze nie znieksztalcać celowo faktow

      Usuń
    4. Anonimie - trolu- w czyim interesie działasz ??? bo z pewnością nie w naszej sprawie - bronisz strony rządowej i tych przy władzy, pomyliłeś blogi................

      Usuń
  2. Przypominam, bo niektórzy zapomnieli. Sprawa zawieszonych emerytur zajęli sie senatorowie PIS. Czy ktos wtedy protestował?
    A tak na marginesie, czy anonim z 13/08 jest skupiony wokół bloga Emeryt to brzmi dumnie?

    OdpowiedzUsuń
  3. Powinna się tam też znaleźć ustawa o nasz niesławna zawieszeniu emerytur,którą to pan prezydent lekka ręką podpisał,chociaż wielu konstytucjonalistów ostrzegało,że jest niezgodna z konstytucją.Ja i moja rodzina nie będziemy już na niego głosować.Przez całą swoją kadencję podpisywał wszystko,co mu rząd podsunął do podpisu,nie licząc się z konstytucją i z narodem.Nie chcemy takiego bezwolnego,gnuśnego,służącego rządowi,a nie narodowi,prezydenta.Nie po to go naród wybierał w powszechnych wyborach.
    K

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam,trochę mi się coś w pierwszym zdaniu poplątało.Chodzi mi oczywiście o naszą niesławną ustawę o zawieszeniu emerytur.
      K

      Usuń
    2. ustawa z 11 maja 2012 dotyczzy wielu spraw ważnych dla emerytów, prosze nie znieksztalcać faktow

      Usuń
    3. A Ty anonimie z 14:46,to jak się tu znalazłeś.Ten blog powstał z myślą o zawieszonych emerytach.Zapomniałeś,kpisz,czy o drogę pytasz?Chodzi o to,że ten prezydent podpisuje wszystko jak leci,co mu rząd podsunie i naszą ustawę też tak właśnie podpisał.Mało tego jak się zorientował,że senatorowie z PiS skierowali ją do TK,to też łaskawie,po jakimś czasie ją tam skierował(że podał nie ten artykuł co potrzeba było sprawdzić,to nie ważne dla niego było),żeby nie było,że on taką niekonstytucyjną ustawę podpisał,a przez ten przebrzydły PiS się wydało. Chociaż dobrze wiedział gn.ojek,że naruszył Konstytucję RP na straży której stać powinien.A nic innego do roboty w tej kadencji nie miał.Obudził się teraz przed wyborami i do szkół jeździ,żeby młodzież agitować.Wstyd i hańba.Dobrze by było,żeby w tym Muzeum Zgody jego podpis pod tą ustawą też się znalazł.Nie może ktoś tak lekceważący obywateli i konstytucje Państwa Polskiego być prezydentem Polski.
      K

      Usuń
    4. Pzepraszam, ale chba nie do mnie te uwagi, ja napisalam tylko, ze ustawa z 11 maja dotyczy czegos wiecej niz podwyzszenia wieku emrytalnego, do an z 13:45, który celowo wprowadza w błąd

      Usuń
    5. Anonimie z 16:10
      Porozumiewamy się jak ślepy z głuchym.Przecież jak najbardziej popieram umieszczenie w Muzeum Zgody ustawy z 11 maja 2012 i uważam,że Zyzka nie potrzebowała żadnej zgody do tego,żeby przesłać list otwarty do prezydenta.Bo to właśnie list otwarty był.Uważam jednak,że temu prezydentowi należy wytknąć wszystkie błędy i krzywdy jakie zrobił Polakom w czasie swojej kadencji,podpisując niekonstytucyjne ustawy.A nasza, o zawieszeniu nam emerytur, była szczególnie krzywdząca, a bezczelnie przez niego podpisana.
      K

      Usuń
    6. jestem z Tobą i z p. Izą

      Usuń
    7. List otwarty wysyłają osoby pod nim PODPISANE. Wysyłanie go w imieniu osób, które nie złożyły pod nim podpisu, a więc bez imiennego upoważnienia - zawsze jest nadużyciem.
      Mamy wtedy do czynienia z ANONIMEM OTWARTYM, a nie z listem otwartym. ;)

      Usuń
    8. Drogi Anonimie na jakiej podstawie wnioskujesz, że list otwarty nie został podpisany??

      Usuń
    9. Do anonima z 16:45
      Definicja listu otwartego z Wikipedii
      List otwarty – tekst interwencyjny napisany przez autora (lub sygnatariuszy) w formie bezpośredniej do szerokiego grona odbiorców, np. do mieszkańców, podany do publicznej wiadomości (np. poprzez publikację w prasie) w celu zwrócenia uwagi opinii publicznej na przedstawianą sprawę lub wymuszenie zajęcia w tej sprawie (określonego) stanowiska przez adresata listu.
      I jakie niby niby Zyzka popełniła nadużycie?
      K

      Usuń
    10. List otwarty znajduje się na blogu, dostępny jest dla każdego, nie było większych sprzeciwów przeciwko niemu. Chyba za wszelką cenę szukasz dziury w całym.

      Usuń
    11. a ustawa emerytalna i tak nadaje sie do Muzeum Zgody, jak i kilka innycg ustaw dotyczacych emerytow. I tu chyba większosć emerytów jest zgodna.

      Usuń
  4. ale żal....i zawiść i znowu boli
    To wlaśnie Pan Marian by ł inicjatorem spraw u panow senatorow z PIS. szybko niektorzy zapomnają

    OdpowiedzUsuń
  5. pan jeszcze prezydent podpisał wszystko, co jego partia, ups, rząd! dał do podpisania. A teraz w komisji senackiej sejm reprezentował min. Bucior!!! Ale mamy demokracje i nadzór sejmu nad rządem! Śmiech na sali!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a paniBańkowska sprytnie wypuściła nas w maliny! Udawała, że chodzi o ważne dla nas sprawy, więc chociaż z wątpliwościami, popieraliśmy ją, a okazało się, że żaden z tych naszych punktów nie został załatwiony, załatwiono jedynie kasę dla tych z 300, 500% wwpw!
      no, naprawdę, jako senator i członek komisji społecznej, dbająca o dobro rodzin i emerytów pani poseł spisała się na medal! Wywalczyła, to co chciała, co dobre (dla niej i jej kumpli)!

      Usuń
    2. Ta władza zawsze robiła dobrze tylko sobie.Pamiętacie jak Tusk objął władzę,to pierwsze co zrobił to obniżył zasiłek pogrzebowy.Zabrał po ok 1500 osobom w najbardziej tragicznym momencie życia:kiedy odchodzi od nich najbliższa osoba.A przecież czasami ta odchodząca osoba niewiele zdążyła skorzystać z gromadzonej przez lata emerytury,nawet tej zusowskiej.Tego drania nic to nie obchodziło.PO prostu takie jest peło:dranie jedzący polędwiczki na koszt obywateli,i za nic mający zwykłego obywatela.Największy dowód to ta zmiana,która uszczęśliwia swoich bogaczy.A obiecywali,że będzie tak pięknie i sprawiedliwie.

      Usuń
  6. Pani Izo, czy mogłaby Pani podać treść pisma wyjaśniające sprawę pań 53 i innych, które Pani dołączyła do listu otwartego do Pana Andrzeja Dudy? Z pewnością wszystkich to pismo zainteresuje.
    Z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Są tu, niestety, osoby, które probują utrącić każdą inicjatywę. Bo co? Bo im nic nie wychodzi?
    Jak w piosence Wojciecha Młynarskiego:
    A oni myślą w ciszy domowej lub w mózgów treście:
    "Co by tu jeszcze tego... Panowie? Co by tu jeszcze?"
    Bo mając tyle twórczych pomysłów, tyle zdolności,
    boją się, by im czasem nie przyszło tkwić w bezczynności.
    bo jedna myśl im chodzi po głowie, którą tak streszczę:
    "Co by tu jeszcze spieprzyć, Panowie? Co by tu jeszcze?"

    OdpowiedzUsuń
  8. Pani Izo, bardzo dobre posunięcie z tym listem do Pana Dudy. Wszyscy powinni poznać treść "Listu otwarty do Prezydenta Komorowskiego".
    Ja serdecznie Pani dziękuję i bardzo proszę nie przejmować się wrednymi wpisami.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PANI IZO prosimy kasować te wredne wpisy, tego nie chce się czytać- są obrzydliwe.....

      Usuń
  9. Popieram i się podpisuję obydwoma rekami wpisem Emerytki 53.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pani Izo, niech się pani nie przejmuje wpisami tej sfrustrowanej kretynki,co na tym blogu ciągle sączy swój jad.Bardzo dobrze Pani zrobiła wysyłając ten list.Normalni emeryci są pani wdzięczni i dziękują.A kretynki zawsze się znajdą i będą cieszyć się z jątrzenia i psucia powietrza.Pozdrawiam i dobrego dnia życzę.
    K

    OdpowiedzUsuń
  11. Każdy ,,Anonim,,
    Jest obywatelem Polski.i ma obowiązek,zgłosić ,w trybie wyborczym ,do Sądu tzw nadużycia ,lub napisaną nie prawdę np o Prezydencie ,co podpisał,czego nie .
    To Wasz obowiązek.Piszcie Jeżeli macie taką wiedzę.
    Jest w KK taki paragraf ,kto powziął wiedze o przestępstwie. itd.

    OdpowiedzUsuń
  12. List nadaje się do muzeum, zostałam mocno skrzywdzona i oszukana przez wprowadzenie tejże ustawy . Popieram i podpisuję się pod tym listem . roczni 1953,

    OdpowiedzUsuń