Strony

16 lipca 2019

Projekt ustawy emerytalnej - informacje




U C H W A Ł A

               S E N A T U R Z E C Z Y P O S P O L I T E J P O L S K I E J

z dnia 12 lipca 2018 r.

w sprawie wniesienia do Sejmu projektu ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych

Na podstawie art. 118 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r., Senat wnosi do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej projekt ustawy  o zmianie ustawy   o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
Jednocześnie upoważnia  senatora  Marka  Borowskiego  do  reprezentowania  Senatu  w pracach nad projektem.




MARSZAŁEK SENATU


Stanisław KARCZEWSKI





INICJATYWY USTAWODAWCZE

Projekt ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych

Projekt ustawy ma na celu przywrócenie większej podstawy obliczenia emerytury ubezpieczonym, którzy pobrali wcześniejszą emeryturę bez obiektywnej wiedzy, że kwoty wcześniej pobranej emerytury pomniejszą emeryturę powszechną
·         15 maja 2019

Wniesienie projektu

przedstawiciel wnioskodawcy senator Marek Borowsk

i

·         17 maja 2019

Skierowanie projektu do:

– Komisji Ustawodawczej
– Komisji Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej
Termin na przygotowanie sprawozdania upływa 1 lipca 2019
·          
Opinie instytucji i organizacjiKonsultacje społeczne

·         I I czytanie

·         14 czerwca 2019

178. pos. Komisji Rodziny, PolitykiSenioralnej i Społecznej oraz 336. pos. Komisji Ustawodawczej

Wniosek komisji: o przyjęcie projektu z poprawkami w formie tekstu jednolitego

·          
Konsultacje społeczne


·         II czytanie

·         11 lipca 2019

82. pos. Senatu

Skierowanie projektu do komisji w celu ustosunkowania się do zgłoszonych w toku dyskusji wniosków
·         12 lipca 2019

181. pos. Komisji Rodziny, PolitykiSenioralnej i Społecznej oraz 344. pos. Komisji Ustawodawczej

·         III czytanie

·         12 lipca 2019

82. pos. Senatu

Podjęcie uchwały o wniesieniu do Sejmu projektu ustawy
upoważniony do reprezentowania Senatu w dalszych pracach senator Marek Borowski


204 komentarze:

  1. Moja koleżanka bardzo prosi o przeliczenie emerytury na danym przykładzie po ustawie jest wystraszona ze nic nie zyska A ja nie umiem jej pomoc A chciałabym bo jest bardzo chora

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę podać dane z decyzji o powszechna i wysokość em.wczesn.z tego samego roku

      Usuń
  2. Z decyzji pierwszej o emeryture z 2013-2014rprosze dodać kwotę kapitału i składek i podzielić przez ilosc mcy do życia.Te dane ma w tej decyzji.Wyjdzie jej kwota emerytury powszechnej brutto jaka jej by sie należała w roku 2013-2014.Później porównać do kwoty emerytury wczesniejszej która ma w decyzji w 2013-2014.Jezeli emerytura ta wyliczona powszechna jest wyższa od wczesniejszej to bedzie miała zysk i rekompensate.A jakby pani podała kapitał i skladki i mce dozycia z tej decyzji oraz kwote emerytury wczesniejszej z tej decyzji to oblicze w przyblizeniu.


    OdpowiedzUsuń
  3. Kwota skl 33476,33 kapital 371547,76 średnie życie 254,50 potracone skladki 77708,15 równa się 1286,11 nie wiem czy to brutto czy netto bo nic więcej na decyzji nie ma

    OdpowiedzUsuń
  4. Kapitał początkowy to trzeba chyba brać z czerwca 2015 ponieważ został przeliczony urlop wychowawczy, tak mi się wydaje.Proszę o potwierdzenie czy dobrze myślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze Pani myśli,można więc podać dane z 2015r i wyliczyć powszechna ale trzeba ją porównać do wys.wczesn z 2015 r.

      Usuń
  5. Proszę sprawdzić na tej decyzji wyżej ,czy jest pkt.1 Obliczenie wys.emerytury zgodnie z art.53 i tam będzie podana kwota em.wcz.Prosze odszukać i podać nam tutaj., Grażyna

    OdpowiedzUsuń
  6. Sprawdziłem to było na r2015 A na 2013 skladki33476,33 kapital 350603,12 po br skl77708,15 przeżycie 254,50 emerytura 1203,82

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na podstawie dostępnych danych można wyliczyć e.powsz.na 2016 r tj kwota 1591,45 brutto ale sama ta kwota nic nie mówi ,trzeba ją porównać do e.wczes z 2015 r

      Usuń
    2. Sorry miało być na 2015 r a nie 2016

      Usuń
  7. Witam, w odpowiedzi na odwołanie od decyzji, które złożyłem poprzez ZUS do sądu, ZUS napisał że w 2013r. wstrzymał wypłacanie emerytury powszechnej, a wypłacał nadal emeryturę wcześniejszą. Czy ZUS nie powinien o tym napisać w decyzji z 2013r. lub jakoś o tym poinformować ?? Zastanawiam się bo znak sprawy jaki jest używany wszędzie w odniesieniu do decyzji o przyznaniu emerytury powszechnej to ENP/25/32....
    Piotrek.

    OdpowiedzUsuń
  8. Może źle napisałem chodzi mi e emeryture na rok 2013 bo Marta jest przedawniona owszem trudno się z nią porozumieć bo przeszła udar dane podalem o 11,02 przepraszam i proszę jeszcze raz policzyć dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powszechna na 2013 r 1509,15 brutto ale to nic nie mówi bez porównania tej kwoty do wcześniejszej z 2013 r

      Usuń
  9. Wczesniejsza1203zl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta kwota 1203,82 to jest wys.emerytury powszechnej po odliczeniu pobranych emerytur a nie wysokość em.wcz.z2013 r

      Usuń
  10. To ta pani po ustawie skorzysta 306 zł brutto na mc i rekompensatę za 6 lat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to 306,00 będzie chyba waloryzowane o roczne wskaźniki, tak jak roczne waloryzacje emerytur, czyli docelowo będzie jeszcze wyższa należna teraz emerytura po ustawie naprawczej. No i jednorazowe wyrównanie za kilkadziesiąt miesięcy.

      Usuń
    2. Ale Pan nie podał kwoty emerytury wcześniejszej, w ogóle galimatias w tych kwotach, więc to chyba nie tak.
      Wyliczenie: składki + kapitał początkowy, nie odliczamy pobranych emerytur i cxałość dzielimy przez lata dożycia, wszystkie dane z decyzji o em. powszechnej. to co wyjdzie porównać z kwotą em. wcześniejszej z tego roku, w którym wystąpiono o em. powszechną. Jeżeli wyższa, to kwotę nadwyżki waloryzować wskaźnikami waloryzacji rocznych emerytur, to co wyjdzie dodać do em. wcześniejszej z tamtego czasu i dopiero to jest kwota należnej emerytury powszechnej.

      Usuń
    3. Po co waloryzować nadwyżki i dodawać do ew z okresu wystąpienia o ep, skoro prościej jest obliczoną ep bez potrącenia z kapitału wypłaconych ew, całą kwotę tej ep waloryzować corocznie aż do 2019 i to będzie aktualna ep.
      Natomiast suma różnic miesięcznych zwaloryzowanych corocznych ep i ew da kwotę rekompensaty.

      Usuń
  11. W imieniu Marty bardzo serdecznie szanownym paniom dziękuję Janek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest tak . Kwota. 1203,82 którą pan podał to nie wcześniejsza z 2013r a powszechna z 2013 r liczona z potrąceniem pobranych erytur

      Usuń
  12. Powszechna bez potrąceń 1509 po potraceniach składek 1203

    OdpowiedzUsuń
  13. To która jest wczesniejsza bo już nie wiem

    OdpowiedzUsuń
  14. Do anonima godz 12 34 chciałem pomóc Marcie mnie to nie dotyczy bardzo dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  15. Na pierwszej decyzji 2013 jest podana kwota emerytury powszechnej brutto po potrąceniach i wczesniejszej brutto na której emeryt został,to ta kwota 1203 zł ktorej emerytury dotyczy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do 12.41 kwota brutto to jest kwota przed potrąceniami a kwota netto to jest kwota po odliczeniu podatku itd. czyli to co jest do wypłaty



      Usuń
    2. Ja miałam na mysli kwotę emerytury powszechnej brutto po potraceniu wczesniejszych emerytur.

      Usuń
    3. Miałam na myśli po potraceniach wczesniejszych emerytur.

      Usuń
  16. Ja mam podobnie, ale wyszła mi według mojego wyliczenia z decyzji luty 2013 r tylko podwyżka 43,87 zł nie waloryzowałam. Być może coś źle liczę:( poproszę również o pomoc :) 25091,86 zł - składki na koncie z uwzględnieniem waloryzacji ,382788,88 zł-kwota zwaloryzowanego kapitału początkowego ,81179,12 zł-suma kwot pobranych emerytur po uwzględnieniu kwoty wypłaconego wyrównania . Srednie dalsze trwanie życia -254,10 m-cy . Wyliczona kwota emerytury wynosi 1285,72 zł a po waloryzacji od 01-03-2013 1337,15 zł. ..ponieważ jest to świadczenie mniej korzystne ,emerytura będzie wypłacana w dotychczasowej wysokości po waloryzacji od 01-03-2013 r 1561,33 zł. Z góry dziękuję za pomoc:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko policzyłaś prawidłowo, pomocy nie potrzebujesz.

      Usuń
  17. Super napisane konkretnie czyli pani emerytura wczesniejsza z 2013 r wynosi 1561.33 brutto.Po ustawie wychodzi pani emerytura powszechna 1605.19 brutto czyli za mc zyskuje pani 43.86 brutto plus waloryzacja za lata 2013 do 2019 oraz ewentualnie za urlop macierzynski wyższy wskaznik i rekompensata za 6 lat.

    OdpowiedzUsuń
  18. według mnie dobrze wyliczone, trzeba jeszcze się pobawić w zwaloryzowanie tej kwoty, czyli waloryzacja za 2013 + waloryzacja w 2014 i tak dalej aż do 2019. Tabele z wskaźnikami waloryzacji rocznej są na stronie ZUS https://www.zus.pl/baza-wiedzy/skladki-wskazniki-odsetki/wskazniki/waloryzacja-skladki-i-kapitalu-poczatkowego/wskazniki-waloryzacji-rocznej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w/g mnie to waloryzacja będzie wskażnikami odnoszącymi się do emerytur i rent

      Usuń
    2. pod tym adresem są na końcu strony podane wskaźniki waloryzacji rocznej ogłaszanej przez prezesa GUS.

      Usuń
    3. to co piszesz dotyczy składek i kapitału przed ustaleniem emerytury, natomiast jeżeli jest ustalona emerytura to jest waloryzowana wskażnikami dot. rent i emerytur.

      Usuń
    4. do 16 lipca 2019 14:15

      niekoniecznie, pan Goły wyjaśnił,może być waloryzowany kapitał emerytury zawieszonej

      Usuń
    5. Nie sądze żeby tak było ale się niedługo o tym przekonamy,Pozdrawiam

      Usuń
    6. Pan goły nie jest prawnikiem ale należałoby sprawdzić czy tak jest. Pisał na blogu? Przeoczyłem.

      Usuń
    7. Ostatnie lata waloryzacja kapitału i emerytur się bardzo różni na korzyść kapitału.

      Usuń
    8. Pisał na Jotowni, a tutaj, w poprzednich postach, co najmniej dwa razy jego ten komentarz był wklejony

      Usuń
  19. Te rekompensaty, które proponują zwracają się po najpóźniej po 3 miesiacachprzy przeliczeniu jak pierwszakom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety tak,tylko pierwszakom się udało miały to szczęście,że nie złożyły wniosków tak to w życiu bywa...

      Usuń
  20. moje dane z decyzji 2013r. kwota składek zewidencjonowanch na koncie z uwzględnieniem waloryzacji wynosi- 78775,34
    kwota zwaloryzowanego kapitału początkowego wynosi - 317770,06
    średnie dalsze trwanie życia wynosi 254,10
    wyliczona kwota emerytury wynosi 1223,73
    Emerytura wyliczona zgodnie z art 26 jest niższa od dotychczas wypłacanej pozostawiono wyższą bez zmian. czyli w wysokości 1716,41
    Proszę o pomoc - czy mogę na coś liczyć czy jak zawsze jestem na przegranej. Pozdrawiam Zosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi ale na podstawie tego projektu ustawy nic nie dostaniesz

      Usuń
    2. Dziękuję za informację - tak myślałam ,ale chciałam się upewnić.Pozdrawiam.

      Usuń
    3. Proszę się nie sugerować ta wypowiedzią,bo dane podane przez panią są nieprecyzyjne i tak naprawdę nie da się nic oszacować,pozdrawiam Grazyna

      Usuń
    4. Grażyno a co ci brak w tych danych

      Usuń
    5. Wg mnie wychodzi 1560, jest więc niższa od wcześniejszej w wysokości 1716.

      Usuń
    6. Nie wiem o co Ci chodzi gdzie jest brak precyzji wszystkie dane spisałam z decyzji z 2013 r. co mam jeszcze wpisac?? Żeby było precyzyjnie?? Pozdrawiam Zosia

      Usuń
  21. Tak Ci wyszło jak i mnie musimy czekać na drugi projekt ustawy w drugim życiu pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tak...Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Mi też nic,wyliczylam. Smutno, Pozdrawiam Natalia

      Usuń
    3. A może jeszcze coś zrobić tym życiu. Może jeszcze po wysyłać trochę listów. To nic nie kosztuje. Ja cały czas z małymi przerwami na czytanie wysyłam, wysyłam, wysyłam.

      Usuń
    4. Wczirsh eysksksm pidmo do Kancelarii Rady ministrów na Facebooku przez aplikacje Messengera i nawet nie odczytane bo ikonka nie zmieniła statusu.Natalia

      Usuń
  22. Natalka zabrali nam 5 lat temu i żyjemy z głodu nie umarlysmy to i teraz jak Bóg pozwoli przeżyjemy wydaje mi się że zbiorowy pozew do Strasburga dał by nam rację i jakieś prawo Gienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie stracimy możemy zyskać. Gieniu też takie jest moje zdanie.

      Usuń
    2. Ja też uważam, że zamiast biadolic nad rozlanym mlekiem należy się zapoznać z tym jak się zabrać do dalszego działania. Za dużo tracimy aby się poddać. Jak zwykle cześć jest bardziej zorientowana i aktywna, ale jak coś się zacznie klarowac to i inne się włącza. Jednorazowa rekompensata nie może być przeszkodą, rzucili nam ochlap, żeby cześć zaspokoić. Po przeliczeniu jak pierwszorazowym rekompensata zwróci się po kilku miesiącach. Chyba warto zawalczyć

      Usuń
    3. Za co bidule pojedziecie do Strasburga?

      Usuń
    4. Spokojna Twoją..... Mamy więcej niż się komuś wydaje raz w roku lub i dwukrotnie bywam na wakacjach Włochy lub Espania. Trzeba mieć kasę i znać języki.

      Usuń
    5. Autostopem

      Usuń
    6. Wynajmiemy pewnego obrótnego Pana, który tak się upominal o rekompensaty dla nas to pewnie nam sprawę w Strasburgu też pomyślnie załatwi.

      Usuń
    7. Widać jaką macie kasę po kapitale i składkach.
      Wątpię, aby na stopa ktokolwiek zabrał babcię przed 70-tką.

      Usuń
  23. Mam pytanie. 60 lat skończyłam w marcu 2013. Wniosek ze względu na dodanie mi 1 m-ca, mogłam złożyć dopiero w kwietniu. W kwietniu były dla mnie mniej korzystne tablice dalszego zycia niż w marcu. Po ustawie cofającej zwiększony wiek emerytalny, podobno można wybrać czy tablice z daty wniosku, czy z osiągnięcia wieku emerytalnego. Jeżeli będę wnosić o tablice z marca to na co się powołać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na przeliczenie według najkorzystniejszej tablicy, przysługuje każdemu, informacje na stronie zus

      Usuń
    2. dziękuję, sprawdzę

      Usuń
    3. Nie wiem czy każdemu. Ja wystapilam i dostałam odmowę. Chyba musi być jakiś warunek

      Usuń
    4. Do Anonimowy z 16.37,co by było zeby np.co roku każdy by chciał przeliczyc emeryture z korzystniejszych tablic bo przeciez z każdym rokiem starszy

      Usuń
    5. Taj pisze na stronie Zus:Możesz także wnioskować o ponowne obliczenie emerytury z przyjęciem wartości prognozowanej dalszej długości życia z najkorzystniejszej tablicy, jeśli dotąd nie skorzystałeś z tej możliwości przeliczenia.  

      Usuń
    6. Taki wniosek można złożyć tylko raz

      Usuń
    7. Jakby nie patrzył to du..a z tyłu

      Usuń
  24. Malutka podawała adresy piszcie kobiety zamiast marudzić. Piszcie do Kaczyńskiego Morawieckiego Dudy, Karczewskiego i innych do swoich Posłów. Może w końcu zareaguje. Nie możemy pozwolić na takie niejednakowe przeliczenia w ramach tego samego rocznika. Jednakowe dotychczas emerytury po wyroku TK zróżnicowaly się o ponad 50 procent. Czy oto chodziło w wyroku. O to występowały emerytki? Nie można dopuścić tego bubla do dalszego procedowania.

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam pytanie czy panie które nie podały sprawy do sądu moą liczyc n przeliczenie emerytury w ZUS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli wejdzie ustawa to tak,wszystkie z 1953 r.

      Usuń
    2. Nie wszystkie. Tylko te, które przeszły na wcześniejszą emeryturę przed 6 czerwca 2012 roku, tak jak jest w zapisie ustawy.

      Usuń
    3. To oczywiste ,te co nie były na wcześniejszej raczej nie mają co przeliczać, przeciż cała dyskusja dotyczy wcześniejszych emerytur po wyroku TK.

      Usuń
    4. Anonimowy16 lipca 2019 16:24 Masz racje. Podam przykład. Urodzona październik 1953 r. Dnia 10 czerwca 2012 r. idzie na emeryturę wcześniejszą. W lutym 2014 r. przechodzi na emeryturę powszechną. Ją również dotyczy wyrok TK. Powinno być: przed 1 stycznia 2013 r.

      Usuń
    5. I już jest byk tak się spieszyli,że ustawę spiepszyli!

      Usuń
  26. Co wy macie za problem z data 6 .6.2012r?Ciekawa jestem ilu kobietom rekompensata zwróci się w ciagu 3 miesięcy. Znowu jakieś dziwne wyliczanie.Podziwiam niektóre panie,ze chcą do Strasburga.Musicie mieć "konskie"zdrowie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty z zusu czy z rządu? A właściwie to jedno licho. Ciekawe ile ci płacą za to.

      Usuń
    2. Ano mamy końskie zdrowie do setki nam daleko,póki co jest o co walczyć.

      Usuń
    3. do 16 lipca 2019 16:50

      Ten problem ilustruje np komentarz:
      barbra16 lipca 2019 16:49
      Anonimowy16 lipca 2019 16:24 Masz racje. Podam przykład. Urodzona październik 1953 r. Dnia 10 czerwca 2012 r. idzie na emeryturę wcześniejszą. W lutym 2014 r. przechodzi na emeryturę powszechną. Ją również dotyczy wyrok TK. Powinno być: przed 1 stycznia 2013 r.

      Usuń
    4. Końskie zdrowie jest potrzebne,ponieważ w wieku 66 lat kończymy drugi fakultet z przepisów emerytalnych.

      Usuń
    5. My Panie rocznik 53 jesteśmy szlachetnie urodzone pozytywnie nastawione do życia mamy miękkie serce ♥ i twardą du.. do bicia przez ZUS wytrzymamy Strasburg Gienia

      Usuń
    6. A za te złośliwości karma do Ciebie wróci, może w postaci takich przepisów jakie nam przygotowano. Zycze

      Usuń
    7. A ile z Was o końskim zdrowiu jeszcze zostało tych 140 tys. 60-ciolatek z 2013/2014?

      Usuń
    8. Jak się okazuje jest nas całkiem sporo. Mamy się dobrze i ze Strasburgiem damy radę. Byle kto nam nie przeszkodzi.

      Usuń
  27. proszę przeliczcie moje dane bo sama głupie je a sprawę mam w sądzie 01.08.2019 rok 2013 kap.pocz.178295,89 +SKL.ubezp,351839,93 suma pobranych emer.wynosi ¹529³9,65 dalsze do życie 253 emerytura wczesniejsz w 2013 wynosi 28³2,50 chyba nie mam szans na jakiś grosz ale uewnijcie mnie pozdrawiam Bożena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli podałaś dobre dane to niestety, ale ten kapitał trochę niski. To z decyzji o emeryturze powszechnej
      po waloryzacji?

      Usuń
    2. Unknown16 lipca 2019 16:52
      Coś chyba poprzekręcałaś?

      Usuń
    3. Do Ana Ponawiam prośbę o informacje, jakie formalności są potrzebne aby przejrzeć swoją teczkę w sądzie?

      Usuń
    4. Pójść do sekretariatu sądu i poprosić o wgląd do akt, trzeba pewnie pokazać swój dowód, aby wiedzieli, że ty to ty, podac sygnaturę sprawy w sądzie i usiąść w wyznaczonym miejscu i przeglądać, zapytać czy można zrobić fotokopie np. telefonem, albo poprosić o kopię, ale za to się płaci, niewiele

      Usuń
    5. Dziękuję, Pozdrawiam

      Usuń
  28. Wychodzi powszechna emerytura w 2013 r 2095.39 zł a była pani na wczesniejszej w 2013 r 2832.50 zł.Także zero po ustawie.

    OdpowiedzUsuń
  29. do anonimowego 16:57 to jest decyzja 1merytury powszechnej zwaloryzowanej tylko nie mogę zrozumieć dlaczego em,z kapitału jest o tyle niższa od emerytury wcześniejszej z wynagrodzenia może mi ktoś to wytłumaczyć pozdrawiam Bozena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo co innego się bierze pod uwagę do obliczeń

      Usuń
    2. Tyle razy to już było wałkowane, że aż stało się nudne.
      Poszukać odpowiednich wpisów i poczytać, albo zacząć się dokształcać w ramach uniwersytetu III wieku.

      Usuń
  30. Waloryzacja kapitału i składek zatrzymała się z chwilą otrzymania decyzji Enp i wskaźnik dożycia jest wysoki.A emeryturę wcześniejsza masz wyliczona na starych zasadach .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę, że to tłumaczenie nie wyjaśniło dlaczego są takie duże różnice pomiędzy ew a ep.

      Usuń
    2. Emeryturę wcześniejszą masz wyliczoną "po staremu", czyli z 10 kolejnych najlepszych lat lub z 20 lat najlepszych / tzn.lata z najwyższymi zarobkami/.Emeryturę powszechną wylicza się "po nowemu", czyli z sumy kapitału początkowego i składek podzielonych przez wiek dożycia /w miesiącach/. Stary system był o wiele bardziej korzystny, emerytury tak obliczane są wyższe niż w nowym systemie. W dodatku, jeżeli złożylaś wniosek o emeryturę powszechną np. w 2013 lub 2014r.,to wg nowej ustawy naliczą Ci emeryturę powszechną z kapitału, składek i wskaznika dożycia z roku 2013/2014.

      Usuń
  31. A ja mam cały czas emeryturę E/ nawet po przeliczeniu to jaką mam szanse na powszechną?jestem przedawniona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A skladalas wniosek o em.powszechna może jesteś pierwszakiem?

      Usuń
  32. Witam mial przyjsc termin rozprawy.. A przyszlo takie cos.. O co chodzi.. Sad okregowy itd. W sprawie odwolania pani przeciwko zus o wysokosc emerytury wzywa do przedlozenia odpisu pisma pricesowego z dnia 19.06.2019 dla strony przeciwnej w terminie 7 dni pod rygorem zwrotu pisma.. O co chodzi z tym rygorem zwrotu... Dodam ze chce zrezygnowac ze sprawy czy da sie to teraz zrobic.. Prosze o pomoc dziekuje. Ps chodzi chyba o pismo ktore wyslalam do sadu ze niezgadzam sie i tam argumenty pisalam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdej chwili dopóki nie było rozprawy może pani złożyć wniosek o wycofanie pozwu.Napisać dosłownie 2 zdania podać sygnatury nie jest konieczne pisać z jakiego powodu.2 egzemplarze i poleconym wysłać.Ja też tak zrobiłam.Nawet czytałam w internecie że też przed samą rozprawą można taki wniosek złożyć.Ale uważam ze lepiej wczesniej to zrobic.Sąd ma wtedy obowiązek umorzyc sprawę.

      Usuń
    2. do Przedawniona 16 lipca 2019 18:08

      "wzywa do przedlozenia odpisu pisma pricesowego z dnia 19.06.2019 dla strony przeciwnej w terminie 7 dni pod rygorem zwrotu pisma.."

      Chodzi o to, że odwołanie złożyłaś w jednym egzemplarzu, a składa się w dwóch:
      - jeden dla sądu,
      - drugi dla strony przeciwnej czyli zusu,
      - no i warto mieć trzecią kopię dla siebie.

      Pod rygorem zwrotu, tzn. że jeżeli nie uzupełnisz czyli nie złożysz do sądu drugiego egzemplarza odwołania (odpisu czyli kopii, podpisanego wydruku) to odwołanie zostanie Ci zwrócone i po sprawie.
      Na wycofanie jeszcze masz czas, jak wejdzie ustawa, to będzie wiadomo jak lepiej, do tego nie ma co wycofywać, nawet na samej rozprawie sąd pyta, czy podtrzymujesz odwołanie, to można nawet wtedy powiedzieć, że nie, że wycofujesz.
      Nie wolno działać pochopnie, pod wpływem chwili, tylko rozważnie przekalkulować.

      Usuń
    3. Sąd podał pani termin 7 dni na dostarczenie odpisu pisma procesowego co pani składała stronie przeciwnej czyli Zusowi pod rygorem zwrotu pisma jak pani nie zmieści sie w podanym terminie.

      Usuń
    4. Ja składałam odpowiedź do Sądu w2 egz. i jeden dla mnie. Pewnie dałaś odpowiedź w 1 egzemplarzu

      Usuń
    5. do Przedawniona 16 lipca 2019 18:08

      Wszystkie pisma, jakie się składa do sądu, zawsze w tylu egzemplarzach, aby było dla każdej strony, czy to odwołanie, czy odpowiedź na stanowisko zusu do odwołania, czy pisma wyjaśniające (wszystkie one są dla sądu procesowe).
      No i terminy trzeba przestrzegać, bo w razie uchybienia, nie ma sprawy.

      Usuń
  33. Emeryture wczesniejsza miała pani wyliczona z najwyższego wynagrodzenia z ostatnich 10 lat widocznie było wysokie.

    OdpowiedzUsuń
  34. dziękuje, za wyczerpujacą informację ,wycofuję pozew z sadu jestem przekonana pozdrawiam Bozena

    OdpowiedzUsuń
  35. Z 10 kolejnych po sobie lub z 20 nie kolejnych i który wskaźnik był wyższy ten Pani zastosowali

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po warunkiem, że dostarczyła wystarczającą ilość danych!

      Usuń
  36. Ta ustawa to bubel prawny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jak klepna to wszystkie stracimy. Może zamiast liczyć coś napiszecie i wyślecie. Na przeliczenia przyjdzie czas.

      Usuń
    2. Mimo, że błąd na błędzie błęda błędem pogania

      Usuń
  37. Proszę pomóżcie mi przeliczyć swoją bo.kombinuje i nie wychodzi podam dane kwota skladek114675.05 zwaloryzowany kapitał 368235.07 pobrane emerytury 113960.75 dalsze życie 253.70 a emeryt netto miałam 1639 proszę wyłącznie kobietki elzbieta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyliczenie (114675,05+368235,07):253,7=1,906,47 brutto sprawdź u siebie brutto i porównasz.

      Usuń
    2. sorki 1903,47 brutto

      Usuń
    3. Miałam brutto 1972.62 czyli nie zyskamy nic to co daje nam ustawa to po co ten bubel a gdzie nam dolicza pobrane emerytury bo tyle o tym się mówi i gazety juz powyliczaly niesamowite kwoty no cóż życie to nie bukiet róż elzbieta

      Usuń
    4. Właśnie licząc, nie pomniejszałam o pobrane emerytury. Wyszło 1903,47 brutto Natomiast liczona w 2013-14 r emerytura była pomniejszana o pobrane emerytury tj.(114675,05+368235,07-113960,75):253,7= 1.454,27 zł W związku, ze wyszła niższa Zus nadal wypłacał emeryturę wcześniejszą. Pozdrawiam

      Usuń
  38. /114675,05+ 368235,07/: 253,7 = 1903,47 brutto

    OdpowiedzUsuń
  39. KASIAM
    Pani Jolu albo ktokolwiek kto się zna
    Czy ZUS może uchylić decyzję od której napisałam odwołanie do Sądu za pośrednictwem ZUS?
    Złożyłam wniosek z Art 114 i ZUS wydał decyzję odmowną, więc się odwołałam. Następnie ZUS uchyla swoją decyzję odmowną i wydaje kolejną także odmowną. Po kilku dniach przyszło pismo z ZUS z obsługi prawnej o uchyleniu decyzji i wydaniu nowej w związku z czym moje odwołanie nie zostanie przekazane do sądu.
    Co z tym teraz zrobić? Proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. KASIAM
      dodam jeszcze,że ZUS uchylił swoją decyzję po prawie 2 miesiącach. Czy tak mogą? Wniosek z Art 114 złożyłam 23.04 - decyzja odmowna ZUS z 09.05 - odwołanie do sądu 07.06 - decyzja uchylającą decyzję z 09.05 wydana 02.07 - pismo z obsługi prawnej z 11.07

      Usuń
    2. Mojej koleżanka miała podobną sytuację. Jednocześnie ZUS jej udzielił odpowiedzi, że nie zyska nic z ponownego przeliczenia (nie pomniejszając kwoty o pobrane emerytury). Nadal emerytura powszechna będzie niższa od emerytury wcześniejszej. Pozdrawiam

      Usuń
    3. Zus może uchylić własną decyzję, jeżeli zarzuty odwołania uzna w całości. Na nową decyzję zusu też służy odwołanie. Ona też może zmieniona przez zus i też od niej jest odwołania, itd.

      Wynika to z art. 132 kpa
      Art. 132.
      § 1.Jeżeli odwołanie wniosły wszystkie strony, a organ administracji publicznej, który wydał decyzję, uzna, że to odwołanie zasługuje
      w całości na uwzględnienie, może wydać nową decyzję, w której uchyli lub zmieni
      zaskarżoną decyzję.

      § 2. Przepis § 1 stosuje się także w przypadku, gdy odwołanie wniosła jedna ze stron, a pozostałe strony wyraziły zgodę na uchylenie lub zmianę decyzji zgodnie z żądaniem odwołania.
      § 3.Od nowej decyzji służy stronom odwołanie.

      Usuń
    4. KASIAM
      dziękuję bardzo A mam jeszcze pytanie Jeżeli ZUS wydaje decyzję do pisma z dnia 24.04 i później ją uchyla A ja nie mam pisma z tego dnia tylko z 23.04 to ta decyzja jest ważna? Jeżeli się pomylił w dacie?

      Usuń
    5. Nie pomylił się w dacie, tylko podał date wpływu do zusu, a nie datę która jest na piśmie, liczy się data wpływu, bo napisane pismo może być i pół roku wcześniej, ważne kiedy dotarło do zusu

      Usuń
  40. Wysłałam pismo napisane własnymi słowami do prezesa do Pana Kaczyńskiego na e maila. Natalia

    OdpowiedzUsuń
  41. Nie wierzę w to, że Pan prezes przeczyta pismo. Ma teraz ważniejsze sprawy niż emerytki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. A kto wie może przed snem,jak odpisze to dam znać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pisałam wielokrotnie w czasie konsultacji i teraz. Zero odzewu. Pisałam do wszystkich senatorów tylko z po odpowiedziała, że będą mieć spotkanie w tej sprawie. Teraz wysłałam na adresy od malutkiej. Zero reakcji. Ale się nie poddaję i piszę dalej.

      Usuń
  43. Proszę mi powiedziec art 26 1b zastosowano tylko do emerytek 53, przecież inni też poszli na wcześniejszą emerytture i też została im potrącona w emr. powszechnej, czy im nie należy sie zwrot, czy ustawa dotyczuy tylko emerytek 53, czy to jest w porządtku. Ja tego nie rozumiem, bo mi się wydaje że ustawa i błąd z naruszeniem prawa powinien dotyczyc wszystkich. To wszystko nadaje się do do wysłania do wyższej instancji jak stosowane jest prawo w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  44. Znalazłam decyzję z 2015 po PRZELICZENIU urlopu wych zwiększył się kapital ale nie umiem wyliczyc sklad33476,33 kapital 371547,76 po br 77708 15 lata do 254,50 emeryt1286,11 po waloryzacji 1342 pozostaje na wczes po waloryzacji 1500zl na r 2015 proszę mi pomoc i dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyliczenie (33476,33+371547,76):254,50=1,591,45 zł brutto Pozdrawiam

      Usuń
  45. Proszę o informację ,przeliczam sobie z 2015 r.jestem na wcześniejszej ,czy porównuje się też z 2015 rokiem czy z 2019 ?Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale w 2015 roku był niższy wiek dożycia.

      Usuń
    2. Logika, na chłopski, bo nie na babski, rozum!
      Dane zawsze się porównuje z tego samego okresu, tylko takie dane są porównywalne.

      Usuń
  46. Emerytura powszechna na 2015 r wyjdzie po ustawie 1591.44 zł brutto czyli porównać z wczesniejsza brutto 1500 zł to 91.44 zł zysk plus waloryzacja do 2019 r i rekompensata.

    OdpowiedzUsuń
  47. Do Barbry Szanowna Pani bardzo dziękuję za pomoc i życzę dużo zdrowia anonimowa z godz 20,10

    OdpowiedzUsuń
  48. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  49. Senat jest tym, co pozostałe władze do szlachetnych działań pobudza”
    „Wszelka władza społeczności ludzkiej początek swój bierze z woli narodu”
    Czy te piękne „złote myśli” na stronie Senatu i Sejmu to tylko ozdobniki?
    Senat w ogóle nie wziął pod uwagę ponad 230 uwag emerytek 53 w ramach konsultacji społecznych oraz ponad 500 podpisów obywateli pod petycja w sprawie senackiego projektu ustawy.
    Po wyroku TK bardzo zróżnicowano jednakowe dotychczas emerytury w związku z niejednakowym przeliczaniem emerytkom z jednego rocznika. Budzi to rozgoryczenie, frustrację i niewiarę w instytucje państwowe. Nawet „uszczęśliwieni” korzystnym przeliczeniem nie będą mieć szacunku do Państwa, bo przecież w kolejnej sprawie mogą być w odwrotnej sytuacji. Tak się nie postępuje w stosunku do emerytów, którzy przepracowali po kilkadziesiąt lat. Rozdaje się pieniądze kobietom, które nie odprowadzały wcale składek do ZUS, a nie ma pieniędzy dla tych, które łączyły pracę z wychowywaniem dzieci. To jest karygodne. Nigdy się z tym niepogodzimy.
    Nie chcemy rekompensat, chcemy być jednakowo przeliczone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze napisane.

      Usuń
    2. A moze podpiszemy sie pod tym komentarzem tak jak pod petycja gdzie ta nasza Pani Jola niech sie wypowie

      Usuń
  50. Błąd
    U C H W A Ł A

    S E N A T U R Z E C Z Y P O S P O L I T E J P O L S K I E J

    z dnia 12 lipca 2018 r.

    w sprawie wniesienia do Sejmu projektu ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznychustawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był błąd, jest juz bez błędu: http://orka.sejm.gov.pl/Druki8ka.nsf/Projekty/8-020-1323_2-2019/$file/8-020-1323_2-2019.pdf

      Usuń
  51. Jak ustalić kapitał za 13 miesięcy urlopu wychowawczego . Dzięki za odpowiedź. Stara emerytka Elwira

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 13 x 0.6 % :12 x podstawą kapitału tj wskaźnik zarobków np.110 %x 1220.89 i to co wyjdzie x 209 Eliza

      Usuń
    2. Urlop wychowawczy liczy się po 1,3 jako skladkowy przy obliczaniu em.kapitalowej

      Usuń
    3. Zgadza się ale już został policzony jako 0.7 plus 0.6 i wychodzi 1.3

      Usuń
  52. W harmonogramie obrad sejmu nie ma nawet wzmianki p projekcie ustawy czyżby wyrzucili do szuflady

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jutro się okaże. Mogą dopisać. https://forsal.pl/praca/aktualnosci/artykuly/1422030,wyzsze-swiadczenia-dla-emerytek-urodzonych-w-1953-r-emerytury-wysokosc-swiadczen-emerytalnych.html?fbclid=IwAR22i53I1OhhPYm5_LTBLDYbWIlA7v04mDvjhuF6JyrAoqvKi1ZVSRYtmL8 czytamy "Czytamy "W środę uchwałą Senatu ma zająć się Sejm. ©℗"."

      Usuń
    2. I słusznie. Bubel niech wróci do Senatu i uwzględnia uwagi i list emerytek. Cały rocznik przeliczone jednakowo

      Usuń
    3. Nie jednakowo przeliczone, tylko jednolite zasady przeliczeń.

      Usuń
  53. Witam. ZUS w odpowiedzi na odwołanie do sądu pisze, że wypłacał emeryturę wcześniejszą cały czas, bo emerytura powszechna była niższa. Czy taką informacje że bedą wypłacali emeryturę wcześniejszą, nie powinna się znaleźć w decyzji lub jakimś piśmie w 2013r? Może teraz ZUS chce twierdzić w sądzie że nie ma co przeliczać w naszym przypadku bo przecież i tak emerytura wcześniejsza jest wyższa. Jak sprawdzić co było prawdą w 2013r. ? Czy może w sądzie poruszyć ten temat.. Pozdrawiam, Piotrek.

    OdpowiedzUsuń
  54. A czy w tej sytuacji jeżeli przegram w sądzie a na pewno to czy można będzie składać do ZUS o ponowne przeliczenie jak podobno można tylko raz w roku czy lepiej wycofać pozew.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli pytasz o to czy będziesz mógł zrobić przeliczenie po tym jak wejdzie ustawa, to tak, będziesz mógł wnioskować o przeliczenie. O tym mówi ta ustawa. Piotrek

      Usuń
  55. Ja jestem nieprzedawniona,w em.powszechnej w decyzji z maja 2014 r.wyliczono mi;składki-66263,32,-kapitał-306374,76,-kwoty pobranych emerytur-89622,48,średnie trwanie życia to 249,30 m-cy.a kwota emerytury wynosi 1135 24 zł.Odwołałam sie i ZUS uchyla decyzję z 2014 r.i oblicza mi jej wysokość od podstawy niepomniejszonej kwoty pobranych wcześniejszych emerytur na podstawie art.46, więc emerytura w tej decyzji jest nadal świadczeniem mniej korzystnym od dotychczas pobieranej wcześniejszej emerytury,więc będzie kontynuował wcześniejszą. Więc złożyłam wniosek do sądu,nie mam jeszcze żadnych informacji,proszę poradżcie mi czy coś będę miała więcej nic się nie znam.Pozdrawiam.Irena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli dobrze zrozumiałam, kwota 1135,24 to emerytura powszechna wyliczona w maju 2014r. i była niższa od wcześniejszej wypłacanej w tym samym okresie. Z sumy składek i kapitału /bez odliczania emerytur pobranych/ czyli 66263,32+306374,76=372638,08 podzielonych przez 249,3 m-ce dożycia otrzymujemy 1494,73 - to nowa emerutura powszechna, którą trzeba porównać z emeruturą wcześniejszą wypłacaną w maju 2014r. Jeśli kwota 1494,73 jest wyższa - to zysk co m-c i rekompensata, jeżeli jest niższa , to niestety zostaje emerytura wcześniejsza jako korzystniejsza

      Usuń
  56. I sąd tu nie pomoże, liczby nie kłamią.

    OdpowiedzUsuń
  57. Proszę dokładnie sprawdzić jezeli 1135.24 zł to kwota emerytury wczesniejszej brutto z 2014 r to po ustawie wyjdzie pani emerytura powszechna kapitałowa 1494.73 zł brutto czyli zysk miesieczny wyniesie 359.49 zł plus waloryzacja do 2019 r i rekompensata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emeryturę na nowo wyliczona porównujemy z emerytura wczesniejsza za 2019 r.

      Usuń
    2. Co za bzdury!!!
      Ep na nowo wyliczona jest z 2014, to nie można jej porównywać z ew za 2019 - to są dane nieporównywalne.

      Usuń
  58. Niestety podała pani zła kwotę gdyż te 1135.24 to kwota emerytury powszechnej z 2014 r a trzeba emerytury wvzesniejszej na ktorej pani została w 2014r.Czyli moje powyższe wyliczenie jest nieaktualne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysokość do wypłaty em.wcz.wynosiło 1275.07 zł

      Usuń
    2. Jeżeli do wypłaty czyli netto. To w porównaniu do wyliczonej emerytury kapitałowej jest wyższa i nie bedzie rekompensaty niestety i wyższej emerytury

      Usuń
  59. Czy jest mozliwosc przeliczenia wkaznika opieki nad dzieckiem na 1,3 jezeli po nowym przeliczeniu zostaje na emeryturze wczesniejszej.Opieke nad dzieckiem mam przeliczona 0,7.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie emerytury dla kobiet, które nie pracowały tylko zajmowały się dziećmi, a my chociaż pracowałyśmy i wychowywałysmy dzieci nie mamy przeliczonych urlopów wychowawczych i nie będziemy pozostając na wcześniejszej.

      Usuń
  60. I to sa chore przepisy ja rowniez mam zwiekszony kapital ze wzgledu na urlop wych ale mi tego nie doliczyli do em wczesniejszej ale ZUS zawziecie twietdzi ze em powsz.przelicza sie raz to w takim razie co z tym moim powuekszonym kapitalem za wych dzieci? Tez bedzie dozywotnio zawueszony? To cos nie tak z tymi przeliczeniami

    OdpowiedzUsuń
  61. Dzisiaj w pr.2 PYTANIE NA ŚNIADANIE - była rozmowa z przedstawicielem ZUS o nowelizacji super ustawy przygotowanej przez senat i tylko musi zatwierdzic sejm .Pan z ZUS podawał szokujące wręcz przykłady że panie zyskały nawet po 2tyś 700 zł.Zdziwienie ogarnęło nawet prowadzących. Jestem przerażona że media tak nagłaśniają naszą sprawę a my doskonale wiemy ż to jest straszne zakłamanie, bo przecież w większość z nas przy tak uchwalonej ustawie przygotowanej przez senat zostanie na tej samej wcześniejszej emeryturze.Podwyzki i to wcale nie duże otrzyma bardzo mała grupa kobiet. W gazetach również jedno zakłamanie.Może ktoś zna jakiegoś dziennikarza albo wie jak dotrzec do mediów i nasza sprawę przedstawic jak to naprawdę jest i o co sie ubiegamy Iżeby nas sprawiedliwie potraktowali nas przedawnione Chcemy przeliczenia tak jak pierwszakom ,M bys sprawiedliwie.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wtargniemy do studia i pokażemy tabele z faktu. Jakie zróżnicowanie po wyroku TK. GDZIE PRAWO I SPRAWIEDLIWOSC? Kto tu rządzi?

      Usuń
    2. Fla nie.to sa wyliczenia wziete z kosmosu jak moze np salowa po przeliczeniu jaki puerwszorazowa zyskac 900zl przeciez w zyciu by takiej emerytury by niewypravowala na swoim staniwisku podwyzja w geanicach 300-400zl ho rozumiem skad ZUS bierze te wyliczenia

      Usuń
    3. I jeszcze do tego taka fama ile my to zyskamy . Jedno kłamstwo .Już dzisiaj moja koleżanka do mnie dzwoniła ile to my będziemy mieć tej podwyżki , Ja należ e dotych co nie dostaną nic .już mi ktos dobrze przeliczył ,zostaję na wcześniejszej z kwotą 1250 zł.Taką to mamy sprawiwdliwośc Najgorsze jest jeszcze to rozgłośnienie naszej sprawy ale bardzo zakłamanej . bo nowa ustawa nam nic nie wniesie. Co dalej mamy robic żeby publicznie przedstawic naszą sprawę tak bujnie rozdmuchaną a nieprawdziwą

      Usuń
    4. Być może, niektóre emerytki, podobnie , jak ja , mają w swoich teczkach w ZUS-ie cudze akta i panie urzędniczki, nie analizując ich, wliczają cudze kwoty do kwot przeliczanego. Och, gdyby tak zrobiły w moim przypadku. Pewnie dostałabym najwyższą emeryturę powszechną po przeliczeniu. Pozdrawiam. Przedawniona

      Usuń
    5. Wielka szkoda , ze nie poprosili do programu "przedawnione" emerytki. Oj szkoda.... Cała Polska poznałaby jaka jest faktycznie prawda. Jeszcze raz napiszę Otrzymałam odpowiedź z Ministerstwa Rodziny , Pracy i Polityki Społecznej. Napisali "Ponadto Trybunał Konstytucyjny zwrócił uwagę, że ustawodawca powinien wprowadzić odpowiednie regulacje w celu zagwarantowania jednolitych zasad zwrotu świadczeń należnych uprawnionym" Podpisał Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Społecznych Mariusz Kubzdyl Wobec, powyższego może wszyscy odpowiemy na to pytanie, Czy są to jednolite zasady???

      Usuń
    6. Może jakieś Panie z Warszawy wystąpiły y w TVN. Jedynie u nich myślę? I powiedziałby co nas boli.

      Usuń
    7. Już trochę naglosnili. Do mnie dzwonią znajomi z gratulacjami, ile to ja zyskam, bo w telewizji mówili, że po kilka tysiecy nawet. Wyprowadzam ich z błędu, ale czy wierzą? A nie wszyscy mają znajomych z tego rocznika, więc myślą, że to prawda. I tak nas oszukują. Ale te tabele z faktu pokazują jak nas zróżnicowaly po wyroku. TO JEST SKANDAL.Jak im nie wstyd. Tyle lat upominania się,mogliby to naprawić. Na mama plus ile przeznaczył z naszych składek. Czytałam, że bierze ponad 46 tys kobiet,bez składek. A nam nawet wychowawczych nie policzyli korzystnie, i nie policza jak zostaniemy na wcześniejszych. Tak rządzi Prawo i Sprawiedliwość. Głosowałam na nich z całą rodziną od lat. Jestem bardzo rozgoryczona.

      Usuń
    8. Może ktoś nam pomoże napisać jeszcze do RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH,Teraz już po proponowanej ustawie senatu.Jak chcą okraść nas przedawnione emerytki .Miało być równo.

      Usuń
    9. Na jotownie jest wypowiedź Pana Golego, można się zapoznać i ewentualnie wykorzystać w pismie. Sugeruje, że: Nawet gdyby koszty naprawy prawa miały wynosić miliardy PLN i tak uważam, że należy to zrobić.
      Jeśli stać Nas (jako Państwo) na rozdawanie pieniędzy to tym bardziej powinno Nas być stać na wypłatę należnych emerytur. I dalej jeśli nie stać Nas na naprawę złego prawa to tym bardziej nie stać Nas na rozdawanie pieniędzy.

      Usuń
    10. P. Goły jako Guru! hahaha
      Jednolite zasady to te same algorytmy wyliczeń dla wszystkich.
      "miało być równo", to znaczy tyle: równo = gówno

      Usuń
    11. Może ktoś mi powie o co chodzi z tymi pierwsza kamien jak im liczono zimowa znajoma dostała 650 zł a druga 1000 zł gdzie tu jest haczyk ze nam krzywdę
      Takie grosze wychodzą albo wcale wytłumaczenie prosze

      Usuń
  62. Pani Jolu co jeszcze możemy zrobić aby nie dopuścić do takiej jawnej niesprawiedliwosci?
    W PAŃSTWIE RZĄDZONYM PRZEZ PRAWO I SPRAWIEDLIWOSC
    Tabele w Fakcie pokazują jak nas SPRAWIEDLIWIE traktują po wyroku TK.

    OdpowiedzUsuń
  63. Przed chwilą w POLSACIE mówili że dzisiaj jest ostatnie posiedzenie Sejmu przed wakacjami .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieprawda. Obecne posiedzenie Sejmu trwa trzy dni. 84. posiedzenia Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej
      w dniach 17, 18 i 19 lipca 2019 r. następne posiedzenie Sejmu 11, 12, 13 września 2019 r. Na tą chwilę, na stronie Sejmu: Wniesione projekty ustaw i uchwał (nie nadano nr druku) 8-020-1323_2-2019.pdf Pozdrawiam

      Usuń
    2. jeszcze nie wiadomo czy zdążą? bo wybory między 13 października a 10 listopada 2019 . Oby zdążyli !!

      Usuń
    3. Oby nie zdążyli przyjąć takiego bubla, który jest bardzo dla nas niesprawiedliwy.

      Usuń
    4. Na stronie sejmu jest już Harmonogram obrad w dniach 17, 18 i 19 lipca 2019 r.. Projektu ustaw nie ma w tym harmonogramie,czyli na tym posiedzeniu nie będzie brany pod uwagę. Pozdrawiam

      Usuń
    5. O proszę, jest i następne posiedzenie Sejmu 30 sierpnia 2019 r. Zmiany jak w "kalejdoskopie".

      Usuń
    6. 30 sierpnia będzie o strajkach sierpniowych i wybuchu II WŚ.

      Usuń
  64. Wyliczona emeryturę bez pomniejszania pobranych emerytur za 2013 rok porównuje sie z emerytura z 2013 roku czy 2019 roku . Jak to właściwie jest jedni pisza tak drudzy tak i nie wiem do końca z którym rokiem porównać . Jestem cały czas na wcześniejszej bo jest korzystniejsza .pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z 2013 ZAWSZE PORÓWNUJEMY TEN SAM ROK

      Usuń
    2. Dziekuje to mnie wychodzi większa o 120 zł od wcześniejszej z 2013 roku

      Usuń
    3. Jeżeli jest Pani na wcześniejszej to wyliczenie i porównanie będzie na dzień złożenia wniosku o emeryturę powszechną. Po prostu, zostanie wyliczona nowa wysokość emerytury. Wyliczenie w 2019 r. i porównanie do 2019 r.

      Usuń
  65. posłowie i posłanki musza odpocząć od ,,ciężkiej pracy'' poopalać się i wrócą na posiedzenie 11, 12, 13 września 2019 r. , tyle te emerytki czekały lat na sprawiedliwość to i poczekają te dwa miesiące a , że kilka ,,kojtnie'' w tych oczekiwaniach to przecież nie wina sejmu ,żenada normalny człowiek ma 26 dnie urlopu i w wakacje pracuje ale nie jaśnie państwo posłowie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://wiadomosci.onet.pl/kraj/status-malzonki-glowy-panstwa-nie-zostanie-uregulowany-powodem-niechec-palacu/700kqdj czytamy:"a do końca kadencji są tylko dwa posiedzenia Sejmu i sporo ustaw na tzw. wczoraj – komentuje dla "Rz" Urszula Rusecka z PiS, przewodnicząca Komisji Polityki Społecznej i Rodziny."

      Usuń
  66. Witam a co z,rencistkami rodzinnymi, ktore to w,miedzy,czasie wybraly rentę rodzinną jako kprzystniejszą czy one beda musialy najpierw przejsc na emeryturę by skorzystac z tej ustawy i wyrównania?a,co gdy przez dwa lata pracowaly na emeryturze,,rencie?

    OdpowiedzUsuń
  67. Jest takie zdanie w mojej decyzji /dzisiejsza/Podstawa wymiaru po waloryzacji wynosi od 1marca 2019-2687,93zł,w decyzji emerytura dużo niższa.proszę napisać o co chodzi ?Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podstawa wymiaru po waloryzacji jest brana przy wyliczaniu emerytury. Pozdrawiam

      Usuń
  68. Dziękuję i pozdrawiam cieplutko .

    OdpowiedzUsuń