Strony

12 czerwca 2013

Rząd odda świadczenia, odsetki już niekoniecznie

Artykuł ze strony Rzeczpospolita
Bartosz Marczuk

Resort pracy na przełomie czerwca i lipca wyśle do konsultacji projekt ustawy zakładający zwrot dorabiającym emerytom około 800 mln zł.
Emerytów, którzy nie zwolnili się z pracy i którym ZUS bezprawnie wstrzymał wypłatę świadczeń, może niepokoić najnowsze orzeczenie Sądu Okręgowego w Legnicy. Wskazał on w poniedziałek, że nie należy się im wyrównanie zaległych świadczeń. Jak ustaliliśmy jednak w resorcie pracy, rząd zamierza przygotować projekt, który da emerytom rekompensatę. Co więcej, nad takimi rozwiązaniami kończy też prace Senat.
Sąd odmawia
Legnicki sąd uznał, że emerytura należy się dopiero od ogłoszenia wyroku Trybunału Konstytucyjnego. To jedno z pierwszych orzeczeń dotyczących skutków wyroku TK z 13 listopada 2012 r. (sygn. K 2/12). Uznał wtedy, że art. 28 w związku z art. 6 ustawy z 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (DzU nr 257, poz. 1726) jest niezgodny z ustawą zasadniczą. Sprawa dotyczy emerytów, którzy najpierw (od 8 stycznia 2009 r.) mogli otrzymywać świadczenie z ZUS bez konieczności rozwiązania stosunku pracy, a następnie prawo to im zostało odebrane (od stycznia 2011 r.) i do końca września 2011 r. mieli wybrać: etat lub świadczenie.
Po wejściu w życie wyroku TK (od 22 listopada 2012 r.) osoby, które wystąpiły do ZUS, a wcześniej wybrały etat zamiast emerytury, miały odwieszane świadczenia. ZUS podejmował jednak ich wypłatę od daty wejścia w życie orzeczenia TK. Nie było wiadomo, co z wypłatami za okres październik 2011 r. – listopad 2012 r., i to właśnie tego okresu dotyczy wyrok legnickiego sądu.
Mimo tego wyroku rząd nie wycofuje się z naprawienia szkody, jaką wyrządził emerytom. Sprawa dotyczy ok. 30 tys. osób.

Dwa projekty

– Pracujemy nad projektem ustawy, która da emerytom prawo do zwrotu świadczeń – mówi Marek Bucior, wiceminister pracy i polityki społecznej. – Wyjdzie do konsultacji na przełomie czerwca i lipca, wymaga sporo pracy.
Nie jest jeszcze znany ostateczny koszt dla budżetu, ale z szacunków ZUS wynika, że może to być ok. 800 mln zł. Ministerstwo przewiduje zwrot nominalnej części świadczenia, odsetki za niesłuszne jego wstrzymanie, w dobie trudnej sytuacji budżetu, mogą się w projekcie nie pojawić.
Emerytów nie do końca zadowala ta informacja.
– Skazuje się nas na dochodzenie oczywistych praw w sądach, rząd, zwlekając z rozwiązaniem tego problemu, musi zdawać sobie sprawę, że wiele osób nie doczeka zwrotu – mówi pan Marek z Warszawy.
Pocieszeniem dla emerytów może być fakt, że nad odpowiednimi zmianami pracuje też Senat.
– Przygotowaliśmy już projekt ustawy – mówi senator Piotr Zientarski, przewodniczący Komisji Ustawodawczej. Senatorowie wysłali ją do konsultacji resortu pracy, ale nie mają odpowiedzi. Oczekuję, że otrzymamy ją w ciągu dwóch tygodni. Nawet gdyby nie nadeszła, kieruję projekt do pierwszego czytania – zapewnia senator.
Projekt przewiduje zwrot świadczeń nominalnych, co do odsetek nie zapadła decyzja, wciąż trwają konsultacje.


62 komentarze:

  1. Wiadomość dobra, pozdrawiam Zosia

    OdpowiedzUsuń
  2. Nareszcie ktoś mądry poszedł po rozum do głowy, że nie można tak traktować emerytów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobra wiadomość!!! Jestem w stanie machnąć ręką (ile to będzie 1500 - 2000 zł) na należne odsetki byle tylko zwrot zaległych nastąpił jak najszybciej. Mogę szczerze je poświęcić w imię zasady coś za coś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz racji odsetki za rok zaległości są wysokie, tym bardziej że wszystko drożeje i pieniądze tracą na wartości. A może zaległe też sobie opuścisz w imię zasady, że ZUS biednieje?

      Usuń
    2. a ZUS straszy,że emeryt jak przegra kasacje to zwraca pieniądze,plus bardzo duże odsetki i znowu prawo działa w jedna stronę,nieładnie

      Usuń
    3. a ile wyjdą wam odsetki? piszcie kwoty i od ilu

      Usuń
    4. Odsetek nie wolno odpuszczać - ponieważ one "są nierozelwalnie związane z wypłatą zaległej emerytury " - z uzasadnienia wyroku SO.
      Mamy kretów na blogu- rzeczników ZUS-u?

      Usuń
    5. ZUS czyt. rząd ciągle nas straszy i łupi, ale róbmy swoje.

      Usuń
  4. Gdybym to ja zalegała ZUS-owi z zapłatą, to odsetki za tak długi okres ściągneliby je w pierwszej kolejności i dlatego nie należy odpuszczać. A ten wyrok, to jeden z wielu i niektóre sądy zasądzają odsetki.
    Musimy walczyć dalej, bo droga tych projektów jeszcze daleka i niepewna. Ten rząd co innego mówi, a co innego robi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DOKŁADNIE! Niestety, jak słucham wypowiedzi przedstawicieli rządu, to jak wszyscy widzą słońce, oni mówią księżyc, wszyscy widzą jak jest, ministry są zadowoleni z siebie, jak jest dobrze! Chyba tylko im!!! i znajomym królika.... Urban przy nich, to pikuś, oni to dopiero mistrzowie zakłamania i obłudy! Dlatego pilnujmy terminów, róbmy swoje. Rząd obieca wszystko wszystkim, da premie sobie, nam podniesie podatki:). Szkoda,że nikt na razie nie pisze o kosztach rozpraw sądowych, odsetek za zwłokę zawinioną przez upór rządzących (od początku wiadomo było, że ustawa jest niekonstytucyjna w odniesieniu do nas) i przeciąganie rozstrzygnięcia. Przecież można było bez tych kosztownych korowodów decyzją ZUS oddać od razu to, co decyzją ZUS zwieszono! Ale rząd liczył na nasze zniechęcenie, zmęczenie, bezradność..., i pewnie trochę na ukradzionych najbiedniejszym zarobił, ale więcej straci na oddawaniu tym, co walczą! A teraz, to nawet jak oddadzą, to można państwo skarżyć za przewlekłe prowadzenie spraw, poniżanie, wyroki niezgodne z prawem! Podatnicy zapłacą! Najwyżej podniesie się im podatki(niskodochodowym, bo przecież nie można zabierać najcenniejszym obywatelom, najcenniejszy=najwyżej opłacany). Szkoda gadać! Ale przebrali miarkę nieuczciwości i teraz ani grosza nie odpuszczajmy!

      Usuń
    2. Popieram i proszę zawieszonych robić swoje, pilnować terminów, PO-PSL nie można wierzyć, a MEDIA są na ich garnuszku i KŁAMIĄ, MIESZAJĄ....

      Usuń
    3. A liczba emerytów zmniejsza się


      http://wyborcza.biz/biznes/1,100969,14034203,ZUS__w_kwietniu_spadla_liczba_emerytow_i_rencistow.html

      polecam link pewnie rządzący na to liczą i przeciągają w czasie i odbijają piłeczkę, a jeżeli chodzi o Urbana jak pisze anonim 9;32 tylko w jego art były sygnalizowane przekręty i afery, czasami słownictwo wulgarne, ale słownictwo naszych parlamentarzystów i nie tylko pozostawia wiele do życzenia pozdrawiam

      Usuń
  5. Bardzo proszę osoby ,które miały już sprawy o zaległe w Sądzie Okręgowym w Zielonej Górze o krótką informację i wyniki /na blogu cisza /pozdrawiam emerytka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja szukam bratniej zawieszonej duszy ze Skierniewic! Na pewno jest nas więcej!

      Usuń
  6. błysnęła iskierka nadziei. Tylko to do końca nie brzmi tak jak bym chciała, ponieważ znów jest zapis,że " emeryci, którzy wybrali pracę" niby nic,a jednak już taki temat gdzieś się przewijał. Mam nadzieję,że tak nie będzie, ale jak Pani Maria napisała, że Rząd co innego mówi,co innego robi etc.A jeśli chodzi o odsetki? najpierw niech wypłacą zaległe, a o odsetki powinniśmy walczyć. jak wyjdzie jakaś decyzja czy to w formie ustawy czy jakiś inny"bubel" to wtedy może być podstawa do sądu. Na pewno znów będą przepychanki ale już coś się zacznie dziać przynajmniej w zwrocie zaległych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odsetki wychodzą przy wypłatach zaległych (które już są) i jest tylko 2 tygodnie na kolejne odwołanie do SO za pośrednictwem ZUS i NIE PRZEGAPIAJCIE TEGO. Nie ma jeszcze wzoru dot. tego odwołania na blogu, ale wierzę, że wkrótce się pojawi.

      Usuń
    2. BŁAGAM !!!!
      Nie piszcie już "ci sprzed" "ci po" , "ci co jeszcze pracują" "ci co już nie pracują" itp. bo SAMI PAŃSTWO DAJECIE TEMATY DO DYSKUSJI w mediach - i nie tylkO!!!.
      Sami PODKREŚLACIE TE PODZIAŁY , SAMI JE ROZTRZĄSACIE...
      BLOG JEST POPULARNY I....LICHO NIE ŚPI!!!!
      Coraz bardziej zastanawiam się czy to właśnie nie takim wypowiedziom na tym blogu zawdzięczamy że ci co chcą czytać tego bloga / czyli różne ANONIMY / nie przenieśli ztąd tych "podziałó".
      Był okres co na blogu w każdym wpisie było o tych podziałach...no i wywołaliście wilka z lasu...
      Teraz p.Rena renata już zaczyna bzdużenie o ew.przyznawaniu rekompensaty "wybrańcom"...
      Jeszcze nawet się nic nie ukazało /nawet w zarysie / a wy już wybiegacie przed szereg...
      Mam odruch wymiotny na samą myśl...
      Emerytka "Po"

      Usuń
    3. To lepij chować głowę w piasek i udawać "zieloną wyspę"? Ja jednak wolę prawdę, choć bolesną, ale prawdę i potencjalne zagrożenia - wtedy mamy szansę przygotować się do boju, a nie udawać i siedzieć cicho, a nuż władza będzie litościwa i nam odpuści.Będą wymyślać różne przeszkody i na to musimy się przygotować i pomagać sobie wzajemnie - STOWARZYSZENIE.

      Usuń
  7. Czekam na zalegle pieniadze. Senatorom przesylam buziaki. Kobieta z grypy szczegolnie uprzywilejowanej przez państwo -pracujaca emerytka ze Szczecina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też czekam - sprawa w SA wwwwwwww maju, wygrana. Odsetek nie odpuszczę.

      Usuń
  8. Jeszcze mam obawy co do zwrotu"rekompensaty", zamiast zwrot bezprawnie odebranych pieniędzy... Cała Polska słyszy, czyta, jak to rząd i senat pracuje, aby tym pazernym emerytom dać rekompensaty, a potem, już bez nagłaśniania, dadzą jakieś śmieszne rekompensaty, zamiast uczciwego zwrotu zagarniętych pieniędzy + odsetki. Jak ze wszystkimi grupami, głośno o przywilejach, a ci których to dotyczy na oczy nie zobaczyli nigdy tego, o czym w mediach głośno, że mają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego nie ufajmy i patrzmy na ręce rządzącym, nie co mówią, ale co robią. Odsetki też nam się należą. ZAWIESZENI z Warszawy i okolic zgłaszajcie się do ADMINKI i załóżmy to STOWARZYSZENIE, jest tak wiele spraw - nawet wysłanie protestu- inaczej jak robi to tysiące osób w pojedynkę, a inaczej gdy zrobi to STOWARZYSZENIE. Bardzo was proszę.

      Usuń
  9. Jest nowa zakładka przegrani w SA proszę się wpisywać

    OdpowiedzUsuń
  10. czy ktoś mógłby mi napisać ile wyniosłyby odsetki od mojej kwoty 33 tys zł za ten okres powiedzmy 20 miesięcy zawieszenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skorzystaj z kalkulatora odsetek, np. pod tym linkiem.

      http://www.bankier.pl/firma/podatki/narzedzia/kal_podatkowy/?gclid=CKr7v4aZ3rcCFQTA3godLmwAqQ

      Wpisujesz kwotę oraz datę od... do... i uzyskujesz wynik. Przy podanej przez ciebie kwocie wychodzi całkiem niezła sumka, ponieważ odsetki ustawowe wynoszą 13%.

      Usuń
    2. Dziękuje bardzo za informację i linka. Odsetki faktycznie stanowią dużą część, np od 35 tys zł, data od 1 października 2011 do 1 lipca 2013 obecnie to już same odsetki to 8 tys. zł, więc jest o co walczyć. Zresztą to nam się należy prawnie!

      Usuń
  11. Są kalkulatory do obliczania odsetek ustawowych ( poszukać w googlach ). Trzeba wpisać kwotę roszczenia za każdy miesiąc od 1 października 2011 r., kalkulator poda odsetki, ale też kwotę łączną za każdy m-c wraz z odsetkami.
    Potem podsumować wszystkie miesiące. Niedawno odsetki ustawowe wynosiły 13%. Kalkulator ma to ustawione na bieżąco.
    Pozdrawiam
    Daniela

    OdpowiedzUsuń
  12. Krótko mówiąc, RÓBMY SWOJE. tak jak to robimy dotąd.
    Pamiętajcie o terminach.
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  13. A co tu dzielić skórę na niedźwiedziu. Może i będzie jakaś ustawa. A kogo łaskawy ustawodawca zechce uczynić jej beneficjentem - kto to wie? Może znowu tylko tych, co "po", a tych co "przed" - już nie? Czy znowu będą niejasności, niedomówienia, niesprawiedliwości i inny ferment? Krótko mówiąc: "pażywiom - uwidim" - jak mawiają górale z Uralu ;D
    Póki co czekam na rozprawę apelacyjną w... Gdańsku :///. ZUS-owi nie spodobał się wyrok mojego SO ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy chodziło o wygraną w SO Bydgoszcz?
      Proszę dać znać kiedy ta rozprawa w SA Gdańsk, to mogłybyśmy się spotkać.
      Pozdrawiam
      Daniela

      Usuń
  14. SPRZED I PO - to nie my dzielimy. Wyniki sądów, w tym Sądu Apelacyjnego w Gdańsku niekorzystny dla mnie, bo jestem sprzed (2007 r.).
    Odsetki - nie wolno ich odpuszczać! To jest nasza własność i po otrzymaniu możemy je komuś darować, np. hospicjom... Ale to my będziemy decydować. H.W.

    OdpowiedzUsuń
  15. Odsetki!!! Zgodnie z wyrokiem sądowym w Poznaniu, organ rentowy został zobowiazany do wypłaty zaległej emerytury bez odsetek.
    Jak walczyć o odsetki, Czy odwołać od wyroku w przepisowym terminie,czy mogę to zrobić poźniej w dowolnym momencie.
    Będe wdzięczna za podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy sąd nie zostawił odsetek do decyzji ZUS?" Mnie SO przyznał odsetki, ale SA (odwoływał się ZUS) odsetki zostawił do decyzji ZUS i czekam.

      Usuń
  16. Ludziska!!! Wam już całkiem na móżg upadło!!!! jeszcze nie macie wypłaconych - czyli "w kieszeni" lub " na koncie' zaległych emerytur a wy już myślicie o odsetkach.. OPANUJCIE SIĘ!!!!!
    jAK CZYTAM TAKIE WPISY TO czasem myślę żeby nikomu nic nie wypłacili, aby wszyscy przegrali w sądach - to by była kara za pazerność !!!
    Boże, oświeć ich.....
    Maryjka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę z tą pazernością przesadziłaś. Dlaczego nie mam mieć prawa do odsetek. ZUS bardzo skrupulatnie liczy swoje odsetki. Niech teraz policzy je w drugą stronę. Pozdrawiam Jaga

      Usuń
    2. Maryjko, nie mieszaj Boga do ustawowych odsetek :)))
      I napisz, czy ty też walczysz o zwrot emerytury, czy tylko obserwujesz bloga i "z troską" doradzasz?

      Usuń
    3. ktoś podszywa się pod mojego e-mail,widać,że czytane są blogi,to chyba dobrze,źle,jeżeli wykorzystywane są w innym celu M

      Usuń
    4. Maryjko kipisz zazdrością - wyhamuj. Odsetki są nierozerwalną częścią zaległych emerytur. Nie byłoby tego tematu, gdyby ZUS działał zgodnie z prawem i wypłacał je wraz z zaległą emeryturą, a tu o wszystko trzeba walczyć, bo ZUS nas chce oskubać na każdym kroku - za nasze pieniądze ich prawnicy WYMYŚLAJĄ coraz to coś nowego. My się jednak nie damy- oskubali nieżle rocznik 1953.

      Usuń
    5. To może ten tekst coś rozjaśni w kwestii odsetek: http://kadry.infor.pl/kadry/ubezpieczenia/emerytury_i_renty/artykuly/670731,zus_placi_odsetki_za_opoznienie_w_wyplacie.html#
      Przecież w naszej sprawie ZUS sam z siebie nie zawalił sprawy ( w sensie niewłaściwej interpretacji przepisów, błędów proceduralnych czy zwykłego niedotrzymania terminów), ale był tylko wykonawcą obowiązującego przepisu ustawy.
      No, ale każdy i tak zrobi jak będzie uważał.

      Usuń
    6. Podzielam zdanie Maryjki WYHAMUJCIE Z ODSETKAMI

      Usuń
    7. to zrezygnuj ze wszystkiego i badź jak Maryjka, głupie babska, chyba elektorat PIS, to trzeba było w 2011 ruszyć d... i wnosić do sądu

      Usuń
    8. Anonim - 14:22
      Nie mieszaj tu polityki, a poza tym wg ciebie "głupie babska" ( abstrahując od ich podejścia do spraw odsetek ),to elektorat PIS? Skąd ten naiwny wniosek? Ty chyba jesteś zwolennikiem tego złodziejskiego układu, który zawłaszczył nabyte zgodnie z prawem emerytury, o odzyskanie których teraz musimy z wielkim poświęceniem walczyć. W takim razie czego tutaj szukasz, jesteś prowokatorem politycznym?
      Podejrzewam również o prowokację anonimów z 12:41 i 14:02

      Usuń
    9. Najgorsza cecha zachlannosc,mozna sie zaksztusic i nie docczekac, a lisek juz w ogrodku, juz... gaska w piekarniku,a tu pierdut! kosc w gardle i "kapota".Pozdrawiam wszystkich i tych za i tych przeciw Maryji.Krzysztf - chyle czolo. kich.

      Usuń
    10. ZUS jest naszym płatnikiem - działa w imieniu Skarbu Państwa. MY mamy rozliczać się z ZUS, a z kolei ZUS niech domaga się tego zwrotu od Skarbu Państwa - co nas to obchodzi- jeżeli ZUS czuje się poszkodowany niech pozywa SP, a nie próbuje to przerzucić na emerytów - czy mam rację i na jaki przepis się powołać ?

      Usuń
    11. Ludzie nie obrażajcie siw wzajemnie,ktoś znowu chce nas skłócić, po dzisiejszych dobrych prognozach, co ktoś ? ma do PIS- pamiętamy i pamiętać będziemy komu zawdzięczamy ,że mamy o co walczyć,kto utorował drogę, proszę nie dajcie podpuszczać się,boże ktoś mąci,to jest pewne

      Usuń
    12. zrobiłam błąd,ma być bo,że ktoś mąci
      a jak znam mętalność niektórych osób,zaraz to wyśmieją

      Usuń
    13. Ta "Maryjka" to szpicel. Żaden zawieszony emeryt takich głupot by nie pisał. Pomijać takich popaprańców. Ja już oczekuję na rozprawę o odsetki. Nie interesuje mnie kto zawinił, niech ZUS sobie dochodzi zwrotu od kogo tylko chce, to mnie nie interesuje, ja wiem , że odsetki mi się należą. Jak otrzymam te odsetki , to upiję się po tej ciężkiej drodze cierniowej od pażdziernika 2011r., bo od tej pory cały czas walczę ale mam już sukcesy i wcale nie przejmuję się tym , że ZUS złożył skargę kasacyjną. Pozdrawiam wszystkich . Walczyć do końca, wszyscy.

      Usuń
    14. Słuszny wpis!! nikt nie przestaje walczyc!! . Wszyscy znaja wytyczona droge i spokojnie idą. Nie spoczniemy dopóki swojego nia dostaniemy!!!!

      Usuń
    15. Popieram, też chciałabym złożyć odwołanie do sądu o odsetki, tylko nie wiem na jaki przepisy się powołać. Bardzo proszę o wzór odwołania. Z góry dziękuję

      Usuń
  17. Myślę,że nie czas żałować róż gdy płonie las, ZM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, czemu taka wiernopoddańcza postawa w sprawie odsetek?

      Usuń
  18. Witam! Ja wniosłam do SO Kraków skarge o wznowienie postepowania. Sprawe mam wyznaczona na 17 pazdziernika. dzisiaj otrzymalam z Sądu odpowiedż organu rentowego na w/wym skargę, ktory wnosi o oddalenie mojej skargi /chodzi o zalegle, biezące wznowił sam, najpierw mnie odeslał do sądu, a potem nagle pojawily sie pieniądze na koncie/Mam 14 dni do ustosunkowania się do wniosku ZUS. Krystyna

    OdpowiedzUsuń
  19. Napiszcie jeszcze,że zrzekamy się odsetek na rzecz posłów i senatorów,żeby sobie mogli przyznać większe premie za "wspaniałą pracę",a będzie to już wspaniałe podsumowanie emeryckiej głupoty, niektórych na tym blogu.
    KK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czym się różnisz od posłów i senatorów? Tobie się nalezy, im też. Wszystko zgodnie z prawem, na wszystko są odpowiednie ustawy. A czy to jest sprawiedliwe to już inna sprawa.
      Poza tym zgodnie z przysłowiem " nie gryź ręki która Cię karmi". Przecież to posłowie i senatorowie uchwalili w 2009 roku ustawę o pobieraniu emerytury bez zwalniania się z pracy. To senatorowie PIS zgłosili do TK zawieszenie emerytur.

      Usuń
  20. Widzę że mój wpis wszystkich rozindyczył. Nie było to absolutnie moją intencją - jesteście już tak zakręceni że nie czytacie ze zrozumieniem tylko TO CO CHCECIE CZYTAC!.
    A to już robi się chore.
    Odpowiadam : jestem "oskubany" rocznik 1953 , dalej pracuję, jestem po SO - no i co z tego??
    Wkurzyło mnie tylko to że JESZCZE NIKT NIE DOSTAŁ ZALEGŁYCH a już zaczyna się "walka" o odsetki!!
    Jacy to jesteście "bohaterowie" i do tego "waleczni" - niestety tylko zza monitora komputera.
    Propozycja powołania STOWARZYSZENIA umarła śmiercią naturalną - nie było zbytniego odzewu jak dobrze pamiętam.
    ..dlatego napisałam abyście wszyscy wyhamowali w swoich żądaniach - najpierw chcę wygrać zaległe a potem resztę..
    Nie jestem żadnym szpiclem ani moherem jednak chcę trzeźwo patrzyć na realia a nie marzyć o gruszkach na wierzbie.
    Maryjka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Maryjki !
      Już sporo osób odzyskało zaległe, bo takie mieli orzeczenia sądów apelacyjnych i to właśnie te osoby występują o wypłacenie również odsetek, powtarzając całą procedurę zusowsko-sądową.
      Wydaje mi się, że nawoływanie do "odpuszczenia" sobie odsetek, mija się z celem. Każdy postąpi tak jak uważa. Znam wiele osób, które nie występowały o wypłacenie nawet zaległych świadczeń, odpuściły sobie i to jest ich suwerenna decyzja, nam nic do tego.
      MM1

      Usuń
    2. Ja akurat wierzę, że nie jesteś ani prowokatorem ani innym szpiclem. Obawiam się tylko, że Twoje wyjaśnienia mogą być odebrane przez obecnych tu tropicieli spisków jako potwierdzenie maksymy, wedle której "tłumaczą się tylko winni". Jak nie kijem go, to pałką...

      Usuń
  21. Warto byłoby poznać projekty ustawy senackiej i ministerialnej, o których mowa w cytowanym wyżej artykule. Nie mogę ich znaleźć. Proszę o linki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to trzeba uzbroić się w cierpliwość i sprawdzać co jakiś czas. Żadnych linków się nie znajdzie, bo takowe projekty na dzień dzisiejszy nie wiszą ani na stronie Senatu ani MPiPS (nawet po dogłębnym ich rozłożeniu na czynniki pierwsze:prace komisji/inicjatywy ustawodawcze, itp., itd.).

      Usuń
  22. Ja osobiście nie będę dochodzić odsetek pod warunkiem, że dostanę zaległą kwotę. Będzie to dla mnie bardzo dobra wiadomość. Pozdrawiam wszystkich zaległych . Elżbieta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Xenefont o/Olsztyn14 czerwca 2013 00:59

      Elu...musisz zdecydować.Ostatecznie...jutro!!!

      Usuń
  23. Legnickich, i innych, sędziów uznających, że wyrok TK działa od dnia ogłoszenia chciałbym zapytać: Jeśli w poniedziałek urosłoby im na zadku cóś, co jednoznacznie wyglądało na czyraka, ale do lekarza poszli dopiero w piątek i w piętek lekarz orzekł "urzędowo" , że to czyrak, to zdaniem (niedo)uczonych sędziów czyraka na d. mieli od poniedziałku, czy od piątku?! Przecież przepis, na podstawie którego wstrzymywano emerytom wypłatę świadczeń był od chwili jego uchwalenia niekonstytucyjnym czyrakiem. TK tylko urzędowo potwierdził, że to czyrak!!!

    OdpowiedzUsuń