Pozdrawiam bardzo gorąco Pana Mariana z Radomia,który zapoczątkował batalię o zawieszone emerytury,Panią Adminkę Izabelę.Panią Mecenas Karolinę Mirę która od samego początku wspierała swoimi radami. Jesteście Wielcy!!!
Trzeba również wspomnieć i serdecznie podziękować Pani Prof. dr hab. Inettcie Jędrasik-Jankowskiej - Kierownikowi Katedry Prawa Ubezpieczeń Uniwersytetu Warszawskiego. Pani Profesor nas broniła na łamach Gazety Prawnej i w innych artykułach prasowych, gdzie ten nasz temat występował. Tytuł: "Kto daje i odbiera......." itd. Przypomnijcie sobie Państwo. Śmiem twierdzić, że Pani Profesor była pierwszym ekspertem i Jej opinia się liczyła w Trybunale Konstytucyjnym. Wielki pokłon i uznanie dla Pani Profesor.
Wielkie podziękowania dla Pani prof. Inetty Jędrasik- Jankowskiej oraz dla Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego - Pana Stanisława Dąbrowskiego !!!! Oni od początku twierdzili, że wprowadzana ustawa jest niezgodna z ustawą zasadniczą, czyli z Konstytucją RP. Przykre, że ustawodawca nie wziął ich głosów pod uwagę.
Przypominam , dzisiaj o godz. 18.00 rozpatrzenie i przyjęcie sprawozdania Podkomisji stałej do kontroli realizacji budżetu przez Komisję Finansów Publicznych.
Poniżej podaję link do tekstu sprawozdania Podkomisji stałej do kontroli realizacji budżetu, które zawiera przyjętą wczoraj przez Podkomisję wersję rządowego projektu ustawy z uwzględnionymi poprawkami. To sprawozdanie będzie dzisiaj przedmiotem obrad Komisji Finansów Publicznych.
SZANOWNY KIBICU --- BARDZO DZIĘKUJĘ!! Jeszcze bardzo proszę o wyrażenie swojej opinii odnośnie następującej kwestii. Ostatniej wersja projektu ustawy w Art.1 podaje podstawę prawną opublikowaną w Dz.U. z 2009r. Nr 153, poz. 1227 z późn. zm., na mocy której wszystkim emerytom składającym wniosek o wypłatę emerytury bez konieczności rozwiązania stosunku pracy, również emerytom z vacatio legis ją wypłacono. Może dlatego nie poruszano już podczas posiedzenia Podkomisji ... naszych postulatów zawartych w listach do posłów w sprawie tych w/w emerytów, aby zostali objęci dobrodziejstwem projektowanej ustawy. Drogi Kibicu - czy możesz potwierdzić moją refleksję, że emeryci z vacatio legis, którym zaczęto wypłacać emeryturę na podstawie w/w przepisu prawnego - mogą być spokojni?? pozdrawiam serdecznie Daniela
Dziennik Ustaw - rok 2009, nr 153, poz. 1227 z dnia 2009-09-18 Wydany przez: Marszałek Sejmu Data ogłoszenia: 2009-09-18 Tytuł aktu: Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 26 sierpnia 2009 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
Danielo , Art. 1 projektowanej ustawy określa zasady ustalania i wypłaty emerytury zawieszonej na podstawie art.28 o zmianie ustawy o finansach publicznych.....w zw. z art.103a ustawy emerytalnej , której tekst jednolity został ogłoszony w DZU. z 2009r. nr 153 poz. 1227. Nie wiadomo dlaczego nie wspominano o vacatio legis ale miejmy nadzieję , że wszyscy odzyskają zaległą emeryturę bo art. 2 odnosi się do art.1 w którym podano podstawę zawieszenia. Ci co składali wnioski o wypłatę po 2011 mają taką samą podstawę prawną zawieszenia jak Ci co składali wnioski o wypłatę do 2010r.Takie jest moje zdanie. Pozdrawiam Wiga
Danielo t o , że art. 2 projektu ustawy ma szeroki zakres podmiotowy wiedziałyśmy już od momentu zmiany pierwszej wersji projektu, która nie obejmowała również tych sprzed. Nasze wątpliwości wynikły po wypowiedzi ministra M.Buciora gdy odpowiadał na zadawane pytania. Jednakże to dotyczyło całkiem innej sytuacji- wniosek składany po raz pierwszy po 2011r - wejście w życie ustawy. Uważam , że nasz kolega otrzyma to co mu się należy, czyli zaległą emeryturę . Pozdrawiam Wiga
Wigo, Masz rację te nasze wątpliwości pojawiły się po wypowiedzi ministra M. Buciora. Stąd nasza akcja, aby dobrodziejstwem ustawy objąć tych emerytów z vacatio legis, którym prawo do emerytury po złożeniu pierwszego wniosku, np. w 2008r. ustalił organ rentowy, ale wypłatę emerytury natychmiast zawiesił z powodu kontynuowania zatrudnienia np. - czyli nabyli swoje prawa do emerytury przed 1 stycznia 2011r. ZUS na skutek złożenia ponownego wniosku w okresie vacatio legis, wydał identyczną decyzję, jak wszystkim pozostałym "zawieszonym" emerytom, na postawie przedstawionej w Art.1 projektu ustawy podstawy prawnej, bez obowiązku zwalniania się z pracy! Zastanawiam się jednak dlaczego do tej sprawy poruszanej w petycjach do posłów w ogóle nie poruszono? Wigo, dziękuję, że potwierdzasz moją refleksję na ten temat. pozdrawiam Daniela
Wg. mnie teraz jest już jednoznaczne: nasz Xenefont spełnia obydwa warunki. Pozdrawiam. Jak dobrze, że wcześniej zajrzałam, zaraz transmisja!
Emerytura, o której mowa w art. 1, zwana dalej „zawieszoną emeryturą”, przysługuje emerytowi, który spełnia łącznie następujące warunki: 1) nabył prawo do emerytury przed dniem 1 stycznia 2011 r.; 2) jego prawo do emerytury zostało zawieszone na podstawie przepisów określonych w art. 1 w związku z kontynuowaniem przez niego po dniu 30 września 2011 r. zatrudnienia bez uprzedniego rozwiązania stosunku pracy z pracodawcą, na rzecz którego wykonywał je bezpośrednio przed dniem nabycia prawa do emerytury.
O to interesujące nas naniesione poprawki ze sprawozdania Podkomisji
Art. 3. Przepisy ustawy nie mają zastosowania do emerytów, których roszczenia z tytułu Wypłaty zawieszonej emerytury zostały zaspokojone na podstawie prawomocnego Orzeczenia sądu , z wyjątkiem przepisów art. 6 i art. 7a.
Art.4 ust. 3. Odsetki, o których mowa w ust. 2, przysługują do dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
Art. 7a. 1.Emeryci, w przypadku których wypłata zawieszonej emerytury została ustalona na podstawie prawomocnego wyroku sądu, w którym sąd nie orzekł o odsetkach albo roszczenie odsetki zostało oddalone, mogą złożyć wniosek o wypłatę odsetek od zasądzonej kwoty: 1) do dnia zapłaty –w przypadku gdy wypłata zawieszonej emerytury nastąpiła przed dniem wejścia ustawy w życie; 2) do dnia wejścia ustawy w życie –w przypadku gdy wypłata zawieszonej emerytury nastąpiła po dniu wejścia ustawy w życie. 2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, stosuje się przepisy art. 7 ust. 3 i 4
wiem, ze wypłata nastąpiła przed wejściem ustawy, ale odsetek ani du du do tej pory, powinny być: odsetki do dnia wypłaty + odsetki od odsetek od dnia wypłaty zaległych do dnia wypłaty odsetek albo do dnia wejścia w życie ustawy, w przeciwnym razie jest nierówne traktowanie emerytów
W Jaworkach,w Muzycznej Owczarni,Profesor X. Józef,tak nam dał czadu i do wiwatu,że do dzisiaj jestem ministrantem... muzykującym,niestety.To, On jest moim twórcą mej muzycznej duszy i tęsknot.Hej!!! A`propos...Anonimie z g. 20:05, nie bądź an... Daj głos!!!
Wywołana do tablicy zgłaszam się z godz. 20:05 Chylę czoła! No ja ministrantem nigdy nie byłam, tym bardziej ministrantem muzykującym. A' propos ks. Tischnera, to przypomniało mi się, jak opowiadał o swoim największym upadku w życiu. Otóż kiedy był młodym chłopakiem poznał dziewczynę, która mu się spodobała. Idąc pewnego razu, musieli przejść przez błotnistą kałużę, no więc jako dżentelmen wziął dziewczynę na ręce i chciał ją przenieść na drugi brzeg, ale poślizgnął się i upadł lądując razem z dziewczyną w największym błocie. Stwierdził, że to był największy upadek w jego życiu, po którym nie pozostało mu nic innego, jak pójść do seminarium. Życzę nieustającego zdrowia i pozdrawiam. Anka
i tak się trudno rozstać, i tak się trudno rozstać... a jutro do pracy. Xenefoncie! Jaworki i okolice to piękne miejsca na świętowanie! Beskidy też. Więc może poprawiny po Mazurach zróbmy w górach;). Trzymaj się dzielnie, jak kasa wpłynie na konto, to i zdrowie się znajdzie! A teraz pora lulu. Miłych snów, chociaż szkoda czasu na spanie, ale ja bez snu nie żyję;(
"jak kasa wpłynie na konto, to i zdrowie się znajdzie!"
Kilka lat temu do pewnej miejscowości przyjechał słynny uzdrowiciel, wybierały się do niego różne osoby, poleciła go też jedna koleżanka drugiej koleżance, że może będzie skuteczny na jej ból głowy Na to ta z bólem głowy zapytała - A ile kosztuje wizyta u niego? - 100 zł. - O, jak ja mam 100 zł to już mnie żadna głowa nie boli!
Komisja Finansów Publicznych {"params": {"ATMStop":"","file":"http:\/\/redir.atmcdn.pl\/nvr\/o2\/sejm\/ENC04\/1.livx","stop":"","messages":"","start":"2013-12-11 17:00:00","autostart":true,"ATMStart":"408470400000","mig":false},"transcribe":false,"start":"2013-12-11 17:00:00","desc":"Rozpatrzenie sprawozdania podkomisji sta\u0142ej do kontroli realizacji bud\u017Cetu o: - rz\u0105dowym projekcie ustawy o ustaleniu i wyp\u0142acie emerytur, do kt\u00F3rych prawo uleg\u0142o zawieszeniu w okresie od dnia 1 pa\u017Adziernika 2011 r do dnia 21 listopada 2012 r. (druk nr 1907), - senackim projekcie ustawy zmieniaj\u0105cej ustaw\u0119 o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niekt\u00F3rych innych ustaw (druk nr 1844).Przedstawia przewodnicz\u0105cy podkomisji pose\u0142 Pawe\u0142 Arndt.","unid":"4F0BA0B09F3D28E5C1257C3900410605","autostart":true,"status":"VIDEO_DISABLED","location":"sala 106\/bud. C","title":"Komisja Finans\u00F3w Publicznych"} sala 106/bud. C
Rozpatrzenie sprawozdania podkomisji stałej do kontroli realizacji budżetu o: - rządowym projekcie ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011 r do dnia 21 listopada 2012 r. (druk nr 1907), - senackim projekcie ustawy zmieniającej ustawę o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (druk nr 1844). Przedstawia przewodniczący podkomisji poseł Paweł Arndt. dzisiaj godz.17:00,proszę sprawdzić.Pozdrawiam.
Zaczytałam się w komentarzach i nie znalazłam tego co mnie szczególnie interesuje a mianowicie co z zawieszonymi przegranymi bo są "sprzed". Przegrałam w SO. Piszecie Państwo dużo o wypłaconych bez odsetek. Proszę tych zorientowanych w sprawie przegranych "sprzed" jak to wygląda w ustawie rządowej. Dziękuję z góry i serdecznie pozdrawiam. Annika
No właśnie,ja też wczoraj pisałam o takiej sytuacji,że nie zostało tak konkretnie powiedziane co z tymi przegranymi i uprawomocnionymi wyrokami???Bardzo proszę mądrzejszych o odpowiedź.EK
Wszyscy obojętnie czy są sprzed czy po i przegrali też dostaną zaległe na podstawie tworzonej ustawy . Tez jestem przegrana i sprzed . Walczę od października 2011r. Obecnie czekam na termin apelacji .Pozdrawiam wiga
Serdeczne dzięki za odpowiedź niezawodna i życzliwa Wigo.Ja również czekam na termin apelacji,jestem " sprzed",przegrana w SO w Szczecinie 03.09.2013r. Aktualnie również czekam na termin apelacji.Pozdrawiam.EK
Jestem z sprzed wygrana w SO odsetki do decyzji ZUS, ZUS zlożył apelację czekam na termin. Co w przypadku wejścia ustawy przed otrzymaniem terminu rozprawy w SA, czy muszę prosić ZUS o wycofanie apelacji do po tym wystąpić do ZUS o wypłatę zaległych z odsetkami. pozdrawiam BR
Nie , składasz tylko wniosek , To po stronie ZUS leży obowiązek w takim przypadku, wycofania apelacji. Miejmy nadzieję, że po wejściu w życie ustawy ZUS wycofa apelacje od korzystnych wyroków dla emerytów.Pozdrawiam Wiga
Ja jestem po wygranej w SO odsetki do decyzji ZUS, SA w Białymstoku po apelacji ze strony ZUS z dnia 04 grudnia przegrana. W tej sytuacji gdy wejdzie w życie ustawa jak mam postępować.Prosze o podpowiedź.Pozdrawiam wszystkich cieplutko.IWONA
Iwonko, Wyrok jest prawomocny, więc sprawa sądowa zakończona. Mimo negatywnego wyroku SA, jesteś w komfortowej sytuacji (jeśli ta ustawa wejdzie w życie). Zgłosisz się do sądu z prośbą o wydanie odpowiedniego zaświadczenia o zakończeniu procedury sądowej i z tym zaświadczeniem 14 dni po opublikowaniu ustawy w Dz.U. zgłosisz się do ZUS z wnioskiem o wypłatę wszystkich zaległych należności na podstawie Ustawy ... i załączyć zaświadczenie z sądu. pozdrawiam Daniela
W sytuacji Iwony, po wydaniu ustawy,trzeba będzie do wniosku dołączyć ODPIS WYROKU SA i odpis wyroku SO - ze stwierdzeniem prawomocności.. Sąd nie wydaje żadnych zaświadczeń.
Czy przegrane wyroki z SO I SA musza jeszcze zawierać klauzule prawomocności czy sam wyrok nie jest tego dowodem tzn data jego wydania. Proszę o coś więcej na ten temat. M.
Anonimowy11 grudnia 2013 18:29 Zaraz po wydaniu wyroku przez SA można napisać wniosek o przysłanie odpisu wyroków(SA i SO) Wydane odpisy zawierają pieczęć, że orzeczenie jest PRAWOMOCNE
Bardzo proszę o informację. Moja sytuacja przedtawia się następująco: Od mojego korzystnego wyroku SO w spr. zwrotu zawieszonej emerytury i niekorzystnego wyroku w spr. odsetek ( ZUS nie ponosi winy za zawieszenie emerytury) odwołał się ZUS od zwrotu zawieszonej i ja odwołałam się od odsetek. W związku z czym jaka będzie kolejność składania dokumentów. Czy jednocześnie złożę wniosek do ZUS o wypłatę i wniosek do SA o wycofanie odwołania?
Komisja Sprawiedliwości i Praw Człowieka Komisja Ustawodawcza sala 13/bud. G Rozpatrzenie wniosku o powołanie Podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia przedstawionego przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej projekt ustawy o Trybunale Konstytucyjnym (druk nr 1590).
Coś mi popsuło przeglądarkę, a na operze nie chodzi transmisja:(. Z tej złości wpadła mi do głowy taka myśl: Organ zawiesza, gdy EMERYT złożył odwołanie. Ja wygrałam, więc nie emeryt złożył, tylko ZUS, więc nie ma podstawy do zawieszenia postępowania zmierzającego do wypłaty! Dobrze kombinuję? Może dlatego nie ma nic na ten temat?
1. Organ rentowy zawiesza postępowanie, w przypadku gdy emeryt przed dniem wejścia w życie ustawy złożył odwołanie do sądu od decyzji tego organu w przedmiocie wypłaty kwoty zawieszonej emerytury.
2. Organ rentowy podejmuje na wniosek emeryta postępowanie zawieszone z przyczyny określonej w ust. 1, w przypadku gdy sąd wydał prawomocne orzeczenie kończące postępowanie w tej sprawie.
Jest podstawa do zawieszenia postępowania w ZUS, bo "emeryt przed dniem wejścia w życie ustawy złożył odwołanie do sądu od decyzji tego organu w przedmiocie wypłaty kwoty zawieszonej emerytury".
Teraz (przed SA )emeryt może napisać WNIOSEK, że cofa swoje ODWOŁANIE od decyzji rentowej i wnosi o umorzenie całego postępowania (wtedy wyrok SO jest anulowany) Może być również taki wariant: W każdym wariancie będzie to, co wymaga ustawa: "...sąd wydał prawomocne orzeczenie kończące postępowanie w tej sprawie."
Organ rentowy cofa swoją apelację i wtedy UPRAWOMOCNI się wyrok SO.
POMYLIŁY się wiersze ;((( Jest podstawa do zawieszenia postępowania w ZUS, bo "emeryt przed dniem wejścia w życie ustawy złożył odwołanie do sądu od decyzji tego organu w przedmiocie wypłaty kwoty zawieszonej emerytury".
Teraz (przed SA )emeryt może napisać WNIOSEK, że cofa swoje ODWOŁANIE od decyzji rentowej i wnosi o umorzenie całego postępowania (wtedy wyrok SO jest anulowany) Może być również taki wariant: Organ rentowy cofa swoją apelację i wtedy UPRAWOMOCNI się wyrok SO. W każdym wariancie będzie to, co wymaga ustawa: "...sąd wydał prawomocne orzeczenie kończące postępowanie w tej sprawie."
Czyli jednak wszystko zależy od ZUS? No trudno, nie będę sobie psuła takiego pięknego wieczoru. Serdecznie wszystkich pozdrawiam, chyba poszukam LISTY ZGODY. Pamiętacie? Nie da się ukryć: JESTEM Z NAS BARDZO DUMNA!!!
LISTA BLOG ZGODY 1.Zofia z Bydgoszczy13 lipca 2013 23:04 2.Anna Anonimowy13 lipca 2013 17:28 3.Mery z B.13 lipca 2013 18:58 4.Julia z B-ku13lipca19:39(Julia z Białegostoku15lipca19:10) 5.Barbara z Radomia13lipca20:08(15lipca17:29) 6.Baszka 7.Ula05 15 lipca 2013 14:10 8.Lucyna z Biłgoraj 15 lipca 2013 15:20 9.Elżbieta 15 lipca 2013 15:38 10.Jot 11.Daniela 12.Wiga 13.AnnaProponuję"gotowca"w 3 częściach15lipca2013 16:42 14.Barbara-Ewa15 lipca 2013 15:36 15.M.K. 15 lipca 2013 15:55 16.Aldona15 lipca 2013 16:19 17.Małga15 lipca 2013 17:00 18.Basia z Bielska-Białej15 lipca 2013 17:02 19.Renia renata z Koszalina15 lipca 2013 17:52 20.Ewa z Lublina15 lipca 2013 16:54 21.Gienia.15 lipca 2013 19:47 22.Warmianka15 lipca 2013 20:31 23.Halina 47 zachodniopomorskie15 lipca 2013 20:35 24.Elżbieta Radom15 lipca 2013 20:37 25.Jagoda ze Szczecina15 lipca 2013 22:02 26.HiFi z Warszawy.15 lipca 2013 22:05 27.Ewa16 lipca 2013 00:34 28.Ela51 15 lipca 2013 23:23 29.Hanna opolskie 16 lipca 2013 23:03 30.Jadwiga z Aleksandrowa Łódzkiego16 lipca 01:15 31.Anka z Lublina 16 lipca 2013 13:23 32.Maria z Sandomierza 17 lipca 2013 13:16
Zgoda, zgoda, zgoda no pewnie ,że zgoda bo ona buduje a nie rujnuje. Brawo szybko i sprawnie choć podejrzewam ,że niektórzy i tak nie wiedzieli o co chodzi. Ich strata zatem .
..niektórzy i tak nie wiedzieli o co chodzi... Tak, to trafne spostrzeżenie i odnosi się do większości posłów na dzisiejszym posiedzeniu. Bawili się rozkosznie, a posłanki i posłowie -na pierwszym planie- przekroczyli granice przyzwoitości.
Dobrze ,że choć był ktoś co mówił - zgoda - na pytania p. Rosatiego. Z jednej strony dobrze ,że nikt nie sprzeciwiał się ale z drugiej strony to myślę ,że tak właśnie bez refleksji przyklepywali tę ustawę , która zawieszała nam emerytury mimo głosów sprzeciwu ustawa przeszła. Strach pomyśleć ,że tak po amatorsku się proceduje nad ustawami. Jakość uchwalanych ustaw jest tak słaba bo wiedza i zaangażowanie niektórych posłów są znikome.
Taka jest, niestety, prawda. Stwierdzić jednak trzeba, że lokomotywą,która pociągnęła cały ciężar procedowania była Pani Poseł Elżbieta Rafalska. Dziękujemy!
Myślę, że posłowie wcześniej zapoznali się z projektem. Każdy poseł otrzymał poprawiny projekt z naniesionymi poprawkami. Po co przedłużać procedurę jeżeli wszystko było jasne i omówione wcześniej.
KTO MA, NIECH WYPIJE ZA ODNIESIONY SUKCES! JA BĘDĘ MIAŁA OKAZJĘ W RODZINNYM GRONIE W SOBOTĘ!!! Dziękuję za współpracę! Pozdrawiam wszystkich i wysyłam wirtualne całusy!!! Daniela
Pani Danielo, wielki ukłon za trud wniesiony w sprawie. Szacunek za Pani wiedzę i niestrudzony wysiłek na całej naszej trudnej drodze legislacyjnej. Serdeczne pozdrowienia z Olsztyna Maria G
Danielo Wspaniała! A potem do : 1. urlopy wychowawcze (Ula już zaczęła i czeka na sąd) 2. rocznik 53 (Jot prowadzi, ale chyba wszyscy wesprzemy?) 3. Rozpoczynanie wypłaty w pełnej wysokości emerytury wcześniejszej (a więc przyznanej nie wg obecnych przepisów) nie wieku 60 lat ko0biety, tylko + miesiące .....?? A przede wszystkim: ZLOT wisielców odwieszonych;)))
Kochana Baszko, Twój udział w odniesionym przez nas sukcesie jest ogromny!!! Chyba już nic złego nas nie dotknie ( trzeba odpukać w niemalowane) ! Spotkanie z Tobą i wszystkimi chętnymi "odwieszonymi wisielcami;))" będzie dla mnie wielkim szczęściem i zaszczytem!!! Musimy to odreagować!!! To spotkanie może być niezapomnianym przeżyciem i z tego nie możemy zrezygnować!!! Daniela
Danielo, ja Ci dziękuję za to,że otworzyłaś mi oczy w jaki sposób są tworzone ustawy i że można wpływać na ich kształt.Całe życie się człowiek uczy. TO JEST MAJSTERSZTYK Pozdrawiam K S Wrocław
Baszko, ad 2. Powiedzieć, że ktoś prowadzi rocznik 1953, to za wiele powiedziane. Te kobiety doskonale się prowadzą :) Są młode, energiczne, odważne, dociekliwe, zaradne, itd. Oczywiście, że wsparcie wszystkich chętnych jest mile widziane i oczekiwane. Proszę zaglądnąć obok, tam jest już ROCZNIK 1953 5 i ciągle nowe pomysły na poszerzanie kręgu znaczących powierników.
Przeszliśmy na blogu dobrą szkołę stosowania prawa na co dzień i zbiorowego kształtowania postaw obywatelskich. Sądzę, że jesteśmy w stanie w wymienionych przez Ciebie trzech punktach postawić sobie za cel i doprowadzić każdą z tych spraw do skargi konstytucyjnej. Są osoby, które weszły na drogę sądową. Jeśli tylko zechcą być naszą awangardą, sądzę, że mogą liczyć na wsparcie blogowiczów - do skargi konstytucyjnej jest potrzeby dobry prawnik.
Jot, Chociaż jestem nieco starsza i rocznik 1953 mnie nie dotyczy, to na pewno będę nadal pomagać w miarę swoich możliwości we wszystkich emeryckich sprawach. Tobie też co, nie co zawdzięczam, chyba pamiętasz przeprowadzone przez Ciebie szkolenie? pozdrawiam serdecznie Daniela
Do Danieli i innych osób, które orientują się w pismach procesowych (znaczenie, wymogi). Proszę pomóc Annie, która w zakładce R '53 - 5 napisała 10 grudnia 2013 20:10.
Danielo!!! Ode mnie 100lat + ... i miej nas na oku. Widzisz,co narobiłaś!!!? Ja nie jestem Twoim wielbicielem.Jestem z Tobą na dobre i na złe.Nawet gdyby emeryci z "V L" byli odstawieni na dalsze tory (nie)sprawiedliwości emeryckiej,to i tak zamawiam obecność swoją (na walca) w Twoim karneciku balowym w Augustowie! Wszystkie Koleżanki pozdrawiam z warmińsko-mazurską gorącą czułością i oddaniem. Zobacz Danielo...koleżanki,nawet z mojego dziecinnych lat Olsztyna,zaczęły grzeszyć oficjalną obecnością!!! Logistyką też będą służyć,Pozdrawiam i proszę: -.. -... .- .--- --- ... .. . -... .. . !
Xenefoncie, W moim karneciku zarezerwuję dla Ciebie nie tylko walca! Tylko się KURUJ, nabieraj sił, abyśmy mogli zaszaleć !! W ogóle nie myśl o odstawieniu "V L"na dalsze tory! Wszyscy mamy być wygrani, bez żadnych wyjątków !! serdecznie Cię pozdrawiam Daniela
Karniaka/późniaka zrobię,po prochach.Może już w Augustowie albo...na Trzech Koronach! Kocham Was. Dziękuję,dziękuję i przepraszam...idę spać,choć nie muszę!!!Pa
Bardzo dziękuję Wszystkim, którzy się przyczynili do tego, by wszyscy pokrzywdzeni otrzymali to co im zabrano. Jeszcze raz dziękuję za trud i bezinteresowne wsparcie. M.S
No i tak powinno być szybko sprawnie bez wymyślania prochu od początku. Nasze interwencje pomogły i miały wpływ na kształt ustawy. Cieszmy się . Podziękowania dla wszystkich , którzy pomagali przejść przez ten czyściec do tej chwili.Myślę ,że teraz już pójdzie łatwiej bo tekst ustawy już jest i nie powinien już ulec zmianie. Teraz tylko pozostało nam czekać na jej wejście w życie.
Anno,jeżeli już otrzymałaś zaległe świadczenie to odsetki będą naliczone do dnia wypłaty tego świadczenia. Jeżeli nie do do dnia wejścia ustawy w życie. Pozdrawiam Basia
Czy można już pisać do SN o wycofanie wniosku- nie mam jeszcze terminu-jestem z przed? Pozdrawiam wszystkich blogowiczów i dziękuję za wytrwanie w naszym boju.- również rocznik 53
Proszę ponownie o pomoc : wygrałam w S.O. zaległe , odnośnie odsetek w uzasadnieniu wyroku zapisano, że organ rentowy nie ponosi odpowiedzialności za opóżnienie w wypłacie świadczenia ... wniosek o zapłatę odsetek przekazuje organowi rentowemu celem rozpoznania . Do końca listopada był termin złożenia odwołania , w dniu dzisiejszym dostałam decyzję ZUS z wyliczeniem zaległej emerytury / wraz z najbliższą emeryturą prześlą na konto / i odmowę prawa do wypłaty odsetek. Organ rentowy twierdzi, że jest zobowiązany do wypłaty odsetek jeżeli nie ustali prawa do świadczenia lub nie wypłaci tego świadczenia. Wykonując prawomocny wyrok Sądu z dnia 06.08 2013 organ rentowy przyznaje mi prawo do wypłaty zaległej emerytury ....i dalej stwierdza , że wymieniony wyrok nie zawiera informacji w zakresie wypłaty odsetek. Zatem został zachowany ustawowy termin na załatwienie sprawy. W związku z powyższym brak podstaw prawnych do wypłaty odsetek .Jest również pouczenie , że jeżeli decyzja nie jest zgodna ze stanem faktycznym mogę wnieść odwołanie za pośrednictwem ZUS do SO w terminie miesiąca . Co powinnam zrobić ? Pisać odwołanie ? Wcześniej dostanę odsetki z ustawy . A więc apelacji nie będzie. ZUS , jak pisałam wyżej , nie zamierza wypłacić odsetek . Co powinnam złożyć w ZUS - ie po wejściu ustawy , w celu zwrotu należnych odsetek ? Gosia
Zaraz po wydaniu wyroku przez SA można napisać wniosek o przysłanie odpisu wyroków(SA i SO) Wydane odpisy zawierają pieczęć, że orzeczenie jest PRAWOMOCNE
Dodam,że nic się za to nie płaci.Wystarczy wysłać pismo podając sygnaturę akt z SO i SA.Na odpis czeka się 1 miesiąc.Wiem dokładnie bo miałam z tym styczność.
Czegoś tu nie rozumiem przegrałam w SO, SA i ostatnio odmówiono przyjęcia mojej skargi kasacyjnej w SN . Mam wyroki w domu to po jakie odpisy wyroków mam napisać do sądów z pieczęcią o ich prawomocności. One przecież stały się prawomocne od razu. No to jak to jest proszę o wytłumaczenie mi w prostych żołnierskich słowach tej sprawy z prawomocnością wyroków.
Dwie odpowiedzi na moje pytanie a ja dalej nic nie wiem. Jeśli pisać wniosek to do jakiego sądu? Napisanie wniosku to nie jest dla mnie problem tylko pytanie czy muszę go napisać i do jakiego sądu. Są przecież dwa wyroki z różnych sądów. A także orzeczenie z SN. Wigo Danielo i inne osoby proszę rozwikłajcie moje wątpliwości pis, plis,plis. M.
Prosze dołączyć "grubą teczkę" z odpisami wyroków do wniosku do ZUS o wypłatę tego, czego nie wypłacono, a co się - zgodnie z ustawą - należy. ZUS wybierze sobie to, czego będzie potrzebował ;) Oczywiście, gdy ustawa już będzie. :)
Złożysz wniosek do ZUS i dołaczysz oba wyroki (te które masz w domu), jeżeli ZUSowi wystarczy to ok. Jeżeli będzie chciał potwierdzenia prawomocności (świadczącego o zakończeniu postępowania) to wystarczy z sądu apelacyjnego
Do ZUS składa się dokumenty, a nie wszystkie papiery jakie są w domu. Wniosek + dowody, jeżeli takie są potrzebne. ZUS wie kto ma sprawy w sądzie, bo musiał przekazać sądowi akta sprawy
Dziękuję za odpowiedz grubej teczki nie będzie . Będą dwie kartki tzn wyrok SO i SA -tylko co z tą pieczątką o prawomocności .Nie wypłacono nic. Chyba zaczekam na ten wniosek, o którym wspomniał premier ,że będzie opracowany przez min. Kamysza i z niego dowiem się co należy dołączyć do niego. Przepraszam ,że tak marudzę ale na moje pytania nie otrzymuję odpowiedzi. Dzięki za chęci i idę cierpieć w samotności / żartuję/ M.
do 19:16 Skoro masz wyroki w domu to zobacz czy jest na nich czerwona pieczęć z klauzulą,że wyrok jest prawomocny.Jest to ważne. Nie znam się na tym ale powiem Ci,ze jak wygrałam sprawę w SA / apelacje składał ZUS /na sprawie nie byłam, jestem "po" więc spodziewałam się,że mam sprawę wygraną.Istotnie tak było dowiedziałam się,że wygrałam na moje pytanie za jaki czas wyrok trafi do ZUS? Odpowiedziano mi że będzie szybciej jak zwrócę się o odpis wyroku z naciskiem na adnotację na nim właśnie o tę klauzulę prawomocności i sama dostarczę wyrok do ZUS.Dlaczego już nie pytałam ale dostosowałam się do tej porady i wyrok do ZUS dostarczyłam sama z taką klauzulą.Widocznie tak musi być.
Zgoda ,że przy wyroku pozytywnym musi być klauzula o prawomocności wyroku bo chodziło wypłatę emerytury. Przy przegranych wszystkich sprawach nie ma nakazu jakiejkolwiek wypłaty czy mam rację ?
na orzeczeniach kierowanych do egzekucji nadawana jest klauzula wykonalności, a na innych (także z negatywnym rozstrzygnięciem) stwierdza się tylko prawomocność orzeczenia
20:18 Cierp ciało, kiedyś chciało! Jakich Ty chcesz odpowiedzi? Tego nie wie nikt, to dopiero się okaże. Jakie są te wyroki? Negatywne, pozytywne dla Ciebie? Jeżeli negatywne, to zaskarżona decyzja ZUS nie uchylona, więc jakim cudem miała być dokonana wypłata?
Ciągle się nie rozumiemy co wpis to większy galimatias ws klauzuli prawomocności wyroku. Ja uważam, że po przegranej w SA wyrok był od razu prawomocny .A ponieważ nie nakazywał żadnej wypłaty to nie musi zawierać żadnej klauzuli. Wyrok nie ma żadnych skutków i do niczego nie zobowiązuje pozwanego. Koniec postępowania i kropka. Po co klauzula w takim wypadku ? A tak w ogóle to ci co składali sprawy do sądu wychodzą teraz jak Zabłocki na mydle. Lepiej było siedzieć cicho i poczekać jak inni coś załatwią . Sprawy w sądach to była tylko udręka i wydane pieniądze np. na skargę kasacyjną . Po co mi to było?
zrezygnowałam w sądzie okręgowym z odsetek bo myślałam, że wypłacą mi chociaż zaległe byłam w potrzebie choroba męża sprawę wygrałam ale ZUS złożył apelację czy w tej sytuacji dostanę odsetki czy będę musiała o odsetki iść do sądu bardzo proszę o odpowiedź, DZIĘKUJĘ
Zrezygnowałam z odwołania do SA po przegranej w sądzie okręgowym, czy jeśli wejdzie w życie ustawa dostanę zwrot zawieszonej emerytury? Bardzo proszę o odpowiedź. Dziękuję.
bardzo proszę o odpowiedź- jeżeli złożyłam odwołanie od oddalonego wyroku w SO do SA,czy mogę pisać o wycofanie pozwu - i kiedy-pozdrawiam wszystkich zawieszonych.
Dziewczyny, Chłopaki, Marian, Krzysztof, Adminka, Daniela, Jot, Baszka, Wigo, Kibicu (Jezu trzeba by jeszcze innych niesamowicie aktywnych wymieniać - jak nie wymieniam to sorki). Najważniejsze, że to finisz. Myślicie, że mogę już planować rehabilitacyjne lato „super” z moim autystycznym Eryczkiem?? Jasne, że tak. Dla wszystkich bardzo mocno pracujących na stronie mój ukłon. Jesteście wielcy. Czas najwyższy wrócić do mojego szalonego pomysłu wspólnego spotkania po trudach boju. Fajnie by było no nie?!
Zofio, To nie szalony, tylko wspaniały pomysł. Teraz powoli trzeba będzie przy pomocy Naszej Adminki organizować pobyt i pisać jego scenariusz!!! Nie znam okolic Augustowa i chyba najwyższy czas odrobić zaległości w bardzo interesującym towarzystwie! Zatem trzeba ten pobyt opracować w każdym szczególe, aby naszą walkę o pokonanie nieprzyjaznej dla nas rzeczywistości i upragnione zwycięstwo, odreagować w najlepszy sposób! Wreszcie na taką eskapadę będzie nas stać! Ale jeszcze musimy wykazać się odrobiną cierpliwości, aż ustawa wejdzie w życie! No i trzeba poczekać na cieplejsze dni oraz na Xenefonta, aby zastosowana terapia do tego czasu przyniosła znaczącą poprawę Jego stanu zdrowia! Czekam na pomysły, bo mamy wprawę w organizowaniu różnych akcji i w tym zakresie też musi się udać, nieprawdaż? pozdrawiam wszystkich Wasza Daniela na takę
TO LIPIEC CZY SIERPIEŃ? Przecież dużo z nas jeszcze pracuje, trzeba już zaplanować urlopy. Zlot odwieszonych to zbyt ważna sprawa, żeby ryzykować brak zgody szefostwa;) Ja na wszelki wypadek szykuję sobie porządną miotłę brzozową, bo na brzozie najlepiej mi się lata! Zofio, dzięki za listę! Nie widzieliśmy się jeszcze, a czuję się jak na swoim zjeździe pomaturalnym (40 lat minęło...jakiś czas temu;) ). Ech, same najlepsze roczniki!!!
Można też się poświęcić i skorzystać z urlopu bezpłatnego. najlepszy byłby okres przedsezonowy, maj/czerwiec, byłoby swobodniej bez tłumu wczasowiczów i na pewno taniej. A.
Ciała pedagogiczne nie mogą urlopować z końcem roku szkolnego nawet bezpłatnie, trzeba wystawić oceny, skończyć męczenie dzieci... Ale może majówka? Albo wrzesień- po sezonie, a też pięknie.
Jeszcze raz proszę o podpowiedż -ponownie o pomoc : wygrałam w S.O. zaległe , odnośnie odsetek w uzasadnieniu wyroku zapisano, że organ rentowy nie ponosi odpowiedzialności za opóżnienie w wypłacie świadczenia ... wniosek o zapłatę odsetek przekazuje organowi rentowemu celem rozpoznania . Do końca listopada był termin złożenia odwołania , w dniu dzisiejszym dostałam decyzję ZUS z wyliczeniem zaległej emerytury / wraz z najbliższą emeryturą prześlą na konto / i odmowę prawa do wypłaty odsetek. Organ rentowy twierdzi, że jest zobowiązany do wypłaty odsetek jeżeli nie ustali prawa do świadczenia lub nie wypłaci tego świadczenia. Wykonując prawomocny wyrok Sądu z dnia 06.08 2013 organ rentowy przyznaje mi prawo do wypłaty zaległej emerytury ....i dalej stwierdza , że wymieniony wyrok nie zawiera informacji w zakresie wypłaty odsetek. Zatem został zachowany ustawowy termin na załatwienie sprawy. W związku z powyższym brak podstaw prawnych do wypłaty odsetek .Jest również pouczenie , że jeżeli decyzja nie jest zgodna ze stanem faktycznym mogę wnieść odwołanie za pośrednictwem ZUS do SO w terminie miesiąca . Co powinnam zrobić ? Pisać odwołanie ? Wcześniej dostanę odsetki z ustawy . A więc apelacji nie będzie. ZUS , jak pisałam wyżej , nie zamierza wypłacić odsetek . Co powinnam złożyć w ZUS - ie po wejściu ustawy , w celu zwrotu należnych odsetek ? Gosia
Wygrałam w SO a % do rozpatrzenia przez ZUS. Ale ZUS wniósł apelację co do zaległego świadczenia jak i ustosunkował się do % jako nienależne. Czy coś mam pisac do ZUS prośbę aby wycofali apelację czy sami to zrobią.
Do wszystkich wątpiących i pytających. Przygotowywana ustawa gwarantuje zwrot wszystkich roszczeń. KTO już ma częściową zapłatę a nie ma odsetek to będzie składał wniosek tylko o odsetki. Kto nie dostał nic bo mu sąd odmówił , składa wniosek o wszystko. Kto już zakończył sprawy i ma negatywny wyrok też otrzyma zaległe. Kto ma nie zakończone sprawy w sądzie , będzie musiał je zakończyć . Może jednak po wejściu w życie ustawy złożyć wniosek o wypłatę zaległej emerytury. Nikt nie przegra gdy wejdzie w życie ustawa.Wszyscy będą wygrani. Pozdrawiam Wszystkich i odsuńcie od siebie już wszelkich stres.
Boże jak się cieszę z to już prawie koniec tej nerwówki ,że ustawa już prawie jest. ,,Dzięki Wam koledzy i koleżanki którzy tak walnie przyczyniliście się do tego ..... dzięki ,dzięki i jeszcze raz dzięki..elżbieta
I dzięki Tobie, Elżbieto. A teraz łapać kogo się da, nawet ryzykując, że źle ocenimy na oko i podpadniemy młodym, że ich do emerytów zaliczamy, ale mówić o ustawie. Niech jak najmniej będzie takich, którzy nie upomną się o swoje. I mam nadzieję, że osoba, która pytała o dziedziczenie zaległych, też śledzi prace nad ustawą. To jednak żałosne, że ZUS oszczędza grosze na powiadomieniach, licząc na jakieś oszczędności kosztem najsłabszych. Ci, którzy pisali z bloga, wiadomo, że się upomną. Ale to nie wszyscy zawieszeni. I chyba ZUS ma najlepszą orientację, ilu zawieszonych jeszcze nie wystąpiło z wnioskiem o odwieszenie. Szkoda, że wcześniej nikt nie zadał ZUS-owi tego pytania. Ale chyba nie jest to tak mało, skoro tak o te powiadomienia walczyli. Szkoda, ale całego świata od razu nie naprawimy. Ależ to zawieszenie nas rozwinęło! Na strona sejmu i senatu to my już jak u siebie;)
BASZKO, kiedyś napisałam do przyjaciela, oto fragment mojego listu:
"... Tak, to dobry sposób stanąc po drugiej stronie barykady i wejść w ich (rządzących ) położenie i kombinować jak można jeszcze coś odzyskać i zaoszczędzić kosztem "zawieszonych".
Przecież już zaoszczędzili, bo nie chcą ich powiadomić o wejściu w życie ustawy rekompensacyjnej i o możliwości składania wniosku w celu odzyskania zawieszonych emerytur. Liczą na pewno, że wszyscy ze swojego prawa nie skorzystają, bo po prostu o tym fakcie się nie dowiedzą, nie wszyscy z nich mają komputery i mogą nie usłyszeć tych często skąpo podanych informacji. Ponadto wielu z nich już nie pracuje, żyje w biedzie tylko ze skromnej emerytury, bo kiedyś zaufało demokratycznemu państwu prawa, a licząc w kilkuletniej perpektywie na dwa źródła dochodu i chcąć pomóc swoim dzieciom zaciągnęło kredyty, które teraz z trudem muszą spłacać. Ich dzieci też mają problemy finansowe związane z ogromnym bezrobociem. Często też zmęczeni tymi wszystkimi trudnościami zapadają na różne przewlekłe choroby, a leczenie i niewydolna służba zdrowia, powoduje ich dalsze zubożenie. Pytanie: dlaczego rządzący traktują tych swoich "wypracowanych" emerytów. ..."
Baszka11 grudnia 2013 22:33 Wszyscy zawieszeni zostali już dawno policzeni, te dane były podawane np. w artykułach, jaka kwota musi być przeznaczona na wypłatę po wyroku TK
Zawieszeni policzeni, ale mnie chodzi o zawieszonych dalej wiszących. My już odwieszeni, ale to na wniosek, więc pewnie są nadal dyndający... i to właśnie czysty, choć maleńki dla ZUS-u zysk. Natomiast dla tych wiszących pewnie nie taka mała strata. Wszystko zależy od proporcji;))
Kochani! Przepraszam, ale nie było mnie dzisiaj na blogu do tej pory.Wiem, z wpisów, że głosowanie poszło zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Cieszę się bardzo i dziękuje Wszystkim dzięki którym było to możliwe. Mam wątpliwość w sprawie swoich odsetek. Kwotę zaległej emerytury wypłacą mi w styczniu (mam decyzję).Na temat odsetek nie było w wyroku ani słowa, mimo iż występowałam do SO (wcześniej nie występowałam o nie do ZUS-u). Po uprawomocnieniu się wyroku wystąpiłam do ZUS-u o odsetki i oczywiście mam odmowną decyzję (z 5 grudnia). Wg ZUS-u mam 30 dni (do 5 stycznia) na odwołanie się od tej decyzji. Do tej pory chyba nie wejdzie jeszcze w życie ustawa, więc nie wiem czy szykować sprawę do SO o te nieszczęsne odsetki czy już dać sobie spokój. Przepraszam, że o to pytam ,bo trochę dzisiaj wypadłam z bieżących transmisji. Pozdrawiam!
Odsetki oblicza się od kwoty pomniejszonej o podatek i składkę na ubezpieczenie proszę wpisać w Google i wpisać kalkulator odsetek ustawowych i tam w prosty sposób oblicza się automatycznie odsetki
Do Anonimowy12 grudnia 2013 09:34 Od kwoty brutto. W tej sprawie Uchwała SN z dn. 19.09.2002 r. III PZP 18/02 .Odpowiedź na zagadnienie prawne SO w Lublinie. Ale czy dotyczy to nas?
An.9:56. Dotyczy, dotyczy. Proszę przeczytać uzasadnienie do Uchwały i bedzie wszystko wiadomo. Tam chodziło o odsetki od wynagrodzenia. Czy od tego co otrzymujemy po potraceniu składek ZUS ipodatku czy od tego co mamy w umowie o pracę.. W uchwale: od tego co mamy w umowie o pracę. Wobec tego w naszym przypadku od tego co mamy w decyzji, czyli od emerytury wyliczonej z naszych wynagrodzeń.
Dodam jeszcze, że kwota podatku i składek zdrowotnych to tez jest nasza emerytura, tylko zlecone do potracenia i przekazania jako potracenia publicznoprawne Zus-owi.
Witam! Wczoraj miałam w S.A Wrocław sprawę apelacyjną. Była przedstawicielka ZUS, oczywiście moja przegrana- jestem sprzed. P. sędzina podczas przedstawiania mojej sprawy z "uśmiechem pod nosem"rysowała jakieś esy-floresy. Zapytała mnie tylko czy podtrzymuję itd. Ogłoszenie wyroku - z uśmiechem na twarzy - oczywiście mnie nie dotyczy, że TK i dalej te wszystkie ble, ble,ble, że podobno powstaje jakaś ustawa ale to nic wiadomego. Wiedziałam, że wyrok dla mnie będzie negatywny, bo tak orzeka Wrocław ale jednak pozostał niesmak......AniaS.
Miałam przygotowany wniosek i od ręki złożyłam w biurze podawczym. Niech sobie trochę popiszą. Oby się już do niczego nie przydał, jedynie dla potomnych.....Była nagrywana bo protokolantka ukryta za monitorem też coś bazgrała.AniaS
Witam. Jak to się czyta o tych sądach to człowieka diabli biorą. Ja mam sprawę za 5dni w SA we Wrocławiu. Ale po tym co przeczytałam chyba nie pojadę, ponieważ też jestem "sprzed" i mogę się spodziewać takiego potraktowania. Pani Aniu a czy ma Pani zasądzone koszty procesowe (120 zł).? Jadwiga
Witam! Identycznie było u mnie w Lublinie: moja apelacja ( jestem sprzed, przegrałam SO).Fajne było to co na usłyszałam na koniec od p. sędzi: ja to wszystko rozumiem, ale taką mamy linię orzekania!!! Wielkie, wielkie dzięki !!! dla wszystkich którzy podzielili się z nami swoją wiedzą i przemyśleniami, za wsparcie. Mam nadzieję, że niespodzianek już nie będzie, no chyba że w Augustowie na spotkaniu:)) Pozdrawiam,a
Jestem w takiej samej sytuacji co Ty. Na dzień dzisiejszy wyrok TK nas nie obejmuje. Jak wyjdzie nowa ustawa zmieni się sytuacja prawna i wtedy będziemy składać w zus nowe wnioski o wypłatę zaległych wraz z odsetkami. Ja nie będę odwoływała się, bo ustawa tuż tuż wejdzie w życie.Jest mi przykro, że są sędziowie którym sprawia dużą satysfakcję dopieczenia petentowi,poniżenia go .Rysowanie esów floresów przez sędzinę to w pewnym sensie pomoc w skoncentrowaniu się na sprawie. Nie zapominajmy, że sędzia też człowiek. Muszę Cię pocieszyć.. ..ta sędzia i tak zachowała się przyzwoicie . Poczytaj wcześniejsze wpisy.
bardzo proszę o podpowiedź co mam zrobić w sytuacji gdy mam wypłaconą zaległą a sprawę o odsetki mam w Sądzie wyznaczoną na 10,01.2014-czy mam wycofać sprawę czy napisać o jej zawieszenie.
Jestem na blogu dopiero dzisiaj. Kończę pracę zawodową 31.12.2013r. i jestem mocno zajęta. Dzisiaj przeczytałam wszystkie wpisy i widzę że wszystko jest okej i zmierza do pozytywnego zakończenia,też bardzo się cieszę razem ze wszystkimi. Chcę bardzo podziękować Danieli i wszystkim blogowiczom którzy podpowiadali jak postępować w trudnych sprawach. Szczególne ogromne podziękowania dla Ciebie Danielo ,że zawsze mnie wspierałaś i nie pozwoliłaś się poddać , że zawsze kiedy się zwróciłam o pomoc czy radę , nigdy nie odmówiłaś i znajdowałaś czas aby pomóc. Pozdrawiam serdecznie wszystkich blogowiczów i życzę Wam i sobie jak najszybszego wejścia w życie ustawy. Marianna - Szczecin
Danielo, dzięki za Twoje duże zaangażowanie. Tak jak tu wirtualnie siebie wspomagalismy to może uda się spotkać gdzieś w Polsce bo jest piękna. Ale mam też zapytanie do Ciebie czy masz jakąś informację czy ZUS-y z urzędu będą wycofywać apelacje. Bo mam w SO wygraną ale cóż ZUS wniósł apelację. Nie należę do osób, które będą chciały wypłaty zawieszonego świadczenia w 2015. Wolałabym z marszu otrzymać. Życie jest trudne i nie chciałabym długo czekać,a Sądy są zawalone naszymi sprawami. Gorąco pozdrawiam Teresa
Tereso, skąd? To już prawie postanowione!!! Spotykamy się wszyscy w Augustowie w okresie majówki!!! Szampan czeka!!! Poczekaj na wejście w życie ustawy. ZUS będzie musiał wycofać apelacje. Cała procedura nie powinna zbyt długo trwać! Musimy to wspólnie uczcić!!! Daniela
Jestem mężem "zawieszonej". Ona cieszy się, jak Wy, a ja, zgorzkniały sceptyk, obawiam się, czy nie za wcześnie się cieszycie. Pokonaliście biurokracjo-fiskusa, ale przed nami w parlamencie: pospolita zawiść i kalkulacje "pewnie większości wyborców, nie emerytów może się spodobać ukrócenie pazerności dziadków". Kto wątpi, niech sobie przypomni silne tradycje niechęci do prywaciarzy, przedwojennych właścicieli majątku (w tym kościoła) oczekujących zwrotu mienia bezprawnie zagarniętego. "Zawieszeni" emeryci, oczekujący zwrotu mienia bezprawnie zagarniętego, MOGĄ się zderzyć z tą złą emocją. Zawistną wściekłość dało się zaobserwować na wielu forach już od dawna. Obyśmy nie zobaczyli w tej sprawie posłów tak energicznych, jak ospałymi byli w pracach komisji. Oczywiście mam nadzieję, że przesadzam, że jestem w błędzie. Pozdrawiam, Wiesiek
Panie Wieśku, Też raczej nie jestem optymistką. Ale w tym wypadku nie mamy w sejmie znaczących przeciwników. Arytmetyka sejmowa po naszej stronie!!! Nie może być źle!!! pozdrawiam Daniela
Do Pani Ani S wpis z 12 grudnia 08:41. Pani Aniu czy po rozprawie w SA we Wrocławiu (wyrok negatywny) ma pani zasadzone koszty procesowe w wysokości 120 zł? Jadwiga
Ja też mam wyznaczoną sprawę o odsetki na 20.12.2013r,ale nie robię nic. W ciągu 7 dni wystąpię o przysłanie wyroku z uzasadnieniem. Poczekam jak dalej potoczą się sprawy z uchwałą.Zaległe otrzymałam w marcu 2013r. A przedtem miałam 1 sprawę w SO i 2 sprawy a SA/ostatnia pozytywna/.
Pozdrawiam bardzo gorąco Pana Mariana z Radomia,który zapoczątkował batalię o zawieszone emerytury,Panią Adminkę Izabelę.Panią Mecenas Karolinę Mirę która od samego początku wspierała swoimi radami.
OdpowiedzUsuńJesteście Wielcy!!!
Tak to chodzi o Panią Karolinę Miarę, której BARDZO dziękuję za wsparcie i pomoc.
UsuńBasia
Trzeba również wspomnieć i serdecznie podziękować Pani Prof. dr hab. Inettcie Jędrasik-Jankowskiej - Kierownikowi Katedry Prawa Ubezpieczeń Uniwersytetu Warszawskiego.
UsuńPani Profesor nas broniła na łamach Gazety Prawnej i w innych artykułach prasowych, gdzie ten nasz temat występował.
Tytuł: "Kto daje i odbiera......." itd.
Przypomnijcie sobie Państwo.
Śmiem twierdzić, że Pani Profesor była pierwszym ekspertem i Jej opinia się liczyła w Trybunale Konstytucyjnym.
Wielki pokłon i uznanie dla Pani Profesor.
Pozdrawiam wszystkich Państwa,
Ewa
Wielkie podziękowania dla Pani prof. Inetty Jędrasik- Jankowskiej oraz dla Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego - Pana Stanisława Dąbrowskiego !!!! Oni od początku twierdzili, że wprowadzana ustawa jest niezgodna z ustawą zasadniczą, czyli z Konstytucją RP. Przykre, że ustawodawca nie wziął ich głosów pod uwagę.
UsuńPani Ewo, przyłączam się do Pani zdania. Pani Profesor takie podziękowania się należą . Pozdrawiam Wiga.
UsuńPrzypominam , dzisiaj o godz. 18.00 rozpatrzenie i przyjęcie sprawozdania Podkomisji stałej do kontroli realizacji budżetu przez Komisję Finansów Publicznych.
OdpowiedzUsuńposiedzenie jest o godz. 17.00. zmieniono godzine
UsuńJa dziękuję wszystkim blogowiczom, którzy choćby w najmniejszym zakresie przyczynili się do takiego finiszu naszej sprawy.
OdpowiedzUsuńPoniżej podaję link do tekstu sprawozdania Podkomisji stałej do kontroli realizacji budżetu, które zawiera przyjętą wczoraj przez Podkomisję wersję rządowego projektu ustawy z uwzględnionymi poprawkami. To sprawozdanie będzie dzisiaj przedmiotem obrad Komisji Finansów Publicznych.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam, kibic
http://orka.sejm.gov.pl/opinie7.nsf/nazwa/spr_1844_1907/$file/spr_1844_1907.pdf
Dziękuję Kibicu, z tego by wynikało, że Komisja Finansów Publicznych zajmie się sprawozdaniem Podkomisji dzisiaj o 18,00. To nas cieszy.
UsuńSZANOWNY KIBICU --- BARDZO DZIĘKUJĘ!!
UsuńJeszcze bardzo proszę o wyrażenie swojej opinii odnośnie następującej kwestii. Ostatniej wersja projektu ustawy w Art.1 podaje podstawę prawną opublikowaną w Dz.U. z 2009r. Nr 153, poz. 1227 z późn. zm., na mocy której wszystkim emerytom składającym wniosek o wypłatę emerytury bez konieczności rozwiązania stosunku pracy, również emerytom z vacatio legis ją wypłacono. Może dlatego nie poruszano już podczas posiedzenia Podkomisji ... naszych postulatów zawartych w listach do posłów w sprawie tych w/w emerytów, aby zostali objęci dobrodziejstwem projektowanej ustawy.
Drogi Kibicu - czy możesz potwierdzić moją refleksję, że emeryci z vacatio legis, którym zaczęto wypłacać emeryturę na podstawie w/w przepisu prawnego - mogą być spokojni??
pozdrawiam serdecznie
Daniela
Przepraszam za błąd stylistyczny - oczywiście drugie zdanie powinna rozpoczynać się od słowa - " Ostatnia wersja ..."
UsuńDziennik Ustaw - rok 2009, nr 153, poz. 1227 z dnia 2009-09-18
UsuńWydany przez: Marszałek Sejmu
Data ogłoszenia: 2009-09-18
Tytuł aktu: Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 26 sierpnia 2009 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
Danielo , Art. 1 projektowanej ustawy określa zasady ustalania i wypłaty emerytury zawieszonej na podstawie art.28 o zmianie ustawy o finansach publicznych.....w zw. z art.103a ustawy emerytalnej , której tekst jednolity został ogłoszony w DZU. z 2009r. nr 153 poz. 1227.
UsuńNie wiadomo dlaczego nie wspominano o vacatio legis ale miejmy nadzieję , że wszyscy odzyskają zaległą emeryturę bo art. 2 odnosi się do art.1 w którym podano podstawę zawieszenia. Ci co składali wnioski o wypłatę po 2011 mają taką samą podstawę prawną zawieszenia jak Ci co składali wnioski o wypłatę do 2010r.Takie jest moje zdanie. Pozdrawiam Wiga
Danielo t o , że art. 2 projektu ustawy ma szeroki zakres podmiotowy wiedziałyśmy już od momentu zmiany pierwszej wersji projektu, która nie obejmowała również tych sprzed. Nasze wątpliwości wynikły po wypowiedzi ministra M.Buciora gdy odpowiadał na zadawane pytania. Jednakże to dotyczyło całkiem innej sytuacji- wniosek składany po raz pierwszy po 2011r - wejście w życie ustawy. Uważam , że nasz kolega otrzyma to co mu się należy, czyli zaległą emeryturę . Pozdrawiam Wiga
UsuńWigo,
UsuńMasz rację te nasze wątpliwości pojawiły się po wypowiedzi ministra M. Buciora.
Stąd nasza akcja, aby dobrodziejstwem ustawy objąć tych emerytów z vacatio legis, którym prawo do emerytury po złożeniu pierwszego wniosku, np. w 2008r. ustalił organ rentowy, ale wypłatę emerytury natychmiast zawiesił z powodu kontynuowania zatrudnienia np. - czyli nabyli swoje prawa do emerytury przed 1 stycznia 2011r.
ZUS na skutek złożenia ponownego wniosku w okresie vacatio legis, wydał identyczną decyzję, jak wszystkim pozostałym "zawieszonym" emerytom, na postawie przedstawionej w Art.1 projektu ustawy podstawy prawnej, bez obowiązku zwalniania się z pracy!
Zastanawiam się jednak dlaczego do tej sprawy poruszanej w petycjach do posłów w ogóle nie poruszono?
Wigo, dziękuję, że potwierdzasz moją refleksję na ten temat.
pozdrawiam
Daniela
Danielo bardzo dziękuje za twoją pomoc,jestem trochę dzisiaj zajęta dopiero weszłam serdeczne dzięki .Teresa z Otwocka
UsuńWg. mnie teraz jest już jednoznaczne: nasz Xenefont spełnia obydwa warunki. Pozdrawiam. Jak dobrze, że wcześniej zajrzałam, zaraz transmisja!
UsuńEmerytura, o której mowa w art. 1, zwana dalej „zawieszoną emeryturą”, przysługuje emerytowi, który spełnia łącznie następujące warunki:
1) nabył prawo do emerytury przed dniem 1 stycznia 2011 r.;
2) jego prawo do emerytury zostało zawieszone na podstawie przepisów określonych w art. 1 w związku z kontynuowaniem przez niego po dniu 30 września 2011 r. zatrudnienia bez uprzedniego rozwiązania stosunku pracy z pracodawcą, na rzecz którego wykonywał je bezpośrednio przed dniem nabycia prawa do emerytury.
O to interesujące nas naniesione poprawki ze sprawozdania Podkomisji
OdpowiedzUsuńArt. 3.
Przepisy ustawy nie mają zastosowania do emerytów, których roszczenia z tytułu
Wypłaty zawieszonej emerytury zostały zaspokojone na podstawie prawomocnego
Orzeczenia sądu , z wyjątkiem przepisów art. 6 i art. 7a.
Art.4 ust. 3.
Odsetki, o których mowa w ust. 2, przysługują do dnia wejścia w życie
niniejszej ustawy.
Art. 7a.
1.Emeryci, w przypadku których wypłata zawieszonej emerytury została ustalona na podstawie prawomocnego wyroku sądu, w którym sąd nie orzekł o odsetkach albo roszczenie odsetki zostało oddalone, mogą złożyć wniosek o wypłatę odsetek od zasądzonej kwoty:
1) do dnia zapłaty –w przypadku gdy wypłata zawieszonej emerytury nastąpiła przed dniem wejścia ustawy w życie;
2) do dnia wejścia ustawy w życie –w przypadku gdy wypłata zawieszonej emerytury nastąpiła po dniu wejścia ustawy w życie.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, stosuje się przepisy art. 7 ust. 3 i 4
Dlaczego do dnia zapłaty, anie tak samo jak inni do dnia wejścia w zycie ustawy?
Usuńdo dnia zapłaty – gdyż wypłata zawieszonej emerytury nastąpiła przed dniem wejścia ustawy w życie;
Usuńwiem, ze wypłata nastąpiła przed wejściem ustawy, ale odsetek ani du du do tej pory,
Usuńpowinny być:
odsetki do dnia wypłaty + odsetki od odsetek od dnia wypłaty zaległych do dnia wypłaty odsetek albo do dnia wejścia w życie ustawy, w przeciwnym razie jest nierówne traktowanie emerytów
Gotówkę w postaci zaległych świadczeń można było zainwestować zaraz po otrzymaniu, stąd odsetki tylko do daty wypłaty.
UsuńMoja emerytura jest niska, zaległe świadczenia pomogły załatać dziury budżetowe, a i to nie wszystkie, na inwestowanie już nie wystarczyło, niestety.
UsuńSwoje porady inwestor z godz. 14:55 niech zastosuje sam do siebie i niech się cieszy swoją inwestycją.
Tak więc zapewnienie, że ustawa będzie korzystna dla wszystkich, delikatnie mówiąc, mija się z prawdą obiektywną.
Prawda obiektywna nie pokrywa się z prawdą subiektywną.
UsuńNie można zjeść jabłko i nadal je mieć.
„Są trzy prawdy: świento prawda, tys prawda i gówno prawda”
Usuń- Józef Tischner (z książki Historia filozofii po góralsku)
we wpisie 18:57 jest ta trzecia
W Jaworkach,w Muzycznej Owczarni,Profesor X. Józef,tak nam dał czadu i do wiwatu,że do dzisiaj jestem ministrantem... muzykującym,niestety.To, On jest moim twórcą mej muzycznej duszy i tęsknot.Hej!!! A`propos...Anonimie z g. 20:05, nie bądź an... Daj głos!!!
UsuńAn.z 20:05 - musi policzyć odsetki według prawdy obiektywnej.
UsuńWywołana do tablicy zgłaszam się z godz. 20:05
UsuńChylę czoła! No ja ministrantem nigdy nie byłam, tym bardziej ministrantem muzykującym.
A' propos ks. Tischnera, to przypomniało mi się, jak opowiadał o swoim największym upadku w życiu.
Otóż kiedy był młodym chłopakiem poznał dziewczynę, która mu się spodobała. Idąc pewnego razu, musieli przejść przez błotnistą kałużę, no więc jako dżentelmen wziął dziewczynę na ręce i chciał ją przenieść na drugi brzeg, ale poślizgnął się i upadł lądując razem z dziewczyną w największym błocie. Stwierdził, że to był największy upadek w jego życiu, po którym nie pozostało mu nic innego, jak pójść do seminarium.
Życzę nieustającego zdrowia i pozdrawiam. Anka
do 22;50
UsuńOd whisky iloraz niski.
Od żytniówki dzieci półgłówki.
Od likieru równyś zeru.
Od burbona straszna śledziona.
Od martini potencja mini.
Od sznapsa wezmą cie za psa.
Od rumu pomruki tłumu.
Od samogonu utrata pionu.
Od koniaku finał na haku.
Od palinki wstrętne uczynki.
Od maraskino spadaj rodzino.
Od pejsachówki pogrzeb bez mówki.
Od śliwowicy torsje w piwnicy.
(Wisława Szymborska "Rymowanki dla dużych dzieci")
od wódki rozum krótki
Usuńod absyntu brak talyntu
od piwa głowa się kiwa
i tak się trudno rozstać, i tak się trudno rozstać... a jutro do pracy.
UsuńXenefoncie! Jaworki i okolice to piękne miejsca na świętowanie! Beskidy też. Więc może poprawiny po Mazurach zróbmy w górach;). Trzymaj się dzielnie, jak kasa wpłynie na konto, to i zdrowie się znajdzie!
A teraz pora lulu. Miłych snów, chociaż szkoda czasu na spanie, ale ja bez snu nie żyję;(
Anka!...W Szczawnicy-Jaworkach "myśli pozostawione potomnym"- onegdaj.młodzież gimnazjalna i ja.Pozdrawiam...
Usuń"jak kasa wpłynie na konto, to i zdrowie się znajdzie!"
UsuńKilka lat temu do pewnej miejscowości przyjechał słynny uzdrowiciel, wybierały się do niego różne osoby, poleciła go też jedna koleżanka drugiej koleżance, że może będzie skuteczny na jej ból głowy
Na to ta z bólem głowy zapytała
- A ile kosztuje wizyta u niego?
- 100 zł.
- O, jak ja mam 100 zł to już mnie żadna głowa nie boli!
Xenefont o/Olsztyn11 grudnia 2013 23:21
UsuńTak, to chyba był ten program telewizyjny. Uczestników nie pamiętam, ale program był bardzo ciekawy. Anka
Komisja Finansów Publicznych
OdpowiedzUsuń{"params": {"ATMStop":"","file":"http:\/\/redir.atmcdn.pl\/nvr\/o2\/sejm\/ENC04\/1.livx","stop":"","messages":"","start":"2013-12-11 17:00:00","autostart":true,"ATMStart":"408470400000","mig":false},"transcribe":false,"start":"2013-12-11 17:00:00","desc":"Rozpatrzenie sprawozdania podkomisji sta\u0142ej do kontroli realizacji bud\u017Cetu o: - rz\u0105dowym projekcie ustawy o ustaleniu i wyp\u0142acie emerytur, do kt\u00F3rych prawo uleg\u0142o zawieszeniu w okresie od dnia 1 pa\u017Adziernika 2011 r do dnia 21 listopada 2012 r. (druk nr 1907), - senackim projekcie ustawy zmieniaj\u0105cej ustaw\u0119 o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niekt\u00F3rych innych ustaw (druk nr 1844).Przedstawia przewodnicz\u0105cy podkomisji pose\u0142 Pawe\u0142 Arndt.","unid":"4F0BA0B09F3D28E5C1257C3900410605","autostart":true,"status":"VIDEO_DISABLED","location":"sala 106\/bud. C","title":"Komisja Finans\u00F3w Publicznych"}
sala 106/bud. C
Rozpatrzenie sprawozdania podkomisji stałej do kontroli realizacji budżetu o:
- rządowym projekcie ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011 r do dnia 21 listopada 2012 r. (druk nr 1907),
- senackim projekcie ustawy zmieniającej ustawę o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (druk nr 1844).
Przedstawia przewodniczący podkomisji poseł Paweł Arndt.
dzisiaj godz.17:00,proszę sprawdzić.Pozdrawiam.
Zmienili godz. na 17,00
UsuńOj, to się tekst powyżej posypał... :)))
UsuńAle rzeczywiście, NASTĄPIŁA ZMIANA GODZINY posiedzenia Komisji Finansów Publicznych z godz. 18.00 na godz. 17.00:
"Godz. 17.00. Komisja Finansów Publicznych (FPB)
sala 106/bud. C
Posiedzenie aktualne w przypadku przedłożenia sprawozdania przez podkomisję
Nastąpiła zmiana godziny rozpoczęcia posiedzenia."
Zaczytałam się w komentarzach i nie znalazłam tego co mnie szczególnie interesuje a mianowicie co z zawieszonymi przegranymi bo są "sprzed". Przegrałam w SO. Piszecie Państwo dużo o wypłaconych bez odsetek. Proszę tych zorientowanych w sprawie przegranych "sprzed" jak to wygląda w ustawie rządowej. Dziękuję z góry i serdecznie pozdrawiam. Annika
OdpowiedzUsuńNo właśnie,ja też wczoraj pisałam o takiej sytuacji,że nie zostało tak konkretnie powiedziane co z tymi przegranymi i uprawomocnionymi wyrokami???Bardzo proszę mądrzejszych o odpowiedź.EK
OdpowiedzUsuńEK
UsuńUstawa obejmuje również tych przegranych!
Jest ok!
Wszyscy obojętnie czy są sprzed czy po i przegrali też dostaną zaległe na podstawie tworzonej ustawy . Tez jestem przegrana i sprzed . Walczę od października 2011r. Obecnie czekam na termin apelacji .Pozdrawiam wiga
OdpowiedzUsuńSerdeczne dzięki za odpowiedź niezawodna i życzliwa Wigo.Ja również czekam na termin apelacji,jestem " sprzed",przegrana w SO w Szczecinie 03.09.2013r. Aktualnie również czekam na termin apelacji.Pozdrawiam.EK
OdpowiedzUsuńJa czekam od kwietnia. Wiga
UsuńJestem z sprzed wygrana w SO odsetki do decyzji ZUS, ZUS zlożył apelację czekam na termin. Co w przypadku wejścia ustawy przed otrzymaniem terminu rozprawy w SA, czy muszę prosić ZUS o wycofanie apelacji do po tym wystąpić do ZUS o wypłatę zaległych z odsetkami.
OdpowiedzUsuńpozdrawiam
BR
Nie , składasz tylko wniosek , To po stronie ZUS leży obowiązek w takim przypadku, wycofania apelacji. Miejmy nadzieję, że po wejściu w życie ustawy ZUS wycofa apelacje od korzystnych wyroków dla emerytów.Pozdrawiam Wiga
OdpowiedzUsuńBardzo dziękuję-czytam czały czas Wasze wypowiedzi i jestem bardzo wdzięczna, ponieważ dużo wskazówek mogłam wykorzystać.
OdpowiedzUsuńBR
Ja jestem po wygranej w SO odsetki do decyzji ZUS, SA w Białymstoku po apelacji ze strony ZUS z dnia 04 grudnia przegrana. W tej sytuacji gdy wejdzie w życie ustawa jak mam postępować.Prosze o podpowiedź.Pozdrawiam wszystkich cieplutko.IWONA
OdpowiedzUsuńIwonko,
UsuńWyrok jest prawomocny, więc sprawa sądowa zakończona.
Mimo negatywnego wyroku SA, jesteś w komfortowej sytuacji (jeśli ta ustawa wejdzie w życie). Zgłosisz się do sądu z prośbą o wydanie odpowiedniego zaświadczenia o zakończeniu procedury sądowej i z tym zaświadczeniem 14 dni po opublikowaniu ustawy w Dz.U. zgłosisz się do ZUS z wnioskiem o wypłatę wszystkich zaległych należności na podstawie Ustawy ... i załączyć zaświadczenie z sądu.
pozdrawiam
Daniela
W sytuacji Iwony, po wydaniu ustawy,trzeba będzie do wniosku dołączyć ODPIS WYROKU SA i odpis wyroku SO - ze stwierdzeniem prawomocności..
UsuńSąd nie wydaje żadnych zaświadczeń.
Bardzo dziękuję za sprostowanie i przydatne pouczenie, wszak wszyscy się tutaj uczymy!
UsuńCzy przegrane wyroki z SO I SA musza jeszcze zawierać klauzule prawomocności czy sam wyrok nie jest tego dowodem tzn data jego wydania. Proszę o coś więcej na ten temat. M.
UsuńAnonimowy11 grudnia 2013 18:29
UsuńZaraz po wydaniu wyroku przez SA można napisać wniosek o przysłanie odpisu wyroków(SA i SO)
Wydane odpisy zawierają pieczęć, że orzeczenie jest PRAWOMOCNE
Bardzo proszę o informację. Moja sytuacja przedtawia się następująco:
OdpowiedzUsuńOd mojego korzystnego wyroku SO w spr. zwrotu zawieszonej emerytury i niekorzystnego wyroku w spr. odsetek ( ZUS nie ponosi winy za zawieszenie emerytury) odwołał się ZUS od zwrotu zawieszonej i ja odwołałam się od odsetek. W związku z czym jaka będzie kolejność składania dokumentów. Czy jednocześnie złożę wniosek do ZUS o wypłatę i wniosek do SA o wycofanie odwołania?
tak
UsuńCzy mogę prosić o linka do oglądania w/w komisji?Dziękuję. bp
OdpowiedzUsuńhttp://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/transmisje.xsp
Usuń
UsuńCzy ktoś wie o co chodzi w tym? Co znowu zmieniają w TK? Aż się boję...
http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/transmisje.xsp?unid=BBA656B30BB94C49C1257C3C0041D090
Komisja Sprawiedliwości i Praw Człowieka
Komisja Ustawodawcza
sala 13/bud. G
Rozpatrzenie wniosku o powołanie Podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia przedstawionego przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej projekt ustawy o Trybunale Konstytucyjnym (druk nr 1590).
Coś mi popsuło przeglądarkę, a na operze nie chodzi transmisja:(. Z tej złości wpadła mi do głowy taka myśl:
OdpowiedzUsuńOrgan zawiesza, gdy EMERYT złożył odwołanie. Ja wygrałam, więc nie emeryt złożył, tylko ZUS, więc nie ma podstawy do zawieszenia postępowania zmierzającego do wypłaty!
Dobrze kombinuję? Może dlatego nie ma nic na ten temat?
1. Organ rentowy zawiesza postępowanie, w przypadku gdy emeryt przed dniem wejścia w życie ustawy złożył odwołanie do sądu od decyzji tego organu w przedmiocie wypłaty kwoty zawieszonej emerytury.
2. Organ rentowy podejmuje na wniosek emeryta postępowanie zawieszone z przyczyny określonej w ust. 1, w przypadku gdy sąd wydał prawomocne orzeczenie kończące postępowanie w tej sprawie.
Jest podstawa do zawieszenia postępowania w ZUS, bo "emeryt przed dniem wejścia w życie ustawy złożył odwołanie do sądu od decyzji tego organu w przedmiocie wypłaty kwoty zawieszonej emerytury".
UsuńTeraz (przed SA )emeryt może napisać WNIOSEK, że cofa swoje ODWOŁANIE od decyzji rentowej i wnosi o umorzenie całego postępowania (wtedy wyrok SO jest anulowany)
Może być również taki wariant:
W każdym wariancie będzie to, co wymaga ustawa:
"...sąd wydał prawomocne orzeczenie kończące postępowanie w tej sprawie."
Organ rentowy cofa swoją apelację i wtedy UPRAWOMOCNI się wyrok SO.
POMYLIŁY się wiersze ;(((
UsuńJest podstawa do zawieszenia postępowania w ZUS, bo "emeryt przed dniem wejścia w życie ustawy złożył odwołanie do sądu od decyzji tego organu w przedmiocie wypłaty kwoty zawieszonej emerytury".
Teraz (przed SA )emeryt może napisać WNIOSEK, że cofa swoje ODWOŁANIE od decyzji rentowej i wnosi o umorzenie całego postępowania (wtedy wyrok SO jest anulowany)
Może być również taki wariant:
Organ rentowy cofa swoją apelację i wtedy UPRAWOMOCNI się wyrok SO.
W każdym wariancie będzie to, co wymaga ustawa:
"...sąd wydał prawomocne orzeczenie kończące postępowanie w tej sprawie."
Czyli jednak wszystko zależy od ZUS? No trudno, nie będę sobie psuła takiego pięknego wieczoru. Serdecznie wszystkich pozdrawiam, chyba poszukam LISTY ZGODY. Pamiętacie?
UsuńNie da się ukryć: JESTEM Z NAS BARDZO DUMNA!!!
LISTA BLOG ZGODY
Usuń1.Zofia z Bydgoszczy13 lipca 2013 23:04
2.Anna Anonimowy13 lipca 2013 17:28
3.Mery z B.13 lipca 2013 18:58
4.Julia z B-ku13lipca19:39(Julia z Białegostoku15lipca19:10)
5.Barbara z Radomia13lipca20:08(15lipca17:29)
6.Baszka
7.Ula05 15 lipca 2013 14:10
8.Lucyna z Biłgoraj 15 lipca 2013 15:20
9.Elżbieta 15 lipca 2013 15:38
10.Jot
11.Daniela
12.Wiga
13.AnnaProponuję"gotowca"w 3 częściach15lipca2013 16:42
14.Barbara-Ewa15 lipca 2013 15:36
15.M.K. 15 lipca 2013 15:55
16.Aldona15 lipca 2013 16:19
17.Małga15 lipca 2013 17:00
18.Basia z Bielska-Białej15 lipca 2013 17:02
19.Renia renata z Koszalina15 lipca 2013 17:52
20.Ewa z Lublina15 lipca 2013 16:54
21.Gienia.15 lipca 2013 19:47
22.Warmianka15 lipca 2013 20:31
23.Halina 47 zachodniopomorskie15 lipca 2013 20:35
24.Elżbieta Radom15 lipca 2013 20:37
25.Jagoda ze Szczecina15 lipca 2013 22:02
26.HiFi z Warszawy.15 lipca 2013 22:05
27.Ewa16 lipca 2013 00:34
28.Ela51 15 lipca 2013 23:23
29.Hanna opolskie 16 lipca 2013 23:03
30.Jadwiga z Aleksandrowa Łódzkiego16 lipca 01:15
31.Anka z Lublina 16 lipca 2013 13:23
32.Maria z Sandomierza 17 lipca 2013 13:16
no i przeszło beż bólu. CIESZYMY SIĘ
OdpowiedzUsuńAle poszło w rekordowym czasie sprawnie i konkretnie. Oby tak do końca. Dziękuję Autorom tego już prawie SUKCESU! D.
OdpowiedzUsuńZgoda, zgoda, zgoda no pewnie ,że zgoda bo ona buduje a nie rujnuje. Brawo szybko i sprawnie choć podejrzewam ,że niektórzy i tak nie wiedzieli o co chodzi. Ich strata zatem .
OdpowiedzUsuń..niektórzy i tak nie wiedzieli o co chodzi...
UsuńTak, to trafne spostrzeżenie i odnosi się do większości posłów na dzisiejszym posiedzeniu.
Bawili się rozkosznie, a posłanki i posłowie -na pierwszym planie- przekroczyli granice przyzwoitości.
Dobrze ,że choć był ktoś co mówił - zgoda - na pytania p. Rosatiego. Z jednej strony dobrze ,że nikt nie sprzeciwiał się ale z drugiej strony to myślę ,że tak właśnie bez refleksji przyklepywali tę ustawę , która zawieszała nam emerytury mimo głosów sprzeciwu ustawa przeszła. Strach pomyśleć ,że tak po amatorsku się proceduje nad ustawami. Jakość uchwalanych ustaw jest tak słaba bo wiedza i zaangażowanie niektórych posłów są znikome.
UsuńPani poseł Masłowska (PiS) zadała pytania wskazujące, że nie czytała projektu ustawy. ;)
UsuńTaka jest, niestety, prawda.
UsuńStwierdzić jednak trzeba, że lokomotywą,która pociągnęła cały ciężar procedowania była Pani Poseł Elżbieta Rafalska.
Dziękujemy!
To prawda. I byłoby miło, gdyby otrzymała podziękowania tą samą drogą, którą otrzymywała dezyderaty od zawieszonych.
UsuńZatem okazja"zadziałać", czy są może jakieś propozycje twórcze (literacko-artystyczne) ?
UsuńMyślę, że posłowie wcześniej zapoznali się z projektem. Każdy poseł otrzymał poprawiny projekt z naniesionymi poprawkami. Po co przedłużać procedurę jeżeli wszystko było jasne i omówione wcześniej.
UsuńTakiej zgodności w Sejmie nigdy nie było
OdpowiedzUsuńKTO MA, NIECH WYPIJE ZA ODNIESIONY SUKCES!
OdpowiedzUsuńJA BĘDĘ MIAŁA OKAZJĘ W RODZINNYM GRONIE W SOBOTĘ!!!
Dziękuję za współpracę! Pozdrawiam wszystkich i wysyłam wirtualne całusy!!!
Daniela
Pani Danielo, wielki ukłon za trud wniesiony w sprawie. Szacunek za Pani wiedzę i niestrudzony wysiłek na całej naszej trudnej drodze legislacyjnej.
UsuńSerdeczne pozdrowienia z Olsztyna
Maria G
Danielo Wspaniała!
UsuńA potem do :
1. urlopy wychowawcze (Ula już zaczęła i czeka na sąd)
2. rocznik 53 (Jot prowadzi, ale chyba wszyscy wesprzemy?)
3. Rozpoczynanie wypłaty w pełnej wysokości emerytury wcześniejszej (a więc przyznanej nie wg obecnych przepisów) nie wieku 60 lat ko0biety, tylko + miesiące
.....??
A przede wszystkim: ZLOT wisielców odwieszonych;)))
Kochana Baszko,
UsuńTwój udział w odniesionym przez nas sukcesie jest ogromny!!!
Chyba już nic złego nas nie dotknie ( trzeba odpukać w niemalowane) !
Spotkanie z Tobą i wszystkimi chętnymi "odwieszonymi wisielcami;))" będzie dla mnie wielkim szczęściem i zaszczytem!!!
Musimy to odreagować!!! To spotkanie może być niezapomnianym przeżyciem i z tego nie możemy zrezygnować!!!
Daniela
Danielo, ja Ci dziękuję za to,że otworzyłaś mi oczy w jaki sposób są tworzone ustawy i że można wpływać na ich kształt.Całe życie się człowiek uczy.
UsuńTO JEST MAJSTERSZTYK
Pozdrawiam
K S
Wrocław
Pani Danielo,
UsuńDlaczego tylko wirtualne całusy?
wielbiciel
Pani Danielo, Pani Baszko i wszyscy twórcy tego sukcesu:
Usuń"ZLOT wisielców odwieszonych"
Z mojej strony logistyka zapewniona
Maria G z Olsztyna
Baszko,
Usuńad 2. Powiedzieć, że ktoś prowadzi rocznik 1953, to za wiele powiedziane. Te kobiety doskonale się prowadzą :) Są młode, energiczne, odważne, dociekliwe, zaradne, itd. Oczywiście, że wsparcie wszystkich chętnych jest mile widziane i oczekiwane. Proszę zaglądnąć obok, tam jest już ROCZNIK 1953 5 i ciągle nowe pomysły na poszerzanie kręgu znaczących powierników.
Przeszliśmy na blogu dobrą szkołę stosowania prawa na co dzień i zbiorowego kształtowania postaw obywatelskich. Sądzę, że jesteśmy w stanie w wymienionych przez Ciebie trzech punktach postawić sobie za cel i doprowadzić każdą z tych spraw do skargi konstytucyjnej. Są osoby, które weszły na drogę sądową. Jeśli tylko zechcą być naszą awangardą, sądzę, że mogą liczyć na wsparcie blogowiczów - do skargi konstytucyjnej jest potrzeby dobry prawnik.
Tymczasem serdecznie pozdrawiam
Jot
Jot,
UsuńChociaż jestem nieco starsza i rocznik 1953 mnie nie dotyczy, to na pewno będę nadal pomagać w miarę swoich możliwości we wszystkich emeryckich sprawach.
Tobie też co, nie co zawdzięczam, chyba pamiętasz przeprowadzone przez Ciebie szkolenie?
pozdrawiam serdecznie
Daniela
Mario G. z Olsztyna,
UsuńBardzo dziękuję za złożoną ofertę!
pozdrawiam
Daniela
Danielo,
Usuńpamiętam :) i bardzo się cieszę (ze względu na Ciebie), bo widziałam efekty w sprawności... i staranności...
Pozdrowionka
Jot
Daniela, jak pisze domyślam się,że "stawia' w sobotę IMIENINOWĄ.
UsuńMiłej zabawy i Wszystkiego Dobrego.
BR
BR,
UsuńDwa w jednym!
Do Danieli i innych osób, które orientują się w pismach procesowych (znaczenie, wymogi).
UsuńProszę pomóc Annie, która w zakładce R '53 - 5 napisała 10 grudnia 2013 20:10.
Z góry dziękuję ;)
Jot
Jot, przecież sama świetnie Annie doradziłaś ;))
UsuńDanielo!!! Ode mnie 100lat + ... i miej nas na oku. Widzisz,co narobiłaś!!!? Ja nie jestem Twoim wielbicielem.Jestem z Tobą na dobre i na złe.Nawet gdyby emeryci z "V L" byli odstawieni na dalsze tory (nie)sprawiedliwości emeryckiej,to i tak zamawiam obecność swoją (na walca) w Twoim karneciku balowym w Augustowie! Wszystkie Koleżanki pozdrawiam z warmińsko-mazurską gorącą czułością i oddaniem. Zobacz Danielo...koleżanki,nawet z mojego dziecinnych lat Olsztyna,zaczęły grzeszyć oficjalną obecnością!!! Logistyką też będą służyć,Pozdrawiam i proszę: -.. -... .- .--- --- ... .. . -... .. . !
UsuńXenefoncie,
UsuńW moim karneciku zarezerwuję dla Ciebie nie tylko walca!
Tylko się KURUJ, nabieraj sił, abyśmy mogli zaszaleć !!
W ogóle nie myśl o odstawieniu "V L"na dalsze tory!
Wszyscy mamy być wygrani, bez żadnych wyjątków !!
serdecznie Cię pozdrawiam
Daniela
Danielo,
UsuńXenio napisał także:
-.. -... .- .--- --- ... .. . -... .. . ! (dbaj o siebie!)
Xenefoncie, zwracam Twoją uwagę na:
Usuńhttp://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/interpelacja.xsp?typ=INT&nr=20693
21:01
UsuńDziękuję za rozszyfrowanie tekstu zapisanego alfabetem morse'a.
Nie musiałam się trudzić!
Dzięki,
Usuńpiękna porcelano miśnieńska ;)))
Wiem,w sobotę będzie z "dubeltówki" ;)))
UsuńKarniaka/późniaka zrobię,po prochach.Może już w Augustowie albo...na Trzech Koronach! Kocham Was. Dziękuję,dziękuję i przepraszam...idę spać,choć nie muszę!!!Pa
UsuńKS z Wrocławia,
UsuńBardzo dziękuję za wspaniałe określenie naszej Akcji!!!
serdecznie pozdrawiam
Daniela
Bardzo dziękuję Wszystkim, którzy się przyczynili do tego, by wszyscy pokrzywdzeni otrzymali to co im zabrano. Jeszcze raz dziękuję za trud i bezinteresowne wsparcie. M.S
OdpowiedzUsuńNie zrozumialam czy odsetki sa placone do dnia wejscia w zycie ustawy czy do dnia wyplaty???Anna B
OdpowiedzUsuńTo pierwsze!
Usuńpozdrawiam
Polacy w chwilach trudnych zawsze potrafią się jednoczyć.Dzięki Wam wszystkim za trud, cierpliwość, daj Boże zdrowie. Też emerytka
OdpowiedzUsuńNo i tak powinno być szybko sprawnie bez wymyślania prochu od początku. Nasze interwencje pomogły i miały wpływ na kształt ustawy. Cieszmy się . Podziękowania dla wszystkich , którzy pomagali przejść przez ten czyściec do tej chwili.Myślę ,że teraz już pójdzie łatwiej bo tekst ustawy już jest i nie powinien już ulec zmianie. Teraz tylko pozostało nam czekać na jej wejście w życie.
OdpowiedzUsuńDodam,że po przejściu bez problemów przez sejm , senat , ponownie sejm i na końcu prezydent.
UsuńAnno,jeżeli już otrzymałaś zaległe świadczenie to odsetki będą naliczone do dnia wypłaty tego świadczenia.
OdpowiedzUsuńJeżeli nie do do dnia wejścia ustawy w życie.
Pozdrawiam
Basia
Czyli jak ktoś otrzymał w listopadzie to odsetki do listopada.Czy dobrze myślę
OdpowiedzUsuńpozdrawiam
Tak ,dobrze myślisz.
UsuńBasia
Czy można już pisać do SN o wycofanie wniosku- nie mam jeszcze terminu-jestem z przed? Pozdrawiam wszystkich blogowiczów i dziękuję za wytrwanie w naszym boju.- również rocznik 53
OdpowiedzUsuńWitam, też jestem 53 rocznik i SPRZED - nie mam jeszcze terminu kasacji w SN i czekam na informacje od mojej prawnik.
UsuńPozdrawiam
Proszę ponownie o pomoc : wygrałam w S.O. zaległe , odnośnie odsetek w uzasadnieniu wyroku zapisano, że organ rentowy nie ponosi odpowiedzialności za opóżnienie w wypłacie świadczenia ... wniosek o zapłatę odsetek przekazuje organowi rentowemu celem rozpoznania . Do końca listopada był termin złożenia odwołania , w dniu dzisiejszym dostałam decyzję ZUS z wyliczeniem zaległej emerytury / wraz z najbliższą emeryturą prześlą na konto / i odmowę prawa do wypłaty odsetek. Organ rentowy twierdzi, że jest zobowiązany do wypłaty odsetek jeżeli nie ustali prawa do świadczenia lub nie wypłaci tego świadczenia. Wykonując prawomocny wyrok Sądu z dnia 06.08 2013 organ rentowy przyznaje mi prawo do wypłaty zaległej emerytury ....i dalej stwierdza , że wymieniony wyrok nie zawiera informacji w zakresie wypłaty odsetek. Zatem został zachowany ustawowy termin na załatwienie sprawy. W związku z powyższym brak podstaw prawnych do wypłaty odsetek .Jest również pouczenie , że jeżeli decyzja nie jest zgodna ze stanem faktycznym mogę wnieść odwołanie za pośrednictwem ZUS do SO w terminie miesiąca . Co powinnam zrobić ? Pisać odwołanie ? Wcześniej dostanę odsetki z ustawy . A więc apelacji nie będzie. ZUS , jak pisałam wyżej , nie zamierza wypłacić odsetek . Co powinnam złożyć w ZUS - ie po wejściu ustawy , w celu zwrotu należnych odsetek ? Gosia
OdpowiedzUsuńTak!
UsuńZaraz po wydaniu wyroku przez SA można napisać wniosek o przysłanie odpisu wyroków(SA i SO)
OdpowiedzUsuńWydane odpisy zawierają pieczęć, że orzeczenie jest PRAWOMOCNE
Dodam,że nic się za to nie płaci.Wystarczy wysłać pismo podając sygnaturę akt z SO i SA.Na odpis czeka się 1 miesiąc.Wiem dokładnie bo miałam z tym styczność.
UsuńCzegoś tu nie rozumiem przegrałam w SO, SA i ostatnio odmówiono przyjęcia mojej skargi kasacyjnej w SN . Mam wyroki w domu to po jakie odpisy wyroków mam napisać do sądów z pieczęcią o ich prawomocności. One przecież stały się prawomocne od razu. No to jak to jest proszę o wytłumaczenie mi w prostych żołnierskich słowach tej sprawy z prawomocnością wyroków.
UsuńUważam że nie musisz
UsuńKrótko i treściwie:
UsuńWystarczy wysłać pismo wniosek.
Jeżeli jeszcze niezbyt jasno, to rób po swojemu.
Dwie odpowiedzi na moje pytanie a ja dalej nic nie wiem. Jeśli pisać wniosek to do jakiego sądu? Napisanie wniosku to nie jest dla mnie problem tylko pytanie czy muszę go napisać i do jakiego sądu. Są przecież dwa wyroki z różnych sądów. A także orzeczenie z SN.
UsuńWigo Danielo i inne osoby proszę rozwikłajcie moje wątpliwości pis, plis,plis. M.
Prosze dołączyć "grubą teczkę" z odpisami wyroków do wniosku do ZUS o wypłatę tego, czego nie wypłacono, a co się - zgodnie z ustawą - należy. ZUS wybierze sobie to, czego będzie potrzebował ;)
UsuńOczywiście, gdy ustawa już będzie. :)
Złożysz wniosek do ZUS i dołaczysz oba wyroki (te które masz w domu), jeżeli ZUSowi wystarczy to ok.
UsuńJeżeli będzie chciał potwierdzenia prawomocności (świadczącego o zakończeniu postępowania) to wystarczy z sądu apelacyjnego
Do ZUS składa się dokumenty, a nie wszystkie papiery jakie są w domu.
UsuńWniosek + dowody, jeżeli takie są potrzebne.
ZUS wie kto ma sprawy w sądzie, bo musiał przekazać sądowi akta sprawy
Dziękuję za odpowiedz grubej teczki nie będzie . Będą dwie kartki tzn wyrok SO i SA -tylko co z tą pieczątką o prawomocności .Nie wypłacono nic. Chyba zaczekam na ten wniosek, o którym wspomniał premier ,że będzie opracowany przez min. Kamysza i z niego dowiem się co należy dołączyć do niego. Przepraszam ,że tak marudzę ale na moje pytania nie otrzymuję odpowiedzi. Dzięki za chęci i idę cierpieć w samotności / żartuję/ M.
Usuńdo 19:16
UsuńSkoro masz wyroki w domu to zobacz czy jest na nich czerwona pieczęć z klauzulą,że wyrok jest prawomocny.Jest to ważne.
Nie znam się na tym ale powiem Ci,ze jak wygrałam sprawę w SA / apelacje składał ZUS /na sprawie nie byłam, jestem "po" więc spodziewałam się,że mam sprawę wygraną.Istotnie tak było dowiedziałam się,że wygrałam na moje pytanie za jaki czas wyrok trafi do ZUS? Odpowiedziano mi że będzie szybciej jak zwrócę się o odpis wyroku z naciskiem na adnotację na nim właśnie o tę klauzulę prawomocności i sama dostarczę wyrok do ZUS.Dlaczego już nie pytałam ale dostosowałam się do tej porady i wyrok do ZUS dostarczyłam sama z taką klauzulą.Widocznie tak musi być.
Zgoda ,że przy wyroku pozytywnym musi być klauzula o prawomocności wyroku bo chodziło wypłatę emerytury. Przy przegranych wszystkich sprawach nie ma nakazu jakiejkolwiek wypłaty czy mam rację ?
Usuńna orzeczeniach kierowanych do egzekucji nadawana jest klauzula wykonalności, a na innych (także z negatywnym rozstrzygnięciem) stwierdza się tylko prawomocność orzeczenia
Usuń20:18
UsuńCierp ciało, kiedyś chciało!
Jakich Ty chcesz odpowiedzi? Tego nie wie nikt, to dopiero się okaże. Jakie są te wyroki? Negatywne, pozytywne dla Ciebie? Jeżeli negatywne, to zaskarżona decyzja ZUS nie uchylona, więc jakim cudem miała być dokonana wypłata?
Ciągle się nie rozumiemy co wpis to większy galimatias ws klauzuli prawomocności wyroku. Ja uważam, że po przegranej w SA wyrok był od razu prawomocny .A ponieważ nie nakazywał żadnej wypłaty to nie musi zawierać żadnej klauzuli. Wyrok nie ma żadnych skutków i do niczego nie zobowiązuje pozwanego. Koniec postępowania i kropka. Po co klauzula w takim wypadku ? A tak w ogóle to ci co składali sprawy do sądu wychodzą teraz jak Zabłocki na mydle. Lepiej było siedzieć cicho i poczekać jak inni coś załatwią . Sprawy w sądach to była tylko udręka i wydane pieniądze np. na skargę kasacyjną . Po co mi to było?
UsuńCyż by,głosowanie ,w piątek ,???????? Razem z budzetem??????
OdpowiedzUsuńTak, a w sobotę gotówka na koncie
UsuńTak,a na Sylwestra wypad na Hawaje
Usuńzrezygnowałam w sądzie okręgowym z odsetek bo myślałam, że wypłacą mi chociaż zaległe byłam w potrzebie choroba męża sprawę wygrałam ale ZUS złożył apelację czy w tej sytuacji dostanę odsetki czy będę musiała o odsetki iść do sądu bardzo proszę o odpowiedź, DZIĘKUJĘ
OdpowiedzUsuńDostanie Pani!
Usuńbardzo bardzo dziękuję za odpowiedź z godz 19.10
OdpowiedzUsuńZrezygnowałam z odwołania do SA po przegranej w sądzie okręgowym, czy jeśli wejdzie w życie ustawa dostanę zwrot zawieszonej emerytury? Bardzo proszę o odpowiedź. Dziękuję.
OdpowiedzUsuńTAK!
Usuńbardzo proszę o odpowiedź- jeżeli złożyłam odwołanie od oddalonego wyroku w SO do SA,czy mogę pisać o wycofanie pozwu - i kiedy-pozdrawiam wszystkich zawieszonych.
OdpowiedzUsuńJak wejdzie ustawa w życie.
UsuńDziewczyny, Chłopaki, Marian, Krzysztof, Adminka, Daniela, Jot, Baszka, Wigo, Kibicu (Jezu trzeba by jeszcze innych niesamowicie aktywnych wymieniać - jak nie wymieniam to sorki). Najważniejsze, że to finisz. Myślicie, że mogę już planować rehabilitacyjne lato „super” z moim autystycznym Eryczkiem?? Jasne, że tak. Dla wszystkich bardzo mocno pracujących na stronie mój ukłon. Jesteście wielcy.
UsuńCzas najwyższy wrócić do mojego szalonego pomysłu wspólnego spotkania po trudach boju. Fajnie by było no nie?!
Zofio,
UsuńTo nie szalony, tylko wspaniały pomysł.
Teraz powoli trzeba będzie przy pomocy Naszej Adminki organizować pobyt i pisać jego scenariusz!!!
Nie znam okolic Augustowa i chyba najwyższy czas odrobić zaległości w bardzo interesującym towarzystwie!
Zatem trzeba ten pobyt opracować w każdym szczególe, aby naszą walkę o pokonanie nieprzyjaznej dla nas rzeczywistości i upragnione zwycięstwo, odreagować w najlepszy sposób!
Wreszcie na taką eskapadę będzie nas stać!
Ale jeszcze musimy wykazać się odrobiną cierpliwości, aż ustawa wejdzie w życie!
No i trzeba poczekać na cieplejsze dni oraz na Xenefonta, aby zastosowana terapia do tego czasu przyniosła znaczącą poprawę Jego stanu zdrowia!
Czekam na pomysły, bo mamy wprawę w organizowaniu różnych akcji i w tym zakresie też musi się udać, nieprawdaż?
pozdrawiam wszystkich
Wasza Daniela
na takę
BRAWO... Zosiu! IZApraszamy, Wpraszamy się do Augustowa.Wszyscy! Pozdrawiam Eryka!
Usuńdo 20 06 SPOKOJNNIE do piątku bedzie glosowanie , moze pozniej schody ???
UsuńZofio tak bardzo chciałabym się dowiedziec cos o Eryku. o jego stanie.ZA. . moj mail. kierowniczka145 @ gmail.com.
Usuńpozdrawiam
TO LIPIEC CZY SIERPIEŃ?
UsuńPrzecież dużo z nas jeszcze pracuje, trzeba już zaplanować urlopy. Zlot odwieszonych to zbyt ważna sprawa, żeby ryzykować brak zgody szefostwa;) Ja na wszelki wypadek szykuję sobie porządną miotłę brzozową, bo na brzozie najlepiej mi się lata!
Zofio, dzięki za listę! Nie widzieliśmy się jeszcze, a czuję się jak na swoim zjeździe pomaturalnym (40 lat minęło...jakiś czas temu;) ).
Ech, same najlepsze roczniki!!!
Można też się poświęcić i skorzystać z urlopu bezpłatnego. najlepszy byłby okres przedsezonowy, maj/czerwiec, byłoby swobodniej bez tłumu wczasowiczów i na pewno taniej.
UsuńA.
Ciała pedagogiczne nie mogą urlopować z końcem roku szkolnego nawet bezpłatnie, trzeba wystawić oceny, skończyć męczenie dzieci...
UsuńAle może majówka? Albo wrzesień- po sezonie, a też pięknie.
Baszko,
UsuńMajówka, dobry pomysł!
Danielo,
UsuńA jesienią poprawiny w górach!!
Jestem "za" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
UsuńJeszcze raz proszę o podpowiedż -ponownie o pomoc : wygrałam w S.O. zaległe , odnośnie odsetek w uzasadnieniu wyroku zapisano, że organ rentowy nie ponosi odpowiedzialności za opóżnienie w wypłacie świadczenia ... wniosek o zapłatę odsetek przekazuje organowi rentowemu celem rozpoznania . Do końca listopada był termin złożenia odwołania , w dniu dzisiejszym dostałam decyzję ZUS z wyliczeniem zaległej emerytury / wraz z najbliższą emeryturą prześlą na konto / i odmowę prawa do wypłaty odsetek. Organ rentowy twierdzi, że jest zobowiązany do wypłaty odsetek jeżeli nie ustali prawa do świadczenia lub nie wypłaci tego świadczenia. Wykonując prawomocny wyrok Sądu z dnia 06.08 2013 organ rentowy przyznaje mi prawo do wypłaty zaległej emerytury ....i dalej stwierdza , że wymieniony wyrok nie zawiera informacji w zakresie wypłaty odsetek. Zatem został zachowany ustawowy termin na załatwienie sprawy. W związku z powyższym brak podstaw prawnych do wypłaty odsetek .Jest również pouczenie , że jeżeli decyzja nie jest zgodna ze stanem faktycznym mogę wnieść odwołanie za pośrednictwem ZUS do SO w terminie miesiąca . Co powinnam zrobić ? Pisać odwołanie ? Wcześniej dostanę odsetki z ustawy . A więc apelacji nie będzie. ZUS , jak pisałam wyżej , nie zamierza wypłacić odsetek . Co powinnam złożyć w ZUS - ie po wejściu ustawy , w celu zwrotu należnych odsetek ? Gosia
OdpowiedzUsuńPo wejściu ustawy złożysz wniosek o odsetki i ZUS Ci łaski nie zrobi, będzie musiał oddać!
UsuńDD
Na Pani miejscu poczekałabym w sprawie odsetek na wejście w życie ustawy
OdpowiedzUsuńWygrałam w SO a % do rozpatrzenia przez ZUS. Ale ZUS wniósł apelację co do zaległego świadczenia jak i ustosunkował się do % jako nienależne. Czy coś mam pisac do ZUS prośbę aby wycofali apelację czy sami to zrobią.
OdpowiedzUsuńBardzo dziękuję za odpowiedź z godz. 19.47
OdpowiedzUsuńDo wszystkich wątpiących i pytających. Przygotowywana ustawa gwarantuje zwrot wszystkich roszczeń. KTO już ma częściową zapłatę a nie ma odsetek to będzie składał wniosek tylko o odsetki. Kto nie dostał nic bo mu sąd odmówił , składa wniosek o wszystko. Kto już zakończył sprawy i ma negatywny wyrok też otrzyma zaległe. Kto ma nie zakończone sprawy w sądzie , będzie musiał je zakończyć . Może jednak po wejściu w życie ustawy złożyć wniosek o wypłatę zaległej emerytury. Nikt nie przegra gdy wejdzie w życie ustawa.Wszyscy będą wygrani. Pozdrawiam Wszystkich i odsuńcie od siebie już wszelkich stres.
OdpowiedzUsuńZofio, Wspaniały pomysł. Pozdrawiam Hanna1
OdpowiedzUsuńBoże jak się cieszę z to już prawie koniec tej nerwówki ,że ustawa już prawie jest. ,,Dzięki Wam koledzy i koleżanki którzy tak walnie przyczyniliście się do tego ..... dzięki ,dzięki i jeszcze raz dzięki..elżbieta
OdpowiedzUsuńI dzięki Tobie, Elżbieto.
UsuńA teraz łapać kogo się da, nawet ryzykując, że źle ocenimy na oko i podpadniemy młodym, że ich do emerytów zaliczamy, ale mówić o ustawie. Niech jak najmniej będzie takich, którzy nie upomną się o swoje. I mam nadzieję, że osoba, która pytała o dziedziczenie zaległych, też śledzi prace nad ustawą. To jednak żałosne, że ZUS oszczędza grosze na powiadomieniach, licząc na jakieś oszczędności kosztem najsłabszych. Ci, którzy pisali z bloga, wiadomo, że się upomną. Ale to nie wszyscy zawieszeni. I chyba ZUS ma najlepszą orientację, ilu zawieszonych jeszcze nie wystąpiło z wnioskiem o odwieszenie. Szkoda, że wcześniej nikt nie zadał ZUS-owi tego pytania. Ale chyba nie jest to tak mało, skoro tak o te powiadomienia walczyli. Szkoda, ale całego świata od razu nie naprawimy. Ależ to zawieszenie nas rozwinęło! Na strona sejmu i senatu to my już jak u siebie;)
BASZKO, kiedyś napisałam do przyjaciela, oto fragment mojego listu:
Usuń"... Tak, to dobry sposób stanąc po drugiej stronie barykady i wejść w ich (rządzących ) położenie i kombinować jak można jeszcze coś odzyskać i zaoszczędzić kosztem "zawieszonych".
Przecież już zaoszczędzili, bo nie chcą ich powiadomić o wejściu w życie ustawy rekompensacyjnej i o możliwości składania wniosku w celu odzyskania zawieszonych emerytur. Liczą na pewno, że wszyscy ze swojego prawa nie skorzystają, bo po prostu o tym fakcie się nie dowiedzą, nie wszyscy z nich mają komputery i mogą nie usłyszeć tych często skąpo podanych informacji. Ponadto wielu z nich już nie pracuje, żyje w biedzie tylko ze skromnej emerytury, bo kiedyś zaufało demokratycznemu państwu prawa, a licząc w kilkuletniej perpektywie na dwa źródła dochodu i chcąć pomóc swoim dzieciom zaciągnęło kredyty, które teraz z trudem muszą spłacać. Ich dzieci też mają problemy finansowe związane z ogromnym bezrobociem. Często też zmęczeni tymi wszystkimi trudnościami zapadają na różne przewlekłe choroby, a leczenie i niewydolna służba zdrowia, powoduje ich dalsze zubożenie. Pytanie: dlaczego rządzący traktują tych swoich "wypracowanych" emerytów. ..."
Prawie czyni różnicę!
UsuńBaszka11 grudnia 2013 22:33
UsuńWszyscy zawieszeni zostali już dawno policzeni, te dane były podawane np. w artykułach, jaka kwota musi być przeznaczona na wypłatę po wyroku TK
Zawieszeni policzeni, ale mnie chodzi o zawieszonych dalej wiszących. My już odwieszeni, ale to na wniosek, więc pewnie są nadal dyndający... i to właśnie czysty, choć maleńki dla ZUS-u zysk. Natomiast dla tych wiszących pewnie nie taka mała strata. Wszystko zależy od proporcji;))
UsuńPoliczenie w dzisiejszym czasie (komputery, programy) to jest pikuś, klik i od razu wiadomo.
UsuńKochani! Przepraszam, ale nie było mnie dzisiaj na blogu do tej pory.Wiem, z wpisów, że głosowanie poszło zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Cieszę się bardzo i dziękuje Wszystkim dzięki którym było to możliwe.
OdpowiedzUsuńMam wątpliwość w sprawie swoich odsetek. Kwotę zaległej emerytury wypłacą mi w styczniu (mam decyzję).Na temat odsetek nie było w wyroku ani słowa, mimo iż występowałam do SO (wcześniej nie występowałam o nie do ZUS-u). Po uprawomocnieniu się wyroku wystąpiłam do ZUS-u o odsetki i oczywiście mam odmowną decyzję (z 5 grudnia). Wg ZUS-u mam 30 dni (do 5 stycznia) na odwołanie się od tej decyzji. Do tej pory chyba nie wejdzie jeszcze w życie ustawa, więc nie wiem czy szykować sprawę do SO o te nieszczęsne odsetki czy już dać sobie spokój.
Przepraszam, że o to pytam ,bo trochę dzisiaj wypadłam z bieżących transmisji.
Pozdrawiam!
Wejdzie ustawa, odzyskasz należne odsetki!
UsuńDD
Proszę o wyjaśnienie wpisu Anonima j.n., jeżeli ktoś się na tym zna
OdpowiedzUsuńAnonimowy10 grudnia 2013 19:54
ważne
Odsetki wylicza się od kwot BRUTTO.
Odsetki chyba od kwoty pomniejszonej o podatek i składkę na ubezpieczenie, czyli kwota świadczenia do rzeczywistej wypłaty
UsuńOdsetki oblicza się od kwoty pomniejszonej o podatek i składkę na ubezpieczenie proszę wpisać w Google i wpisać kalkulator odsetek ustawowych i tam w prosty sposób oblicza się automatycznie odsetki
UsuńOd kwoty brutto. W tej sprawie Uchwała SN z dn. 19.09.2002 r. III PZP 18/02 .Odpowiedź na zagadnienie prawne SO w Lublinie.
UsuńJak piszą Anonimowi z godziny 07;59 i 08;40 to byśmy liczyli odsetki od kwoty netto. W związku z czym liczymy od kwoty brutto czy netto?
UsuńDo Anonimowy12 grudnia 2013 09:34
UsuńOd kwoty brutto. W tej sprawie Uchwała SN z dn. 19.09.2002 r. III PZP 18/02 .Odpowiedź na zagadnienie prawne SO w Lublinie.
Ale czy dotyczy to nas?
An.9:56. Dotyczy, dotyczy. Proszę przeczytać uzasadnienie do Uchwały i bedzie wszystko wiadomo. Tam chodziło o odsetki od wynagrodzenia. Czy od tego co otrzymujemy po potraceniu składek ZUS ipodatku czy od tego co mamy w umowie o pracę.. W uchwale: od tego co mamy w umowie o pracę. Wobec tego w naszym przypadku od tego co mamy w decyzji, czyli od emerytury wyliczonej z naszych wynagrodzeń.
UsuńDodam jeszcze, że kwota podatku i składek zdrowotnych to tez jest nasza emerytura, tylko zlecone do potracenia i przekazania jako potracenia publicznoprawne Zus-owi.
UsuńCiekawe jak nam zus obliczy?
UsuńMoi drodzy,odsetki łatwo sobie można obliczyć posługując się kalkulatorem ZUS.Oczywiście,że należeć się nam będą od wartości netto.
UsuńNo to, kto ma rację?
UsuńAnonimowy12 grudnia 2013 10:49
Anonimowy12 grudnia 2013 10:25
An. 10:49 a dlaczego od netto. Bardzo proszę o odpowiedż.
UsuńCisza!
UsuńJak w końcu z naliczaniem tych odsetek?
10:49 Nie wprowadzaj w błąd, ODSETKI LICZY SIĘ ZAWSZE OD KWOTY BRUTTO.
UsuńWitam!
OdpowiedzUsuńWczoraj miałam w S.A Wrocław sprawę apelacyjną. Była przedstawicielka ZUS, oczywiście moja przegrana- jestem sprzed. P. sędzina podczas przedstawiania mojej sprawy z "uśmiechem pod nosem"rysowała jakieś esy-floresy. Zapytała mnie tylko czy podtrzymuję itd. Ogłoszenie wyroku - z uśmiechem na twarzy - oczywiście mnie nie dotyczy, że TK i dalej te wszystkie ble, ble,ble, że podobno powstaje jakaś ustawa ale to nic wiadomego. Wiedziałam, że wyrok dla mnie będzie negatywny, bo tak orzeka Wrocław ale jednak pozostał niesmak......AniaS.
Czy sprawa była nagrywana? Zawsze to "pamiątka" mądrości sądowej. Wystąp o wyrok z uzasadnieniem.
UsuńMiałam przygotowany wniosek i od ręki złożyłam w biurze podawczym. Niech sobie trochę popiszą. Oby się już do niczego nie przydał, jedynie dla potomnych.....Była nagrywana bo protokolantka ukryta za monitorem też coś bazgrała.AniaS
UsuńAniu i tak miałaś szczęscie moja sędzina patrzyła na mnie ze złością ,że zabieram jej czas a jestem sprzed.Wyszłam upokorzona z SA Wrocław.
UsuńWitam. Jak to się czyta o tych sądach to człowieka diabli biorą. Ja mam sprawę za 5dni w SA we Wrocławiu. Ale po tym co przeczytałam chyba nie pojadę, ponieważ też jestem "sprzed" i mogę się spodziewać takiego potraktowania. Pani Aniu a czy ma Pani zasądzone koszty procesowe (120 zł).? Jadwiga
UsuńWitam!
UsuńIdentycznie było u mnie w Lublinie: moja apelacja ( jestem sprzed, przegrałam SO).Fajne było to co na usłyszałam na koniec od p. sędzi: ja to wszystko rozumiem, ale taką mamy linię orzekania!!!
Wielkie, wielkie dzięki !!! dla wszystkich którzy podzielili się z nami swoją wiedzą i przemyśleniami, za wsparcie.
Mam nadzieję, że niespodzianek już nie będzie, no chyba że w Augustowie na spotkaniu:))
Pozdrawiam,a
A ja wyszlam tez upokorzona tylko z SO Wroclaw jestem sprzed
UsuńJestem w takiej samej sytuacji co Ty. Na dzień dzisiejszy wyrok TK nas nie obejmuje. Jak wyjdzie nowa ustawa zmieni się sytuacja prawna i wtedy będziemy składać w zus nowe wnioski o wypłatę zaległych wraz z odsetkami. Ja nie będę odwoływała się, bo ustawa tuż tuż wejdzie w życie.Jest mi przykro, że są sędziowie którym sprawia dużą satysfakcję dopieczenia petentowi,poniżenia go .Rysowanie esów floresów przez sędzinę to w pewnym sensie pomoc w skoncentrowaniu się na sprawie. Nie zapominajmy, że sędzia też człowiek. Muszę Cię pocieszyć.. ..ta sędzia i tak zachowała się przyzwoicie . Poczytaj wcześniejsze wpisy.
OdpowiedzUsuńCzy i kiedy wycofać skargę z ETPCZ wobec spodziewanego dobrego finiszu naszej sprawy? H.W.
OdpowiedzUsuńZUS powinien już wycofywać swoje apelacje
OdpowiedzUsuńJeszcze nie bo sytuacja prawna jest w tym momencie taka a nie inna
Usuńbardzo proszę o podpowiedź co mam zrobić w sytuacji gdy mam wypłaconą zaległą a sprawę o odsetki mam w Sądzie wyznaczoną na 10,01.2014-czy mam wycofać sprawę czy napisać o jej zawieszenie.
OdpowiedzUsuńJuż tyle razy poruszany był ten problem.Ustawy jeszcze nie ma.
UsuńCzekaj na sprawę.
Jestem na blogu dopiero dzisiaj. Kończę pracę zawodową 31.12.2013r. i jestem mocno zajęta. Dzisiaj przeczytałam wszystkie wpisy i widzę że wszystko jest okej i zmierza do pozytywnego zakończenia,też bardzo się cieszę razem ze wszystkimi. Chcę bardzo podziękować Danieli i wszystkim blogowiczom którzy podpowiadali jak postępować w trudnych sprawach. Szczególne ogromne podziękowania dla Ciebie Danielo ,że zawsze mnie wspierałaś i nie pozwoliłaś się poddać , że zawsze kiedy się zwróciłam o pomoc czy radę , nigdy nie odmówiłaś i znajdowałaś czas aby pomóc. Pozdrawiam serdecznie wszystkich blogowiczów i życzę Wam i sobie jak najszybszego wejścia w życie ustawy. Marianna - Szczecin
OdpowiedzUsuńMarianno - odpowiedź w następnym poście!
UsuńDanielo, dzięki za Twoje duże zaangażowanie. Tak jak tu wirtualnie siebie wspomagalismy to może uda się spotkać gdzieś w Polsce bo jest piękna. Ale mam też zapytanie do Ciebie czy masz jakąś informację czy ZUS-y z urzędu będą wycofywać apelacje. Bo mam w SO wygraną ale cóż ZUS wniósł apelację. Nie należę do osób, które będą chciały wypłaty zawieszonego świadczenia w 2015. Wolałabym z marszu otrzymać. Życie jest trudne i nie chciałabym długo czekać,a Sądy są zawalone naszymi sprawami. Gorąco pozdrawiam Teresa
OdpowiedzUsuńTereso, skąd?
UsuńTo już prawie postanowione!!!
Spotykamy się wszyscy w Augustowie w okresie majówki!!!
Szampan czeka!!!
Poczekaj na wejście w życie ustawy. ZUS będzie musiał wycofać apelacje.
Cała procedura nie powinna zbyt długo trwać!
Musimy to wspólnie uczcić!!!
Daniela
Jestem mężem "zawieszonej". Ona cieszy się, jak Wy, a ja, zgorzkniały sceptyk, obawiam się, czy nie za wcześnie się cieszycie.
OdpowiedzUsuńPokonaliście biurokracjo-fiskusa, ale przed nami w parlamencie: pospolita zawiść i kalkulacje "pewnie większości wyborców, nie emerytów może się spodobać ukrócenie pazerności dziadków".
Kto wątpi, niech sobie przypomni silne tradycje niechęci do prywaciarzy, przedwojennych właścicieli majątku (w tym kościoła) oczekujących zwrotu mienia bezprawnie zagarniętego.
"Zawieszeni" emeryci, oczekujący zwrotu mienia bezprawnie zagarniętego, MOGĄ się zderzyć z tą złą emocją. Zawistną wściekłość dało się zaobserwować na wielu forach już od dawna. Obyśmy nie zobaczyli w tej sprawie posłów tak energicznych, jak ospałymi byli w pracach komisji.
Oczywiście mam nadzieję, że przesadzam, że jestem w błędzie.
Pozdrawiam, Wiesiek
Panie Wieśku,
UsuńTeż raczej nie jestem optymistką. Ale w tym wypadku nie mamy w sejmie znaczących przeciwników. Arytmetyka sejmowa po naszej stronie!!!
Nie może być źle!!!
pozdrawiam
Daniela
Wiesiek, wszystko wskazuje na to,że niebawem będziesz mężem "ODWIESZONEJ" małżonki.Musisz się starać bo wiesz jak to jest./hahaha/
UsuńPozdrawiem
Basia
Do Pani Ani S wpis z 12 grudnia 08:41.
OdpowiedzUsuńPani Aniu czy po rozprawie w SA we Wrocławiu (wyrok negatywny) ma pani zasadzone koszty procesowe w wysokości 120 zł? Jadwiga
Ja też mam wyznaczoną sprawę o odsetki na 20.12.2013r,ale nie robię nic. W ciągu 7 dni wystąpię o przysłanie wyroku z uzasadnieniem. Poczekam jak dalej potoczą się sprawy z uchwałą.Zaległe otrzymałam w marcu 2013r. A przedtem miałam 1 sprawę w SO i 2 sprawy a SA/ostatnia pozytywna/.
OdpowiedzUsuńPrzepraszam!!!zamiast uchwałą winno być ustawą!!!
OdpowiedzUsuń