Strony

6 sierpnia 2014

Panie Marianie!
Wszystkiego co najlepsze!!!


67 komentarzy:

  1. Wszystkiego najlepszego od emerytów z Lublina

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego, dużo zdrówka
    Ewa z Biłgoraja

    OdpowiedzUsuń
  3. Panie Marianie - 100 lat od nas wszystkich - pokazał Pan że "emeryt potrafi " i pociągnął całą rzeszę zagubionych za sobą!!!!!!! :))))))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Marian, dużo zdrowia,szczęścia,pomyślności z całego serca życzy Krystyna 🌷🌷
    Serdeczne podziękowania za wszystko 😊
    Krystyna 2008

    OdpowiedzUsuń
  5. Smutno że tak mało osób pamięta o Panu Marianie :(
    Wdzięczność "....." / i tu można sobie dopisać każdy brzydki wyraz / na pstrym koniu jedzie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Złożyłam Marianowi piękne życzenia na facebooku, bo należę do grona jego znajomych i tam mogłam do życzeń dołączyć bukiet kwiatów.
      Pozdrawiam wszystkich
      Daniela

      Usuń
  6. Wszelkiej Pomyślności Panie Marianie!
    - wdzięczna emerytka

    OdpowiedzUsuń
  7. Dużo zdrowia!!! Dziękuję za wszystko co Pan zrobił. D.

    OdpowiedzUsuń
  8. Panie Marianie. I ja się dołączam do wszystkich miłych życzeń dla Pana. Dziękuję za wszystko, za wytrwałą walkę z biurokracją i pomyślny rezultat dla wszystkich "zawieszonych". Wdzięczna Stasia z Krakowa

    OdpowiedzUsuń
  9. Marian,przyjm najlepsze zyczenia od trojki z Pulaw. Do zobaczenia na nastepnym zlocie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Puławy Pionkia a Radom 50km!!!!!

      Usuń
  10. Panie Marianie,
    życzę dużo zdrowia, radości z najbliższych oraz wszystkiego co najlepsze. Dziękuję za pańskie zaangażowanie w nasze emeryckie sprawy i za to, że jest Pan w naszym stowarzyszeniu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dołączam się do wszystkich pięknych życzeń i życzę Panu jeszcze dużo lat życia w zdrowiu i w otoczeniu samych życzliwych ludzi. Wdzięczna za wszystko co Pan zrobił i zdziałał Wanda z Mazur.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pamiętamy ,życząc wszystkiego czego dusza pragnie,zdrowia najwięcej.
    Anna W. z Ostrowca Świętokrzyskiego

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkiego najlepszego.Spełnienia wszystkich marzeń.Genowefa z Mielca

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkiego Najlepszego,Świetnego zdrowia i zadowolenia z każdej dziedziny życia składają trzy Barbary ze Szczecina.Z całego serca DZIĘKUJEMY za Pana WIELKI SUKCES jakim są oddane nasze zagrabione emerytury!WSZYSCY ZAWDZIĘCZAMY TO PANU! Jest Pan WIELKI!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkim bardzo dziekuje ,,miała byc przerwa urlopowa???? Nasza Adminka !!!!! nie moze życ bez ,,swego dziecka ,,,bloga,,Buzka Izo!!!! marian radom




    OdpowiedzUsuń
  16. Witam Panie Marianie. Wszystkiego najlepszego dużo dużo zdrówka i pomyślności w życiu osobitym. Bardzo dziekuję za wszystko co Pan zrobił dla ogółu emerytów. Jeszcze raz wszystkiego najlepszego. Jadwiga

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzień dobry, wszystkiego najlepszego dla Pan Mariana życzę:) W lipcu zadawałam pytanie odnośnie przeliczania emerytury przez moją Mamę. Teraz mam pytanie odnośnie sposobu przeliczania. Mama dalej pracuje i pobiera emeryturę. Urodziła się w 1950r. Z informacji które otrzymała z Zusu po nowym przeliczeniu wygląda, że Zus przeliczył "po staremu". Czy ktoś z Państwa tu piszących jest zorientowany jak to się ma do przeliczeń emerytury wg. "nowych zasad" ktore moga być korzystniejsze? Jakie ewentualnie pismo złozyć do Zusu zeby zweryfikowac jaka bedzie wysokość emerytury po przeliczeniu wg "nowych zasad" i wtedy zdecydować którą się chce otrzymać (oczywiście tą która wyjdzie wyżej;) pozdrawia i dziękuję za odpowiedź Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Magdo,
      Mało precyzyjne są wyrażenia w Pani zapytaniu, przede wszystkim co Mama przeliczała? Może tylko dodała staż w postaci przepracowanych kolejnych kwartałów? To wtedy "po staremu".
      Według nowych zasad to należy wypełnić wmiosek (gotowy druk RP 1). Jeśli wyjdzie mniej niż jest "po staremu" to albo zawiesić, albo wycofać wniosek i po sprawie. Moim zdaniem lepiej wycofać wniosek, a za jakiś czas można ponownie wniosek złożyć i sprawdzić, która wersja korzystniejsza. Pozdrawiam.

      Usuń
  18. Droga Magdo,
    Twoja Mama powszechny wiek emerytalny osiągnęła w 2010r. Wówczas powinna złożyć wniosek o oblicznie jej, już przyznanej przecież emerytury, według nowych zasad, czyli na podstawie art. 25 - 26 w zw. z art. 24, - czyli tzw. emerytury kapitałowej.
    Gdyby okazało si wówczas , że przyznana emerytura według nowych zasad byłaby niższa to ZUS wypłacałby świadczenie przyznane na dotychczasowej zasadzie, czyli zgodnie z art. 53 ustawy emerytalnej.
    Obecnie, gdy Twoja Mama wystąpi o przyznanie emerytury kapitałowej ZUS odliczy jej, od wartości kapitału początkowego, wszystkie dotychczas pobrane świadczenia.
    Jest to bardzo krzywdzące ponieważ ZUS przy wydawaniu decyzji o ustalaniu kapitału początkowego nie zaznaczył, że zostanie on uszczuplony jeeli świadczeniobiorca skorzysta z emerytury wcześniejszej lub przyznanej przy obniżonym wieku emerytalnym.
    No cóż, ZUS jest instytucją wszystkomogącą i tego okceptować nie należy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie kapitał początkowy zostaje uszczuplony, tylko łączny zapis na wirtualnym koncie indywidualnym w ZUS. I mimo wrzucania całego zła na ZUS, należy obiektywnie zaznaczyć, ze to nie ZUS, jako organ wykonawczy, zdecydował o uszczupleniu, tylko SEJM, SENAT i PREZYDENT RP jako władza ustawodawcza. No i przy wydawaniu decyzji o ustaleniu kapitału początkowego nie było chyba jeszcze zapisu ustawowego o uszczuplaniu, więc o czym miałby ZUS wtedy informować ?

      Usuń
  19. Szanowny/a Anonimowy z 14 sierpnia 2014 z godz. 09:11
    A czy to będzie OK, gdy po raz drugi taki emeryt/emerytka będzie chciał pobierać TE SAME pieniądze, które już otrzymał? Uważam, że to nie byłoby w porządku i dlatego pomniejszenie naliczonej na nowo emerytury po osiągnięciu powszechnego wieku emerytalnego o otrzymane już wcześniej pieniądze uważam za sprawiedliwe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy z 15 sierpnia, godz. 11:42
      Czy w takim razie, w Twojej ocenie, Ci co ukończyli 60 lat przed 1 stycznia 2013r. mieli prawo przeliczyć sobie emeryturę bez uszczuplania kapitału początkowego a Ci co ten wiek osiągnęli po tej dacie już takiego prawa nie mają, to jest sprawiedliwe?
      Sprawiedliwe byłoby wówczas gdyby w ustawie znajdował się zapis, że może zaistnieć taka sytuacja, że ich zgromadzony kapitał początkowy zostanie uszczuplony.
      Po drugie kapitał początkowy to jest hipotetyczna emerytura ustalona na dzień 1 stycznia 1999r. Jak można od czegoś co ustalono dla przeszłości odejmować wartości po tym następujące."Chore" i nielogiczne.
      Ponadto taki emeryt nie otrzymywałby tego co już otrzymał tylko miałby prawo do obliczenia emerytury na innych zasadach.Wtedy gdy pracował na emeryturze wcześniejszej od jego wynagrodzenia odprowadzane były składki.

      Usuń
    2. można pozostać na wcześniejszej, wówczas nie ma mowy o zmniejszaniu emerytury

      Usuń
    3. Kapitał poczatkowy jest ustalony na datę 1 stycznia 1999 r., ale podlega waloryzacji, zus co jakiś czas wysyła decyzję (informację) o aktualnej wysokości kapitału, jest to jak najbardziej realna aktualna wartość

      Usuń
    4. Ok! Tak mogło by być, ale dlaczego od mojej pensji (ponieważ pracuję nadal) są odprowadzane składki emerytalne? Ja z tego już nic nie mam, staż to są grosze.

      Usuń
    5. Do An. z 19.08.godz.22.51: Masz rację,że od wynagrodzenia emeryta będącego na wcześniejszej emeryturze i nadal pracującego były odprowadzane składki, ale zapomniałeś dodać,że ten okres może sobie doliczyć do emerytury w celu jej zwiększenia.

      Usuń
    6. An. z 22 sierpnia z 10:58'
      Chyba myslałeś/aś o składkach "rentowych". Przecież już nigdy nie przejdziesz na rentę i z tych składek nie skorzystasz. To jest dopiero nabijanie emeryta w "przysłowiową butelkę".

      Usuń
    7. Trzeba zrozumieć, że pracujący emeryt płaci składkę rentową z uwagi na to, że pracuje i dlatego, że to jest forma ubezpieczenia. Nasz system emerytalno-rentowy jest tak skonstruowany, że nie płacimy NA SIEBIE, tylko do ogólnej puli a tak właściwie na tych, którzy świadczenia pobierają. Zatem składka rentowa płacona przez konkretną osobę jest na wypłatę świadczenia rentowego dla aktualnego rencisty a nie na tego, który może znaleźć się w przyszłości na rencie. Na przyszłych rencistów płacić będą ówcześni pracujący. Zatem zupełnie logiczne jest płacenie - pomimo tego, że emeryt już nigdy na rencie nie będzie. Nie jest to nabijanie "w butelkę".

      Usuń
    8. Chyba nie masz racji.
      Tak traktuje sie składkę rentową każdego pracującego. Płaci on ją na poczet ewentualnych rencistów którym sam też może się stać.
      Ale płacenie składek rentowych przez emerytów?
      Pewnie moje szare komórki tego ogarnąć nie mogą i z tego powodu możesz mieć rację.
      A co dzieje się ze składkami tych, którzy nie doczekali by zaczęto im wypłacać emeryturę.
      Jednak ZUS to dobry zarządca i nie nabija emerytów w butelkę (to sarkazm).

      Usuń
  20. Do anonima z 21:58
    Chyba nie tylko waloryzacji, ale dopisuje się też składki,które wpływają,kiedy ubezpieczony jeszcze pracuje.
    E

    OdpowiedzUsuń
  21. Waloryzowany jest nie tylko kapitał początkowy ale wszyskie, zewidencjonowane na koncie ubezpieczonego, składki. Podstawą obliczenia emerytury na "nowych zasadach" czyli według art. 26 ustawy emerytalnej są te zwaloryzowane składki i kapitał początkowy.
    Prawo do obliczenia emerytury według takich zasad zapewnił ZUS w wydanych decyzjach, ustalających na nowo kapitał początkowy, w 2008r. Każdy więc ma prawo by zobowiązać ZUS do wykonania jego własnej, ostatecznej zresztą, decyzji

    OdpowiedzUsuń
  22. Przez 5 lat mojej dodatkowej pracy potrącano mi składki rentowe,jakim prawem skoro już na rencie nie będę.Moim zdaniem jest to kolejny podatek ukryty za składką rentową.Niekonstytucyjnie? Śmiechu wartą odpowiedz na ten temat otrzymałam od Rzecznika Praw Obytatelskich: sorry :" taki jest przepis." Do kogo się zwrócić?
    Gaba

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie masz racji, ZUS mi odmówił ponieważ pierwszy wniosek złożyłam przed 31.12.2008r. Mogą skorzystać z art. 26 tylko Ci, którzy złożyli pierwszy wniosek po 31.12.2008r.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. An. z 24 sierpnia 12:24;
      A gdzie to w ustawie jest zapisane, że art. 26 ustawy ma zastosowanie tylko do tych, który swój pierwszy wniosek złozyli w ZUS przed 31 grudnia 2008r.? Jak to ZUS uzasadnił ? - czyżby "ponieważ tak ZUS uważa"?

      Usuń
  24. Witam serdecznie blogowiczów:) Czy są jeszcze osoby, którym nie wypłacono należnej emerytury za czas jej wstrzymania? Czy może moje czekanie kilkumiesięczne wymaga interwencji w ZUS? Przecież tyle osób tam pracuje, a brak decyzji na piśmie i wypłaty "zaległych" jest ogromnym dyskomfortem dla emerytów. Czy tak to właśnie wygląda w innych województwach (ja jestem ze śląskiego). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie piszesz czy składałaśwniosek, czy sprawy w sądach zakończyłaś??
      Różne były nasze drogi aby odzyskać zaległe emerytury.
      Ja wygrałam w SO, ZUS złożył apelację i pomimo że wyszła ustawa JA nie składałam wniosku do ZUS o wycofanie apelacji bo chcę dostać "zaległe" dopiero w następnym roku - gdyby mi wypłacili w tym przekroczyłabym próg podatkowy i po co mam "oddawać" państwu MOJĄ kasę??.
      Sąd terminu sprawy apelacji jeszcze nie wyznaczył / już minął rok :)/ a to ja chcę zwłoki i nic nie robię na razie w tym kierunku.
      Wiem że MUSZĄ mi wypłacić i nie spieszę się dla swojego dobra. Parę tys.zł w ten sposób zaoszczędzę i będę miała na własne przyjemnośći.
      "Co się odwlecze to nie uciecze".
      A ty możesz pismo ponaglające do ZUS napisać - to nic nie boli :))).
      Jeżeli sprawy w sądach masz nie pokończone to ZUS nic nie zrobi aby przyspieszyć wypłatę.
      Na jakim etapie jesteś ??
      Pisałaś do ZUS o wycofanie spraw w Sądzie ???
      Napisz więcej szczegółów dotyczących konkretnie twojej sytuacji.

      Usuń
    2. Proponuję skontaktować się z ZUS-em, nawet telefonicznie. Dziwna sytuacja, ze nie ma żadnego odzewu do tej pory.

      Usuń
    3. Należy im się przypominać , ja też jestem z śląskiego i wszystkie zaległości wypłacone w kwietniu 2014 r.

      Usuń
    4. radzę pojść osobiscie dowiedzieć się dlaczego tak długo pani czeka:)

      Usuń
  25. Witam, Kochani jestem na wcześniejszej i jeszcze pracuję. od marca 13 roku jestem"pełnoletnia" czy dobrze zrozumiałam, że mogę pozostać na wcześniejszej nawet jak się zwolnię z pracy?
    Czy ZUS mnie zmusi,żebym przeszła na powszechną?
    Bardzo proszę o odpowiedź - dziękuje i pozdrawiam.
    Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt cię do niczego nie zmusi.
      Aby przejść na powszechną musisz złożyć wniosek do ZUS.
      Ja zakończyłam pracę w czerwcu 2014 ri mam wypłacaną dalej emeryturę "wcześniejszą".
      "Pełnoletnią" stałam się w styczniu 2013 r.Po zakończeniu "kariery zawodowej" złożyłam tylko wniosek o doliczenie przepracowanych miesięcy / składałam takie wnioski co kwartał / i dostałam decyzję tylko dot. doliczenia stażu pracy.
      Na "wcześniejszej" zostanę już do swoich ostatnich dni bo "powszechną bym miała troszkę mniejszą :)
      Wskażnik nic mi się nie zmienił w ciągu ostatnich lat pracy bo....wiadomo budżetówka i nie było już podwyżek parę lat.:))
      Wcześniej byłam w ZUS i pytałam - odpowiedziano mi że mogę zostać na "wcześniejszej" więc tak uczyniłam.
      A tak na marginesie - trochę się bałam tej emerytury a okazuje się że jestem najszczęśliwszą osobą pod słońcem - już nic nie muszę !!!!
      A jak mi się "znudzi" mogę sobie dorobić .
      Wesołe i bezstresowe jest życie emerytki a zdrowie jeszcze wspaniałe i wreszcie mogę robić to na co nie miałam czasu - rozwijać swoje zainteresowania i oddawać się swojemu hobby czyli podróżom i zwiedzaniem nie tylko pięknych zakątków najbliższej okolicy :))))
      Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Krystyno, oczywiście,że możesz zostać na wcześniejszej.
      W tym wszystkim chodzi o to,że w momencie definitywnego przejścia na emeryturę ZUS przeliczy Ci emeryturę jak to nazywasz "powszechną" i przy założeniu,że jej wysokość będzie mniejsza od
      wcześniejszej czyli tej,którą w tej chwili pobierasz to zostaniesz przy niej.
      Pozdrawiam
      Basia

      Usuń
    3. Krystyno,
      Wszystkie świadczenia z ZUS sa na wniosek. Jeżeli nie zlożysz wniosku ze względu na osiągnięcie powszechnego wieku emerytalnego to na wcześniejszej pozostaniesz aż do ostatnich swoich dni.
      Życzę Ci by to trwało długo i we wspaniałym zdrowiu.

      Usuń
    4. Wszystkie działania ZUS podejmuje na wniosek zainteresowanego.

      Usuń
    5. Nie zus nie zmusi. Pozostaniesz na wcześniejszej.

      Usuń
  26. masz rację, ale jak zus zmusić ? co mam zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  27. Czy jest wiele jeszcze osób, którym nie wypłacono zaległych emerytur? Ja czekam już pół roku, niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na co czekasz.Bombarduj ZUS.

      Usuń
    2. Przed miesiącem ZUS przegrał założoną przez siebie apelację a jeszcze nie wypłacili.A w dodatku sąd zasądził odsetki do dnia wypłaty.

      Usuń
    3. Dzień dobry. Myślę, że jest jeszcze bardzo wiele osób, którym nie zostały wypłacone wstrzymane należności. Jestem jedną z nich. Mam wyrok SA w Poznaniu z 3 lipca 2014 r. o wypłacie zaległej kwoty wraz z odsetkami do dnia wypłaty, a nie jak ustawa wskazuje do 19.02.2014r. ZUS złożył wniosek o uzasadnienie wyroku i tylko czekać jak wniesie kasacje. Gratuluje wszystkim, którym już wypłacono należności. Dla mnie pozostała cierpliwość - jak wszystkim, którzy wnieśli sprawy do sądu. KA z Poznania

      Usuń
  28. Podobno we Wrocławskim sądzie odbyła się wczoraj rozprawa na temat waloryzacji kwotowej w roku 2012. Czy ktoś coś wie na ten temat? Jakie było orzeczenie?

    OdpowiedzUsuń
  29. Pomyślne wiadomości (?)
    http://wiadomosci.wp.pl/lbid,8381,title,Pierwsze-wystapienie-premiera-w-sejmie-po-wakacjach,nazywo.html
    Premier zapowiedział dwie zmiany. Jedna będzie dotyczyła emerytów i rencistów, druga rodziny, które mają dzieci. - Zachowamy waloryzację emerytur procentową, ale nie mniejszą niż konkretna kwota. To znaczy, że minimalny wzrost emerytury i renty wyniósłby 36 zł - zapowiedział Tusk. - Proponujemy też umożliwienie każdej polskiej rodzinie, która posiada dzieci, pewne wykorzystanie ulg na dzieci - dodał. - Rodzina najmniej zarabiająca z trójką dzieci zamiast 430 zł otrzyma ponad 4 tys. zł ulgi - zapowiada Tusk.
    „Waloryzacja emerytur i rent jest zależna od wysokiej inflacji. Zastanawialiśmy się więc, czy możliwa jest zmiana waloryzacji emerytur i rent na rok 2015 w podwójnym wymiarze - powiedział.”

    I taki sposób waloryzacji oraz podnoszenia najniższych emerytur akceptuję! Nie wolno okradać mądrych i pracowitych, a z ich pieniędzy dodatkowo (oprócz waloryzacji) nagradzać głupich, leniwych oraz głupich i leniwych jednocześnie.
    Jaromir

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 90 gr,dziennie.

      Usuń
    2. Nie 90 gr dziennie, tylko 1,20 zł dziennie. Poza tym nie przeliczyłeś/-aś na godziny, minuty, sekundy...

      Usuń
  30. Oto jaka otrzymałem odpowiedź z Sądu w Białymstoku na zapytanie o przebieg rejestracji Stowarzyszenia (tekst oryginalny):

    W odpowiedzi na Pana mail uprzejmie informujmey, iż sprawa do refereatu orzekąjącego trafiła 4.06.2014 i została zarejestrowana pod sygnaturą 5206/14.
    Niesetety z uwagi na bardzo duzą ilość spraw wpływających do wydziału [okres sprawozdawczy] a następnie okresy urlopowe, do dnia dzisiejszzego nie zostałą podjęta żadna decyzja. W tej sytuacji należałoby się zwrócić z wniosekiem o przyspieszenie rozpoznania sprawy bądź o zmianę orzekającego celem przyspieszenie rozpoznania sprawy.
    Z poważaniem
    Biuro Obsługi Interesanta

    Z-ca Przewodniczącego Zarządu
    Marek Ołdakowski

    OdpowiedzUsuń
  31. Krystyno 2008,dobrze zrozumiałaś.Nikt nie może Cię zmusić do emerytury powszechnej, możesz pozostać na wcześniejszej o ile tak zdecydujesz. Pozdrawiam. D.O.

    OdpowiedzUsuń
  32. Proszę uprzejmie Panią Danielę lub inne osoby kompetentne w tej sprawie o udzielenie mi odpowiedzi - z góry serdecznie dziękuję. Dzisiaj otrzymałem odmowną decyzję na mój wniosek o przeliczenie emerytury metodą kapitałową na podstawie art.55 w związku z art.26 ustawy o emeryturach i rentach z FUS powołując się na wyrok Sądu Najwyzszego z dnia 10.07.2013r.sygn. akt II UK 424/12. Wyjaśniam, jestem rocznik 1947, pierwszy wniosek o emeryturę złożyłem w grudniu 2009r i taką decyzję otrzymałem. W pażdzierniku 2011r. zawieszono mi w związku z kontynuacją pracy.Cały czas pracuję i otrzymuję odwieszoną emeryturę. W uzasadnieniu ZUS pisze; ponowne ustalenie wysokości świadczenia na wniosek emeryta tylko po przedłożeniu nowych dowodów lub ujawnieniu okoliczności istniejących przed wydaniem tej decyzji, które mają wpływ na prawo do świadczeń lub na ich wysokość.Ponieważ pobiera Pan emeryturę przyznaną na podstawie art.53, ponowne przeliczenie z zastosowaniem art. 55 nie ma zastosowania w Pana przypadku.Czy to jest właściwa decyzja, czy należy się odwołać?. PROSZĘ O ODPOWIEDZ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może jest tak, że w 2009 roku byłą przyznana emerytura wcześniejsza i nadal taką ma Pan przyznaną. Czy występował Pan o tzw. emeryturę powszechną?

      Usuń
    2. Niestety ale ZUS nie ma racji i należy się jak najbardziej odwołać
      W dniu 4 lipca 2013r. SN podjął uchwałę - II UZP 4/13 i ustalił, że " Ubezpieczony urodzony przed dniem 31 grudnia 1948r., który po osiągnięciu powszechnego wieku emerytalnego kontynuował ubepieczenie i wystąpił o emeryturę po dniu 31 grudnia 2008r. ma prawo do jej wyliczenia na podstawie art. 26 w związku z art. 55 ustawy (...) niezależnie od tego czy wczesniej złożył wniosek o emeryturę w niższym wieku emerytalnym lub o emeryturę wcześniejszą".
      Uzasadnienie SN w sprawie będzie bardzo dobrą ściągą do napisania odwolania. W żadnym wypadku tego nie odpuścić. Sprawa jest do wygrania, ponieważ nawet podnoszony przez ZUS, w niektórych sytuacjach, argument, że pierwszy wniosek o emeryturę ma być złożony po 31 grudnia 2008r. nie znajduje uzasadnienia w przepisach ustawy.
      Najlepiej nie odnosić się do tego co napisał ZUS ale wypunktować dlaczego nie zgadzamy się z jego decyzją.

      Usuń
  33. Do anonima z dnia 28.08.2014r 15;45
    Ja składałem pierwszy wniosek o emeryturę w grudniu 2009r w wieku 62lat, z tego względu . że można było pracować i pobierać emeryturę - nie zamierzałem rezygnować z pracy. O przeliczenie emerytury po osiągnięciu 65 roku w kwietniu 2012r zwracałem się przy okazji składania wniosku o zwrot zawieszonej emerytury, ale nie przeliczono mi. Nadal jestem na wcześniejszej. Czy to ma jakieś znaczenie że jestem na wcześniejszej?. Proszę o opowiedż - serdecznie dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znaczenie finansowe i psychologiczne, wcześniejszy emeryt to młodszy emeryt od emeryta w powszechnym wieku emerytalnym!

      Usuń
  34. Tak sądziłam. Należy wystąpić o emeryturę tzw. powszechną i wtedy przeliczą po nowemu. Jak będzie mniejsza to i tak będą wypłacać tą większą. zawsze można w takiej sytuacji wniosek wycofać. Moja sytuacja jest taka: pobieram wcześniejszą mimo, że jest niższa niż powszechna. Wystąpiłam o powszechną,mam ją naliczoną, ale została zawieszona do momentu aż się zwolnię z pracy. Być może jak będę się zwalniać z pracy to wcześniejsza okaże się wyższa niż "czekająca" powszechna.

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam
    wszystkich serdecznie (długo nie zaglądałam na bloga) i bardzo dziękuję za odpowiedzi na moje wątpliwości nt wcześniejszej czy powszechnej emerytury.
    Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam :))
    Krystyna

    OdpowiedzUsuń
  36. Jestem rocznik 1953. Emeryturę wcześniejszą (jedyną) naliczyłam dopiero przed ukończeniem 60 lat w 2013 r., została zawieszona na mój wniosek. Nigdy świadczeń nie pobierałam. Cały czas pracowałam i nadal pracuję. Chciała bym teraz odwiesić emeryturę, pobierać świadczenie i nadal pracować. Stąd pytanie: czy muszę rozwiązać umowę o pracę, żeby pobierać świadczenie i wynagrodzenie ze stosunku pracy. Proszę o odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po ukończeniu 60 lat (+ ewentualnie doliczone jakieś miesiące, bo obowiazuje nowy wiek emerytalny 67 lat) nie ma już ograniczenia zarobków do 130 %, moim zdaniem umowy o pracę rozwiązywać nie musisz, po odwieszeniu emerytury należy Ci się i wynagrodzenie z tytułu zatrudnienia, i emerytura w pełnej wysokości, tzn. ustalona emerytura wcześniejsza, jakkolwiek to brzmi. Dolicz sobie staż, przedkładając zaświadczenie od pracodawcy, to parę groszy zyskasz. Ważne: ZUS odwiesi emeryturę od miesiąca, w którym zgłosisz wniosek, a nie od miesiąca uzyskania wieku 60 lat + ew. mies. lub dwa mies.

      Usuń