27 maja 2019

Dalsze uwagi do projektu ustaw

              Kolejna opinia pani urodzonej w 1953 r., przesłana do zespołu w Biurze Legislacyjnym, odpowiedzialnego za projekt ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z FUS.

         Która to już ustawa o zmianie ustawy, dotycząca emerytów i rencistów? Ponad setna! Czy można wymagać od obywatela, emeryta, żeby śledził kolejne zmiany w przepisach emerytalnych?


            Drodzy Państwo, przesyłajcie opinie do projektu ustawy, opisując krótko swoją sytuację i domagając się zmiany w przepisach emerytalnych. Piszcie do  do posłów, senatorów, przedstawicieli związków zawodowych, do Rzecznika RPO.

Formularz konsultacji społecznych

https://www.senat.gov.pl/prace/senat/proces-legislacyjny-w-senacie/inicjatywy-ustawodawcze/formularz,91.html



https://www.senat.gov.pl/prace/senat/proces-legislacyjny-w-senacie/inicjatywy-ustawodawcze/inicjatywa,91.html












     

32 komentarze:

  1. Drogie Panie, mam wielką prośbę. Jeśli opisujecie swoją sytuację czy prosicie o poradę, piszcie na początku swojego komentarza imię, czy jakiś pseudonim (bez logowania). Pozwoli to łatwiej rozmawiać, czy udzielać porad.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dorota
    Jolu jestem nieprzedawnionych i decyzja zus jak u wszystkich pań.
    Odwołała się do sądu.
    Analizując dokumenty stwierdziłam źe w wyliczenia kapitału początkowego brakuje mi dwa miesiące okresu zatrudnienią .
    Wysłałam do zUS o przeliczenie kapitału i o przeliczenie emerytury.
    Czy dobrze zrobiĺam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze zrobiłaś.
      Czy dostarczyłaś do ZUS dokumenty o brakujących okresach zatrudnienia?
      Odezwij się na blogu po otrzymaniu decyzji z ZUS.

      Usuń
  3. Myślę, że nie wszystkie petycję są publikowane np. mojej nie ma a mam potwierdzenie na maila ze otrzymali, wysłałam również do Ministerstwa i przez messengera do p. Rafalskiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia
      Mojej tez nie ma a i potwierdzenia na maila jeszcze nie dostałam

      Usuń
    2. Myślę, że uwag jest już bardzo dużo. Przestali je podawać. Ale wszystkie muszą trafić do raportu.
      Warto pisać do różnych osób, to jest chyba nasza ostatnia szansa na wyższą emeryturę.

      Usuń
  4. Jadwiga.Napisałam do Borowskiego że w wywiadzie mówi nieprawdę chwaląc ustawę. Napisałam do OPZZ solidarności aby wydając opinie najpierw przeczytali nasze uwagi z życia wzięte.

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę że wygrana w EP będzie z korzyścią dla nas, chociaż to niewielki % ale zawsze Tusk zabrał to może PIS odda. Przed nimi jeszcze wybory do naszego parlamentu d, powinni mieć to na uwadze.Trzeba bombardować Rafalską choć nie weszła do EP może się tym zając .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieprawda, dostała mandat do EP, więc można pisać na Berdyczów!

      Usuń
  6. Marianna. Pani Jolu moja koleżanka jest przedawniona zlozyla do ZUS o wznowienie postępowania w związku z wyrokiem TK a teraz nie chce się odwołać do sądu bo czeka na Ustawę proszę mi powiedzieć czy dobrze robi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekonaj koleżankę, żeby złożyła odwołanie do sądu. To tylko troszkę fatygi, jedno pismo.
      Nie jest dobrze, by decyzja odmowna z ZUS się uprawomocniła.
      Dzisiaj, najpóżniej jutro napiszę, jak się zachować w sądzie, a nawet, co zrobić, by do sądu nie iść.
      Prawda jest też taka, że ustawa prawdopodobnie załatwi sprawę przedawnionych. I będzie mona złożyć wniosek do ZUS o przeliczenie emerytury.
      Walczymy teraz o to, by w ustawie znalazł się zapis o korzystnym przeliczeniu emerytury dla wcześniejszych emerytek, żeby miały takie podwyżki, jak te panie, które po raz pierwszy otrzymują decyzje o emeryturze powszechnej.
      Jest tylko jeden problem. Nie wiadomo, kiedy ustawa zostanie uchwalona, czy parlament zdąży to zrobić jeszcze w tej kadencji.
      A sprawy w sądzie na pewno przedłużą ważność naszych wniosków do ZUS.

      Usuń
    2. W tym artykule pisze że w tej kadencji będzie uchwalona ustawa https://gazetaprawna.pl/

      Usuń
  7. Pani Rafalskiej już nie będzie w rządzie

    OdpowiedzUsuń
  8. Obecność S sądzie pracy jest chyba nieobowiązkowa

    OdpowiedzUsuń
  9. Zamieścili nowe opinie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dana
    Jestem przedawniona moja sprawa w sądzie w tym tygodniu obecność obowiązkowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A przecież obecność w sądzie miała być nieobowiązkowa, ja do 'swojego' sądu mam ponad 50 km nie jestem zmotoryzowana z komunikacją też problem więc co będzie jak nie pojadę?

      Usuń
    2. Spokojnie, Maju. Podam na blogu pismo procesowe z wnioskiem o zawieszenie postępowania. Będzie je trzeba wysłać do sądu po otrzymaniu wezwania.

      Usuń
  11. Ukazały się moje dwie petycję wysłane do Senatu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ukazały się moje dwie petycje wyslane do Senatu. Jutro moje dwie koleżanki 53 pierwszaki też będą wysyłać mimo, że dostały już bardzo pozytywne decyzję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogusiu, już zaktualizowałam powyższy post o nowe uwagi do projektu ustawy. I Twoje też są.
      Wystarczy kliknąć w nie i po zapisaniu na własnym komputerze można je przeczytać.

      Usuń
  13. Jeżeli będzie uchwalona ustawa dla r 53 tylko po to,aby przeliczyć emerytury z 2013,2014 i że wsk.dozycia 250 to i tak dalej pozostaniemy na wcześniejszych,a ustawodawca jakby nie rozumiał,że takie przeliczenie nie ma żadnego sensu.No ale zadanie będzie wykonane,a pieniądze zostaną w budżecie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pani Jolu prosimy jak najszybciej wzór zawieszeniapostepowaniaprocesowego bodostajemy już wezwania do sadu Z góry dziekýujemy

    OdpowiedzUsuń
  15. Coś mi się wydaje, że do końca życia zostaniemy na wcześniejszej emeryturze mając 66 lat i ponad 40 lat stażu pracy. Śledzę wypowiedzi w prasie, to odnoszą wrażenie, że nie wszyscy mają wiedzę o naszej ustawie. Pozdrawiam Grażyna

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam. Prawdopodobnie tak będzie, dużo szumu walki, uruchomiania sądów a dostaniemy albo 10 zł albo nadal wczesniejsza. Trzeba było byc europosłem który za j kadencję tj. chyba 5 lat dostanie emerytury 6,5 tysiąca, nie mówiąc o odprawach i innych profitach.
    Nami poniewieraja jak tylko sie da. Pozdrawiam i życzę miłego dnia. Zyta

    OdpowiedzUsuń
  17. Występując do ZUS o informację o stanie mojego konta na dzień 31.XII.2015r, dostałam pismo gdzie w poz.6 była tabela z hipotetyczną emeryturą na podstawie zaewidencjonowanych składek i kapitału.Tabela wyszczególnia ile bym miała emerytury w wieku 60,61,62,63,65 lat. Pod spodem tabeli małym drukiem jest napisane: dla ubezpieczonego, który przekroczył wiek emerytalny i nie wystąpił o ustalenie emerytury,hipotetyczną emeryturę podaje się dla jego faktycznego wieku oraz kolejnych pięciu lat. Moje pytanie brzmi: dlaczego w tym piśmie dla mnie z rocznka 1951 nie ma wzmianki,że w momencie wystapienia o emeryturę powszechną będą mi potrącane wszystkie wcześniejsze emerytury. Ja wnioskuje , że jeśli później wystąpię o emeryturę , to będzie według tabeli wyższa, choć tracę na późniejszym wystąpieniu biorąc kilka lat niższą.

    OdpowiedzUsuń
  18. KASIAM - bardzo proszę o radę
    mama i teściowa przedawnione rocznik 1953 i obie z sierpnia, sytuacja emerytalna dokładnie taka sama (ZUS Szczecin), złożyłyśmy skargi i obie dostały odmowę bo przedawnione, następnie złożyłyśmy wnioski z art. 114 i tu dziwna sytuacja: teściowa dostała decyzję odmowną bo przedawniona a mama nie dostała jeszcze odpowiedzi. Bojąc się że decyzja zaginęła na poczcie, pojechała wczoraj do ZUS i pani powiedziała, że jej sprawę przekazała do wydziału obsługi prawnej bo nie wiedziała co z tym zrobić i ma cierpliwie czekać na decyzję z ZUS.
    Co teraz mamy zrobić? Złożyłyśmy również w między czasie wniosek o przeliczenie przy zastosowaniu korzystniejszego wariantu i odwołanie do sądu od tej pierwszej decyzji ZUS. Przygotowałam drugie odwołanie do sądu od drugiej odmownej decyzji na art. 114. Czy powinnam złożyć to drugie odwołanie teściowej z art 114 do sądu czy lepiej wycofać wniosek? Z mamą to chyba musimy jeszcze czekać aż odpiszą na art. 114?

    OdpowiedzUsuń
  19. Chciałam pracować do 2013 roku bo wcześniej w 2007 rozpoczęłam studia ekonomiczne naciskano w pracy, że powinnam takie mieć .Ale gdy wyszła ta ustawa to szybko zmieniono front i sugerowano bym poszła na tę emeryturę nie miałam pleców były naciski bałam się podłożenia świni więc poszłam w grudniu. Na wygnanie ponosząc dodatkowe koszty. Tak się traktuje kobiety.matki Polki w tym kraju, a rozdawnictwo kwitnie za niemanie chęci do pracy itd. Pozdrawiam i czekam choć temu rządowi nie wierzę

    OdpowiedzUsuń