Strony

29 czerwca 2019

Nasze wspólne uwagi do projektu ustawy emerytalnej



Drogie Panie, drodzy Panowie

            W dniach 10 - 12  lipca 2019 r.  odbędą się plenarne obrady Senatu RP. 
W czasie tego posiedzenia Senatu odbędzie się dyskusja nad projektem ustawy emerytalnej po wyroku Trybunału Konstytucyjnego w sprawie P 20/16. Będzie to drugie czytanie tego projektu.

         Niewiele czasu zostało do obrad senatu.  Zastanówmy się nad wspólnym pismem w sprawie projektu ustawy. Bardzo proszę o sformułowanie wspólnych uwag do tego projektu.

Proszę również o pomoc wszystkich, którzy biegle poruszają się w gąszczu przepisów emerytalnych.


82. posiedzenie Seatu RP IX kadencji

10, 11 i 12 lipca 2019 r.

9.
Drugie czytanie projektu ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
Druki senackie: 11751175 S


Drugie czytanie projektu ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach
z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
druki senackie nr 1175, 1175 S
 
Projekt ustawy został wniesiony przez Komisję Ustawodawczą.
Do reprezentowania komisji w dalszych pracach nad tym projektem ustawy został upoważniony senator Marek Borowski.
 
Projektowana ustawa stanowi wykonanie obowiązku dostosowania systemu prawa do orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego.
Projekt ustawy ma na celu przywrócenie większej podstawy obliczenia emerytury ubezpieczonym, którzy pobrali wcześniejszą emeryturę bez obiektywnej wiedzy, że kwoty wcześniej pobranej emerytury pomniejszą emeryturę powszechną.

Marszałek Senatu w dniu 17 maja 2019 r. skierował projekt ustawy do:
─ Komisji Ustawodawczej,
─ Komisji Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej.




217 komentarzy:

  1. Trybunał Konstytucyjny mówi o jednolitym przeliczeniu emerytury tym którzy spełniają warunki wyroku

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspomniano również o naprawieniu. krzywdy emerytkom

    OdpowiedzUsuń
  3. Projekt ustawy w art. 1 proponuje dodanie dwóch artykułów 194i oraz 194j.

    Zamiast wypisywania sloganów o jednolitym przeliczeniu czy naprawieniu krzywd należy odnieść się do tych konkretnych zaproponowanych artykułów. To "jednolite przeliczenie" czy "naprawienie krzywd" musi przybrać jakieś konkretne formy załatwienia sprawy, należy wyrazić swoje zdanie czy takie brzmienie artykułów spełni postawione warunki "jednolitego przeliczenia" i "naprawienia krzywd".
    Jako postronny obserwator, którego sprawy rocznika 1953 r. w żaden sposób nie dotyczą, zwracam uwagę, że nie chodzi o ogólne narzekanie tylko o zajęcie stanowiska, czy takie zapisy są dobre, czy należy je zmienić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo.
      Bardzo proszę o skonkretyzowanie swoich wniosków, ujęcie ich w krótkiej formie.

      Usuń
    2. Nie mogę się wypowiadać na ten temat, to przede wszystkim same zainteresowane, którym zależy najbardziej, powinny wypracować wspólne stanowisko.

      Usuń
    3. Obawiam się ze senat w swośmiu projekcie chce naprawić za dużo i.na końcu nic z tego nie wyjdzie dla tych których objal wyrok trybunalu a te powinny byc na pierwszym miejscu. Elzbieta

      Usuń
  4. Pani Jolu
    drugie czytanie projektu ustawy odbędzie się na posiedzeniu plenarnym Senatu, a nie w komisjach. Do komisji projekt może wrócić pod warunkiem, że podczas II czytania zostaną zgłoszone jakieś poprawki. Wiadomo, że posiedzenia Senatu odbędzie się w dniach 10 do 12 lipca i w tym terminie odbędzie się II czytanie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy 1 czytaniu ujęli tylko 2 poprawki, które przegłosowano. Sam sposób przeliczeń jako wnioski ma być przedstawione na 2 czytaniu, to zapewne wszystko wróci do komisji. Dana

      Usuń
    2. Wtedy to będzie tylko takie krótkie posiedzenie komisji, na szybko :( żeby najpóźniej 12 lipca mogło się jeszcze odbyć trzecie czytanie. Jeśli faktycznie chcą ten projekt przyjąć i przesłać do sejmu.

      Usuń
  5. W projekcie ustawy w ogóle nie zostały uwzględnione wcześniejsze emerytki z roczników 1949-52 (tzw. spóźnione), które nabyły uprawnienia do emerytury bez odliczeń, ale z różnych powodów wnioski o emeryturę powszechną złożyły po dniu 1 stycznia 2013 r. i ich emerytura została obliczona z pomniejszonego kapitału. Projekt ustawy w ogóle nie bierze ich pod uwagę, co oznacza, że w dalszym ciągu będą one pokrzywdzone, gdyż ich emerytura nie zostanie ponownie obliczona.

    OdpowiedzUsuń
  6. W poprzedniej zakładce proponowalam zapis w ustawie :Przeliczenie emerytury w wieku 60 lat na podstawie wskzanika dożycia na dzień wejscia w życie ustawy
    Czy z taką propozycją mogę pisać do senatorów. Musimy występować z krótką i prostą prośbą to ostatni dzwonek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje nie mozemy za bardzo sie rozpisywac krotkie zdania to moze przeleca je wzrokowo bo na dlugie czytanie naszych uwag oni juz chyba czasu nie maja pozdrawiam

      Usuń
    2. Gdyby na chwilę obecną złożenia wniosku to i wiek i nasze środki może byłyby zwaloeyzowane

      Usuń
    3. Taka propozycja najlepsza.Pozdrawiam Danuta Gdansk

      Usuń
    4. Ta propozycja jest najlepsza , plus waloryzacja kapitału i składek , pisma o takiej treści wysłałam do Komisji Ustawodawczej Senatu , Marszałka Senatu , Marszałka Borowskiego , Premiera Morawieckiego , Prezesa Kaczyńskiegiego i Prezydenta .

      Usuń
  7. A co z waloryzacja kapitalu I skladaek

    OdpowiedzUsuń
  8. Wydaje mi się,że żeby było względnie sprawiedliwie ustawa powinna stworzyć możlowość wycofania wniosków złożonych do daty wyroku TK (również dla roczników 49-52) i złożenia ponownego wniosku;szkoda,że na pierwszym czytaniu Senatorowie nie skorzystali z szansy przegłosowania sugestii ZUS aby było to możliwe dożywotnio,dobrze że chociaż wydłużyli czas z 3 do 6 misięcy.Mam natomiast wątpliwości odnośnie zniesienia na potrzeby tej właśnie ustawy pięcioletniego okresu przedawnienia,bo to było chyba poddane pod dyskusję,ale w końcu nie przegłosowane.Pisać może i warto (sama to robię),tylko,że mam wątpliwości czy jest to czytane.Zdrowia życzę przede wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli ustawa uniewaznilaby wydane z naruszeniem prawa decyzje i pozwoliłaby na wycofanie wniosku złożonego przed wyrokiem TK i złożenie po wyroku nowego wniosku w okresie 6 miesięcy to przeliczaloby się jak pierwszakom. Nie byłoby przedawnionych, wycofanych i nie. Bylybysmy traktowane jednakowo.Są pieniądze na emerytury dla kobiet, które nie odprowadzały wcale składek do ZUS a nie ma dla oszukanych emerytek?

      Usuń
    2. To nie wiadomo ,czy można będzie wycofac wnioski z 2013 czy 2014 roku, było by dobrze

      Usuń
  9. Wycofać wnioski 2013 r

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem spóźnionym rocznikiem , ale na nic już nie liczę.Owszem wspomina sie o nas , ale nic z tego nie wynika. Dobrze,że ten blog istnieje, bo ja przypadkowo dowiedziałam się o jego istnieniu od koleżanki i dzięki niemu powiedziałam mojej siostrze o wyroku TK. Nigdy nie myślała, że może mieć coś więcej, jak, tylko tę wcześniejszą emeryturę. Tyle lat w niewiedzy na temat emerytury w wieku powszechnym nie tlko jej , ale wielu jej koleżanek z rocznika 1953 , ktore dziś bez problemu mają wyliczoną emeryture kapitałową.Wyjątkowo brak wiedzy w przepisach okazał się bardzo owocny w finanse.

    OdpowiedzUsuń
  11. siostra mojej koleżanki o innej emeryturze po ukończeniu 60 lat nie miała "zielonego " pojęcia, o wyroku TK dowidziała się przypadkowo w maju, jako pierwszak dostała 50 % więcej tego co miała i to wszystko w temacie, a ile jest jeszcze takich kobiet?

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, ja również myślałam ,że już nigdy nic od Zusu nie wywalczę.Ale w lutym była krótka wzmianka w radiu o emerytkach 53.rocznik.Wtedy zaczęłam się interesować i poinformowałam koleżankę też 53 i wreście trafiłyśmy na ten blog,a teraz obie mamy już większą wiedzę na temat naszych emerytur.
    Myślę ,że wiele osób z naszego rocznika nie ma pojęcia o całej tej sytuacji.Dlatego Zus z urzędu
    bo jest to placówka państwowa powinien bez składania dodatkowych pism informować swoich petentów o nowych zmianach i przepisach.Przyłączyłyśmy się do pism i wysłałyśmy do p.Borowskiego i Sejmu.Czekamy ma nową ustawę.Dziękujemy wszystkim
    za tyle różnych wiadomości na tym blogu, a Pani Joli K.szczególnie.
    Jestem w grupi przedawniomych.

    OdpowiedzUsuń
  13. To jest niedopuszczalne jak traktuje się emerytów w Polsce. Zamiast unieważnić wydane z naruszeniem prawa decyzje naprawiajac błąd i przeliczyć pokrzywdzone emerytki podzielono ich i tylko czesci dano możliwość korzystnego przeliczenia emerytur. Pozostałe niestety nie mogą na to liczyć. Rozdaje się pieniądze kobietom, które nie odprowadzały wcale składek do ZUS a brakuje na naprawę skutków krzywdzących przepisów i interpretuje się je na korzyść zus. Czujemy się gorsze dlatego, że pracowalysmy legalnie godząc pracę zawodową z obowiązkami matki i często kosztem swojego zdrowia. Teraz nam się płaci nie godnym traktowaniem skazujac na sądy i strasząc opłatami za zastępstwa procesowe. A miało być zgodnie z prawem i sprawiedliwością. Jesteśmy rozgoryczone i rozczarowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani kochana b.dobrze i prawdę piszesz,tak trzeba napisać rządzących

      Usuń
    2. Bardzo dobrze pani to opisała że nas tak podzielono wstydu nie mają i godności dla nas po tylu przepracowanych latach, 12 50 zł,a rozdawnictwo kwitnie.Tego co my tu piszemy na blogu to i tak nikt nie czyta z tych decyzyjnych osób którzy tą ustawę ustalą.Itak nas nie potraktują jak pierwszaków ,bo pewnie bysmy były najbardziej zadowolone,ale po co nas mają uszczęśliwiać prawda?tylko przedłużają zamiast przeliczyc ta jak pierwszakom .One zyskały naprawdę dobrze. A może to się nadaje do p. JAWOROWICZ- SPRAWA DLA REPORTERA ?

      Usuń
    3. To jest dobry pomysł, zainteresować sprawą p. Jaworowicz? Poszukajmy kontaktu.

      Usuń
    4. To jest w telewizji publicznej, nie puszczą, trzeba szukać w tvn

      Usuń
    5. Myślę że p. Jaworowicz to dobry pomysł program tvp1 nie przeszkadza.Tam sie mówi o wielu kontrowersyjnych sprawach,

      Usuń
    6. Też się zastanawiam jak można było w tych czasach utrzymać rodzinę (4plus,a wiec conajmniej 6 osob) z jednej pensji, podczas gdy z dwoma pensjami było ciężko i nie można było sobie pozwolić na dłuższy urlop wychowawczy. Wychodzi mi, że musieli mieć jakieś dochody ukryte, nie opodatkowane lub nielegalne. Tym bardziej nie rozumiem dlaczego dla nich są pieniądze, a dla nas nie ma. Przecież mamy conajmniej 30 lat odprowadzania składek. W większości wychowując 2,3 dzieci, godząc to z pracą zawodową, tracąc tym samym zdrowie. Przed pracą trzeba było odwieźć dzieci, bez samochodu, bo to był luksus, na który niewielu było stać. Po pracy zrobić zakupy, a to nie było łatwe, ugotować, odrobić lekcje i przygotować na następny dzień. A gdzie czas dla siebie? Odkladany na zasłużoną emeryturę. Pamiętam miałam przygotowana sterte nieprzeczytanych czasopism i robotek recznych. Ale przyszły wnuki i to było pilniejsze. Ale się rozpisałem, ale myślę, że kobiety, które nie pracowały wychowując dzieci miały po prostu taka możliwość i o wiele łatwiej.

      Usuń
    7. Jednak myślę, że to nie przejdzie w telewizji publicznej. Decyzje wydane z naruszeniem prawa to jedno ale na upublicznienie tego, że ZUS ukrywał możliwość wycofania wniosku o przyznanie emerytury powszechnej po niekorzystnym przeliczeniu i wprowadzał w błąd podpowiadajac skargę do sądu się nie zgodzą. Nie po to utajniali te informacje, żeby teraz je upublicznic. Można by na przykładach pokazać jak są traktowane emerytki będące w takim samym wieku i pobierajace emerytury wcześniejsze, a po wyroku TK jak różne są ich przeliczenia. Ale emerytki, które zyskały na przeliczeniu już się sprawa nie interesują. Będzie trudno.

      Usuń
    8. sprawa.dla.reportera@tvp.pl

      Usuń
    9. Pani Senator Lidia Staroń występuje w programie sprawa dla reportera

      Usuń
  14. Jestem za wycofaniem wniosku z 2013 i ponowne przeliczenie emerytury z zastosowaniem aktualnej tabeli dożycia tak jak zus przelicza teraz pierwszaków.
    Myślę że byłoby to sprawiedliwe i równe traktowanie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pani Jolu wnioski 2013,2014.powinny być wycofane i ZUS powinien przyjac wnioski z datą prawomocnej ustawy i przeliczyć wszystkie jak pierwszakow pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja uważam że powinni nam nalicżyć od momentu złożenia wnioskutecznie a nie od momentu skończenia 60 lat przecież zus nie ma obowiązki obligatoryjnie bez naszej prośby przeliczyć nam emeryturę niech tylko wyrówna tym których skrzawdzięcza a tym co składają po raz pierwszy policzyć od dnia złożonego wnioskutecznie elzbieta

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeczytałam uwagi do ustawy naprawczej i w większości podnoszone jest niesprawiedliwe i niejednakowe traktowanie emerytek. Stoi za tym ukrywanie możliwości wycofania wniosku o przyznanie emerytury powszechnej i braku informacji o zaprzestaniu waloryzacji kapitału i składek oraz stosowaniu starych tablic dożycia. To był błąd ZUS. ZUS Jest instytucją państwową a więc to był BŁĄD PAŃSTWA. I co by nie twierdzili to na Państwie spoczywa odpowiedzialność za sprawiedliwe potraktowanie emerytek. Jak to już odpowiedzą prawnicy. My powinnyśmy się domagać jednakowego traktowania. Skoro cześć z nas już została przeliczona korzystnie. Resztę należy też tak przeliczyć. Nie ze swojej winy tylko z braku udostępnionej dla wszystkich wiedzy nie wycofałyśmy wniosków. Myślę, że utrzywywano nas w niewiedzy celowo. Nie mamy obowiązku studiować prawa i nie możemy znać wszystkich pułapek zastawianych przez ZUS, bo nawet dla prawników nie wszystko jest jednoznaczne. Wydaje mi się, że to jest koronny argument za upominaniem się o unieważnienie czy uchylenie niewycofanych decyzji. Miałyśmy prawo wycofania wniosku o przyznanie emerytury powszechnej po niekorzystnym przeliczeniu lecz o tym nie zostałyśmy poinformowane. Zostałyśmy poinformowane o drodze sądowej, która okazała się niekorzystna lub nieskuteczna dla emerytek, a więc zostałyśmy celowo wprowadzone w błąd. Wystarczyło w decyzji umieścić informacje o możliwości wycofania wniosku i nie byłoby spraw sądowych, 2 i pół roku rozpatrywania, wyroku TK. Koszty rosną, ale nikogo to nie obchodzi bo płaci Państwo. Tylko Państwo to my. My wszyscy za to płacimy. Widzieliśmy obrady 2 senackich komisji i zainteresowanie sprawą. W klimatyzowanych pomieszczeniach,(bo pomimo upału, kobiety były w zakietach) nie sądzę, aby zapoznali się z uwagami, przynajmniej nie dali po sobie poznać, aby temat był im bliski. Senator, którego było widać nawet się nie krył i nie krępowal, że przegląda jakieś ilustrowane strony.wszyscy sprawiał wrażenie, że sprawa ich nie dotyczy. Czyżby to rutyna, czy doświadczenie, że sprawa już przesadzone? Oni nic nie mogą? To po co to oszukiwanie i robienie publicznego przedstawienia.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ma pani rację .Tylko my tak sobie piszemy ale kto z nich to czyta?Na tym posiedzeniu zainteresowania naszą sprawą to może 2 lub 3 osoby .Ten pan na wózku był bardzo wczytany w swój tablet.podejrzewam że nie moał nawet pojęcia w naszej sprawie.Żeby ktoś nam pomógł rozwiązać te problem.Po tym pierwszym czytaniu słabo to widzę....

    OdpowiedzUsuń
  19. emerytka 53 tak wszyscy macie racje

    OdpowiedzUsuń
  20. Moja propozycja zapisu w ustawie naprawczej naprawienie :

    -Uchylenie decyzji wydanych z naruszeniem prawa, nie zawierających informacji o możliwości wycofania wniosku o przyznanie emerytury powszechnej po niekorzystnym przeliczeniu i ich skutków (zaprzestania waloryzacji kapitału i składek oraz stosowania korzystnych tablic dożycia)
    Skoro była taka możliwość w momencie składania wniosków, tylko ukryta przed zainteresowanymi to po jej ujawnieniu należy dać im możliwość skorzystania z niej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyślij to do senatu popieram

      Usuń
    2. Bardzo słusznie i sprawiedliwe byłoby załatwienie naszej sprawy zaproponowane przez osobę z godz.12.57

      Usuń
    3. Uchylenie decyzji to za mało ZUS to robi u Nie przedawnionych -trzeba uchylić wniosek

      Usuń
    4. Wniosku nie można uchylić, wniosek można wycofać, ale nie zawsze.

      Usuń
    5. Moja propozycja zapisu w ustawie naprawczej :

      -Uchylenie decyzji wydanych z naruszeniem prawa, nie zawierających informacji o możliwości wycofania wniosku o przyznanie emerytury powszechnej po niekorzystnym przeliczeniu i ich skutków (zaprzestania waloryzacji kapitału i składek oraz stosowania korzystnych tablic dożycia)

      -Umożliwienie wycofania wniosku o przyznanie emerytury powszechnej.
      Skoro była taka możliwość w momencie składania wniosków, tylko ukryta przed zainteresowanymi to po jej ujawnieniu należy dać im możliwość skorzystania z
      Odpowiedz

      Usuń
  21. anonimowa do P.Joli:wszystkie decyzje wystawione przez ZUS powinny być wycofane,zrewaloryzowany powinien być kapitał i składki jak u pierwszaków,na dzień złożenia wniosku ,naliczona emerytura na wiek 66,a tablice dożycia najkorzystniejsze dla wszystkich .tak by musiało być zapisane w ustawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kobietki tak trzeba pisać,wysyłać maile do premiera,prezesa,marszałka i nawet do prezydenta ,przedawniona 53

      Usuń
    2. Zgadzam się. Tak powinny być przeliczone nasze emerytury jak pierwszakom,będzie to gwarantem sprawiedliwego a jednocześnie jednolitego potraktowania wszystkich emerytek53,tak jak sugerował TK

      Usuń
    3. Piszmy więc, czasu już nie za wiele, zalejmy ich emailami, wszystkich nie poblokuja, wysyłajmy po kilka razy, może coś do nich dotrze. Do rządu i ministerstw, senatorów i posłów. Do wszystkich prominentow

      Usuń
    4. do Anonimowy30 czerwca 2019 13:37

      Dlaczego uważasz, że na blogu są kobietki? Chyba nie rozumiesz znaczenia tego słowa

      Usuń
  22. Skoro Państwo zawiniło na okoliczność czego został wydany wyrok TK to konsekwencje nie może ponosić nieświadomy swoich praw emeryt.naprawa błędu nie powinna polegać na różnicowaniu emerytek skoro błąd dotyczyl całego roku 53 skoro ZUS nierzetelnie przekazuje emerytom przepisy prawa ich dotyczące wiec nie może obciążać emerytów za błędy popełnione przez Państwo. Całemu rocznikowi 53 powinno w jednolity sposób przeliczyć emeryturę powszechna zgodnie ze złożonym wnioskiem po wyroku TK pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Poniżej jest fragment "Oceny Skutków Regulacji" dołączonej do projektu ustawy z druku nr 1175 S, gdzie zostały podsumowane uwagi emerytek przesłane podczas konsultacji społecznych:

    "Do omawianego projektu wpłynęło również ponad 200 uwag przekazanych przez osoby fizyczne. Uwagi te dotyczyły głównie:

     stosowanego przez ZUS sposobu przeliczania emerytur po uwzględnieniu zmian wynikających z omawianego wyroku TK – osoby z rocznika 1953, które w efekcie wyroku mają lub będą miały (po wejściu w życie projektowanej regulacji) przeliczaną wysokość emerytury powszechnej zwracają uwagę na to, że są w dużo gorszej sytuacji niż osoby z rocznika 1953, które z wnioskiem o emeryturę powszechną po raz pierwszy wystąpiły dopiero po wyroku TK; wobec tych drugich stosuje się korzystniejsze parametry obliczania emerytury – tablice średniego dalszego trwania życia dla wieku 66 lat oraz waloryzowaną podstawę obliczenia emerytury (składki i kapitał
    początkowy), podczas, gdy wobec pierwszych wysokość emerytury jest przeliczana przy wykorzystaniu parametrów obowiązujących w decyzji przyznającej prawo do emerytury powszechnej;

     postulatu wypłaty rekompensaty za okres, w którym były pobierane świadczenia w niższej wysokości (w związku z
    zastosowaniem mechanizmu pomniejszenia podstawy obliczenia emerytury powszechnej o pobrane kwoty wcześniejszych emerytur);

     postulatu objęcia projektowaną regulacją innych roczników niż 1953 – wszystkich, których dotyczy mechanizm pomniejszenia podstawy obliczenia emerytury powszechnej o pobrane kwoty wcześniejszych emerytur (wcześniejsi emeryci z roczników 1949–1952 mimo, iż zanim nowelizacja ustawy emerytalnej wprowadzająca ww. mechanizm weszła w życie, mogli wystąpić o ustalenie emerytury powszechnej według starych,
    korzystniejszych zasad, to w rzeczywistości nie mieli wiedzy na temat tego, ze taka zmiana przepisów nastąpi;

     wprowadzenia obligatoryjnego informowania emerytów i rencistów o istotnych zmianach przepisów i ich praktycznych konsekwencjach."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejny fragment "Oceny Skutków Regulacji" dołączonej do projektu ustawy z druku nr 1175 S:
      # Projektowana regulacja stworzy możliwość wystąpienia o ponowne ustalenie
      wysokości emerytury dla wszystkich wcześniejszych emerytek z rocznika 1953
      – bez względu na to, na jakiej podstawie pobierają lub pobierały wcześniejszą
      emeryturę oraz czy od momentu wydania i doręczenia decyzji upłynął termin
      5 lat.
      Według informacji przedstawionych przez ZUS przeliczenie wysokości
      emerytury powszechnej bez zastosowania mechanizmu pomniejszania jej
      o pobrane kwoty emerytur wcześniejszych okaże się korzystne w około 58%
      przypadków (44,1 tys. kobiet), średni wzrost wysokości świadczenia
      w jednostkowej sprawie wyniesie około 140 zł (brutto)

      Usuń
  24. Mam pytanie gdzie można znaleźć adresy email,żeby wysłać tam nasze stanowisko w tej sprawie? dzięki

    OdpowiedzUsuń
  25. https://www.premier.gov.pl/mobile/kontakt.html

    OdpowiedzUsuń
  26. https://old.mamprawowiedziec.pl/strona/polityk/2073_jaroslaw_kaczynski/informacje

    OdpowiedzUsuń
  27. Wydaje mi się, że w pismach należy podkreślać, że większość z nas nie miała pojęcia o możliwości wycofania wniosku, i o tym, że decyzja powodowała zaprzestanie waloryzowania gromadzonego kapitału i składek oraz stosowania korzystnych tablic dożycia, nawet jak ktoś śledził przepisy nie mógł się dowiedzieć o takiej informacji. Myślę, że było to celowo ukryte przed emerytami. Bo nawet jeżeli taka informacja była małym drukiem na wniosku, to przecież nikt jej nie mógł przeczytać, bo druk wypełniało się przed urzędnikiem, w tym wieku wzrok już nie pozwala na szybkie czytanie lub składało się podanie a urzędnicy nie informowali o takiej możliwości. Informacja o tym powinna być przedstawiona każdej osobie otrzymującej decyzję z takimi konsekwencjami. O zaprzestaniu waloryzacji kapitału i składek większość dowiedziała się dopiero teraz.

    OdpowiedzUsuń
  28. Co innego jest nieznajomość prawa, a co innego ukrycie istotnych informacji przed zainteresowanymi. TO PRACOWNICY ZUS SIEDZĄ W PRZEPISACH NIE EMERYCI I ONI mają obowiązek ich przekazywania a nie ukrywania. Oni są urzędnikami państwowymi i mogli nam to powiedzieć. A skoro nie zrobili, to albo mieli taki nakaz albo świadczy o obojętności. W obu przypadkach powinno być to napietnowane i Państwo powinno ponieść konsekwencje nie emeryci.

    OdpowiedzUsuń
  29. Przecież cały czas o tym bębnimy zajrzyj do uwag to nic innego nie wyczytać jak tylko to o czym piszesz ZUS dalej ma nas w nosie senatorowie zadowoleni bo wnieśli poprawkę o wydłużeniu terminu z 3 do 6 mcy jakby to akurat było najważniejsze rzygać się chce jak wszyscy starają się nam pomóc tylko nie wiedzą jak mi np niech oddadzą połowę swojej diety do liczę sobie do emerytury i sprawa załatwiona ci nasi posłowie i senatorowie to powinni pełnić swoje funkcje społecznie to może wówczas i nas emerytów zauwazyliby a tak oni maja a my cieszmy się zdrowiem jak kto jeszcze je ma pozdrawiam emerytka 53

    OdpowiedzUsuń
  30. Prezes premier i posłowie być może w ogole nie wiedzą że jest taki problem

    OdpowiedzUsuń
  31. Może i nie wiedzą, bo kogo obchodzą emerytki. Musimy do nich dotrzeć, piszmy do wszystkich, może ktoś na nudnym posiedzeniu albo na nudnych obradach przez przypadek przeczyta. Najlepiej na przykładach. To bardziej dociera i jest ciekawsze

    OdpowiedzUsuń
  32. Niech ZUS przeliczyć mi emeryturę jak pierwszakom a ja odpuszczam im ta coroczna marcowe waloryzacji niech sobie te 30zl na konta ZUS przeleje a mi wystarczy emerytura po korzystnym przeliczeniu pozdrawiam nieprzedawniona

    OdpowiedzUsuń
  33. Ustawa nie może zmieniać wyroku tk ja tylko mam wątpliwości czy cokolwiek zdążą uchwalić czy nie robią nas w konia

    OdpowiedzUsuń
  34. Drogie Panie!!! Po tych wszystkich skargach o wznowienie, przeliczenie otrzymałam odmowę {jestem przedawniona), Złożyłam odwołanie do sądu, ale w międzyczasie, czyli 26 czerwca dostałam z ZUS-u pismo, w którym napisano:"przed przyznaniem emerytury z tytułu ukończenia powszechnego wieku emerytalnego pobierała pani emeryturę wcześniejszą, przyznaną na podstawie art.88 Karty Nauczyciela. Nie jest to emerytura wcześniejsza, o której mowa w wyroku Trybunału Konstytucyjnego, a zatem na podstawie art.151 &1.pkt1 w związku z art 145 a KPA brak jest podstaw do uchylenia decyzji" I tak mają wszystkie wcześniejsze emerytki - nauczycielki. Pozdrawiam


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy Pani przeszła na emeryture z Karty Nauczyciela?Żeby otrzymać taka emeryture musiała się Pani zwolnić, niektóre nauczycielki przechodziły na emeryture z art 46 w związku z art 29 lub 32 i wtedy mogły pracować bez rozwiązania stosunku pracy.Emerytura z Karty nauczycie. wymagała zwolnienia z pracy. Prosze sprawdzić co jest podane w podstawie prawnej przyznanej em wczesniejszej Wera

      Usuń
  35. Witam . Myślę ,że trzeba napisać pismo w którym będzie aby wszyscy odpowiedzialni za ustawe wykonali wyrok TK, a mianowicie oprócz art 25 ustawy potraktowali równo wszystkie kobiety z r 1953, rozliczając ich sprawiedliwie na tych samych zasadach. To że wiekszość nie zawiesiła decyzji przyznania emr. powszechnej tylko dlatego ,że nie było jasnej informacji a właściwie żadnej ze strony organu rentowego. I nie jest to winą emerytek.Dobrze by było żeby takie pismo napisał ktoś kto zna temat i potrafi łdnie redagować takie pisma.Może by do nich dotarło.

    OdpowiedzUsuń
  36. Ale do kogo napisać przecież to już przesądzone drugie czytanie będzie pod dyktando ministerstwa bo przesadzili już po pierwszym czytaniu

    OdpowiedzUsuń
  37. Czy nie można wysłać pisma zbiorowego. Przedawniona

    OdpowiedzUsuń
  38. Witam
    Dostałam pismo z Sądu o zajęcie stanowiska w terminie 14 dni.
    Proszę o pomoc co napisać w tym odwołaniu, jestem w grupie emerytek przedawnionych.
    Bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczytaj kilka ostatnich postów i komentarzy pod nimi. Znajdziesz tam podpowiedż, jak napisać swoją odpowiedż na pismo z ZUS.

      Usuń
  39. Ten Pisowski Trybunał Konstytucyjny celowo wykluczył nauczycieli, bo w tym roczniku wcześniejszych emerytek jest ich znaczna grupa. Zaoszczędzi na 500*

    OdpowiedzUsuń
  40. A , jeszcze jedno. Nie wiem czy Panie wiedzą, że przy przejściu na wcześniejszą emeryturę z tytułu pracy w uciążliwych warunkach lub w szczególnym charakterze,ZUS dolicza do kapitału premię (dość duża kwota), a potem wylicza emeryturę powszechną. Tę premię można też dostać,jeśli się pracowało 15 lat w uciążliwych warunkach, a emerytura przyznana była z innych przyczyn.

    OdpowiedzUsuń
  41. To się nazywa rekompensata z tytułu pracy w warunkach szczególnych lub szczególnym charakterze -trzeba mieć 15 lat pracy przed 1.01 2009rw pełnym wymiarze czasu pracy i nie otrzymywać em wczesniejszej z tytułu warunków szkodliwych lub pracy w szczególnym charakterze.Wera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po wyroku TK ZUS uchyla DECYZJE z 2014 r.jako wydane niezgodnie z prawem. Trzeba żądać uchylenia WNIOSKU przez który ta niekonsytucyjnosć zaistniała






      Usuń
    2. Jeżeli nie minęło 5 lat? A jak przelicza emeryture?

      Usuń
    3. Starą decyzję uchyla a nową liczy według danych z 2014 tylko nie odejmuje pobranych emerytur czyli waloryzacja zatrzymana w 2014 a wskaźnik dożycia ok.250 Najczęściej em.pow.wychodzi niższa ni
      wczesniejsza

      Usuń
  42. Zobaczcie Panie, my mnożymy przykłady aspolecznego traktowania a tymczasem ZUS dostaje tytuł przyjaznego urzędu !!!
    https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/zus-przyjaznym-urzedem/2702789

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech zapytaja emerytki 53 to im wystawimy laurke. Jak nas informowali, że nic nie tracimy na decyzjach o emeryturze powszechnej i ani slowa o zaprzestaniu waloryzacji. Szkoda słów.

      Usuń
    2. Jak widać wszystko jest ustawione i nie ma nic wspólnego z rzeczywistością Nagrodą dla ZUS jest najlepszym tego dowodem...

      Usuń
  43. Miłe Panie a może oprócz pisania (ja wytypowałam sobie Posłów/Posłanki;Senatorów mniej więcej w naszym wieku m.innymi pisałam do nowej Pani Minister Borys-Szopy) zorganizowałybyśmy najazd na Senat w dniu II czytania Ustawy - nie wiem czy jest możliwość uczestnictwa.Podczas pierwszego czytania była,ale nie skrzyknęłyśmy się.Można by było opracować jakieś wspólne oświadczenie,które zresztą już się przecież tu klaruje i spróbować uzyskać możliwość jego przeczytania.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to myśl bardzo dobra, chyba jutro trzeba by podzwonic idowiedziec się czy jest taka możliwość i skrzyknac sie

      Usuń
  44. Jeżeli decyzja z 2014 r jest uchylona to waloryzacja powinna być przeliczona do 2019r.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale tak nie jest.Liczą nową według danych z 2014 ,waloryzują tą emeryturę a nie zgromadzone środki to nie jest korzystne.Tak mam przeliczone no i ta nowa jest znów niższa od wcześniejszej.

      Usuń
    2. Ale tak nie jest.Liczą nową według danych z 2014 ,waloryzują tą emeryturę a nie zgromadzone środki to nie jest korzystne.Tak mam przeliczone no i ta nowa jest znów niższa od wcześniejszej.

      Usuń
    3. Ale tak nie jest.Liczą nową według danych z 2014 ,waloryzują tą emeryturę a nie zgromadzone środki to nie jest korzystne.Tak mam przeliczone no i ta nowa jest znów niższa od wcześniejszej.

      Usuń
    4. Po uchyleniu decyzji nalezy wycofac wniosek i zlozyc teraz

      Usuń
  45. Ja myślę, że policzą wszystkim jednolicie i sprawiedliwie waloryzację kapitału na 60 lat bez odliczenia pobranych emerytur.Być może wiek dożycia będzie z tablic roku 2019 (65-66 lat) Następnie zwaloryzują emeryturę do 2019 r.wtedy każdy coś dostanie ale niestety do pierwszaków nam daleko.Z pewnością zrobią wszystko aby wyszło w miarę sprawiedliwie ale jak najmniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy takim liczenia nie dostaniemy nic. Waloryzacja emerytur jest kilkukrotnie niższa niż waloryzacja kapitału. Gdyby zastosowali abele dozycia dla 66 lat byśmy zyskały, jeżeli dla 60 to nie zyskamy. Przez te niewycofane wnioski tracimy szansę na korzystne przeliczenie. Trzeba się domagać Z równania szans przez umożliwienie wycofania tych wniosków po uchyleniu decyzji niezgodnych z prawem.

      Usuń
    2. Domagajcie się odpowiedniej waloryzacji wszystkich emerytur. Waloryzacja pięciozłotowa wam nie przeszkadzała, ale podwyżka 29 zł jest dla was za mała.

      Usuń
  46. Musimy bombardowac wpisami marszałka senatu p.Karczewskiego.On uzgadnia wszystko z Prezesem .Pisanie do posłów nie ma sensu gdyż sejm zaklepie ustawe która wyjdzie z senatu. Wniesienie poprawek przez Sejm powoduje. że ustawa wraca do senatu i wówczas zabraknie czasu na dalsze procedodanie. Czy dobrze myślę? .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jako rocznik 54 też napiszę do waszego guru, ze chcę wyliczenia mojej emerytury na chwilę obecną, bo w wieku 60 lat nie mogłam wycofać wniosku, żeby teraz skorzystać i otrzymywać dalej zerowe świadczenia, a wy mogłyście ciągnąć z ZUS wcześniejsze emerytury.

      Usuń
    2. Wtam! napisałam przed chwilą do marszałka senatu p.Karczewskiego oraz do senatora p.Borowskiego,Pozdrawiam.Grazyna

      Usuń
    3. Dziękuję Grażyna

      Usuń
  47. Jak można brać pod uwagę decyzje ZUS wydane nie zgodnie z KONSTYTUCJĄ i wmawiać kilkunastu tys. emerytek, że to ich wina bo nie wycofały wniosku. Ja rozumiem, że wycofanie bądż nie czegoś co ma wartość makulatury powinno mieć ten sam skutek prawny.Obligatoryjnie wszystkie wnioski powinny być unieważnione i naliczyć emerytury zg z literą prawa i zaprzestać krzywdzić 66 letnie kobiety, bo to nie z naszej winy zamieszanie.Proszę sobie wyobrazić jak bardzo nas skrzywdzono, gdyby nie wyrok TK ,ZUS nadal nie widzi i przez 6 lat nie widział nic złego w takim naliczaniu emerytury powszechnej.W końcu to oni mają prawników, a nie teraz robić na siłę z emerytek,które wykonywały różne zawody, osoby, które powinny znać haczyki prawne.

    OdpowiedzUsuń
  48. Jak zmienią ustawę to i pierwszorazowe będą miały niekorzystne przeliczenie. Musimy się domagać nie możliwości wycofania wniosku, bo Nowa emerytura nie będzie zależna od terminu jego złożenia, ale od ukończenia 60 lat, ale domagać się waloryzacji składek i kapitału do chwili obecnej i obecnego okresu dożycia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aby takiego przeliczenia sie domagac musimy dazyc do wycofania starego wniosku ZUS jak widzisz sam go nie wycofa a poten niech nam przeliczy emeryturę zgodnie z wnioskiem po wyroku TK również tego nie rozumiem starą decyzję z.2014 mam uchylona a wniosek nie i dlaczego przelicza się nam cofajac się do starych wniosków nawet dla prawników jest to zagadkowe pozdrawiam

      Usuń
    2. To jest bardzo prawdopodobne, kto miał mieć przeliczane korzystnie to już ma, a reszta niech się wypcha. To jest bardzo po polsku. Jeżeli będzie wyliczenie na wiek 60 lat to nie zyskamy nic albo grosze. Dlatego tak chętnie mówił o rekompensata Ch i odsetkach. Odsetki od 0 ich nic nie będą kosztować. Wystarczy na nowe plus przed wyborami

      Usuń
    3. Dla ZUS wszystko jest możliwe. Wcześniej policzyli skutki na miliard bo mieli korzystnie przeliczac ale znaleźli furtkę, która stanowi zagadkę dla prawników ale nie dla polskich ustawodawcow. I skutki przeznacza na hity przedwyborcze

      Usuń
    4. Nic wam się nie należy. Porównajcie swoje emerytury z rocznikiem 54.

      Usuń
    5. Odezwała.się Pani.z.ZUS

      Usuń
    6. Niech wam wnuki dołożą z 500 plusów i 300 plusów do waszej emerytury. Tam są wasze podwyżki.

      Usuń
    7. Żenada nic dodać nic ująć, chyba nie o 5akie komentarze a tym blogu chodzi. Troszkę kultury.

      Usuń
    8. Nie muszą dokładać, po prostu 500+ dla wnuków nie musi dawać już babcia, bo daje Państwo, więc tak czy siak babci zostaje 500 zł w portfelu, bo wnuk czy wnuczka dostali od Państwa

      Usuń
  49. Piszemy Panie do rządzących,bo nie mamy wyjścia

    OdpowiedzUsuń
  50. 1o 11 12 obrady senatu 9 punkt dotyczący emerytur

    OdpowiedzUsuń
  51. Jak już wcześniej pisałam wycofanie wniosku nic nie da. Wg znowelizowanej ustawy wszyscy będą mieli liczone tak samo, niezależnie od daty złożenia wniosku. I tu cytat z uzasadnienia do projektu zmian: "Projekt przewiduje też, że emerytura w ponownie ustalonej wysokości będzie przysługiwać od dnia nabycia prawa do emerytury powszechnej, a nie od dnia złożenia wniosku o ponowne ustalenie jej wysokości." Z tego wynika, że niezależnie od tego kiedy był składany wniosek, wszyscy będą mieli liczeni na dzień ukończenia 60 lat. Pierwszorazowe również. Czyli zwaloryzują nam składki i kapitał do 60 roku życia. Nie wiem jakie przyjmą dożycie. Kobiety, które składają wniosek po raz pierwszy powinny to złożyć przed wejściem w życie nowych przepisów, bo inaczej na tym stracą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są tylko nasze domysły a jak będzie to zobaczymy ja bym jednak była za tym aby wycofywać te stare wnioski mamy decyzję uchylona więc i niech ZUS wniosek wycofa pozdrawiam.

      Usuń
    2. To nie są domysły. Proszę dokładnie przeczytać uzasadnienie do projektu zmian.

      Usuń
    3. Ta nowelizacja nie dotyczy pierwszaków, tylko tych pań, które już składały wnioski o em. powszechną tj. przedawnionych i nieprzedawnionych - potwierdza to ZUS licząc em. zgodnie z wyrokiem TK i p. Goly w swoich komentarzach . Dajcie spokój pierwszakom bo byli roztropni i doczekali się tego o co cały czas walczyli.

      Usuń
    4. dzięki za ten komentarz-roztropna ala pol

      Usuń
    5. Drogie Panie! to nie tak.Prosze sobie odsłuchac retransmisje z posiedzenia z 25 czerwca.Sprawa pkt 2 tej ustawy nie została jeszcze określona.To dzięki Panu Senatorowi Borowskiemu ,który wskazał na krzywdzące przeliczenia zus i stanęlo na tym że ta sprawa będzie doprecyzowana na najbliższym posiedzeniu Senatu.Z wypowiedzi Pana MIn.Zielenieckiego wynika iż ta nowelizacja dotyczy także pierwszaków.Sam Pan min.optuje jednolite zasady przliczenia emerytury dla wszystkich Pań w tym także mówi o pierwszakach.Dla nas to dobra wiadomość.Ja wierze w to,że bedziemy przeliczone jak pierszaki,oczywiście bez wyrównan za lata minione.Pozdrawiam.Grażyna

      Usuń
    6. Wnioskuję z tej wypowiedzi, że jesteś w grupie roztropnych wszystko wiedzacych a my przedawnione to nierozgarniete co to nie wiedziały, że należy wycofać wniosek.

      Usuń
    7. ja umiałam policzyć ,jeżeli od podstawy obliczenia emerytury odejmuje się kwotę pobranych emerytur przez 5 lat to nie ma siły żeby emerytura po przeliczeniu była większa, oto moja roztropność ala pol

      Usuń
    8. Jednolite zasady przeliczania nie oznaczają że będziemy liczone jak pierwszaki, tylko pierwszaki będą liczone tak jak my. I w tym jest haczyk.

      Usuń
    9. Osoby r. 53 , które nigdy nie składały wniosków o emeryturę powszechną /uk. 60 lat/ otrzymywały co roku informacje o wysokości zwaloryzowanych składek i kapitału początkowego. Osoby , którym ZUS wydał decyzję dot. naliczenia emerytury kapitałowej na pewno tego nie otrzymywały, ponieważ weszły do innego typu waloryzacji - ogólnej marcowej. Wg obowiązującej zasady wniosek o ustalenie emerytury /czy to wcześniejszej czy powszechnej/ składa się tylko raz. Później jest tylko przeliczanie. Tu jest problem osób, które złożyły wnioski o emeryturę kapitałową i nie wycofały decyzji.

      Usuń
    10. do anonimowy z 12.22 wypowiedź jasna i na temat równości przeliczania wszystko w temacie ala pol

      Usuń
    11. Anonimowy1 lipca 2019 09:53
      Śmiem wątpić w ich roztropność, po prostu udało im się przez przypadek i dorabiają jakieś teorie o roztropności

      Usuń
  52. Przecież pietwszakom już nie zabiorą byłoby to znowu sprzeczne z prawem a ZUS przecież mógł poczekac na ustawę ale szybko przeliczal pierwszaki aby pokazać jakie to są ogromne koszta jeżeli wszystkim tak przelicza a Państwo na takie trwonienie kasy na Stare.baby nie stać pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest jeszcze duża grupa pierwszaków, która nie składała jeszcze wniosku, bo po prostu nie wie o możliwości takiego przeliczenia. Jeżeli dowiedzą się o tym po wejściu w życie znowelizowanej ustawy, to będą miały liczone jak wszystkie inne.

      Usuń
    2. I o to chodzi żeby nie wiedzieć, a jak się obudza będzie nowa ustawa i nic nie skorzystają. Jak m przedawnione i nieprzedawnione się dowiedzialy o możliwości wycofania wniosku to co mogą zrobić?

      Usuń
    3. I jest jeszcze bardzo duża grupa przedawnionych i nieprzedawnionych ja od znajomej dowiedziałam się ze należy skladac skargę zgodnie z wyrokiem TK o jotowni również od niej się dowiedziałam nie mam komputera więc nie wnikalam w przepisy ZUS udałam ZUS ze uczciwie będzie podchodził do nas i informował o zmianach w prawie moją naiwność niespecjalnie dobrze się zakończyła bo jestem nieprzedawniona a pisze z tel jeszcze pinioslam koszta z wykupieniem internetu pozdrawiam

      Usuń
    4. ZUS nie może "usiąść" i czekać na ustawę tylko stosować przepisy obowiązujące na dzień dzisiejszy. Ustawa może wejść w życie albo nie.

      Usuń
  53. Nauczona doświadczeniem 66 lat myślę, że nie chodziło o pokazanie, bo to można obliczyć bez takich kosztów chodziło o danie komuś i przy okazji skorzystali inni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyna osoba w tym gronie jęczących, która zrozumiała wreszcie o co chodziło.

      Usuń
    2. Chyba nie posuneliby się do tego, chociaż oni wszystko mogą, kto im zabroni? Mają władze i sądy, a my co mamy? Po 66 lat,liche emerytury i niewielkie szansę na wygraną w sądzie bez prawnika.

      Usuń
  54. Ja tylko chciałam bym dowiedzieć się w jaki sposób ma wyglądać ta rekompensata i czy wszystkim będą przeliczać emerytury na dzień ukonczenia 60 lat. Co zrobią z tymi co już mają policzone emerytury "pierwszakom" . Przecież nie mogą liczyć każdemu inaczej. Takie pytanie trzeba było im zadać.

    OdpowiedzUsuń
  55. A co z pierwszorazowy mi które pracowały do 2018 lub nadal pracuja ich kapitał jest dalej waloryzowany. Jak będą naliczac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam ZUS tylko wie jak bedzie naliczal sana widzisz ze swoimi przepusami niespecjalnie chce sie z Kims podzielic

      Usuń
    2. Przecież nie mogą im naliczac na ukończenie 60 lat?

      Usuń
    3. Kobietko oni wszystko mogą

      Usuń
    4. To po co dalej pracować?

      Usuń
    5. Po to aby mieć wyższa emeryturę dla nas emerytek to normalne myślenie dla ZUS nie

      Usuń
  56. Ja chcę aby uczciwie przeliczyli mi emeryturę bo po 10latach nalezy mi sie w koncu emerytura powszechna przecież do końca życia chyba nie będę na wczesniejszej a skoro teraz dopiero dowiedziałam się z komentarzy o możliwości wycofania wniosku więc z tej możliwości teraz skorzystam I wystapilam z wnioskiem o wycofanie oczywiscie odpowiedz odmowna wiec pisze dalej o wycofanie wniosku do Sadu pozdrawiam wszystkie emerytki

    OdpowiedzUsuń
  57. W odpowiedzi na potwierdzenie mojego odwołania przeciwko decyzji odmownej ZUS,otrzymałam pismo z Sądu Okręgowego z prośbą o zawieszenie niniejszego procesu do czasu zakończenia prac legislacyjnych ( dot. wyroku TK). Czyli sprawy na razie nie będzie.Czekają na Ustawę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz Ty musisz wystąpić do Sądu z prośbą o zawieszenie czy Sąd sam może to zrobić jak to jest

      Usuń
    2. Jesteś przedawniona

      Usuń
    3. Jestem przedawniona. Sąd wystąpił o zawieszenie , pod rygorem uznania( jak nie odpowiem w przeciągu 14 dni), że wyrażam na to zgodę. Ale chciałam na wszelki wypadek złożyć wniosek o zawieszenie, tylko nie mogę znaleźć na blogu wzoru zawieszenia.

      Usuń
    4. Tu masz link do tej strony;
      http://emeryturazawieszenie.blogspot.com/2019/05/wniosek-o-zawieszenie-postepowania.html
      Powodzenia ...też zawiesiłam do czasu ustawy. pozdrawiam Ewa.

      Usuń
    5. W jakim mieście?

      Usuń
  58. Przeczytałem wszystko bardzo dokładnie i naprawdę to jest bardzo ciekawie.Jestem pewny że każdemu bardzo się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale o co chodzi???????

      Usuń
    2. O to ze siła kobiety jest w siłę pieniądza jak nie ma się kasy to i sily brak rzeczywistość okrutna ale prawdziwa poczytaj sobie jaki ma cennik adwokat tej Pani

      Usuń
  59. Ja mysle ze ministerstwo juz dawno wie jaka będzie ustawa i senatorowie tez,zus tez został poinformowany w jakim kierunku ma "liczyć, tylko my nieświadome.

    OdpowiedzUsuń
  60. Złożyłam skargę w zus do sado3 czerwca im ta skarga nawet nie wyszła jeszcze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może też czekają na nowe przepisy bo to juz takie zrobiło pogmatwane przez sam ZUS taki miszmasz

      Usuń
  61. Są wakacje A my uważane jak psy czekając na wiadomość z z usu albo z sadu

    OdpowiedzUsuń
  62. Koleżanka dostała pismo z Sąd z informacją o możliwości zajęcia stanowiska i złożenie w terminie 14 dni wniosków dowodowych.
    Na drugiej kartce od góry do dołu nazwiska prawników którzy będą reprezentować Zus.
    O co w tym wszystkim chodzi mie wiadomo.Mogą być zasądzone koszty pieniężne.Ja czekam na pismo z Sądu już miesiąc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też dostałam pismo tej treści i wysłałam do sądu pismo o zawieszenie postępowania , ze względu na toczące się prace w Senacie nad ustawą. Dołączyłam wypowiedz Senatora M. Borowskiego i cały projekt ustawy z maja i z czerwca, ale tylko pierwsze 3 strony i mam nadzieję że sąd się przychyli i zawiesi postępowanie do czasu uchwalenie nowej ustawy.Drogie Panie, jeżeli chcecie być przeliczone jak pierwszaki, to na jaką rekompensatę, lub wyrównanie jeszcze liczycie? Jak będą przeliczane to jeszcze nie ma ostatecznej wersji.Jeżeli nie będzie waloryzacji kapitału to walczmy chociaż o przeliczenie na 66 lat.

      Usuń
    2. A Ile tych prawmikow jest I po co ich az tyle zobaczcie kobietki odwolujemy sie za brak ze strony ZUS rzetelnego informowania nas o swoich przepisach a ZUS wysyla caly kordon prawmikow emeryt jest sam jak palec a gdzie byli ci prawnicy kiedy druki ZUS z lukami na nasza niekorzysc wprowadzano pytam sie gdzie oni byli jak sie czyta kobietki wasze komentarze z zycia wziete to teraz widac jak nas doja na kazdym kroku

      Usuń
    3. Przedawniona Ja również dostałam ze sądu wezwanie dostarczenia zarzutów do stanowiska ZUS w terminie 14 dni i 16 nazwisk radców prawnych oddziału ZUS

      Usuń
    4. Powariowali I my za nich mamy placic przeciez ZUS za grosz honoru nie ma zawsze możemy prosić Sąd o zwolnienie z opłat ze względu na niskie emerytury a wysokie ceny leków które musimy brać pozdrawiam

      Usuń
  63. Właśnie odebrałam zawiadomienie z SO w Olsztynie o wyznaczeniu rozprawy na dzień 31 lipca 2019,z dołączoną odpowiedzią organu rentowego.który kończy się następująco:"Wobec powyższego zaskarżoną decyzją - ze względu na upływ przewidzianego a art.146 paragr.1 kpa pięcioletniego terminu do złożenia skargi o wznowienie postępowania,odmówiono uchylenia decyzji z dnia 23.12.2013,jednocześnie stwierdzając jej wydanie z naruszeniem prawa"
    Jeszcze się zastanowię,czy prosić o zawieszenie sprawy do czasu uchwalenia Spec - Ustawy,czy stawię się na rozprawę i spróbuję powalczyć o swoje,jeśli zdrowie mi pozwoli,bo niby się nie denerwuję,ale jednak!!
    To zacytowane zdanie z odpowiedzi ZUS sparafrazowała bym następująco:
    Owszem okradliśmy panią,ale się pani możesz cmoknąć,bo minęło 5 lat.
    Zważcie również Panie jak różnie reagują sądy.Ode mnie nawet nie oczekują jakiegokolwiek wyjaśnienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bum wyslala do Sadu swoja odpowiedz na zarzuty ZUS ze podtrzymuje swoje odwolanie I jeszcze bym troche dodala pizdtadiam

      Usuń
    2. Ja też jestem z Olsztyna mam pismo z Sądu ale odbiorę w czwartek bo muszę sporządzić odpowiedź. Tak mi powiedziała Pani która wypozyczala mi moje dokumenty do wglądu w Sadzie
      W piątek idę do pani mecenas na ul. SZEWCZENKI 1 po podpowiedź. Przyjmuje od 11 tej. Jagoda z Olsztyna

      Usuń
    3. Jaka reklamę idę za darmo bo nie chce płacić za porade

      Usuń
  64. A gdzie się podziała blogerka Jola K

    OdpowiedzUsuń
  65. Ja też mam pytanie do p Joli czy dostała Pani już wyrok po rozprawie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P. Jola mądra mądrością innych pewnie nic nie wskurała w sądzie pomimo super rad dla innych.

      Usuń
    2. Wyluzuj i jak masz obrażać to lepiej omijaj ten blog

      Usuń
  66. P. Jola na konto spec ustawy zafundował sobie odpoczynek od ZUS i spraw z nim związanych może w Dubaju? �� Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasę z reklam blogowych trzeba przecież na coś wydać.

      Usuń
    2. A kto Tobie broni zalozyc sobie Blog i to niejeden

      Usuń
    3. Zwykle nie odpowiadam na takie zaczepki, ale ten jeden raz odpowiem.
      Nie trzeba jechać do Dubaju, żeby mieć taką pogodę, jak tam. Rzeczywiście, wygrzewam się kilkanaście godzin dziennie, taką mam pracę.
      Jeśli chodzi o reklamy na blogu, to chyba tyko podprogowe. Gratuluję przenikliwego wzroku.
      A poważnie, nigdy nie było i nie ma reklam na tym blogu. Nie widać tego?
      Dziękuję wszystkim tępiącym zaczepki na blogu.
      Ten blog ma służyć emerytom i ich sprawom.

      Usuń
  67. Pani Joka K ma prawo wyjechać gdzie chce i kiedy chce, a wy wstrętne baby zaimijcie się swoimi urlopami.

    OdpowiedzUsuń
  68. Mamy na blogu kreta

    OdpowiedzUsuń
  69. Na blogu są też i żmije.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osły, barany i jeszcze inne - cały zwierzyniec.

      Usuń
  70. Kobiety Nie bądźmy dla siebie przykre i tak mamy drogę przez mękę walcząc o sprawiedliwosc

    OdpowiedzUsuń
  71. Ela. Drogie Panie. Mama taką uwagę. Nie komentujcie wpisów pewnej złośliwej osoby. Wasze emocje jeszcze bardziej ją rozpalają i dają radość. Tacy ludzie też są, znam to. Mają satysfakcję gdy komuś coś nie wyjdzie. Traktujcie te wpisy bez komentarzy, ignorujcie ją. Dodam jeszcze, że w internecie nikt nie jest anonimowy. Pozdrawiam wszystkie Panie. Ela.

    OdpowiedzUsuń
  72. Zawsze sie tacy znajda co beda psuc nam humor najlepiej nie odpisywac bo to ich bardziej nakreca do pisania

    OdpowiedzUsuń
  73. Przychodzi dwóch facetów obok Sejmu i słyszą jak wszyscy drą się: "Sto lat! Sto lat!"
    Jeden do drugiego:
    - Ktoś tam chyba ma urodziny.
    - Nie. Wiek emerytalny ustalają.

    OdpowiedzUsuń
  74. Nie wywoluj wilka z lasu w Japoni pracują do 72 lat a Bruksela już.coś napomknela aby w Polsce wiek emerytalny wydluzyc

    OdpowiedzUsuń
  75. Jeszcze ustawy nie ma A wszyscy skaczą sobie do gardła a czy pomyślał ktoś ze może być skrócenie kadencji albo nie zdążą z ustawą przecież cała ta klasa polityczna zajmuje się jak wejść na stołek a nie zwykłym emerytem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszyscy ale w tłumie zawsze znajdzie się czarna owca która czerpie niesłychaną radość z czyjejs krzywdy

      Usuń
  76. Proszę o pomoc, jestem z roku 1953, na emeryturę przeszłam w wieku 60 lat,złożyłam wniosek o przeliczenie emerytury w tym roku i dostałam odmownie.Czy ja też mogę składać o przeliczenie ponownie po ukazaniu się ustawy, gdzie do zus czy do sądu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wyroku TK wynika ze dotyczy on kobiet które przeszły na wcześniejszą emeryturę w 2008r z rocznika 1953

      Usuń
    2. Niezupełnie tak jest. Wyrok TK dotyczy kobiet, które przeszły na emeryturę z art. 46.

      Usuń
  77. Trzeba w ciągu miesiąca od otrzymania decyzji złożyć skargę do sądu za pośrednictwem zus

    OdpowiedzUsuń
  78. Do Krystyny k. Czy mając 60 lat złożyłas wniosek o em. Powszechną? A w tym roku jaki złożyłas wniosek i kiedy?

    OdpowiedzUsuń
  79. złożyłam wniosek o emeryturę powszechną. W tym roku usłyszałam, że rok 1953 kobiet może ustalić sobie emeryturę przeliczoną na nowo, nie bardzo orientowałam się w tych ustawach i przepisach.Po prostu złożyłam.

    OdpowiedzUsuń
  80. na emeryturze ustalonej zgodnie z osiagniętym wiekiem t.j 60 lat w roku 2013 . Rozwiązałam umowę o pracę i przeszłam na emeryturę.

    OdpowiedzUsuń
  81. A co ci ZUS odpowiedział dlaczego odmawia napisz nam tu coś wiecej

    OdpowiedzUsuń
  82. Myślę że pani Krystyna k nie była na wcześniejszej em. Tylko po osiągnięciu wieku 60 lat otrzymała decyzję o em. Powszechnej

    OdpowiedzUsuń
  83. Drogie Panie czy ktoś z Gorzowa WLkp, otrzymał wezwanie do sądu jestem nieprzedawniona złożyłam miesiąc temu proszę o informacje pozdrawiam wiesia

    OdpowiedzUsuń
  84. Dzień Dobry
    Tak się zastanawiam,czy przegrana sprawa z ZUS w sądzie nie zamknie mi drogi do sokrzystania z dobrodziejstwa ustawy?Chociaż z drugiej strony proponowane dobrodziejstwo to nie są jakieś znaczne pieniądze (wyliczone na na chłopski rozum metodą porównawczą),ale szkoda nawet i 30 zł podwyżki,o wyrównaniu i odsetkach nie wspominając.Do Pani z Olsztyna,która reklamuje adwokata:pomimo,że mieszkam w tym mieście od 66 lat nie wiem gdzie jest ulica Szewczenki.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  85. Spokojnie, nie zamknie.
    Już masz sprawę przegraną w ZUS decyzją odmowna. Do sądu wnosimy odwołania, żeby decyzja z ZUS się nie uprawomocniła.
    Pani z Olsztyna pisze zapewne o darmowych poradach prawniczych. W każdym mieście są prawnicy udzielający bezpłatnie porad. Często są tam długie kolejki.
    Proszę wpisać w google nazwę ulicy, tak najłatwiej ją się znajdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jola co jest z tymi prawnikami ZUS których Sąd wymienia w swoich pismach o co tu.chodzi jest ich całą lista pizdrawiam

      Usuń
    2. Nie ma się co przejmować takimi wykazami przedstawicieli ZUS, przekazują nazwiska reprezentantów do sądów. Zresztą robią to w ramach pracy. Może ZUS chce troszkę psychologicznie zadziałać na emerytów...

      Usuń
  86. Wydaje mi się ,że sprawy sądowe nie zamkną po uchwalonej ustawie o przeliczenie emerytury, ale mogą wydłużyć ,bo wiadomo trzeba znowu umorzyć, albo dalej domagać się w sądzie swoich praw i wiadomo będzie się przeciągać. Najpierw musi być konkretna ustawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie to wszystko pogmatwane i my emerytki już wiekowe mamy to wszystko ogarnąć dobrze że takie blogi istnieją to można z nich dużo się dowiedzieć ale czy to nam wystarczy jak ZUS cały opancerzony w radców prawnych a my płakać się chce z tej naszej bezradności emerytki niczemu nie winne to Państwo popełnilo błąd to niech przy udziale właśnie tych prawników go naprawi a nie wysyła do Sądów Państwo zamiast chronić emerytów dawać im bezpieczeństwo na Stare lata to ciaga po Sądach

      Usuń
  87. Dzięki Jolu
    Ta lista prawników to radcy prawni ZUS .Każdy z nich może reprezentować organ rentowy przy danej sprawie;po prostu na sprawę przychodzi ten,który aktualnie dysponuje czasem.
    Już tyle się naczytałam tu i na Jotowni,że chyba jestem w stanie sama się obronić,tzn.napisać,bo na sprawie to wiem,że nie wydam z siebie głosu.Bywałam już na podobnych sprawach w sądzie.Raz wzięliśmy prawnika i właśnie tę sprawę przegraliśmy.
    No nic,jakoś to będzie.Nic nie tracę (tak?),a coś tam potencjalnie mogę zyskać.W końcu pozytywny wyrok TK zawdzięczmy odwadze i uporowi Pani ze Szczecin?tak?

    OdpowiedzUsuń
  88. Nie bardzo rozumiem nowy projekt ustawy naprawczej. Przedawnione będą nieprzedawnione?
    Wszystkie będą przeliczane na wiek 60 lat nawet jeżeli składały wniosek później? W 2013r obowiązywał wiek wyższy.
    Jest to dla mnie wogole niezrozumiałe.

    OdpowiedzUsuń