Strony

11 stycznia 2014

O spotkaniu słów kilka

Drodzy Państwo!
Nadal czekamy na Państwa zgłoszenia na ZLOT.

Pan Krzysztof  zaoferował trzy miejsca w swoim samochodzie dla chętnych z Warszawy.
Proszę pisać bezpośrednio do Pana Krzysztofa  krisdar@wp.pl 

Pomysł Pan Krzysztofa jest ciekawą inicjatywą.
  Może stwórzmy taką bazę wolnych miejsc w samochodach.
Proszę pisać na
emerytura.zawieszenie@wp.pl

Osoby mające wolne miejsca w samochodzie:
Informacje, których potrzebuję to:
- temat maila: miejsca
- skąd wyjazd
- ile miejsc
- adres mailowy

Osoby szukająca miejsca w samochodzie:
Informacje, których potrzebuję to:
- temat maila: samochód
- skąd wyjazd
- ile miejsc
- adres mailowy


A teraz trochę o miejscu w którym ma się odbyć spotkanie:

 

Kompleks hotelowy

Oficerski Yacht Club RP to doskonałe miejsce do wypoczynku, rekreacji, rozrywki oraz na organizację szkoleń, spotkań biznesowych i konferencji.

Kompleks hotelowy położony jest w uroczym miejscu Puszczy Augustowskiej nad Jeziorem Białym na półwyspie Pień przy zatoce Orzechówka. Z racji charakterystycznej i niewątpliwie pięknej zabudowy nazywany jest „Perłą Augustowa”. Kompleks ma swoja wspaniała historie. Został zaprojektowany w 1934 roku, w stylu modernistycznym przez Juliusza Nagórskiego. W ośrodku odpoczywali m.in. Walery Sławek, Janusz Jędrzejewski, Edward Rydz-Śmigły i Józef Beck.

Ponadto do dyspozycji gości oddajemy plac zabaw dla dzieci, kąpielisko z pomostami, korty tenisowe, miejsce na ognisko i gril.































Zdjęcia skradłam ze strony ośrodka 
Oficerski Yacht Club RP Pacyfic
 ( w Augustowie znany jako WDW)
Strona ośrodka:  TU

169 komentarzy:

  1. Cudowny Ośrodek, aż zapiera dech!
    Chyba na taki luksus zasłużyliśmy i nie będziemy sobie żałować.
    Bardzo dobry pomysł łączenia się w grupy, bo już wcześniej będzie można bliżej się poznać.
    Przy takiej organizacji wszystko musi się udać!
    Brawo Adminko, brawo Pani Mario!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak w reklamie, jesteśmy tego warci!

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż żal nie skorzystać z takich przepięknych widoków i przeżyć wspaniałe chwile. Trzeba sobie zrekompensować te minione lata walki w sądach.Przezycia obecanek nieustannej nadzei.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudo,cudo już nie mogę się doczekać -RR.Jelenia Góra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dziś można tam dojechać wirtualnie dzięki funkcji Street View w mapach Google :)
      Street View objęło Polskę niedawno (2012 r., gł. 2013), więc być może nie wszyscy znają te możliwości własnego komputera ;)
      Obrazy doskonałej jakości można oglądać "dookoła głowy" (wykonane specjalnymi kamerami), można zobaczyć własny dom (jeśli kamery Google tam były) i podróżować po Polsce, .

      Wrażenia z takiej „podróży” są niesamowite. Panoramiczne widoki o kryształowej jakości można powiększać, przesuwać, przekręcać o 360 st., przybliżać, można oglądać trawę, ptaki na niebie, wzór firanek w oknach!

      Jak to zrobić?
      Otwieramy mapy w Google,

      proszę nacisnąć link:

      https://maps.google.pl

      - mapę „łapiemy” myszką, przesuwamy, powiększamy (suwakiem w lewym górnym rogu lub klikając) w okolicy Augustowa aż do pokazania się planu Augustowa i Alei Wyszyńskiego (droga krajowa nr 8 na północ do Suwałk),
      - „łapiemy” ludzika nad suwakiem i stawiamy go na drodze (przed łukiem w lewo na Suwałki),
      - „jedziemy” klikając (białe strzałki na asfalcie) aż zobaczymy czerwone barierki po obu stronach drogi,
      - za tą linią barierek skręcamy w prawo w las; STOP - przejazd kolejowy!
      - przejeżdżamy bramę do lasu ;) i dojeżdżamy pod sam ośrodek WDW :)

      Jak się robi takie panoramiczne zdjęcia, jak wygląda flota pojazdów Google Street View można czytać i oglądać zdjęcia korzystając z wyszukiwarki Google.

      Miłego podróżowania!
      Jot

      Usuń
    2. Droga Jot, myślę, że pokonasz tę trasę też we wskazanym czasie w rzeczywistości i spotkamy się na miejscu!?
      DD

      Usuń
    3. Uzupełniam instrukcję ;) z 13:58

      W prawym dolnym rogu obrazu Street View jest mapka. Po powiększeniu jej (strzałeczka w rogu) możemy ludzika ustawiać w wybranym miejscu trasy. Zielona podstawka ludzika wskazuje jak kompas, w którym kierunku jedziemy (kierunek można zmieniać).

      Jot

      Usuń
  5. Warto było walczyć by wreszcie móc je wydać w tak wspaniałych salonach. Ciekawe ile za to cudo przyjdzie zapłacić?

    OdpowiedzUsuń
  6. no właśnie ,wracamy do rzeczywistości. Ile będzie nas kosztować w przybliżeniu na osobę pobyt 2-4 maj w Augustowie. Wiadomo , należy liczyć grupę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Adminka podała na końcu posta link do strony ośrodka. Jest tam cennik:

      http://www.wdw.pl/index.php/cennik

      Usuń
    2. Nie trzeba patrzeć na oficjalny cennik, bo Pani Maria negocjowała ceny, są niższe niż w cenniku.
      Ostateczny koszt tej imprezy z różnymi atrakcjami - np. rejs statkiem, udział wodzirejki i inne, będzie zależny od liczby uczestników !
      Zapisujmy się, przecież wygraną sprawę odnośnie zaległych emerytur mamy na wyciągnięcie ręki!
      A część kasy z ustawowych odsetek trzeba zainwestować na to "życiowe przedsięwzięcie"!
      Pozdrawiam zdecydowanych, a także niezdecydowanych - apelując do tych drugich - NIE ŻAŁUJCIE SOBIE, taka impreza warta jest każdych pieniędzy!!! To będzie nasz kapitał na przyszłość!!! Tych wspomnień nikt nam nie odbierze!!!

      Usuń
    3. Link do cennika miał tylko pokazać, że nawet oficjalny cennik (nie negocjowany) zawiera bardzo umiarkowane ceny, jak na taki standard. :)
      Popieram powyższy apel.

      Usuń
  7. Proszę Państwa , mam już gotową ofertę programu pobytu i koszty. Wynegocjowaliśmy b. dobre warunki . Adminka opublikuje szczegóły. Jest to jedyne miejsce, gdzie udało się nam zarezerwować 100 miejsc.
    Pozdrawiam z Olsztyna
    Maria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Pani Mario,
      bardzo dziękuję.
      To jest fantastyczna propozycja!
      serdecznie pozdrawiam
      Daniela

      Usuń
  8. Ośrodek wspaniały, ochota wielka, "zjazdowicze" z pewnością będą fantastyczni, gdyby tak jeszcze okoliczności sprzyjały, moja radość byłaby wielka :) pozdrawiam serdecznie wszystkich :) Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego okoliczności mają nie sprzyjać ?
      Anno, głowa do góry !
      Jest ok !
      Do zobaczenia w Augustowie!
      DD

      Usuń
    2. :) Jak ja lubię taki entuziastyczne podejście :) oczywiście jestem pełna dobrych myśli i chęci, ale nie wszystko ode mnie zależy, największym i w zasadzie jedynym problemem będzie znalezienie opieki dla mojej juz niestety głównie leżącej mamy, którą opiekuje sie na co dzień, gdyby nie to już pakowałabym sie ;) A póki co oczywiście do zobaczenia :) może ta wiara znajdzie rozwiązanie :) Anna

      Usuń
  9. Fantastyczny ośrodek. Nigdy nie byłam w tym regionie.Chyba się zdecyduję. Miło będzie spotkać się z osobami, które znam z tego bloga.Do zobaczenia. Będę szukała transportu. Pozdrawiam. S.D. dolnośląskie,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypominam pocztę e-mailową,
      TU NALEŻY POTWIERDZIĆ SWOJE UCZESTNICTWO W ZLOCIE:

      < spotkanieaugustow@wp.pl >

      Usuń
    2. pytanie : potwierdzić jak się już ktoś zapisał?
      Czy się zapisać.?

      Usuń
    3. Zapisać się!!!

      Usuń
    4. Ok. wszystko jasne.

      Usuń
    5. Jasne to jest piwo!

      Usuń
    6. Głodnemu chleb na myśli!

      Usuń
    7. Oj tak, tak!

      Usuń
  10. Kochani, ośrodek przepiękny , warto go odwiedzić a jeszcze w takim doborowym towarzystwie to nie trzeba się zastanawiać tylko zapisywać!!!!
    Coś czuję, że program pobytu też będzie rewelacyjny.Ja się zapisałam z osobą towarzyszącą , oczywiście emerytem.Myślę, że jeżeli ktoś ma taką możliwość aby przyjechać z osobą towarzyszącą to organizatorzy nie będą robić problemów. Pozdrawiam wszystkich zawieszonych, zapisujcie się bo naprawdę zasłużyliśmy na taki ZLOT.
    Do zobaczenia w Augustowie.Wiga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Wigo,
      Bardzo się cieszę, że dane nam będzie się spotkać.
      Przyjazd z osobą towarzyszącą - emerytem też bardzo mi się podoba!
      Też tak zrobię i namawiam inne osoby, aby postąpiły podobnie.
      Widzę tu podwójną korzyść.
      1. Jeżeli zwiększy się liczba uczestników, to koszt tej wspaniałej imprezy na jedną osobę się zmniejszy ( odwrotna proporcjonalność)
      2. Przypuszczalna liczba kobiet będzie dużo większa od liczby mężczyzn - więc zaproszenie osoby towarzyszącej - Pana, trochę zniweluje te proporcje ku ogólnemu pożytkowi. Nie neguję jednak sytuacji odwrotnej, czyli zaproszenie, jako osoby towarzyszącej - Pani.
      Spieszmy się, zgłaszajmy swoje uczestnictwo, bo mam PRZECIEKI - że będzie się działo !!! Oj !!!
      Zapraszam w imieniu organizatorów, do miłego zobaczenia !!!
      Daniela

      Usuń
    2. To są dobre podpowiedzi Wigi i Danieli.
      Warto to przemyśleć!
      Ania

      Usuń
  11. Wiga, super musisz być z nami, zasłużyłaś na to
    Maria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę zaoferować 2 miejsca w swoim samochodzie.Katowice Wiga

      Usuń
    2. Jeżeli propozycja jest jeszcze aktualna,to chętnie "dorzucę na paliwo".Bogumila z os. Katowice-Tysiaclecia

      Usuń
    3. Pani Bogusiu ,może Pani ze mną jechać. Wiga

      Usuń
    4. Witam p.Wigo.
      Dziękuję za zaproszenie.
      bogumila091929@gmail.com

      Usuń
    5. Na 100% skontaktuję się przed wyjazdem. Bogumiło nie musisz się martwić, masz zapewnione miejsce.Wiga
      Jest jeszcze jedno wolne miejsce .

      Usuń
  12. Pozdrawiam wszystkich z Lombardi ,,,,Jola z Adminka daly mi urlop ... pozdr marian radom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę dobrego wypoczynku!
      Tylko wracaj zdrowy i cały!
      pozdrawiam
      Daniela

      Usuń
    2. Marian, ja również życzę udanego wypoczynku, bo należy Ci się za to co zrobiłeś dla nas.
      Wypoczywaj.
      Pozdrawiam Krystyna

      Usuń
    3. Marian, życzę wspaniałych wrażeń z pobytu, w oczekiwaniu na relację, odbierz wiadomość. Wracaj wypoczęty, mamy sporo spraw do uzgodnienia
      Maria Olsztyn

      Usuń
    4. gdzie tu sprawiedliwość, dziewczyny cały czas pracują, ale na urlop zamiast nich pojechał ........... Marian :)

      Usuń
    5. Mario z Olsztyna mam prośbę, czy jest jakiś w miarę fajny dojazd z Olsztyna do Augustowa??? Mam dobre połączenie PKP do Olsztyna, jestem ok 13:40 i nie wiem jak dalej do Augustowa??? pozdrawiam, Anna

      Usuń
    6. To jest tzw ,,parytet,,!!! :) marian radom

      Usuń
    7. 22:35
      teraz to marian lombardia :)

      Usuń
    8. Rodzina najważniejsza, po takiej walce należy odreagować!

      http://zdjeciapolskie.natemat.pl/29287,znacie-kamila-strudzinskiego-z-lombardii-to-swieza-polska-krew-w-swiecie-fotografii

      Usuń
    9. http://radom24.pl/artykul/czytaj/8343

      Usuń
    10. http://www.radom24.pl/artykul/czytaj/7971

      Usuń
    11. Wow! Gratulacje!

      Usuń
    12. Marian, serdeczne gratulacje i pozdrowienia.
      Krystyna

      Usuń
    13. No, nareszcie wyszło szydło z worka! Gratulacje!
      Ale ja tam swoje wiem, syn synem, ale to te modelki nie pozwoliły Marianowi usiedzieć w Radomiu!

      Usuń
  13. Anno, na chwilę obecną nie wiem. Zorientuję się. Napisz więcej na spotkanieaugustow@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. A jak dojechać z Ustrzyk Górnych do Augustowa.Czekam na odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prroszę wejść na internet. PKP lub PKS i kliknąć połaczenie i wszystko będzie wiadome
      Pozdrawiam
      b

      Usuń
    2. Można skorzystać ze strony internetowej i znaleźć połączenie : http://www.e-podroznik.pl/

      Usuń
    3. do 21:32
      Pozory mylą ;) Do Augustowa dalej jest ze Szczecina niż z Ustrzyk, nawet tych Górnych.

      Usuń
    4. Z uczestników, którzy zgłosili udział do tej chwili najdalej ma osoba z Jeleniej Góry: 722 km.

      Usuń
    5. A Lubuskie - Zielona Góra i okolice ciszaaaaa ........

      Usuń
    6. Do os. z 12:53
      Może ta osoba już nie pracuje lub ma możliwość wziąć urlop, zrobi sobie bardzo długą majówkę, pojedzie etapami, odwiedzając po drodze rodzinę albo znajomych?
      A może ma szofera ;) ?

      Aby ranking ;) był rzetelny musi mieć różne kryteria, w tym przypadku nie tylko odległość z domu do Augustowa. Na trudy podróży i czas przejazdu ma wpływ np. jakość dróg.
      Proszę porównać odległość /klasy dróg/czas podróży do Augustowa z Jeleniej Góry i z ww Szczecina.

      Usuń
  15. Kto jest chętny z Krakowa na zlot emerytów w Augustowie? proszę o kontakt
    Barbara

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam. kto jet chętny z Siedlec i okolic na zjazd emerytów ? Proszę o kontakt będziemy organizować wspólny wyjazd.
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy wybiera się na zlot ktoś z okolic Lublina?TER.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po drodze moglbym zabrac dwie z celullitem lub trzy bez. T.

      Usuń
    2. ale dowcipny bez celulitu, model ?

      Usuń
    3. Z lekka nadwaga, nie mniej oferta wiecej niz powazna.Pozdr. T.

      Usuń
    4. 22:03
      z celulitem dwie - bo grubsze i na siedzeniu zmieszczą sie tylko dwie
      bez celulitu trzy - bo szczuplejsze i się zmieszczą trzy

      ale subtelne to nie było

      Usuń
    5. Wszystko super, rozumiemy sie doskonale, trzy tez upchne, na taka impreze?! Pozdr. T.

      Usuń
    6. no, no ich trzy i on jeden! pogratulować

      Usuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "szlachetne zdrowie, nikt się nie dowie
      jako smakujesz, aż się zepsujesz .........."

      PCet dobra rzecz, ale zdrowie jeszcze lepsza

      Usuń
  19. Bardzo ładny ośrodek i urocze miejsce mam pewność,że nasz zlot będzie fantastyczny i wszystko się uda
    Pozdrawiam Maria z B.

    OdpowiedzUsuń
  20. Można spytać,czy na zjazd do Augustowa wybiera się ktoś z Płocka

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy zawieszeni mogą się spodziewać emerytur na kontach do majówki, skoro ustawa będzie ogłoszona około połowy lutego, zaś tysiące emerytów zasypią ZUS-y wnioskami, który ma 2 miesiące na załatwienie sprawy, lecz gdy nie są potrzebne dodatkowe wyjaśnienia, zaświadczenia, dowody, a niektórzy jeszcze są w SA, bo ZUS wniósł apelację, to chyba dłużej potrwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie, ale to chyba nie będzie stanowiło przeszkody żeby przyjechać?

      Usuń
  22. Czy wybiera się ktoś na Zlot z okolic Mielca, Tarnowa, Dębicy. Prosze o kontakt: geczaja@poczta.fm
    Pozdrawiam: Genowefa

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam pytanie do Pani Teresy z Otwocka. Wybieram się na zjazd z mężem. Mamy dwa wolne miejsca w samochodzie.Czy jest Pani chętna? Jeśli nie, zapraszam do kontaktu również osoby z Warszawy. Barbara z Otwocka (BK).

    OdpowiedzUsuń
  24. Uzupełnienie wiadomości z 9:16
    Mój e-mail: barbara.kabala@pekao.com.pl
    Barbara z Otwocka (BK)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo żałuję, że nie będę mogła z Wami być na zlocie w tak pięknym ośrodku i w tak cudnej okolicy. Niestety (lub stety-jak kto woli) wybieram się razem z moją siostrą i grupą znajomych do Włoch na kanonizację Jana Pawła II. Wracamy dopiero 3 maja późnym wieczorem. Ale będę z Wami duchem i sercem. Szkoda, że nasz ZLOT zbiegł się z tym wielkim wydarzeniem. Na pewno pojechałabym.
    Serdecznie pozdrawiam wszystkich "zawieszonych" emerytów i życzę szmpańskiej zabawy na ZLOCIE!
    Grażyna z Warszawy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale może będzie jeszcze inna okazja, aby się spotkać?
      pozdrawiam
      DD

      Usuń
  26. Nowy artykuł w dzisiejszej "Gazecie Prawnej":

    http://serwisy.gazetaprawna.pl/emerytury-i-renty/artykuly/770001,zawieszeni-emeryci-otrzymaja-zalegle-wyplaty-z-zus.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jednak problem, o którym dyskutowaliśmy (zob. np wpisy Jot), istnieje:

      "Wypłata zaległej emerytury nastąpi na wniosek zainteresowanego. Problem jednak polega na tym, że ustawa nie wskazuje ostatecznego terminu jego składania.

      – Nie ma najmniejszej wątpliwości, że konieczne jest jego określenie– zauważa Karolina Miara, adwokat współpracująca z Kancelarią Kochański, Zięba i Partnerzy.

      Okazuje się, że kluczem może być art. 10 ustawy. To właśnie tam zostały wskazane przepisy ustawy emerytalnej mające zastosowanie do rozwiązań przyjętych przez Senat. Wśród nich jest art. 128a ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 1440). Przepis wskazuje bowiem, że minister pracy i polityki społecznej określi w drodze rozporządzenia warunki i tryb wszczęcia postępowania w sprawach świadczeń oraz sposób ustalania daty zgłoszenia wniosku w tej sprawie lub wysokości wypłaty, jeśli wspomniany wniosek nie został złożony w organie rentowym."

      Usuń
    2. "jeśli wspomniany wniosek nie został złożony w organie rentowym." - przecież w dyskusji mówiono, że tylko na wniosek - bez wniosku ZUS nie będzie wszczynać postępowania w sprawie zwrotu świadczeń

      Usuń
    3. Ale chyba jest wątpliwość, czy termin składania wniosku, oczywiście w organie rentowym, może pozostać nieograniczony.

      Usuń
    4. Ale na początku 2013r. ZUS wydawał decyzje bez składanego, przez emeryta, wniosku. To od tych decyzji były odwołania.

      Usuń
    5. Min nie bedzie nic okreslal,nie ma wniosku ,nie ma zwrotu , posłuchajcie co mowił min Bucior na Komisji. O dzieczeniu zaleglych .nw

      Usuń
    6. ZUS niczego nie wyrówna bez wniosku.
      B

      Usuń
    7. Szukają problemu ,gdzie go nie ma.

      Usuń
    8. Jezeli dobrze rozumiem, jest przepis, ktory mowi, ze o zwrot naleznosci od ZUS mozna sie upominac trzy lata wstecz.Teraz nalezy sie upewnic od jakiej daty i czy ZUS bedzie przyjmowal wnioski o wyplate od emerytow ktorzy nie maja zakonczonych spraw w sadzie? to sie wczesniej przejawialo w trakcie uchwalania tej ustawy, czy to sie nie przeciagnie po za termin ktory okresli min. pracy, a to juz "kapota". Te watpliwosci nie dotycza tych co maja juz prawomocne wyroki. Teraz dylemat wycofywac juz, czy czekac jak niektorzy radza.Przykre doswiadczenie mam, gdyz moj wniosek o zwrot"zostal przyjety", ale pozniej wszystkie papiery zostaly odeslane.

      Usuń
    9. Ciekawe, jakie wytyczne stworzy prezes ZUS odnośnie wycofania złożonych przez ZUS apelacji po wygranej w SO .
      Pozdrawiam Irena z Lubuskiego

      Usuń
    10. Dopisek !4.36.. Jest ustawa o zwrocie, ale ona nie anuluje innych okolo juz obowiazujacych.Opieram to na totalnym braku zaufania do panstwa prawa!.

      Usuń
  27. Witam że szpitala cieszę się z dozycia do ustawy a był dramat i operacja jeszcze lecczenie i niepewnosc co dalej lecz autor hasla bloga emeryt to brzmi dumnie w chorobie zapewnia że koszulkę z hasłem szykuje i prosi zarezerwować miejsce na zlocie wszystkim pozdrowienia pa do zobaczenia

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam że szpitala cieszę się z dozycia do ustawy a był dramat i operacja jeszcze lecczenie i niepewnosc co dalej lecz autor hasla bloga emeryt to brzmi dumnie w chorobie zapewnia że koszulkę z hasłem szykuje i prosi zarezerwować miejsce na zlocie wszystkim pozdrowienia pa do zobaczenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z treści wpisu wynika, że to autor blogowego hasła "Emeryt to brzmi dumnie", wtajemniczeni pewnie wiedzą, o kogo chodzi

      Usuń
    2. w chwili gdy tajemnica miala sie wyjasnic, postawiono mi diagnoze i zlecono operacje, wiec Boże Narodzenie i Karnawal mam niewesołe, ale podam wszystkie dane jak na nogi stanę, prześlę jak Pani Daniela zdjęcia i pękam z bloga ze szczęścia. Wkrótce napiszę do Zyzki prywatny i wesprę bloga finansowo, co od dawna planuję. Wszystkich pozdrawiam i za wszystko dziękuję!
      ps chociaż piszę rzadko, ale czytam zawsze.

      Usuń
    3. Gdy czyta się taki wpis to człowiek dopiero zdaje sobie sprawę z tego jak bardzo powinien być szczęśliwy,że jest zdrowy.
      Ja jestem szczęśliwa.
      Pozdrawiam serdecznie i ŻYCZĘ POWROTU DO ZDROWIA.
      Basia

      Usuń
    4. Przyłączam się do życzeń Basi, życzę szybkiego powrotu zdrowia. Ania.

      Usuń
  29. Dużo zdrowia w tej trudnej sytuacji i z pewnością do ustawy już blisko około miesiąca.

    OdpowiedzUsuń
  30. Czy jedzie ktoś samochodem na zlot ze Szczecina? Bardzo serdecznie Wszystkich pozdrawiam.Szczecinianka.

    OdpowiedzUsuń
  31. Do każdej uchwalonej ustawy musi zostać wydane rozporządzenie wykonawcze, które jest w gestii w naszym przypadku przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej. Po wejściu w życie ustawy dopiero jest możliwe wydanie przepisów wykonawczych. Ja sądzę ,że w treści tych przepisów będzie sprecyzowane wszystko dokładnie i one muszą być zgodne z uchwaloną ustawą jako aktem wyższego rzędu. Nie ma co się ekscytować bo taka jest procedura ustanawiania przepisów , chodzi tylko o to by to rozporządzenie nie było przygotowywane zbyt długo jak to ma miejsce w innych już uchwalonych ustawach. Być może w tym rozporządzeniu będzie opracowany wzór wniosku jaki będzie trzeba złożyć w ZUS bo o tym mówił premier w jednym z wywiadów. Ze z ministrem PiPS opracują taki wniosek ,że wszyscy emeryci "zawieszeni " będą się mogli na jego podstawie zwrócić do ZUS po wypłatę emerytur. Nie ma się o co denerwować wszystko idzie wg. określonych procedur.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po wejsciu w zycie ustawy emeryci pisza pisma do ZUS i ZUS musi wyplacic w ciagu 60 dni to jest wszysto i nie sciemniac

      Usuń
    2. Nie do kazdej i nie zawsze ustawodawca zobowiązuje odpowiedni organ do wydania rozporządzeń wykonawczych .Czy w ustawie jest napisane ,ze szczegółowe rozporządzenie wyda minister?

      Usuń
    3. Gdyby trzeba było wydać rozporządzenie do naszej ustawy byłoby to zapisane w ustawie . Nie róbcie zamieszania. ZUS ma opracowane procedury/program/ do wyliczenia emerytury i nie potrzebna jest żadna dodatkowa" instrukcja" Wszystko jest w ustawie. WS

      Usuń
    4. Prezydent pewnie za mało ma czasu aby podpisać ustawę poczekamy

      Usuń
  32. Z powyższego wynika, że czeka nas jeszcze wydłużona droga, ale wzór wniosku to chyba nie jest potrzebny, aby rozporządzenie o tym stanowiło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czeka nas długa droga i nie musimy czekać na żadne rozporządzenie. W każdej projektowanej ustawie, jeżeli nie zawiera szczegółowych rozwiązań / nie obejmuje co, jak, kiedy itd/ na końcu są odwołania do innych ustaw , które te rozwiązania zawierają.Tak ja to rozumiem.
      Najważniejsze z naszej strony po wejściu w życie ustawy to złożenie wniosku o wypłatę zaległej emerytury. Nie ważne czy sprawa w sądzie jest zakończona czy nie. ZUS nie może odrzucić wniosku emeryta, który ma jeszcze nie zakończoną sprawę w sądzie. W takiej sytuacji ZUS po złożeniu wniosku , wszczyna postępowanie i je zawiesza do momentu przedstawienia przez emeryta "dokumentu" z sądu o zakończeniu sprawy.Jak to dostanie, odwiesza postępowanie i wypłaca zaległe/oczywiście po wyliczeniu/.
      Wniosek piszemy sami ,krótko i zwięźle , ZUS będzie wiedział o co nam chodzi.WS

      Usuń
  33. żadną miarą inaczej być nie moze !

    OdpowiedzUsuń
  34. ZUS dostaje pieniadze na realizacje tej ustawy i wypłaca wszystkim(zawieszonym) ktorych ona dotyczy

    OdpowiedzUsuń
  35. Informacja w Gazecie Prawnej jest niejasna. Kolejny raz autorka i prawniczka zasiały niepokój nie wyjaśniając dokładnie w czym rzecz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech już ta gazeta prawna z jej redaktorka przestaną nam odkrywać świat. Co artykuł to wieje niepewnością i wprowadza zamieszanie. Coś bąknie redaktor, coś bąknie prawniczka i szkoda tylko ,że tak mało klarownie. To jest na zasadzie coś wiem ale nie potrafię tak do końca napisać o co chodzi aby to było zrozumiałe dla ogółu. Dobrze byłoby aby Pani prawnik , która nas wspiera rozwiała wątpliwości jakie mogą się nasunąć po tym artykule. Co z tym art. 128 a ustawy emerytalnej i jak on się ma do dopiero co uchwalonej ustawy. Ja chciałbym raz to wsparcie odczuć na blogu.

      Usuń
    2. Zgadza się - brak jasności i kolejne zamieszanie.
      Mnie się na przykład wydaje, że paniom może chodzić o ten brak terminu ostatecznego składania wniosków, który pojawił się w celu uniknięcia wchodzenia w drugi próg podatkowy (32%).

      Świadczyłyby o tym zdania:

      "Wypłata zaległej emerytury nastąpi na wniosek zainteresowanego. [b]Problem jednak polega na tym, że ustawa nie wskazuje ostatecznego terminu jego składania.[/b]

      – Nie ma najmniejszej wątpliwości, że konieczne jest jego określenie– zauważa Karolina Miara, adwokat współpracująca z Kancelarią Kochański, Zięba i Partnerzy."

      Usuń
    3. Nie "pultaj" się tak.Prawda jest taka,że wszystko co do tej pory pisała GP okazało się prawdą,która nie wszystkim się podobała.Ale takie są fakty.

      Usuń
    4. Art.128a na który powołuje się redaktorka w GP
      Art. 128a.
      Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego określi, w drodze rozporządzenia:
      1) zakres obowiązków informacyjnych organów rentowych,
      2) warunki i tryb wszczęcia postępowania w sprawach świadczeń,
      3) sposób ustalania daty zgłoszenia wniosku o świadczenie lub o ustalenie jego wysokości, jeżeli wniosek nie został złożony w organie rentowym,
      4) rodzaje dowodów uzasadniających prawo do świadczeń lub ich wysokość, w przypadku gdy konto ubezpieczonego nie zawiera tych danych,
      5) zakres danych, które mogą być udowodnione w drodze zeznań świadków lub oświadczeń ubezpie-czonych, wraz ze wskazaniem formy tych zeznań lub oświadczeń,
      6) sposób obliczania świadczeń i okresów uwzględnianych przy ustalaniu świadczeń,
      7) elementy, jakie powinna zawierać decyzja organu rentowego oraz jej uzasadnienie, a także zakres informacji, które powinny być zawarte w pouczeniu do tej decyzji,
      8) formę prowadzenia akt sprawy i ich przechowywania oraz okres przechowywania akt sprawy pro-wadzonych w formie elektronicznej,
      9) tryb postępowania oraz rodzaje dowodów niezbędnych do przyznania przez Prezesa Zakładu świadczeń w drodze wyjątku
      – uwzględniając konieczność zapewnienia sprawnego i terminowego ustalania prawa i wysokości świadczeń przewidzianych w ustawie.
      Te przepisy zawarte w tym artykule są już dawno uwzględniane przez ZUS w swoich procedurach.
      pkt 3 tego art. wspomniany w artykule GP " sposób ustalania daty zgłoszenia wniosku o świadczenie lub o ustalenie jego wysokości, jeżeli wniosek nie został złożony w organie rentowym nas nie dotyczy.,
      Wg mnie dotyczy to sytuacji gdy chodzi o ustalenie daty złożenia pierwszego wniosku o wypłatę pierwszej emerytury. Emeryturę wypłaca się na wniosek , nie wcześniej niż od dnia jego złożenia w organie rentowym. Odnośnie ustawy może wędrować po ZUS-ach wewnętrzna instrukcja .WS

      Usuń
    5. 17:22
      Przepisy dopiero co uchwalonej ustawy mają znaczenie priorytetowe przed wszelkimi innymi obowiązującymi w tej kwestii do tej pory
      To jest ustawa szczególna, choćby wszystkie ustawy ogólne obowiązujące do tej pory stanowiły inaczej, np. że odsetek nie należy wypłacać, to jednak te odsetki będą wypłacone, bo ta ustawa tak stanowi
      O czym jest ten art. 128a? Jego powyższa zasada też dotyczy

      Usuń
    6. cd wpisu z 17:39
      pytałam o art. 128a, a wpis z jego brzmieniem akurat się
      wyświetlił, telepatia czy co?
      Nasza ustawa nie ma 128 art, ten art. nie dotyczy naszej ustawy, tylko tej, w której został umieszczony.
      Żaden z artykułów w naszej ustawie nic nie wspomina, że jakiekolwiek tryby, np. tryb składania wniosków do ZUS, będą szczegółowo uregulowane w rozporządzeniu, żaden z artykułów nie zawiera delegacji do wydania jakiegokolwiek rozporządzenia

      Usuń
    7. Istotnym , jak to mówi Pani adwokat może być faktycznie określenie końcowej daty składania wniosków. Nie może to być stan trwający w nieskończoność ponieważ zawsze coś się przedawnia.Nas to nie powinno martwić ponieważ wnioski powinniśmy złożyć jak najszybciej po wejściu w życie ustawy a potem niech się martwi ZUS.WS

      Usuń
    8. Do 17:22,

      Z tekstu ustawy:

      "Art. 10.
      W SPRAWACH NIEUREGULOWANYCH W USTAWIE STOSUJE SIĘ ODPOWIEDNIO:

      1) przepisy art. 25, art. 95–98, art. 114, art. 115, art. 116 ust. 1b–2, art. 118, art. 121, art. 122, art. 124, art. 125 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 2, art. 125a ust. 3 i 5,
      art. 128, art. 130 ust. 1–4, art. 132, art. 134 ust. 1 pkt 5, art. 135–136b, art. 138 ust. 1, ust. 2 pkt 2 oraz ust. 3 i 6, art. 138a, art. 139 ust. 1 pkt 1, 2, 4 i 6–10 oraz
      ust. 2–4, art. 140 ust. 4 i 5, ust. 6 pkt 3 oraz ust. 6a–8, art. 141 ust. 1 pkt 1 lit. b, pkt 2 i 3 oraz ust. 2–4 oraz art. 143 i art. 144 ustawy o emeryturach i rentach z
      FUS oraz przepisy wydane na podstawie art. 128a tej ustawy;
      2) przepisy art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1442) oraz przepisy wydane na podstawie
      art. 85 ust. 2 tej ustawy;
      3) przepisy wydane na podstawie art. 25 ust. 4 ustawy z dnia 17 października 1991 r. o rewaloryzacji emerytur i rent, o zasadach ustalania emerytur i rent
      oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 104, poz. 450, z późn. zm.1))."

      Usuń
    9. Anonimowy 13 stycznia 2014 17:30

      a moim zdaniem chodzi o ewentualny 3-letni okres przedawnienia roszczeń finansowych, i czy data 1 października 2014 r., wobec braku określenia w ustawie konkretnego ostatecznego terminu do składania wniosków, nie będzie decydująca w tej sprawie

      Usuń
    10. No to przytoczony art. 10 wyjaśnia wszystko

      Usuń
    11. Umiem czytać i znam treść art 128 a i dalej nie wiem dlaczego o nim wspomniano w artykule w GP. Nowa uchwalona ustawa określiła ,że wnioski można składać bez ograniczeń czasowych więc jakie ramy czasowe ma zakreślić rozporządzenie wydane przez MPiPS , o którym mówi prawniczka.

      Usuń
    12. m.in. art. 128 jest wymieniony w art. 10 naszej ustawy

      Usuń
    13. 17:59,
      Mylisz się.
      Rzecz w tym, że ustawa NIE OKREŚLIŁA żadnych ram czasowych składania wniosków (a tym bardziej, że "wnioski można składać bez ograniczeń czasowych"), ponieważ się do nich NIE ODNIOSŁA, a więc NIE UREGULOWAŁA TEJ KWESTII! Dlatego, zgodnie z art. 10 ustawy - w sprawach nieuregulowanych ustawą obowiązują regulacje już istniejące w ramach ustawy o FUS (wyliczone w art. 10).

      Usuń
    14. W art. 10 jest prawdziwy gąszcz przepisów, chylę czoła przed wszystkimi, którzy się przez nie przedrą

      To jaki termin wynika z regulacji powołanych w art. 10?

      Usuń
    15. Art. 135 ustawy o FUS?

      Usuń
    16. o tego typu roszczenia mozna wystepowac do trzech lat po wejsciu ustawy w zycie.....co sie tyczy terminu wyplaty to do 60 dni od wejscia ustawy....... nie inaczej żadną miarą

      Usuń
    17. Nie wyjaśnię, ale podzielę się swoimi wątpliwościami.

      Art. 7 ust. 1
      „Wypłata zawieszonej emerytury następuje na wniosek emeryta.”

      W art. 10 są wymienione przepisy, które „stosuje się odpowiednio”, m.in. art. 135 ustawy o e.r. z FUS, na podst. którego wypłatę wznawia się za okres nie dłuższy niż 3 lata poprzedzające bezpośrednio miesiąc, w którym zgłoszono wniosek.

      Wstrzymanie wypłaty emerytur nastąpiło od 1 października 2011 r., zatem trzy lata miną 30 września 2014 r.
      Czy w świetle przepisów uchwalonej ustawy termin na skuteczne odzyskanie całej kwoty zawieszonej emerytury upłynie 30 września 2014 roku?

      Czy możliwość uniknięcia przez niektórych emerytów wejścia w II próg podatkowy, która była intencją posłów, jest całkowicie iluzorycznym dobrodziejstwem?

      Czy emeryci mają zgadywać, jak ZUS będzie interpretował zapisy przyjętej ustawy - czy zgodnie z dobrymi intencjami posłów?

      Pozdrawiam
      Jot

      Usuń
    18. Aby ta sytuacja była nieco humorystyczna ;), to dodam, że p. Bucior miał rację, gdy skwapliwie przystał na nieokreślanie terminu składania wniosków, aby emeryci mogli uniknąć wchodzenia w II próg podatkowy.
      Jeśli ktoś złoży wniosek np. 2 stycznia 2015 (aby uniknąć "kumulacji" w 2014) i na podst. art. 135 zostanie mu wypłacona zaległa emerytura od stycznia 2012 r. (3 lata wstecz od mies. złożenia wniosku), to zdecydowanie zwiększy swoje szanse na niewchodzenie w II próg podatkowy, gdyż nie otrzyma zaległych za X, XI, XII 2011 r.

      Jot

      Usuń
    19. Jeszcze przed uchwaleniem ustawy niepokoje budził zapis odnoszący się do art. 135 ustawy FUS i wskazany tam okres, nie dłuższy niż 3 lata od daty złożenia WNIOSKU o WZNOWIENIE wypłaty.
      Nasze wnioski złożone w listopadzie 2012r (zaraz po wyroku TK) traktować należy właśnie jako takie,więc wszyscy mamy zachowany termin.
      Teraz winno się złożyć tylko pismo(wniosek) o realizacje należności - w oparciu o nową ustawę.
      Sprawa jednak może rodzić niepokój.

      Usuń
    20. Jot, czy wyobrażasz sobie jaki szum by się podniósł, gdyby się okazało, że ta długo i przez legislatorów wszystkich instytucji (MPiPS, RCL, Sejm, Senat) dopieszczana ustawa ma taaaaki defekt...?

      Usuń
    21. Nie, nie wyobrażam sobie ;)
      Była długo dopieszczana, ale rezygnacja z określenia terminu składania wniosków nastąpiła spontanicznie, podczas prac komisji.

      Jot

      Usuń
    22. Dodam, że o tej wątpliwości dotyczącej terminu składania wniosków do ZUS o wypłatę zaległych świadczeń przygotowałam sobie list do parlamentarzystów (gdy w dyskusji osiągnęli consensus - będzie bez określania terminu), ale wobec przyjętej na blogu "linii" (aby już niczego nie zmieniali i szybko uchwalali) zrezygnowałam z wysłania.

      Jot

      Usuń
    23. Bardzo dobrze pamiętam propozycję dyskusji.

      A na marginesie, tak się zastanawiam, czy nie mamy w Sejmie do czynienia ze strategią dokonywania zmian w ostatniej chwili?
      Teraz pozostaje czekać na działania "wykonawcze" ZUS. Szybko się okaże, czy będzie potrzebna interwencja w postaci rozporządzenia ministra PiPS (jeśli dopuszczalne) lub jakaś malutka nowelizacja... ;)
      Dobrze, że ewentualny problem nie jest tego największego kalibru.

      Usuń
    24. To nie było 'spontaniczne", bo do projektu była załączona opinia (negatywna,nie pamiętam czyja) że określenie w ustawie terminu złożenia wniosku pozostaje w sprzeczności z obowiązującymi przepisami.

      Usuń
    25. Nie było takiej opinii.

      Usuń
    26. Pozostanę przy określeniu "spontaniczne".
      Proszę odsłuchać dyskusji, którą w tej kwestii zaczął poseł Brzezinka, nast. M. Bucior, pani z ZUS;
      3 grudnia 2013 od 17:39

      http://emeryturazawieszenie.blogspot.com/2014/01/o-spotkaniu-sow-kilka.html?showComment=1389647289166#c1909942897459625738

      Jot

      Usuń
    27. Niespójność z przepisami dotyczyła ustalenia daty końcowej okresu, za który zostaną naliczone odsetki od zaległości. W opinii SN wskazano, że powinna być to data wejścia w życie ustawy, jako jedyna możliwa.

      Usuń
    28. Zachęcam Szanownych Dyskutantów do zapoznania się z bardzo interesującymi materiałami, które zostały opublikowane na stronie sejmowej stosunkowo późno i w związku z tym nie zwróciły należnej uwagi blogowiczów. Tylko bardzo fragmentarycznie przywoływano je podczas posiedzenia Podkomisji, a więc wówczas nie były dla nas zrozumiałe...
      Będą Państwo zaskoczeni. ;)

      Są to dwie Opinie Prawne Biura Analiz Sejmowych z 02-12-2013 w sprawie rządowego projektu ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2001 r. do dnia 21 listopada 2012 r. (druk nr 1907)

      kibic

      Link "zbiorczy":
      http://orka.sejm.gov.pl/rexdomk7.nsf/Opdodr?OpenPage&nr=1907

      lub linki do każdej z opinii:

      http://orka.sejm.gov.pl/RexDomk7.nsf/0/23876045C9B60C60C1257C2B004DF84A/$file/i2964_13.rtf

      http://orka.sejm.gov.pl/RexDomk7.nsf/0/FF68E4EFF9A39EF9C1257C35004C5243/$file/i2964-13.rtf

      Usuń
    29. errata do 13 stycznia 2014 22:36
      Nikt nie składał reklamacji ;) że wstawiłam błędny link (ale się przypałętał). Pewnie już nikomu to nie będzie potrzebne, jednakże przepraszam za pomyłkę i podaję poprawny:

      http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/transmisje_arch.xsp?unid=BE55A7DB11C05FD8C1257C300040C0BD

      Jot

      Usuń
  36. Pytałam koleżankę, która pracowała w ZUS do 2006 r. - nic bez wewnętrzengo roporządzenia na biurku odnosnie nowych ustaw nie było przez urzędników realizowane - musza być techniczne wskazówki; no,chyba, że ZUS już z góry ma wczesniejsze ustalenia, w co nie bardzo chyba wierzymy; zwłaszcza, że nadal wnosi apelacje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz zupełną rację - pracuję w budżetówce i coś wiem na ten temat.
      Nikt nie wyprzedzi orkiestry...
      Każdy oddział ZUS będzie czekał na wytyczne z "centrali" - nikt sie nie ywchyli....więc nie róbmy sobie takich strasznych nadzieji że to wszystko pójdzie tak "rach-ciach".
      Myślę że najwcześniej zacznie się coś "dziać" ze strony ZUS-ów dopiero tuż przed tymi "60 dniami" od momenyu opublikowania Ustawy w Dzienniku Ustaw.
      Nie liczmy że złożymy wniosek o wypłatę dzień po ogłoszeniu i że za parę dni kaska wpłynie na konto- na pewno nie!
      Ja nie nastawiam się na zobaczenie wcześniej kasy jak za jakieś 3 miesiące i nie emocjonuę się. po prostu cierpliwie będę czekała :)
      Jestem z grupy "po" , wygrana w SO - ZUS złożył apelację / sierpień 2013 / i do tej pory nie mam żadnego terminu z SA.
      I to mnie już nie obchodzi....złożę wniosek a ZUS niech sobie łeb urwie :).
      Ja poczekam na "swoje"......

      Usuń
    2. nie wczesniej jak koniec kwietnia to troche wiecej niz trzy..

      Usuń
    3. ..a niech nawet będzie cztery......czekaliśmy ponad 2 lata poczekamy jeszcze "troszeczkę" ale zwycięstwo będzie słodkie oj słodkie :)))))))))))
      Najsłodszy jest zawsze koniec hi,hi,hi....

      Usuń
    4. Nie wiem jak Państwo ale ja zauważyłam, że za każdym razem jak ukazuje się dla nas światełko w tunelu to artykuł w GP robi wszystko żeby stworzyć duże wątpliwości . Widzę, że nie będzie tak łatwo odzyskać tego co nam zabrali.

      Usuń
    5. Rozumiem,że nie chcesz przez to powiedzieć.że GP jest winna temu co się e w tej kwestii działo i dzieje.

      Usuń
  37. Dzisiejszy artykuł red. Mateusza Rzemka w "Rzeczypospolitej":

    http://prawo.rp.pl/artykul/757955,1078537-Ustawa-o-zwrocie-emerytur-zawieszonych-w-pazdzierniku-2011-r----niebawem-wejdzie-w-zycie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. artykuł kodowany

      Usuń
    2. a tu ciekawostka, zaległe emerytury otrzyma 40 tys osób !

      Usuń
    3. Prawie podwojona liczba?
      Skąd takie dane?

      Usuń
    4. Tylu osobom zawieszono świadczenia ale wnioski o wznowienie świadczenia złożyło tylko 23 tys.osób i dlatego w prasie informuje się, że zwrot będzie dotyczył 23 tys. Pan Rzemek zapewne sprawdził to i w konsekwencji podał prawdziwą informację.

      Usuń
    5. To nie jest możliwe, sporo tych zawieszonych już odeszło na zawsze!

      Usuń
    6. ..., bo sporo osób przeszło na emeryturę od 1 października 2011 r.
      xxx

      Usuń
    7. ... też!

      Usuń
    8. Kilka razy już o tym pisano.
      1 października 2011 zawieszono emeryturę prawie 40 tys. osób i ta grupa otrzyma zwrot. Później, sukcesywnie, część z tej grupy się zwalniała z pracy i do wyroku TK dotrwało kilkanaście tysięcy. ZUS, a za ZUS-em media podają ŚREDNIĄ LICZBĘ ZAWIESZONYCH OSÓB w tym okresie od 01.10.2011 do 22.11.2012. Dlatego też wychodzi taka a nie inna średnia kwota zwrotu. Niektórzy dostaną za prawie 14 miesięcy, inni - za jeden miesiąc (bo zwolnili się od 01.11.2011).

      Usuń
    9. A inni za 2,5 roku jak wypłacą w marcu 2014 , bo nie składali wniosku o wypłatę po wyroku TK.

      Usuń
  38. Art. 135 ustawy o FUS?

    OdpowiedzUsuń
  39. Jeszcze jedna ustawa , która w swej treści odwołuje się do innych artykułów innych ustaw i tak stale grzęzniemy w gąszczu przepisów i bez pół litra nie rozbieriosz jak mawiają francuzi. Te przepisy , które każdy rozumie inaczej mnie przerażają. Nie chce mi się nawet nad nimi pochylać złożę wniosek do ZUS wraz potrzebnymi zaświadczeniami i czekam na kasę a ZUS niech się pochyla nad przepisami .

    OdpowiedzUsuń
  40. Panie Krzysztofie, proszę wypowiedzieć się n.t. dzisiejszego artykułu w GP bo jak widać to po wejściu ustawy nie będzie taka prosta droga. Ja osobiście mam już dosyć.
    Dziękuje i pozdrawiam. BSz

    OdpowiedzUsuń
  41. Nie wiem jak Państwo ale ja zauważyłam, że za każdym razem jak ukazuje się dla nas światełko w tunelu to artykuł w GP robi wszystko żeby stworzyć duże wątpliwości . Widzę, że nie będzie tak łatwo odzyskać tego co nam zabrali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do 20:23 i 20:30
      Tylko niektórzy z nas ze względu na przekroczenie progu podatkowego będą musieli przeciągać w czasie odbiór zaległych należności i tylko oni muszą dokładnie się temu przyjrzeć, aby nie zostać "wystrychniętymi na dudka". Może powinni oni kierować pytania do decydentów i otrzymać wiążące odpowiedzi.
      Nie trzeba jednak siać paniki na blogu, bo większość z nas będzie starała się szybko zakończyć sprawy sądowe i natychmiast wystąpić o wypłatę do organu rentowego, nie mówię już o tych, którzy mają już w tej chwili czyste konto.
      Takie jest moje skromne zdanie.
      DD

      Usuń
  42. Zachęcam Szanownych Dyskutantów do zapoznania się z bardzo interesującymi materiałami, które zostały opublikowane na stronie sejmowej stosunkowo późno i w związku z tym nie zwróciły należnej uwagi blogowiczów. Tylko bardzo fragmentarycznie przywoływano je podczas posiedzenia Podkomisji, a więc wówczas nie były dla nas zrozumiałe...
    Będą Państwo zaskoczeni. ;)

    Są to dwie Opinie Prawne Biura Analiz Sejmowych z 02-12-2013 w sprawie rządowego projektu ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2001 r. do dnia 21 listopada 2012 r. (druk nr 1907)

    kibic

    Link "zbiorczy":

    http://orka.sejm.gov.pl/rexdomk7.nsf/Opdodr?OpenPage&nr=1907

    lub linki do każdej z opinii:

    http://orka.sejm.gov.pl/RexDomk7.nsf/0/23876045C9B60C60C1257C2B004DF84A/$file/i2964_13.rtf

    http://orka.sejm.gov.pl/RexDomk7.nsf/0/FF68E4EFF9A39EF9C1257C35004C5243/$file/i2964-13.rtf

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Drogi Kibicu za linki.
      Przeczytałam z dużym zaciekawieniem. Szczególnie opinia prof. H. Dzwonkowskiego, spod drugiego linku, jest warta przeczytania.
      W pierwszej istotne jest jedno zdanie o projekcie ustawy (podkreślam, aby ktoś nie pomyślał, że to nowe zagrożenia), zbieżne z opiniami czujnych blogowiczów:
      "Z zakresu regulacji projektu ustawy wyłączono osoby, którym na podstawie prawomocnego wyroku sądu została już ustalona wypłata zawieszonej emerytury (art. 3 projektu ustawy)."

      Z opinii prof. wypływa wskazówka jak pisać wniosek do ZUS, wniosek nie o wypłatę, ale wniosek o ustalenie i wypłatę zawieszonej emerytury.

      Z nieukrywaną satysfakcją zwróciłam uwagę na:
      - ustawodawca mógł (i powinien) uchylić art. 28 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zm. ustawy o finansach (...); wprowadzenie nowej ustawy (tej rekompensacyjnej) może przynieść skutki, które nie zawsze są do przewidzenia,
      - postępowanie w sprawie wypłaty powinno być wszczynane nie na wniosek, ale z urzędu,
      - powinno się wprowadzić taki przepisy, aby opodatkowanie odpowiadało temu, jakie należałoby przyjąć gdyby emeryt otrzymał świadczenie we właściwym terminie - aby emeryci nie ponieśli nieuzasadnionej szkody.

      Już bez osobistej satysfakcji, bo inni blogowicze o tym pisali, czytam w opinii prof., że:
      "Niewłaściwie określono termin w art. 7 ust. 4 ustawy." (Organ rentowy wydaje decyzję w sprawie ustalenia i wypłaty zawieszonej emerytury w terminie 60 dni od dnia wyjaśnienia ostatniej okoliczności). "W tym przypadku nie ma praktycznie żadnego terminu, bo jest nim „wyjaśnienie ostatniej okoliczności niezbędnej do wydania tej decyzji”. O tym, czy jest jeszcze coś do wyjaśnienia dowolnie decyduje organ rentowy. Takie unormowanie potencjalnie godzi w uprawnienia materialne, bo emeryt może decyzji nie doczekać."

      Szkoda, że nie było tej opinii trochę wcześniej. Obie opinie są z 2 grudnia, posiedzenie komisji było 3 grudnia. Jeśli się nie mylę, to przywoływano w komisji tylko tę niekorzystną (na temat odsetek).

      Pozdrawiam
      Jot

      Usuń
    2. Rozporządzenie jest aktem wykonawczym w stosunku do ustawy i nie może byc z nią sprzeczne. Za to prezydent za radą I. Wóycickiej może ustawy nie podpisać i odwołać się znowu do TK.

      Usuń
    3. Dzięki Kibicu , jak zwykle nas zaskoczyłeś, oczywiście pozytywnie. Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Wyłuskałam to:
      Z opinii dr hab. Magdaleny Szczepańskiej
      "Propozycja przepisu przewidującego wypłatę świadczeń wraz z odsetkami zawarta w projekcie ustawy różnicuje grupę emerytów, którym zawieszono emerytury poprzez wprowadzenie podziału na dwie podgrupy:
      1. objętych projektem ustawy i tym samym posiadających prawo do świadczenia wraz z odsetkami,
      2. nieobjętych projektem ustawy, którzy uzyskali zwrot zawieszonego świadczenia bez odsetek.
      W związku z powyższym należałoby rozważyć wprowadzenie regulacji prawnej niwelującej przedmiotowe zróżnicowanie. Wydaje się, że właściwym rozwiązaniem byłoby zrezygnowanie z wypłacania odsetek wszystkim osobom, którym nie rozwiązały stosunku pracy i w związku z tym prawo do emerytury ulegało zawieszeniu na mocy art. 103a ustawy o emeryturach i rentach z FUS. W systemie ubezpieczeń społecznych powstanie obowiązku zapłaty odsetek istnieje tylko w przypadku zwłoki. Zwłoka w spełnieniu świadczenia ma miejsce wtedy, gdy zobowiązany pomimo istniejącego obowiązku nie spełnia świadczenia w terminie, przy czym niedotrzymanie terminu jest następstwem okoliczności za które ponosi odpowiedzialność. "

      Z opinii Pani dr hab. M.Szczepańskiej wynika, że wszyscy emeryci powinni otrzymać zaległą emeryturę bez odsetek. Pisze również, że odsetki 13% są bardzo korzystne dla zawieszonych.

      "Należy również zwrócić uwagę na to, że projekt ustawy wprowadza istotną dysproporcję pomiędzy wysokością odsetek ustawowych – 13% a wysokością inflacji w okresie zawieszenia emerytury. Z tego względu rozwiązanie zaproponowane w projekcie ustawy jest niezwykle korzystne dla ww. grupy emerytów, ponieważ w znacznym stopniu przewyższa poniesioną przez nich szkodę."

      Z opinii prof. dr hab. Henryka Dzwonkowskiego zainteresował mnie ten fragment opinii:
      "Zasadne wydaje się uchylenie także unormowania cytowanego art. 28, czego w projekcie brak. Uznanie obowiązywania art. 28 powoduje dualizm stanu prawnego, który może mieć nieoczekiwane konsekwencje.

      Otóż uprawnieni, którzy nie odzyskają swoich świadczeń w ramach projektowanej ustawy i upłyną im wynikające z tej ustawy terminy do ich przywrócenia, nadal będą uprawnieni do wystąpienia do sądu w sprawie zawieszonej emerytury.

      Nadal także pozostanie w mocy nieuzasadniony konstytucyjnie dualizm nierównych praw i obowiązków. Wydaje się zatem, że art. 28, niezależnie od sposobu regulacji, powinien zostać uchylony i przestać obowiązywać. "

      Być może min dlatego Pani Karolina Miara w ostatnim artykule G.P. /to są moje na szybkie powiązania opinii z wyp. p.adwokat/ wspomniała o zakreśleniu końcowej daty składania wniosków.
      Jak zauważyła Jot już wcześniej w opinii poruszany jest problem składania wniosków przez emerytów./wg Pana prof. zaległe powinny być wypłacone z urzędu/ jak również opodatkowanie zaległej emerytury/kumulacja świadczeń w danym roku podatkowym/.
      Ciekawe, dlaczego na Podkomisji nie powiedziano, że są dwie opinie.Przychylam się do twierdzenia Jot ,szkoda iż obie opinie nie ukazały się wcześniej.Pozdrawiam Wiga

      Usuń
    4. A mnie interesuje, czy obie te opinie zostały udostępnione posłom z możliwością zapoznania się z nimi PRZED posiedzeniem Podkomisji w dniu 3 grudnia?
      Z przebiegu obrad można było odnieść wrażenie, że nie były znane.
      Ciekawi mnie także, czy opinie były znane wszystkim członkom Komisji Finansów Publicznych przed końcowymi decyzjami?
      To, że opinie nie były znane członkom opiniującej Komisji Rodziny i Spraw Społecznych jest oczywiste ze względu na datę ich powstania (2 grudnia).

      Podsumowując, niepokoi mnie taki tryb postępowania legislacyjnego, w którym kluczowe opinie są praktycznie ignorowane.

      Usuń
    5. Szanowna Jot, Szanowna Wigo, cieszę się z Waszego zainteresowania opiniami i dziękuję za komentarze. Rzeczywiście, w świetle tych opinii (szczególnie prof. Dzwonkowskiego) niektórzy Blogowicze wykazali się dużą intuicją prawną.
      Pozdrawiam, kibic :)

      Usuń
    6. Do Anonimowy14 stycznia 2014 12:38
      "niepokoi mnie taki tryb postępowania legislacyjnego, w którym kluczowe opinie są praktycznie ignorowane" to właściwie eufemizm. To jest skandal! I, wygląda na to, że to jest powszechnie stosowana praktyka. Zupełnie tego nie rozumiem! To jest jakiś b....l, a nie władza ustawodawcza! Teraz jest to samo w sprawie niejakiego Trynkiewicza. Nikt nie słucha pani prof. Płatek, która bardzo rozsądnie mówi. Nie jestem za uwolnieniem tego zbrodniarza, ale wydźwięk całego procesu legislacyjnego, jest taki, jak nasz. Władza ustawodawcza nie słucha ekspertów, ustanawiają prawo ludzie bez pojęcia.
      Pozdrawiam.

      Usuń
    7. Też się z zaniepokojeniem przyglądam powstawaniu tej kolejnej "incydentalnej" specustawy (oczywiście nie mam na myśli ustawy "rekompensacyjnej" ;)) ...
      Dopuszczam możliwość, że T. i jemu podobni złożą skargi do ETPCz i dostaną od Polski odszkodowania.
      Również pozdrawiam.

      Usuń
    8. w odpowiednim czasie należało wprowadzić moratorium na KS i dawno byłoby po sprawie.

      Usuń