Strony

13 grudnia 2013

Piątek 13



94 komentarze:

  1. "KOT CI SZCZĘŚCIE PRZYNIEŚĆ MOŻE, JEŚLI TYLKO CHCESZ" !
    My chcemy wierzyć w "szczęśliwą trzynastkę! Moja Mama urodzona 13, zawsze mówiła, że to szczęśliwa liczba!
    Będzie dobrze!!!
    pozdrawiam wszystkich
    Daniela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzynastego.. Kasia Sobczyk

      "Trzynastego nawet w grudniu jest wiosna.
      Trzynastego każda droga jest prosta.
      Trzynastego nie liczy się strat.
      Trzynastego od morza do Tatr.
      Trzynastego kapelusze z głów poważnych zrywa wiatr.
      Trzynastego wszystko zdarzyć się może.
      Trzynastego świat w różowym kolorze.
      Trzynastego nie smucą mnie łzy.
      Trzynastego piękniejsze mam sny.
      Trzynastego.
      A ty właśnie trzynastego jesteś zły."

      Wszystkim przesądnym w tym dniu życzę dużo optymizmu .Wiga

      Usuń
    2. No, to Daniela miała rację!
      Jest dobrze i będzie dobrze!
      Ona ma intuicję! To przecież "strzelec"
      pozdrawiam Danielę

      Usuń
    3. 13 JEST SZCZĘŚLIWA Poniższy tekst skopiowałam z wp.pl :

      Sejm przyjął ustawę dotyczącą wypłaty zawieszonych emerytur
      PAP | dodane (14:25) | 29 opinii1
      Sejm przyjął w piątek ustawę dotyczącą wypłaty emerytur zawieszonych niekonstytucyjnym przepisem. Posłowie nie zgodzili się na poprawki PiS wydłużające okres, za jaki przysługiwałyby odsetki od zawieszonego świadczenia.

      Za przyjęciem ustawy głosowało 440 posłów, jedna osoba była przeciwko, nikt nie wstrzymał się od głosu.
      Projekt ustawy powstał w odpowiedzi na wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 13 listopada 2012 r., który za niekonstytucyjną uznał obowiązującą od 1 stycznia 2011 r. zasadę zgodnie z którą, aby uzyskać prawo do emerytury, trzeba się zwolnić z pracy, przynajmniej na jeden dzień. Na skutek tego przepisu, jeżeli ktoś po 1 października 2011 r. nie rozwiązał umowy o pracę - choćby na jeden dzień - ZUS zawieszał mu wypłatę emerytury.

      Trybunał uznał za niekonstytucyjny przepis zmuszający do rozwiązania umów o pracę tych pracowników, którzy już wcześniej uzyskali prawo do emerytury. Wyrok TK nie ma zastosowania do osób, które nabyły prawo do emerytury od 1 stycznia 2011 r. lub później.

      By dostosować przepisy do wyroku TK powstały dwa projekty ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od 1 października 2011 r. do 21 listopada 2012 r. - senacki i rządowy.

      Podkomisja stała sejmowej komisji finansów przygotowała na ich podstawie jednolity projekt, za wiodący uznając tekst rządowy. Zgodnie z nim zaległe świadczenia będą wypłacane emerytom, którzy nabyli prawa emerytalne przed 1 stycznia 2011 r. i po 30 września 2011 r. kontynuowali pracę u dotychczasowego pracodawcy. Podstawą do obliczenia należnej emerytury będzie suma zawieszonych świadczeń w okresie od 1 października 2011 r. do 21 listopada 2012 r. wraz z odsetkami i uwzględnieniem waloryzacji.

      W toku prac komisji zmianie uległy dwie zasadnicze kwestie. Po pierwsze zapisano, że emeryci, którzy nie czekając na ustawę wystąpili już o wypłatę zawieszonych emerytur do sądu, a ten w orzeczeniu nie przyznał prawa do odsetek, mogą złożyć do ZUS wniosek o ich wypłatę.

      Po drugie, komisja biorąc pod uwagę, że wypłata skumulowanej, zwaloryzowanej emerytury wraz z odsetkami może narazić emeryta na wejście w drugi próg podatkowy zrezygnowała z przepisu, że emeryt chcący otrzymać wypłatę zawieszonej emerytury musi złożyć wniosek w ciągu 12 miesięcy od wejścia ustawy w życie.

      Komisja zdecydowała się ten termin określić tak, by emeryt mógł sam wybrać najkorzystniejszy dla siebie moment podatkowy na złożenie wniosku. Decyzję w sprawie wypłaty ZUS powinien podjąć w ciągu 60 dni od "dnia wyjaśnienia ostatniej okoliczności niezbędnej do wydania tej decyzji".
      Poprawki PiS miały wydłużyć okres, za który przysługują odsetki od zawieszonego świadczenia przysługują - nie tylko do dnia wejścia w życie ustawy, ale też w okresie między złożeniem wniosku do ZUS, a decyzją Zakładu.

      Teraz ustawa trafi do Senatu.

      Zgodnie z wyliczeniami ZUS, kwota wypłaty zaległych świadczeń wraz z odsetkami to niespełna miliard złotych. Projekt może dotyczyć ok. 23 tys. emerytów.

      Usuń
  2. Kochana Adminko!!!!
    Trzynastka też jest dla ludzi szczęśliwa i myślę, że dla nas też będzie. Moja córcia urodziła się 13-go, jej mąż, a mój zięć również 13-go, trzynastego też wzięli ślub i uważają 13 za swoją szczęśliwą liczbę, więc nie bądźmy broń Boże pesymistami co do dzisiejszego dnia, Pozdrowienia dla Ciebie no i dla wszystkich "odwieszonych"
    Krzysztof

    OdpowiedzUsuń
  3. Komisja Finansów Publicznych

    sala 106/bud. C
    godz 9:30 oglądajmy
    Rozpatrzenie poprawek zgłoszonych w czasie drugiego czytania do projektu ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia 21 listopada 2012 r. (druki nr 1844, 1907 i 1980).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety na razie posłowie śpią i komisji nie ma choć już 9.40

      Usuń
    2. Xenefont o/Olsztyn13 grudnia 2013 09:40

      Komisja Finansów Publicznych godz. 09:40 jeszcze śpi???

      Usuń
    3. Pewnie siedzą na posiedzeniu sejmu...

      Usuń
    4. Oby pos Rafalska nie ,,przedobrzyla,,

      Usuń
    5. Xenefoncie,
      Podają, że nastąpiła zmiana porządku dziennego, nie wyznaczając nowego terminu.
      DD

      Usuń
    6. i oby już nikt nie majdrował przy datach dla tych z przed i po!!!

      Usuń
  4. Adminko, wszystko wskazuje na to , że jesteśmy kotami. Nie odpuściliśmy ........)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ktoś ma kota na punkcie kota?

      Usuń
    2. ja mam kota na punkcie kota

      Usuń
  5. We wrześniu wygrałem sprawę. Teraz dostałem informacje z ZUS, że powinienem dobrowolnie wpłacić na FUS za 2011 rok 963,40 zł. bo w lutym tego roku przekroczyłem 130% (wtenczas wypłacono mi 13 pensję) i nienależnie otrzymałem emeryturę. Podobnie w 2012 roku za styczeń 803,60 zł. Jeśli tego nie uczynię do końca roku to zostanie mi z automatu potrącona cała emerytura za te dwa miesiące a to jest ponad dwa razy więcej od sumy żądanej na FUS. Wpłacić mam dobrowolnie sumę, o którą nastąpiło przekroczenie tych 130%. Jak wiadomo 13 pensja jest skumulowanym comiesięcznym odpisem z funduszu płac wypłacanym jednorazowo w pierwszym kwartale następnego roku. Gdyby nie robiono odpisu i wypłacano te pieniądze razem z pensją te "kominy" by nie powstały i nie musiałbym obecnie nic zwracać. Muszę przyznać, że mamy "dobre prawa", a ZUS umie myśleć?!
    Eugeniusz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tyeż mialam wpłacić jakąś tam kwotę, bo w grudniu przekroczyłam o 300 zł, u nas tzw trzynastka jest w grudniu/ jeżeli wogóle jest/ poszłam do ZUS i ptrzedstawiłam sprawę , pani odesłała mnie do kadrowej...kadrowa rozbiła mi kwote 13 na 12 m-cy, nie musialam zwracać

      Usuń
    2. 09:26
      Czy pan w ogóle rozumie istote sprawy?
      Końcowe uwagi we wpisie wskazują, że nie za bardzo

      przeciez ZUS zaproponował Panu korzystne rozliczenie,
      zaproponowana kwota wpłaty na FUS jest dużo niższa niż wysokość nienależnie pobranej emerytury

      innymi słowy, w miesiącach przekroczenia 130 % dochodu emerytury w ogóle nie powinien Pan dostać, ale skoro ja Pan dostał to:
      1. albo należy ją zwrócić
      2. albo dokonać wskazanej przez ZUS wpłaty na FUS

      Łatwo to sobie samemu przeliczyć, że propozycja ZUS w sytuacji w jakiej Pan sie znalazł, jest korzystna dla Pana

      Usuń
    3. No to macie problem....mało kasy źle - dużo kasy jeszcze gorzej...
      Ludziska, czy wam już całkiem odbija od dobrobytu??
      Przekraczasz wskaźniki i jeszcze masz "pretensję" że musisz oddać....
      Chciałabym mieć "taki" problem - żyję TYLKO z jednej pensji - 1850 zł brutto i uważam że i tak mam szczęście bo koleżanka zarabia 1450 zł.
      Szanowni państwo , blog jest czasem również czytany przez "młodych" i może ich trafiać jak nie mają pracy a "ramole" siedzą przyspawani do stołków i spijają śmietankę.
      Wasze wypowiedzi tylko dla was są "anonimowe" - zostają jednak w necie i są ogólnodostępne do końca świata :))))
      Córka emerytki.

      Usuń
    4. popieram wypowiedź z 9:48. Trzeba się zapoznać z zasadami rozliczeń a dopiero zabierać głos.

      Usuń
    5. Do Anonimowy13 grudnia 2013 09:55
      Droga Córko Emerytki- Myślę,że ten blog nie ma nic wspólnego z Twoim zarobkowaniem Zarabiasz tyle ,za ile zgodziłaś się pracować.
      Ja nie wstydzę się swoich pieniędzy.Pracuję dużo i to
      w prywatnej firmie.Dużo też od siebie wymagam i chyba w tym tkwi Pani problem? Często też piję w pracy kawę ze śmietanką .Pomimo tego szef płaci mi względnie dużo.
      Janina

      Usuń
    6. Droga janino, wiecej empatii w stosunku do młodych. Teraz się Pani powodzi, ale więcej pokory

      Usuń
    7. Oczywiście miało być "Janino", caps lock

      Usuń
    8. Prognozowane merytury dla młodych to 800 zł brutto, w kontekście tego niektóre wypowiedzi emerytów na blogu, albo wypowiedzi przyspawanych do tego samego stołka od 45 lat, są nie na miejscu

      Usuń
    9. Droga Janino - miałaś to szczęście że twoja kariera zawodowa zaczęła się w czasach w których miejsce pracy można było zmienać jak rękawiczki, w czasach w których nie było do pomyślenia że ktoś kto CHCE pracować miał jakieś problemy ze znalezieniem miejsca pracy.
      Mam 28 lat , jestem po studiach więc łatwo wyliczysz w jakich czasach rozpoczęłam POSZUKIWANIA pracy . Tak moja szanowna Pani - teraz szuka się pracy a nie jak dawniej praca szukała pracownika.
      Nie chcę być " na utrzymaniu" więc pracuję również jak ty bardzo solidnie, dokładnie a jednak przy przyjmowaniu się do pracy niestety nie ja miałam prawo dyktować warunki przyjęcia - ja musiałam zgodzić się na wszystko bo za bramą" czekał już "tłum" chętnych .
      Mieszkam w Polsce B - miejsc pracy jak na lekarstwo.
      Ale co ja ci tam będę pisała i zawracała głowę tematami które są dla ciebie obce - pij spokojnie swoją kawkę ze śmietanką.
      Mnie na śmietankę szkoda pieniędzy..
      Córka emerytki.

      Usuń
    10. Radzę nie lekceważyć sytuacji młodych i ich opinii. W "solidarnościowym" systemie emerytalnym my pracowaliśmy na emerytury pokolenia, które przeszło na emeryturę przed nami, a obecni młodzi pracują na nasze.

      Usuń
    11. Ośmielam się zauważyć, że według dietetyków łączenie kawy ze śmietanką jest niewskazane, tak samo jak nie łączy się pomidorów ze świeżymi ogórkami, takich przykładów jest więcej

      Odnośnie szukania pracy to powiem wiecej,
      do 1982 r. obowiązywały nakazy pracy, człowiek kończył studia i od pełnomocnika ds. zatrudnienia (taki był na uczelni) dostawał skierowanie do pracy w konkretne miejsce.Wyjątkiem była sytuacja, gdy na studiach student miał stypendium fundowane od jakiegoś zakładu pracy, to wtedy po studiach do tego zakładu szedł do pracy.
      Pracodawcy oferowali stypendia fundowane na swego rodzaju targach pracy organizowanych na uczelniach, przyjeżdżali i przedstawiali swoje oferty a studenci wybierali. Dotyczyło to szczególnie zatrudnienia w zakładach produkcyjnych

      Usuń
    12. Nakazy pracy skończyły się grubo wcześniej. Pełnomocnik d/s zatrudnienia na uczelni interesował się tym aby w przeciągu 3 miesięcy absolwent podjął pracę (bez nakazu; sam szukał, pobierał stypendium fundowane). Były od tego wyjątki np: zawody artystyczne. Jeśli nie podjęło się pracy to straszono koniecznością zwrotu kosztów studiów a były to niemałe kwoty.

      Usuń
    13. Po ukończeniu studiów byłpoza tym obowiązkowy staż pracy /nie było o niego trudno/ 1 rok. Żeby go skrócic /robili to bardzo niechetnie/ trzeba było wielu starań. A jak się nie chciało iść do pracy tam skąd brało się stypendium fundowane to każdy inny zakład z branży wykładał pieniadze, nie było problemu. Poza tym kończący studia byli oficerami rezerwy /podporucznicy/ i dostawali rozkaz i do pracy w zakładach gdzie nikt nie chciał pracować /np w Bieszczadach/ Takie to były czasy. A poza tym kusili mieszkaniami słuzbowymi /darmowymi/ itp. Rozumiem młodych, ale my starzy nic nie poradzimy. Muszą wziąć sprawy w swoje ręce.

      Usuń
    14. Do Eugeniusz z 9:26 : O ile mi wiadomo , ZUS może rozliczac emeryta albo w rozbiciu na 12 miesięcy , albo z przychodu za cały rok . ZUS powinien wybrać rozwiązanie korzystniejsze dla Pana , a więc , byc może w ujeciu całorocznym Panskie zarobki nie przekroczą limitu - proszę to sprawdzić .

      Usuń
    15. do 12:51
      W lipcu 1980 r. ówczesny wydział zatrudnienia urzędu wojewódzkiego odmówił mi, jako absolwentce studiów wyższych, swojej zgody na zwolnienie się z mojego zakładu pracy, ponieważ nie odpracowałam 3-letniego wymaganego okresu, wynikało to z przepisów o nakazie pracy

      Usuń
    16. To z dzisiejszej perspektywy młodym osobom może się wydawać, że te nakazy pracy były dobrodziejstwem.
      Wtedy tak tego nie odbieraliśmy, przede wszystkim było to stawianie przed faktem dokonanym, ktoś inny podejmował decyzję, atrakcyjne oferty pracy były dla "swoich", sytuacja się komplikowała, gdy absolwent miał żonę, a absolwentka męża, którzy nie byli absolwentami, nie zawsze to to było ławo wszystko zgrać, a swobodę w decydowaniu miało się dopiero po odpracowaniu 3 lat

      Usuń
  6. Do mojego ZUS mam spory kawałek drogi więc rozmawiałem z Panią, która mi te papiery przysłała. Powiedziała, że ten wariant jest dla mnie "najbardziej korzystny" ustawa "mówi wyraźnie" i nie da się nic zrobić.
    Eugeniusz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ZUS tylko rozlicza dochody, jakie przedstawia na żaświadczeniu pracodawca, to do pracodawcy nalezy kierowac swoje postulaty, tak jak to zrobiła Pani z 09:33

      Usuń
  7. brak transmisji co to może być, pewnie na coś czekają,tylko na co, czy ktoś z Państwa coś wie na ten temat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Xenefont o/Olsztyn13 grudnia 2013 09:48

      Anonimowy13 grudnia 2013 09:46

      Xenefoncie,
      Podają, że nastąpiła zmiana porządku dziennego, nie wyznaczając nowego terminu.
      DD

      Usuń
    2. Nastąpiła zmiana porządku dziennego

      Usuń
    3. Xenefont o/Olsztyn13 grudnia 2013 09:52

      już jest!!! http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/transmisje.xsp?unid=BBBCAE5B46BE29AEC1257C3E005D2A32

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. No to nadal jest aktualne głosowanie nad projektem ustawy dzisiaj, w bloku głosowań między godz 11.00 a 17.00. Na razie do harmonogramu wpisano to głosowanie jako punkt 6:

      "Sprawozdanie Komisji o:
      - projekcie ustawy zmieniającej ustawę o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw;
      - projekcie ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia 21 listopada 2012 r. (druki nr 1844, 1907, 1980 i ) – trzecie czytanie (pkt 6)"

      Usuń
  9. 11 za 19 przeciw

    OdpowiedzUsuń
  10. już po, poprawki nie przyjęte

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie to były poprawki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo czytaj albo nie udawaj Niemca.

      Usuń
    2. Nie bądź mądralą - nie każdy w pracy się nudzi i siedzi przy komputerze.
      Troszkę kultury i przychylności - widzisz tylko czubek własnego nosa!!
      Ja niestety nie mam możliwości w pracy wyłączyć się z moich obowiązków zawodowych i słuchać.
      A to że jestem ciekawa co się dzieje w naszej sprawie i wpadam na bloga licząc że ktoś kto słucha rozwalony w fotelu skrobnie parę zdań na temat aktualnych wydarzeń to źle?????

      Usuń
    3. Popieram, słuszna uwaga.
      Bądzmy dla siebie milsi.

      Usuń
    4. Do 10.45.
      W tym druku sejmowym znajdziesz te -odrzucone - poprawki.
      "Rozwalony w fotelu", ;)

      http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/0/10B873472E4999ADC1257C4000352396/%24File/1980-A.pdf

      Usuń
    5. Do 10:45 proszę nie obrażać tu nikogo, nikt Cie nie zmusza do pracy i pobierania emerytury, możesz też się "rozwalić w fotelu".

      Usuń
    6. A któż tu kogoś obraża????
      To ty jesteś arogantem bez kultury.
      Mam na utrzymaniu niepełnosprawną córkę i MUSZĘ pracować na lekarstwa, rehabilitację która będzie jeszcze potrzebna wiele, wiele lat.
      Wiesz jakie mam marzenie które się nigdy nie spełni? - chciałabym kiedyś "rozwalić się w fotelu" i tak trwać, trwać, trwać...
      Eh, ciebie widać życie JESZCZE nie doświadczyło - mimo twojej arogancji życzę ci wygodnego fotela.

      Usuń
    7. an.13:32 Jeżeli pytasz to pytaj z kulturą , nie będzie powodów do krytyki.

      Usuń
  12. No i wszystko już wiadomo, poprawki PIS komisja zaopiniowała negatywnie, po pokrętnym tłumaczeniu ministra Buciora (ciekawe że wcześniej RCL miał takie samo zdanie jak zgłaszający poprawkę), teraz czekamy na glosowanie całego Sejmu, ono będzie w tym drugim 57 posiedzeniu po godz 12, ale dopiero po przyjęciu ustawy budżetowej w której przewidziano 180 głosowań
    Krzysztof

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blok głosowań 11.00 - 17.00:

      Sprawozdanie Komisji o:
      - projekcie ustawy zmieniającej ustawę o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw;
      - projekcie ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia 21 listopada 2012 r. (druki nr 1844, 1907, 1980 i ) – trzecie czytanie (pkt 6)

      Usuń
    2. no to teraz ZUS nie będzie sie spieszył z wycofywaniem apelacji od wygranych w SO

      Usuń
    3. Przepraszam Anonimowy z 10:1`4 "Co ma piernik do wiatraka"???
      Krzysztof

      Usuń
    4. wiatrak miele zboże na mąkę, z której upieczone będą pierniki

      Usuń
  13. Na razie nie można powiedzieć że poprawki nie zostały przyjęte tylko negatywnie zaopiniowane przez komisję. Opinia komisji nie jest wiążąca dla całego Sejmu, o przyjęciu lub odrzuceniu potrawki decyduje cały Sejm w głosowaniu nad ustawą, ale nadziei na ich przyjęcie raczej nie ma koalicja ma większość
    Krzysztof

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Krzysztofie, czy ZUS po wejściu ustawy w życie będzie miał obowiazek wycofywania apelacji od korzystnych dla emeryta wyroków SO?????czy może się okazać że np. sprawa w SA odbedzie się w listopadzie i minie termin 3 lat odnośnie roszczeń?

      Usuń
    2. Niech ta ustawa wejdzie w życie!
      Gdyby, po dokładnym sprawdzeniu, okazało się, że istnieje realne zagrożenie kolizją pomiędzy intencją ustawodawcy o przedłużeniu terminu składania wniosków do ZUS (ze względów podatkowych lub innych) a 3-letnim terminem dochodzenia roszczeń, to zawsze jest możliwe przeprowadzenie nowelizacji tej ustawy. Takie małe nowelizacje są na porządku dziennym.

      Usuń
    3. Emeryta nie obchodzi co będzie robił ZUS, jeśli to ZUS złożył apelację. Emeryt na podstawie ustawy składa wniosek i musi dostarczyć wszystkie wymagane dokumenty czyli:
      - zaświadczenie o wysokości przychodów, o których
      mowa w art. 104 ustawy o emeryturach i rentach z FUS.
      - prawomocny wyrok kończący postępowanie w sądzie jeśli to emeryt jest stroną powodową czyli to on wniósł do SO albo on złożył apelację do SA.
      I od momentu złożenia tych dokumentów liczy się 60-io dniowy termin dla ZUS na wydanie decyzji w sprawie wypłaty zawieszonej emerytury
      Przypominam, że sądy żadnych zaświadczeń nie wydają, tylko odpisy wyroków, czyli jeśli nie było jeszcze pierwszego terminu w SO emeryt wnosi o wycofanie pozwu, a w SA jeśli nie było jeszcze rozprawy cofa apelację, W takich wypadkach sąd na posiedzeniu niejawnym postępowanie umarza i to też jest zakończenie postępowanie
      Nie dotyczy to wszystko kasacji bo wyrok SA jest już prawomocny i postępowanie się zakończyło, ZUS-u nie interesuje kasacja emeryta to nie jest postępowanie o którym mówi ustawa.
      Krzysztof

      Usuń
    4. czyli jak ja mam odpis wyroku SO z 17 pażdziernika, to go skladam do ZUS, ale ZUS od tego wyroku złozył apelację i co wtedy?

      Usuń
    5. Do wpisu z 11:03

      Jeśli ZUS złożył apelację to ty możesz co najwyżej po otrzymaniu z sądu treści apelacji wysłać pismo procesowe. Nie pozostaje ci nic innego jak czekać na sprawę w SA; chyba że ZUS wycofa apelację.Odpis wyroku z SO zatrzymujesz w swoim domowym archiwum dla potomnych.

      Usuń
    6. ZUS wycofa wszystkie apelacje.

      Usuń
    7. Anonimowy z 11:03
      Do ZUS składasz prawomocny wyrok, a wyrok SO jest nieprawomocny, Jak ustawa wejdzie w życie i byłyby problemy z tymi ZUS-owskimi apelacjami to wtedy spróbujemy narobić szumu w mediach na ten temat, ale myślę, że po dzisiejszym głosowaniu Centrala ZUS wyda wytyczne do oddziałów terenowych nakazujących wycofanie wszystkich apelacji.
      Krzysztof
      ps.
      trochę cierpliwości niech najpierw uchwalą ustawę i podpisze ją Prezydent, nie łapmy ryb przed siecią

      Usuń
    8. Oj prawda to, oj prawda.

      Usuń
    9. Dziękuję, o to mi chodziło, wygrałam w SO 17 pażdziernika , 27 listopada dostalam odpis apelacji wniesionej przez ZUS, pismo procesowe napisałam i wysłałam, teraz pozosaje czekac na ruch ZUS.Pozdrawiam. K.A

      Usuń
    10. Krzysztofie,
      Wyrok z SO uprawomocni się po 21 dniach, jeżeli nie była złożona apelacja!
      DD

      Usuń
    11. SA umarzając postępowanie odnośnie cofnięcia apelacji wydaje postanowienie o umorzeniu

      Usuń
    12. Do sądu idzie się po wyrok a nie po sprawiedliwość jak głosi stare powiedzenie!

      Usuń
  14. wczoraj miałam rozprawę w SA Rzeszów i niestety przegrałam a w SOI
    wygrałam zaległe i odsetki ale ZUS złozył apelację przegrałam bo jestem sprzed Maria z Rzeszowa







    so

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smiech na sali gorzej juz byc nie morze Tylko ustawa nas ratuje

      Usuń
    2. Mario byłaś na rozprawie?? Mówiłaś o projekcie ustawy???
      Trzeba było wziąść ze sobą wydrukowany projekt ustawy i porządek dzienny pracy komisji i chlasnąć to na stół sędziowski - może by pomogło :))))

      Usuń
    3. Niech już przestaną grzebać przy tej ustawie i nie chcą jej tak skonstruować ,że będzie ona trudna do przełknięcia dla posłów na sali sejmowej , bo nam ciągle mało i mało. Chcemy aby nam wszystko wypłacili ale nie chcemy wejść w drugi próg podatkowy. Chcemy zjeść ciastko i mieć ciastko. Tak się nie da. Lepiej jeść małą łyżeczką niż chochlą bo można się zachłysnąć. Pomysł dzielenia okresu odsetkowego kuriozalny nie ma co przedobrzać bo można się przejechać.

      Usuń
    4. Po co chlastać? Sędziowie są doskonale zorientowani, jaka jest sytuacja. O co ten śmiech na sali, w tym przypadku przegrana oznacza wygraną, bo czyste konto ze sprawami w sądzie.

      Usuń
    5. 10:59
      niektórzy, jak dostaną palec, to chcą całą rękę, no i apetyt rośnie w miarę jedzenia - stąd te zgłaszane poprawki

      Usuń
  15. Mam sprawę w SO o odsetki 23 grudnia 2013 roku i nie wiem teraz co robić: iść na rozprawę czy wycofać? jestem z tych po.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wycofać można i na początku rozprawy, bo sędzia zadaje sakramentalne pytanie: Czy podtrzymuje Pan/Pani swój wniosek

      Usuń
    2. Oczywiście, że iść; co najwyżej przegrasz i będziesz czekać na ustawę bez "wiszącej" sprawy w sądzie. A czy będziesz potem składać apelację czy nie to już dalsza sprawa.

      Usuń
  16. Po dzisiejszym posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych powstał kolejny druk sejmowy zawierający sprawozdanie, 1980-A:

    http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/0/10B873472E4999ADC1257C4000352396/%24File/1980-A.pdf

    OdpowiedzUsuń
  17. wygrasz i ZUS nie będzie składał apelacji

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy po wygranej w SA należy złożyć wniosek do ZUS o wypłatę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie składałam żadnego wniosku do ZUS . Po upływie miesiąca otrzymałam zaległą emeryturę na konto. Bo to sąd wysyła wyrok do ZUS a oni muszą zrealizować wyrok Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Tak było też w moim przypadku

      Usuń
  19. Bardzo proszę o uświadomienie mnie w sprawie dochodów z zatrudnienia oraz pobierania wcześniejszej emerytury.
    Pobieram wcześniejszą emeryturę bez rozwiazywania stosunku pracy, mam już ukończone 60 lat i nadal pracuję, huków nie zarabiam. Czy w moim przypadku też jest brane te 130% dochodu jak już osiągnełam powszechny wiek emerytalny w styczniu 2013r.Czy mogę zarobkować bez ograniczeń. Pytam z czystej ciekawości. Bardzo proszę znających się na tych przepisach o odpowiedż. Z góry dziękuję. Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez ograniczeń.
      DD

      Usuń
    2. Serdeczne dzięki za odpowiedż. Magda

      Usuń
    3. Magda13 grudnia 2013 12:02
      osiągnełam powszechny wiek emerytalny w styczniu 2013r.

      Jeżeli data urodzenia to grudzień wówczas powszechny wiek emerytalny powstał w grudniu.2-12r
      Jeżeli urodzona w styczniu to powszechny wiek emerytalny dopiero 60 +1 miesiąc,

      Usuń
  20. Po ukończeniu wieku emerytalnego pracujemy bez żadnych ograniczeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdeczne dzięki za odpowiedż. Magda

      Usuń
  21. Do Pana Krzysztofa, proszę o informacje. Jeżeli we wrześniu miałam sprawę w SO wyrok był dla mnie korzystny jeżeli chodzi o wypłatę zawieszonego świadczenia natomiast % do rozpatrzenia przez ZUS. Oczywiscie ZUS wniósł apelację co do wypłaty zawieszonego świadczenia jak równiez podniósł kwestię % uznając jako nienależne. Do dnia dzisiejszego nie otrzymałam nic z Sądu Okregowego odnośnie pozytywnego dla mnie wyroku. Otrzymałam tylko doręczenie apelacji złożonej przez ZUS. Mam pytanie jaki jest teraz mój ruch (nie Palikota) po wejściu w życie ustawy. Proszę o podpowiedź. Teresa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wejdzie w życie ustawa to złożysz wniosek. ZUS wycofa apelację i wypłaci zaległe + odsetki

      Usuń
  22. Dzięki za szybką odpowiedź. Pozdrawiam Teresa

    OdpowiedzUsuń
  23. Sejm uchwalił budżet.

    OdpowiedzUsuń
  24. Gdy Ci kot przebiegnie drogę nie myśl, że to pech.
    Kot Ci szczęście przynieść może, jeśli tylko chcesz :) H.W.

    OdpowiedzUsuń