Czy nie można podać dwóch propozycji, w tym jednej na Mazurach, bliżej centralnej Polski, a po kilku dniach (2-3?) zdecydować, biorąc pod uwagę, gdzie jest więcej zgłoszeń?
20:57 Jednym słowem - kasa będzie, jak nie to się pożyczy i z wszystkich zakątków Polski zjeżdżamy do Augustowa. Nawet z przystankami - a co stać nas, żeby raz lub dwa razy po takim zwycięstwie zaszaleć, aby było co długo wspominać!!! DD
DD...nie szalej, ja "rozumieć": Tychów, Tych ze Szczecina,co, to mają ul. "Ku Słońcu"...bliżej niż do Augustowa (Tam moi leżą...w Szczecinie!), a i mogę też obdarować przodkami z Wrocławia,Poznania,Dolny i Górny Śląsk..J. i Z. Górę, Głogów,Szlichtyngowę,...., .to tylko ja mogę,,,3 godz, mówić i 3 godz. słuchać!!! Na Zjeździe.Pozdrawiam niezdecydowanych! Och, będzie się działo,oj, będzie!!!!!!
Nie mogłam oglądać transmisji z dzisiejszego posiedzenia Komisji Senackich w sprawie zwrotu zawieszonych emerytur.Proszę o informację jakie będą dalsze losy Ustawy. Czy Ustawa pójdzie już do podpisu Prezydenta ? Dziękuje za informacje i pozdrawiam . Anna
Czy ktoś z szanownych blogowiczów wie jaki jest wynik dzisiejszego posiedzenia komisji senackich w sprawie naszej ustawy rekompensacyjnej? Przed chwilą wróciłam z podróży i nie miałam możliwości śledzenia obrad. pozdrawiam! Odpowiedz Anonymous2 stycznia 2014 18:37
Jest super. Zobacz wpisy z godz. ok. 17.15... Odpowiedz Anonymous2 stycznia 2014 18:44 Dzięki!"
Tak, Drogi Marianie, to zasłużone dla nas miejsce! Stamtąd Nasza kochana Adminka zarządzała blogiem, który zjednoczył często zagubionych "zawieszonych" emerytów i spowodował, że staliśmy się wielką WSPÓLNOTĄ świadomą i odważną w dążeniu do osiągnięcia wytyczonego celu. Proces samokształcenia powiódł się, przy pełnej mobilizacji udało nam się pokonać system. ZROBILIŚMY TO WSPÓLNIE !!! Dziękuję wszystkim! Daniela
"Tylko Augustow ,nie bede tlumaczyl dlaczego ,do zadnego olsztynka nie pojade i innych w centalnej tez, marian radom Odpowiedz",,,, To, i o tym napisał nasz Marian. Ja, Xenefont nie będę też miał nic przeciw, gdyby Marian został wreszcie naszym TATĄ!(choć młodszy ode mnie ...) Ależ,pogadamy sobie...tyle wspólnych i zwyczajnych tematów. Pozdrawiam moje Koleżanki,A~~Hoj
Do Pani Danieli. Mam prośbę. Po wygranej sprawie w SO o wypłacie zaległej emerytury i odnośnie odsetek do rozpatrzenia przez ZUS otrzymałam odmowną decyzję odnośnie odsetek na którą się odwołałam do SO (bo by mi uciekł termin na odwołanie). ZUS wniósł apelację.30 grudnia 2013 r. wygrałam w SA w Poznaniu . W między czasie ZUS wniósł do SO o zawieszenie postępowania ze względu na nie rozstrzygnięcie przez SA, co zostało przez SO przyjęte i otrzymałam stosowne postanowienie. Teraz nie wiem kto powinien powiadomić SO o oddaleniu apelacji ZUS, żeby SO mógł rozpatrzyć sprawę odsetek. Wiem, że wkrótce będzie ustawa, ale skoro już jest w SO nie chcę czegoś zawalić. Życzę wszystkim pomyślnego Nowego Roku. Julia.
Julio, nie za bardzo rozumiem. Zaległe emerytury wygrałaś w SA w Poznaniu, a teraz chodzi Ci o ustawowe odsetki. Niedługo wejdzie w życie ustawa rekompensacyjna, w której jest mowa o konieczności wypłaty odsetek ustawowych i waloryzacji emerytur. Wszystkie należności ( zaległe emerytury wraz z waloryzacją, jeśli jeszcze nie wypłacili i odsetki ustawowe) otrzymasz, moim zdaniem, to organ rentowy powinien wystąpić do sądu o wycofanie i umorzenie zawieszonego postępowania, po złożeniu przez Ciebie do ZUS-u wniosku o wypłatę. Czekaj spokojnie na wejście ustawy w życie. pozdrawiam Daniela Daniela
z zagmatwanego opisu wyłania się taki stan rzeczy:
zaległa emerytura: 1. wygrana w SO, 2. apelacja ZUS do SA, 3. wygrana w SA w Poznaniu w dniu 30 grudnia 2013 r.
odsetki: 1. SO skierował do rozpatrzenia przez ZUS, 2. decyzja ZUS odmowna, 3. odwołanie od decyzji ZUS do SO, 4. wniosek ZUS do SO o zawieszenie postępowania z uwagi na sprawę zaległych w SA (z apelacji ZUS), 5. postanowienie SO o zawieszeniu postępowania.
Na tym etapie sprawa jest aktualnie. Przeczytaj pouczenie w postanowieniu SO o zawieszeniu postępowania i postępuj zgodnie z tym pouczeniem ZUS złożył wniosek o apelację, ale ty także jesteś strona postępowania.
Julio, jeżeli sprawa o odsetki w SO jest zawieszona z urzędu ( art.177§1ust.1 kpc) to sąd musi sprawdzać co dzieje się ze sprawą w SA. Możesz sąd "uprzejmie" poinformować, że tamta sprawa jest zakończona i w związku z ustaniem okoliczności, będących powodem zawieszenia, należy podjąć przedmiotowe postępowanie. Jeżeli natomiast zawieszenie w SO było na zgodny wniosek stron (art.178 ) to wtedy jak najszybciej złóż (w 2 egz) "Wniosek o podjęcie postępowania" WZÓR Sąd Okręgowy Wydział ……… w …..................
Stosownie do art.180§1ust.4 kpc wnoszę o podjęcie postępowania zawieszonego postanowieniem z dnia ………… r. Toczące się postępowanie zostało na mocy art.178 kpc zawieszone od dnia ……… r. ……………………… Podpis strony
do 00:02 z urzędu raczej nie było zawieszone, Julia napisała wyraźnie:
"W między czasie ZUS wniósł do SO o zawieszenie postępowania ze względu na nie rozstrzygnięcie przez SA, co zostało przez SO przyjęte i otrzymałam stosowne postanowienie".
Widzę, że moja sprawa jest zagmatwana. W postanowieniu napisano tak :SO postanawia na podstawie art.177 §1 pkt 1 k.p.c. postępowanie w sprawie zawiesić . W tej sytuacji nie muszę nic robić tylko czekać na ruch sądu ? Julia
Jeżeli wcześniej sąd nie podejmie żadnych działań z urzędu, to ja, po wejściu w życie ustawy, zrobiłabym tak, jak ktoś poradził we wpisie 00:02:
Możesz sąd "uprzejmie" poinformować, że tamta sprawa jest zakończona i w związku z ustaniem okoliczności, będących powodem zawieszenia, należy podjąć przedmiotowe postępowanie.
UWAGA Umorzenie zawieszonego postępowania przez sąd wyższej instancji powoduje uprawomocnienie się zaskarżonego orzeczenia, czyli w przypadku sprawy Julii uprawomocni się decyzja ZUS odmowie przyznania odsetek.
A jej przecież Julii chodzi o coś odwrotnego, o wypłatę odsetek,
dlatego we wniosku o podjęcie zawieszonego postępowania powinna wnieść o rozpatrzenie sprawy zgodnie z przepisami nowej ustawy, która będzie ustawą szczególną, tzn. mającą pierwszeństwo przed wszelkimi innymi ustawami o odsetkach,
a wtedy sąd prawdopodobnie: - podejmie zawieszone postępowanie, - rozpatrzy ponownie odwołanie w nowym stanie prawnym uwzględniając jej żądanie rozpatrzenia sprawy na podstawie nowej ustawy - uchyli odmowną decyzję ZUS, - orzeknie o wypłacie odsetek.
A jak przyjdą smutne myśli, Że za darmo nikt ci nie da? Jak podatki nas przycisną I zapiszczy w kącie bieda? Co tu począć,co wymyślić, Jak pojawią się frasunki... Że znów wszystko podrożało I nie starczy na rachunki? Co myśleć o aferzystach, Kłamcach,zdrajcach,eutokratach? Lepiej być w stajence osłem Niż herodem na komnatach!!!!
Retransmisja z wczorajszych obrad połączonych komisji senackich nadal nie jest dostępna na stronie Senatu, ale jest za to dokument - druk senacki 531 A z dnia 02.01.2014, owoc tych obrad. :)
"SPRAWOZDANIE KOMISJI RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ oraz KOMISJI BUDŻETU I FINANSÓW PUBLICZNYCH o uchwalonej przez Sejm w dniu 13 grudnia 2013 r. ustawie o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia 21 listopada 2012 r.
Marszałek Senatu dnia 17 grudnia 2013 r. skierował ustawę do komisji. Po rozpatrzeniu ustawy na posiedzeniu w dniu 2 stycznia 2014 r. - komisje wnoszą:
Wysoki Senat uchwalić raczy załączony projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Publicznych Rodziny i Polityki Społecznej (-) Kazimierz Kleina (-) Mieczysław Augustyn
projekt
UCHWAŁA S ENATU RZECZYPOS POLI TE J POLSKIEJ z dnia …………… w sprawie ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia 21 listopada 2012 r.
Senat, po rozpatrzeniu uchwalonej przez Sejm na posiedzeniu w dniu 13 grudnia 2013 r. ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia 21 listopada 2012 r., przyjmuje tę ustawę bez poprawek."
09:52 Dam znać, ale tak jak pisałam nie spotka mnie nic dobrego (jestem SPRZED). Znam tylko datę i że jest to niejawne posiedzenie.Nie wiem kiedy poznam jaki jest wyrok. Mam nadzieję, że na stronie SN będzie informacja. Pozdrawiam - Krystyna
Jeśli mieszkasz niezbyt daleko od Augustowa i dojazd nie zająłby Ci zbyt wiele czasu, to może warto pomyśleć o opłaceniu całodobowej opieki na kilka dni wyjazdu? Może jeszcze ktoś znajomy lub z rodziny mógłby też pomóc i zastąpić Cię? Myślę, że zasłużyłaś sobie na taką przyjemność.
Danielo ,w 100 % podpisuję się po tym co napisała Renia Kosz 3 stycznia 2014r godz. 11:21 . Nie piszę na blogu , bo nie czuję się najlepiej , ale czytam wpisy blogowiczów te (pozytywne). Pozdrawiam Ciebie Danielo oraz wszystkich blogowiczów. Marianna Szczecin Odpowiedz
Droga Marianno, tak mi przykro, że źle się czujesz. Wysyłam Ci wzór do SA w sprawie cofnięcia apelacji. 7 stycznia 2014r. zawiozę osobiście, bo ta ustawa to teraz już pewnik! A potem będzie długa kolejka. Trzymaj się i odpoczywaj, jesteś już na emeryturze? Wszystkiego dobrego dla Ciebie i wszystkich Twoich bliskich! Daniela
Bardzo proszę o pomoc. Dostałam zawiadomienie z Sądu Apelacyjnego w Gdańsku o sprawie w dniu 10.01.2014r.Stawiennictwo nieobowiązkowe.Czy pojechać na sprawę, zawiesić, a może wycofać?pozdrawiam Anna
Zrób tak samo, jak Renia : renia Kosz.3 stycznia 2014 11:21
Dzięki Danielo! Pomyliłam datę. Przecież 4 stycznia to sobota.Ale mam sprawę 8 stycznia, też po wolnym. Wiem,że będzie na pewno negatywny wyrok,nawet nie jadę, bo szkoda czasu i kosztów podróży,ale zadzwonię i wyślę wniosek o odpis wyroku, tak jak mówisz. pozdrawiam !
Anno ! Moim zdaniem - pojechać na sprawę i niech się sprawa zakończy, obojętnie jakim wyrokiem ale będzie to wyrok ostateczny i po dwóch tygodniach akta wrócą do ZUS. Jeżeli wygrasz - dostaniesz zwrot zaległych szybciej niż po ustawie, wystąpisz tylko o odsetki (jak wejdzie ustawa w życie). Nie sądzę, by ZUS składał kasację. Jeżeli przegrasz - to i tak masz wyrok ostateczny, nie zapowiesz i nie wniesiesz przecież kasacji a akta wrócą do ZUS, będziesz czekać na ustawę (tak jak my wszyscy). Jeżeli nie chcesz, nie musisz jechać na rozprawę, po południu zadzwonisz i zapytasz o treść wyroku a potem poprosisz sąd (złożysz wniosek) o nadesłanie wyroku z klauzulą prawomocności ( nie żądaj uzasadnienia, bo Ci nie jest potrzebne, czekałabyś na nie dość długo a akta leżałyby w sądzie). MM1
Pomysł dobry , ale z Konina do Augustowa trochę daleko na Emerytkę :) Jestem ciekawa ilu byłoby chętnych na wyjazd z Konina ? W grupie zawsze rażniej i wesoło :)
Ta petycja na "podpisz.to" zawiera nieprawdziwą informację, która ją, moim zdaniem, dyskwalifikuje. Nie zawsze łatwość podpisywania idzie w parze z jakością. Proponuję wysyłać i reklamować Petycję autorstwa JOT - jest znakomicie skonstruowana i rzetelna. Z informacji z Senatu wynika, że liczba przesłanych tam petycji zrobiła wielkie wrażenie, chociaż Paniom z Rocznika '53 wydaje się, że blisko 500 petycji to mało.
albo z uwagi na dużą liczbę anonimowych blogowiczów może dobrze byłoby ustalić, że blogowicze przybywający na zlot będą mieć albo chustki na szyi w określonym kolorze, albo coś innego, co od razu pozwoli się zorientować, że to są te osoby (może być i goździk w butonierce)
No tak, na koszulkach chyba sami "wydziergamy" napisy ...:) Myślcie logicznie..... Nie róbcie "obory".... niektórych to zniechęci....to nie pielgrzymka na Jasną Górę....
Zdaje się , że ktoś chce , aby " zlotowicze " wyglądali jak drużyna pionierów . Przecież , jeżeli umawiamy się w jednym miejscu , o określonej porze , to na pewno się spotkamy , i każdy może się przedstawić .
Na pewno będzie ustalone miejsce zakwaterowania i informacja w recepcji. Z tym oznakowaniem - to były chyba tylko żarty, więc nie ma co się obruszać. Traktujmy to wszystko z przymrużeniem oka i z uśmiechem na ustach. Wreszcie możemy planować to, co ma sprawić nam przyjemność. Pozdrawiam przyszłych " Zlotowiczów", do zobaczenia! DD
Pani Danielo czy mogłaby Pani podać wzór pisma do SA wycofującego sprawę z sądu. Będę wdzięczna. Dziękuję za dotychczasowe wskazówki. emerytka z Krakowa
Sąd Apelacyjny Wydział ....Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w..........................
Powódka : …………. ………….
Pozwany: ………………. ……………….
Sygn. akt z SA ………/…
Cofnięcie apelacji pozwanego od wyroku Sądu Okręgowego w ………. z dnia …….……….. roku sygn. akt… dot. SO……../……
W imieniu własnym cofam apelację wniesioną dnia …………… roku od wskazanego wyżej wyroku. Wnoszę także o zawiadomienie o tym stron postępowania jak również odwołanie rozprawy wyznaczonej na dzień……(jak jest ustalony) Uzasadnienie Np. coś takiego. …/można pisać wg własnego uznania./ Mając na uwadze kończący się proces legislacyjny ustawy………. ,która zapewnia mi zwrot zaległej emerytury za okres zawieszenia od ….do… jak również przepis art….( jeżeli się nie zmienił to 8 ust.2) w.w. ustawy dotyczący wymogu zakończenia postępowań sądowych aby organ rentowy mógł rozpocząć postępowanie w sprawie wypłaty zaległej emerytury cofnięcie apelacji przez powoda jest zasadne. podpis
Czegoś w tym wzorze nie rozumiem. Jeżeli apelację złożył "przegrany w SO" emeryt, to on ją może wycofać, ale on nie jest pozwanym tylko powodem, inaczej "ubezpieczonym" a pozwanym jest ZUS czyli "organ rentowy". Być może popełniam w moim myśleniu jakiś błąd, proszę o jego wskazanie. MM1
Sąd Apelacyjny Wydział….Pracy i Ubezpieczeń Społecznych ul…………………………… …………………………….
Powódka :Kowalska Anna adres
Pozwany: Zakład Ubezpieczeń Społecznych w…
Sygn. akt z SA ………/…
Cofnięcie apelacji pozwanego od wyroku Sądu Okręgowego w ………. z dnia …….……….. roku sygn. akt… dot. SO……../……
W imieniu własnym cofam apelację wniesioną dnia …………… roku od wskazanego wyżej wyroku. Wnoszę także o zawiadomienie o tym stron postępowania jak również odwołanie rozprawy wyznaczonej na dzień……(jeżeli termin rozprawy jest ustalony) Uzasadnienie Mając na uwadze kończący się proces legislacyjny ustawy z dnia 13 grudnia o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia 21 listopada 2012 , która zapewnia mi zwrot zaległej emerytury za okres zawieszenia cofnięcie apelacji przez powoda jest zasadne. podpis
ad 11:12 Opublikowany wzór przez Anonima z 11:20 jest bardzo dobry, rzeczywiście autorstwa Wigi - polecam, jednocześnie odwołuję swoją obietnicę z 10:42 Jedna poprawka z tytułu pisma: COFNIĘCIE APELACJI POWÓDKI, a nie pozwanego. serdecznie pozdrawiam Kraków i jego mieszkankę Daniela
czy nie uważasz, że zamiast: "Cofnięcie apelacji pozwanego" powinno być: "Cofnięcie apelacji powoda, ...................," Ja bym nie pisała pozwany, tylko: Organ rentowy i dalej adres konkretnego Oddziału ZUS
cd 11:57 nie pisałabym też powoda" czy "powódki", tylko "ubezpieczony" albo "ubezpieczona": Cofnięcie apelacji ubezpieczonej ........
Sprawę rozpatruje wprawdzie sąd, ale to nie jest typowe postępowanie cywilne, tylko postępowanie w wyniku odwołania od decyzji ZUS, no chyba, że zostało wszczęte wskutek wniesienia pozwu, z pominięciem całkowitym ZUS.
W postępowaniu cywilnym jest "powód" i "pozwany", natomiast w tym przypadku jest odwołujący się czyli ubezpieczony i organ, który wydał zaskarżoną decyzję, czyli organ rentowy :)
Słuszna uwaga . W tej wersji ma być u góry pisma cofnięcie apelacji powoda, powódki. Co prawda o wycofanie apelacji może wystąpić również pozwany ale nas interesuje wzór dotyczący cofnięcia apelacji przez powoda. Zrobiono błąd, który można poprawić.
12:05 strona pozwana a pozwany to tak jak masło maślane, chodzi o to, aby nie mylić strony pozwanej, czy jak kto woli pozwanego, z powodem jestem za "ubezpieczonym" i "organem rentowym"
Aniu, Ja wycofuję 7 stycznia, też nie mam terminu! W sądzie to trochę potrwa, poza tym nie widzę w tym momencie niebezpieczeństwa, aby ustawa nie weszła w życie pozdrawiam Daniela Daniela
A tak powaznie o ,,znaku,, przeciez moze to to byc herb wlasnego ,miasta ,logo miejscowosci w urzedzie miasta gminy ,maja ,promocja ,jednoczesnie cala Polska co Ty na to Mario,Danielo pozdrawiam marian radom
Praktyczne, proste i za grosze identyfikatory plastikowe na agrafkę albo bardziej wieczorowe ;) w ramce. Na nich nazwa pozwalająca rozpoznać lub umiejscowić osobę, blogowy nick albo w stylu "Agata z Wrocławia", "Adam z Dolnego Śląska" (podane wcześniej przez każdego uczestnika). Oczywiście, ktoś z organizatorów musiałby to przygotować. Przykładowe zdjęcia identyfikatorów oczekujących uczestników spotkania: http://www.kzubik.cba.pl/zimowisko-11-1.html
W wersji "wiosenno-letniej" wystarczy nadruk na szaliku z delikatnej tkaniny. Przydałby się tu udział "Galerii Bella". Adminka obiecywała przygotowanie prototypu. ;)
Dajmy zarobić naszej "Galerii Bella"" z Augustowa - to powinno być zlecenie dla Naszej Artystki Adminki. Zdajmy się na Jej talent i pomysłowość. Mogłyby to być identyfikatory z imieniem i miejscem zamieszkania emeryta, doliczone do ceny pobytu, a do odbioru w recepcji pobytu. Co Wy na to? DD
Moje zdanie odnośnie "identyfikatorów". Sądzę, że każdy z nas może się wyróżnić w taki sposób jaki chce, zależy od poczucia humoru. Może to być szalik, koszulka z nadrukiem, plakietka z używanym na blogu nickiem, zabawny strój, "stadionowy" makijaż, zabawna fryzura - wszystko zależy od inwencji. I tak wszyscy się spotkamy w "ogólnej" sali i się poznamy. Powinnyśmy się czuć swobodnie, bez niepotrzebnych rygorów. I broń Boże żadnych "fochów". MM1
MM1, masz rację odnośnie do inwencji, bo bez inwencji i zapału nie ma dobrej imprezy, jednakże identyfikatory są praktyczne - pozwalają na IDENTYFIKACJĘ, aby rozpoznawać osoby, w tym przypadku znane tylko wirtualnie, nie dopytywać kto zacz, nie popełniać gaf, nie mylić osób z którymi się rozmawia, nie pytać kilka razy tej samej jak ma na imię. W dużej grupie łatwo o takie niepotrzebne gafy.
Panowie będą jak "w czepku urodzeni" - Pań "od koloru do wyboru"!!! Panowie wykorzystajcie taką szansę, przyjeżdżajcie i jeszcze ta dyspensa, hoho , to sytuacja niepowtarzalna!!! Wspomnienia gwarantowane, może konieczny będzie REPLAY???
15:25 stan wolny to rozwiedziony/a, bo dla kawalerów i panien w dokumentach stanu cywilnego obowiązuje właśnie "kawaler" i "panna" każda ladacznica ma swoje zasady, z rozwodnikami się nie zadaję
16:00 Lepiej zostań w domu, bo innym zepsujesz zabawę i nie bądź taka zasadnicza, bo nie chodzi sformułowania z USC, tylko o mowę potoczną. Nie chodzi zaraz o jakieś wydumane przez Ciebie zdrady, tylko o dobre humory bawiących się.
17:34 no nie jest o powalająca liczba zgłoszeń, ale ilość nie zawsze przekłada się na jakość, ale spotkania kameralne mają w sobie wiele uroku, mniej załatwiania
Czy zlot dotyczy tylko blogowiczów? Ciekawe, jaka liczba osób dokonywała wpisów, bo ile obserwowało to widać było na dole blogu, ale ile osób aktywnie pisało komentarze?
Myślę, że jeżeli jesteś "sprzed" przegrana jest pewna a dodatkowo jeszcze np. w SA można otrzymac w prezenciku wydatek 120zl do zapłaty na rzecz ZUS, za nic. W takiej sytuacji wycofaj, kasa zostanie w kieszeni a konto bedzie czyste. BS
A ja mam wygraną w SO, ale ZUS si odwołał i czekam na termin w SA. To co? Chyba nic nie mogę zrobić? Tylko jestem zdana na ZUS, czy wycofa apelację czy też nie? M.N.
Ogólnie ZUS przeciąga sprawę,ja wygrałam 3 listopada w SA i do tej pory cisza,przysłał tylko ZUS pismo,że do nich akta wpłynęły 16 grudnia i przeliczają i do dnia dzisiejszego cisza.
W styczniu napewno otrzymasz wypłatę zaległych. Ja wygrałam w SO w pażdzierniku a wypłatę dostałam na konto 23 .12 2013 r. ZUS ma termin 2 miesiące. Pozdrawiam Kasia
C.d. z 15.09. A czy to nie jest tak, że z chwilą wejścia w życie ustawy nie ma podstaw do apelacji ze strony ZUS, tylko w tej sytuacji obowiązuje wygrana w SO? M.N.
każda sprawa podlega przepisom proceduralnym i przepisom prawa materialnego nowa ustawa ustanawia nowe prawo materialne, natomiast apelacja to sprawa proceduralna
procedura - tryb postępowania, myślę, że składanie apelacji przez ZUS jest rozpatrywane indywidualnie dla poszczególnych spraw, w nowej ustawie nie wprost takich takich zapisów, które by nakazywały lub zakazywały ZUS-owi wnoszenia apelacji, zasadność wnoszenia apelacji zależy od obowiązujących przepisów prawa materialnego
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Ale zatem - skoro zasadność wnoszenia apelacji zależy od obowiązujących przepisów prawa materialnego, a ustawa stanowi właśnie w sprawach materialnych...to czy ta apelacja jest zasadna w takim stanie rzeczy? Logicznie rzecz biorąc, to nie jest zasadna. W moim przydadku ZUS już tę apelację wniósł, tylko jeszcze nie ma ustalonego terminu w SA. M.N.
Czy zasadna, to każda sam musi osądzić zanim wniesie. Jeśli ZUS już wniósł to na nic się zda nasze gdybanie, musztarda po obiedzie.
Apelacja jest wniesiona i trafiła we właściwe tryby, poczekaj na rozwój wydarzeń, może ZUS wykona jakiś krok, nie wybiegaj przed orkiestrę, a jak ustawa wejdzie w życie to coś wymyślisz, a jeśli trzeba będzie pomoc, to jak za Gierka: - Pomożecie? - Pomożemy. :)
Jeżeli będzie ustawa to zwrócę się do ZUS z wnioskiem o wypłatę zawieszonego świadczenia i równocześnie wniosek do Wydziału Obsługi Prawnej w ZUS o wycofanie apelacji. Zobaczę co będzie. Trudno jeżeli będą kazali czekać na apelacje bo też wygrałam w SO a ZUS wniósł apelację. Anna
Tyle jest wesołych wpisów odnośnie zlotu ale ja mogę się założyć, że jak przyjdzie co do czego , to jak z pięć osób zdecyduje się pojechać na zlot ,to góra. Wszyscy jadą jak daleko. Coć takie spotkanie uważam, że powinno być fajne.Pozdrawiam wszystkich wyluzowanych
jest już nie pięć, a dwadzieścia pięć zgłoszeń patrz wpis Anonimowy4 stycznia 2014 17:34 Gadu,gadu...a zgłoszeń na ten czas, aż... 25 (słownie: dwadzieścia pięć!!!)
Mam pomysł.Zrobić ZLOT Radomiu- u Mariana.Będzie miał blisko do domu..... i po prostu wybierzemy GO Radomiakiem roku 2014. W Radomiu wygra plebiscyt jak w banku, może pójdzie w posły lub senatory-to będzie nasze konkretne podziękowanie!!!!!! Co Państwo na to, a jeszcze jedno mój dawny kierownik-później dyrektor mawiał : po co tak daleko jechać by się gorzałki napić???????
Oto i on: Anonimowy22 grudnia 2013 21:56 Informacja do wszystkich zainteresowanych osób (oprócz tych, które lubią "sól jodowaną" i "jaja"): wg interpretacji sądów poniesione konieczne koszty procesowe mogą stanowić dla podatnika koszty uzyskania przychodu, (przy kasacji konieczny jest adwokat, zazwyczaj płatny) i to bez względu na to, czy wyrok był negatywny czy pozytywny i czy ponosił je wierzyciel, czy też dłużnik (wyjątkiem są koszty egzekucyjne). Wystarczy wpisać sobie w google hasło koszty procesowe a koszty uzyskania przychodu, aby poczytać interpretacje sądów, opinie prawników. Problem jest tylko w tym, że te koszty należy wpisać w PIT w roku, w którym zostały faktycznie poniesione, czyli w 2013 (w rybryce inne źródła przychodu) a nasz ewentualny przychód nastąpi w 2014 r. A może to faktycznie słone jaja Pozdrawiam DL z Łodzi Zadałam pytanie zupełnie poważnie, bo może ktoś ma znojomych w US, w księgowości, którzy podpowiedzą, jak w rocznym picie z 2013 r
nie widzę problemu, jako koszty uzyskania wpisać w PIT za 2013 r., natomiast przychód (zaległa emerytura) w PIT za ten rok, w którym ten przychód miał miejsce, jeśli zwrot w 2014 r. to rozliczenie przychodu za ok, w PIT za 2014
Ja mam 16 stycznia rozprawę w SA- co mam robić? ZUS wniósł apelację od pozytywnego wyroku SO w VIII2013, ja wniosłam 14 VIII2013 odpowiedz na bezzasadną apelację ZUS-u. Miasto Wrocław. Pozdrawiam Danuta
Danusiu... daj sobie na luz i już! Wyrok i Twoja obecność lub nieobecność na tzw. rozprawie nie będzie miała wpływu na dalszy ciąg wydarzeń. Pakuj kreację i hajda ...do Augustowa!!! Czytaj wyżej w tym temacie posty...Sprawę zakończ!
Danuto, iść na sprawę, będziesz od razu wiedziała jak się dla Ciebie to skończy. Uważam,że masz super termin.Przy założeniu,że przegrasz to masz drogę sądową zakończoną wyrokiem. I tylko czekać na ustawę. A jak wygrasz to jeszcze lepiej,wtedy ZUS będzie realizował wyrok. Ja mam również sprawę we Wrocławiu 8.01.2014.r. Pozdrawiam B.
Zgłoszenie wysłane, kto następny?
OdpowiedzUsuńDanielo, wysłane
UsuńBasia
Ja zgłoszenie wysłałam zaraz po zamieszczeniu propozycji na blogu
OdpowiedzUsuńMaria z B.
Kompleks Hotelowy Logos 18
UsuńAugustów • Pokaż mapę
Brak dostępności w obiekcie Kompleks Hotelowy Logos 2 maja – 4 maja (2 noce, pt–nd)
Może zarezerwowany właśnie na zlot?
UsuńProponuję dyskusję przenieś do odpowiedniej zakładki która już funkcjonuje :)
OdpowiedzUsuńNa wpisy odnośnie spotkania czeka specjalna zakładka:
Usuń"ZLOT EMERYTÓW"
Miejsce dla wszystkich Państwa zainteresowanych
Niestety, Augustów dla mnie za daleko.....szkoda.....
OdpowiedzUsuńŻyczę jednak dużej frekwencji i miłej zabawy .
Misia.
Czy nie można podać dwóch propozycji, w tym jednej na Mazurach, bliżej centralnej Polski, a po kilku dniach (2-3?) zdecydować, biorąc pod uwagę, gdzie jest więcej zgłoszeń?
UsuńCały Śląsk,kochane Krakusy,Ściana Wschodnia, Mało i Wielcy-Polanie, Warszawa L. i P. - brzeżna,Wybrzeże całe - chcemy być w Augustowie!
Usuń20:57
UsuńJednym słowem - kasa będzie, jak nie to się pożyczy i z wszystkich zakątków Polski zjeżdżamy do Augustowa. Nawet z przystankami - a co stać nas, żeby raz lub dwa razy po takim zwycięstwie zaszaleć, aby było co długo wspominać!!!
DD
DD...nie szalej, ja "rozumieć": Tychów, Tych ze Szczecina,co, to mają ul. "Ku Słońcu"...bliżej niż do Augustowa (Tam moi leżą...w Szczecinie!), a i mogę też obdarować przodkami z Wrocławia,Poznania,Dolny i Górny Śląsk..J. i Z. Górę, Głogów,Szlichtyngowę,...., .to tylko ja mogę,,,3 godz, mówić i 3 godz. słuchać!!! Na Zjeździe.Pozdrawiam niezdecydowanych! Och, będzie się działo,oj, będzie!!!!!!
UsuńXenefoncie pozdrawiam ze słonecznej Zielonej Góry.
UsuńAnna
do 00:50
Usuńprzodkowie zabużanie?
00:50
Usuńjeśli moje pytanie z godz. 10:43 jest nietaktowne, to przepraszam, zboczenie zawodowe
Nie mogłam oglądać transmisji z dzisiejszego posiedzenia Komisji Senackich w sprawie zwrotu zawieszonych emerytur.Proszę o informację jakie będą dalsze losy Ustawy. Czy Ustawa pójdzie już do podpisu Prezydenta ?
OdpowiedzUsuńDziękuje za informacje i pozdrawiam . Anna
9 stycznia będzie głosowana na posiedzeniu plenarnym Senatu. Potem - Prezydent.
UsuńAnka..."Anonymous2 stycznia 2014 18:36
UsuńCzy ktoś z szanownych blogowiczów wie jaki jest wynik dzisiejszego posiedzenia komisji senackich w sprawie naszej ustawy rekompensacyjnej?
Przed chwilą wróciłam z podróży i nie miałam możliwości śledzenia obrad.
pozdrawiam!
Odpowiedz
Anonymous2 stycznia 2014 18:37
Jest super. Zobacz wpisy z godz. ok. 17.15...
Odpowiedz
Anonymous2 stycznia 2014 18:44
Dzięki!"
A jaki ma byc Ok
Usuńspotkaniewaugustowie adres nie dziala
OdpowiedzUsuńostatniej kropki po pl nie stawiać!
Usuń< spotkanieaugustow@wp.pl >
Adres działa, tylko najpierw trzeba wpisać do swoich kontaktów i wysłać jak podano wyżej.
UsuńTylko Augustow ,nie bede tlumaczyl dlaczego ,do zadnego olsztynka nie pojade i innych w centalnej tez, marian radom
OdpowiedzUsuńTak,
UsuńDrogi Marianie, to zasłużone dla nas miejsce!
Stamtąd Nasza kochana Adminka zarządzała blogiem, który zjednoczył często zagubionych "zawieszonych" emerytów i spowodował, że staliśmy się wielką WSPÓLNOTĄ świadomą i odważną w dążeniu do osiągnięcia wytyczonego celu.
Proces samokształcenia powiódł się, przy pełnej mobilizacji udało nam się pokonać system.
ZROBILIŚMY TO WSPÓLNIE !!!
Dziękuję wszystkim!
Daniela
"Tylko Augustow ,nie bede tlumaczyl dlaczego ,do zadnego olsztynka nie pojade i innych w centalnej tez, marian radom
UsuńOdpowiedz",,,,
To, i o tym napisał nasz Marian. Ja, Xenefont nie będę też miał nic przeciw, gdyby Marian został wreszcie naszym TATĄ!(choć młodszy ode mnie ...) Ależ,pogadamy sobie...tyle wspólnych i zwyczajnych tematów. Pozdrawiam moje Koleżanki,A~~Hoj
Również pozdrawiam,
UsuńEWA - Sosnowiec
EWA. pozdrówka i do zobaczenia.
UsuńBasia
Basia,
UsuńPodwójne pozdrowienia dla Ciebie Małżonka.
EWA
Do Pani Danieli.
OdpowiedzUsuńMam prośbę.
Po wygranej sprawie w SO o wypłacie zaległej emerytury i odnośnie odsetek do rozpatrzenia przez ZUS otrzymałam odmowną decyzję odnośnie odsetek na którą się odwołałam do SO (bo by mi uciekł termin na odwołanie). ZUS wniósł apelację.30 grudnia 2013 r. wygrałam w SA w Poznaniu . W między czasie ZUS wniósł do SO o zawieszenie postępowania ze względu na nie rozstrzygnięcie przez SA, co zostało przez SO przyjęte i otrzymałam stosowne postanowienie. Teraz nie wiem kto powinien powiadomić SO o oddaleniu apelacji ZUS, żeby SO mógł rozpatrzyć sprawę odsetek. Wiem, że wkrótce będzie ustawa, ale skoro już jest w SO nie chcę czegoś zawalić.
Życzę wszystkim pomyślnego Nowego Roku. Julia.
Odpowiedz
Julio, nie za bardzo rozumiem. Zaległe emerytury wygrałaś w SA w Poznaniu, a teraz chodzi Ci o ustawowe odsetki. Niedługo wejdzie w życie ustawa rekompensacyjna, w której jest mowa o konieczności wypłaty odsetek ustawowych i waloryzacji emerytur. Wszystkie należności ( zaległe emerytury wraz z waloryzacją, jeśli jeszcze nie wypłacili i odsetki ustawowe) otrzymasz, moim zdaniem, to organ rentowy powinien wystąpić do sądu o wycofanie i umorzenie zawieszonego postępowania, po złożeniu przez Ciebie do ZUS-u wniosku o wypłatę.
UsuńCzekaj spokojnie na wejście ustawy w życie.
pozdrawiam
Daniela
Daniela
z zagmatwanego opisu wyłania się taki stan rzeczy:
Usuńzaległa emerytura:
1. wygrana w SO,
2. apelacja ZUS do SA,
3. wygrana w SA w Poznaniu w dniu 30 grudnia 2013 r.
odsetki:
1. SO skierował do rozpatrzenia przez ZUS,
2. decyzja ZUS odmowna,
3. odwołanie od decyzji ZUS do SO,
4. wniosek ZUS do SO o zawieszenie postępowania z uwagi na sprawę zaległych w SA (z apelacji ZUS),
5. postanowienie SO o zawieszeniu postępowania.
Na tym etapie sprawa jest aktualnie.
Przeczytaj pouczenie w postanowieniu SO o zawieszeniu postępowania i postępuj zgodnie z tym pouczeniem
ZUS złożył wniosek o apelację, ale ty także jesteś strona postępowania.
pomyłka, miało być:
UsuńZUS złożył wniosek o zawieszenie postępowania, ale ty także jesteś stroną postępowania.
Dziękuję za wyjaśnienie
UsuńJulia
Julio, jeżeli sprawa o odsetki w SO jest zawieszona z urzędu ( art.177§1ust.1 kpc) to sąd musi sprawdzać co dzieje się ze sprawą w SA.
UsuńMożesz sąd "uprzejmie" poinformować, że tamta sprawa jest zakończona i w związku z ustaniem okoliczności, będących powodem zawieszenia, należy podjąć przedmiotowe postępowanie.
Jeżeli natomiast zawieszenie w SO było na zgodny wniosek stron (art.178 ) to wtedy jak najszybciej złóż (w 2 egz) "Wniosek o podjęcie postępowania"
WZÓR
Sąd Okręgowy
Wydział ………
w …..................
sygn. akt………………
Powódka: …......................
Strona pozwana:………………………………
WNIOSEK
o podjęcie zawieszonego postępowania
Stosownie do art.180§1ust.4 kpc wnoszę o podjęcie postępowania zawieszonego postanowieniem z dnia ………… r.
Toczące się postępowanie zostało na mocy art.178 kpc zawieszone od dnia ……… r.
………………………
Podpis strony
do 00:02
Usuńz urzędu raczej nie było zawieszone, Julia napisała wyraźnie:
"W między czasie ZUS wniósł do SO o zawieszenie postępowania ze względu na nie rozstrzygnięcie przez SA, co zostało przez SO przyjęte i otrzymałam stosowne postanowienie".
Widzę, że moja sprawa jest zagmatwana. W postanowieniu napisano tak :SO postanawia na podstawie art.177 §1 pkt 1 k.p.c. postępowanie w sprawie zawiesić . W tej sytuacji nie muszę nic robić tylko czekać na ruch sądu ?
UsuńJulia
Jeżeli wcześniej sąd nie podejmie żadnych działań z urzędu, to ja, po wejściu w życie ustawy, zrobiłabym tak, jak ktoś poradził we wpisie 00:02:
UsuńMożesz sąd "uprzejmie" poinformować, że tamta sprawa jest zakończona i w związku z ustaniem okoliczności, będących powodem zawieszenia, należy podjąć przedmiotowe postępowanie.
Usuńcd.
a następnie zgłosiłabym wniosek o jego umorzenie.
UWAGA
UsuńUmorzenie zawieszonego postępowania przez sąd wyższej instancji powoduje uprawomocnienie się zaskarżonego orzeczenia, czyli w przypadku sprawy Julii uprawomocni się decyzja ZUS odmowie przyznania odsetek.
A jej przecież Julii chodzi o coś odwrotnego, o wypłatę odsetek,
dlatego we wniosku o podjęcie zawieszonego postępowania powinna wnieść o rozpatrzenie sprawy zgodnie z przepisami nowej ustawy, która będzie ustawą szczególną, tzn. mającą pierwszeństwo przed wszelkimi innymi ustawami o odsetkach,
a wtedy sąd prawdopodobnie:
- podejmie zawieszone postępowanie,
- rozpatrzy ponownie odwołanie w nowym stanie prawnym
uwzględniając jej żądanie rozpatrzenia sprawy na podstawie
nowej ustawy
- uchyli odmowną decyzję ZUS,
- orzeknie o wypłacie odsetek.
Temat nowego pomysłu "waloryzacyjnego" Kosiniaka-Kamysza się rozwija...
OdpowiedzUsuńhttp://serwisy.gazetaprawna.pl/emerytury-i-renty/artykuly/768234,nowe-zasady-waloryzacji-rent-i-emerytur-chce-wprowadzic-kosiniak-kamysz.html
http://www.wprost.pl/ar/431081/Zwiazki-zawodowe-krytykuja-podniesienie-emerytur-najbiedniejszym-Minister-Tak-to-juz-jest-z-pomyslami/
Wywiad radiowy (minuty 5:13 do 9:00 nagrania):
http://www.polskieradio.pl/7/129/Artykul/1015716,KosiniakKamysz-czas-na-zmiany-w-waloryzacji-rent-i-emerytur
Polecam:
Usuńhttp://www.ekonomia.rp.pl/artykul/775566,1076510-Emerytalny-populizm-rzadu-i--Wyborczej-.html
http://serwisy.gazetaprawna.pl/emerytury-i-renty/artykuly/768374,mieszane-swiadczenie-dla-emerytow-tylko-do-konca-roku.html
UsuńA jak przyjdą smutne myśli,
UsuńŻe za darmo nikt ci nie da?
Jak podatki nas przycisną
I zapiszczy w kącie bieda?
Co tu począć,co wymyślić,
Jak pojawią się frasunki...
Że znów wszystko podrożało
I nie starczy na rachunki?
Co myśleć o aferzystach,
Kłamcach,zdrajcach,eutokratach?
Lepiej być w stajence osłem
Niż herodem na komnatach!!!!
Retransmisja z wczorajszych obrad połączonych komisji senackich nadal nie jest dostępna na stronie Senatu, ale jest za to dokument - druk senacki 531 A z dnia 02.01.2014, owoc tych obrad.
OdpowiedzUsuń:)
"SPRAWOZDANIE KOMISJI RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
oraz KOMISJI BUDŻETU I FINANSÓW PUBLICZNYCH
o uchwalonej przez Sejm w dniu 13 grudnia 2013 r. ustawie o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia 21 listopada 2012 r.
Marszałek Senatu dnia 17 grudnia 2013 r. skierował ustawę do komisji.
Po rozpatrzeniu ustawy na posiedzeniu w dniu 2 stycznia 2014 r.
- komisje wnoszą:
Wysoki Senat uchwalić raczy załączony projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Przewodniczący Komisji
Budżetu i Finansów Publicznych Rodziny i Polityki Społecznej
(-) Kazimierz Kleina (-) Mieczysław Augustyn
projekt
UCHWAŁA S ENATU RZECZYPOS POLI TE J POLSKIEJ
z dnia ……………
w sprawie ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia 21 listopada 2012 r.
Senat, po rozpatrzeniu uchwalonej przez Sejm na posiedzeniu w dniu 13 grudnia 2013 r. ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia 21 listopada 2012 r., przyjmuje tę ustawę bez poprawek."
i co dalej
OdpowiedzUsuńPrezydent - Dziennik Ustaw - wniosek do ZUS - kasa - mała rozpusta.
UsuńMM1
MM1 świetnie i obrazowo pozdrawiam Irena z Lubuskiego
UsuńNo, no, a (cały) Senat przed Prezydentem? Co do reszty - zgoda. ;)))
UsuńMM1, a pamiętasz nasze zwątpienia? A teraz, zobacz - taki prosty schemat, na luzie. :)
UsuńTrzeba zapisać się na Zlot, aby długo pamiętać!
UsuńMM1 jest chyba z Gdańska (?), a więc nie tak daleko od Augustowa. ;)
UsuńDaniela też z Gdańska, mogą się umówić!
Usuń17:42
Usuń.........Prezydent - Dziennik Ustaw - wniosek do ZUS - kasa - mała rozpusta...........
ładnie to brzmi, ale ja jestem przed kasacją w tym tygodniu i wiem, że wynik nie będzie pozytywny dla mnie.
Pozdrawiam - Krystyna
To czym się martwisz? Będziesz tylko czekała na wejście ustawy w życie i hop z wnioskiem o wypłatę do ZUS-u!
UsuńDD
Krystyno , proszę , napisz , jaki wynik kasacji. Pozdrawiam.
Usuń09:52
UsuńDam znać, ale tak jak pisałam nie spotka mnie nic dobrego (jestem SPRZED). Znam tylko datę i że jest to niejawne posiedzenie.Nie wiem kiedy poznam jaki jest wyrok. Mam nadzieję, że na stronie SN będzie informacja. Pozdrawiam - Krystyna
super . to jest super rok
OdpowiedzUsuńa od 1 lutego emerytura
OdpowiedzUsuńAlleluja!
OdpowiedzUsuńchetnie bym wziela udzial w tym zlocie , ale musze opiekowac sie sparalizowana siostra .jestem jej jedyna opiekunka.
OdpowiedzUsuńCzy ktoś Ci pomaga?
UsuńTzn. czy czasem ktoś ci pomaga?
Usuńpielegniarka 1 godz.dziennie
OdpowiedzUsuńJeśli mieszkasz niezbyt daleko od Augustowa i dojazd nie zająłby Ci zbyt wiele czasu, to może warto pomyśleć o opłaceniu całodobowej opieki na kilka dni wyjazdu? Może jeszcze ktoś znajomy lub z rodziny mógłby też pomóc i zastąpić Cię? Myślę, że zasłużyłaś sobie na taką przyjemność.
Usuńmieszkam w Tarnowskich Gorach to dosc daleko od Augustowa
OdpowiedzUsuńDanielo ,w 100 % podpisuję się po tym co napisała Renia Kosz 3 stycznia 2014r godz. 11:21 . Nie piszę na blogu , bo nie czuję się najlepiej , ale czytam wpisy blogowiczów te (pozytywne). Pozdrawiam Ciebie Danielo oraz wszystkich blogowiczów.
OdpowiedzUsuńMarianna Szczecin
Odpowiedz
Droga Marianno, tak mi przykro, że źle się czujesz. Wysyłam Ci wzór do SA w sprawie cofnięcia apelacji. 7 stycznia 2014r. zawiozę osobiście, bo ta ustawa to teraz już pewnik! A potem będzie długa kolejka. Trzymaj się i odpoczywaj, jesteś już na emeryturze?
UsuńWszystkiego dobrego dla Ciebie i wszystkich Twoich bliskich!
Daniela
Bardzo proszę o pomoc. Dostałam zawiadomienie z Sądu Apelacyjnego w Gdańsku o sprawie w dniu 10.01.2014r.Stawiennictwo nieobowiązkowe.Czy pojechać na sprawę, zawiesić, a może wycofać?pozdrawiam Anna
UsuńZrób tak samo, jak Renia :
Usuńrenia Kosz.3 stycznia 2014 11:21
Dzięki Danielo! Pomyliłam datę. Przecież 4 stycznia to sobota.Ale mam sprawę 8 stycznia, też po wolnym. Wiem,że będzie na pewno negatywny wyrok,nawet nie jadę, bo szkoda czasu i kosztów podróży,ale zadzwonię i wyślę wniosek o odpis wyroku, tak jak mówisz.
pozdrawiam !
Anno !
UsuńMoim zdaniem - pojechać na sprawę i niech się sprawa zakończy, obojętnie jakim wyrokiem ale będzie to wyrok ostateczny i po dwóch tygodniach akta wrócą do ZUS. Jeżeli wygrasz - dostaniesz zwrot zaległych szybciej niż po ustawie, wystąpisz tylko o odsetki (jak wejdzie ustawa w życie). Nie sądzę, by ZUS składał kasację. Jeżeli przegrasz - to i tak masz wyrok ostateczny, nie zapowiesz i nie wniesiesz przecież kasacji a akta wrócą do ZUS, będziesz czekać na ustawę (tak jak my wszyscy). Jeżeli nie chcesz, nie musisz jechać na rozprawę, po południu zadzwonisz i zapytasz o treść wyroku a potem poprosisz sąd (złożysz wniosek) o nadesłanie wyroku z klauzulą prawomocności ( nie żądaj uzasadnienia, bo Ci nie jest potrzebne, czekałabyś na nie dość długo a akta leżałyby w sądzie).
MM1
MM1 podał bardzo dobrą radę i tak powinno się zrobić
UsuńSerdecznie dziękuję za pomoc.Już wiem co mam robić.Jesteście najlepszymi adwokatami. Anna.
UsuńCzy ktoś wybiera się z okolic Konina lub Lichenia ?
OdpowiedzUsuńByłam związana z Koninem, pomysł zlotu w Augustowie jest dobry.
UsuńPomysł dobry , ale z Konina do Augustowa trochę daleko na Emerytkę :) Jestem ciekawa ilu byłoby chętnych na wyjazd z Konina ? W grupie zawsze rażniej i wesoło :)
UsuńZ Konina jest dobre połączenie samochodem,tj. autostradą A 2 do Warszawy i dalej Wyszków, Łomża i Augustów, około 450 km i 5 godz. dojazd.
UsuńA jak tam Wrocław i okolice? Jedzie ktoś?
OdpowiedzUsuńA ja zapytam o Zieloną Górę i okolice .Szukam bratniej duszy do towarzystwa.
UsuńZ Wrocławia do Augustowa jest nocny autobus. Czas przejazdu: 12 godzin.
Usuńhttp://www.e-podroznik.pl/1441,38544,13019,rozklad-jazdy-pks-wroclaw-suwalki.html#veryTop
19:03
UsuńJestem z Wrocławia i chciałabym jechać mam nadzieję że nic mi nie wypadnie.
Pozdrawiam
Do 19:18 i 19:03
UsuńDziękuję za informację.Jest autobus.Super sprawa.
Jedziemy
Pozdrawiam
Basia
Pozdrawiam
Basia
Z Gdańska też jest autobus bezpośredni do Suwałk ( około 7 godz)
UsuńDoba hotelowa zazwyczaj zaczyna się o godz.14.00
UsuńJa też wysłałam na facebooku. Wspomóżcie, proszę inne roczniki :)
OdpowiedzUsuńZ boku petycji jest znaczek m.in. facebooka
OdpowiedzUsuńTa petycja na "podpisz.to" zawiera nieprawdziwą informację, która ją, moim zdaniem, dyskwalifikuje. Nie zawsze łatwość podpisywania idzie w parze z jakością. Proponuję wysyłać i reklamować Petycję autorstwa JOT - jest znakomicie skonstruowana i rzetelna. Z informacji z Senatu wynika, że liczba przesłanych tam petycji zrobiła wielkie wrażenie, chociaż Paniom z Rocznika '53 wydaje się, że blisko 500 petycji to mało.
OdpowiedzUsuńPrzecież ta petycja była na blogu, czy na facebooku można podpisać po raz drugi?
OdpowiedzUsuńMożna podpisać dowolną ilość razy. I tak przecież nie wiesz, co się z nią stanie...;)
OdpowiedzUsuńTak mi przyszło do głowy, aby każdy blogowicz gdzieś w widocznym miejscu miał znak rozpoznawczy, np. nick używany na blogu
OdpowiedzUsuńNajbardziej popularny nick to "Anonimowy". :)))
Usuńalbo z uwagi na dużą liczbę anonimowych blogowiczów może dobrze byłoby ustalić, że blogowicze przybywający na zlot będą mieć albo chustki na szyi w określonym kolorze, albo coś innego, co od razu pozwoli się zorientować, że to są te osoby (może być i goździk w butonierce)
UsuńMoże być koszulka z napisem np. ,,Zawieszeni/Odwieszeni emeryci" albo ,,Emeryt - to brzmi dumnie''. H.W.
UsuńNo tak, na koszulkach chyba sami "wydziergamy" napisy ...:)
UsuńMyślcie logicznie.....
Nie róbcie "obory".... niektórych to zniechęci....to nie pielgrzymka na Jasną Górę....
może jakaś karteczka (plakietka?) z napisem:
Usuń"Witamy, Marianie"
Zdaje się , że ktoś chce , aby " zlotowicze " wyglądali jak drużyna pionierów . Przecież , jeżeli umawiamy się w jednym miejscu , o określonej porze , to na pewno się spotkamy , i każdy może się przedstawić .
UsuńNa pewno będzie ustalone miejsce zakwaterowania i informacja w recepcji. Z tym oznakowaniem - to były chyba tylko żarty, więc nie ma co się obruszać. Traktujmy to wszystko z przymrużeniem oka i z uśmiechem na ustach. Wreszcie możemy planować to, co ma sprawić nam przyjemność.
UsuńPozdrawiam przyszłych " Zlotowiczów", do zobaczenia!
DD
Ile czasu ma prezydent na podpisanie ustawy?
OdpowiedzUsuń21 dni. Ale podpisze wcześniej.;)
UsuńPaciorek siusiu i spac.
UsuńPani Danielo czy mogłaby Pani podać wzór pisma do SA wycofującego sprawę z sądu.
OdpowiedzUsuńBędę wdzięczna.
Dziękuję za dotychczasowe wskazówki.
emerytka z Krakowa
ja też bardzo proszę o taki wzór.
UsuńCzy już można wycofać sprawę z sądu?
Pozdrawiam wszystkich
Ela
Wieczorem będę miała więcej czasu, to albo przepiszę, albo poproszę Adminkę, aby opublikowała.
Usuńpozdrawiam
Daniela
Pani Danielo wielkie dzięki :)
UsuńSerdecznie pozdrawiam
emerytka z Krakowa
………………, dnia ………………..
UsuńSąd Apelacyjny
Wydział ....Pracy
i Ubezpieczeń Społecznych
w..........................
Powódka : ………….
………….
Pozwany: ……………….
……………….
Sygn. akt z SA ………/…
Cofnięcie apelacji pozwanego od wyroku Sądu Okręgowego w ………. z dnia …….……….. roku sygn. akt… dot. SO……../……
W imieniu własnym cofam apelację wniesioną dnia …………… roku od wskazanego wyżej wyroku.
Wnoszę także o zawiadomienie o tym stron postępowania jak również odwołanie rozprawy wyznaczonej na dzień……(jak jest ustalony)
Uzasadnienie
Np. coś takiego. …/można pisać wg własnego uznania./ Mając na uwadze kończący się proces legislacyjny ustawy………. ,która zapewnia mi zwrot zaległej emerytury za okres zawieszenia od ….do… jak również przepis art….( jeżeli się nie zmienił to 8 ust.2) w.w. ustawy dotyczący wymogu zakończenia postępowań sądowych aby organ rentowy mógł rozpocząć postępowanie w sprawie wypłaty zaległej emerytury cofnięcie apelacji przez powoda jest zasadne.
podpis
Załączniki: odpis pisma.
jest to wzór Pani Wigi , był wcześniej publikowany w komentarzach
UsuńCzegoś w tym wzorze nie rozumiem. Jeżeli apelację złożył "przegrany w SO" emeryt, to on ją może wycofać, ale on nie jest pozwanym tylko powodem, inaczej "ubezpieczonym" a pozwanym jest ZUS czyli "organ rentowy". Być może popełniam w moim myśleniu jakiś błąd, proszę o jego wskazanie.
UsuńMM1
Faktycznie, ktoś się zagalopował, słuszne spostrzeżenie
Usuń………………, dnia ………………..
UsuńSąd Apelacyjny
Wydział….Pracy i Ubezpieczeń Społecznych
ul……………………………
…………………………….
Powódka :Kowalska Anna
adres
Pozwany: Zakład Ubezpieczeń Społecznych w…
Sygn. akt z SA ………/…
Cofnięcie apelacji pozwanego od wyroku Sądu Okręgowego w ………. z dnia …….……….. roku sygn. akt… dot. SO……../……
W imieniu własnym cofam apelację wniesioną dnia …………… roku od wskazanego wyżej wyroku.
Wnoszę także o zawiadomienie o tym stron postępowania jak również odwołanie rozprawy wyznaczonej na dzień……(jeżeli termin rozprawy jest ustalony)
Uzasadnienie
Mając na uwadze kończący się proces legislacyjny ustawy z dnia 13 grudnia o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia 21 listopada 2012 , która zapewnia mi zwrot zaległej emerytury za okres zawieszenia cofnięcie apelacji przez powoda jest zasadne.
podpis
Załączniki: odpis pisma.
ad 11:12
UsuńOpublikowany wzór przez Anonima z 11:20 jest bardzo dobry, rzeczywiście autorstwa Wigi - polecam, jednocześnie odwołuję swoją obietnicę z 10:42
Jedna poprawka z tytułu pisma: COFNIĘCIE APELACJI POWÓDKI, a nie pozwanego.
serdecznie pozdrawiam Kraków i jego mieszkankę
Daniela
czy nie uważasz, że zamiast: "Cofnięcie apelacji pozwanego"
Usuńpowinno być: "Cofnięcie apelacji powoda, ...................,"
Ja bym nie pisała pozwany, tylko: Organ rentowy i dalej adres konkretnego Oddziału ZUS
W moim piśmie napisałam - Strona pozwana, a nie pozwany
Usuńcd 11:57
Usuńnie pisałabym też powoda" czy "powódki", tylko "ubezpieczony" albo "ubezpieczona":
Cofnięcie apelacji ubezpieczonej ........
Sprawę rozpatruje wprawdzie sąd, ale to nie jest typowe postępowanie cywilne, tylko postępowanie w wyniku odwołania od decyzji ZUS, no chyba, że zostało wszczęte wskutek wniesienia pozwu, z pominięciem całkowitym ZUS.
W postępowaniu cywilnym jest "powód" i "pozwany", natomiast w tym przypadku jest odwołujący się czyli ubezpieczony i organ, który wydał zaskarżoną decyzję, czyli organ rentowy :)
A jakaż w tym różnica ?
UsuńMM1
Słuszna uwaga . W tej wersji ma być u góry pisma cofnięcie apelacji powoda, powódki.
UsuńCo prawda o wycofanie apelacji może wystąpić również pozwany ale nas interesuje wzór dotyczący cofnięcia apelacji przez powoda. Zrobiono błąd, który można poprawić.
Pytanie dotyczy wpisu z 12,05
UsuńMM1
12:05
Usuństrona pozwana a pozwany to tak jak masło maślane, chodzi o to, aby nie mylić strony pozwanej, czy jak kto woli pozwanego, z powodem
jestem za "ubezpieczonym" i "organem rentowym"
Pani Wiga pisze u góry "cofnięcie apelacji pozwanego" a w uzasadnieniu odnosi sie do "powoda" ,jest to oczywista pomyłka.
UsuńBłąd pisarski każdemu może się zdarzyć, dajcie już spokój. Sprawa wyjaśniona!
UsuńDD
Dziękuję :)
Usuńemerytka z Krakowa
Pozdrawiam wszystkich
Proszę mi napisać czy już wycofać sprawę z sądu ? Nie mam jeszcze terminu.
UsuńPani Danielo co Pani o tym sądzi?
Ania
Aniu,
UsuńJa wycofuję 7 stycznia, też nie mam terminu! W sądzie to trochę potrwa, poza tym nie widzę w tym momencie niebezpieczeństwa, aby ustawa nie weszła w życie
pozdrawiam
Daniela
Daniela
Dziękuję Danielo i to mi było potrzebne :))))))
UsuńJuż nie będę się wahać !
Ania
A tak powaznie o ,,znaku,, przeciez moze to to byc herb wlasnego ,miasta ,logo miejscowosci w urzedzie miasta gminy ,maja ,promocja ,jednoczesnie cala Polska co Ty na to Mario,Danielo pozdrawiam marian radom
OdpowiedzUsuńMarianie, uważam, że to dobry pomysł!
UsuńPozdrawiam
Daniela
Praktyczne, proste i za grosze identyfikatory plastikowe na agrafkę albo bardziej wieczorowe ;) w ramce. Na nich nazwa pozwalająca rozpoznać lub umiejscowić osobę, blogowy nick albo w stylu "Agata z Wrocławia", "Adam z Dolnego Śląska" (podane wcześniej przez każdego uczestnika).
UsuńOczywiście, ktoś z organizatorów musiałby to przygotować.
Przykładowe zdjęcia identyfikatorów oczekujących uczestników spotkania:
http://www.kzubik.cba.pl/zimowisko-11-1.html
Można wpisać w Google 'identyfikatory' i oglądać grafikę z myślą o autentycznej indywidualnej pamiątce ze spotkania.
UsuńA szaliki według wzoru Jot?
UsuńA może koszulki z nadrukiem np. legitymacji emeryta przypięty agrafką, byłaby świetną pamiątką.
UsuńMam takich kilka z różnych tego typu okazji.
W wersji "wiosenno-letniej" wystarczy nadruk na szaliku z delikatnej tkaniny. Przydałby się tu udział "Galerii Bella". Adminka obiecywała przygotowanie prototypu. ;)
UsuńDajmy zarobić naszej "Galerii Bella"" z Augustowa - to powinno być zlecenie dla Naszej Artystki Adminki.
UsuńZdajmy się na Jej talent i pomysłowość.
Mogłyby to być identyfikatory z imieniem i miejscem zamieszkania emeryta, doliczone do ceny pobytu, a do odbioru w recepcji pobytu.
Co Wy na to?
DD
Będzie strasznie. Zjedzie się kilkaset osób młodzieży sześćdziesięcioletniej,super hotel ,bal ,kolacje. Strach się bać prawda władzo Augustowa ?
UsuńCzy nie wystarczy na recepcji okazac dowod wplaty razem z legitymacja emerycka?
OdpowiedzUsuńja nie mam legitymacji emeryckiej, mam legitymację emeryta, może być?
UsuńSądzę, że w recepcji wystarczy powiedzieć, że przyjechało się na zlot emerytów i podać swoje nazwisko.
UsuńMM1
Moje zdanie odnośnie "identyfikatorów".
UsuńSądzę, że każdy z nas może się wyróżnić w taki sposób jaki chce, zależy od poczucia humoru. Może to być szalik, koszulka z nadrukiem, plakietka z używanym na blogu nickiem, zabawny strój, "stadionowy" makijaż, zabawna fryzura - wszystko zależy od inwencji. I tak wszyscy się spotkamy w "ogólnej" sali i się poznamy. Powinnyśmy się czuć swobodnie, bez niepotrzebnych rygorów. I broń Boże żadnych "fochów".
MM1
MM1, masz rację odnośnie do inwencji, bo bez inwencji i zapału nie ma dobrej imprezy, jednakże identyfikatory są praktyczne - pozwalają na IDENTYFIKACJĘ, aby rozpoznawać osoby, w tym przypadku znane tylko wirtualnie, nie dopytywać kto zacz, nie popełniać gaf, nie mylić osób z którymi się rozmawia, nie pytać kilka razy tej samej jak ma na imię. W dużej grupie łatwo o takie niepotrzebne gafy.
UsuńProponuje kotyliony, kokardki z mohera np panie mezatki w kolorze bieli, zielonym panie stanu wolnego/nadzieja/, a panowie czerwonym /ognistosc/.
Usuńbiały dla dziewic
Usuń14:49
UsuńCo to za piętnowanie kobiet?!
wszyscy panowie w kolorze czerwonym?
dlaczego nie rozróżniać na żonatych i stanu wolnego?
Na balu wszyscy są STANU WOLNEGO. Koniec, kropka!
UsuńDD
Ja tam. biorę moherowy beret.Po tym mnie poznacie.
UsuńPanowie wszyscy wolni na te trzy nocace, dostana dyspense.
UsuńPanowie będą jak "w czepku urodzeni" - Pań "od koloru do wyboru"!!!
UsuńPanowie wykorzystajcie taką szansę, przyjeżdżajcie i jeszcze ta dyspensa, hoho , to sytuacja niepowtarzalna!!!
Wspomnienia gwarantowane, może konieczny będzie REPLAY???
A ja biorę fantazyjny kapelusik pozdrawiam
UsuńAle się towarzystwo rozochociło.
UsuńFajne wpisy z 15:30 i 15:46 -- POPIERAM
prawie jak na targu niewolnic, więcej godności
Usuń15:25
Usuństan wolny to rozwiedziony/a, bo dla kawalerów i panien w dokumentach stanu cywilnego obowiązuje właśnie "kawaler" i "panna"
każda ladacznica ma swoje zasady, z rozwodnikami się nie zadaję
Ojej, zabrzmiało groźnie.Więcej dystansu.
UsuńFakt na żartach to się trzeba znać.
Mnie również podoba się wpis z 15:30 i 15:46
do 15:26
Usuńa w jakim kolorze ten berecik?
16:03
Usuńcud, miód, ultramaryna,
toż to same żarty są!
Jeszcze nie wiem,mam zamiar dopiero kupić.
Usuńproponuję zabawę w słoneczko
Usuń16:09 u góry
Usuńno ale chyba wiesz, w jakim kolorze szukasz
Czy zabrać strój kąpielowy dwuczęściowy na wybory Miss Emerytek?
UsuńProponuję także wybory Mistera Emerytów w stringach
16:00
UsuńLepiej zostań w domu, bo innym zepsujesz zabawę i nie bądź taka zasadnicza, bo nie chodzi sformułowania z USC, tylko o mowę potoczną. Nie chodzi zaraz o jakieś wydumane przez Ciebie zdrady, tylko o dobre humory bawiących się.
16:10
UsuńSzukam czerwonego.
16:20
UsuńI to jest konkretna odpowiedź, Czerwony Kapturku.
16:15
Usuńczytaj do końca
my, kobiety wyzwolone, lubimy wyzwania,
dobrze radzę, lepiej nie zabieraj ze sobą swego męża ..............
16:14
Usuńczy ja dobrze czytam, na zlocie będzie pornografia?!
Bez obrazy, jak się rozbiera młoda dziewczyna to jest to dzieło sztuki, ale jak stara baba to pornografia!!
16:22
UsuńBardzo mi się podoba Czerwony Kapturek. Jak nie znajdę czerwonego beretu to:
kupię moher i mąż mi zrobi, do maja zdąży.
17:00
Usuńw maju to może być za gorąco w moherze
Anonimowy4 stycznia 2014 16:14
UsuńProponuję także wybory Mistera Emerytów w stringach
Jestem za.
Ja też jestem za. Mam koronkowe stringi, a co w stringach to ........ to moja słodka tajemnica
UsuńGadu,gadu...a zgłoszeń na ten czas, aż... 25 (słownie: dwadzieścia pięć!!!)
Usuń17:34
Usuńno nie jest o powalająca liczba zgłoszeń, ale ilość nie zawsze przekłada się na jakość, ale spotkania kameralne mają w sobie wiele uroku, mniej załatwiania
Czy zlot dotyczy tylko blogowiczów? Ciekawe, jaka liczba osób dokonywała wpisów, bo ile obserwowało to widać było na dole blogu, ale ile osób aktywnie pisało komentarze?
UsuńProszę o podpowiedź, czy można już wycofywać sprawy z Sądów.GS
OdpowiedzUsuńMyślę, że jeżeli jesteś "sprzed" przegrana jest pewna a dodatkowo jeszcze np. w SA można otrzymac w prezenciku wydatek 120zl do zapłaty na rzecz ZUS, za nic. W takiej sytuacji wycofaj, kasa zostanie w kieszeni a konto bedzie czyste. BS
OdpowiedzUsuńdo DD.
OdpowiedzUsuńPodoba mi się pomysł. Do imienia i nazwiska możnaby dodać (na życzenie) używany na blogu nick. Np. Kazio Morawski - "MM1"
MM1
Z takimi kotylionami Poloneza czas zacząć!
Usuńhttp://www.youtube.com/watch?v=Vq-VmzcJa3Y
Dziękujemy w dniu pogrzebu ś.p. Wojciechowi Kilarowi!
Za Poloneza i całokształt wielkiej twórczości
UsuńA ja mam wygraną w SO, ale ZUS si odwołał i czekam na termin w SA. To co? Chyba nic nie mogę zrobić? Tylko jestem zdana na ZUS, czy wycofa apelację czy też nie? M.N.
OdpowiedzUsuńTo jest problem, mogą przeciągać sprawę.
UsuńOgólnie ZUS przeciąga sprawę,ja wygrałam 3 listopada w SA i do tej pory cisza,przysłał tylko ZUS pismo,że do nich akta wpłynęły 16 grudnia i przeliczają i do dnia dzisiejszego cisza.
OdpowiedzUsuńW styczniu napewno otrzymasz wypłatę zaległych. Ja wygrałam w SO w pażdzierniku a wypłatę dostałam na konto 23 .12 2013 r. ZUS ma termin 2 miesiące. Pozdrawiam Kasia
UsuńC.d. z 15.09.
OdpowiedzUsuńA czy to nie jest tak, że z chwilą wejścia w życie ustawy nie ma podstaw do apelacji ze strony ZUS, tylko w tej sytuacji obowiązuje wygrana w SO? M.N.
każda sprawa podlega przepisom proceduralnym i przepisom prawa materialnego
Usuńnowa ustawa ustanawia nowe prawo materialne,
natomiast apelacja to sprawa proceduralna
procedura - tryb postępowania,
Usuńmyślę, że składanie apelacji przez ZUS jest rozpatrywane indywidualnie dla poszczególnych spraw,
w nowej ustawie nie wprost takich takich zapisów, które by nakazywały lub zakazywały ZUS-owi wnoszenia apelacji,
zasadność wnoszenia apelacji zależy od obowiązujących przepisów prawa materialnego
o 15:55 powinno być:
Usuńw nowej ustawie nie ma wprost takich zapisów, :)
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Ale zatem - skoro zasadność wnoszenia apelacji zależy od obowiązujących przepisów prawa materialnego, a ustawa stanowi właśnie w sprawach materialnych...to czy ta apelacja jest zasadna w takim stanie rzeczy? Logicznie rzecz biorąc, to nie jest zasadna. W moim przydadku ZUS już tę apelację wniósł, tylko jeszcze nie ma ustalonego terminu w SA. M.N.
UsuńCzy zasadna, to każda sam musi osądzić zanim wniesie.
UsuńJeśli ZUS już wniósł to na nic się zda nasze gdybanie, musztarda po obiedzie.
Apelacja jest wniesiona i trafiła we właściwe tryby,
poczekaj na rozwój wydarzeń,
może ZUS wykona jakiś krok,
nie wybiegaj przed orkiestrę,
a jak ustawa wejdzie w życie to coś wymyślisz,
a jeśli trzeba będzie pomoc, to jak za Gierka:
- Pomożecie?
- Pomożemy. :)
Dziękuję:-) M.N.
UsuńJeżeli będzie ustawa to zwrócę się do ZUS z wnioskiem o wypłatę zawieszonego świadczenia i równocześnie wniosek do Wydziału Obsługi Prawnej w ZUS o wycofanie apelacji. Zobaczę co będzie. Trudno jeżeli będą kazali czekać na apelacje bo też wygrałam w SO a ZUS wniósł apelację. Anna
OdpowiedzUsuńDziękuję Ci, Anno, za bardzo konkretną odpowiedż.
UsuńChyba też skorzystam z Twojego pomysłu. Zobaczymy, co nam z tego wyjdzie:-) Pozdrawiam . M.N.
Tyle jest wesołych wpisów odnośnie zlotu ale ja mogę się założyć, że jak przyjdzie co do czego , to jak z pięć osób zdecyduje się pojechać na zlot ,to góra. Wszyscy jadą jak daleko. Coć takie spotkanie uważam, że powinno być fajne.Pozdrawiam wszystkich wyluzowanych
OdpowiedzUsuńjest już nie pięć, a dwadzieścia pięć zgłoszeń
Usuńpatrz wpis
Anonimowy4 stycznia 2014 17:34
Gadu,gadu...a zgłoszeń na ten czas, aż... 25 (słownie: dwadzieścia pięć!!!)
halo, halo, czy są na blogu absolwenci Akademii Rolniczej w Poznaniu z lat 1971-1976?
Usuńno nie, to nie ten blog !!!!!!!!!!!
UsuńAleż i tak można - 2 pieczenie na jednym ogniu
Usuńa dlaczego nie, przecież też mogą być zawieszonymi emerytami
UsuńMam pomysł.Zrobić ZLOT Radomiu- u Mariana.Będzie miał blisko do domu..... i po prostu wybierzemy GO Radomiakiem roku 2014.
OdpowiedzUsuńW Radomiu wygra plebiscyt jak w banku, może pójdzie w posły lub senatory-to będzie nasze konkretne podziękowanie!!!!!! Co Państwo na to, a jeszcze jedno mój dawny kierownik-później dyrektor mawiał : po co tak daleko jechać by się gorzałki napić???????
A czy pan Marian chce być posłem lub senatorem?
UsuńProszę poczytać
OdpowiedzUsuńW zakładce - SKARGI KASACYJNE 3
jest bardzo ciekawy wpis Anonimowy 22 grudnia 2013 21:56 i zapytanie.
Oto i on:
UsuńAnonimowy22 grudnia 2013 21:56
Informacja do wszystkich zainteresowanych osób (oprócz tych, które lubią "sól jodowaną" i "jaja"): wg interpretacji sądów poniesione konieczne koszty procesowe mogą stanowić dla podatnika koszty uzyskania przychodu, (przy kasacji konieczny jest adwokat, zazwyczaj płatny) i to bez względu na to, czy wyrok był negatywny czy pozytywny i czy ponosił je wierzyciel, czy też dłużnik (wyjątkiem są koszty egzekucyjne).
Wystarczy wpisać sobie w google hasło koszty procesowe a koszty uzyskania przychodu, aby poczytać interpretacje sądów, opinie prawników. Problem jest tylko w tym, że te koszty należy wpisać w PIT w roku, w którym zostały faktycznie poniesione, czyli w 2013 (w rybryce inne źródła przychodu) a nasz ewentualny przychód nastąpi w 2014 r.
A może to faktycznie słone jaja
Pozdrawiam DL z Łodzi
Zadałam pytanie zupełnie poważnie, bo może ktoś ma znojomych w US, w księgowości, którzy podpowiedzą, jak w rocznym picie z 2013 r
nie widzę problemu, jako koszty uzyskania wpisać w PIT za 2013 r.,
Usuńnatomiast przychód (zaległa emerytura) w PIT za ten rok, w którym ten przychód miał miejsce, jeśli zwrot w 2014 r. to rozliczenie przychodu za ok, w PIT za 2014
za ten rok, w którym ten przychód będzie miał miejsce, jeśli zwrot w 2014 r. to rozliczenie przychodu za rok, w PIT za 2014 :)
Usuńproszę o wyjaśnienie, bo nie rozumiem:
Usuń(oprócz tych, które lubią "sól jodowaną" i "jaja")
Ja mam 16 stycznia rozprawę w SA- co mam robić? ZUS wniósł apelację od pozytywnego wyroku SO w VIII2013, ja wniosłam 14 VIII2013 odpowiedz na bezzasadną apelację ZUS-u. Miasto Wrocław. Pozdrawiam Danuta
OdpowiedzUsuńDanusiu... daj sobie na luz i już! Wyrok i Twoja obecność lub nieobecność na tzw. rozprawie nie będzie miała wpływu na dalszy ciąg wydarzeń. Pakuj kreację i hajda ...do Augustowa!!! Czytaj wyżej w tym temacie posty...Sprawę zakończ!
UsuńDanuto, iść na sprawę, będziesz od razu wiedziała jak się dla Ciebie to skończy.
OdpowiedzUsuńUważam,że masz super termin.Przy założeniu,że przegrasz to masz drogę sądową zakończoną wyrokiem.
I tylko czekać na ustawę.
A jak wygrasz to jeszcze lepiej,wtedy ZUS będzie realizował wyrok.
Ja mam również sprawę we Wrocławiu 8.01.2014.r.
Pozdrawiam
B.