17 września 2019

Apel Senatora Jana Rulewskiego


          Od naszego Mariana Strudzińskiego otrzymałam maila z apelem Senatora Jana Rulewskiego w sprawie  emerytalnej ustawy "naprawczej"po wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 6 marca 2019 r. w sprawie P 20/16. Apel przesłano z biura Pana Senatora.

           Pan Senator nawołuje do uchwalenia ustawy chyba w pierwotnej wersji pisząc o poszkodowanych nauczycielach. Trzeba napisać do Senatora Rulewskiego i wyjaśnić różnice obu wersji projektu ustawy oraz o innych niedoskonałościach projektu ustawy przesłanego do Sejmu.



Posłanki i Posłowie:
Jarosław Kaczyński,
Urszula Rusecka,
Magdalena Kochan,
                                                                                       Sławomir Piechota,
                                                                          Marzena Okła Drewnowicz,
Joanna Borowiak,
Ewa Kozanecka
Teresa Piotrowska

Padają wielkie, miliardowe obietnice wyborcze. Rzeczą właściwą, zgodnie z prawem i sprawiedliwością, pierwszeństwo powinna mieć jednak naprawa krzywd minionego czasu.
Taką jest konieczność przyjęcia senackiego projektu ustawy o emeryturach „rocznika 53”. Będącą implementacją orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego, przyjętą zgodnie w senacie, z poparciem przedstawiciela rządu. Rzecznika Praw Obywatelskich i większości zainteresowanych.
Kończy się kadencja parlamentu a prace w sejmowej komisji polityki społecznej.  sztucznie przedłużą się na czas po jego zakończeniu.

Panie i Posłowie !
W opiniach zainteresowanych, kierowanych do mojego biura panuje oburzenie z powodu braku obiecanego rozstrzygnięcia ale też zamykania biur przed obywatelami. Padają glosy o bojkocie wyborczym, w państwie które nie przestrzega własnych konstytucyjnych orzeczeń.
W waszych rękach pozostaje decyzja aby ta krzywda dziesiątek tysięcy kobiet, głównie matek, nauczycieli która trwa od 2012 roku, znalazła rozstrzygnięcie, podczas najbliższego posiedzenia sejmu. Nie ma żadnych przeszkód prawnych, finansowych i organizacyjnych aby zawarty w senacie konsensus stał się faktem. Brak rozstrzygnięcia oznacza kolejną wielomiesięczną lub dłuższą, zwłokę wobec osób o długim stażu życiowym. Nie mogę się z tym zgodzić.

Z poważaniem
Senator RP Jan Rulewski

 

Bydgoszcz, 13.09.2019r

100 komentarzy:

  1. Do apelu powinien włączyć się Sprawozdawca Pan Borowski

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy jest czas na wyjaśnianie różnic obu wersji projektu ustawy oraz innych niedoskonałości projektu ustawy przesłanego do Sejmu?
    To jest musztarda po obiedzie, na takie wyjaśnianie zabraknie czasu w tej kadencji Parlamentu.
    W moim odczuciu ten apel Senatora Rulewskiego to chyba bardziej element kampanii wyborczej, taki apel powinien być odpowiednio wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pan Borowski już w trakcie prac nad ustawą pokazał, że mu nie zależy na tym projekcie. W pierwszej wersji właśnie Pan Borowski przedstawił jednolity projekt, który został zmieniony przez min. ZIELENIECKIEGO. Pan Borowski wcale nie wnosil sprzeciwu. Tylko jeden Pan Rulewski do końca walczył, ale wiadomo jak to się skończyło. Osobiście wysłałam Panu Rulewskiemu podziękowania.

      Usuń
    2. Nie należało się podziękowanie Panu Rulewskiemu. niech sobie przypomni jak zachował się w tej samej sprawie w roku 2016. ŻENADA, chce się znowu pozyć na koszt podatnika nic nie robiąc.....Jak mu nie wstyd.

      Usuń
    3. Nie reagują - źle. Reagują - też źle...

      Usuń
    4. 17:27
      Bardzo znamienne w tym apelu jest zdanie:
      "Padają glosy o bojkocie wyborczym, w państwie które nie przestrzega własnych konstytucyjnych orzeczeń."
      Według mnie w nim tkwi powód reagowania.

      Usuń
    5. Do Pani z 13.34 Ja też tak uważam. Pozdrawiam Teresa

      Usuń
  3. Ważne, że ktoś o nas pamięta. Nie mam nic przeciwko takiej kampanii wyborczej z rocznikiem 1953. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam, należy zachowywać się przyzwoicie ZAWSZE, Jak się jest osobą publiczną tym bardziej. Senatorem tym bardziej, nawet jak się jest kiepskim senatorem.

      Usuń
  4. Do 13.34 też tak uważam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ustawa powinna ujmowac wszystkich którzy poszli na emryture wcześniejszą przed 1.01.2013r bez wzgledu na rodzaj pracy i rok.którym zostały potrącone wcześniej pobrane eerytury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ustawa naprawcza podjęta przez Senat "po impulsie"
      TK miała dotyczyć WSZYSTKICH wcześniejszych emerytów sprzed 06. 06. 2012 r., ur. po 1948 r., zarówno kobiet i mężczyzn, niezależnie od "rodzaju
      wcz. emerytury", ZASKOCZONYCH WSTECZNYM działaniem wobec nich art. 25 ust. 1b ustawy z 11. 05. 2012r.
      O takim podejściu do "tej naprawy" opowiadał senator M. Borowski /wywiad - infor.pl/. Ustawodawca ma prawo /i obowiązek ?/ naprawić swój
      błąd wcześniej popełniony ustawą z 2012 r. wobec
      tych wszystkich w/w wcz. emerytów, nie tylko kobiet z r. 53. A tych WSZYSTKICH emerytów obejmo-
      wał projekt 1175 /poddany konsultacjom/. I problem z tym art.25 ust. 1b mógłby być definitywnie, zgodnie z prawem i sprawiedliwością, rozwiązany /zakończony/.
      Lecz SŁUŻEBNE działanie Min. Rodziny, Pracy
      i Polityki Społecznej /jak to przedstawił M. Zie-
      leniecki/ ograniczyło ten projekt do r. 53.
      Władza wykonawcza /ministerstwo/ wymusiła na
      ustawodawczej zmiany w naprawczym projekcie, który
      stał się 1175x /jak powiedział M. Borowski -
      "ministerstwo trzymało się ściśle wyroku TK"/
      i w tej /nie konsultowanej/ wersji odesłany
      do Sejmu. Fałsz i obłuda. A senatorowie, "jakby
      nie znali tematu z art. 25 ust. 1b" i zagłosowali,
      jak życzył sobie M. Zieleniecki.
      Taka nowelizacja ustawy nie ma prawa nazywać się
      "naprawczą", ponieważ z całej grupy uprawnionych
      emerytów, wyróżnia jednych - r. 53, a innych
      dyskryminuje, pozbawia sprawiedliwego, równo-
      prawnego traktowania przez Państwo.
      Obecna władza nagłaśnia, jak wiele spraw naprawia,
      jak udanie zdobywa środki na różne cele, jak działa prospołecznie, a "w tej sprawie", WSZYSTKICH uprawnionych wcześniejszych emerytów, dotkniętych WSTECZNYM wobec nich działaniem art. 25 ust. 1b, działaniem służebnym MRPiPS, "dobrej
      woli" do sprawiedliwego, jednakowego ich traktowania nie wykazuje.? Takie ma być Prawo
      i Sprawiedliwość? Taka postawa obecnej władzy jest bardziej obłudna, niż tych, którzy ten art. 25 ust.1b wstecznie wobec tych WSZYSTKICH wcześniej-
      szych emerytów zastosowali.
      Jeżeli "naprawa" ma dotyczyć rocznika 1953,
      to tym bardziej powinna dotyczyć i inne, jak
      1949-1952.
      Czy ten temat, dotyczący WSZYSTKICH UPRAWNIONYCH
      wcześniejszych emerytów, nie może być godnie
      i honorowo załatwiony, i zakończony ?!
      Nadal, poszkodowanym, uprawnionym wcześniejszym
      emerytom należy oczekiwać na następny wyrok w tej
      sprawie Trybunału Konstytucyjnego lub Europejskiego ?
      A ustawodawca, tą nowelizacją ustawy emerytalnej,
      mógł honorowo i sprawiedliwie ten temat załatwić
      i tym samym zakończyć.


      Usuń
    2. Zgadzam się, to wszystko wina rządu. Nikt inny nie ma nic do powiedzenia, tylko władza. Czy PO, czy PIS, jedna mafia, która nas okrada.Nasze polskie tradycje polityków, to okradanie i napychanie własnych kieszeni, całe ich rodziny robią w tym czasie interesy życia, a majątki im rosną jak grzyby po deszczu. Dlaczego nikt nie poda, ile pieniędzy z budżetu pochłania władza...Są bezkarni... Nie ma żadnego prawa, jest tylko prawo władzy do bezprawia, nawet sady wydaja orzeczenia zgodnie z wola władzy. Pan Zieleniecki to taki sam manipulant jak pan Bucior. Za pieniądze ksiądz się modli, za pieniądze władza się podli. Sądy administracyjne Ubezpieczeń Społecznych, a nawet Sąd Najwyższy też orzekają chyba według instrukcji pana Zielenieckiego. Przekręty w Sadwnictwie to nie tylko hejtowanie. Panu Zielenieckiemu podczas obrad sejmu ani powieka nie drgnęła, jak łgał, że Trybunał Konstytucyjny stwierdził, że stosowanie Art.25 ust.1b jest zgodne z Konstytucją...zapomniał tylko dodać, że TK stwierdził, że zgodne z Konstytucją jest stosowanie przepisu art.25 ust.1b u osób urodzonych po 31 grudnia 1953 r., co za matacz...A o tym ,że TK wydał w dniu 3 listopada 2015 r Postanowienie P 11/ 14 , w którym potwierdził, że przepis Art.25 ust 1b nie dotyczy osób urodzonych do końca 2015 r. to zapomniał. Zapomniał też, że TK wskazał dokładnie, że to nie sam przepis, tylko umyślne stosowanie sfałszowanej, błędnej wykładni prawa przez organy rentowe umożliwia obejście ustawy, odebranie praw nabytych i stosowanie wstecz Art.25 ust.1b u osób, których ten przepis nie dotyczy.Zarówno odebranie praw nabytych jak i stosowanie wstecz przepisu na skutek sfałszowanej wykładni prawa stanowi przestępstwo oszustwa z Art.231 KK. Po to właśnie Trybunał Konstytucyjny wydaje Postanowienie, w którym wskazuje władzom na stosowanie błędnej wykładni prawa. Zieleniecki w interpelacjach odpowiadał,że nie musi stosować się do Postanowienia TK ani tez zmieniać przepisów. Od 2015 r. to wszystko jego robota...

      Usuń
    3. Ustawa niech obejmuje wszystkie kobiety z 1953 r. za wyjątkiem nauczycielek. Mają swoją KN i niech tego się trzymają. Oprócz tej grupy zawodowej - silnej swoimi związkami - jest też inny- też ważny - świat kobiet 1953 roku

      Usuń
    4. 10:46
      Opamietaj się. Poza wlasnym nosem niczego nie widzisz. Nie mowiac juz o tym ze niczego nie pojnujesz.

      Usuń
    5. Jest wiele grup zawodowych, które mają prawo do kilku świadczeń emerytalnych. W przypadku zbiegu prawa do świadczeń ustawa emerytalna dokładnie reguluje, co i jak ma być.

      Usuń
    6. Nauczycielki mogly korzystac z art. 46 w zw.z art 29 lub 32. I nie ma to nic wspolnego z KN. Mogly tez przejsc na emeryture z tytulu art. 88 KN ale wówczas musialyby rozwiazac stosunek pracy. Dlaczego ktos ma odwagę odsylac je do KN skoro prawo do emerytury dla nich też reguluje ustawa emerytalna.

      Usuń
  6. Ale projekt ustawy naprawczej ustalony przez Ministra Zielenieckiego pozostaje w calkowitej sprzecznosci z tym ktory zostal poddany ocenie obywateli. Kto sobie z nas zakpil? Projekt obecny juz w sposob zamierzony krzywdzi wszystkich obywateli wobec ktorych zastosowano art. 25 ust. 1b ustawy. Przesylajac swoje opinie i petycje obywatele to potwierdzili. Ponaadto art. 190 ust. 3 i 4 ustawy zasadniczej stanowi wobec kogo jest stosowany w sytuacji gdy akt normatywny zostanie uznany za niezgodny z Konstytucja. A wszyscy, jak wynika z art. 32 ustawy zasadniczej, są wobec praea równi.






    OdpowiedzUsuń
  7. Na stronie internetowej komisji do spraw PET ukazał się link dotyczący d ezyderatu W naszej sprawie nie ma jeszcze wersji elektronicznej

    OdpowiedzUsuń
  8. ponadto wydaje mi sie ze to jest kiełbasa wyborcza pana Rulewskiego, po wyborach okaze sie co bedzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jan Rulewski nie kandyduje w wyborach 2019.

      Usuń
    2. Nikt go nie poprosił, ale szkoda.... śmiechu warte. Mam nadzieję, że poleciał do CHIN , choć narzekał , ze obcięli im forsę (dietę)i brakuje mu na ten wyjazd z żoną, a tak o tym marzyli......

      Usuń
    3. Zrezygnował sam z dalszej aktywności politycznej - dużo wcześniej.

      Usuń
    4. Wydawało sie że bardzo pomoże nam Borowski a teraz cisza

      Usuń
    5. Też myślałam, że Borowski nam pomoże. Nawet na początku prac nad zmianą ustawy usiłował coś wyliczać, ale szybko go usadzili. Człowiek jak każdy w tym Senacie pod dyktando. Bierze kasę to musi się podporządkować. A my naiwne myslalysmy, że wszystko zgodnie z prawem. Teraz sejm zawiesił posiedzenie i klapa. Pozdrawiam

      Usuń
    6. pan Rulewski ma wyrzuty sumienia za głosowanie petycji wielokrotnej P 5-08/14. Spowodował wówczas zaniechanie prac nad naprawą ustawy dla roczników 1949 - 1952 bo z niewiadomych przyczyn wyłączono rocznik 1953, choc wszystkie emerytki pisały wspolną petycję. Moze p. RULEWSKI raczy się wypowiedzieć na tamten temat z 2014 roku. JUŻ WÓWCZAS POWINIEN ZNIKNĄĆ Z SENATU.

      Usuń
    7. Ela, ja tez jestem z rocznika 51, napisałam już z 20 petycji, to nic nie daje, odpisują te same bzdury. Przepisy wydało ministerstwo, a zus jest tylko wykonawca. Jedynie można by wytoczyć sprawę karną z Art.231 KK, nadużycie władzy przez funkcjonariusza publicznego,tym bardziej,ze każdy miałby 10 lat na wniesienie sprawy o wznowienie, czyli wznowienie postępowania na podstawie decyzji wydanej w wyniku przestępstwa. Umyślne stosowanie błędnej wykładni prawa w celu obejścia ustawy i umożliwienia odebranią praw nabytych wbrew konstytucyjnemu zakazowi oraz bezprawne stosowanie wstecz przepisu Art.25 ust.1b stanowi przestępstwo oszustwa. Sam fakt, że przepis art.25 ust 1b wszedł w życie bez przepisów przejściowych oznacza, że odliczane mogą być tylko emerytury pobrane po 1 stycznia 2013 r., a nie przed.

      Usuń
    8. Ja też jestem z rocznika 1951 i już od pierwszych petycji mówiło się zarówno o roczniku 1953 jak i spóźnionych i dalej nic, problemu nie ma .Gdyby nam spóźnionym odliczli pobrane emerytury po 03.01.2013r też byśmy parę groszy zyskały, a tak zostajemy najbardziej pokrzywdzoną grupą emerytek bez możliwości doliczenia do emerytury nawey urlopu wychowawczego ze wskaźnikiem 1,3%.

      Usuń
    9. Przestań mówić spóźnione, sama sobie wydajesz wyrok. Termin składania wniosków z Art.129.1.jest dowolny,a nabyte ex lege prawo do emerytury z nowego systemu, które powstaje zgodnie z Art.24.1. z dniem osiągnięcia wieku emerytalnego przysługuje do śmierci. Oznacza to, że to nie byłyśmy spóźnione, tylko władza wbrew zakazowi odebrała nam prawa nabyte z dniem wprowadzenia przepisu Art.25 ust.1b. Nie mozna być spóźnionym do dowolnej daty składania wniosków, a daty wejścia przepisu Art.25 ust.1b , który stosuje się do emerytur wczesniejszych pobranych po tej dacie nie może stanowić daty zalegalizowania bezprawnego odebrania praw już nabytych i diałania przepisu wstecz, gdyż jest to zbronione przez konstytucję.

      Usuń
    10. Ludzie, czy mówicie, czy nie mówicie "spóźnione', to i tak nie ma najmniejszego znaczenia, zrobiliście jakiś slang blogowy

      Usuń
  9. Umiesz liczyć licz na siebie.Jakich mamy senatorów każdy widzi.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale zarównopposlowie jak i senatorowie nie potrafią się zobaczyć w innej roli. Twierdzą, że przeciez ten urzad sprawujac przez ileś już kadencji niczego nie potrafią. Z wyksztalceniem i umiejetnosciami do wyjasniania i rozumienia spraw nie zawsze to idzie w parze. Ale pobieranie za to wynagrodzeń o jakich moglby pomarzyc niejeden profesor wyzszej uczelni-czemu nie? Na nastepna kadencję przeciez gdyby nie byl wybrany to nie bedzie juz okazji. Takie jest postepowanie naszych poslow i senatorow niezaleznie od opcji politycznej. Nic do zaoferowania!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się całkowicie. Jedynym rozwiązaniem jest ograniczenie przywilejów i wynagrodzenia dla polityków, aby wchodzi do niej społecznicy i ludzie autentycznie zainteresowani

      Usuń
    2. 07:34
      Zależy czym autentycznie zainteresowani :)
      Praca społeczna nie daje wynagrodzenia, a polityka wymaga wiele czasu, nieobecności w domu, zaniedbania własnej rodziny, drugi współmałżonek musi podołać podwójnym obowiązkom, więc za pracę musi być wynagrodzenie, bo z czego ta rodzina będzie żyć?

      Usuń
    3. Do Anonimowy z o8:43
      Ale wynagrodzenie polityków powinno być w granicach przyzwoitości i za dobrze wykonaną pracę idącą w parze z kompetencją no i oczywiście z odpowiednim wykształceniem, a tak nie było i nie jest.

      Usuń
  11. https://www.money.pl/emerytury/pis-chce-dac-wczesniejsze-emerytury-od-razu-moze-skorzystac-100-tys-osob-6425742689380481a.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden z komentarzy pod artykułem:
      Sirius. Kolejne rozdawnictwo w takin razie. Ten obled nie zna granic. Za 10-20 lat sie nie pozbieramy... bedzieny druga wenezuela...

      Usuń
    2. Kochana nie martw się 10-20 lat to już nie Twój problem

      Usuń
    3. 16:38
      To jest komentarz Siriusa, który zamieścił on pod artykułem (link do artykułu podał anonimowy 09:13).
      Nie wiem, czy tenże Sirius odnajdzie i odczyta twoją odpowiedź.
      Czyj to będzie problem to nie tobie wyrokować.

      Usuń
  12. Porównywanie emerytury tzw. wcześniejszej z emeryturą powszechną to mniej więcej tak samo, jak porównywanie kilogramów i złotówek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod rozwagę dla wszystkich, którzy żądają, aby ich emerytura powszechna była wyższa od wcześniejszej,

      Usuń
    2. Do Anonimowy z 10:33. Nielogiczne porównanie.
      Do Anonimowy 19:10
      Żądają i mają rację, ponieważ mieli szansę na waloryzację kapitału, składek i korzystny wskaźnik dożycia a ZUS celowo nie informował i przez to uniemożliwił setkom lub tysiącom emerytek skorzystania z tej możliwości. Taka obowiązuje ustawa dotychczas. Było to celowe zamierzenie ZUS.

      Usuń
    3. 12:35
      Bardzo logiczne porównanie, tak jak kilogramy nie mają nic wspólnego ze złotówkami, tak samo emerytury wcześniejsze nie maja nic wspólnego z powszechnymi, brak wspólnego mianownika

      Usuń
    4. Emerytura powszechna jest kontynuacją emerytury wcześniejszej.

      Usuń
    5. 14:48
      Wiadomo, że wcześniejsza nie będzie kontynuacją powszechnej.
      Chodzi o odmienny sposób obliczania obu emerytur, co innego decyduje o wysokości każdej z nich poniał?

      Usuń
    6. Nowości teraz Pani nie odkryła, że jest odmienny sposób obliczania obu emerytur, ale jest to ta sama emerytura, tak orzekł Sąd.

      Usuń
    7. A to ciekawe, jaki sąd i w jakiej sprawie tak orzekł?

      Usuń
    8. Wyrok Sądu Okręgowego w Gorzowie z 2017 r., dotyczy przeliczenia po 30 miesiącach.

      Usuń
    9. Sygnatura?

      Usuń
    10. Informacja spod poprzedniego posta
      http://orzeczenia.szczecin.sa.gov.pl/content/$N/155500000001521_III_AUa_000391_2018_Uz_2019-04-02_001

      Usuń
  13. "Nowelizacja kodeksu postępowania cywilnego skraca terminy, po których zawieszone postępowania są umarzane. Strony, które nie wiedzą o zmianie prawa, mogą mieć ogromne kłopoty

    Do 20 sierpnia strony, które chciały dać sobie czas na dojście do porozumienia, mogły przerwać sądową batalię i wystąpić z wnioskiem o zawieszenie postępowania. Sąd wydając zaś postanowienie o zawieszeniu, zakreślał termin nie krótszy niż trzy miesiące i nie dłuższy niż rok, przed upływem którego żadna ze stron nie mogła podjąć postępowania. Gdy zaś po wskazanej dacie postępowanie nie zostało podjęte, wówczas sąd je umarzał. Od 21 sierpnia, kiedy to weszła w życie pierwsza część reformy procedury cywilnej (a wraz z nią zmiana art. 182 k.p.c.), termin, po którym następuje umorzenie zawieszonego wcześniej postępowania, skrócono do sześciu miesięcy. Ten powrót do rozwiązań obowiązujących w procedurze do 2012 r. ma służyć przyspieszeniu postępowań."

    https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1430506,umorzenie-sprawy-zawieszenie-postepowanianowe-terminy-kpc.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy to też dotyczy spraw z ZUS-em

    OdpowiedzUsuń
  15. Pracownicy ZUS już w tym roku pobrali nagrody na ponad 47mln złotych. Im się to po prostu należy. Nam za tyle lat pracy i udręki niestety już brak pieniędzy. Dzieję się.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale się gazet naczytałeś! Obecni pracownicy ZUS to młodzi ludzie, którym prognozowana emerytura wychodzi 20 zł. Dziwię się, że chcą w tym obozie pracy pracować za marne wynagrodzenie, w nadgodzinach, kosztem czasu dla dzieci, przecież oni maja rodziny i małe dzieci, no ale niejednokrotnie nie mają innej pracy a trzeba z czegoś żyć! Człowieku, zatrudnij się tam to też dostaniesz "nagrodę"!

      Usuń
    2. Przepisy winny obejmować każdego kto został pokrzywdzonyi krzywda powinna być naprawiona czy to nauczyciel czy palacza w piecu czy Pani dozorczyni ale cieszę się że Wy kobiety nie stanowicie tego prawa bo przez Was przemawia egoizm snobizm i za przeproszeniem zygac mi się chce jak czytam czasami te Wasze mądrości i jak taką ustawę mieli podjąć jak by oni tu poczytali co Wy tu wypisujecie czasami to myślę że boicie się żeby z waszych pieniędzy innym nie wyplacali już raz pisałam słowa mojej babci, Jak nie masz nic mądrego do powiedzenia nie otwieraj gęby,, pozdrawiam Gienia

      Usuń
  16. My tez kiedyś byłyśmy młode pracowaliśmy za marne pieniądze dzieci chodziły z kluczem na szyi bo mamy nie był ono po pracy stała kilka godzin w kolejce żeby kupić kawałek mięsa i mamy po 1200 zl emerytury tak więc fortuna kołem się toczy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1200 zł a 20 zł to według ciebie tyle samo? To właśnie dzieci w dzieciństwie chodziły z kluczem na szyi, teraz zarabiają psie pieniądze albo emigrują, i prognozowana im emerytura wynosi 20 zł.

      Usuń
    2. Ja tez pracowalam dzieci małe nikt mi nie pomagał. Gdy dziecko miało 6 lat więc zamek w drzwiach trzeba było zamontować niżej aby dziecko mogło zamknąć. Chociaż teściowa mieszkała w pobliżu w domu też różnie bywało. Cały czas walczę o coś ale dobro wraca a zło do tych co je czynili. Pozdrawiam serdecznie bądźmy dobrej mysli

      Usuń
    3. Szanowna Pani nie bededalejpodtrzymywala tej dyskusji bo do niczego nie prowadzi bylyczasy ciężkie i dla niektórych sa nadal ciężkie dla młodych dlatego życzę zdrowia i szczescia

      Usuń
    4. Mam pytanie,czy jak mam np.zawieszona sprawę w sądzie pracy na pół roku,czy mogę w każdej chwili sprawę wycofać z sądu?

      Usuń
    5. Przeciez to Ty sama decydujesz co chcesz zrobic ze swoją sprawą. Możesz złożyć wniosek o jej wycofanie i postepowanie zostanie umorzone.

      Usuń
  17. Sprawdziłam naszej ustawy druk 3720 nie ma w dniach 15,16 października, my czekamy, niektóre sądy też i co dalej, czy ta ustawa naprawczy kiedykolwiek powstanie, czy tylko pozostaje nam wiara w sądy??

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam zawieszona sprawę. Po 15 października będę się martwiła co dalej. Pozdrawiam przedawniona

    OdpowiedzUsuń
  19. Do anonimowy z godz. 9:09 I 14:30. DZ. U Z 2019 POZ. 1469.W sprawach, w których postępowanie zostało zawieszone na zgodny wniosek stron jeszcze przed wejściem w życie nowelizacji uczestnicy postępowania maja pół roku na jego podjęcie. W przeciwnym wypadku nastąpi jego umorzenie. To oznacza, że jeżeli sąd wydał postanowienie o zawieszeniu przed 21 sierpnia b. r, to jeśli do 22 lutego 2020 r. nie zostanie złożony wniosek o jego podjęcie,postepowanie zostanie umorzone. Do niedawna zawieszenie postępowania mogło trwać 12 miesięcy. Wczorajszą gazeta prawna. W dzisiejszej też jest artykuł. Pisał o tym anonimowy z 18 września godz. 13:15

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Slicznie dziękuję za tą obszerną podpowiedź.Jestem przedawniona,mam sprawę zawieszona.Miałam tylko wątpliwości czy mimo zawieszenia np.na pół roku mogę np.po m-cu wycofać wniosek,umorzyc sprawę w sadzie.

      Usuń
    2. Dlaczego chcesz umorzyc sprawę i nie chcesz iść do sądu. Warto poczekać. Pilnuj tylko daty. Pół roku od chwili złożenia zawieszenia. Zawsze zdążysz to zrobić.. Też jestem przedawniona i czekam na termin rozprawy. Napewno zawiesze.

      Usuń
    3. Miałam na myśli wczesniejsze umorzenie gdyby weszła ustawa lub dezyderat.Dzięki za sugestię.

      Usuń
    4. Napewno będzie nas dużo w podobnej sytuacji. Czytam na tym blogu tylko poważne wpisy. Twój do takich należy. Uważam że powinnyśmy sobie pomagać, radzić. Niektórych wpisów i dyskusji nie da się czytać. Pozdrawiam

      Usuń
  20. Dziewczyny wdowom po gornikach tez nie chcieli wyplacic po te 100tys za wegiel zalozyly Stowarzyszenie i wygraly.Obecnie skladaja wnioski. Moze warto pomyslec pozdawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja też zawiesiłam sprawę sąd wyraził zgode do chwili wejścia ustawy. Tylko jestem ciekawa gdy wejdzie ustawa to co zrobić ze sprawą w sądzie czy ją umorzyć, czy wznowić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. złozysz wniosek do ZUS i obliczenie zgodnie z ustawą. Jezeli Twoje roszczenia będą zaspokojone to wycofasz sprawę w Sadzie, jezeli nie to dalej walczysz

      Usuń
  22. Ja też miałam taki dylemat,ale miłe panie odpisały,że jest nas więcej w takiej sytuacji i będziemy myślały o tym jak rzeczywiście wejdzie ustawa.

    OdpowiedzUsuń
  23. 4 października w Warszawie odbędzie się "Dzień Seniora 2019", organizowany przez Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów we współpracy z ZUS. Przewidziany jest m.in. punkt konsultacyjny RPO. Nie mam wprawdzie większych oczekiwań, ale może warto porozmawiać z przedstawicielami Rzecznika o losach projektu ustawy "naprawczej"? Mam na myśli panie z Warszawy i okolic.

    Informacja jest na stronie internetowej PZERiI:

    http://pzerii.org/?page_id=333

    OdpowiedzUsuń
  24. Mama moja nie dała rady być na rozprawie. Czy teraz musimy wystąpić o wyrok czy coś przyjdzie do domu? Czy telefonicznie możemy zapytać o to jak się zakończyła rozprawa?

    OdpowiedzUsuń
  25. Jeżeli mama nie miała stawiennictwa obowiązkowego to wyrok wyślą poczta. Można zadzwonić. Taka sytuacje miała moja koleżanka. Złożyła teraz do apelacyjnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak była poinformowana o sprawie, to nie przyślą. Trzeba napisać w ciągu 7-miu dni o dostarczenie orzeczenia wraz z uzasadnieniem. Pozdrawiam . Ina

      Usuń
    2. A jak minęło 7 dni to można napisać ale bez uzasadnienia?

      Usuń
    3. opłatę trzeba wnieść 20 zł?

      Usuń
  26. Ja do sądu ide. skrót przygotowanego 1/ w pouczeniu decyzji ZUS nie poinformował mnie o możliwości wycofania wniosku
    gdyby ZUS w decyzji z dnia 8.05.2013 r., o przyznaniu mi emerytury, w pouczeniu wskazał mi możliwość wycofania wniosku, a nie tylko odwołanie się do sądu, nie znalazłabym się teraz w tak niekorzystnej dla mniej sytuacji prawnej.

    Art. 8. Zasada pogłębiania zaufania uczestników postępowania do władzy publicznej
    § 1. Organy administracji publicznej prowadzą postępowanie w sposób budzący zaufanie jego uczestników do władzy publicznej, kierując się zasadami proporcjonalności, bezstronności i równego traktowania.

    Art. 9. Zasada informowania stron postępowania
    Organy administracji publicznej są obowiązane do należytego i wyczerpującego informowania stron o okolicznościach faktycznych i prawnych, które mogą mieć wpływ na ustalenie ich praw i obowiązków będących przedmiotem postępowania administracyjnego. Organy czuwają nad tym, aby strony i inne osoby uczestniczące w postępowaniu nie poniosły szkody z powodu nieznajomości prawa, i w tym celu udzielają im niezbędnych wyjaśnień i wskazówek.

    2/ Przedawnienie nie nastapiło z mojej winy , Z przykrością muszę stwierdzic, ze mimo licznych petycji, władza ustawodawcza podchodziła do tematu art.,25b z lekceważeniem nie zagłębiając się czy art. Ten jest zgodny z konstytucją, Pisałam pisma do Ministerstwa i do Rzecznika, Walczylam 6 lat, ze skutkiem wiadomym, inaczej bym się nie znalazla przed wysokim sądem. A i Trybunał przyczynił się do przedawnienia – rozpatrywal wniosek 2,5 roku od jego wpływu.
    3/ a co do meritum sprawy
    Powiem krótko, bo dogłębnie sprawę przedstawiłam w uzasadnieniu
    Art. 124 ustawy emerytalnej „ W postępowaniu w sprawach o świadczenia określone w ustawie stosuje się przepisy KPA, chyba że niniejsza ustawa stanowi inaczej.
    Jak wielokrotnie podkreślano w orzecznictwie TK, pojęcie „wznowienia postępowania”, o którym mowa w art. 190 ust. 4 Konstytucji ma szersze znaczenie niż pojęcie „wznowienia” w sensie technicznym, przewidziane w odpowiednich procedurach regulowanych w ustawach i obejmuje wszelkie instrumenty proceduralne stojące do dyspozycji stron, organów i sądów, wykorzystanie których umożliwia przywrócenie stanu konstytucyjności orzeczeń”

    Skoro wydanie przedmiotowej decyzji nastąpiło na skutek błędu organu rentowego w stosowaniu prawa materialnego (ZUS sam przyznał, że decyzja została wydana z naruszeniem prawa) a nadto ujawniły się nowe okoliczności, wniosłam do ZUS o uchylenie decyzji z 2013 roku i ustalenie mojej emerytury na nowo na podstawie art.114 ustawy emerytalnej. Z art. 114 ustawy wynika, że w sprawie zakończonej prawomocną decyzją organ rentowy, na wniosek osoby zainteresowanej zmienia decyzję i ponownie ustala prawo do świadczeń lub ich wysokość, bez względu na upływ jakichkolwiek terminów. Nie będe tu się rozwodzić aby udowodnić , że orzeczenie TK o niezgodności art. Z konstytucja jest nowa okolicznościa , bo to przedstawiłam w uzasadnieniu podajac orzecznictwo w tym zakresie.
    Proszę Wysoki Sad , aby wydając wyrok uwzględnił moją wypowiedz przed Wysokim Sądem oraz wziąl pod uwagę argumenty podane w odwołaniu oraz piśnie ustosunkowującym się do pisma ZUS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz ZUS zamieszcza informację w innym wniosku o możliwości jego wycofania ( wniosek o świadczenie uzupełniające dla niepełnosprawnych). Z tego wynika, że ma taki obowiązek. Pozdrawiam. Ina

      Usuń
    2. Informacja o możliwości wycofania wniosku jest dołączona tylko do formularza wniosku ZUS. Do decyzji już nie jest dołączona informacja, że nawet po otrzymaniu decyzji ZUS wniosek nadal jeszcze można wycofać w ciągu miesiąca od jej doręczenia. W pouczeniu do decyzji jest tylko informacja o możliwości odwołania się do sądu.

      Usuń
    3. Ja nie miałam w ręku wniosku ZUS,nie byłam w ogóle w oddziale ZUS.A o przyznanie emerytury powszechnej i przeliczenie urlopu wychowawczego wystąpiłam pisemnie w 2015r.Jestem nieprzedawnions, Odwołałam się do Sadu i będę walczyć o korzystne przeliczenie.

      Usuń
    4. Jeśli wniosek można złożyć nie posługując się formularzem, to pełna informacja o możliwości wycofania wniosku powinna być zawarta w pouczeniu dołączonym do decyzji ZUS.

      Usuń
    5. Tak powinno być, ale w pouczeniu dołączonym do decyzji ZUS jest tylko informacja że można wnieść odwołanie za pośrednictwem ZUS do Sądu Okregowego - Sądu Pracy.Przeczytalam dokładnie to pouczenie przed tym wpisem.

      Usuń
    6. Niestety ale ZUS jest instytucją która w sposób zamierzony narusza przepisy ustawy.
      W sytuacji gdy swiadczeniobiorcy przysluguje prawo do dwóch świadczeń np. emerytura wcześniejsza i powszechna organ wyplaca wyższą (dla większości wcześniejszą) zawieszajac powszechna przy okazji zerujac i składki i kapital. Jednocześnie w punkcie VI decyzji informuje "W razie zbiegu u jednej osoby prawa do dwoch lub więcej świadczeń emerytalno - rentowych organ rentowy wyplaca jedno ze świadczeń - wyższe lub wybrane przez emeryta-renciste". Czy jest mowa o jakims zawieszaniu swiadczenia, ktore okazałoby się niższe? Oczywiście - nie. Liczy sie na to ze emeryt przecież niczego nie przeczyta.
      Ale "wspaniały" organ juz w punkcie VII informuje w jakich okolicznosciach kiedy to prawo do emerytury ulega zawieszeniu. Wśród wielu okolicznosci nie jest wymieniana bezprawna dzialalnosc organu.
      Ale, jak widac, ZUS moze robic to na co ma ochotę tkwiąc w przekonaniu, że emeryci to przeciez grupa, która interesuja tylko cyfry a nie tekst wyjasniajacy postępowanie organu zgodnie z literą prawa. A jak juz cos doczyta to przeciez moze nie pojdzie do sądu.

      Usuń
    7. Do 11:35
      Kochana, wielkie dzięki za publikację Twojego pisma. Na pewno wiele Pań wykorzysta je w swoich sprawach.
      Ciągle są osoby mające problemy ze sformułowaniem pism procesowych.
      Jeszcze raz, bardzo dziękuję

      Usuń
    8. Do 19:48 Jeśli przegram w Sądzie Okregowym, złoże apelację i zacytuję poszczególne punkty z Pouczenia na decyzji.Na rozprawie w SO też o tym powiem.

      Usuń
    9. Trzeba do SO napisac pismo procesowe zeby ZUS zechcial wskazac gdzie w pouczeniu decyzji jest mowa o zawieszaniu emerytury nizszej przy zbiegu uprawnien do swiadczen. Niech ZUS wyjasni na jakiej podstawie zeruje skladki i kapital i gdzie w wydanej decyzji poucza o tym swiadczeniobiorce.

      Usuń
    10. Ja napisałam pismo procesowe do SO,o wyzerowaniu kapitału i składek również.Ale tego istotnego pytania gdzie w wydanej decyzji poucza o tym świadczeniobiorcę nie postawiłam.Zapytam na rozprawie.Terminu wciąż nie mam.

      Usuń
    11. Warto wszystko wnosic na piśmie bądź na rozprawie prosic by pytanie zostalo zaprotokolowane. Zalaczyc nalezaloby rowniez decyzję z takim pouczeniem. Bezprawiu nalezy polozyc kres. Ciekawa jestem jak Sąd zareaguje na takie dowody, ktore sam ZUS nam wydaje.

      Usuń
    12. Bardzo dziękuję za porade.Nie mam jeszcze wyznaczonego terminu rozprawy.Czy w takiej sytuacji dosłać kolejne pismo procesowe z zapytaniem jak w Pani wpisie i dołączyć kserokopie kserokopię decyzji z pouczeniem ?

      Usuń
    13. W odwołaniu od niekorzystnej decyzji ZUS po wznowieniu postępowania po wyroku TK,napisalam że ZUS wyzerował mi kapitał i składki po dodatkowym jego przeliczeniu.Otoz w 2015 r.wystapilam o przeliczenie.3 lat urlopu wychowawczego przelicznikiem 1.3.Zus dokonał tego przeliczenia po czym go wyzerowal.Caly czas pobieram emeryturę wczesniejsza z przeliczony urlopem wychowawczym przelicznikiem 0.7.To też jest bezprawie ZUS.W 2015r.pracownica ZUS powiedziała mi że trzeba czekać na ustawe, bo nie może tak być.Urlop wychowawczy ma być jednakowo przeliczony każdej emerytce wskaźnikiem 1.3
      Taka ustawa nie weszła w życie.Podano przyczyne, za drogi byłby system informatyczny do takich przeliczeń.Jesli Sąd udzieli mi głosu o te urlopy.trx zapytam.

      Usuń
    14. 13:15;
      Droga Pani proszę pamietac, ze nie zawsze na rozprawie jest czas na dokladne wyjaśnianie. Poza tym bedzie na pewno stres. Dlatego warto przemyśleć swoje pismo, ktore ma byc krotkie,napisac i przeslac do sądu.
      Otóż zawieszenie emerytur reguluja przepisy art. 103 i natepnych ustawy z FUS. To do tego o czym one stanowią odnosi sie ZUS w pouczeniu w wydanej decyzji. Mozna napisać, że organ wydajac decyzję nr... z dnia... pouczył nas, kiedy przepisy prawne zezwalaja na zawieszenie emerytur i rent. Nie wskazal jednak, by istniały przepisy ustawy emerytalnej zezwalajace na zawieszanie prawa do emerytury przy zbiegu prawa do dwóch roznych świadczeń. Przez zawieszenie mi prawa do emerytury przyslugujacej z tytulu osiągnięcia powszechnego wieku emerytalnego, jako emerytury nizszej w stosunku do emerutury wczesniejszej, organ dowiódł,że przepisy prawne ustawy emerytalnej nie znajduja zastosowania wobec swiadczeniobiorcow. Pozostaja one w calkowitej rozbieznosci z pouczeniem w wydanej decyzji. Takie dzialanie doprowadzilo do pozbawienie mnie praea do zgromadzonych zwaloryzowanych skladek i zwaloryzowanego kapitalu początkowego.
      dowód:kopia decyzji nr... z dnia... z pouczeniem

      Usuń
    15. Serdecznie Pani dziękuję za odpowiedź na mój wpis.Napisze kolejne pismo do SO, w którym wykorzystam treść z Pani komentarza.Do pisma dołączę dowod:kopie decyzji z pouczeniem.Po rozprawie poinformuje Pania, jaki zapadł wyrok.Tylko nie wiem dlaczego Sąd wciąż nie wyznacza terminu rozprawy.Jest to niepokojące.

      Usuń
    16. Życzę dużo spokoju i powodzenia w sprawie. Prawo jest po Pani stronie oby wyrok Sądu też byl.
      Serdecznie Panią pozdrawiam.

      Usuń
    17. Bardzo Pani dziękuję za słowa otuchy i nadziei.Lacze serdeczne pozdrowienia.

      Usuń
  27. Przykładowe dzisiejsze komentarze pod ciągle tą samą "aktualizacją" medialną w sprawie ustawy "naprawczej":

    https://gk24.pl/emerytura-zus-2019-kobiety-z-rocznika-1953-dostana-emerytury-srednio-o-250-zl-wyzsze-sprawdz-jak-i-dlaczego-20092019/ar/c1-14282187

    Ostatnie komentarze (spośród 386):
    Gość5 godzin temu
    Czemu bzdury piszecie że jest aktualizacja powtarzacie to samo napiszcie prawdę że do kosza została nowelizacja ustawy senackiej wrzucona.


    Gość6 godzin temu
    Może znajdzie się ktoś uczciwy i pomoże nam. Oskubano nas jak kurczaki z marketu


    Gość6 godzin temu
    20 września, 09:18, Gość:

    I to ma być aktualizacja? Proszę faktycznie z aktualizować informacje i napisać jaka jest prawda. Jeżeli nie macie odwagi to nie róbcie aktualizacji. Pozdrawiam

    20 września, 11:06, Gość:

    Brawo ! Dokładnie tak !Ostatni raz wchodzę na ten link . Nie będę Wam więcej klikać :):):):)
    GK, tak aktualizujecie, jak PiSowi na rękę, kłamstwo, napiszcie, że pisowski Sejm wrzucił do kosza senatorski projekt ustawy dający szansę na odzyskanie zagrabionych nampieniędzy- kobiety 1953


    Gość7 godzin temu
    20 września, 09:18, Gość:

    I to ma być aktualizacja? Proszę faktycznie z aktualizować informacje i napisać jaka jest prawda. Jeżeli nie macie odwagi to nie róbcie aktualizacji. Pozdrawiam
    Brawo ! Dokładnie tak !Ostatni raz wchodzę na ten link . Nie będę Wam więcej klikać :):):):)


    Gość8 godzin temu
    I to ma być aktualizacja? Proszę faktycznie z aktualizować informacje i napisać jaka jest prawda. Jeżeli nie macie odwagi to nie róbcie aktualizacji. Pozdrawiam


    Gość9 godzin temu
    19 września, 10:20, Gość:

    Znów publikuje bzdury i kłamstwa. A może Pisiory Wam to zlecily. Kiedy ????? Kiedy????? Się tym zajmą. Oszuści i złodzieje. Rocznik 1953

    19 września, 10:40, Gość:

    Nikt mi nic nie zlecił po prostu mam rozum i mysle

    19 września, 21:08, Gość:

    Pod jakim względem myślisz i masz swój rozum ?chyba każdy go ma.

    Prawnicy i politycy pomóżcie

    OdpowiedzUsuń
  28. Protest emerytek z Bydgoszczy na spotkaniu wyborczym z marszałkiem Karczewskim.

    https://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/7,48722,25222802,rulewski-do-kaczynskiego-obiecujecie-miliardy-najpierw-naprawcie.html

    OdpowiedzUsuń