Bardzo proszę o udzielenie informacji za jaki okres mam policzyć wartość - kwotę odsetek. Wiadomym, że od dnia powstania tj. października 2011 r. do kiedy? czy do dnia złożenia odwołana do SO czy do dnia złożenia apelacji. Wartość tą muszę wyliczyć na potrzeby SA do apelacji. Z wyrazami szacunku. GS
Wydaje mi się , że do dnia złożenia pisma z wyliczeniem odsetek w sądzie.Można zaznaczyć , że nie jest Pani fachowcem od ubezpieczeń społecznych, i nie jest Pani pewna , czy Pani obliczenia są w 100% dokładne.
Na dzień dzisiejszy nie znamy daty wydania ustawy, zgodnie z której przepisami, dniem naliczenia odsetek będzie dzień jej wydania. Ponieważ ta data nie jest znana dlatego w piśmie procesowym powinno być wskazanie - "do dnia ich wypłaty". Jeżeli w międzyczasie ustawa ujrzy światło dzienne będzie można to żądanie zmienić nawet na rozprawie.
Wezaniem z SA zostałam zobowiązana do wskazania wartości przedmiotu zaskarżenia w związku z czym tą wartość muszę wyliczyć na podstawie dat skrajnych .Przyjmuję pierwszą datę październikową 2011 r. i dalej kolejne m-ce ale każdy miesiąc do jakiej daty liczyć, czy przyjąć datę odwołania czy datę apelacji a być może datę mojej odpowedzi na wezwanie do usunięcia braków. Na podstawie "do dnia wypłaty" niestety nie jest możliwe wyliczyć wartości. Bardzo proszę o poinformowanie mnie jak mam wyliczyć wartość?
Pani GS. Odsetki liczy się tak: m-c I kwota emeryturyx13%:365x30/ilość dni w m-cu/=odsetki za m-c, II m-c Im-c+IIm-cx13%:365x30lub31=odsetki,IIIm-c:I+II+IIIm-cx13%:365x30=Odsetki. Odsetkiza poszczególne m-ce sumujemy.Po 21 XI cała kwotę mnoZymy przez 13%:365 mnożymy prze liczbę dni /należy przjąc datę złożenia pozwu a wiadomo, że i tak zostaną wypłacone do dnia zapłaty bo takie są zasady płatności odsetek.
3 i 4 października posiedzenie Senatu Drugie czytanie projektu ustawy zmieniającej ustawę o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw Druki senackie: 408 Irena z Lubuskiego
Na podstawie wpisów można mniemać, że pod ustawę podlegają tylko wygrani w SO! A jeżeli jest się "sprzed" i ma wyrok niekorzystny z SO to po umorzeniu postępowania w okresie przed sprawą lub w tracie sprawy w SA pozostaje się z tym niekorzystnym wyrokiem bo on już się zdążył uprawomocnić?!
W apelacji którą składałam 24 czerwca b.r. po rozprawie w SO z dnia 11 czerwca b.r. podałam jako wartość przedmiotu zaskarżenia kwotę za okres 13 miesięcy, po zsumowaniu miesięcznych kwot emerytury netto. Teraz wiem, że oceniłam tę kwotę niewłaściwie, bo należy się za 13 miesięcy i 21 dni oraz nie wzięłam pod uwagę wyliczenia kwoty odsetek, chociaż w sentecji napisałam, że wraz z odsetkami. Czy mam możliwość zmienić kwotę zaskarżenia pismem uzupełniającym. Kiedy należy takie pismo dołaczyć? czy można do tego pisma dołaczyć też stanowiska I Prezesa SN i inn.
A co mam sądzić o tym art.6. Jestem cały czas na wcześniejszej bo jestem z 1953 roku. Nie mam zamiaru zmieniać jej na powszechną ani składać wniosku o jej naliczenie, chociaż w lipcu nabyłam do niej prawo. Czy przeliczając mi zaległą emeryturę ZUS będzie stosować art. 6, chociaż w okresie 1.10.2011 - 21.12.2012 nie byłam uprawniona do powszechnej emerytury?
Jeżeli ktoś może mi podpowiedzieć będę wdzięczna, pozdrawiam
Elu! Znów niektórzy jak pseudo-prawnik Łukasz może będą mi wymyślać, ale poruszyłaś rzecz bardzo istotną. Twoja analiza aktualnego projektu jest moim zdaniem prawidłowa, dlatego nikt nie powinien wycofywać sprawy apelacyjnej w SA, chociaż jeśli jest "sprzed" to jego szanse na korzystny wyrok są póki co nikłe, ale są. Byłoby dobrze gdyby zapadł jakiś wyrok SN w sprawie osoby "sprzed" uchylający wyrok SA który odmówił uznania pozwu właśnie dlatego, ze emeryt jest "sprzed". Wtedy sędziowie w apelacyjnych może zaczną się zastanawiać na wyrokiem i nie będą powielali argumentacji jak była kiedyś w Gazecie Prawnej. A jeśli w trakcie prac legislacyjnych nie poprawią art. 8 w taki sposób jak sugeruje RCL, to emeryci "sprzed" zostają dalej "zawieszeni", już po raz kolejny i nie wiadomo co dalej. Co do artykułu 6 to nie wiem po co on w ogóle jest.Nie sądzę, żeby wśród blogowiczów nadal pracujących byli tacy których mógłby objąć. Jeśli ktoś jest tak jak Ty na wcześniejszej to przecież już mu emeryturę przeliczono przy wznowieniu po wyroku TK, a ewentualnie naliczona tzw "powszechna" i tak jest zawieszona z uwagi na art. 103a. Jeśli chodzi o kwotę jakiej dochodzisz w sądzie to powinnaś zsumować emerytury brutto za 13 m-cy i 21 dni i dodać wraz z ustawowymi odsetkami do dnia zapłaty. A zawsze możesz zmienić podaną na początku kwotę przesyłając po prostu pismo procesowe z nowym wyliczenie i prośbą o zastąpienie nim poprzedniego pozdrawiam Krzysztof
Panie Krzytofie, dobrze że Pan jest z nami. Mam problem nie zrozumiałam n.w. art.
...Co do artykułu 6 to nie wiem po co on w ogóle jest.Nie sądzę, żeby wśród blogowiczów nadal pracujących byli tacy których mógłby objąć. Jeśli ktoś jest tak jak Ty na wcześniejszej to przecież już mu emeryturę przeliczono przy wznowieniu po wyroku TK, a ewentualnie naliczona tzw "powszechna" i tak jest zawieszona z uwagi na art. 103a......
ja nie przeszłam na(I NIE MAM ZAMIARU gdyż wiem czym to "pachnie") powszechną tylko pozostałam na wcześniejszej czy tzn. że mogą teraz nas zmusić ?
Panie Krzysztofie proszę o wyjaśnienie. BARDZO DZIĘKUJĘ. BS
Drodzy emeryci, nie słuchajcie tego człowieka który tylko jątrzy, ma obsesje, doszukuje się chorobliwie haczyków w każdym wyrazie, zdaniu. Sens ustawy jest jeden, wszyscy otrzymacie zwrot zawieszonych. Deklaracje Premiera Tuska była jednoznaczna...i Ministra. Cały sens ustawy zawiera się w art. 2 ust 1 oraz art. 3.
Drogi Łukaszu ! Mam wrażenie, że jesteś małolatem z miernym życiowym doświadczeniem. Czy rzeczywiście za mało mamy przykładów świadczących o wartości "deklaracji" Tuska i jego ministrów - ignorantów. MM1
Ponawiam pytanie do prawnika Łukasza co mam zrobić ze złożoną skargą kasacyjną po wejściu z życie ustawy rekompensacyjnej w takim kształcie jak obecnie ? Wie Pan czy nie bo z treści Pana wypowiedzi nie bardzo wiadomo. Prócz art.2 i 3 ustawy jest jeszcze art.8 co o nim Pan sądzi? Może koledzy z kancelarii podpowiedzą
"Prawniku inaczej"- kim naprawdę jesteś? Jakąś zazdrosną staruchą czy gościem po przejściach, bo na przykład właśnie zmieniasz płeć lub czujesz się kanarkiem. To jakaś mania prześladowcza, ale to się da leczyć.. jeśli jesteś chory , powiedz- może uda nam się Tobie jakoś pomóc?
Mam prośbę do Pani, która wygrała sprawę zawieszonych śiadczeń wraz z odsetkami. Gdyby Pani mogła napisać jak uzasadniał Sąd wypłacenie odsetek od zaległych świadczeń. Muszę napisać do Sądu pozew o odsetki i nie wiem jak uzasadnić. Z góry serdecznie dziękuję. Czarusia
Mam prośbę do Pani, która wygrała sprawę zawieszonych śiadczeń wraz z odsetkami. Gdyby Pani mogła napisać jak uzasadniał Sąd wypłacenie odsetek od zaległych świadczeń. Muszę napisać do Sądu pozew o odsetki i nie wiem jak uzasadnić. Z góry serdecznie dziękuję. Czarusia
Kochani ! 2 godziny temu wróciłam z rozprawy w SO w Rzeszowie.Jak to mówiono w PRL-u "spotkanie odbyło się w przyjemnej przyjacielskiej atmosferze" gdyby nie fakt,że Pan Sędzia zasądził tylko zwrot zawieszonej - bez odsetek, po czym ciepłym głosem kokietując nieco 4 nieszczęsne podsądne ( jako,że babcie jeszcze niczego sobie) podał uzasadnienie ,że ZUS to on całkiem niewinny jest -to od niego nie możemy domagać się odsetek tylko od Skarbu Państwa , albo złożyć odwołanie w części dotyczącej odsetek do Sądu. Kochane mądre dziewczyny i chłopaki! to powiedzcie mi teraz jako laikowi co ja teraz mam tak po kolei zrobić COBY NICEGO NIE ZABOCYĆ BO JAGEM GÓRALKA NICEGO IM NIE ODPUSCE I ŁODEBRAĆ SE TYŻ NIE POZWOLE A ZNOM SIE JENO NA BARANACH I KOZUCHACH ,Z PRAWEM TO WOGÓLE NIE MIAŁAM DO CYNIENIA . TO LUDZISKA POMÓŻCIE A PON BÓCEK WOM WYNOGRODZI. Góralka
Droga Pani Elżbieto! Na podstawie wpisów można wszystko stwierdzić.Myślę,ze pozostało nam czekać i zachować spokój. Zaskarżona kwota nie jest aż tak istotna- choć można i ją uaktualnić wraz z dodatkowymi pismami prezesa SN,Uchwałą Rady Nadzorczej,Wyroków SN i innych . Można też dodatkowo opisać zaawansowanie prac nad ustawą rekompensacyjną.Są to istotne zmiany, które zaszły w ostatnim okresie czasu i dotyczą przedmiotowej sprawy/zatem ważne dla sprawy/. Podobnie i ja jestem z rocznika 1953 .Pobieram emeryturę wcześniejszą i nie zamierzam przechodzić na powszechną z wiadomych powodów. Musimy zrobić wszystko by przepis ten uznany został z nie konstytucyjny. Proszę zapoznać się z zakładką Rocznik 1953 ./wiele tłumaczy/ Pozdrawiam janka
Dziś przegrałam w SO Kielce,jestem z "przed". Pani sędzia mówiła, że należy czekać na ustawę rekompensacyjną i napewno wypłacą bo idą wybory.Jak zapytałam co mam robić składać apelację czy nie a ona cierpliwie czekać na ustawę.Przedstawiciel ZUS powiedział,że na to samo wyjdzie czy ja złożę apelację czy gdybym wygrała to oni składają.Szkoda pisać pisma procesowe tyle załączników,projekt ustawy a oni nawet nie przeczytali ,wyrok był gotowy.Faktem jest ,ze nie wiem co dalej robić,chociaż pismo o wyrok z uzasadnieniem zostawiłam.Emerytka ze świętokrzyskiego
Droga Emerytko ze Świętokrzyskiego, dziękuję Ci za relację z rozprawy. Gdyby sprawa nie była poważna, to opis jest mocno satyryczny. Zwróćcie uwagę, że w tym przypadku cała trójka "aktorów dramatu": sędzia, skarżąca i pozwany (ZUS) wyczywała absurdalność sytuacji. Moja rada: na razie złóż do sądu wniosek o wyrok z uzasadnieniem. Masz na to 7 dni. Potem nie odbieraj pisma z sądu od listonosza i nie śpiesz się z jego odbieraniem z poczty, gdy już przydzie awizo. Poczekaj do ostatniego dnia terminu odbioru podanym na awizo. To wszystko razem trochę potrwa i może do czasu złożenia przez Ciebie apelacji coś się wyjaśni.
Ja właśnie debrałam w ostatnim dniu pismo z uzasadnieniem - ile mam czasu na złożenie odwołania od wyroku który jest dla mnie korzystny ale odsetki nie zasądzone. Nie wiem co robić dalej... Czy mam faktycznie odwoływać się w częśći dot. odsetek czy czekać na ustawę??? Co mi poradzicie, czy ktoś z was odwoływał się od wyroku tylko w części o odsetki?? Nie wiem czy ZUS złożył apelację bo nie dostałam żadnego pisma - rozprawę miałam 30.08.2013 r. Pismo z uzasadnieniem wyroku odebrałam 18.09.2013 r. Może ktoś mi doradzi bo jestem już taka skołowana całą tą sytuacją. Miśka
Do obu Pan : twardo robić swoje w sądzie : odwoływać się , bo ustawa , to na razie gruszki na wierzbie . Wycofać mozecie w kazdej chwili. Do emerytki ze świętokrzyskiego ; Czy nie czuje Pani , że sędzia robiła Pania w " bambuko "?
Przedstawiciel ZUS tez robił Panią w "bambuko". Ciekawe , jak sędzia uzasadniła to , że oddaliła Pani sprawę ? Po wyrokach SN dla osób "sprzed "? Ciekawe , co napisze w uzasadnieniu.
Dziękuję bardzo Pani Danieli oraz osobie z godz. 15.15 za odpowiedź dotyczącą mojej sytuacji /tj. prawomocnie przegranej w SA/. Pozdrawiam serdecznie. Józef.
Dziś otrzymałam odpis wyroku SO -wygrana prawo do wyplaty emerytury za okres od 01.10.2011r.-21.11.2012r.odsetki od dnia 07.01.2013r. do dnia zapłaty.Natomiast oddala odsetki za okres przypadający przed dniem 07.01.2013r, Niewiem czy wnosić apelację. Czy czekać na ustawę i może wtedy będzie można otrzymać zwrot wcześniejszych odsetek.Czekam na pomoc z Waszej strony.
Taki wariant nie będzie miał racji bytu. Zapewne ZUS - na podstawie ustawy- nie będzie wypłacał tego,co nie zostało zasądzone prawomocnym wyrokiem, bowiem nie może zmienić wyroku. Tak wynika z aktualnego projektu ustawy. Fragment z uzasadnienia projektu ustawy: „z zakresu regulacji WYŁĄCZONO osoby, którym na podstawie prawomocnego wyroku Sądu została już ustalona wypłata zawieszonej emerytury(art.3 projektu)
Art.3 mówi tylko o wyłączeniu osób, którym została ustalona wypłata zawieszonej emerytury. Nie ma natomiast mowy o tym, że osoby te sa też wyłączone w kwestii przysługujących im odsetek.
Proszę Pani wnosić to koszt 30 zł i zawsze może ją Pani cofnąć,wtedy nastąpi umorzenie.Jak pisałem projekty ustawy rekompensacyjnej "skasują" wszystkie niekorzystne rozstrzygnięcia, wówczas będą przysługiwały wnioski o wypłatę, o których stanowią projektowane artykuły. Będą to wnioski albo: o wypłatę wstrzymanych emerytur,albo o wypłatę odsetek, albo oba roszczenia razem, w zależności od stanu sprawy przed opublikowaniem ustawy rekompensacyjnej. kolega Mariana
Nie rozumię tego wpisu - mam wnieść wniosek o odsetki?? Po co skoro pisze pan że i tak wszyscy będziemy mogli po uchwaleniu ustawy wnieść do ZUS wniosek o wypłatę odsetek. No to w końcu jak?? Hanka.
Do Szanownego kolegi Mariana. Bardzo proszę o wyjaśnienie, bo już nic z tego nie rozumiem. Na podstawie wyroku SA otrzymałam zwrot zaległych bez waloryzacji 2012 i bez odsetek. Sąd nie orzekał nic o odsetkach, Czy jak wejdzie ustawa w tym kształcie, to będę mogła złożyć wniosek do ZUS o wyrównanie i wypłatę odsetek?????????? Za odpowiedź z góry dziękuję.
ad 21:19 Na podstawie ustawy zmieniającej ustawę o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw. Wyroki te nie będą miały odniesienia do nowej rzeczywistości prawnej! w zastępstwie kolegi Mariana - dobry duszek!
Przeciągać po to,aby wyrok jak najpóźniej się uprawomocnił.Wtedy w każdej chwili można cofnąć odwołanie i sąd postępowanie umorzy. To dla celów ustawy, bo nie obejmie ona osób z prawomocnymi wyrokami, a chodzi o sprawy wygrane częściowo(odsetki). Tak wynika z aktualnego projektu ustawy. „z zakresu regulacji WYŁĄCZONO osoby, którym na podstawie prawomocnego wyroku Sądu została już ustalona wypłata zawieszonej emerytury(art.3 projektu)
Jeżeli ZUS wypłacił zaległą bez odsetek i wniosę do sądu pozew o odsetki a później wycofam w niosek to na podst. ustawy w obecnym brzmieniu mogę otrzymać zwrot odsetek??? Bardzo proszę o odpowiedź.
A jaki był wyrok,czy żądanie przekazano do ZUS celem wydania decyzji? Jeżeli jest wydana odmowna decyzja "odsetkowa" to można ją zaskarżyć. A co dalej z tym żądaniem to...?,bo obecny projekt nie zawiera wcale rozstrzygnięć w kilku sytuacjach. Mogą być problemy z interpretacją i wykonaniem ustawy.
Anonimowy 20 września 2013, 19:17:18 Pierdoły piszecie - jeżeli WYGRAŁEM W SĄDZIE to ZUS musi mi wypłacić kasę i to z odsetkami - jeżeli ustawa zostanie uchwalona !!!! Proste jak drut - jeżeli ZUS wniesie apelację to ZUS będzie musiał wycofać. Jestem prosty człowiek i prosto myślę i nie doszukuję się "drugiego dna" w tej ustawie. Men
Drogi Menie! To nie tylko widać a nawet czuć -żeś prosty. TK orzekł ,SN potwierdził niezgodność z Konstytucją - i co? I gdzie tu doszukiwać się drugiego dna? Niezbadane są wyroki niebios drogi Menie. olga
11 czerwca wygrałem w SO w Łodzi sprawę.Jestem "po", ZUS złożył apelację, ile czeka się na apelację złożoną przez ZUS.W`wyroku z SO podano że o odsetki mogę się\procesować z ZUSem.Jaki mam termin na dochodzenie się o odsetki z ZUSu i czy jest sens w mojej sytuacji wygranej w SO procesować się o odsetki jak ma być ustawa.
O odsetkach sąd nie miał podstaw żeby decydować więc zostawił sprawę do decyzji ZUS - każdy z nas ma tak mniej więcej napisane w uzasadnieniach wyroków "wygranych"
Chodzi o sentencję wyroku,jak zredagowano orzeczenie odnośnie tego żądania. Oddalono, czy przekazano do rozpoznania organowi rentowemu. Co napisane w uzasadnieniu nie ma tu znaczenia.
WYBORY !!!!!! te wypowiedz sedziny z kielc przesylam asysentowi Marszalkini Ewy Kopacz Mateuszowi T ,moze wreszcie sedziowie nie beda sie bawic w polityke a sadzic zgodnie z Prawem oni znaja sie tak na polityce i nie maja prawa komentowac jak ja o teori czarnych dziur mowie powaznie prosze w zapytac google Dominik Poplawski syn mojego kolegi a chodzi mi o en tekst Dziś przegrałam w SO Kielce,jestem z "przed". Pani sędzia mówiła, że należy czekać na ustawę rekompensacyjną i napewno wypłacą bo idą wybory.Jak zapytałam co mam robić składać apelację czy nie a ona cierpliwie czekać na ustawę.Przedstawiciel ZUS powiedział,że na to samo wyjdzie czy ja złożę apelację czy gdybym wygrała to oni składają.Szkoda pisać pisma procesowe tyle załączników,projekt ustawy a oni nawet nie przeczytali ,wyrok był gotowy.Faktem jest ,ze nie wiem co dalej robić,chociaż pismo o wyrok z uzasadnieniem zostawiłam.Emerytka ze świętokrzyskiego
musimy zrobic porzadek wyrok tak,, a uzasadnienie Prawne Marian radom
I co pan napisze? Że przeczytał pan o tym na blogu? Taki zarzut trzeba dobrze udokumentować? No chyba, że Emerytka ze Świętokrzyskiego poda swoje dane osobowe i potwierdzi, albo złoży skargę na sędzię... ;)
To moja ,,sprawa,, przejrzyj bloga zobaczysz jak nas traktowali i upodlali sady tego nie przezyles PAN a sadach sa dokumentowane wszystkie slowa z kim ja dyskutuje juz poszlo do zainteresowanych !!!!!marian radom widze ze nie potrzbujesz pomocy a zlecenie masz mącic
Przykre to co piszesz ale to prawda.Co to za przyczyna , że nagle pojawiły się takie wybuchy agresji w stosunku do innych. Bardzo nieprzyjemnie zrobiło się na blogu. Wiga
Chcę wrócić do sposobu naliczania odsetek ustawowych. Zgadzam się z komentarzem z dnia 21,09.2013 z godz.10.35.nie wiem tylko jaką kwotę należy podać pod poz. 1, krok 1 - podaj wysokość kwoty (brutto, czy netto? ), oraz czy przy wprowadzaniu następnych miesięcy dodawać poprzednie kwoty tzn.np: za X 2011 podałam 1000zł, czy za następny miesiąc znowu 1000zł, czy 2000zł, 3000zł itd. Zgóry dziękuję za wyjaśnienie.
Niżej skopiowałam / 18:22 /Ci temat naliczania odsetek.Też miałam z tym problem.Na moje pytanie odpowiedziała M, której przy okazji jeszcze raz dziękuję. Pozdrawiam B.
Do Pani B. Odsetki ustawowe jak ktoś już napisał od 2008 wynoszą 13%. Zdecydowanie. Nie liczymy odsetek od odsetek. Liczy się je tak:żeby było łatwiej weźmy kwotę 1.000 zł. I m-c 1.000x13%:365x30=10,68 zł, II m-c 2.000x13%:365x30=21,37 zł itd aż do 21 listopada 2012 r. od 22.XI. całą nalezną kwotę mnożymy przez 13% dzielimy przez 365 i mnożymy przez liczbę dni od 22.XI do dnia wypłaty./przypuszczalnej/.Dokładnie się nie wyliczy.a jakąś datę końcową trzeba przyjąć. Odsetki od odsetek można liczyć wtedy, kiedy ZUS mimo prawomocnego wyroku nie wypłacizaległej kwoty.Wtedy i odsetki stają się zaległością.M.
Właśnie o tym kalkulatorze pisałam, ale mam wątpliwości co do kwot wprowadzanych tak jak już wcześniej pisałam pod poz.1-podaj wysokość kwoty. Anonimowy z 21.09.2013 z godz.17.11
Problem osób pytających polega na tym, że zauważyły, że od 1 października 2011 do listopada 2012 kwota zawieszonej emerytury wzrastała co miesąc o wysokość kolejnego świadczenia (kumulowała się), a więc i odsetki powinny być naliczane sukcesywnie, od coraz wyższej kwoty. Dopiero po wznowieniu emerytury wartość "zaległych" była już stała i wtedy rzeczywiście nie ma już problemu z wyliczeniem odsetek od już pełnej (skumulowanej) kwoty zawieszonego świadczennia.
do: Anonimowy22 września 2013 10:21 Właśnie o tym kalkulatorze pisałam, ale mam wątpliwości co do kwot wprowadzanych ... odp. w kalkulatorze wpisujemy kwotę za dany miesiąc,potem termin jej wymagalności i następnie datę żądania(np.datę pozwu)- to wyliczy nam odsetki np. za m-c X 2011r, potem za listopad 2011r, itd. Każdą,oddzielnie wyliczoną, kwotę odsetek sumujemy i to jest nasze główne żądanie odsetkowe- na dzień pozwu. Jaka kwota emerytury przysługuje nam w danym miesiącu wiadome jest z decyzji.
Uważam, że kwoty zawieszonej emerytury nie powinny sie kumulować, ponieważ odsetki liczymy od każdej zawieszonej miesięcznej emerytury od dnia powstania zaległości aż do dnia zapłaty (przykład z kalkulatora )np: 1) podaj wysokość kwoty do wyliczenia -np.2000zł ( brutto) 2) podaj termin zapłaty np.był to 20.10.2011 3) podaj dzień uiszczenia zapłaty (zakładam że będzie to 31.12.2013) według mnie następne wyliczenie to takie: 1) wysokość kwoty do wyliczenia - równiez 2000zł 2) termin zapłaty - 20.11.2011 3) dzień uiszczenia zaplaty-31.12.2013 Jeżeli sie mylę to proszę mnie poprawić
http://www.senat.gov.pl/prace/senat/inicjatywy-ustawodawcze/wykonanie-orzeczen-tk/ Proszę nacisnąć po prawej stronie pkt w kółku 1 lub 2 -ukaże się sprawozdanie komisji z dnia 18 września 2013r (druk 408 S)
Przedłużenie terminu złożenia sprawozdania 2013-10-31
Bardzo proszę o udzielenie informacji za jaki okres mam policzyć wartość - kwotę odsetek. Wiadomym, że od dnia powstania tj. października 2011 r. do kiedy? czy do dnia złożenia odwołana do SO czy do dnia złożenia apelacji. Wartość tą muszę wyliczyć na potrzeby SA do apelacji. Z wyrazami szacunku. GS
OdpowiedzUsuńwyliczenia wpz (wartości przedmiotu zaskarżenia) nie musi być aż tak precyzyjne, można podać kwotę tzw. "na oko"
UsuńSerdeczne dzięki an. z godz,16:53- zrozumiałam.
UsuńWydaje mi się , że do dnia złożenia pisma z wyliczeniem odsetek w sądzie.Można zaznaczyć , że nie jest Pani fachowcem od ubezpieczeń społecznych, i nie jest Pani pewna , czy Pani obliczenia są w 100% dokładne.
UsuńDo dnia wypłaty.
OdpowiedzUsuńNa ten czas nie znamy daty wypłaty.
UsuńNa dzień dzisiejszy nie znamy daty wydania ustawy, zgodnie z której przepisami, dniem naliczenia odsetek będzie dzień jej wydania. Ponieważ ta data nie jest znana dlatego w piśmie procesowym powinno być wskazanie - "do dnia ich wypłaty". Jeżeli w międzyczasie ustawa ujrzy światło dzienne będzie można to żądanie zmienić nawet na rozprawie.
OdpowiedzUsuńWezaniem z SA zostałam zobowiązana do wskazania wartości przedmiotu zaskarżenia w związku z czym tą wartość muszę wyliczyć na podstawie dat skrajnych .Przyjmuję pierwszą datę październikową 2011 r. i dalej kolejne m-ce ale każdy miesiąc do jakiej daty liczyć, czy przyjąć datę odwołania czy datę apelacji a być może datę mojej odpowedzi na wezwanie do usunięcia braków. Na podstawie "do dnia wypłaty" niestety nie jest możliwe wyliczyć wartości. Bardzo proszę o poinformowanie mnie jak mam wyliczyć wartość?
UsuńKiedy odwołanie od wyroku SO składał ZUS to podał jedynie kwotę "pow. 10.000". Myślę, że taką samą kwotę może Pani podać w swoim odwołaniu.
UsuńElżbieta
To apelacja odn. odsetek, więc nie aż taka duża kwota(??? 10.000zł)
UsuńPani GS. Odsetki liczy się tak: m-c I kwota emeryturyx13%:365x30/ilość dni w m-cu/=odsetki za m-c, II m-c Im-c+IIm-cx13%:365x30lub31=odsetki,IIIm-c:I+II+IIIm-cx13%:365x30=Odsetki. Odsetkiza poszczególne m-ce sumujemy.Po 21 XI cała kwotę mnoZymy przez 13%:365 mnożymy prze liczbę dni /należy przjąc datę złożenia pozwu a wiadomo, że i tak zostaną wypłacone do dnia zapłaty bo takie są zasady płatności odsetek.
UsuńPowyższa podpowiedź to "ścieżka do lasu"
UsuńPrzykładowy kalkulator odsetkowy - poniżej link:
http://www.infor.pl/kalkulatory/odsetki_ustawowe.html
3 i 4 października posiedzenie Senatu
OdpowiedzUsuńDrugie czytanie projektu ustawy zmieniającej ustawę o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw
Druki senackie: 408
Irena z Lubuskiego
http://www.senat.gov.pl/prace/senat/posiedzenia/tematy,52,1.html
UsuńPunkt 7 "tematów posiedzenia".
Na podstawie wpisów można mniemać, że pod ustawę podlegają tylko wygrani w SO!
OdpowiedzUsuńA jeżeli jest się "sprzed" i ma wyrok niekorzystny z SO to po umorzeniu postępowania w okresie przed sprawą lub w tracie sprawy w SA pozostaje się z tym niekorzystnym wyrokiem bo on już się zdążył uprawomocnić?!
W apelacji którą składałam 24 czerwca b.r. po rozprawie w SO z dnia 11 czerwca b.r. podałam jako wartość przedmiotu zaskarżenia kwotę za okres 13 miesięcy, po zsumowaniu miesięcznych kwot emerytury netto. Teraz wiem, że oceniłam tę kwotę niewłaściwie, bo należy się za 13 miesięcy i 21 dni oraz nie wzięłam pod uwagę wyliczenia kwoty odsetek, chociaż w sentecji napisałam, że wraz z odsetkami. Czy mam możliwość zmienić kwotę zaskarżenia pismem uzupełniającym. Kiedy należy takie pismo dołaczyć? czy można do tego pisma dołaczyć też stanowiska I Prezesa SN i inn.
A co mam sądzić o tym art.6. Jestem cały czas na wcześniejszej bo jestem z 1953 roku. Nie mam zamiaru zmieniać jej na powszechną ani składać wniosku o jej naliczenie, chociaż w lipcu nabyłam do niej prawo.
Czy przeliczając mi zaległą emeryturę ZUS będzie stosować art. 6, chociaż w okresie 1.10.2011 - 21.12.2012 nie byłam uprawniona do powszechnej emerytury?
Jeżeli ktoś może mi podpowiedzieć będę wdzięczna,
pozdrawiam
Elu!
UsuńZnów niektórzy jak pseudo-prawnik Łukasz może będą mi wymyślać, ale poruszyłaś rzecz bardzo istotną. Twoja analiza aktualnego projektu jest moim zdaniem prawidłowa, dlatego nikt nie powinien wycofywać sprawy apelacyjnej w SA, chociaż jeśli jest "sprzed" to jego szanse na korzystny wyrok są póki co nikłe, ale są. Byłoby dobrze gdyby zapadł jakiś wyrok SN w sprawie osoby "sprzed" uchylający wyrok SA który odmówił uznania pozwu właśnie dlatego, ze emeryt jest "sprzed". Wtedy sędziowie w apelacyjnych może zaczną się zastanawiać na wyrokiem i nie będą powielali argumentacji jak była kiedyś w Gazecie Prawnej. A jeśli w trakcie prac legislacyjnych nie poprawią art. 8 w taki sposób jak sugeruje RCL, to emeryci "sprzed" zostają dalej "zawieszeni", już po raz kolejny i nie wiadomo co dalej.
Co do artykułu 6 to nie wiem po co on w ogóle jest.Nie sądzę, żeby wśród blogowiczów nadal pracujących byli tacy których mógłby objąć. Jeśli ktoś jest tak jak Ty na wcześniejszej to przecież już mu emeryturę przeliczono przy wznowieniu po wyroku TK, a ewentualnie naliczona tzw "powszechna" i tak jest zawieszona z uwagi na art. 103a.
Jeśli chodzi o kwotę jakiej dochodzisz w sądzie to powinnaś zsumować emerytury brutto za 13 m-cy i 21 dni i dodać wraz z ustawowymi odsetkami do dnia zapłaty. A zawsze możesz zmienić podaną na początku kwotę przesyłając po prostu pismo procesowe z nowym wyliczenie i prośbą o zastąpienie nim poprzedniego
pozdrawiam
Krzysztof
Panie Krzytofie, dobrze że Pan jest z nami.
UsuńMam problem nie zrozumiałam n.w. art.
...Co do artykułu 6 to nie wiem po co on w ogóle jest.Nie sądzę, żeby wśród blogowiczów nadal pracujących byli tacy których mógłby objąć. Jeśli ktoś jest tak jak Ty na wcześniejszej to przecież już mu emeryturę przeliczono przy wznowieniu po wyroku TK, a ewentualnie naliczona tzw "powszechna" i tak jest zawieszona z uwagi na art. 103a......
ja nie przeszłam na(I NIE MAM ZAMIARU gdyż wiem czym to "pachnie") powszechną tylko pozostałam na wcześniejszej czy tzn. że mogą teraz nas zmusić ?
Panie Krzysztofie proszę o wyjaśnienie. BARDZO DZIĘKUJĘ.
BS
Drodzy emeryci, nie słuchajcie tego człowieka który tylko jątrzy, ma obsesje, doszukuje się chorobliwie haczyków w każdym wyrazie, zdaniu. Sens ustawy jest jeden, wszyscy otrzymacie zwrot zawieszonych. Deklaracje Premiera Tuska była jednoznaczna...i Ministra.
UsuńCały sens ustawy zawiera się w art. 2 ust 1 oraz art. 3.
Drogi Łukaszu !
UsuńMam wrażenie, że jesteś małolatem z miernym życiowym doświadczeniem. Czy rzeczywiście za mało mamy przykładów świadczących o wartości "deklaracji" Tuska i jego ministrów - ignorantów.
MM1
do prawnika Łukasza,
Usuńszanowny Panie, brak kultury widać na każdym kroku kilkakrotnie proszono żeby Pan dał spokój Panu Krzysztofowi!
WSTYD!
Krystyna
Ponawiam pytanie do prawnika Łukasza co mam zrobić ze złożoną skargą kasacyjną po wejściu z życie ustawy rekompensacyjnej w takim kształcie jak obecnie ? Wie Pan czy nie bo z treści Pana wypowiedzi nie bardzo wiadomo. Prócz art.2 i 3 ustawy jest jeszcze art.8 co o nim Pan sądzi? Może koledzy z kancelarii podpowiedzą
Usuń"Prawniku inaczej"- kim naprawdę jesteś? Jakąś zazdrosną staruchą czy gościem po przejściach, bo na przykład właśnie zmieniasz płeć lub czujesz się kanarkiem. To jakaś mania prześladowcza, ale to się da leczyć.. jeśli jesteś chory , powiedz- może uda nam się Tobie jakoś pomóc?
UsuńJestem tego samego zdania co prawnik
Usuńk
...Czy mam możliwość zmienić kwotę zaskarżenia pismem..
OdpowiedzUsuńNie ma potrzeby zmieniać kwoty zaskarżenia!
....dołaczyć też stanowiska I Prezesa SN i inn....
Pismo dodatkowe do apelacji wraz załącznikami można wysłać w 2 egz.
Mam prośbę do Pani, która wygrała sprawę zawieszonych śiadczeń wraz z odsetkami. Gdyby Pani mogła napisać jak uzasadniał Sąd wypłacenie odsetek od zaległych świadczeń. Muszę napisać do Sądu pozew o odsetki i nie wiem jak uzasadnić. Z góry serdecznie dziękuję.
OdpowiedzUsuńCzarusia
Mam prośbę do Pani, która wygrała sprawę zawieszonych śiadczeń wraz z odsetkami. Gdyby Pani mogła napisać jak uzasadniał Sąd wypłacenie odsetek od zaległych świadczeń. Muszę napisać do Sądu pozew o odsetki i nie wiem jak uzasadnić. Z góry serdecznie dziękuję.
OdpowiedzUsuńCzarusia
Kochani ! 2 godziny temu wróciłam z rozprawy w SO w Rzeszowie.Jak to mówiono w PRL-u "spotkanie odbyło się w przyjemnej przyjacielskiej atmosferze" gdyby nie fakt,że Pan Sędzia zasądził tylko zwrot zawieszonej - bez odsetek, po czym ciepłym głosem
OdpowiedzUsuńkokietując nieco 4 nieszczęsne podsądne ( jako,że babcie jeszcze niczego sobie) podał uzasadnienie ,że ZUS to on całkiem niewinny jest -to od niego nie możemy domagać się odsetek tylko od Skarbu Państwa , albo złożyć odwołanie w części
dotyczącej odsetek do Sądu. Kochane mądre dziewczyny i chłopaki! to powiedzcie mi teraz jako laikowi co ja teraz mam tak po kolei zrobić COBY NICEGO NIE ZABOCYĆ BO JAGEM GÓRALKA NICEGO IM NIE ODPUSCE I ŁODEBRAĆ SE TYŻ NIE POZWOLE A ZNOM SIE JENO NA BARANACH I KOZUCHACH ,Z PRAWEM TO WOGÓLE NIE MIAŁAM DO CYNIENIA . TO LUDZISKA POMÓŻCIE A PON BÓCEK WOM WYNOGRODZI. Góralka
Góralko w której grupie jesteś "PO" czy "SPRZED"
UsuńPozdrawiam
złożyć odwołanie w części dotyczącej odsetek, czyli teraz wniosek o sporządzenie uzasadnienia wyroku, a potem apelację
UsuńDroga Pani Elżbieto!
OdpowiedzUsuńNa podstawie wpisów można wszystko stwierdzić.Myślę,ze pozostało nam czekać
i zachować spokój.
Zaskarżona kwota nie jest aż tak istotna- choć można i ją uaktualnić wraz z dodatkowymi pismami prezesa SN,Uchwałą Rady Nadzorczej,Wyroków SN i innych .
Można też dodatkowo opisać zaawansowanie prac nad ustawą rekompensacyjną.Są to istotne zmiany, które zaszły w ostatnim okresie czasu i dotyczą przedmiotowej sprawy/zatem ważne dla sprawy/.
Podobnie i ja jestem z rocznika 1953 .Pobieram emeryturę wcześniejszą i nie zamierzam przechodzić na powszechną z wiadomych powodów.
Musimy zrobić wszystko by przepis ten uznany został z nie konstytucyjny.
Proszę zapoznać się z zakładką Rocznik 1953 ./wiele tłumaczy/
Pozdrawiam
janka
Dobre uzasadnienie o odsetkach w wyroku SO Słupsk,
OdpowiedzUsuńsygn. akt.VU 705/13
WJ
Dzięki
Usuńczarusia
Czarusiu, wejdż na zakładkę - WYGRANE NIE WYPŁACONE 2 - ZNAJDZIESZ TAM WZÓR apelacji w/s odsetek.
UsuńDziś przegrałam w SO Kielce,jestem z "przed". Pani sędzia mówiła, że należy czekać na ustawę rekompensacyjną i napewno wypłacą bo idą wybory.Jak zapytałam co mam robić składać apelację czy nie a ona cierpliwie czekać na ustawę.Przedstawiciel ZUS powiedział,że na to samo wyjdzie czy ja złożę apelację czy gdybym wygrała to oni składają.Szkoda pisać pisma procesowe tyle załączników,projekt ustawy a oni nawet nie przeczytali ,wyrok był gotowy.Faktem jest ,ze nie wiem co dalej robić,chociaż pismo o wyrok z uzasadnieniem zostawiłam.Emerytka ze świętokrzyskiego
OdpowiedzUsuńDroga Emerytko ze Świętokrzyskiego, dziękuję Ci za relację z rozprawy. Gdyby sprawa nie była poważna, to opis jest mocno satyryczny. Zwróćcie uwagę, że w tym przypadku cała trójka "aktorów dramatu": sędzia, skarżąca i pozwany (ZUS) wyczywała absurdalność sytuacji.
UsuńMoja rada: na razie złóż do sądu wniosek o wyrok z uzasadnieniem. Masz na to 7 dni. Potem nie odbieraj pisma z sądu od listonosza i nie śpiesz się z jego odbieraniem z poczty, gdy już przydzie awizo. Poczekaj do ostatniego dnia terminu odbioru podanym na awizo. To wszystko razem trochę potrwa i może do czasu złożenia przez Ciebie apelacji coś się wyjaśni.
Ja właśnie debrałam w ostatnim dniu pismo z uzasadnieniem - ile mam czasu na złożenie odwołania od wyroku który jest dla mnie korzystny ale odsetki nie zasądzone.
UsuńNie wiem co robić dalej...
Czy mam faktycznie odwoływać się w częśći dot. odsetek czy czekać na ustawę???
Co mi poradzicie, czy ktoś z was odwoływał się od wyroku tylko w części o odsetki??
Nie wiem czy ZUS złożył apelację bo nie dostałam żadnego pisma - rozprawę miałam 30.08.2013 r. Pismo z uzasadnieniem wyroku odebrałam 18.09.2013 r.
Może ktoś mi doradzi bo jestem już taka skołowana całą tą sytuacją.
Miśka
Do obu Pan : twardo robić swoje w sądzie : odwoływać się , bo ustawa , to na razie gruszki na wierzbie . Wycofać mozecie w kazdej chwili.
UsuńDo emerytki ze świętokrzyskiego ; Czy nie czuje Pani , że sędzia robiła Pania w " bambuko "?
Przedstawiciel ZUS tez robił Panią w "bambuko". Ciekawe , jak sędzia uzasadniła to , że oddaliła Pani sprawę ? Po wyrokach SN dla osób "sprzed "? Ciekawe , co napisze w uzasadnieniu.
UsuńJa także dostałam w SO zaległe bez odsetek i odwołałam sie o odsetki, zus zresztą tez się odwołał ;) Lila
UsuńDziękuję bardzo Pani Danieli oraz osobie z godz. 15.15 za odpowiedź dotyczącą mojej sytuacji /tj. prawomocnie przegranej w SA/. Pozdrawiam serdecznie. Józef.
OdpowiedzUsuńI wzajemnie - osoba z 15:15
UsuńDziś otrzymałam odpis wyroku SO -wygrana prawo do wyplaty emerytury za okres od 01.10.2011r.-21.11.2012r.odsetki od dnia 07.01.2013r. do dnia zapłaty.Natomiast oddala odsetki za okres przypadający przed dniem 07.01.2013r, Niewiem czy wnosić apelację. Czy czekać na ustawę i może wtedy będzie można otrzymać zwrot wcześniejszych odsetek.Czekam na pomoc z Waszej strony.
OdpowiedzUsuńGdybym był na Pani miejscu poczekałbym na ustawę i wtedy (ewentualnie) złożyłbym wniosek o brakujące odsetki.
UsuńMM1
Taki wariant nie będzie miał racji bytu.
UsuńZapewne ZUS - na podstawie ustawy- nie będzie wypłacał tego,co nie zostało zasądzone prawomocnym wyrokiem, bowiem nie może zmienić wyroku.
Tak wynika z aktualnego projektu ustawy.
Fragment z uzasadnienia projektu ustawy:
„z zakresu regulacji WYŁĄCZONO osoby, którym na podstawie prawomocnego wyroku Sądu została już ustalona wypłata zawieszonej emerytury(art.3 projektu)
Art.3 mówi tylko o wyłączeniu osób, którym została ustalona wypłata zawieszonej emerytury.
UsuńNie ma natomiast mowy o tym, że osoby te sa też wyłączone w kwestii przysługujących im odsetek.
Do Anonimowy z 19:02 : Odwoływac sie w części , która odmawia odsetek . W projekcie ustawy nie ma nic o odsetkach dla "sądowych "
UsuńProszę Pani wnosić to koszt 30 zł i zawsze może ją Pani cofnąć,wtedy nastąpi umorzenie.Jak pisałem projekty ustawy rekompensacyjnej "skasują" wszystkie niekorzystne rozstrzygnięcia, wówczas będą przysługiwały wnioski o wypłatę, o których stanowią projektowane artykuły. Będą to wnioski albo: o wypłatę wstrzymanych emerytur,albo o wypłatę odsetek, albo oba roszczenia razem, w zależności od stanu sprawy przed opublikowaniem ustawy rekompensacyjnej.
OdpowiedzUsuńkolega Mariana
Nie rozumię tego wpisu - mam wnieść wniosek o odsetki??
UsuńPo co skoro pisze pan że i tak wszyscy będziemy mogli po uchwaleniu ustawy wnieść do ZUS wniosek o wypłatę odsetek.
No to w końcu jak??
Hanka.
Do Szanownego kolegi Mariana. Bardzo proszę o wyjaśnienie, bo już nic z tego nie rozumiem. Na podstawie wyroku SA otrzymałam zwrot zaległych bez waloryzacji 2012 i bez odsetek. Sąd nie orzekał nic o odsetkach, Czy jak wejdzie ustawa w tym kształcie, to będę mogła złożyć wniosek do ZUS o wyrównanie i wypłatę odsetek?????????? Za odpowiedź z góry dziękuję.
UsuńKolego Mariana.
UsuńNa jakiej podstawie przepisy ustawy rekompensacyjnej "skasują" wszystkie niekorzystne rozstrzygnięcia?
ad 21:19
UsuńNa podstawie ustawy zmieniającej ustawę o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw.
Wyroki te nie będą miały odniesienia do nowej rzeczywistości prawnej!
w zastępstwie kolegi Mariana - dobry duszek!
Ot,marzyciel!
UsuńNie marzyciel lecz trzeźwo myślący.
Usuń"Ustawa zmieniająca ustawę o zmianie ustawy..."
UsuńAle kiedy i w jakim wydaniu ta ustawa będzie uchwalona?
W chwili obecnej to tylko senacki projekt i nie znany jej dalszy los, jednak pomarzyć można.
Dobry duszku,
UsuńNiezły z Ciebie marzyciel i niech tak zostanie.
Dziękuję za podpowiedź Anonimowemu z godz 18:26.Też tak myślałam żeby w jakiś sposób przeciągać sprawę.Pozdrawiam emerytka ze świętokrzyskiego
OdpowiedzUsuńNa co przeciągać sprawę ?
Usuńpodpowiedz coś może i ja skorzystam :)
Przeciągać po to,aby wyrok jak najpóźniej się uprawomocnił.Wtedy w każdej chwili można cofnąć odwołanie i sąd postępowanie umorzy.
UsuńTo dla celów ustawy, bo nie obejmie ona osób z prawomocnymi wyrokami, a chodzi o sprawy wygrane częściowo(odsetki).
Tak wynika z aktualnego projektu ustawy.
„z zakresu regulacji WYŁĄCZONO osoby, którym na podstawie prawomocnego wyroku Sądu została już ustalona wypłata zawieszonej emerytury(art.3 projektu)
Jeżeli ZUS wypłacił zaległą bez odsetek i wniosę do sądu pozew o odsetki a później wycofam w niosek to na podst. ustawy w obecnym brzmieniu mogę otrzymać zwrot odsetek??? Bardzo proszę o odpowiedź.
UsuńA jaki był wyrok,czy żądanie przekazano do ZUS celem wydania decyzji?
UsuńJeżeli jest wydana odmowna decyzja "odsetkowa" to można ją zaskarżyć.
A co dalej z tym żądaniem to...?,bo obecny projekt nie zawiera wcale rozstrzygnięć w kilku sytuacjach. Mogą być problemy z interpretacją i wykonaniem ustawy.
Góralka ! Jestem 2008 r .
OdpowiedzUsuńno proszę, cuda się zdarzają !
Usuń Anonimowy 20 września 2013, 19:17:18
OdpowiedzUsuńPierdoły piszecie - jeżeli WYGRAŁEM W SĄDZIE to ZUS musi mi wypłacić kasę i to z odsetkami - jeżeli ustawa zostanie uchwalona !!!!
Proste jak drut - jeżeli ZUS wniesie apelację to ZUS będzie musiał wycofać. Jestem prosty człowiek i prosto myślę i nie doszukuję się "drugiego dna" w tej ustawie.
Men
Drogi Menie!
UsuńTo nie tylko widać a nawet czuć -żeś prosty.
TK orzekł ,SN potwierdził niezgodność z Konstytucją - i co?
I gdzie tu doszukiwać się drugiego dna?
Niezbadane są wyroki niebios drogi Menie.
olga
11 czerwca wygrałem w SO w Łodzi sprawę.Jestem "po", ZUS złożył apelację, ile czeka się na apelację złożoną przez ZUS.W`wyroku z SO podano że o odsetki mogę się\procesować z ZUSem.Jaki mam termin na dochodzenie się o odsetki z ZUSu i czy jest sens w mojej sytuacji wygranej w SO procesować się o odsetki jak ma być ustawa.
OdpowiedzUsuńA to co,czyżby jakiś nowy sposób redagowania sentencji?
Usuń"W`wyroku z SO podano że o odsetki mogę się procesować z ZUSem"
O odsetkach sąd nie miał podstaw żeby decydować więc zostawił sprawę do decyzji ZUS - każdy z nas ma tak mniej więcej napisane w uzasadnieniach wyroków "wygranych"
UsuńChodzi o sentencję wyroku,jak zredagowano orzeczenie odnośnie tego żądania.
UsuńOddalono, czy przekazano do rozpoznania organowi rentowemu.
Co napisane w uzasadnieniu nie ma tu znaczenia.
WYBORY !!!!!! te wypowiedz sedziny z kielc przesylam asysentowi Marszalkini Ewy Kopacz Mateuszowi T ,moze wreszcie sedziowie nie beda sie bawic w polityke a sadzic zgodnie z Prawem oni znaja sie tak na polityce i nie maja prawa komentowac jak ja o teori czarnych dziur mowie powaznie prosze w zapytac google Dominik Poplawski syn mojego kolegi a chodzi mi o en tekst
OdpowiedzUsuńDziś przegrałam w SO Kielce,jestem z "przed". Pani sędzia mówiła, że należy czekać na ustawę rekompensacyjną i napewno wypłacą bo idą wybory.Jak zapytałam co mam robić składać apelację czy nie a ona cierpliwie czekać na ustawę.Przedstawiciel ZUS powiedział,że na to samo wyjdzie czy ja złożę apelację czy gdybym wygrała to oni składają.Szkoda pisać pisma procesowe tyle załączników,projekt ustawy a oni nawet nie przeczytali ,wyrok był gotowy.Faktem jest ,ze nie wiem co dalej robić,chociaż pismo o wyrok z uzasadnieniem zostawiłam.Emerytka ze świętokrzyskiego
musimy zrobic porzadek wyrok tak,, a uzasadnienie Prawne Marian radom
I co pan napisze? Że przeczytał pan o tym na blogu? Taki zarzut trzeba dobrze udokumentować? No chyba, że Emerytka ze Świętokrzyskiego poda swoje dane osobowe i potwierdzi, albo złoży skargę na sędzię... ;)
UsuńTo moja ,,sprawa,, przejrzyj bloga zobaczysz jak nas traktowali i upodlali sady tego nie przezyles PAN a sadach sa dokumentowane wszystkie slowa z kim ja dyskutuje juz poszlo do zainteresowanych !!!!!marian radom widze ze nie potrzbujesz pomocy a zlecenie masz mącic
UsuńMarian bardzo dziękuje że dalej czuwasz i jesteś. Pozdrawiam i życzę DUŻO ZDROWIA.
UsuńKrystyna
Elegancja, kultura na dużym poziomie. Niedługo niektórzy z piszących będą się zagryzać nawzajem. Chciaż tu oszczędźcie wstydu. H.W.
OdpowiedzUsuńPrzykre to co piszesz ale to prawda.Co to za przyczyna , że nagle pojawiły się takie wybuchy agresji w stosunku do innych. Bardzo nieprzyjemnie zrobiło się na blogu. Wiga
UsuńChcę wrócić do sposobu naliczania odsetek ustawowych. Zgadzam się z komentarzem z dnia 21,09.2013 z godz.10.35.nie wiem tylko jaką kwotę
OdpowiedzUsuńnależy podać pod poz. 1,
krok 1 - podaj wysokość kwoty (brutto, czy netto? ), oraz czy przy wprowadzaniu następnych miesięcy dodawać poprzednie kwoty tzn.np:
za X 2011 podałam 1000zł, czy za następny miesiąc znowu 1000zł, czy 2000zł, 3000zł itd. Zgóry dziękuję za wyjaśnienie.
Niżej skopiowałam / 18:22 /Ci temat naliczania odsetek.Też miałam z tym problem.Na moje pytanie odpowiedziała M, której przy okazji jeszcze raz dziękuję.
UsuńPozdrawiam
B.
O liczeniu odsetek piszecie bzdury!
UsuńPrzykładowy kalkulator odsetkowy - poniżej link:
http://www.infor.pl/kalkulatory/odsetki_ustawowe.html
Anonimowy18 września 2013 10:19
OdpowiedzUsuńDo Pani B. Odsetki ustawowe jak ktoś już napisał od 2008 wynoszą 13%. Zdecydowanie. Nie liczymy odsetek od odsetek. Liczy się je tak:żeby było łatwiej weźmy kwotę 1.000 zł. I m-c 1.000x13%:365x30=10,68 zł, II m-c 2.000x13%:365x30=21,37 zł itd aż do 21 listopada 2012 r. od 22.XI. całą nalezną kwotę mnożymy przez 13% dzielimy przez 365 i mnożymy przez liczbę dni od 22.XI do dnia wypłaty./przypuszczalnej/.Dokładnie się nie wyliczy.a jakąś datę końcową trzeba przyjąć. Odsetki od odsetek można liczyć wtedy, kiedy ZUS mimo prawomocnego wyroku nie wypłacizaległej kwoty.Wtedy i odsetki stają się zaległością.M.
Anonimowy18 września 2013 10:21
UsuńChciałam jeszcze dodać, że te 30 to liczba dni w m-cu, jeżeli m-c ma 31 dni to razy 31 jeżeli to jest luty to 28 lub 29.
Właśnie o tym kalkulatorze pisałam, ale mam wątpliwości co do kwot wprowadzanych tak jak już wcześniej pisałam pod poz.1-podaj wysokość kwoty.
OdpowiedzUsuńAnonimowy z 21.09.2013 z godz.17.11
Problem osób pytających polega na tym, że zauważyły, że od 1 października 2011 do listopada 2012 kwota zawieszonej emerytury wzrastała co miesąc o wysokość kolejnego świadczenia (kumulowała się), a więc i odsetki powinny być naliczane sukcesywnie, od coraz wyższej kwoty. Dopiero po wznowieniu emerytury wartość "zaległych" była już stała i wtedy rzeczywiście nie ma już problemu z wyliczeniem odsetek od już pełnej (skumulowanej) kwoty zawieszonego świadczennia.
Usuńdo: Anonimowy22 września 2013 10:21
UsuńWłaśnie o tym kalkulatorze pisałam, ale mam wątpliwości co do kwot wprowadzanych ...
odp.
w kalkulatorze wpisujemy kwotę za dany miesiąc,potem termin jej wymagalności i następnie datę żądania(np.datę pozwu)- to wyliczy nam odsetki np. za m-c X 2011r, potem za listopad 2011r, itd.
Każdą,oddzielnie wyliczoną, kwotę odsetek sumujemy i to jest nasze główne żądanie odsetkowe- na dzień pozwu.
Jaka kwota emerytury przysługuje nam w danym miesiącu wiadome jest z decyzji.
Uważam, że kwoty zawieszonej emerytury nie powinny sie kumulować, ponieważ odsetki liczymy od każdej zawieszonej miesięcznej emerytury od dnia powstania zaległości aż do dnia zapłaty (przykład z kalkulatora )np:
OdpowiedzUsuń1) podaj wysokość kwoty do wyliczenia -np.2000zł ( brutto)
2) podaj termin zapłaty np.był to 20.10.2011
3) podaj dzień uiszczenia zapłaty (zakładam że będzie to 31.12.2013)
według mnie następne wyliczenie to takie:
1) wysokość kwoty do wyliczenia - równiez 2000zł
2) termin zapłaty - 20.11.2011
3) dzień uiszczenia zaplaty-31.12.2013
Jeżeli sie mylę to proszę mnie poprawić
http://www.senat.gov.pl/prace/senat/inicjatywy-ustawodawcze/wykonanie-orzeczen-tk/
OdpowiedzUsuńProszę nacisnąć po prawej stronie pkt w kółku 1 lub 2 -ukaże się sprawozdanie komisji z dnia 18 września 2013r (druk 408 S)
Przedłużenie terminu złożenia sprawozdania 2013-10-31
KU, KRiPS
2013-09-18
druk nr 408 S