Strony

19 grudnia 2012

Art.135 ustawy emerytalnej

Otrzymałam ostatnio od Państwa kilka wiadomości o szybkim wznowieniu wypłat emerytur ale tylko tym osobom,  które nie odwoływały się do sądu. 
Osoby,  które miały sprawy w sądach, muszą wnosić skargę do sądu o  wznowienie wypłat. 
Osoby, które już wniosły skargę o wznowienie postępowania, cierpliwie czekają na rozprawę.
Poza tym składajmy wnioski w trybie art. 135 ustęp 1 ustawy emerytalnej. Wnioski w trybie kpa /art.145/ ZUS będzie oddalał do postępowania sądowego, czego z wnioskiem z ustawy emerytalnej zrobić nie może.


115 komentarzy:

  1. Ale to jak do informacji podanej wyżej ma się komunikat ZUS-u z podanym art.145a?:
    "Osoby, które przeszły na emeryturę przed 1 stycznia 2011 r. i którym - z powodu kontynuowania zatrudnienia podjętego przed przejściem na emeryturę - ZUS zawiesił wypłatę emerytury od 1 października 2011 r. mogą - w terminie do 24 grudnia 2012 r. - zgłosić w najbliższej placówce ZUS wniosek o wznowienie postępowania w oparciu o art. 145a kodeksu postępowania administracyjnego."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie "o wznowienie postępowania ' ZUS je wznawia i ponieważ w tej sprawie toczy się postępowanie w Sądzie odsyła do Sądu. Niestety pierwszy artykuł w Gazecie prawnej i opinie prawników co robić dalej spowodował, że wszyscy szli tak wyznaczoną drogą, a nie znalazł się nikt kto wskazałby nam tę inną prostszą drogę
      Krzysztof

      Usuń
    2. Proszę mnie poprawić jeśli źle wnioskuję:
      wnioski do ZUS-u w trybie art.135 ust.1 ustawy emerytalnej powinny składać osoby, które odwoływały się do sądu bo "ZUS będzie oddalał do postępowania sądowego, czego z wnioskiem z ustawy emerytalnej zrobić nie może"
      natomiast osoby nie odwołujące się do sądu powinny złożyć wnioski w trybie art.145a kpa ???

      Usuń
  2. autorka bloga tylko jątrzy. Wpierw, że nie można wszystkiego napisać w jednym wniosku a teraz ten post, nie wiadomo o co chodzi.
    Adam Fedak, Warszawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w czym jest to jątrzenie? Cały czas dzieje się coś nowego sytuacja jest dynamiczna, zmienia się ciągle czegoś nowego się dowiadujemy. Nie ma drogi postępowania, którą wszystkim można by było podać jak na tacy. Wniosek w trybie artykułu 145a kpa był prawidłowy, ale powoduje to, to że ZUS wznawia postępowanie dotyczące decyzji zawieszającej z 2011 roku. Jeśli emeryt nie odwoływał się do Sądu, ZUS powinien wznowić wypłaty, a jak się odwoływał to ZUS odsyła go do Sądu (i jest to zgodna z prawem) co może skutkować tym że na wypłatę czegokolwiek będzie czekał jeszcze kilka miesięcy lub dłużej aż Sąd wyda wyrok. Natomiast wniosek w trybie art 135 ust 1 ustawy emerytalnej nie daje ZUS-owi wiele swobody, musi wydać decyzje o wznowieniu wypłat emerytury,a przecież w świetle wyroku TK nie może to być decyzja odmowna. W tej sytuacji w Sądzie będzie rozstrzygana jedynie sprawa zaległych świadczeń. Czy to jest już jasne?
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
    2. Podziwiam Pan za zrozumienie i spokój . To prawda i dziękuję za wszystkie rady. Myślę , że jak tu jesteśmy powinniśmy kiedyś to uczcić i spotkać. Jak już wzyscy przejdziemy przez sądy, ale to chyba potrwa długo. Ja ciągle mam wątpliwości dziś COT ZUS poinformował mnie , że wyrok dotyczy tylko tych , którzy pierwszy raz otrzymali decyzję o przyznaniu emerytury w 2009 roku. Tak mnie panie wkurzyły , że zapisałam godzinę rozmowy i nazwiska bo były dwie, pierwsza oczywiście się motała strasznie druga trochę lepiej ale też nic się nie dowiedziałam . pozdrawiam Ela

      Usuń
    3. do Anonima z 21:02
      Osoby które się nie odwoływały mogły złożyć wniosek w trybie kpa, a jeśli do tej pory tego nie zrobiły to mogą obecnie złożyć zarówno w trybie kpa jak i ustawy emerytalnej (do wyboru) ich ZUS nie odeśle do Sądu bo nie ma jak
      Krzysztof

      Usuń
    4. Do Pani Eli
      proszę wysłać do COT ZUS maila z pytaniem (ze strony głównej ZUS-u)Jak dostanie Pani odpowiedź na maila proszę wrzucić na blog (będzie tam nazwisko osoby odpowiadającej) Wygląda na to, że w ZUS znów zmienia się linia postępowania. Tak pisałem sytuacja jest dynamiczna, ale proszę być dobrej myśli, wyroki Sądów Apelacyjnych mówią coś wręcz przeciwnego niż Pani powiedzieli w ZUS
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
    5. DO PANI ELI "Podziwiam Pan za zrozumienie i spokój . To prawda i dziękuję za wszystkie rady. Myślę , że jak tu jesteśmy powinniśmy kiedyś to uczcić i spotkać. Jak już wzyscy przejdziemy przez sądy, ale to chyba potrwa długo. Ja ciągle mam wątpliwości dziś COT ZUS poinformował mnie , że wyrok dotyczy tylko tych , którzy pierwszy raz otrzymali decyzję o przyznaniu emerytury w 2009 roku. Tak mnie panie wkurzyły , że zapisałam godzinę rozmowy i nazwiska bo były dwie, pierwsza oczywiście się motała strasznie druga trochę lepiej ale też nic się nie dowiedziałam . pozdrawiam Ela" TO JA PODZIWIAM DETERMINACJĘ I UPÓR Z JAKIM WYDZWANIA PANI I PISZE DO COT ZUS...ZAMIAST SŁUCHAĆ I CZYTAĆ TYCH SAMYCH WYPOWIEDZI NAPISZE PANI DO MINISTERSTWA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ Z PROŚBĄ O WYTYCZNE W SWOJEJ SPRAWIE.

      Usuń
  3. Ja to chyba nic nie dostanę bo powołałam się tylko na wyrok TK ?
    Z

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kobitko !!
      Podaj jaka jest Twoja sytuacja. Czy się odwoływałaś do Sądu po zawieszeniu emerytury, czy nie? W jakim trybie złożyłaś wniosek do ZUS o wznowienie emerytury, czy tylko o wznowienie czy też o wypłatę zaległych? Bez tego nie jestem w stanie nic pomóc
      Krzysztof

      Usuń
  4. Jak należy rozumieć informacje "Wnioski w trybie art 145 a ZUS będzie oddalał do postępowania sądowego,czego z wnioskiem z ustawy emerytalnej zrobić nie może " Czy to znaczy .że złożony wniosek w trybie art 145 a jest zły i należy złożyć wniosek w trybie innego artykułu tylko jakiego. Skąd pochodzi taka informacja czy jest wiarygodna ? Skoro ZUS informował ,że należy składać wnioski w trybie art 145a ,o co tu chodzi ?

    OdpowiedzUsuń
  5. czy mamy rozumieć, w zwiazku tematem bloga, że zaczęły się wypłaty wcześniej zawieszonych emerytur ? Można wiedzieć w jakim mieście. może ktoś zechce sie pochwalić ?
    JS

    OdpowiedzUsuń
  6. "Otrzymałam ostatnio od Państwa kilka wiadomości o szybkim wznowieniu wypłat emerytur ale tylko tym osobom, które nie odwoływały się do sądu." - co to znaczy ?
    JS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy rzeczywiście ktoś ma już wznowiona wypłatę emerytury, czy to jakaś pomyłka? Ewa

      Usuń
    2. Dostałam wiele informacji o tym, że ZUS ma już wytyczne co do bieżących wypłat - tzn że jeszcze w grudniu ma zacząć je wypłacać.
      Jako takiej wypłaconej emerytury jeszcze nie ma. Jak tylko dostanę taką informację podzielę się nią z Państwem.

      Panie Krzysztofie - za każdym razem prze telefon mam to Panu powiedzieć - JEST PAN WIELKI :)
      Dziękuję.

      Usuń
  7. Panie Krzysztofie proszę o radę.Odwoływałam się do sądu Okręgowego.Postępowanie zostało zawieszone na mój wniosek do czasu wydania wyroku prze TK. 27 listopada 2012 złożyłam 2 wnioski o wznowienie wypłaty, a drugi o wypłatę zaległych wraz z odsetkami, powołując się na wyrok TK. 17.12.2012 otrzymałam odpowiedz z ZUS ,że termin wydania decyzji ulega przesunięciu z uwagi na postępowanie sądowe. Z tego wynika, że dla mnie pozostaje teraz tylko droga sądowa tzn wniosek do sadu o wznowienie postępowania. Nie wiem czy, prawidłowo rozumuję.
    Pozdrawiam Janina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie , trzeba złożyć wniosek w trybie art 135 ust 1 ustawy emerytalnej to ZUS powinien wypłacać na bieżąco, za zaległe czekamy do wyroku Sądu
      Krzysztof

      Usuń
    2. Panie Krzysztofie bardzo dziękuję
      Janina

      Usuń
  8. P. Krzysztofie-prosze o scisla odpowiedz Annonimowego z 21.02. na pierwszy akapit wpisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę uprzejmie
      Jeśli było odwołanie do Sądu od decyzji zawieszającej, to niezależnie czy sprawa jest w Okręgowym czy w Apelacji wniosek o wznowienie wypłaty złożony w trybie kpa ZUS odeśle i każe zwrócić się do Sądu, więc na pieniądze trzeba by czekać do zakończenia sprawy sądowej. Dlatego taka osoba powinna złożyć wniosek w trybie art 135 ust 1 ustawy emerytalnej, tego ZUS nie może odesłać do Sądu i powinien wznowić wypłaty na bieżąco, a na zaległe od 1.10.2011 trzeba będzie niestety czekać do zakończenia sprawy w Sądzie
      Krzysztof

      Usuń
  9. To ja też do Pana Krzysztofa. Czekam na termin apelacji. Do ZUS wysłałam wniosek o wypłatę emerytury na bieżąco i wypłatę zaległości z odsetkami (osobne wnioski), powołując się jedynie na wyrok TK? Co mam robić dalej? Sądzę, że tylko czekać, ale czy na pewno?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, składać wniosek o wznowienie wypłaty w trybie art 135 ust.1 ustawy emerytalnej, ZUS powinien zacząć wypłacać na bieżąco, na zaległe poczekamy do wyroku
      Sądu (poczekamy - razem, bo w identycznej sytuacji jest moja żona)
      Krzysztof

      Usuń
    2. To znaczy, że poprzenie pisma, powołujące się tylko na wyrok TK są złe? I koniecznie muszę ponowić w trybie art. 135 ut. 1 ustawy emerytalnej?

      Usuń
    3. Do Anonima z 22:44
      Wszystko zależy od Pani/Pana sytuacji. Jeśli nie było odwołania do Sądu to każdy już złożony wniosek jest dobry. Ale jeśli było odwołanie to jak się dowiedzieliśmy i w ZUS i z wpisów koleżanek i kolegów na blogu, wnioski złożone w trybie kpa ZUS odeśle i każe ze wszystkim zwracać się do Sądu, no i nie wznowi wypłaty na bieżąco tylko trzeba będzie czekać do wyroku Sądu. Osoby w takiej sytuacji powinny złożyć wniosek w trybie art 135 ust 1 ustawy emerytalnej ZUS powinien im zacząć wypłacać na bieżąco, natomiast na zażegłeś os 1.10.2011 czekają do wyroku Sądu, ale tłumaczyłem to już chyba z 10 razy, bardzo proszę czytać odpowiedzi do innych postów, nie jestem w stanie każdemu odpowiadać
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
    4. Przepraszam, wiem że to ciężko. Może jeszcze jakaś osoba kompetentna Pana wyręczy, pomoże. Ale chciałabym dobrze zrozumieć. Czekam na apelację i czy w tej sytuacji mam składać wniosek w trybie art. 135 ust. 1 ustawy emerytalnej?

      Usuń
    5. do Anonima z 23:07
      Tak, moim zdaniem składać, inaczej na bieżące i zaległe trzeba będzie czekać do wyroku a tak ZUS powinien wznowić na bieżąco. Pisałem już wyżej w takiej samej sytuacji jest moja żona
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
    6. Czy nie umiecie czytać? MK.

      Usuń
    7. Pięknie dziękuję :)

      Usuń
  10. Panie Krzysztofie zwracam się z prośbą o radę.Moja sytuacja wygląda następująco:nie zwracałam się do sądu,złożyłam jeden wniosek wspólny wniosek 5.12.2012 r o " wypłatę świadczeń zaległych i wznowienie wypłaty zawieszonych świadczeń",był taki wzór na blogu pani adminki,do tej pory z ZUS-u nie otrzymałam odpowiedzi.Czy należy złożyć osobne wnioski o wznowienie wypłaty zawieszonych świadczeń i wypłatę świadczeń zaległych? Mam straszny mętlik po tych powyższych wypowiedziach, nie wiem czy mam się zwracać na podst, art. 135 ustęp 1 czy o art. 145a kpa, co mam robić, bo czas biegnie. Uprzejmie dziękuję.Pozdrawiam Grażyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Grażyno
      Nic więcej Pani na razie nie składa, ZUS powinien wznowić na bieżąco, a co do zaległych to nie wiadomo jeszcze nic kiedy takim jak pani je wypłaci
      Krzysztof

      Usuń
  11. Drodzy Państwo Starajmy się zainteresować sprawą DZIENNIKARZY, Bez ich pomocy nie posuniemy sprawy do przodu, szczególnie w sytuacji, kiedy pojawiają się coraz to nowi DORADCY, pewnie podstawieni przez ZUS,po to żeby mącić sprawę i w eFEKCIE POZAMIATAĆ POD DYWAN.tRZYMAJMY SIĘ pierwszych ustaleń po WYROKU Trybunału WNIOSEK do ZUS o Wznowienie i wypłatę Zaległej Emerytury

    OdpowiedzUsuń
  12. A dlaczego do Pana Krzysztofa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochani "zawieszeni"
      Ja sam nie jestem "zawieszonym", nie pracuję, jestem na emeryturze, siedzę w domu, mam mnóstwo czasu, a "zawieszoną" emerytka jest moja pracująca żona. Staram się jak mogę w miarę mojej wiedzy i posiadanych informacji dzielić się z innymi. Ale może rzeczywiście nie powinienem. W zasadzie wiem już jak moja żona ma dalej postępować i chyba zakończę aktywność na blogu, widzę że niektórych to denerwuje i niektórym przeszkadza
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
    2. No nie Panie Krzysztofie tylko nie będziemy jak dzieci we mgle proszę jeszcze trochę cierpliwości wykazać. Podtrzymuje Pan nas na duchu, dodaje wiary i jest w nas więcej optymizmu dzięki Panu . pozdrawiam Ela

      Usuń
    3. Panie Krzysztofie !!!! BARDZO DZIĘKUJĘ !!!! JEST PAN WIELKI !!!Proszę ignorować tych zawistnych i nam nieżyczliwych I DALEJ NAS WSPIERAĆ.
      Maria.

      Usuń
  13. Panie Krzysztofie
    18.12.br złożyłam skargę o wznowienie wypłaty i wypłatę zaległej emerytury wraz z odsetaki do Sądu Okregowego, bo odwoływałam się od decyzji ZUS o jej zawieszeniu.
    Czy też powinnam złożyć do ZUS wniosek w trybie art. 135§1 ustawy emerytalnej.
    Wcześnie, tj. 23.11.br pisałam wnioski do ZUS o wznowienie wypłaty emerytury oraz wniosek o wypłatę zaległych.
    ZUS udzielił mi odpowiedzi na dwa wnioski: pierwszy o zaległe emerytury: mam wystąpić do Sądu - co uczyniłam: drugi o wznowienie wypłaty: wskazał, że będzie rozpatrzony później bo czekają na wytyczne Ministerstwa oraz jak ustaną inne (bez określenia) przyczyny umożliwiające wznowienie wypłaty.
    Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem tak
      Krzysztof

      Usuń
    2. Dziękuję za pomoc. Życzę miłego dnia.
      Anka

      Usuń
  14. Panie Krzysztofie!
    Czy do skargi do Sądu Okręgowego powinnam dołączyć decyzję ZUS zwracającą mi wnioski o wypłatę emerytury bieżącej i zaległej. W tej decyzji jest pouczenie" jeżeli Pani uważa, że niniejsza decyzja nie jest zgodna z przepisami prawa lub ze stanem faktycznym, może wnieść odwołanie za pośrednictwem organu rentowego, który wydał decyzję do właściwego Sadu Okregowego - Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w terminie miesiąca od dnia doreczenia decyzji. Po tym terminie decyzja staje sie prawomocna".
    Czy powinnam składac odrebne odwołanie od tej decyzji.Skarge do Sądu o wznowienie składa się bezpośrednio do Sądu, który wydał wyrok, natomiast odwołanie od decyzji za pośrednictwem ZUS. Jak właściwie postąpić?
    Helena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może Pani dołączyć , nowej skargi nie składać i tak zostałyby połączone
      Krzysztof

      Usuń
  15. Panie Krzysztofie bardzo dziękuję za błyskawiczną odpowiedź i proszę nie zwracać na "niektórych"uwagi.Dobrze, że są tacy ludzie jak Pan i chętnie służą pomocą. Bardzo dziękuję.
    Grażyna

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie dziwie się Panu Krzysztofowi, że ma już dość niektórych natrętnych, którzy pytają ciągle o to samo, jakby nie można było poczytać we wcześniejszych wpisach.
    Pani Heleno, czy trzeba aż zawracać głowę komuś, kto z serca chce nam pomagać i służyć swoją wiedzą i doświadczeniem bezinteresownie, w swoim prywatnym czasie
    i pytać, czy ma Pani załączyć do wniosku decyzję z ZUS?
    A niech Pani zrobi kserokopię i wyśle, przecież to jest oczywiste, a jak Pani nie wyśle, to sąd musi dostać akta Pani sprawy aby rozpatrzyć skargę.
    Panie Krzysztofie, niech Pan nie rezygnuje z obecności na blogu, dzięki Panu mamy nadzieję, że nic nam nie umknie.
    Jestem Panu bardzo wdzięczna za wszystkie mądre wpisy,
    proponuję żeby Pan nie odpowiadał na głupie pytania zadawane po raz dziesiąty czy dwudziesty.
    Drogie koleżanki i koledzy. Szanujcie osobę, która poświęca tyle czasu narażając się na złośliwości i uszczypliwości - dla nas "zawieszonych". Bo jak Pan Krzysztof nie zechce służyć nam swoją radą,to niektórzy będą musieli skorzystać z radcy prawnego lub adwokata i zobaczą, ile to kosztuje.
    Bardzo dziękuję Admince, jesteś Adminko Wielka.
    Halina 47

    OdpowiedzUsuń
  17. Ludzie nauczcie się czytać, to co pisze Pan Krzysztof, naprawdę można stracić cierpliwość.MK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ZGODA !ZGODA!ZGODA!
      PAN KRZYSZTOF MA ANIELSKĄ CIERPLIWOŚĆ !!!
      1,Wyrok T.K. jest ostateczny i nie podlega interpretacji.
      2,brzmi: dotyczy osób które nabyły prawo do emerytury przed 1.01.2011r
      3,nikt nie ma 2 decyzji ZUS do tego samego świadczenia ponieważ decyzja ostatnia unieważnia poprzednią !to dla spokoju rocznika 2007 2008,a więc wwszyscy mamy decyzję ze stycznia 2009r !
      JESTEM Z 2008R zus mi nie odrzucił pisma lecz przsłał do wypełnienia Rw-73 z z dopiskiem w celu wypłaty świadczenia ! emeryt 2008r

      Usuń
  18. Wiadomość z ZUS POZNAŃ - biężące emerytury będą wypłacane osobom, które nie składały odwołań do sądu. Sprawdzają akta i nie ważne na jakie przepisy się powołujemy. Mamy cierpliwie czekać.

    OdpowiedzUsuń
  19. Panie Krzysztofie bardzo dziękuję za wszelkie Pana rady - skorzystałam i złożyłam uzupełnienie wniosku do ZUS o wznowienie wypłaty z art. 135 par.1, ponieważ moja sprawa w sądzie apelacyjnym jest odroczona do ukazania się uzasadnienia, więc pewnie przyjdzie mi poczekać ale ciekawe co zrobi ZUS w tej sytuacji - uzupełnienie do poprzedniego wniosku wysłałam wczoraj pocztą (za zwrotnym poświadczeniem odbioru priorytetem) - mam nadzieję że będzie to przyjęte w terminie - Na mój wniosek wcześniejszy z 23 listopada do dziś nie mam odpowiedzi z ZUS-u - pozdrawiam Elżbieta z Warszawy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JA złożyłem 29.11.2012 odpowiedż dostałem 13.12.2012r celem wznowienia wypłaty świadczenia przysłali druk Rw-73. emeryt 2008r

      Usuń
    2. Czego dotyczy ten druk Rw 73?

      Usuń
    3. Druk Rw 73 to jest takie oświadczenie emeryta o jego dochodach ./ 70 - 130%/. Dotyczy emerytów wcześniejszych czyli np. kobiety,która nie ukończyła 60 lat życia a pobierając emeryturę ma obowiązek rozliczenia się z ZUS.Emerytka,która ukończyła lub ukończy 60 lat w 2012.r. też takie oświadczenie musi złożyć.ZUS wszczynając wypłatę emerytur musi to wiedzieć czy wznowienie emerytury ma pomniejszyć czy nie.I tego problemu dotyczy druk Rw 73.

      Usuń
    4. Dziękuję. Ja dołączyłam Rp7 i zaświadczenie o zatrudnieniu. Czy to wystarczy, czy będą kazali mi donieść Rw 73?
      Pozdrawiam

      Usuń
    5. Ktoś z 10:50 opisuje sprawę Rw 73.Przeczytaj dokładnie i odnieś do swojej sytuacji wtedy będzie jasne czy masz składać Rw 73 czy nie.

      Usuń
  20. Mam pytanie z innego tematu. Jestem rocznik 1950. Emeryturę miałam ustaloną w roku 2007 i zawieszoną. Cały czas pracuję bez zwalniania się. Od 2009 r. do 2011 r. pobierałam odwieszoną emeryturę. Moje pytanie: czy muszę w roku 2015 odejść na emeryturę, czy mogę pracować dalej, bez zwalniania się z pracy po ukończeniu 65. roku życia (jeżeli Pan Bóg pozwoli)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę udać się do wrózki

      Usuń
    2. dobre:))
      No, w ostateczności, do swojego PRACODAWCY

      Usuń
    3. Dlaczego kochani śmiejecie się z kogoś kto nie jest tak biegły jak Wy?

      A Anonimowa z 9:45 nie nie musisz przechodzić na emeryturę, jeśli pracodawca Cię nie zwolni pracuj dokąd będziesz miała na to siły
      pozdrawiam
      krzysztof

      Usuń
    4. Rozumiem, że to czy będę pracować po ukończeniu 65. roku życia zależy od pracodawcy? A więc czy pracodawca ma przeisy nakazujące mu rozwiązać stosunek pracy z pracownicą, która ukończyła 65 r. i dopiero wtedy po raz drugi ją zatrudnić?

      Usuń
    5. Ja Ci życzę tylko zdrrowia

      Usuń
    6. Do Anonimowej z 14:07
      Wstydzisz się Swego imienia?
      Nie nie ma w tym kraju żadnych przepisów nakazujących pracodawcy zwolnić kogoś dlatego, że osiągnął jakiś określony wiek.Jeśli pracodawca ma ochotę (i środki na wypłaty) to może Cię zatrudniać nawet do Twoich 80 lat i ile chce dłużej. Jak już Ci odwieszą emeryturę możesz pracować i pobierać ją jak długo będziesz chciała
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
    7. Osobie, która rozsądnie zastanawia się nad swoją przyszłą sytuacją prawną po ukończeniu 60. roku życia proponuję artykuł pt. "Czy przekroczenie wieku emerytalnego przez pracownika może stanowić wyłączną przesłankę rozwiązania umowy o pracę?".

      http://www.monitorprawapracy.pl/index.php?cid=118&id=429&mod=m_artykuly

      Proszę to przeczytać, zapisać sobie albo wydrukować, niektóre sformułowania mogą się przydać w rozmowie z pracodawcą.

      Pozdrawiam
      Jot

      Usuń
    8. Pomyliłam wiek zainteresowanej, nie 60 lat, a 65 lat lat, ale nie zmienia to przydatności artykułu.

      Jot

      Usuń
    9. Chciałabym uspokoić osobę, która obawia się możliwości zwolnienia z pracy po ukoćczeniu tzw. "wieku emerytalnego". Nic z tych rzeczy, ja jestem rocznik 1951, a więc mam 61 lat i pracuję na pełnym etacie, nie spotkałam się z żadną sugestią pracodawcy, abym zwolniła się z pracy. Przepisów na to, jeżeli pracownik nie narusza obowiązków pracowniczych, nie ma żadnych zwiazanych z wiekiem pracownika.
      Pozdrawiam
      i życzę zdrowia bo to w tym przypadku ma wyłączne znaczenie, wiadomo pracodawca lubi jak jego pracownik nie korzysta zbyt czesto ze zwolnień lekarskich
      JS

      Usuń
  21. Panie Krzysztofie jest Pan Wielki. Bardzo podziwiam Pana cierpliwość. Pozdrawiam. Zawieszona emerytka 2008 z woj.lubelskiego.

    OdpowiedzUsuń
  22. Panie Krzysztofie, wielkie dzięki za to, że jest Pan z nami. Bez Pana byśmy zginęli. Proszę zostać jak najdłużej.
    Do byłych zawieszonych: korzystajmy z bezinteresownych i bezpłatnych rad Pana Krzysztofa. Lepszej pomocy nie znajdziemy.

    OdpowiedzUsuń
  23. Panie Krzysztofie!
    Wiedza i cierpliwość Pana jest dla nas nieoceniona. Wszyscy z niej korzystamy.
    Mam nadzieję, że Pan nas nie zostawi. Życzę zdrowia.
    HiFi

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam pytanie - w piśmie Adminki (WAŻNE) jest przywołana ustawa o rentach i emeryturach, czy ma znaczenie, że nazwa jest ustawa o emeryturach i rentach z FUS? - Elżbieta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przecież to to samo, pełna nazwa brzmi":

      Ustawa o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych

      Kochani tak trudno wbić w google?
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
    2. Każdemu, kto potrzebuje sprawdzić coś w jakiejkolwiek ustawie, doradzam korzystać ze strony sejmowej. Ustawy są wytworem Sejmu i tamże są publikowane ustawy ujednolicone (także co jakiś czas jednolite, na które się powołujemy).
      uer z FUS:
      http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19981621118+2013%2401%2401&min=1

      Przy okazji można się przekonać, że ta ustawa emerytalna była zmieniana 71 razy, czyli średnio - 5 razy w roku! Można współczuć emerytom, pracownikom ZUS-u i... posłom ;-)

      Pozdrawiam
      Jot

      Usuń
  25. Witam.Bardzo proszę o jak najprostszy wzór skargi do Sadu Okręgowego o wypłatę zaległych świadczeń emerytalnych - na pewno wiele osób już pisało(odwoływałam się, sprawa była w grudniu 2011r.-oczewiście przegran).Będę bardzo wdzięczna. Dzieki z góry , pozdrawiam wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór skargi jest na blogu w zakładce wzory pism.
      Anka

      Usuń
  26. Byłam godz. temu w ZUS i chciałam złozyć wnioski na podst. art.135ust.1 Ustawy Emerytalnej o wznowienie świadczeń i drugi o wypłatę zaległych, pani w sekretariacie przyjęła tylko jeden o wypłatę zaległych,podsteplowała z datą a drugiego nie przyjęła i powiedziała,że tylko jeden bo tej samej sprawy dotyczy, przy tym była bardzo zdenerwowana bo ja nalegałam,że chcę złozyć też o wypłatę bieżących świadczeń.Niestety nie przyjęłą.Chyba wyślę pocztą...........

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę wysyłać pocztą.

      Usuń
    2. Urzędniczka przyjmująca pocztę (jakiegokolwiek urzędu) ma święty obowiązek przyjąć pismo od klienta - jest od tego jak d..a od.......
      Przepraszam za porównania,ale to już przekracza wszelkie granice!!!!

      Usuń
    3. W którym mieście to było?

      Usuń
    4. Proponuję złożyć skargę na panią, która odmówiła przyjęcia wniosku. Na początek telefonicznie Telefon:22 667 10 00 a następnie na piśmie.

      Usuń
    5. Witam,
      ja też dzisiaj w ZUSie w Gdyni składałam kolejny wniosek o wypłatę świadczenia emerytalnego powołując się tym razem na art. 135 ust.1 i osoba przyjmująca czytała to pismo kilka razy co chwilę się pytając mnie czy chodzi o sprawę Trybunału. W końcu przyjęła.
      4 stycznia mam wyznaczoną odwieszoną sprawę w Sądzie Okręgowym i mam
      pytania do Pana Krzysztofa:
      1. czy zaraz po sprawie mogę tego samego dnia złożyć wniosek w sekretariacie Sądu o wydanie odpisu sentencji wyroku?
      2. Czy wyrok uprawomocnia się 21 dni?3.
      3.Czy Sąd z urzędu powiadomi o wyroku ZUS?
      Pozdrawiam
      Małga

      Usuń
    6. Do Małgi
      Oczywiście możesz złożyć wniosek o sentencję wyroku tyle,że nic Ci to nie daje,Okręgowy to pierwsza instancja, strony mają tydzień (7 dni)na złożenie wniosku o sporządzenie uzasadnienia, nie wiadomo, czy dla zasady ZUS takiego wniosku nie złoży, jeśli złoży (dowiedz się w sekretariacie wydziału po jakichś dwóch tygodniach) Sąd powinien w ciągu 14 dni od daty złożenia wniosku sporządzić uzasadnienie, ale to czysta teoria, jak zrobią w ciągu dwóch miesięcy będzie dobrze. Dalej każdej stronie czyli i Tobie i ZUS służy apelacja. ZUS nie powinien apelować (ale kto to wie????)ma to 14 dni, od chwili dostarczenia uzasadnienia, jak to zrobi sprawa idzie do II-giej instancji.
      Jeśli żadna ze stron nie złoży wniosku o sporządzenie uzasadnienia to rzeczywiście wyrok uprawomocni się po trzech tygodniach. I ostatnie
      pytanie , jeśli przedstawiciel ZUS będzie na rozprawie to strona jest uznana za powiadomioną o wyroku, jeśli go nie będzie a Sąd uzna, ze strona była prawidłowo powiadomiona to prześle do ZUS wyrok z pouczeniem o sposobie i terminie wniesienia zaskarżenia (apelacji). Cały czas musisz "latać" do sekretariatu wydziału i dowiadywać się co się dzieje w sprawie. Jak nie będzie apelacji i wyrok się uprawomocni to najlepiej sama złóż wniosek o wydanie odpisu wyroku i dostarcz go do ZUS, Sąd raczej tego nie zrobi, a jeśli już to nieprędko.
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
    7. Bardzo dziękuję za poradę. Życzę Panu i małżonce dużo zdrowia, spokojnych i udanych Świąt
      Małga

      Usuń
  27. Witam. Natomiast ja byłem 1h temu w Tyskim ZUS i złożyłem kolejny wniosek /art.135 ust.1 / a nawet na miejscu wypełniłem rw 73. pzdr!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja byłam w ZUS wczoraj i złożyłam kolejny wniosek (poprzednie mi odesłali, bo odwoływałam się do SO) wg.art. 135 ust.1 i został przyjęty; sama od siebie (bo ZUS mi nie proponował) złożyłam Rw-73 (mam 59 lat) i czekam. Skargę do SO też złożyłam. DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM POMAGAJĄCYM, bez was byłoby bardzo trudno, są jeszcze dobrzy i bezinteresowni ludzie - dlatego damy radę i nie dajmy się sprowokować, ignorujmy tych NIEUCZCIWYCH LUDZI.
    Maria.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak zrobiłam. Pozdrawiam Anka

      Usuń
    2. ZUS ma obowiązek przyjąć każde pismo ! ALE jednej sprawy nie może rozpatrywać jednocześnie i SĄD i ZUS więc nie wiem czy art 135 ust 1 jest argumentem dla ZUS ponieważ nie ma kompetencji wtrącać się w sprawy w SĄDZIE .jest im wygodniej bo sprawy w sądzie trwają dłużej ! chciałbym się mylić ale czarno to widzę !

      Usuń
    3. Do Anonima z 14:31
      A co miały by zrobić osoby, które nie maja nawet jeszcze wyznaczonego terminu sprawy Apelacyjnej i nie służy im prawo do złożenia skargi o wznowienie postępowania bo nie można wznawiać czegoś co się nie skończyło prawomocnym wyrokiem? Wniosek w trybie art 135 ust 1 nie powoduje konfliktu ze sprawą sądową,Jeśli ZUS wznowi wypłatę bieżących trzeba będzie na rozprawie (jak już będzie termin) poinformować o tym Sąd i zmodyfikować pozew (tylko o zaległe)
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
    4. NIE ZGADZAM SIĘ Z PANEM !
      PONIEWAŻ !W NASZEJ SPRAWIE CAŁY TRYB ODWOŁAWCZY JEST JEDEN :
      1,DO ZUS
      2, SĄD
      PZEZ wszystkie instancje !trochę to potrwa niestety, wierzę że z pozytywnym skutkiem .Błędem były odwołania od decyzji ZUS do SĄDU przed wyrokiem T.K. z dnia 13.112012r P0NIEWAŻ zawieszenia naszych emerytur to nie było widzimisię ZUS lecz działanie zgodnie z obowiązującym wtedy prawem w związku z tym myślę że odwołania wtedy do SĄDU były działaniami bez sensu i wbrew logice .Wszystkie wyroki do listopada 2012r pokazują że mam rację !

      Usuń
    5. Ja natomiast nie zgadzam się z Panem w kwestii odwołań do sądu. Uważam, że wszystkie odwołania były formą protestu przeciw łamaniu konstytucji. Sądzę, że gdyby ich nie było i nie byłoby ludzi zaangażowanych w ta sprawę to dzisiaj nie byłoby korzystnego dla nas wyroku TK.
      pozdrawiam
      KRYS

      Usuń
    6. powyższy wpis dotyczy osoby z godz.18:59
      KRYS

      Usuń
    7. Do Anonima 18:59
      Już w 2011r. wszyscy , no prawie wszyscy, "zawieszeni" uważali że zawieszenie im wypłaty emerytury jest sprzeczne z Konstytucją RP, dlatego składali odwołania do Sądów. Stan prawny jest taki że musiały to być odwołania od decyzji ZUS,no bo od czego miały być? od ustawy? wnoszone do Sejmu?. Nie zgadzam się że były błędem, gdyby ich nie było, może nie byłoby wniosku senatorów i wyroku TK. No i nie bardzo rozumiem z czym w mojej wypowiedzi z godz. 17:28 Pani/Pan się nie zgadza, proszę o doprecyzowanie o co chodzi
      Krzysztof

      Usuń
    8. DO Anonima 18:59
      Miauczysz jak kotek nad rozlanym mlekiem.
      Podziękuj właśnie TYM CO SIĘ ODWOŁYWALI.
      Do TK wniosek sam sobie nie poszedł i sam się nie rozstrzygnął.
      Radzę pomyśleć.Jest takie powiedzenie |"albo się ma rację albo pieniądze"
      Wybieraj.

      Usuń
    9. ja swoją wypowiedzią odpowiedziałem P.KRZYSZTOFOWI !
      PODAŁEM FAKTY .NIESTETY DLA NIEKTÓRYCH NIE DO PRZYJĘCIA. CHYBA NAJPIERW TRZEBA SPOJRZEĆ NA SIEBIE I SPOSÓB MYŚLENIA NIESTETY AKURAT TAKIEGO PRZEDMIOTU NIE UCZYLI W SZKOLE .NIE WIESZ O CZYM MÓWISZ BO SPRAWA W T.K BYŁA TYLKO I WYŁĄCZNIE DZIĘKI SENATOROM Z PIS ! TO SĄ JEDYNI OJCOWIE SUKCESU ŻE SPRAWA WESZŁA NA WOKANDĘ ! A DO PANA .RZYSZTOFA TO NIECH PAN PRECYZYJNIE MYŚI DO SĄDU WYSTĘPUJĘ O NARUSZENIE PRAWA,ZUS WTEDY MIAŁ PRAWO TAK POSTĄPIĆ !A O SPRAWY SPRZECZNE Z KONSTYTUCJĄ DROGA JEST JEDNA T.K I DZIĘKI SENATOROM Z PIS . JESZCZE JEDNO NIECH PAN SIĘ ZORIĘTUJE Z JAKICH PARTI BYŁY DWA ZDANIA ODRĘBNE ? I SZKODA ŻE NIEWIDZIAŁ PAN KOMENTARZA MINISTRA MPiSP Z PSL P .KAMYSZA ŻE BYŁY DWA ZDANIA ODRĘBNE WYEMITOWANE W T.P na temat wyroku T.K

      Usuń
    10. Oj mało wiesz nowy Kolego.
      Gdyby nie Marian Strudziński nie byłoby wniosku senatorów.Pierwszy wniosek złożyli senatorowie poprzedniej kadencji, wszystko zorganizował i prowadził senator mecenas Cichoń, ale w 2011 do Senatu nie wszedł. Nominat PO przewodniczący TK zadbał, aby wniosek przeleżał wybory, dał go na wokandę kiedy już nie było wnioskodawców zadziałała zasada dyskontynuacji. Dopiero starania Mariana u marszałka Karczewskiego o ponowne złożenie wniosku ruszyły sprawę, skontaktowano się z Cichoniem zebrano podpisy i wniosek pojawił się znowu w TK pod koniec stycznia tego roku.Bez Mariana wniosku by nie było, w obecnym Senacie jakoś o nim nie myślano, dopiero przekonanie Karczewskiego pomogło, dla Twojej wiadomości i marszałek Karczewski i Marian są z Radomia. Jest rzeczą oczywistą że wniosek mogli podpisać tylko senatorowie z PIS
      tym z PO nie było wolno. Co do wystąpienia do Sądu to emeryt nie może skarżyć Sejmu, Senatu czy Prezydenta nie może też skarżyć Ministra, niestety
      prawo pozwala skarżyć tylko "narzędzie" czyli ZUS, i nie ma znaczenia czy ZUS miał czy nie miał prawa,skarga tego nie dotyczy skarga jest sprawą majątkową, dotyczy pieniędzy. Oczywiście, to że zdanie odrębne zgłosi pan Przewodniczący to było widać od pierwszej rozprawy, od początku był przeciw, był wściekły że ta sprawa jest w TK, dlaczego drugi sędzia złożył zdanie odrębne dowiemy się z uzasadnienia, nie mam pewności że tak postąpił tylko dlatego że został sędzią TK z rekomendacji PO. A komentarz ministra Kamysza widziałem, za przeproszeniem szczeniak, a zresztą
      w jego ministerstwie do tej pory są szoku, jak TK mógł tak orzec. A tak na marginesie sędzia Rymar który był za nami też jest z rekomendacji PO.Więc jak o czymś nie wiesz to nie pisz głupot.
      Wesołych Świąt
      Krzysztof
      ps. - wstydzisz się Swego imienia ?

      Usuń
    11. Do Anonimowego z 22:06
      Radzę wykuć na pamięć list Pana Krzysztofa z 23:07 /bo to akurat ćwiczyliśmy w szkole za naszych czasów/
      TO TAK DLA UTRWALENIA TWOJEJ WIEDZY w tym temacie i POTOMNYCH.
      Wesołych Świąt
      Pozdrawiam
      Barbara R.

      Usuń
    12. Zgadzam się z p.Barbarą R. odnośnie anonima z godz.22:06. Tak właśnie było jak podał to p.Krzysztof. Bez starań od początku p. Mariana figa by była a nie odwieszone emerytury.
      Pozdrawiam
      Sandra

      Usuń
    13. Do anonima z 22:6 Gładkiej kory mózgowej nie pofałdujesz.Nic nie pomoże wkuwanie ani łopatologia kochanego Pana Krzysztofa.Pozdrawiam sedecznie Maria

      Usuń
    14. Panie Marianie..dzięki, dzięki i jeszcze raz dzięki za wszystko, radosnych Świąt zyczę i pozostałym...Kasia

      Usuń
  29. Ja już nic nie rozumiem ludzie nie mieszajcie. Odwołałam się do ZUS o wypłatę zaległej emerytury i bieżącej. Odesłali mi wszystko i poinformowali bym przesłała to do sądu i tak zrobiłam. Czy teraz mam pisać nowe pismo do ZUS zgodnie z art. 135 ust. 1 ustawy emerytalnej czy to co zrobiłam wystarczy. Pragnę nadmienić że lata skończyłam 15 grudnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowa z 14:26
      Proszę trochę wnikliwiej i dokładniej czytać posty i komentarze na blogu, Twoja sytuacja była już opisywana. Wszystko zrobiłaś dobrze, ale jeśli nie złożysz wniosku o wypłatę na bieżąco w trybie art 135 ust. 1 ustawy emerytalnej, to na pieniądze będziesz czekać do zakończenia sprawy w Sądzie,a na razie ZUS nie będzie wypłacał na bieżąco. Jeśli złożysz taki wniosek to ZUS powinien zacząć Ci wypłacać bieżące a w Sądzie będzie tylko sprawa o zaległe od 1.10.2011 r.
      pozdrawiam
      Krzysztof

      Usuń
  30. Jak ma wyglądać to nowe pismo do ZUS art. 135 ust. 1 czy ktoś może podać wzór bo mało czasu zostało.Dziękuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę przeglądać ostatnie wątki i rady p.Krzysztofa:)

      Anonimowy18 grudnia 2012 21:06
      Ja napisałbym tak :
      Wniosek o wznowienie wypłaty zawieszonego świadczenia.

      W związku z wejściem w życie z dniem 22 listopada 2012 r, wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 13.11.2012 r. sygn.
      K 2/12 (Dz.U. z dnia 22.11.2012r. poz. 1285) ustała przyczyna zawieszenia mojego świadczenia, bowiem przepis na podstawie którego zostało ono zawieszone został uznany za niezgodny z Konstytucją RP. W zaistniałej sytuacji na podstawie art.135 ust.1 Ustawy o rentach i emeryturach z FUS, wnoszę o wznowienie wypłaty mojego świadczenia.


      Krzysztof

      Usuń
    2. Na wniosek w trybie art 135 ust.1 nie ma terminu, można go złożyć i po 1 stycznia ale wtedy wypłata będzie od stycznia
      Krzysztof

      Usuń
  31. Panie Krzysztofie bardzo dziękuję. Jest Pan super

    OdpowiedzUsuń
  32. przed chwilą złożyłam uzupełnienie wniosku z art 135. Przyjmująca stwierdziła no mądre i dobry art.

    OdpowiedzUsuń

  33. Z jakiego art mogą potraktować mój wniosek

    Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego Sygn. akt K 2/12 dnia 13 listopada 2012 r. proszę
    1. o odwieszenie wypłaty mojej emerytury, zawieszonej z powodu nierozwiązania umowy o pracę.
    2. oraz wypłatę niesłusznie zawieszonego świadczenia wraz z odsetkami za zwłokę.
    W dniu 13.XI.2012r. Trybunał Konstytucyjny orzekł, że ustawa z dnia 16.XII.2010 r. jest niezgodna z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej

    Na podstawie zaskarżonych przepisów wypłata mojej emerytury, poczynając od 1 października 2011 została zawieszona
    W związku z powyższym wnoszę o wznowienie wypłaty zawieszonych świadczeń i wypłatę świadczeń zaległych.
    lodzia

    OdpowiedzUsuń
  34. Witam. Dzisiaj dowiedziałam się dlaczego mam przełożoną sprawę w Sadzie Apelacyjnym w Gdańsku z 28.12.2012 na czas " nieokreślony". Pani w sekretariacie poinformowała mnie , że sprawę przełożono, ze względu na brak uzasadnienia wyroku TK. Powiedziała mi również ,że na razie rozpatrywane są póżniejsze sprawy o emerytury po 2011 r.Bardzo mnie to zdziwiło,gdyż nasze przepisy tej grupy emerytów chyba nie obowiązują.Zwróciłam uwagę, iż niektóre sądy orzekają pozytywnie bez uzasadnienia wyroku TK i czy nie jest to złośliwość sędziów, ponieważ jest wyrok a ja czekam równy rok na apelację. Jestem trochę zaniepokojona.Pozdrawiam Hanna

    OdpowiedzUsuń
  35. Pani Haniu Ma Pani rację to jest czysta złośliwość sędziów.Ja dzisiaj z radcą prawnym czytałam dokładnie wyrok i tekst w. Dzienniku Urzędowym To jest ostateczne. Uzasadnienie nie może zmienić wyroku Musimy uzbroić się w cierpliwość i spokojnie czekać.Wszystkiego najlepszego Maria

    OdpowiedzUsuń
  36. Pani Mario. Jestem w miarę spokojna, jedynie co bardzo mnie dziwi to skrupulatność sędziów, którzy wcześniej tak byli pewni niekorzystnych dla nas wyroków,a teraz tacy nieporadni. Bez uzasadnienia wyroku sami nie mogą rozpatrzyć spraw. Ja czekam spokojnie, natomiast czytając dzisiejszy wpis p.Krzysztofa odnośnie informacji a właściwie dezinformacji w ZUS-ach doświadczyłam tego samego i przestałam na razie do nich dzwonić. Mam nadzieję, że w końcu po nowym roku uporają się z tym wszystkim. Również pozdrawiam Hanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dzisiaj złożyłam nowy wniosek o wypłatę na podstawie art.135 i nie miałam ochoty o nic się pytać.Wyszłam z ZUS przynajmniej spokojniejsza.Pozdrawiam Maria

      Usuń
  37. Dotyczy emerytury po ukończeniu 65. życia w świetle ustawy nakazującej pracę do 67 r. życia. I to nie jest wcale śmiechu warte i pytanie ,,ciumć grochowych''. To są bardzo ważne niuanse. H.

    OdpowiedzUsuń
  38. Osoby, które złożyły wnioski o wznowienie wypłaty świadczeń oraz wyrównanie zawieszonych od 01.10.2011 roku Oddziały ZUS już zaczęły rozpatrywać te wnioski o wznowienie wypłaty świadczeń od dnia 22.11.2012 r. tj od ogłoszenia wyroku w Dz.U.i są już pierwsze sprawy załatwione z terminem 04.01.2013 roku. Zastanawiam się tylko dlaczego od 22.11.2012 r. a nie od 01.11.2012 r. Świadczenie przysługuje za cały miesiąc. Pozdrawiam Olga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie.Decyzja musi wskazywać,że z dniem 22 listopada wznawiają wypłatę, bo od tej daty obowiązuje wyrok TK.
      Oczywiste,że świadczenie będzie w pełnej wysokości, przecież nie w ułamku.Przysługuje za cały miesiąc.
      Pozdrawienia z miasta "zielonego dębu"

      Usuń
  39. Panie w ZUS mają dość czytelne wytyczne odnoście wznowienia świadczenia emerytalnego na bieżąco. Wiadomo każdy przypadek może być inny,doliczenie stażu, wprowadzenie wskaźnika odnośnie osiąganych przychodów, ulgi podatkowe za 2012 i na 2013. Więc dajmy czas na spokojną pracę dla tych osób nie męczmy ich niech dobrze wykonują swoje czynności. Na pewno też duża część osób z tej strony pracowała i dalej pracuje w urzędach wiemy jak to jest gdy nas "ktoś" pogania. Spokojnie Olga

    OdpowiedzUsuń
  40. odp. do 22:48 decyzja wskazuje od 22 listopada ale wyrównanie też jest od tej daty pytałam się w ZUS Chrzanów. Jeżeli jest nie tak to proszę o konkrety będę się dopytywać ale taką informację otrzymałam.
    Janina

    OdpowiedzUsuń
  41. Jeszcze raz BARDZO,BARDZO dziękuję PANU MARIANOWI,PANI IZIE, PANI MEC.KAROLINIE, PANI BOŻENIE WIKTOROWSKIEJ za to że od samego początku pilnowali naszej spraw.

    Również bardzo serdecznie dziękuję panom SENATOROM z PiSu jak i sędziom z TK którzy orzekli dla nas wyrok korzystny.

    Pragnę również podziękować p.Krzysztofowi i innym którzy udzielają nam dobrych rad i podtrzymują nas na duchu.

    Wszystkim życzę ZDROWYCH, SPOKOJNYCH I SZCZĘŚLIWYCH ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA.

    Krysia W-w

    OdpowiedzUsuń
  42. Uzupełnienie informacji z 30.12.2012 z godz.12:32 dot. treści Orzeczenia TK
    z 13.11.2012r.:
    "..Podstawowy problem w rozpatrywanej sprawie dotyczył oceny, czy ustawodawca, rozciągając obowiązek rozwiązania stosunku pracy z dotychczasowym pracodawcą - jako warunek realizacji prawa do emerytury - na osoby, które skutecznie nabyły i realizowały to prawo w okresie 8 stycznia 2009r. do 31. grudnia 2010r., nie naruszył zasady zaufania do państwa i stanowionego przez nie prawa. W tym okresie bowiem treścią ryzyka emerytalnego było wyłącznie osiągnięcie wieku emerytalnego (i stażu ubezpieczeniowego), co znaczy, że realizacja świadczenia następowała niezależnie od dalszego zatrudnienia.
    Rozwiązanie przyjęte przez ustawodawcę w art. 28 ustawy z 16 grudnia 2010r. spowodowało, że osoby, które skutecznie nabyły i zrealizowały prawo do emerytury w okresie od 8 stycznia 2009r. do 31 grudnia 2010r. zostały objęte nową, mniej korzystną dla nich treścią ryzyka emerytalnego. Aby emeryturę nadal pobierać po 1 października 2011r., musiały one rozwiązać stosunek pracy z dotychczasowym pracodawcą. W przeciwnym razie ich świadczenie emerytalne ulegało zawieszeniu.
    Oceniając sytuację tych osób z punktu widzenia zasady ochrony zaufania do państwa i stanowionego przez niego prawa, należy dojść do wniosku, że gdyby w momencie przechodzenia na emeryturę osoby te wiedizały, że będą musiały przerwać zatrudnienie, żeby uzyskać świadczenie emerytalne, to ich decyzja być może byłaby inna, tzn. nie składałyby wniosku o ustalenie prawa do emerytury i kontynuowały zatrudnienie..."
    Proszę sobie wejść na .. treść Orzeczenia TK z 13.11.2012r. a znajdziecie wszyscy właśnie to.
    Ja to przeczytałam po 25 listopada 2012r. stąd jestem taka mądra i nie oczekuję na nic.
    Emerytura przyznana od 31.12.2008r. Ale chociaż trochę jej wzięłam i stanęłam finansowo na nogi.

    OdpowiedzUsuń