21 stycznia 2013

Trochę zimnej wody na gorące głowy




Kochani „zawieszeni”

       Bardzo proszę o spokój i cierpliwość oraz uważne czytanie tego co jest zamieszczane na blogu, a niestety większość nie czyta uważnie i ze zrozumieniem, tego co jest na blogu i nie stosuje się do niczyich rad, a robi po swojemu. Już w połowie grudnia była informacja na blogu o tym, że należy składać wnioski o wznowienie w trybie art. 135  ust. 1 ustawy o emeryturach i rentach i nawet jak w ZUS nie chcieli przyjąć należało wysłać listem poleconym.
       Pisałem już wielokrotnie, że sytuacja jest bardzo dynamiczna, a centrala ZUS co parę dni zmieniała zdanie i wytyczne dla terenu. Jak widać z wpisów większości koleżanek i kolegów i co zostało przeze mnie dziś osobiście potwierdzone w rozmowie z centralą ZUS, w dniu 18 stycznia wszystkie jednostki terenowe dostały wytyczne i obecnie przyjęta linia postępowania jest następująca :
-    wznawia się wypłaty emerytur na bieżąco, wszystkim którzy złożyli wniosek w trybie art. 135 ust. 1 ustawy emerytalnej, od dnia ustania przyczyny zawieszenia tj. od dnia 22 listopada 2012 r. czyli od dnia ogłoszenia wyroku TK
-   wznawia się wszystkim niezależnie od tego czy mają sprawy w sądach czy nie i niezależnie od daty pierwszego wniosku w sprawie obliczenia emerytury, czy to rok , 2005, 2006, 2007, 2008 czy też 2009  lub 2010.
-   wnioski złożone w trybie art. 145 kpa ( mimo odmownych na nie  odpowiedzi) powinny zostać potraktowane tak samo jak wnioski z art. 135 ust.1 i powinny być wznowione wypłaty od 22.11 2012 r. podobnie jak wnioski w których nie podano w ogóle na jakiej podstawie są składane, jeśli złożono je do 24 grudnia 2012 r. , piszę powinny być, bo do niektórych urzędników w terenie wytyczne centrali docierają powoli , nie w sensie poczty, a ich zrozumienia
-   wszystkie wnioski załatwione dotąd odmownie, inspektoraty mają obowiązek z urzędu (bez ponownego składania) rozpatrzyć pozytywnie i wznowić wypłatę świadczeń
-   jeśli ktoś nie złożył do tej pory żadnego wniosku, niech robi to natychmiast, wznowienie będzie od stycznia, ale niestety za listopad i grudzień kasa przepadła.

     Oczywiście nie nastąpi to we wszystkich oddziałach terenowych natychmiast, mogą być kilkudniowe różnice i nie ma co rozpaczać, że mnie jeszcze nie wznowiono, czy nic nie odpowiedziano. 
     Odnośnie wypłaty zaległych świadczeń za okres 1.10.2011 – 22.11.2012r, nie ma jeszcze decyzji ministerstwa i trzeba czekać aż się taka pojawi. Jak już będzie zaczniemy się nią zajmować.
      Proszę przestać się przejmować na dziś, wszelkimi dziwnymi publikacjami, to może mieć, ale nie musi, znaczenie podczas spraw sądowych.
      ZUS powinien zawiadomić wszystkie sądy, w których toczą się nasze sprawy o tym że wznowił już wypłaty na bieżąco na podstawie art. 135  ust 1 ustawy emerytalnej wszystkim „zawieszonym”. Terminy spraw są różne. więc nie wszędzie taka informacja dotrze na czas i nie wszędzie pełnomocnicy będą się spieszyć z zawiadomieniem sądu, wtedy musimy sami poinformować o tym sąd i ograniczyć nasze roszczenia tylko do wypłaty zaległych świadczeń za okres 1.10.2011 – 22.11.2012 r. wraz z odsetkami.
        Jeśli mamy już decyzje o wznowieniu na piśmie robimy ksero i wysyłamy do sądu z pismem ograniczającym nasz roszczenia. Nie bójmy się „nachodzić” swojego ZUS-u i domagać się decyzji wznawiającej powołując się na wytyczne Centrali ZUS z 18 stycznia.
pozdrawiam
Krzysztof

184 komentarze:

  1. Panie Krzysztofie!Dziękuję za Pana ALTRUISTYCZNE i godne podziwu podejście do "zawieszonych".Jest Pan naprawdę WYJĄTKOWYM CZŁOWIEKIEM!!!Dzięki dzisiejszej wiadomości od Pana tydzień rozpoczął mi się CUDOWNIE -mam więcej niż nadzieję na pozytywne załatwienie wiadomej sprawy.Życzę wielu powodów do świetnego nastroju.Barbara ze Szczecina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Barbaro
      Dzisiaj byłam w ZUS-ie w Szczecinie w mojej sprawie (emerytura 2008, korzystny wyrok SA z listopada 2012 r.). Prawie 40 minut pani w okienku ustalała gdzie są moje akta. W efekcie tego nie ustaliła. Jedna pani przekazała drugiej pani ta druga trzeciej, ta trzecia pierwszej itd, itd. Generalnie nic się nie dowiedziałam, ale jedno jest pozytywne, a mianowicie to że już nie mówią że nam z roku 2008 nic się nie należy, że nie dotyczy nas wyrok TK. Zapytałam też ogólnie o inne osoby zawieszone, które nie mają także żadnych informacji i pani mi powiedziała, że Szczecin jest bardzo dużym oddziałem i musimy czekać w kolejce, gdyż jest b.dużo tych spraw.W swojej sprawie uzyskałam tylko zapewnienie, i że w przeciągu 4 dni powinni wszystko ustalić (kto ma te akta i kto załatwia sprawę)i zadzwonią.
      To tyle informacji z ZUS-u szczecińskiego.
      serdecznie pozdrawiam

      Usuń
    2. Pani Sandro
      W dzisiejszej rozmowie z Centralą ZUS poruszyłem Pani sprawę, i usłyszałem od pani z Centrali ...Szczecin, o Boże niech pan nic nie mówi....
      Musi się Pani uzbroić jeszcze w cierpliwość
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
    3. Pani Sandro, Pani Barbaro i inni ze Szczecina.
      Dziś wpłynęły na moje konto pieniążki z Zus w Szczecinie. Wygląda mi na to,że jest to wypłata od 22 listopada do stycznia . Wniosek o wznowienie złozylam 28 listopada. Wcześniej miałam sprawę w So, która przegrałam. Będę się zastanawiać nad dalszymi krokami w sprawie odzyskania emerytur zaległych ( 01.10.2011 - 22.11.2012 ). Emeryturę przyznano mi i zaczęłam ją pobierać od marca 2008 roku.
      Urszula

      Usuń
    4. Poprawiam:
      Emeryturę przyznano mi i zaczęłam ją pobierać od marca 2009 roku.

      Urszula

      Usuń
  2. Nareszcie konkretna informacja i dobre wiadomości. Czekamy na taką konkretną informację również w sprawie wypłat zaległych należności tj.zawieszonych emerytur od 1.10.2011 .
    Mam nadzieje ,że po tej informacji skończą się na blogu złośliwe i bezsensowne komentarze ,a szanowni"zawieszeni" emeryci będą dzielić się informacjami jak wygląda realizacja Wyroku TK przez ZUS w rejonach Kraju. Myślę ,że te informacje zakończą jątrzenie i wprowadzanie w błąd w tak ważnej dla wszystkich "zawieszonych" sprawie .
    Pozdrawiam Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
  3. i niech ta informacja Pana Krzysztofa wisi na blogu jako pierwsza jak najdłużej.
    1. na bieżąco ZUS wypłacił albo zaczyna
    2. dalej czekamy jako emeryci wraz z ZUSem na wytyczne z Ministerstwa co z zaległymi. Ministerstwo będzie musiało to rozwiązać albo jakąś dotacją do ZUS, albo ZUS będzie się musiał zapożyczyć. Tutaj pewnie głowią się, liczą, procedura taka też trwa dlatego cierpliwości - w lutym chyba już coś powinniśmy wiedzieć

    OdpowiedzUsuń
  4. Pani Basiu głowa do góry, wszystkie zaległości ZUS musi wypłacić! Granie na zwłokę nic im nie da . Pozdrawiam z Wielkopolski.

    OdpowiedzUsuń
  5. Panie Krzysztofie na Pana ręce składam serdeczne PODZIĘKOWANIA wszystkim, którzy nam pomagają. Proszę bądżcie z nami do końca. Ja stosuję się do wszystkich rad i bez WAS nie dałabym rady - prawo dla zwykłych ludzi jest niezrozumiałe, ma tyle kruczków.

    OdpowiedzUsuń
  6. Panie Krzysztofie. Z całego serca dziękujemy za te informację.
    Bardzo to dla nas wszystkich ważne i porządkuje działania,
    które dotąd były niespójne i chaotyczne w całym kraju.
    Przed chwilą rozmawiałam z ZUS (podl.Szczecin) i poinformowano mnie tak jak dotychczas, że trzeba czekać na wyrok sądu. Ale już wiem, że trzeba parę dni poczekać aż dotrą do nich te wytyczne.
    Pozdrawiam i życzę Panu i Pańskiej małżonce dużo zdrowia i wszelkiego dobra od życzliwych ludzi.
    Halina 47.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przed chwilką dzwoniłam do ZUS Siedlce w piątek otrzymali wytyczne przygotowują wypłaty. Bardzo się zdziwiła,że inne oddz. już wypłacili.
    Pozdrawiam Ewa W.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W jedenastym wierszu od góry w tekście P. Krzysztofa wkradł się błąd w dacie: "tj. od dnia 22 listopada 2014 r. czyli od dnia ogłoszenia wyroku TK" a powinno być "...od dnia 22 listopada 2012 r..." Pozdrawiam

      Usuń
    2. Ojć, to taka mała drobnostka z tą datą,wiadomo o co chodzi,z podziękowaniem Baska :)

      Usuń
  8. cetrala ZUS wydała w m-cu listopadzie- grudniu? wydala komunikat by skladac wnioski z art 145 i takie byly skladane 135 pojawil sie krotko przed terminem tj przed 22.12.2012,ale nie z inicjatywy ZUS co sie tyczy przyjmowania pism przez instytucje to nie ma takiej opcji by mogli odmowic przyjecia pisma na d.p. jesli taki jest, ma Pan racje wyplacaja wszystkim z przed 2011 to juz pisalem w sobote

    OdpowiedzUsuń
  9. ZUS dla mnie odesłał moje złożone wnioski na podstawie art.135 ze wskazaniem mojego organu odwoławczego jakim jest sąd. Czy teraz je odesłać , sa tam pieczątki wpływu.Nie wiem czy ktos ma taka sytuację.Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam taką samą sytuację, a ponadto panie podają argument, że moje akta poszły do sądu, więc teraz one nic nie mogą. Pozdrawiam WK

      Usuń
    2. Pani Iwona i Pani WK
      Oszukują, albo jeszcze nie przeczytali wytycznych, wyszły z Centrali w piątek 18-go. Pani Iwonie powinni z urzędu przysłać nową decyzje i wznowić wypłaty, a u Pani WK, to że akta są w sądzie to żaden argument mają psi obowiązek je stamtąd wypożyczyć, załatwić sprawę i grzecznie odesłać. Awanturujcie się Panie o swoje, nie dajcie się odprawiać z niczym
      Krzysztof

      Usuń
    3. Pan Krzysztof ma rację. Ja też dzisiaj dzwoniłam do mojego ZUS-u (Cz-wa) i pani naczelnik powiedziała, że wypożyczą moje akta z SA i wznowią wypłatę. Będzie to tylko trwało trochę dłużej. Nadmieniła, że mimo iż dane są w bazie to do wznowienia świadczenia muszą być dokumenty. Ela

      Usuń
    4. Dzięki za informacje, podejmę interwencję.WK

      Usuń
    5. Nie są im potrzebne akta z sądu. Wszystko mają zarejestrowane w komputerach. Tydzień temu urzędniczka Z ZUS w Gdyni wyjaśniała mi, że akta są w sądzie, więc muszę czekać a dzisiaj ta sama podała mi informację o przelewie mojej emerytury na konto z zaległymi od 22.11.2012, więc wszystko zgadza się z tym co pisze Pan Krzysztof.
      Pozdrawiam
      Małga

      Usuń
    6. Do Pani WK - mnie ZUS (Rzeszów)nie odesłał pisma na podstawie art. 135 chociaż wcześniejsze odesłał- przysłał mi decyzję odnosnie wypłaty za grudzień i styczęn w terminie wypłaty dawnej emerytury czyli 25 ale jakie było moje zdziwienie gdy poszłam wypłacic pieniądze z bankomatu wczoraj czyli 20 stycznia, a tu na koncie są już pieniążki z zusu bo inne być nie mogą - tak więc niech Pani będzie dobrej mysli i w najbliższym czasie na pewno otrzyma Pani należną kasę. mam równiez wyznaczony termin w SO na 26 luty - zobaczymy co będzie dalej, ale na pewno jakoś dotrwamy do końca - dobrego końca. i jeszcze raz wielkie dzięki dla Pana Krzysztofa za prowadzenie w tej mgle. Małgonia

      Usuń
    7. Pani Małgoniu dziękuję za optymistyczne wieści, ja też mam termin wypłaty 25,ale na razie konto puste.Być może w tym tygodniu będzie wreszcie niespodzianka.Pozdrawiam.WK

      Usuń
  10. Dzisiaj o godz.13.1o,zanim przeczytałam powyższą informację dzwoniłam do COT- ZUSu i na pytanie,czy jeśli złożę wniosek o wypłatę bieżących świadczeń z art.135 ust.1,to czy ZUS mi je wznowi? Moja sytuacja jest następująca: Mam zawieszone świadczenie,jak pozostali,którzy nie zwolnili się z pracy,odwołanie zakończyło się niekorzystnym wyrokiem Sądu Apelacyjnego w maju 2012r.Pisałam odwołanie do ZUS 26.11.2012r.- o wypłatę bieżących świadczeń i zaległych z odsetkami,powołując się na wyrok TK. ZUS zwrócił mi moje pismo,przypisując do tego art.145 kpa. z informacją,że powinnam zwrócić się w tej sprawie do sądu,bo zwróciłam się do niewłaściwego organu.I właśnie przed chwilą na moje powyższe pytanie o wznowienie wypłaty,pani z Centrali,po długich konsultacjach poinformowała mnie,że art.135 ust.1 mnie nie dotyczy i powinnam zwrócić się do sądu o bieżące i zaległe świadczenie.Nazwisko pani:Wojda Justyna.W świetle tego: -jak wytyczne o wypłatach bieżących mogły dotrzeć do poszczególnych ZUS-ów 18.01. skoro w Centrali udzielają takich informacji 21.01.? -PORAŻKA! Pozdrawiam Iga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Igo.
      Proszę nie dzwonić do COT, widocznie do nich (a oni się mieszczą w Garwolinie a nie w Warszawie) te wytyczne z piątku 18-go jeszcze nie dotarły. Proszę się jutro ciepło ubrać, bo mróz duży i udać się do swego inspektoratu i tam nie dać się zbyć. Jak będą mówić ze ma Pani iść do sądu to proszę im kazać dzwonić na Szamocką do Warszawy do Centrali, bo Pani w tej Centrali powiedzieli co innego, że inspektorat ma z urzędu poprawić swoja decyzje i wznowić świadczenia i nie godzić się wyjść dopóki nie zadzwonią przy Pani
      powodzenia
      Krzysztof

      Usuń
  11. Iwono i Igo miałam identyczną sytuację.Do mnie ZUS również zwrócił mój wniosek itd.
    Mimo tego 11.o1. 2013 emerytura za część listopada,grudzień i styczeń pojawiła się na koncie pomimo,że nie składałam ponownego wniosku.
    Dzwońcie do swoich oddziałów ZUS i tam pytajcie. Nadmieniam,że decyzji o wszczęciu wypłaty emerytury jeszcze nie otrzymałam.
    odwieszona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Decyzję doślą, a swoje trzeba się upominać, jak się nie da załatwić telefonicznie iść do inspektoratu i się kłócić
      Krzysztof

      Usuń

  12. Szanowny Panie Krzysztofie
    Ja "zawieszona" do dzisiaj spokojna, właśnie zostałam obficie polana zimną i brudną wodą. Otóż, po przeczytaniu od Pana, jakże optymistycznej informacji z Centrali ZUS, wykonałam telefon do ZUS Lublin-Inspektorat Lubartów, z zapytaniem kiedy będzie wznowiona wypłata mojej emerytury, nadmieniając, że złożyłam odwołanie od negatywnej decyzji w spr. o odwieszenia bieżącej emerytury-na piśmie. Pani bardzo bojowo nastawiona, poinformowała mnie, iż mam problem ze zrozumieniem istoty sprawy, bo przecież moje wnioski o odwieszenie i wznowienie zostały mi odesłane z pouczeniem, gdzie mam je wysłać,(SO w Lublinie -co uczyniłam), a gdy powołałam się na Centralę ZUS-u - wyraziła głęboką pogardę, sugerując, że Ją obrażam, podważając jej kompetencje, bo ona ma inne informacje z Centrali, więcej, gotowe druki, które zastosowała w mojej sprawie. W tej sytuacji, ponowiłam pytanie, czy doczekam się odpowiedzi na piśmie, na mój powtórny wniosek (odwołanie się od niekorzystnej decyzji-o wznowienie wypłaty)Pani powiedziała, że się doczekam i rzuciła słuchawką..... Przyznam, że dziś mój optymizm prysł...
    Grażka z Lublina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety , na głupotę lekarstwa nikt jeszcze nie wynalazł, trzeba się będzie pofatygować osobiście i nie dać zbyć . Rada jak dał koleżanek wyżej, niech przy Pani dzwonią na Szamocką, jak nie będą chcieli prosić o przybycie zwierzchników,ta pani z Lubartowa jeszcze nie przeczytała nowych wytycznych z piątku
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
    2. Pani Grażyno cd.
      Z kim Pani w tym Lubartowie rozmawiała? Pozwoliłem sobie podać się jako Pani znajomy i wykonałem telefon do inspektoratu Lubartów, do informacji emerytalnej.Pani z którą rozmawiałem i przedstawiłem co Pani napisała,była bardzo zdziwiona, bo ona takiego telefonu sobie nie przypomina musiała Pani dzwonić do kogoś innego.Proszę jutro zadzwonić do kierowniczki wydziały emerytalnego pani Deleś tel 81-855-42-74
      i tam wszystko wyjaśnić.
      Krzysztof

      Usuń
    3. Szanowni Państwo. Dzwoniąc do ZUS Pani, z którą mnie połączono też wygłosiła starą formułkę ..... do sądu.
      Po przełączeniu do Pani Naczelnik dowiedziałam się, że wznawiają wypłaty " ukaz" pojawił się w piątek. Spokojnie czekajmy, są zapusty :)to w piątek już każdy myślio zabawie lub smażeniu pączków w/g tradycji.
      Ewa W

      Usuń
    4. Spójrzcie państwo do ostatniego postanowienia ZUS w waszej sprawie, tam jest pieczątka z nazwiskiem i podpisem inspektora, który tą sprawą się zajmuje i do niego trzeba dzwonić - zdobyć nr telefonu od konsultanta. Będzie to najbardziej miarodajna odpowiedź w sprawie. Ja tak zrobiłam ze skutecznym efektem.
      Małga

      Usuń
  13. Ja też mam taką sytuację.Dzwoniłam do ZUS powiedziano mi , że sprawa jest w toku.Zapytałam co to znaczy - odpowiedź nie ma jeszcze zgody na przesłanie pieniędzy. Ewa z Lublina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak inne koleżanki iść do inspektoratu i się "awanturować" o swoje
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
  14. Poznań dziś wypłacił!!! Sądząc po kwocie od 22 listopada ale decyzji jeszcze nie mam. Pozdrawiam wszystkich, cierpliwości i Was ta miła chwila spotka. Dzięki za wsparcie Panie Marianie i Panie Krzysztofie. Wanda z Poznania

    OdpowiedzUsuń
  15. Byłam dzisiaj w ZUS Wrocław .zaniosłam druk o przeliczenie stażowgo.Pani mnie poinformowała,że będę musiała oddać emeryturę od 22 listopada ,ponieważ mi się nie należy,bo miałam naliczoną w 2007r.Oniemiałam z wrażenia. Pozdrawiam Maria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę zdobyć dane tej osoby, żaden urzędnik nie jest anonimowy zażądać o tej pani aby to co powiedziała napisała na piśmie, jak nie zechce prosić przełożonych i napisać skargę do Centrali w Warszawie na Szamockiej
      Krzysztof

      Usuń
    2. Ps
      Który to Inspektorat (adres)?
      Krzysztof

      Usuń
    3. Pani Mario. Dziś dzwoniąc do ZUS dowiedziałam się, że wypłacają na razie " 6 i 7" tzn emerytury przyznane w ROKU 2006, 2007. Co inspektorat to różne informacje. Na pewno wyjaśni sie i u Pani.
      Ewa

      Usuń
    4. Pani Mario ja też jestem z Wrocławia (naliczona w 2008 r) i czekam na sprawę w SA dzisiaj pocztą otrzymałam decyzje ZUS - Reymonta o wznowieniu od 22 listopada do 31 stycznia + luty - przelew będzie na 10 lutego br. Mam nadzieję,że tak będzie i pieniążki wpłyną na konto.

      I nie wyobrażam sobie żeby ktoś mi powiedział że będę musiała zwrócić tą kwotę.
      Proszę się nie denerwować i dzwonić do Centrali tak jak proponuje pan Krzysztof albo porozmawiać z naczelnikiem z ZUS.

      Pozdrawiam - Krysia

      Usuń
  16. Pani Sandro!Od samego początku śledzę z duzym zainteresowaniem Pani sprawę,podziwiam Pani spokój bo ja bedąc na Pani miejscu dawno dostałabym amoku.Przecież ma Pani WYGRANĄ i UPRAWOMOCNIONĄ sprawę w SA o wypłatę bieżących i ZALEGŁYCH emerytur.Donoszę na pocieszenie,że moja przyjaciółka otrzymała już pieniążki z ZUS Szczecin,więc już jest" z górki".Pozdrawiam serdecznie-Barbara Szczecin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Barbaro, ten spokój mój jest tylko pozorny. Strasznie się zestresowałam jak po wygranej sprawie w SA pani w naszym Zusie poinformowała mnie, że wyrok TK mnie nie dotyczy.Było tylko nie i nie. Nie chciała na ten temat ze mną wogóle rozmawiać. A na temat wyroku SA to już wogóle. Patrzyła na mnie jakbym spadła conajmniej z kosmosu. Bo to tak jest, że człowiek mimo, że ma wyrok SA to tak do końca nie wierzy żeby to wszystko mogło być prawdziwe. Tak miałam dosyc tego ZUS-u że nie chodziłam do nich, nie dzwoniłam bo miałam jakiś taki wewnętrzny opór. Dopiero dzisiaj jak p.Krzysztof napisał Nam o ustaleniach w Centrali i "pogonił" żebyśmy nachodzili nasze oddziały postanowiłam do nich pojść, żeby się coś dowiedzieć. No i w zasadzie nic się nie dowiedziałam gdyż odbyło się to tak jak wcześniej napisałam. Ale jak też podałam rozmowa dzisiaj była zupełnie inna, już nie padały słowa , że mi się nic nie należy. Dobre i to.
      Ale jak pani mówi skoro już pani przyjaciółce wypłacili to jest szansa, że wszyscy w Szczecinie będziemy mieli to w sposób zgodny z prawem załatwione.
      Serdecznie panią pozdrawiam i wszystkich "zawieszonych" ze Szczecina i okolic.

      Usuń
  17. Witam.Ja tez jestem z brudnego Szczecina i nie otrzymałam pieniędzy.W piatek dzwoniła do Zus i powiedziano mi, że wprowadzenia danych do komputerów bardzo długo trwa. Urzedniczka powiedziała, że byc może w tym tyg.dostanę pieniądze.Jezeli tak sie nie stanie dzwonię do dyrekcji.Czekam do piatku.Pozdrawiam Baśka Sczczecin

    OdpowiedzUsuń
  18. Szanowny Panie Krzysztofie !
    Dziękując za dotychczasową ogromna pomoc, mam jeszcze nieśmiałą prośbę o sformułowanie i zamieszczenie na blogu pisma do sądu ograniczającego roszczenia. Na pewno wielu z nas z tego skorzysta. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam serdecznie.
    Jolanta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również o to proszę.
      ZUS zaczął wypłacać bieżącą emeryturę, ale bez odsetek karnych za grudzięń 2012r - a co by było gdyby to OBWATEL spóżnił się z opłatami do ZUS-u?

      Usuń
  19. Kochani
    Wszyscy których próbują zbyć telefonicznie , chodzić osobiście do inspektoratów i o swoje się upominać, czyli o wydanie decyzji o wznowieniu. Jak będą mówić bzdury jak we Wrocławiu że ktoś ma zwrócić bo jest z 2007 r, albo mu się nie należy, prosić o dane osobowe takiej osoby, a urzędnik nie jest anonimowy, powinien mieć identyfikator, a najlepiej prosić żeby to dał na piśmie z podaniem podstawy prawnej tego co mówi. Może to niektóre panie w ZUS-ach zmusi do refleksji nad tym co mówią.
    pozdrawiam
    Krzysztof

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja też jestem z Wrocławia.Dzisiaj miałam sprawę w SO ,o zaległą. Pełnomocnik z Zus powiedziała, ze Zus mi nic nie wypłaci i będę musiała oddać tę wypłaconą.ponieważ miałam naliczoną w 2007.Sędzina udzieliła mi głosu Przeczytałam na głos wyrok Tk,potem Art.190 a potem pokazałam 30 stron uzasadnienia ,które mogą być wskazówką jedynie dla sądu.Miałam wszystko oznaczone przylepionymi karteczkami jezeli występowała data 2009-2010. Na koncu dodałam prawo do emerytury według TK to wiek,staż i wypłata.Zwróciłam się do Pani z ZUS: proszę podać imię inazwisko a potem proszę podać podstawę prawną tego co Pani mówi.Pani z ZUS zaniemówiła i zrobiła się czerwona.Pani sędzina zwróciła do mnie czy zgadzam się na ponowne rozpatrzenie sprawy 28 marca 2013 r,Zgodziłam się. Pozdrawiam BL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Pani BL- jestem pełna podziwu i gratuluję. A swoją drogą to na Sądzie spoczywał obowiązek który Pani wykonała.Pozdrawiam J.

      Usuń
    2. Gratuluję!
      no cóż pani pełnomocnik ZUS to jeszcze jedna "interpretatorka" wyroku Trybunału, ciekawe co ją do tego zainspirowało?
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
    3. Gratulacje, takich postaw więcej, nie można tylko narzekać i żalić się na swój los ale rozsądnie działać i pilnować swoich spraw bo nikt za nas tego nie zrobi. Serdecznie pozdrawiam- zawieszona

      Usuń
    4. Gratulacje!!Jest Pani przykładem jak można i trzeba walczyć o swoje, co się należy. Na pewno pojdzie sprawa pomyślnie dla Pani. Pytanie ??? to sąd nie zapoznał się z wyrokiem TK???

      Usuń
    5. Jeśli Pani BL, może wyjaśnić czego dotyczy art.190? M.K.

      Usuń
    6. Pani BL - po przeczytaniu tej wiadomości jestem, bardziej negatywnie niż dotychczas nastawiona do Sądu. Mnie czeka to już 24 stycznia, tylko tyle, że w SA i też we Wrocławiu.
      Rozumiem, że nie należy się poddawać w swoich działaniach i pokazać, że naprawdę ma się wiedzę w swojej sprawie ale dlaczego to Sąd nie przywołał wyroku TK? Dlaczego nie odniósł się do konsekwencji wynikających z wydanego wyroku?Tego w ogóle nie rozumiem.
      Dotychczas myślałam, że to Sąd zwraca sie do stron a strony do Sądu ale nigdy strona do strony - no cóż, albo byłam w błędzie albo jakieś dziwne uwarunkowania obowiązywały w tym sądzie.
      A jak jest podstawa tego odroczenia?
      pozdrawiam
      Ula05

      Usuń
    7. Elżbieta Radom21 stycznia 2013 17:36

      Super tak trzymać muszę chyba przyjść na naukę bo mam sprawę w SA Lublin ale jeszcze nie wiem kiedy. Co prawda dostałam decyzję w piątek o wznowieniu wypłaty świadczenia ale ponieważ wniosek o wypłatę na podstawie art 135 złożyłam 24 grudnia to mam wznowioną emeryturę od 1 grudnia. Dzisiaj dzwiniłam do ZUS ale pan który załatwia moją sprawę wyjechał na szkolenie będzie dopiero w czwartek. Przedstawiłam sprawę innej Pani poinformowałam , że niezależnie od tego czy mam sprawę czy nie i , że na wniosek na podstawie art 401 dostałam decyzję odmowną to mają mi wypłacić od 22 listopadfa. Najpierw jeszcze zadzwoniłam do Centrali i potwierdxzono moją wersję Niestety w Radomiu usłyszałam , że Pani naczelnik jest na zwolnieniu i nic nikt nie wie nie omieszkałam dopytać czy nikt nie zastępuje nmo i wyłosiłam z lekka złośliwy monolog na temat pracy w ZUS Radom Poczekam do czwartku. Jednocześnie poinformowałam Panią, że moje dokumenty idą do sądu i takie zminenne decyzje nie będą świadczyły dobrze o pracownikach. Nie należę do osób które można sdzybko spławić lub zbyć byle czym.Wię mam nadzieję dostać kolejną decyzję tylko w czwartek. A jeśli chodzi o wypłatę bieżącego świadczenia za grudzień i styczeń to w decyzji jest pis , że będzie zrealizowane 31. 01 a dlaczego ponieważ mój termin jest 20 i było od piątku 18 zbyt malo czasu . Pozdrawiam Elżbieta Radom. Jeszcze jedno jak dobrze pamiętam to w najbliższych dniach chyba 21 i 24 mją się odbyć w SA Lublin w sumie 4 sprawy . Bardzo proszę o informację z przebiegu.

      Usuń
    8. Sędzina odczytała moje żądanie o zaległe zgodnie z wyrokiem TK Ja dałam sędzinie decyzje o wznowieniu wypłaty.I wtedy ta Pani z ZUS powiedziała, ze tej decyzji nie powinnam dostać, bo wyrok mnie nie dotyczy.ponieważ emeryturę miałam naliczoną w 2007 r. .Myślałam,że mózg mi z nerwów pęknie i po dopuszczeniu mnie do głosu odczytałam to co wyżej napisałam ,gadałam jak nakręcona.Wtedy sąd zapytał o zdanie Panią z ZUS ,ktora nie wypowiedziała zdania.i potem ja zapytałam o jej dane i podstawę prawną,Pani sędzina otworzyła notatnik ipowiedziała ze ponownie rozpatrzy 28 marca.Ja się zgodziłam Pozdrawiam B.l

      Usuń
    9. DO MK ART 190 RP dotyczy orzeczen TK Kochany Pan Krzysztof na blogu wszystko nam przytoczył ,ja to wszystko sobie wydrukowałam,miałam wszystko przygotowane ,wyrok ,30 stron uzasadnienia .Pozdrawiam B,l

      Usuń
    10. Bardzo dziękuję, poszukam. M.K.

      Usuń
    11. Który tj ZUS we Wrocławiu bo ja jestem z Reymonta i tylko JEDEN raz tj zaraz po 13 listopada dostałam odpowiedź że jestem z 2008 r i wyrok mnie nie dotyczy.

      A 20 grudnia dostałam pismo z drukiem żeby określić że pobierałam pomniejszoną i w tym dniu złożyłam tez wniosek z art 135 i jak pisałam wcześniej dzisiaj (21.01.) pocztą dostałam decyzje o wznowieniu od 22 listopada -będą przelane na konto 10 lutego.
      Czekam na sprawę w SA i aż się boję jak mimo to że mam wznowioną przyjdzie ktoś z ZUSu i mi będzie chciał wszystko cofnąć.Krysia

      Usuń
    12. Pani Krysiu
      Iść do sądu z decyzją o odwieszeniu i pismem o o ograniczenie roszczenia tylko do zaległych,bo ZUS już częściowo Pani roszczenie zaspokoił wznawiając wypłatę emerytury na bieżąco. Albo jeśli do sprawy jeszcze daleko napisać to, zrobić ksero decyzji, załączyć do pisma i wysłać do sądu.
      Krzysztof

      Usuń
    13. Pani Krysiu! Mój ZUS to Pretficza.Ja dostałam decyzję 3 stycznia a pieniądze 7 stycznia.Dzisiaj się bałam w SO po artykule w gazecie prawnej i wypowiedzi P mecenas Miary.Słowa pani z ZUS mnie zmroziły ,ale byłam przygotowana przez P Krzysztofa i broniłam swoich racji.

      Usuń
  21. dziś otrzymalem informacje z ZUS przelew na 25 01 2013 "poszedł" ,rok naliczenia emerytury 2006 ,otrzymałem tez odpowiedz z centrum informacji tel. ZUS ...wszyscy co pobierali emeryture przed 2011 ,ktorym zawieszono 1.10 2011 moga dalej otrzymywac pozlozeniu wniosku do oddzialu ZUS owznowienie , co myslec o tym art w G.P.?

    OdpowiedzUsuń
  22. Brawo,ale ją Pani zagięła.Myślała, że ma do czynienia z niedouczoną i przestraszoną-a tu proszę!!! Brawo!!!
    Gratuluję i podziwiam,
    Mila

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzisiaj otrzymałam informację telefoniczną z ZUS Gdynia, że ZUS podjął decyzję wznowienia wypłaty mi świadczenia emerytalnego z wyrównaniem od 22 listopada 2012, należności powinny być przelane na moje konto dzisiaj lub jutro. Ustalone prawo do emerytury miałam w 2006 roku. Sprawa w sądzie jest w toku. Wyrok miałam pomyślny, ale ZUS złożył zapowiedź apelacji, prawdopodobnie może ona dotyczyć wypłaty zaległych świadczeń.
    Pozdrawiam Wszystkich a szczególne podziękowania dla Pana Krzysztofa,
    Małga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W piątek byłam w ZUS Białystok.Poproszono mnie o dostarczenie wniosku w związku ze zmianą stażu pracy.Kiedy zapytałam o wypłatę emerytury,odpowiedziano mi ,że dopiero po rozprawie w SO.Gdy powiedziałam,że moja koleżanka z pracy(1952),która ma też sprawę w SO,ma już wznowioną emeryturę,powiedziano mi,że każda sprawa jest rozpatrywana indywidualnie.Jeżeli ten sam oddział wypłaca jak chce,to co mówić o pracy tej instytucji.

      Usuń
    2. do anonimowego z 19:07Proszę, niech Pani zobaczy, kto podpisał ostatnie postanowienie ZUS (nazwisko inspektora) i próbuje telefonicznie dotrzeć do tej osoby, najbardziej zorientowanej w Pani sprawie.
      Małga

      Usuń
    3. Małga, z przyjemnością czytam Twój wątek.Cieszę się,że wreszcie coś drgnęło.
      Pozdrawiam
      Barbara

      Usuń
    4. Dziękuję Basiu,
      dzisiaj sprawdzałam konto bankowe ale jest bez zmian. Przypuszczam, że dostanę pieniążki 25-go, to był mój termin. Mam nadzieję, że inspektor ZUS mówiła prawdę.
      Pozdrawiam - Małga

      Usuń
  24. Gdyby premier Tusk miał jaja i szanował prostych ludzi, których wydymała rozwódka Fedak i rozwodnik Waldek to w trybie pilnym wypier....ł by na zbity ryj całe kierownictwo ZUS w Warszawie za kpiny, ktÓre ZUS robi sobie na oczach UE z realizacją wyroku TK. Wzywamy pana panie TUSK do dzieła!!!!!
    Józef

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostateczny geóżdż wbiła doradczyni Pana Prezydenta Pani W, Która przekonała Go by ten bubel prawny podpisał . E.

      Usuń
    2. Józefie!!
      ZUS tu naprawdę niewiele zawinił. Jako państwowa osoba prawna musiał w 2011 roku zawiesić nam emerytury bo tak nakazywała ustawa.A teraz przy tym całym bałaganie z odwieszaniem też jest uzależniony od MPiPS to tam należy kierować Twoje pretensje i życzenia
      pozdrawiam
      Krzysztof
      ps . można tylko mówić o wyjątkowej odporności na myślenie urzędników w terenie

      Usuń
  25. Do Pani BL. Pani walka świetna , nasuwa się jedynie pytanie dlaczego sędzia przyszedł tak "niedouczony, niedoinformowany: nie wiem jak to nazwać. Przecież to on powinien wiedzieć jaki jest wyrok TK, w gruncie rzeczy to jest przerażające jakich mamy sędziów. Pozdrawiam i życzę wygranej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Haniu! Sędzina lat ok.65 cicha, małomówna po wywodzie Pani z ZUS,ze mi się nic nie na leży i moim wystąpieniu nie umiała podjąć decyzji.ja sama byłam jak w transie,walczyłam jak lew ale przeleciał mi przez głowę artykuł z gazety prawnej ,wypowiedz Pani adwokat Miary.Pozdrawiam B.L

      Usuń
  26. mam pytanie czy Państwa emerytury były waloryzowane 1 marca 2012 o kwote 72 zł? zawieszone bo zawieszone ale winny byc aktualnej wysokosci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi waloryzacje doliczyli po wznowieniu wypłaty od 22.11.2012, chociaż nie było wyszczególnienia waloryzacji ale łatwo było się doliczyć bo w lutym miałam doliczony dodatek za staż.

      Usuń
    2. U mnie brak waloryzacji, interwenjowałam w ZUS, to mi powiedzieli, że jak miałam w marcu 2012 roku przeliczenie swojej emerytury z nową kwotą bazową(wyższy wskażnik)to WALORYZACJA SIĘ NIE NALEŻY.
      Jakoś w to nie wierzę, bo w poprzednich latach była waloryzacja i nowa kwota. Czy ZUS się wtedy pomylił? Proszę o radę co z tym robić?

      Usuń
    3. Pani Mario,
      ZUS ma rację - przeliczenie z nową kwotą bazową, albo waloryzacja.

      Usuń
  27. Elżbieta Radom21 stycznia 2013 18:28

    Droga Sandro jesteś zdecyzdowanie za grzeczna ja bym nie wytrzymała mając 2 pozytwne wyroki. Zapytałabym panienkę czy tam panią czy zna ustawę o odpowiedzialności urzędnika za to co robi i chyba suma sumarum dopilnowałabym , żeby w końcu pani została ukarana zgodnie z ustawą jak nie teraz to za chwuilę. to się nie mieści w głowie. Poszłabym do Dyrektora ZUS wyślałabym oba wyroki do centrali nie wiem co jeszcze bym zrobiła ale napewno to pani w ZUS musiałaby się strsować a nie ja . pozdrawiam Elżbieta Radom. nie wiem co ja usłyszę w SA ale Twoja sprawa jest podwójnie wygrana to nie rozmawiaj ale pisz. Rozmów się nie pamięta a na pismo trzeba odpowiedzieć i wtedy bzdur już nie można klepać. Ela Radom. Ps mnie jak głupoty opowiadają to dzwonię do skutku do centrali do COT do Oddziału aż usłyszę to co powinnam usłyszeć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu to nie tak, że jestem za grzeczna, ale jak sama wiesz sytuacja nasza była i jest jak mówi p.Krzysztof bardzo dynamiczna. Co dzień coś nowego sie działo i dzieje. Zawsze mi się wydawało, że wyrok SA będzie w pierwszej kolejności realizowany i dostanę to co mi się prawnie należy. Cierpliwie czekałam, nie mając ochoty na rozmowy z paniami z ZUS, gdyż była to tylko strata czasu.Nie orientowały sie w temacie co pogłębiało tylko moją frustrację.Do Centrali ZUS również pisałam, ale jak wiesz tam też co chwila były inne wieści. Cierpliwie czekałam do dzisiaj. Poczekam jeszcze 3-4 dni, gdyż mam takie zapewnienie że po tym terminie ZUS się do mnie odezwie.Pożyjemy, zobaczymy. U nas w Szczecinie wszyscy jesteśmy tak załatwiani. Dopiero jedna osoba otrzymała świadczenie na konto ( z tego co mi wiadomo).
      serdecznie pozdrawiam i trzymam kciuki za twoją sprawę w SA.

      Usuń
    2. Pani Elu,
      Pisze się głupoty a w szczególności przez pracowników tej przewielebnej instytucji zwanej ZUS-em. Tam każdy robi co uważa i się wcale tym nie zraża i oby dalej. Wyjaśniają mi sprawę i przywołują przepisy,które nie mają w sprawie zastosowania.
      pozdrawiam
      Ula05

      Usuń
    3. Witam,
      Pani Sandro, proszę poczekać na uprawomocnienie się wyroku (chyba, że już nastąpiło). Wówczas może Pani wysłać do ZUS wezwanie do zapłaty. Jeśli i to nie pomoże - proszę wystąpić do sądu o klauzulę wykonalności. Może groźba komornika wstrząśnie tym oddziałem.
      Pozdrawiam
      Paweł

      Usuń
    4. Pani Sandro, czy Pani dostarczyła do ZUS sama odpis wyroku z klauzulą prawomocności? Sędzia na mojej sprawie pouczyła mnie, że sąd nie musi tego robić.
      Małga

      Usuń
    5. Do ZUS-u sama dostarczyłam wyrok. Prawie na siłę wcisnęłam, bo pani nie chciała przyjąć i twierdziła, że oni go nie potrzebują bo mają. Na moje pytanie - jak to mają skoro w zeszłym tygodniu nic nie wiedzieli o sprawie ani o wyroku - pani nic nie odpowiedziała. Ponadto SA przesłał im już moje akta bo się dowiadywałam w Sądzie,co zresztą ZUS dzisiaj potwierdził. Myślę, że może teraz się to ruszy
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  28. Panie Krzysztofie bardzo dziękuję za radę.Jurto długo pracuję,ale w środę wybiorę się do ZUS i nie dam się zbyć,tak jak Pan mi doradził.Pozdrawiam.Iga.

    OdpowiedzUsuń
  29. Pani BL. Tym bardziej jestem zdziwiona. Nam potrzeba konkretnych i zorientowanych sędziów a nie bojażliwych szarych myszek . Dobrze, że Pani w tym wszystkim nie straciła zimnej krwi. Mnie w SO dla odmiany młoda p. sędzia po rozprawie skomentowała, że nie moralnie jest walczyć o emeryturę jak tyle ludzi nie ma pracy. Odpowiedziałam , pytaniem czy wg niej jest sprawiedliwie ,że w dobie kryzysu mając tak wysokie wynagrodzenia sędziowie walczą o więcej.A jak jest taką patriotką to nic nie stoi na przeszkodzie podzielić się swoim wynagrodzeniem. Zaniemówiła. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jej pani świetnie powiedziała.
      Ja bodajże wczoraj przeglądając internet natrafiłam na słowa Premiera naszego, który mówił, że prawa nabyte (chodziło o emerytury policji) to rzecz święta.Nie przypominam sobie żeby w naszej sprawie się tak wypowiedział.
      pozdrawiam

      Usuń
  30. Panie Krzysztofie! Dopiero teraz ochłonęłam i chciałam Panu podziękować za te wszystkie informacje,które czytam bardzo dokładnie.Pani z ZUS po sprawie zapytała czy jestem prawnikiem ,odpowiedziałam jej :mój brat Krzysztof jest prawnikiem.Poczułam dumę,że mam takiego mądrego brata.Przepraszam ,że "przyszyłam się".Mam tylko siostrę. Serdecznie pozdrawiam B.L

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne! Uśmiałam się.Przypomniało mi się podobne zdarzenie,o którym opowiadał mój kolega. Miał w szpitalu w innym mieście chorą matkę. Przyjechał do niej w odwiedziny, był ubrany na czarno,odbył rozmowę z lekarzem prowadzącym. Po wizycie lekarz przyszedł do jego mamy i zapytał, czy syn jest księdzem. Mama w nadziei, że będzie lepiej zaopiekowana i leczona potwierdziła. Do końca pobytu kolega grał rolę księdza.

      Usuń
  31. Elżbieta Radom21 stycznia 2013 19:35

    dzięki nie wiem kiedy sorawa będzie ale jak byłam w ZUS w piątek to pan mi powiedział , że sąd się zwrócił o moje akta więc może w lutym. Pozdrawiam Ela Radom

    OdpowiedzUsuń
  32. Elżbieta Radom21 stycznia 2013 19:45

    Przepraszam znów się śpieszyłam pisząć winno być napisane sprawa w SA. Ela Radom. To do Sandry

    OdpowiedzUsuń
  33. Panie Krzysztofir
    jestem rocznik 1953, prawo do emerytury uzyskałam w marcu 2010, 10.2011 zawieszona ze względu na kontynuowanie zatrudnienia. Teraz ZUS odwiesił mi świadczenie i wypłacił od 22.11.2012. Słyszałam,że ponieważ pracuję nieprzerwanie od momentu uzyskania świadczenia - to mogę sobie zwiększyć wysokość emerytury poprzez:
    - doliczenie okresu okresów składkowych
    - przeliczenie podstawy wymiaru świadczenia z uwzględnieniem nowych zarobków przypadających po jej przyznaniu
    Czy to rzeczywiście prawda? Jeśli tak to jakiej treści ma to być wniosek? Czy może muszą być to dwa osobne wnioski? Czy trzeba wskazywać jakieś okresy czasu? Jak długie?
    Będę bardzo wdzięczna za pomoc
    Hanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udać się do swego ZUS-u z zaświadczeniem z zakładu pracy że Pani nadal pozostaje nieprzerwanie w zatrudnieniu. Zaświadczenie musi też zawierać za okres od ostatniego przeliczenia (obliczenia) emerytury wykaz wszystkich zwolnień lekarskich i urlopów bezpłatnych (nieskładkowe). Wziąć też z płac RP-7 za okres od ostatniego przeliczenia (obliczenia) emerytury. na miejscu w ZUS bezwzględnie wypełnić stosowny wniosek (mają na to druczek)i podpisać
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
    2. Rozumiem Panie Krzysztofie że w ten sposób załatwię i doliczenie stażu pracy i przeliczenie podstawy wymiaru świadczenia?
      Hanna

      Usuń
    3. Tak Pani Haniu
      Krzysztof

      Usuń
    4. Do pani Hanny z dn.21 styczeń godz 21:31
      Pani Hanno.Podstawę emerytury przeliczą Pani /z uwzględnieniem lat po jej przyznaniu wg aktualnej kwoty bazowej/jeżeli współczynnik będzie wyższy od poprzedniego.Napiszę na własnym przykładzie-miałam współczynnik 115%,po przeliczeniu Zus wyszło116%a ponieważ ja sobie sama obliczyłam z innych lat z których wychodził współczynnik 118%,poszłam do Zus-u z pytaniem dlaczego nie z tych lat .Pani odpowiedziała,że teraz mogę złożyć nowy wniosek i obliczą mi ponownie z innych lat.Ja na pani miejscu bym się wstrzymała z przeliczeniem podstawy wymiaru emerytury do momentu ogłoszenia nowej kwoty bazowej/ukazuje się już pod koniec lutego a obowiązuje od marca/i z reguły jest wyższa od poprzedniej,więc automatycznie emerytura będzie wyższa.Pozdrawiam.A.L.

      Usuń
  34. Witam serdecznie wszystkich blogowiczów - zawieszonych!
    Zanim opiszę swoją sprawę,którą jak myślę, uspokoję bardzo wielu z Państwa w szczególności Panią Sandrę (mającą chyba identyczną sytuację jak moja) chcę bardzo, bardzo gorąco podziękować Panu Krzysztofowi za ogromne serce i wkład pracy, który włożył by pomagać wszystkim korzystającym z tego bloga.Wielkie dzięki składam również tym Wielkim osobom, które walczyły w naszej sprawie, wspierały nas, stworzyły ten blog i cały czas są z nami.
    Teraz przedstawię po krótce stan faktyczny:
    - pierwsza, wcześniejsza emerytura przyznana w 2008 roku,
    - nie pobierana ze względu na przekroczenie limitu,
    - w marcu 2011 roku złożony wniosek o wypłatę
    emerytury, po skończeniu 60-tki,
    - emerytura wypłacana do września 2011 (w czasie vacatio
    legis) potem zawieszona,
    - nie zrezygnowałam z pracy, pracuję nadal,
    - sprawa przegrana w Sądzie Okręgowym,
    - po apelacji wygrana w Sądzie Apelacyjnym 11.2012,
    - dzisiaj wpłynęły środki na konto za cały okres od
    1.10.2011 do stycznia br, chyba bez waloryzacji i bez
    odsetek,
    - decyzji ZUS jeszcze nie przysłał.
    Myślę, że to tylko kwestia czasu, że ZUS wypłaci wszystkim zawieszonym kwoty, które im się słusznie należą. Śledząc cały czas bardzo uważnie wpisy na blogu nie mogę pojąć jednej rzeczy, dlaczego nie ma jednej linii postępowania tylko każdy sąd i każdy oddział ZUS postępuje tak jak wuj na swój strój. Co miasto to inne postępowanie i trzymanie wiele osób w niepewności.
    Życzę WSZYSTKIM szybkiego i pomyślnego zakończenia sprawy. Pozdrawiam Magda z Poznania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Panie Krzysztofie za odpowiedź.
      Miło mi było ją przeczytać, tym bardziej że skierował Pan ją bezpośrednio do mnie.
      Od początku mojego śledzenia bloga podziwiam Pana bezinteresowność, cierpliwość, fachowość po prostu dobroć i chęć niesienia pomocy potrzebującym. Bardzo cenię i szanuję Pana godną naśladowania postawę, która niestety jest już w obecnych czasach rzadko spotykaną.
      Chciałabym jednocześnie zapytać czy ma Pan może informacje czy do tej pory ktoś otrzymał już zaległe emerytury?
      Życzę dużo zdrowia Panu i Pana rodzinie życząc Pana Żonie szczęśliwego i szybkiego finalu.
      Pozdrawiam Magda z Poznania

      Usuń
    2. Magdo, czekałam na informację od Ciebie.Jestem spokojna,jeszcze trochę muszę czekać by cieszyć się tak jak TY. P O W O D Z E N I A
      Pozdrawiam
      Bożena

      Usuń
    3. Pani Magdo,
      bardzo sie cieszę i serdecznie gratuluję pozytywnego zakończenia sprawy. U mnie sprawa wygląda tak samo jak u pani (emerytura 2008, wygrana apelacja w SA w listopadzie). Myślę, że w końcu również się doczekam takiego zakończenia sprawy, chociaż nasz ZUS działa zdecydowanie wolniej niż inne oddziały.No ale na to nic nie można poradzić.
      serdecznie podrawiam

      Usuń
    4. Pani Magdo!
      To wszystko z pośpiechu i bałaganu jeśli chodzi o ZUS, Decyzje z Centrali docierają w różnych okresach, od chwili wyroku kila razy zmieniały się wytyczne Centrali dla terenu, więc urzędnicy w terenie trochę pogłupieli i stąd jak myślę te różnice, a po za tym opór materii - "jak to, mają wypłacać te zawieszone" - to też niektórym pracownikom ZUS ciężko wchodzi do głów. Ale z sądami jest niestety tak jak Pani pisze "każdy ....... na swój strój". Sądy w tym kraju uważają się za coś wyższego od reszty obywateli, ta niezależność i niezawisłość i swobodna ocena materiału procesowego niektórym sędziom poprzewracała w głowach. Dlatego trzy panie sędziny z SA w Łodzi wydały już 5 negatywnych wyroków oddalając apelacje i to jeszcze przed ukazaniem się uzasadnienia, one sądziły "lex gazeta" na podstawie komunikatu prasowego TK i pozwoliły sobie na zmianę brzmienia wyroku TK zamieszczonego w Dzienniku Ustaw. Te biedne osoby będą musiały składać kasacje do SN. I nic na to nie poradzimy, "Polska to jest dziwna kraj" jak mawiał Zulugula. CENZURA
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
    5. Panie Bożeno i Sandro!
      Trzymam kciuki za Wasze sprawy i wierzę mocno w to, że niebawem będzie ich szczęśliwy finał.
      Będę kibicować Wam Panie cały czas do końca i jeden dzień dłużej i ucieszę się z dobrego i pozytywnego zakończenia sprawy.
      Śledziłam wszystkie wpisy na blogu i bardzo, bardzo podobają mi się i podnoszą na duchu rozmowy pomiędzy niektórymi zawieszonymi (w tym oczywiście Paniami) a niesamowicie wręcz Dobrym Panem Krzysztofem. Wszyscy jak jeden mąż korzystamy z JEGO informacji, podpowiedzi i doradztwa. To jest piękne i na długo zostanie w mojej pamięci.
      Pozdrawiam Magda z Poznania

      Usuń
    6. Magdo.
      Dziękuję bardzo za miłe słowa.
      Jest to PIĘKNE jak sama piszesz.Też tak uważam.
      ODWIEDZAJ NAS.
      Zapraszam.
      Bożena

      Usuń
    7. Dołączam się słów Bożeny, wielkie dzięki za przemiłe słowa.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  35. ZUS w Szczecinie !
    Chyba zaczął wyplacać.
    Dziś wpłynęły na moje konto pieniążki z Zus w Szczecinie. Wygląda mi na to,że jest to wypłata od 22 listopada do stycznia . Wniosek o wznowienie wypłaty zawieszonej emerytury oraz drugi wniosek o wypłacenie emerytur zaległych złozylam 28 listopada.
    Wcześniej skierowałam sprawę do SO w Sycyecinie, która przegrałam. Nie odwozwaam si do SA,
    Emeryturę przyznano mi i zaczęłam ją pobierać od marca 2009 roku.
    Będę się zastanawiać nad dalszymi krokami w sprawie odzyskania emerytur zaległych ( 01.10.2011 - 22.11.2012 ). Urszula

    OdpowiedzUsuń
  36. Byłam dziś w ZUSie na warszawskim Ursynowie. Pani pogrzebała w komputerze, poklikała, i powiedziała, że termin wypłaty mam na 22.01 czyli jutro. Mają mi przelać na konto emeryturę od 22 listopada. O zaległych nic nie wiedzą, czekają na wytyczne.
    Moja sytuacja: normalna, nie wcześniejsza emerytura naliczona w 2007, wstrzymane świadczenie z powodu kontynuowania zatrudnienia, zaczęli mi wypłacać w 2009, wstrzymali w październiku 2010. Pracuję nieprzerwanie, nie zwolniłam się.
    Jak jutro wpłyną pieniądze na konto - dopiszę tutaj. Kinga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście wstrzymano w 2011, a nie w 2010 :)

      Usuń
    2. Dostałam dziś pieniądze na konto. Ponieważ nie do stałam żadnego druku, nie wiem, czy to zwaloryzowane, czy przeliczone (dostarczałam RP-7), czy za listopad od 22 policzyli, nic nie wiem. Ale pieniądze są. Teraz czekam na wyjaśnienie i decyzję o wysokości świadczenia. No i czekam na zwrot niesłusznie zawieszonej emerytury - z odsetkami. Obawiam się jednak, że w tej sprawie trzeba będzie iść do sądu. Pozdrawiam, Kinga

      Usuń
  37. Witam ... W dniu dzisiejszym tesciowa otrzymala decyzje o wzowieniu emerytury z zus w Plocku ...( 1 decyzja negatywna inpo wielkich bojach z Departamentem i zusem w Plocku nareszccie sie docxekalismy...) oczywiscie co do zaleglych standard " w pozniejszym terminie"
    Tesciowa
    Naliczona w 2007 r, pobierac zaczela po ukonczeniu 60 lat czyli w styczniu 2010 ...
    Dziekuje za pomoc p. Krzysztofowi i pozdrawiam wszystkich .
    Mariusz

    OdpowiedzUsuń
  38. A w Łodzi ciągle cicho ani wypłat ani odpowiedzi. Teresa z Łodzi

    OdpowiedzUsuń
  39. czy ktoś miał już sprawę w Sądzie Apelacyjnym w Krakowie i jakie jest rozstrzygnięcie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja czekam na rozprawe w sa, mam juz termin wyznaczony, tez nic nie wiem,emerytura nie odwieszona J.

      Usuń
    2. KRAKOW,czy w tym miescie nie ma zawieszonych emerytow,odezwijcie sie.J.

      Usuń
  40. Witam,przed chwilą rozmawiałam z ZUS Szczecin-ZNOWU MAJĄ JAKIEŚ NOWE WYTYCZNE!!!Na tę chwile nie wiadomo czy będą wypłacać od listopada czy od stycznia? Czy wogóle będą???Pani była naprawdę miła i mocno zestresowana sytuacją,ale ja już mam naprawdę serdecznie dość tego wszystkiego!Czyżby znowu jakieś INNOWACYJNE interpretacje tego co było wczoraj pewnikiem? PANIE KRZYSZTOFIE TYLKO W PANU NADZIEJA!!!Pozdrawiam-Barbara Szczecin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to właśnie te wytyczne z 18 -tego (piątek)
      dostały je wczoraj i to są te "nowe wytyczne"
      Krzysztof
      ps. a, że zmieniają to co było do tej pory 0 180% to urzędniczki wpadły w popłoch, trochę mi ich żal , do piątku wiedziały że ci co wsadach to do sądu a wczoraj się dowiedziały ,ze nie i że one maja to załatwiać, w dodatku odkręcać swoje wcześniejsze decyzje i pisma, każdy by był wnerwiony
      Krzysztof

      Usuń
    2. Pani Basiu ze sSczecina!
      Ja wczoraj tj 21.01.2013 dostalam ze szczecińskiego oddziału ZUS wpłate na konto (opisalam to wczoraj 21.01.2013 o godzinie 22,59 ). Mysle ,ze wypłacą wszystkim po kolei, bo niby dlaczego mieliby mnie wyróżnić Nie dostałam natomiast zaległych pieniążków, ani żadnej decyzji pisemnej w tej sprawie. Mysle ,ze lada dzien nadejdą pisemne decyzje.
      Urszula

      Usuń
    3. Tylko w jakiej kolejności P.Urszulo?I jakie wyróznienia ma Pani na myśli?Odwieszenie i wypłata należy się jak psu kośc.Ja czekam do piatku.W piątek sprawdzam czy są pieniądze,jeżeli nie dzwonie do dyrekcji.

      Usuń
    4. Pozdrawiam Baśka Szcz

      Usuń
  41. Napisałam skargę powołując się na art. 135 ust. 1 do ZUS i wczoraj otrzymałam odpowiedź - Pani skarga zostala przesłana do Sądu. Ciekawe jak długo jeszcze lubelski ZUS będzie się tak bawić z nami. Czy nie szkoda naszych pieniędzy na takie listy zamiast wypłacic nam zaległe pieniądze. Szok. Ewa z Lublina

    OdpowiedzUsuń
  42. UZUPEŁNIENIE do postu z godz. 08.42.Pani z ZUS Szczecin w rozmowie telefonicznej wyraziła się,że mają "PROBLEMY Z OSOBAMI KTÓRE NIE SKOŃCZYŁY 60 lat"(cytat).Ja skończyłam 60 lat pod koniec grudnia,więc wznowienie (CHYBA???) będę miała od STYCZNIA.Dokładnie tylko tego się dowiedziałam o godz.08.20 w Szczecine.Pozdrawiam - Barbara Szczecin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Basiu
      problem z osobami poniżej 60-tki jest pewnie banalny, te osoby mają ograniczenia wypłat w zależności od dochodu czy to 70% czy 130% i wyliczenie ich emerytur od 22 listopada przez ZUS jest bardziej skomplikowane no i one muszą dostarczyć dokumenty z zarobkami i pewnie o to chodzi w tej sprawie
      Krzysztof

      Usuń
  43. Pani Urszulo ze Szczecina czy wmiosek który Pani złożyła o wznowienie 28 XI.2012r. ZUS Pani zwrócił razem z decyzją odmowną? Bo dla mnie wszystko odesłali z decyzją odmowną,że mój organ odwoławczy to sąd bo tez sie odwoływałam.W tej sytuacji nie wiem czy ponownie coś pisać do ZUS czy sami mi odwieszą.Pozdrawiam.Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Iwono!
      Wniosek do ZUS zlozyłam 28 listopada 2012 (dokladnie to złozyłam 2 wnioski - jeden o wznowienie wyplaty emerytury , a drugi o wypłatę zaległej/zawieszonej emerytury.) zostały przyjęte bez uwag. W międzyczasie sprawdzałam w ZUS ( telefonicznie ) czy wnioski są "załatwiane" i uzyskałam potwieredzenie,ze wnioski są , ale dopiero w styczniu nastapi rozstrzynięcie. żadnej decyzji odmownej nigdy nie otrzymalam. Jestem rocznik 51 - w 2011 roku skończyłam 60 lat.
      Wczesniej wniosłam sprawę do SO i przegrałam - od tej przegranej nie odwoływałam się .
      Wyrok SO się uprawomocnil.
      Więcej nie dzwonilam do ZUS.
      Wczoraj na moim koncie pojawiła sie wyłata za okres od Wyroku TK. Czekam na dokumenty w tej srawie ( naliczenie, obliczenie , rewaloryzację ? .....)
      Urszula

      Usuń
  44. A co ma piernik do wiatraka. Dlaczego mają problemy z osobami, które nie skończyły 60 lat? O co tu chodzi? Niedawno mieli problemy z osobami z emeryturą z roku 2007,2008, a teraz inny problem. Co ten Szczecin znowu wymyśla.

    OdpowiedzUsuń
  45. Panie Krzysztofie
    Serdecznie dziękuję za wsparcie i wykonanie tel. do Inspektoratu Lubartów. Proszę sobie wyobrazić, że zadzwoniłam dzisiaj z samego rana, tak jak pan radził do p. Deleś, która obiecała zająć się moją sprawą, po wejrzeniu w dokumenty. Pani kierownik była bardzo miła i poinformowała mnie, że wczoraj w ogóle nie było jej w pracy.Jestem powtórnie umówiona na tel. za 1 godz. Jeśli chodzi o wczorajszą niefortunną moją rozmowę z ZUS Lubartów, to miałam prawo myśleć, iż rozmawiam z osobą kompetentną p. Beatą Rogalą, bo jej nazwisko widnieje pod ostatnią negatywną decyzją w spr. mojej wypłaty b. emerytury, z pouczeniem o wznowieniu sprawy w SO Lublin, a jakże się myliłam opisałam wczoraj. Wkrótce poinformuję o mojej następnej rozmowie z ZUS Lubartów.
    Kochany Panie Krzysztofie jest Pan NIEOCENIONY i podziwiam, że "chce się Panu chcieć".
    Pozdrawiam
    Grażka z Lublina

    OdpowiedzUsuń
  46. Witam Drodzy Emeryci, moje dokumenty z Sądu Apelacyjnego z Katowic wpłynęły do Wydziału Prawnego w ZUS Sosnowiec 14.01.2013 r. (ubiegły poniedziałek). Dziś zadzwoniłam do tego Wydziału i otrzymałam informację, że pani macenas dzisiaj zajmie się moją sprawą i może jutro z właściwą opinią przekaże do dalszej realizacji (pewnie do aprobantki ZUS). O treści wyroku pisałam już wcześniej, przypomnę tylko, że ZUS musi mi zwrócić zaległości i bieżące wypłaty. Zobaczymy, co p. mecenas napisze w opinii w odniesieniu do odsetek. Jak się tylko dowiem, to natychmiast napiszę na blogu. Znając życie, nie dowiem się pewnie wcześniej niż w czwartek. Pozdrawiam K.L. Katowice

    OdpowiedzUsuń
  47. Pani Sandro!Dokładnie taka informację telefoniczną otrzymałam dzisiaj z ZUS SZCZECIN z komentarzem,że jest to całkiem nowe wytyczne.Naprawdę nie mam zdrowia na telefony do nich,czekam "co los przyniesie".Pomimo wszystko mam nadzieję,że będzie OK!Myślę,że Pani sprawa jest POZYTYWNIE OCZYWISTA ze względu na uprawomocniony wyrok SA.Aha moje trzy koleżanki otrzymały już pieniądze na konto z ZUS Szczecin,ale wszystkie miały wcześniej ukończone 6o lat.Pozdrawiam serdecznie- Barbara Szczecin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę ,że wszyscy widzą jak się z ZUS-em ze Szczecina rozmawia i dlatego ja miałam taki opór żeby do nich dzwonić albo chodzić. A co do mojej sprawy to czuję że nie obędzie się bez interwencji dodatkowej z mojej strony. Obym się myliła.Po wczorajszej mojej wizycie u nich w zasadzie już dzisiaj rano powinnam mieć telefon co jest z moją sprawą.Ale widać, że im się nie spieszy.
      pozdrswiam serdecznie

      Usuń
    2. Pani Basiu ,jeżeli mogę zapytać - od którego miesiące koleżanki miały wypłacone świadczenia i czy powiedziano pani dlaczego wypłacają tym co mają ukończone 60 lat ?
      pozdrawiam

      Usuń
    3. Kobitki ze Szczecina
      Z 60-kami nie ma problemów bo nie mają ograniczeń z tytułu zarobków a te przed 60-tkąmuszą dostarczyć zaświadczenia a aktualnymi zarobkami (70-130%), moim zdaniem to o to chodzi
      Krzysztof

      Usuń
    4. Ja wcale nie musiałam dostarczać zaświadczenia z aktualnymi zarobkami tylko przysłano mi druk na którym miałam zaznaczyć KRZYŻYKIEM czy będę pobierała emeryturę pomniejszoną czy nie.
      I tyle. Nie mam jeszcze 60 lat.
      Dostałam decyzję o odwieszeniu emerytury od stycznia 2013 z wyrównaniem za XI, XII.2012 r.

      Usuń
  48. Pani Sandro,wypłacone miały od 22.01.2012r.A dlaczego wypłacają tym 60 letnim naprawde nie zrozumiałam wywodu Pani z ZUS.Muszę przyznać,że byłam w szoku w czasie tej rozmowy - szczególnie po wczorajszych super pozytywnych wiadomościach z bloga.No cóż,może jutro będą NOWE WYTYCZNE TYM RAZEM POZYTYWNE DLA NAS.Serdecznie tego sobie i WSZYSTKIM ZAWIESZONYM życzę!!!Pozdrawiam - Barbara Szczecin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Pani wypowiedzi widać, że Pani w ZS nie do końca wyjaśniła o co chodzi, a chodzi pewnie o Pani dochód (wynagrodzenie). Wiadomo, że 60 latek może zarobić bez ograniczeń. Pan Krzysztof to wyżej już tłumaczył.

      Usuń
  49. Panie Krzysztofie, chyba niekoniecznie o to chodzi.Od dzisiaj są NOWE WYTYCZNE a odnośnie zarobków mam ZŁOŻONE W ZUS aktualne do XII.2012r.Rozmawiałam z Panią z ZUS DZISIAJ O GODZ.8.20,twierdziła,że wznowią mi emeryture(chyba?)od stycznia 2013r.Nadmieniam,że 60 lat skończyłam 27.12.2012r.Naprawdę dokładnie piszę to co dzisiaj rano usłyszałam.Pozdrawiam - Barbara Szczecin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Basiu zastanawiam się tylko dlaczego oni chcą pani wypłacić od stycznia. Jak już to wszystkim wypłacali od 22 listopada 2012 r. Bardzo ciekawe
      pozdrawiam

      Usuń
    2. Pani Basiu rozmawiała pani dzisiaj z ZUS i nie dowiedziała się pani jakie to są nowe wytyczne. Być może dzisiaj dopiero dostali te wytyczne z 18 stycznia.

      Usuń
  50. DoUrszuli ze Szczecina 21.01
    Nie ma sie co zastanawiać tylko pisać skargę o zaległe do SO
    zostało na to 30 dni
    Mila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy na to jeszcze 30 dni czasu.
      Może te mądrusie jeszcze coś ustalą - i wszystkim " z klucza" wyplacą zaległe, zeby nie zarzucać sądów sprawami.
      Jesli nie doczekam sie to oczywiście nie przeciągając terminu zlożę skargę do sądu o wznowienie srawy ( w sprawie moich emerytur zaległych ).
      Urszula

      Usuń
  51. Oddział III ZUS w Warszawie - dziś emerytura od 22 listopada na koncie.Emerytura wcześniejsza od 2003 r. -zawieszona (nadal pracuję).Decyzji jeszcze nie otrzymałam.
    Pozdrawiam wszystkich.
    Maria z Warszawy.

    OdpowiedzUsuń
  52. Pani Milu
    Jaką skargę, na co? czy pani Ula ma decyzję ZUS odmawiająca jej wypłaty zaległych? Skarżyć można tylko decyzję administracyjną, do Sądu można co najwyżej wnieść pozew o zapłatę albo o odszkodowanie , ale to do izby cywilnej a nie izby pracy, trzeba wyliczyć ile żądamy i wnieść wpis od tego.Będziemy się mogli skarżyć jeśli ZUS wyda decyzje o odmowie wypłaty zaległych świadczeń na razie nie ma czego skarżyć
    pozdrawiam
    Krzysztof

    OdpowiedzUsuń
  53. Wychodzi na to, że ci którzy poszli do sądu ze skargą o niesłuszne zawieszenie emerytury będą teraz czekać w nieskonczoność. Dziś byłam w ZUS-ie i Pani powiedziała, że musze czekać za wyrokiem sądu okręgowego, który uchyli poprzedni wyrok. W sądzie natomiast powiedzianio mi że sparawa trafi na wokandę w drugiej połowie MARCA jak dobrze pójdzie. Czyli tak- ci którzy się nie odwoływali to mają już na koncie bieżące emerytury od 22 listopada, a ci waleczni będą czekać jak to w tej Polsce jest????. Pozdrawiam Elżbieta.

    OdpowiedzUsuń
  54. Pani Sandro,ja po prostu ZBARANIAŁAM jak usłyszałam,że od stycznia.Dość szybko zakończyłam rozmowę,bo chyba się bałam,że za chwile dowiem się,że WOGÓLE nie odwieszą mojej emerytury,bo mnie wyrok TK nie dotyczy.Więc zastosowałam metode "na strusia" ze wzgledu na swoją słabą odporność psychiczą.Niestety ciągle pamiętam o wypowiedziach p.KAROLINY MIARA w PAMIĘTNYM ARTYKULE i jednak obawiam się,że może mieć rację..Mam nieustanną nadzieję,że efekt końcowy naszych perypetii będzie dla nas korzystny.Pozdrawiam - Barbara Szczecin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale panią rozumiem, bo ja miałam tak samo jak mi powiedzieli, że wyrok TK mnie dotyczy, bo emeryturę miałam naliczoną w 2008 roku. Było to tuż przed świętami, także w święta miałam o czym myśleć. Zastanawiam się jak takie traktowanie emerytów przez urząd się nazywa. Bo w zakładzie pracy istnieje takie pojecie jak mobing, a to co ZUS-y z nami wyrabiają to co jest?
      pozdrawiam i głowa do góry musi być dobrze

      Usuń
    2. sorry błąd:powinno być "że wyrok TK mnie nie dotyczy"

      Usuń
    3. Pani Sandro!
      Ja miałam to samo .Jestem zawieszona 2007 i tez usłyszałam , że wyrok TK mnie nie dotyczy. Słusznie Pani zauważyła , praktyki mobbingopodobne występują , jak widać , nie tylko w zakładach pracy. Trzeba się oblec w słoniową skórę i robić swoje. Niech się Pani trzyma! A

      Usuń
  55. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  56. Panie Krzysztofie pisze Pan tak - "wznawia się wszystkim niezależnie od tego czy mają sprawy w sądach czy nie i niezależnie od daty pierwszego wniosku w sprawie obliczenia emerytury, czy to rok , 2005, 2006, 2007, 2008 czy też 2009 lub 2010.
    ZUS twierdzi inaczej, ci którzy się odwoływali dosądu muszą czekać za wyrokiem, a to może potrwać kilka miesięcy, potem wyrok musi się uprawomocnić i dopiero ZUS może wypłacić odwieszone od 22 listopada emerytury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Boże !!!!!!
      Przepraszam, ale już tyle razy wyjaśniałem. Do 18 stycznia w ZUS (inspektoraty terenowe) obwiązywały wytyczne Centrali mówiące,że "sądowi" ze wszystkim maja być odsyłani do sądu. Teraz to się zmieniło i "teren" ma ich traktować tak jak tych co się nie odwoływali i wznawiać im emerytury od 22.11.2012 r, albo od miesiąca złożenia wniosku jeśli złożyli wniosek po 24 grudnia. Ale te nowe wytyczne wyszły pewnie z centrali w piątek po południu jeszcze nie wszyscy pracownicy się z nimi zapoznali i stąd różne odpowiedzi. Nie bądźmy tacy niecierpliwi, dajmy tym terenowym ZUS-om kilka dni czasu na oswojenie się z nową sytuacją, trochę mi żal tych ludzi, co tydzień każe się im robić tę samą rzecz inaczej, niektórzy już całkiem zgłupieli. Proszę przeczytać wpis z 13:30, tam jest dokładna fotografia tego jak być powinno, ale pisałem, cierpliwości, nie wszędzie będzie od razu wszystko zgodne z nowym stanowiskiem centrali.
      Jak Pani pisze "ZUS twierdzi" to proszę podawać gdzie, w jakim mieście, z którego roku ma Pani pierwsze naliczenie no i wypadałoby się podpisać choćby inicjałami
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
  57. Pan Krzysztof ma rację. Sprawa w SO,emerytura wypłacona od 22.11.2012 do stycznia 2013 Poznań

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ZUS wypłacił od 1 grudnia 2012 i powołuje się na datę złożenia ostatniego wniosku z 19 grudnia, wcześniejsze wnioski mi odesłał.

      Usuń
  58. Teresa / 2008 /22 stycznia 2013 13:17

    TO nieprawda. Ja mam sprawę w SA 24.01.2013r. Wznowienie wypłaty emerytury otrzymałam decyzją w dniu 18.01.2013r.a pieniążki na konto wpłynęły dwa dni wcześniej.ZUS Biłgoraj.

    OdpowiedzUsuń
  59. Witam Wszystkich.
    Dzisiaj rano zadzwoniła do mnie Pani z ZUSu z zapytaniem, czy mój numer konta w banku jest ten sam co dawniej, bo będą przelewać wznowione emerytury (jak Pani powiedziała:"zgodnie z wyrokiem Trybunału") od listopada 2012r.
    Decyzję na piśmie mam otrzymać niebawem, a co do zaległych emerytur, to jeszcze nie wiedzą i trzeba czekać.
    Wcześniej złożyłam dwukrotnie pisma o wznowienie (1.-na podstawie wyroku TK, 2.- w oparciu o art 135), ale oba odesłano mi z adnotacją, że mam wnieść sprawę do sądu, bo ZUS nie jest władny zmienić wyroku jaki zapadł w sprawie mojej emerytury (oczywiście przegrałam w SO, jak wszyscy).
    Zgodnie z wymaganiem ZUSu złożyłam stosowny wniosek w SO i ciągle czekam na termin rozprawy.
    Wracając do dzisiejszej rozmowy telefonicznej, zapytałam, czy mam ponownie wnieść pismo o odwieszenie, lub dostarczyć jeszcze raz te odesłane, ale powiedziano mi, że nie trzeba, bo oni sami mi odwieszają.
    Tak więc sprawa powoli sama się wyjaśnia :).
    Dodatkowe informacje: emeryturę miałam naliczoną w 2006 r i zawieszoną, bo nie zwolniłam się z pracy, potem miałam wypłacaną, tak jak wszyscy, kiedy tylko przepisy to umożliwiły i znowu zawieszoną, aż do teraz. Ciągle pracuję, nie zwalniałam się nawet na jeden dzień. Należę do ZUSu Oddział w Wałbrzychu, Inspektorat w Świdnicy, woj. dolnośląskie.
    Dziękuję za wszelkie porady i wzory pism, które są zamieszczane na tym blogu; bardzo mi pomogły :) i myślę, że wszyscy doczekają się pozytywnego zakończenia swoich kłopotów.
    Pozdrawiam. Anna

    OdpowiedzUsuń
  60. Moja koleżanka dowiadywała się wczoraj w Oddziale .... ZUS Olsztyn, i otrzymała informację, że ZUS ma obowiązek pobrać nasze akta z Sądów i naliczyć wypłatę emerytury, nastepnie akta z powrotem zwrócić Sądowi. Pozdrowienia i życzenia dla wszystkich dziadków zawieszonych i odwieszonych z naszego bloga życzy Wanda z Mazur

    OdpowiedzUsuń
  61. Witam ponownie!Jestem b.ciekawa czy ZUS SZCZECIN odwiesił emeryturę komuś z Zachodniopomorskiego przed ukończeniem przez emeryta 60 lat? Jeżeli tak to bardzo proszę o informację na blogu. Pozdrawiam- Barbara Szczecin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim otoczeniu nikomu. I wyglada na to, że znowu coś ZUS kombinuje. Dwie godziny temu dzwoniłam w swojej sprawie (dla mnie banalnie prostej:emerytura od 2010 roku, nie odwołwałam się do sądu)i usłyszałam, że znowu są nowe wytyczne, a w piątek otrzymali aż 3 różne.
      Jestem z 1953 roku,czyli wg ZUS "niepełnoletnia" a tych jak Pan Krzysztof pisał obowiązują ograniczenia z tytułu zarobków. Jestem ciekawa jak potraktuja moje dokumenty? Złożyłam wniosek o wznowienie 29.11.,a w grudniu zaświadczenie o zarobkach w rozbiciu miesięcznym za okres 1.01.2012 do 31.11.2012r. No i zaswiadczenie do doliczenia stażu. Moim zdaniem to powinno wystarczyć.
      A co zrobią urzędnicy? Niewiadomo, bo oni działają na zwłokę...
      Pozdrawiam serdecznie Iga

      Usuń
  62. Pani Barbaro jesli ktoś taki jest co spelnia warunki to bedzie miał odwieszoną tzn emerytura naliczona przed 1 stycznia 2011r dochody odpowiednio 70 lub 130% sredniej

    OdpowiedzUsuń
  63. do Anonim z godz. 14.34 - Niby tak,ale
    są "nowe wytyczne" co(niestety!) potwierdza p.Iga z godziny 14.43. Ja informację o NOWYCH WYTYCZNYCH otrzymałam telefonicznie o godz.8.20 w ZUS SZCZECIN.Jakie one(nowe wytyczne) są - nie udało mi się zrozumieć bo Pani bardzo enigmatycznie tłumaczyła.Pozdrawiam -Barbara Szczecin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam ale jakie "nowe wytyczne"? Wytyczne z 18 stycznia pewnie wyszły do "terenu" pod koniec dnia, w poniedziałek nie wszyscy w inspektoratach zdążyli się z nimi zapoznać, a zresztą ja się tym pracownikom nie dziwię, już kolejny raz tę samą rzecz każe im się robić inaczej, niektórzy od tego zgłupieli. Czy nie można tym ludziom dać dwa trzy dni czasu żeby się dostosowali do nowej sytuacji? Musimy być tacy niecierpliwi? Musimy wszystko mieć na wczoraj? A zresztą te wytyczne są użytku służbowego czy wewnętrznego i trudno się dziwić pracownikom , że nie chcą wszystkiego ujawniać, boją się konsekwencji.
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
    2. Chyba puszczają nam nerwy, jednak to chyba nic nie da.
      A Bydgoszcz milczy.
      Zofia z Bydgoszczy

      Usuń
  64. jesli tłumaczyła tak, by emeryt nie zrozumiał, to należy wnioskować, że jest dobrze!
    Pozdrawiam. Elzbieta- ZUS Płock

    OdpowiedzUsuń
  65. Dzień dobry Panie Krzysztofie
    Złożyłam wniosek o wznowienie wypłaty zawieszonej emerytury w dniu 6 stycznia z art. 135 ust 1. otrzymałam odpowiedź z dniu a 11 stycznia 2013r,że do czasu rozstrzygnięcia sprawy przez sąd postępowanie w tej sprawie w organie rentowym ulega zawieszeniu. Jestem po wyroku sądu z Piotrkowa Tryb z lutego 2012 i z Sądu Apelacyjnego z Łodzi z dnia 28 listopada 2012 r oba negatywne. Po przeczytaniu informacji Pana zadzwoniłam do ZUS w Tomaszowie Maz.
    Pani z ZUS wyjaśniła,jak dostarczę ksera wyroków z sądów to dopiero mi da odpowiedź. Powoływałam się na wytyczne z 18 stycznia, nic na to nie odpowiedziała.
    Pozdrawiam Zofia

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To po wyroku TK zapadl negatywny wyrok,co teraz,to przerazajaca informacja

      Usuń
    2. Pani Zofio, strasznie mi przykro, ale Pani niestety ma najgorszą sytuacje z możliwych musi Pani czekać na pieniądze do uwzględnienia skargi kasacyjnej przez SN, wcześniej ZUS Pani niczego nie wypłaci bo nie może bo taki jest pełnomocny wyrok SA
      Krzysztof

      Usuń
    3. Anonimie z 17:05.
      Pisałem o tym wyroku na blogu już kilkakrotnie, pierwszy raz około 15 grudnia to Sąd Apelacyjny w Łodzi jest taki mądry, ale wiadomość nie jest nowa, a po za tym w Łodzi jest już 5 takich wyroków niekorzystnych dla emerytów. Na szczęście nie ma jeszcze takich sygnałów z innych miast. Proszę czytać mój dzisiejszy nowy artykuł na blogu
      Krzysztof

      Usuń
    4. Czy dobrze mysle,jezeli SN odrzuci kasacje to bedzie to sygnal b niekorzystny dla emerytow bo sady beda braly ten wyrok przy orzecznictwie J.

      Usuń
    5. Pozdrawiam Panią Zofię , będzie dobrze , chociaż trochę później. Przerażająca jest nieznajomość prawa na tak wysokim szczeblu władzy sadowniczej. Niech się Pani trzyma!A

      Usuń
  66. Co wy ciągle piszecie o tych "ukończonych" lub "nieukończonych" 60 latach.
    Przecież to jest proste i logiczne - większość osób które pracuje a ma nieukończone 60 lat osiąga dochód z pracy więc wg.obowiązujących CAŁY CZAS przepisów dostanie wyliczoną emeryturę "pomniejszoną" ,natomiast jak ktoś ma już 60 lat skończone to zgodnie z obowiązującymi CAŁY CZAS przepisami wysokość jego emerytury nie jest już ograniczona i ma wypłacaną CAŁĄ emeryturę.
    Niektórzy piszą i nie wiedzą o czym....i potem wynikają z tego niepotrzebnie niedomówienia i nerwowość.
    Biedny Pan Krzysztof - pisze jasno i zrozumiale a są jeszcze tacy co dalej nic nie rozumią i motają,motają ,motają..
    Ludziska - ogarnijcie się i włączcie myślenie :)
    Karol.

    OdpowiedzUsuń
  67. Szanowny Panie Krzysztofie,
    w momencie, kiedy już zaczęło się nam wydawać, że sprawy idą w dobrym kierunki - do grona interpretatorów wyroku TK przyłączył się Oddział ZUS w Olsztynie. Na mój wniosek o wznowienie wypłaty świadczeń, w trybie art. 135 (1), Oddział ZUS w Olsztynie przesłał mi w Dniu Dziadka takie o to życzenia:
    „ ….informuję, że wniosek Pana z dnia 19.12.2012 r. zostanie rozpatrzony po nadesłaniu Wyroku Sądu Okręgowego w Olsztynie w sprawie Pana skargi dotyczącej wstrzymania wypłaty emerytury od 01,10.2011 r. Tak więc obecnie brak jest podstaw do wznowienia wypłaty emerytury”.
    Nie zaskakuje mnie stanowisko Oddziału ZUS w Olsztynie, chociaż powinno w świetle aktualnych wyjaśnień Centrali ZUS, że w dniu 18 stycznia br. wszystkie jednostki terenowe dostały wytyczne i obecnie wznawia się wypłaty emerytur na bieżąco, wszystkim którzy złożyli wniosek w trybie art. 135 ust. 1 ustawy emerytalnej, od dnia ustania przyczyny zawieszenia, tj. od dnia 22 listopada 2012 r. czyli od dnia ogłoszenia wyroku TK i to niezależnie od tego czy mają sprawy w sądach czy nie i niezależnie od daty pierwszego wniosku w sprawie obliczenia emerytury, czy to rok : 2005, 2006, 2007, 2008, czy też 2009 lub 2010.
    Dziwi mnie już tylko jedno: po jaką cholerę Oddział ZUS w Olsztynie wysyła mnie do Sądu Okręgowego w Olsztynie (sic!!!), a nie do Sadu Apelacyjnego w Białymstoku, do którego składałem apelację od wyroku wspomnianego Sądu w Olsztynie? A teraz retoryczne pytanie: czy jest to tylko głupota urzędnika, czy kolejna próba zagmatwania sprawy?
    Jestem pracującym nadal emerytem, z emeryturą naliczoną w 2008 r. - po osiągnięciu wieku emerytalnego i zawieszoną od 1.10.2011 r. Pozdrawiam. Janusz z Olsztyna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę iść do inspektoratu zażądać spotkania z naczelnikiem od emerytur, czy dyrektorem i zrobić awanturę powiedzieć, że Pan wie co Centrala kazała im robić jakie dostali wytyczne 18-go stycznia i niech Panu nie wciskają ciemnoty, zażądać aby przy Panu dzwonili do Warszawy na Szamocką. niestety pisaniem niewiele się załatwi
      Krzysztof

      Usuń
  68. Witam. Nie wiem czy dobrze myślę, lecz, czy nie można na sędziego z Łodzi złożyć skargi do prezesa sądu i RPO . Może niech przeanalizuje orzecznictwo. Ponieważ widzę ,że dołączyła do nas jeszcze jedna Hanna będę się podpisywała Hanna 1 .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  69. Sąd jest niezależny, niezawisły i dysponuje swobodą oceny materiału procesowego. Nic sędziemu nie można zrobić. To nie chodzi o jednego sędziego z Łodzi tylko wszystkie składy po 3 sędziów (chyba 3 składy więc sędziów 9), które orzekają w Izbie pracy i ubezpieczeń w Apelacji Łódzkiej. Umówili się chyba i wszyscy stosują jedną linie orzekania. Pozostają niestety tylko skargi kasacyjne do SN
    pozdrawiam
    Krzysztof

    OdpowiedzUsuń
  70. Od kilku dni uważnie czytam wpisy odważę się określić Was jako Koleżanki i Kolegów "w drodze po swoje" . Nie wiedziałam , że taki blog istnieje i radziłam sobie sama . Dotychczas bez skutku . ZUS w Chorzowie poza tym , że zwrócił się do mnie z pytaniem czy pismo do nich skierowane /po orzeczeniu TK , moim jasnym sprecyzowaniem czego wniosek dotyczy , kiedy na jakiej podstawie jaki numer nosiła decyzja oraz kiedy i na jakiej podstawie emeryturę mi zawieszono / jest skargą?Żenujące , wniosek był jasny i czytelny . Chodziło chyba o zwłokę w sytuacji kiedy nie wiedziano co z tym fantem zrobić . Dotychczas cisza , a znajoma , której treść pisma podyktowałam kropka w kropkę emeryturę bez wyjaśniania- czy to skarga czy wniosek- otrzymuje . Tak ale tej wypłaty dokonuje Oddział ZUS we Wrocławiu . ZUS Chorzów myśli . Mam nadzieję , że z pozytywnym nastawieniem wobec tych , którym co nieco stresu przysporzył . dodaje , ze z pracy nie rezygnowałam , do sadu nie występowałam . Z wyrazami podziwu i podziękowań dla Pana Krzysztofa . Magda

    OdpowiedzUsuń
  71. Wobec tego jedyna nadzieja w SN. Panie Krzysztofie, obawiam się,że podobną niekorzystną linię może przybrać SA w Gdańsku.Odwołanie rozprawy ,czekanie na uzasadnienie wyroku TK za dobrze nie wróży. Póki co przygotowuję modyfikację roszczenia wg Pana wskazówek. W ZUS-ie poinformowali mnie, ze do końca tygodnia przeleją mi świadczenie, natomiast decyzję otrzymam w póżniejszym terminie. Dzięki za wzór modyfikacji. Pozdrawiam Hanna 1

    OdpowiedzUsuń
  72. Witam!Zastanawia mnie informacja jaką uzyskałam w inspektoracie terenowym oddziału ZUS w Elblągu, aby wznowić moją emeryturę(naliczenie w maju 2008, pobierana od marca2009, zawieszona30 wrzesień 2011)muszą wypożyczyć dokumenty ze Sądu.Sprawa w SO Elbląg przegrana, apelacja wniesiona do Gdańska , nie mam wyznaczonego terminu sprawy.Kiedy są wysyłane dokumenty do Sądu wraz z apelacją, czy dopiero jak jest wyznaczony termin sprawy.Czytam wpis Wandy z Mazur z godz. 13.30, że podobnie jest w Olsztynie.Czy ktoś ma na ten temat informacje? Dlatego wznowienie wypłaty w moim przypadku może nastąpić za 2 lub 3 tygodnie.Czy Pan Krzysztof lub Ktoś inny ma na ten temat jakieś informacje.Pozdrawiam Warmianka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli sprawa jest w sądzie to niestety i akta cały czas leżą w sądzie i ZUS gdy są mu potrzebne musi je stamtąd wypożyczyć, takie są przepisy
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
  73. Panie Krzysztofie. Przepraszam, ze zawracam głowę,jeżeli jeszcze mogę prosić o podpowiedż czy pismo o modyfikację roszczenia kierować do sądu, czy za pośrednictwem ZUS.Z góry dziękuję. Hanna 1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pismo składamy osobiście w biurze podawczym w co najmniej dwóch egzemplarzach
      Krzysztof

      Usuń
  74. Panie Krzysztofie, czy jeśli zus wznowi emeryturę od 22 listopada ( nie skarżyłam się do sądu)mam napisać nowy wniosek o odsetki i wypłatę zaległych, czy czekać na odp. zus. Jednak zus daje odpowiedzi, że te kwestie rozpatrzone zostaną w terminie późniejszym - ale nie określa, czy to będzie za miesiąc, czy za 3 lata.
    Zofia z Bydgoszczy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie spokojnie kilka dni poczekać,
      Krzysztof

      Usuń
  75. pismo o modyfikację roszczenia kierować (wyłącznie) bezpośrednio do sądu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bydgoszcz ruszyła. Moja koleżanka z pracy dostała telefon z Tucholi od Pani z oddziału ZUS. czy zgadza się nr konta, który wskazała we wniosku o wznowienie emerytury. Zdziwiona zapytała, co do niej Bydgoszczanki ma ZUS Tuchola, a Pani na to, że ZUS Bydgoszcz ma problemy i praca została rozdzielona na oddziały terenowe. W tym samym dniu czyli dzisiaj dostała decyzję o wznowieniu od 22 listopada itd - bez odsetek.
      I drugi przykład znajoma moje koleżanki Pani mecenas Joli - dostała już 2 tygodnie temu zwrt od 22 listopada itd - bez odsetek. Jednak potem dostała pismo, że ZUS wznowi wypłaty odsetek i spłaty zawieszonych emerytur. Kiedy - nie napisali.
      To już jest cyrk. Jednak my spokojnie czekajmy. Wygląda też na to, że najpierw wysyłają decyzję 60 i + latkom - bo mają mniej roboty, jak z tymi, co wypłacają pomniejszone. Ja we wniosku pisałam o pomniejszoną, bo wtedy jeszcze byłam "młoda" - 13 stycznia skończyłam 60 lat. Jednak nie łudzę się, że ZUS to odkryje. W lutym napiszę pismo czy wniosek o wyrównanie.
      Pozdrawiam
      Zofia z Bydgoszczy

      Usuń
  76. Tessa. Odp do Zofii z Bydgoszczy. Nie będzie wyrównania. Dla roczników 53 (ur. styczeń) pełna emerytura od marca 2013 (dodano 1 m-c dla urodzonych w I kwartale. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Krzysztofie SOS - co Pan na wpis Teresy?!
      Zofia z Bydgoszczy

      Usuń
  77. Czy można jeszcze składać do Zus-u wniosek o przywrócenie zawieszonej emerytury? Nie skladałam niczego w sądzie i dopiero teraz dowiedziałam się o wyroku Trybunału Konstytucyjnego. Małgosia

    OdpowiedzUsuń