28 listopada 2013

Wzór listu - wersja skrócona



Wzór listu do posłów z Podkomisji stałej do kontroli realizacji budżetu ( nie tylko ), w obronie "zawieszonych" emerytów z "vacatio legis"  WERSJA SKRÓCONA  
Anonimowe blogowiczki

Imię, nazwisko
adres

                                                                   Poseł na Sejm
                                                                   Podkomisja stała do kontroli realizacji budżetu
                                                                   KANCELARIA SEJMU
                                                                   ul. Wiejska 4/6/8
                                                                   00-902 WARSZAWA


Szanowny Panie Pośle,

Po wysłuchaniu transmisji z obrad Komisji Polityki Społecznej  i Rodziny    w dniu 21 listopada 2013r. z godziny 16,00 dotyczącego zaopiniowania  dwóch projektów ustaw senackiego i rządowego-druk 1844 i 1907  z których ma powstać jedna ustawa mająca na celu zwrot zawieszonych emerytur na podstawie niekonstytucyjnych przepisów w okresie od 1 października 2011r do 21 listopada 2012r. moje obawy co do poruszanych niektórych kwestii  nie znikły i nadal budzą duże zaniepokojenie co do objęcia ustawą wszystkich poszkodowanych na podstawie tych samych niekonstytucyjnych przepisów.
Mianowicie Minister Marek Bucior nie do końca w sposób zrozumiały i jasny w swoich wypowiedziach odniósł się do zadawanych pytań dlatego też swoje wątpliwości przedstawiam   wprost w formie pytań.
Czy tworzona ustawa gwarantuje wypłatę zaległej emerytury za okres od 1 października 2011r do 21 listopada 2012r.:
 1. emerytom, którzy przegrali w sądach bo swoje prawo do emerytury nabyli przed 8 stycznia 2009r a tylko zrealizowali po 2009r na podstawie art.45 ustawy kapitałowej;
 2. emerytom z tak zwanego vacatio legis, którzy nabyli prawo do emerytury przed 1 stycznia 2009r a ZUS rozpoczął wypłacać im emeryturę po 1 stycznia 2011r.;
 3. emerytom, którzy wygrali w sądach i na podstawie prawomocnych orzeczeń otrzymali zaległą emeryturę ale bez ustawowych odsetek.
 Wierząc że tym razem  intencją ustawodawcy jest wypłata zawieszonych emerytur wszystkim pokrzywdzonym emerytom, którym prawo do emerytury zostało zawieszone od 1 października 2011r. do 21 listopada 2012r. na podstawie tych samych niekonstytucyjnych przepisów oraz  zapewnieniom Pana Premiera i jego  Rządu o naprawieniu błędów popełnionych przez stanowienie niekonstytucyjnych przepisów i zwrocie zaległych emerytur wszystkim zawieszonym ,bardzo proszę o zwrócenie  szczególnej uwagi, by tworzona ustawa nie dawała powodów do dowolnych interpretacji, a w sposób jasny i czytelny, raz na zawsze załatwiła sprawę zwrotu zawieszonych emerytur.
                                                    Z  poważaniem


Posiedzenie Podkomisji ... odbędzie się już 3 grudnia 2013r. o godz 17:00
Drodzy Państwo!
Kopiujemy pismo, drukujemy i wysyłamy do posłów.
Najlepiej listem poleconym. 




155 komentarzy:

  1. pkt. 3 ...bez waloryzacji i ustawowych odsetek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ma być adresowane do:
    PODKOMISJA STAŁA DO KONTROLI REALIZACJI BUDŻETU

    - anonimowe autorki


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. KOCHANI "ZAWIESZENI" EMERYCI!
      POWYŻEJ MACIE DO DYSPOZYCJI KOLEJNY WZÓR, ABY NAPISAĆ LIST DO WSZYSTKICH POSŁÓW " PODKOMISJI STAŁEJ DO SPRAW REALIZACJI BUDŻETU".
      Pierwszy był opublikowany przez Adminkę w dniu 21 listopada.Tam też znajdziemy nazwiska posłów - adresatów z Podkomisji.
      Obecnie mamy do wyboru kilka wzorów.
      Oczywiście kto woli, pisze samodzielnie!!!
      Tym razem nie wysyłajmy e-maili, muszą być listy polecone, najlepiej priorytety, bo mamy mało czasu!!!
      Wiem, że to wydatek, ale od razu niech zaświeci się żarówka, że wielu z nas zaoszczędziło na adwokatach, korzystając z pomocy bloga, więc na OSTATNIEJ PROSTEJ TRZEBA SIĘ POŚWIĘCIĆ!
      Niech nasze listy zarzucą Kancelarię Sejmu!!!
      Wysyłajcie natychmiast , aby posłowie mieli trochę czasu do przemyśleń i przygotowania się do debaty na ten temat.
      Przypomnijmy sobie, gdy obradowała jako pierwsza Komisja Finansów Publicznych - to panował ogólnie nastrój apatii lub niezrozumienia, wówczas prawdopodobnie z braku czasu, nie wszyscy posłowie otrzymali nasze opinie.
      W przeciwieństwie do tego posiedzenia w Komisji Polityki Społecznej i Rodziny posłowie byli bardziej zorientowani w temacie, posiadając nasze listy - cytowali ich fragmenty. To był znaczny postęp!
      W trzeciej Podkomisji ... musi być jeszcze lepiej, wszyscy posłowie muszą czuć nasz oddech za swoimi plecami, muszą dysponować naszymi dezyderatami. Musimy ich nawrócić z błędnej interpretacji tematu vacatio legis przedstawionego przez ministra Marka Buciora.
      Macie do dyspozycji kilka wzorów, aby wszystkie pisma nie były
      identyczne, bo to, naszym zdaniem, byłoby to nudne!!!
      Pozdrawiamy chętnych do działania, a pozostałych też pozdrawiamy i prosimy - ZRÓBCIE TO, BO W GRUPIE STANOWIMY SIŁĘ !!!!!
      - Klan anonimowych autorek ( blogowiczek)

      Usuń
    2. nie przypisujcie sobie tego, co jest autorstwem Xenefonta

      Usuń
    3. A może jednak autorstwo Sejmu :)

      http://orka.sejm.gov.pl/SQL2.nsf/Skladpkom7?OpenAgent&FPB01S

      Usuń
    4. Do 20:03
      To kolejne nieporozumienie. Najlepiej więc przytoczyć:

      Xenefont o/Olsztyn 27 listopada 2013 20:06
      Ma być!!!: "Podkomisja stała kontroli realizacji budżetu"!!!!!!! I dość n/ten temat!!!!

      Usuń
    5. Morał z tego płynie taki:

      Kto zamiast liter czyta wykrzykniki,
      jest na poły głupi, a na wpół jest dziki.

      Usuń
    6. Wykrzykniki pdkreślają ekspresję wypowiedzi, są jak najbardziej na miejscu.
      To pisałam ja, nie Xenefont o/Olsztyn (parafraza z "Misia" Stanisława Barei)

      Usuń
    7. Nie na miejscu jest popełnić błąd (podał błędną nazwę komisji), podkreślać ekspresję wypowiedzi nadmiarem wykrzykników i zamykać innym usta.

      Usuń
    8. do Anonimowego 29 listopada 2013 23:19

      Błądzenie jest rzeczą ludzką, nie popełnia błędów tylko ten, kto nic nie robi

      Usuń
    9. Myślę, że nie byłoby żadnej sprawy z błędem i nadmiarem wykrzykników po wpisie Xenefonta, gdyby jakaś osoba, chyba zawistna wobec klanu anonimowych blogowiczek, nie zaczęła temu przyklaskiwać. Tu raczej nie poszło o wpis Xenefonta pod poprzednim postem, miał prawo się pomylić, ale o bezmyślne "podkreślanie ekspresji wypowiedzi" przez tę następną osobę .

      Usuń
    10. Jako wywołana do tablicy autorka wpisu podkreślającego ekspresję wypowiedzi poprzez liczne wykrzykniki wyjaśniam, mój wpis jest odpowiedzią na wpis:
      "Anonimowy29 listopada 2013 16:06

      Morał z tego płynie taki:

      Kto zamiast liter czyta wykrzykniki,
      jest na poły głupi, a na wpół jest dziki."

      a szczególnie za ostatni werset. Nazywanie kogoś głupim i dzikim, nawet na poły czy na wpół, jest zdaniem Anonima z 11:57 OK?
      W ten sposób dowartościowują się tylko ludzie małostkowi.
      To by było na tyle.

      Usuń
    11. Anonimowy30 listopada 2013 11:57

      Zawistna o co? Proszę sobie nie pochlebiać, wpis był Xenofonta, nieważne czy z błędem, czy bez, chodziło o to, że niektórzy przypisują sobie czyjeś, w tym przypadku Xenofonta, wypowiedzi, jako swoje, pisząc je nawet drukowanymi literami i umieszczając pod spodem dane o sobie. Na tym blogu podobne praktyki są zjawiskiem bardzo częstym.
      Zasadą jest, jeśli się powołuje na kogoś, należy podać źródło, czyja to była wypowiedź czy skąd pochodzi cytat. Nawet przemilczanie skąd pochodzi już sugeruje, że wymyślił to autor wpisu, a cóż dopiero firmowanie swoimi danym.

      Czy tak trudno było to zrozumieć?

      Usuń
    12. Do 13:19 i 13:44
      Gdyby ta dyskusja dotyczyła meritum problemu, byłaby niemal akademicka. Teraz jest komicznie.
      Czy przed uzupełnianiem swoich wypowiedzi przeczytały Panie UWAŻNIE wpisy, które wywołały dyskusję? Jeśli nie, to:

      Xenefont o/Olsztyn 27 listopada 2013 20:06
      Ma być!!!: "Podkomisja stała kontroli realizacji budżetu"!!!!!!! I dość n/ten temat!!!!

      Anonimowy 27 listopada 2013 20:39
      Masz rację w 1000% , pozdrawiam Krajanka

      Daniela 28 listopada 2013 07:40
      Powinno być:

      PODKOMISJA STAŁA DO KONTROLI REALIZACJI BUDŻETU

      pozdrawiam wszystkich
      Daniela

      Anonimowy 28 listopada 2013 19:59
      do Daniela28 listopada 2013 07:40
      przecież Xenefont o/Olsztyn27 listopada 2013 20:06 napisał to już dwa wpisy wyżej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Anonimowy 29 listopada 2013 16:30
      Napisał źle i darł się tak samo jak Ty.

      Usuń
  3. pkt 1. ........ czy "zrealizowali po 2009r. będzie dobrze?
    Barbara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że powinno być po 09 stycznia 2009 r. M.K

      Usuń
    2. Proponuję poprawkę w punktach 1 i 3 (dotyczy dat - miało być jak w projekcie ustawy, bez wymieniania 8 stycznia 2009)

      1. emerytom, którzy swoje prawo do emerytury nabyli przed 1 stycznia 2011 roku na podstawie art. 45 ustawy kapitałowej i ZUS zawiesił im wypłatę emerytury na podstawie art. 28 od 1 października 2011 r., z prawomocnymi przegranymi sprawami w sądach,

      2. emerytom, którzy wygrali w sądach i na podstawie prawomocnych orzeczeń otrzymali zaległą emeryturę bez waloryzacji i odsetek,

      3. emerytom, z tzw. vacatio legis, którzy nabyli prawo do emerytury przed 1 stycznia 2011 r., a ZUS rozpoczął im wypłatę emerytury po 1 stycznia 2011 roku i zawiesił na podstawie art. 28 od 1 października 2011 r.

      Usuń
  4. Można skorzystać jeszcze z takiej wersji wzoru:
    Pan /Pani……………
    Poseł na Sejm
    Podkomisja stała do kontroli realizacji budżetu
    KANCELARIA SEJMU
    ul. Wiejska 4/6/8
    00-902 WARSZAWA



    W związku z przesłaniem do Państwa Podkomisji do rozpatrzenia zaopiniowanych już przez Komisję Polityki Społecznej i Rodziny dwóch projektów ustaw senackiego i rządowego-druk 1844 i1907, z których ma powstać jedna ustawa mająca na celu zwrot zaległych emerytur wszystkim emerytom bez wyjątku, którym zawieszono emerytury w okresie od 1 października 2011r do 21 listopada 2012r na podstawie niekonstytucyjnych przepisów (art. 28 ) ponieważ dalej kontynuowali zatrudnienie u tego samego pracodawcy bez rozwiązania stosunku pracy , moje obawy w dalszym ciągu budzą zapisy projektu rządowego,
    który ma być projektem wiodącym przy tworzeniu jednej ustawy.

    1.
    Chciałabym zwrócić szczególną uwagę na problem emerytów z tzw. vacatio legis, czyli tych , którzy swoje nabyte prawo do emerytury przed 1 stycznia 2011r zrealizowali w okresie od 1 stycznia do 30 września 2011r. a których według Pana ministra Marka Buciora ustawa miałaby wykluczyć.
    Tym emerytom po złożeniu wniosku o wypłatę zawieszonej emerytury ZUS wydawał decyzję o podjęciu wypłaty świadczenia i wypłacał do 30 września 2011r. do momentu zawieszenia na podstawie ar.28 ustawy o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw, uznanego przez TK jako niekonstytucyjny. W momencie wydania decyzji ZUS o wypłacie emerytury, sytuacja faktyczna i prawna tych emerytów zrównała się z sytuacją innych zawieszonych.
    Pragnę nadmienić, że na wyżej wskazanym posiedzeniu wg mojej oceny powstało niedomówienie ponieważ minister Marek Bucior zrelacjonował całkiem inną sytuację.
    Nie odpowiedział natomiast co z emerytami , którzy nabyli prawo do emerytury przed 1 stycznia 2011r., mieli ją zawieszoną i ZUS zaczął im wypłacać na wniosek po 1 stycznia 2011r. w okresie vacatio legis a następnie z urzędu zawiesił na tej samej podstawie co innym emerytom.
    2.
    Art.3 projektu ustawy rządowej budzi również wśród zainteresowanych tworzoną ustawą wiele emocji i interpretacji ponieważ wyklucza z ustawy emerytów, którzy odzyskali zaległą emeryturę ale bez ustawowych odsetek. Podczas transmisji posiedzenia Komisji Polityki Społecznej i Rodziny w dniu 21 listopada 2013r. toczyła się debata nad kształtem tego zapisu. Skoro ten zapis budzi emocje to prawdopodobnie brak w nim oczekiwanej precyzji i należałoby w nim uwzględnić również zwrot ustawowych odsetek od ustalonej prawomocnym wyrokiem sądu i wypłaconej już zawieszonej emerytury .

    OdpowiedzUsuń
  5. 3.
    Bardzo duży niepokój i moim zdaniem uzasadniony , budzą wśród zawieszonych emerytów prawomocne negatywne wyroki sądów odmawiające prawa do zaległej emerytury tym emerytom, którzy nabyli prawo do emerytury przed 2009r a jego realizacja nastąpiła za zgodą ustawodawcy po 8 stycznia 2009r. Wyroki te spowodowały lawinę odwołań łącznie ze składaniem kasacji do SN.
    Co prawda Pan Minister Marek Bucior zapewniał, że ci emeryci, którzy przegrali w sądach po złożeniu wniosków otrzymają zawieszoną emeryturę za okres od 1 października 2011r do 21 listopada 2012r. jednakże aby zapobiec dowolnej interpretacji zapisów powstającej ustawy ten problem również powinien być rozwiązany w ustawietym tym bardziej , że podzielenie emerytów na tych sprzed i po przez sądy i odebrani części emerytom prawa do wypłaty zaległego, niesłusznie zawieszonego świadczenia , zrodziło wśród emerytów poczucie niesprawiedliwości społecznej oraz dyskryminacji wobec części emerytów, którzy w tym samym okresie realizowali swoje nabyte prawo do emerytury.
    Opisane powyżej sytuacje mieszczą się w 3 pytaniach:
    Czy tworzona ustawa gwarantuje wypłatę zaległej emerytury za okres od 1 października 2011r do 21 listopada 2012r.:

    1. emerytom z tak zwanego vacatio legis, którzy nabyli prawo do emerytury przed 1 stycznia 2009r a ZUS rozpoczął wypłacać im emeryturę po 1 stycznia 2011r.;

    2. emerytom, którzy wygrali w sądach i na podstawie prawomocnych orzeczeń otrzymali zaległą emeryturę ale bez ustawowych odsetek.

    3. emerytom, którzy przegrali w sądach bo swoje prawo do emerytury nabyli przed 8 stycznia 2009r a tylko zrealizowali po 2009r na podstawie art.45 ustawy kapitałowej;

    Wierząc że tym razem intencją ustawodawcy jest wypłata zawieszonych emerytur wszystkim pokrzywdzonym emerytom, którym prawo do emerytury zostało zawieszone od 1 października 2011r. do 21 listopada 2012r. na podstawie tych samych niekonstytucyjnych przepisów oraz zapewnieniom Pana Premiera o naprawieniu błędów popełnionych przez stanowienie niekonstytucyjnych przepisów i zwrocie zaległych emerytur wszystkim zawieszonym ,bardzo proszę o zwrócenie szczególnej uwagi, by tworzona ustawa nie dawała powodów do dowolnych interpretacji, a w sposób jasny i czytelny, raz na zawsze załatwiła sprawę zwrotu zawieszonych emerytur.

    Z wyrazami szacunku
    Anonimowe blogowiczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 20:32
      dowcip polega na tym, aby umieć się śmiać z samego siebie

      Usuń
    2. ad 20:49 Czy wypowiedź z 20:16 świadczy o nic nie robieniu i narzekaniu? W którym konkretnie miejscu? Proszę czytać ze zrozumieniem

      Usuń
    3. Anonimowy28 listopada 2013 21:19
      Czyżby autorka błysnęła intelektem?
      Gratuluję dobrego samopoczucia

      Usuń
    4. 21:19
      Nasze wypowiedzi świadczą tylko i wyłacznie o nas samych, a nie o tych, pod czyim adresem sa kierowane.
      prosze zapoznać sie z wpisem:
      Anonimowy28 listopada 2013 21:45

      Z całym szacunkiem, ale w zaproponowanym piśmie jest pełno błędów, stylistycznych, gramatycznych, interpunkcyjnych. Jest ponadto nie sformatowane, tekst nie wyjustowany, brak akapitów.... Nie są to złośliwe uwagi, tylko stwierdzenie faktu. Jeśli autorki uznają to za krytykę, to jest to tylko i wyłącznie krytyka konstruktywna.

      Czy z takimi błędami redagują pisma osoby o obu półkulach?

      Usuń
    5. Przypuszczam, że mogę zaspokoić ciekawość Anonima z 28 listopada 21:50
      Pisma z wytykanymi błędami redagowało co najmniej 6 półkul. Od czego masz swoje dwie? Poprawić łatwiej niż zredagować, więc zrób to i nie bądź taki chojrak!

      Usuń
    6. Anonimowy29 listopada 2013 17:35

      A prawa autorskie? Zresztą, po co już teraz poprawiać, już powysyłane. Najlepiej listy nagrywać, wtedy nie widać błędów :))
      Proszę się tak nie przejmować, o wiele trudniejsze do poprawy są błędy życiowe

      Usuń
  6. Bardzo proszę o listę posłów Podkomisji....... bo adres jest jeden, jak w piśmie. Usprawni to wysyłanie, tym mniej lotnym, jak ja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi






    1. Podkomisja stała do kontroli realizacji budżetu FPB01S


      Arndt Paweł /PO/ - przewodniczący
      Brzezinka Jacek /PO/ - zastępca przewodniczącego
      Czernow Zofia /PO/
      Joński Dariusz /SLD/
      Kowalczyk Henryk /PiS/ - zastępca przewodniczącego
      Łopata Jan /PSL/
      Oświęcimski Konstanty /PO/
      Rafalska Elżbieta /PiS/
      Szlachta Andrzej /PiS/

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za listę.

      Usuń
    3. Podkomisja stała do kontroli realizacji budżetu działa w ramach Komisji Finansów Publicznych.

      Do rozważenia:
      Dla spóźnialskich jest możliwość kontaktu z posłami Podkomisji na „skrzynkę kontaktową” Komisji FPB:

      http://orka.sejm.gov.pl/ListydoS7.nsf/JK1?OpenForm&FPB

      Są też do dyspozycji telefony i szczególnie FAX:

      TEL.: (22) 694-10-42, (22) 694-14-21, (22) 694-10-40,

      TEL./FAX (22) 694-19-40

      Usuń
    4. Czy wypada w jednej kopercie, jednym poleconym prirytetem wysłać 9 pism do poszczególnych posłów ? czy do każdego oddzielnie ?

      Usuń
    5. Właśnie przesłałam faksem do wszystkich członków komisji skrócony list, dostaną w ekspresowym tempie. "zawieszona"

      Usuń
  7. Do każdego oddzielnie -bo to nie wypada.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wróciłam z poczty, wysłałam 2 pisma, polecony priorytet dojdzie jutro. Mamy jeszcze trochę czasu- nie prześpijmy go - do pracy kochani blogowicze.
      Proszę pomózcie też rocznikowi 1953 i wyślijcie też PETYCJĘ, aby nas poprzeć- może to zrobić każdy. Pozdrawiam. M.

      Usuń
  8. Poczta wysłana na adres kancelarii sejmu musi przejść procedurę jej rejestracji a to trwa i trwa, posiedzenie podkomisji się już dawno skończy a poczta będzie czekać na jej zarejestrowanie. Być może lepszym sposobem byłyby maile do poszczególnych posłów zwłaszcza do jej przewodniczącego i w tytule listu wpisać bardzo pilne i ważne to poseł choćby z ciekawości otworzy taką pocztę. Maja przecież takie piękne tablety na wyposażeniu . Co nam da ,że będziemy mieli potwierdzenie nadania pisma pocztą , już fax do przewodniczącego byłby lepszy z adnotacją ,że pisma tej samej treści otrzymali też inni członkowie podkomisji do przedyskutowania przez całą komisję. Co dwie głowy to nie jedna. To są moje przemyślenia co do skuteczności dostarczania naszych pism do członków podkomisji. Nie musza się podobać ale dają wybór bo wszystkie metody są dobre aby osiągnąć określony cel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moi Drodzy,
      Oprócz wysłanych w dniu wczorajszym listów poleconych do wszystkich członków Podkomisji stałej do kontroli realizacji budżetu, wysłałem na wskazaną niżej pocztę inną wersję listu do tych samych adresatów, tak na wszelki wypadek. Jednak nadal uważam, że ranga listu wysłanego pocztą jest wyższa, ale teraz to już trzeba priorytetem.

      http://orka.sejm.gov.pl/ListydoS7.nsf/JK1?OpenForm&FPB

      DD

      Usuń
    2. Właśnie wysłałam na w/w podany link. Robię to po raz pierwszy i nie wiem czy poszło. Nie mam drukarki (awaria) więc nie mogłam wysłać drogą tradycyjną.
      Pozdrawiam gorąco nieocenione autorki pism. Dzięki za ofiarną bezinteresowną pomoc.

      Usuń
  9. A ja przed chwilą wysłałam poleconym priorytetami... Jutro będą na miejscu, więc może w poniedziałek trafią do rąk własnych adresatów...
    Pozdrowienia dla wszystkich blogowiczów a szczególnie dla autorek pism!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszymy i pozdrawiamy
      -- anonimowe autorki--blogowiczki

      Usuń
    2. Ten się cieszy, kto się cieszy ostatni, opracowanie pisma to pikuś. Powody do radości to będą dopiero wtedy, jak będą te wszystkie kozystne zapisy w ustawie.
      Aby nie było za słodko, trzeba czasami dorzucić łyżkę dziegciu
      Ta radość to przedwczesna, normalnie samozadowolenie, jakby Nobla co najmniej dostały, Proponuję ochłonąć

      Usuń
    3. Jeżeli pikuś to trzeba było się zaangażować a nie tylko krytykować

      Usuń
    4. Z całym szacunkiem, ale w zaproponowanym piśmie jest pełno błędów, stylistycznych, gramatycznych, interpunkcyjnych. Jest ponadto nie sformatowane, tekst nie wyjustowany, brak akapitów.... Nie są to złośliwe uwagi, tylko stwierdzenie faktu. Jeśli autorki uznają to za krytykę, to jest to tylko i włącznie krytyka konstruktywna.

      Usuń
    5. Krytyka zawsze wskazana, jeżeli daje efekty

      Usuń
    6. 21:45
      To tylko wzory, od czego masz łapkę, aby poprawić?

      Usuń
    7. A prawa autorskie? Zresztą, po co juz teraz poprawiać, juz powysyłane. Najlepiej listy nagrywać, wtedy nie widać błędów :))
      Proszę sie tak nie przemować, o wiele trudniejsze do poprawy są błędy życiowe

      Usuń
  10. Dzisiaj też wysłal;am listy do wszystkich Posłów - członków Podkomisji stałej d/s realizacji budżetu , będę spokojniej spała z myślą, że też coś zrobiłam. Przy okazji serdeczne podziękowania za wiedzę, która tutaj jest przekazywana oraz za dobre i otwarte serce na innych ludzi. Pozdrawiam cieplutko, zdrowia i optymizmu życzę . Zdzisława

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli dzisiaj imieniny to wszystkiego najlepszego Irena

      Usuń
  11. Również wysłałam do wszystkich posłów kilka dni temu, a dzisiaj ponownie do trzech nieco inną wersję. Siła w masie. Pozdrawiam Barbara z Otwocka

    OdpowiedzUsuń
  12. Wysłałam do wszystkich posłów Podkomisji priorytetem poleconym.Jak obiecałam wcześniej na blogu, rozmawiałam z Panem Posłem Jackiem Brzezinką . Przedstawiłam nasze wątpliwości co do zapisów tworzonej ustawy. Po rozmowie odniosłam wrażenie , że dobrze zrobiłam,decydując się na bezpośrednią rozmowę. Pozdrawiam Wiga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Wigo, bardzo dziękuję!!!
      Droga Wigo,
      Poseł Jacek Brzezinka jest z-cą Przewodniczącego PODKOMISJI ... z obozu koalicji rządzącej - ta rozmowa, to naprawdę "strzał w dziesiątkę" - gratuluję!!!
      pozdrawiam
      Daniela
      Daniela

      Usuń
    2. Daniela już się sama kopiuje, czyli robi sztuczny tłum
      pozdrawiam ;)))

      Usuń
    3. ;)))
      Chyba dostała "czkawki"
      Pozdrawiam

      Usuń
    4. :)))
      Tak - DD to Daniela.

      Usuń
    5. a ja jestem ciekawa jakie wrażenie Pani odniosła z bezpośredniej rozmowy z Panem Posłem Brzezinką, czy Pan Poseł był chociaż trochę zorientowany w temacie ?
      JS

      Usuń
    6. Pani Wigo, może więcej szczegółów z przebiegu tego spotkania.
      Czy temat jest wogóle posłowi znany czy dokładny laik który marzył aby pani już wyszła a on aby tylko odhaczył sobie spotkanie "z wyborcą"...

      Usuń
    7. Pani Wiga bardzo taktownie opisała spotkanie z posłem jako dobrą decyzję i to nam powinno wystarczyć. Odczytuję to jako informację o merytorycznym charakterze rozmowy.
      :)

      Usuń
    8. A moja rozmowa z poselstwem była:
      - kurtuazyjna (dziękuję za pismo, zapoznam się z problemem)
      - merytoryczna (przemówił dziad do obrazu, a obraz ani razu)

      Usuń
    9. Do wszystkich ciekawskich, przykro mi ale nie mam obowiązku relacjonować swojej rozmowy na publicznym blogu , mój wpis z 28 listopada z godz.15:17 powinien być wystarczającym na ten temat . Zawsze szanuję swoich rozmówców .

      Usuń
  13. Gratulacje Wigo! Po prostu SUPER!

    OdpowiedzUsuń
  14. Pani Wigo bardzo dziękuję za Pani zaangażowanie jest Pani wspaniała, bo również myślę że bezpośrednia rozmowa z Posłem to nie to samo co pisma. Ale musimy musimy wykorzystać wszystkie możliwości bo to jest chyba ostatni rzut na taśmę. Wysłałam do 9 Posłów wykorzystując częściowo propozycje naszych Pań anonimowych Autorek pozdrawiam HB

    OdpowiedzUsuń
  15. Piszmy, piszmy i wysyłajmy! Nie możemy mieć sobie nic do zarzucenia! Niech Wielcy poczują naszą siłę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TAK, PISZMY!!!
      NIE MOŻEMY CZEKAĆ I LICZYĆ, ŻE INNI TO ZA NAS ZAŁATWIĄ.
      MUSIMY WYKORZYSTAĆ UMYKAJĄCĄ NAM SZANSĘ!!!
      PRZYNAJMNIEJ NIE BĘDZIEMY SOBIE WYRZUCAĆ GRZECHU ZANIECHANIA.
      pozdrawiam walczących
      Daniela

      Usuń
  16. Czy ktoś z Państwa w decyzji z 2009r.(łączenie emerytury z pracą)ma napisane "zus po rozpatrzeniu wniosku o ponowne ustalenie podstawy wymiaru i wznowienie wypłaty świadczenia ponownie ustala wysokość oraz wznawia wypłatę emerytury", chociaż wcześniej emerytury nie pobierał? Proszę o odpowiedź,być może, że ja jestem wyjątkiem.
    Pozdrawiam Iga 2

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Igo2, u mnie jest tak w decyzji: Decyzja o przyznaniu emerytury.
      ZUS po rozpatrzeniu wniosku z dnia....o ponowne ustalenie wysokości i wznowienie wypłaty świadczenia.. przyznaje- ustala wysokość oraz wznawia wypłatę świadczenia....... emeryturę po raz pierwszy zaczęłam pobierać w 2009r. Pozdrawiam Wiga

      Usuń
    2. Ze strony ZUS e-inspektorat
      -------------------------------------------------------------------
      Przedmiot sprawy :
      Zgłoszenie wniosku o wznowienie wypłaty emerytury, renty , oraz świadczenia i zasiłku przedemerytalnego

      Grupa tematyczna:
      Wznowienie wypłaty emerytury, renty, świadczenia przedemerytalnego

      Opis sprawy:
      Osoba uprawniona do świadczenia, którego wypłata została zawieszona lub wstrzymana może, po ustaniu przyczyny powodującej zawieszenie lub wstrzymanie , zgłosić wniosek o wznowienie wypłaty.
      Wznowienie wypłaty następuje od miesiąca ustania przyczyny powodującej zawieszenie , nie wcześniej jednak niż od miesiąca zgłoszenia wniosku.

      Usuń
    3. Wigo,
      Sprawdziłam, w mojej decyzji :
      " ZUS po rozpatrzeniu wniosku z dnia 04.03.2009r. ....o zmianie stażu pracy i podstawy wymiaru.... Ponownie ustala wysokość oraz wznawia wypłatę świadczenia."
      Jak można wznowić wypłatę świadczenia, którego wcześniej nie było????
      To bardzo ciekawe, nieprawdaż????
      Daniela

      Usuń
    4. Zgadza się !!! Wiga

      Usuń
    5. Kochane Panie i co teraz należy zrobić? Przecież my złożyłyśmy wniosek o wypłatę świadczenia jak ustała przyczyna jego zawieszenie.A tak naprawdę to nic z tego nie rozumiem.
      Drodzy blogowicze co byśmy zrobili gdyby nie było tego bloga
      i tych mądrych ,kochanych Pań. Zasilę konto Adminki jak tylko wpłynie mi emerytura.
      Iga 2

      Usuń
    6. Zgadza się , to jest bardzo dziwne , jak można napisać , że pierwsza w życiu emeryta wypłata emerytury jest " wznowieniem wypłaty ". Ta pierwsza wypłata jest bardzo ważna , ponieważ powoduje nieodwracalne dla emeryta konsekwencje . Jak sama Pani zauważyła , Pani Igo2 , wcześniej przeliczała Pani co roku emeryturę z nową kwotą bazową -właśnie dlatego , że nie pobrała Pani ani jednej emerytury. Miała Pani takie prawo zupełnie niezależnie od wysokości zarobków. W momencie , kiedy emeryt pobierze chociaż raz emeryturę , traci uprawnienie do przeliczeń z nową kwotą bazową - chyba , że bardzo dużo zarabia .To jest właśnie ta furtka , w którą emeryt wchodzi tylko jeden raz , a o której pisze pani prof. Inetta Jędrysik.Pozdrawiam

      Usuń
    7. Anonimowy27 listopada 2013 21:44 do Pani Igi 2 : Do mojego wpisu powyżej dodam jeszcze pytanie : jaką nazwę ma pierwsza Pani decyzja z po 7 stycznia 2009 r. - jest to napisane w lewym górnym rogu na pierwszej stronie. To ja "rozmawiam : z Panią od pierwszej Pani informacji o rozprawie w SO . Pozdrawiam . Mam nadzieję , że osoby na blogu będą umiały dać Pani jeszcze jakieś dobre wskazówki do apelacji,Podpiszę się dla ułatwienia : A

      Usuń
  17. Dodaję,że w 2006,2007 i 2008r. przeliczałam emerytury i na każdej decyzji jest napisane, że wypłata emerytury zostaje zawieszona ponieważ kontynuuję zatrudnienie.
    Iga 2

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest w ustawie:
      Art. 134 [Wstrzymanie wypłaty]
      1.Wypłatę świadczeń wstrzymuje się, jeżeli:
      1) powstaną okoliczności uzasadniające zawieszenie prawa do świadczeń lub ustanie tego prawa;
      2) osoba pobierająca świadczenia mimo pouczenia lub żądania organu rentowego nie przedłoży dowodów stwierdzających dalsze istnienie prawa do świadczeń;
      3) osoba uprawniona do świadczeń nie poddała się badaniu lekarskiemu lub psychologicznemu, bez uzasadnionych przyczyn, mimo wezwania organu rentowego;
      4) okaże się, że prawo do świadczeń nie istniało;
      5) świadczenia nie mogą być doręczone z przyczyn niezależnych od organu rentowego.

      2.Wstrzymanie wypłaty świadczeń następuje poczynając od miesiąca:
      1) przypadającego po miesiącu, w którym ustało prawo do świadczenia ustalone wskutek okresowej niezdolności do pracy;
      2) w którym została wydana decyzja o wstrzymaniu wypłaty w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1-4, albo od następnego miesiąca, jeżeli wcześniejsze wstrzymanie wypłaty nie było możliwe;
      3) za który przysługiwało świadczenie niedoręczone w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 5.

      3.Przepis ust. 2 pkt 2 stosuje się odpowiednio, jeżeli powstaną okoliczności uzasadniające zmniejszenie wysokości świadczeń.
      4. Decyzji o wstrzymaniu wypłaty świadczeń nie wydaje się w przypadkach określonych w art.102 ust.1 i ust.2 pkt1 i3.

      Art. 135 [Wznowienie wypłaty]
      1.W razie ustania przyczyny powodującej wstrzymanie wypłaty świadczenia, wypłatę wznawia się od miesiąca ustania tej przyczyny, jednak nie wcześniej niż od miesiąca, w którym zgłoszono wniosek o wznowienie wypłaty lub wydano z urzędu decyzję o jej wznowieniu, z uwzględnieniem ust. 2.

      2.W przypadkach określonych w art. 134 ust. 1 pkt 5 wypłatę świadczenia wznawia się od miesiąca, w którym ją wstrzymano, jednak za okres nie dłuższy niż 3 lata poprzedzające bezpośrednio miesiąc, w którym zgłoszono wniosek o wznowienie wypłaty.

      3. Jeżeli wstrzymanie wypłaty świadczeń nastąpiło na skutek błędu organu rentowego, wypłatę wznawia się poczynając od miesiąca, w którym je wstrzymano, jednak za okres nie dłuższy niż 3 lata poprzedzające bezpośrednio miesiąc, w którym zgłoszono wniosek o wznowienie wypłaty lub wydano decyzję z urzędu o jej wznowieniu.

      Usuń
    2. ( z uzasadnienia wyroku)
      Teza:
      Wstrzymanie wypłaty świadczenia z ubezpieczenia społecznego jest czynnością organu rentowego, powodującą zaniechanie wypłaty w sytuacjach opisanych w art. 134 ust.1 pkt 1-5 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tj. Dz.U. z 2009 r. Nr 153, poz. 1227).
      Wstrzymanie wypłaty świadczeń nie następuje ex lege od momentu wystąpienia okoliczności wymienionych w powyższym przepisie, lecz z mocy decyzji organu rentowego, która powinna być doręczona zainteresowanemu z podaniem przyczyny wstrzymania i pouczeniem tej osoby o terminie i sposobie odwołania.

      Wstrzymanie wypłaty w następstwie zawieszenia prawa różni się od wstrzymania wypłaty wskutek jego ustania tym,
      iż w przypadku zawieszenia wypłatę wznawia się od dnia ustania przyczyny zawieszenia,
      a przy ustaniu wstrzymanie wypłaty jest definitywne.

      Usuń
  18. Witam wyslalam 4 listy polecone piorytety .Jednoczesnie odebralam piorytet z sadu zawiadomienie w sprawie odwolania /wzor Danieli/wyznaczony na dzien 13.XII 2013. Nie oczekiwalam tak szybkiego terminu , myslalam ze doczekam ustawy. 13 piatek nie mysle ze to bedzie szczesliwy dzien, mam nadzieje ze sedzia zgodzi sie na odwolanie, jezeli nie moge prosic o wycofanie sprawy.Prosze o rade nasze kochane blogowiczki. Dziekuje pozdrawiam .Teresa z Otwocka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będziemy pamiętać!!!
      A może ta data będzie wyjątkiem od reguły!!!
      pozdrawiam
      Daniela

      Usuń
    2. Dziękuje pani Danielo.Teresa

      Usuń
  19. Właśnie wróciłam z poczty wysłałam 9 listów poleconych priorytet.Mam nadzieję,że dotrą na czas i posłowie przeczytają.Pani w okienku powiedziała,że w poniedziałek będą.emerytka z Buska-Zdroju

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się nazywa współpraca!!!
      Wielkie dzięki!!!
      pozdrawiam mieszkankę kurortu!!!
      Daniela

      Usuń
  20. ZUSowi PIENIĘDZY NIE BRAKUJE

    Blisko 30 mln zł ma kosztować wybudowanie nowej siedziby ZUS, która powstaje przy ul. Lipiec Reymontowskich w Łodzi. Urzędnicy mają się tam przenieść jesienią 2015 roku. W czwartek odbyło się wbicie łopaty na terenie budowy, ale prace trwają już od drugiej połowy października.

    OdpowiedzUsuń
  21. Do Igi 2 dot wpisu z 28.listopada z godz.19:54. Mam tak samo napisane jak Pani. Decyzja o ponownym ustaleniu i wznowieniu wypłaty emerytury -decyzja z 17.04.2009r. wypłata po raz pierwszy od 1.03.2009r. Marianna-Szczecin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mają druki gotowce

      Usuń
    2. Do Marianny. Z dalszych wpisów i przytoczonych cytatów wynika, że zus ot tak sobie nazwał "wznowienie wypłaty" chociaż logiczniej było by " i wypłatę zawieszonego świadczenia". Trzeba jednak czekać na ustawę. Pozdrawiam Iga 2

      Usuń
  22. Ile kosztuje znzczek ,poleconego listu?

    OdpowiedzUsuń
  23. Do Pani A z godz.22:26
    Dziękuję za zainteresowanie i już podaję: decyzja z 20.04.2009r.lewy górny róg" decyzja o przyznaniu emerytury". Pierwsza decyzja po 2009 r. z 24.05.2010r lewy górny róg "decyzja o przeliczeniu emerytury". Może to być argument do mojej apelacji?
    Pozdrawiam Iga 2

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No , to bardzo ciekawe.Zanim Pani odpowiem , proszę sprawdzić , i napisać :
      - czy nie pomyliła Pani dat ? Bo z wpisu powyżej wynika , że :
      pierwszą decyzją PO 7 stycznia 2009 r była decyzja " o przyznaniu emerytury " z dn. 20.04.2009 r. Rozumiem , że w tej decyzji ZUS zdecydował , że wypłaci emeryturę , i pierwsza wypłata nastąpiła w marcu 2009 r. . Rozumiem tez , że w 2010 r. wystąpiła Pani do ZUS z wnioskiem , żeby ZUS przeliczył wypłacaną Pani ciągle od marca 2009 r. emeryturę , i ZUS potwierdził to przeliczenie w decyzji z 24.05.2010 r. - czy tak było ?
      Proszę też napisać , jak nazywała się pierwsza w ogóle decyzja ZUS , która otrzymała Pani w czerwcu 2006 r. i co jest napisane w opisie - czego ZUS w tej decyzji dokonuje. - jak najdokładniej , jeżeli mam coś radzić - bo przecież nie widzę dokumentów. Pozdrawiam , A

      Usuń
    2. Pierwsza decyzja z 20.04.2009r. o przyznaniu emerytury - zus po rozpatrzeniu wniosku z 25.03.2009r. o ponowne ustalenie podstawy wymiaru i wznowienie wypłaty świadczenia - ponownie ustala wysokość oraz wznawia wypłatę świadczenia od dnia 1.03.2009r.
      -decyzja z 9.03.2010 r.o o waloryzacji emerytury
      -decyzja z 9.03.2010 o przeliczeniu emerytury -zus po rozpoznaniu wniosku z 02.2010r.o zmianę stażu pracy przelicza od 1.02.2010 tj od m-ca,w którym złożono wniosek emeryturę
      -decyzja z 24.05.2010r. o przeliczeniu emerytury -zus na wniosek z 17.05.2010r. o zmianie stażu pracy i podstawy wymiaru przelicza od 1.05.2010 tj od daty złożenia wniosku emeryturę.(wypłacaną już od 2009r.).
      Decyzja o przyznaniu emerytury z dnia 2.06.2006 podstawa prawna ust.z 17.12.1998r......- zus po rozpatrzeniu wniosku z 18.05.2006r. przyznaje od 1.05.2006r. tj od m-ca, w którym zgłoszono wniosek emeryturę. Wypłata emerytury podlega zawieszeniu, gdyż Pani kontynuuje zatrudnienie.W celu podjęcia wypłaty emerytury należy przedłożyć w oddz.zus świadectwo pracy lub zaświadczenie potwierdzające fakt rozwiązania stosunku pracy z każdym pracodawcą, na rzecz którego praca ta była wykonywana bezpośrednio przed dniem nabycia prawa do emerytury. Zakład ustala termin płatności 20 dnia każdego m-ca. Zakład nie uwzględnił stażu pracy za okres......,ponieważ na świadectwie pracy jest błędne imię ojca ( to zostało już sprostowane i zaliczono mi ten okres).
      Do ustalenia podstawy wymiaru emerytury wybrała Pani - przyjęto wynagrodzenie dochód przychód,które stanowią podstawę wymiaru składek z 10 lat kalendarzowych tj. od 01.1996 do 12.2005- później to już wyliczenie
      Starałam się opisać dokładnie.Proszę mi wierzyć, ale w tym wszystkim jestem zupełnie zagubiona. Żeby to zrozumieć chyba trzeba być prawnikiem. Pozdrawiam Iga 2

      Usuń
    3. Nie było mnie przez parę dni . Czy decyzja z 2.06. 2006 r. dotyczyła wcześniejszej emerytury ? Czy decyzja z 20.04.2009 dotyczyła także wcześniejszej emerytury , czy już emerytury w powszechnym wieku emerytalnym ? Pozdrawiam , A

      Usuń
  24. Kochani Blogowicze! Życzę Wam i sobie dobrego dnia! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam wszystkich
    Wysłałam priorytetem 9 pism do posłów i imeilem zaraz wyślę.
    Barbara

    OdpowiedzUsuń
  26. Podziekowania dla tych wszystkich Panow Krzysiow bawiacych sie w wujkow dobra rada. Przegralem wczoraj w apelactjnym I jeszcze mi dowalili 120 zl kosztow zastepowych na ZUS. Mialem wycofac bo ustawa bedzie przeciez ale przeczytalem tego bloga I glypue rady pewnego Pana. Swietnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A do siebie nie masz pretensji? Skoro wiedziałeś, że to "głupie rady", to dlaczego z nich skorzystałeś?

      Usuń
    2. Wydaje mi się że to niektórzy "entuzjaśći" powinni zejść ale ...na ziemię....
      Tak się nawzajem nakręcacie jak mohery z Kółka Różąńcowego..
      Jedno jest pewne : Ustawa obejmie tylko tych co do których wypowiedział się TK!!!!.
      A ta Ustawa ma tylko zaprzeczyć różnym interpretacjom tego wyroku.!!
      Zabrnęliście już tak daleko w swoich spekulachach że kompletnie nie docierają do was SYGNAŁY że tylko ci co mieli PRZYZNANE I NALICZONE po raz pierwszy prawo do emerytury po 8.01.2009 r. zostaną nią objęci.
      Szkoda waszej fatygi z listami, mailami - posłowie juz będą w kuluarach jak dostaną pocztę - wiadomo że jej nie zdążą przeczytać.
      Oj, naiwni, naiwni...jak dzieci we mgle....
      Piszecie, piszecie, jaracie się wzajemnie - a potem będzie buuuuuuuuu i huzia na Józia.
      Prawda jest oczywista : tylko osoby które zdecydowały się naliczyć emeryturę w 2009 r. / a nie musiały !!! / dostaną rekompensatę za to że ich tak rząd zrobił w konia!!
      Ot i tyle...prościej już chyba nie można tego napisać.
      Osoby które miały już naliczoną emeryturę / na starych zasadach że naliczyły mając świadomość że będą miały zawieszoną jezęli wybiorą pracę / NIC NIE RYZYKOWAŁY!!1 Po prostu "załapały się " - nie zostali wpuszczeni "w maliny" tak jak ci którzy jeszcze pracują bez zwalniania się i mogliby naliczać sobie emerytury po raz pierwszy z wyższymi bazami bo co roku baza była większa.
      Wiem że mnie "zjecie" ale taka jest prawda!!1
      Zaklinacie deszcz...
      Na spokojnie niech wam przeczyta te wszystkie ustawy ktoś kto jest "nie skażony" waszymi interpretacjami z tego bloga - zobaczycie że też wam wyleje kubeł zimnej wody na głowę.
      A p. BUCIOR wie co mówi i to jego słowa będą się liczyły...- no i mówi to co wy nie chcecie przyjąć do wiadomości...niestety..
      Zamilkł p. Krzysztof, Kibic, Marian - nie włączają się do tego bicia piany. O czymś to też świadczy :)
      Oni już widzą :)
      Miłego weekendu -
      Stary wiarus.
      Szkoda pieniędzy na znaczki!

      Usuń
    3. @stary wiarus z godz. 13.08 (powyżej) napisał:

      „A p. BUCIOR wie co mówi i to jego słowa będą się liczyły...- no i mówi to co wy nie chcecie przyjąć do wiadomości...niestety..”

      W odpowiedzi przytaczam fragment stenogramu z posiedzenia Komisji Finansów Publicznych z dnia 20 listopada 2013, dostępny tu:

      http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/biuletyn.xsp?skrnr=FPB-283

      „Podsekretarz stanu w MPiPS Marek Bucior:
      Projekt zmieniał się w trakcie prac rządowych. To właśnie konsultacje społeczne wykazały również, że to nie tylko tych świadczeń w pełnym wieku i tak dalej będzie dotyczyła ustawa, ale również te świadczenia wcześniejsze sprzed 2009 r. będą również objęte dobrodziejstwem tej ustawy. To oznacza, że po pełnych pracach rządowych, po konsultacjach społecznych nie ma grup wyłączonych. Jak mówiłem wcześniej, jedyny element, o którym należy pamiętać, to, że ustawa nie dotyczy tych osób, które toczą postępowania sądowe, ale wszystko jest w ich rękach, bo mogą wycofać wniosek z sądu i tym samym skorzystać z dobrodziejstw tej ustawy. Oczywiście pod warunkiem, że ustawa zostanie ogłoszona w Dzienniku Ustaw, ale nie mam co do tego jakichś wątpliwości – jest to przedłożenie rządowe, rząd rozumie tę potrzebę i rząd uznaje, że nie ma żadnej wątpliwości, że te świadczenia w takiej sytuacji należy wypłacić. W związku z tym tu nie ma takich problemów. Dziękuję bardzo.”

      Usuń
    4. Do 11.17- jeśli napisał Pan tak bełkotliwie jak tu ......to wcale się nie dziwie,że jest przegrana. A swoja drogą to dorosły człowiek podczepia się pod czyjeś rady-pewno je opacznie pojmuje a potem szlocha i szuka winnego........dziecinniejemy czy ...? A

      Usuń
    5. 13:28
      Dlaczego siejesz zamęt?
      Jaki masz w tym interes?
      Na te wypociny odpowiedział Ci mądrze Anonimowy z 13:21
      X

      Usuń
    6. Poprawiam:
      Chodziło o wypociny Anonima z 13:08, mądra odpowiedź z 13:21!
      X

      Usuń
    7. Trzeba było pójść do prawnika zapłacić i nie czytać bloga za darmo to nie byłoby pretensji.Jesteś człowiekiem dorosłym Pozdrawiam.

      Usuń
    8. No, zobaczymy jak zaczniecie przegrywać w sądach i do tego jeszcze płacić koszty to przypomnijcie sobie kto was mobilizował do apelacji i kasacji :)
      Każdy zaczyna od czytania bloga i zaczyna się "wciągać" w dobre rady naszych "domorosłych interpretatorów zawiłości prawnych więc nie dziwi fakt że nastąpił "owczy pęd" - zalaliśmy SO i SA i SN pozwami, apelacjami,kasacjami. Nakręcaliśmy się nawzajem - i to jest fakt!.
      Winę ponoszą wszyscy ci ci tak bardzo przekonywali aby pisać, pisać, pisać ...
      No to ludziska zagubieni w prawie pisali, pisali,pisali i....teraz zaczną się przegrane.
      Nie bądżcie więc tacy "mądrzy" wywalając kogoś z bloga - sami niedługo będziecie kląć moment w którym znaleźliście tego blogha w sieci i......wsiąkliście po uszy - niektórzy nawet się już uzalżnili.
      Wiadomo - wzajemne podsycanie nadzieji na pieniądze łączy!!!.
      ...po przegranych sprawach...będzie dzieliło!!
      Więc nie podskakujcie bo wyżej pępka nie podskoczycie!!
      No i to "sio z bloga"...może niedługo już komuś z was też tak ktoś napisze jak rozrzaleni / na bank!!! / zrobicie podobny wpis jak anonim z godz.11.17 oraz inni co nie są tacy "optymiści".
      Oj, dzieci, dzieci, dzieci - bajki się dobrze słucha ale nie każda bajka się dobrze kończy.
      PAPA.

      Usuń
    9. 13:08
      Wpis nawet sensowny, ale dlaczego przy okazji, stary wiarusie, obrażasz Kółka Różańcowe i moherów? Jeśli emeryt to brzmi dumnie, to moher tym bardziej brzmi dumnie. Bo tak jest trendy? Mylisz się, bycie moherem nobilituje. Mohery z Kółka Różańcowego nie nakręcają się, tylko się modlą na różańcu, także i w Twojej intencji. stanowczo za mało wiesz na ich temat, a właściwie to nic nie wiesz, powielasz obiegowe opinie. Tylko z tego powodu jest żałosny

      Usuń
    10. Co z ortografią?
      "rozrzaleni" - zamiast - rozżaleni,
      " nadzieji" - zamiast - nadziei, chociaż komputer podkreśla na "czerwono", że zapis jest błędny.
      Taki pouczający autorytet.

      Usuń
    11. 11:17
      Co Pan chciał wycofać? Apelację? Wtedy obowiązywałby wyrok SO, z którym Pan się przecież nie zgadzał, o czym świadczy właśnie złożona apelacja.
      Zachowuje sie Pan jak adwokat po przegranej sprawie, kiedy mówi do klienta: Przegrał pan. Natomiast w przypadku wygranej mówi: No, wygraliśmy!
      Na blogu każdy wyraża tylko swoje opinie, zdania, wątpliwości, nikt nikomu niczego nie każe robić, a jeśli nawet kto używa sformułowania: zrób tak albo tak, to jest to tylko, w jego mniemaniu, dobra rada. Można wysłuchac różnych opinii, ale decyzja należy do każdego z nas w naszych własnych sprawch.
      Dlatego miarkuj się waćpan, wstydu sobie oszczędź, bo mazgaisz się jak białogłowa, i to nie każda.
      Gdzie Ci mężczyźni, prawdziwi tacy, orły, sokoły, herosy?!
      No gdzie?!
      Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, na pewno i Pan dostanie swoje wyrównanie z odsetkami i waloryzacją.

      Usuń
    12. D o anonima z 13;08 : Proponuje , zamiast pisania głupot na blogu , samokształcenie z dziedziny ortografii i Ustawy o Emeryturach i Rentach z FUS . Życzę sukcesów.

      Usuń
  27. Na stronie internetowej Sejmu zamieszczono stenogram z posiedzenia Komisji Finansów Publicznych w dniu 20 listopada 2013 (I czytania obu projektów ustawy i ich skierowanie do Podkomisji stałej kontroli realizacji budżetu). Jest znacznie wygodniejszy do cytowania niż transmisja.

    http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/biuletyn.xsp?skrnr=FPB-283

    W najbliższym czasie powinien zostać opublikowany także stenogram z posiedzenia Komisji Polityki Społecznej i Rodziny.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ludzie sami dopuszczacie do tego, że mniejszość rządzi większością i narzuca większości swoje wynaturzone prawa - brak reakcji to przyzwolenie I JUŻ NAM WŁAŻĄ NA GŁOWĘ.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten blog to nie Hyde Park!

      Usuń
    2. Nie bardzo rozumiem, jaka mniejszość jakiej większości włazi na głowę. Kim są MY, a kim ONI, co włążą nam na głowę. Nie widzę, aby na moją głowę ktoś właził.

      Usuń
    3. Ja również nie czuję jakiegoś ciężaru na mojej głowie.

      Usuń
  29. Do anonima z dn.28.11.13,gdz.19;54. Miałam tak samo napisane w decyzji,którą dostałam po złożeniu wniosku o wypłatę świadczenia w marcu 2010 roku/pierwsza decyzja o ustaleniu emerytury w 2007/Gdy na rozprawie w SO zapytałam jak mógł ZUS wznowić wypłatę, której nigdy nie pobierałam Pani z ZUS nic nie odpowiedziała, bo Pani Sędzina szybciutko mnie przekonywała mówiąc", że to tylko taki zwrot, ale emeryturę otrzymała Pani pierwszy raz w 2007 i wyrok TK Panią nie dotyczy." Nawet nie poinformowała mnie o środkach odwoławczych przy odczytaniu ustnym wyroku. Odniosłam wrażenie, że miała dla mnie gotowca. Wczoraj otrzymałam wyrok z uzasadnieniem i zastanawiam się nad apelacją, czy jest sens tracić czas i pieniądze skoro z góry wiadomo, że wszyscy "sprzed" w SA też przegrywają.Tak czy inaczej jest się przegranym z prawomocnym wyrokiem. Widzę tylko możliwość złożyć apelację a później ją wycofać jeśli będzie ustawa, to wtedy miałabym postanowienie o umorzeniu? Doradźcie Państwo co w mojej sytuacji lepsze, co dałoby mi szansę, aby objęła mnie ustawa.Jeśli nie wejdzie przed rozprawą ustawa, czy Sąd się zgodzi na umorzenie ?. W tym wypadku też chyba obciążą mnie kosztami procesowymi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do anonimowego z dnia 29.11.2013 z godz.12:36

      Jeżeli Pan wycofa apelację nic to nie da ponieważ będzie się liczył wyrok SO.

      Usuń
    2. Sędzia miała rację - to jest TYLKO TAKI ZWROT".
      bOŻE, ZNOWU ZACZYNACIE SIĘ WZAJEMNIE NAKRĘCAĆ nadinterpretując wyrażęnie "wznowienie" emerytury.
      Ktoś już wcześniej zacytował ze strony ZUS co to znaczy - PRZECZYTAĆ ŻE ZROZUMIENIEM a nie zwłasną interpretacją!!!
      I tak rodzi się plotka .../ w tym przypadku iskierka "nadzieji" że złapaliście ZUS na błęnym sformuowaniu:)/.
      Nie ta droga!!!
      Ze strony ZUS e-inspektorat
      -------------------------------------------------------------------
      Przedmiot sprawy :
      Zgłoszenie wniosku o wznowienie wypłaty emerytury, renty , oraz świadczenia i zasiłku przedemerytalnego

      Grupa tematyczna:
      Wznowienie wypłaty emerytury, renty, świadczenia przedemerytalnego

      Opis sprawy:
      Osoba uprawniona do świadczenia, którego wypłata została zawieszona lub wstrzymana może, po ustaniu przyczyny powodującej zawieszenie lub wstrzymanie , zgłosić wniosek o wznowienie wypłaty.
      Wznowienie wypłaty następuje od miesiąca ustania przyczyny powodującej zawieszenie , nie wcześniej jednak niż od miesiąca zgłoszenia wniosku.


      Usuń
    3. Co racja to racja.
      My mieliśmy emeryturę naliczoną ale wypłata była ZAWIESZONA ze względu na to że pracowaliśmy a przepisy obowiązujące w tym czasie nie pozwalały pobierać emerytury i pracować. No więc mieliśmy ZAWIESZONĄ WYPŁATĘ.
      pO WEJŚĆIU "NOWEJ" USTAWY" MOLIŚMY JĄ "ODWIESIĆ"BO NA TO POZWALAŁA USTAWA.
      kONIEC, KROPKA - NIE PISZCIE JUŻ BZDUR I NIE BUDUJCIE SWOICH TEORII -
      DO MNIE TO JUŻ PO PROSTU DOTARŁO!!!

      Usuń
    4. Do Anonima z 13:07 a jak złoży apelację w kwestii zmiany niekorzystnego wyroku SO przez wycofanie pozwu i umorzenie postępowania. Czy SA może zmienić w ten sposób wyrok SA?

      Usuń
    5. Do Anonima z 13:07 czy SA może zmienić wyrok SO przez umorzenie postępowania wobec niekorzystnego wyroku ,kiedy strona powodowa będzie o to wnosiła w apelacji? - (zmiana wyroku SO przez cofnięcie powództwa i umorzenie postępowania)

      Usuń
  30. Minister Bucior powiedział, że ustawa nie obejmuje tych osób co mają toczące się sprawy w sądzie (mogą je wycofać po ukazaniu się ustawy), ale o tych emerytach co mają sprawy przegrane w sądach i o tych co wygrali bez odsetek i waloryzacji noc nie powiedział, bo art. 3 projektu ustawy rządowej te osoby wykluczył. Dla Ministra sprawa została definitywnie załatwiona przez sądy, czy sprawiedliwie czy nie to już Go nie obchodzi. Pozdrawiam Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego walczymy o poprawkę zapisu art. 3 projektu ustawy rządowej!!!
      Ten zapis w projekcie ma być tak zmieniony, aby w sposób precyzyjny opisywał, że obejmie wszystkich, którym zawieszono od 1października wypłatę emerytury.
      Jeżeli zabezpieczono w przyszłorocznym budżecie na ten cel prawie miliard zł, to ustawodawca chce objąć tą regulacją wszystkich poszkodowanych emerytów na podstawie art.28 z 16 grudnia. 2010r..
      Musimy jednak domagać się zmiany zapisu przede wszystkim art.3 tego projektu, bo może rzeczywiście będą kombinowali zaoszczędzić kosztem niektórych z nas - zawieszonych, do czego starajmy się nie dopuścić.
      Dlatego piszmy priorytety, wysyłajmy e-maile !
      DD

      Usuń
    2. Dlatego wysyłajmy priorytety, piszmy e-maile
      ;)))

      Usuń
    3. Tak, miało być odwrotnie! Dziękuję, ale to myśl wyprzedza pisanie. Pozdrawiam ;)))
      DD

      Usuń
  31. Czyli walczyliśmy i walczymy nadal w sądach z korzyścią dla opieszałych???Dla tych, którym się nie chciało ruszyć z fotela???Ludzie, to byłby skandal! Przecież gdyby nie nasza determinacja i aktywność Adminki, Danieli, Mariana oczywiście - nic by nie było. NIC!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irytacja, rozgoryczenie, pretensje niczego nie zmienią. Jeśli wejdzie w życie ustawa obejmująca WSZYSTKICH, to będzie wielki sukces. Ci, którzy o to walczyli powinni zdecydować, czy CHCĄ się czuć jak frajerzy, czy jak bohaterowie. Proponuję to drugie... ;)

      Usuń
    2. To byłoby niepojęte, ale musimy mieć do tej władzy ograniczone zaufanie, bo już dosyć złego doświadczyliśmy.
      Jedyne, co możemy zrobić, to działać solidarnie.
      PISAĆ !!!

      Usuń
  32. Do Anonima z 11.57: Skoro dziękujesz, to Twoja sprawa. Możesz spokojnie się zabrać z bloga. Zapewne nikt straty z tego powodu nie poniesie. Pozdrawiam. D.S.

    OdpowiedzUsuń
  33. Jedni się modlą inni kłócą a ja wszystkim proponuję lanie wosku - andrzejkowa noc tuż,tuż...
    Może coś dobrego sobie wywróżycie wszak tak świetnie potraficie fantazjować .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli ktoś ma swoje zdanie, to wcale nie oznacza, że się z kimś kłóci, ale że ma odwagę go bronić je wyrazić i przedłozyc swoje argumenty.
      Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie. Nie zależy mi, aby podobać się wszystkim, ale tylko tym, na których mi zależy.

      Usuń
    2. 18:07
      Niech ta mądra wypowiedź będzie mottem i zakończeniem tej niepotrzebnej sprzeczki.

      Usuń
  34. No właśnie skończmy waśnie.
    Święty Andrzej Ci ukaże, co Ci los przyniesie w darze.

    OdpowiedzUsuń
  35. Jajko

    Było sobie raz jajko mądrzejsze od kury.
    Kura wyłazi ze skóry,
    Prosi, błada, namawia: "Bądź głupsze!"
    Lecz co można poradzić, kiedy ktoś się uprze?

    Kura martwi się bardzo i nad jajkiem gdacze,
    A ono powiada, że jest kacze.

    Kura prosi serdecznie i szczerze:
    "Nie trzęś się, bo będziesz nieświeże."
    A ono właśnie się trzęsie
    I mówi, że jest gęsie.

    Kura do niego zwraca się z nauką,
    Że jajka łatwo się tłuką,
    A ono powiada, że to bajka,
    Bo w wapnie trzyma się jajka.

    Kura czule namawia: "Chodź, to cię wysiedzę."
    A ono ucieka za miedzę,
    Kładzie się na grządkę pustą
    I oświadcza, że będzie kapustą.

    Kura powiada: "Nie chodź na ulicę,
    Bo zrobią z ciebie jajecznicę."
    A jajko na to najbezczelniej:
    "Na ulicy nie ma patelni."

    Kura mówi: "Ostrożnie! To gorąca woda!"
    A jajko na to: "Zimna woda! Szkoda!"
    Wskoczyło do ukropu z miną bardzo hardą
    I ugotowało się na twardo. Jan Brzechwa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co było pierwsze? Jajko czy kura?

      Usuń
    2. To słodka tajemnica

      Usuń
    3. Żadna tajemnica, tego nie wie nikt!

      Usuń
    4. :) najpierw jajo, potem jabłko ("ab ovo ad mala")

      Usuń
  36. Zachęcam do przeczytania w "Aktualnościach" na stronie internetowej mecenasa Giedrojcia tekstu „Zawieszone emerytury - ZUS odda wszystkim i to z odsetkami”. Trzeba kliknąć na „+” obok tytułu.

    http://www.giedrojc.eu/aktualnosci.php

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 18:53
      Oto treść ww. tekstu:

      Zawieszone emerytury - ZUS odda wszystkim i to z odsetkami
      Rząd ugiął się pod naciskami emerytów, którym po wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 13.11.2012 r. ZUS nie chciał zwrócić emerytur zawieszonych od 1.10.2011 r. w związku z kontynuacją zatrudnienia. Wówczas wydawało się, że wyrok Trybunału Konstytucyjnego "załatwia sprawę". Rzeczywistość okazała się bardziej skomplikowana, co było do przewidzenia. Projektowana ustawa powinna jednak doprowadzić do tego (powinna, bo nadal nie jest prawem i należy czekać na przeprowadzenie całej procedury ustawodawczej), że wszyscy emeryci, również ci z emeryturą naliczoną przed 08.01.2009 r., otrzymają zwrot zaległości i to z odsetkami. Okazuje się, że była to najlepsza lokata bankowa w ostatnich latach (około 12-13 procent w skali roku). Pozostaje pytanie, jaki kształt nabierze ostatecznie ustawa po pracach w Sejmie i Senacie. Odsyłam także na stronę http://emeryturazawieszenie.blogspot.com, na której można znaleźć inne wypowiedzi adw. Konrada Giedrojcia w tym przedmiocie.

      Usuń
    2. A który z anonimów to adw. Konrad Giedrojć?. A może Kibic?

      Usuń
    3. Mecenas Konrad Giedrojć wypowiadał się bez anonimowości, ale to było jakiś czas temu.

      Usuń
    4. Tu już tylko diabli wiedzą KTO JEST KTO.
      Anonim anonimem pogania - ostatnio zauważyć można że odpowiedzi są "dedykowane" godzinom i minutom - paranoja anonimowości :)
      Anonim godz.00:28 - świetny nick :))))))))))))))))))))))))))))))

      Usuń
    5. Nie godzinom i minutom, tylko riposty do osób, których wpisy są podane o określonej godzinie z minutami, skoro każdy jest anonimowy, to tylko w ten sposób można najkrócej wyrazić, komu sie odpowiada :)

      Usuń
  37. Dobrze ,że mieszkamy w różnych częściach Polski bo byśmy się pozagryzali. Ludzie przestańcie bo to żenujące zachowanie nie przystoi starszym ludziom. Pieniądz to nie wszystko a przez te swary stracicie zdrowie i nerwy. Blogowicz ,który już zna prawdę dotyczącą treści ustawy rekompensacyjnej niech tę wiedzę zostawi dla siebie i jeśli go dotyczy to niech się cieszy i nie martwi się przegraną pozostałych. A tak w ogóle to po co wchodzi ? Lepszym zajęciem jest spacer , czytanie książek , obejrzenie dobrego filmu itd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludzie, nie przesadzajcie z tymi kłotniami, gadkami, zagryzaniem, nic takiego tu nie widzę, normalna wymiana zdań o interesujacym wszystkich temacie nr 1 z małymi odskoczniami w bok, takie jest życie i widać to na blogu. Może niektóre osoby mieszkają same i nie mają z kim w realu porozmawiać, nie tylko o emeryturze, ale tak w ogóle, bo ile można w kółko o tym samym, więc czasami wtrąci kto jaki żart albo dygresję, tak mi sie wydaje, tak to widzę

      Usuń
  38. Jak myślicie, czy po 3 grudnia, tj. po posiedzeniu podkomisji dowiemy się jaki ostateczny kształt przybierze ustawa ?

    JS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 20:35
      W wypowiedzi mecenasa Giedrojcia podanej we wpisie o godz 20:32 nie ma odpowiedzi na pytanie JS kiedy dowiemy się jaki kształt przybierze przede wszystkim art.3 projektu ustawy. Tam jest tylko powtórzenie obietnic ministra Marka Buciora, nam jednak zależy na bardziej czytelnym zapisie tego art., aby znowu nie narazić poszkodowanych emerytów na możliwość różnych interpretacji.
      Nauczeni doświadczeniem różnorodnej linii orzecznictwa naszych spraw toczących się w sądach, musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby jak po wyroku TK, historia się nie powtórzyła.
      Chcemy, aby ta sprawa wreszcie zakończyła się definitywnie z pozytywnym skutkiem dla wszystkich zawieszonych, bez wyjątku!
      Daniela

      Usuń
  39. Dzisiaj wysłałam pismo do wszystkich członków Komisji stałej do kontroli realizacji budżetu . Pozdrawiam wszystkich blogowiczów a w szczególności Danielę . która mnie wspiera gdy zdrowie szwankuje . Marianna -Szczecin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Marianno, odwzajemniam i Tobie też ślę pozdrowienia. Dziękuję, że wysłałaś listy! Nic więcej zrobić na razie nie możemy, więc odpoczywaj i już odpręż się.
      Daniela

      Usuń
  40. http://pl.wikipedia.org/wiki/Andrzejki

    OdpowiedzUsuń
  41. Witajcie! myślę sobie, że blog powinien istnieć jeszcze po wprowadzeniu ustawy, ponieważ niejedna niespodziankę może nam zgotować ZUS. Niestety, do tej instytucji nie mam zaufania... Ten blog pozwala mi na wytrwanie w bojach o zaległe świadczenie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam
      DD

      Usuń
    2. Ze starych blogowiczow jest tylko Daniela.

      Usuń
    3. Jest również Ula 05, Wiga, A3g,i wiele innych

      Usuń
    4. Jest Baszka, Jot.

      Usuń
    5. 16:32 i 16:55;
      Sporadycznie.

      Usuń
    6. Do 17:00 , Mylisz się anonimowy, oni zawsze są i można na nich liczyć w sytuacjach podbramkowych chociaż niewidoczni w podpisie.

      Usuń
    7. Anonimowy z 17:00 Sporadycznie to podpisują się swoimi nickami ze względu na panującą atmosferę na blogu. Cały czas są i jak zachodzi konieczność to wszystkim służą.Pozdrawiam anonimowo . A jak myślisz te wszystkie rady i wzorce anonimowe to od Świętego Mikołaja.

      Usuń
  42. Pozdrawiam Danielę, Ulę 05, Wigę, A3g, Baszkę, Jot, Kibica i wszystkich dzięki którym można uwierzyć w bezinteresowną pomoc!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pozdrowienia.
      Odwzajemniam i serdeczności dla wytrwałych, wrażliwych, czujnych, uczynnych, widocznych i niewidocznych :)\\

      Jot

      Usuń
    2. Bardzo dziekuje za pozdrowienia , i wzajemnie pozdrawiam Anonymous z 30 listopada 22:53. A3g

      Usuń
  43. Jestem blogowiczką od początku Jego powstania, zaległe otrzymałam w marcu br. i aktualnie mam wyznaczony termin sprawy w SO dot.odmowy przez ZUS wypłaty odsetek. To wszystko dzięki Panu Marianowi i Krzysztofowi, którzy przyczynili się do tego i udzielali nam wsparcia w tak trudnych chwilach./ Dzięki Wam kochani za wszystko/.Ale teraz wiem, że obecnie panująca atmosfera na blogu sprawiła,że się nie odzywają.

    OdpowiedzUsuń