Projekt ustawy
emerytalnej i jego uzasadnienie po wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 6
marca 2019 r. w sprawie P 20/16, przekazany po debacie w Senacie do Sejmu, zawiera wiele błędów. Czy taki dokument
powinien być procedowany w Sejmie?
Sygn. akt P 20/16. Projekt ustawy ma na
celu przywrócenie większej podstawy obliczenia emerytury ubezpieczonym, którzy
pobrali wcześniejszą emeryturę bez obiektywnej wiedzy, że kwoty wcześniej
pobranej emerytury pomniejszą emeryturę powszechną
Nadal nie ma harmonogramie posiedzenia sejmuu projektu ustawy
OdpowiedzUsuń"Projekt ustawy ma na celu przywrócenie większej podstawy obliczenia emerytury ubezpieczonym, ....."
OdpowiedzUsuńBądźmy precyzyjni, projekt jest tylko projektem i to w dodatku z błędami, on niczego nie przywróci, może to zrobić dopiero uchwalona ustawa, ale na podstawie projektu bez błędów, bo z błędami to tylko sprawę zagmatwa
Wstyd wstawic projekt usawy z bledami ale nie maja rowniez za grosz wstydu lekcewazac nasze uwagi I petycje
OdpowiedzUsuńProjekt ustawy nie zawiera błędów, lecz uchwała Senatu.
UsuńTak nawiasem, część z tych błędów została JUŻ poprawiona.
Gdzie jest powiedziane, że uwagi zgłoszone w ramach konsultacji społecznych i petycja mają być uwzględnione w projekcie ustawy?
Wszystko odbywa się w myśl zasady:
Konsultacje były?
BYŁY, to więc ustawa będzie po naszej myśli!
Jestem ciekawa czy ktoś z rządzących zagłada na blogi emerytow ale coś mi błyska ze chyba tak bo jak na Jotowni ukazała się informacja że sa błędy w projektowanej ustawie to zaraz naprawiono
OdpowiedzUsuńMają informatorów czyli szpiegów. A kto czasami nam bruzdzi. Jak nie Janek to Zośka. Nie mogą się powstrzymać czasem przed złośliwości. Emerytki by tak nie reagowały.
UsuńNiejaki >kibic< (być może pracownik organów ustawodawczych) uprzejmie doniósł o spartaczonej uchwale senackiej.
UsuńPan Kibic był z emerytkami tu na blogu z dobrymi radami dla emerytek, które miały zawieszone emerytury w 2011r.
UsuńTrafna uwaga BYŁ a teraz nie jest!
UsuńDziewczyny .Nie piszcie teraz o wyliczeniach, bo nato macie czas.Wysyłajcie pismo do posłów.
OdpowiedzUsuńPrzepraszam za błąd w moim wpisie.
OdpowiedzUsuńDzisiaj w telewizji :"pytanie na śniadanie " wystąpił rzecznik ZUs mówił o emeryturze imiędzy innymi o meryt. 53, ale tylko powiedział że rekordzistki dostały nawet ponad 2000 zł.a o przedawnionych ani słowa.
OdpowiedzUsuńA czemu ani słowa o tych co nic nie mogą zyskać,wg ich projektu ustawy nic nie wychodzi,jestesmy pomiatane a pracowałyśmy po 40 lat,płakać sie chce,stres niszczy reszte zdrowia, pozdrawiam Wszystkie Panie
UsuńBo to nie jest informacja medialna, nie ma się czym chwalic
UsuńAle rządząca partia nazywa się PRAWO I SPRAWIEDLIWOŚĆ to gdzie ta sprawiedliwość i gdzie te prawo,jakie?, że nie może czy nie chce podjąć sprawiedliwej ustawy
UsuńPrawo i Sprawiedliwość pokazał Fakt24 w tabelach. Jasno pokazali jak przeliczają emerytury kobiet z tego samego rocznika.
UsuńPrzydałoby się porównanie wysokości emerytury wcześniejszej i po przeliczeniu jak pierwszorazowym i nieprzedawnionym.
Przed dalszymi pracami nad ustawą naprawcza dobrze by było coś takiego stworzyć.
Te przeliczenia dotyczą tylko nieprzedawnionych.
UsuńTak jak im zostały przeliczone, z tymi niskimi i wysokimi zyskami, tak samo, w oparciu o te same zasady (czyli jednolicie), na podstawie uchwalonej ustawy przeliczą przedawnionym (dodatkowo rekompensata+).
Ciekawy komentarz pana Andrzeja z Jotowni
OdpowiedzUsuńhttps://jotownia.wordpress.com/2019/07/15/bledy-w-uchwale-senatu/comment-page-1/#comment-12955
Trzeba dzwonić u pisac do tego Pana,rzecznika Zus https://www.zus.pl/o-zus/blog-rzecznika-zus/2018-r.
OdpowiedzUsuńPanie, Panowie - gdzie ta ustawa jest procedowana. Nie widać jej ani w Komisjach ani w głosowaniach. Czy ona jest w ogóle wzięta pod uwagę na tym posiedzeniu sejmu ?
OdpowiedzUsuńTo dla nas ważne żebyśmy mogły zdecydować co z naszymi postępowaniami przed Sądem.
poprawiają błędy
UsuńDopisuja:Wyliczenie emerytury dla osób, które złożyły wnioski i posiadają decyzję o naliczeniu emerytury ale jej nigdy nie pobierali, naliczyć ponownie tak jakby nigdy nie składały o nią wniosków, tzn zwaloryzować kapitał i składki .To moim zdaniem byłoby najlepsze wyjście z tej napiętej sytuacji i wszyscy byliby zadowoleni. Byłoby to pewnego rodzaju zadośćuczynieniem za błędy ustawodawcy.
UsuńChyba Marszałek schował do szuflady zapomnial
OdpowiedzUsuńBo to wstyd pokazać. Roztrabili gdzie mogli jaka to nam przygotowali niespodzianke i jak nas uszczęśliwili i schował ustawę aby ją po cichu stosować
Usuńmarszałek ma zamrażarkę a nie szufladę ;)
UsuńDziś dostałam negatywną odpowiedź z Sądu (odwoływałam się jakieś półtora miesiąca temu do decyzji Zus). Czy teraz można odwołać się do decyzji Sądu i jeśli tak to jak?
OdpowiedzUsuńTo chyba niemożliwe żeby tak szybko odbyła się sprawa w sądzie, czy na pewno otrzymała Pani wyrok sądowy czy tylko stanowisko zus z ewentualną prośbą o ustosunkowanie się do niego
UsuńRzeczywiscie, wniosek do sądu składałam z tego blogu, teraz dostałam z Zusu odpowiedź na odwołanie i z Sądu w jednym liście pismo z sygn. Akt: "Sąd okregowy w ... w sprawie z odwołania przeciwko Zus o uchylenie decyzji w przedmiocie przyznania emerytury, doręcza odpis odpowiedzi organu rentowego na odwolanie, wzywając do złożenia ewentualnych wnioskow dowodowych w terminie 14 dni od doreczenia wezwania pod rygorem pomoniecia wnioskow zlozonych w termonie pozniejszym ". Czy ja musze teraz cos tam dosyłać?
UsuńMożesz złożyć wnioski dowodowe w terminie 14 dni od doreczenia wezwania pod rygorem pomoniecia wnioskow zlozonych w termonie pozniejszym.
UsuńJak nie złożysz to bedzie bez wniosków, ale warto złożyć.
A jakie to wniski dowodowe? Bo nie jestem biegła w temacie i nie za bardzo wiem co w ogole moglabym wyslac?
UsuńZ porad :barbry":
UsuńProszę napisać, że Pani podtrzymuje swoje stanowisko złożone do sądu. ZUS wydał decyzję z naruszeniem prawa i oczekuje Pani na sprawiedliwość. Trybunał Konstytucyjny uznał, że prawo do przeliczenia emerytury mają wszystkie kobiety z rocznika 1953 niezależnie od tego, kiedy ZUS przyznał im świadczenie. W pisemnym uzasadnieniu, oceniając skutki wyroku, Trybunał wskazał, że pojęcie „wznowienia postępowania", o którym mowa w art. 190 ust. 4 Konstytucji ma szersze znaczenie niż pojęcie „wznowienia" w sensie technicznym, przewidziane w odpowiednich procedurach regulowanych w ustawach i obejmuje wszelkie instrumenty proceduralne stojące do dyspozycji stron, organów i sądów, wykorzystanie których umożliwia przywrócenie stanu konstytucyjności orzeczeń."
I od innej blogowiczki:
"Sąd opiera się na dowodach dostarczonych przez strony, jeśli zdaniem emeryta jakaś okoliczność nie została udowodniona, to może wnosić aby zus przedłożył wnioski dowodowe na te okoliczność, np. dowody na okoliczność daty wysłania przedawnionej decyzji, dowody na okoliczność doręczenia tej decyzji stronie. Jest to bardzo istotne, bo zus powinien wykazać co do dnia kiedy decyzja została emerytowi faktycznie doręczona, bo od tego dnia biegnie 5-letni termin z art. 146 kpa. Zus przeważnie sugeruje się datą wydania decyzji, wysyła listem zwykłym, dodaje kilka dni i tak wylicza termin doręczenia. A jest to nieprawidłowe. Daty doręczenia nie można domniemywać, data na decyzji nic nie znaczy, bo jest wiele przypadkach doręczeń decyzji po kilku latach.
Od tego trzeba zacząć, aby zostać uznanym za nieprzedawnionego, sposób wyliczania to dopiero w drugiej kolejności."
Wzór wniosku do sądu jest na tym blogu Z kwietnia albo mają trzeba się odwołać bo nie ma ustawy uchwalone w każdej chwili można wniosek wycofac
OdpowiedzUsuńCzy wiadomo ze projekt ustawy ma być procedowany dzisiaj?
OdpowiedzUsuńTo już jest ostatnie posiedzenie sejmu przed 5 tygodniowym wakacjami dla poslow
OdpowiedzUsuńNo to gdzie ta ustawa?? Jest czy jej nie ma na tym posiedzeniu. Na następnym posiedzeniu PIS będzie tylko "doginał" te ustawy które będę niezbędne przed wyborami.
OdpowiedzUsuńNasza taka nie jest. Cóż znaczy 200, 1000 czy nawet 10 tys emerytek nawet z rodzinami. Tymbardziej ze to w większości budżetówka. Wiedza co robią.....
A po co nam taka ustawa? Najlepiej by było gdyby nie została uchwalona w proponowanej wersji.
UsuńZrobią to 'incognito' abysmy się nie mogły spodziewać, bo boją się najazdu rozwscieczonych emerytek na Sejm.
OdpowiedzUsuńMogłybyśmy rozniesc pana posła sprawozdawce()
A może to wszystko przydałoby sie podać do wiadomości publicznej -do jakiegoś programu ,który by się tym zainteresował ?
OdpowiedzUsuńGdzie jest Jolka K? Czy ktoś widział / czytał Jolke
UsuńNaprawdę coś z tym trzeba zrobić! Nie można tego tak zostawić! Tylko się napędzamy tymi ohydnymi wiadomościami z mediów a nic z tym nie robimy!!!
UsuńCzy już jest za późno!!!?
Ja jeszcze dziś wysyłałam nasz list do Posłów. A wczoraj do Sejmu na formularzu sejmowym z za znaczeniem kancelari, Marszałka, szefa kancelari, komisji i podane na jotownie adresy punkt_konsultacyjny@sej. Gov. PlPiechota@piechota.info.pl na adres kancelarii premiera, prezydenta i p. Kaczyńskiego
UsuńWidziałem uradowaną Jolkę K we Fakt24.
UsuńProjektowi - jak dotąd - nie został nadany numer. Do tego zasadniczo wymaga się opinii Biura Legislacyjnego, o którą wystąpiono 2 dni temu. Bez nadania numeru druku projekt nie może być procedowany, skierowany do komisji, wpisany w porządek obrad itd...
OdpowiedzUsuńNadanie numeru - to decyzja Marszałka.
https://gk24.pl/emerytura-2019-kobiety-z-rocznika-1953-dostana-emerytury-srednio-o-250-zl-wyzsze-sprawdz-jak-i-dlaczego-17072019/ar/c1-14282187
OdpowiedzUsuńPod niektórymi artykułami można pisać komentarze. chyba warto wykorzystać również tę drogę aby przedstawić nasze problemy z wyliczeniem emerytur.
UsuńNastępne posiedzenie sejmu 11 12 13 wrzesień senatu 25 26 27 i to są ostatnie przed wyborami
OdpowiedzUsuńto nic dla nas nie zrobili !! jedynie co nadzieję na lepsze jutro:( ja dwa razy się odwoływałam i dwa razy dostałam decyzję z ZUS odmowną:( jestem z tych spóźnionych , bo tylko dali nam szansę 30 dni na złożenie skargi:( a ile emerytek do dziś nie wie ???mogę złożyć ponownie odwołanie od decyzji ZUS negatywnej oczywiście, ale czy to ma sens walki z "wiatrakami"u mnie chodzi tylko o 43,00 zł bez waloryzacji i rekompensaty.
OdpowiedzUsuńDo 17. 50 myslę że jak będzie Ustawa to Panią też obejmie
Usuńdot.17 lipca 17:50/ dzisiaj byłam w ZUS , bo chciałam zawiesić postępowanie do końca września lub październik. Powiedziano mi ,że w ZUS nie mogę zawiesić . Moja sprawa jest już w rękach prawnika i po analizie prześlą do sądu. Poinformował mnie zus ,że już przychodzą panie rocznik 1953 :) prosząc o wyjaśnienia ,gdyż otrzymały pismo z Sądu,że postępowanie zawieszone do Października. Tak na marginesie to ZUS Zielona Gora , bo tu niektórzy dostają informację inną .
UsuńJa czekam na wezwanie sądu bo jak tak dalej pójdzie to w ogole tej ustawy nie uchwałą bo podobno jest bardzo dużo zaległych głosowań przegram to przegram trudno A z naszym sejmem wiadomo albo nocne głosowania albo wcale
OdpowiedzUsuńOtóż to!!! właśnie, albo nocne głosowania albo wcale!!!
UsuńPani Jola rozmawia z dziennikarzami niech nadmieni temat ze chce udzielić wywiadu Pani Olejnik w Kropce nad i Pani Jola jest powszechnie znana może da się to zrobic
OdpowiedzUsuńMonika Olejnik jest na wakacjach
UsuńTak p.Jola jest znana...chyba na straganach tam gdzie sprzedaje, nie sądzę, aby Monika Olejnik u niej się zaopatrywała...jest stara zasada: umiesz liczyć licz na siebie nr tel do redaktorów są ogólnie dostępne a telefon każdy ma.
UsuńKobiety po co Wam taka ustawa lepiej nie jej więcej nie ruszają pozdrawiam
OdpowiedzUsuńTak, to prawda, takiej ustawy nie chcemy
UsuńDrogie panie nie obrazajmy się nawzajem A ustawa chyba nie potrzebna pierwszorazowym bo one mają to z głowy pozdrawiam
OdpowiedzUsuńMają z glowy dzięki tym Paniom co walczą tyle lat,to teraz pięknie skorzystały, nikt nie zazdrosci tylko nie jest feer ,należy sie wszystkim
UsuńJedna już wykrzykiwała "należały się", a teraz uśmiecha się z Brukseli.
UsuńDo 18.59 a skąd Pani wie że nie walczyły. Gdyby się tym nie interesowały to też nie wiedziały by że wniosek trzeba wycofać lub wcale go nie składac
OdpowiedzUsuńto jeżeli wiedziały to czego nie nagłośniły sprawy dla wszystkich?. Teraz podobno się już nie interesują , bo dostały.
UsuńMasz rację,pozdrawiam
UsuńAkurat¡!!!!!!. Doskonale wiemy, panie tu opowiadały, że tylko dlatego nie złożyły bo był przepis i wszystkie emerytki przegrywały i tylko dlatego nie złożyły więc nie obciazajmy się nawzajem. Owszem przyznaje że ja nie miałam takiej wiedzy, że można wycofać wniosek i z tego co czytam większość Pan też nie wiedziało. I po co te uszczypliwe uwagi do nas przedawnionych i nieprzedawnionych. Dajcie już panie nam spokój i ciągle nas nie pouczajcie. Pozdrawiam
UsuńGratulacje dla walczacych
OdpowiedzUsuńSłyszałam od koleżanki, że dzisiaj coś mówili na drugim programie w" pytaniu na śniadanie" o emerytkach 53 ale ona nie wie dokładnie co. Może ktoś oglądał?
OdpowiedzUsuńRzecznik ZUS mowil ze najwyzsza podwyzka to ponad 2000 zl, a o przedawnionych nic ciekawego.
UsuńNerwy puszczają wszystkim, ale na to licza rządzący, już nas sklocili nagradzająć pierwszorazowe, teraz skloca resztę publikując fałszywe informacje, jeszcze trochę poczekaja i zniechęca wszystkie.
OdpowiedzUsuńTak wypowiadał się rzecznik ZUS jakie to podwyżki dostaniemy ale o tym że nie wszystkie i dlaczego to już nie powiefzial
OdpowiedzUsuńNie wszystkie, bo nie macie kapitału i składek, które po obliczeniu ep da wynik negatywny: ep<ew
UsuńBzdura, jesteś złośliwa, nie mamy bo liczą nam wskażnikiem z 2014r.Lepiej nic nie pisz.
UsuńPani z 20,22. Pracowałam 47 lat i mam kapitał i składki dosyć wysokie ale i tak przeliczenie jest niekorzystne więc proszę mnie nie obrażać, jesteś cholernie złośliwa.
UsuńMoja EP wyszła niższa w porównaniu z wczeesn. O ok
Usuń100 zł. miały na to wpływ brak waloryzacji ale może ta wczesna jest wysoka, ale nie brak środków.
Jak już macie ten kapitał, to za mały (mizerny), liczby nie kłamią.
UsuńTymi sami wskaźnikami z 2014 przeliczali nieprzedawnionym, jedne dostały 0,- (ZERO), a jedna max 2700,-
Dlaczego tak?!
Bo to wszystko zależy nie od wskaźnika z 2014, lecz o zgromadzonego kapitału.
Tutaj na blogu niektóre sobie przeliczały i wyniki były bardzo różne.
Niestety nie przyjmujecie tego do wiadomości, jesteście "cholernie" uparte "złośnice"!!!
Do Anonimowy z 03:39- jednak przeliczenie na korzyść emerytki nie zależy od kapitału, niestety.Ja mam zgromadzony kapitał powyżej 850 tys.,więc jest dużo wyższy od przykładów podawanych tutaj przez emerytki, jednak nie załapuję się o korzystne przeliczenie i moja emerytura wcześniejsza jest ciągle wyższa od kapitałowej.
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
UsuńI o tym co podał fakt jak różnią się przeliczenia i zyski też nie powiedzial. Wszystkie gazety piszą o korzyściach.nie piszą o nierówności w przeliczaniu.tylko przez decyzję,która była z naruszeniem prawa wydana i martwa od samego początku.nie zawierała informacji o możliwości jej wycofania.nie były wypłacane te emerytury.dlaczego upierają się przy nich i nas krzywdzą?przecież nasze emerytury nijak się mają do ich.na jotowni podano jaka emeryturę ma belka.ponad 15 tys.miesiecznie i jeszcze inne profity. A nad nami deliberuja i kombinują jak nas oszukać.
UsuńNa Jotowani to chyba są tam sami zazdrośnicy, skoro tak bardzo się interesują emeryturami innych, zwłaszcza osób ze świecznika. ��
UsuńDlaczego nie chcecie tej ustawy?Dobre i 50 zł. Zwaloryzowane,emerytura troszkę wyższa i rekompensata.Lepszy rydz niż nic.Przepraszam jesteście niedobre bo nie skorzystacie na tej ustawie.Ale inne zadowolone będą nawet z 50 zl.Tak obserwuje te wyliczenia to płakać się chce.Źle podjęcie swoje dane i osoba licząca tak też liczy.Uspokojcie się bo to może być zupełnie nieźle.
OdpowiedzUsuńuspokUjcie,ale byk chyba do szkoły nie chodziłaś!
UsuńJeżeli przegłosują taką ustawę to nic już nie będzie można zrobić.My walczymy o korzystniejsze przeliczenie i traktowanie wszystkich z naszego rocznika jednakowo. Co z tego, że niektóre z nas dostaną jakieś ochłapy, skoro będzie duża grupa kobiet, które nie dostaną nic. A na drugim biegunie są pierwszorazowe, które dostają znaczne podwyżki. Czy to jest sprawiedliwe? Nie można się na to godzić. Jeżeli nie przegłosują teraz, to pozostanie nadzieja, że następny sejm bardziej się nad tym pochylni i nie będzie przyjmować takiego bubla.A poza tym, nie wystarczy, że niektórym wypłacą wyrównania. Powinni wypłacić jeszcze odsetki za te wszystkie lata.
UsuńNie trzeba bać się sądów iść na rozprawę jak będzie wezwanie i tak nie mamy nic do stracenia jeśli już to nerwy jestem przedawniona nie obliczalam czy zyskam czy stracę
OdpowiedzUsuń"SPOKOJ"piszemy przez "o"z kreska.Chyba założę bloga i w ten sposob dorobie do emerytury.
OdpowiedzUsuńKażdemu wolno tylko nie każdemu się udaje.
UsuńCo do Pani Joli K to muszę Was zawstydzic drogie panie bo to dzięki niej te wzory odwołań do zus sądów dawno udzieliła wywiadu A media powielaja to zdjęcie gdzie się da życzę każdej takiej odporności na krytyke
OdpowiedzUsuńDo 20,37 Pani z 20,08 napisała poprawnie nie ma żadnego błędu a nawet gdyby był to zaraz trzeba kogoś obrażać.
OdpowiedzUsuńOj nie fajne jesteście tak zazdrościć to wstyd.Jaki kapitał taka em.pow.
OdpowiedzUsuńTrochę więcej optymizmu bo chorób się nabawimy a leków brak.
OdpowiedzUsuńJa proszę niech się wszystkie Panie uspokoja ja też nic nie zyskam i dobrze jeszcze oddawać nie każą nerwy trzeba opanować jak nie będzie dobrej ustawy to niech nie będzie wcale napisałam się do tych co to całe życie nas reprezentują i o nas walczą i żeby z grzecznosci odpisali ok tym się zajmę ale ich to tyle obchodzi co zeszłoroczny śnieg trudno trzeba krok po kroku iść dalej chociaż i ja czasem myślę po co pozdrawiam Gienia
OdpowiedzUsuńAle my przedawnione też chcemy być pierwszaki i o to walczymy i proszę nam pomóc a nie cały czas krytykować i też kapitał mam wysoki i pracowałam 47 lat i teraz niestety podwyżki zero. Wcale nie zazdroszczę ale też nie ukrywam, że chciałabym sprawiedliwości.
OdpowiedzUsuńWysoki kapitał to jaki, że podwyżka wynosi zero?
UsuńJesteś Jasiu czy zośka? Szukaj innego fora.fora że dwora.
UsuńChcemy aby odpisali do ustawy:
OdpowiedzUsuńWyliczenie emerytury dla osób, które złożyły wnioski i posiadają decyzję o naliczeniu emerytury ale jej nigdy nie pobierali, naliczyć ponownie tak jakby nigdy nie składały o nią wniosków, tzn zwaloryzować kapitał i składki.
To byłoby najlepsze wyjście z tej sytuacji. Byłoby to pewnego rodzaju zadośćuczynieniem za błędy ustawodawcy.
Nie obrażajcie pani Joli , należy sie Jej wielki ukłon , robi co moze aby nam pomoc . Pani Jolu jest Pani WIELKA ! Za wszystkie porady dziękujemy . Życzymy duzo zdrówka !
OdpowiedzUsuńZdrówka, czyli mało.
UsuńDużo to jest ZDROWIA!
Nie wymądrzaj sie , czy nie słyszysz jak ludzie składają sobie życzenia i często mówią duzo zdrówka . Ten blog nie służy do uszczypliwości. Radzę znajdź sobie inny i poprawiaj wszystkich . Pewno nie masz sie na kogo wyżyć to na blogowiczach najłatwiej bo anonimowo.
UsuńJa też nie wiedziałem że można wycofać. Złożyłem o przeliczenie bo myślałam że będzie wyższa jak dla poprzednich roczników, a wyszło mniej więc tak jak panie które nie składały pobieralam wyzsza czyli wcześniejszą. Nikt przecież z tych pan co nie składały nie zrezygnował z emerytury tylko pobieraly jak ja. Uważam że wszystkie panie 53 powinni mieć liczone jednakowo , z jednakowym przelicznikiem miesięcy, waloryzacja kapitału i odliczeniem kwoty które ZUS podjął. Bez dyskryminacji, bez dzielenia na "gorszy sort" po co ludzi porozumieć. Wszyscy są jednakowo!
OdpowiedzUsuńNo przecież mają liczone jednakowo na dzień złożenia wniosku!!!
UsuńWytlumacze ci nos widze strasznie niekumata jestes obecnie pierwszaki zlozyli wniosek o przeliczenie emerytury I po przeliczeniu obecnie sa na emeryturze powszechnej CZYTAJ MNIE UWAZNIE BO BO NIE BEDE PISAC DWA RAZY NOTATKI SOBIE ROB NAJLEPIEJ natomiast przedawnione jak I nkeprzedawnione rowniez zlozyly wniosek o przeliczenie emerytury z chwila uzyskania wieku I po przeliczeniu wyszlo nkekorzystnie wiec pozostały dalej na emeryturze wczesniejszej natomiast emerytura powszechną niekorzystna była zawieszona i wisi po dziś dzień tylko nie wiem gdzie może została oprawiona w ramkę i na ścianie w ZUS wisi przedawnione i nieorzedawnione nigdy nie pobieraly emerytury powszechnej bo byla niekorzystna z jakiego powodu to wiemy ZUS twietdzac ze wniosek o emeryture piwszechna skladac sie tylko raz. Zgadzam sie z tym lecz jezeli sie ja pobiera ale sporo ona gdzies wisi I jej sie nie rusza wiec to co ZUS twierdzi nijak sie ma do realiow to co obecnie ZUS robi cofajac sie do starych wnioskow jest karygodne bo zamrazajac kapital I skladki doskonale wie jakie naliczy emerytury I to tyle a moze wiesz na jakiej podstawie przrdawnione I nie maja zamrozone skladki I kapital?
UsuńA Ty jak byłabyś KUMATA to PO otrzymaniu niekorzystnej decyzji byś wniosek wycofała
UsuńUwazam ze nie na wniosku w przepisach ogolnych pod pkt 5 dlaczego nie pod pkt 1 o mozliwosci wycofania wniosku powinna byc ta informacje A NA KAZDEJ DECYZJI JAKA WYDAJE ZUS bez pomnieszania czcionki bo to mieludzkie bo te decyzje jak I wnioski czytaja Emeryci nie mlodziez
UsuńA odnosnie skladek I kapitalu Masz cos madrego do przrkazania? Wszystkie jak tu jestesmy zapoznamy sie z twoja wiedza
UsuńIgnorujmy tego Janka czy Zoske bo to prowokacja
UsuńJa też bardzo szanownej Pani Joli bardzo dziękuję za rady Pani Jolu życzę zdrowia
OdpowiedzUsuńPani Jolu dziękujemy i czekamy na Panią, bo bez Pani to tak jakoś nie poradnie się czujemy. Brakuje nam Pani wsparcia.
OdpowiedzUsuńUstawa powinna być dla wszystkich 53 jednakowe, bez dzielenia , bez dyskryminacji
OdpowiedzUsuńWiemy że rocznik 53 powinien przeliczone być jednakowo ale co z tego jak o tym nie wie wladza
OdpowiedzUsuńPrzecież mają liczono jednakowo na dzień złożenia wniosku!!!
UsuńTo trzeba jej to uswiadomic
UsuńAnonimowa 22,30 skąd taka wiedza, dlaczego takie bzdury wypisujesz, to cię bawi
UsuńCo w mojej wypowiedzi jest bzdurą? Ustawa mówi że em. nalicza się na dzień złożenia wniosku więc dlaczego komuś kto złożył wniosek w 2013r nalicza em.biorąc dane z roku 2019
UsuńPrzeliczane NIE jednakowo tylko wg jednolitych zasad!
UsuńTrochę pokory, widocznie tobie policzone po nowemu i się cieszysz, że dostałaś więcej. Ok, ciesz się, ale spójrz teraz na innych . Brałaś emeryturę jak inni, nie zrezygnowała z niej więc o co chodzi. Nie wypracowała tej podwyżki więc się zastanów bo może ktoś pracował dłużej miał wyższe zarobki , a teraz ma mniej. Chyba nie o to chodzi bo emerytura jest za pracę A nie za to że są głupie zmiany w przepisach.
UsuńMoże powinniśmy wysłać skargę do Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka.Nasz Rzecznik Praw Obywatelskich też siedzi cicho!
OdpowiedzUsuńTrzeba się douczyć, gdzie będzie najlepiej poszukać sprawiedliwości aby cały rocznik przeliczyli tak samo a nie tylko pod kolesi i przy okazji niewielka grupie.jak na początku liczyli skutki to były miliardy, a potem dostrzegli furtkę żeby nas podzielić i oszukać.najpierw oszukali nie informując o możliwości wycofania decyzji teraz na przeliczeniu.decyzje niezgodne z prawem powinny być anulowane z konsekwencjami takimi jak zamrożenie kapitału,składek i lat dożycia. Jak można tak różnicować w ramach jednego rocznika.
UsuńPo co były te konsultacje? Pisma,petycje.
Pro forma - dla pozoru SPRAWIEDLIWOŚCI!!!
UsuńWczoraj słyszałam jak mówili o praworządności w Brukseli. Komisja Europejska też mogłaby wiedzieć co się u nas dzieje,?
UsuńCisza wokół ustawy jest niepokojąca.czyzby chcieli chyłkiem wprowadzić aby nas uciszyć?
UsuńCzy dodają o uchyleniu decyzji z niekonstytucyjnym przepisem?
Mam pytanie do Pań które wycofują wnioski z sądu. Ja też złożyłam, jestem nieprzedawniona, ale chcę go wycofać, nie dostałam jeszcze wezwania na rozprawę. Mój obecny stan zdrowia nie pozwala mi na dalszy stres z tym związany. Proszę o informacje co napisać w takim wniosku do sądu.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam Basia
Trzy zdania wystracza wycofuje odwolanie do Sadu w sprawie number sprawy I podpis nic wiecej
UsuńMoże nikt nie wycofuje tylko ktoś wprowadza nas w błąd.
UsuńDostalam wezwaniie do sadu na 15 pazdziernik I ja napisalam odroczenie myslalam ze wczesniej zostanie uchwalona ustawa. Co teraz mam zrobic
OdpowiedzUsuńZadzwoń do Sadu i zapytaj jak długo może Twoją sprawa być odroczona bo czekasz na Nowa ustawę może zmiescisz się w terminie pozdrawiam
UsuńPrzykre, że dalej się pomija spóźnione roczniki.W petycjach się o nas wspomina i na wspomnieniach się kończy.No cóż już dożywotnio będziemy na wcześniejszej emeryturze wzbogacając ZUS.
OdpowiedzUsuńDobro ZUS-u ponad wszystko!
UsuńCzy znany jest pani/a wniosek spóżnionej,która na podtawie art.114 uzyskała przeliczenie bez potrąceń.Czy mogę prosić o wzór wniosku na tym blogu.Byłabym wdzięczna.
UsuńSą 3 wyroki sądu w Łomży dot art 114 korzystne dla przedawnionych emerytek 53
UsuńW petycjach jest też mowa o przedawnionych i nieprzedawnionych i też co z tego mamy i będziemy miały też nic, też dożywotnio na emeryturze wcześniejszej.
UsuńPisząc o spóźnionych mam na myśli rocznik wczesniejszy niż 1953.W mojej sytuacji walka o życie przez kilka miesięcy nie pozwalały mi zajmowć się moją emeryturą gdzie byłam zdana na codzienną opiekę siostry.Siedem pobytów w szpitalu w ciągu niecałego roku mówi o moim stanie zdrowotnym w tamtym czasie.
UsuńDo 7:24
UsuńOczywiście, że wniosek można złożyć kiedy się chce. Spóźnienie dotyczy tylko niewykorzystania możliwości złożenia wniosku PRZED datą wejścia w życie art. 25 ust. 1b.
A więc z wnioskiem się panie nie spóźniły, ale nie zdążyły go złożyć na czas, we właściwym momencie.
Nie wycofujcie wniosków do sadow Nowy argument prawo nie działa wstecz!!!! Bo nie wiadomo czy ta ustawa bedzie
OdpowiedzUsuńOtrzymałam pismo z Sadu Okręgowego cyt.czy wobec tego,że w parlamencie trwają prace nad uregulowaniem sytuacji dotyczącej m.in.ubezpieczonej w drodze ustawy
OdpowiedzUsuńdruk senacki Nr 1175 ubezpieczona wnosi o zawieszenie postępowania w sprawie na zgodny wniosek stron-pod rygorem przyjęcia , że takiego wniosku nie składa. Bardzo proszę o pomoc. Co powinnam odpowiedzieć?
Myślę że na zawieszenie można się zgodzić ,a gdyby z ustawą coś nie wyszło będziemy się sądzić dalej.Takie jest moje zdanie
OdpowiedzUsuńNajlepiej zawiesić ewentualnie po ustawie sprawę wycofać z sadu.
UsuńA ja myślę że najlepiej dowiedzieć się w ZUS jakie będą konsekwencje tego. Żeby nie było że coś się uprawomocni.
OdpowiedzUsuńDzwoniłam w tej sprawie do Zus tym razem są ostrożni powiedziano mi że dopóki nie ma ustawy nikt mi wiążącej odpowiedzi nie udzieli sama mam decydować.
UsuńDo 9.20 a może zada Pani to pytanie na JOTOWNI może tam by ktoś wiedział
UsuńA ja myślę,że ZUS w tej sprawie może tylko wprowadzić w błąd,a potem sie wszystkiego wyprze,osobiście tego doświadczyłam.Zawieszenie sprawy w sądzie zawiesza również uprawomocninienie się decyzji ZUS.Nieprawomocną decyzję ZUS uchyla,gdy złożysz do ZUS wniosek o wycofanie wcześniejzego wniosku o przyznanie emerytury czy wznowienia wyliczenia.
UsuńJuż raz miałyśmy nauczkę ze w większości się uprawomocnily
OdpowiedzUsuńSmutno,że znowu musimy czekać.
OdpowiedzUsuńTak państwo polskie traktuje obywateli którzy dla Polski przepracowali minimum 30 lat.Przykro.
OdpowiedzUsuńJeśli sąd proponuje zawieszenie to można to zrobić po wejscu ustawy umorzyc
OdpowiedzUsuńCo z ustawą?cisza?
OdpowiedzUsuńKażą nam czekać do stu lat życia
OdpowiedzUsuńAż sprawa umrze śmiercią naturalną, ale oni też umra, ale wcześniej ich sumienia zadlawia
UsuńNawet 100 lat nam nie pomoże bo będą nas traktować jak 60latki
UsuńWitam,jestem przedawniona wczoraj dostałam pismo z sądu Okręgowego po złożeniu odwołania za pośrednictwem ZUS, a w nim m.i."Jednocześnie Sąd zobowiązuje do wypowiedzenia się,czy w związku z przekazaniem Pani wniosku o przeliczenie emerytury bez pomniejszania o wcześniej pobrane emerytury do rozpoznania przez ZUS,podtrzymuje Pani odwołanie od decyzji czy też je cofa,w przypadku podtrzymania odwołania Sąd zobowiązuje do wskazania zarzutów do zaskarżonej decyzji dotyczących wyłącznie odmowy uchylenia decyzji o wysokości świadczenia w terminie 14 dni pod rygorem ujemnych skutków procesowych." W ogóle nie wiem o co w tym chodzi,co mam zrobić,czy mam wycofać ten wniosek.Mądre głowy pomóżcie
OdpowiedzUsuńProszę zadać to pytanie na jotowni, tam jest kilka osób znających prawo, może wyjaśnia co znowu wymyślili aby nas zniechęcić do walki
UsuńMyślę ze niech podtrzymuje Pani swoje odwołanie,to zapadnie korzystny wyrok,a jakie wyjdzie potem wyliczenie to znak zspytania.Pewnie sąd pyta bo nie wie jakie uzasadnienie wyroku dac.
Usuńpomyłkowo odpowiedź dla ciebie Anonimowy 18 lipca 2019 12:11 wkleiła się zamiast na białym polu to na szarym poniżej
UsuńNa ewentualne wycofanie masz czas, teraz zgodnie z wezwaniem sądu napisz, że podtrzymujesz swoje odwołanie.
OdpowiedzUsuńJako zarzuty do odmownej decyzji wskaż, że ZUS nie udowodnił, kiedy faktycznie doręczono ci przedawnioną decyzję.
ZUS uzasadnił odmowę upływem 5-letniego terminu określonego w art. 146 kpa, ale w żaden sposób tego nie udowodnił. Nie podał, ani kiedy ta decyzja została do ciebie wysłana, ani kiedy ty ją otrzymałaś.
Jako decydującą datę ZUS przyjął datę wydania decyzji, tymczasem bieg 5-letniego terminu określonego w art. 146 kpa liczy się co do dnia od udowodnionej daty doręczenia decyzji Tobie.
Terminu doręczenia nie można domniemywać, musi on być wskazany konkretnie, a nie przyjmowany w sposób szacunkowy według ilości dni określonych w przepisach o doręczaniu przesyłek przez pocztę. Przepisy o doręczaniu przesyłek regulują normy prawne, ale nie stanowią żadnego dowodu na doręczenie przesyłki.
Dowodem na doręczenie przesyłki jest np. zwrotne potwierdzenie odbioru, ale w uzasadnieniu odmownej decyzji nie ma o tym o ogóle mowy.
Ważne: pamiętaj, aby swoje pismo wysłać w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki z sądu.
Swoja odpowiedź napisz w 3 egzemplarzach: jeden dla sądu, jeden dla strony przeciwnej czyli dla zusu i jeden dla siebie. Gdybyś wnosiła osobiście w biurze podawczym sądu to poproś o postawienie na twojej kopii daty wpływu. Będzie to dowód, że pismo złożyłaś i kiedy je złożyłaś. Natomiast przy wysyłaniu poczta wyślij listem poleconym i zachowaj dowód wysłania, data stempla pocztowego to data określająca termin złożenia przez ciebie.
Nieprzedawniona ,różnica w emeryturze kilkanaście złoty.Dostałam odpowiedz z sądu o dniu rozprawy i odpowiedz na moje zarzuty z ZUS.Stawiennictwo obowiązkowe bez żadnych opłat.ZUS oddala wszystkie zarzuty .Doszłam do wniosku że niewiedza kosztuje a paragrafy są bezwzględne.Jeśli ustawa nie zmieni nic w kierunku przeliczenia jak pierwszakom to żaden sąd nam nie pomoże.Zus kieruje się paragrafami a nie że jest to niesprawiedliwe.Na dzień dzisiejszy nie mam argumentów na dalsze procesowanie i chyba zawieszę postępowanie i poczekam na ustawę.Ale to tylko z tego powodu żeby mi się coś nie przedawniło albo że nie wycofałam decyzji i za to teraz płacimy tą cenę .Trzymam kciuki za panie które mają siłe walczyć z wiatrakami bo tak to można nazwać.Oby chociaż paniom przedawnionym pozwolili przeliczyć emeryturę .Moja emerytura przeliczona po nowemu różniła się od tej wcześniejszej o 500 zł ale po wszystkich przeliczeniach wyszło że należy mi się 30 zł i o tyle mam większą emeryture.Gdzie jest sprawiedliwosc.
OdpowiedzUsuńJa myślę, że nadzieja na wygraną może pojawić się dopiero w Sądzie Najwyższym, który kompleksowo spojrzy na problem. Nie liczyłabym na pozytywne roztrzygnięcie w sądach niższej instancji. Tylko której z nas wystarczy siły i pieniędzy, aby przejść przez wcześniejsze etapy sądowe.
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
UsuńUstawa o emeryturach nie zostanie rozpatrzona przez sejm z powodu niezgodności z prawem unijnym. Nie uwzględnia się w niej wyniku konsultacji społecznych.
OdpowiedzUsuńZgadzacie że mną?.
Po co są te konsultacje?
Bo tego wymaga prawo unijne.
Skoro jest wymagane to powinno być stosowane.
Z ponad 200 i 30 uwag zdecydowana większość odnosiła się do uchylenia decyzji wydanych z naruszeniem prawa i żądania
przeliczenia jednakowego z pierwszakami.
Nie można tak lekceważyć obywateli.
Vox populi,Vox Dei
Do Anonimowegp z 18 lipca 18:40.Skąd masz takie wieści?
UsuńCzytam te wypowiedzi i ręce opadają- panie jak wy nic nie rozumiecie - wasze argumenty to: chcemy być jak pierwszaki, a reszta nas nie obchodzi, a tu jest prawo, przepisy itd.
OdpowiedzUsuńObrażacie się nawzajem, obrażacie naszą wspaniała p. Jolę, rządzącym grozicie , a tylko dzięki rządom PIS po raz pierwszy w powojennej historii kraju zwykli, najbiedniejsi ludzie coś dostali np. wasze dzieci, wnuki i my (dodatkowa emerytura 13-tka).itd Przestańcie zazdrościć innym i podziękujcie w wyborach za to co już dostałyście wy i wasze rodziny , bo nie jest to mało i jak tego nie poprzecie w wyborach, to stracicie wszystko- zapomniałyście jakie były waloryzacje, podwyżki wszystkiego za po-psl? Emerytura wcześniejsza wychodzi wyższa, to trzeba się cieszyć, bo gdyby nie było wyboru, to musiałybyście pobierać niższą powszechną.
Ciekawe co Pani powie, kiedy na skutek tego pisowskiego rozdawnictwa powtórzy się u nas scenariusz Grecji i nasze emerytury zostaną odcięte o połowę. Przecież te pieniądze, które rozdaje PIS są z kredytu i następne pokolenia będą ten kredyt spłacać. Już Pani zapomniała jak było za Gierka? Przez jakiś czas ludzie cieszyli się, że żyje im się lepiej, mieli mieszkania, dostawali samochody na talony, i to życie ponad stan skończyło się wielką katastrofą i pustymi półkami w sklepach. Warto i tym pamiętać i wyciągać wnioski z przeszłości, która lubi się powtarzać.
UsuńMoze dać inną nazwę ,nie pierwszaki. Nie wiem jak. Skoro trybunał uznał że decyzje Enp byly wydawane z naruszeniem prawa to trzeba zrobic tak jakby ich nie wydano.I nam od nowa naliczyc emerytury tak jak dla pań ktore po raz pierwszy wystąpiły o em.powsz.
Usuńdo 19:27
Usuńniech pani nie straszy emerytki rządami PO i PIS , bo to że PIS rozdaje na lewo i prawo to jest tylko chwilowe, ale w końcu braknie im na wszystko. Jest zasada,że rozdaje się kiedy się ma , a jak mają tak dużo to niech nas sprawiedliwie liczą. Wnuki i dzieci to mają dla siebie ,a nie dla nas a my powinniśmy żyć godnie na stare lata ze swojej wypracowanej emerytury. Chyba pani ma dużą emeryturę , bo niektórzy mają po 1200zł. i dlatego walczą o każdą złotówkę.Dawniej emeryt miał naliczenie sprawiedliwe , a teraz to stosują przepisy jak im pasuje, a ludzie chcą sprawiedliwości.Ten rząd podzielił nas wszystkich i niech pani nie dyktuje komu mamy dziękować w wyborach.
Szanowna o Pani z 19,27 ja nie będę pisowi dziękować bo niby za co? Ciężko pracowałam 47 lat i chce mieć godziwa emeryturę ja nic za darmo nic nie chcę i proszę bzdur nie wypisywać ani nie podpowiadac na kogo mam głosować bo ja mam swoje zdanie i doskonale wiem na kogo oddać głos
OdpowiedzUsuńDo Pani z godz 19 27 To nam się po prostu należało wszystkim Polakom za ich ciężką pracę to nie my rozkradalismy kraj więc nikomu nie trzeba dziekowac
OdpowiedzUsuńMy chcemy sprawiedliwego przeliczenia dla całego rocznika a nie tylko dla wybranych. Pracowalysmy ciężko wychowując dzieci i nawet urlopu niewychowawczego nam korzystnie nie przeliczyli. Nie chcemy za darmo.to nam się należy. Oszukano nasnie informując o możliwości wycofania decyzji. Wyrazilysmy to w konsultacjach i petycji. Dlaczego nas nie sluchaja
OdpowiedzUsuńDo Pani z 19,27 z czego mamy się cieszyć,my tylko chcemy tego co mam się należy,ja cały czas pracuję i mam niższą emeryturę od koleżanki która od 2008 roku siedzi w domku ,pracowałyśmy razem,ona zwykły pracownik a ja kierownik,i dzisiaj ona ma 300zł większą emeryturę ,czy tak powinno być??? Rząd daje emerytury tym ,które nie mają składek czy to jest sprawiedliwe??? myślę że nie .Emerytury nie powinne być opodatkowane jak emeryt pracował to płacił podatek.My teraz chcemy sprawiedliwosci i spokoju ,bo z kazdym rokiem nasze zdrowie się sypie .Natomiast o głosowaniu ,kazda z nas ma swój rozum i wie co ma zrobić
OdpowiedzUsuńNie może tak być aby osoby mające jednakowe emerytury wcześniejsze lub zbliżone miały po przeliczeniu po wyroku trybunału konstytucyjnego różnice kilkuset złotych.
OdpowiedzUsuńJedyna zasługa jest to,że dowiedziały się o możliwości wycofania decyzji, pewnie miały kogoś bliskiego w ZUS.
Widzę że tu jest wiele Pan które zglebily przepisy emerytalne, może ktoś mi odpowie czy kobieta rocznik 1952 będąca do tej pory na emeryturze wcześniejszej może przeliczyć emeryturę, jeżeli tak to w jaki sposób, z góry dziękuję za odpowiedz
OdpowiedzUsuńOczywiście może,ale: jeśli robi to po raz pierwszy to będzie ciekawiej - ZUS przeliczy ponownie kapitał początkowy przyjmując zmiany /np. urlop wychowawczy korzystniej itp./. Od sumy zwaloryzowanego kapitału i zwaloryzowanych składek /rocznie i kwartalnie/ odejmie wszystkie pobrane dotychczas emerytury wcześniejsze i resztę podzieli przez tzw. wiek dożycia odpowiedni dla osoby w Twoim wieku.Trudno powiedzieć, czy wynik będzie korzystny, ale niedawno na Jotowni przeczytałam, że byc może zaczyna się czas, że u niektórych osób emerytura powszechna mimo odliczeń emerytur pobranych, będzie wyższa niż wcześniejsza. Powód: wysoka woloryzacja kapitału i składek. Trzeba spróbować - złożyć wniosek o przeliczenie kapitału /zmiany np.z 2015r./ i wniosek o emeryturę powszechną - jezeli wyliczenie emerytury będzie niekorzystne - w ciągu 30 dni od otrzymania decyzji WYCOFAĆ wniosek, aby decyzja się nie uprawomocniła. Po wycofaniu wniosku pobiera się nadal emeryturę wcześniejszą, a kapitał i składki będą nadal podlegały waloryzacjom rocznym. Jestem r.52 i w przyszłym tygodniu chcę spróbować tak zrobić, bo inaczej ZUS nie udzieli mi dokładnych informacji o ewntualnej emeryturze powszechnej,wciąż tylko mówią "szacunkowo, w przybliżeniu". Chcę dokładnych wyliczeń. Trzeba tylko koniecznie pamiętać o WYCOFANIU WNIOSKU w przypadku niekorzystnej decyzji, no i oczywiście dalej walczyć o naprawę tej krzywdzącej ustawy dla wszystkich roczników, nie tylko 53.
UsuńGdyby unieważnili decyzję wydane z naruszeniem prawa, wszystkie byłyby pierszorazowe i miały jednakowo przeliczone emerytury. I wszyscy byliby zadowoleni. O tym pisalysmy w uwagach i petycji.
OdpowiedzUsuńDlaczego tego nie załatwia uczciwie.
Jest to proste i logiczne.
Muszą kręcić i kombinować,a rozwiązanie jest proste.
OdpowiedzUsuńUchylenie decyzji, które nie skutkowały wypłata emerytury.
Bo skoro nie było wypłaty, to był tylko bezwartościowy papier.
Tak najprostsze rozwiązanie jest najbardziej logiczne czyli zrozumiałe dla wszystkich ale rządzący muszą tak zagmatwac żeby było trudno zrozumieć tym co to ustalają i poprawiają na jeszcze gorsze a co dopiero nam elzbieta
UsuńOni sami teraz chyba nie mogą się połapać na pierwszym posiedzeniu co niektórzy senatorowie dało się wyczuć ze znają temat naszej sprawy nie rozumiem dlaczego obecnie przedlozyli taki bubel nad którym sami nie mogą się połapać a co dopiero my emerytki pozdraeiam
Usuń