Strony

17 marca 2014

Dobre wiadomości


Drodzy Państwo!
Pojawiła się pierwsza informacja po wejściu w życie ustawy o wypłacie zawieszonej emerytury :)

 Pani M.Z. z Opola serdecznie gratuluję


Komentarz Pani M.Z. z Opola:
"Kochani, dzielę się z Wami radością. Otrzymałam przed chwila decyzje o wypłacie zawieszonej emerytury. Dziękuje ogromnie założycielom bloga, admince, paniom: Widze, Danieli, Uli05, panu Krzysztofowi, wszystkim dziękuje za wskazanie drogi "walki", pomoc w redagowaniu pism i wsparcie. Czytałam komentarze o bałaganie we wpisach, ale nie znalazłam odpowiedniego miejsca, przepraszam. M.Z. z Opola"

127 komentarzy:

  1. Czy Pani/Pan miała sprawy w sądach?
    Przyszła najpierw decyzja a pieniądze jeszcze. Jak ktoś ma konto to zawsze Zus wysyła pieniądze a decyzja jest w"drodze'. Czy według Pani/Pana w decyzji wszystko się zgadza ( mam na myśli wyrównanie od do i kwota z odsetkami)?. decyzja listem zwykłym czy poleconym?

    OdpowiedzUsuń
  2. ...byłam pewna, że po złożeniu przeze mnie wniosku o wypłatę zaległej emerytury z odsetkami, ZUS wycofa swoją apelację ( podobno takie były "zalecenia") - w mojej, wygranej w pierwszej instancji sprawie- a tu okazuje się, że rozprawa apelacyjna odbędzie się i to dopiero w maju !!!!...czy nie szkoda czasu, pieniędzy i nerwów na niepotrzebne przeciąganie sprawy ???....jestem po prostu mocno poirytowana, że to wszystko się tak przeciąga...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ZUS nie wycofał również swojej apelacji w mojej wygranej w SO z odsetkami 11 czerwca 2013r sprawie. Dostałam w ubiegłym tygodniu z SA Łodzi zawiadomienie o rozprawie w dniu 4 kwietnia. Stawiennictwo nie obwiązkowe. Pismo o zaległe złożyłam w ZUS-sie 24 lutego. W grudniu jak dzwoniłam do SA to powiedzieli mi, że czeka się 13 m-cy od złożenia apelacji. Czekam cierpliwie co będzie.
      Alicja 2

      Usuń
    2. Czy napisałaś w swoim wniosku aby ZUS wycofał swoją apelację z sądu ??
      W ustawie jest wyraźnie napisane że ZUS wycofa apelację na wniosek emeryta.

      Usuń
    3. Terminy rozpraw są ustalane w sądzie z wielomiesięcznym wyprzedzeniem więc może jest to wynik tego że ZUS jeszcze nie napisał wniosku do sądu o odwołanie apelacji - po prostu nie zdążył jeszcze zabrać się za twoje akta.:)
      Spraw mają faktycznie sporo więc może to tylko tak wyszło.
      Napisz jeszcze raz wniosek o wycofanie apelacji. Wniosek oczywiście do ZUS.
      Ja bym tak zrobiła.

      Usuń
    4. Serwis internetowy ZUS w dn.11.02.2014 r opublikował n/w informację:
      „Sprawy, w których Oddział ZUS wniósł apelację od wyroku sądu okręgowego, ustalającego wypłatę emerytury za okres od 1 października 2011 r.: jeżeli emeryt zgłosi wniosek o wypłatę zawieszonej emerytury, ZUS wycofa apelację w całości lub w części i - po zakończeniu postępowania sądowego - wyda decyzję w sprawie wypłaty emerytury w zakresie wynikającym z ustawy.”

      Usuń
  3. Dziękuję za gratulacje!Przegrałam w SO i już nie odwoływałam się, więc sprawy w sądach zakończone. Dostałam dziś decyzje a pieniądze mają być na koncie wraz z marcową emeryturą. Decyzje otrzymałam zwykłym listem a w nim w uzasadnieniu dokładne wyliczenie zaległości, odsetek i pobranych podatków. M.Z. z Opola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję

      Usuń
    2. Czyli wszystko o.k.
      Wypłacają..... :)
      Dziękujemy za takie dobre nowinki - życzę zdrowia i radości ze zwycięstwa oraz zafundowania sobie jakiegoś małego prezenciku :).

      Usuń
  4. Co ja widzę bukiet pięknych kwiatów. Pecunia non olet !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten najbogatszy, kto ma dobrze w głowie.

      Usuń
    2. Wy się najpierw dobrze nauczcie posługiwać j. polskim , a potem błyszczcie wątpliwej jakości znajomością łaciny.
      Nie zabierajcie miejsca na blogu plecionymi andronami bez większego sensu. Jak się nudzicie to zróbcie coś pożytecznego dla innych, zamiast produkować się tutaj.

      Usuń
  5. Ale jak ułatwia życie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ''Zwyciężać mogą ci, którzy wierzą,że mogą''

      Wergiliusz

      Usuń
  6. Dzisiaj dostałam postanowienie z ZUS ,że zawiesza postępowanie dotyczące wniosku o wypłatę.Wygrane w SO,ZUS wniósł apelacje,19 lutego br. w SA umorzono, a oni piszą że przysluguje Pani do chwili wydania wyroku prawo do cofniecia odwolania albo apelacji,Chyba nawet nie spojrzeli kto wnosił apelację, paranoja. Muszę pisać o odpis wyroku, nie wiem czy mam rację . Jak długo się czeka na odpis. Joanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..kto to są "oni" co piszą ????
      Po co masz pisać o odpis wyroku??
      Wystarczy napisać do ZUS jak sprawa wygląda.
      Tak myślę. I nie denerwuj się. Wszystko będzie dobrze tylko troszkę potrwa - 60 dni.

      Usuń
    2. dzisiaj dostałam postanowienie z zus jak rozumiem oni to zus

      Usuń
  7. Kochani, bukiet jest PIĘKNY ja też poproszę o taki.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 12:11
      CUKIERKI IRYSY

      Plusy:
      Mała zawartość sodu
      Minusy:
      Wysoka zawartość tłuszczów nasyconych
      Mała zawartość żelaza
      Mała zawartość Witaminy A
      Bardzo mała zawartość Witaminy C
      Mała zawartość białka
      Mała zawartość błonnika

      Usuń
  8. To dobra wiadomość ale co za język: ".......o wypłacie zawieszonej decyzji".Czepiam się ale jestem zwolennikiem poprawnego formułowania informacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miła Pani każdy z nas jest inaczej uzdolniony , bądźmy tolerancyjni dla siebie.

      Usuń
  9. Ranking
    1.Opole
    2.......
    3.......
    itd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba jednak zwrócić uwagę na fakt, że M.Z. miała czyste konto sądowe, gdyż po przegranej w SO, nie odwoływała się do SA.
      Nie ulega jednak wątpliwości, że Opole w tym rankingu zajęło prawdopodobnie pierwsze miejsce ( pieniądze z marcową emeryturą). Gratulacje dla pracowników ZUS w Opolu!
      Cieszę się razem z M.Z. i pozdrawiam
      Daniela

      Usuń
    2. Dziękuję, jestem pani wdzięczna i również pozdrawiam - M.Z.

      Usuń
    3. Dedykacja:
      http://www.teslowa.pl/42904/o_tym_kim_jestes.html

      warto zobaczyć !

      Usuń
    4. Nie Opole a Lublin . Proszę odczytać wcześniejsze wpisy o wypłatach z lubelskiego ZUS

      Usuń
    5. Ale w Lublinie wyplata ma nastąpić chyba dopiero w kwietniu, a w Opolu w marcu, więc na pierwszym miejscu Opole, na drugim miejscu Lublin jeżeli chodzi o przekazanie pieniędzy za zaległe na konto , natomiast jeśli weźmiemy pod uwagę podjęcie decyzji o wypłacie, to na pierwszym miejscu będzie Lublin. Nie potrzeba kruszyć kopii z tego powodu.

      Usuń
    6. 12:06
      Nie wiem o co ci chodzi?
      11:42 podał fajne motto i już!

      Usuń
    7. 11.42ale fajne te słowa:)))dziękuję

      Usuń
    8. Dla Ciebie

      http://www.youtube.com/watch?v=o30aHeLOelA&feature=youtu.be

      Usuń
    9. http://www.youtube.com/watch?v=_6HCOgTc5r4
      To powyżej w podziękowaniu.
      Co do linka od Ciebie cóż szczęściem udało mi się poznać wykonawcę osobiście. Teraz śpiewa z nieba i dziś dzięki Tobie nasz zjazd i okolice mam już teraz zaliczone<3

      Usuń
    10. 20:24
      Wszystko jasne! Udało się zaliczyć przed terminem.
      Czasem się udaje.
      <3

      Usuń
  10. Kilka dni wstecz też osoba chwaliła się na blogu, że złożyła wniosek do ZUS 19 lutego i dostała decyzję o zwrot zawieszonych świadczeń, a wypłata będzie razem z kwietniową emeryturą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też złożyłam w lutym a w marcu otrzymałam emeryturę wraz z odsetkami

      Usuń
  11. Otrzymałam decyzję o naliczeniu odsetek. Zawieszoną emeryturę otrzymałam po wyroku SA bez odsetek. A teraz decyzję o wypłacie odsetek, która będzie wypłacona przy wypłacie emerytury w kwietniu. Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czekam cierpliwie na odsetki. W SA wygrałam w lutym 2013 r., zaległe wypłacono w kwietniu.
      Następnie zgodnie z ustawą złożyłam wniosek o wypłacenie odsetek - dokładnie 20 lutego 2014 r. i na tym się skończyło. Do tej pory nie mam ani decyzji ani odsetek.
      Gra na zwłokę. Zobaczcie Państwo jak to jest rozciągnięte w czasie.

      Usuń
  12. Sąd Apelacyjny uwzględnił apelację ZUS i zmienił wyrok SO na moją niekorzyść. Czy w takiej sytuacji wyrok SA jest prawomocny z dniem jego ogłoszenia czy też jest jakiś termin na jego uprawomocnienie?

    OdpowiedzUsuń
  13. Jednak ludzie to dziwne stworzenia,jak się czyta te posty to nie wiadomo czy się śmiać czy płakać Zawsze znajdzie się ktoś co musi dopiec ,obrazić ,wyśmiać a przecież mieliśmy jeden cel.Zapomnieli niektórzy komu zawdzięczają że w ogóle sprawa jest wygrana. Jacy wszyscy na początku byli potulni i przestraszeni a teraz to hajda na Soplicę- jesteśmy mocni to możemy wszystko ,nawet nie liczyć się z innymi . Smutne to wszystko - ale mam nadzieję że ludzi dobrych, tolerancyjnych i takich co chociaż lubią innych ludzi jest więcej. Życzę wszystkim wygranym aby się po prostu uśmiechnęli Pozdrawiam Tyszanka

    OdpowiedzUsuń
  14. Zrobiła się dyskusja o byle czym - złożyłam, dostałam - przecież wiadomo, że dzięki p. Marianowi i p. Izie oraz wszystkim, bez wyjątków, nas prowadzących, wcześniej czy póżniej każdy otrzyma zwrot.
    Może zacznijmy dyskutować o możliwościach przeliczeń naszych emerytur - tutaj mamy słabą wiedzę.
    Piszmy tylko wtedy, gdy naprawdę jest jakiś problem z wypłatą, a nie powinno ich być.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam pytanie i proszę o odpowiedż, ponieważ wprost moim znajomym jakoś niezręcznie mi je zadać; może uznają że jestem wcibska.

    Czy do końca 2012 r. emeryt, który złożył wniosek o emeryturę ”w powszechnym wieku emerytalnym”, miał ją obliczoną na nowo, z nową kwotą bazową, z nowym symbolem literowym i numerem emerytury – nawet, jeżeli jego WPW nie wzrósł oraz nie pracował po otrzymaniu wcześniejszej emerytury (zamiana wcześniejszej na powszechną)??? R.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. roczniki 1949 i młodsze, po uzyskaniu powszechnego wieku emerytalnego, miały przyznawaną emeryturę "nową" z kapitału i składek, a tam nie ma zastosowania kwota bazowa

      Usuń
    2. Tak, miałam na nowo przeliczaną emeryturę, z nową sygn literowo- cyfrową. Jestem z marca 1951 r. O wcześniejszą emeryturę wystąpiłam w listopadzie 2010 r. Pobierałam jak większość do czasu zawieszenia w pażdzierniku 2011 r. Zwolniłam się z pracy w czerwcu 2012 r i od tamtej pory pobieram pełną emeryturę. Otrzymałam też zaległe emerytury na mocy wyroku SO a teraz oczekuję na odsetki.Kasia

      Usuń
    3. pani Kasiu , dziękuję za konkretną odpowiedź . Mogłaby Pani napisać , kiedy ( miesiąc , rok ) , wystąpiła Pani o emeryturę z nową sygnaturą literowo - cyfrową ? Czy , żeby otrzymać tą emeryturę , musiała się Pani wykazać wyższym wskaźnikiem WPW ? Czy naliczyli ja Pani z nową kwota bazową ? Czy była wyższa od " pełnej " - bez zmniejszeń - wcześniejszej emertyury ? Czy w decyzji o tej emeryturze ma Pani podany numer artykułu Ustawy o Emeryturach i Rentach z FUS ,na podstawie którego wydano decyzję ?
      Trochę się gubię - bo przecież 60 lat skończyła Pani w marcu 2011 r. - tak ? Więc powinni byli od kwietnia 2011 r. wypłacać Pani pełną emeryturę ?
      Jeszcze raz dziękuję serdecznie za te informacje - teraz zmienili przepisy i tym , których to dotyczy trudno dojść , jak było przedtem . Byłabym wdzięczna , gdyby odpowiedziała Pani jeszcze na powyższe pytania . Pozdrawiam. Anna

      Usuń
    4. Pani Aniu tak jak napisałam w czerwcu 2012 r przeszłam na pełną emeryturę . Była wyższa od wcześniejszej o około 200,- zł. Nowądecyzj e wydano na podstawie ustawy z 17 grudnia 1998 r Oemeryturach i Rentach z FUS Tj .DU z 2009 r nr 153,poz 1227 ze zm W 2011 r w marcu po ukończeniu 60 lat nie występowałam o o pełną emeryturę. Wskażnik (WPW) taki sam jak w 2010 r NI e było żadnych zmniejszeń, napisano w decyzji "ponownie ustala się wysokość emerytury oraz wznawia wypłatę świadczenia" Pozdrawiam Kasia

      Usuń
    5. Problem z ZUS jest taki, że w podstawie prawnej podają całą ustawę a powinni podać konkretny artykuł.

      Usuń
    6. Czyli była to emerytura po emeryturze wcześniejszej- przeliczenie z nową kwotą bazową, tak było przed wprowadzeniem nowych zasad. M.

      Usuń
    7. 06:42
      w takim przypadku należałoby wystapić z wnioskiem o wyjaśnienie treści decyzji, z powodu nie zrozumienia na jakiej podstawie prawnej została konkretnie oparta

      Art. 113 kodeksu postępowania administracyjnego:
      § 1. Organ administracji publicznej może z urzędu lub na żądanie strony prostować w dro-dze postanowienia błędy pisarskie i rachunkowe oraz inne oczywiste omyłki w wydanych przez ten organ decyzjach.
      § 2. Organ, który wydał decyzję, wyjaśnia w drodze postanowienia na żądanie organu egzekucyjnego lub strony wątpliwości co do treści decyzji.
      § 3. Na postanowienie w sprawie sprostowania i wyjaśnienia służy zażalenie.

      Usuń
  16. Panie Marianie!To WSZYSTKO(wypłacane emerytury)JEST PANA NIEKWESTIONOWANĄ ZASŁUGĄ.D Z I Ę K U J Ę!!! BK Szczecin

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochani, czy mogę prosić o wyjaśnienie? Uprawomocnił się wyrok pomyślny dla mnie w kwestii zwrotu zawieszonej emerytury, ale problem odsetek Sąd przekazał do rozpoznnia ZUS-owi. O co musze sama złożyć wniosek, a co musi ZUS bez składania wniosku wyplacić? tzn. 1) czy jeśli wyrok o spłacie zawieszonej emerytury jest korzystny dla mnie, to bez złożenia wniosku przeze mnie ZUS wyda decyzję i wypłaci mi oraz 2) czy tak samo w sprawie odsetek, 3) czy też jednak muszę złożyc wniosek o wypłatę bez względu na to, że wyrok jest dla mnie korzystny? Bardzo proszę o pomoc. Parasińska Bogumiła. Ewentualnie o kontakt parabo@poczta.fm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odpowiedź dla Pani poniżej o 16.23

      Usuń
  18. Uważam, że należy złożyć wniosek o zwrot zawieszonej emerytury i należne odsetki. ZUS po wejściu w życie ustawy z dnia 13 grudnia 2013 nie ma prawa rozpoznawania niczego w tej kwestii, tylko ma realizować ustawę.
    I czekać spokojnie na pieniądze.
    Nawet jeśli wyrok jest korzystny dla Pani należy złożyć wniosek o zaległą emeryturę. ZUS będzie miał po prostu dwa niezbywalne wnioski i konieczność wypłacenia Pani tego co się Pani należy

    OdpowiedzUsuń
  19. O wypłatę odsetek musisz napisać do ZUS, a przy tym wspomnij,że zwrot zaległej emerytury masz zasądzony i w związku z tym oczekujesz na jej wypłatę wraz z odsetkami wynikającymi z podjętej ustawy.

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzis dostałam pismo z Sądu Apelacyjnego w Łodzi z kopią pisma ZUS o cofnięcie apelacji.
    W piśmie sądu jest napisane: ,,Sąd....przesyła w załączeniu odpis pisma ZUS...zakreślając termin 14 dni do zajęcia stanowiska w przedmiocie cofnięcia apelacji".
    Czy to znaczy, że muszę napisać do sądu pismo,że zgadzam się z Zus-em?

    OdpowiedzUsuń
  21. Dzisiaj dzwoniłam do mojego oddziału ZUS. Bardzo miła pani oświadczyła, że nie trzeba pisać we wniosku o wypłatę zaległych o wycofanie apelacji przez ZUS. To poprostu natłok spraw i stąd termin w sądzie. Być może daleze terminy w SA będą wycofywane. Ja czekam cierpliwie do rozprawy.
    Alicja 2

    OdpowiedzUsuń
  22. Emeryturę wcześniejszą mam naliczoną wg kwoty bazowej 2009r. z 10 kolejnych lat. Czy rozwiązując teraz stosunek pracy mogę złożyć wniosek o ponowne przeliczenie emerytury ale z 20 wybranych /nie kolejnych/ lat z nową kwotą bazową.
    Emeryturę powszechną mam naliczoną w 2012r. Jaki wniosek należy złożyć, aby urlop wychowawczy przy naliczeniu emerytury powszechnej został zaliczony do średniej krajowej, na czym to polega - nie rozumiem tego zupełnie.Na urlopie wychowawczym byłam 4 lata. Bardzo proszę o wyjaśnienie tej sprawy Bardzo dziękuję.Pozdrawiam wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  23. O zaliczenie urlopów wychowawczych jako składkowych w wymiarze wskaźnika 1,3 sprzed 1998r. trzeba zawalczyć i to powinno być jedno z zadań Stowarzyszenia. Jeżeli chodzi o ponowne przeliczenie emerytury na starych zasadach z wybranych 20 lat z nową kwotą bazową jest możliwe wówczas, gdy wskaźnik podstawy wymiaru będzie chociaż minimalnie wyższy niż poprzednio wyliczony z 10 kolejnych lat.

    OdpowiedzUsuń
  24. Urlop wychowawczy (ale tylko do emerytury kapitałowej)
    Od X.2013 można ponownie ustalić kapitał początkowy uwzględniając część urlopu wychowanego tak jakbyś pracowała np. miałaś urlop wychowawczy w okresie III 1985 – X 1988. To Zus do IX 1988 potraktuje Cię tak jakbyś pracowała biorąc za okres I-IX średnią krajową i dodając Twoje zarobki X-XII 1988 i jest tak jakbyś cały rok 1988 pracowała.

    OdpowiedzUsuń
  25. Byłam na urlopie wychowawczym niecały rok na przełomie 1988/1989 to czy gra warta świeczki. Ile czasu pracy by mi zus zaliczył jak w/w osoba była na urlopie 3,5 lat a zaliczony rok pracy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zaliczono tylko przeliczono. Proszę sobie sprawdzić stosunek podstawy wymiaru do przeciętnego wynagrodzenia za rok 1988 i 1989 który jest wyższy

      Usuń
  26. Witam , dziś zamiast informacji o wypłacie zawieszonej emerytury dostałam wezwanie do zapłaty kosztów zastepstwa procesowego w kwocie 180.00zł, tak śpieszy się ZUS,oczywiście informacja że w razie nie uregulowania w ciągu 7 dni, będzie wszczete postępowanie egzekucyjne. BRAWO ZUS (: (: (:pozdrawiam Warmianka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz się spieszyć i uregulować w terminie bo ZUS wpadnie na pomysł zablokowania przez komornika wypłaty zaległych.Ich pomysły są nieprzewidywalne.

      Usuń
    2. mozna wiedziec ktory to taki madry zus

      Usuń
  27. ZUS Elbląg, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BRAWO!
      1.Opole
      2.Lublin
      3.Szczecin
      4.Elbląg

      Usuń
    2. To nie czarna lista.To są ZUS-y które realizują naszą ustawę.

      Usuń
    3. Zielona Góra też - mojej koleżance w marcu wypłacono zawieszoną emeryturę wraz z odsetkami - brawo

      Usuń
  28. Ja uwazam ze jest niezle bo inni maja duzo mniej i wcale nie mam na mysli starego portfela.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 12.23Nie po to pensje były głodowe, żeby emerytury były na bogato. Co to to nie! Musi starczyć od starców dla swoich:(

      Usuń
  29. Chciałam poinformować,że ZUS Szczecin jest BEZNADZIEJNY,bezustannie dezinformuje(CELOWO???)petentów,giną polecone pisma!!!mam wieczne problemy z nimi na bieżąco-MASAKRA!Emeryta traktują jak WROGA PUBLICZNEGO nr1.Przepraszam,ale nie mam zdrowia pisać o ich wyczynach,za bardzo emocjonalnie reaguję,jak o tym myślę.Baśka-szczecinianka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo chcę pochwalić ZUS Opole.
      Panie tam pracujące są miłe i chętnie doradzą w sprawie
      emerytury.H.A z Opola.

      Usuń
    2. Do An 19:02
      A, mój ZUS wykazuje niezwykłą wyrozumiałość w stosunku do emerytów. Panie - też już niemłode - rozumieją, że starsi ludzie nie wszystko kumają, cierpliwie wyjaśniają i tłumaczą. Są uprzejme. No, więc, można? Można! Tylko trzeba lubić ludzi na takim stanowisku!

      Usuń
  30. Witam, właśnie oczekuję na rozprawę w sadzie w sprawie wypłaty zaległych emerytur wraz z odsetkami. Mam czekać na wyrok sadu czy ponownie złożyć wniosek do ZUS o wypłatę na podstawie wyroku trybunału? Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co to znaczy "właśnie oczekuję na rozprawę w sądzie"????
      PISZ KONKRETNIE A NIE Z NIEDOMÓWIENIAMI!!!!!!
      Każdy z nas ma różne sytuacje - nie ma "sztampy".

      Jeżeli to ty składałaś skargę do sądu to TY najpierw musisz sprawę wycofać z sądu.
      Jeżeli ZUS składał apelację od wyroku dla ciebie korzystnego to składasz wniosek do ZUS o zwrot zaległych + odsetki i czekasz ....
      ZUS na podstawie twojego wniosku wycofa apelację i dopiero wtedy wypłaci kasę.
      Potrwa to trochę czasu.

      Usuń
    2. 14:33
      To zależy od terminu wyznaczonej rozprawy.

      Mając niezakończoną sprawę w sądzie Twój ewentualny wniosek złożony do zus i tak nie będzie rozpatrzony do czasu zakończenia sprawy w sądach.

      Musisz pokalkulować, co będzie szybciej, jeśli termin w sądzie jest nie odległy, to idź na rozprawę, na pewno wygrasz i wyrok będzie skierowany do zus do realizacji, tzn. do wypłaty emerytury + odsetki.

      Pytanie tylko, z czyjej inicjatywy jest ta rozprawa, zus czy Twojej?
      Jeśli z Twojej, to masz pole manewru i ewentualnie możesz wycofać z sądu, ale to nie jest od ręki, jeśli z inicjatywy zus to pole manewru masz ograniczone. W takiej sytuacji może lepiej wniosek do zus z jednoczesną prośbą, aby wycofał sprawę z sądu.

      Usuń
  31. Bardzo mi przykro. Musisz zakończyć sprawę w sądzie. Wystarczy jak wyda wyrok a ten się uprawomocni. Szkoda, że nie wycofałaś sprawy. Współczuję. Powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co prawda sprawa w sądzie będzie za parę dni ale nie ma pewności czy ja wygram. w przypadku przegranej co dalej?

      Usuń
    2. No i należy dodać, wygrasz czy nie pieniądze dostaniesz. Tylko pisz wnioski do ZUS na każdym etapie. Jak dostaniesz wyrok pisz, że nie masz spraw w sądzie a dalej , ę w myśl ustawy z dnia 13 grudnia 2013 wnioskujesz o zwrot emerytury zawieszonej i należnych odsetek.

      Usuń
    3. ale póki co muszę odczekać na wyrok sądu?

      Usuń
    4. bardzo pomocny blog:) dziękuje za pomoc!

      Usuń
    5. Wycofaj sprawę w sądzie jeżeli jest jeszcze trochę czasu.
      Potem składaj wniosek do ZUS o wypłatę.

      Usuń
    6. Rozprawę w sądzie mam 10 kwietnia i była ona następstwem odwołania się od odmownej decyzji ZUS o wypłacie.

      Usuń
    7. 07:49
      Znam przypadek, w którym sąd okręgowy oddalił odwołanie od odmownej decyzji zus już po wejściu w życie ustawy (dokładnie 21 marca 2014 r.) uzasadniając, że w dacie wydania decyzja została wydana poprawnie.
      Następnie sąd pouczył, że można już jutro ("jutro" umownie, w bo 22.03. b.r. wypadała sobota) złożyć wniosek o wypłatę do zus.
      Może warto rozważyć wariant z wycofaniem sprawy z sądu i złożyć wniosek, nie czekając na podobny wyrok? Szybciej byłaby wypłaty.

      Usuń
  32. dziś dostałam pismo z SA w Lodzi
    Sad Apelacyjny w Lodzi III Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w sprawie ............ przeciwko Zakladowi Ubezpieczeń Społecznych Oddziałowi w Płocku o podjęcie wypłaty emerytury za okres od 1 października 2011 do 31 sierpnia 2012 r. wraz z odsetkami

    przesyła w załączniku odpis pisma ZUS z dnia 10 marca 2014 r., zakreślając termin 14 dni do zajęcia
    stanowiska w przedmiocie cofnięcia apelacji.

    czy ja mam odpisywać coś do SA na to pismo , przecież złożyłam wniosek do ZUS .jak dzwoniłam do sadu to Pani powiedziała ze jak chce to mogę odpisać lub nie .
    Nie wiem czy pisać znowu mam jakieś pismo do Sadu czy nie, był ktoś już w takiej sytuacji
    Anna Płock

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno,
      Nie musisz wysylac zadnego pisma do sadu jezeli zgadzasz sie z wycofaniem zlozonej, przez ZUS, apelacji a na pewno ja akceptujesz.
      Zgodnie z prawem, strona ma prawo zajac stanowisko. na kazdym etapie postepowania dlatego tez zakreslono Ci ten 14-dniowy termin.

      Usuń
  33. Dziś dostałam decyzję z ZUS (Słupsk} o wypłacie zawieszonej emerytury wraz z odsetkami.W SO przegrałam,dalej się nie odwoływałam.Wniosek złożyłam 20 lutego.
    Pola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Polu serdecznie gratuluję, może Gdańsk też się popisze. Pozdrawiam Kasia.

      Usuń
    2. Zarówno z wczorajszego wpisu z Opola, jak i z dzisiejszego wpisu ze Słupska wynika, że osoby które przegrały w SO i się nie odwoływały do SA mają pierwszeństwo w odzyskaniu zaległych emerytur i dobrze.
      Myślę jednak, że determinacja walczących po przegranych w SO i zasypanie sądów SA pozwami, spowodowała poddanie się rządzących i przygotowanie ustawy rekompensacyjnej.
      Na jej kształt też Ci sami walczący mieli niebagatelny wpływ. Teraz, po tej wygranej walce cierpliwie poczekamy, wcale się nie denerwujemy.
      Przecież "co się odwlecze, to już nie uciecze"!
      Kochani wygrani, głowy do góry!!!

      Usuń
  34. SZanowni Państwo - dzisiaj otrzymałam pismo z SA w Łodzi o treści
    Sąd Apelacyjny w Łodzi zawiadamia o rozprawie apelacyjnej w sprawie z wniosku pani. ..... przeciwko ZUS Oddział w Ostrowie Wlkp. o wypłatę świadczenia, która odbędzie się 10 kwietnia 2014 o g. 12:30.
    Mam wątpliwości co do treści zawiadomienia o rozprawie, bo ja sprawę wygrałam w SO 11.czerwca 2013 w Kaliszu, świadczenie główne + odsetki, a ZUS apelował od mojej wygranej . Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, że ZUS wniósł apelację nie oznacza, że w postępowaniu przed SA zmieniły się role procesowe stron - nadal to Ty jesteś stroną skarżącą, której odwołanie od decyzji zapoczątkowało trwający do tej pory proces. Stąd w treści zawiadomienia zapis, który wzbudził Twoje wątpliwości. Ale wszystko jest OK.

      Usuń
  35. Pani Krystyno zawiadomienie jest prawidłowe gdyż to jest dalszy ciąg sprawy , a pierwszy wniosek składała pani .)

    OdpowiedzUsuń
  36. Całkowicie zgadzam się z opinią z godz. 13:39 na temat SZCZECIŃSKIEGO ODDZIAŁU ZUS.Obsługa niekompetentna(każda Pani informuje inaczej na jeden i ten sam temat)totalnie nieżyczliwa i pełna jadu,pretensji i słownej agresji w kontakcie z emerytem.KOMPLETNE DNO,niestety tak uważam.Przykre !Danka

    OdpowiedzUsuń
  37. Dziękuję Paniom w ZUS z Trzebnicy.
    To nietypowy wpis na tej stronie, ponieważ większość emerytów ma złe doświadczenia z tą instytucją. Oświadczam, że w Trzebnicy jest inaczej, Panie są miłe, kompetentne i skuteczne.
    Zaległe też mam naliczone i nie musiałam ponaglać, tylko złożyłam wniosek.
    Wspomnę jeszcze o wielkiej cierpliwości Pań z informacji.
    G.K.

    OdpowiedzUsuń
  38. Mam przykre doświadczenie z ZUS Lublin, dlatego proponuję obniżyć pozycje w rankingu nie wszystkim szybko wypłacają.

    OdpowiedzUsuń
  39. do Pani Krystyny z 18.56
    też z ZUS Ostrów Wlkp.. Wygrana z odsetkami w SO Kalisz i pismo SA Łódź o rozprawie 3 kwietnia. Dzwoniłam do oddziału - Pani tłumaczy, że natłok spraw i z tego powodu chyba nie wycofali jeszcze apelacji. Poprostu czekam cierpliwie bo tak może być szybciej. pozd.
    Alicja 2

    OdpowiedzUsuń
  40. Mam rozpoczętą sprawę w sądzie(była już pierwsza sprawa)- postępowanie zawieszone na zgodny wniosek stron.Zgodnie z kpc sąd podejmie postępowanie po 3 m-cach od daty zawieszenia.Czy na tym etapie mogę wycofać pozew z sądu jak pierwsza sprawa się już odbyła ,czy sprawa musi być zakończona przez sąd wyrokiem. Kiedy wystąpić do ZUS z wnioskiem o wypłatę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to samo wychodzi

      Usuń
    2. Dla Ciebie

      http://www.youtube.com/watch?v=hBBw6TR2KiA

      Usuń
    3. wydaje mi się,że nie na to samo, bo czas się wydłuży nim sąd sprawę załatwi prawomocnym wyrokiem,a jakbym mogła wycofać pozew to może byłoby szybciej.Nie wiem tylko czy mogę wycofać pozew skoro w sądzie odbyła się już pierwsza sprawa

      Usuń
  41. Czy jeżeli wycofam sprawę przeciwko decyzji ZUS i złoże wniosek o wypłatę zaległych emerytur wraz z odsetkami to przyspieszę w ten sposób bieg sprawy? (rozprawa pod koniec marca więc nie wiem czy jest sens, może lepiej już poczekać)
    Jeżeli wycofam sprawę w sądzie i znowu dostanę odmowę od ZUS to znowu będę mogła się odwoływać?(w tym przypadku sprawa jeszcze bardziej by się przedłużyła bo za czym wyznaczą termin rozprawy to co najmniej 4 miesiące)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie możesz otrzymać ponownej odmowy z ZUS-u, bo obowiązują nowe przepisy prawne i pieniądze po złożeniu wniosku o wypłatę zaległych musisz otrzymać.

      Usuń
  42. Szanowni Państwo, ZUS w Lublinie przelał mi dziś na konto wszystkie zaległe emerytury wraz z odsetkami. Tym samym kończy się pewien etap w moim życiu - sprawy w sądzie - wszystkie ci prawda WTEDY przegrane ale ten się śmieje, kto się ostatni śmieje.. Mam nieprzepartą ochotę wysłać decyzję o zwrocie zagrabionych emerytur naszej najjaśniejszej Rzecznik Praw Obywatelskich, która mnie swego czasu pouczyła, że moje osobiste prawa są niczym w porównaniu z potrzebami PAŃSTWA. Drugi w kolejności byłby Prezydent, publicznie OBIECUJĄCY swego czasu, że praw nabytych się nie odbiera... Tylko, szanowne Koleżeństwo - szkoda mi kasy na znaczki. Moje państwo zostało ZMUSZONE do respektowania WŁASNEGO prawa, to dzisiejsza konkluzja. Wcale nie jest mi z tego powodu radośnie. Pozdrawiam z Lublina. Beata P. emerytowany pedagog gimnazjalny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a jak wyliczył odsetki,bo na blogu są spory w tej kwestii

      Usuń
    2. Rozliczenie jest następujące: kwota brutto emerytury w każdym miesiącu zsumowana dała wartość 24.652,16. Wyrównanie w tej kwocie po odliczeniu zaliczki na podatek do urzędu skarbowego 2.527,00, liczonej od podstawy opodatkowania 24.652,16, składki na ubezpieczenie zdrowotne 2.218,69 wraz z odsetkami w kwocie 6.269,26 została przekazana na konto w łącznej kwociw26.175,72 zł.
      Wygląda na to, że od odsetek nie ściągają zaliczki na podatek i składkę zdrowotną. Natomiast jak liczą odsetki nie mam pojęcia. Pozdrawiam

      Usuń
    3. Emeryt to brzmi dumnie23 marca 2014 13:21

      Beato! Nie zapominaj, że Emeryt to brzmi dumnie!!!

      Usuń
  43. Słyszę o miłych Paniach w różnych ZUSach , powiem tylko tyle są i miłe , wyrozumiałe , cierpliwe są i złe, złośliwe ale są to tylko ludzie.Jedne i drugie będą również emerytkami. Cieszę się, że ZUS-y w innych miastach już realizują ustawę ale chyba w Kielcach jeszcze nie ( brak wpisu żeby tak było na blogu) Pozdrawiam i dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  44. Czy ZUS w Tarnowie realizuje już wypłacanie zaległych emerytur ? Jeśli ktoś otrzymał proszę o informacje , oraz jak oceniacie Państwo stosunek do emerytów pracowników tego oddziału .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pracownicy ZUS Tarnów w stosunku do mnie jako petenta byli "różni". Nie mogę jednoznacznie ich ocenić ponieważ przez stanowiska informacyjne d/s.emerytów przewija się pare pracownic - chyba mają jakieś dyżury. Nie zawsze dostałam rzetelną informację, powiem więcej - nieraz miałam większą "wiedzę" niż one - przyciśnięte do muru moimi pytaniami posiłkowały się dzwonieniem do pracujących " na górze" aby ich "oświeciły" / przy mnie !/.
      Wniosku o zwrot jeszcze nie złożyłam z tej prostej przyczyny że chcę pieniądze otrzymać dopiero w styczniu 2015 r. - nie chcę z dochodami za 2014 r."wpaść" w drugi próg podatkowy :)
      Pozdrawiam A.O.

      Usuń
    2. Każdy emeryt rozpracował swoją własna emeryturę z każdej strony i uzbrojony w taką wiedzę maszeruje do zus.
      Nie uważam za naganne zasięgnięcie dodatkowych informacji od pracownika prowadzącego sprawę, który zna także dokładnie daną sprawę, jak emeryt, i ma jej akta.
      Sprawy są bardzo różnorodne i nie należy wymagać, aby panie z informacji znały każdy przypadek ze szczegółami.
      Gorzej by było, gdyby wciskały ciemnotę i szły w zaparte, aby nie naderwać sobie autorytetu.

      Usuń
  45. ZUS w Rzeszowie nie wycofał swoich apelacji i gra na zwłokę.

    OdpowiedzUsuń
  46. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak się liczy wskaźnik podstawy wymiaru? - bardzo proszę i pozdrawiam - Elżbieta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 13:38
      pomyłkowo wpisałam odpowiedź w niewłaściwym miejscu, patrz niżej wpis z godz. 15:42

      Usuń
  47. Wskaźnik wysokości podstawy wymiaru stanowi stosunek sumy wskaźników z poszczególnych wybranych lat (10 lub 20) do liczby lat.

    Sięgnij do swojej pierwszej decyzji o przyznaniu emerytury, był do niej załącznik pn. Obliczenie wskaźnika wysokości podstawy wymiaru ubezpieczonej Elżbiety (nazwisko) w postaci tabeli.
    Zostały w niej obrazowo przedstawione szczegóły wyliczeń, będziesz się mogła zorientować, w jaki sposób wyliczono.

    poza tym na stronie zus:
    http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=389

    OdpowiedzUsuń
  48. Bardzo dziękuję, ale chodzi mi właśnie o wskaźnik za rok - czy to jest wynagrodzenie z Rp-7 w danym roku do średniego wynagrodzenia w tym roku do celów ZUS? - pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wskaźnik za dany rok = wynagrodzenie wykazane w Rp 7 podzielone przez kwotę rocznego przeciętnego wynagrodzenia ogłoszonego za dany rok kalendarzowy

      Usuń
  49. Ciągle te same pytania , już mdło mi od nich. Ludzie , na jakim świecie wy żyjecie? Poczytajcie przepisy , to nie boli a trochę wam rozjaśni umysł. Nie liczcie stale na" drapane" , w stylu - niech mi ktoś poda odpowiedz na tacy. Nie nadużywajcie cierpliwości innych, sami zróbcie coś z własnej inicjatywy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 17:44 z 20 marca
      te nowe osoby niech poczytają przepisy, a nie zdają się całkowicie na bloga. Moje pytanie brzmi gdzie takie osoby były do tej pory.
      No do jasnej ciasnej trzeba wiedzieć co się dzieje wokół mnie . Nie żyć tak ,że tylko śpimy, jemy i wydalamy. trzeba się trochę rozejrzeć wokół siebie.

      Usuń
  50. Do anonimowego z dnia 19.marca 2014r. g. 18:56 i anonimowy z dnia 20. marca 2014r. g. 07:18
    Bardzo dziękuję za rozwianie moich wątpliwości. Wyjaśnienia Państwa potwierdzają mój tok myślenia.
    Bardzo dziękuję za szybką reakcję. Pozdrawiam


    Do Pani Alicji 2 z 19.marca 2014r. g. 21:16
    Zgadzam się z Panią, że trzeba czekać na apelację, bo to zamknie naszą sprawę sądową wyrokiem i będzie dokument do przedłożenia w ZUS-ie.
    Pewnie rozmawiałyśmy z Tą samą miłą Panią z ZUS-u, chociaż to pozytywne. Czekam do 10 kwietnia.
    Pozdrawiam serdecznie Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozd.serdecznie. Po rozsprawie napiszę -jaki wynik.
      Alicja 2

      Usuń
  51. 2.01.2014 złożyłam wniosek wraz z zaświadczeniem o zatrudnieniu do ZUS celem przeliczenia emerytury . Dzisiaj otrzymałam decyzję ZUS o przeliczeniu 35 zł więcej od 1.04.2014. Kiedy składać zaświadczenia do przeliczenia z uwagi na staż pracy. Słyszałam, ze po upływie każdego kwartału. Nie wiem dlaczego nie od stycznia 2014, lecz dopiero od 1.04.2014. Może ktoś mi wyjaśni.
    A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doliczać staż i z tego tytułu przeliczać emeryturę można raz na kwartał.
      Data 2 stycznia 2014 sugeruje, ze chodziło ci o doliczenie IV kwartału 2013 r.
      Nie rozumiem przyjęcia daty od 1 kwietnia 2014., I kw. 2014 r. jeszcze nie upłynął.
      Decyduje data złożenia wniosku, może od 1 kwietnia 2014 wypłacą ci wyrównanie, bo marcowe emerytury już pewnie przekazane do wysłania.

      Usuń
    2. Do wpisu z godz.20.08 czy ta kwota 35zł za doliczenie stażu to za cały rok czy jeden kwartał.Ja składam zaswiadczenie że nadal pracuje raz na rok i doliczono mi kwote 29zł netto.

      Usuń
  52. Na decyzji powinna być pieczątka z informacją od kiedy można złożyć następny wniosek o przeliczenie stażu. Jeżeli poprzedni składałaś w dn. 2.01.2014 to te 35 zł dotyczą tego wniosku. Po 1.04.2014 możesz złożyć wniosek o przeliczenie stażu za kolejny kwartał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 21:02 Na moich decyzjach takiej pieczątki nie ma.

      Usuń
    2. Dziekuję.

      Usuń
  53. Do Pani Alicji 2 z dnia 20.marca 2014 r. g. 20:24 - dziękuję za pozdrowienia będę śledzić wpisy od 3 kwietnia , uzbrajam się w cierpliwość.
    Pozdrawiam Krystyna

    OdpowiedzUsuń