7 maja 2019

Posiedzenie senackiej Komisji Ustawodawczej - opinie


08.05.2019 r.
Dzisiejszą transmisję z posiedzenia senackiej Komisji Ustawodawczej można oglądać pod adresem (początek obrad godz. 8.30)

https://www.senat.gov.pl/transmisje

https://www.senat.gov.pl/transmisje/biezace-transmisje/


Drogie Panie z rocznika 1953
Kto jeszcze nie wysłał pisma do senackiej Komisji Ustawodawczej, może  zrobić to jeszcze dzisiaj. Poniżej znajdują się zamieszczone na stronie Senatu opinie kilku pań. Aby je przeczytać, wystarczy kliknąć w adres mailowy, tekst otworzy się w nowym oknie.
 Można napisać podobnie, opisując swoją sytuację.

Formularz konsultacji społecznej



Posiedzenie Komisji Ustawodawczej

8 maja 2019 08:30

Komisja Ustawodawcza
godz. 8.30, sala 102 (budynek Sejmu)

1.   Rozpatrzenie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 6 marca 2019 r. (sygn. akt P 20/16) dotyczącego ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (kobiety z rocznika 1953).



147 komentarzy:

  1. Czy pismo mam wyslac do Komisji Ustawodawczej.Prosze o odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie 53 wysyłamy do wszystkich senatorow

      Usuń
    2. Można wysyłać pisma do Komisji Ustawodawczej (tytułujemy "Państwo Senatorowie") i można do każdego senatora osobno

      Usuń
  2. Dzieki za podpowiedz..wyslalam do wszystkich senatorow.Marysia

    OdpowiedzUsuń
  3. Sprawa mnie osobiście nie dotyczy ale czytając opinie do Komisji Ustawodawczej mogę napisać ze opinia 1,3,5,10 są krótkie zwięzłe i na temat pozostałe dotyczące tablic dalszego trwania i sugestie rozwodzace się co Senatorowie powinni zrobić są wg.mnie nie na miejscu.Podejrzewam że wszystko jest już jasne dla Senatorów i zrobią to na co budżet państwa może sobie pozwolić.Życzę powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym bardziej, czy ci "biedni" senatorowie są w stanie w tak późnym terminie zapoznać się z treściami tych opinii przed posiedzeniem?!
      Poglądy za pewne u nich są już ugrutowane!

      Usuń
  4. zofia galewska7 maja 2019 12:35

    dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  5. czy pismo wysyłamy z własego maila czy w jakis inny sposób

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z własnego maila, dostanie Pani potwierdzenie z Senatu, że otrzymali

      Usuń
  6. Witam wszystkie Panie z rocznika 1953
    Siedzę wszystkie wpisy zarówno na tym blogu jak i na jotowni, wysłałam do wszystkich senatorów, komisji ustawodawczej, nie wszystkie dostałam potwierdzenie, u niektórch odpowiedzi, że skrzynka pełna, wiem ile kosztuje zdrowia, nerwów i ciągłe oczekiwanie że może w końcu zakończymy 6 letnią walkę praktycznie już z kolejną władzą. To smutne by kobiety 66 letnie walczyły o swoje prawo w naszym kraju jeżli przegramy to my 10% ogółu rocznika 1953 którzy walczyli dobijając sie do wszystkich możliwych sposobów, bo gdyby wszyscy wycofali wnioski nie doszłś okmy do tej drogi i nic by się nigdy nie zmieniło. Widocznie musi być kara dla nieposłusznych. Myślę, że senatorowie niewiele nam pomogą a ustawa z góry jest ustawiona a my zostaniemy podzieleni i niepocieszeni
    Pozdrawiam i podziwiam wszystkie Panie rocznika 1953 Wanda z Olsztyna

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam
    Przed chwilą napisałam krótkie pismo ale dotyczące nas emerytek 1953 rocznik i wysłałam drogą e-mailową do Senatu do Komisji Ustawodawczej.
    Jolanta M.

    OdpowiedzUsuń
  8. Została dodana opinia nr 11:
    https://www.senat.gov.pl/gfx/senat/userfiles/_public/k9/komisje/2019/ku/inne_pliki/opiniep2016/opinia11.pdf

    OdpowiedzUsuń
  9. Pod starszym postem pojawił się taki komentarz Ewy53:

    Anonimowy 7 maja 2019 14:56
    Na złożony po raz pierwszy w dniu 2.04.2019 r wniosek,ZUS wydał w dniu 25.04.2019 roku decyzje o przyznaniu emerytury powszechnej na postawie art.24,art.25 i art.26 u.e.r(Dz.U. z 2018r.poz.1270 ze zm).Wysokość emerytury została naliczona zgodnie z zasadami w art.26 ustawy emerytalnej.Zwaloryzowane składki + zwaloryzowany kapitał początkowy minus suma kwot pobranych emerytu 236 000 zł i podzieleniu wyniku przez wskaznik długości trwania życia 219,4 miesiące co dało emeryturę w kwocie 1963,59 zł.Emerytura ustakona niniejszą decyzją została zawieszona,gdyż jest niższa o emerytury wcześniejszej.Kwota jaką odliczono z tytułu wypłaconych wcześniej emerytur nie dotyczy okresu od 2014 roku,bo podzielona przez 6 lat,daje kwotę 38500 bruto rocznie,a podzielona przez 12 daje 3208 zł miesięcznie.Takiej emerytury nie pobierałam i nie pobieram do tej pory.Potrącona kwota 230 tys.zł,to prawdopodobnie łączna kwota wypłaconych świadczen emerytalnych od 2008 roku,czyli kwot emerytury wcześniejszej.Wynika z tego,że ZUS dalej stosuje art.25 1b zanegowany wyrokiem TK P 20/16-
    Ewa53.

    Czy autorka wpisu, Ewa53, może wyjaśnić, czy wcześniejszą emeryturę przyznano jej na podstawie art. 46 w związku z art. 29 ustawy emerytalnej, czy jakiegoś innego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podany wskaźnik dalszego trwania życia 219,4 sugeruje że pani Ewa53 nie jest z rocznika 1953 tylko młodsza ;)
      Jeśli ktoś sobie robi żarty, to nie są one na miejscu.

      Usuń
    2. Do ewa53 nie ma takiego wskaźnika 219,4 co najwyżej jest 219,2 przypisany do rocznika 54 a to świadczy że ewa to nie 53 a 54 i po kiego diabła Ewo robisz zamęt ,wszystkie panie czekają na prawdziwe wpisy lepiej się nie odzywaj i zniknij'ciebie ta ustawa nie dotyczy

      Usuń
    3. U mnie wskaźnik 208,1. Emerytura powszechna wyższa o 775 zł brutto.

      Usuń
    4. Zus nadal stosuje art. 25 1b ....? czy zus wydając decyzje po opublikowaniu wyroku TK nie powinien poczekać na decyzje ustawodawcy.

      Usuń
    5. Mój wskaźnik dożycia 203,50 m-cy. emerytura wyższa przeszło tysiąc złotych. wniosek złożony po raz pierwszy.

      Usuń
    6. Z jakiego jest Pani miesiąca i do kiedy pracowała?

      Usuń
    7. marzec pracowałam do maja 2012r

      Usuń
    8. mój wskaźnik dożycia to 206 m-cy emerytura netto wyższa o przeszło 1000 złotych, nigdy na emeryturze nie pracowałam ala pol

      Usuń
    9. Witam tylko się cieszyć i oby było zdrówko, gratulacje. Ja też złożyłam pod koniec marca, ale jeszcze nie mam decyzji. Pracowałam do pażdziernika 2017r, już nie wiem czy to lepiej i jak to się ma wysokości emerytury powszechnej.

      Usuń
    10. ja również zyskałam 1000 zł brutto, ale dowiedziałam sie w ZUS-ie ze jakbym wycofała wniosek i złożyła ponownie to emerytura byłaby jeszcze większa o około 10% i zastanawiam się co robić i czy te 10% to wzrost od kwoty emerytury brutto czy od kwoty tych 100 zł. Co sądzicie

      Usuń
    11. winno być 1000 zł a nie 100 zł

      Usuń
    12. Pojawiają sie informacje od pań na róznych forach,ze ZUS w dalszym ciągu pomniejsza emerytury powszechne paniom pierwszorazowym.Czy to może być możliwe?

      Usuń
    13. Jestem z listopada wskażnik mam 209,4. Też zastanawiam się czy nie wycofać tej decyzji i złożyć w lipcu. Ale w pouczeniach nie ma informacji o możliwości wycofania wniosku do 30 dni. Nie wiem co robić

      Usuń
    14. Myślę że panie którym są odejmmowane pobrane emerytury nie są z rocznika 53

      Usuń
    15. Do pytania odnośnie przeliczeń emerytury paniom,które po raz pierwszy składają wniosek o emeryturę -min. Zieleniecki na posiedzeniu Komisji Ustawodawczej powiedział że po wyroku TK nie ma zastosowania ar.25 1b a więc przelicza się emerytury pań "53" według obowiązującego prawa .Wartość zgromadzonego i waloryzowanego kapitału i składek dzieli się według najkorzystniejszego dla emerytki wskaźnika lat dożycia.
      Odnośnie wycofania wniosku i przeliczenia w lipcu - Wniosek EWS -Wycofanie wniosku należy złożyć w terminie do miesiąca od dnia otrzymania decyzji o emeryturze.Wtedy zostanie on umorzony i można złożyć następny w dowolnym terminie. Informacja o wycofaniu wniosku jest właśnie w Wniosku EWS w "Instrukcji wypełnienia" w/w wniosek jest na stronie ZUS. Pozdrawiam .Ela P

      Usuń
    16. Ja Ewa 53 informuję,że podany przeze mnie wskaznik 219,4 został mylnie wpisany,bo zamiast 0,wpisała się liczba 9.Mój wskaznik wynosi 210,4.W decyzji jaką otrzymałam znajduje się wpis"do obliczenia emerytury przyjęto wskaznik obowiązujący w dniu obnżonego powszechnego wieku emerytalnego,ponieważ jest korzysniejszy,czyli niższy niż średnie dalsze trwanie życia ustalone na podstawie tablicy obowiązującej w dniu zgłoszenia wniosku o emeryturę oraz na podstawie tablicy trwania obowiązującej w dniu osiągnięcia podwyższonego powszechnego wieku emerytalnego.Jestem urodzona w grudniu 1953 .Łączny okres pracy 28 lat i 4 miesiące w tym 20 lat w warunkach szkodliwych.Prace zakończyłam w wieku 45 lat w 1989 r w związku ze zwolnieniem grupowym(przyczyny ekonomiczne zakładu). Od tego okresu czsy pobierałam zasiłki dla bezrobotnych i przedemerytalne.W 2008 roku z chwilą ukonczenia 55 lat przeszłam na wcześniejszą emeryturę na mój wniosek.Informuję,że nie robię sobie żadnych żartów.Chciałam tylko poinformować,że otrzymałam decyzję z której jasno wynika,że od sumy zwaloryzowanych składek i zwaloryzowanego kapitału początkowego ZUS odliczył mi 236000 złotych tytułem sumy kwot pobranych emerytur.Jak to się ma do wyroku TK P20/16 oraz zacytowanej przez Ele P wypowiedzi minisatra Zielenieckiego na posiedzeniu Komisji Ustawodawczej"po wyroku TK nie ma zastosowania art.25 1b.

      Usuń
    17. Znowu błędnie wpisałam rok zakończenia pracy poyliły się cyfry,powinno być 1998r.-Ewa53

      Usuń
  10. Drogie panie 13 pism do senatu to zamach .czy pozostałym paniom nie zależy .czy uwaźają źe wcześniejsze wpisy to źarty.
    Pozdradia. Ķrystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja spełniłam swój obowiązek emerytki 1953. Wysłałam z prywatnej poczty wiadomości do senatorów o przestrzeganie KONSTYTUCJI i prawa i sprawiedliwości.

      Usuń
  11. Już pisano tu na blogu, że nie są udostępniane wszystkie pisma przez Senat a pewnie też dużo jest branych z tego bloku więc się powtarzają

    OdpowiedzUsuń
  12. Wysłałam mailem do wszystkich senatorów (pismo napisałam od siebie). Moja kolezanka też przed chwilą wysłała.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wysłałam mailem do wszystkich senatorów, do komisji usawodawczej, do biura legislacyjnego a także do MRPiPS do Podsekretarza stanu Marcina Zielenieckiego.Pisma pisałam od siebie ale w imieniu całego rocznika 1953.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też wysłałam wczoraj mailem do komisji i wszystkich senatorów z tej komisji.
    Pozdrawiam wszystkie panie. Emerytka Bożena.

    OdpowiedzUsuń
  15. Trzeba wierzyć, że jutro komisja senacka nam pomoże. Robię dzisiaj dzień dziecka i idę spać...... Pozdrawiam Was Panie r. 1953

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja 4 maja wysłałam 17 maili do senatorów i mam tylko jedno potwierdzenie.Obawiam się,że senatorowie wyjechali na majówkę i niestety nie czytają naszych maili,albo mają zapchane skrzynki.Krystyna

    OdpowiedzUsuń
  17. Drogie Panie, dzisiaj na posiedzeniu Senatu podjęto inicjatywę ustawodawczą w naszej sprawie. Teraz mają miesiąc na konsultacje społeczne i doprecyzowanie szczegółów ustawy. To już jest jakiś sukces, ale jak to mówią diabeł tkwi w szczegółach, więc trzeba jeszcze uzbroić się w cierpliwość, bo to jeszcze potrwa.

    OdpowiedzUsuń
  18. Link do retransmisji dzisiejszego posiedzenia senackiej Komisji Ustawodawczej:

    https://av8.senat.pl/9KU3251

    OdpowiedzUsuń
  19. Co wpływa na otrzymanie wyższej emerytury na wniosek złożony w lipcu? Czy ktoś znający ten temat może to wyjaśnić. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  20. Waloryzacja zgromadzonego kapitału i składek za I kwartał 2019 roku podwyższy twój zgromadzony kapitał i składki oraz niższy wskaźnik ,,dożycia,,z 2013 roku. Kapitał będzie przeliczony na ,,nowo,, po wprowadzeniu wszystkich zmian od 2011 roku.
    Jeżeli złożysz wniosek w maju to ostatnia waloryzacja za 2018 rok będzie kwartalna i wyliczona emerytura może być niższa niż ta z lipca. Ale to jest wielka niewiadoma bo w tym wypadku, rok 2018 będzie waloryzowany wskaźnikiem rocznym, który może okazać się niski.
    Ja złożyłam wniosek w kwietniu i nie czekałam do lipca i nie żałuję. Jedna bardzo ważna uwaga- nie składaj wniosku w czerwcu i przed dniem urodzin. To ważne, żeby złożyć wniosek po dniu urodzin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, uważam ,że masz rację i tak wygrałyśmy, dzięki orzeczeniu TK. Nie ma co gdybać jakby było gdybym.... . Pozdrawiam

      Usuń
    2. https://www.gofin.pl/skladki-zasilki-emerytury/17,1,111,230040,wycofanie-wniosku-o-emeryture.html

      Usuń
    3. Ja już nic nie rozumiem,mój wskażnik dożycia z 2013r. wyniósł 253 m-cy to jaki to niski.

      Usuń
    4. Wysoki.. ja tez mam taki wdkaznik.

      Usuń
    5. Wskaźnik 253 jest w 2013 roku wskaźnikiem wieku 60+. Obecnie ZUS powinien brać wskaźnik ,,dożycia,, 65+ lub 66+. Takie wskaźniki są wyższe z 2013 roku. Na dzień dzisiejszy nie masz 60 lat tylko 65+ albo 66+ i o to trzeba walczyć w sądzie, aby ZUS obliczył emeryturę powszechną na dzień złożenia wniosku i zastosował wskaźniki ,,dożycia,, stosowne do obecnego wieku w 2019 roku.

      Usuń
    6. Wskaźnik większy mniejszy, tylko trzeba te wielkości poprawnie określać!!!
      Od kiedy to, np. 203,9 jest większe od 253,8???!!!
      Absurd goni kolejny absurd. ��

      Usuń
  21. Kiedy można się dowiedzieć jak wysoki będzie wskaźnik rocznej waloryzacji.

    OdpowiedzUsuń
  22. No i co? Nic. Oglądałam posiedzenie, nasłuchałam się informacji o których już wiem od lat i żadnych innych konkretów. Niektórzy senatorowie skupieni byli na smartfonach. Jedynie pan Borowski powiedział krótko i konkretnie. Drogie panie "przedawnione" nam jednak trzeba iść do sądu bo w tym kraju nie ma szacunku dla ludzi starszych. Przez tyle lat parlamentarzyści odbijali naszą sprawę jak piłeczkę pimpongową i za tymi art, ust,pkt-ami nie było widać człowieka. Może jeszcze doczekamy jak takich kilku panów Borowskich weźmie się za naszą sprawę bo ona naprawdę jest prosta. Agnieszka S

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daje się wyraźnie odczuć brak woli do załatwienia sprawy 1953 oczywiście ze strony senatorów. Agnieszka S.

      Usuń
    2. Pani Agnieszko S.,
      świetne podsumowanie!
      Tak, brawa tylko dla Pana Marka Borowskiego
      Anna

      Usuń
    3. Też oglądałam i widzę pozytywne zakończenie posiedzenie Komisji Senackiej podjęciem inicjatywy ustawodawczej.Było wiadomo że na dzisiejszym posiedzeniu nie będą podjęte żadne wiążące decyzje. Uważam za dobre wystąpienie mec. Marka Jarendowskiego z Biura Legislacyjnego,który mówił o rozszerzeniu wyroku TK tak aby objął on całą grupę kobiet 53 ( w wyroku TK jest mowa o emeryturach z art.46) a więc nauczycielki , panie pracujące na kolei.Podkreślił że należy rozwiązać problem " przedawnionych". Myślę że to znajdzie się w projekcie ustawy naprawczej opracowanej przez Biuro Legislacyjne.Senatorowie zauważali zawiłość tej sprawy i dlatego głosowali za podjęciem prac. TO dobra wiadomość! niestety nie został podjęty temat o ujednoliceniu zasad przeliczania emerytury.Przewodniczący wspomniał o otrzymanych opiniach od zainteresowanych. Rozczarowało mnie wystąpienie min. Zielenieckiego i Pani z Departamentu ZUS - nic nowego poza tym co znamy z doniesień prasowych. Teraz czekamy na projekt ustawy z Biura Legislacyjnego i po zapoznaniu składamy uwagi ( im więcej tym lepiej).Proszę przypomnieć sobie walkę o "zawieszone Emerytury" też nie było szybko i łatwo ale zakończyła się naszym wspólnym sukcesem. Głowa do góry. Jest zielone światło. Ela P

      Usuń
    4. Reakcja rządzących była z góry do przewidzenia po ich wcześniejszych publicznych wystąpieniach p. Ministra i p. Prezes ZUS.
      Przy takim ich podejściu do tematu jest nurtujące pytanie czy zdążą uchwalić spec ustawę do końca kadencji - miesiąc konsultacji (połowa czerwca), dwa tygodnie zebranie tego wszystkiego do "kupy", zostaje lipiec i wrzesień, bo przecież w sierpniu są zasłużone wakacje.
      Legislacja nie będzie na pewno w trybie nocnym, jedniodniowym. ��

      Usuń
  23. Witam. Też słuchałam. Jestem rozczarowana. Nic nie pozostaje jak złożyc odwołanie do sądu. Należę do przedawnionych. Jeżeli to nie poroblem to bardzo proszę o wzór odwołania. Pozdrawiam serdecznie Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na stronie Jotownia jest wzór. Szukaj w komentarzach
      blogowiczki ,,annka,,
      Emerytki53 przedawnione i nieprzedawnione nie mogą dopuścić do uprawomocnienia się decyzji. Składajcie odwołania do Sądu za pośrednictwem ZUS. Termin to 30 dni od doręczenia pisma z ZUS.

      Usuń
    2. szukałam wzoru i nie mogę znaleźć. Czy możesz tutaj dodać?

      Usuń
  24. Witam . Jaką pewność mamy (przedawnione) że sąd rozpatrzy pozytywnie, wg mnie jeżeli ustawa się nie zmieni to są marne szanse.

    OdpowiedzUsuń
  25. Niema zadnych szans. Sady sa z zusem. Dopiero o odszkodowanie trza z cywilnego.. Ogolnie ten caly trybunal to sciema.... NiezAglosuje juz na pis... Nieruzniom sie niczym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co ci winien PIS, zapomniałaś kto to zrobił? to był rząd PO_PSL- nie jest łatwo po tym rządzie sprzątać i naprawić- czego się nie dotknąć to ruina i krętactwa trudne do odkręcenia. Ja i moja rodzina dalej będziemy głosować na PIS, bo zmiany mimo "targowicy" idą w dobrym kierunku. TK odniósł się tylko do tego co było tematem sprawy - konkretna osoba z 1953r, TK nie stanowi prawa, tylko go stosuje, a jakie to prawo jest same na własnej skórze tego doświadczamy; PIS przy tej opozycji i tak zrobił bardzo dużo, oni zamiast pomagać zmieniać złe prawo, jątrzą, wczynają burdy i cieszą się, jak zrobią pucz - teraz gnębią maturzystów i ich rodziny.

      Usuń
  26. Witam, koniecznie składajcie odwołania do sadu za pośrednictwem ZUS, to nic nie kosztuje, trzeba wierzyć w zwycięstwo, tak jak wierzyłyśmy w nie przez ostatnie 6 lat, robiac to co zrobiłyśmy, my kobietki z rocznika 1953. Składałyśmy odwołania do sadów, pisałyśmy pisma do posłów i senatorów kiedy było trzeba, wszystko zgodnie ze wskazówkami i pomoca osób bardzo dobrze zorientowanych, róbmy to nadal, sukces musi być nasz!!!! Basia 53

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwiej byłoby założyć konto w PUE ZUS, zobaczyć ile się zgomadziło KP i skladek, wyliczyć sobie ep. dzieląc wielkość zgromadzonych na koncie środków przez długość dożycia z tabeli GUS 2012 lub 2013.
      Otrzymany wynik porównać z ówczesną ew., bo może okazać się, że cała ta batalia sądowa jest nic nie warta.
      Szkoda nerwów i zdrowia.

      Usuń
    2. Tu nie miejsce na propagandę polityczną i wyborczą.Jak jest w realu odczuwaja to emerytki rocznik 53 i nie tylko.Dlaczego tym sukcesem nie chwala się naprawiający Polskę?,czyżby ze skromności,czy też innego powodu.Przywracając poprzedni wiek emerytalny,nie uchylono art.25 1b.To nie politycy złożyli wniosek w tej sprawie do TK,lecz sędzia,a tak są atakowani przez rzekomo uczciwych.

      Usuń
  27. Jutro składam odwołanie bo mija termin, ale wiem napewno, że będzie odmowa. Teraz tylko muszę przeciągnać, żeby jak najpóźniej zapadł ten odmowny wyrok, bo może się coś w między czasie wyjaśni na naszą korzyść, może przed sprawą sądową rząd ureguluje naszą sprawę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłe Panie "przeterminowane" 1953 - nigdzie tu nie widzę jakiegoś wzoru pisma odwołania do sądu po odmownej decyzji ZUS. Czy któraś z koleżanek już składała i mogłaby nam pomóc?Jak to napisać i na które paragrafy się powołać?

      Usuń
    2. Jest wzor do sadu..m anonimowy z 6 maja godz 14.38 na tym blogu.

      Usuń
  28. A jak ja nie jestem przedawniona to mogą mnie naliczyc ponownie i uznać że nic mi się nie należy że mam korzystną emeryturę. Mam pytanie czy wszystkie Panie nieprzeterminowane dostały jakieś decyzje. Tu czytam że jedna dostała 1000 zł w co wydaje się nieprawdopodobne a druga 7.50
    Byłam dziś w Zusie każą czekać na decyzję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem nieprzedawniona. Skargę do ZUS złożyłam 2/04 i do tej pory nie dostałam żadnej decyzji.

      Usuń
    2. Złożyłam 11.04. Do tej pory nic. Ja nieprzedawniona - 2016 rok. Policzyłam sama wg wzoru z decyzji powszechnej, tylko ominęłam pobrane emerytury i wyszło mi 760 zł więcej. Tylko czy ZUS tak wyliczy?

      Usuń
    3. Jeżeli przypobliczeniu były wzięte prawidłowe parametry, to wynik ZUS nie może się drastycznie różnić. ��

      Usuń
    4. Wszystkie wartości wzięłam z decyzji (pod pkt.II pokazują, jak policzyli) i zrobiłam tak jak ZUS pokazał pod tym punktem, tylko w ogóle pominęłam pobrane emerytury i tak wyszło. Oby tak było naprawdę!

      Usuń
    5. Do Ana. Ale czy te 760 zł wiecej to więcej od poprzednio wyliczonej emerytury powszechnej czy obecnie pobieranej em. wcześniejszej ?

      Usuń
  29. Jak kazali czekac to niestety musi Pani czekac nikt niewie co Zus zrobi emerytury naliczone sa rozne sa duze ale sa i mniejsze jak wczesniejsza niewiem czym to idzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od zgromadzonych środków na koncie, bo wskaźnik dożycia dla tej grupy emerytek z 1953 jest prawie jednakowy.
      Stąd te "drastyczne" różnice w wielkości ep.
      Cała tajemnica!

      Usuń
    2. Ja w dalszym ciągu nie mam decyzji. Ciekawa jestem kiedy dostanę.Jestem posłuszna i czekam. Tylko czytam że niektóre Panie nieprzedawnione nie czekają na decyzje i składają skargi do sądu. Mnie nie kazali nic składać.

      Usuń
    3. Trzeba mieć decyzję z ZUS. Odwołanie do sądu składa się na otrzymaną decyzję.

      Usuń
  30. Proszę czekać na decyzję z ZUS

    OdpowiedzUsuń
  31. Dużo mówi się o przeliczeniu emerytur ale tych nieprzedawnionych, jeżeli chodzi o przedawnione to żadnych informacji niema oprócz tego żeby złożyć do ZUS i dalej już nic nie mówią czy sąd coś da , czy wogóle jest sen odwołwania się, bo ja już nie wierzę w nic, to jest taka gra i tych senatorów, zusu i sądu. Na stare lata przyszło nam żyć w takim zakłamanym państwie. Tusk przemawiając z okazji święta konstytucji, powiedział " konstytucja jest święta i niewzruszona a świętym obowiązkiem jest jej przestrzeganie przez wszystkich obywateli a zwłaszcza przez rządzących" a co on zrobił w 2013 roku zmieniając ustawę emerytalną nie zgodną z konstytucją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uważam, że dla przedawnionych, te skargi i odwoływania to pic na wodę. Ciekawa jestem, ile Pań nawet nie widziało o wyroku TK(bo w TV cisza i tylko w internecie o tym piszą)i nie wyobrażam sobie sytuacji, aby były pominięte z tego powodu w ewentualnej nowej ustawie.

      To musi być opcja zerowa i ZUS powinien informować listownie o takiej sprawie.

      Usuń
    2. Święta prawda,koniec kropka

      Usuń
    3. zofia galewska8 maja 2019 20:52

      Z DZISIEJSZEJ INFORMACjI WYNIKA,ZE OK 10% kobiet wiedzialo o wyroku TK.A az 60 tys kobiet jest "przedawnionych" Ciekawe co Senacka Komisja Ustawodawcza z tym zrobi?

      Usuń
    4. a można prosić o link do tej informacji?

      Usuń
    5. Już ktoś podawał, to było na posiedzeniu Komisji Ustawodawczej
      Link do retransmisji dzisiejszego posiedzenia senackiej Komisji Ustawodawczej:

      https://av8.senat.pl/9KU3251

      Usuń
    6. dziękuję, myślałam, że jest to po prostu informacja z jakiegoś portalu.

      Usuń
  32. Tez jestem NIE przedawniona.Lada dzień dostanę decyzję.Obliczylam,że nie dostanę nic.Gdzie znajdę wzór do sądu?Czy ktoś może podpowiedzieć?Jakich użyć argumentów w odwołaniu ?
    Pozdrawiam wszystkie 53-ki.
    Ela z Krakowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To po co Tobie ta cała "zabawa" z sądem?!
      Nie szkoda zdrowia???

      Usuń
    2. A jak to obliczyć. Nie rozumiem skoro zostałyśmy pokrzywdzone i źle naliczone to czemu nie dostaniemy tego 200zl w moim przypadku bo tyle dostały moje koleżanki z pracy z rocznika 52. Myślę że ta różnica powinna być mam zwrócona. Jak nie od 60 roku życia to od teraz od chwili złożenia skargi. Ja skladałam w marcu.

      Usuń
  33. Witam. Również jestem nieprzedawniona może ktoś pomoże nam napisać wzór na odwołanie się od decyzji by niedopuścić do uprawomocnienia się z góry dziękuję
    Wanda z Olsztyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem spod Olsztyna witam szukam jakiegoś prawnika może mi pomoże napisać bo wyliczyli mi że znowu nic nie dostanę. Decyzję dostałam wczoraj. Jagoda

      Usuń
    2. I sąd spowoduje, że więcej wyliczą?
      Bogata jesteś, nie masz na co wydawać pieniędzy?!!!

      Usuń
    3. Odwołanie do sądu jest bezpłatne. Odwołać się trzeba koniecznie, żeby nie uprawomocniła się decyzja po wyroku TK, bo będzie trudno ją potem wzruszyć.
      Uzasadnienie odwołania to trudna sprawa, ZUS liczy zgodnie ze swoimi przepisami. Dlatego zwracam się o pomoc do mądrzejszych głów o napisanie tego pisma.

      Usuń
  34. Wysłuchałam dzisiaj posiedzenia senackiej komisji ustawodawczej. Jest iskierka nadziei. O przyśpieszenie prac i bardzo stanowczo w naszej sprawie prosił senator P.MAREK BOROWSKI.

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo proszę dać znać,jeżeli któraś Pani przedawniona dostanie odpowiedź na złożone odwołanie do Sądu Pracy za pośrednictwem ZUS,Zuza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jestem przedawniona,2 maja dostalam decyzja odmowna , 1 miesiąc na zlozenie odmowy do sadu za pośrednictwem zus

      Usuń
  36. Dzisiaj dostałam decyzję /nieprzedawniona 2015/po przeliczeniu emerytura powszechna jest mniejsza o 250zł.od wcześniejszej .ZUS do podstawy obliczenia wziął składki + kapitał -podzielone na 234,80 /dalsze życie.W decyzji z 2015r. są identyczne cyferki .W kopercie dołączony czysty druczek ERPO i zaznaczone prze ZUS -wnoszę o ponowne obliczenie swiadczenia z uwzględnieniem składek zapisanych na moim koncie .Proszę powiedzieć czy mam wycofać decyzję cz też wypełnić druczek ERPO który dołączył ZUS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w podobnej sytuacji. Mój ZUS Wałbrzych nie przysłał mi jednak druku ERPO ani żadnej dodatkowej informacji co dalej, tylko samą nową decyzję, przeliczoną podobnie jak Pani. Co powinnyśmy zrobić w tej sytuacji: czy się odwoływać, że nie przeliczyli tylko powielili stan z 2015 r. czy składać wniosek o przeliczenie? I kiedy ewentualnie przeliczać już czy w lipcu?

      Usuń
    2. W wyniku wznowienia postępowania wyliczyli ep. wg stanu kontakon dzień wydania poprzedniej zamieszonej decyzji (bez umniejszania o pobrane wcześniej emerytury).
      Druk ERPO został za pewnie dołączny ze względu na pracę po 2015 i na koncie odłożyły się dodatkowe składki, które umożliwiają ponowne przeliczenie.

      Usuń
    3. Do pani z godz 19.22 w jakim miesiącu jest pani urodzona ,że dalsze życie w2015r.jest 234,8 .U mnie w 2015r. dzielili przez 253 dalsze trwanie życia.

      Usuń
    4. Coś nie tak z tymi tablicami dożycia. Ja mam decyzję z lipca 2014 i dzielili przez 252.

      Usuń
  37. Proszę jeszcze napisać który to ZUS?

    OdpowiedzUsuń
  38. ZUS Białystok

    OdpowiedzUsuń
  39. Jestem w takiej samej stacji jak pani z godz.19.22 tylko źe zus nie przysłał mi druku .czy powinniśmy odwoływać się od decyzji i razem z odwołaniem składać druk erpo .czy wycofać wniosek o wznowienie i dopiero wnosić o ponowne obliczenie emerytury.
    Zus pisze pani o uwzględnienu składę a co z z dalszym trwanie źycia. Jeźeli na te tematy macie jakieś iforacje proszę o podanie.czas mam krótki.
    Pozdrawiam krystyna

    OdpowiedzUsuń
  40. Najpierw odwoływać. Podnieść, m.in. że składki i kapitał nie zostały przeliczone na dzień decyzji z 2019 r. Wniosku wycofać chyba nie można (czy ktoś z większą wiedzą i doświadczeniem może potwierdzić?), ponieważ czas na złożenie wniosku o wznowienie był tylko do 23 kwietnia, jeśli wycofamy to jakbyśmy go nie złożyły, a decyzja z 2014 się przedawni.

    OdpowiedzUsuń
  41. Na blogu Jotownia są wszystkie informacje.

    OdpowiedzUsuń
  42. Witam. Jestem pierwszakiem i dzis dostałam przyznana mi decyzje ENP od m-ca, w którym złożyłam wniosek tj. 25.04.19r.. Podstawa prawna art.24 ust. z dnia. 17.12.98r.o emer. .....(Dz. U. z 2018 r. poz. 1270 ze zm.) zwana dalej ustawą emerytalna. (....). Obliczenie wysokosci emerytury: " podstawę obl.emerytury stanowi kwota składek na ubezpieczenie emer. oraz kapitału początkowego z uwzględnieniem waloryzacji składek i kapitału początkowego zewidencjonowanych na koncie do końca m-ca poprzedzajacego m-c, od którego przysługuje wypłata emer.. (tj.luty 2019 r.) A więc składki ubezp. emer. + zwaloryzowany kapitał i pomnożone przez srednie dalsze trwanie życia (207,40 m-cy). ... Zaznaczono, że " Wysokość emer.zostala obliczona zgodnie z zasadami określonymi w art. 26 ustawy emerytalnej. Wybrano dla mnie korzystniejsze średnie trwanie życia. Emerytura wrosła o ponad 60%. (ZUS Wałbrzych). Tak w skrócie pisze, może takie informacje się przydadzą. Pozdrawiam gorąco. Trzymam kciuki za wszystkie Panie 53 i nie spoczywam na laurce lecz wspieram czynnie moje kolezanki 53 i 52, które też mają te same problemy. Wiesława Boczar z Jeleniej Gory

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po przejściu na emeryturę wcześniejszą nie pracowałam. Jestem na emeryturze wcześniejszej. Czy jest sens składać wniosek o przeliczenie emerytury na powszechną Agata

      Usuń
    2. Witam. Moja droga to nic Cię nie kosztuje, więc zabieraj się szybko do składania wniosku bo nikt za Ciebie tego nie zrobi - pamiętaj więcej za nami niż przed nami. Wiesława z J. G.

      Usuń
    3. jeżeli wcześniej nie składałaś wniosku o emeryturę powszechną to jesteś w komfortowej sytuacji jako "pierwszak" dostałam ponad 1000 złotych netto nie wiem na co czekasz, chyba na to żeby ten bardzo korzystny przepis się zmienił na gorszy?w lipcu będzie jeszcze więcej ale ja bałam się ryzyka i złożyłam w marcu i dostałam z wyrówmaniem od tego miesiąca ala pol

      Usuń
    4. Oczywiscie,że składać.Będzie przeliczona jako pierwszorazowa i na pewno korzystnie

      Usuń
    5. Witam. Ja jestem też w bardzo podobnej sytuacji co Pani Wiesława, Złożyłam wniosek 29 marca, decyzji nie mam już się niepokoję.Pani Wiesławo czy Pani pracowała na wcześniejszej emeryturze? Nie wiem skąd takie różnice w wyliczeniach. Dostała Pni super podwyżkę, tak trzymać.Pozdrawiam.

      Usuń
    6. Witam. Po przejściu na emeryturę wcześniejszą nie pracowałam. W informacj o mojej decyzji przytoczyłam cytaty uzasadniające jej pozytywne rozpatrzenie. Proszę się nie denerwować na pewno będzie dobrze. Niepokój też mnie trapił kiedy Panie 53 wprowadzały swoje przeliczniki na zasadzie " moim zdaniem tak powinno być, a nie inaczej". Proszę uzbroić się w cierpliwość i czekać. Proszę pamiętać, że jakby co można działać dalej. Wiesława B. z J. G.

      Usuń
  43. Do powyzszego wpisu - wniosek złożyłam 25 marca, a pomyłkowo wpisałam, że 25 kwietnia. Pozdrawiam. Wiesława Boczar z Jeleniej Gory

    OdpowiedzUsuń
  44. Z jakiego jest Pani miesiąca?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Sierpień - trzecia dekada. Proszę być cierpliwa i powodzenia. Ja w to nie wierzyłam i za bardzo nie wierzę dopóki nie będę miała w reku. Ale decyzja jest. Wiesława B. z J. G.

      Usuń
  45. A ja złożyłam wniosek 28 marca br - "pierwszak" i do tej pory pisma nie otrzymałam, może dzisiaj, bo podobno decyzja jest z dnia 29 kwietnia br i nawet została wysłana ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Moja decyzja jest datowana dn.29.04.2019, a otrzymałam 08.05.2019r. (winowajcą to poczta, no bo kto inny) Pozdrawiam Wieslawa B. z Jeleniej Góry.

      Usuń
    2. Nie piszesz czy korzystna

      Usuń
    3. Ja złożyłam pismo 25.03.2019r ZUZ Opole odpowiedzi brak.

      Usuń
    4. Witam anonimowy 9 maj godz. 10 oo odpowiedz powyzej z 8 mają godz. 23 58 (dość obszerna). Pozdrawiam Wiesława B. z Jeleniej Gory

      Usuń
    5. Hej Dziewczyny, to ja pierwszak z 9 maja co to 28 marca złożyłam o emeryturę powszechną pierwszy raz. Po telefonie do COT w dniu 7 maja dostałam odpowiedź że i owszem naliczona i decyzja wydana została w dniu 29 kwietnia, ba nawet wtedy została wysłana - tyle info ustna, 7 maja drugi telefon w tej samej sprawie i info że decyzja wydana 29 kwietnia, no to jak napisałam powyżej że czekam, to czekałam...w tzw miedzyczasie tzn przed 8 maja wysłalam info po posłach itp, bo jak się trzymać to wespół zespół bez wzgledu na to która w jakiej sytuacji jest...i czekam, w piątek tj 10 maja list dotarł ale z datownikiem na znaczku - 7 maja!!! czyżby to jednak nie wina poczty tylko człowieka w zusie? ??zostawiam tę sprawę, bo ...emerytura po raz pierwszy naliczona ENP wzrosła w stosunku do emerytury E ( wypłaconej w miesiącu kwietniu po raz ostatni) prawie o 56% netto, po przyznaniu wcześniejszej emerytury pracowałam cały czas prawie do lipca ( i tu był mój pierwszy błąd, że umowę o pracę rozwiązałam jeszcze w czerwcu, ale nikt nie mówił wtedy, że lepiej w lipcu)2014, jestem z kwietnia 53, średnie dalsze trwanie zycia w ostatniej decyzji to 204,60 m-cy, uwzgledniono w decyzji okresy nieskładkowe za wychowawczy i studia po 1,3... tak że czego chcieć wiecej? nic, chyba tylko tego, że wniosek złozyłam w marcu a nie w kwietniu po dacie urodzin - ale o tym po raz pierwszy dowiedziałam się z wpisów na blogu,
      Mogę tylko życzyć i trzymac kciuki za resztę Koleżanek z rocznika 53 żeby i Wam przeliczyli dobrze, i żebysmy zdrowe jeszcze długo były...

      Usuń
  46. Link do posiedzenia Komisji Ustawodawczej w wersji na youtube (może będzie dla kogoś wygodniej):
    https://youtu.be/uxe5Gm9Jdz4

    OdpowiedzUsuń
  47. Wszystkie decyzje/bubel prawny/ niezgodne z konstytucją wydane w 2013r i z dziwnym wskażnikiem 253,2 powinny być anulowane.W tej chwili po przeliczeniu emerytury z tym wskażnikiem emerytura jest niższa niż wcześniejsza,a przecież mamy 66 lat i wskażnik dożycia powinien być liczony dla tego wieku,a nie dla wieku 60 lat.To musimy zgłosić do senatora Borowskiego.

    OdpowiedzUsuń
  48. Wszystkie decyzje/bubel prawny/ niezgodne z konstytucją wydane w 2013r i z dziwnym wskażnikiem 253,2 powinny być anulowane.W tej chwili po przeliczeniu emerytury z tym wskażnikiem emerytura jest niższa niż wcześniejsza,a przecież mamy 66 lat i wskażnik dożycia powinien być liczony dla tego wieku,a nie dla wieku 60 lat.To musimy zgłosić do senatora Borowskiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja. Jeżeli zus stosuje takie wyliczenie, to nowa emerytura jest niższa od wcześniejszej. I o tym trzeba napisać do komisji senackiej.

      Usuń
  49. Czy jest ktoś z "przedawnionych",kto prosił o przeliczenie emerytury,powołując się na nową okoliczność,jaką jest wyrok TK lub na artykuł 114 i jaką dostał odpowiedż? Wiesia


    OdpowiedzUsuń
  50. otrzymalam decyzje z zuz Olsztyn o przeliczeniu em.nieprzedawnionej z listopada 2015r.Jest wieksza o 350.00zl. z wurownaniem od 01 03 2019r. trwanie zycia wynosi 230,10, jest z 2015r.. lata 2016 ,2017, 2018 sa obiczone po nowemu . naprawienia szkody brak.Alicja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Alicjo, czy składała Pani skargę o wznowienie postępowania w związku z wyrokiem czy o przeliczenie zawieszonej emerytury powszechnej przyznanej decyzją z 2015 r.? Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam Kasia

      Usuń
    2. Pani Alicjo, bardzo proszę odpowiedzieć na pytanie Pani Kasi. Chodzi o to, że chyba jest jakiś myk w piśmie do ZUS. Policzone mam dokładnie tak, jak w pierwszej decyzji oprócz pobranych emerytur. Wszystkie kwoty i wskaźnik życia - taki sam. Pani z ZUS pokrętnie tłumaczyła, że policzyli wg wyroku TK. A przecież tam nie było powiedziane jak liczyć.
      Pozdrawiam

      Usuń
  51. Do Alicji.
    Z którego jesteś miesiąca?Ja z lipca 2015 mam dozycie 245.Co to znaczy że lata 2016 2017 i 2018 są po nowemu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Alicji
      Jak rozumieć, że lata 2016, 2017 i 2018 obliczone są po nowemu. Czyżby podlegały waloryzacji ? Czy pracowałaś po 2015 roku >

      Usuń
  52. Drogie panie. Wszyscy czekają aż nas będzie coraz mniej i będą mieć problem z głowy.Do zus-u zgłosiło się mniej, niewiem czy to nie były poinformowane. Ja startując z kapitału początkowego na dzień chyba 1999 miałam do zycia 209 m-cy , przy obliczeniu kapitału przy decyzji na w 2013 r miałam do życia współ. 250,80 m-cy czyli czym jestem starsza tym przewidują dłuższe życie i to przy niskiej emeryturze żebym się nie przejadla i to gwarantuje długie i zdrowe życie.Walczymy o tą emeryturę a może okazać się że będzie jeszcze niższa a dłuższe życie. Te panie które pracowały byc może będa mieć wiekszą. W miom przypadku z chwilą przejścia na emeryturę w 2013 roku kapitał początkowy i składki przestano już rewaloryzować

    OdpowiedzUsuń
  53. DO ANONIMOWY Z GODZ.17,15. JA JESTEM URODZONA W STYCZNIU.Lata 16.17,18 byly przeliczone bez pomniejszenia oza emeryture wczesniejsza ,ale dozycie tez 230.10. za te lata nie bylo w decyzji wyrownania Alicja

    OdpowiedzUsuń
  54. skladalam skarge 0 wznowienie postepowania i druk O PRZELICZENIE.ROK16,17,18 nie byl waloryzowany, tylko podzielony przez dozycie.pisalam rowniez o naprawienie szkody za te lata,PANI Z ZUSpowiedziala ,ze wyrownania za poprednie lata nie bedzie. Skad takie sumy w prasie to nieprawda, zostalismy wyrolowani. ALICJA

    OdpowiedzUsuń
  55. Bardzo prosze o podpowiedź jestem z przedawnionych złożyłam wniosek o przeliczenie w 2013 r.na powszechna dostałam niższa pobieram wcześniejszą nie wycofałam wniosku teraz dostałam ,że jest przedawniona bo minęło 5 lat.Prosze czy ktos się orientuje w jakiej formie mam złożyć odwołanie do sądu aby uznali.bardzo proszę o pidpowiedz abym czegos znowu nie zrobiła źle.Bozena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez jestem przedawniona i póki co nie widzę nadzieji, złożyłam odwołanie do sądu i nie wiem co dalej . czytam to wszytko i nie widzę jakiegoś jednego rozwiązania. Wszyscy mówią , ze tak nie możebyc, ale co dalej, nawet prawnicy niewiele wiedzą.

      Usuń
  56. Przeczytaj post z dnia 8 maja "Odwołanie do sądu pracy"

    OdpowiedzUsuń
  57. A co w przypadku gdy ZUS w decyzji odmownej na skargę, napisał błędny znak mojej decyzji z 2013r., data się zgadza, a znak niepoprawny

    OdpowiedzUsuń
  58. Ja jako nie przedawniona otrzymałam nowa decyzję ale odwołują mi poprzednią podając znak powszechnej ENP zamiast E wcześniejszej .Podwyżka 50 zł ,ale widocznie ZUS ma jakiś cel że nagle zamienia oznaczenia emerytur.

    OdpowiedzUsuń
  59. Witam, po rozpatrzeniu mojej skargi o wznowieniu postępowania w związku z wyrokiem TK (wzór pisemka dostałam przy okienku w ZUS)
    zyskałam 140 zł wszystko ustalone tak samo jak w decyzji z 2015 r, tylko nie odjęto kwot pobranych emerytur. Jestem z grudnia, średnie dalsze trwanie życia u mnie wyniosło 251,30
    Znak emerytury ENP Jestem w temacie emerytur zielona o wznowieniu dowiedziałam się z tego forum. Bardzo dziękuję.
    Czy mogę jeszcze "coś" z moją emeryturą zrobić? Jadwiga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli decyzja o emeryturze powszechnej została wydana na wniosek z 2015 roku, to niemożliwe, żeby teraz zastosowano wskaźnik średniego dalszego trwania życia wynoszący 251,3, czyli z roku 2013. Sprawdź dobrze sposób ponownego wyliczenia wysokości emerytury powszechnej.

      Usuń
    2. Witam.Ja w roku 2013 miałam wskażnik dalszego życia 253,dwa lata póżnij w2015r.na wniosek o oprzeliczeniu za urlop wychowawczy zastosowali mi również wskażnik 253.Jak to jest z tym przeliczeniem,może mi ktoś wytłumaczy ja jestem ciemna w tych przepisach.cz warto składać wniosek o ponowne przeliczenie

      Usuń
    3. Sprawdziłam,decyzja z 04/2019 w niej pisze tak: decyzję z 07/2014 oraz 12/2015 uchyla się w zakresie ustalenia wysokości emerytury średnie dalsze trwanie życia wynosi 251,30. Zus rozpatruje skargę o wznowienie postępowania w związku z wyrokiem TK i ponownie ustala emeryturę od miesiąca w którym zgłoszono skargę. Jadwiga

      Usuń
  60. Moje drogie ZUS przelicza emerytuty nie przedawnione ale zadnego wyrównania ma nie być ,czy macie jakiś wzór do Sądu o naprawienie szkody za 5 lat
    Grażyna

    OdpowiedzUsuń