Wszyscy życzenia składają wokoło, ja pragnę złożyć też!
By serce nie płakało - gdy w życiu chwile złe, pamiętaj, że są przyjaciele, którzy ochronią Cię!
Żebyśmy mogli wspólnie cieszyć się ze świątecznych chwil, podzielę się opłatkiem, bym była w sercu Twym. Niech pokój wokół nas panuje, a dobro nad złem króluje!
Aby w Dzień Bożego Narodzenia nikt nie był sam, aby spełniły się Wasze najskrytsze marzenia tego życzę Wam!!!
Daniela
Zapraszam do wysłuchania kolęd w nastrojowej, świątecznej aranżacji:
Piękna „Kolęda dla nieobecnych” w wykonaniu Anny Rybotyckiej do muzyki Zbigniewa Prasinera – i życzenia nieżyjącego już Prezydenta i jego niezwyczajnej Małżonki: http://www.youtube.com/watch?v=FgioB0xbsLc
Ania Anonimowy23 grudnia 2013 20:09
A z kolęd chciałbym przywołać fragment „Bóg się rodzi”:
„Podnieś rękę, boże Dziecię/ Błogosław ojczyznę miłą/ W dobrych radach, w dobrym bycie/ Wspieraj jej siłę swą siłą”.
" Ktoś powiedział, że po Bogu drugą naczelną wartością jest Ojczyzna. Coś w tym jest.O sferze duchowej, wymiarze religijnym tych dni nie piszę wprost. A to niezwykły klimat… To sfera Tajemnicy zbyt dla mnie ważna, a czasami i trudna, bo nie jestem człowiekiem łatwiej wiary, więc niech pozostanie w środku. We mnie, w nas. Milczenie też potrafi mówić…." Odpowiedz
Kochana Pani Danielo - w imieniu własnym, ale sądzę, że nie tylko - uprzejmie dziękuję za przepiękne (wierszowane) życzenia. I zwrotnie życzę Pani cudownych, rodzinnych, radosnych Świąt Bożego Narodzenia i wszystkiego co naj.... w zbliżającym się Nowym Roku. Marianna Odpowiedz
Piękna jest radość w Święta, gdy opłatkiem się łamiemy, ciepłe są myśli o wszystkich, życząc pokoju, miłości i szczęścia, a blask choinki niech rozświetla drogę na cały Nowy Rok dla wszystkich Blogowiczów i Ich rodzin Marysia K. ze świętokrzyskiego Daniela23 grudnia 2013 23:05
Droga Marianno, Cieszę się, że ta moja trochę nieudana rymowanka się Tobie podobała! Jeszcze raz - specjalnie dla Ciebie - życzenia - spędzenia niepowtarzalnych Świąt Bożego Narodzenia w gronie rodzinnym. W Nowym Roku życzę szczęśliwego powiększenia Rodziny, poprawy stanu zdrowia i odzyskania wszystkich zaległych świadczeń! Daniela
Jest w moim kraju zwyczaj, że w dzień wigilijny, Przy wzejściu pierwszej gwiazdy wieczornej na niebie, Ludzie gniazda wspólnego łamią chleb biblijny Najtkliwsze przekazując uczucia w tym chlebie. C.K.Norwid
Spokojnych, rodzinnych, szczęśliwych i w zdrowiu spędzonych Świąt Bożego Narodzenia wszystkim blogowiczom życzy
Życzę wszystkim zawieszonym i odwieszonym spokojnych Świąt Bożego Narodzenia bez rozmyślania o tych wszystkich nieprzyjemnościach, których doświadczamy od ponad dwóch lat. Dziś w "prezencie" otrzymałam pismo z SA o terminie rozprawy (29.01.2014). Chociaż obecność nieobowiązkowa to nie zamierzam opuścić tego spotkania ze "sprawiedliwością" Teresa z Wrocławia Odpowiedz
Droga Tereso, Odwzajemniam Twoje życzenia - spokojnych i szczęśliwych Świąt Bożego Narodzenia! Nie będziemy się już przejmować jakimiś terminami w sądach!!! Masz rację, jednak nie można sobie odpuścić takiego spotkania z wymiarem "wątpliwej" sprawiedliwości, aby wyrazić choćby odpowiednią mimiką twarzy swojej satysfakcji z wywalczonej rzeczywistej sprawiedliwości w wyniku naszej nieugiętej walki z systemem! Ze świątecznym pozdrowieniem Daniela
Pani Danielo - serdecznie dziękuję za kierowane do mnie życzenia świąteczne. Mam nadzieję, że wraz z cudownymi świętami i Nowym Rokiem wszyscy doświadczymy satysfakcji i zadowolenia. Pozdrawiam Panią i wszystkich blogowiczów. Marianna Odpowiedz
Kochana Adminko! Życzę Tobie i Twojej mamie ZDROWYCH,POGODNYCH ,SZCZĘŚLIWYCH ŚWIĄT! Serdecznie dziękuję za to co dla nas"zawieszonych"zrobiłaś i robisz! Barbara-Ewa ze Szczecina
Dla Kochanych emerytów blogowiczów oraz dla ich Rodzin !! Dla Kochanej Adminki, P.Danieli,Wigi,P.Krzysztofa ,Kibica raz dla pozostałych niewymienionych równiez Kochanych
Malo zmartwien i agresji, zadnych stresow i depresji, duzo smiechu i radosci, wiele seksu i milosci, cieplych łozek a nie pryczy na Swieta i Nowy Rok .2014.. zyczy Bożena z Katowic
Aby Święta Bożego Narodzenia Były bliskością i spokojem, a Nowy Rok- Dobrym Czasem! Wiary co góry przenosi, nadziei która nie gaśnie, miłości w każdej ilości ,życzy Zosia M
Świąt pełnych Pokoju i Radości, głębokiego przeżycia Tajemnicy Wcielenia i Narodzenia Pana oraz obfitych łask w Nowym Roku wszystkim blogowiczom życzy Marysia z O świętokrzyskiego
Spokojnych, zdrowych, radosnych świąt Bożego Narodzenia spędzonych w serdecznym gronie rodzinnym oraz wszelkiej pomyślności w Nowym Roku. Niechaj piękne Bożonarodzeniowe święta Niosą wszystkim betlejemski blask. Zyczy BL
Przesyłam Państwu same serdeczności. Niech te Święta będą dla Was niezapomniane w atmosferze ciepła rodzinnego, wzajemnego oddania, uśmiechów Małych i Dużych, pomruków mniejszych Braci, migotania światełek na choince, czarownych zakątków ogrodowych. Życzę Państwu przede wszystkim zdrowia, sił co by starczyły na wszystko co zaplanowane i na to co może się wydarzyć w dobrej wierze. Małga
Naszemu MARIANOWI, za to, że się przeciwstawił ustawodawcy, że się nie poddał, że wspólnie z Mamą Adminki wpadli na wspaniały pomysł utworzenia bloga, a to był strzał w "10"! 3,6 mln wejść - to NIESAMOWITE, REWELACYJNE!!! Następnie dołączyli inni wspomagający - Im też wszyscy już niedługo "odwieszeni" powinni być dozgonnie wdzięczni!!! MARIANOWI I WSZYSTKIM ZWYCIĘZCOM ŻYCZYMY WESOŁYCH ŚWIĄT !!! Wdzięczni "zawieszeni" emeryci!
Prawdziwie radosnych Świąt oraz uśmiechu i życzliwości na każdy dzień Nowego Roku Admince, Jej Mamie,Panu Marianowi,niesamowitej Pani Danieli, Pani Uli, Pani Widze, Panu Kibicowi i wielu innym aktywnie nas wspierających blogowiczom oraz wszystkim zawieszonym emerytom życzy Danuta 1.
Najpiękniejszych Świąt Bożego Narodzenia, pełnych ciepła rodzinnego oraz wyciszenia, by w chwili refleksji choć na chwilę zatrzymać się i spostrzec to, czego nie widać w ciągłym biegu ..... oraz Szczęśliwego Nowego Roku 2014 życzy Dagmara
Panie Marianie, Adminko i wszyscy Państwo pracujący na blogu,
serdeczne życzenia radosnych, pełnych ciepłych chwil i wzruszeń Świąt Bożego Narodzenia w rodzinach i wśród przyjaciół oraz dobrego Nowego 2014 Roku życzy Halina W.
Dlaczego wszyscy życzą szczęśliwego Nowego Roku 2014, czyli tylko 1 stycznia 2014, kiedy to w kalendarzu jest Nowy Rok? Jeśli życzenia mają dotyczyć całego następnego roku, to te dwa słowa należy napisać małymi literami. Nie jestem nauczycielką, ale nie nadużywajmy wielkich liter, szczególnie, tam, gdzie w zasadniczy sposób zmienia to treść wypowiedzi. Szczęśliwego nowego roku 2014!
Tu podobnie jak z wigilią. Jeśli mowa jest o święcie, czyli 1 stycznia, piszemy Nowy Rok wielkimi literami, jeśli zaś życzymy komuś spełnienia marzeń w nowym roku, to życzymy tego małymi literami, no chyba że marzenia mają się spełnić już 1 stycznia ;)
Przykro ,ze to napisała nauczycielka.tym samym wystawiła ,,złe świadectwo,,swojej grupie zawodowej .Pokazała jak kiepskich mielismy ,nauczycieli .Do SN,, szły miernoty ,,,ktore nie dostały sie na inne studia.Czego sie Jas, nie nauczyl.........Przykre ale pouczanie ,ocenianie ,pozostaje Im.A sa tak nie wyrozumiali ze to boli nie widza intencji,nie rozumieja regionu ,sa tu ludzie z całej Polski i poza granicami,Pozdrawiam ,ZOŁZE .Agata edukowana na ziemiach zachodnich .
Nie chcę uogólniać, mogę tylko powiedzieć, z własnego "podwórka", że ze zdumieniem dowiadywałam się, że osoby które w ogólniaku miały notorycznie dwóje z polskiego zostały nauczycielami ... Zastanawiałam się, czego mogą w szkole nauczyć dzieci A szczytem dla mnie był strajk nauczycieli w okresie matury w latach 90-tych Kiedyś o lekarzu, nauczycielu mówiło się, że mają powołanie, ale to było tak dawno, że pewnie mało kto o tym pamięta ...
do 9:27 i wtórującego mu z 9:56 - "odbiło Wam" po świętach? Nie wyszydzajcie, w każdej grupie zawodowej były i są miernoty. Anonimie z 9:27,aby pouczać w sprawie pisowni, najpierw spójrz na siebie i pisz zgodnie z zasadami ortograficznymi - pisz - są tacy niewyrozumiali, a nie jak piszesz - "nie wyrozumiali". Znam nauczycieli, którzy po ukończeniu SN kończyli wyższe uczelnie i pozostawali nauczycielami akademickimi. Proszę nie nazywać ich miernotami. Przypominam, że nauczycielami zostawali również absolwenci Liceum Pedagogicznego - to też wg Ciebie "miernoty"? pozdrawiam xyz
Do Liceum Pedagogicznego dostawały się osoby, które miały powołanie do pracy nauczyciela. Tam były przedmioty, które przygotowywały do pracy z dziećmi. To po ich likwidacji nauczyciele są z łapanki i mają bardzo przypadkowe wykształcenie.
do 14:58 nie biadol Każdy po latach docenia nauczyciela, który wymagał i czegoś nauczył, niż takiego niby równiachę, który nie nauczył niczego, np. nauczycielka od matematyki jak nie potrafiła rozwiązać zadania, to mówiła, że głowa ją boli, albo że jutro się tym zajmie (bo do jutra ktoś jej to rozwiąźe)
kolejny przykład na początku grudnia pani nauczycielka od polskiego (aby nie pomylić z innymi to powiem, że ta co dłubała w nosie) przyszła do klasy i przemówiła tymi słowy - Ja nie wiem, jak wy tę maturę pozdajecie, jak jeszcze na korki nie chodzicie ( w domyśle do niej na korki) Uczniowie, którzy na korepetycję chodzili do innych nauczycieli, mieli zaniżane oceny za wypracowania, za odpowiedzi, i na maturze też Poza tym tajemnicą poliszynela jest stawianie uczniom pał, aby napędzić ich na korepetycje do koleżanek i kolegów nauczycieli, bo przecież komplet wypoczynkowy jest do wymiany
Nie ma innych zawodów? Zgadzam się z komentarzem xyz ! Przykro mi czytać ! Pracowałam w oświacie prawie 45 lat w kilku miejscowościach m.in. jako nauczyciel matematyki i pedagog szkolny. Nie spotkałam przez te wszystkie lata wśród moich koleżanek/ kolegów po fachu nauczycieli, którzy rażąco zaniedbywaliby swoje obowiązki i mogliby być adresatem takich krzywdzących ocen. Wiem, że wśród znanych i cenionych blogowiczów są nauczyciele. Jak można pisać, że np. oni nie dostali się na inne uczelnie, bo tylko na te pedagogiczne ich przyjęto? A może taką pracę chcieli wykonywać, w tym trudnym zawodzie się spełniali a przekazywanie wiedzy oraz wartości dawała im satysfakcję? Dlaczego na blogu rozpisano się na ten temat? Nie ma innych tematów? Pozdrawiam wszystkich Daniela
Pani Danielo, opisane przypadki nie są wyssane z palca, z takimi po prostu miałam do czynienia. Nie wątpię w to, że Pani była świetnym pedagogiem, ja takich spotkałam zaledwie kilku. Człowieka szanuje się za to jakim jest, a nie za to, że jest nauczycielem - jak domaga się ktoś we wpisie z 11:10. To wszystko.
Odpowiedź filozoficzna: Nie żyjemy na bezludnej wyspie i własna samoocena jest w pewnym sensie odzwierciedleniem tego jak odbierają Cię inni. Co o tym sądzisz?
Ciekawe podejście do tematu, ale skąd wiadomo jak odbierają, jak np. nic nie mówią? Albo mówią, ale coś odwrotnego niż delikwent chciałby o sobie usłyszeć?
Jak nie mówią, to może piszą, albo w jeszcze inny sposób okazują swoją akceptację lub jej brak. Trzeba w równy sposób odbierać opinie pozytywne i negatywne. Następnie w swoim sumieniu delikwent musi przeprowadzić obiektywną analizę w jaki sposób jest postrzegany przez innych. Tak powstaje samoocena. Też tak uważasz?
Spytaj się babci, albo dziadka A po ukończeniu 5-letniego technikum zawodowego dzieciaki gdzie szły? Do pracy w produkcji.Tylko dzieciaki po ogólniaku nie miały konkretnego zawodu i były dalej dzieciakami, tym bardziej, jak nie dostały się na studia.
„Użycie wielkiej litery ze względów uczuciowych i grzecznościowych jest indywidualną sprawą piszącego. Przepisy ortograficzne pozostawiają w tym wypadku dużą swobodę piszącemu, ponieważ użycie wielkiej litery jest wyrazem jego postawy uczuciowej (np. szacunku, miłości, przyjaźni) w stosunku do osób, do których pisze, lub w stosunku do tego, o czym pisze”. H.W.
Cytat: "– Część z osób złoży go w przyszłym roku, a najpóźniej w 2015 roku, bo każdy chce odzyskać swoje pieniądze. Nowe przepisy umożliwią jednak uniknięcie skumulowanego podatku – dodaje Marian Strudziński z Radomia, pracujący w urzędzie miasta emeryt, który zapoczątkował ogólnopolską akcję przeciwko zawieszonym emeryturom."
"dodaje Marian Strudziński z Radomia, pracujący w urzędzie miasta emeryt, który zapoczątkował ogólnopolską akcję przeciwko zawieszonym emeryturom" - czy Pan Marian nadal pracuje w UM, bo wydawało mi się, że już nie.
11:38 Ale się czepiasz. Czytaj ze zrozumieniem.Marian był pracownikiem UM w momencie zapoczątkowania akcji.Tego nie odbierzesz Marianowi ani artykułom w GP.
Cytat z 11:23 miał jedynie zwrócić uwagę, że ani autorka artykułu, ani p. Marian Strudziński nie widzą ewentualnego zagrożenia związanego z brakiem zakreślenia terminu składania wniosku i możliwością "przedawnienia" roszczeń w oparciu o regulacje z ustawy o FUS. To chyba dobry znak?
13:16 i 13:56 Za młodzi na sen za starzy na grzech Wypijmy przy stole by tu na dole źle nie działo się Za młodzi na sen za starzy na grzech Wypijmy przy stole za błędy na dole by ich było mniej
Nie pijmy za błędy na górze Tam nie zmienia się nic mimo lat Znasz prawdę o głowie i murze Daj spokój za piękny świat Nie dajmy się też zwariować A gdy jest naprawdę źle Pod dach przyjaciół się schowaj I ten toast z nami wznieś
Święta to magiczny czas. Grunt to rodzina. Dostałem pod choinkę chińskie skarpetki. Nie zapomnieli o mnie starym emerycie. Co mi tam jakaś niekumata redaktorka.
Teraz wszystko chińskie, nawet pamiątki znad polskiego morza, czy z Zakopanego... A od kogo konkretnie te skarpetki? Od żony? Trzeba było jej w rewanżu jakieś barchany, w pakiecie z piosenką: Gdy widzę takie barchany odwracam się twarzą do ściany!
Kochani blogowicze! Kilka dni temu byliście tacy sobie mili, piękne życzenia a teraz aż strach czytać co wypisujecie na tych nauczycieli. Ja zawsze szanowałam swoich nauczycieli i do dzisiaj mam dla nich wielki szacunek. Pozdrawiam blogowiczka
Miałaś szczęście. Prawdziwą klasę to przedstawiali nauczyciele, którzy w czasie wojny uczyli na tajnych kompletach - o ile zwrot "tajne komplety" jest zrozumiały dla dzisiejszych ciał pedagogicznych z przerostem formy nad treścią. niektórzy uczyli do lat 70-tych. To byli naprawdę nauczyciele z klasą.
Dodam , że nauczyciele z klasą pracowali jeszcze w latach 80 ale było już mniej . W chwili obecnej w szkole średniej wielkości na zatrudnionych 50 nauczycieli tych prawdziwych można policzyć na palcach jednej ręki .Pracowałam w oświacie i coś na ten temat wiem , młodzi nauczyciele są bardzo roszczeniowi. W minionych czasach nauczyciele pracowali z młodzieżą naprawdę bezinteresownie i nie upominali się o nadgodziny , a w okresie przed maturami wiele godzin spędzali w szkole. W chwili obecnej walczą jak lwy o każdą godzinę spędzoną na maturze lub rekrutacji itd . itd
21:46 To też jest prawda! Nie tylko zmienili się młodzi nauczyciele, zmienili swój stosunek do szkoły rodzice - stali się bardzo roszczeniowi. Nauczyciele spośród nas ( na blogu) w ogromnej większości należeli do tej grupy wcześniejszej ( lata 70;80 ...). Wypominanie tym n-lom SN-ów i Liceów Pedagogicznych, było nie na miejscu, oni przecież dokształcali się całe życie zawodowe i pracowali wiele godzin społecznie. Natomiast fizycznie karceni przez swoich n-li (linijkami po dłoniach) , były chyba tylko nasze roczniki z lat 50-tych. W późniejszym czasie stosowanie przemocy fizycznej, czy psychicznej było niedopuszczalne. Tacy n-le byli zwalniani z pracy. pozdrawiam xyz
Z ta przemocą psychiczną to nie do końca tak, dzisiaj też jej nie brakuje, jest trudno uchwytna, chwała rodzicom, jeśli się zorientują i staną murem po stronie dziecka - no, ale nie to jest myślą przewodnią tego blogu
ad 11:19 nie widzę, aby ktoś wypominał Licea Pedagogiczne, wręcz przeciwnie: Anonimowy 27 grudnia 2013 11:41 Do Liceum Pedagogicznego dostawały się osoby, które miały powołanie do pracy nauczyciela. Tam były przedmioty, które przygotowywały do pracy z dziećmi. To po ich likwidacji nauczyciele są z łapanki i mają bardzo przypadkowe wykształcenie.
A ja mam zaproszenie do SA na 22 stycznia "jako wnioskodawczyni", nie bardzo rozumiem, bo to ZUS wnosił apelację? - no i podobno miał wycofywać owe apelacje z sądu. Może już będzie ustawa?
Dla An. z 17.26 wyrwia Ci 120+30 poki jeszcze mozna.Danielo! Cos nie tak z Toba. /wpis z 17.42 z wykrzyknikiem?/ jak nalezy to rozumiec? Jeszcze masz watpliwosci? Ustawa nie przejdzie? Chyba ze jestes rocznik 53, bo jak zdazylem sie zorietowac po dyskusjach, petycjach ten rocznik tak ma , ale TY? Taki Pedagog!, a podejscie malo pedagogiczne. kich.
Tak okazałam swoją radość, że to już nie potrwa długo. Pedagog też człowiek, nie musi być ideałem, nieprawdaż drogi kich-u? Widzę, że po świętach bardzo się za sobą stęskniliśmy. Pozdrawiam Cię serdecznie, zaręczam, że ze mną na razie wszystko ok. W Augustowie może być trochę inaczej!
Drogi kich-u, jakbyś uważnie przeczytał mój wcześniejszy wpis, to byś zauważył, że nigdy nie byłam polonistką. Stawianie wykrzyknika jest przeze mnie nadużywane, w matematyce liczba naturalna z wykrzyknikiem - to silnia. Lubię obliczać silnie. Pozdrawiam
Droga Danielo, nie bylo absolutnie moja intencja wytykanie czego kolwiek, odczytalem tylko w Twojej odpowiedzi zasianie ziarnka niepewnosci powodzenia procedowanej ustawy,a w tym zdaniu wykrzyknik jak mi sie wydawalo to podkreslal. Do zobaczenia na Zlocie. Serdecznie pozdrawiam.kich.
Ja na inny temat.Chciałam zapytać,czy wycofanie apelacji wysyła się tak jak apelację do SA za pośrednictwem SO czy bezpośrednio do SA?Proszę o podpowiedź.emerytka z Kielc
Piszesz bezpośrednio do SA, podając sygn. akt z SA ( trzeba ustalić sygn. akt poprzez sekretariat SA). Zatytułować: Cofnięcie apelacji od wyroku SO w ( podać miejscowość) z dnia .... sygn. akt .... z SO
Pani Danielo! Podziwiam Pani pomoc i cierpliwość,mało jest takich osób. Życzę dużo,dużo zdrowia i wszystkiego,co w życiu najlepsze dla całej Pani rodziny.Ja jestem na etapie odzyskiwania odsetek w SO Lublin. Teresa 1,
Oczywiście,że to był komplement wcale nie zawoalowany tylko wprost. Więcej lotności, mniej zapiekłości drogi narodzie. To wieczne zrzędzenie i złośliwości to jakaś już obsesja u niektórych. Więcej życzliwości w Nowym Roku, zwłaszcza tym z deficytem.
"Zawieszeni" mają chyba powody do satysfakcji po takim efektownym sukcesie. Jest ustawa, która obejmuje wszystkich zawieszonych, a tu smuta? Czy to naprawdę emeryci piszą? Ja się cieszę i to bardzo. :)
Elżbieta z Łodzi Witam. Właśnie otrzymałam postanowienie Sądu Najwyższego z 13 listopada 2013 r. Sąd Najwyższy 1).odmawia przyjęcia skargi kasacyjnej do rozpoznania oraz 2). odstępuje od obciążenia mnie kosztami postępowania kasacyjnego. Uzasadnienie odmowy przyjęcia skargi kasacyjnej do rozpoznania: występując do organu rentowego o ustalenie prawa do emerytury powinnam mieć świadomość tego, że podjęcie wypłaty świadczenia może nastąpić dopiero po rozwiązaniu stosunku pracy…..w kontekście powołanych orzeczeń Sądu Najwyższego skarżąca nie wskazała przyczyny uzasadniającej przyjęcie skargi kasacyjnej do rozpoznania.
Tam już kadencję obejmują z nadania PO i jest ich coraz więcej. Pani Elżbieto, dobrze, że nie obciążyli Pani kosztami. Ma Pani czyste konto, tylko czekać na wejście w życie ustawy.
Elżbieta z Łodzi Tak, kasację pisał mi prawnik. Była naprawdę dobrze napisana. Skład Sądu Najwyższego - 1 sędzia. Pozostaje mi Strasburg, tam też złożyłam skargę,
Pani Elżbieto, skoro wejdzie w życie ustawa, to do czego ma się odnieść ETPCz? Przecież błąd zostanie naprawiony a krzywda zrekompensowana. Skarga nie będzie miała podstaw.
Rozumiem, że w obecnej sytuacji SN odmawia przyjęcia skargi (mnie też odmówił), ale zupełnie nie rozumiem uzasadnienia. Nie występowała Pani o ustalenie prawa do emerytury, a następne pouczenie jest nie na temat. H.W.
Rozwiązuję zadania z "Rozrywki. Jolek" nr 12/2013 zadanie numer 78 str. 71 - Jolka z przymrużeniem oka
Może ktoś mi pomoże: praca dla agencji (nie tylko prasowej), więc skała zwietrzała, z perci, i z lasu, i ze ściany - zbierany, a i b zamknięte w szkle, nie do zawracania, zachwaszczony odgłos, gdy seks jest eks, unikaj wariata, kiedy z nią lata, proszę pana, już dawno zeskrobana! rodzi ciarki, a tarek - nie.
Witam, Pani Elżbieto ja mam w styczniu kasacje w SN i aż się boje. Nie mam żadnych informacji od swojego prawnika o dacie rozprawy (sama sprawdziłam termin) i już wiem jaki będzie finał (jestem SPRZED). Powiem szczerze, że tracę nadzieję na ustawę że mnie też obejmie. Pozdrawiam Krystyna
do 20:53 Wejdz na stronę SN. e -wokanda wpisz nr. akt apelacji np. 155/12 i jeżeli Twoja skarga jest zarejestrowana to pokaże się komunikat- nr akt Twojej sprawy w SN. np IIIUK/ 35/13 Jest to łatwe do ustalenia. Powodzenia. Pozdrawiam
Do Anonim 27 grudnia 2013 z 20:53 b.proszę tj link i krok po kroku http://www.sn.pl/sprawy/SitePages/e-Sprawa.aspx - Sprawy - E-sprawa - Sygn spr (nr .../12)- tu proszę wpisz swój nr z SA - szukaj
Dziękuję anonimowym a 21:09 i 21:50 za informacje. Sprawdziłam i dowiedziałam się, że odmówiono przyjęcia do rozpoznania. Szkoda tylko, że adwokat nie pofatygował się poinformować mnie o tym. bo z SN chyba nie dostanę żadnego zawiadomienia. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
do 22:13 nie pofatygował się poinformować, bo to dla niego porażka, czym miał się chwalić .... no i wyłania się nam kolejna, po nauczycielach, grupa zawodowa do dyskusji .....
Witam, Kochani bardzo proszę może ktoś mądrzejszy ode mnie wyjaśni mi co jest lepsze - czy to co podaje np Anonimowy z 27 grudnia 2013 22:13 , że odmówiono przyjęcia do rozpoznania (dot. kasacji w SN) czy tak jak mam ja że moją kasację skierowano na posiedzenie niejawne? Bardzo proszę i przepraszam za zadanie pytanie? Dziekuję i pozdrawiam.
Bardzo dziękuje, 10:23 tzn że ... kasacja skierowana na posiedzenie niejawne... oznacza, że nic dobrego mnie nie spotka i muszę mieć nadzieję na dobrą ustawę również dla grupy SPRZED. Pozdrawiam.
bo to taki artykuł: powiela to co wiemy, nie odpowiada na pytania, które nas dotyczą i interesują, - ale na szczęście chociaż, nie mataczy znowu i nie wprowadza opinii publicznej w błąd.
Mam takie pytanie , jeżeli moja żona przegrywa sprawy w sądzie bo jest z przed a ustawa mówi że należy się wszystkim ,to te wyroki nie mają znaczenia . Proszę o odpowiedz bardziej zorientowanych. Andrzej
USTAWA z dnia 13 grudnia 2013 r. o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia 21 listopada 2012 r. skierowana do Senatu (Druk nr 531) przez Marszałek Sejmu R. P. Ewę Kopacz głosi: "Art. 1. Ustawa określa zasady ustalenia i wypłaty emerytury, do której prawo zostało zawieszone na podstawie art. 28 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 257, poz. 1726, z 2011 r. Nr 291, poz. 1707 oraz z 2012 r. poz. 1285) w związku z art. 103a ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 1440), zwanej dalej „ustawą o emeryturach i rentach z FUS”, w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia 21 listopada 2012 r. Art. 2. Emerytura, o której mowa w art. 1, zwana dalej „zawieszoną emeryturą”, przysługuje emerytowi, który spełnia łącznie następujące warunki: 1) nabył prawo do emerytury przed dniem 1 stycznia 2011 r.; 2) jego prawo do emerytury zostało zawieszone na podstawie przepisów określonych w art. 1 w związku z kontynuowaniem przez niego po dniu 30 września 2011 r. zatrudnienia bez uprzedniego rozwiązania stosunku pracy z pracodawcą,na rzecz którego wykonywał je bezpośrednio przed dniem nabycia prawa do emerytury. Art. 3. Przepisy ustawy nie mają zastosowania do emerytów, których roszczenia z tytułu wypłaty zawieszonej emerytury zostały zaspokojone na podstawie prawomocnego orzeczenia sądu, z wyjątkiem przepisów art. 6 i art. 8. Art. 7. 1. Wypłata zawieszonej emerytury następuje na wniosek emeryta. 4. Organ rentowy wydaje decyzję w sprawie ustalenia i wypłaty zawieszonej emerytury w terminie 60 dni od dnia wyjaśnienia ostatniej okoliczności niezbędnej do wydania tej decyzji. Art. 9. 1. Organ rentowy zawiesza postępowanie, w przypadku gdy emeryt przed dniem wejścia w życie ustawy złożył odwołanie do sądu od decyzji tego organu w przedmiocie wypłaty kwoty zawieszonej emerytury. 2. Organ rentowy podejmuje na wniosek emeryta postępowanie zawieszone z przyczyny określonej w ust. 1, w przypadku gdy sąd wydał prawomocne orzeczenie kończące postępowanie w tej sprawie." Moim zdaniem oznacza to,że sprawy w toku muszą być definitywnie zakończone prawomocnymi wyrokami (negatywny czy pozytywny) i nie będą mieć żadnego wpływu na decyzję ZUS. Odpis takiego wyroku dołączymy do wniosku kierowanego do ZUS,który przed upływem 2 miesięcy,z przeprosinami - zwróci nam zawieszoną emeryturę!
An z 10:19... Jeszcze Ameryki nie odkryłem i nie odkryję. No,chyba,że tą koło Olsztyna. Chciałem jedynie Andrzejowi zacytować te Art. które znane są nam już na pamięć.Chciałem pomóc koledze. Pozdrawiam.
Xenefont o/Olsztyn28 grudnia 2013 11:06 To nie wiesz? Ameryka została już odkryta przez Krzysztofa Kolumba, potomka polskiego króla, Władysława Warneńczyka!
Ty to masz dobrze, nawet Amerykę masz w zasięgu reki, bez wiz i dewiz.
,zwracam sie do emerytow ,nie ,,wariujcie , wszyscy dostana zaległe z odsetkami Ustawa wejdzie w styczniu ,nie dluzej niż połowa lutego w Dzienniku Ustaw ,,,zapis,,,,,, to na te chwile podpisania przez Pana Prezydenta OFE to 99% wypłat ,czego jeszcze ,szukacie chcecie ?? piszecie od Lasa do Sasa ,ps nie ucinajcie galęzi na ktorej siedzicie,,chodzi o media !!! jest bardzo dobrze ! !!!! nie podpisany
Julian Tuwim Nauczyli mnie mnóstwa mądrości, Logarytmów, wzorów i formułek, Z kwadracików, trójkącików i kółek Nauczali mnie nieskończoności. Rozprawiali o "cudach przyrody", Oglądałem różne tajemnice: W jednym szkiełku "życie w kropli wody", W innym zaś - "kanały na księżycu".
Mam tej wiedzy zapas nieskończony; 2piR i H2S04, Jabłka, lampy, Crookesy i Newtony, Azot, wodór, zmiany atmosfery.
Wiem o kuli, napełnionej lodem, O bursztynie, gdy się go pociera... Wiem, że ciało pogrążone w wodę Traci tyle, ile... etcetera.
Ach, wiem jeszcze, że na drugiej półkuli Słońce świeci, gdy u nas jest ciemno! Różne rzeczy do głowy mi wkuli, Tumanili nauką daremną.
I nic nie wiem, i nic nie rozumiem, I wciąż wierzę biednymi zmysłami, Że ci ludzie na drugiej półkuli Muszą chodzić do góry nogami.
Witam Szanownych Seniorów, czy ktoś z Państwa może mi odpowiedzieć na pytanie: co będzie w przypadku, gdy nie wycofa się z SA apelacji wniesionej przez siebie po przegranej w SO? Pytam w imieniu swojej mamy, która jest z tych po. Wiem że jest Ustawa, ale w tym kraju bywa różnie, Prezydent nie podpisze i wtedy zonk-tfu,tfu. Dominik
Wszystko jasne,kazdy moze sobie wyliczyc odsetki przy pomocy kalkulatora,zsumowac kase, zaczac latac dziurawe kieszenie,to zajmujemy sie pierdolami, licytacja swoich madrosci, z duzej czy malej bo zyczenia nie beda wazne, to wykrzyknik, to silnia, a tu wszyscy jak byli bezsilni stali sie herkulesami z wieloma wykrzyknikami. Proponuje konkretny temat - ZLOT. Tym powinnismy zyc. Pozdr, kich.
No, no silnia robi karierę! Mówimy Daniela, a w domyśle silnia! Mówimy silnia, a w domyśle Daniela! Na zlocie powinna być odznaczona za zasługi za rozpropagowanie matematyki w narodzie! O zlocie jest co nieco w następnym, tzn. poprzednim poście, do którego przeniesiono stąd dyskusję.
Pomysł z Czerwonym Tulipanem super, ale niektórzy wolą balangę i prostackie disco polo. Inaczej zabawy ni ma!
Przypomina mi się "Sęk" Kabaretu Dudek w wykonaniu Dziewońskiego i Michnikowskiego. Przy okazji przypomnę, można się uśmiać: http://www.youtube.com/watch?v=QmEITFsnK2I Powtarzam za świetnym Michnikowskim -- a po co mi to było, co mnie podkusiło - "silni" powiązanej z wykrzyknikiem mi się zachciało! A pomysł z "Czerwonym Tulipanem" popieram, ale myślę, że to będzie trudne do spełnienia. Taki znany zespół muzyczny pewnie ma termin "Majówki" dawno zarezerwowany. Pozdrawiam kich-a i Anonima z 19:41 Daniela
Bez Ciebie, to nawet Maria i My nie damy rady! .A`propos: Symboliczny pogrzeb Zawiszy odbył się w listopadzie 1428 roku w kościele franciszkanów w Krakowie. W Augustowie,to My,Emeryci pokażemy, jak bawimy się! Oczywiście na ile pozwoli nam Nasza Adminka...a`Hoj...
Xenefont o/Olsztyn23 grudnia 2013 10:16
OdpowiedzUsuńRodzinnego,świątecznego nastroju blogowiczom życzę
Odpowiedz
Anonimowy23 grudnia 2013 12:30
Zdrowych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia , bogatych prezentów, smakowitości na stole wszystkim blogowiczom
życzy Maria z B.
Odpowiedz
Daniela23 grudnia 2013 13:16
OdpowiedzUsuńKOCHANI BLOGOWICZE,
Wszyscy życzenia składają wokoło, ja pragnę złożyć też!
By serce nie płakało - gdy w życiu chwile złe,
pamiętaj, że są przyjaciele, którzy ochronią Cię!
Żebyśmy mogli wspólnie cieszyć się ze świątecznych chwil,
podzielę się opłatkiem, bym była w sercu Twym.
Niech pokój wokół nas panuje, a dobro nad złem króluje!
Aby w Dzień Bożego Narodzenia nikt nie był sam,
aby spełniły się Wasze najskrytsze marzenia tego życzę Wam!!!
Daniela
Zapraszam do wysłuchania kolęd w nastrojowej, świątecznej aranżacji:
https://youtube.googleapis.com/v/uOwOaEK1B1M%26rel=O%26hl=pl_PL%26eature=player_embedded%26version=3Weso%C5%82yc
Anonimowy23 grudnia 2013 20:02
UsuńNigdy nie zapomnimy o nich, zobacz i posłuchaj:
Piękna „Kolęda dla nieobecnych” w wykonaniu Anny Rybotyckiej do muzyki Zbigniewa Prasinera – i życzenia nieżyjącego już Prezydenta i jego niezwyczajnej Małżonki: http://www.youtube.com/watch?v=FgioB0xbsLc
Ania
Anonimowy23 grudnia 2013 20:09
A z kolęd chciałbym przywołać fragment „Bóg się rodzi”:
„Podnieś rękę, boże Dziecię/
Błogosław ojczyznę miłą/
W dobrych radach, w dobrym bycie/
Wspieraj jej siłę swą siłą”.
" Ktoś powiedział, że po Bogu drugą naczelną wartością jest Ojczyzna. Coś w tym jest.O sferze duchowej, wymiarze religijnym tych dni nie piszę wprost. A to niezwykły klimat… To sfera Tajemnicy zbyt dla mnie ważna, a czasami i trudna, bo nie jestem człowiekiem łatwiej wiary, więc niech pozostanie w środku. We mnie, w nas. Milczenie też potrafi mówić…."
Odpowiedz
Anonimowy23 grudnia 2013 13:48
OdpowiedzUsuńKochana Pani Danielo - w imieniu własnym, ale sądzę, że nie tylko - uprzejmie dziękuję za przepiękne (wierszowane) życzenia. I zwrotnie życzę Pani cudownych, rodzinnych, radosnych Świąt Bożego Narodzenia i wszystkiego co naj.... w zbliżającym się Nowym Roku. Marianna
Odpowiedz
Anonimowy23 grudnia 2013 14:24
UsuńPiękna jest radość w Święta,
gdy opłatkiem się łamiemy,
ciepłe są myśli o wszystkich,
życząc pokoju, miłości i szczęścia,
a blask choinki
niech rozświetla drogę
na cały Nowy Rok
dla wszystkich Blogowiczów i Ich rodzin
Marysia K. ze świętokrzyskiego
Daniela23 grudnia 2013 23:05
Droga Marianno,
Cieszę się, że ta moja trochę nieudana rymowanka się Tobie podobała!
Jeszcze raz - specjalnie dla Ciebie - życzenia - spędzenia niepowtarzalnych Świąt Bożego Narodzenia w gronie rodzinnym.
W Nowym Roku życzę szczęśliwego powiększenia Rodziny, poprawy stanu zdrowia i odzyskania wszystkich zaległych świadczeń!
Daniela
Jagoda23 grudnia 2013 14:49
OdpowiedzUsuńJest w moim kraju zwyczaj, że w dzień wigilijny,
Przy wzejściu pierwszej gwiazdy wieczornej na niebie,
Ludzie gniazda wspólnego łamią chleb biblijny
Najtkliwsze przekazując uczucia w tym chlebie.
C.K.Norwid
Spokojnych, rodzinnych, szczęśliwych i w zdrowiu spędzonych Świąt Bożego Narodzenia wszystkim blogowiczom życzy
Jagoda ze Szczecina
Odpowiedz
Anonimowy23 grudnia 2013 15:09
OdpowiedzUsuńKochani. Wszystkim jak najserdeczniejsze życzenia spokojnych, pięknych i rodzinnych Świąt Bożego narodzenia składa Szczecinianka.
Odpowiedz
Anonimowy23 grudnia 2013 18:50
OdpowiedzUsuńŻyczę wszystkim zawieszonym i odwieszonym spokojnych Świąt Bożego Narodzenia bez rozmyślania o tych wszystkich nieprzyjemnościach, których doświadczamy od ponad dwóch lat. Dziś w "prezencie" otrzymałam pismo z SA o terminie rozprawy (29.01.2014). Chociaż obecność nieobowiązkowa to nie zamierzam opuścić tego spotkania ze "sprawiedliwością"
Teresa z Wrocławia
Odpowiedz
Daniela23 grudnia 2013 22:55
UsuńDroga Tereso,
Odwzajemniam Twoje życzenia - spokojnych i szczęśliwych Świąt Bożego Narodzenia!
Nie będziemy się już przejmować jakimiś terminami w sądach!!! Masz rację, jednak nie można sobie odpuścić takiego spotkania z wymiarem "wątpliwej" sprawiedliwości, aby wyrazić choćby odpowiednią mimiką twarzy swojej satysfakcji z wywalczonej rzeczywistej sprawiedliwości w wyniku naszej nieugiętej walki z systemem!
Ze świątecznym pozdrowieniem
Daniela
Anonimowy23 grudnia 2013 19:24
OdpowiedzUsuńWszyskim blogowiczom składam najserdeczniejsze życzenia spokojnych i radosnych Swiąt Bożego Narodzenia.Krystyna A
Odpowiedz
Anonimowy23 grudnia 2013 20:47
OdpowiedzUsuńCudownych Świąt Bożego Narodzenia i zdrowizny 100% w Nowym Roku całej blogowej rodzince życzy
Ewa
Odpowiedz
Anonimowy23 grudnia 2013 22:16
OdpowiedzUsuńRadosnych Cudownych Swiat oraz Szczesliwego Roku dla calej rodziny zgromadzonej wg tego bloku .Teresa z Otw.
Odpowiedz
Anonimowy24 grudnia 2013 07:34
OdpowiedzUsuńPierwsza gwiazdka już na niebie
patrzy w okna- szuka Ciebie
sprawdza czy radości moc
wszędzie gości w Cichą Noc.
Aby w Nowym pięknym Roku
nie zabrakło szczęścia wokół.
Świąteczne życzenia dla wszystkich blogowiczów
Helena Warmianka
Odpowiedz
Anonimowy24 grudnia 2013 08:21
OdpowiedzUsuńPani Danielo - serdecznie dziękuję za kierowane do mnie życzenia świąteczne. Mam nadzieję, że wraz z cudownymi świętami i Nowym Rokiem wszyscy doświadczymy satysfakcji i zadowolenia. Pozdrawiam Panią i wszystkich blogowiczów. Marianna
Odpowiedz
Kochana Adminko! Życzę Tobie i Twojej mamie ZDROWYCH,POGODNYCH ,SZCZĘŚLIWYCH ŚWIĄT! Serdecznie dziękuję za to co dla nas"zawieszonych"zrobiłaś i robisz! Barbara-Ewa ze Szczecina
OdpowiedzUsuńDla Kochanych emerytów blogowiczów oraz dla ich Rodzin !!
OdpowiedzUsuńDla Kochanej Adminki, P.Danieli,Wigi,P.Krzysztofa ,Kibica raz dla pozostałych niewymienionych równiez Kochanych
Malo zmartwien i agresji, zadnych stresow i depresji, duzo smiechu i radosci, wiele seksu i milosci, cieplych łozek a nie pryczy na Swieta i Nowy Rok .2014.. zyczy
Bożena z Katowic
Wszystkiego naj... naj oraz więcej "normalności" na święta i 2014 rok
OdpowiedzUsuńżyczy Maryla z Katowic
WSZYSTKIM ! ZYCZE,
OdpowiedzUsuńGWIAZDKI z kosmosu !!!!!
I UDANEGO wskoku do 2014 r.
Marian Radom
Emeryci właśnie u Premiera. ;)
OdpowiedzUsuńPremier: dzięki seniorom czujemy, że polska rodzina jest kompletna.
UsuńZdrowia i Spokoju.
OdpowiedzUsuńWszystkim życzę.
Dziękuję
Basia
Dla wszystkich życzenia radosnych i wesołych Świąt Bożego Narodzenia
OdpowiedzUsuńBarbara z Radomia
Zdrowych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia,szczęśliwego Nowego Roku wszystkim blogowiczom i ich rodzinom życzy H.A
OdpowiedzUsuńAby Święta Bożego Narodzenia Były bliskością i spokojem, a Nowy Rok- Dobrym Czasem!
OdpowiedzUsuńWiary co góry przenosi, nadziei która nie gaśnie, miłości w każdej ilości ,życzy Zosia M
Świąt pełnych Pokoju i Radości, głębokiego przeżycia Tajemnicy Wcielenia i Narodzenia Pana oraz obfitych łask w Nowym Roku wszystkim blogowiczom życzy Marysia z O świętokrzyskiego
OdpowiedzUsuń
UsuńSpokojnych, zdrowych, radosnych świąt Bożego Narodzenia
spędzonych w serdecznym gronie rodzinnym
oraz wszelkiej pomyślności w Nowym Roku.
Niechaj piękne Bożonarodzeniowe święta
Niosą wszystkim betlejemski blask. Zyczy BL
Cudownych, pełnych radości i spokoju świąt.
OdpowiedzUsuńŻyczy Ewa
Przesyłam Państwu same serdeczności. Niech te Święta będą dla Was niezapomniane w atmosferze ciepła rodzinnego, wzajemnego oddania, uśmiechów Małych i Dużych, pomruków mniejszych Braci, migotania światełek na choince, czarownych zakątków ogrodowych.
OdpowiedzUsuńŻyczę Państwu przede wszystkim zdrowia, sił co by starczyły na wszystko co zaplanowane i na to co może się wydarzyć w dobrej wierze.
Małga
WSZYSTKIM EWOM
OdpowiedzUsuńBuziaczki
Dzieki wieeeelkie
OdpowiedzUsuńEwa
DLA MAMY ADMINKI TYLKO TRZY ŻYCZENIA : ZDROWIA , ZDROWIA, ZDROWIA.
OdpowiedzUsuńNaszemu MARIANOWI, za to, że się przeciwstawił ustawodawcy, że się nie poddał, że wspólnie z Mamą Adminki wpadli na wspaniały pomysł utworzenia bloga, a to był strzał w "10"!
OdpowiedzUsuń3,6 mln wejść - to NIESAMOWITE, REWELACYJNE!!!
Następnie dołączyli inni wspomagający -
Im też wszyscy już niedługo "odwieszeni" powinni być dozgonnie wdzięczni!!!
MARIANOWI I WSZYSTKIM ZWYCIĘZCOM ŻYCZYMY WESOŁYCH ŚWIĄT !!!
Wdzięczni "zawieszeni" emeryci!
Spokojnych i radosnych Świąt życzę wszystkim Koleżankom i Kolegom :) Anna M.
OdpowiedzUsuńPrawdziwie radosnych Świąt oraz uśmiechu i życzliwości na każdy dzień Nowego Roku Admince, Jej Mamie,Panu Marianowi,niesamowitej Pani Danieli, Pani Uli, Pani Widze, Panu Kibicowi i wielu innym aktywnie nas wspierających blogowiczom oraz wszystkim zawieszonym emerytom życzy Danuta 1.
OdpowiedzUsuńNajpiękniejszych Świąt Bożego Narodzenia, pełnych ciepła rodzinnego oraz wyciszenia, by w chwili refleksji choć na chwilę zatrzymać się i spostrzec to, czego nie widać w ciągłym biegu .....
OdpowiedzUsuńoraz
Szczęśliwego Nowego Roku 2014 życzy Dagmara
http://www.fakt.pl/rzadowy-pakiet-aktywizacji-zawodowej-seniorow-za-4-mld-zl,artykuly,436065,1.html
OdpowiedzUsuńhttps://www.premier.gov.pl/wydarzenia/aktualnosci/wigilia-seniorzy-u-premiera-tuska.html
Usuńhttps://www.premier.gov.pl/multimedia/wideo/wigilia-seniorzy-u-premiera-tuska.html
To już nie moherowe berety a kochani seniorzy ?
Usuń01:23
Usuńnie każdego seniora stać na moherowy (wełniany) beret
kochani seniorzy w moherowych beretach
UsuńPogodnych Świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego Nowego Roku 2014
OdpowiedzUsuńdla wszystkich życzy koleżanka z Wielkopolski.
http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/767267,rzad-zadba-o-seniorow-przyjeto-zalozenia-dlugofalowej-polityki-senioralnej.html
OdpowiedzUsuńZamiast nienawiści...
Usuńhttp://www.polityka.pl/spoleczenstwo/reportaze/1565753,1,jak-bezdomny-zostal-swietym-mikolajem-reportaz.read
Każda prawda jest prawdziwa tylko do pewnego stopnia.
Usuńautor;Soren Kierkegaard
Prawdę najlepiej zdefiniował ks. Tischner ...
UsuńPanie Marianie,
OdpowiedzUsuńAdminko
i wszyscy Państwo pracujący na blogu,
serdeczne życzenia
radosnych, pełnych ciepłych chwil i wzruszeń
Świąt Bożego Narodzenia w rodzinach i wśród przyjaciół
oraz dobrego Nowego 2014 Roku
życzy Halina W.
Dlaczego wszyscy życzą szczęśliwego Nowego Roku 2014, czyli tylko 1 stycznia 2014, kiedy to w kalendarzu jest Nowy Rok?
OdpowiedzUsuńJeśli życzenia mają dotyczyć całego następnego roku, to te dwa słowa należy napisać małymi literami.
Nie jestem nauczycielką, ale nie nadużywajmy wielkich liter, szczególnie, tam, gdzie w zasadniczy sposób zmienia to treść wypowiedzi.
Szczęśliwego nowego roku 2014!
To nie dotyczy dnia 1 stycznia,lecz całego Nowego Roku....
UsuńNowy Rok i nowy rok
UsuńTu podobnie jak z wigilią. Jeśli mowa jest o święcie, czyli 1 stycznia, piszemy Nowy Rok wielkimi literami, jeśli zaś życzymy komuś spełnienia marzeń w nowym roku, to życzymy tego małymi literami, no chyba że marzenia mają się spełnić już 1 stycznia ;)
:) Cały rok 2014 jest nowym rokiem i dla tej wyjątkowości w życzeniach można napisać dużą literą - H.W.
OdpowiedzUsuńTak ,zgadzam się i polecam "Słownik poprawnej polszczyzny"---------------------------nauczycielka,polonistka
UsuńNo, jeśli taka jest kondycja polskiej oświaty ....
UsuńOdsyłam do Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN
Przykro ,ze to napisała nauczycielka.tym samym wystawiła ,,złe świadectwo,,swojej grupie zawodowej .Pokazała jak kiepskich mielismy ,nauczycieli .Do SN,, szły miernoty ,,,ktore nie dostały sie na inne studia.Czego sie Jas, nie nauczyl.........Przykre ale pouczanie ,ocenianie ,pozostaje Im.A sa tak nie wyrozumiali ze to boli nie widza intencji,nie rozumieja regionu ,sa tu ludzie z całej Polski i poza granicami,Pozdrawiam ,ZOŁZE .Agata edukowana na ziemiach zachodnich .
UsuńNie chcę uogólniać, mogę tylko powiedzieć, z własnego "podwórka", że ze zdumieniem dowiadywałam się, że osoby które w ogólniaku miały notorycznie dwóje z polskiego zostały nauczycielami ... Zastanawiałam się, czego mogą w szkole nauczyć dzieci
UsuńA szczytem dla mnie był strajk nauczycieli w okresie matury w latach 90-tych
Kiedyś o lekarzu, nauczycielu mówiło się, że mają powołanie, ale to było tak dawno, że pewnie mało kto o tym pamięta ...
Kochani blogowicze z szacunku dla nauczycieli nie krytykujcie niech zapanuje zgoda i wyrozumiałość :)
Usuńdo 9:27 i wtórującego mu z 9:56 - "odbiło Wam" po świętach?
UsuńNie wyszydzajcie, w każdej grupie zawodowej były i są miernoty.
Anonimie z 9:27,aby pouczać w sprawie pisowni, najpierw spójrz na siebie i pisz zgodnie z zasadami ortograficznymi - pisz - są tacy niewyrozumiali, a nie jak piszesz - "nie wyrozumiali".
Znam nauczycieli, którzy po ukończeniu SN kończyli wyższe uczelnie i pozostawali nauczycielami akademickimi. Proszę nie nazywać ich miernotami. Przypominam, że nauczycielami zostawali również absolwenci Liceum Pedagogicznego - to też wg Ciebie "miernoty"?
pozdrawiam
xyz
Do Liceum Pedagogicznego dostawały się osoby, które miały powołanie do pracy nauczyciela. Tam były przedmioty, które przygotowywały do pracy z dziećmi. To po ich likwidacji nauczyciele są z łapanki i mają bardzo przypadkowe wykształcenie.
Usuńdo 11:10
Usuńna szacunek to trzeba sobie zasłużyć .......
do 14:58
Usuńnie biadol
Każdy po latach docenia nauczyciela, który wymagał i czegoś nauczył, niż takiego niby równiachę, który nie nauczył niczego,
np. nauczycielka od matematyki jak nie potrafiła rozwiązać zadania, to mówiła, że głowa ją boli, albo że jutro się tym zajmie (bo do jutra ktoś jej to rozwiąźe)
kolejny przykład
Usuńna początku grudnia pani nauczycielka od polskiego (aby nie pomylić z innymi to powiem, że ta co dłubała w nosie) przyszła do klasy i przemówiła tymi słowy
- Ja nie wiem, jak wy tę maturę pozdajecie, jak jeszcze na korki nie chodzicie ( w domyśle do niej na korki)
Uczniowie, którzy na korepetycję chodzili do innych nauczycieli, mieli zaniżane oceny za wypracowania, za odpowiedzi, i na maturze też
Poza tym tajemnicą poliszynela jest stawianie uczniom pał, aby napędzić ich na korepetycje do koleżanek i kolegów nauczycieli, bo przecież komplet wypoczynkowy jest do wymiany
dawniej na korepetycje chodziły największe tłuki, i bardzo ten fakt ukrywały, bo było im wstyd, teraz to jest normalny dodatkowy płatny przedmiot
UsuńNie ma innych zawodów?
UsuńZgadzam się z komentarzem xyz !
Przykro mi czytać !
Pracowałam w oświacie prawie 45 lat w kilku miejscowościach m.in. jako nauczyciel matematyki i pedagog szkolny.
Nie spotkałam przez te wszystkie lata wśród moich koleżanek/ kolegów po fachu nauczycieli, którzy rażąco zaniedbywaliby swoje obowiązki i mogliby być adresatem takich krzywdzących ocen.
Wiem, że wśród znanych i cenionych blogowiczów są nauczyciele.
Jak można pisać, że np. oni nie dostali się na inne uczelnie, bo tylko na te pedagogiczne ich przyjęto?
A może taką pracę chcieli wykonywać, w tym trudnym zawodzie się spełniali a przekazywanie wiedzy oraz wartości dawała im satysfakcję?
Dlaczego na blogu rozpisano się na ten temat? Nie ma innych tematów?
Pozdrawiam wszystkich
Daniela
Pani Danielo, opisane przypadki nie są wyssane z palca, z takimi po prostu miałam do czynienia.
UsuńNie wątpię w to, że Pani była świetnym pedagogiem, ja takich spotkałam zaledwie kilku.
Człowieka szanuje się za to jakim jest, a nie za to, że jest nauczycielem - jak domaga się ktoś we wpisie z 11:10.
To wszystko.
Pytanie filozoficzne:
UsuńCzy się jest takim, jak się samemu myśli o sobie,
czy może takim, jak postrzegają nas inni?
Odpowiedź filozoficzna:
UsuńNie żyjemy na bezludnej wyspie i własna samoocena jest w pewnym sensie odzwierciedleniem tego jak odbierają Cię inni.
Co o tym sądzisz?
Ciekawe podejście do tematu, ale skąd wiadomo jak odbierają, jak np. nic nie mówią? Albo mówią, ale coś odwrotnego niż delikwent chciałby o sobie usłyszeć?
UsuńJak nie mówią, to może piszą, albo w jeszcze inny sposób okazują swoją akceptację lub jej brak. Trzeba w równy sposób odbierać opinie pozytywne i negatywne. Następnie w swoim sumieniu delikwent musi przeprowadzić obiektywną analizę w jaki sposób jest postrzegany przez innych. Tak powstaje samoocena. Też tak uważasz?
UsuńTo by nie była siła argumentu, tylko argument siły!
Usuń21:18 dot. ochrzanu
Usuńwierszyk Wandy Chotomskiej:
- Czy mogę mówić z lwem?
- Nie możesz, bo cię zjem.
- Przez telefon? Wykluczone!
- Zjem cię razem z telefonem!
może nie zjedzą razem z komputerem!
Też tak uważam. Narcyz
UsuńCzymi się wydaje, czy licea peadagogiczne kończyły dzieciaki w wieku 18 lat i szły do szkół uczyć inne dzieciaki?
UsuńSpytaj się babci, albo dziadka
UsuńA po ukończeniu 5-letniego technikum zawodowego dzieciaki gdzie szły? Do pracy w produkcji.Tylko dzieciaki po ogólniaku nie miały konkretnego zawodu i były dalej dzieciakami, tym bardziej, jak nie dostały się na studia.
Święta, święta i po świętach.Dzień dobry wszystkim "zawieszonym" i "odwieszonym". Życzę miłego dnia . Blogowiczka
OdpowiedzUsuńPodnieś rękę Boże Dziecię...
OdpowiedzUsuńZgodnie z zasadą 19.1 [97] z WSO:
OdpowiedzUsuń„Użycie wielkiej litery ze względów uczuciowych i grzecznościowych jest indywidualną sprawą piszącego. Przepisy ortograficzne pozostawiają w tym wypadku dużą swobodę piszącemu, ponieważ użycie wielkiej litery jest wyrazem jego postawy uczuciowej (np. szacunku, miłości, przyjaźni) w stosunku do osób, do których pisze, lub w stosunku do tego, o czym pisze”. H.W.
........ w stosunku do osób (np. zaimki pisane wielką literą), owszem
Usuńhttp://serwisy.gazetaprawna.pl/emerytury-i-renty/artykuly/767384,zawieszone-emerytury-bez-wyzszego-32-proc-podatku.html
OdpowiedzUsuńCytat:
Usuń"– Część z osób złoży go w przyszłym roku, a najpóźniej w 2015 roku, bo każdy chce odzyskać swoje pieniądze. Nowe przepisy umożliwią jednak uniknięcie skumulowanego podatku – dodaje Marian Strudziński z Radomia, pracujący w urzędzie miasta emeryt, który zapoczątkował ogólnopolską akcję przeciwko zawieszonym emeryturom."
"dodaje Marian Strudziński z Radomia, pracujący w urzędzie miasta emeryt, który zapoczątkował ogólnopolską akcję przeciwko zawieszonym emeryturom" - czy Pan Marian nadal pracuje w UM, bo wydawało mi się, że już nie.
Usuń11:38
UsuńAle się czepiasz.
Czytaj ze zrozumieniem.Marian był pracownikiem UM w momencie zapoczątkowania akcji.Tego nie odbierzesz Marianowi ani artykułom w GP.
Cytat z 11:23 miał jedynie zwrócić uwagę, że ani autorka artykułu, ani p. Marian Strudziński nie widzą ewentualnego zagrożenia związanego z brakiem zakreślenia terminu składania wniosku i możliwością "przedawnienia" roszczeń w oparciu o regulacje z ustawy o FUS. To chyba dobry znak?
Usuń13:16 i 13:56
UsuńZa młodzi na sen za starzy na grzech
Wypijmy przy stole by tu na dole źle nie działo się
Za młodzi na sen za starzy na grzech
Wypijmy przy stole za błędy na dole by ich było mniej
Nie pijmy za błędy na górze
Tam nie zmienia się nic mimo lat
Znasz prawdę o głowie i murze
Daj spokój za piękny świat
Nie dajmy się też zwariować
A gdy jest naprawdę źle
Pod dach przyjaciół się schowaj
I ten toast z nami wznieś
("Za młodzi, za starzy" R. Rynkowski)
Nie powiem,że żle idzie.
UsuńZdrówka.
dolnośląskie
Dziękuję, zdrówko przyda się bardzo.
Usuńpozdrawiam
Święta to magiczny czas. Grunt to rodzina. Dostałem pod choinkę chińskie skarpetki. Nie zapomnieli o mnie starym emerycie.
OdpowiedzUsuńCo mi tam jakaś niekumata redaktorka.
Teraz wszystko chińskie, nawet pamiątki znad polskiego morza, czy z Zakopanego...
UsuńA od kogo konkretnie te skarpetki? Od żony? Trzeba było jej w rewanżu jakieś barchany, w pakiecie z piosenką: Gdy widzę takie barchany odwracam się twarzą do ściany!
12:22
Usuń"(...) Grunt to rodzina.(...)"
Rodzina, rodzina, rodzina, ach rodzina.
Rodzina nie cieszy, nie cieszy, gdy jest,
Lecz kiedy jej ni ma
Samotnyś jak pies.
(Kabaret Starszych Panów)
Płaskie bańki choinkowe (w kopertach) - to najlepszy patent na prezent pod choinkę
Usuń12:22
UsuńNie rozumiem, te skarpety to trafiony prezent, czy może to było ironicznie?
Kochani blogowicze!
OdpowiedzUsuńKilka dni temu byliście tacy sobie mili, piękne życzenia a teraz aż strach czytać co wypisujecie na tych nauczycieli. Ja zawsze szanowałam swoich nauczycieli i do dzisiaj mam dla nich wielki szacunek.
Pozdrawiam blogowiczka
Miałaś szczęście. Prawdziwą klasę to przedstawiali nauczyciele, którzy w czasie wojny uczyli na tajnych kompletach - o ile zwrot "tajne komplety" jest zrozumiały dla dzisiejszych ciał pedagogicznych z przerostem formy nad treścią. niektórzy uczyli do lat 70-tych. To byli naprawdę nauczyciele z klasą.
UsuńDodam , że nauczyciele z klasą pracowali jeszcze w latach 80 ale było już mniej . W chwili obecnej w szkole średniej wielkości na zatrudnionych 50 nauczycieli tych prawdziwych można policzyć na palcach jednej ręki .Pracowałam w oświacie i coś na ten temat wiem , młodzi nauczyciele są bardzo roszczeniowi. W minionych czasach nauczyciele pracowali z młodzieżą naprawdę bezinteresownie i nie upominali się o nadgodziny , a w okresie przed maturami wiele godzin spędzali w szkole. W chwili obecnej walczą jak lwy o każdą godzinę spędzoną na maturze lub rekrutacji itd . itd
Usuń21:46
UsuńTo też jest prawda!
Nie tylko zmienili się młodzi nauczyciele, zmienili swój stosunek do szkoły rodzice - stali się bardzo roszczeniowi.
Nauczyciele spośród nas ( na blogu) w ogromnej większości należeli do tej grupy wcześniejszej ( lata 70;80 ...). Wypominanie tym n-lom SN-ów i Liceów Pedagogicznych, było nie na miejscu, oni przecież dokształcali się całe życie zawodowe i pracowali wiele godzin społecznie.
Natomiast fizycznie karceni przez swoich n-li (linijkami po dłoniach) , były chyba tylko nasze roczniki z lat 50-tych.
W późniejszym czasie stosowanie przemocy fizycznej, czy psychicznej było niedopuszczalne. Tacy n-le byli zwalniani z pracy.
pozdrawiam
xyz
Licea Pedagogiczne kształciły prawdziwych pedagogów
UsuńZ ta przemocą psychiczną to nie do końca tak, dzisiaj też jej nie brakuje, jest trudno uchwytna, chwała rodzicom, jeśli się zorientują i staną murem po stronie dziecka - no, ale nie to jest myślą przewodnią tego blogu
ad 11:19
Usuńnie widzę, aby ktoś wypominał Licea Pedagogiczne, wręcz przeciwnie:
Anonimowy 27 grudnia 2013 11:41
Do Liceum Pedagogicznego dostawały się osoby, które miały powołanie do pracy nauczyciela. Tam były przedmioty, które przygotowywały do pracy z dziećmi. To po ich likwidacji nauczyciele są z łapanki i mają bardzo przypadkowe wykształcenie.
Studium Nauczycielskie też było w porządku.
UsuńA ja mam zaproszenie do SA na 22 stycznia "jako wnioskodawczyni", nie bardzo rozumiem, bo to ZUS wnosił apelację? - no i podobno miał wycofywać owe apelacje z sądu. Może już będzie ustawa?
OdpowiedzUsuńW tym czasie ustawa po przejściu przez sejm i senat będzie jeszcze czekała na podpis prezydenta!
Usuńspróbuj ustalić czy jest możliwość wycofania apelacji, złóż wniosek do ZUS
UsuńTo ZUS powinien "oszczędzać" i wycofać.
UsuńDla An. z 17.26 wyrwia Ci 120+30 poki jeszcze mozna.Danielo! Cos nie tak z Toba. /wpis z 17.42 z wykrzyknikiem?/ jak nalezy to rozumiec? Jeszcze masz watpliwosci? Ustawa nie przejdzie? Chyba ze jestes rocznik 53, bo jak zdazylem sie zorietowac po dyskusjach, petycjach ten rocznik tak ma , ale TY? Taki Pedagog!, a podejscie malo pedagogiczne. kich.
UsuńTak okazałam swoją radość, że to już nie potrwa długo. Pedagog też człowiek, nie musi być ideałem, nieprawdaż drogi kich-u?
UsuńWidzę, że po świętach bardzo się za sobą stęskniliśmy.
Pozdrawiam Cię serdecznie, zaręczam, że ze mną na razie wszystko ok. W Augustowie może być trochę inaczej!
No i kich-u kicha, nie wyciągnąłeś od Pani Danieli z którego jest roku!
UsuńDrogi kich-u, jakbyś uważnie przeczytał mój wcześniejszy wpis, to byś zauważył, że nigdy nie byłam polonistką. Stawianie wykrzyknika jest przeze mnie nadużywane, w matematyce liczba naturalna z wykrzyknikiem - to silnia. Lubię obliczać silnie.
UsuńPozdrawiam
A jak z podsilnią, symbolem Newtona, kombinatoryką, wariacją, permutacją i kombinacją?
Usuńkich-owi chodziło o wykrzyknik; jesteś taki dobry, to może skorzystam z korepetycji?
UsuńDroga Danielo, nie bylo absolutnie moja intencja wytykanie czego kolwiek, odczytalem tylko w Twojej odpowiedzi zasianie ziarnka niepewnosci powodzenia procedowanej ustawy,a w tym zdaniu wykrzyknik jak mi sie wydawalo to podkreslal. Do zobaczenia na Zlocie. Serdecznie pozdrawiam.kich.
Usuńad 21:57
Usuńmaturzysta?
emerytom korepetycji nie udzielam, mają uniwersytet trzeciego wieku
Ja na inny temat.Chciałam zapytać,czy wycofanie apelacji wysyła się tak jak apelację do SA za pośrednictwem SO czy bezpośrednio do SA?Proszę o podpowiedź.emerytka z Kielc
OdpowiedzUsuńPiszesz bezpośrednio do SA, podając sygn. akt z SA ( trzeba ustalić sygn. akt poprzez sekretariat SA).
UsuńZatytułować:
Cofnięcie apelacji od wyroku SO w ( podać miejscowość) z dnia .... sygn. akt .... z SO
Bardzo dziękuję Pani Danielo .emerytka z Kielc
OdpowiedzUsuńPani Danielo! Podziwiam Pani pomoc i cierpliwość,mało jest takich osób. Życzę dużo,dużo zdrowia i wszystkiego,co w życiu najlepsze dla całej Pani rodziny.Ja jestem na etapie odzyskiwania odsetek w SO Lublin. Teresa 1,
OdpowiedzUsuńNo cóż jak się stało ekspertem - to taki los. Oczywiście wielkie dzięki za to czuwanie nad "nieświadomymi".
OdpowiedzUsuńPytająca emerytka nie jest nieświadoma, raczej niezorientowana - a to duża różnica! Nie wysilaj się na tę za zawoaluwaną ironię ekspercko - losową!
UsuńDla mnie to zawoaluwany komplement! Jak to jest, że każdy słyszy co innego, choć słucha tej samej wypowiedzi?
UsuńRacja - zawoalowana ironia, zawoalowany komplement - czeski błąd.
UsuńOczywiście,że to był komplement wcale nie zawoalowany tylko wprost. Więcej lotności, mniej zapiekłości drogi narodzie. To wieczne zrzędzenie i złośliwości to jakaś już obsesja u niektórych. Więcej życzliwości w Nowym Roku, zwłaszcza tym z deficytem.
Usuńdeficytem życzliwości ma się rozumieć.
Usuń20:27 wyjaśniłaś, ale po co te morały? Więcej lotności, zamiast kazań. Zdaje ci się, że jesteś taka akuratna i wszystkie rozumy pozjadałaś?
Usuń"Zawieszeni" mają chyba powody do satysfakcji po takim efektownym sukcesie. Jest ustawa, która obejmuje wszystkich zawieszonych, a tu smuta? Czy to naprawdę emeryci piszą? Ja się cieszę i to bardzo. :)
UsuńObojętnie kto pisze, ale pouczać to lubisz, prawda? Musi być twoje na wierzchu. Czy nie masz problemu z samooceną?
UsuńWidzę, że tych "z problemami" coraz więcej.
UsuńCałe mnóstwo tych z problemami. Problemów to nie mają tylko alkoholicy, zaleją pałę, i żadnych problemów wtedy już nie mają, zadowolona?
UsuńElżbieta z Łodzi
OdpowiedzUsuńWitam. Właśnie otrzymałam postanowienie Sądu Najwyższego z 13 listopada 2013 r.
Sąd Najwyższy 1).odmawia przyjęcia skargi kasacyjnej do rozpoznania oraz 2). odstępuje od obciążenia mnie kosztami postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie odmowy przyjęcia skargi kasacyjnej do rozpoznania: występując do organu rentowego o ustalenie prawa do emerytury powinnam mieć świadomość tego, że podjęcie wypłaty świadczenia może nastąpić dopiero po rozwiązaniu stosunku pracy…..w kontekście powołanych orzeczeń Sądu Najwyższego skarżąca nie wskazała przyczyny uzasadniającej przyjęcie skargi kasacyjnej do rozpoznania.
Pięknie nas SN załatwia. Jak się ma do tego stanowisko prezesa Dąbrowskiego ?
Usuńnie do wiary, gdzie ta sprawiedliwość ?
UsuńTam już kadencję obejmują z nadania PO i jest ich coraz więcej.
UsuńPani Elżbieto, dobrze, że nie obciążyli Pani kosztami.
Ma Pani czyste konto, tylko czekać na wejście w życie ustawy.
Pani Elżbieto czy kasację pisał Pani prawnik? Jeżeli tak to co on na takie zakończenie? Przecież kasacja kosztuje nie mało.
UsuńPozdrawiam.
Elżbieta z Łodzi
UsuńTak, kasację pisał mi prawnik. Była naprawdę dobrze napisana. Skład Sądu Najwyższego - 1 sędzia.
Pozostaje mi Strasburg, tam też złożyłam skargę,
Pani Elżbieto, skoro wejdzie w życie ustawa, to do czego ma się odnieść ETPCz? Przecież błąd zostanie naprawiony a krzywda zrekompensowana. Skarga nie będzie miała podstaw.
UsuńElżbieta z Łodzi
UsuńSkarga była pisana w maju. Jak wejdzie ustawa to ją oczywiście wycofam, ale nie wcześniej.
Rozumiem, że w obecnej sytuacji SN odmawia przyjęcia skargi (mnie też odmówił), ale zupełnie nie rozumiem uzasadnienia. Nie występowała Pani o ustalenie prawa do emerytury, a następne pouczenie jest nie na temat. H.W.
UsuńRozwiązuję zadania z "Rozrywki. Jolek" nr 12/2013
OdpowiedzUsuńzadanie numer 78 str. 71 - Jolka z przymrużeniem oka
Może ktoś mi pomoże:
praca dla agencji (nie tylko prasowej),
więc skała zwietrzała,
z perci,
i z lasu, i ze ściany - zbierany,
a i b zamknięte w szkle,
nie do zawracania,
zachwaszczony odgłos,
gdy seks jest eks,
unikaj wariata, kiedy z nią lata,
proszę pana, już dawno zeskrobana!
rodzi ciarki, a tarek - nie.
gdy seks jest eks - impotencja
Usuńhej, szaradzisto
Usuńpraca dla agencji (nie tylko prasowej) - wywiad,
i z lasu, i ze ściany - zbierany - grzyb,
nie do zawracania - gitara,
zachwaszczony głos - wrzask :)
unikaj wariata, kiedy z nią lata, -miotła
Usuńrodzi ciarki, a tarek - nie - tarnina
Usuńserdeczne dzięki, już mam hasło: talent aktorski,
Usuńwyszło, że wariat lata z brzytwą,
z perci - zakos,
tarniny nie ma gdzie wpisać, w tej jolce ciarki rodzi wrzask,
a zachwaszczony głos to skrzyp
Witam,
OdpowiedzUsuńPani Elżbieto ja mam w styczniu kasacje w SN i aż się boje.
Nie mam żadnych informacji od swojego prawnika o dacie rozprawy (sama sprawdziłam termin) i już wiem jaki będzie finał (jestem SPRZED).
Powiem szczerze, że tracę nadzieję na ustawę że mnie też obejmie.
Pozdrawiam Krystyna
Po co ci taki prawnik? On powinien odpowiedzieć na twoje pytanie, a następnie ty mogłabyś podzielić się informacjami na blogu.
UsuńKrystyno2008 , a dlaczego ustawa miałaby Cię nie objąć????
UsuńObejmie Cię na 100%
DD
Moja kasacja złożona w czerwcu. Mój adwokat też się nie odzywa.Jak sprawdzić czy jest termin ?
UsuńKrystyna (20:26) napisała, że sama sprawdziła, może udzieli swojej rady
UsuńJa bym zadzwoniła do sekretariatu SN - dane ze strony internetowej
do 20:53
UsuńWejdz na stronę SN. e -wokanda wpisz nr. akt apelacji np. 155/12
i jeżeli Twoja skarga jest zarejestrowana to pokaże się komunikat- nr akt Twojej sprawy w SN. np IIIUK/ 35/13
Jest to łatwe do ustalenia.
Powodzenia.
Pozdrawiam
Do Anonim 27 grudnia 2013 z 20:53
OdpowiedzUsuńb.proszę tj link i krok po kroku
http://www.sn.pl/sprawy/SitePages/e-Sprawa.aspx
- Sprawy
- E-sprawa
- Sygn spr (nr .../12)- tu proszę wpisz swój nr z SA
- szukaj
pozdrawiam
Dziękuję anonimowym a 21:09 i 21:50 za informacje. Sprawdziłam
Usuńi dowiedziałam się, że odmówiono przyjęcia do rozpoznania. Szkoda tylko, że adwokat nie pofatygował się poinformować mnie o tym. bo z SN chyba nie dostanę żadnego zawiadomienia.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
poproś o zwrot kasy
Usuńdo 22:13
Usuńnie pofatygował się poinformować, bo to dla niego porażka,
czym miał się chwalić ....
no i wyłania się nam kolejna, po nauczycielach, grupa zawodowa do dyskusji .....
Witam,
UsuńKochani bardzo proszę może ktoś mądrzejszy ode mnie wyjaśni mi co jest lepsze - czy to co podaje np Anonimowy z 27 grudnia 2013 22:13 , że odmówiono przyjęcia do rozpoznania (dot. kasacji w SN) czy tak jak mam ja że moją kasację skierowano na posiedzenie niejawne?
Bardzo proszę
i przepraszam za zadanie pytanie? Dziekuję i pozdrawiam.
To pierwsze, bo już temat z głowy!
UsuńBardzo dziękuje,
Usuń10:23
tzn że ... kasacja skierowana na posiedzenie niejawne...
oznacza, że nic dobrego mnie nie spotka i muszę mieć nadzieję na dobrą ustawę również dla grupy SPRZED.
Pozdrawiam.
Właśnie przeczytałam dzisiejszy artykuł GP i nic nie ma jak mają zachować osoby które maj a ju z termin kasacji w SN.
OdpowiedzUsuńbo to taki artykuł:
Usuńpowiela to co wiemy,
nie odpowiada na pytania, które nas dotyczą i interesują,
- ale na szczęście chociaż, nie mataczy znowu i nie wprowadza opinii publicznej w błąd.
Mam takie pytanie , jeżeli moja żona przegrywa sprawy w sądzie bo jest z przed a ustawa mówi że należy się wszystkim ,to te wyroki nie mają znaczenia . Proszę o odpowiedz bardziej zorientowanych.
OdpowiedzUsuńAndrzej
Nie będą miały znaczenia, jak ustawa wejdzie w życie.
UsuńUSTAWA
Usuńz dnia 13 grudnia 2013 r. o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia 21 listopada 2012 r. skierowana do Senatu (Druk nr 531) przez Marszałek Sejmu R. P. Ewę Kopacz głosi:
"Art. 1.
Ustawa określa zasady ustalenia i wypłaty emerytury, do której prawo zostało zawieszone na podstawie art. 28 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 257, poz. 1726, z
2011 r. Nr 291, poz. 1707 oraz z 2012 r. poz. 1285) w związku z art. 103a ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 1440), zwanej dalej „ustawą o emeryturach i rentach z FUS”,
w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia 21 listopada 2012 r.
Art. 2.
Emerytura, o której mowa w art. 1, zwana dalej „zawieszoną emeryturą”, przysługuje emerytowi, który spełnia łącznie następujące warunki:
1) nabył prawo do emerytury przed dniem 1 stycznia 2011 r.;
2) jego prawo do emerytury zostało zawieszone na podstawie przepisów określonych w art. 1 w związku z kontynuowaniem przez niego po dniu 30 września 2011 r. zatrudnienia bez uprzedniego rozwiązania stosunku pracy z pracodawcą,na rzecz którego wykonywał je bezpośrednio przed dniem nabycia prawa
do emerytury.
Art. 3.
Przepisy ustawy nie mają zastosowania do emerytów, których roszczenia z tytułu wypłaty zawieszonej emerytury zostały zaspokojone na podstawie prawomocnego orzeczenia sądu, z wyjątkiem przepisów art. 6 i art. 8.
Art. 7.
1. Wypłata zawieszonej emerytury następuje na wniosek emeryta.
4. Organ rentowy wydaje decyzję w sprawie ustalenia i wypłaty zawieszonej emerytury w terminie 60 dni od dnia wyjaśnienia ostatniej okoliczności niezbędnej do wydania tej decyzji.
Art. 9.
1. Organ rentowy zawiesza postępowanie, w przypadku gdy emeryt przed dniem wejścia w życie ustawy złożył odwołanie do sądu od decyzji tego organu w przedmiocie wypłaty kwoty zawieszonej emerytury.
2. Organ rentowy podejmuje na wniosek emeryta postępowanie zawieszone z przyczyny określonej w ust. 1, w przypadku gdy sąd wydał prawomocne orzeczenie kończące postępowanie w tej sprawie."
Moim zdaniem oznacza to,że sprawy w toku muszą być definitywnie zakończone prawomocnymi wyrokami (negatywny czy pozytywny) i nie będą mieć żadnego wpływu na decyzję ZUS. Odpis takiego wyroku dołączymy do wniosku kierowanego do ZUS,który przed upływem 2 miesięcy,z przeprosinami - zwróci nam zawieszoną emeryturę!
Xenio, odkryłeś Amerykę?
UsuńTe Art. już znamy na pamięć.
O, Xenefont dał głos! Prawdziwe wejście smoka!
UsuńAn z 10:19...
UsuńJeszcze Ameryki nie odkryłem i nie odkryję. No,chyba,że tą koło Olsztyna. Chciałem jedynie Andrzejowi zacytować te Art. które znane są nam już na pamięć.Chciałem pomóc koledze. Pozdrawiam.
Xenefont o/Olsztyn28 grudnia 2013 11:06
UsuńTo nie wiesz? Ameryka została już odkryta przez Krzysztofa Kolumba, potomka polskiego króla, Władysława Warneńczyka!
Ty to masz dobrze, nawet Amerykę masz w zasięgu reki, bez wiz i dewiz.
Xenio,
UsuńNie można odkrywać tego, co odkryte. Szukaj tego, co nie odkryte - będziesz sławny.
Piękne panie, i tu jest ukryta głęboka myśl i przesłanie ........
UsuńDziękuję..Właśnie o to chodziło,brzmiało,zgrzytało - to moje zwyczajne dla Andrzeja!Doradztwo.Cholera,przepraszam,Borelioza nie ma granic
Usuń,zwracam sie do emerytow ,nie ,,wariujcie , wszyscy dostana zaległe z odsetkami Ustawa wejdzie w styczniu ,nie dluzej niż połowa lutego w Dzienniku Ustaw ,,,zapis,,,,,, to na te chwile podpisania przez Pana Prezydenta OFE to 99% wypłat ,czego jeszcze ,szukacie chcecie ?? piszecie od Lasa do Sasa ,ps nie ucinajcie galęzi na ktorej siedzicie,,chodzi o media !!! jest bardzo dobrze ! !!!! nie podpisany
OdpowiedzUsuńPopieram wpis Anonimowy 27 grudnia 2013 23:24 ma racje jest dobrze i dostaniemy wszyscy.
Usuńdo 08:50 i 09:50
UsuńNauka
Julian Tuwim
Nauczyli mnie mnóstwa mądrości,
Logarytmów, wzorów i formułek,
Z kwadracików, trójkącików i kółek
Nauczali mnie nieskończoności.
Rozprawiali o "cudach przyrody",
Oglądałem różne tajemnice:
W jednym szkiełku "życie w kropli wody",
W innym zaś - "kanały na księżycu".
Mam tej wiedzy zapas nieskończony;
2piR i H2S04,
Jabłka, lampy, Crookesy i Newtony,
Azot, wodór, zmiany atmosfery.
Wiem o kuli, napełnionej lodem,
O bursztynie, gdy się go pociera...
Wiem, że ciało pogrążone w wodę
Traci tyle, ile... etcetera.
Ach, wiem jeszcze, że na drugiej półkuli
Słońce świeci, gdy u nas jest ciemno!
Różne rzeczy do głowy mi wkuli,
Tumanili nauką daremną.
I nic nie wiem, i nic nie rozumiem,
I wciąż wierzę biednymi zmysłami,
Że ci ludzie na drugiej półkuli
Muszą chodzić do góry nogami.
Podziwiam za wniesiony trud.
UsuńTwój podziw to prawdziwy balsam dla mnie, aż uskrzydla, może znowu się wysilnię i co wybełkocę!
UsuńJa też podziwiam.
UsuńDzień dobry, mam pytanie
OdpowiedzUsuńdo Anonimowy 27 grudnia 2013 22:13
proszę podać czy Pan/Pani jest z grupy PO czy SPRZED?
Dziękuję i pozdrawiam.
Jestem SPRZED. Pozdrawiam.
UsuńWitam Szanownych Seniorów, czy ktoś z Państwa może mi odpowiedzieć na pytanie: co będzie w przypadku, gdy nie wycofa się z SA apelacji wniesionej przez siebie po przegranej w SO? Pytam w imieniu swojej mamy, która jest z tych po. Wiem że jest Ustawa, ale w tym kraju bywa różnie, Prezydent nie podpisze i wtedy zonk-tfu,tfu. Dominik
OdpowiedzUsuńwyroki sądowe są niezbadane
Usuńnaucz mamę posługiwania się komputerem
UsuńWszystko jasne,kazdy moze sobie wyliczyc odsetki przy pomocy kalkulatora,zsumowac kase, zaczac latac dziurawe kieszenie,to zajmujemy sie pierdolami, licytacja swoich madrosci, z duzej czy malej bo zyczenia nie beda wazne, to wykrzyknik, to silnia, a tu wszyscy jak byli bezsilni stali sie herkulesami z wieloma wykrzyknikami. Proponuje konkretny temat - ZLOT. Tym powinnismy zyc. Pozdr, kich.
OdpowiedzUsuńNo, no silnia robi karierę!
UsuńMówimy Daniela, a w domyśle silnia!
Mówimy silnia, a w domyśle Daniela!
Na zlocie powinna być odznaczona za zasługi za rozpropagowanie matematyki w narodzie!
O zlocie jest co nieco w następnym, tzn. poprzednim poście, do którego przeniesiono stąd dyskusję.
Pomysł z Czerwonym Tulipanem super, ale niektórzy wolą balangę i prostackie disco polo. Inaczej zabawy ni ma!
Przypomina mi się "Sęk" Kabaretu Dudek w wykonaniu Dziewońskiego i Michnikowskiego.
UsuńPrzy okazji przypomnę, można się uśmiać:
http://www.youtube.com/watch?v=QmEITFsnK2I
Powtarzam za świetnym Michnikowskim -- a po co mi to było, co mnie podkusiło - "silni" powiązanej z wykrzyknikiem mi się zachciało!
A pomysł z "Czerwonym Tulipanem" popieram, ale myślę, że to będzie trudne do spełnienia. Taki znany zespół muzyczny pewnie ma termin "Majówki" dawno zarezerwowany.
Pozdrawiam kich-a i Anonima z 19:41
Daniela
Fajnie! A,gdyby tak jeszcze, moją grupę EKD Gdynia "skaperować"!! Co? ! C.T. z EKD zawsze ze mną bywali!!! Są najlepsi, stara wiara...Pozdrawiam
UsuńXenefont, na Tobie polegamy, jak na "Zawiszy"!
UsuńTy się na tych muzycznych sprawach znasz jak, mało kto.
Działaj!
Bez Ciebie, to nawet Maria i My nie damy rady! .A`propos: Symboliczny pogrzeb Zawiszy odbył się w listopadzie 1428 roku w kościele franciszkanów w Krakowie. W Augustowie,to My,Emeryci pokażemy, jak bawimy się! Oczywiście na ile pozwoli nam Nasza Adminka...a`Hoj...
UsuńSuper artykuł. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń