Strony

18 września 2013

Pierwsze czytanie

Komisja Rodziny i Polityki Społecznej oraz Komisja Ustawodawcza
Pierwsze czytanie projektu ustawy zmieniającej ustawę o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (druk senacki nr 408).
 
 

143 komentarze:

  1. prosze podać link chciałabym posłuchać dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  2. http://www.senat.gov.pl/transmisje/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżbieta z Łodzi18 września 2013 19:59

      Moja krótka analiza z transmisji:
      Senator Michalski w godz.15,47 39 sek. podniósł kwestię odwieszenia emerytury z urzędu "automatyczne odwrócenie tej sytuacji bez wniosku samego zainteresowanego" - pozostało bez odpowiedzi zarówno ze strony v-ce ministra Buciora jak i innych senatorów. Dlaczego nie powołali się na opinię Prokuratorii Generalnej!!!!!

      Przewodniczący Zientarski bredził bez sensu, widać że nie był kompletnie zorientowany w problemie, a powinien być po mailach które od wielu osób otrzymał.

      Dyskusja pozostawiła we mnie niedosyt a nawet niesmak z powodu braku merytorycznego przygotowania osób w niej uczestniczących, które miały wyjaśnić wątpliwości.

      15,53 55 sek. tutaj Pan Michalski "poleciał po bandzie" mówiąc, że najbardziej pokrzywdzeni byli ci co nie złożyli wniosków o świadczenie mając uprawnienia do emerytury bo się bali!?

      Dobrze że sen. Paszkowski powołał sie na opinię I Prezesa SN bo nawet o tej najważniejszej zmianie mogło by nie być mowy. Sen. Paszkowski najbardziej przysłużył się poprawie tego projektu. Ale ZUS nawet się nie zająknął, że cały czas wnosi w sądzie o oddalenie roszczeń osób "sprzed".

      Nie zostały wogóle poruszone sprawy odnoszenia się ustawy do wyroków sądowych.

      I ta interpretacja, że emerytura jest ekwiwalentem!!! utraconych zarobków wg ministra Buciora (podobno definicja ubezpieczeniowa). Poprzednio minister Vincent mówił, że składki emerytalne które odprowadzamy od wynagrodzeń są dodatkowym podatkiem. Spodobała mi się uwaga sen. Michalskiego, że nazwanie emerytury ekwiwalentem nie jest uprawnione.

      Usuń
    2. Zgadzam się z Tobą Elżbieto. Kilka razy obejrzałam fragment z wystąpieniem p. Michalskiego, potem Zientarskiego. Podczas zadawania pytania przez p. Michalskiego zrobił się wyraźny ruch wokół min. Buciora, zaś p. Zientarski uzgadniał coś z boku z jakąś panią i odebrał od niej pismo, chyba z tym, co potem dukał. Dopuszczając go do głosu, prowadzący zapowiedział że "w tej sprawie", a akurat zadawał pytanie p. Michalski. Więc nie wiem, czy to przez zamieszanie, czy po wcześniejszych ustaleniach nie ruszono już sprawy zwrotu z urzędu. Ale po chwili zastanowienia, doszłam do wniosku, że nie mogą teraz przyznać, że cała ta szopka z sądami, projektami ustaw, to było niepotrzebne. Nigdy tego nie przyznają! Serdecznie pozdrawiam i chyba musimy już te wnioski odpuścić. Powinni chociaż zawiadomić tych, którzy wniosków nie złożą np. w ciągu roku, tak, aby mogli to zrobić. Niech nie zakładają, że każdy wie, bo przecież nikt z pieniędzy nie rezygnuje, jeśli wie, że wystarczy napisać wniosek!

      Usuń
  3. MINISTER BUCIOR STWIERDZIŁ DOBITNIE, ŻE WYPŁATA ZALEGŁYCH EMERYTUR DOTYCZY WSZYSTKICH, KTÓRYM ZAWIESZONO EMERYTURY, A WIĘC DOTYCZY RÓWNIEŻ TYCH "SPRZED"!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przegłosowanym jednogłośnie projekcie ustawy jednak usłyszałam coś o tym przedziale czasowym, ale on chyba służył tylko jako czas realizacji prawa do emerytury. Umieszczono w zapisie, że zawieszenie wypłaty odbyło się na podst. art.28. Poszło błyskawicznie!

      Usuń
  4. Tak, wraz z waloryzacją i odsetkami

    OdpowiedzUsuń
  5. Brawo jesteśmy górą. AK

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda obiecująco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co z negatywnymi wyrokami sądów?
      Ania

      Usuń
    2. Co z Twoim pesymizmem?
      Gosia

      Usuń
    3. O negatywnych wyrokach sądów nie było mowy - zobaczyymy w trakcie realizacji.

      Gosiu, dziekuję za pytanie.Ciekawa jestem od kiedy walczysz i co zrobiłaś dotychczas.
      Ja na tej drodze jestem od listopada 2011r. i wiem jak byliśmy traktowani - ale ten typ pytania przyjmuję z pokorą.

      Ula05

      Usuń
    4. Ulu 05, odsłuchałam posiedzenie i .. jesteśmy na dobrej drodze. Mam nadzieję, że stracisz trochę pesymizmu, bo ostatnio było go za dużo na blogu. Ja walczę od listopada 2011. Pozdrawiam Wiga

      Usuń
  7. To się udało:) warto było walczyć
    barbara

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale nie było mowy o negatywnych wyrokach sadowych.B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Projekt senacki nie wyklucza żadnego zawieszonego spod działania tej ustawy. W mojej ocenie - jest dobry.
      Natomiast projekt rządowy wyraźnie wyklucza , i to na dodatek nie wiadomo dokładnie kogo - bo jest niejasny. Różnie może być , bo nie wiadomo , który projekt ostatecznie będzie obowiązywał . Na pewno tylko 1 z nich.

      Usuń
    2. Ludzie głowa boli od słuchania tych bredni.Projekt rządowy tez nikogo nie wyklucza.

      Usuń
    3. Projekt rządowy wyklucza tych co wygrali w sa i ZUS wypłacił zaległe art.3, a więc zostali pozbawieni odsetek. Niesprawiedliwe !!!!!!!!!!

      Usuń

  9. Przegłosowano poprawkę zgłoszoną przez senatora Paszkiewicza a następnie całość ustawy stwierdzając,żewypłata będzie dotyczyła wszystkich emerytów.Projekt rzadowy ma być gotowy we wrzesniu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nikt nie podniósł kwestii czy będą objęci ustawą ci, którzy mają prawomocne wyroki negatywne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta ustawa nikogo nie wyklucza - mówi , że ZUS wypłaci po odjęciu kwot już wypłaconych . Ale prawda , że tez i nic nie mówi o "sądowych ".

      Usuń
    2. Będą i muszą być, bo wszyscy zawieszeni mieli zawieszone emerytury na tych samych niekonstytucyjnych przepisach. Przecież, gdyby nie było tych niekonstytucyjnych przepisów to nie byłoby też naszych spraw sadowych Wiga

      Usuń
    3. Wigo,
      Wielkie dzięki za całokształt !
      Daniela

      Usuń
  11. Brawo Adminka szybsza niż BBC!!Udało się. WSZYSTKIM bardzo serdecznie dziękuję. Nie ma w Europie drugiego takiego poradnika.D.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciągle nie wiadomo co z sprawami w sądach i skargami kasacyjnymi. Wysłuchałam całości i dalej jestem w lesie jeśli chodzi o wycofywanie bądz nie spraw w toku. Czy coś przeoczyłam czy wogóle nie było o tym mowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W żadnym wypadku nie wycofuj sprawy z sądu aż do opublikowania ustawy w dzienniku ustaw.

      Usuń
  13. Czyli jeszcze w 2013 roku piszemy do ZUS-u o wypłatę wstrzymanych świadczeń wraz z należnymi nam odsetkami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę nie mylić pierwszego czytania projektu ustawy z uchwaleniem ustawy przez Sejm. Bedzie ustawa, będzie pora składać wniosek (albo czekać na ruch ZUS-u ;) podejmujący sprawę z urzędu ;))

      Jot

      Usuń
    2. Serdeczne dzięki :)))

      Usuń
    3. Elżbieta z Łodzi18 września 2013 20:05

      Senator Michalski w godz.15,47 39 sek. podniósł kwestię odwieszenia emerytury z urzędu "automatyczne odwrócenie tej sytuacji bez wniosku samego zainteresowanego" - pozostało bez odpowiedzi zarówno ze strony v-ce ministra Buciora jak i innych senatorów. Dlaczego nie powołali się na opinię Prokuratorii Generalnej!!!!!

      Nie sądzę, żeby chcieli i żeby sami z siebie wypłacili z urzędu!

      Usuń
  14. Ciągle nie wiadomo co z sprawami w sądach i skargami kasacyjnymi. Wysłuchałam całości i dalej jestem w lesie jeśli chodzi o wycofywanie bądz nie spraw w toku. Czy coś przeoczyłam czy wogóle nie było o tym mowy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie było mowy o sądach

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba nikt teraz nie ma wątpliwości, że to wszystko to zasługa p. Mariana. Marian jesteś WIELKI !!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Serdeczne podziękowania i szacunek, za trudną lecz słuszną sprawę, dla p. Mariana oraz innych walczących z determinacją o prawa nabyte. Sto lat w zdrowiu !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DROGI MARIANIE, DZIĘKUJĘ !!!
      Daniela

      Usuń
    2. To prawda, należą się słowa podziękowania dla p. Mariana, to On nas zmobilizował do upominania się o zaległe emerytury.

      Usuń
  18. Na początku senator Michalski wnioskował, aby ZUS bez wniosków wypłacił wszystkim, którym zawiesił, na podstawie swojej dokumentacji. Potem na chwilę nie miałam transmisji, ale chyba już nikt do tego nie wrócił. A przecież to jest najuczciwsze rozwiązanie, nikogo nie pomija, komu zabrali, powinni oddać. Pewnie są jeszcze osoby, które po wyroku TK nie złożyły wniosku o odwieszenie, a przecież nie na nasz wniosek zawieszono, więc też nie na nasz powinni odwieszać. Kto wnioskował o zawieszenie, sam niech sobie napisze o odwieszenie, czyli chyba posłowie, którzy przegłosowali art.28 powinni wystąpić o odwieszenie i zwrot z odsetkami? Znowu oszczędności kosztem najbiedniejszych i najmniej zaradnych. Jak ktoś ma dużo, to nawet jak sam nie może się odzyskiwaniem swojego zająć, wynajmie prawnika. A bidy, chorzy, ci co dorabiają za granicą, albo pomagają dorabiającym za granicami dzieciom, zostaną pominięci przy wyrównaniu, czyli zwyczajnie okradzeni. Przecież ZUS ma w zakresie swoich obowiązków doradzanie i bronienie interesów ubezpieczonych. Po to go utrzymujemy. Gdyby każdy sam miał obowiązek zmagać się z przepisami i pilnować swoich pieniędzy, to po co płacimy miliony na utrzymanie ZUS-u? Wolę składki odkładać do skarbonki, jak jej popilnuję, to chociaż mnie nie okradną. A w ZUS-ie?...
    Przynajmniej niech mają obowiązek zawiadomić każdego, komu bezprawnie zabrali i jeszcze nie oddali!
    Czy po złapaniu złodzieja i odzyskaniu łupów nie zawiadamia się okradzionych, tylko czeka aż sami w określonym czasie się zgłoszą? A kto nie wie, nie zdąży, to jego dorobkiem podzielą się....To jest państwo prawa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wątek senatora Michalskiego nie doczekał się odpowiedzi od min. Buciora, ani nie był kontynuowany.D.

      Usuń
    2. Droga Baszko,
      Jesteś wspaniałą osobą, zawsze się troszczyłaś o innych, walczyłaś o wszystkich, choć byłaś w grupie"po", której było łatwiej w sądach.
      ZGADZAM SIĘ Z TWOIM APELEM. CZUJĘ TAK SAMO!!!
      Musimy pamiętać o tych najsłabszych - też okradzionych z należnych świadczeń, te pieniądze powinny być im oddane z urzędu!!!
      pozdrawiam
      Daniela

      Usuń
    3. Tak , po senatorze Michalskim natychmiast zadał pytanie senator Zientarski i padły odpowiedzi tylko na jego pytanie , natomiast całkowicie "olano" pytanie sen. Michalskiego. Czy pan senator nie powinien był jednak domagać się odpowiedzi na swoje pytanie ? Bo było jak najbardziej zasadne...

      Usuń
    4. Proponuję teraz pisać z wnioskami o zwracanie bez naszych wniosków! Dlaczego komuś mają zagrabić jego pieniądze tylko dlatego, że np. leży w szpitalu w stanie, w którym nie może zajmować się pisaniem wniosków. Mędrkują i mędrkują jak ogłosić, że oddali, ale jak najmniej oddać! A tak łatwo było zabrać nie swoje bezprawnie!
      We wtorek 24 mam sprawę w SO i już mnie wścieka ten bałagan i myśl o konieczności zwalniania się z pracy.

      Usuń
    5. Kochana Danielo! Dziękuję za miłe słowa. Patrzę z podziwem na Twoje wpisy i zastanawiam się, skąd Ty kobieto bierzesz na to wszystko czas i siły? Trzymaj tak nadal, serdecznie Cię pozdrawiam i wszystkie ciężko pracujące za prawników i za friko blogowiczki;)

      Usuń
    6. Teraz, to już z tworzenia nowej ustawy się nie wycofają, bo na kogo by wyszli: debatują, konsultują, posiadują, transmitują,... i na koniec przyznają, że to wszystko było niepotrzebne? Czyli szkoda nerwów, całego świata nie uratujemy, niestety.

      Usuń
    7. Dziękuję wszystkim , którzy doprowadzili sprawę wypłaty zaległych do stanu jaki mamy na dzień dzisiejszy. W zapisach ustawy się klaruje, pozostaje wątpliwy art.3 w projekcie rządowym oraz sprawa odsetek dla osób , które już kasę dostały.Pozdrawiam Irena z Lubuskiego

      Usuń
    8. Ja również bardzo dziękuję za zaangażowanie w tej trudnej walce o nasze pieniądze. Szczególnie panu Marianowi, który ją rozpoczął oraz osobom takim jak: Wiga, Baszka, Daniela, Krzysztof i wielu innym (przepraszam, jeśli kogoś pominęłam). No i oczywiście naszej kochanej Admince. Dzięki temu blogowi i pomocy jakie na nim doświadczyłam mogłam kontynować swoją walkę w Sądach i w ZUS-ie.
      Myslę, że doprowadzą tę ustawę do końca i chyba przed końcem roku będziemy mieli gotową. Tylko, pytanie, w jakim kształcie? Prawdopodobnie z tych dwóch projektów powstanie jeden. Pewnie będą jeszcze zgłoszone poprawki (które Sejm, w zależności przez kogo są zgłoszone) albo przyjmie albo odrzuci. Poczekajmy jeszcze trochę do trzeciego czytania czyli do głosowania nad tą ustawą i zobaczymy jaki ma kształt prawny. Ale, póki co, nadal walczmy i nie wycofujmy niczego z sądów. Jeśli bowiem ustawa będzie dla nas niekorzystna to nikt nie przywróci nam terminu sprawy w sądzie i wtedy zostaniemy "na lodzie" z niczym. Tak więc trochę więcej optymizmu. I tak już nasza walka przynosi jakieś efekty.
      A tak na marginesie - rząd i koalicja starają się tą ustawę jak najszybciej uchwalić i (prawdopodobnie) pieniądze nam zwrócą, dlatego, że w 2014 roku zaczyna się tzw. sezon wyborczy -są wybory do europarlamentu i samorządowe a w 2015 parlamentarne i prezydenckie - a stołki trzeba utrzymać. 40 tys. emerytów plus ich rodziny i znajomi to niezły elektorat.
      Przepraszam za takie moje dywagacje. Jestem "sprzed" i walczę nadal. Mam złożoną kasację do SN i czekam na decyzję.

      Pozdrawiam wszystkich serdecznie
      Grażyna z Warszawy

      Usuń
  19. Oczywiście.że p.Mariana,nie ulega wątpliwiości.Akurat dziś dostałam odpis wyroku z SO,jakie to żenujące.Wyrok TK mnie niedotyczy,jestem sprzed.Każdy sobie rzepkę skrobie.Strach żyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a gdzie ten sąd?

      Usuń
    2. Wszystkie tak orzekają.Nie załamuj się - wyrok Cię dotyczy. Jeszcze trochę a na pewno się o tym przekonasz a sąd juz wie chociaz własciwie wiedział od poczatku.

      Usuń
  20. Czas pomyśleć o spotkaniu naszej całej ferajny na Mazurach w Augustowie. Xylefon żyjesz ? Proponuje kulig w grudniu. Tylko czy Zyska, młoda dziewczyna nie będzie się wstydziła pokazać z nami starymi? Taka była umowa, jak wygramy .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W grudniu, to jeszcze będziemy niezwróceni. Pono od 2014 mają nam oddawać. Więc może poczekajmy na cieplejsze czasy i kasę na koncie, a nie tylko obiecaną... Ale też bardzo bym chciała poznać Was osobiście, taki komplet, to świat ruszy!

      Usuń
    2. Xenefont o/Olsztyn18 września 2013 22:42

      Anonimie 17:29 j.w.,..jestem XENEFONT!!!Żaden Xylefon,czy Xel..., Xeno...!!! Dlaczego Xenefont,wyjaśnię na ZJEŹDZIE. W każdym bądź razie My, podopieczni naszej Zyzki,z Marianem,Krzysztofem,...a przede wszystkim Dziewczynami przed i po na czele(imiona wyżej czytaj...)gwarancją służymy,by Adminka miała zaszczyt i radość powitać nas np.w Augustowie. "Tylko czy Zyska, młoda dziewczyna nie będzie się wstydziła pokazać z nami starymi?" Jacy starzy?Jacy jeszcze?Przyjadą Ci,którym wszystko leży i powiewa...ciepłem Jej Bloga.A!hoj..Pozdrawiam

      Usuń
  21. XENEFONT!!! Chyba można już się nauczyć? Chyba, że to jakiś szyfr, tylko Wam znany...:)

    OdpowiedzUsuń
  22. PANIE MARIANIE!!!TA USTAWA TO PANA OSOBISTY WIELKI TRYUMF - OGROMNE DZIĘKI - Barbara -Ewa ze Szczecina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Xenefont o/Olsztyn18 września 2013 23:00

      Barbaro-Ewo ze Szczecina ...MARIANOWI,ja Xenefont o/Olsztyn 1 lipca 2013 17:52 złożyłem takie życzenia:
      Solenizancie...przy Tobie,to nawet ja,ponurak/melancholik/romantyk - jestem sobą.Mieć taką lwią,przepraszam lwiczą,bo damską część-nie każdy potrafi mieć i docenić.Zapewne chłopcy złożą też życzenia...ale to szczegół. Marian,organizuj foto-plenery w Augustowie,Ełku,Giżycku,Rynie... Na wózku,a przybędę.Bądź zdrów i pilnuj nas...Pozdrawiam

      I zobacz,życzenia jednak przynoszą spełnienia!Przypilnował,nie zapominał o naszych problemach!!!Pozdrawiam

      Usuń
  23. PANIE MARIANIE!!!TA USTAWA TO PANA OSOBISTY WIELKI TRYUMF - OGROMNE DZIĘKI - Barbara -Ewa ze Szczecina

    OdpowiedzUsuń
  24. W tym projekcie senackim również wyłączono osoby , które już dostały pieniądze a może się mylę? Dwa razy odsłuchałem transmisję i do takiego wniosku doszedłem. Co o tym sądzić?

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziękujemy Panie MARIANIE I WSZYSTKIM, którzy tak dzielnie walczyli dla nas i udzielali nam i dalej udzielają wsparcia i porad.Emeryci z Płocka

    OdpowiedzUsuń
  26. Cieszą się tylko ci, którzy są pewni swojego a jak myślicie co z tymi, którzy mają prawomocne wyroki z SA negatywne i nie ma już możliwości złożyć kasacji, bo wczoraj został zasiany blady strach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnych swego to chyba niewielu... Jedynie ci, którzy mają już kasę na koncie i to z odsetkami, a takich naprawdę nie taki tłum. Reszta nawet jak już wygrana, to czeka, aż miną wszystkie terminy podważenia ich wygranej. Oj, co za bałagan i nieodpowiedzialność. Ciekawe, czy ktoś za to beknie?

      Usuń
    2. Baszko,
      Powinien "beczeć" doradca ZUS ale czy ZUS pozwoli jej beknąć?

      Usuń
  27. Niektórzy emeryci,ci pierwsi, dostali zaległe emerytury bez odsetek -po prwomocnych wyrokach sądowych,więc moim zdaniem chodzi o to,żeby nie dostali po raz drugi,jeśli to tylko odsetki.

    OdpowiedzUsuń
  28. Jeśli nie minął termin to kasację trzeba składać. Gdyby wszyscy się bali to nic byśmy od października 2011 roku nie wywalczyli. nie należy ulegać histerii.

    OdpowiedzUsuń
  29. Jeśli nie minął termin to kasację trzeba składać. Gdyby wszyscy się bali to nic byśmy od października 2011 roku nie wywalczyli. nie należy ulegać histerii.

    OdpowiedzUsuń
  30. Jeśli nie minął termin to kasację trzeba składać. Gdyby wszyscy się bali to nic byśmy od października 2011 roku nie wywalczyli. nie należy ulegać histerii.

    OdpowiedzUsuń
  31. Xenefont o/Olsztyn18 września 2013 19:23

    Brawo Baszka!!!Kilka razy już stawałem "okoniem" i tuptałem (niestety - ostatnio coraz ciszej,remont chaty!) nóżkami, że nie jestem "Xylefon",czy "Xenofont"! A,dlaczego właśnie mam takie tylko swoje... XENEFONT? - opowiem na spotkaniu Naszej całej Ferajny. Augustów z niezaprzeczalnymi urokami,jak wiemy,jest atrakcyjny o każdej porze roku.Kuligi z pochodniami i całą resztą atrakcji są nadzwyczaj urokliwe,twórcze i budujące.A zima tego roku ma być śnieżna i w miarę trochę mroźna.Zwłaszcza już w grudniu.Można np."Orła" na śniegu wywinąć i rano(chyba,że ślady zawieje)sprawdzić komisyjnie,który jest najpiękniejszy,okazalszy.Albo "pofruwać" na bojerach...Nasza "A.I.Z." będzie z nas dumna,zaszczycona takim licznym Najazdem...Pozdrawiam nawet Anonim(a)/(kę) z 17:29

    OdpowiedzUsuń
  32. Z ogromną rdością przyłączam się do podziękowań dla wszystkich PAŃ i PANÓW z blogu. Dziękuje za determinację, poswięcenie swojego czasu, cenne rady oraz optymizm i w reultacie WIELKIE ZWYCIĘSTWO
    Drugich takich życzliwych , bezinteresownych osób nie ma na całym świecie.
    DZIĘKUJĘ.
    Alicja z Częstochowy.

    OdpowiedzUsuń
  33. Marianie, jesteś WIELKI!!!anna

    OdpowiedzUsuń
  34. Od tego mojego wyroku z SA nie przysługuje kasacja tak jest napisane w przysłanym wyroku( bo to było wznowienie postępowania) a skargę do ETPCz sama tworzę i nie jestem pewna czy coś nie skopię.
    Barbara pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam również oddaloną skargę o wznowienie postępowania przez SA i na to mecenas złożył skargę kasacyjną do SN. Pytałam w sekretariacie SA i powiedziano mi, że w lipcu wysłano skargę do Warszawy. Więc nie bardzo rozumiem dlaczego w Twoim wyroku z SA jest napisane, że skarga nie przysługuje. Wiem natomiast na pewno, że do ETPCz skarga w tej sytuacji nie przysługuje. Może ktoś bardziej zorientowany wyjaśni tę sprawę ?

      Usuń
    2. Pani Basiu, nie mam pojęcia dlaczego nie przysługuje kasacja proszę podać z której grupy "PO" czy "SPRZED".
      Przykre to jest. Mam nadzieję że ktoś z blogu będzie mógł Pani pomóc. pozdrawiam. BSz

      Usuń
  35. Ten dzisiejszy wieczór jest wyjątkowy.Powiało optymizmem po wysłuchaniu posiedzenia komisji senackiej. Miałam czasem wrażenie że były tam osoby niezbyt rozgarnięte (pan nie znający daty wstrzymania świadczenia emeryt)no cóż niby nic a zabolało. Rozumiem,że nie ma znaczenia przegrana w SO. Nie ma nas z sprzed i po. Szkoda, że nie wypowiedziano się w tym temacie.Pozdrawiam wszystich dzięki którym też walczyłam i jeszcze walczę bo apelację wniosłam do SA. Dodaliście mi skrzydeł. Dzięki wielkie. Anna z Opola

    OdpowiedzUsuń
  36. Zofia z Bydgoszczy18 września 2013 20:46

    Marian, ślę koleżeńskie "całuski". Chyba wygramy! bo jeszcze nie wygraliśmy. Pozdrawiam serdecznie wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  37. Przepraszam że zupełnie z "innej beczki" ale miałam dzisiaj rozprawę w SO i już sama nie wiem czy się cieszyć czy martwić - jestem "po" i wyrok SO dla mnie korzystny ale bez odsetek.
    Uzasadnienie nie zasądzenia odsetek standardowe - takie jak czytałam tutaj na blogu.
    Co mam robić w takiej sytuacji???? Napisać do ZUS o odsetki już teraz czy czekać co zrobi ZUS ??
    Czy osoby które miały takie wyroki jak ja w SO mogą mi podpowiedzieć co mam robić i co one zrobiły ???
    Myślę że ktoś mi odpowie - chyba osoby " po" też jeszcze czytają bloga :))
    H2O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w podobnej sytuacji, mam wyrok SA bez odsetek. ZUS zwrócił zaległe, ale bez odsetek. Złożyłam pismo o naliczenie i zwrot odsetek. Dzisiaj otrzymałam decyzję o odmowie wypłaty odsetek. Uzasadnienie decyzja o zwrocie została wydana w terminie 30 dni od wyjaśnienia ostatniej okoliczności niezbędnej do wydania decyzji. Walkę z ZUS rozpoczęłam w październiku 2011r jestem zniesmaczona odpisywaniem na bezsensowne pisma, wnioski, skargi ZUS,ale chyba muszę odwołać się od tej decyzji i rozpocząć na nowo tą samą drogę, którą już przeszłam. W projektach obecnych ustaw niestety nas pomijają - art. 3 ustawy rządowej. Zobaczymy jak będzie wyglądał projekt senacki po poprawkach. Nie wiem czy teraz można zgłaszać uwagi do tych projektów. Uważam, że pominięcie "sądowych" jest wysoce niesprawiedliwe!!!! Pozdrawiam wszystkich

      Usuń
    2. 18 czerwca wygrałam w SO z odsetkami od 26 stycznia 2013 r. ZUS wniósł apelację do SA i cisza . Czekam i w tej chwili nic nie robię w tym kierunku , na sprawie w SA upomnę się o odsetki :) jestem PO . KONIN

      Usuń
    3. Wygrałam w SO bez odsetek, ZUS przysłał decyzję o wypłacie zaległej emerytury i drugą o odmowie wypłaty odsetek. Oczywiście odwołałam się do SO o wypłatę odsetek, bo to nie ja zawiniłam, że wstrzymano mi emeryturę. ZUS złożył apelację od wyroku, ale na razie cisza.Też jestem po.Walczę do końca.Pozdrawiam Barbara

      Usuń
    4. wniosek o odsetki

      Usuń
    5. DO KOGO PISAĆ TEN WNIOSEK ?????

      Usuń
    6. Dla kogo jest ta niewłaściwa "porada"?
      Nie wprowadzaj w błąd,bo w obu sytuacjach postępowanie o odsetki już się toczy

      Usuń
  38. Tyle nadziei pokładaliśmy w projekcie senackim a wyszło wielkie nic dalej będziemy dreptać w miejscu i wzajemnie sobie tłumaczyć co autor miał na myśli tworząc przepisy. Ja nie rozumiem czy nie można w prostych słowach klarownych zgodnie ze sztuką prawniczą napisać taką ustawę by nie było niedomówień i pola manewru do dowolnej interpretacji? No chyba , że taki jest celowy zabieg aby było zawile to będzie mądrzej i poważniej. Tak jak w pismach urzędowych im więcej pieczątek tym pismo ważniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  39. Pocieszająca jest myśl, że naprawdę chcą nam oddać, tylko nie potrafią znaleźć podstaw i ubrać tego w paragrafy. Chociaż na blogu mają tyle wzorów. To co mówili, brzmi dla nas dobrze, szkoda, że nie potrafią tego porządnie zapisać.

    OdpowiedzUsuń
  40. Kolezanki Koledzy to nie jest jakis moj sukces trumf ,to blog to JOla i ADMINKA IZA to ich sukces bez Nich nie byko by tego di czego doszlismy!!!! na na ten czas nie swietujmy sucesu spokojnie czekajmy tz nie spokojnie piszmy uwagi a po polaczeniu dwoch Ustaw 1szej Senackiej i Rzadowej w sejmie ZOBACZYMY ale wierze w dobra wole Tuska ze bedzie OK marian radom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Xenefont o/Olsztyn18 września 2013 23:33

      Szanowny Kolego!Marian,to przecież Ty,rozpętałeś tą burzę mózgów!To Ty jesteś "sprawcą"całego prawniczo-społecznego niepokoju!I to bez żadnego politycznego podłoża.To przecież Ty,nauczyłeś nas dbałości o swoje jestestwo tu i teraz nabyte,wrodzone/rodzime.Walkę o swoje prawa!Wielki szacunek dla Ciebie,Adminki,blogowym Koleżankom,Krzysztofowi i Anonimowym osobom - ode mnie Pozdrawiam i dobranoc...

      Usuń
  41. Izio cos z blogiem nie tak sprawddzalem 2razy napiasalem poprawnie bez bledow wiem powtorki ale to nie pretensja do ciebie Izo ja nie pisal bym o 6 rano lub 12 w nocy wiem pracujesz studiujesz nie wycofasz sie szanuje ale docencie prace admiki wiecej nie mowie adminka to as pozdrawiam marian radom

    OdpowiedzUsuń
  42. 18 września upłynął termin przedstawiania opinii do rządowego projektu ustawy przez członków Stałego Komitetu Rady Ministrów. Minister PiPS ("organ uprawniony, który wniósł projekt") jest zobligowany do ustosunkowania się na piśmie do tych uwag "do godziny 20.00 drugiego dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin zgłaszania uwag", czyli (?) do piątku, 20 września. Potem zostanie sformułowane stanowisko Stałego Komitetu Rady Ministrów. Kolejne etapy procedowania opisane są na stronie RCL, gdzie znajduje się projekt ustawy. Tam będzie można zauważyć ewentualne zmiany dokonane w tekście projektu ustawy.

    http://legislacja.rcl.gov.pl/lista/2/projekt/170087


    W świetle tego, jak szybko przebiegają ostatnio prace nad projektem, zapowiedź w-ce ministra Buciora (na posiedzeniu senackich Komisji) o skierowaniu projektu w przyszłym tygodniu pod obrady Rady Ministrów, a potem do Sejmu wydaje się realistyczna. Przypuszczam nawet, że projekt ustawy „rekompensacyjnej” ma szanse uzyskać status projektu pilnego.


    Dla ilustracji poszczególnych etapów (oraz pod-etapów) pełnego cyklu rządowego procesu legislacji (w tym zmian projektu) podaję link do projektu „Ustawy o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych”, który już został skierowany do Sejmu. Tu można poćwiczyć "podglądanie" ;)

    http://legislacja.rcl.gov.pl/lista/2/projekt/162582

    kibic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kibicu dziękuję za konkretne podpowiedzi pozdrawiam Irena z Lubuskiego

      Usuń
  43. Wczoraj odbyła sie moja rozprawa w SO w Wrocławiu, wygrałam bez odsetek. Rozprawa była nagrywana. Jestem "po". Pani sędzia czytając wyrok poinformowała mnie, zeby śledzić co z projektem rzadowym i senackim oraz że po ogłoszeniu w dz.u mam złozyć do ZUS wniosek o wypłatę odsetek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem "po" i wygrałam w SO ale bez odsetek.
      Kochana, napisz czy Sędzia podpowiedziała ci że o odsetki pisać dopiero po ogłoszeniu ustawy w DZ.U. ??
      Ja nie wiem co dalej robić - minęło 3 tyg. od mojej sprawy w SO . dostałam na moje życzenie wyrok z uzasadnieniem na piśmie. Na razie cisza o wniesieniu apelacji przez ZUS.
      Nie dziwcie się niektórzy "biegli" że piszę i myślę już o odsetkach ale dla mnie odsetki to również duża kwota więc na pewno będę walczyła tylko na razie mam mętlik totalny w głowie co dalej...
      PANIE KRZYSZTOFIE , DANIELO, WIGO I INNI PORUSZAJĄCY SIĘ BIEGLE W TYCH CAŁYCH NASZYCH ZAWIŁOŚCIACH - POMÓŻCIE I DORADZĆIE CO ROBIĆ??
      Myślę że nie jestem jedyna która się "miota" w tym temacie - dużo osób właśnie dopiero teraz miało rozprawy w SO i wygrało ale bez odsetek.
      PLISSSS :)
      Kama.

      Usuń
    2. Pisz apelację od wyroku, zaskarżając tylko pkt odnośnie oddalenia żądania odsetek.
      Opłata od apelacji tylko 30zł i ewentualne koszty zastępstwa dla ZUS.To nie jest duże ryzyko.Może się udać, bo sądy mogą zmienić swoje stanowisko w sprawie odsetek kiedy wiadomo,że w projektach ustaw jest to uwzględnione!

      Usuń
    3. Kama jeśli minęły już 3 tygodnie,to zapewne ZUS nie złożył apelacji,ale może się mylę

      Usuń
    4. Do Wrocław.jak uzasadnił Sąd nie przyznanie odsetek

      Usuń
    5. Najpierw ustalić, czy ZUS też złożył wniosek o sporządzenie uzasadnienia,a potem rozważyć sprawę apelacji odn.odsetek.
      Jak wyrok się uprawomocni bez odsetek to dzisiaj jeszcze nie wiadomo, czy na podstawie ustawy wypłacą tylko same odsetki

      Usuń
  44. Znowu zaczynam mieszać z samego rana.

    Wypowiedź Pana Krzysztofa: „Po za tym proszę sobie poczytać art. 8, on przegranym "sprzed" zamyka drogę do dochodzenie wypłaty na podstawie ustawy, bo nawet wycofanie kasacji to nie jest umorzenie postępowania. Itd…”

    Być może nie jestem taka biegła w prawie jak inni ale wg mojego skromnego zdania art.8 nie zamyka drogi przegranym sprzed.

    Projekt ustawy„Art. 8. 1. Organ rentowy zawiesza postępowanie w przypadku gdy emeryt złożył, przed dniem wejścia w życie ustawy, odwołanie do sądu od decyzji tego organu w przedmiocie wypłaty kwoty zawieszonej emerytury.

    2. Organ rentowy podejmuje na wniosek emeryta postępowanie zawieszone z przyczyny określonej w ust. 1, w przypadku gdy sąd wydał postanowienie o umorzeniu postępowania
    w związku z wycofaniem przez emeryta odwołania.”

    Większość z nas odwoływała się od decyzji ZUS w 2011r. sprawy toczyły się w sądach i po ogłoszeniu wyroku TK niektóre toczą się dalej z różnymi skutkami ale cały czas dotyczą pierwszych odwołań od decyzji ZUS . Drudzy odwoływali się od decyzji dot. braku zgody na wypłatę zaległych po wyroku TK i tak samo inni już wygrali drudzy maja sprawy w sądach..

    JEDNAKŻE SĄ TO NADAL SPRAWY ZWIĄZANE ZE ZŁOŻENIEM ODWOŁAŃ OD DECYZJI ZUS dlatego wg mnie takie określenie występuje w zapisie ustawy .
    Poza tym art.2 projektowanej ustawy wyraźnie mówi kogo ustawa będzie dotyczyła. Co Wy na to? Pozdrawiam Wiga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ciągle bulwersuje fragment z uzasadnienia do projektowanej ustawy, w którym MPiPS , pomimo opinii SN, z uporem twierdzi co następuje:
      "Orzeczenie stwierdzające niezgodność określonego przepisu z Konstytucją wywiera
      skutki prawne od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, tj. w tym przypadku od dnia 22
      listopada 2012 r., a więc na przyszłość. Utrata mocy obowiązującej nie oznacza
      unieważnienia istniejącego wcześniej stanu prawnego. A zatem, uznając za niewątpliwy
      prospektywny skutek wejścia w życie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 13 listopada
      2012 r., Zakład Ubezpieczeń Społecznych słusznie podjął wypłatę emerytur, zawieszonych na
      podstawie niekonstytucyjnej normy na bieŜąco, tj. od dnia 22 listopada 2012 r."

      Usuń
    2. Bo ZUS cały czas obstaje, że wyrok TK w naszej sprawie działa ex nunc a nie ex tunc .

      Usuń
    3. Ale opinie i wyroki SN przeczą temu.

      Usuń
    4. Oczywiście tylko kto się przyzna teraz do błędu.

      Usuń
    5. Wigo,
      Już wczoraj późną nocą zastanawiałam się nad tym wpisem Krzysztofa. Ponieważ nie rozumiałam jego odniesienia do art. 8 ustawy, więc odsłuchałam jeszcze raz retransmisji z posiedzenia komisji, przeczytałam treść zapisu art. 8 ustawy i doszłam do wniosku, że:

      Krzysztof odniósł się do sytuacji tych osób, które składały kasacje, a były to chyba tylko osoby - użyję tego określenia chociaż nie powinnam - "sprzed".
      Przy rozważaniu art. 8, który mówi o odwołaniu, osoby, które złożyły kasacje nie mają możliwości wniesienia odwołania a to z tego względu, że jak wystąpią o cofnięcie kasacji to SN cofnie kasacje i umorzy to postępowanie. Nie będzie to cofnięciem odwołanie bo ich odwołanie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem SA.

      Ja jednak myślę, że zgodnie z celem wydania ustawy, która ma związek z wykonaniem wyroku TK (słowa z wczorajszego posiedzenia) to zgodnie z art. 190 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z którym
      "Orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego mają moc powszechnie obowiązującą i są ostateczne" przepisy ustawy zostaną wykonane niezależnie od wcześniejszych prawomocnych wyroków, które w świetle przywołanego przepisu Konstytucji ostatecznymi nie są.

      Dlatego też, zgodnie z zapisem w art. 2 ustawy wszyscy spełniający te warunki powinni mieć wypłacone świadczenia.
      pozdrawiam
      Ula05

      Usuń
    6. Myślę, że chodzi tu raczej o to jak wszystkie dyskusyjne fragmenty ustawy zostaną wykorzystane przez nieżyczliwych urzędników, bo tak naprawdę wszyscy odwieszeni powinni dostać dawno zwroty zaległych emerytur. Ale co z tego- Zus wyjdzie ze skóry ,aby odroczyć lub uniemożliwić zwrot pieniędzy gdzie się tylko da, skoro sam ich nie posiada. Stąd ostrożność,słuszna zresztą, Pana Krzysztofa, który gdyby sam nie był przekonany,że pieniądze się należą wszystkim odwieszonym pewno dawno już by z tej walki zrezygnował. Przecież jego żona jest z "przed". I fajnie ,że nie daje się ponieść zbytniemu entuzjazmowi i nas ostrzega przed zbyt naiwnym optymizmem. Bo racja i prawda to jedno a manipulacja prawem w naszej rzeczywistości drugie a przecież doświadczyliśmy już tego dosyć ostatnio, żeby nauczyć się czujności. A

      Usuń
    7. Ulo05,
      Przychylam się do Twoich przemyśleń dotyczących proponowanej ustawy mającej związek z wykonaniem wyroku TK. Dziękuję za przywołanie art. 190 ust.1 ustawy zasadniczej przypominającej o randze orzeczeń TK. Tylko gdzie do tej pory byli sędziowie wydający negatywne wyroki, nie stosując art. 190 ust.4, który powinni zastosować w przypadku niekonstytucyjnego przepisu prawnego od chwili jego wejścia w życie o ważnym znaczeniu społecznym i niestety robią to nadal.
      Czekam więc z wielką nadzieją na ustawę, do której nie będzie już zastrzeżeń i wszystkie negatywne wyroki sądów trafią do kosza.
      Daniela

      Usuń
    8. Do Ula05
      Też tak uważam i tak bardzo wiele osób rozumnie zapis w art.2 ustawy, iż wszyscy zawieszeni emeryci spełniający te warunki powinni mieć wypłacone świadczenia.
      Pozdrawiam Panią bardzo serdecznie
      Anna

      Usuń
    9. Danielo,
      Sędziowie byli na salach sądowych z już przygotowanymi wyrokami sądowymi, z ustalonymi odgórnie wytycznymi, i to była ich linia orzecznictwa.
      Ula05

      Usuń
    10. Witam Ulu 05, też tak uważam , że w projektowanej ustawie najważniejszy jest art.2 On jest wyznacznikiem komu się należą zaległe świadczenia.Wszystkim, którzy mieli zawieszone emerytury na podstawie niekonstytucyjnych przepisów, natomiast przywołany przez Ciebie art.190 ust. 1 Konstytucji wyjaśnia resztę. Dolałaś dobrej oliwy do ognia.Pozdrawiam serdecznie Wiga

      Usuń
    11. http://www.obserwatorkonstytucyjny.pl/trybunal/na-wokandzie-niekonstytucyjnosc-przepisu-skutek-ex-nunc-skutek-ex-tunc/

      Usuń
  45. A tyle był0 zapewnień ze odpowiednie ruch poczynione, ale tylko było.

    OdpowiedzUsuń
  46. Proponuję odrobinę wyciszenia.
    Mamy Wsród nas i wielu z zewnątrz od 2. lat mocno wspierających nie tylko w "gadaniu i zapewnieniach", ale w bardzo skutecznych i wyważonych działaniach, więc nie nakręcajmy się.
    Zawierzmy Naszemu Kochanemu Marianowi.
    Jest dużo mądrych ludzi, którzy wierzcie mi nie biją piany, ale mocno nad tym pracują. Ludzie Ci nie walą w bębny. Dowody są od 2. lat. Ludzie Ci czuwają nad tymi sprzed i po. Nie lamentujmy, droga legislacyjna jest uruchomiona, idzie w dobrym kierunku. W najgorszym razie w dalszym ciągu są TK i sądy, w szczególności SN, a także ETPC. Zrobił się ostatnio malutki MAGIEL.
    Bądźmy ludżmi honoru i pamiętajmy o Naszej Pani Izie.
    Przypomnijmy sobie o zasileniu Jej konta,jesli nie teraz, to w momencie zasilenia naszegokonta przez ZUS !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok. napewno! niech tylko przeleją zawieszoną emeryturę, inaczej być nie może, gdyż pieniążków brakuje.pozdrawiam

      Usuń
  47. Anonimowy z 10:22
    Tutaj nikt i nikogo nie nakręca. Stoisz z boku i czekasz aż inni za Ciebie zrobią. My o Naszej Izie pamiętamy więc pamiętaj i ty.

    OdpowiedzUsuń
  48. Być może jest już zbyt późno na uwagi zainteresowanych do rządowego projektu ustawy z 9 wrzesnia, ale warto przypomnieć, że System internetowy Rządowego Procesu Legislacyjnego umożliwia wysłanie opinii do projektu na każdym etapie legislacji rządowej. Aby wysłać opinię należy skorzystać z ikony koperty „wyślij opinię” umieszczonej przy tytule projektu. Nie jest konieczne logowanie do Systemu.

    http://legislacja.rcl.gov.pl/komentarz/projekt/170087/dodaj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam pytanie, czy ktoś z grona prawników prowadzących sprawy sądowe "zawieszonych" opiniował rządowe projekty ustaw korzystając z internetowego systemu konsultacji i opiniowania na stronach MPiPS i RCL lub w inny formalny sposób?

      Usuń
  49. Na stronie internetowej RCL są dostępne opinie do projektu rządowego przesłane w ramach Stałego Komitetu Rady Ministrów:

    http://legislacja.rcl.gov.pl/lista/2/projekt/170087/katalog/170114

    kibic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ważna jest opinia RCL.

      Usuń
    2. oraz opinia Ministerstwa Finansów

      Usuń
    3. Wyrazy uznania dla opinii RCL. Oby te uwagi zostały uwzględnione w kolejnej wersji projektu ustawy!

      Usuń
    4. Prawnicy RCL chyba czytali uwagi Uli, Wigi, Danieli... :)

      Usuń
    5. Napiszcie co zescie wyczytali,bo nie otwiraja sie te strony, chociaz tyle, czy pozytywne lub nie!

      Usuń
    6. Wpisz podany link w polu adresowym wyszukiwarki i powinien się otworzyć. Później klikaj na poszczególne pliki pdf.

      Usuń
    7. W najnowszym poscie Krzysztof już komentuje niektóre fragmenty najnowszego stanowiska RCL do projektu ustawy z 9 września.

      Usuń
  50. Dzisiaj odbyła się moja sprawa w SA.Niestety,przegrałam,mimo że w SO wygrałam.Mam jeszcze zapłacić za zastępstwo procesowe 120 polskich złotych.Jak się telefonicznie dowiedziałam,skarga została oddalona.Na pewno padło określenie "oddalona".Jak powiedziałam ,że nie składałam skargi, tylko odpowiedż na apelację ZUS,informująca zamilkła.Dowiedziałam się,że mam dwa miesiące na złożenie kasacji.19 odbyła się też sprawa mojej koleżanki,również przegrała.Obie jesteśmy "sprzed"Koleżanka była na rozprawie i rozmawiała z dwoma osobami "po",które wygrały.Nic,tylko należy poprosić o azyl prezydenta Białorusi,bo nawet tam sądy nie wydają takich wyroków.Pozdrawiam.Bożena z Białegostoku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie powinnaś się martwić. Zanim złożysz kasację będzie już ustawa.

      Usuń
    2. Naprawde masz tam dwa kroki, gorzej z tymi co mieszkaja troche blizej zachodu.

      Usuń
    3. do Anonimowego z 15:08 : Nie kpij sobie z czyjegoś zmartwienia .

      Usuń
    4. Dziękuję za wsparcie.Ale proszę mi wierzyć,wcale się nie martwię,jestem zahartowana w boju.Pierwszą rozprawę miałam w listopadzie 2011.Byłam przygotowana psychicznie na taki werdykt.Dziwi mnie tylko to,dlaczego ja mam zapłacić-ZUS-owi 120zł,skoro to nasz" dobroczyńca"złożył apelację od wygranej przeze mnie sprawy.Dziwne to nasze prawo.Pozdrawiam.Bożena

      Usuń
    5. Regulacje są jasne: strona wygrywająca dostaje zwrot kosztów zastępstwa procesowego. Jedyna szansa na odzyskanie tych 120 zł to pozytywnie rozpatrzona twoja kasacja do SN. ;)

      Usuń
    6. Dziękuję za odpowiedz,120zł to niewielka kwota i nie chodzi mi o pieniądze.Ciekawie czy gdybym wygrała i była na rozprawie ,to sąd nakazałby zwrot pieniędzy za bezpłatny urlop na czas rozprawy.Bożena

      Usuń
    7. Bożeno, miałam nadje, że po wygranej w SO wygrasz w SA. Współczuje ci, ale nie poddawaj się. Julia z Białegostoku.

      Usuń

  51. Czy może mi ktoś powiedzieć, czy moje pieniądze,które mi się należą z ZUS-u z zawieszonej emerytury będa mogły być wypłacone spadkobiercy gdyż ja nie wiem czy dożyję tego momentu. Jestem chora. Bardzo proszę o informacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najsmutniejszy wpis jaki czytałam na tym blogu. Bądź dobrej myśli. Ustawa powinna szybko wejść w życie i otrzymasz należne pieniądze. Przeznacz je na leczenie. Życzę Ci poprawy zdrowia i koniecznie zadbaj o siebie. O spadkobierców każdego z nas ustawodawca się zatroszczył przez odesłanie do stosownych regulacji prawnych. Nasze pieniądze nie przepadną.
      Trzymaj się! Pozdrawiam, D.

      Usuń
    2. Witaj Danielo! Od razu przyjemniej jak widzę to imię!
      A na temat, to czy możesz podać podstawy prawne i sposób postępowania w celu odzyskania zabranej emerytury po śmierci emeryta? Jak napisałam, nikt z nas nie zna dnia, ani godziny... Emeryci stracili dużo zdrowia, czasu, aby doprowadzić do oddania nam zagrabionych pieniędzy, nie chcę, aby moje dzieci zostały ograbione z mojej emerytury za 13 miesięcy , albo musiały znowu przechodzić sądową gehennę. Dlaczego mają się czuć, jakby chciały zarobić na mojej śmierci? A ja zagroziłam, że będę straszyć jak nie odbiorą tych pieniędzy, gdybym sama nie zdążyła!

      Usuń
    3. Droga Baszko,
      Napisałabym podobnie, jak we wpisie z 15:38 - ale to nie mój wpis!
      Ostatnio ( po pamiętnym spotkaniu z tymi "kombinatorami" z Legnicy) mam problemy ze zdrowiem (bóle kręgosłupa). Położyłam się po słabo przespanej nocy.
      Chcąc nadrobić zaległości na blogu, przeczytałam ostatni wpis Krzysztofa. A może On ma rację, zaczynam się znowu niepokoić.
      Czy możemy jeszcze wpływać na kształt proponowanej ustawy, o dziedziczeniu nie zapominając? Osobie z 15:19 - życzę poprawy stanu zdrowia i doczekania zagrabionych przez nasze państwo pieniędzy!
      pozdrawiam - Daniela

      Usuń
  52. Z całego serca życzę powrotu do zdrowia, nawet, jeśli lekarze wydali wyrok, to przecież cuda się zdarzają.
    Ale każdy z nas powinien mieć gwarancję, że pożyczone od nas bez naszej zgody pieniądze nie zostaną zagrabione, jeśli nam się coś przydarzy. To nasza własność. I może w tym określeniu jest możliwość dziedziczenia przyznanej przecież emerytury, która z winy państwa nie została oddana. Ale to proszę o wyjaśnienia tych, co lepiej znają prawo. Ja tylko kojarzę wpis na temat tego, że sąd (parlament?...?)europejski uznał emeryturę przyznaną za własność, która podlega ochronie na tych samych zasadach co każda inna własność. Myślę, że autor tego wpisu potrafi nam coś doradzić. Przecież nikt z nas nie wie, "która chata z kraja"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta kwestia była poruszona i wyjaśniona w korespondencji dołączonej na końcu pierwszej wersji projektu rządowego (tej z czerwca), zamieszczonej na stronie BiP MPiPS. W nowej wersji, z 9 września, w art. 9 projektu ustawy projektodawca odsyła do art. 136 ustawy o FUS, co jednoznacznie reguluje kwestię postępowania spadkobierców.

      Usuń
    2. Dla przypomnienia art 136 ustawy o FUS

      Art. 136. 1. W razie śmierci osoby, która zgłosiła wniosek o świadczenia określone ustawą, świadczenia należne jej do dnia śmierci wypłaca się małżonkowi, dzieciom, z którymi prowadziła wspólne gospodarstwo domowe, a w razie ich braku - małżonkowi i dzieciom, z którymi osoba ta nie prowadziła wspólnego gospodarstwa domowego, a w razie ich braku - innym członkom rodziny uprawnionym do renty rodzinnej lub na których utrzymaniu pozostawała ta osoba.

      2. Osoby wymienione w ust. 1 mają prawo do udziału w dalszym prowadzeniu postępowania o świadczenia, nieukończonego wskutek śmierci osoby, która o te świadczenia wystąpiła.

      3. Roszczenia o wypłatę świadczeń, o których mowa w ust. 1, wygasają po upływie 12 miesięcy od dnia śmierci osoby, której świadczenia przysługiwały, chyba że przed upływem tego okresu zgłoszony zostanie wniosek o dalsze prowadzenie postępowania. Pozdrawiam Irena z Lubuskiego

      Usuń
    3. Ja im nie wierzę zrobią wszystko żeby nas oszukać.

      Usuń
  53. Co to znaczy? Czy min. finansów nas zablokuje?

    http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/170087/170112/170114/dokument85376.pdf?lastUpdateDay=19.09.13&lastUpdateHour=15%3A53&userLogged=false&date=czwartek%2C+19+wrzesie%C5%84+2013

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ustawie muszą być wskazane źródła finansowania zwrotu zawieszonych emerytur.

      Usuń
    2. Raczej w uzasadnieniu do projektu ustawy...

      Usuń
    3. Do Anonimowego z 15:58 :Takie źródło ja im mogę od razu wskazać : nasze wstrzymane , niewypłacone emerytury , które nam zaju..li , + cały czas na bieżąco płacone składki. Zawieszona

      Usuń
  54. http://www.senat.gov.pl/prace/senat/inicjatywy-ustawodawcze/wykonanie-orzeczen-tk/
    Proszę nacisnąć po prawej stronie pkt w kółku 1 lub 2 -ukaże się sprawozdanie komisji z dnia 18 września 2013r (druk 408 S)

    Przedłużenie terminu złożenia sprawozdania 2013-10-31

    KU, KRiPS

    2013-09-18
    druk nr 408 S

    OdpowiedzUsuń