23 stycznia 2017

Petycja „odszkodowawcza” znowu w Sejmie


                   26 stycznia 2017 r. w sejmowej Komisji do Spraw Petycji będzie omawiana petycja BKSP- 145-117/16 o odszkodowanie za przymusową rezygnację z etatu na rzecz emerytury.
Dzięki wielu z Państwa, petycja jednostkowa Pani Heni, uzyskała status petycji wielokrotnej.

26 stycznia 2017 (czwartek), godz. 09:00
sala konferencyjna im. Jacka Kuronia (bud. F)
·         Rozpatrzenie petycji wielokrotnej w sprawie podjęcia inicjatywy ustawodawczej mającej na celu przyznanie odszkodowania emerytom, którzy rozwiązali stosunek pracy w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2010 r. Nr 257, poz. 1726) (BKSP-145-117/16)\
- przedstawia zastępca Przewodniczącego Komisji poseł Urszula Augustyn.



Przebieg prac nad petycją BKSP- 145-117/16

Petycja w sprawie podjęcia inicjatywy ustawodawczej mającej na celu przyznanie odszkodowania emerytom, którzy rozwiązali stosunek pracy w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2010 r. Nr 257, poz. 1726)
(petycja wielokrotna)


Przebieg prac nad petycją

·                     12-09-2016

Pierwsza petycja w sprawie została złożona do Sejmu

·                     23-09-2016

Skierowanie do Komisji do Spraw Petycji




Kobiety rocznik 53 nowa inicjatywa

               Jedna z naszych koleżanek zachęca kobiety z rocznika 53 i mężczyzn rocznik 48 do podjęcia nowej inicjatywy w sprawie walki o zmianę przepisów emerytalnych w kwestii możliwości przeliczenia emerytur według „starych zasad”, czyli takich, jakie mogły być zastosowane np. wobec kobiet urodzonych w roku 1952.
Czy podejmiemy po raz kolejny walkę o nasze prawa?

Komentarz naszej koleżanki (z drobnymi zmianami wprowadzonymi przez mnie, proszę wybaczyć)

                            Rocznik 53 kobiety i rocznik 48 mężczyźni powinni samodzielnie działać, bo tylko wobec tych dwóch roczników prawo zadziałało wstecz, nie mówiąc o okresie przejściowym. Obecnie nawet SBecy mają blisko roczny okres przejściowy; mundurowi 12 letni.
Powinniśmy powrócić do PETYCJI rocznika 53 - takie wrzucenie nas w ogół nieprawidłowości doprowadziło do tego co mamy- nasze sprawy po drodze zgubiły się –na innych blogach  walczyli o wszystkich i wszyscy zostali na lodzie.
Dlatego my musimy walczyć tylko o swoją sprawę - złamanie prawa i jego działanie wstecz bez okresu przejściowego. Co o tym myślicie ?
 Ustalmy plan działania i do roboty- nikt nam nie pomoże, bo nasza sprawa jet mało widoczna i większość walczy o co innego niż nasze pokrzywdzone roczniki K53 i M48. Nas głównie interesuje przywrócenie starych zasad

25 komentarzy:

  1. A co z emeryturami z Karty Nauczyciela, w tym dla mężczyzn urodzonych po roku 1948 i dla kobiet urodzonych po roku 1953? Te osoby są w identycznej sytuacji co wcześniejsze emerytki z rocznika 1953.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, ze tak właśnie jest.Problem NIE DOTYCZY wyłącznie rocznika 53.

      Usuń
  2. Szkoda że nie ma Stowarzyszenia. Zawsze uważałam że będzie nam potrzebne.
    Pozdrawiam serdecznie. Krystyna w-w

    OdpowiedzUsuń
  3. To nie jest identyczna sytuacja, ponieważ tylko wobec w/w roczników ustawa zadziałała wstecz i nie mogli pójść na powszechne emerytury wg,. starych zasad tak jak mogli to zrobić Kobiety z 1952r i M- 1947r.
    Spróbujmy jeszcze raz, ale żeby to była wyłącznie petycja wielokrotna tylko tych dwóch roczników wobec, których ustawa zadziałała wstecz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest identyczna sytuacja. Nauczyciele - mężczyźni z rocznika 1948 i młodsi oraz kobiety - nauczycielki z rocznika 1953 i młodsze, którzy byli na wcześniejszej emeryturze z Karty Nauczyciela, także nie zdążyli osiągnąć powszechnego wieku emerytalnego przed 1 stycznia 2013 r. i zamienić emerytury wcześniejszej na kapitałową bez pomniejszenia.
      Przeczytaj jeszcze raz art. 25 ust. 1b i wszystko stanie się jasne.

      Usuń
    2. Ani nie mogą przejść na em. powszechną w/g starych zasad- problem identyczny, jak rocznik 53

      Usuń
    3. nie końca racja ponieważ te kobiety,które się urodziły 31 grudnia 1952 r.też są w takiej samej sytuacji bowiem nie miały szans na przeliczenie.

      Usuń
    4. Kobiety urodzone 31 grudnia 1952 mogły wysłać wniosek do ZUS 31 grudnia 2012 roku. Obowiązuje data nadania listu na poczcie.

      Usuń
    5. ZUS ma swoje zasady i stosuje art. 25 ust. 1 b do wszystkich osób, które nabyły prawa do końca 2008 r. Wniosek o przeliczenie można złożyć w dowolnym terminie i tak obowiązuje prawo z dnia nabycia uprawnień do emerytury powszechnej.

      Usuń
  4. Znów zaczynać od początku? Masz rację, że petycja wielokrotna powinna dotyczyć tylko nas r. 53 i 48,za dużo było przedstawianych problemów w petycjach w efekcie nasz problem był odstawiony na boczny tor. Jolanta 53

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że to wielki błąd. nie jest to tylko sprawa rocznika 53 i 48. Dotyczyczy to wszystkich 'wcześniejszych' i razem powinniśmy się o zmianę art.25. Nie wyobrażam sobie, że oddzielnie o swoje prawa będą walczyć roczniki 53, 54, 55, 56 i teraz 57. Sensu w tym nie ma. W jedności siła.

      Usuń
    2. PRAWDA POPIERAM

      Usuń
    3. Każdy z nas ma jakieś preferencje polityczne .... PiS, PO, Kukiz'15, .N czy PSL. Opracujmy wspólne pismo o tym, że zostaliśmy oszukani a posłowie udają, że tego nie wiedzą. Zarzućmy tymi pismami biura klubów na Wiejskiej i biura poselskie. A do członków Komisji Polityki Społecznej i Rodziny wyślijmy zapytanie dlaczego jako ludzie tworzący prawo godzą się na jego łamanie przez co sami w tym procederze uczestniczą. Spytajmy dlaczego na pierwszym czytaniu projektu prezydenckiego nie zabrali w tej kwestii głosu. Niech chociaż odpowiedzą. Wiem, że prawnie to nic nie da ale od czegoś trzeba zacząć. Trzeba nagłośnić tę sprawę gdzie się da, również nieoficjalnie na portalach społecznościowych. To musi być 'zmasowany atak', żeby później było łatwiej dochodzić swoich praw.

      Usuń
    4. Jestem pokrzywdzona z rocznika 1954 tzw emerytury mieszanej pooopieram musimy walczyć grupowo !!!! W jedności siła.niestety sądu są po stronie zus.czas na zmianę. Helena

      Usuń
    5. Jak to może być że okres urlopu wychowawczego jako składkowy jest liczony tylko!!!Do kapitału początkowego natomiast do wyliczenia emerytury jest jako nieskladkowy. Uważam że należy też w tym temacie nagłośnić. Czy ktoś sprawdzał jak są księgowane składki na koncie przyszłych emerytów??? Jest b.duzo braków tylko w jednym roku brakowało składek za 6 m-cy .Po interwencji ZUS zaksięgowal ale nie przeprosił za popełniony błąd. Takich i temu podobnych że strony ZUS w moim przypadku było b.duzo. Odwołałam się od decyzji ale sąd skwitował słowami cytat. Kto nie pracuje ten się nie mylli czyli popiera .......Instytucje zus

      Usuń
    6. Może jest tu ktoś z okolic Gliwic? 15 lutego jest spotkanie w Gliwicach z poseł Chrobak. Można by spytać dlaczego nie odezwała się, nie wzięła pod obronę oszukanych przez PO i PiS 'wcześniejszych' emerytów?

      Usuń
  5. Wielkie gratulacje dla Pani Heni. Właściwie tylko dzięki obecności i wystąpieniu Pani Heni petycja odszkodowawcza nie została odrzucona. Problem okazał się bardzo trudny dla członków Komisji do Spraw Petycji, nie mogli od razu, bez zasięgnięcia opinii ZUS i ministerstwa, podjąć decyzji co do dalszego ciągu petycji. Komisja zdecydowała o przekazaniu dezyderatu do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Wielkie podziękowania dla Pani Heni

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli sobie sami nie wywalczymy przeliczenia emerytur po nowej kwocie bazowej, czekają nas naprawdę głodowe emerytury!
    Jeśli ktoś z Państwa z feralnego rocznika 53 i 48,
    wie dokładnie pod jaki adres składać petycję i potrafi przytoczyć wzorcowy tekst takiej PETYCJI, bardzo proszę o jej treść na łamach bloga.
    Myślę, że wiele osób podpisałoby się pod nią i wysłało do Komisji do Spraw Petycji w Sejmie.
    Spróbujmy RAZEM raz jeszcze powalczyć o swoje prawa i SPRAWIEDLIWOŚĆ w tym temacie!!!
    Hanna 53

    OdpowiedzUsuń
  7. Była to konkretna petycja i ma szansę na pozytywny konien. Tak samo muszą postąpić K 53 i M 48 - wysyłajmy swoją ODDZIELNĄ petycję inaczej nic z tego nie będzie - taka petycja już gdzieś na tym blogu jest, tylko trzeba ja odszukac i wysyłać. Nie możemy się poddawać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Musimy się mobilizować, kto walczy ma szanse na wygraną Proponuję jak najwcześniej przyłaczyć sie do tej walki, ale jednocześnie posłów z komisji trzeba merytorycznie przygotować. (bo to co było ostatnio- żenada, nie wiedzieli o czym mówią. Sami nie znali problemu to jak mogli przekonać innych do ważności tego o czym mówią.

    OdpowiedzUsuń
  9. Popieram abyśmy nie poddawały się, żebyśmy nie uległy błędom ludzi na stanowiskach wymagających trzeźwości umysłu. My mamy za to płacić i godzić się. Zbyt dużo tracimy poprzez to miesiąc w miesiąc. Czy im ktoś odebrał 5-cio letnie wypłaty WSTECZ??? Obecny prezydent p.Andrzej Duda kiedyś składał do sejmu petycję w imieniu naszego rocznika 1953,nie będąc jeszcze na obecnym stanowisku. Szukajmy i przytoczmy to czego obecnie nie chcą, czy nie potrafią zrozumieć rządzący. Nie było na świecie jeszcze takiego precedensu.Będę też gorliwie szukać i działać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem rocznik 1953 i chcę podpisać petycję, ale nie mogę jej znaleźć, jakieś wskazówki? Proszę......

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem z rocznika 1954 otrzymałam decyzję zaliczkowa(we wniosku zaznaczyłam że nie rozwiązuje stosunku pracy).Po roku zdecydowałam zakończyć aktywność zawodowa i złożyłam świadectwo pracy do ZUS.zus w decyzji nie zaliczył dochodów roku mojej pracy po otrzymaniu decyzji zaliczkowej i wszystkie składniki ujął z tejże decyzji.Odwołałam się do sądu no ale cóż sąd uznał rację zuswi ....Z czym nie mogę się pogodzić.....Może ktoś miał podobną sprawę to proszę o odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  12. Do pani Joli. prośba o pomoc lub podpowiedź. otóż Jestem z rocznika 1954 otrzymałam na złożony wniosek w styczniu 2015r decyzję zaliczkowa wyliczona systemem mieszanym tj. 20 % postaremu i 80% po nowemu(we wniosku zaznaczyłam że nie rozwiązuje stosunku pracy).w pouczeniu w decyzji zaliczkowej jest informacja ze nie można się od tej decyzji odwolac. Po roku zdecydowałam zakończyć aktywność zawodowa i złożyłam świadectwo pracy do ZUS .Po otrzymaniu decyzji zauwazylam że ZUS nie zaliczył dochodów 2015 roku mojej pracy tj pracy po otrzymaniu decyzji zaliczkowej i wszystkie składniki tj kwota bazowa i wskaźnik i pozostałe składniki zostały przyjęte do wyliczenia emerytury z decyzji zaliczkowej tj że stycznia 2015r.Odwołałam się do sądu no ale cóż sąd uznał rację zusowi ....Z czym nie mogę się pogodzić.....Otrzymałam uzasadnienie wyroku w którym tak naprawdę nie ma odniesienia do moich punktów zawartych w odwolaniu. powołują sie na & ustawy i to wszystko . chcialabym złożyć apelację muszę zdążyć w terminie ,do 06.03.br.moze ktoś mi pomoże w dalszej korespondencji mogłabym wysłać wszystkie złożone i otrzymane dokumenty.

    OdpowiedzUsuń