Dostałam takie samo pismo z MPiPS jak Pani Daniela, datowane na 30.09., podpisane również przez tą samą osobę. Pisałam także do pani poseł. Pozdrawiam Basia z Bielska.
Nareszcie jasno i zrozumiale. Teraz już nikt chyba nie ma żadnych wątpliwości, że wypłata należy się WSZYSTKIM ZAWIESZONYM. Dziękuję Pani Danielo Pozdrawiam "sprzed" Irena
Nie wszystkim, ci którzy wygrali i otrzymali zwrot be z odsetek. bo tak orzekał sądy odsetek nie dostaną!!!!!!!!!!!!! Te osoby od początku, od października 2011r walczyły o zwrot. Ciesząc się swoją dobrą sytuacją, zapominacie o tych co rozpoczęły walkę. Niesprawiedliwe!!!!!!!!!!!!!!!1
Do pani Danieli, adres poczty e-meil podałam po postem ZUS odda zawieszone emerytury 11.10.2013r godz.22:04.czy mam podać jeszcze raz sprawa apelacji. Maria ze Szczecina
A co z odsetkami dla osob, którym sad ich nie przyznał (a przyznał należność główną)? czy takie osoby nie beda mogły domagac sie odsetek na mocy projektowanej ustawy?
12:00 to nie jest wymądrzanie. Popieram 11;57. Nie można co godzinę zadawać tego samego pytania. Wszyscy udzielający się są już napewno zmęczeni pisaniem ciagle tego samego. Mnie rodzice ciągle powtarzali "szanuj czas innych będą szanować twój" Weź to pod uwagę. A czytanie rozwija umysł. Więc czytać, czytać, czytać............czytać. I się nie dąsać. A nawet przeprosic. Za dużo wymagań? Pozdrawiam.
Bardzo mądre pytanie, jestem w takiej samej sytuacji.Projekt Ustawy o tym nie mówi.Jeżeli jesteś taki przemądrzały to odpowiedź na to pytanie.Rozumiem,że nie znasz odpowiedzi dlatego atakujesz pytających.Trochę kultury. Pytanie powtarzam pytanie z 11.41 "A co z odsetkami dla osob, którym sąd ich nie przyznał (a przyznał należność główną)? czy takie osoby nie beda mogły domagac sie odsetek na mocy projektowanej ustawy?Czekam nie na głupie komentarze tylko na odpowiedź.
Do an. z 11.41 i wszystkich zaniepokojonych .Projekt rządowy ustawy gwarantuje wypłatę zaległej emerytury wraz z odsetkami ustawowymi. Mówi o tym art.4 ust.2 projektowanej ustawy. Jeżeli sąd przyznał tylko zaległą emeryturę bez odsetek to mamy wszelkie prawo złożyć na podstawie wymienionego art. wniosek o wypłatę odsetek i je dostaniemy. Nikt nie może być pokrzywdzony , wypłata zaległych wg. ustawy obejmują wszystkich i wszystkim należy się całość należności tzn. zaległa emerytura + odsetki. Pozdrawiam Wiga
Moim skromnym zdaniem jeżeli w ustawie znajduje się przepis, że zaległe emerytury będą wypłacane z odsetkami to nie mogą być ich pozbawieni Ci co wygrali w sądach bez odsetek. Oczywiście bardzo dobrze byłoby gdyby art. 3 zawierał zapis ,,którym wypłata zawieszonej emerytury została ustalona na podstawie prawomocnego wyroku sądu wraz z odsetkami" Może to się jeszcze zmieni a jeżeli nie to uważam, że w oparciu o art.4ust.2 będzie można walczyć o odsetki. Celem Rządu nie jest chyba ponowne dzielenie emerytów na tych co otrzymają świadczenie z odsetkami i na tych bez odsetek. Pozdrawiam Wiga
Kultury trochę i szacunku dla osób szczególnie zaangażowanych.Czytam i podziwiam p.Daniedlę i innych.Cenię ich za ciężką pracę,a jednocześniie za dzielenie się prawie natychmiast owocami tej pracy,która dot.Nas.
Drodzy Blogowicze! Dyskusja zwalnia tempo, gdyż nareszcie uspokojeni emeryci będą teraz czekać na rozpatrzenie projektu ustawy przez RM 29.10.2013 r. To bardzo dobra pora, aby przenieść swoje zainteresowanie i aktywność na słabo rozpoznany, a poważny problem prawny – wszystko wskazuje na to, że problem konstytucyjny - urodzonych po 31.12.1948 r., którzy do 31.12.2012 r. „nie zdążyli” zamienić na korzystnych warunkach emerytury wcześniejszej na emeryturę w powszechnym wieku emerytalnym.
Problem z obliczeniem emerytury powszechnej od 1.01.2013 r. dotknął według kolejności jako pierwszą grupę świadczeniobiorców - wcześniejsze emerytki urodzone w 1953 r. Kobiety z rocznika 1953 są szczególnie pokrzywdzone nową regulację, jednakże uparcie ;) staram się zwrócić uwagę Blogowiczów, że wbrew przeświadczeniu niektórych, problem z obliczeniem emerytury w powszechnym wieku emerytalnym ani nie jest problemem tylko kobiet z r. 1953, ani przygotowana (już wysyłana) petycja do Senatu nie zawęża tematu wyłącznie do tego rocznika kobiet. Duża część wcześniejszych emerytek oraz emerytów ur. w 1949 r. i później jeszcze nie zdaje sobie sprawy z tego, co ich spotkało lub czeka za rok, dwa itd., nie są zorientowani, że od 1.01.2013 r. wobec nich prawo już zadziałało wstecz. Nic w tym dziwnego, gdyż art. 25 ust. 1b u e.r. z FUS został wprowadzony „przy okazji” kontynuowania reformy systemu ubezpieczeniowego, gdy wszyscy skupili się na wydłużaniu wieku emerytalnego (w uzasadnieniu projektu ustawy zmieniającej ta regulacja została ledwie zasygnalizowana); proces legislacyjny tej „reformy” tu: http://sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr=329 Cóż, wnioskodawcy do TK także skupili się na wydłużaniu wieku emerytalnego: w TK sprawa K 43/12 (połączone 3 wnioski): http://www.trybunal.gov.pl/OTK/ezd/sprawa_lista_plikow.asp?syg=K%2043/12 a stanowisko ministra PiPS świadczy o niezrozumieniu lub o ignorowaniu przez niego problemu prawnego dotyczącego wcześniejszych emerytów ur. po 1948 r. http://www.sprawy-generalne.brpo.gov.pl/szczegoly.php?pismo=1706115
Z tym drastycznym problemem można się zapoznać w zakładkach „ROCZNIK 1953”, których nazwę trzeba traktować hasłowo – nazwa krótka (określa ewidentny błąd ustawodawcy), tam jest ścieżka do gotowej petycji do Senatu i instrukcja ;) wysyłania.
Proszę przeczytać petycję, wydrukować, wypełnić i wysyłać. Dla ułatwienia dotarcia do druku petycji – proszę nacisnąć ten link:
Ta nowa emerytura powszechna wychodzi przeważnie niższa, albo taka sama jak wcześniejsza, nawet jeśli była wyliczona według zasad obowiązujących do końca grudnia 2012 r.
Nie można jej pobierać, nawet gdyby była o wiele korzystniejsza, jeśli się chce dalej pracować, warunkiem pobierania nowej emerytury jest rozwiązanie umowy o pracę. Jeśli się kontynuuje zatrudnienie to emerytura wcześniejsza ma szansę wzrosnąć, natomiast jeśli była ustalona emerytura powszechna to kapitał początkowy już nie jest dalej waloryzowany.
Do Anonima z : 11.41;12,12;14,12;37 Skoro jesteś taki roszczeniowy i nie chce ci się przeczytać parę postów ze zrozumieniem na interesujący cię temat,to chociaż zachowaj odrobinę kultury i nie wypowiadaj się o innych lekceważąco. Wypadało by się również podpisać. Pozdrawiam. A.S.
Do anonimowego z 12:00 To zwykłe lenistwo i pójście na łatwiznę jak się bez żenady zadaje na blogu ciągle te same pytania . Na te pytania można znależć odpowiedzi wchodząc za pośrednictwem internetu w akty prawne i zapoznać się z przepisami obowiązującymi. Wystarczy odrobina dobrej woli i szacunku dla innych blogowiczów aby nie zadawać ciągle pytań na poziomie podstawowej wiedzy . Wszyscy emeryci zainteresowani zawieszeniem emerytury po 2 latach walki już powinni wiedzieć na czym stoją . Z niektórych wpisów można wysnuć wniosek ,że niektórzy nie na tym świecie żyją. Ludzie włóżcie trochę wysiłku w zaznajomienie się jakie akty prawne was dotyczą . Wiedza nie boli a nieznajomość prawa szkodzi.
Bez przesady, dajmy spokój. Po co ma ktoś bardzo długo szperać, jak inny ma to pod ręką. Trochę dobrej woli nie zaszkodzi, a będą wszyscy zadowoleni. pozdrawiam wszystkich d.d.
A mnie się wydaje,że na blogu jest coraz więcej drażliwych emerytów.Ja rozumiem,że wszyscy mamy dość walki ale opanujmy się i nie miejmy pretensji do Tych,którzy po raz enty pytają o wiadome dla nas sprawy.Nie każdy ma dostęp do komputera aby śledzić na szego bloga na bieżąco.Pozdrawiam Wszystkich i życzę miłego weekendu.Gabik z Katowic
Szanowni Państwo. Czas chyba zakończyć temat. Kilka lat temu znany polityk powiedział, że największą "zbrodnią" minionego ustroju było "oduczenie" obywateli samodzielnego myslenia. Bądźcie wyrozumiali, bo jak widać zdarzają się prymusi z którymi udało się lepiej jak z pozostałymi.
Myślę, że brak widocznej reakcji na moje prośby o wysyłanie petycji do Senatu jest spowodowany tym, iż Blogowicze zagłębiają się w lekturę związaną z tym problemem (ustawy: u e.r. z FUS+ustawa zmieniająca z 11 maja 2012 r., wnioski do TK: K 43/12, K 45/12, K 46/12, pisma: RPO i MPiPS) :)
Gdyby było inaczej, chociaż tak nie sądzę, że Blogowiczom brakuje dodatkowego impulsu (stosownego imprimatur), to podeprę się autorytetem MISTRZA KIBICOWANIA, który - do "kobiecych" zakładek także zagląda (nawet tam zapraszał;) - ostatnio napisał:
"Z informacji otrzymanych w Senacie wynika, że petycję mogą poprzeć także osoby nie mające bezpośredniego związku z problemem i osobistego interesu w jej złożeniu, ale uznające jej znaczenie i słuszność (np. małżonkowie, przyjaciele i inni świadomi obywatele...).
Może warto także rozważyć, czy nie należałoby w jakimś momencie poinformować o petycji polityków, właściwych instytucji i obiektywnych mediów?"
Myślicie,że Ci, którym naliczona została emerytura do końca 2012 r. będą na dużym plusie? Mylicie się . My już nie mamy kapitału początkowego. Został podzielony, mimo, że nie pobrałam ani jednej emerytury kapitałowej w 2013 to za okres 10 miesięcy kwota przepada. W 2012 osiągnęłam pełny wiek emerytalny. W moim przypadku emerytura według starych zasad a kapitałową są w takie samej wysokości . Przypuszczam, że po rozwiązaniu stosunku pracy pozostanę przy wcześniejszej bo po przeliczeniu będzie wyższa. To tak jakby mi potracili z kapitałowej to co wypłacili jako wcześniejszą. Rocznik 1953 r. ma możliwość naliczenia sobie emerytury kapitałowej nawet po 5 latach od ukończenia wieku emerytalnego- kapitał im rośnie a liczba lat maleje. Na kapitał ponownie zaczynam zbierać od stycznia. k
Od 1 stycznia 2013 r. przy obliczaniu emerytury powszechnej kapitał początkowy zostanie pomniejszony o kwotę pobranych emerytur wcześniejszych. Trudno powiedzieć, czy waloryzacja kapitału poczatkowego zrekompensuje to potrącenie? Jest dużo różnych zależności i nie ma tu prostej odpowiedzi.
Droga Jot chcę uspokoić Cię ws. wysyłania petycji ja wysłałam już 3 chociaż nie informowałam o tym na blogu. Myślę ,że takich osób jak ja, które nie informowały jest wiele ale robimy swoje bo przecież nam wszystkim kobietom z 53 rocznika na tym bardzo zależy. Kobitki z 53 r. do dzieła senat czeka petycję. Pozdrawiam Maria z B.
Witam, dnia 2 października przyszło mi pisemko z sądu okręgowego wydział pracy i ubezpieczeń społecznych.
Sąd okręgowy w Gliwicach - ośrodek zamiejscowy w Rybniku Wydział IX Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w sprawie odwołania .......... p-ko Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Rybniku o wysokość emerytury (nadpłatę zawieszonego świadczenia) doręcza Panu jako ubezpieczonemu odpis apelacji wniesionej przez pełnomocnika organu rentownego wraz z pismem uzupełniającym i pełnomocnictwo
na dole pouczenie że "Odpowiedź na apelację można wnieść w terminie dwóch tygodni od niniejszego doręczenia wprost do sądu II instancji na adres ....."
i apelacja od zusu mniej więcej : "Apelacja organu rentownego od wyroku sądu okręgowego ośrodek zamiejscowy w rybniku z dnia......... Powyższy wyrok zaskarżam w całości zarzucając mu : - naruszenie prawa materialnego ......... art.y ... przez ich błędną wykładnię i niewłaściwe zastosowanie prowadzące do przyjęcia, iż wyrok TK ... stanowi podstawę nakazania organowi rentownemu wypłatę emerytury ubezpieczonej od 1 paź 2011 w sytuacji gdy wyrok Trybunału wszedł w życie w dniu 22 list 2012 i nie ma mocy wstecznej
Wskazując na powyższe podstawy apelacji wnoszę o zmianę zaskarżonego wyroku i oddalenie odwołania albo uchylenie zaskarżonego wyroku i przekazanie sprawy Sądowi I instancji celem ponownego rozpoznania."
Proszę szanownych Państwa o pomoc bardzo mocno... nie wiem co mam począć, czy mam wnosić do sądu jakąś odpowiedź na tą apelację ?
Apelację wniosła strona przeciwna, to znaczy ZUS. Sąd pouczył Cię, że w tej sytuacji MOŻESZ ale nie MUSISZ wnieść odpowiedź na apelację. Ponieważ jednak posiadasz sllne kontrargumenty na argumenty ZUS możesz takie pismo przygotować.
Możesz napisać, że ZUS wstrzymał Ci wypłatę emerytury na podstawie przepisu uznanego przez TK za niekonstytucyjny. Ponadto ZUS nigdy nie twierdził, że jego działanie polegające na wstrzymaniu wypłaty świadczenia było zgodne z prawem i nie naruszało zasady nie działania prawa wstecz. Możesz również wskazać,że przez wstrzymanie wypłaty świadczenia z dniem 1 października 2011r. ZUS dowiódł jednostronnego zerwania warunków umowy na mocy której zobowiązał się do wypłaty świadczeń z dniem .... (data wydania decyzji o wypłacie emerytury). Nie podałeś jaki artykuł, wskazany przez ZUS, prowadzi do naruszenia prawa materialnego a to jest bardzo istotne w szczególności wtedy gdy prosisz o radę. pozdrawiam Ula05
Myślę, że nie zaszkodzi wnieść i odeprzeć zarzuty postawione w apelacji, np. według wzoru, po uprzednim skorygowaniu i dostosowaniu do własnej sprawy:
Odpowiedź ubezpieczonego na apelację
W imienu własnym w odpowiedzi na apelację Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w .......................... z dnia ................................ wnoszę o: 1) oddalenie ww. apelacji w całości i 2) utrzymanie w mocy wyroku Sądu Okręgowego w ................................... .....Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych z dnia ....................... 2013 r., sygn. akt ............................ zmieniającego decyzję Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w ................................. z dnia .......................................... i wznawiającego mi wypłatę emerytury od 1 października 2011 r.
Uzasadnienie
Apelacją z dnia ................... 2013 r. (doręczoną mi w dniu ......................... 1013 r.) organ rentowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w ............................., wniósł o zmianę wyroku Sądu Okręgowego w ........................... .......... Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych z dnia ............................. 2013 r., sygn. akt ............................ zmieniającego decyzję ZUS Oddział w ............................. z dnia ................................ i wznawiającego mi wypłatę emerytury od 1 października 2011 r. i o oddalenie mojego odwołania od decyzji z dnia ..................................... Nr E-......................................... ewentualnie o uchylenie powyższego wyroku i przekazanie sprawy do ponownego rozpoznania Sądowi I instancji. Zaskarżonemu orzeczeniu zarzucił naruszenie przepisów prawa materialnego art. 103a ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tekst jednolity: Dz. U. 2009 nr 153, poz. 1227 ze zm.) w związku z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego z dnia 13 listopada 2012 r., sygn. akt K 2/12 poprzez zmianę zaskarżonej decyzji ZUS z dnia .................................... i wznowienie wypłaty emerytury od dnia 1 października 2011 r. Apelacja jest nie zasadna i nie zasługuje na uwzględnienie. Uzasadniając swoje stanowisko Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w ................................. stwierdził, iż „ (...) art. 103 ust. a nie został wyeliminowany z porządku prawnego, gdyż jest wciąż normą obowiązującą”. Organ rentowy pominął jednak istotną kwestię, iż powołany wyżej art. 103a nie jest normą obowiązującą wszystkich emerytów, ma on zastosowanie tylko do osób, które przeszły na emeryturę po dniu 1 stycznia 2011 r. Ja przeszłam na emeryturę po dniu 8 stycznia 2009 r. i w moim przypadku, w związku z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego z dnia 13 listopada 2012 r., sygn. akt K 2/12, przytoczony art. 103a nie ma żadnego zastosowania. Przytoczony w uzasadnieniu apelacji wyrok SA w Łodzi został wydany 27 września 2012 r., a więc przed ogłoszeniem wyroku TK, dotyczy on innej sprawy niż moja. W żadnym razie nie ma on ani mocy wiążącej w mojej sprawie, ani nie jest powszechnie obowiązującą wykładnią prawa. Zaprezentowane w uzasadnieniu apelacji dywagacje organu rentowego o znaczeniu wyroków Trybunału Konstytucyjnego i terminach obowiązywania zmian niekonstytucyjnych przepisów prawa są jego dowolną interpretacją. W świetle powyższego apelacja jest nie zasadna. Wnoszę o oddalenie złożonej apelacji w całości i utrzymanie w mocy orzeczenia Sądu Okręgowego w ...................... z dnia ................... 2013 r. sygn. akt ......................
Tytułem uzupełnienia wzoru odpowiedzi na apelację Na początku pisma (odpowiedzi) trzeba podać dane:
Imię i nazwisko miejscowość, data 2013 r. adres zamieszkania
Sygn. akt .................................
Sąd Apelacyjny w ............................. .... Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych ul. ......................................... Nr kodu poczta
Ubezpieczona/y: swój adres
Organ rentowy: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w .................................... ul. ................................................. nr kodu poczta
Odpowiedź ubezpieczonego na apelację itd, jak wyżej z godz. 09.40
Witam . Wygrana sprawa w SO/bez odsetek/. ZUS wniósł apelację .Sprawa odbyła się 19.09.2013 r. /nie byłam obecna/ . Wczoraj otrzymałam orzeczenie z uzasadnieniem . W wyroku podzielono na przed i po. Sprawa przegrana , gdyż jestem przed. Apelacja ZUS jest zasadna-wyrok Sądu . Mam 2 miesiące na wniesienie skargi kasacyjnej. Jednak w dalszym ciągu sąd dzieli na przed i po. To jest smutne. Pozdrawiam Wszystkich Blogowiczów. T.S. Odpowiedz
Niech Pani spróbuje gdzieś znaleźć korzystne wyroki wydane w podobnej sprawie i powołać się na nie, że orzecznictwo jest rozbieżne, że skoro sprawa dotyczy tego samego to i orzeczenia powinny zapadać jednakowe. Jeśli ta przygotowywana ustawa ma jakieś zapisy korzystne dla Pani to też to podnieść, albo może poczekać na jej uchwalenie, zamiast szarpac nerwy po sądach.
Ja się odwołałam do Sądu Apelacyjnego, do tej pory nie mam wyznaczonego terminu ewentualnej rozprawy. Czuję sie trochę zawieszona nie wiem czy mam wycofać sprawę z sądu apelacyjneho czy jeszcze czekać az ukaże się ustawa w Dzienniku Ustaw? Proszę o podpowiedź w tej sprawie
Anonimowy z 9:33;; W żadnym wypadku nie wycofuj swojej sprawy z SA. Będziesz miała na to czas gdy ustawa wejdzie w życie.Narazie nie jest na tym etapie więc, proszę czekaj spokojnie.
Czy w związku ustawą składać pozew o odsetki?.Zus mnie in formuje że sprawa o odsetki przedawniła się w maju 2013 (rozprawa w SO).Potem ZUS wnósł apelację,a tam nie było mowy o odsetkach(sprawa wygrana przeze mnie) .Nie chcę im darować zemsta" tutu". Proszę jak najszybciej o odpowiedź.Pozdrawiam blogowiczów.
Do Animowego z 15:10 Czy skladałaś/łeś po wygranej w SO jakies odwołanie do SA, czy może wniosek w sprawie odsetek do ZUS, oraz czy w wyroku z SO było że odsetki do rozpoznania ZUS. Proszę napisz coś więcej na ten temat, na jakiej podstawie otrzymałaś/łeś informację z ZUS,że sprawa przedawniona.Jestem po wygranej w SO, odsetki do rozpoznania ZUS. ZUS wniósł apelację tylko dotyczącą I części czyli zawieszonej emerytury. Nie odwoływałam sie odnosnie odsetek. Nie wiem czy dobrze zrobiłam.Według informacji na blogu podobno można sie odwołać dopiero po wydanej decyzji z ZUS odmawiajacej wypłatę odsetek,tzn po wyroku SA.Z góry dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam
Do Animowego z 17:51 To ZUS zlozył apelację w sprawie zaległych.W II instancji nie było mowy o odsetkach.Po wygranej 04.09.2013 wystapiłam odecyzje do Zus w sprawie odsetek.Wydano decyzję odmowną uzasadniając to przedawnieniem w SO w maju 2013.Dzisiaj wysłałąm pozew za pośrednictwem ZUS do SO-pozdrowienia..Chyba mnie nie powieszą.Jestem zmuszona do takiej turystyki prawnej.Ewa
Na co ZUS wydaje pieniądze? Tagi: podatnik, wydatki, administracja, koszty, ZUS Fot. TVN24
Budowa kosztownych siedzib i remont już istniejących, luksusowe auta, karnety rekreacyjno-sportowe, ciastka i napoje. Na to między innymi ZUS wydaje pieniądze. Ale zapewnia: to wszystko w ramach oszczędności i dla dobra klientów.
„Ojciec z synem stoją przed nową siedzibą centrali ZUS i podziwiają jej rozmach architektoniczny. Nagle ojciec mówi do syna: Popatrz no synu, nasze pieniądze nie idą na marne”. Taki dowcip krąży o rozrzutności Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Warta 190 mln zł siedziba centrali ZUS kłuje w oczy. Kłuje tym bardziej, że coraz głośniej o pustkach w kasie ZUS. W tym roku na wypłatę świadczeń zabraknie niemal 50 mld zł. Za 40 lat będzie brakować prawie dwa razy więcej.
Na bogato
Tymczasem w nowej siedzibie ZUS znajduje się sala konferencyjna o powierzchni 400 metrów kwadratowych i pokój prezesa równie imponującej wielkości – 120 metrów kwadratowych. To wszystko w otoczeniu granitu, piaskowca i szkła. Rozmach inwestycyjny był jednak konieczny ze względu na klientów. Ówczesny rzecznik prasowy zapewniał, że czuliby się obrażeni, gdyby przychodzili do budynku, który wyglądałby jak rudera. I dzisiaj ZUS zapewnia, że kieruje się wyłącznie interesem klientów. – Działania inwestycyjne podejmowane są tam, gdzie to jest absolutnie konieczne z punktu widzenia klientów. Przykładem jest Łódź, gdzie budowa inspektoratu ułatwi życie wielu tysiącom naszych klientów, którzy w godnych warunkach będą mogli załatwić w ZUS swoje sprawy. Mimo bowiem elektronizacji kontaktu z ZUS, część naszych klientów chce być nadal obsługiwana w tradycyjny sposób, na co jednoznacznie wskazują profesjonalne badania opinii klientów – informuje Jacek Dziekan, rzecznik prasowy ZUS.
Spa w ZUS-ie
Budowa nowej siedziby łódzkiego inspektoratu ma kosztować 33 mln zł. Wcześniej 30 mln pochłonęła budowa oddziału ZUS w Szczecinie, a 38 mln zł ta w Wałbrzychu. Żadna jednak nie może poszczycić się tak wyszukanym wyposażeniem, jaki znalazł się w świnoujskim oddziale ZUS-u. Tam powstał apartament odpoczynku dla dyrektorów, przyjeżdżających nad Bałtyk. Umieszczono w nim wartą 20 tys. zł… saunę. Po tym jak sprawa zyskała rozgłos, saunę zdemontowano, a w jej miejsce stanęła stara szafa, kupiona w sklepie z używanymi meblami. Losy sauny nie są do końca znane. Ponoć leży w piwnicach ABW.
Zajadanie stresu
Stres po tej niesławnej inwestycji najlepiej byłoby zajeść. Jest czym, bo ZUS zamówił ostatnio ponad dwie tony ciastek, w tym delicje szampańskie, wafle torcikowe, paluszki czy ciasteczka z marmoladą. Albo po prostu przepić. Napojów nie brakuje: 647 kg kawy, 200 tys. torebek herbaty, 56 tys. butelek wody mineralnej, niemal 5 tys. butelek soku i ponad 3 tys. butelek coli. Do tego prawie dwie tony cukru. Niestety zamówione ostatnio artykuły spożywcze, jak zapewniał rzecznik ZUS, nie będą przeznaczone dla urzędników, a zostaną wykorzystane w przypadku spotkań z klientami. Ale żeby było jasne, nie mowa tu o zwykłych Kowalskich, a firmach obsługujących zakład. Wartość zamówienia na lata 2013-2014 wynosi 230 tys. zł Szaleństwo
Do anonimowego13. Mam pytanienie odnośnie komentarza z 13 października, konkretnie chodzi o odpowiedź na apelację. Poniżej podany jest załącznik 1 odpis odpowiedzi na apelację. Nie bardzo rozumiem co mam dołączyć. Przecież odpowiedź na apelację formułowana jest właśnie przeze mnie i do tego mam dołączyć to samo. Może mi ktoś to wytłumaczyć. Pozdrawiam
Dzięki serdeczne Pani Danielo pozdrawiam ANNA
OdpowiedzUsuńDostałam takie samo pismo z MPiPS jak Pani Daniela, datowane na 30.09., podpisane również przez tą samą osobę. Pisałam także do pani poseł. Pozdrawiam Basia z Bielska.
OdpowiedzUsuńDziękuję Pani Danielo- uspokoiła mnie Pani.
OdpowiedzUsuńCelina
Danielo,
OdpowiedzUsuńBARDZO dziękuję za wszelką pomoc :))
Krystyna
Nareszcie jasno i zrozumiale. Teraz już nikt chyba nie ma żadnych wątpliwości, że wypłata należy się WSZYSTKIM ZAWIESZONYM.
OdpowiedzUsuńDziękuję Pani Danielo
Pozdrawiam
"sprzed" Irena
Tylko jak przejdzie projekt rządowy
UsuńNie wszystkim, ci którzy wygrali i otrzymali zwrot be z odsetek. bo tak orzekał sądy odsetek nie dostaną!!!!!!!!!!!!!
UsuńTe osoby od początku, od października 2011r walczyły o zwrot. Ciesząc się swoją dobrą sytuacją, zapominacie o tych co rozpoczęły walkę. Niesprawiedliwe!!!!!!!!!!!!!!!1
Do pani Danieli, adres poczty e-meil podałam po postem ZUS odda zawieszone emerytury 11.10.2013r godz.22:04.czy mam podać jeszcze raz sprawa apelacji. Maria ze Szczecina
OdpowiedzUsuńProszę otworzyć pocztę
UsuńP.Danielo serdeczne dzięki. Maria -Szczecin.Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńA co z odsetkami dla osob, którym sad ich nie przyznał (a przyznał należność główną)? czy takie osoby nie beda mogły domagac sie odsetek na mocy projektowanej ustawy?
OdpowiedzUsuńPo raz setny to samo pytanie !
UsuńCzy tak trudno przeczytać parę postów ?
mm
12:00 to nie jest wymądrzanie. Popieram 11;57. Nie można co godzinę zadawać tego samego pytania. Wszyscy udzielający się są już napewno zmęczeni pisaniem ciagle tego samego. Mnie rodzice ciągle powtarzali "szanuj czas innych będą szanować twój" Weź to pod uwagę. A czytanie rozwija umysł. Więc czytać, czytać, czytać............czytać. I się nie dąsać. A nawet przeprosic. Za dużo wymagań? Pozdrawiam.
UsuńProszę przeczytać projekt ustawy:
Usuńhttp://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/170087/170117/dokument87016.PDF
dziękuje Pani bardzo. Widac nie ma Pani tendencji jak Ci powyżej do moralizowania, tylko do pomocy.
UsuńPozdrawiam
12:14 - Kultury trochę, kultury.
UsuńBardzo mądre pytanie, jestem w takiej samej sytuacji.Projekt Ustawy o tym nie mówi.Jeżeli jesteś taki przemądrzały to odpowiedź na to pytanie.Rozumiem,że nie znasz odpowiedzi dlatego atakujesz pytających.Trochę kultury.
UsuńPytanie powtarzam pytanie z 11.41 "A co z odsetkami dla osob, którym sąd ich nie przyznał (a przyznał należność główną)? czy takie osoby nie beda mogły domagac sie odsetek na mocy projektowanej ustawy?Czekam nie na głupie komentarze tylko na odpowiedź.
Do an. z 11.41 i wszystkich zaniepokojonych .Projekt rządowy ustawy gwarantuje wypłatę zaległej emerytury wraz z odsetkami ustawowymi. Mówi o tym art.4 ust.2 projektowanej ustawy. Jeżeli sąd przyznał tylko zaległą emeryturę bez odsetek to mamy wszelkie prawo złożyć na podstawie wymienionego art. wniosek o wypłatę odsetek i je dostaniemy. Nikt nie może być pokrzywdzony , wypłata zaległych wg. ustawy obejmują wszystkich i wszystkim należy się całość należności tzn. zaległa emerytura + odsetki. Pozdrawiam Wiga
UsuńDzięki Wiga za konkretną odpowiedź /19,42/
UsuńPozdrawiam
Pani Wigo. Ale ja się ma do tego art. 3 projektu ustawy rządowej????????
UsuńMoim skromnym zdaniem jeżeli w ustawie znajduje się przepis, że zaległe emerytury będą wypłacane z odsetkami to nie mogą być ich pozbawieni Ci co wygrali w sądach bez odsetek. Oczywiście bardzo dobrze byłoby gdyby art. 3 zawierał zapis ,,którym wypłata zawieszonej emerytury została ustalona na podstawie prawomocnego wyroku sądu wraz z odsetkami" Może to się jeszcze zmieni a jeżeli nie to uważam, że w oparciu o art.4ust.2 będzie można walczyć o odsetki. Celem Rządu nie jest chyba ponowne dzielenie emerytów na tych co otrzymają świadczenie z odsetkami i na tych bez odsetek. Pozdrawiam Wiga
UsuńBardzo dziękuję za odpowiedź. Ale na tą chwilę to nic pewnego, czy znów nie zapomnieli o tych co już otrzymali zwrot.
UsuńAby z "jasnością" ustawy i jest zastosowaniem nie stało się tak, jak z wyrokiem TK.
UsuńTeż dotyczył wszystkich, ale nie w sądach.
Kultury trochę i szacunku dla osób szczególnie zaangażowanych.Czytam i podziwiam p.Daniedlę i innych.Cenię ich za ciężką pracę,a jednocześniie za dzielenie się prawie natychmiast owocami tej pracy,która dot.Nas.
OdpowiedzUsuńDrodzy Blogowicze!
OdpowiedzUsuńDyskusja zwalnia tempo, gdyż nareszcie uspokojeni emeryci będą teraz czekać na rozpatrzenie projektu ustawy przez RM 29.10.2013 r. To bardzo dobra pora, aby przenieść swoje zainteresowanie i aktywność na słabo rozpoznany, a poważny problem prawny – wszystko wskazuje na to, że problem konstytucyjny - urodzonych po 31.12.1948 r., którzy do 31.12.2012 r. „nie zdążyli” zamienić na korzystnych warunkach emerytury wcześniejszej na emeryturę w powszechnym wieku emerytalnym.
Problem z obliczeniem emerytury powszechnej od 1.01.2013 r. dotknął według kolejności jako pierwszą grupę świadczeniobiorców - wcześniejsze emerytki urodzone w 1953 r. Kobiety z rocznika 1953 są szczególnie pokrzywdzone nową regulację, jednakże uparcie ;) staram się zwrócić uwagę Blogowiczów, że wbrew przeświadczeniu niektórych, problem z obliczeniem emerytury w powszechnym wieku emerytalnym ani nie jest problemem tylko kobiet z r. 1953, ani przygotowana (już wysyłana) petycja do Senatu nie zawęża tematu wyłącznie do tego rocznika kobiet. Duża część wcześniejszych emerytek oraz emerytów ur. w 1949 r. i później jeszcze nie zdaje sobie sprawy z tego, co ich spotkało lub czeka za rok, dwa itd., nie są zorientowani, że od 1.01.2013 r. wobec nich prawo już zadziałało wstecz.
Nic w tym dziwnego, gdyż art. 25 ust. 1b u e.r. z FUS został wprowadzony „przy okazji” kontynuowania reformy systemu ubezpieczeniowego, gdy wszyscy skupili się na wydłużaniu wieku emerytalnego (w uzasadnieniu projektu ustawy zmieniającej ta regulacja została ledwie zasygnalizowana);
proces legislacyjny tej „reformy” tu:
http://sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr=329
Cóż, wnioskodawcy do TK także skupili się na wydłużaniu wieku emerytalnego:
w TK sprawa K 43/12 (połączone 3 wnioski):
http://www.trybunal.gov.pl/OTK/ezd/sprawa_lista_plikow.asp?syg=K%2043/12
a stanowisko ministra PiPS świadczy o niezrozumieniu lub o ignorowaniu przez niego problemu prawnego dotyczącego wcześniejszych emerytów ur. po 1948 r.
http://www.sprawy-generalne.brpo.gov.pl/szczegoly.php?pismo=1706115
Z tym drastycznym problemem można się zapoznać w zakładkach „ROCZNIK 1953”, których nazwę trzeba traktować hasłowo – nazwa krótka (określa ewidentny błąd ustawodawcy), tam jest ścieżka do gotowej petycji do Senatu i instrukcja ;) wysyłania.
Proszę przeczytać petycję, wydrukować, wypełnić i wysyłać.
Dla ułatwienia dotarcia do druku petycji –
proszę nacisnąć ten link:
PETYCJA DO SENATU
Pozdrawiam
Jot
Ta nowa emerytura powszechna wychodzi przeważnie niższa, albo taka sama jak wcześniejsza, nawet jeśli była wyliczona według zasad obowiązujących do końca grudnia 2012 r.
UsuńNie można jej pobierać, nawet gdyby była o wiele korzystniejsza, jeśli się chce dalej pracować, warunkiem pobierania nowej emerytury jest rozwiązanie umowy o pracę.
Jeśli się kontynuuje zatrudnienie to emerytura wcześniejsza ma szansę wzrosnąć, natomiast jeśli była ustalona emerytura powszechna to kapitał początkowy już nie jest dalej waloryzowany.
Do Anonima z : 11.41;12,12;14,12;37 Skoro jesteś taki roszczeniowy i nie chce ci się przeczytać parę postów ze zrozumieniem na interesujący cię temat,to chociaż zachowaj odrobinę kultury i nie wypowiadaj się o innych lekceważąco. Wypadało by się również podpisać. Pozdrawiam. A.S.
OdpowiedzUsuńNo to prosze. Podpis w Twoim, Jaśnie Panie stylu:
UsuńP.S.
pasuje?
Do anonimowego z 12:00
OdpowiedzUsuńTo zwykłe lenistwo i pójście na łatwiznę jak się bez żenady zadaje na blogu ciągle te same pytania . Na te pytania można znależć odpowiedzi wchodząc za pośrednictwem internetu w akty prawne i zapoznać się z przepisami obowiązującymi. Wystarczy odrobina dobrej woli i szacunku dla innych blogowiczów aby nie zadawać ciągle pytań na poziomie podstawowej wiedzy . Wszyscy emeryci zainteresowani zawieszeniem emerytury po 2 latach walki już powinni wiedzieć na czym stoją . Z niektórych wpisów można wysnuć wniosek ,że niektórzy nie na tym świecie żyją. Ludzie włóżcie trochę wysiłku w zaznajomienie się jakie akty prawne was dotyczą . Wiedza nie boli a nieznajomość prawa szkodzi.
Bez przesady, dajmy spokój. Po co ma ktoś bardzo długo szperać, jak inny ma to pod ręką. Trochę dobrej woli nie zaszkodzi, a będą wszyscy zadowoleni.
Usuńpozdrawiam wszystkich
d.d.
Ja natomiast sadzę, że ktoś specjalnie zadaje pytania, mimo, że zna na nie odpowiedzi. Chce podręczyć innych.
UsuńJa tak nie zakładam
Usuńd.d.
A mnie się wydaje,że na blogu jest coraz więcej drażliwych emerytów.Ja rozumiem,że wszyscy mamy dość walki ale opanujmy się i nie miejmy pretensji do Tych,którzy po raz enty pytają o wiadome dla nas sprawy.Nie każdy ma dostęp do komputera aby śledzić na szego bloga na bieżąco.Pozdrawiam Wszystkich i życzę miłego weekendu.Gabik z Katowic
UsuńStyl, treść i forma ciągle pytających świadczy o tym, ze nie są to gamonie leśne lecz świetnie kumające osoby.
UsuńGdyby tak było j.w.to byłoby, przepraszam,ale nie mam internetu,chciałam się dowiedzieć szybciutko itd.
UsuńSzanowni Państwo. Czas chyba zakończyć temat. Kilka lat temu znany polityk powiedział, że największą "zbrodnią" minionego ustroju było "oduczenie" obywateli samodzielnego myslenia. Bądźcie wyrozumiali, bo jak widać zdarzają się prymusi z którymi udało się lepiej jak z pozostałymi.
UsuńBlogowicze - proszę poprzeć petycję p.JOT, to większości z nas dotyczy!
OdpowiedzUsuńWysyłajmy podpisane do senatu.
Ja w poniedziałek wysyłam.
WJ
Myślę, że brak widocznej reakcji na moje prośby o wysyłanie petycji do Senatu jest spowodowany tym, iż Blogowicze zagłębiają się w lekturę związaną z tym problemem (ustawy: u e.r. z FUS+ustawa zmieniająca z 11 maja 2012 r., wnioski do TK: K 43/12, K 45/12, K 46/12, pisma: RPO i MPiPS) :)
UsuńGdyby było inaczej, chociaż tak nie sądzę, że Blogowiczom brakuje dodatkowego impulsu (stosownego imprimatur), to podeprę się autorytetem MISTRZA KIBICOWANIA, który - do "kobiecych" zakładek także zagląda (nawet tam zapraszał;) - ostatnio napisał:
"Z informacji otrzymanych w Senacie wynika, że petycję mogą poprzeć także osoby nie mające bezpośredniego związku z problemem i osobistego interesu w jej złożeniu, ale uznające jej znaczenie i słuszność (np. małżonkowie, przyjaciele i inni świadomi obywatele...).
Może warto także rozważyć, czy nie należałoby w jakimś momencie poinformować o petycji polityków, właściwych instytucji i obiektywnych mediów?"
Pozdrawiam
Jot
Myślicie,że Ci, którym naliczona została emerytura do końca 2012 r. będą na dużym plusie? Mylicie się . My już nie mamy kapitału początkowego. Został podzielony, mimo, że nie pobrałam ani jednej emerytury kapitałowej w 2013 to za okres 10 miesięcy kwota przepada. W 2012 osiągnęłam pełny wiek emerytalny. W moim przypadku emerytura według starych zasad a kapitałową są w takie samej wysokości . Przypuszczam, że po rozwiązaniu stosunku pracy pozostanę przy wcześniejszej bo po przeliczeniu będzie wyższa. To tak jakby mi potracili z kapitałowej to co wypłacili jako wcześniejszą. Rocznik 1953 r. ma możliwość naliczenia sobie emerytury kapitałowej nawet po 5 latach od ukończenia wieku emerytalnego- kapitał im rośnie a liczba lat maleje.
UsuńNa kapitał ponownie zaczynam zbierać od stycznia.
k
Aby nie rozpraszać wątków, komentarz napisałam pod następnym postem.
UsuńPozdrawiam
Jot
Do odpowiedzi z godz. 18.16
UsuńOd 1 stycznia 2013 r. przy obliczaniu emerytury powszechnej kapitał początkowy zostanie pomniejszony o kwotę pobranych emerytur wcześniejszych.
Trudno powiedzieć, czy waloryzacja kapitału poczatkowego zrekompensuje to potrącenie? Jest dużo różnych zależności i nie ma tu prostej odpowiedzi.
Droga Jot chcę uspokoić Cię ws. wysyłania petycji ja wysłałam już 3 chociaż nie informowałam o tym na blogu. Myślę ,że takich osób jak ja, które nie informowały jest wiele ale robimy swoje bo przecież nam wszystkim kobietom z 53 rocznika na tym bardzo zależy. Kobitki z 53 r. do dzieła senat czeka petycję. Pozdrawiam Maria z B.
OdpowiedzUsuńWitam, dnia 2 października przyszło mi pisemko z sądu okręgowego wydział pracy i ubezpieczeń społecznych.
OdpowiedzUsuńSąd okręgowy w Gliwicach - ośrodek zamiejscowy w Rybniku Wydział IX Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w sprawie odwołania .......... p-ko Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Rybniku o wysokość emerytury (nadpłatę zawieszonego świadczenia) doręcza Panu jako ubezpieczonemu odpis apelacji wniesionej przez pełnomocnika organu rentownego wraz z pismem uzupełniającym i pełnomocnictwo
na dole pouczenie że "Odpowiedź na apelację można wnieść w terminie dwóch tygodni od niniejszego doręczenia wprost do sądu II instancji na adres ....."
i apelacja od zusu mniej więcej :
"Apelacja organu rentownego od wyroku sądu okręgowego ośrodek zamiejscowy w rybniku z dnia.........
Powyższy wyrok zaskarżam w całości zarzucając mu :
- naruszenie prawa materialnego ......... art.y ... przez ich błędną wykładnię i niewłaściwe zastosowanie prowadzące do przyjęcia, iż wyrok TK ... stanowi podstawę nakazania organowi rentownemu wypłatę emerytury ubezpieczonej od 1 paź 2011 w sytuacji gdy wyrok Trybunału wszedł w życie w dniu 22 list 2012 i nie ma mocy wstecznej
Wskazując na powyższe podstawy apelacji wnoszę o zmianę zaskarżonego wyroku i oddalenie odwołania albo uchylenie zaskarżonego wyroku i przekazanie sprawy Sądowi I instancji celem ponownego rozpoznania."
Proszę szanownych Państwa o pomoc bardzo mocno...
nie wiem co mam począć, czy mam wnosić do sądu jakąś odpowiedź na tą apelację ?
Dawidzie,
OdpowiedzUsuńApelację wniosła strona przeciwna, to znaczy ZUS. Sąd pouczył Cię, że w tej sytuacji MOŻESZ ale nie MUSISZ wnieść odpowiedź na apelację.
Ponieważ jednak posiadasz sllne kontrargumenty na argumenty ZUS możesz takie pismo przygotować.
Możesz napisać, że ZUS wstrzymał Ci wypłatę emerytury na podstawie przepisu uznanego przez TK za niekonstytucyjny. Ponadto ZUS nigdy nie twierdził, że jego działanie polegające na wstrzymaniu wypłaty świadczenia było zgodne z prawem i nie naruszało zasady nie działania prawa wstecz.
Możesz również wskazać,że przez wstrzymanie wypłaty świadczenia z dniem 1 października 2011r. ZUS dowiódł jednostronnego zerwania
warunków umowy na mocy której zobowiązał się do wypłaty świadczeń z dniem .... (data wydania decyzji o wypłacie emerytury).
Nie podałeś jaki artykuł, wskazany przez ZUS, prowadzi do naruszenia prawa materialnego a to jest bardzo istotne w szczególności wtedy gdy prosisz o radę.
pozdrawiam
Ula05
nonimowy13 października 2013 09:40
OdpowiedzUsuńMyślę, że nie zaszkodzi wnieść i odeprzeć zarzuty postawione w apelacji,
np. według wzoru, po uprzednim skorygowaniu i dostosowaniu do własnej sprawy:
Odpowiedź ubezpieczonego na apelację
W imienu własnym w odpowiedzi na apelację Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w .......................... z dnia ................................ wnoszę o:
1) oddalenie ww. apelacji w całości i
2) utrzymanie w mocy wyroku Sądu Okręgowego w ................................... .....Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych z dnia ....................... 2013 r., sygn. akt ............................ zmieniającego decyzję Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w ................................. z dnia .......................................... i wznawiającego mi wypłatę emerytury od 1 października 2011 r.
Uzasadnienie
Apelacją z dnia ................... 2013 r. (doręczoną mi w dniu ......................... 1013 r.) organ rentowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w ............................., wniósł o zmianę wyroku Sądu Okręgowego w ........................... .......... Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych z dnia ............................. 2013 r., sygn. akt ............................ zmieniającego decyzję ZUS Oddział w ............................. z dnia ................................ i wznawiającego mi wypłatę emerytury od 1 października 2011 r. i o oddalenie mojego odwołania od decyzji z dnia ..................................... Nr E-......................................... ewentualnie o uchylenie powyższego wyroku i przekazanie sprawy do ponownego rozpoznania Sądowi I instancji.
Zaskarżonemu orzeczeniu zarzucił naruszenie przepisów prawa materialnego art. 103a ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tekst jednolity: Dz. U. 2009 nr 153, poz. 1227 ze zm.) w związku z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego z dnia 13 listopada 2012 r., sygn. akt K 2/12 poprzez zmianę zaskarżonej decyzji ZUS z dnia .................................... i wznowienie wypłaty emerytury od dnia 1 października 2011 r.
Apelacja jest nie zasadna i nie zasługuje na uwzględnienie.
Uzasadniając swoje stanowisko Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w ................................. stwierdził, iż „ (...) art. 103 ust. a nie został wyeliminowany z porządku prawnego, gdyż jest wciąż normą obowiązującą”.
Organ rentowy pominął jednak istotną kwestię, iż powołany wyżej art. 103a nie jest normą obowiązującą wszystkich emerytów, ma on zastosowanie tylko do osób, które przeszły na emeryturę po dniu 1 stycznia 2011 r. Ja przeszłam na emeryturę po dniu 8 stycznia 2009 r. i w moim przypadku, w związku z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego z dnia 13 listopada 2012 r., sygn. akt K 2/12, przytoczony art. 103a nie ma żadnego zastosowania.
Przytoczony w uzasadnieniu apelacji wyrok SA w Łodzi został wydany 27 września 2012 r., a więc przed ogłoszeniem wyroku TK, dotyczy on innej sprawy niż moja. W żadnym razie nie ma on ani mocy wiążącej w mojej sprawie, ani nie jest powszechnie obowiązującą wykładnią prawa.
Zaprezentowane w uzasadnieniu apelacji dywagacje organu rentowego o znaczeniu wyroków Trybunału Konstytucyjnego i terminach obowiązywania zmian niekonstytucyjnych przepisów prawa są jego dowolną interpretacją.
W świetle powyższego apelacja jest nie zasadna.
Wnoszę o oddalenie złożonej apelacji w całości i utrzymanie w mocy orzeczenia Sądu Okręgowego w ...................... z dnia ................... 2013 r. sygn. akt ......................
Zał. 1 odpis odpowiedzi na apelację.
Anonimowy13 października 2013 09:56
OdpowiedzUsuńTytułem uzupełnienia wzoru odpowiedzi na apelację
Na początku pisma (odpowiedzi) trzeba podać dane:
Imię i nazwisko miejscowość, data 2013 r.
adres zamieszkania
Sygn. akt .................................
Sąd Apelacyjny w .............................
.... Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych
ul. .........................................
Nr kodu poczta
Ubezpieczona/y:
swój adres
Organ rentowy:
Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Oddział w ....................................
ul. .................................................
nr kodu poczta
Odpowiedź ubezpieczonego na apelację
itd, jak wyżej z godz. 09.40
nonimowy13 października 2013 11:10
OdpowiedzUsuńWitam . Wygrana sprawa w SO/bez odsetek/. ZUS wniósł apelację .Sprawa odbyła się 19.09.2013 r. /nie byłam obecna/ . Wczoraj otrzymałam orzeczenie z uzasadnieniem . W wyroku podzielono na przed i po. Sprawa przegrana , gdyż jestem przed. Apelacja ZUS jest zasadna-wyrok Sądu . Mam 2 miesiące na wniesienie skargi kasacyjnej. Jednak w dalszym ciągu sąd dzieli na przed i po. To jest smutne. Pozdrawiam Wszystkich Blogowiczów. T.S.
Odpowiedz
Niech Pani spróbuje gdzieś znaleźć korzystne wyroki wydane w podobnej sprawie i powołać się na nie, że orzecznictwo jest rozbieżne, że skoro sprawa dotyczy tego samego to i orzeczenia powinny zapadać jednakowe.
OdpowiedzUsuńJeśli ta przygotowywana ustawa ma jakieś zapisy korzystne dla Pani to też to podnieść, albo może poczekać na jej uchwalenie, zamiast szarpac nerwy po sądach.
Dziękuję bardzo za słowa otuchy. T.S.
UsuńJa się odwołałam do Sądu Apelacyjnego, do tej pory nie mam wyznaczonego terminu ewentualnej rozprawy. Czuję sie trochę zawieszona nie wiem czy mam wycofać sprawę z sądu apelacyjneho czy jeszcze czekać az ukaże się ustawa w Dzienniku Ustaw? Proszę o podpowiedź w tej sprawie
OdpowiedzUsuńAnonimowy z 9:33;;
OdpowiedzUsuńW żadnym wypadku nie wycofuj swojej sprawy z SA. Będziesz miała na to czas gdy ustawa wejdzie w życie.Narazie nie jest na tym etapie więc, proszę czekaj spokojnie.
Bardzo dziękuję i pozdrawiam
UsuńCzy w związku ustawą składać pozew o odsetki?.Zus mnie in formuje że sprawa o odsetki przedawniła się w maju 2013 (rozprawa w SO).Potem ZUS wnósł apelację,a tam nie było mowy o odsetkach(sprawa wygrana przeze mnie) .Nie chcę im darować zemsta" tutu". Proszę jak najszybciej o odpowiedź.Pozdrawiam blogowiczów.
OdpowiedzUsuńDo Animowego z 15:10
OdpowiedzUsuńCzy skladałaś/łeś po wygranej w SO jakies odwołanie do SA, czy może wniosek w sprawie odsetek do ZUS, oraz czy w wyroku z SO było że odsetki do rozpoznania ZUS. Proszę napisz coś więcej na ten temat, na jakiej podstawie otrzymałaś/łeś informację z ZUS,że sprawa przedawniona.Jestem po wygranej w SO, odsetki do rozpoznania ZUS. ZUS wniósł apelację tylko dotyczącą I części czyli zawieszonej emerytury. Nie odwoływałam sie odnosnie odsetek. Nie wiem czy dobrze zrobiłam.Według informacji na blogu podobno można sie odwołać dopiero po wydanej decyzji z ZUS odmawiajacej wypłatę odsetek,tzn po wyroku SA.Z góry dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam
Do Animowego z 17:51
UsuńTo ZUS zlozył apelację w sprawie zaległych.W II instancji nie było mowy o odsetkach.Po wygranej 04.09.2013 wystapiłam odecyzje do Zus w sprawie odsetek.Wydano decyzję odmowną uzasadniając to przedawnieniem w SO w maju 2013.Dzisiaj wysłałąm pozew za pośrednictwem ZUS do SO-pozdrowienia..Chyba mnie nie powieszą.Jestem zmuszona do takiej turystyki prawnej.Ewa
OdpowiedzUsuńNa co ZUS wydaje pieniądze?
Tagi: podatnik, wydatki, administracja, koszty, ZUS
Fot. TVN24
Budowa kosztownych siedzib i remont już istniejących, luksusowe auta, karnety rekreacyjno-sportowe, ciastka i napoje. Na to między innymi ZUS wydaje pieniądze. Ale zapewnia: to wszystko w ramach oszczędności i dla dobra klientów.
„Ojciec z synem stoją przed nową siedzibą centrali ZUS i podziwiają jej rozmach architektoniczny. Nagle ojciec mówi do syna: Popatrz no synu, nasze pieniądze nie idą na marne”. Taki dowcip krąży o rozrzutności Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Warta 190 mln zł siedziba centrali ZUS kłuje w oczy. Kłuje tym bardziej, że coraz głośniej o pustkach w kasie ZUS. W tym roku na wypłatę świadczeń zabraknie niemal 50 mld zł. Za 40 lat będzie brakować prawie dwa razy więcej.
Na bogato
Tymczasem w nowej siedzibie ZUS znajduje się sala konferencyjna o powierzchni 400 metrów kwadratowych i pokój prezesa równie imponującej wielkości – 120 metrów kwadratowych. To wszystko w otoczeniu granitu, piaskowca i szkła. Rozmach inwestycyjny był jednak konieczny ze względu na klientów. Ówczesny rzecznik prasowy zapewniał, że czuliby się obrażeni, gdyby przychodzili do budynku, który wyglądałby jak rudera. I dzisiaj ZUS zapewnia, że kieruje się wyłącznie interesem klientów. – Działania inwestycyjne podejmowane są tam, gdzie to jest absolutnie konieczne z punktu widzenia klientów. Przykładem jest Łódź, gdzie budowa inspektoratu ułatwi życie wielu tysiącom naszych klientów, którzy w godnych warunkach będą mogli załatwić w ZUS swoje sprawy. Mimo bowiem elektronizacji kontaktu z ZUS, część naszych klientów chce być nadal obsługiwana w tradycyjny sposób, na co jednoznacznie wskazują profesjonalne badania opinii klientów – informuje Jacek Dziekan, rzecznik prasowy ZUS.
Spa w ZUS-ie
Budowa nowej siedziby łódzkiego inspektoratu ma kosztować 33 mln zł. Wcześniej 30 mln pochłonęła budowa oddziału ZUS w Szczecinie, a 38 mln zł ta w Wałbrzychu. Żadna jednak nie może poszczycić się tak wyszukanym wyposażeniem, jaki znalazł się w świnoujskim oddziale ZUS-u. Tam powstał apartament odpoczynku dla dyrektorów, przyjeżdżających nad Bałtyk. Umieszczono w nim wartą 20 tys. zł… saunę. Po tym jak sprawa zyskała rozgłos, saunę zdemontowano, a w jej miejsce stanęła stara szafa, kupiona w sklepie z używanymi meblami. Losy sauny nie są do końca znane. Ponoć leży w piwnicach ABW.
Zajadanie stresu
Stres po tej niesławnej inwestycji najlepiej byłoby zajeść. Jest czym, bo ZUS zamówił ostatnio ponad dwie tony ciastek, w tym delicje szampańskie, wafle torcikowe, paluszki czy ciasteczka z marmoladą. Albo po prostu przepić. Napojów nie brakuje: 647 kg kawy, 200 tys. torebek herbaty, 56 tys. butelek wody mineralnej, niemal 5 tys. butelek soku i ponad 3 tys. butelek coli. Do tego prawie dwie tony cukru. Niestety zamówione ostatnio artykuły spożywcze, jak zapewniał rzecznik ZUS, nie będą przeznaczone dla urzędników, a zostaną wykorzystane w przypadku spotkań z klientami. Ale żeby było jasne, nie mowa tu o zwykłych Kowalskich, a firmach obsługujących zakład. Wartość zamówienia na lata 2013-2014 wynosi 230 tys. zł Szaleństwo
Lubelski Sąd okręgowy to dlatego przeniósł się na ul.Zana tam gdzie ZUS po te torciki och...po te wyroki
OdpowiedzUsuńDo anonimowego13. Mam pytanienie odnośnie komentarza z 13 października, konkretnie chodzi o odpowiedź na apelację. Poniżej podany jest załącznik 1 odpis odpowiedzi na apelację. Nie bardzo rozumiem co mam dołączyć. Przecież odpowiedź na apelację formułowana jest właśnie przeze mnie i do tego mam dołączyć to samo. Może mi ktoś to wytłumaczyć. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńhttp://www.senat.gov.pl/prace/senat/posiedzenia/tematy,269,1.html
OdpowiedzUsuńPosiedzenie senatu 9 stycznia 2014 r godz. 10.00 Druk senacki 531 i 531A