Strony

29 października 2013

NASZ BOHATER

Drodzy Państwo!
Sugerując się Państwa komentarzami a także własnym przekonaniem zgłosiłam Pana Marian 
do programu 
ZWYKŁY BOHATER 
w kategorii inicjatywa.
Mam nadzieję, że zgodzą się Państwo ze mną że Pan Marian jest naszym wielkim 
(nie)ZWYKŁYM BOHATEREM

123 komentarze:

  1. Chyba nie każdy, bo kiedy napisałam w jednej z poprzednich dyskusji komentarz, że to Pan Marian dodał mi skrzydeł - spotkały mnie obelgi. W razie wątpliwości przytoczę.
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej! Początkowo byłam przekonana, że nie ma szans, ale potem, pod wpływem determinacji Pana Mariana zmieniłam zdanie, odwołałam się zaraz po otrzymaniu decyzji w październiku 2011.
      Już pisałam poprzednio, wygrałam w SO, wygrałam w SA, konto zasilone, karierę rozwijam - a wszystko dzięki temu, że Pan Marian jako pierwszy wziął wszystko na swoją klatę i utorował drogę!
      Proszę się nie martwić, nie będę się zniżać do takiego poziomu i przytaczać te wypociny, które miały mnie obrazić. Treść wpisu świadczy przede wszystkim o piszącym, a nie o obrażanym.
      Zło dobrem zwyciężaj, cieszmy się, cytowanie obelg zepsułoby atmosferę święta. Wbrew temu, co się niektórym wydaje, w internecie nie ma anonimowości, choć większość komentarzy jest właśnie pod nazwą "Anonimowy"
      Człowiek jest "schowany" i jaki prze to odważny! Dlaczego mamy się wstydzić swoich imion?
      Ania

      Usuń
  2. Daniela29 października 2013 08:00


    Drogi Marianie - nasz bohaterze, teraz zobaczyłam to zgłoszenie opracowane prze Adminkę. Pięknie to zrobiła, widać że to dusza artystyczna! Wygrasz w "przedbiegach", mam nadzieję,że wszyscy będziemy na Ciebie głosować!!!
    Marianie, przede wszystkim serdeczne gratulacje! Bardzo się z tego powodu cieszę, zgadzam się w 100% , że Tobie ten tytuł się należy !!! Udało Ci się zorganizować całą rzeszę oszukanych emerytów - 3 mln wejść - to sukces nie do przecenienia. Jeżeli trzeba będzie głosować, to będę to robiła codziennie !!!
    Moim zdaniem, nikt nie ma szansy Ciebie pokonać!!!
    Serdecznie pozdrawiam
    Daniela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie - musimy się "zorganizować" i rozporopagować naszego kandydata wśród rodziny i znajomych oraz "znajomych znajomych" aby nasz bohater chociaż zaistniał w mediach bo jest on SYMBOLEM walczącego emeryta któremu się udało !!!

      Usuń
    2. Według „Regulaminu konkursu” głosować będzie można na finałową dziewiątkę wyłonioną przez jury. Głosowanie będzie trwało od 12.11.2013 do 02.12.2013.

      Tu m.in. o etapach i zasadach głosowania:

      http://www.zwyklybohater.pl/upload/regulamin.pdf

      Usuń
    3. Super, będzie i bohater, starajmy sie tylko wiecej niz przy tworzeniu Stowarzyszenia...Pozdrawiam wszystkich Dorota z Rzeszowa

      Usuń
    4. Podpowiadajcie kiedy głosować, w jaki sposób. Myślę, że trzeba będzie zmobilizować całą rodzinę.

      Usuń
    5. Spośród wszystkich zgłoszonych kandydatur jury wybierze dziewięciu finalistów (po trzech w każdej kategorii). Dopiero wtedy będzie można głosować: od 12 listopada do 2 grudnia.

      Usuń
    6. Ja tez z calego serca popieram kandydaturę Pana Mariana oraz dodaję także Ciebie Danielo , zasze słuzyłaś pomocą nawet takim laikom jak ja , miałas cierpliwośc i to w Tobie bardzo cenię,dziękuję też Uli, Widze oraz wszystkim , którzy służyli pomocą. Jesteście WIELCY!Pozdrawiam serdecznie Krystyna A

      Usuń
    7. Krystyno A, bardzo dziękuję za uznanie, ale wybraliśmy najwspanialszego kandydata, który ma niedoścignione zasługi i ja Go gorąco popieram, a kandydat ma być jeden!!! Musimy zmobilizować rodziny i znajomych i na Naszego Mariana głosować od 12 listopada do 2 grudnia!!! Jego zwycięstwo, będzie również naszym zwycięstwem!!!
      pozdrawiam
      Daniela

      Usuń
    8. Tak zgadzam się Danielo,wspaniały człowiek stawiam głos na Naszego Mariana, jade od 9 do sanatorium, ale może zabiore laptopa, aby śledzic na bieżąco rozwój sprawy.Dla mnie Ty też jesteś wspaniałą , mądrą i do tego skromną osobą. Krystyna A

      Usuń
    9. Danielo,
      postępujesz i piszesz szlachetnie, ale wg regulaminu konkursu "Zwykły bohater 2013" kandydat nie musi być jeden!!! Zgłaszać można osobę lub grupę osób (maximum 10).

      W kategorii inicjatywa "Podstawowym wyróżnikiem jest tutaj BEZINTERESOWNOŚĆ działania...". Przy zgłoszeniu kilku osób BEZINTERESOWNOŚĆ ich działań byłaby niewątpliwa.
      Inną sprawą jest to czy pozostałe "nominowane" na blogu osoby wyraziłyby zgodę.

      Usuń
  3. Marianie POPIERAMY NASZEGO BOHATERA -jesteśmy za Tobą .Jest nas sztab ludzi.POWODZENIA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Marianie będę trzymała kciuki .
      Iga 2
      P.S.
      Pozdrowienia dla P.Danieli,Wigi,Uli,Jot,Kibica,Krzysztofa i innych blogowiczów

      Usuń
  4. Anonimowy29 października 2013 10:41

    TRZYMAMY KCIUKI !!!
    godz 11:00 - dzisiaj - OBRADY RADY MINISTRÓW, temat: Projekt ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011r. do dnia 21 listopada 2012r.
    DD

    OdpowiedzUsuń
  5. Całym sercem popieram - zmobilizuję całą moją rodzinę i przyjaciół. Nie wiem czy tu wypada , ale jak już jestem ,to kochani pomóżcie ! 21.X. odebralam wyrok z uzasadnieniem z SO . wygrane podstawowe - odsetki oddalone . Oczywiście ZUS złożył apelację. Chyba nie mam innego wyjścia tylko złożyć apelację w sprawie odsetek. Nie wiem jak liczyć 14 dni czy od 21.X. czy od 22.X. Jeżeli od 21.X. to termin mija 03 .XI. - w niedzielę a wczesniej jest święto - boję się ,żeby
    czegoś nie przegapić a wcześniej nie chcę skladać bo chodzi mi o wydłużenie w czasie ze względów wiadomych. Proszę o radę osoby znające się na rzeczy. Pozdrawiam i dziękuję Mariola Chyba że w tym przypadku wydłużanie terminu nie ma znaczenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli odebrałaś wyrok z uzasadnieniem 21.10 i z tą datą pokwitowałaś to 14 dni liczysz od 22.10.Ostateczny termin na złożenie apelacji mija 4.11. do godz.00.
      P.s. Jeżeli ostatni dzień na złożenie odwołania wypadł by w niedzielę to przechodzi on na następny dzień czyli poniedziałek.
      Pozdrawiam Iga 2

      Usuń
    2. Jeszcze jedno można wysłać pocztą liczy się wtedy data stempla pocztowego.

      Usuń
  6. Kolezanki,Koledzy Adminko Wszyscy!!!!! dziekuje !!!!!! znalazlo sie tu moje nazwisko .Ale chcac promowac nasze problemy,a jest ich mnostwo ,!!!!!! Adminka nie miala mozliwosci ,zgloszenia ,,Stowarzyszenia,,, bo nie powstalo !!!!! My zrobilismy duzo,na ,,Towarzyszenie,,zabraklo nam czasu!!!!
    Jeszcze jedno moglem sie ,wycofac ,nie zrobilem tego ,chociaz wyglada na to ze jestem ,,wygrany,, ale jestem na poczatku ,,peletonu,,walczacych emerytow i takim ,,testerem,,i to dotyka mnie teraz ,,negatywnie ,pozniej moglo by dotknac wielu z Was ,ale majac wiedze o problemach ,WYPRZEDZACIE ,dzieki Super Uli, Widze Danieli i innym!!!!
    Tak osobiscie ,juz zapomnialem o trudnych poczatkach,siedzenia do rana przy kompie mielismy tylko kontakt przez poczte ,czas gonil terminy sadowe itp dzieki temu ze adminka Iza z jola podjely sie prowadzenia ,bloga ,wszystko sie zmienilo i jest jak jest a JEST OK !!!!
    Pytal mnie Organizator czy wyrazam zgode??? Powiedzialem tak ,majac na mysli dalsza nasza walke ze jest szansa na ZWROCENIE UWAGI rzadzacym na POLSKICH EMERYTOW ,jak my zyjemy,jak beda zyc jako emeryci nasze dzieci ???? i ze nie jestesmy ,,,chlopcami do bicia,,,
    A ja jestem jednym z WAS Pozdrawiam Wszystkich marian Radom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marian,
      Radom to Radom
      Pozdrawia
      Wrocław

      Usuń
    2. Marianie teraz życzymy dużo zdrowia, rozwijania pasji i wygranej- będziemy głosować na Ciebie.

      Usuń
    3. I jak zawsze, życzę Panu i teraz wszystkiego dobrego, powodzenia, za całe to dobro , które dzięki Panu spływa na nas zawieszonych emerytów. Alleluja i do przodu życzy Wanda z Mazur

      Usuń
    4. Panie Marianie,
      będziemy glosować na Pana, nie może być inaczej

      Pozdrawiam
      Jagoda ze Szczecina

      Usuń
    5. zyczę zdrowia i spełnienia marzeń. Głosować będę z kolażanką Teresą i rodzinami .

      Usuń
  7. POPIERAM CAŁYM SERCEM , BO NIC BY PEWNIE NIE WYSZŁO GDYBY NIE TEN "WALECZNY RADOM" POZDRAWIAM IRENA Z KIELC

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Radom - ma w swoją kartę wpisaną waleczność - a historia lubi się powtarzać ( Marian - odważny i nieustraszony pokazał tę waleczność!). Zgadzam się z Ireną z Kielc i Ją pozdrawiam
      Daniela

      Usuń
  8. czy ktoś może przesłać mi na maila wzór odwołania od przegranej sprawy w sądzie dla osób z "przed" o zwrot zawieszonych emerytur? bardzo proszę amakulska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukaj we wzorach pism!!!

      Usuń
    2. zawsze wzrusza mnie taka bezinteresowna pomoc bliźniemu...

      Usuń
    3. Wzór apelacji dla osób "sprzed" przygotowany przez panią Danielę jest tutaj:

      http://emeryturazawieszenie.blogspot.com/2013/07/pani-danieli-wzor-apelacji-dla-tych.html#comment-form

      Usuń
    4. Jak należy rozumieć to <3 i <2?

      Usuń
    5. Serduszko - sympatia - <3
      To drugie - nie wiem

      Usuń
  9. Po przeczytaniu wpisu Pana Mariana aż mam CIARY! Dzieki Panie Marianie, trudno to wyrazić w słowach, ale jest Pan WIELKI i tylko dzięki Panu jesteśmy prawie... wygrani! Gratulacje. IWONA

    OdpowiedzUsuń
  10. 21.10.2013r. otrzymałam pierwsze awizo w sprawie odbioru wyroku z uzasadnieniem z SO jest już 29 październik a drugiego awiza brak , podpowiedzcie co robić czekać czy udać się na pocztę.Super pomysł z podaniem Pana Mariana do programu "Zwykły bohater" w pełni popieram.Dziś zasiliłam konto Emeryt w miarę swoich możliwości.Maria -Szczecin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam tylko jedno awizo. Proszę zadzwonić na pocztę i dopytać do kiedy można odebrać awizo.

      Usuń
    2. listonosz czasami nie zostawia powtórnego awiza, choć na poczcie jest taka adnotacja,ale to już rzetelność pracownika!
      Dolicz do 21 października 14 dni, czyli w dniu 4 listopada z poczty odbierz przesyłkę

      Usuń
    3. należy odebrać w ciągu 7 dni

      Usuń
    4. nie 7, tylko 14dni, jak nie wiesz to nie wprowadzaj w błąd

      Usuń
    5. ostateczny termin odebrania przesyłki to 4.11. ( 14 dni).
      Iga 2

      Usuń
  11. Proszę Państwa, wczoraj - w ostatniej chwili - Minister Finansów przesłał do Rady Ministrów pismo NIE ZGŁASZAJĄC UWAG do rządowego projektu ustawy. To dobrze wróży. W tej chwili pewnie już zapadła decyzja RM.
    kibic

    http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/170087/170123/170125/dokument89192.pdf

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kibicu, bo już bolały mnie ręce od trzymania kciuków!!!

      Usuń
  12. Dziękuję Kibicu za dobrą wiadomość.Czekamy dalej.M.

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak się zastanawiam.... czy ZUS wypłaci odsetki tym, którzy mają wygraną w Sądach, a odsetki do uznania ZUS?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była już na ten temat wymiana zdań na blogu - ZUS wypłaci, projekt ustawy to przewiduje.

      Usuń
    2. Czyżby art. 3 ustawy rządowej był zmieniony? Jeżeli nie to b. proszę o podanie na podst. czego wypłaci waloryzację 2012r i odsetki.

      Usuń
  14. dzisiaj (29.10.2013) rząd zajmuje się projektem ustawy rekompensacyjnej, szczegóły tutaj:
    http://300polityka.pl/news/2013/10/29/rzad-o-zawieszonych-emeryturach-i-krotszych-schetynowkach/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O decyzjach RM na razie cicho. Zapowiedzi też tu:

      http://www.nettg.pl/news/114975/o-zawieszonych-emeryturach-gazociagu-i-ekopolityce

      Usuń
    2. Podczas dzisiejszego posiedzenia ministrowie zajmują się projektem ustawy o emeryturach, których wypłatę zawieszono. Chodzi o przepisy, które w poprzedniej kadencji przygotował resort pracy pod kierownictwem Jolanty Fedak. Dotyczyły one zakazu łączenia pensji z emeryturą. Rok temu Trybunał Konstytucyjny zakwestionował przepisy.

      Minister pracy zapewnia, że emeryci, którzy stracili, odzyskają swoje pieniądze. Zostaną im wypłacone zaległe emerytury, kwotę, o którą byłyby waloryzowane i odsetki. Od momentu wejścia w życie ustawy ci, którzy znaleźli się w takiej sytuacji, mogą przez rok zgłaszać się do ZUS po wypłatę.
      k

      Usuń
    3. k,
      O tym wiemy, ale jaki jest efekt tego zajmowania! Czy Rada zaakceptowała ten projekt i kiedy on trafi do sejmu?

      Usuń
    4. Emeryci odzyskają zawieszone świadczenia z uwzględnieniem waloryzacji i odsetek
      Publikacja: 29 października 2013, 14:01; Aktualizacja: 29 października 2013, 14:04

      -
      Tekst
      +

      Poleć znajomemu
      Twitter
      Facebook
      Google
      Wykop

      Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od 1 października 2011 r. do 21 listopada 2012 r., przedłożony przez ministra pracy i polityki społecznej.

      Usuń
  15. Proponuję ciekawy link.
    http://serwisy.gazetaprawna.pl/emerytury-i-renty/artykuly/742555,emeryci-odzyskaja-zawieszone-swiadczenia-z-uwzglednieniem-waloryzacji-i-odsetek.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu kolejne źródło:

      http://finanse.wp.pl/kat,1033743,title,CIR-obradowala-Rada-Ministrow-komunikat,wid,16121670,wiadomosc.html?ticaid=11191f

      Usuń
  16. W tej chwili na blogu 120 osób dawno tak nie było

    OdpowiedzUsuń
  17. To już chyba pełne zwycięstwo, mniemam, że sejm nie zechce się targować z rządem jeśli to jego projekt.?

    OdpowiedzUsuń
  18. Państwo wypłaci pieniądze pokrzywdzonym emerytom 29.10.2013
    Rząd przyjął we wtorek projekt ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od 1 października 2011 r. do 21 listopada 2012 r. - poinformowało Centrum Informacyjne Rządu.
    W myśl projektu przygotowanego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, zaległe świadczenia będą wypłacane emerytom, którzy nabyli prawa emerytalne przed 1 stycznia 2011 r. i po 30 września 2011 r. kontynuowali pracę u dotychczasowego pracodawcy.
    Podstawą do obliczenia należnej emerytury będzie suma zawieszonych świadczeń w okresie od 1 października 2011 r. do 21 listopada 2012 r. wraz z odsetkami.
    Jak przewiduje projekt, w celu wypłaty zawieszonej emerytury, emeryt powinien złożyć wniosek do właściwego oddziału ZUS w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy. Decyzję w sprawie wypłaty ZUS powinien podjąć w ciągu 60 dni.
    Minister pracy Władysław Kosiniak-Kamysz przypomniał we wtorek, że projekt jest wykonaniem wyroku Trybunału Konstytucyjnego. "Nie zwlekając, w trybie pilnym przygotowałem ustawę dotyczącą wypłat zawieszonych emerytur" - powiedział minister dziennikarzom. "Postanowiliśmy po konsultacjach społecznych, po dyskusji z partnerami społecznymi wypłacić zaległe emerytury - te, które zostały zawieszone, wypłacić również tę kwotę, o którą byłyby waloryzowane i odsetki" - wyjaśnił Kosiniak-Kamysz.
    W 2010 r. resort pracy, wtedy pod kierownictwem Jolanty Fedak (PSL), przygotował przepisy o zakazie łączenia pensji z emeryturą. Ustawa ta przywróciła od 1 stycznia 2011 r. zasadę, zgodnie z którą, aby uzyskać prawo do emerytury, trzeba się zwolnić z pracy, przynajmniej na jeden dzień. W przeciwnym razie emerytom kontynuującym zatrudnienie grozi zawieszenie prawa do emerytury.
    Na skutek tego przepisu, jeżeli ktoś po 1 października 2011 r. nie rozwiązał umowy o pracę - choćby na jeden dzień - ZUS zawieszał mu wypłatę emerytury.
    13 listopada 2012 r. Trybunał Konstytucyjny uznał za niekonstytucyjny przepis zmuszający do rozwiązania umów o pracę tych pracowników, którzy już wcześniej uzyskali prawo do emerytury. Wyrok TK nie ma zastosowania do osób, które nabyły prawo do emerytury od 1 stycznia 2011 r. lub później.
    Po wyroku Trybunału emeryci mogli złożyć do ZUS wniosek o przywrócenie im prawa do emerytury. W takiej sytuacji ZUS przywracał im emeryturę, ale dopiero od ogłoszenia wyroku TK w Dzienniku Ustaw, czyli od 22 listopada ub. roku. ZUS nie zgadzał się bowiem na wypłatę wyrównania za okres zawieszenia, czyli od 1 października 2011 r.
    Premier Donald Tusk, komentując w połowie września konieczność zwrócenia pieniędzy odebranych tym, którzy łączyli pobieranie emerytury z pracą zawodową, ocenił, że instytucjom państwa mogą zdarzać się błędy; ważne jednak, by umieć je naprawiać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przytoczony wyżej tekst pochodzi z tego źródła:

      http://biznes.pl/wiadomosci/kraj/panstwo-wyplaci-pieniadze-pokrzywdzonym-emerytom,5585457,news-detal.html

      Usuń
  19. wobec tego,chyba nie ma potrzeby odpowiadać na apelację ZUS,proszę o odpowiedź anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dać sobie spokój !!!

      Usuń
    2. Dopóki ustawa nie wejdzie w życie, należy tak robić, jakby jej nie było. No bo jej nie ma jeszcze, już tyle obietnic było w przeszłości.
      Dla zasady napisać kilka zdań odpowiedzi, to dla sądu znak, że klient interesuje się sprawą, na pewno nie zaszkodzi.
      Proszę nie dać się omamić ładnymi słówkami, liczą się konkrety

      Usuń
  20. mam sprawę w SO 6 listopada br. Czy pisać pismo o odroczenie w związku z projektem ustawy rekompensacyjnej którą RM przyjęła dziś. Barbara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pismo można napisać, ale przepisu prawnego (ustawy)jeszcze nie ma,więc sąd nie jest tym związany.

      Usuń
    2. Trzeba pisać o odroczenie w związku z zaistniałą sytuacją z odpowiednim uzasadnieniem, jeżeli sąd nie wyrazi zgody, to chyba można wycofać sprawę i mieć czyste konto! Ale taka byłaby moja decyzja.

      Usuń
    3. Iść na rozprawę i ewentualnie ustnie zgłosić sądowi. Sąd zawsze pyta na samym początku, czy stanowisko, czy strona podtrzymuje wniosek, czy nie. Moim zdaniem wygrana Pani w Sądzie jest pewna, zanim ustawa wejdzie w życie zaległa emerytura będzie już od dawna na Pani koncie.
      To są narazie obiecanki cacanki .... Lepszy wróbel w garści, niż gołąbków sto na dachu! Pozdrawiam.

      Usuń
  21. Droga Danielo
    podpowiedz czy mam wycofać sprawę z SO termin 10 grudnia.
    Czy powinnam w uzasadnieniu podać informację z Centrum Informacyjnego Rządu i projekty ustaw senackiego i rządowego gorąco Cię proszę.
    Pozdrawiam ANNA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co mam radzić, ale skłaniałabym się do wycofania sprawy z sądu. Problem niesłusznie zawieszonych emerytur został już tak nagłośniony w mediach, że rząd chyba nie może się już wycofać! W sejmie mają arytmetyczną przewagę, a opozycja też jest za takim rozwiązaniem, więc powinno być to szybko załatwione. A Ty Anno zostaniesz z czystym kontem! Ale wybór należy do Ciebie.
      pozdrawiam wszystkich
      Daniela

      Usuń
  22. Na deser komunikat "ze źródła", czyli ze strony internetowej Premiera:

    https://www.premier.gov.pl/wydarzenia/aktualnosci/emeryci-otrzymaja-zalegle-swiadczenia.html

    OdpowiedzUsuń
  23. "Nie zwlekając, w trybie pilnym przygotowałem ustawę dotyczącą wypłat zawieszonych emerytur" - powiedział minister dziennikarzom - tryb pilny prawie rok!

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziękuję anonimowi z godz.15:58 chyba tak zrobię wycofam po Wszystkich Świętych.

    OdpowiedzUsuń
  25. Kochana Danielo serdecznie dziękuje za tak szybką odpowiedź, dziękuję pięknie i życzę dużo zdrówka ANNA

    OdpowiedzUsuń
  26. Sprawa w dniu 28pażdziernika - SO w Lublinie odrzucił mój wniosek o odroczenie postępowania jak również o zawieszenie postępowania . Odrzucił również moją prośbę o nieprzychylenie się do stanowiska ZUS w sprawie wypłaty zawieszonej emerytury. Sąd orzekł "że nie należę do kręgu osób których dotyczy Wyrok TK ponieważ miałam przyznaną emeryturę w 2008 r.
    Czy odwoływać się do SA czy czekać na Ustawę?

    Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę bardzo przykre! Trzeba wystąpić w ciągu 7 dni o uzasadnienie wyroku. Po jego otrzymaniu ( można przyjąć awizo- odebrać z poczty po 14 dniach), napisać z wzoru na blogu apelację w skróconej formie, a jak w międzyczasie ustawa wejdzie w życie, to wycofać sprawę z sądu!
      Pozdrawiam
      Daniela

      Usuń
    2. Zapomniałam dopisać, że od odebrania uzasadnienia do złożenia apelacji - też 14 dni!

      Usuń
    3. Danielo,zastanow sie....SO odrzucil wnioski - jednostronnie! Zeby wycofac apelacje zgode musza wyrazic obie strony, nie nalezy oczekiwac , ze ZUS bedzie skory do podkladania sie i przyspieszania wyplat,a na apelacje mozna czekac i czekac.Nie sadze, zebys byla na tyle naiwna nie wierzac, ze co podjela obecnie rzadzaca koalicjanie nie przejdzie w sejmie.Jaki jest wiec sens doradzanie skladania apelacji,kasacji trudno mi zrozumiec. Pozdr.

      Usuń
    4. 19:04
      A dlaczego by miały nie wycofać - skoro będzie ustawa i sprawa będzie bezprzedmiotowa.
      To wg Ciebie lepiej zostać z wyrokiem negatywnym?
      Nie upieram się, każdy może sam zdecydować za siebie. Ale jeżeli odsetki ustawowe będą dotyczyły okresu do wypłaty zaległych świadczeń, to dla budżetu duża strata, a dla emeryta niezła lokata, nieprawdaż? A ZUS - jako instytucja państwowa nie będzie zadłużał budżetu państwa poprzez niewyrażenie zgody na umorzenie sprawy wskutek nowej sytuacji prawnej. Tak sądzę, ale może rzeczywiście jestem naiwna, nie jestem prawnikiem, ale staram się logicznie myśleć.
      pozdrawiam

      Usuń
    5. Na logike, kto przy zdrowych zmyslach pozwolilby sobie na naliczanie odsetek do daty otrzymania zalegllosci, niezla by to byla lokata.Wg mnie ustawowe odsetki naliczane beda do daty ogloszenia ustawy w Dz.U., a wyplaty beda mogli w max.ukladzie rozciagnac nawet na 2015 r.pozdr.

      Usuń
    6. Odsetki będą naliczane zgodnie z przepisami prawa cywilnego - przeczytaj w art.4.2 projektu ustawy, czyli wg art. 481par.1 Kodeksu Cywilnego ( do chwili wypłaty)

      Usuń
    7. Anonimowy z godz. 21:50
      Coś Ty taki optymista, dlaczego zawsze mamy się zadowalać minimalizmem? Ty lepiej nie krakaj

      Usuń
  27. I dobrze , jak wejdzie ustawa będziesz miała problem z głowy od razu napiszesz o wypłacenie do ZUS zawieszonej emerytury nie składaj apelacji

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziś zrobiłam symulację mojego zeznania za 2014r.Zakładałam,że dostanę zwrot zawieszonej emerytury w 2014 i odejde na emer.,pracuję nadal/urząd skarb/ a więc : wynagr.z pracy brutto- 48tys+nagroda jubileuszowa i odprawa em. 39tys+ emerytura 36tys + zwrot zawieszonej em.35tys+ emerytura męża 19 tys.= 177tys odjąć ubezpieczenie społeczne 6720:2=85140 a więc 1 próg podatkowy do 85528 a ja mam 85140 i podatek zapłacę 18%.Z tego wynika,że zupełnie niepotrzebnie tyle było dyskusji że zapłacimy 32%.Chyba ,że ktoś ma większe kwoty i nie może rozliczyć się z małżonkiem , to wtedy tak.Ja chciałabym,żeby tylko zwrócili,,jestem "z przed",wyrok niekorzystny i odbiorę go z uzasadnieniem 4listopada i dylemat pisać apelację czy nie. emerytka z kieleckiego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie , głównie dotknie to osoby "samotne" - wdowy, wdowców, rozwódki, rozwodników, panny, kawalerów :)
      ...a takich osób jest w "naszym" wieku b.dużo.....

      Usuń
    2. Jak nic, trzeba sobie kogoś przymrugać!

      Usuń
  29. Jaki korzystny zbieg okolicznosci !! dla ,inicjatora P Mariana ,gratuluje!!

    OdpowiedzUsuń
  30. Tak! Marian jest BOHATEREM! Wszyscy się podpisujemy pod tym hasłem.
    Mały WIELKI Człowiek!
    Dziękuję! ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego mały? Ile wzrostu ma Pan Marian?

      Usuń
    2. rano 174 wieczorem 173

      Usuń
    3. Panie Marianie, jest Pan Wielki!

      Usuń
  31. Mam pytanie - Czy negatywny wyrok SO odmawiający zwrotu zaległej emerytury wpłynie negatywnie na odzyskanie zawieszonej emerytury z mocy Ustawy rekompensacyjnej.
    Jak należy rozumieć art 8 Rządowego projektu ustawy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiga30 października 2013 09:16

      Wg mnie organy rentowe będą wypłacały na podstawie ustawy bez względu na rozstrzygnięcie sądu. Negatywny wyrok nie będzie miał tutaj żadnego znaczenia. Zaległe należą się wszystkim zawieszonym . Gdyby tak nie było to wprowadzana ustawa nie miałaby sensu.Wiga

      Usuń
  32. Gratuluję Panu Marianowi, pomysłodawcy i naszej Admince, która tak błyskawicznie pomysł zrealizowała!
    Popieram kandydaturę p. Mariana, cieszę się, że jest zgłoszony do zaszczytnego tytułu, który w moich oczach już ma. Oczywiście będę głosować.

    OdpowiedzUsuń
  33. Tak, to jest nasz zwykły - niezwykły bohater. Gdyby nie Pan Marian I jego wspaniała inicjatywa rozpoczęcia walki o zawieszone niesłusznie emerytury, założenia blogu który skrzyknął w jedno miejsce wszystkich pokrzywdzonych oraz systematyczne prowadzenie podjętego działania nic byśmy nie wskórali. Proszę zobaczyć co się dzięki temu stało, jak w tej chwili postrzegani są emeryci, którzy wygrali z rządem nie bitwę a wojnę. Brawo Panie Marianie. Będę na Pana głosowała.

    OdpowiedzUsuń
  34. takich ludzi w naszym kraju nam potrzeba Anna

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam! Chciałam zaglosowac na P.Mariana? Potrzebne są jego dane. Prosze podać jego nr.telefonu i adres e-mail

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam , nie doczytałam regulaminu, kandydaci dopiero zostaną wyłonieni przez komisję i głosowanie dopiero się odbędzie po 10 11.2013r
      Panie Marianie ma Pan mój głos!!!!!

      Usuń
    2. Kochani ZAWIESZENI teraz my musimy "walczyć" o wygraną dla Pana Mariana.
      Wierzę,że wygra - ma też mój głos.
      Pozdrawiam Krystyna :))

      Usuń
    3. Proszę mieć na uwadze, ze nr telefonu i adres e-mail to dane osobowe podlegające ochronie, jeśli Pan Marian nie udostępni sam w sposób nie budzący wątpliwości, że właśnie on wyraża zgodę na ich publikacje i posługiwanie się nimi - nikt nieupoważniony nie ma do tego prawa.

      Usuń
  36. Bardzo przepraszam to jest ze strony internetowej Premiera:

    https://www.premier.gov.pl/wydarzenia/aktualnosci/emeryci-otrzymaja-zalegle-swiadczenia.html

    .......Przepisy projektowanej ustawy regulują również sytuację pracujących osób, które pobierały tzw. wcześniejszą emeryturę.......

    Nie bardzo wiem co premier miał na myśli??
    Pozdrawiam WSZYSTKICH.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wpis z uzasadnienia projektu ustawy to Ci rozjaśni: " "Ponieważ regulacja zawarta w art. 103a ustawy o emeryturach i rentach z FUS dotyczy zarówno osób, którym przyznano tzw. wcześniejszą emeryturę, jak i osób, które uzyskały prawo do emerytury uzależnione od osiągnięcia powszechnego wieku emerytalnego (w okresie za który przysługuje wypłata zawieszonej emerytury był to wiek 60 lat - kobieta, 65 lat - mężczyzna), w projekcie uregulowana została kwestia obliczenia
      kwoty zawieszonej emerytury na zasadach wynikających z art. 104 tej ustawy (art. 5 projektu ustawy). Zgodnie z tym przepisem, emerytury przysługujące osobom, które nie ukończyły powszechnego wieku emerytalnego, podlegają zmniejszeniu lub zawieszeniu w przypadku osiągania przychodów w wysokości określonej tymi przepisami. W celu prawidłowego ustalenia kwoty zawieszonej emerytury, a więc kwoty, jaką otrzymałyby
      te osoby, gdyby nie były objęte niekonstytucyjną regulacją wynikającą z art. 103a ustawy o emeryturach i rentach z FUS, konieczne jest rozliczenie tych emerytur za okres, którego
      dotyczy ta wypłata." Pozdrawiam Wiga

      Usuń
    2. Złota czcionka Teleexpresu! Co to za bełkot?! Uprzejmie proszę o przetłumaczenie z polskiego na nasze.

      Usuń
    3. Wysil trochę umysł to zrozumiesz .Nie wszystko się dostaje na tacy.

      Usuń
    4. Poczucie humoru to cenna cecha, po co wytaczać takie ciężkie armaty, przecież gołym okiem widać, że wpis z godz. 20:49 to ironizowanie na temat urzędniczego języka!

      Usuń
    5. To prawda poczucie humoru to bardzo cenna cecha .Wpis z 08:28 też był nacechowany poczuciem humoru, jeżeli chodzi o język urzędniczy to czasami sami autorzy coś tworząc nie wiedzą za chwilę co mieli na myśli.

      Usuń
    6. Wigo, bardzo dziękuje za odpowiedź ( Anonim 18:34).
      Jestem wdzięczna i serdecznie pozdrawiam.

      A jeżeli dotyczy Anonima z 31 października - 08:28 to przyznaje że nie można liczyć na żadną pomoc.

      Kochana Wigo jeszcze raz DZIĘKUJE,

      Usuń
    7. Intrygujące spostrzeżenie dot. Anonima z 31 października godz. 08:28. A skąd wiadomo, że ten Anonim taki nieużyty?

      Ja tam żadnego humoru w tej wypowiedzi (08:28) nie widzę, wręcz przeciwnie, widać nadaję na innej fali
      Odnosnie języka urzędowego to swego czasu były nawet zorganizowane kursy dla pracowników ZUS-u w jaki sposób redagować pisma zrozumiałym językiem. W telewizorze o tym mówili.

      Usuń
  37. Mam takie samo pytanie - jak Anonim z 20 października 2013 r z 19:43

    Jestem z dwoma przegranymi wyrokami (z grupy SPRZED) i czekam na kasacje w SN - jak się ma moja sytuacja na odzyskanie zawieszonej emerytury z mocy Ustawy rekompensacyjnej.

    Jak należy rozumieć art 8 Rządowego projektu ustawy ?

    Dziękuje z odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cd do 19:08 - przepraszam - ale ma być
      Anonim z 29 października 2013 r z - 19:43

      Usuń
    2. Proszę przeczytać wpis pod 19:43

      Usuń
    3. "W art. 8 projektu ustawy uregulowana została sytuacja, w której wniosek o wypłatę złożyła osoba spełniająca warunki określone w art. 2 projektu, a która, przed dniem wejścia
      w życie przepisów skierowała do sądu odwołanie od decyzji organu rentowego odmawiającej wypłaty zawieszonej emerytury. W tym przypadku organ rentowy, nie mając możliwości prowadzenia postępowania, powinien je zawiesić do czasu rozstrzygnięcia sprawy prawomocnym wyrokiem sądu. Podjęcie zawieszonego postępowania będzie możliwe dopiero w przypadku, gdy sąd wyda prawomocne orzeczenie kończące postępowanie w tej sprawie."

      Usuń
    4. B,przepraszam.
      Czy to znaczy że jeżeli przegram kasację to mnie nie dotyczy ustawa o zwrot zawieszonej emerytury?
      Dziękuje i pozdrawiam.

      Usuń
    5. Myślę, że Pani nie przegra kasacji ale gdyby tak było to ustawa gwarantuje Pani zwrot zaległych

      Usuń
  38. Jestem za Panem Marianem i cieszę się bardzo z tego pomysłu przedstawienia Pana Mariana jako"Niezwykły Bohater" Będę głosować z całą rodziną. Jesteśmy z Panem !!!
    Wanda Warmińsko- Mazurskie

    OdpowiedzUsuń
  39. Jest Pan niezwykły. Tak jak Pan Wałęsa obalił komunizm to pan obalił tę krzywdę co ten rząd zrobił emerytom.
    Będęna Pana głosować. A jak przyjadę do kuzynki do Radomia to osobiście uścisnę Panu dłoń. Dla mnie jest Pan NIEZWYKŁY BOCHATER

    OdpowiedzUsuń
  40. Nic nie wpływa tak dobrze na nasze samopoczucie, jak świadomość dobrego wyglądu i komplementy z ust innych innych! - to mój wniosek po lekturze wpisów na blogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę po prawej stronie zdjęcie pani adw. Karoliny Miary, ale w moim odczuciu ona nigdy nie lansowała siebie na blogu, nie oczekiwała komplementów i w ogóle nie musiała w ten sposób dowartościowywać się. Zamiast nawet zwykłego podziękowania dla niej za okazaną pomoc to były wpisy, że przestała się udzielać, chociaż obiecała. A tymczasem śledząc uważnie wpisy można rozpoznać, które były napisane fachowo przez prawnika, ale w sposób zrozumiały. Mam wrażenie, że były to wpisy pani adw. Karoliny Miary oraz że cały czas czuwa nad radosną "tfurczością" blogu, a gdy trzeba, to wkracza, i prostuje zawiłości prawne.

      Usuń
    2. Masz racje anonimowy z 18:18.byl to wpis Pani K.M. tylko zdjecie nie jej.
      Teraz Pani adwokat nam kibicuje i dzieki jej za to.

      Usuń
  41. Tylko pan Marian w jednym wpisie nadmienił, że wygrana to nie tylko jego zasługa. Cenię osoby, które dyskretnie i bez rozgłosu udzielają na blogu swoich porad, pozostając anonimowymi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podzielam opinię, oprócz nagłośnienia sprawy trzeba było być skutecznym w działaniu. Uważam, że w tej kwestii dyskretna pomoc i wsparcie ze strony pani adw. Karoliny Miary są nie do przecenienia.

      Usuń
    2. Szczególnie w duecie z p. Wiktorowską w GP.

      Usuń
  42. Doceniam pomysły, poświęcenie i pracę, bardzo dziękuję WSZYSTKIM i oczywiście będę głosować. Pozdrawiam. Mira :)

    OdpowiedzUsuń