Strony

9 lipca 2019

List do senatorów w sprawie projektu ustawy emerytalnej - podpisujmy


Drodzy Państwo

        Bardzo proszę o podpisywanie listu do Senatorów, składany na ręce Pana Senatora, Marka Borowskiego, zamieszczony na stronie Petycjaonline.com               https://www.petycjeonline.com/

Adres naszego listu


Trzeba kliknąć w podany adres, w nowym oknie otworzy się strona naszego pisma do senatorów.
Z prawej strony listu należy wpisać swoje dane, łącznie z adresem e-mail.

Po podpisaniu petycji-listu ukaże się wiadomość o wysłaniu maila na Waszą skrzynkę pocztową. Jeśli nie będzie on widoczny w pozycji "Odebrane", należy przeszukać całą pocztę, mail może trafić do spamu, czy innego folderu.




Na stronie Senatu ukazał się materiał porównawczy do projektu ustawy emerytalnej


POSIEDZENIA

82. posiedzenie Senatu RP IX kadencji


10, 11 i 12 lipca 2019 r


9.   Drugie czytanie projektu ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
Druki senackie: 11751175 S
Opinie/materiały/ekspertyzy: materiałporównawczy


BIURO LEGISLACYJNE/ Materiał porównawczy

M A T E R I A Ł P O R Ó W N A W C Z Y


do projektu ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych

(druk nr 1175 S)




USTAWA z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1270 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 39, 539, 730 i 752)

Art. 194h.
1.  Ponowne ustalenie wysokości emerytury następuje na wniosek zgłoszony nie wcześniej niż po ustaniu ubezpieczeń emerytalnych i rentowych.
2.  Jeżeli w wyniku ponownego ustalenia emerytura jest niższa, świadczenie przysługuje w dotychczasowej wysokości.
3.  Ustalenie wysokości emerytury zgodnie z art. 194c-194g może nastąpić tylko raz.


<Art. 194i.
Przepisu art. 25 ust. 1b nie stosuje się do ubezpieczonych, którzy pobrali emerytury wymienione w tym przepisie na podstawie wniosku złożonego przed dniem 6 czerwca 2012 r., a prawo do emerytury, o której mowa w art. 24, uzyskali po 2012 r., pod warunkiem złożenia wniosku o tę emeryturę w terminie sześciu miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego przepisu.
Art. 194j.
1.  Ubezpieczony, który pobrał emeryturę na podstawie przepisów art. 46, art. 50, art. 50a, art. 50e i art. 184 niniejszej ustawy lub art. 88 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r.
– Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967, 2203 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 730), w oparciu  o wniosek złożony przed dniem 6 czerwca 2012 r., a prawo do emerytury,    o której mowa w art. 24, uzyskał po 2012 r., może wystąpić o ponowne ustalenie podstawy obliczenia emerytury, z uwzględnieniem art. 194i, w terminie sześciu miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego przepisu.
2.  Emerytura w ponownie  ustalonej  wysokości  przysługuje  osobie,  o  której  mowa  w ust. 1, od dnia, w którym spełniła ona warunki do uzyskania emerytury na podstawie art. 24.>

Objaśnienie oznaczeń: [] kursywa – tekst usunięty
<> druk pogrubiony – tekst wstawiony

10.07.2019 r.

22.  Drugie czytanie projektu ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń SpołecznychPunkt zostanie rozpatrzony w dniu 11 lipca 2019 r.
W ramach konsultacji społecznych ukazały się kolejne trzy uwagi:

Transmisję z obrad Senatu można śledzić na bieżąco, korzystając z linkuhttps://www.senat.gov.pl/transmisje/biezace-transmisje/

284 komentarze:

  1. Pani Alino, wszystko jest w porządku, Pani Jolanto, podpis pod nr 419, Halinko, wszystko ok.

    OdpowiedzUsuń
  2. Panie i Panowie, urodzeni w latach 1949-1954, piszcie do Pana Marka Borowskiego, Senatora Sprawozdawcy projektu ustawy emerytalnej, Pana Stanisława Karczewskiego, Marszałka Senatu, Pana Marcina Zielenieckiego, Ministra w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie zmiany daty złożenia wniosku o emeryturę wcześniejszą z "przed 1.01,2013 r." (w wyroku TK)) na datę 06.06.2012 r. (w projektowanej ustawie).
    Tekst do wykorzystania - w komentarzach pod poprzednim postem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Pani Jolki K
      A nie odwrotnie w sprawie zmiany te daty ? Nie wiem czy ja to dobrze rozumiem ?

      Usuń
    2. Wydaje mi się odwrotnie że przed 1.01.2013 r bo to wtedy weszła ustawa w zycie, ci którzy poszli na emeryture po 56.06.2012 też nie czytali dzienników ustaw.Moim zdaniem powinno być do dnia wejścia w życie ustawy czyli 1.01.2012r.

      Usuń
    3. Emocje biorą górę.Data 6 czerwiec 2012 powinna być zastąpiona datą 1 styczeń 2013 r.

      Usuń
    4. Chodziło mi o to, że projekt ustawy zmienia te daty

      Usuń
    5. Z tego wynika tylko jedno, jak należy precyzyjnie formułować swoje myśli, aby były one jednakowo zrozumiałe przez wszystkich innych czytających te wypowiedzi.
      W przeciwnym wypadku następuje chaos myślowy!!!

      Usuń
    6. a ja i tak z tego nic nie rozumiem proszę wyjaśnić dokładniej, o co tu chodzi.Dziękuję.

      Usuń
  3. Zbliża się dzień prawdy!
    Prawdopodobnie, z harmonogramu posiedzenia wynika, że będzie to koniec drugiego lub początek trzeciego dnia.
    Z treści dokonanych zmian w proponowanych przepisach w ramach prac komisji po konsultacjach wynika, że nie należy się spodziewać większych zmian w treści artykułów.
    Teraz okaże się na ile p. Senatorowie raczyli się zapoznać z kolejnymi pismami emerytek i czy wykażą się wolą dokonania stosownych zmian w proponowanej ustawie, czy wręcz mają już ugruntowany pogląd na tę sprawę przejawiający się w proponowanych zapisach.
    Czas na dokonywanie poważniejszych zmian w ustawie bezpowrotnie minął wraz super konstruktywnym posiedzeniem połączonych komisji senackich.

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dopisuję, że chodzi mi o słowa: "w którym spełniła ona warunki do uzyskania emerytury na podstawie art. 24"

      Usuń
    2. Dzien zlozenia wniosku o emeryturę powszechną.

      Usuń
    3. Spelnienie warunków o których mowa w art. 24 to chyba chodzi o wiek emerytalny.

      Usuń
    4. Na pewno NIE daty złożenia wniosku, tylko spełnienia kryterium wieku, o którym jest mowa w art. 24.

      Usuń
    5. Nie tylko o wiek, także o rozwiązanie stosunku pracy i przedłożenie świadectwa pracy, bez świadectwa wniosek niekompletny, a świadectwa nie dostanie ktoś, kto pracuje

      Usuń
    6. Art. 24 mówi, że ubezpieczonym urodzonym po dniu 31 grudnia 1948 r. przysługuje emerytura po osiągnięciu wieku emerytalnego wynoszącego co najmniej 60 lat dla kobiet i co najmniej 65 lat dla mężczyzn

      Usuń
  5. A czy będzie jakaś transmisja. Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w internecie będzie można to posiedzenie obejrzeć? Kto wie miejmy nadzieje ze dzisiaj będą bardziej aktywni w wypowiedziach temperatura za oknem spadla to może będzie gorąca dyskusja moja cicha nadzieja pozdrawiam

      Usuń
    2. Na stronie Senatu niema aktywnych transmisji, chyba że na innej stronie

      Usuń
    3. Na TVP transmisje też nie ma

      Usuń
    4. Na jotownie podano link do transmisji

      Usuń
    5. www.senat.gov.pl/transmisje/biezace-transmisje/ na żywo aktualne posiedzenie Senatu.

      Usuń
    6. www.senat.gov.pl/transmisje/biezace-transmisje/

      Usuń
  6. Było wiele niepochlebnych komentarzy i nie chcą się kompromitowac

    OdpowiedzUsuń
  7. Ide dzisiaj na poczte odebrac Pismo z Sadu J.Gora pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Jutro na posiedzeniu senatu będzie 2 czytanie

    OdpowiedzUsuń
  9. Posiedzenie odbywa się jutro o 9 rano

    OdpowiedzUsuń
  10. Większość podpisów pod petycja złożonych zostało z mniejszych miejscowości, czyżby mieszkanki dużych miast były nie uświadomione czy wynika to z czego innego. Tak się zastanawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mieszkanki dużych miast chyba były uświadomione wtedy, kiedy było trzeba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niech nam napisza przez kogo to przekazemy ta madrosc mlodszemu pokoleniu aby nie popełnilo takiego bledu jak wiekszosc z nas bo na zmiane druku ZUS chyba sie nie zanosi bo ZUS z naszej niewiedzy zbiera profity jednak prawo nie dotyczyc ogolu pozdrawuam

      Usuń
    2. Jeżeli tak jest to możemy stworzyć mapę najbardziej nieprzyjaznych ZUS w Polsce. Albo najlepiej pracujących - w zależności od tego kto ocenia.

      Usuń
    3. Jestem z dużego miasta i zapewniam Panią że nikt z Zusu nie informował o jakichkolwiek zmianach.
      Przez przypadek trafiłam na ten blog i wtedy zaczęłam drążyć temat.Jestem przedawniona, sprawa moja jeszcze nie trafiła do Sądu, moja koleżanka dostała już zawiadomienie z Sądu.Obie czekamy tak jak i pozostałe emerytki 53 r na Ustawę.Pozdrawiam Jolka.

      Usuń
  12. Na stronie:www.senat.gov.pl/transmisje/biezace-transmisje/ można oglądać na żywo obecne posiedzenie Senatu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiecie czy jakaś sprawa w Sądzie zakończyła się po myśli pokrzywdzonej emerytki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na moja korzysc wyrok tylko nie wiem jakimi wskaźnikami bedzie przeliczona moja emerytura

      Usuń
    2. A jestes przedawniona czy nieprzedawniona?

      Usuń
    3. Przedawniona

      Usuń
    4. To Ciebie nie piciesze w takim razie zrobisz sie nieprzedawniona I ZUS przeliczajac Twoja emeryture odnosic sie bedzie do starego wnioski I tabeli zycia.dla 60lat Fla mnie to cos jest nie tak nie mamy obecnie 60lat I wznowienie to dla mnie znaczy ze wznawia sie na dzien zlozonego wniosku obecnie a ZUS to robi po swojemuo pozdrawiam is nieprzedawniona I dalej na wczesniejszej jaki 60 latka

      Usuń
    5. Wiem ze najprawdopodobniej Zus tak policzy ,tzn.wg starych wskaźników, mam pytanie czy bede mogła wtedy odwołać się od tej przeliczonej decyzji

      Usuń
    6. Czyli sprawa w Sądzie jest już zakończona wyrokiem?

      Usuń
    7. Jeżeli ma Pani juz wyrok i ZUS otrzymał z.Sądu wytyczne do ponownego przeliczenia emerytury to w każdej decyzji ZUS jest pouczenie o odwołaniu do Sądu

      Usuń
    8. Ja mam uzasadnienie wyroku,rozprawa byla 18 czerwca br.a dostałam wyrok(uzasadnidnie) 4 lipca br.

      Usuń
    9. Jeżeli przeliczania emerytura ponownie będzie dla Pani niekorzystna to ma Pani prawo odwołać się do Sądu jest to.ujęte w pouczeniu każdej wydanej decyzji ZUS pozdrawiam

      Usuń
    10. Dziękuję,pozdrawiam

      Usuń
  14. Drugie czytanie o zmianie ustawwy emerytalnej jest na poz.22 z 26 wszystkich, tzn. że najprawdopodobniej odbędzie się 12.07.2019

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odbędzie się 11 lipca

      Usuń
    2. O godz. 19 przed dobranocką!

      Usuń
  15. A kibic pisze,że na pozycji 9 i może to być dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Jeszcze o godz. 11.00 dzisiaj ten punkt porządku obrad był na pozycji 9, ale wtedy wszystkich punktów było 13. Później to zostało zmienione i teraz jest na pozycji 22.

      Do konsultacji społecznych druku nr 1175 S zostały dodane jeszcze 3 opinie. Teraz ich jest 11.

      Usuń
    3. Ciekawa jest uwaga nr 11 ;)
      https://www.senat.gov.pl/download/gfx/senat/pl/senatinicjatywypliki/831/5/1175s_obywatel_11.pdf

      Usuń
  16. Drugie czytanie projektu ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
    Druki senackie: 1175, 1175 jest na poz.22 https://www.senat.gov.pl/prace/senat/posiedzenia/tematy,527,1.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Transmisję na żywo można oglądać na stronie senatu. Nasza sprawa będzie rozpatrywana jutro po 13-tej / jeśli dobrze pamiętam/ Pan marszałek Karczewski tak dziś wspomniał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może przyśpieszą zeby sobotę mieć wolną

      Usuń
  18. Tak siedzę i myślę o co chodzi: podano, że jest 112 tys. Kobiet z rocznika 53,ktore zostały pokrzywdzone. Trochę umarło, trochę choruje. Było ponad 200 uwag, pod petycja podpisało się ponad 400 osób. Pewnie to te same osoby, a gdzie jest reszta? Niemożliwe aby to były same pierwszaki, więc co jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siedzą i czekają aż te aktywne cos załatwia to i dla nich bedzie.

      Usuń
    2. Pierwszaki też powinny być solidarnie i podpisać petycje, moje dwie koleżanki podpisały. W sumie podpisało nas 7 moich kolezanek, jestem z Kielc i oprócz tych 7 koleżanek podpisały jeszcze tylko 2 emerytki. Trochę za mało jak na duże miasto gdzie reszta emerytek wsydzcie się.

      Usuń
    3. Nie czytają tych wypocin, uważają to za stracony czas.

      Usuń
  19. Pan marszałek St.Karczewski przedstawił porządek obrad. Nasza sprawa będzie rozpatrywana jutro po 13-tej ( o 13 jest inna sprawa i po tej sprawie będzie nasza). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Jutro o godzinie 13.00 rozpatrzymy punkt siedemnasty porządku obrad: ustawa o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o transporcie drogowym. Również w drugim dniu obrad rozpatrzymy punkt osiemnasty porządku obrad: ustawa o zmianie ustawy – Prawo energetyczne, oraz punkt dwudziesty drugi: drugie czytanie projektu ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych."

      Usuń
  20. Należę do tych aktywnych. Pisałam uwagi,petycje. Na kilka z nich otrzymałam odpowiedź. Myślę, że gdyby więcej kobiet uczestniczyła w naszej batalii, to może inaczej komisja podeszlaby do zmiany ustawy. Jeżeli będzie tak jak jest w drugim czytaniu, to szkoda naszego czasu i nerwów. Jestem przedawniona i szykuję się do sądu. Nie zamierzam zawieszac sprawy. Mocno zawidzona Halina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość nie ma dostępu do internetu (nie korzysta), nie czyta gazet, nie jest aktywna medialnie - działka, wnuki, choroba i etc.
      Skutek jest taki, że petycję na dzień dzisiejszy podpisało zaledwie 500 osób na tysiące kobiet z rocznika 53.

      Usuń
  21. Wczoraj Sąd pracy przysłał mi odpis pisma ZUS-u na moje zaskarżenie odmownej decyzji do sadu.Jednym z argumentów jakie wnosi ZUS jest " Wyrok TK dotyczy wyłącznie zasad obliczania emerytur przysługujących na podst art. 24", a ponieważ jestem "przedawniona" moją skargę należy oddalić. W przeciągu 7 dni mam doręczyć do Sądu nowe udowodnione wnioski dowodowe. Nie złożenie w/w może skutkować oddaleniem odwołania.BK.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę napisać, że Pani podtrzymuje swoje stanowisko złożone do sądu. ZUS wydał decyzję z naruszeniem prawa i oczekuje Pani na sprawiedliwość. Trybunał Konstytucyjny uznał, że prawo do przeliczenia emerytury mają wszystkie kobiety z rocznika 1953 niezależnie od tego, kiedy ZUS przyznał im świadczenie. W pisemnym uzasadnieniu, oceniając skutki wyroku, Trybunał wskazał, że pojęcie „wznowienia postępowania", o którym mowa w art. 190 ust. 4 Konstytucji ma szersze znaczenie niż pojęcie „wznowienia" w sensie technicznym, przewidziane w odpowiednich procedurach regulowanych w ustawach i obejmuje wszelkie instrumenty proceduralne stojące do dyspozycji stron, organów i sądów, wykorzystanie których umożliwia przywrócenie stanu konstytucyjności orzeczeń. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za podpowiedź. Wczoraj miałam za 'gorącą głowę", ale dzisiaj zbiorę się i napiszę. BK.

      Usuń
    3. Proszę jeszcze zajrzeć na Facebook Pana mecenasa Giedrojcia ma tam wzór odwołania do Sądu dla przedawnionych treść tego odwołania przyda się Pani w odpowiedzi do Sądu pozdrawiam

      Usuń
    4. Na tej stronie można sporo dowiedzieć się o wnioskach dowodowych. Sąd opiera się na dowodach dostarczonych przez strony, jeśli zdaniem emeryta jakaś okoliczność nie została udowodniona, to może wnosić aby zus przedłożył wnioski dowodowe na te okoliczność, np. dowody na okoliczność daty wysłania przedawnionej decyzji, dowody na okoliczność doręczenia tej decyzji stronie. Jest to bardzo istotne, bo zus powinien wykazać co do dnia kiedy decyzja została emerytowi faktycznie doręczona, bo od tego dnia biegnie 5-letni termin z art. 146 kpa. Zus przeważnie sugeruje się datą wydania decyzji, wysyła listem zwykłym, dodaje kilka dni i tak wylicza termin doręczenia. A jest to nieprawidłowe. Daty doręczenia nie można domniemywać, data na decyzji nic nie znaczy, bo jest wiele przypadkach doręczeń decyzji po kilku latach.
      Od tego trzeba zacząć, aby zostać uznanym za nieprzedawnionego, sposób wyliczania to dopiero w drugiej kolejności.

      Usuń
    5. adres strony o wnioskach dowodowych

      https://www.infor.pl/prawo/w-sadzie/postepowanie-sadowe/279716,Dowody-przed-sadem-poradnik.html

      Usuń
    6. Bardzo dziękuję za pomoc. Naczytałam się aż mam wielki mętlik w głowie. Póki co, emocje górą.BK.

      Usuń
  22. Jestem nieprzedawniona,składając wniosek zaznaczyłam aby dokonano przeliczenia z najkorzystniejszym wsk.dlugosci życia.Emeryture przeliczono,ale na wniosek o przeliczenie dlugosci życia dostalam decyzje odmowną Na jaki art się powołać,aby wnieść odwołanie do sądu.Prosze o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jakiej podstawie Pani odmówiono? Czy jest Pani może z stycznia, lutego 1953 r?

      Usuń
    2. Przepraszam, skoro nieprzedawniona to raczej nie z początku 53 roku. Nie doczytalam

      Usuń
  23. Otrzymalam Pismo z Sadu JGora o udzielenie informacji w terminie 14dni czy podtrzymuje swoje stanowisko w pismie nie ma wyznaczonego terminu sprawy a najciekawsza jest oczywiscie odmowna odpowiedz ZUS ktory podal sposob obliczenia na nowo po wznowieniu postepowania - emeryturach zostala obliczona na nowo bez pomniejszania podstawy o kwoty pobranej wczesniej emerytury - dalsze wyliczenia identyczne jak w decyzji z roku 2014 czyli zdaniem ZUS jest wszystko dobrze waloryzacja skladek I kapitalu byla jak ZUS na nowo ptzeliczyl mi emeryture jedynie wzorujac sie wskaznikami do roku 2014 A gdzie lata od 2015 do 2019 ZUS nie pisze na koniec ZUS nadmienil że ubezpieczona czyli ja kwestionujac w odwołaniu sposób ustalenia wysokości emerytury z powszechnego wieku emerytalnego BEZZASADNIE wskazuje na nieuwzglednienie waloryzacji świadczenia w tym kapitału poczatkowego oraz uwzglednienie tablicy dalszego trwania życia obowiązującej w 2019r odnośnie informacji wycofania wniosku ZUS pisze ze na wniosku o emeryturę w informacjach ogólnych punkt 5 takie pouczenie jest chodzi o wniosek z roku 2014 nie posiadam kopii dlatego nie mogę sprawdzić może ktoś ma taką kopię to niech napisze jaki to był druk bo chce sprawdzić i na koniec ZUS mnie pocieszyl bo chce ode mnie kosztow zastepstwa procesowego oczywiscie podtrzymam swoją decyzję i raz jeszcze napiszę to o co wnosilam do Sądu pozdrawiam wszystkie pokrzywdzone emerytki zastanawiam się czy nie zasięgnąć wiedzy prawnika co ono tym sądzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przedawniona i równiez podlegam pod sąd Okręgowy w Jeleniej Górze. Podobnie otrzymałam pismo z sądu i miałam 2 tygodnie do ustosunkowania się na to co napisał ZUS. Odpisałam podtrzymując swoje odwołanie. Załączone było pełnomocnictwo radcy prawnego ZUS i oczywiście o kosztach zastępstwa procesowego również było. Tak się tylko zastanawiam, po co nam to wszystko? Przecież po wyroku TK Zus powinien sam nam naliczyc emeryturę powszechną, na którą pracowalysmy tyle lat(w moim przypadku 40).Zawsze uważałam, że wyrok TK ma wysoką rangę. Pozdrawiam koleżankę z Jeleniej Góry. HALINA

      Usuń
    2. Zus sam nic nie zrobi, musi wpłynąć wniosek. Jeśli pracowała Pani po przyznaniu emerytury powszechnej to należy złożyć wniosek ERPO i zaznaczyć pierwszy kwadrat, dolicza Pani składki zgromadzone po przyznaniu emerytury. We wniosku o emeryturę składanym w 2014 r. była w pkt 5 informacje o możliwości jego wycofania.

      Usuń
    3. A ja składałam wniosek o emeryturę nie na druku, tylko w formie pisma do ZUS , bo była też taka możliwość. Nie miałam zatem wiedzy o możliwości jego wycofania , powinnam więc być poinformowana na druku decyzji o przyznaniu emerytury, a nie byłam, bo tam tej informacji nie ma.

      Usuń
    4. Ja się zastanawiam nad tym gdybym nie złozyła pozwu do sądu, to czy teraz po wyroku i wejście w życie ustawy "naprawczej" mogłam przeliczyć emeryturę.Przedstawiciel ZUS w telewizji sugerował żeby wnieść pozew aby nie zamknąc sobie drogi.tylko do czego .

      Usuń
    5. Nie zamknąć drogi może do uprawomocnienia decyzji

      Usuń
    6. tzn. nie dopuścić, aby decyzja stała się prawomocna

      Usuń
  24. Ja wczoraj również składałam odpowiedź do Sądu Wyliczona mi emeryturę wszystko z 2014 roku wskaźnik dozycia 253.A decyzja z 2014 uchylna jest tylko częściowo dotyczy tylko kwestii kwot pobranych emerytur. Także dalej walvze. Jagoda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Jagoda jak ma Pani kopie wniosku z 2014 r to proszę mi podać jaki to był druk chodzi mi o symbol druku pozdrawiam

      Usuń
    2. Druk ZUS Rp-1E, w punkcie 5 jest o wycofaniu wniosku ale mało która z nas wtedy wiedziała że po wycofaniu wniosku KP byłby dalej waloryzowany

      Usuń
    3. Dziękuję właśnie go przejrzałam jednak moim zdanie w pouczeniu każdej decyzji ZUS powinna rowniez znaleźć się informacją o wycofaniu wniosku

      Usuń
    4. Niestety nie mam kopii wniosku. Ale już ktoś napisał jaki to druk.

      Usuń
    5. druk Rp-1 jest dstępny na stronie:
      https://rf.gov.pl/files/wzory_64.pdf

      Usuń
  25. Składając wniosek w 2013 Pani w zus przy tzw okienku kazała wypełnić druk A było to w kwietniu nawet nie wspomniała że Edge miała potracone skladki A ja nie wiedzialamzu ustawa o potracniu weszłam życie D 1 stycznia 2013 R nie powiedziała także ze można wniosek wycofać teraz płacę za niewiedze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie jesteśmy w tej samej sytuacji. Na wcześniejszej do końca życia.Ale mamy prawo?

      Usuń
    2. Panie w ZUS miały i mają gdzieś nasze sprawy, jesteśmy dla nich wrzodami, które po wyroku przysporzyly im dodatkowej pracy, a po ustawie może być jej jeszcze więcej. Podejście ZUS do petenta nie znieniło się wcale mimo, że część starej kadry zastąpili młodsi pracownicy.

      Usuń
    3. Można to odeprzeć, nie było pytania, więc nie było odpowiedzi. Teraz to można opowiadać różne rzeczy, przerzucać się winą, ale wtedy, nie oszukujmy się, nikt nie miał bladego pojęcia, że będzie w 2019 r. wyrok Trybunału. Jakie były przepisy, na takich były przyznawane emerytury.

      To emeryci właśnie widząc wysokość wyliczonego świadczenia powinni byli zadawać pytania, dlaczego tak mało, czy można to jakoś podwyższyć itd. Na tak postawione pytania na pewno byłaby odpowiedź co można ewentualnie zrobić.

      Proszę sobie wyobrazić, że jesteście państwo pracownikami zus na Informacji. Jeśli klient nie pyta, to widocznie wie i nie potrzebuje wyjaśnień. Przecież nikt nie zna jego myśli.

      Od razu uprzedzam, ze nikogo nie bronię, tylko próbuję obiektywnie wyjaśnić, jak różne mogły być powody.

      Usuń
    4. W moim przypadku akurat było zadane pytanie Pani w ZUS a nie na infolinii, odpowiedź nie była pełna ani rzetelna, gdybym miała ta wiedzę co dziś to bym nie potrzebowała rad zus. Proszę poczytać komentarze innych Pan które mają podobne doświadczenia więc problem był i jest. Niestety

      Usuń
    5. Zus "uspakajal" że wypłacana będzie emerytura wyższa to akurat jest prawda, ale nie dopowiedział że nie trzeba przechodzić na emeryturę powszechną, to teraz się mówi że to przywilej a nie obowiązek, że można wycofać wniosek bo i tak zostajemy na wcześniejszej emeryturze. I uprzedzajac ewentualną obronę zus, że przecież przepisy ciągle się zmieniają, akutat ten przepis jest od lat tylko może nie na rękę zus więc nie podpowiadają emerytom. Taka jest prawda

      Usuń
    6. do anonimowej z 22:14
      Uważam, że broni pani niesłusznie ZUS, bo klient nie zawsze wszystko wie i tym bardziej nie wie o co ma pytać jak nie zna przepisów,to oni powinni informować o wszystkich zmianach , od tego tam są.Emeryt jak dostanie raz przeliczoną emeryturę to uważa , że tak ma być, bo jakże ZUS mógłby się pomylić i nie śledzi przepisów, bo doczekał wreszcie spokojnego życia. Okazało się jednak odwrotnie,oszukano nas i nikt się tym nie przejmuje.Po 30 latach pracy mamy po tysiąc parę złotych emerytury i musimy za to żyć.ZUS broni się jak może, żeby tylko nie wypłacić za dużo, a nie mówiąc o jakiejkolwiek doradzie.

      Usuń
    7. "to teraz się mówi że to przywilej a nie obowiązek"

      To zawsze był przywilej, a nie obowiązek, nie ma przepisu, który nakazywałby przechodzenie na emeryturę z chwilą osiągnięcia wieku emerytalnego, tylko nie każdy emeryt był tego świadomy, nigdy nie wolno było nikogo dyskryminować ze względu na wiek i zmuszać do emerytury. Owszem, zmuszano, ale bez podstaw prawnych. Należało pójść do sądu pracy i sprawa do wygrania. Teraz dla odmiany proszą, aby jak najdłużej pracować, bo nie ma komu. Decyzja o przejściu na emeryturę była i jest suwerenną decyzją uprawnionego, pracodawca nie miał i nie ma prawa ani wyganiać na emeryturę, ani zabraniać przejścia na emeryturę.

      Usuń
    8. Proszę nie drażnić takimi farmazonami, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością pokrzywdzonych emerytek. One i tak już mają za swoje a Pani obrona ZUS i teoretyczne wywody są co najmniej nie ma miejscu!

      Usuń
    9. Odnoszą się do konkretnego fragmentu komentarza Anonimowego 10 lipca 2019 22:32

      Usuń
  26. skopiowane z Jotowni

    Maria SM
    Niedziela, 7 Lipiec 2019 o 12:53

    do Kibica.
    Ja byłam w Toruniu w ZUS z zapytaniem dlaczego nie mogę zobaczyć zwaloryzowanego kapitału początkowego i składek a pani mi odpowiedziała ,ze mam złożyć wniosek a potem wycofać, to będę mogła zobaczyć ,chyba to coś nie tak……?Ja rocznik 1954 a mam wcześniejszą emeryture z uwagi na szczególne warunki.Proszę o odpowiedź.Pozdrawiam wszystkich.


    Andrzej Goły
    Poniedziałek, 8 Lipiec 2019 o 11:40

    Dzień dobry

    Mimo że nie jestem adresatem odniosę się do wpisu Pani Mari SM z dnia 7.07.2019 godz 12:53 ponieważ więcej osób może ta kwestia zainteresować.

    “do Kibica.
    Ja byłam w Toruniu w ZUS z zapytaniem dlaczego nie mogę zobaczyć zwaloryzowanego kapitału początkowego i składek a pani mi odpowiedziała ,ze mam złożyć wniosek a potem wycofać, to będę mogła zobaczyć ,chyba to coś nie tak……?Ja rocznik 1954 a mam wcześniejszą emeryture z uwagi na szczególne warunki.Proszę o odpowiedź.Pozdrawiam wszystkich.”

    Jak rozumiem chciałaby Pani dowiedzieć się jak będzie wyglądała podstawa emerytury czyli zwaloryzowany kapitał początkowy I składki, gdyby teraz złożyła Pani wniosek o emeryturę.
    Jeśli chodzi o kapitał początkowy sprawa jest prosta – jest on ustalany na 31.12.1998 a następnie jest waloryzowany do końca miesiąca od kiedy przysługuje wypłata emerytury. Wyliczenie jest dość proste : zwaloryzowany kapitał początkowy = kapitał początkowy x wskaźniki waloryzacji. Natomiast problemem jest dokładne wyliczenie zwaloryzowanych składek, ponieważ składki spływały do ZUS w okresie 01.01.1999 do zakończenia Pani kariery zawodowej. Pracownicy ZUS aby oszacować zwaloryzowane składki używają tzw. kalkulatorów składek, ale są to jedynie szacunki i wartości przybliżone. Jeśli zależy Pani na dokładnym wyliczeniu emerytury proszę skorzystać z rady Pani z ZUS i złożyć wniosek o emeryturę. ZUS wyliczy Pani dokładną wysokość podstawy emerytury i samą emeryturę (w formie decyzji przyznającej emeryturę). Proszę tylko pamiętać o wycofaniu wniosku przed uprawomocnieniem się decyzji.

    Pozdrawiam Andrzej Goły

    OdpowiedzUsuń
  27. Przed chwilą w "Szkle kontaktowym" p. Teresa mówiła o emeryturach rocznika 1953.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre czy złe wieści ???

      Usuń
    2. czy coś nagłośniła?, może wreszcie dotrze to do większości.

      Usuń
    3. Oni stwierdzili, ze jak senat sprawę wyjaśni to oni poinformuja ale to niemozliwe, żeby ktos kogoś krzywdzil. Czysta kpina. Sluchalam tego.

      Usuń
    4. Pani Teresa powiedziała o roczniku ,53 kobiet oszukanych,że od 6 lat upominamy się o sprawiedliwe przeliczenia ale cały czas jesteśmy oszukiwane a żadna telewizja i media nie nagłaśniają sprawy.Jest wyrok TK i teraz senat ma podjąć decyzję co dalej.Szkło kontaktowe jest programem raczej satyrycznym i komentowanie mogło być właśnie takie że jak senat się zajmie to już będzie na pewno dobrze.Ale poszło w Polskę.

      Usuń
  28. Magda K chce wycofać odwołanie od decyzji zus z sadu.jak to zrobić proszę o podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  29. Magda K proszę odpowiedz jak mogę wycofać odwołanie z sadu bez kosztów dla zus za ich prawnika .nie mam jeszcze terminu sprawy.proszę pomóżcie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niech napisze do Sądu o umorzenie sprawy podać znak nie musi uzasadniac

      Usuń
    2. Jedno zdanie wystarczy:
      Oświadczam, że wycofuję swoje odwołanie od decyzji ............... z dnia............ znak: ..................

      podpis

      Usuń
  30. Czytam te projekty ustawy i odnoszę wrażenie , że op wyroku TK tj. nie pomiejszenie kapitału o wcześniejsze emerytry nic nie zyskamy , a nawet myślę że wprowdzone są nowe ograniczenia jeżeli chodzi o date 6,06,2012 r.to wtedy zostało ogłoszone w dzienniku Ustawa.A ja mam pytanie czy przecietny emeryt czyta Dz Ustaw.Przecież powinno to być od dnia wejścia w życie ustawy czyli 1.01. 2013 rTak będą kręcić , że zostaniemy na tym czym jesteśmy.

    OdpowiedzUsuń
  31. Magda odwołanie chce wycofać bo przegram z ZUS a nie stać mnie na koszty pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Magdo Pani jest z której grupy? przedawniona czy nieprzedawniona? Pozdrawiam

      Usuń
  32. I u teraz obraz jak dobrze żyje się w masz Kraju emerytom żyć nie umierać Pani Magda wycofuje się z walki o swoje należne pieniądze z jednego powodu finansowego i takich jak Pani Magda jest nas więcej nie a sprawiedliwości nigdy jej nie było i nie będzie ten kto ma kasę to będzie miał a ten co nie ma to i nie będzie mialto jest nasze Państwo Prawa i Sprawiedliwości Pani Magdo pozdrawiam Panią ja nieprzedawniona ale nie poddaje się

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak chcesz wiedzieć w jakim kraju żyjemy to wystarczy włączyć jakikolwiek wiadomości tvp1 lub tvpinfo. Wszystko jasne.

      Usuń
    2. Ale kto doprowadził do takiego stanu, komuna i rządy poprzednie. Dbając tylko o siebie,a jak teraz porządkuje się wszelkie sprawy to źle?. PO wprowadziło ta ustawę, a Panie mówicie w jakim kraju żyjemy.? Dana

      Usuń
    3. Po wprowadziło a PiS wyprowadza nas z tej pulapki

      Usuń
    4. Gdyby PIS był taki dobry to już dawno by to wszystko wyprostował, a oni tylko walczą o swoich wyborców i dużo obiecują.

      Usuń
  33. We wniosku o emeryturę możliwość wycofania wniosku znajduje się aż pod numerem 5 trzcionka mała trudno ją odczytać bez okularów natomiast w decyzjach odwolanie do Sądu wyszczególnione jest na pozycji numer jeden i o dziwo nawet trzcionka nie jest pomniejszona powiedzcie sami czy to nie jest celowe zagranie ZUS emeryt ślepy nie doczyta a Pani z ZUS z uśmiechem nas poinformuje ze dalej zostaniemy na wcEsniejszej jak powszechną będzie dla nas niekorzystna teraz jak w to się wciagnelam to rzygać mi się chce jak patrzę co ZUS robi z emerytami nie o taka Polskę nasi przodkowie walczyli

    OdpowiedzUsuń
  34. Magda dziękuję za wzór o wycofanie odwołania jestem nowa na blogu nigdy pisałam z paniami ale czytałam wszystkie wpisy i wiele się dowiedziałam na temat emerytur jesteście dzielne podziwiam Was dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko ty jedna dowiedzialas się o emeryturach ja będąc już prawie 11 lat na wczesniejszej emeryturze nigdy bym nie pomyślała ze ZUS może być tak nieuczciwy dla emerytów niemlodych już ludzi którzy harujac całe życie na tą nedzna emeryturę zdrowie stracili zawierzyli ZUSowi że zaopiekuję się godnie emeryti i co i wielkie g.....o wolną amerykanka to się nazywa

      Usuń
  35. masz rację,tam siedzą już sami młodzi i myślą tylko o sobie, a nie o nas starszych ludziach.

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam. Mój mąż jest na emeryturze wcześniejszej i poszedł na nią w sierpniu 2012r. Po przejsciu na emeryturę powszechną potrącono mu tak samo emeryture wczesniejszą. To on chyba już nie ma takiej mozliwości na przeliczenie bez potrącen.Ponieważ jest w projekcie zapis że tylko do 06.06.2012r. Co ma teraz robić.

    OdpowiedzUsuń
  37. Ktos pisał wieczorem ze byla mowa w telewizji w Szkle Kontaktowym o kobietach 53 ,mam pytanie, co mówili, nic nie wiem

    OdpowiedzUsuń
  38. Kochani, ze strony Petycjeonline wysłałam ponowne maile z linkiem o potwierdzenie podpisów do osób, które podpisały list, a nie mają potwierdzonych podpisów.
    Proszę, kliknijcie w podany link, aby potwierdzić swoj podpis pod listem. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  39. Wiem, że nie potwierdzają podpisów. Moje koleżanki twierdzą, ze podpisały. Nie widzę ich na liście. Dzwoniłam do tego mogłam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. Czy ktoś wie o której godzinie będzie drugie czytanie ustawy

    OdpowiedzUsuń
  41. Na Jotowni wyczytałam ze gdzieś 18-19 późno trochę Panowie Senatorzy zaczną ziewac z przemeczenia oby jeszcze logicznie myśleli i temu Panu na wózku powinni zabrać tablet

    OdpowiedzUsuń
  42. Przynajmiej jest na bieżąco czytając w tablecie wszystkie propozycje .dzienniki ustawa, a emeryci nie i mają za swoje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt niech mu zostawia ten tablet wiedzy nigdy za dużo gdybym to ja wiedziała ze moja wiedza jest tak niedoskonała w.sprawach emerytur i muszę wyłącznie na sobie polegać.bo na uczciwość ZUS nie można wzuelabym kredyt i kupiła sobie trzy tablety

      Usuń
  43. Widziałam, że czytał ilustrowane strony, więc na pewno nie nasze uwagi ani dzienniki

    OdpowiedzUsuń
  44. Ktoś pisał, że lepiej dla nas, że był zajęty czymś innym i nie zabierał głosu, bo napewno by nam nie pomógł. Zresztą ja nie znając go wysłałam do niego uwagę przed pierwszym czytaniem ale nie otrzymałam odpiwiedzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może się odezwie w sprawie 500+ dla niepełnosprawnych to im przynajmniej niech pomoże jak nas ma gdzieś jestem również za tym aby.te osoby były finansowo wspierane przez Państwo

      Usuń
    2. Dajcie spokoj facetowi jest bo jest a najwazniejsze glosy naleza do pozostLych ktore patrza aby nam cos zabrac a nie dac. Tyle szumu o nic dadza to co orzekl TK I udaja ze pracuja a kasa leci.

      Usuń
  45. Czy otrzymał już ktoś uzasadnienie po wyroku z sadu dla przedawnionych spełniając warunki tk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cofnij się z komentarzami jest komentarz o pozytyen wyroku przrdawmionej pozdrawiam

      Usuń
    2. Linki do wyroków z uzasadnieniami Sądu Okręgowego w Łomży są podane na jotowni

      https://jotownia.wordpress.com/2019/05/17/projekt-ustawy-naprawczej-po-wyroku-tk-konsultacje/comment-page-2/#comment-12592

      Usuń
    3. PANI JOLU,
      może warto zawiadomić sen. Borowskiego o wyrokach dla przedawnionych podanych na jotowni. Link do wykazu wyroków w komentarzu anonimowego z 12:07

      Usuń
  46. Do P. Jolka.K. Jestem nowa na blogu.Wczoraj podpisałam petycję i przekazałam swoim koleżankom . Proszę sprawdzić czy jest mój podpis? Bożena z Częstochowy .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do pani z Częstochowy jeśli kliknęła pani w link otrzymany w poczcie mejlowej to znaczy ze pani podpis jest.Można samemu sprawdzić wchodząc na stronę petycji i kliknąć w ilość podpisów i odszukać siebie

      Usuń
  47. Ela. Dzisiaj na stroni Onet , chyba do godz. 10.00 był artykuł : "Emerytki piszą do senatorów. Chcą więcej pieniędzy". Zawarto w nim tekst -część naszej petycji i wyjaśniono w czym tkwi problem. Szkoda, że tak szybko usunięto. Było zdjęcie Naszej Pani Joli K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. artykuł jest dostępny w Fakcie

      Usuń
    2. Ciekawe kto to usunął i na czyje polecenie gdzie tu wnosi slowa

      Usuń
    3. Ma być wolność slowa

      Usuń
    4. jest tutaj

      https://www.fakt.pl/pieniadze/finanse/emerytury-dla-kobiet-z-rocznika-1953-jak-przeliczyc-emeryture/mjsf19h

      Usuń
    5. Jest na www.wykop.pl

      Usuń
  48. https://www.fakt.pl/pieniadze/finanse/emerytury-dla-kobiet-z-rocznika-1953-jak-przeliczyc-emeryture/mjsf19h

    OdpowiedzUsuń
  49. W Łomży Sąd orzeka na korzyść przedawnionych. https://orzeczenia.ms.gov.pl/content/$N/150510000001521_III_U_000211_2019_Uz_2019-06-28_002?fbclid=IwAR3DkvgG8j3cmWJ4kXtw5Mq9qB0WYf-K6b5TghcBu2iIxeQbY3hD4CXCj0A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jesli chodzi o wspolczynni do zycia stosuje na dzien dzisiejszy czy na dawna
      tz w chwili przyzn s nia emerytury

      Usuń
  50. To jak na razie jedyny sąd który pochylił się na odwołaniami co wymaga sporo pracy-dokonania analizy i napisania stosownego uzasadnienia.Reszta delikatnie mówiąc olała sprawę wogóle nie zgłębiając problemu tylko stwierdzając że na podstawie art.145 kpa odwołanie jest nizasadne bo sprawa przedawniona

    OdpowiedzUsuń
  51. 23 lipca mam rozprawę (jestem mieszkanką Łomży). Podzielę się z Wami treścią wyroku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś z 2 czy 3 grupy

      Usuń
    2. Ja idę do sądu 6 sierpnia napisz jak będziesz po rozprawie w ŁOMŻY.

      Usuń
  52. Rozpoczęło się drugie czytanie projektu „ustawy naprawczej”

    https://av8.senat.pl/9Sen824

    OdpowiedzUsuń
  53. Rozpoczyna się transmisja.

    OdpowiedzUsuń
  54. Chyba tylko Rulewski jest za nami i w malutkim stopniu może Borowski.

    OdpowiedzUsuń
  55. Gdzie można obejrzeć

    OdpowiedzUsuń
  56. https://av8.senat.pl/9Sen824

    OdpowiedzUsuń
  57. Obejrzałam. Tylko Pan Rulewski zajął stanowisko, które przedstawione zostało w naszej petycji. Zawiodłam się na Panu Borowskim.Juz miał gotowy scenariusz i nie podtrzymywal tematu. Jestem mocno zawiedziona i smutna. Pozdrawiam przedawniona i do końca życia na wcześniekszej.

    OdpowiedzUsuń
  58. Brawo p.Rulewski ,powiedział o nas przedawnionych że najlepiej by było zresetować decyzje z 2013 r i przeliczyć na nowo. czyli tak jak pierwszaki,złożyć nowy wniosek od teraz.Ale tak juz nie będzie.Już było wszystko przygotowane przez przedstawiciela rządu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pan Borowski bardzo zwiódł,jestem rozczarowana-znał sprawę naszej krzywdy/jednak nie był skłonny nas bronić.P.Rulewski -jedynie poruszył temat aby anulować przepis i przeliczyć wszystkie kobiety z 1953 roku jednakowo. Nie powinno dzielić się na kategorie/czy to metody z obozu ???/ Wyszło że te które nic nie robiły i nie walczyły wyszły najlepiej....Tak myślałyśmy że znowu nas oszukają i okradają dalej......

      Usuń
  59. No tak przecież p. Zieleniecki sam powiedział że w nie wszystkich przypadkach będzie to emerytura wyższa.Dadzą może parę groszy spłaty , ale to będą ochłapy.....

    OdpowiedzUsuń
  60. O 500zł plus w telewizji słyszymy kilka razy dziennie.A my prawie u schyłku życia sie wcale nie liczymy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko się nie liczymy, ale w mediach cisza. Na pewno wiele osób nawet jeszcze nie wie że jest wyrok TK w sprawie kobiet 1953 r

      Usuń
  61. Podobała mi się bardzo wypowiedź Pana Jana Rulewskiego. Myślę, że dokładnie zapoznał się z tematem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę napisać komentarza na facebooku, a Pani go pisała. Jak?

      Usuń
    2. Udało mi się podziękować za zaangażowanie i zapoznanie się z tematem Panu Rulewski emu.

      Usuń
  62. Było już wszystko przygotowane przez ministerstwo nikt nie posłuchał najsłabszych jestem zawiedziona

    OdpowiedzUsuń
  63. P, Borowski mówił że jakby nam naliczyli na dzień dzisiejszy czyli tak jak pierwszakom to by sobie ktoś poczekał i złożył nawet za parę lat,to by emerytura była jeszcze bardzo wysoka . Ale w takim wypadku powinien to byc okres np. do końca 2019.Po tym okreszi nie można było składac wniosków.

    OdpowiedzUsuń
  64. a poza marszałkiem Borowskim, sen Rulewskim i sen Cichoniem reszta to obsługa techniczna. No i min.Zieleniecki. Przerażające jak wszyscy kluczą, powtarzają sie, ale merytorycznie odlegli od naszych oczekiwań.
    Wycofuję odwołanie póki jeszcze czas. Trzeba zadbać o swój portfel

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie śpiesz się to wcale nie jest pewne że ta ustawa będzie uchwalona

      Usuń
    2. Dokładnie mamy na to pół roku - jeszcze chwile cierpliwości - tyle czekałyśmy - czekamy do końca. Pozdrawiam Wszystkich Ewa.

      Usuń
    3. Skoro senator PIS mówi ze musimy prostować ustawy krzywdzące ludzi uchwalone przez PO/PSL (szczególnie w tym okresie przedwyborczym) to miedzy wierszami można przeczytać, że jeszcze przed wyborami ustawa zostanie uchwalona i podpisana przez prezydenta.

      Usuń
    4. ale nie daję Sądowi żadnego argumentu, by ZUS zastosował mi korzystny wiek dożycia. Emerytura wcześniejsza wyższa o 0,70 zł

      Usuń
    5. Nie wiem czy to dobry pomysł z wycofaniem odwołania. Jak uchwalą ustawę i będzie dla nas korzystniejsza, będziemy składać ponownie do ZUS o wyliczenie z zastosowaniem podpisanej ustawy ona dotyczyć będzie 1953 r. lub debatować co robić. Pozdrawiam

      Usuń
    6. A głosowanie jest tajne?

      Usuń
    7. Proponuje nic nie wycofywać dopóki ustawa nie zostanie uchwalona i podpisana przez prezydenta.

      Usuń
  65. Proszę mi powiedzieć czy skladki plus kapital minus potracone skladki podzielone przez wskaźnik przezycia to suma netto czy brutto

    OdpowiedzUsuń
  66. hm Oglądałem całe dzisiejsze posiedzenie senatu i niestety uważam, że każdy z senatorów mówił z sensem i do rzeczy. Wasza propozycja miłe panie aby każdej z was przeliczyć na nowo emeryturę w sposób taki jakbyście dziś składały wniosek o powszechną emerytura po raz pierwszy wynika chyba tylko z pazerności. Rozwiązanie aby przeliczyć emerytury jeszcze raz ale wg. przepisów z dnia pierwszego składania wniosku jest sprawiedliwe w szczególności ze dodatkowo zostanie wypłacona roznica przeliczeń wynikająca w upływu czasu czyli rekompensata i to zrewaloryzowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem tego samego zdania. Pozdrawiam Ewa

      Usuń
    2. Proszę sobie wyobrazić, że nie byłoby całej tej sprawy gdyby wszyscy dopiero teraz złożyły wnioski o emeryturę powszechną. Nie tylko te "pazerne" ale wszystkie nadal by były na wcześniejszej. Ja osobiście, dziękuję Paniom które skutecznie walczyły. Pozdrawiam wszystkie Panie.

      Usuń
    3. Podzielam Pani opinie Jolka

      Usuń
  67. Niech pan nie pisze o pazerności.Rocznik 1953 był pokrzywdzony . i my przedawnione chciałyśmy byc potraktowane tak ja pierwszaki.A jednak TK uznał że ustawa była zła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak rocznik 1953 był pokrzywdzony, ale nie ma to nic wspólnego z faktem traktowania jako pierwszaki. TK nie uznał ze ustawa był zła. Proszę jeszcze raz przeczytać wyrok TK.

      Usuń
    2. zgadzam się z panią, ta pani co pisze o pazerności to albo ma wysoką emeryturę albo to nie rocznik 53, my chcemy tylko sprawiedliwości i jednakowego przeliczenia , a nie ważnie jest ile komu podwyższą.Każdy grosz jest dla każdej z nas ważny.Większość z nas może ma dzisiaj mniejszą emeryturę niż najniższa krajowa.

      Usuń
    3. to jest do 16:28

      Usuń
    4. Właśnie przeliczenie będzie sprawiedliwe czyli na zasadach z dnia pierwszego złożenia ale bez odliczenia wcześniejszej emerytury + jednorazowa zrewaloryzowana rekompensata za lata od pierwszego wyliczenia do obecnego.

      Usuń
  68. To proszę mi powiedzieć jaka jest różnica między emerytką która złożyła wniosek 5-6 lat temu a emerytką która teraz złoży wniosek po raz pierwszy, obie cały czas pobierały emeryturę wcześniejszą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No taka różnica że pierwszaki wygrały .NIe zazdroszczę ,ale też bym tak chciała ,bo wiwm że napewno wtedy bym zyskała.--jestem przedawniona

      Usuń
    2. Taka jest różnica ze ilość lat dożycia w dniu złożenia jest inna. Chyba nie było żadnego przymusu składania 5-6 lat temu wniosku? Rozumiem, ze złożyła pani go dobrowolnie a teraz chciałby pani jeszcze raz go złożyć po raz pierwszy, bo lepsze wyliczenie wyjdzie? I to jest właśnie pazerność. Możliwość złożenia wniosku w chwili obecnej wynika z wyroku TK odnoszącego się tylko do tego, że kobiety 1953r. zostały postawione w sytuacji niekonstytucyjnej po 1 stycznia 2013. I nic więcej.

      Usuń
    3. do 16:45
      Niech pani przestanie pisać te bzdury i drażnić drugich. Po co w ogóle pani tu weszła, sprawia to pani przyjemność?

      Usuń
    4. do 17:03
      Miła pani proszę się nie denerwować. Fakt ze pani czegoś nie rozumie ze znaczy ze to bzdura. Pozdrawiam!

      Usuń
  69. https://www.senat.gov.pl/prace/senat/posiedzenia/przebieg,527,1.html?fbclid=IwAR2UnEWISU6ilAz-O_7jR7xc_RSP1VTx8_oah_h9qI6FA-4ymjckZjF4MsY

    Jutro o godzinie 13.00 rozpatrzymy punkt siedemnasty porządku obrad: ustawa o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o transporcie drogowym. Również w drugim dniu obrad rozpatrzymy punkt osiemnasty porządku obrad: ustawa o zmianie ustawy – Prawo energetyczne, oraz punkt dwudziesty drugi: drugie czytanie projektu ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież to już dziś było - proszę nie wprowadzać w błąd.

      Usuń
  70. Mówicie panie o p azernosci ale po 30 latach pracy należy nam się tylko 11oo zl A przezycie

    OdpowiedzUsuń
  71. Będą osoby na tym blogu które będą chciały nas poroznic i denerwować najlepiej przemilczeć takie komentarze

    OdpowiedzUsuń