10 stycznia 2014

Zawieszeni emeryci tuż przed wypłatami zaległych świadczeń 4

W związku z przeładowaniem komentarzy pod poprzednim
postem bardzo proszę o przeniesienie dyskusji pod ten post.


Adminka Izabela

130 komentarzy:

  1. Serdecznie Państwu gratuluję kolejnego kroku (senackiego) zbliżającego do wejścia w życie ustawy. Ci z Państwa, którzy chcieliby śledzić jej pomyślny finał w Pałacu Prezydenckim mogą systematycznie zaglądać tutaj:

    http://www.prezydent.pl/prawo/ustawy/podpisane/

    http://www.prezydent.pl/prawo/ustawy/podpisane/art,42,styczen-2014-r-.html

    kibic

    OdpowiedzUsuń
  2. Przenoszę też wpis Pani Danieli, który nawiązuje do powyższego (przepraszam za samowolę)


    Daniela10 stycznia 2014 20:45

    Kochani,
    Już wiele razy dziękowałam Marianowi, Admince, Krzysztofowi -- ale podziękowań nigdy za wiele, więc jest wspaniała okazja --
    USTAWA WE WŁAŚCIWYM KSZTAŁCIE PRZESZŁA PRZEZ PARLAMENT !
    Dziękuję też moim blogowym koleżankom, współpraca z którymi była nie do przecenienia -- Tereso, Wigo, Anno, Ulo05, Baszko, Jot i innych -- pozdrawiam !
    Specjalne podziękowania dla Kibica, który pojawiał się zawsze w odpowiednim momencie i wskazywał nam kierunek działania!
    Dziękuję Wam z całego serca, do zobaczenia w Augustowie!
    Popatrzcie -- niezawodne/i blogowiczki/e sporządzili na nasze wieczorne "balety" pierwszy zestaw piosenek, które, moim zdaniem, powinny być uwzględnione. Czekam na wenę twórczą i przygotowanie kolejnych zestawów piosenek!!!
    Dziękuję wszystkim, że byli i wspomagali dobrym słowem!
    Daniela
    Daniela10 stycznia 2014 20:55

    Przepraszam za błędy stylistyczne, które się zakradły do powyższego wpisu, wiecie - te "chochliki" są wszędobylskie i wykorzystują stan moich pobudzonych emocji bezlitośnie!
    Chyba mi wybaczycie?

    OdpowiedzUsuń
  3. http://www.youtube.com/watch?v=dxXtIUy6vko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ta piosenka Piotra Szczepanika pt. "Goniąc Kormorany" jak najbardziej pasuje i kwalifikuje się do wcześniejszego zestawu. Xenofoncie, gospodarzu muzyczny - zapisujesz ???

      Usuń
    2. I ,,Na całych jeziorach Ty...'' H.W.

      Usuń
    3. 21:27
      dziękuję za podanie prawidłowej strony,
      przez pomyłkę pod "Kormoranami" podałam po raz drugi link do "Augustowskich nocy"

      Usuń
    4. http://www.youtube.com/watch?v=Xxg0ZMlWShM

      Usuń
  4. Droga Danielo,
    masz rację, że podziękowań nigdy za wiele :) więc gdy ustawa wejdzie w życie będzie kolejna okazja. Tymczasem gratuluję ustawy uchwalonej we właściwym kształcie!
    Dziękuję za pamięć i też serdecznie pozdrawiam.
    Dołączam pozdrowienia dla wszystkich Blogowiczów.

    Jot

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyłączam się do podziękowań wszystkim którzy przyczynili się do uchwalenia ustawy we właściwym kształcie .Byli tu z nami na blogu ,podtrzymywali nas na duchu .ufff..nareszcie dobrneliśmy do finału[prawie]bo prezydent chyba nie sprawi nam zawodu .już raz nas zawiódł .tym razem chyba nie zawiedzie] .Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i dziękuję .ELŻBIETA

    OdpowiedzUsuń
  6. Drodzy blogowicze,

    DZIĘKUJĘ wszystkim, którym zawdzięczam swój udział na blogu i tutaj nie sposób nie wymienić "walecznego Mariana", który rozpoczął szlachetną walkę o dobro nas wszystkich.
    DZIEKUJĘ Izie, która przez stworzenie bloga pozwoliła nam wszystkim na "marsz do upragnionego celu".

    DZIEKUJĘ też wszystkim z którymi dane mi było prowadzić, na blogu, merytoryczne dyskusje.

    Dziękuję też za słowa prowokujące mnie do głębszego wnikania w sprawę, jak też za wszystkie inne.

    Pozdrawiam serdecznie wszystkich Szanownych Blogowiczów i życzę dalszych sukcesów.

    Ula05

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również pragnę podziękować wszystkim, na których nie zawiodłam się i mimo,że niezbyt często zabieram głos to cały czas śledziłam bloga, pisałam pisma wg wzorów państwa oczywiście i chyba znów zaczynam wierzyć w ludzi bo po wielu złych doświadczeniach życiowych zaczęłam wątpić, że są osoby niosące bezinteresowną pomoc. Było tu parę wyjątków na blogu co czasem zamieszali niezbyt elegancko,ale może i dzięki nim bardziej zbliżyliśmy się do siebie.Wszyscy wspaniali emeryci i blogowicze bardzo dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również wszystkim ,dziękuję ,jestem z Wami i Marianem od początku,chociaż już nie pracuje od roku .
    pozdrawiam
    Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JA też dziękuję wszystkim blogowiczom i też nie pracuję od roku tzn. w grudniu 2012 przeszłam na pełną emeryturę ( 60-tka) i dostałam odprawę i nagrodę jubileuszową. Podobno trzeba będzie ZUS - owi przedłożyć zaświadczenie o dochodach za 2011 i 2012 r.
      wtedy na pewno przekroczę 3.600,- zł brutto miesięcznie i co wtedy ? nie otrzymam wyrównania za 2012 r-

      Usuń
    2. Trudno tak wprost Ci odpowiedzieć.
      Wiem tylko tyle,że nagroda jubileuszowa nie wchodzi w grę z uwagi na to,że od nagrody jubileuszowej nie są odprowadzane składki i w przedstawianych zarobkach do ZUS wysokości nagrody się nie wykazuje.

      Usuń
    3. Od odprawy emerytalnej również nie są odprowadzane składki ZUS.
      Także w/g mnie wartość nagrody i odprawy nie wchodzą w wartość Twoich zarobków w rozliczeniu z ZUS za 2011 i 2012.

      Usuń
    4. Anonimowy 11 stycznia 2014 16:34
      Nie podobno tylko na pewno trzeba przedstawić zaświadczenie o uzyskanych dochodach za lata 2011 i 2012, to żadna nowość, osoby pobierające emerytury wcześniejsze musiały przecież i przed zawieszeniem rozliczyć swoje uzyskane dochody z uwagi na obowiązujący przedział 70% - 130%.
      Jeśli by się tak zdarzyło, że w którymś miesiącu uzyskany przychód przekroczyłby 130 %, to na pewno ZUS zaproponuje dobrowolna wpłatę na FUS i rozliczy dochody według najkorzystniejszego wariantu (albo w rozbiciu na miesiące, albo łącznie za rok)

      Usuń
    5. Bardzo Wam kochani blogowicze dziękuję za te wszystkie informacje, po prostu jestem spokojniejsza bo emocje po "tylu latach" walki - o swoje - trochę mnie poniosły.

      Usuń
    6. za osoby pracuję w 2011r zaświadczenie o zarobkach wysyłał zakład pracy,mam kopie(czy od nowa należy wysłać takie zaświadczenie),natomiast za 2012 r ZUS wystąpił do mnie z pismem o doręczenie dochodu od 22.11.12 do30.11.2012),czy teraz należy prosić w zakładzie pracy o zaświadczenie za 2012 r w rozbiciu na miesiące z wyliczeniem dochodu na 11.1212 od 1.11.12 do 21.11,2012 Irena

      Usuń
  9. Ja również składam serdeczne podziękowania Wszystkim blogowiczom za to, że dane mi było z Wami być przez pewien czas.Czas, który nie był dla mnie czasem straconym.Pozdrawiam serdecznie Wiga

    OdpowiedzUsuń
  10. No i następny próg pokonany bardzo się cieszę wspólnie z wami i wszystkim zaangażowanym w pomoc w drodze do zwycięstwa składam serdeczne podziękowania z całego serca
    Pozdrawiam Maria z Bydgoszczy

    OdpowiedzUsuń
  11. "Trzeba dziękować za to, co mamy i walczyć o to, czego jeszcze nie ma". Dulce Maria "Dulce Amargo"

    OdpowiedzUsuń
  12. Ignacy Loyola: "Módl się tak, jakby wszystko zależało od Boga, a pracuj tak, jakby wszystko zależało od ciebie"

    OdpowiedzUsuń
  13. DO KIBICA.
    Sznowny Kibicu! Jesteś po prostu rewelacyjny! Bez żadnego gadulstwa, zawsze tylko te informacje, które są ważne. Super! Twoja rola jest dla mnie nie do przecenienia. Wielki szacun. Maria.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, co z szalikiem dla Kibica?! Przecież miał być! Ludzie, zróbcie coś, żeby Kibic zechciał się pojawić na zlocie! Bo, jak go widzę, nie będzie chciał się ujawnić. Proponuje składkę za niego, jako gościa honorowego - ale to pewnie nie wystarczy. Takiego człowieka, naprawdę warto poznać!
      Pozdrawiam Cię serdecznie Kibicu,
      Wanda z Wa-wy.

      Usuń
  14. Serdeczne podziękowania wszystkim Współtwórcom naszego ( prawie) zwycięstwa. A może tak wrócić do pomysłu utworzenia Stowarzyszenia? ( centralne, a potem dalsze struktury)Daliśmy dowód, że nie jesteśmy jeszcze zramolałymi starcami, a przy starzejącym się społeczeństwie potencjał drzemiący w doświadczeniu może się przydać w różnych sprawach.........

    OdpowiedzUsuń
  15. U Indian najstarsi członkowie plemienia otaczani są najwyższym szacunkiem i mają najbardziej odpowiedzialne funkcje
    Starość zna odpowiedzi, gdyby tylko młodość zechciała pytać

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja też tak uważam,że z tych mądrych ludzi powinno powstać Stowarzyszenie,przecież Rząd cały czas zmienia waloryzację na mniejszą lub kwotową.Nie ma się im kto przciwstawić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niepowtarzalną okazją do założenia STOWARZYSZENIA mógłby być ZLOT.

      Usuń
  17. Popieram. Zgłaszam gotowość organizacji struktur regionalnych, pomorskie

    OdpowiedzUsuń
  18. Droga DANIELO, czy na tym etapie można już pisać o wycofanie odwołania z SA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wcześniej chciałam zrobić.
      Jednak stwierdziłam, że tak długo czekałam, to miesiąc mnie nie zbawi i poczekam, aż ustawa wejdzie w życie ( około 15 lutego).
      Zaznaczam, że moim zdaniem, ustawa nie jest zagrożona, bo sądzę, że Prezydent ją podpisze - więc nie ma przeciwwskazań, aby sprawy sądowe wycofywać już teraz.
      pozdrawiam
      Daniela

      Usuń
    2. Ja /choć mnie to nie dotyczy/ nie wycofywałabym przed wejściem ustawy.

      Usuń
    3. Nie wycofywać spraw aż do wejścia ustawy w życie aby potem nie mieć problemów.

      Usuń
    4. Pani Danielo,pisze Pani że ustawa wejdzie w życie około 15 lutego, ja sprawę w SA mam 14.02.14 o odwołania ZUS. Anna

      Usuń
    5. Anno, w Twoim przypadku poszłabym na rozprawę i poinformowała SA o bardzo bliskim wejściu ustawy w życie, więc poprosiłabym o zawieszenie sprawy do czasu wejścia w życie ustawy!

      11 stycznia o 14:57 pisałam, że poczekam na wejście w życie ustawy. Jednak zmieniłam zdanie. Właśnie wróciłam do domu z SA w Gdańsku, gdzie w biurze podawczym złożyłam pismo z prośbą o wycofanie apelacji. Zależy mi trochę na czasie, gdyż chodzi mi na ponowne przeliczenie emerytury i sprawdzenie, czy emerytura kapitałowa będzie dla mnie korzystniejsza.
      Zasięgnęłam też w SA informacji, co dalej z moim wycofaniem apelacji, bo jeszcze nie miałam wyznaczonego terminu rozprawy apelacyjnej. Dowiedziałam się, że cd. mojej sprawy zapadnie na posiedzeniu niejawnym SA w nieznanym terminie. O decyzji tego posiedzenia zostanę powiadomiona. Prawdopodobnie cała dokumentacja wróci do SO, kiedy sprawa zostanie umorzona i dokumenty z ZUS-u wrócą na swoje miejsce jednak nie wiadomo.
      Pismo do SA o wycofanie apelacji trochę zmodyfikowałam, nie podałam wartości przedmiotu sporu, bo uważałam tę informację za zbędną. Napisałam też, że ustawa o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo zostało zawieszone ..... przeszła przez parlament i oczekuje na podpis prezydenta i opublikowanie w Dz.U.
      Uważam, że dobrze zrobiłam, bo przepis zawarty w art. 8 ust.2 w/w ustawy dotyczący WYMOGU ZAKOŃCZEŃ SĄDOWYCH, aby organ rentowy mógł rozpocząć postępowanie w sprawie wypłaty zaległych emerytur może być niestety dosyć DŁUGI !!!
      pozdrawiam wszystkich
      Daniela

      Usuń
    6. jest tylko jeden probelem: Sąd najprawdopodobniej nie zgodzi sie na zawieszenie sprawy, mi sie nie zgodził, a ZUS może, ale nie musi zgodzic sie na cofnięcie pozwu, a znając "złosliwość" tejże instytucji, to... Pozdrawiam

      Usuń
  19. Dziękuję za odpowiedź . Składam pismo do SA o wycofanie . P o z d r a w i a m

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Ja złozyłam po 16 grudnia 2013 pismo o wycofanie sprawy w SA, ale sąd nie przyjął. Sprawa się odbyła zapad wyrok :"ddalenie apelacji". Napisałam o wydanie postanowienia z uzasadnieniem .Do dnia dzisiejszego nic nie otrzymałam. Zadzwoniłam do Sądu aby upewnić się czy pismo otrzymali.Pani odpowiedziała,że tak ale przygotowanie uzasadnienia przez sędziego potrwa około 2 miesiecy.Nie wiem po co to robią.Czysta złośliwość. Chyba sędzia nie ma co robić lub nie wie na jakim etapie jest ustawa. Jadwiga

      Usuń
    2. 19:27
      do czego potrzebne jest ci uzasadnienie? sam wyrok otrzymałabyś niemal od ręki
      z ta złośliwością to nie masz racji, nie mają tylko twojej jednej sprawy

      Usuń
  20. Ja uważam, że można wycofać z sądu sprawy. Jeżeli ustawa nie wejdzie w życie to sądy i tak nam nie zasądzą zaległych tym z przed ani wszystkim odsetek. Sami widzicie co sądy robią
    A teraz chcę wszystkim podziękować za wiele dobrch rad, tym bardziej biegłym w przepisach i tym co mniej się orjętują ale mieli szczere chęci komuś życzliwie doradzić i podzielić sie wiedzą. Bardzo gorące podziękowania dla Pana Mariana, który odważył się być pionierem w naszej sprawie. Gdyby Pan Marian nie zapoczatkował głośno naszej sprawy , to mimo tego że żeśmy sie odwoływali do sądów to chyba by nic nie było ( może mylę się ). Odważył się na oficjalne wywiady w mediach , firmował swoim nazwiskiem a przecież również pracował i zazdrośników w jego pracy zapewne nie brakowało. Jest nieoceniony. Również wielka jest Adminka i Pan Krzysztof, Pani Daniela , Ula, Viga , kibic i wiele innych osób. Już nie sposób wszystkich wymienić, bo jeszcze kogoś pominę a nie chcę nikogo urazić. Dziękuję Wam wszystkim, że walczyliście, każdy jak umiał ale walczył i to się liczy. Ktoś wspomniał o stowarzyszeniu, mądra myśl. Ja już od jakiegoś czasu myślę sobie, że dobrze by było założyć stowarzyszenie. Cieszy mnie ta cała sprawa chociaż zaległe odzyskałam już prawie rok temu , teraz tylko odsetki. Cieszy mnie jeszcze jedna sprawa, że wreście zamilkną nieżyczliwe nam media i przestaną naród napuszczać na nas. A najbardziej mnie cieszy, że nieżyczliwe nam osoby które dokonywały tu złośliwych wpisów będą skręcać się z zazdrości. Tylko czego nam zazdroszczą ? wypracowanych pieniędzy? Wszystkich gorąco pozdrawiam, Będzie mi Was brak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przesadzaj z tymi złośliwościami, wszystko zawsze było pod kontrolą, tak jak potrawa potrzebuje soli i pieprzu tak samo i blog, inaczej mogłoby zemdlić od tych słodkości ..........
      Cieszyć się, że inni będą skręcać się z zazdrości? Mam nadzieję, że to żart, kiepski, ale żart, bo to naprawdę nie jest właściwy powód do radości

      Usuń
    2. Teraz są peany pod adresem Mariana, czy mam przypomnieć, jak o mało co zostałby zepchnięty na margines? M.in. moje "złośliwe" wpisy przywróciły Mu właściwą pozycję w rankingu (chociaż ranking to brzydkie słowo)

      Usuń
  21. Dlaczego niektórzy uważają,że mogą być problemy,jeżeli wycofa się sprawę z sądu przed datą wejścia w życie ustawy?Ja już wycofałam apelację w grudniu i w ten właśnie sposób uprawomocnił się mój niekorzystny wyrok z SO wydany w październiku 2013r.Majka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ustawa już prawie jest, ale "prawie" czyni różnicę, ustawa jest na dobrej drodze, ale jeszcze jej nie ma, te ewentualne problemy to gdyby z jakiegoś powodu nie weszła w życie

      Usuń
    2. Masz rację !!!
      To takie gadanie na przekór.

      Usuń
    3. Każdy może zrobić tak jak chce.
      Sprawę z sądu też może wycofać w dowolnym czasie i nie słuchać gadania na przekór.

      Usuń
    4. Wyjaśniam, że wpis z godz 22:52 odnosił się wypowiedzi Majki z 22:34
      autor wpisu z 22:52

      Usuń
  22. Mam pytanie do Mądrych głów:
    jeżeli moją apelację wnosił prawnik i to on miał mnie reprezentować w SA, czy ja mogę sama napisać pismo wycofujące i je podpisać, czy musi to zrobić on?
    Bardzo proszę o pomoc Basia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdej chwili możesz cofnąć pełnomocnictwo udzielone przez ciebie prawnikowi do reprezentowania cię przed sądami,
      następnie możesz sama występowac w swojej sprawie albo upełnomocnić kogoś innego
      do sądu należałoby złożyć:
      1. pismo - cofnięcie pełnomocnictwa dla prawnika,
      2 pismo - wycofanie swojej apelacji (to, że złożył ją prawnik, nie zmienia faktu, że to twoja apelacja)

      Usuń
    2. Dziękuje za odpowiedź!
      Czy dobrze zrozumiałam?
      Piszę sama wycofanie apelacji i je podpisuję, a jako załączniki muszę dołączyć:
      1. pismo-cofnięcie pełnomocnictwa
      2. kopie - wycofania apelacji - 2 egz.
      Pozdrawiam Basia

      Usuń
    3. Basia 18:13
      Dobrze zrozumiałaś. Odwołanie (wycofanie) pełnomocnictwa musi być przede wszystkim doręczone prawnikowi, aby wiedział, że już pełnomocnikiem nie jest, no i sądowi, aby wiedział, z kim teraz będzie miał do czynienia w tej konkretnej sprawie

      Usuń
  23. A propos WOŚP, warto posłuchać:

    http://wpolityce.pl/wydarzenia/71520-max-kolonko-o-wosp-daja-znakomite-dotacje-szpitale-i-chore-dzieci-ale-jednoczesnie-spelniaja-znakomita-role-pacyfikuja-nastroje-spoleczne-cos-co-kiedys-robily-zmechanizowane-oddzialy-o-nazwie-zomo-wideo

    OdpowiedzUsuń
  24. Pani Basiu sama wycofujesz apelację i sama podpisujesz , ja cofnięcie apelacji przesłałam 7 stycznia

    OdpowiedzUsuń
  25. Widziałam już podobny wpis jaki ja chcę zamieścić i też nie mogę doszukać się odpowiedzi. Mam wygraną sprawę w SO. ZUS oczywiście wniósł apelację nie mam terminu na spawę. Czy mogę napisać pismo do Wydzialu Obsługi Prawnej w ZUS aby wycofał apelację. Bo ja nie mogę sama pisać do Sądu bo ja nie wnosiłam apelacji. Proszę o podpowiedź Jola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ile dobrze pamiętam, to na ten temat wypowiadał się pan Krzysztof. Ty masz sprawę wygraną, apelacja to problem ZUS-u a nie twój. Pisz do ZUS o zwrot emerytury z odsetkami powołując się na ustawę.

      Usuń
    2. znalazłam ten wpis Krzysztofa, w dyskusji pod hasłem "Zlot 2":

      Krzysztof 5 stycznia 2014 16:50
      Przepraszam, ale dopiero teraz włączyłem komputer. Moim zdaniem nie ma żadnego niebezpieczeństwa w wycofaniu pozwu już teraz, zwłaszcza, że nie sądzę, aby jakikolwiek sąd zakończył postepowanie wcześniej niż po upływie kilku tygodni, zatem sprawa zostanie umorzona (zakończona) już raczej w okresie obowiązywania nowej ustawy. Równie dobre jest odczekanie do dnia wejścia wżycie ustawy i wtedy wycofanie pozwu.
      Przypominam, że dotyczy to tylko I-szej i II-giej instancji czyli okręgowych i apelacyjnych, nie dotyczy kasacji, oddalający roszczenie emeryta wyrok sądu apelacyjnego jest prawomocny i jest zakończeniem postępowania w rozumieniu przepisów ustawy. Nie wykluczone, że SN po dacie wejścia w życie tej ustawy będzie oddalał kasacje jako zbędne (oczywiście bezzasadne z uwagi na przepisy nowej ustawy).
      Oczywiście do sądów piszemy tylko wtedy gdy my jesteśmy powodem, jeśli apelację składał ZUS nic nas to nie obchodzi, my mamy wyrok kończący naszym zdaniem sprawę, odwołanie niech sobie ZUS sam wycofuje, nie ma prawa z tego powodu sprawy przedłużyć nawet o dzień ponad 60 dni od daty złożenia przez nas wniosku. Jeśli ktoś ma jeszcze pytania bardzo proszę.
      pozdrawiam
      Krzysztof


      Usuń
    3. Witam. Panie Krzysztofie czy otrzymanie wyroku z SA o treści "Oddalenie apelacji " jest zakończeniem sprawy. Po jakim okresie wyrok staje się uprawomocny. Zofia

      Usuń
    4. Wyrok SA jest prawomocny już od daty jego wydania.

      Usuń
    5. Panie Krzysztofie! Prosze o pomoc! 7 lutego 2014 roku mam sprawe w Sadzie Apelacyjnym o zwrot zaleglej emerytury wraz z odsetkami. Co robic??? Znajac opieszałośc urzednikow, nie wiem czy do tego czasu Prezydent podpisze i czy ukaże sie w dzienniku ustaw. Prezydent na podpisanie ma 21 dni ale nie wiadomo kiedy Senat przesle (przeslal) ustawę i nim ukaze sie w Dzienniku Ustaw...to jednak troche potrwa.Jak mam podjąć decyzje???

      Usuń
    6. Prezydent podpsal ustawe :)

      Usuń
    7. Ustawa ukazała sie w Dzinniku Ustaw.

      Usuń
  26. ok dzięki nie mogłam znaleźć tego wpisu aby się upewnić. Jola

    OdpowiedzUsuń
  27. Proszę o wyjaśnienie dot. treści wniosku kierowanego do Sądu o wycofanie apelacji a konkretnie wpisania wartości sporu. W moim przypadku dot. odsetek. Składając apelację podawałam wartość na dzień składania apelacji, natomiast inna wartość jest na czas obecny. W związku z powyższm którą wartość odsetek mam podać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W piśmie "Cofnięcie apelacji" nie podajemy żadnej wartości (zaskarżenia ani sporu)

      Usuń
  28. Co mam zrobić jak czekam na kasację w SN?????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ronić nic. Wyrok SN nie ma znaczenia dla dalszego postępowania w kwestii odzyskania zaległej emerytury.

      Usuń
    2. Oczywiście "nie robić nic" a nie "nie ronić nic"

      Usuń
    3. Nie ronic lez, zapisywac sie na ZLOT!!!! Pozdr.

      Usuń
  29. Pani Danielo, proszę o pomoc.
    Mam ustalony termin na 20.01.2014r o odsetki, obecność obowiązkowa. Proszę o radę czy wycofać sprawę z sądu i kiedy mogę to zrobić : wysyłając pismo / nie wiem czy nie jest za późno, kiedy dotrze do sądu/, czy pojechać i złożyć pismo o wycofanie na rozprawie, czy złożyć wniosek o zawieszenie postępowania, czy nic nie robić czekać co sąd orzeknie????? Zupełnie nie wiem jak mam się zachować. Wiem że wiele wcześniejszych odpowiedzi jest na temat wycofania wniosku. ale w obecnym stanie prawnym nie wiem co zrobić. Pozdrawiam i z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ad 20:32
      Poszłabym na rozprawę. Zaproponowałabym zawieszenie postępowania do wejścia ustawy w życie, powołując się na obecny stan legislacyjny. Jeżeli nie będzie zgody sądu, to poprosiłabym o wycofanie apelacji.
      pozdrawiam
      Daniela

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję. Pozdrawiam

      Usuń
    3. Myślę że nie ma znaczenia czy apelacja czy sprawa w SO o odsetki. Ja mam sprawę tak jak anonimowy z 20:32 w sądzie SO o odsetki. Myślę, że mogę zachować się zgodnie z radą Pani Danieli z godz. 20:52. Bardzo proszę o potwierdzenie.

      Usuń
    4. nie ma znaczenia

      Usuń
  30. 10stycznia Sąd Najwyższy miał rozpatrywać zagadnienie prawne dot. odsetek w sprawie III UZP 3/13 . Na stronie SN nie ma komunikatu w tej sprawie, ostatnie komunikaty są z grudnia. Ciekawa jestem, czy jest rozstrzygnięcie i jakie? Może ktoś z Was coś o tym wie?

    OdpowiedzUsuń
  31. Kochani, gdzie znajdę treść naszej ustawy?? Proszę o pomoc, dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://orka.sejm.gov.pl/proc7.nsf/ustawy/1844_u.htm

      Usuń
    2. www.sejm.gov.pl, na górnym pasku klikamy prace sejmu, na lewym menu proces legislacyjny i uchwalone ustawy, otworzy się lista i pod poz. 3 jest nasz ustawa, którą trzeba otworzyć

      Usuń
  32. Pani Danielo poproszę o odpowiedź na moje pytanie w dniu dzisiejszym z godz,19:57. Z góry serdeczne dzięki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. GS
      Jeżeli wycofujesz apelację, to moim zdaniem, nie jest konieczne podawanie wartości odsetek.
      pozdrawiam
      Daniela

      Usuń
  33. proszę co mam robić w październiku złożyłam apelacje do SA nie mam żadnej odpowiedzi

    OdpowiedzUsuń
  34. Zaczekać do wejścia ustawy w życie i wycofać apelację oraz złożyć wniosek do ZUS o wypłatę zaległej emerytury łącznie z odsetkami i waloryzacją.

    OdpowiedzUsuń

  35. Mam wygraną w SA w Poznaniu .Myślę że do końca stycznia wyrok trafi do ZUS. Nie wnosiłam o odsetki .Proszę o radę .Czy i kiedy powinnam napisać wniosek o odsetki i czy mi przysługują.Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wejdzie ustawa w życie, napisz wniosek do ZUS o ustawowe odsetki.
      pozdrawiam, Daniela

      Usuń
    2. 11 stycznia o 14:57 pisałam, że poczekam na wejście w życie ustawy. Jednak zmieniłam zdanie. Właśnie wróciłam do domu z SA w Gdańsku, gdzie w biurze podawczym złożyłam pismo z prośbą o wycofanie apelacji. Zależy mi trochę na czasie, gdyż chodzi mi o ponowne przeliczenie emerytury i sprawdzenie, czy emerytura kapitałowa będzie dla mnie korzystniejsza.
      Zasięgnęłam też w SA informacji, co dalej z moim wycofaniem apelacji, bo jeszcze nie miałam wyznaczonego terminu rozprawy apelacyjnej. Dowiedziałam się, że cd. mojej sprawy zapadnie na posiedzeniu niejawnym SA w nieznanym terminie. O decyzji tego posiedzenia zostanę powiadomiona. Prawdopodobnie cała dokumentacja wróci do SO, kiedy sprawa zostanie umorzona i dokumenty z ZUS-u wrócą na swoje miejsce jednak nie wiadomo.
      Pismo do SA o wycofanie apelacji trochę zmodyfikowałam, nie podałam wartości przedmiotu sporu, bo uważałam tę informację za zbędną. Napisałam też, że ustawa o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo zostało zawieszone ..... przeszła przez parlament i oczekuje na podpis prezydenta i opublikowanie w Dz.U.
      Uważam, że dobrze zrobiłam, bo przepis zawarty w art. 8 ust.2 w/w ustawy dotyczący WYMOGU ZAKOŃCZEŃ SĄDOWYCH, aby organ rentowy mógł rozpocząć postępowanie w sprawie wypłaty zaległych emerytur może być niestety dosyć DŁUGI !!!
      pozdrawiam wszystkich
      Daniela

      Usuń
  36. Pani Danielo!
    Od pozytywnego wyroku SO z dnia 13.03.2013 r. ZUS wniósł apelację.
    Dotychczas nie ma wyznaczonego terminu sprawy w SA w Krakowie
    Czy po wejściu w życie ustawy mogę złożyć wniosek do ZUS o wypłatę emerytury z odsetkami i waloryzacją i dodatkowo prosić ZUS o wycofanie apelacji? Czy ZUS w terminie 60 dni będzie musiał załatwić mój wniosek?
    Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krystyno,
      Jak najbardziej! Tak też uważam, to ZUS musi wycofać swoją apelację, po wejściu w życie ustawy nie będzie miał innego wyjścia!
      Po złożeniu Twojego wniosku ma 60 dni, aby wypłacić wszystkie należności wynikające z nowej ustawy!
      pozdrawiam, Daniela

      Usuń
    2. Pani Danielo ja ponownie mam do Pani prośbę o przeanalizowanie mojej sytuacji. Mam pozytywny wyrok SO o zwrot zawieszonej emerytury, natomiast negatywny w sprawie odsetek (ZUS nie ponosi odpowiedzialności). ZUS złożył apelację od zawieszonej a ja złożyłam apelację od odsetek. Ani jedna ani druga apelacja nie ma wyznaczonego terminu. Zdecydowana byłam złożyć wniosek o wycofanie mojej apelacji od odsetek.Jednak zaczęłam się zastanawiać czy jest sens przyśpieszać z uwagi na fakt, iż należy przypuszczać, że ZUS wycofa swoją apelację po wejściu naszej ustawy w życie. I czy nie lepiej będzie jak ja też poczekam na wejście w życie ustawy to wtedy obydwie apelacje w SA się zbiegną i przpływ dokumentów będzie miał jedną ścieżkę.
      Pani Danielo czy mam rację?
      Pani Danielo jest Pani bardzo dobra, mądra i uczynna.
      Z wyrazami szacunku. GS

      Usuń
    3. Tak, zgadzam się z Twoim punktem widzenia!
      Jestem Daniela dla wszystkich blogowiczów i nie mów do mnie per pani.
      Dziękuję za miłe słowa, ale bez przesady, bo znowu spadną na mnie gromy za brak skromności!
      pozdrawiam, Daniela

      Usuń
    4. Pani Danielo!
      Bardzo dziękuję za odpowiedź, która rozwiała moje wątpliwości.
      Serdecznie pozdrawiam!!!
      Krystyna

      Usuń
    5. Danielo ja nie przesadzam, ja stwierdzam fakty i taka jest moja ocena. Jedno jest pewne, że w życiu złośliwości, zazdrości jest wiele, a blog nie jest wyjątkiem.
      Serdeczne dzięki za szybką odpowiedź. Upewniłaś mnie w moich przemyśleniach. Życzę wszystkiego najlepszego. GS

      Usuń
    6. Daniela 13 stycznia 2014 21:36
      Zasadnicza różnica, brak skromności jest wtedy, gdy ktoś SAM O SOBIE mówi, że jest bardzo dobry, mądry i uczynny, a nie wtedy gdy chwali ktoś inny

      Usuń
    7. Kiedy Daniela sama o sobie mówiła,że jest .......
      O ile pamiętam podczas wymiany zdań z Wigą cieszyła się z osiągniętego sukcesu wszystkich.
      x

      Usuń
    8. 08:30
      czytaj ze zrozumieniem
      we wpisie z 01:03 jest wyrażona ogólna zasada braku skromności, a nie skierowana personalnie do kogokolwiek

      Daniela we wpisie 13 stycznia 2014 21:36
      podziekowała za miłe słowa, ale jednocześnie wyraziła obawę, aby nie przesadzać z pochwałami, bo znowu spadną na nią gromy za brak skromności

      Osobiście nie rozumiem takich obaw, przecież nie sama się pochwaliła, tylko zrobił to GS we wpisie z 21:23, wpis z 01:03 jest właśnie o tym, że obawy Danieli nie mają podstaw "prawnych" :)
      Czy to takie trudne do zrozumienia?

      Usuń
  37. Dnia 16.12.2013r złożyłam do SA pismo o wycofaniu apelacji,W dniu
    20.12.2013r na posiedzeniu niejawnym SA umorzył postępowanie apelacyjne,które w dniu 06.01.2014r odebrałam "za potwierdzeniem odbioru".Następnie w dniu 09.01.2014r złożyłam w SA prośbę o przysłanie wyroku z klauzulą prawomocności na który aktualnie czekam.Jak widać tempo całkiem przyzwoite -takiego wszystkim życzę.Pozdrawiam-BK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie we wszystkich SA będzie to wyglądało tak różowo!

      Usuń
  38. do Anonimowy13 stycznia 2014 20:39:
    Czy po umorzeniu postępowania apelacyjnego należy składać wniosek o wyrok z klauzulą prawomocności? Nie znam się na tym.Bardzo proszę o podpowiedź. Pozdrawiam RW

    OdpowiedzUsuń
  39. Czy umorzenie postepowania apelacyjnego w SA jest PRAWOMOCNYM wyrokiem SA???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie , SA wyda postanowienie o umorzeniu postępowania na drodze apelacyjnej

      Usuń
  40. Mam pytanko - trochę może naiwne - czy mogę już składać wniosek do ZUS o wypłatę wszystkich należności wynikających z ustawy? Mam sprawę wygraną w sądzie, ZUS odwołał się do Sądu Apelacyjnego i na razie cisza. Kaja

    OdpowiedzUsuń
  41. Och! przepraszam, nie widziałam wcześniej art. P. Krzysztofa i zadałam to nie fortunne pytanie - czyli dwa tygodnie po opublikowaniu w Dzienniku Ustaw startuje do ZUS. Dzięki P. Krzysztofie

    OdpowiedzUsuń
  42. przepraszam może ktoś mi podpowie gdzie szukać wzór pisma do SA o wycofanie apelacji ,będę wdzięczna Maria

    OdpowiedzUsuń
  43. chodzi mi o umorzenie apelacji Maria

    OdpowiedzUsuń
  44. szukałam w wzorach pism wszystkie inne znalazłam ,a wzór o wycofanie apelacji proszę o pomoc wdzięczna Maria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę poszukać w zakładce Sejm przyjął ustawę dot. wypłaty wpis Wiga 14 grudnia 2013r.godź.20,38.Szukałam i znalazłam. Już mam naszykowany ten wzór jak tylko Prezydent podpisze ustawę.

      Usuń
  45. Bardzo dziękuję po przeczytaniu wiadomości nie miałam problemu ze znalezieniem tych wzorów jeszcze raz bardzo dziękuje , nie jestem biegła w komputerach ale jakoś radzę Maria

    OdpowiedzUsuń
  46. Prosze o pomoc! 7 lutego 2014 roku mam sprawe w Sadzie Apelacyjnym o zwrot zaleglej emerytury wraz z odsetkami. Co robic??? Znajac opieszałośc urzednikow, nie wiem czy do tego czasu Prezydent podpisze i czy ukaże sie w dzienniku ustaw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolanta z Radomska jestem w podobnej sytuacji też nie wiem co zrobić, na blogu są różne podpowiedzi, moja rozprawa apelacyjna wyznaczona na 19 lutego w SA w Łodzi, obecność nieobowiązkowa, mam nadzieje \ze Ustawa będzie już podpisana

      Usuń
    2. To Pani jest w lepszej sytuacji, bo do 19 lutego, może już wejdzie w życie i ukaże się w Dzienniku Ustaw. Jestem zbulwersowana opieszałością urzędników. Minęły 2 tygodnie a Prezydent nie podpisał lub urzędnicy z Sejmu nie wysłali do podpisu. Tak traktuje się u nas ludzi, wystawia ich się na ciągły stres. A co Sady postanowią??? Nie wiadomo. SKANDAL!!! Choć według mnie wykładnia powinna być decyzja Trybunału Konstytucyjnego.

      Usuń
    3. Pani Krystyno dziekuję za wiadomość, miło że nie jestem sam z problemem, też analizuje podpowiedzi na blogu i nie wiem co robić, na dodatek kazdy sąd zasądza inaczej, mam nadzieję, że ustawa wejdzie w życie i zdążę wszystko załatwić, Powodzenia Jolantapowodzenia

      Usuń
    4. Prezydent pdpisal ustawe

      Usuń
  47. Kochani, wygrałam sprawę w Sądzie I instancji .ZUS wniósł apelację.
    28 stycznia we wtorek mam rozprawę w Sądzie apełacyjnym tuż przed podpisaniem ustawy przez Prezydenta. Wiem, że ZUS wypłacać będzie zaległe emerytury wraz z odstetkami z uwzględniem waloryzacji.
    Nie wiem, czy mam jechać na rozprawę, obecność nieobowiązkowa.
    Jak pojadę, jak mam się zachować tj.
    1. wycofać wniosek i poprosić o umorzenie sprawy.
    2. poprosić o wydanie orzeczenia w sprawie wypłaty zaleglych
    emerytur wraz z odsetkami z uwzględnieniem waloryzacji
    3.poprosić o odroczenie rozprawy do czasu podpisania ustawy przez Prezydenta
    Sąd I instancji orzekł wyrok wypłacić zaległe emerytury a odsetki pozostawić do orzeczenia przez ZUS nie pisałam o wypłatę należności wraz z uwzględniemiem waloryzacji.
    Sprawa tuż tuż, a ja nic nie wiem . Prezydent jeszcze tej nowej ustawy nie podpisał.
    Bardzo proszę o pomoc,za co z góry serdecznie dziękuję.
    Czekam na odpowiedż z niecierpliwością
    Tereska z podlaskiego.

    OdpowiedzUsuń
  48. Ponawiam swoją prośbę ,
    Tereska z podlaskiego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co Pani poradzic....od kilku dni przegladam strony jak sie zachowac i tak naprawde nie wiadomo, bo jak sie okazuje, kazdy sad inaczej orzeka. Ja tez nie wiem co zrobic...mam sprawe SA 7 lutego o zalegla emeryture i odsetki.

      Usuń
    2. Pani Tereniu chyba nikt się do Pani nie odezwał, bynajmniej nie widzę, trudno zdecydować co robić bo informacje sa bardzo zróżnicowane, i sądy wydają orzeczenia w zalezności od sytuacji, ja mam termin w SA 19 lutego i czekam na podpisanie ustawy, może Pani podzielić się informacją jak przebiegła Pani sprawa? Jolanta

      Usuń
  49. Złożyłam aplecję w lipcu,nie miałam wyznaczonego terminu. 13 stycznia napisałam o wycofanie apelacji, a w dniu 20 stycznia otrzymałam postanowienie o umorzeniu postępowania apelacyjnego. Teraz tylko czekać na podpis PREZYDENTA, a jak Prezydent nie podpisze to będzie klops.

    OdpowiedzUsuń
  50. Pani Jolu 28 stycznia odbyła sie moja sprawa .
    Pojechałam do Sądu.Większość spraw odbywała się zaocznie. Była tylko Pani Mecenas reprezentująca ZUS. Ludzie nie wiedzą jak mają się zachować,co robić . Miałam przgotowanych klilka wniosków o zawieszenie ,o umorzenie i nie wiem sama jak i co. Weszłam na salę rozpraw . Sad zapytał mnie co ja wnoszę do sprawy. Powiedzuiałam ,że popieram swój wniosek o wypłatę zaległej emerytury z waloryzacją i odsetkami. Powiedziałam również,żę jest już projekt ustawy ,który przeszedł przez Sejm i Senat czeka tylko do podpisu przez Prezydenta..Apelacja ZUS została oddalona , a wyrok I instancji został utrzymany w mocy. Wyrok orzeka wypłacić zaległe emerytury a odsetki pozostawić do rozpoznania ZUS. Zapytałam również co z odsetkami jeżeli ZUS nie wypłaci -usłyszałam ,że jeżeli nie wypłaci pozostaje droga sadowa . .Wyszłam i złożyłam wniosek o wydanie wyroku z uzasadnieniem. Nie wiem jak będzie.
    Będą sprawy Sądowe i wynkiające z ustawy. Uważam,żę nie będzie załatwianych spraw tak i tak. Będzie ustawa wnios wniosek o odsetki.Jeżęli ZUS nie wypłaci wniosę do Sądu.
    Prezydent ma czas na podpisanie ustawy 1 miesiąca ,po czym ukaże się ona w dzienniku ustaw.Myślę,że otrzymam zalegle emerytury z odsetkami . To wszystko co wiem na ten temat.
    Pozdrawiam Tereska z podlaskiego.

    OdpowiedzUsuń
  51. ale po co Anonimowa z 29 stycznia z godziny 11:58 złozyła wniosek o wydanie wyroku z uzasadni9eniem? Chce składac skargę kasacyjna do SN? Przecież Sad 0ddalił apelacja ZUS więc wyrok jest na jej korzysć. A że przezd Sadem trudno bez pełnomocnika, to fakt. Dawniej Sąd kierował także postepowaniem stron, teraz juz nie.Tylko, ze jak teraz ZUS wyda decyzje o wypłacie zaległej emerytury, to jak tam bedzie też odmowa wyplaty odsetek,bo na razie ustawy nie me, to zeby sie od tej odmowy wypłaty odsetek odwołac, trzeba bedzie czekac długo az do zakończenia sprawy sadowej takze na zwrot zawieszonej emerytury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowa z 29 stycznia z godziny 11:50 .Bardzo proszę opodpowiedź co mam teraz zrobić . Wyrok jest nieprawomocny , czy można coś zmienić wystąpić o umorzenie postt,epowania i czekać na podpisaną ustawę przez Prezydenta.
      Bardzo proszę.

      Usuń
    2. Anonimowa z 29 stycznia.
      Jeszcze raz proszę o podpowie




      Anonimowa z 29 stycznia z godz. 11 : 50.
      Prezydent w czwartek 30 stycznia podpisał ustawę.Wiadomość na stroni internetowej ukazała się
      31 stycznia. Czy mam jakoś szanse na wycofanie wniosku i umorzenia postępowania. Bardzo proszę o odpowież za co z całego serca dziekuję




      Usuń
  52. Sąd uchylił decyzję ZUS i ZUS musi zapłacić tj. zwrócić zawieszoną emeryturę.Ale Sąd do decyzji i rozpoznania ZUS pozostawił kwestie odsetek. Czy ZUS to wyda w jednej i tej samej decyzji - i sprawę odmowy odsetek (bo na pewno odmówi) i sprawę zwrotu (który wypłaci, bo musi wg wyroku)?Bo jeśli w jednej decyzji, to jeśli od odmowy odsetek się odwołamy, to zatrzyma realizację CAŁEJ decyzji, czyli tym samym zwrot zaległej. Czy można żądać od ZUs-u, aby w dwóch decyzjach te dwie sprawy załatwił? Mozna tu poprosic o odpowiedź bardziej znajacych się? Prosze i Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a czemu uważasz,że Ci nie wypłacą odsetek? Albo,że ZUS nie złozy apelacji?Chyba jak jest wyrok to musza go wykonać.jednak ZUS składa jak na razie apelacje od wyroków.

      Usuń
    2. Posze o podpowiedz co mamz robic. 7 lutego mam sprawe w Sadzie Apelacyjnym o wplate zaleglej emerytury wraz odsetkami. Prezydent ustawe podpisal, wiec mys;e, ze sprawe mam wygrana. Czy dobrze pojmuje?

      Usuń
    3. Do Pani krystyny Hamery:Sąd na pewno uwazgledni pani roszczenie co do spłaty emerytury, nie wiadomo, czu uwzględni zwrot odsetek. Po uprawomocnieniu sie wyroku (nie napisała Pani kto apelował - Pani czy ZUS - wyrok bedzie do wykonania w pierwszym rzedzie (tj. w ierwszej kolejności) przez ZUS. jesli Sąd skieruje sprawe odsetek do rozpoznania ezez ZUS, ZUS< gdy zaczna obowiązywac nowe przepisy - zapłaci je Pani. W obu sprawach: zarówno spłaty emerytury jak i odsetek musi byc wydana decyzja. Przedtem musi sie uprawomocnic wyrok Sądu, przy czym, jesli ZUS zechce sprawe przelec, to wystapi o wyrok z uzasadnieniem, co może potrwać średnio 2 miesiące, jesli nie dłużej. Ale w końcu sprawa sadowa zostanie zakończona i bedzie Pani mogła odzyskac swoje pieniadze w ZUS. Jesli to Pani złozyła apelacje, nie waryo wycofywać, dopóki nie ma obowiązujacych przepisów (ustawa nie zaczeła obowiazywać). Sprawa tez potrwa. A jak bedzie korzystny wyrok - ma Pani pierszeństwo. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    4. Bardzo dziekuje za wyjasnienie. Mysle, ze nie tylko ja skorzystam z tej porady. Uzupelniajac swoja informacje, sprawe w Sadzie apelacyjnym zlozylam ja. Nie bardzo rozumiem, jak to bedzie z odsetkami? Jak bede po sprawie, poinformuje, by podpowiedziec innym. Pozdrawiam!

      Usuń
    5. Ustawa ukazała się w Dzienniku Ustaw :)

      Usuń
  53. Ustawa ukazała się juz w Dzienniku Ustaw. Sprawe w Sadzie Aplacyjnym mam 7 lutego (ja skladalam). Co mam zrobic? Podtrzymac, czy wycofac?

    OdpowiedzUsuń
  54. Dzis dostałam pismo z Sądu Apelacyjnego w Łodzi z kopią pisma ZUS o cofnięcie apelacji.
    W piśmie sądu jest napisane: ,,Sąd....przesyła w załączeniu odpis pisma ZUS...zakreślając termin 14 dni do zajęcia stanowiska w przedmiocie cofnięcia apelacji".
    Czy to znaczy, że muszę napisać do sądu pismo,że zgadzam się z Zus-em?

    OdpowiedzUsuń