Strony

15 lipca 2019

Pismo do posłów w sprawie projektu ustawy emerytalnej


        Kochani, „przerobiłam” trochę pisma do sejmu, przygotowane przez Panie, Kasię i Malutką. Jest dosyć długie, choć próbowałam je skrócić.

Większość posłów nie ma wiedzy w sprawach emerytalnych, a w niuansach zapisów ustawy naprawę nieliczni mają orientację. Dlatego trzeba dogłębniej wyjaśnić sprawę sytuacji emerytów po wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 6 marca 2019 r. w sprawie P 20/16.

       Pismo trzeba wysłać do wielu posłów. Proponuję wysłanie go drogą mailową do Prezydium Sejmu (do Marszałków i Wicemarszałków Sejmu), do klubów i kół sejmowych.
Warto wysłać nasze pismo również do posłów niezrzeszonych i z kół parlamentarnych, ich głosy też mają znaczenie. Trzeba podać imię i nazwisko i adres.

          Bardzo serdecznie dziękuję Paniom: Kasi i Malutkiej za wielki wkład pracy włożony w przygotowywanie pism do parlamentarzystów i innych osób, mających wpływ na tworzenie prawa. Wielkie dzięki. Jeśli ktoś ma jakieś uwagi do prezentowanego pisma, proszę je przedstawić i zaproponować zmianę zapisu.





                                                                   
                                                                                       15.07.2019 r.


          Szanowni Państwo

                Na najbliższym posiedzeniu Sejmu pod obrady przedłożony zostanie projekt ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych przygotowany przez Senacką Komisję Ustawodawczą w ramach inicjatywy ustawodawczej mającej na celu wdrożenie postanowień wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 6 marca 2019 r. sygn. P 20/16 (Dz. U. Z 2019 r. poz. 539).

             W marcu br. Trybunał Konstytucyjny orzekł, że art. 25 ust. 1b ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. Z 2018 r. poz. 1270 oraz z 2019 r. poz. 39), w brzmieniu obowiązującym do 30 września 2017 r., w zakresie, w jakim dotyczy urodzonych w 1953 roku. kobiet, które przed 1 stycznia 2013 r. nabyły prawo do emerytury na podstawie art. 46 tej ustawy, jest niezgodny z art. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej.

              Zgodnie z uzasadnieniem wyroku dotyczy on kobiet urodzonych w 1953 roku, którym przed 1 stycznia 2013 r. przyznano prawo do wcześniejszej emerytury (art. 29 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych).

          W praktyce problem kobiet z 1953 roku, które przeszły na wcześniejszą emeryturę, a następnie po osiągnięciu podwyższonego wieku emerytalnego (co nastąpiło w 2013 i częściowo w 2014 roku) lub później wystąpiły o przyznanie emerytury powszechnej, polega na tym, że wysokość ich emerytury brutto została pomniejszona o sumę pobranych kwot emerytur wcześniejszych, przez co wysokość emerytury powszechnej była niższa niż pobierana emerytura wcześniejsza, co skutkowało zawieszeniem mniej korzystnego świadczenia.

             Po ogłoszeniu wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 6 marca 2019 r. zaistniała możliwość wznowienia postępowań zakończonych niekorzystną decyzją w sprawie błędnie wyliczonej emerytury powszechnej. ZUS na wnioski emerytek dokonał przeliczenia wysokość emerytur, ale tylko w tych przypadkach, w których nie minęło 5 lat od doręczenia decyzji o przyznaniu emerytury (tzw. nieprzedawnione).

Przeliczenie to polegało jedynie na nieodejmowaniu kwot pobranych emerytur wcześniejszych. W przeliczanych decyzjach przyjęto zamrożone od nawet 6 lat zgromadzone składki i kwoty kapitału początkowego oraz wskaźnik dalszego trwania życia dla wieku 60+ (wynoszący ok 250 miesięcy), czyli wskaźniki właściwe dla daty złożenia wniosku o ENP, a nie dla aktualnego wieku emerytek(65+/66+) i faktycznej daty podjęcia wypłaty emerytury.
               Warto podkreślić, ze tylko część przeliczonych w ten sposób decyzji skutkowała podwyższeniem wysokości świadczenia w stosunku do emerytury wcześniejszej i w większości przypadków były to raczej symboliczne kwoty a nie podwyżka na jaką liczyły emerytki składając po 1 stycznia 2013 r. wnioski o emeryturę powszechną.

              Panie z rocznika 1953 r. zostały pozbawione korzystnego przeliczenia emerytury na skutek niespodziewanej zmiany przepisów, dokonanej już po ich przejściu na emeryturę wcześniejszą. Osoby te wpadły w tzw. pułapkę prawną, którą w odniesieniu do emerytek z rocznika 1953 zakwestionował Trybunał Konstytucyjny.

            Pozostałe Panie (tzw. przedawnione) po wyroku Trybunału Konstytucyjnego otrzymały decyzje odmawiające przeliczenia emerytury powszechnej z uwagi na upływ 5 lat, w których ZUS przyznawał jednocześnie, że decyzja została wydana z naruszeniem prawa.

            Niestety emerytki nie posiadały obiektywnej wiedzy, iż pobierane emerytury wcześniejsze zostaną im odliczone po przyznaniu emerytury powszechnej, nie wiedziały, że złożony wniosek zamrozi zgromadzone składki i kapitał początkowy.
          Skala problemu wskazuje na głębsze źródło problemu, w postaci braku rzetelnej i pełnej informacji ze strony ZUS. 

          Projekt ustawy warunkuje wystąpienie o ponowne przeliczenie emerytury tylko tym osobom, które pobrały emerytury wcześniejsze na podstawie wniosku złożonego przed 6 czerwca 2012 r. Natomiast wyrok TK mówi o dacie nabycia prawa do emerytury wcześniejszej „przed 1 stycznia 2013 r.” Zmiana daty spowoduje niekorzystne skutki prawne dla wielu osób.

            Projektowana ustawa nie uwzględnia wcześniejszych emerytek z lat 1949-1952, które swoje wnioski o emeryturę powszechną złożyły po 1 stycznia 2013 r. Warunki do przyznania emerytury powszechnej spełniły pod rządami przepisów sprzed niekorzystnej zmiany ustawy emerytalnej, ale z powodu niewiedzy nie złożyły wniosków o emeryturę powszechną przed 1 stycznia 2013 r. Projektowana ustawa powinna objąć również tę grupę kobiet.

             Mając na uwadze powyżej przytoczone fakty, po zapoznaniu się z senackim projektem ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, który nie realizuje wykładni wyroku Trybunału Konstytucyjnego m.in. w zakresie jednolitego potraktowania emerytek z rocznika 1953, dokonując jednocześnie dodatkowych podziałów w grupie pokrzywdzonych emerytek, zwracamy się do Państwa z prośbą o nieprzyjmowanie projektu senackiego w obecnym kształcie.

       Emeryci i wspierający ich ludzie dobrej woli w ramach współpracy na blogu dla wszystkich emerytów „Emeryt to brzmi dumnie” wspólnymi siłami przygotowali pismo do Senatorów, które zostało podpisane przez 520 osób (wg stanu na dzień 15 lipca br.).



Nasz głos nie został wzięty pod uwagę przy formułowaniu aktualnej wersji projektowanej ustawy.
Nie uwzględniono również ponad 200 uwag, które zostały przesłane do Senatu w ramach konsultacji społecznych.

            Podtrzymujemy nasze stanowisko, które składamy w postaci niniejszego pisma na ręce Pań Posłanek i Panów Posłów z nadzieją, że zostanie ono dostrzeżone, a wyrządzone krzywdy naprawione przez realne rozwiązania a nie iluzoryczne wizje rekompensat.

           Uważamy, że dla pełnego wdrożenia postanowień wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 6 marca 2019 r. koniecznym jest zapewnienie wszystkim poszkodowanym:

1. uchylenia decyzji o przyznaniu emerytury osobom, wobec których zastosowano niezgodny z Konstytucją RP przepis art. 25 ust. 1b ustawy emerytalnej, nakazujący pomniejszanie podstawy obliczania emerytury powszechnej o sumę kwot pobranych świadczeń

2. możliwości wycofania wniosków o emeryturę powszechną, złożonych przed ogłoszeniem wyroku w sprawie P 20/16 oraz możliwości ponownego złożenia wniosku po wejściu w życie obecnie procedowanej ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych

3.  wydania nowych decyzji osobom posiadającym obecnie status „przedawnionych” ( z art. 146 kpa) i „nieprzedawnionych” ( z art. 145 kpa) z uwzględnieniem: - zwaloryzowanych na 2019 r.: kwot składek emerytalnych i kapitału początkowego - oraz wskaźnika długości życia adekwatnego do obecnego wieku emerytek (65+/66+), jak również faktycznego terminu wypłaty ENP

4. wydłużenie 6-miesięcznego terminu po wejściu w życie ustawy do składania wniosków o ponowne przeliczenie emerytury po wyroku TK do terminu nieokreślonego czasowo.
Ograniczenie czasowe do składania wniosków spowoduje wyłączenie wielu kobiet, np. tych, które nadal będą pracowały.

5. zwiększenia poziomu i rzetelności informowania przez ZUS emerytów o ich prawach oraz skutkach podejmowanych decyzji w zakresie świadczeń emerytalnych.

         Zależy nam na tym, aby emeryt od doradcy emerytalnego w ZUS otrzymywał pełną i rzetelną informację dotyczącą danej sytuacji, w której się znajduje emeryt a nie musiał samodzielnie prześledzić gro zawiłych, nieprzyjaznych przeciętemu człowiekowi przepisów prawnych przed udaniem się do placówki ZUS.

         Uważamy, że w decyzjach wydawanych przez ZUS powinny znajdować się dokładne przywołanie przepisów dotyczących emerytury (a nie ogólnych, jak np. przywołanie ustawy emerytalnej. Tego przecież wymaga Kodeks Postępowania Administracyjnego) oraz informacje o możliwości wycofania wniosków.

         W naszej opinii uwzględnienie powyższych postulatów zapewni wykonanie postanowienia Trybunału Konstytucyjnego z dnia 6 marca 2019 r. i rozwiąże problemy emerytów, wobec których zastosowano art. 25 u 1b i którym niekorzystnie obecnie ZUS przelicza świadczenia lub odmawia przeliczenia. 

 Pragniemy zwrócić uwagę, że w praktyce sytuacja osób „ przedawnionych” i „nieprzedawnionych” niczym nie różni się od sytuacji osób pozostających na wcześniejszej emeryturze, które po wyroku składają wniosek o emeryturę powszechną po raz pierwszy. Dlatego wszyscy powinni być jednakowo potraktowani.

          Prosimy gorąco o dokonanie poprawek do projektowanej ustawy, aby kolejny raz nie popełniono błędu legislacyjnego i nie uchwalono ustawy niezgodnej z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej. Ustawa powinna objąć wszystkie osoby, wobec których zastosowano do obliczenia emerytury niekonstytucyjny art. 25 u 1b ustawy emerytalnej. Parlament powinien tworzyć takie prawo, które zapewnia równe traktowanie wszystkich obywateli i nikogo nie dyskryminuje.

            Szanowni Państwo, my skrzywdzeni emeryci, rzetelnie pracowaliśmy przez 30-50 lat na swoje emerytury, nie otrzymaliśmy żadnego dodatkowego wsparcia ze strony Państwa, dlatego prosimy, nie szukajcie oszczędności w naszych emeryturach, ponieważ one prawdziwie nam się należą.

169 komentarzy:

  1. Czy ktoś wie kiedy jest posiedzenie komisji sejmowej ktorazajmuje się ustawa bo zazwyczaj jest wcześniej niż obrady sejmu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posiedzenia komisji sejmowych od15do18 lipca i nigdzie nie ma naszej sprawy

      Usuń
    2. Wbrew pozorom to dobra wiadomość, bo jest czas zgłosić ustawodawcy pisma, uwagi, postulaty itp. aby dopracować zapisy w ustawie

      Usuń
  2. Bardzo mądrze to wszystko ujęte tylko czy posłowie będę chcieli to zrozumieć jak my to chcemy widzieć Brawo Jolu Kasiu i Malutka

    OdpowiedzUsuń
  3. 17, 18, 19 lipca ostatnie posiedzenie następne we wrześniu tak mi sie wydaje.

    OdpowiedzUsuń
  4. 17, 18, 19 lipca to jest posiedzenie Sejmu RP

    OdpowiedzUsuń
  5. Chodzi mi o komisję sejmowa bo tam najpierw trafi projekt

    OdpowiedzUsuń
  6. Posiedzenia komisji od 15 do 18 lipca i na żadnej nie ma naszej sprawy

    OdpowiedzUsuń
  7. Też nigdzie nie znalazłam naszej sprawy w porządku obrad komisji

    OdpowiedzUsuń
  8. Malutka Super Jolu i Kasiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo dla Was. Jestescie Wielkie.

      Usuń
  9. W piśmie jest błąd. Wyrok TK mówi nie o pobraniu emerytury wcześniejszej do 1 stycznia 2013 r., ale o nabyciu prawa do emerytury wcześniejszej do 1 stycznia 2013 r. Należy cytować dokładnie wyrok TK.

    OdpowiedzUsuń
  10. 12 lipca na pos. Senatu podjęto uchwałę o wzniesieniu do Sejmu projektu Ustawy chyba Druk 1175X

    OdpowiedzUsuń
  11. Napiszcie mi jakie ma znaczenie nieuprawomocnienie się decyzji ZUS mam na myśli te decyzję od których zostały wniesione odwołania do Sądu sprawy się toczą wszyscy wiemy jakim wyrokiem się zakończą a na nową ustawę to chyba trochę sobie poczekamy ponieważ ja myślę o wycofaniu sprawy bo nie widzę sensu dalej uzerac się w Sądzie z ZUS bo ZUS twardo podtrzymuje swoje wyjaśnienia dla nas negatywne pozdrawiam wszystkich nieorzedawniona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem tego samego zdania. Też jestem nieprzedawniona i też dla Sądu nie widzę żadnego argumentu. Chce dożycie dla 66 i przeliczenie kapitału. Ale na jakiej podstawie to otrzymam.
      Zapłacę tylko koszty, którymi na bank Sąd obciąży
      Jestem bliska wycofania

      Usuń
    2. Nie ma sensu chyba iść do sądu, dla mnie wyrok był korzystny ale co z tego, dzisiaj zadzwoniłam do ZUS do inspektoratu, gdzie liczą bo mam telefon i otrzymałam odpowiedź że starymi wskaźnikami mi policzą. Nic więcej tylko odejmą wypłacone emerytury. Mi nic nie wychodzi. Moja znajoma z mego miasteczka wystąpiła do ZUSu pierwszy raz o em. powsz., miała wcześniej em. 2020 zł na rękę a dzisiaj ma 3180 na rękę i jeszcze 4 tys. wyrównania, rozpłakałam się i nic.Hu...k ze wszystkim

      Usuń
    3. Mam sprawę w Sądzie 16 września.Stawiennictwo nie obowiązkowe.Zus wyznaczył do sprawy radcę prawnego.Jestem przedawniona.O kosztach żadnej mowy nie ma.Zus odmówił przeliczenia bo upłynął okres 5 letni.
      Czy zawiesić sprawę,a może jeszcze poczekać?do ustawy.
      Proszę o podpowiedż.Jolka

      Usuń
    4. R-k za koszty zastępstwa wystawią ci bankowo - u nas 140 zł

      Usuń
    5. Ale można Sąd prosić o nieobciazanie kosztami podać jakid argument ze ma się np niską emeryturę a leki kosztują

      Usuń
    6. Wyżej masz komentarz przedawnionej i korzystny dla niej wyrok ale nic to nie da jak nie zmienia zasady przeliczania

      Usuń
    7. Tylko przeliczenie jak pierwszorazowe daje podwyżkę rzędu 900 zlotych. Wg tego co uchwalili tylko 30 zł albo nic. Oni doskonale wiedzieli i dlatego uchwalili. Myślę, że Borowskiego zmusił do polecenia tych andronow o rekompensatach żeby nas uspokoić zniechęcić do dalszych wystąpień.

      Usuń
    8. Wyc sie chce jak sie widzi starania armature o nasze lepsze I godniejsze jutro znieczulica bogatych na obrazilam biedoty no jak nas nazwac z comiesieczna emerytyra 1600zl jednak bogaty biednego nie zrozumie

      Usuń
    9. Ma byc starania senatorow

      Usuń
  12. 3 wyroki dla przedawnionych pozytywnie zapadła ły już tylko zapomniałam w jakim miescie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przedawnione to i ustawa obejmie i bez Sadow mają wygrane i co dalej? Przedawnione zrobią się nie przedawnione i sprawa nabiera początku walki o korzystniejsze przeliczanie a ZUS uparcie stosuje stare przeliczniki aż wierzyć mi się nie chce ze media podały o 8 tys emerytek które skorzystały na przeliczeniach po wyroku TK a podają o 112tys rocznika 53 do przeliczenia odejmuje jakiś mały procent tych które żyją jeszcze w niewiedzy o wyroku TK to pozostaje jeszcze duży procent emerytek które na przeliczeniach wyszły na zero dlaczego o tym w mediach się nie mówi i tu wychodzi ta nasza niewiedza o przepisach ZUS które skrzętnie są chowane przed emerytami pozdrawiam

      Usuń
    2. To jest prawo i sprawiedliwosc w wydaniu PRAWA I SPRAWIEDLIWOSCI.

      Usuń
  13. https://serwisy.gazetaprawna.pl/emerytury-i-renty/artykuly/1421961,ubezpieczenia-spoleczne-fus-wczesniejsza-emerytura-zus-przeliczenie-swiadczenia.html

    OdpowiedzUsuń
  14. I co dalej rozsylamy na adresy posłów licząc, że cokolwiek się zapoznają i zrozumieją? Do kancelarii premiera i prezydenta. Janka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozsyłajmy

      Usuń
    2. nic nie tracimy, a zyskac mozemy.

      Usuń
    3. Nie tracimy czasu. Wysyłajmy, może przewodniczący, prezydent premier zareaguje w obawie o skandal jak wystąpi y do Strasburga

      Usuń
  15. 8tys kobiet korzystnie przeliczonych śmiech na sali co ZUS z nami wyprawia tzn ze te 8tys kobiet miało wiedzę o wycofaniu wniosku względnie wiedziało o niekorzystnym przeliczeniu i wniosku nie składało? A co z resztą emerytek 53? Zna ktoś odpowiedź? Niech media to naglosnia o tym niech piszą jak nierzetelny jest ZUS w przekazywaniu informacji o przepisach ZUS dla emerytów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 8 tys. to są pierwszaki i nieprzedawnione, te które się zgłosiły z wnioskami.

      ZUS już podawał, że na prawie 74 tys. przedawnionych, tylko 58% skorzysta na przeliczeniu.

      Nie wszystkie, tylko trochę więcej niż połowa!

      Usuń
  16. Ja jak dostanę wezwanie to pójdę do sądu jeśli ustawa do tego czasu nie wejdzie myślę ze sędziowie też czytają projekt A zus przyznał że naruszył prawo i zobaczę co będzie Jeśli przegram to będę żyła dalej i przepraszam ze tak pisze/sral ich pies/

    OdpowiedzUsuń
  17. Dlaczego w piśmie stosuje się różne skróty na określenie emerytury powszechnej, raz to jest EMP, a następnie kilka razy pojawia się ENP?!

    Brak jakiejkolwiek konsekwencji w tak prozaicznej sprawie jak stosowanie właściwych skrótów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olewaja nas dokumentnie

      Usuń
    2. Kasia - to niezamierzona literówka, trzeba poprawić

      Usuń
    3. I po co ta złośliwość ???

      Usuń
    4. To nie złośliwość, tylko jad żmii!!!
      To tak z "radości", że tak bezskutecznie się szamoczecie się w tym chaotycznym działaniu.


      Usuń
  18. 8 tyś.kobiet pozytywnie obliczonych a bali się, że budżet nie wytrzyma bo 140 000 tyś. kobiet będzie upominać się będzie o swoją emeryturę po wyroku TK.Przedawnione pójdą z tzw.kwitkiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale cały czas trąbią o emerytkach rocznik 53 a powinni pisać o malutkiej grupie emerytek rocznik 53

      Usuń
    2. 140 tys. to bylo kilka lat temu, emerytek raczej ubywa i to nie malo. do zus zglosilo sie troche ponad 20 tys, a ile jest to nie wiem.
      rozeslalam pisma na wszystkie adresy podane przez mALUTKA 5 NIE POPRAWNYCH JASINSKI GORSKI BARTUS ZYZYNSKI GRABOWSKI.
      nie zajelo mi to wiele czasu, jak sa jeszcze jakies adresy to prosze podawac, nawet sprawnie idzie. Janka

      Usuń
    3. Po ile nazwisk na raz wysyłałaś?

      Usuń
    4. Nie wiem dokładnie bo sobie zaznaczyłam w jednym okienku, kopiowalam z drugiego okienka. Było ich 12, 14, a nawet 18.wyslanie do wszystkich zajęło mi około pół godziny. Siedząc w cieniu na tarasie nie zmeczylamsie. Pracowałam na laptopie

      Usuń
    5. Bo ja zaczęłam wysyłać po 30 i więcej i zaczęły mi przychodzić komunikaty, że nie dostarczono z numerami błędów i się zniechęciłam.

      Usuń
    6. Wyslalam i nic mi nie przychodzi,nie wiem czy doszlo. Ula

      Usuń
    7. sprawdz w wyslanych

      Usuń
  19. W sejmie są 3 posłanki z 1953 r.
    - Henryka Krzywonos-Strycharska ale ona matką wielu dzieci więc pewnie nie korzysta z tych samych przepisów,
    - Czech Anna z Tarnowa,
    - Hałas Teresa,
    Może te Panie mogłyby zrobić jakąś dfobrą robotę w kuluarach Sejmu.
    A tak wogóle. Czy ta ustawa jest w porządku dziennym??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na razie to nie jest

      Usuń
    2. http://orka.sejm.gov.pl/Druki8ka.nsf/Projekty/8-020-1323_2-2019/$file/8-020-1323_2-2019.pdf

      Usuń
  20. H.Krzywonos dostała specjalny 6tys.dodatek do emerytury od Tuska i jeszcze jest rocz53 Anna Komorowska.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Now ogladalyscie jak w sejmie krzywonos wymachiwala konstytucja? Przegamacili ja powcy stracilam do niej szacunek a.byla Fla mnie ikona solidarnosci walki o lepsze jutro ZOBACZCIE JAK PUENIADZ ZMIENUA CZLOWIEKA Rob I z niego marionetke

      Usuń
  21. Chciałam zapytać , ta ustawa dotyczy tylko kobiet 53, przecież męszczyźni też szli na wczesniejszą emeryture to ich nie dotyczy jakiaś dziwna ustawa dyskryminująca ludzi. Drugie pytanie mam takie poco my przedawnione wniosłyśmy sprawe do sądu, skoro w amysłach było juz uchwalenie ustawy naprawczej. Jest to robota sztuka dla sztuki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hasło: "do sądu" i hura!!!
      To jest tzw. owczy (barani) pęd.

      Usuń
  22. Ja chyba dostane tyle ze mi na nerwosol wystarczy albo i nie będę musiała zaczerpnąć pożyczkę.

    OdpowiedzUsuń
  23. drogie Panie, policzylam zwaloryzowany kapital i skladki wiek dozycia jak pierwszaki. wyszlo mi 60 % podwyzki.

    OdpowiedzUsuń
  24. No więc właśnie i nie warto dalej walczyć, przecież z Enp nie korzystalysmy.Rozdaja pieniądze na lewo i prawo,a my po 40 latach pracy po przeliczeniu dostajemy 5 zł,a piszą ,że po kilka tys.Ta sprawa musi być zaskarżoną poza Polskę.



    .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam że należy pozew zbiorowy rocznik 53 i do Strasburga ja jestem chętna ale musi nasza Jolusia nam pomóc a ona też się podlamalas jak my wszystkie pozdrawiam ��

      Usuń
    2. Też tak myślę i myślę, że to należałoby zapisać w piśmie do posłów ja dopisze i porozsylam

      Usuń
  25. A Ty jesteś pierwszakiem co tak liczysz nie rób sobie nadziei kobiety przeszły na wcześniejszą w wieku 5 5 lat to chłopy w tym wieku przechodzić nie mogli to dlatego ich ustawa nie dotyczy pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A po co wyrażasz tu chłopów?Co ma piernik do wiatraka.

      Usuń
    2. Mężczyzna rocznik 49 idąc na wcześniejszą emeryturę z szkodliwych też kończył w 2013-14 wiek emerytury powszechnej i też ten przepis art 25 ich zaskoczył.Ale TK rozpatrywał tylko zapytanie skarżącej 53kobiety

      Usuń
    3. Do 16:10
      Nieprawda, mój mąż właśnie przeszedł na emeryturę wcześniejszą w wieku 55lat ze względu na szkodliwe warunki, w 2016r po ukończeniu wieku emerytalnego miał przeliczoną na powszechną oczywiście z odjęciem pobranych emerytur. Przecież jego też ta ustawa powinna objąć, bo go zaskoczyli, gdyby wiedział , że tak będzie to na pewno by nie poszedł na emeryturę wcześniejszą i co teraz ma robić ? może ktoś doradzi.

      Usuń
    4. W projekcie ustawy jest
      Przepisu art. 25 ust. 1b nie stosuje się do
      ubezpieczonych urodzonych w roku 1953,
      UBEZPIECZONYCH! Nigdzie w ustawie nie ma mowy o kobietach, są ubezpieczeni, emeryci... Tylko w mediach i różnych wypowiedziach występują KOBIETY. Podkreślam, w ustawie nie ma zawężenia do jedynie kobiet.

      Usuń
    5. ale in jest z rocznika 50 to tez go ta ustawa dotyczy?

      Usuń
    6. A rocznik 50 to jest urodzony w 1953 r.?

      Usuń
  26. Może wysłać skargę do Tuska skrzywdził nas to teraz niech po znajomości naprawi swój błąd!Może wpłynie na posłów,aby nie głosowali.Niech porówna nasza emeryturę do swojej wypłaty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wyślijcie do pana Schetyny, bo przecież jego partia zawaliła.Teraz idą do wyborów z tzw. "szóstką", jak wygrają to podobno też dadzą 500+ najmniej zarabiającym{0 ile dobrze słyszałam] najpierw niech naprawią swój błąd i nam dobrze wyliczą albo przynajmniej zahamują te złe wyliczenia co ZUS stosuje.Powinni wyliczyć wszystkim osobom od nowa którym niesłusznie odliczali pobrane wcześniejsze emerytury.

      Usuń
    2. Jest problem bo Pis ma większość

      Usuń
  27. Dzień dobry. Ciekawa jestem czy któraś z Pań widziała swoją teczkę z dokumentami w ZUS-ie. Ja dziś pooglądałam swoją w sądzie i załamałam się, W tej teczce nie ma dziada -baby. Nie jest zachowana żadna kolejność poszczególnych decyzji. Znalazłam nawet dokument nieznanej mi osoby, dotyczący jakiejś decyzji. Po prostu jeden, wielki bałagan, Aha, wiele przeliczeń robionych jest ręcznie, długopisem, jak na klasówce. Mówię Paniom, siąść i zapłakać, bo zorientować się w tym wszystkim nie da rady. Przeterminowana emerytka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego tak dlugo trwa wysylanie naszych dokumentow do Sadu ZUS nie moze sie polapac co jest w naszych teczkach to po co ich tam tyle siedzi nawet nie potrafia udzielic rzeczowej informacji swoim petentom

      Usuń
    2. Proszę o informację kiedy można było zobaczyć dokumenty w sądzie?

      Usuń
    3. Jak tylko znalazły się w Sądzie.

      Usuń
    4. Mam wezwanie do sądu w listopadzie to kiedy te dokumenty mogą być w sądzie? CZY MOŻNA SIĘ DOWIEDZIEĆ telefonicznie?

      Usuń
  28. Panie piszą że przedawnione nic nie dostaną Ale nie wiem dlaczego też jestem przedawniona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ze ustawa pozwoli ci złożyć wniosek o przeliczenie emerytury ale tak jak nieprzedawniona czyli wszystkie składniki ZUS będzie brał z roku w którym złożyłam wniosek w związku z uzyskaniem wieku w przeliczeniach jedynie nie będzie kwoty pobranych wcześniej emerytur i tak to się ma a dla pocieszenia ZUS pozwoli Tobie dłużej pożyć i tabele życia weźmie dla 60lat powinno Cię to ucieszyć ale nie w tym przypadku bo tracisz przez to pieniądze pozdrawiam ja też nieprzedawniona o co z tego jak że mnie również zrobili 60lat kę

      Usuń
    2. Wydaje mi się, że chyba Pani nie zrozumiała istoty tych wszystkich przeliczeń. Każda, która występowała o emeryturę w 2013 roku (powszechną),w wyniku przeliczenia bez odejmowania,będzie miała wyższą , a o ile,o tym zadecyduje wysokość pobieranej emerytury wcześniejszej. Na pewno nie znajdzie się Pani, której teraz emerytura powszechna będzie niższa od wcześniejszej. Emerytka

      Usuń
    3. do 10:32
      pani żle rozumie,nie każdemu po przeliczeniu na powszechną wyjdzie więcej.

      Usuń
  29. Już wcześniej pisałam, że nie ogarniam rozumienia przepisów.
    Czy któraś z Pań mogłaby wytłumaczyć, co to znaczy: ostatnio przyjęta?
    I: prawo do tej emerytury było zawieszone – od dnia, od którego mogłaby być podjęta jej wypłata.
    2. Przeliczeniu podlega podstawa obliczenia emerytury ostatnio przyjęta do ustalenia kwoty świadczenia, a następnie uwzględnia się kolejne zmiany wysokości
    świadczenia.
    3. Emerytura w ponownie ustalonej wysokości przysługuje od dnia, od którego podjęto wypłatę emerytury przyznanej na podstawie art. 24, a w przypadku, gdy prawo
    do tej emerytury było zawieszone – od dnia, od którego mogłaby być podjęta jej wypłata.
    Dziękuję za zrozumienie (że nie bardzo ogarniam przepisy) i za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się jest takim bejbi jak na ikonce, to nic dziwnego, że nie ogarnia się przepisów.

      Usuń
  30. Na Facebooku dzisiaj znowu fakty i zdjęcie Pani Joli i podane ile zyskały kobiety z rocznika 1953 w poszczególnych miastach

    OdpowiedzUsuń
  31. Jest artykuł że w środę uchwała Senatu ma zająć się Sejm. Czyli ta nasza ustawa?

    OdpowiedzUsuń
  32. Najnowsze wieści z FAKT24 EMERYTUR SIĘ UCIESZY DOS TVN NAWET 2,7 tys zł podwyżki i oczywiście wizerunek Pani Joli i okazuje się ze senatorowie doskonale wiedzą o naszej petycji piszą ze minus jest taki ze nie wszystkim paniom się należą z niemal 41tys wniosków emerytury podniesiono 8,3tys kobiet nawet są tabele minimalnej podwyżki i maksymalnej różnice ogromne ciekawe czy Pani Joli płacą w końcu wykorzystują jej wizerunek ta która ma wysokie ciśnienie lepiej niech tego nie czyta pozdrawiam we mnie się gotuje wykrzyczeć abym co o tym myślę ale nikt mnie usłyszy KOBIETY NIE MOŻEMY TEGO ODPUŚCIĆ ZA DUŻE PIENIĄDZE TRACIMY KTÓRE NAM SIĘ NALEŻĄ TO NIE JEST JAKAŚ RAM JEDNORAZOWA 13 ALE TO JEST NASA LEPSZE JUTRO LEPSZE ZDROWIE BO ZACZNIEMY SIĘ LECZYĆ PRYWATNIE A NIE NA KASĘ TRZYMAJMY SIĘ W KUPIE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z powyższą opinią. Dziewczyny walczmy. Piszemy teraz pod powyższe adresy. Skarżymy ustawę do Strasburga. Przecież nas oszukali. Nie jest to zgodne z orzeczeniem TK. Do Strasburga piszemy wniosek zbiorowy. Może ktoś nam pomoże. Też moncno zdeterminowana przedawniona

      Usuń
    2. Prawda,przecież my nie dostawsłysmy emerytur powszechnych,cały czas na wcześniejszych,horror

      Usuń
    3. mamy bardzo wiele do zyskania, nic do stracenia,to jest nasza ostatnia szansa.nie zmarnujmy jej.
      podpowiadajcie co robic.
      malutka juz nie masz wiecej adresow?
      moze jeszcze skorzystamy.

      Usuń
    4. Tabela, skoro prezentuje zysk nieprzedawnionych, to powinna uzmysłowić, że takie same zyski będą dla nieprzedawnionych, a będzie mogło skorzystać na tym tylko 58% z 76 tys., czyli 44 tys. przedawnionych.

      Usuń
    5. Nóż się w kieszeni otwiera. TK z 6.03.2019 spowodował takie różnice w wysokości emerytur dotychczas jednakowych, że też na to pozwala Rząd Prawa i sprawiedliwości. Gdzie tu prawo, gdzie Sprawiedliwość. Nie możemy na to pozwolić.

      Usuń
  33. Wysłałam do wszystkich Klubów Poselskich i Kół Poselskich oraz do członków prezydium Sejmu

    OdpowiedzUsuń
  34. Tak szczerze kochane czy jest jakaś iskra nadziei ze moze coś sie zmienić?,ja pisalam do kancelarii premiera i do posła Zielińskiego.Natalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest nadieja w Strasburgu bo na Borowskiego liczyć to tak jak liczyć na cud a cudów nie ma

      Usuń
  35. Co to za tabelka w fakcie przecież przedawnione nie są jeszcze liczone czyli już zus wszystko wie bez ustawy jak ograbic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak nie zmienia zasad przeliczanie to i przrdawnione czy nieprzedawnione i tak niczego nie zyskają ale te tabelę pokazują przeogromne roznice w kwotach cos nie tak z tymi przeliczeniami co ten ZUS wyprawia Kant za kantem I kantem pogania jak ZUS ma taki burdel w naszych dokumentach jak wczesniej napusane w komentarzy to uczciwe przeliczanie naszych emerytur graniczy z cudem

      Usuń
    2. To wyliczenia dla nieprzedawnionych. Przedawnionych jeszcze nie liczyli, ale nie możemy się wiele spodziewać, mnie wyszło 30 zł.

      Usuń
    3. Przeliczenia po lewej dotyczą nieprzedawnionych, po prawej pierwszorazowych.
      Tak nas ładnie podzielili
      po wyroku TK
      tak nas sprawiedliwie traktują

      Usuń
    4. Nawet tabel nie umieją czytać!

      Tabela dotyczy tylko przeliczenia emerytur nieprzedawnionych;
      zysk: lewa str. min, prawa str. max

      Usuń
    5. A ile twoim zdaniem zyskały pierwszorazowe, jeżeli tak się świetnie orientujesz w tabelach?
      Jeżeli wg ciebie nieprzedawnione bez waloryzacji konta przez kilka lat i niekorzystnym dożyciem zyskały po kilka tysiecy.

      Usuń
  36. Wszyscy doskonale wiedzą w czym tkwi problem ale mają nas głęboko.gdzieś Pani Jolu nie możemy się poddać musimy walczyć do końca a sprawy w Sądach moim zdaniem są bezcelowe nie ma nowej ustawy.więc i nie ma nowych przreliczen Sąd jak tu czytam zaczyna biedne emerytki obciążać finansowo 140zl dla jednych mało a dla innych dużo w chwili obecnej sprawy Sądowe są bezcelowe

    OdpowiedzUsuń
  37. Wiecie poczytałam o tych emeryturach w fakcie, zygać się chce, jestem ciekawa skąd mają takie informacje, kto pozwolił na udostepnienie zdjęcia chyba p. Jola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odnośnie zdjęcia to Pani Joli sprawa nie nasza skoro Pani Jola nic nie pisze na ten temat to dajmy spokój tym fotkom bardziej nas interesuje przekaz.w mediach o naszych bardzo wysokich przeliczeniach najwidoczniej temat krąży tylko wokół pierwszakow a nas 2 i 3 grupa została juz podsumowana bo nie wszystkie znajdą się w tej grupie co na to TK czy on równiez planowal taki podział w roczniku 53?

      Usuń
    2. Teraz celowo przed wyborami rozpuszczaja fałszywe wiadomości ile zyskujemy aby sobie przypisać zasługi, jacy są dobrzy i ile dają biednym emerytkom. Musimy to prostowac gdzie się da i komentować te artykuły z fałszywymi informacjami.

      Usuń
    3. Zus udostępnił, żeby nam ciśnienie skończyło i nie będą musieli nas przeliczac

      Usuń
  38. Pan senator B nas sprzedał a Teraz tuba rządowa w mediach trafi jaką nas uszczesliwi zaraz będziemy karta przetargowa bojach przedwyborczych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba się sprzedał... A teraz będzie nas reprezentował w Strasburgu.

      Usuń
  39. Rozumiem, że PiS broni pieniędzy, żeby mieć na kolejne przedwyborcze hity, ale co zmusiło Borowskiego do takiego zachowania. Został marionetka pisu. Sprzedał się?

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja wycofuje sprawę w Sądzie bo to trud na daremny po co mam się denerwować jak Sąd opiera się na opiniach ZUS a ZUS opiera się o ścianę i ma na w d..... pozdrawiam wytrwalych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może warto poczekać. Pośpiech jest złym doradca.

      Usuń
    2. Na co czekać jak będzie nowa ustawa to bez względu na sprawy sądowe każda z nas będzie mogła przeliczyć swoją emeryturę

      Usuń
  41. Co nagle to po diable jak to mówi przysłowie nie ma się co spieszyć z wycofanie wniosku bo nie wiadomo czy uchwała będzie jeśli nie to procedura od nowa nie wiadomo kiedyś będzie znów te co się odwołany przedawnione itd ja czekam za wezwaniem jestem przedawniona

    OdpowiedzUsuń
  42. Witam miłe Panie i proszę o pomoc,
    Jestem nieprzedawniona i mam decyzję o emeryturze powszechnej. Po ogłoszeniu wyroku TK złożyłam do ZUS wniosek o przeliczenie emerytury. Otrzymałam decyzję ,w której już nie były odejmowane kwoty wcześniej pobranych emerytur ale nic więcej się nie zmieniło.
    W związku z tym złożyłam odwołanie od otrzymanych decyzji do Sądu za pośrednictwem ZUS, pisząc o waloryzacji kapitału i składek oraz zmianie wieku „dożycia” .
    W dniu 19 czerwca otrzymałam decyzję z ZUS, w której są uchylone wcześniejsze decyzje i przyznają mi od 01.04.19 tj od dnia złożenia pierwszego wniosku o przeliczenie ale kapitał i składki oraz dalsze trwanie życia zostały powielone z poprzednich decyzji. W związku z tym, że emerytura powszechna jest niższa ZUS będzie kontynuował wypłatę emerytury wcześniejszej.
    Dzisiaj otrzymałam z Sądu odpowiedz na odwołanie od decyzji ZUS gdzie wnoszą o oddalenie odwołania i wyznaczono na 30 lipca posiedzenie Sądu.
    Nie wiem co mam robić z tą decyzją z 19 czerwca, bo zaraz się uprawomocni czy zwrócić się o uchylenie tych kolejnych decyzji i wycofać sprawę z Sądu?
    Pozdrawiam Elżbieta G.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taką samą sytuację. Dokumenty są w Sądzie napisałam odpowiedź na odpowiedź ZUS. Czekam na rozprawę. Następne decyzję wycofała, napisał wniosek o wycofanie wniosku z 2014 roku-decyzja odmowna od której się odwołać. Czy w tej odpowiedzi z Sądu ZUS również napisał że decyzja jest uchylona częściowo tylko w kwestii pobranych emerytur?. Nie wiem czy postapilam właściwie sama nie wiem. Jagoda

      Usuń
    2. Może Pani zapytać pisemnie ZUS dlaczego wydał decyzję 19.06 oraz niezależnie od tego pisma odwołać się od tej decyzji uzasadniając tak samo jak w przypadku tej wcześniejszej od której się Pani odwołała.
      Czy decyzja z 19.06 uchyla tez ta wcześniejszą czy tylko stare decyzję?

      Usuń
    3. Witaj Elu! pytanie zasadnicze jest takie z jaką em.wczesniejsza porównywał to co wyliczył bez pomniejszania o pobrane emerytury,czy do em.wczesn.z roku w którym wystąpiłas o em.powsz.czy z em.wcz.ktora pobierasz na rok 2019,bo to jest bardzo istotne , Grażyna

      Usuń
    4. ZUS powinien porównywać wyliczona powszechna do em.wcz.z roku w którym wystąpiłas o em.pow.Jesli tego nie zrobił toadz konkretny argument dla Sądu,pozdrawiam, Grażyna

      Usuń
  43. https://serwisy.gazetaprawna.pl/emerytury-i-renty/artykuly/1421961,ubezpieczenia-spoleczne-fus-wczesniejsza-emerytura-zus-przeliczenie-swiadczenia.html
    To jest link do gazety prawnej piszą o naprawie,wiec radzę poczekać z wycofaniem z sądu.Dobra rada że pośpiech jest złym doradca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla większości przedawnionych i nieprzedawnionych nic wiecej nie wychodzi jezeli powiela się wskazniki z roku 2013 czy 2014 a nie ma w projekcie ustawy żadnej wzmianki że będzie inaczej

      Usuń
    2. Wydaje mi się, że z projektu ustawy wynika, że zmiana będzie wprowadzona taka, że nowa decyzja- ta bez odliczenia pobranych emerytur będzie porównana do kwoty emerytury wcześniejszej z roku, w którym było wystąpienie o emeryturę powszechną, a teraz ZUS porównywał do kwoty z decyzji z tego roku i wychodziła kwota niewiele większa lub mniejsza i nadal się pozostawało na wcześniejszej-dotychczasowej. Tym, którym wyjdzie większa naliczą zwaloryzowane wyrównanie. Może dla większości jest nadzieja na wyższą emeryturę? Lepsze to, niż nic. AnnaK

      Usuń
    3. Czy ta pani naprawdę nie rozumie problemu emerytek 53 czy piszę co jej każa?

      Usuń
    4. Moze w przypadku Pani to i więcej wychodzi bo u mnie 2 zl różnicy,a kobietki pierwszorazowe po 1000 zł więcej niektóre

      Usuń
    5. A niektóre i po 2 tys i 2,7 tys. Ciekawe pod kogo było to przeliczenie? Ciśnienie od razu skacze i się części nas pozbędą, bo nie wytrzymamy ciśnienia ze szczęścia. PRAWDZIWA Niespodzianka w wykonaniu senatorów po wyroku TK

      Usuń
  44. A Sąd nie chciał od Ciebie wypowiedzenia się na temat decyzji ZUS? Przed wyznaczenie sprawy? Zazwyczaj Sąd daje nam możliwość wydania swojej opinii co do wniosków ZUS przedstawionych do Sądu i jest to termin 14 dniowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chciał i nawet stawiennictwo jest nieobowiązkowe

      Usuń
    2. Ela ja również jestem nieprzedawniona i dostałam Pio z sądu JGora z wyjaśnieniem oczywiście odmownym z ZUS i mam się w sprawie wypowiedzieć termin mam 14 dni mam jeszcze tydzień odpowiem na piśmie ze podtrzymuje swoją decyzję i jeszcze dodam bo czytam tu komentarze i co niektóre nadają się do mojej odpowiedzi np ta ze nadal fazę do tego aby ZUS przeliczył mi emeryturę biorąc najkorzystniejsze składniki jak tabelę życia adekwatna do mojego wieku 65+ oraz zealiryziwal kapitał i składki bo od roku 2014 do 2019 były zamrożone jeszcze dodam że ZUS cały czas twierdzi że nie może wycofać starego wniosku z roku 2914 bo wniosek o emeryturę powszechną składa się tylko raz a ja napiszę ze zgadzam się z tym w jednym przypadku ze gdybym po złożeniu wniosku o emeryturę powszechną w roku 2014 po przeliczeniu oyrzymywalabyn ta emeryturę powszechną a nie wcześniejsza jaką mam obecnie to zgadzam się z tym co ZUS twierdzi ale skoro ja nigdy nie byłam na emeryturze powszechnej bo była dla mnie niekorzystna i nigdy jej nie libieralam bo była zawieszona to ZUS powinien mi w takim przypadku ponownie przeliczyć emeryturę na dzień złożenia wniosku w 2019r i Tobie radzę również takie pismo sobie przygotować i srmtawic się na sprawie bo nikt Cię nie wygobi i odczytać swoje pismo przed Sądem pozdrawiam

      Usuń
    3. O przeliczeniu i zamrożonych składkach i kapitale i tabeli dozycia pisałam w odwołaniach do ZUS ale dziękuję za podpowiedź i chyba pojadę do sądu i przygotuje sobie pismo.

      Usuń
    4. I teymaj sie tego zr em powsz nigdy nie pobieralas bo byla zawieszona to tak jakby jej nie bylo Takim zdaniem I dlatego prosisz Wyroku Sad o uchylenie decyzji I umozliwienie zlozenia wniosku o ponowne przeliczenie emerytury z nakkorzystniejszymi Fla Ciebie wskaznikami

      Usuń
    5. Przepraszam za bledy ale pisze z tel I alfabet nie zawsze przyjmuje takie wyrazy jakie pisze zobacz Ela ZUS jeszcze narazil mnie na koszta bo nie mam komputera I musialam sobie wykupic internet w Play a o wyroku dowiedzialam sie od znajomej gdyby nie o ona po dzis dzien nic bym nas nie wiedziala pozdrawiam

      Usuń
  45. Czytam i myślę ze dużo Pan boi się sądu a ja radzę walczyć o swoje ja czekam na wezwanie i pójdę przegram to przegram A może wygram? ELA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też czekam na termin z sądu. Pojadę, co ma być to będzie. Nic nie tracę. No koszty dojazdu. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Dolicz jeszcze 140zl kosztów dla prawnika ZUS bo Sąd zaczyna nas obciążać czego do tej pory nie robił pozdrawiam

      Usuń
    3. Dziewczyny walczymy trudno głowy nie urwa. Ja też czekam na rozprawę już tworzę sobie na papierze dowody. Jaka jest moja sytuacja? Pierwsza decyzja jest w Sądzie napisane było że uchylona, Gdy złożyłam o wycofanie wniosku z 2014 odmowa bo decyzja uprawomocnila się. Nie poddajemy się. A może ktoś wygra Jagoda

      Usuń
  46. Do Pani Joli K. Nie wiem jakie podać dane Pani, gdyż wszystkie wpisy z blogu przychodzą na mojego e-maila, chyba są przekierowane, nie jestem nie znam się na tym i nie wiem co podać by zlikwidować, może dlatego że jestem pierwsza w podpisach w petycji do senatorów. Musi Pani coś z tym zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo przepraszam Panią za kłopoty z mailami przekierowanymi do Pani.
      Sama teraz nie potrafię tego naprawić. Jutro rano postaram się to wyprostować.

      Usuń
    2. Przepraszam Pani Jolu, już naprawione, miałam zaznaczony znaczek powiadomień.

      Usuń
    3. Jakie dane podajeszPani Joli.Czy Ona zgodziła się wysłać pismo z naszymi danymi?

      Usuń
  47. Może ktoś potrafi przykładowo podać przeliczenie emerytury dotyczące nowej proponowanej ustawy tak prosto żeby każdy zrozumiał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z decyzji ENP z 2013r lub 2014 .kapitał plus składki podzielić przez wskaz.dl życia równa się kwota brutto

      Usuń
    2. Masz różne przeliczenia na wzór nowej ustawy w komentarzach z dnia 13 albo 14.07.2019 pozdrawiam

      Usuń
    3. Dopowiedzenie do wypowiedzi z 22:26,
      I to co wyszło porównać z wysokością wcześniejszej emerytury z decyzji z tego samego roku, w którym było wystąpienie o emeryturę powszechną, jeżeli w 2014, to z wcześniejszą z 2014.

      Usuń
    4. jeszcze dopowiedzenie: jeżeli coś wyjdzie na plus, to będzie ta kwota waloryzowana corocznym wskaźnikiem waloryzacji od wystąpienia o powszechną emeryturę do teraz. Tak wyliczona kwota będzie podlegała jednorazowej rekompensacie, czy pomnożona przez wszystkie miesiące od wniosku o powszechną do teraz.

      Usuń
    5. Przy niewielkiej różnicy, po waloryzacji też będzie niewielka. Rekompensata nawet pomnozona przez 6 lat to jest kwota, którą zwraca się po 2,3 miesiącach przy obliczeniach jak dla pierwszakow.
      Nie dajmy się omamic Borowskiemu rekompensatami.
      Nie pozwalajmy się zróżnicowac. Domagajmy sie jednakowych przeliczen.piszmy do władz. Ktoś nas musi wysluchac

      Usuń
  48. Teraz są urlopy to zły czas.Moze się skrzykniemy i ruszymy pod Sejm tak jak niepełnosprawni to sprawa się nagłośni.Bo to co robią to jest po cichu okradanie nas.W Superstacja jest o godz.23 program ,,Bez ograniczeń,,można dzwonić w każdej sprawie,politycy go również oglądają.

    OdpowiedzUsuń
  49. Kto zrozumie emeryta,pamiętacie panie jak dostaliśmy "trzynastki" co zrobili nauczyciele,rolnicy?Nagłaśniający w mediach nic nie da ,inni będą tylko marudzić co my jeszcze chcemy ?Nie wystarczy,ze jeszcze żyjemy? Pieniądz dzieli ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  50. Też mi się wydaje, że celowo podają informacje w mediach o naszych wielkich zyskach, żeby do nas uprzedzić wszystkich, czego my jeszcze chcemy jak tak dużo zyskaliśmy.
    Tylko co robić?
    Nie możemy odpuścić bo za wiele tracimy.
    Drugiej szansy nie bedzie

    OdpowiedzUsuń
  51. Ela.Dużo moich imienniczek dzisiaj pisze. Czytam wpisy pań, które wycofują się z naszej sprawy. Chociaż sama mam chwile zwątpienia, to z drugiej strony wiem, że to nasza ostatnia szansa. Te wpisy o rezygnacji zniechęcają pozostałe panie. Przeliczyłam emeryturę wg projektu i wyszło 50 zl więcej, wg kryteriów jak pierwszaki ok 500 zł.to różnica. Walczmy do skutku, szkoda zmarnować 6 lat. Ela

    OdpowiedzUsuń
  52. Nie straszcie kobiet tymi kosztami sądowymi, jak nie wiecie czy faktycznie obciążają. To co wiem to nie, jeszcze nikt nie pisał, że musiał zapłacić. Ja też miałam taką wzmianke w piśmie z zus.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest jeden komentarzy na poczatku Sad obciaza kwota 140zl nie jest to duze kwota ale I nie mala jak na nasze kieszenie

      Usuń
    2. Może to podał zus aby nas przestraszyc

      Usuń
  53. Kłania się data złożenia wniosku.Tutaj jest sedno sprawy dla pań predawnionych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A powinna być data pobrania emerytury czy jej wyplaty

      Usuń
  54. Przepraszam Pani Jolu K.juz mi się naprawiło, miałam zaznaczony znaczek powiadomień.

    OdpowiedzUsuń
  55. Na Jotowni ukazal sie post Błędy w uchwale Senatu

    OdpowiedzUsuń
  56. Wlasnie przeczytalam karygodne poprawki na kolanie oni juz zyja urlopami gdzies w tropikach maja zaklepane wczasy a stare emerytki zawracaja im glowy jakimis marnymi groszami

    OdpowiedzUsuń
  57. Było 210 komentarzy pod tym postem, a jest 141 (bez tego). Gdzie podziała się reszta?

    OdpowiedzUsuń
  58. 210 komentarzy jest pod poprzednią zakładką

    OdpowiedzUsuń
  59. wszystko to robią przed wyborami(sejm podpis prezydenta) to jakiś wrzesień , by potem odśpiewać jak to nam pomogli ......mi za okres od 55 do 60,3 roku(czyli od wcześniejszej emerytury do tej w powszechnym wieku ) potrącili 82 tysiące składek (tak jest w decyzji) kto mi je odda? nikt ,teraz ja jestem już prawie w wieku 66 lat , że mi podwyższą emeryturę o 300 zł i wypłacą jakieś wyrównanie za te 6 lat ? zus wyliczył w projekcie , że to będzie średnio 9000 tysięcy pewnie brutto Na pewno wydymają nas jak każdy jednym się uda inni nie dostaną nic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zabrali tych 82 tysięcy, tylko odjęli do wyliczenia emerytury powszechnej.Wyrok TK właśnie stwierdził, że to w stosunku do rocznika 53 było niekonstytucyjne, więc teraz wyliczenie będzie właśnie bez tego odliczenia, czy jak Pani woli "oddane".

      Usuń
  60. Pismo do sejmu umożliwić podpisanie tak jak to było do senatorów i kazdy podpisze bo indywidualnie wyśle pare osob.

    OdpowiedzUsuń
  61. Nie można poddać się przed meta, oni na to czekają i zniechęcają jak mogą, publikują fałszywe dane, aby oburzyc społeczeństwo i może piszą o tych kosztach sądowych bo wiedzą że to dla nas dużo. Wysyłajmy pisma do wszystkich jeszcze dzis

    OdpowiedzUsuń
  62. Ja wierzę w Panią Jole

    OdpowiedzUsuń
  63. Domagamy się zastąpienia tego bubla, który tworzą nasza propozycja ustawy.

    OdpowiedzUsuń
  64. Witam serdecznie,Anna ,nieprzedawniona ,z utrzymaną emeryturą wcześniejszą jako wyższą,cały czas pracuję,złożyłam skargę administracyjną do Centrali ZUS i dostałam z mojego ZUS odpowiedź z przeliczeniem mojej emerytury powszechnej bez odliczenia art.25,1b oraz przeliczenie z zastosowaniem urlopu wychowawczego z 2015 r.wyszło Zus,że dalej mam wyższą emeryturę wcześniejszą. Tu zaczynają się ciekawe informacje w przeliczeniu a właściwie to ich brak.W dokumencie w przeliczeniu emerytury powszechnej mam ujęte 4 dec.o doliczeniu stażu pracy -a ja mam dec. 30,w jednym roku 2016 przeliczyli mi przez dożycie 226 m-cy,nawet waloryzację kwotową 71 zł.mam pomniejszoną na 36,00 zł.Jednym słowem-żenada i kpina.Od tego drogie Panie musimy wszystkie zacząć, żądać naszych dokumentów jak już wcześniej Panie niektóre pisały,byk na byku,brak przeliczeń i doliczeń ,oszustwo ZUS na każdym kroku,biorą pod uwagę dokumenty,które chcą ,jak Zus wygodnie,najgorsze to to ,że podpisują się pod tymi dokumentami i informacjami pracownicy Zus chociaż wiedzą,że to są bzdury.Czekam na odpowiedź na skargę z biura-Centrali -Warszawa-od Pani Uścińskiej-Prezes.Czekam na sprawę w Sądzie,pozdrawiam i proszę Was Panie,poza ustawą,oby była dla wszystkich właściwa i korzystna pamiętajcie o swoich dokumentach,ZUS a więc Państwo nas oszukuje,przykre to...Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja rada praktyczna:
      Trzeba w domu wszystkie posiadane dokumenty dotyczące emerytury ułożyć chronologicznie, od najwcześniejszych do obecnych, wszystkie kopie swoich wniosków, odwołań, wyroków, itp. i wydanych przez zus decyzji, udzielonych odpowiedzi w formie pisma i wyroków sądowych, wpiąć do segregatora i dopiero wtedy będzie obraz całej sprawy. Pomocniczo możną zrobić tabelki, jeżeli tego było dużo, aby się połapać na jakim etapie obecnie jest emerytura.
      Jak się zrobi takie zestawienie to widać "czarne na białym" ile kiedy było, o ile była podwyżka albo jaka waloryzacja kapitału, składek, emerytury.

      Usuń
    2. Tak mam zrobione przez całe życie,dokumenty układane chronologicznie,dlatego teraz widać jak ZUS nasz oszukuje w przeliczeniach,Nasze Państw! szkoda słów...Anna

      Usuń
  65. Też chciałabym wysłać pismo do posłów, ale niestety nie jestem tak lotna w obsłudze komputera i nie ma mi kto pomóc, więc pomysł aby wysłać pismo z naszymi podpisami tak jak do senatorów jest super. Pozdrawiam Jadzia

    OdpowiedzUsuń
  66. Proszę mi powiedziec art 26 1b zastosowano tylko do emerytek 53, przecież inni też poszli na wcześniejszą emerytture i też została im potrącona w emr. powszechnej, czy im nie należy sie zwrot, czy ustawa dotyczuy tylko emerytek 53, czy to jest w porządtku. Ja tego nie rozumiem, bo mi się wydaje że ustawa i błąd z naruszeniem prawa powinien dotyczyc wszystkich. To wszystko nadaje się do do wysłania do wyższej instancji jak stosowane jest prawo w Polsce.

    OdpowiedzUsuń