2 czerwca 2013

PAN MARIAN....

Wystawa fotografii Mariana Strudzińskiego otwarta! Warto wybrać się do teatru

artykuł ze strony  Radom24.pl

Wystawę zdjęć teatralnych autorstwa Mariana Strudzińskiego można od piątku oglądać w Teatrze Powszechnym im. Jana Kochanowskiego.



 Pan Marian z wicewojewodą  mazowieckim Dariuszem Piątkiem

Wernisaż zgromadził wielu gości i amatorów fotografii. Nie zabrakło radomskich dziennikarzy, artystów, przedstawicieli władz miasta i regionu.
Autor wystawy, który powiedział o sobie, że spędził blisko 30 lat na radomskiej ulicy, został za swoją działalność artystyczną odznaczonym Srebrnym Krzyżem Zasługi. Odznaczenie uroczyście wręczył wicewojewoda mazowiecki, Dariusz Piątek.
Otwarciu wystawy towarzyszyła prapremiera sztuki „Majkowski/Reaktywacja” w reżyserii Andrzeja Sadowskiego, inaugurującej działalność sceny Kotłownia, nowej czwartej sceny Teatru Powszechnego. 
Wystawa czynna będzie do 31 sierpnia.
Marian Strudziński – wybitny radomski fotograf i fotoreporter, członek Fotoklubu Rzeczypospolitej Polskiej Stowarzyszenia Twórców. Autor wielu wystaw indywidualnych i klubowych. Współpracował z m.in. z Dziennikiem Radomskim i Życiem Warszawy. Od 1997 roku pracuje jako fotograf w Zespole Informacji Prasowej i Publicznej Urzędu Miejskiego w Radomiu

 

121 komentarzy:

  1. Panie Marianie jesteśmy dumni. Gratulacje.!!!!!
    Ewa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Marianie wiedziałam,że Wielki z Pana człowiek,ale ze dusza artysty ,bardzo serdecznie gratuluję, takich ludzi jak Pan więcej i byłoby lepiej .ukłony Krystyna

      Usuń
  2. Serdeczne gratulacje z Lublina

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje z Sosnowca Danka i Aleksandra

    OdpowiedzUsuń
  4. Marian, GRATULUJĘ , "wrażliwa dusza" z Ciebie.To dzięki Tobie mamy co mamy.
    Pozdrawiam
    Basia

    OdpowiedzUsuń

  5. Szczere i Serdeczne gratulacje.
    Irena z Kielc.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję wielokrotnie , fotografia to również moje hobby.

    OdpowiedzUsuń
  7. Serdeczne gratulacje dla Autora prac i Odznaczonego - w jednej osobie.

    Zyzka, Adminko Droga! Czy serwer, na którym jest umieszczony blog ma inny czas od naszego, czy na Ciebie, dziewczyno niestrudzona, nie ma snu ani wieczorami, ani rano?

    Na użytek wszystkich Blogowiczów, a szczególnie niezorientowanych w niepisanych zasadach działalności osób skupionych wokół tego blogu, przytoczę informację, której chyba dość długo nikt nie powtarzał.
    W pasku wyszukiwarki nad postami wpisujemy Drelichowska i na końcu postu Pana Krzysztofa mamy dane Adminki do wsparcia działalności.

    Pozdrawiam
    Jot

    OdpowiedzUsuń
  8. Szanowny PANIE MARIANIE - serdecznie Panu gratuluję i przesyłam gorące pozdrowienia, z naprawde upalnych Suwałk. Ewa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Serdeczne gratulacje !!!
    Dziękuję również za ogromne zaangażowanie w powstanie tego bloga i udział w zorganizowaniu ogromnej liczby skrzywdzonych emerytów, którzy poczuli się ważni, dumni i silni w walce z systemem. Życzę wszystkiego najlepszego !!!
    Daniela

    OdpowiedzUsuń
  10. Serdeczne gratulacje! dalszych sukcesów w nieustającym hobby!!!
    pozdrowienia dla niestrudzonych!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, o której jutro trzymać kciuki?
      Daniela

      Usuń
    2. Marianie, życzymy dalszych sukcesów! Wielkie gratulacje raz jeszcze. Czekamy na zdjęcia. AnnaU

      Usuń
  11. Serdeczne gratulacje twórcom sztuki ! Irena z Lubuskiego

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja również gratuluję z całego serca i życzę dużo zdrowia, cierpliwości i siły w dalszej walce. Dziękuję za wszystko. Marian POWODZENIA.
    Pozdrawiam bardzo CIEPŁO Adminkę i p.Krzysztofa oraz WSZYSTKICH SKRZYWDZONYCH. Krystyna

    OdpowiedzUsuń
  13. Pani Danielo! jutro 9:45- ja z moim szczęście?... no ale jeśli już, to nie podam się!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. oj! ale byków" narobiłam,ale co tam nie gorzej od ZUS!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, będę myślami wspierała. Ja będę miała gorszą przeprawę 5.06 godz 14:00 , bo Gdańsk jest - na nie!
      Pozdrawiam
      Daniela

      Usuń
    2. Pani Danieli trzymam kciuki,myślę,ze Pani wygra,słuszność musi zwyciężyć Krystyna

      Usuń
    3. Pani Reniu trzymam kciuki i wspieram Krystyna

      Usuń
  15. A Gdańsk? a miałam takie dobre zdanie! Jest po części moim ulubionym miastem.Moja córka tam studiuje, już czwarty rok tam mieszka. Między innymi dla niej o te pieniądze walczę. Bo myślałam,że będę mogła ją spokojnie sponsorować(poszła na drugi kierunek i jeszcze do liceum pomaturalnym) chciała wykorzystać ten czas, a tu klapa! teraz jest nam dość trudno,ale dobrze jej idzie więc szkoda mi żeby przerwała ten zaoczny kierunek. A tu 3000 PLN co semestr trzeba płacić, stancję ,życie! Danielo, będę trzymać kciuki za Twój sukces! Mam nadzieję,że w końcu i tam się sąd otrząśnie! Wiem,że dobrze komuś radzić,a jutro będę być może wściekła.Najchętniej bym nie poszła, bo napewno niewiele będę mogła,ale choć spojrzę Wysokiemu Sądowi w oczy !i szybciej zareaguję jak będzie trzeba.Złość mnie ogarnia jak czytam po tym internecie czy oglądam wiadomości w TV. Dziennikarze robią różne programy, informują o różnych bzdurach,poruszają tematy polityczne,ale o tych naszych zabranych prawach-cisza!!! Już różnie myślę,ale nie znam nikogo, kto mógłby trochę nakręcić w TV tę sprawę! No i już się nakręciłam. Szkoda zdrowia, bo ciśnienie rośnie!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. dzięki wielkie Pani Danielo! O, a o gdańsku miałam takie dobre zdanie. To moje ulubione miasto. Moja córka tam pomieszkuje po stancjach,bo tam już czwarty rok mieszka i studiuje.M.in. dla niej walczę o te zaległe. Bo ja już jestem na emeryturze. Mój bank,jak już dopatrzył się (po pół roku),że już mam 60 lat,to dał mi wypowiedzenie z pracy- z winy pracodawcy, odszkodowanie itp.) Zrobił to zgodnie z prawem i nie mam o to pretensji, ale ZUS? myślałam,że będą te pieniądze to mogę pomóc córce, niech się uczy.Poszła na drugi kierunek -płatny-,a teraz ciężko,ale szkoda żeby przerwała bo dobrze się uczy.
    Danielo! będę pamiętać i trzymam kciuki,żeby w gdańsku sąd otrząsnął się i zaczął inaczej podchodzić do emerytów. ja jestem tą z przed ,to nie mam zielonego pojęcia co sąd zrobi.Koszalin to teraz pipidówa, więc rządzi magistrat, sąd, ZUS i US!Ale czekam do jutra. Najchętniej bym nie poszła-ale nieobecni nie mają racji.
    Pozdrawiam i do boju!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Xenefont o/Olsztyn2 czerwca 2013 16:58

      Naszej Danieli i Reni renacie,życzę spełnienia marzeń,każdych marzeń,przede wszystkim związanych z odzyskaniem naszych pieniążków.Zwłaszcza,że będą przeznaczane na tak szczytne cele kształcenia naszych dzieci i wnucząt.Dziewczyny,jestem z Wami,bom Mazur...

      Usuń
  17. Xenefont o/Olsztyn2 czerwca 2013 18:47

    A teraz jestem w Suwałkach i pozdrawiam Ewę z Suwałk.Ok.godz. 13:50,jak zaczęło być 29st... i zobaczyłem tę czarną chmurę,zbliżającą się od strony O-Su,wyrastającą ponad gród Naszej Zyzki,Adminki(księstwo Augustów) - zrozumiałem,że muszę natychmiast "zwiać" do... Mariana. Więc koniecznie chcę być Twoim przewodnikiem po Krainie Suwalskiej,Mazur,Warmii,a nawet w RP Ryn,czy np.w Wolnym Mieście - Giżycko... Radom,dla mnie jest szczególnie drogi.Opowiem jak przyjedziesz,oczywiście ze swoim foto-sprzętem na zlot/zjazd do Augustowa. Wernisaż i ocena, całokształt Twojej twórczości jest mi znana.Napisz do mnie.Adminka zna mojego "memla". Pozdrawiam i czekam z wędkami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zofia z Bydgoszczy2 czerwca 2013 20:26

      Marianie moje szczere gratulacje. Cieszę się, że doceniono Twoją twórczość. Zrobić dobrą fotografię nie każdy umie, trzeba mieć duszę i oczy, które nie tylko patrzą ale i widzą. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Dzieki Xseno a co to jest wedka???zlapalem raz szczupaka w czasie melioracji ale w reka a przy moim HD HD fotograficznym ,zapraszasz mnie na noc siedzenia bez ruchu ,,okrutnik,zartuje a powaznie zobaczymy co wydarzy sie 7 czerwca ps jak nie ma kretow mila atmoswera na blogu pozdrawiam marian

      Usuń
    3. Szanowny Panie Marianie, jeżeli nie jest to tajemnicą, to proszę zdradzić co się wydarzy 7 czerwca, może to coś nas pokrzepi i doda otuchy - bardzo proszę

      Usuń
    4. No wlasnie Panie Marianie moze -moze jakies szczegoly na temat co ma sie wydarzyc 7 czerwca

      Usuń
    5. Wierze i mam przeslanki ze 99% wygrana Sedziowie juz maja dosc tego,,balaganu,,marian

      Usuń
  18. Serdecznie gratuluje życzę dalszych sukcesów i pozdrawiam Róża

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Xenefonie jak widzę jesteś wędrowniczek i lubisz łowić ryby tylko czy lubisz jeść bo smacznie smażę tylko nie lubię skrobać pozdrawiam Róża

      Usuń
    2. Xenefont o/Olsztyn3 czerwca 2013 11:58

      Mniam...załatwione.Lubię wszystko,co związane z rybami.Nawet skrobać.Pozdrawiam z wędkarskim zapałem

      Usuń
  19. Dla Pana Bohdana K.:
    Wiary, Nadziei i Wytrałości.
    Blogowiczka emerytalna :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Panie Marianie - szczere gratulacje i życzenia dalszych inspiracji i nowych pomysłów fotograficznych. Halina W.

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam! No i ja jestem już po sprawie. Oczywiście jak myślałam. Jestem z przed(wrzesień 2008 r) i mnie wg p. sędzi Wyrok TK nie obowiązuje! emeryturę ustala się tylko raz i skoro składając wniosek ZUS zawiesił bo nie rozwiązałam stosunku pracy to nie należało mi się świadczenie! Z ZUS nie było pełnomocnika,bo jak znam życie- już był wcześniej u p. Sędzi i sprawę załatwił. nawet nie było dyskusji ,bo nie było drugiej strony, a z Sądem Wielkim nie dyskutuje się. Zapytałam jedynie ,skoro ZUS podjął wypłatę świadczenia w 2009 roku, to jak to się ma do tych emerytów z przed? To p. na to,że zmieniły się przepisy (no właśnie-zmieniły się i dotyczyły również mnie!). Ale już później nie chciało mi się nawet buzi otwierać bo widzę -klapki na oczach- Wysokiego Sądu i szuflada szarych komórek.Jutro składam wniosek o wyrok z uzasadnieniem i S.A.!!!
    Zastanawiam się tylko czy brać adwokata, czy samej pisać,ale zobaczę jakie będzie uzasadnienie to wtedy zdecyduję.Bo jeśli takie ,że mnie się nie należy bo TK mnie nie dotyczy to chyba sama napiszę apelację.
    A teraz jestem wkurzona i już nie będę na razie o tym myśleć gdyż jestem z natury choleryczką i nawet w tym sądzie musiałam trzymać emocje na wodzy!a to mnie osłabia jak nie mogę wyrzucić z siebie złości!
    Pozdrawiam wszystkich

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Reniu, właśnie wróciłam z sądu, zawiozłam ostatnie przed rozprawą pismo przygotowawcze - już trzecie. Wyłożona kawa na ławę, z powołaniem się na art.2, art.190 ust.4 oraz art. 32 ust.1 i ust.2 ustawy zasadniczej, czyli Konstytucji RP. Też jestem "sprzed" i nie objęło mnie wznowienie wypłaty emerytury, bo od maja 2012 r. jestem na emeryturze. Na logikę - wszyscy skorzystaliśmy z ustawy dnia 21.11.2008 r. o emeryturach i rentach kapitałowych i otrzymaliśmy świadczenie em. bez konieczności rozw. stosunku pracy, a następnie na podstawie niekonstytucyjnego art. 28 ustawy z dnia 16.12.2010r. od października 2011r. przestano nam to świadczenie wypłacać. Logika była obowiązkowym przedmiotem na każdej uczelni, a na studia prawnicze szli najlepsi - więc nie rozumiem, co się z nimi stało?
      Dlaczego są różne wyroki sądów w tej samej sprawie, zadziwiające!?
      Reniu, musimy to przetrwać, pozdrawiam
      Daniela

      Usuń
    2. Oj, Danielo skad to przekonanie, ze na studia prawnicze szli najlepsi? Przykro mi to stwierdzic ale nie masz rozeznania w sprawie kandydatow na studia prawnicze. Przeciez to wlasnie na ten kierunek dostawali sie dzieci prawnikow od conajmniej od dwu pokolen i dlatego to wlasnie mamy teraz takie wyroki zalezne od sedziego i dodatkowo miasta sprawowania urzedu.
      Skoro sedzia nie wie na czym polega zasada "ex tunc" i "ex nunc" to jaki to prawnik.

      Usuń
  22. Dana! No właśnie sąd uzasadniał to tym,że my ( przed 2009 r) uzyskaliśmy prawo do emerytury na podst. art 103 a Ustawy! No własnie szkoda,że już przeszłyśmy na emeryturę bo Ci (tez z poprzednich lat) nadal ją otrzymują to co tu dużo mówić: jak ich wyrok TK obowiązuje i ustawa kapitałowa,A NAS NIE? widzę,że Ty ostro działasz. Daj Boże,żeby Tobie się udało to może do apelacji bym mogła wykorzystać twoje wypociny?!Tylko najgorsze jest w tym wszystkim to,że (takie moje odczucie)sąd niewiele doczytuje-tak jak pisałam-klapki na oczach i swoja teoria ( mniemam,że uknuta z ZUS-em),przynajmniej tu w Koszalinie tak jest, wiem o tym! No ale nie będę rwać włosów z głowy ( a mam jeszcze sporo!) tylko robić dalej swoje! A za Ciebie Droga Danielo trzymam mocno kciuki, bo jak Tobie się uda,to ZUS na pewno się odwoła (jak znam życie) i wtedy będzie kolejny dowód na to jak sędziowie są przygotowani do pracy, jak pozdawali aplikacje etc.!
    W moim przypadku sąd już miał swoją teorię, nawet chyba nie czytał mojej odpowiedzi na ZUS ,bo tylko spojrzał kiedy otrzymałam emeryturę i od razu,że TK mnie nie dotyczy! Chore to! Powiem ,że kiedyś sąd to był autorytet-ale teraz? cyrk-chyba i cyrkowcy bardziej poważna sprawa bo muszą się dokładnie przygotować , a tu jak w lodziarni! 10 minut i następna sprawa p-ko ZUS na wokandzie (doczytałam chyba z 15 spraw! od 9:30 do 13:45!
    Renia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będziemy w kontakcie i wzajemnie sobie pomagać!
      Daniela

      Usuń
    2. Nurtuje mnie pytanie, może ktoś mi wytłumaczy. Sąd wskazał Reni, że osoby "sprzed" uzyskały prawo do emerytury na podst. art.103a. Ja znalazłam tylko informację, że ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o emeryturach kapitałowych usunęła z porządku prawnego ust.2a z art.103 wskutek tego wszyscy spełniający 2 warunki - wiek i staż pracy - mogli z tego nowego przepisu prawnego skorzystać bez potrzeby rozw. stosunku pracy. Nie znalazłam nr art., na podstawie którego to mogło nastąpić. Nie mogę znaleźć obowiązującego tekstu ustawy z 17 grudnia 1998 r. FUS dotyczącego art. 103 przed wspomnianą nowelizacją. Dlatego nie rozumiem werdyktu sądu w przypadku Reni. Może ktoś mi to wyjaśni z korzyścią dla nas wszystkich.
      Pozdrawiam
      Daniela

      Usuń
    3. Witam Danielo! czy chodziło Ci o to?
      Art. 45.ustawy o emeryturach kapitałowych
      1. Wypłaty emerytury, do której prawo zostało zawieszone na podstawie art. 103
      ust. 2a ustawy, o której mowa w art. 37, dokonuje się na wniosek osoby zainteresowanej.
      2. Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje osoby, mające w dniu wejścia w
      życie ustawy zawieszone prawo do emerytury w trybie art. 103 ust. 2a ustawy,
      o której mowa w art. 37, o warunkach pobierania świadczeń.

      Usuń
    4. Droga Wigo, znalazłaś brakujące ogniwo w postaci art. 45 ust.1 i ust.2 - szukałam w innym miejscu.
      Właśnie na tej podstawie prawnej uzyskaliśmy prawo do realnie wypłaconej emerytury, a nie na podstawie art.103a, jak wskazał sąd - bo wtedy nie spełnialiśmy wszystkich warunków. Gdyby było prawo do emerytury wówczas, to powinni wypłacać świadczenie emerytalne, a przecież nie wypłacali. Czy ja źle myślę?
      Dziękuję - Daniela

      Usuń
    5. komplet wiedzy -na pytanie Danieli z godz.20.12
      -----------------------------------
      ustawa o emeryt: Stan prawny do dnia 8 stycznia 2009r
      Art. 103. 1. Prawo do emerytur i rent ulega zawieszeniu lub świadczenia te ulegają zmniejszeniu na zasadach określonych w art. 104-106.
      2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do emerytów, którzy ukończyli 60 lat (kobiety) lub 65 lat (mężczyźni), z zastrzeżeniem ust. 2a.
      2a. Prawo do emerytury ulega zawieszeniu bez względu na wysokość przychodu uzyskiwanego przez emeryta z tytułu zatrudnienia kontynuowanego bez uprzedniego rozwiązania stosunku pracy z pracodawcą, na rzecz którego wykonywał je bezpośrednio przed dniem nabycia prawa do emerytury, ustalonym w decyzji organu rentowego.
      3. Prawo do emerytury, renty z tytułu niezdolności do pracy lub renty rodzinnej, do której uprawniona jest jedna osoba, może ulec zawieszeniu również na wniosek emeryta lub rencisty.
      4. (uchylony)
      --------------
      Ustawa z dnia 21.11.2008 r. o emeryturach kapitałowych

      Art. 37. W ustawie z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2004 r. nr 39, poz. 353, z późn. zm.) wprowadza się następujące zmiany: (...)
      5) w art. 103:
      a) ust. 2 otrzymuje brzmienie: "2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do emerytów, którzy ukończyli 60 lat (kobiety) lub 65 lat (mężczyźni).",
      b) uchyla się ust. 2a;

      Art. 45. 1. Wypłaty emerytury, do której prawo zostało zawieszone na podstawie art. 103 ust. 2a ustawy, o której mowa w art. 37, dokonuje się na wniosek osoby zainteresowanej.
      2. Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje osoby, mające w dniu wejścia w życie ustawy zawieszone prawo do emerytury w trybie art. 103 ust. 2a ustawy, o której mowa w art. 37, o warunkach pobierania świadczeń.

      Usuń
    6. Danielo!
      Prostuje twoje myślenie.
      Prawo do emerytury powstaje z mocy prawa (por. wyrok Sądu Najwyższego z dnia 24 stycznia 2001 r., II UKN 136/00, OSNAPiUS 2002 nr 18, poz. 441). Z reguły datą nabycia tego prawa jest dzień osiągnięcia wieku przewidzianego w ustawie”.Art. 100 ust. 1 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych stanowi, że prawo do świadczeń określonych w ustawie powstaje z
      dniem spełnienia wszystkich warunków wymaganych do nabycia tego prawa. Uzasadnia to pogląd, że prawo do świadczeń powstaje ex lege, zaś powstanie prawa do świadczeń odróżnić należy od jego ustalenia deklaratoryjną decyzją organu rentowego oraz od prawa do pobierania świadczenia. /Uchwała siedmiu sędziów SN - III UZP 5/03/Należy przy tym zaznaczyć /jak pisał o tym Pan Krzysztof/, że "nabycie prawa do emerytury” bez nabycia prawa do jej wypłaty, czyli bez spełnienia warunku rozwiązania stosunku pracy, jest nabyciem jedynie ekspektatywy tego prawa, bo nie mogło być ono w pełni zrealizowane. Skuteczne nabycie prawa do emerytury nastąpiło dopiero po 8 stycznia 2009 r., gdyż warunek rozwiązania stosunku pracy został z porządku prawnego usunięty. Ustawodawca uchylając mocą art. 37 pkt 5 lit. b ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o emeryturach kapitałowych /Dz .U. Nr 228, poz.1507/ art.103 ust. 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych zniósł od 8 stycznia 2009r. obowiązek uprzedniego rozwiązania stosunku pracy w celu realizacji prawa do emerytury, wyeliminował z porządku prawnego treść ryzyka emerytalnego obowiązującego od 2000r. Składając wniosek zgodnie z wolą ustawodawcy w 2009r. o realizację ustalonego wcześniej prawa do emerytury tzn. o ponowne ustalenie wysokości i wypłatę świadczenia skorzystaliśmy za zgodą ustawodawcy z wyeliminowania z obrotu prawnego art.103 ust. 2a ustawy o emeryturach i rentach z FUS od 8 stycznia 2009r. i w okresie od 8 stycznia 2009r. do 31 grudnia 2010 r. - skutecznie i w pełni zrealizowaliśmy swoje ustalone wcześniej prawo do emerytury.
      W uzasadnieniu uchwały całej Izby Administracyjnej, Pracy i Ubezpieczeń Społecznych
      z dnia 20 grudnia 2000 r. (III ZP 29/00, OSNAPiUS 2001 nr 12, poz. 418) Sąd Najwyższy stwierdził, że ,,Prawo do świadczeń powstaje i istnieje niezależnie od decyzji organu rentowego, a tylko jego realizacja w postaci wypłaty świadczenia wymaga potwierdzenia decyzją. Stanowisko to jest zbieżne z poglądami wyrażanymi w piśmiennictwie prawa ubezpieczeń społecznych".
      Przyda Ci się do apelacji gdy będziesz musiała ja składać.Pozdrawiam Wiga

      Usuń
    7. Pani Wigo dziękuję za wymianę wiedzy z Panią Danielą. takie materiały wklejam ,mam zakładkę pt Wiga i Daniela pozdrawiam Irena z Lubuskiego

      Usuń
    8. Droga Wigo,jeszcze raz bardzo dziękuję !!!
      Ja ekspektatywę prawa do emerytury uzyskałam w 2008, miałam już ukończone 60 lat. Ustawa z 21.11.2008 wprowadziła zmiany do ust. z 17.12.1998 w art.37 pkt5 - art.103 a)ust.2 otrzymuje brzmienie: 2. Przepisu nie stosuje się do emerytów, którzy ukończyli 60 lat (kobiety)lub 65 lat (mężczyźni)
      b)uchyla się ust. 2a
      Nie ma tu wzmianki o ust.1 art.103 - to po pierwsze,
      a po drugie jak rozumieć poprawiony ust.2 art.103 w stosunku do osób, które ukończyły wspomniane lata, ale skutecznie zrealizowały prawo do emerytury bez rozw. stosunku pracy w 2009
      Pozdrawiam - Daniela

      Usuń
  23. Czy ktoś z Państwa pisał już apelację po przegranej w SO? Czy trzeba pisać wartość przedmiotu sporu? Czy trzeba skarżyć wyrok na podstawie konkretnych artykułów,ustaw,etc, ? Dostałem uzasadnienie wyroku w sprawie swojej mamy, w którym sąd oddalił odwołanie bo rzekomo nie znalazł podstaw do jego uwzględnienia, mimo że jak sam określił - wyrok TK jej dotyczy-mama jest z marca 2009r. Z góry dziękuję za informacje. Gotrix

    OdpowiedzUsuń
  24. ojej! co te sądy wyrabiają to już przekracza granice normalności tego kraju! jakim kluczem to idzie? Już wyraźnie widać jak rząd narzuca całemu "aparatowi decyzyjnemu" w sp.emerytur swoje zdanie. gdzie ta niezawisłość?
    "Brakuje na emerytury! Nie brakuje na nagrody w ZUS"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, nadajemy na tych samych falach. Myśląc o Tobie postawiłam pytanie, może ktoś nam odpowie. Spójrz na wpis z 20:12
      Daniela

      Usuń
  25. Xenefont o/Olsztyn3 czerwca 2013 20:30

    Z wyżej osiągalnych postów wynika,że niekoniecznie.Ale ten temat jest przedmiotem sporów prawniczych,jak i pozostałe zagadnienia dot 2008/2009.Wyrok TK dotyczy wszystkich zawieszonych,jednak sądy (nie)zawisłe czepiają się wszystkiego,co im da satysfakcję (wątpliwą),by zachować jakąś twarz.Spory wynikają z niedouczenia się tzw sędziów i podpowiadaczy.Prawo ustanawia ustawodawca - nie sędzia,niedouk!

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam, dzisiaj złożyłam w ZUS odwołanie do Sądu Okręgowego -oczywiście o wypłatę zaległych emerytur korzystając z wzoru jaki znajduje się w zakładce..
    Jestem zupełnie "zielona" jeżeli chodzi o procedury sądowe.
    Może ktoś znajdzie chwilkę czasu i napisze jaką "drogę cierniową" trzeba przejść aby dotrzeć do SN.
    Myślę że tak się to może skończyć więc może ktoś kto już chociaż troszkę " przeżył" walki z ZUS i podzieli się swoją wiedzą :)))
    Jakie nas - tych co są na początku / SO /- czekają "przyjemności".
    Proszę nie kierować mnie do czytania wcześniejszych wypowiedzi na tym blogu bo czytam, czytam i mam już taki mętlik w głowie - wiadomo - chaos we wpisach i wypowiedziach.
    Myślę że nie tylko ja będę wdzięczna osobie która nas na spokojnie "oświeci" :)))
    Jakieś kasacje, apelacje...gubię się w tym wszystkim !
    Malwina z Tarnowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malwino, pierwszy krok już zrobiłaś czyli złożyłaś odwołanie do SO.Teraz musisz czekać na termin sprawy / od 3 - 5 miesięcy/. Załóżmy, że wygrasz / czego Ci życzę/. to właściwie nic nie robisz tylko czekasz na wykonanie wyroku.ZUS z tego co robi na ten moment wnosi Apelację przy założeniu ,że Apelację wygrywasz to ZUS wniesie kasację do SN bo tak robi na dzień dzisiejszy.
      Natomiast jak w SO przegrasz i zamierzasz walczyć dalej to wtedy na Tobie spoczywa obowiązek złożenia Apelacji i ew. Kasacji.Co kiedy i jak dowiesz się "po drodze" uczestnicząc w rozprawach..Sąd Cię poinformuje a jak nie to będziesz pytać co i jak masz robić.
      Długa przed Tobą droga.Nie martw się na zapas w czasie zanim się to rozstrzygnie, podszkolisz się tak jak większość emerytów na tym blogu.
      Powodzenia.
      Basia

      Usuń
    2. Basiu, dziękuję - widzę że już swobodnie posługujesz się tymi prawniczymi słówkami :).
      Masz rację, będę chyba zmuszona się podszkolić i poczytać już na spkojnie wypowiedzi na blogu.
      Te wszystkie sformuowania prawnicze mnie przerażają - miałam nawet już "odpuścić" i ne składać odwołania do SO ale zmotywował mnie mój syn......ja boję się że w połowie drogi "stracę wiarę" w sens tej walki bo jak czytałam tego bloga to jak na razie - pomimo tak długiego czasu - jeszcze NIE MA zwycięzcy wśród nas.
      Myślę oczywiście o OSTATECZNYM ZWYCIĘSTWIE - czyli przelewie na koncie :))))
      Pozdrawiam z zalanego deszczem miasta które ponoć jest Polskim Biegunem Ciepła :)
      Malwina.

      Usuń
    3. Pilnuj terminów jeżeli chodzi o odwołania, bo to bardzo ważne.Pozostała reszta nie boli tylko szarpie nerwy.

      Usuń
  27. Danielo,
    art2aart.103
    Prawo do emerytury ulega zawieszeniu bez względu na wysokość przychodu uzyskiwanego przez emeryta z tytułu zatrudnienia kontynuowanego bez uprzedniego rozwiazania stosunku pracy z pracodacą na rzecz ktorego wykonywał je bezposrednio przed dniem nabycia prawa do emerytury, ustalonym w decyzji organu rentowego./ artykuł ten został uchylony przez ustawę o emeryturach kapitalowych/ emeryturach kapitałowych.

    OdpowiedzUsuń
  28. Zofio z Bydgoszczy o co Ci chodzi? jaki masz problem? i na jaką pomoc liczysz? Napisz na jaką odpowiedź oczekujesz?

    OdpowiedzUsuń
  29. dziękuję Danielo za to pytanie i serdecznie dziękuję za wyjaśnienia! To wszystko niby wiem ,ale do zebrać te art. i paragrafy "kupy" i opisać to już jest trochę problem.bardziej logika mi tu podpowiada niż te artykuły. Bo ciągle tylko artykuł w zw. z artykułem....itd.Ale fajnie,że piszecie bo to rozjaśnia sprawę.Jak mi p. sędzia mówiła to nie podobało mi się to,ale nie wiem ja w Państwa sprawach było, czy też nie mieliście wiele do powiedzenia. Może jakby był pełnomocnik ZUS to wtedy inaczej przebiegała by rozprawa( można podnosić zarzuty), a z sądem? nie dyskutuje się raczej bo jeszcze z sali wyrzuci albo grzywnę nałoży!Ale w apelacji wykorzystam powyższe argumenty.Nie wiem tylko czy mogę sama pisać apelację czy muszę mieć profesjonalistę-prawnika?Wiem,że wcześniej na blogu były informacje na ten temat,ale tyle było różnych zdań,że na tę chwilę niczego nie jestem pewna.
    Pozdrawiam wszystkich

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu. Apelację jak czujesz się na sile możesz pisać sama.Kasacji już nie.Kasację wnosi prawnik w Twoim imieniu.
      Szczerze Ci powiem,ze ja już na etapie Apelacji powierzyłam sprawę prawnikowi.
      Na ten moment moja sprawa jest w SN./złożona przed wyrokiem TK/
      Czekam na rozstrzygnięcie.
      weteran

      Usuń
    2. Weteranie może zdradzisz kiedy masz termin rozprawy ?????
      Ja jestem na początku drogi - wczoraj dopiero złożyłam odwołanie do SO....i dlatego będę śledziła losy innych spraw ucząć się cały czas od was moi drodzy :)))
      Malwina.

      Usuń
    3. Malwino, podaj swojego maila
      napiszę do Ciebie
      weteran

      Usuń
    4. Mój adres mailowy : j0202@wp.pl
      Malwina.

      Usuń
    5. Malwino odezwę się po 16:00
      weteran

      Usuń
  30. Dziękuję za radę. Ja zobaczę jakie będzie uzasadnienie sądu.Jak będę widziała to zdecyduję czy dam radę. Nie mam pojęcia ile adwokat liczy za napisanie pisma procesowego i prowadzenie sprawy. Jak pracowałam to było dużo łatwiej, a na tej "jałmużnie" muszę liczyć każdą złotówkę. Ale zdaj ę sobie sprawę, że jak trzeba to warto stracić na jednym ,aby coś zyskać na drugim.Teraz to już nie odpuszczę i muszę walczyć do końca bez względu na wynik.

    OdpowiedzUsuń
  31. SN też się nie przepracowuje; w tym miesiącu wokanda i sprawy, które mogą być dla nas ważne:
    6 czerwca
    II UK 358/12 i II UK 369/12
    10 czerwca
    II UK 349/12 i II UK 370/12
    11 czerwca
    II UK 372/12
    27 czerwca
    I UK 11/13
    Jeżeli ta ostatnia sygnatura dotyczy zawieszenia emerytury to może być ciekawa gdyż została złożona w 2013 roku czyli po wyroku TK

    Teresa z Wrocławia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wymieniona sprawa SN:sygn.akt I UK 11/13 dotyczy:
      Sygn. akt:III AUa 59/12
      WYROK W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
      Dnia 24 sierpnia 2012 r. Sąd Apelacyjny w Łodzi, III Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w składzie: po rozpoznaniu w dniu 24 sierpnia 2012 r. w Łodzi sprawy E. N. przeciwko Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych Oddziałowi w O.
      o emeryturę, na skutek apelacji organu rentowego od wyroku Sądu Okręgowego - Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w Kaliszu z dnia 7 grudnia 2011 r., sygn. akt: V U 1484/11;
      oddala apelację.
      UZASADNIENIE
      Decyzją z dnia 11.10.2011 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych w O. odmówił E. N. przyznania prawa do emerytury nauczycielskiej na podstawie art. 88 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U z 2003 r.Nr 118 poz.1112 ze zm),gdyż na dzień 31.12.2008 r. nie pozostawała w zatrudnieniu na podstawie Karty Nauczyciela i nie udowodniła co najmniej 30 letniego okresu składkowego i nie składkowego...

      Usuń
    2. UWAGA!sprawy z wokand SN:
      Termin 6 czerwca
      II UK 330/12
      III AUa 135/12 -wyrok z dnia 12 kwietnia 2012 r.Sąd Apelacyjny we Wrocławiu
      Podstawa prawna:art.103a ustawy o emeryturach i rentach z FUS

      II UK 369/12
      III AUa 236/12 -wyrok z dnia 15 maja 2012r.Sąd Apelacyjny we Wrocławiu
      Podstawa prawna:art.103a ustawy o emeryturach i rentach z FUS

      II UK 358/12
      III AUa 1866/11 - wyrok z dnia 29 maja 2012 r. -Sąd Apelacyjny w Gdańsku
      Termin 10 czerwca
      II UK 370/12
      III AUa 401/12 wyrok z dnia 24 maja 2012 r. - Sąd Apelacyjny we Wrocławiu
      Podstawa prawna:art.184 w związku z art.32 ustawy

      II UK 349/12
      III AUa 1818/11 -wyrok z dnia 15 marca 2012r. - Sąd Apelacyjny w Warszawie
      Termin: 11 czerwca
      II UK 372/12
      III AUa 458/12 -wyrok z dnia 21 czerwca 2012r.Sąd Apelacyjny we Wrocławiu
      Podstawa prawna:art.103a ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r.

      Usuń
    3. Tereso z Wrocławia,wpis anonimowego z 15:04 / w tej wokandzie /. SN są 3 sprawy dot. nas "zawieszonych."
      Teraz należy wejść w bazę orzeczeń Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu i przeczytać uzasadnienia wyroków w/g. nr. apelacji i wszystko jasne czego dotyczą.
      Miłej lektury.
      Wrocław widać solidnie walczy.


      Usuń
    4. W tych wszystkich sprawach wyroki w SA zapadły przed orzeczeniem TK. Kasacje także wniesiono nie znając orzeczenia TK; więc nie jest to jeszcze to na co czekamy

      Teresa z Wrocławia

      Usuń
  32. Do Wigi (3.06.2013. godz.22.22. Czy Pani argumentację mogę wykorzystać na rozprawie w SA Lublin (6.06.2013)? Jestem sprzed. Pozdrawiam Lucyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Lucyno może Pani jeżeli się przyda.Też jestem sprzed i czekam na termin w SA.Moja wypowiedź wyżej to "kawałek " mojego uzasadnienia z apelacji.My sprzed w okresie jaki wymienia TK zrealizowaliśmy swoje prawo do pobierania świadczenia.Nabycie prawa a jego realizacja to dwie różne sprawy.
      Gdyby ustawodawca swoją regulacją nie chciał objąć osób, które wcześniej miały tylko ustalone prawo do wcześniejszej emerytury bez jego realizacji/ bo nie spełniły treści ryzyka emerytalnego / to nie zawarłby w ustawie o emeryturach kapitałowych przepisu art.45, który swoją regulacją min. pozwalał osobom/także mnie/, które miały już ustalone prawo do emerytury przez ZUS, ale nie miały ich wypłacanych, bo nie rozwiązały stosunku pracy z pracodawcą, nabyć prawo do otrzymywania tego świadczenia. Ww. ustawa w art.45. nałożyła na ZUS obowiązek poinformowania tych osób o warunkach pobierania świadczenia i możliwości złożenia wniosku. Proszę jeszcze zajrzeć do mojego wpisu pod."Zawieszenie emerytury", który też może się Pani przydać. Pozdrawiam Wiga

      Usuń
    2. Wielkie dzięki P. Wilgo. Napisałam sobie wszystkie Pani argumenty i złożę na rozprawie w formie pisma procesowego, bo obawiam się że SA nie da mi możliwości wypowiedzenia się. A gdyby chciała Pani poczytać to chętnie prześlę projekt tego pisma. Mój adres Lucy54@interia.pl. Lucyna

      Usuń
    3. Pani Lucyno też Pani coś wysłałam
      Daniela

      Usuń
    4. Pani Lucyno proszę otworzyć pocztę. Wiga

      Usuń
  33. Dziś miałam sprawę w Sądzie Okr. w Tarnobrzegu o wypłatę wstrzymanej emerytury od 01.10.11r, oraz o ustawowe odsetki. Na rozprawie była Pani -przedstawiciel ZUS. Sprawę przedstawiła na "nie". Pani sędzia bardzo miła,ja sprawę wygrałam jeżeli chodzi o zwrot wstrzymanej emerytury, natomiast sprawę odsetek Sąd odrzucił. Teraz czekam co zrobi ZUS ,czy będzie się odwoływał od wyroku? Jestem emerytem z 2010r.
    Pozdrawiam: Genowefa

    OdpowiedzUsuń
  34. WITAM. Może jest ktoś zorientowany co tam uzgodnili SENATORZY w sprawie wypłaty zawieszonych emerytur.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez bym chciala wiedziec.i co odpisal Kamysz tej poslance,ktora pisala do niego pytania w naszej sprawie?dobrze,ze wkrotce wybory.ach PO dostanie ciegi.....................

      Usuń
    2. Jakie wkrótce, jakie cięgi?
      Wybory planowane są na październik / listopad 2015 r. Do tego czasu będzie już „po ptokach”

      Usuń
    3. Wkrotce na jesieni 2014 beda wiec kampania rozpocznie sie niebawem. na sto nie zagłosuję na PO.z reszta i tak nic nie robią.po jakich ptokach?zdajesz sobie sprawe ile to wszystko moze trwac?chyba nie?wiec moze ty zwrocisz sie do tej pani poseł zeby przedstawila odp.Kamysza.moze tobie bedzie szybciej i nie bedziesz miał-a po ptokach?

      Usuń
    4. Mowa o samorzadowych bo mozesz nie wiedziec

      Usuń
    5. Wybory samorządowe 2014 wybory do parlamentu europejskiego 2014
      Wybory parlamentarne 2015, wybory prezydenckie 2015

      Usuń
  35. pewnie papiery leżą w zamrażalce

    OdpowiedzUsuń
  36. a tak na marginesie to ZUS jest pewny swojej wygranej skoro składa skargi kasacyjne,ciekawe kto będzie ponosił koszty w przegranych sprawach ZUS,też emeryt Jan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli wygra ZUS , to koszty poniesie emeryt. Tak mam napisane w skardze kasacyjnej przez ZUS. ZUS wnosi o obciążenie mnie kosztami procesowymi

      Usuń
    2. tak,ale jak ZUS zacznie przegrywać kasację,to koszty będzie ponosił ZUS

      Usuń
    3. "...koszty będzie ponosił ZUS."
      CZYLI WSZYSCY PŁACĄCY SKŁADKI ZUS... :(

      Usuń
    4. Wygrana w SO i SA, a ZUS składa kasację- czy to nie PARANOJA !!!!!!

      Usuń
  37. Jeśli dobrze pamiętam Pani Maria dziś miała sprawę w Kielcach. Napisz proszę jaki wynik. Ja mam 16 lipca
    maria

    OdpowiedzUsuń
  38. Pani Mario, prosze się odezwać. Też mam 16 lipca w SO Kielce. Jaki wynik Pani Mario w Pani sprawie? Pozdrawiam Baska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Maria napisała w zakładce przegrane i toczace się nadal. Dzisiaj wynik negatywny.

      Usuń
    2. Pani Maria napisała coś co nie można w żaden sposób pojąc, złożyła wniosek o emeryturę 22 grudnia sąd stwierdził że się Jej należy od 1 grudnia a decyzje dostała 9 stycznia roku następnego, coś mi tu pachnie,jestem z Kielc, wygrałam ,miła Pani sędzina uzasadniła że "jak coś jest złe to od początku złe a nie od momentu wydania wyroku" Irena z Kielc

      Usuń
    3. Irenko, emeryturę otrzymuje się od miesiąca, w którym został złożony wniosek. Wypłata emerytury z wyrównaniem i decyzja może być później. Tutaj wszystko jest w porządku.
      Daniela

      Usuń
    4. P. Irenko niczym to nie pachnie tylko to są fakty i tak jak napisałam 22.12.2008r wniosek o emeryturę, decyzja z 09.01.2009r.przyznajaca prawo do emerytury od 01.12.2008r. wyrok negatywny - wyrok TK mnie nie obejmuje
      pozdrawiam i życzę pomyślnego werdyktu Marysia K.

      Usuń
  39. Proszę o wyjaśnienie jak wymawiać: tunc, nunc - z łaciny chyba "c" wymawia się - "k", bo nie chcę się zbłaźnić w sądzie.
    Daniela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. eks tuns

      Usuń
    2. Wielkie dzięki!!!
      Daniela

      Usuń
    3. eks nunk, ex tunk

      Usuń
    4. Pani Danielo trzymam kciuki (5.06 godz 14:00 )ja jeszcze czekam na termin rozprawy w SO w Zielonej Górze - pozdrawiam serdecznie Irena z Lubuskiego

      Usuń
    5. Dziękuję za pamięć !!!
      Daniela

      Usuń
  40. Ponawiam pytanie do osób które mają coś do powiedzenia w tym temacie i oczywiście chcą pomóc. Czy ktoś z Państwa pisał już apelację po przegranej w SO? Czy trzeba pisać wartość przedmiotu sporu? Czy trzeba skarżyć wyrok na podstawie konkretnych artykułów,ustaw,etc, ? Dostałem uzasadnienie wyroku w sprawie swojej mamy, w którym sąd oddalił odwołanie bo rzekomo nie znalazł podstaw do jego uwzględnienia, mimo że jak sam określił - wyrok TK jej dotyczy-mama jest z marca 2009r. Z góry dziękuję za informacje. Gotrix

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ani do S.O. ani do S.A. nie podawałam wartości sporu tylko odwoływałam się od zawieszonej decyzjiZUS z 2011r. Podpierałam się wyrokiem T.K. Wygrałam.

      Usuń
    2. a do mnie SO zwrócił się o podanie wartości sporu Krystyna

      Usuń
    3. Proszę o podanie miejscowości SO, który zwraca się o podanie wartości sporu

      Usuń
  41. Ja też jestem z marca 2009 r też dostałam odmowne od odwołania żądali odemnie dokumentów decyzje wstrzymania emerytury i decyzję o zawieszeniu emerytury to wszystko wysłałam i czekam pozdrawiam Róża

    OdpowiedzUsuń
  42. Uprzejmie informuję, że jedną ze spraw rozpatrywanych przez SN w dniu 6 czerwca br będzie sprawa emerytki, która pierwsze naliczenie emerytury miała 1 lipca 2007 roku. Sprawa ta dotyczy wyroku SA Wrocław III AUa 236/12 z dnia 15 maja 2012 r. Może nareszcie coś się w tej naszej sprawie wyjaśni. Mam taką nadzieję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja miałam naliczoną we wrześniu 2007. Ciekawe kiedy będzie moja rozprawa. H.W.

      Usuń
  43. Piszcie Państwo swoje żale do Senatorów na emeila. Moze soie przypomną co obiecali,w dn.10.04.br w naszej sprawie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak,tak powinien napisac do senatorow Pan Krzysztof.to on jezdzil na spotkania z nimi wiec na pewno latwiej mu bedzie bo go zapewne pamietaja.chociaz w jakims poscie bardzo ich bronil,z tacy biedni bo zajeci,tok urzedowy sprawy itp.taki populizm z jego wypowiedzi plynal.mysle jednak,ze powinien napisac albo znowu sie z przedstawicielami senatu spotkac..... hahaha

      Usuń
    2. A może warto zwrócić się zbiorowo do programu Polsatu "Państwo w państwie"?

      http://www.panstwowpanstwie.polsat.pl/

      Usuń
  44. Czy ktoś miał już sprawę w SO w Płocku? Anna

    OdpowiedzUsuń
  45. No własnie, jak TV coś nagłośni to ktoś z tych (świętych na górze -myślę o rządzących)podejmuje się jakiś kroków. Bo albo ustalą ,że mamy walczyć albo podejmą jakieś działania aby ujednolicić te swoje buble!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy w wieku 18 lat głosowałem na tzw ś,...to do dzisiaj to trwa I gdyby nawet ,My Emeryci wybrali wreszcie Tych,których nas nie zawiodą,to i tak będziemy musieli udać się do ETPCz w Strasburgu.Tu się nie da już "wytołkować" żadnej sędzinie i sędziemu ,że się mylą i w d...........e mają tzw. zawieszonych emerytów.Znów wróciłem "zmęczony" z pielenia grządek.A ten cały bur.....l rządowy,mam tam,gdzie on ma Nas...niestety.Życzę Wszystkim podsądnym powodzenia i do zobaczyska w Strasburgu!!!!Mam nadzieję,oczywiście...

      Usuń
  46. Czy ktoś z państwa już coś wie.na temat wczorajszego posiedzenia Senatu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zofia z Bydgoszczy6 czerwca 2013 22:57

      Dziękuję Kochany Anonimie z 3.06.2013 - godz. 22,44 - już sobie sama poradziłam: poprosiłam prawnika o pomoc - jest ok.. Jednak bardzo mi przykro, że zwróciłam się o pomoc do adminki i Krzysztofa, a................. oni niestety nic mi nie odpowiedzieli. Kurczę - tak bardzo zabiegałam o wymyślony przez siebie zlot emerytów- to jest mój pomysł i niech nikt tego mi nie próbuje odebrać. Mój problem rozwiązał prawnik, jednak myślałam, że tu .... - mogę myśleć. Po prostu przykro mi - do tej pory nie korzystałam z konkretnych porad, wzorców itd....
      Byłam ba blogu, czytałam i w miarę swoich możliwości wspomagałam fin.
      I tak będę z WAMI

      Usuń
    2. Premier ma nowy pomysł zredukować emerytury!!!

      Usuń
  47. A o interpelacji nadal cisza, nawet na stronie internetowej Biura Poselskiego nie ma żadnego śladu. http://www.jhrynkiewicz.pl/Interpelacje

    OdpowiedzUsuń
  48. Panie Marianie, ja również składam najserdeczniejsze życzenia i gratuluję tak wspaniałej nagrody.
    Wanda z Mazur

    OdpowiedzUsuń
  49. serdeczne życzenia panie marianie

    OdpowiedzUsuń