Strony

27 października 2013

Internauci składają kondolencje... ZUS-owi

W Internecie pojawiła się nowa strona 


na której internauci... mogą wpisywać swoje kondolencje przeznaczone dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W ten sposób wyrażają swoje poparcie dla likwidacji państwowego ubezpieczyciela.
Organizatorem akcji jest portal PolskiePiekielko.pl. Jego założyciel Stanisław Hyrnik mówi nam, iż akcja ma na celu uświadomienie Polakom na jakich - jego zdaniem kryminalnych - zasadach działa ZUS.

- Organizując akcję pisania kondolencji ZUS-owi pragnę zwrócić uwagę Polaków na fakt, że jest on typową piramidą finansową. Ubezpieczyciel jest tak długo wypłacalny jak pieniądze wpłacane przez  nowych klientów (pracujących) wystarczają na wypłatę zysków (emerytur) dla starych klientów - zaznacza Stanisław Hyrnik. - Natomiast, gdy maleje liczba pracujących, a wzrasta liczba emerytur system staje się niewypłacalny i upada. Co prawda ZUS jako instytucja państwowa, otrzymuje zastrzyki pieniędzy z budżetu państwa, w przyszłym roku ma to być niemal 70 mld zł, ale nie zmienia to faktu, że działa na kryminalnych zasadach - dodaje.

Hyrnik porównuje ZUS do Amber Gold i funduszu Bernanda Madoffa. Wskazuje na analogie między nimi. Jego zdaniem szefostwo Zakładu powinno trafić do więzienia.

- Amerykanin za stworzenie piramidy finansowej poprzez którą zdefraudował 50 mld $, dostał wyrok 150 lat więzienia. Natomiast według fundacji FOR Leszka Balcerowicza zobowiązania ZUS wynoszą już ponad 2 biliony złotych. Tymczasem jej prezesi nie muszą obawiać się utraty wolności - mówi Hrynik.

Organizator akcji apeluje także, by młodzi Polacy nie wierzyli w zapewnienia polityków o godnej emeryturze z ZUS  i zaczęli oszczędzać na własną rękę. Jako przykład do naśladowania wskazuje byłego lidera PSL Waldemara Pawlaka.

- Nawet wicepremier Pawlak, a więc osoba wiedząca jaki jest faktyczny stan finansów publicznych, w chwili szczerości przyznał, że nie wierzy w państwowe emerytury. Dlatego tym bardziej zwykli Polacy, którzy mają obecnie po 20, 30 lat nie powinni w nie wierzyć i wymuszać na władzy jak najszybsze zlikwidowanie ZUS-u - zaznacza założyciel portalu PolskiePiekielko.p

54 komentarze:

  1. Pani Izo, chyba AKTUALNYM emerytom nie powinno zależeć na likwidacji ZUS, który wypłaca ich świadczenia?
    :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Łatwo składać kondolencje,też nie popieram wielu działań ZUS,ale co pan Hyrnik proponuje w zamian, szczególnie dla ludzi,którzy już osiągnęli wiek emerytalny?

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem w porównaniu z OFE to ZUS jest bardzo poczciwym i wiarygodnym ubezpieczycielem i jednak gwarantem emerytury, jako jednostka państwowa.
    Wystarczy porównać porównać wysokość emerytury starej z nową, tylko nielicznym nowa emerytura (inaczej: kapitałowa, powszechna) wychodzi wyższa.
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam.

      Usuń
    2. Czysta prawda.Gdybym nie wybrał ZUS moja emerytura byłaby o wiele niższa. Nie wierzę w obcy kapitał.Co państwowe to państwowe.

      Usuń
  4. Nikt nikomu nie broni oszczędzać na własną ręką, tylko czy jest z czego oszczędzać? Ale to już nie jest winą ZUS-u, że ktoś mało zarabia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytając różne opinie na temat ZUS nie sposób oprzeć się wrażeniu, że jest postrzegany tak, jakby był prywatną firmą.
    Tymczasem należałoby sobie uświadomić, że ZUS jest urzędem państwowym, który pracuje na przepisach przyjętych przez nasz parlament.
    Zadaniem ZUS, tak jak każdego urzędu, jest WYKONYWANIE przepisów, żaden urząd prawa nie stanowi, tylko załatwia sprawy w oparciu o uchwalone przez posłów i senatorów przepisy prawa.

    Może należałoby szturmować biura poselskie i senatorskie, zamiast wymyślać tego typu nośne akcje w internecie?

    Dzisiejsi młodzi ludzie nie reprezentują sobą nie wiadomo jakiego poziomu (na maturze to był do wyliczenia procent z liczby, żenujące), uważają się za wybitnych i wszystko im się należy od razu, na starcie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Broniłam ZUS-u bo niby sam nie tworzy przepisów tylko działa w oparciu o istniejące ale ostatnio zmieniłam zdanie. Uważam że to instytucja wrogo nastawiona do emerytów, jeżeli tylko mogą to działania są niekorzystne, a jak nazwać składanie apelacji i kasacji od wyroków a potem wycofywanie to przecież dręczenie starszych ludzi, butne odpisywanie na gotowcu że nie mogą doliczyć kolejnych mc pracy bo sprawa w SO a moja tak naprawde w SN i to już jakiś czas wycofana przez ZUS, należy chodzić , pisać, upominać się i cały czas być czujnym. Jednym słowem instytucja wrogo nastawiona do tych dzięki którym istnieje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimie z 14:28
      Nie ujmując niczego, o czym piszesz na temat funkcjonowania ZUS-u, to jednak popatrz na jakiej wysokości emeryturę mogą liczyć ci, których na siłę wepchano do OFE - jak nie wybrałeś Towarzystwa Ubezpieczeniowego, to Ci je wylosowano. Prywatne firmy ubezpieczeniowe otrzymywały przez wiele lat 10% prowizji za zarządzanie pieniędzmi przyszłych beneficjentów. Beneficjenci nie mieli żadnego wpływu na to, co działo z ich pieniędzmi i w jakie akcje one były inwestowane. W programie słabo uwzględniano ryzyko ewentualnych przyszłościowych kryzysów, wierzono w wieczną dobrą passę i obiecywano "złote góry" i wczasy pod palmami. Nie rozumiem dlaczego zaczerpnięto wzór dla przyszłego OFE z Ameryki Łacińskiej, a nie np. ze Szwecji, czy Danii. Ile kasy stracili przyszli emeryci na kryzysie?
      Pod tym względem, moim zdaniem, ZUS okazał się pewniejszym płatnikiem świadczeń emerytalnych i rentowych, bo oparty był na umowie międzypokoleniowej i posiadał gwarancje państwa.
      W obecnym czasie, wskutek zniszczenia i braku powstawania nowych miejsc pracy, młodzi ludzie masowo wyjechali i wyjeżdżają za chlebem z kraju, więc jak to będzie z tą umową społeczną. Myśmy za nasze podatki wykształcili naszą zdolną młodzież, którą bez żadnych kosztów przejęły inne kraje - gratisowo. Nadzieją dla zabezpieczenia materialnego przyszłych emerytów miały być nasze łupki, ale to wszystko rządzącym wymyka się z rąk. Lobbing zagraniczny nie śpi.
      A więc ten problem narasta i nie ma mądrych, co teraz zrobić.
      Nie bez powodu światowej sławy 91-letni profesor zarządzania Witold Kieżun rozpłakał się na wizji tv info mówiąc, że nie o taką Polskę walczył w Powstaniu Warszawskim - warto poszukać i wysłuchać tej wypowiedzi.
      DD

      Usuń
    2. Nasza zdolna wykształcona młodzież pracuje na zmywakach, (poza nielicznymi wyjątkami), do zmywania garów nie potrzeba kończyć studiów, ani nawet mieć matury. Jak widać, szkoda było kasy na ich kształcenie, wystarczyło przyuczyć do zmywania

      A propos nie ma mądrych, co teraz zrobić
      Mój śp.Ojciec zawsze mówił, jak nie wiesz, jak masz robić, to rób tak, aby było dobrze - a miał wykształcenie tylko podstawowe przedwojenne. Czyżbyśmy nie mieli teraz ludzi mądrych, tylko samych mądrali?

      Usuń
    3. 15:41
      Ale jest dużo lekarzy i dyplomowanych pielęgniarek również zdolnych inżynierów i naukowców, którzy są uznawani w świecie, a studia kończyli w Polsce.
      DD

      Usuń
    4. Owszem, ale musieli swoje dyplomy nostryfikować w nowym kraju osiedlenia, praktycznie oznaczało to drugie studia, a potem jeszcze stosowne egzaminy aby mieć licencję na wykonywanie zawodu. Przynajmniej tak było w znanych mi przypadkach. Samo zachłyśnięcie się jaki ta ja jestem świetny, za granicą nic nie znaczy.

      Usuń
    5. Moje zdanie:
      Czyżbyśmy nie mieli teraz ludzi mądrych, tylko samych mądrali?
      zostało zadane w kontekście co zrobić, aby był dobry system emerytalny,
      natomiast odnośnie lekarzy, pielęgniarek, inżynierów i naukowców to zgadzam się z wypowiedzią z godz. 16:10.

      Usuń
    6. To oczywiste, że takie dyplomy musiały być nostryfikowane.
      Ale studia np. medyczne w Polsce są bardzo kosztowne! Te pieniądze wydane z budżetu przepadły, bo ci lekarze nie świadczą swoich usług w Polsce i nie płacą w Polsce podatków, a płacą je w innych krajach.
      DD

      Usuń
    7. Dlatego powinni albo wrócić i pracować w Polsce, która ich wykształciła, albo oddać koszty studiów.
      Tak było do 1982 r. kiedy obowiązywały nakazy pracy. Absolwent który w terminie 3 lat nie odpracował kosztów studiów, miał obowiązek zwrócić koszty studiów.
      A teraz jest wielkie halo, bo za drugi i kolejny kierunek państwo płacić nie chce. Nie wiem, które państwo świta wytrzymałoby to, co Polska wytrzymuje.

      Usuń
    8. Sęk w tym, że w Polsce nie ma dla nich pracy i musieli wyjechać z kraju.

      Usuń
    9. Praca jest! Wiadomo, jakie są kolejki do lekarzy i o której trzeba się rejestrować, jak długo się czeka na wszystko. Ale chętnych do pracy nie ma. Chyba, że ja mieszkam w innej Polsce.
      Kto chce inwestować we własny rozwój i wykształcenie, to niechby sobie inwestował i wtedy wyjeżdżał gdzie i kiedy by chciał, ale skoro zaciągnęło się dług od państwa na wykształcenie, to długi należy zwracać a nie krzyczeć, że to mało, bo należy mi się więcej. Każdy by chciał godnie żyć. Emeryci ze starego portfela też. Starsi ludzie to skarb, oni mają wiedzę, jaką ci młodzi będą mieć dopiero, gdy będą w ich wieku. Wszędzie starszych ludzi się szanuje, a u nas jest sztuczny kult sztucznej młodości. To jest szerszy temat, nie chcę odbiegać od głównego wątku.
      Gdyby w grę wchodził zwrot kosztów wykształcenia, od razu włączyłoby się myślenie, czy mnie na wyjazd zagraniczny stać. A i dla emerytów, bez łupków, byłyby pieniądze na bieżące wypłaty.
      Człowiek całe życie pracował, a teraz słyszy, że nie ma komu pracować na jego emeryturę, bo młodzi wyjeżdżają, tak jakby był skończonym nierobem i czekał na mannę!

      Usuń
    10. Ale jest ograniczona liczba etatów, za mało pieniędzy na NFZ!!!
      Tu jest problem.

      Usuń
    11. Nie ma kasy - na potrzebną ilość lekarzy - muszą wyjeżdżać - to prawda.

      Usuń
    12. No cóż, wszystkich problemów tego świata na tym blogu nie rozwiążemy, to tak jak z remontem w domu, chce się zrobić tylko jedną rzecz a po drodze wyskakują kolejne.
      Tematem dyskusji jest przytoczony artykuł o akcji w internecie i tego musimy się trzymać.

      Usuń
    13. Musimy się trzymać tego tematu...? Nie sądzę.

      Usuń
    14. Nie bardzo rozumiem, oczywiście można rozmawiać na różne tematy, ale ten wątek dotyczy akcji internetowej "Kondolencje dla ZUS", inne tematy w innych wątkach, inaczej można się pogubić

      Usuń
    15. Anonimy z 19:35 i z 19:44
      Tak trudno zrozumieć, że wszystko się łączy? Nie ma pracy, to wyjeżdżają już teraz całymi rodzinami, Polska się wyludnia, bo bezrobocie w Polsce ogromne. Nie ma pracy, to nie ma podatków. Nie ma podatków, to zabraknie niedługo na emerytury.
      A to powinno interesować wszystkich myślących emerytów.

      Usuń
    16. To likwidować ten ZUS czy nie?

      Usuń
    17. Lepszy od OFE, ale wymaga nowych rozwiązań na przyszłość, bo w takim stanie się nie utrzyma - konieczna reforma

      Usuń
    18. Jakieś konkrety?

      Usuń
    19. Nie chodzi o to, aby biadolić, tylko aby znaleźć konstruktywne rozwiązanie. Takie ogólne narzekanie na wszystko niczego do sprawy nie wnosi, każdy wie, jak jest.

      Usuń
  7. Przed wysyłaniem "kondolencji" warto poczytać, np. to:

    http://serwisy.gazetaprawna.pl/emerytury-i-renty/artykuly/741911,1200-zl-dla-kazdego-obalamy-mit-emerytury-obywatelskiej.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Apelacja czy kasacja to środki prawne przewidziane prawem, emeryt też ma do nich prawo w przypadku niekorzystnej dla siebie decyzji.
    Każdy urząd ma do załatwienia tysiące spraw, a emeryt czy klient urzędu ma tylko swoją jedną do ogarnięcia.
    Nie zawsze przepisy prawa pozwalają na pozytywne dla interesanta rozstrzygniecie, wtedy jest on niezadowolony.

    Pracownicy urzędów to też tylko ludzie, muszą bardzo często świecić oczami nie za swoje winy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, moje znajome z rocznika 53 aby skorzystać z przywileju wcześniejszej emerytury musiały zrezygnować z OFE i przekazać zgromadzone środki na ZUS okazało się , że koszty obsługi w OFE które potrącono były bardzo duże. Wg mnie kręcą nieźle te lody, w innym przypadku nie walczyli by jak LWY o pozostawienie OFE . Chociaż działania ZUS w wielu sytuacjach są wątpliwe to jednak dla nas już emerytów niech tak pozostanie. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Jeżeli ktoś z rocznika 53 wybrał OFE to musiało go chyba zaćmić!!!
      Nie ukrywano przecież w różnych audycjach że m.in. ten rocznik nic nie zyska i lepiej zostać w ZUS - ja też jestem rocznik 53 i dobrze pamietam ten okres kiedy " łapano" klientów ......przyćmionych" klientów roztaczanymi wizjami świetlanej emerytury a durnoty to "łykały" jak kury ziarno....
      No i teraz lament!

      Usuń
    3. racja, zapisywały się nawet starsze roczniki, łase na obiecanki

      Usuń
  9. Szukając wiarygodnego banku sprawdza się, czy ma on gwarancje Skarbu Państwa i dopiero na tej podstawie powierza mu swoje pieniądze.

    Podobnie z emeryturami, ZUS takie gwarancje Skarbu Państwa ma.

    Nie jest problemem emeryta, czy ZUS miał na wypłatę, czy dostał dodatkowo i w jakiej formie od Państwa, dla emeryta jest ważne, że dostał swoją emeryturę.

    Ten portal nie bez powodu ma nazwę: PolskiePiekielko.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem zaskoczony apelem o likwidację ZUS umieszczonym na stronie emeryckiej. Co nam proponuje "apelant" - ubezpieczenie prywatne ? niby od czego ? od starości, która już nedeszła ? Czyżby autorem apelu jest osoba z firmy ubezpieczeniowej ? Przyznaję, że nie rozumiem decyzji Adminki !
    MM1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie aż tak, może umieszczono dla informacji, aby emeryci też mieli orientację co się dzieje

      Usuń
    2. Myślę , że powód jest własnie taki - żebyśmy mieli orientacje , że są osoby , które nawołują do likwidacji ZUS. Adminka na 100% miała dobre intencje - a czy sie z tym zgadzamy , czy nie - zjawisko istnieje , i lepiej o tym wiedzieć.

      Usuń
    3. Są dostępne dobre, merytoryczne opracowania na temat systemu emerytalnego. Można do nich sięgać.

      Usuń
    4. Poniżej stanowisko jedynego (jak dotąd) formalnego reprezentanta Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów do rządowego dokumentu "Przegląd funkcjonowania systemu emerytalnego". Oczywiście należałoby najpierw przeczytać sam dokument. ;)

      http://www.pzerii.org/?page_id=686

      Usuń
    5. ... formalnego reprezentanta emerytów...

      Usuń
  11. Bzdurny niedorzeczny apel założyciel inicjatywy niech się zastanowi co robi jakie brednie wygaduje. Myślę ,że jest on młodym osobnikiem, który jeszcze nic porządnego dla tego kraju nie zrobił tylko chce rozrabiać w myśl populistycznych haseł. Nie posiada wiedzy na czym polega system emerytalny i jakie są zasady jego funkcjonowania. Nie mają one nic wspólnego z piramidą finansową. Człowiek najpierw niech się podszkoli a potem wymyśla fajerwerki bo tak należy nazwać jego apel. Trochę rozsądku nie zaszkodzi a pozwoli uniknąć wstydu za taka akcje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam - święte słowa.

      Usuń
    2. Nasz system emerytalny jest solidarnościowy. Tak jest w założeniach. Wiadomo, że dzisiejsi pracownicy pracują na obecnych emerytów a na nich będa pracować następni a wszystko to gwarantuje państwo.

      Usuń
    3. Zawsze tam gdzie brakuje siły argumentów występuje argument siły, albo wyzwisk, jak w tym przypadku. To świadczy tylko o piszącym, a nie o obrażanym.

      Usuń
  12. JUŻ WIDZĘ OCZAMI WYOBRAŹNI JAK MŁODZI / tak, szczególnie młodzi / SAMI ODKŁADAJĄ NA PRZYSZŁOŚĆ.
    Jak się jest młodym to się nie myśli o starości i o tym z czego się będzie żyło.
    Taka jest prawda.
    No a potem przebudzenie z ręką w nocniku i pod mostem lub z kapeluszem żebraczym na ulicy lub pozycja roszczeniowa do państwa, rządu albo MOPSu.
    Czy ktoś zna młodego człowieka który myśli o swojej emeryturze???
    Ja - nie.
    Dlatego dla mnie tak idiotyczna strona internetowa to tylko dla idiotów myślących kategoriami ludzi ograniczonych umysłowo.
    Może p. H ma takie duże pieniądze że może inwestować lub będzie żył z odsetek od lokat bankowych chociaż teraz i lokaty to marny grosz a i na giełdzie papierów wartościowych raz bessa raz hossa.
    No więc co ???
    Prywatne konsorcja ubezpieczeniowe ??? To są dopiero hieny a przeciętny Polak nie jest i nie będzie w stanie odkładać systematycznie konkretnej sumy na "prywatną" emeryturę.
    Jestem szczęsliwy że istnieje jeszcze ZUS - oby jak najdłużej lub chociaż dotąd dopóki będę żył .:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie znam młodego odkładajacego na przyszłą emeryturę. I chyba nie poznam, bo oni nie odkładają. Żyją dniem dzisiejszym jakby jutra nie było.

      Usuń
    2. A z czego mają odkładać? Z zasiłku dla bezrobotnych?

      Usuń
    3. Ten wspaniały ZUS zawiesił bezprawnie ludziom emerytury. Słowa o ograniczonych umysłowo kieruj do siebie niedorozwoju.

      Usuń
    4. ZUS tylko wykonał ustawę, którą zafundowali nam nasi parlamentarzyści, a która dopiero później okazała się niekonstytucyjna. Wiecej obiektywizmu. ZUS to tylko chłopak do bicia.

      Usuń
  13. Ten apel daje do myślenia. Nie chciałbym stracić zaufania do niektórych blogowiczów.Czyżby taki twór jak OFE był lepszy od ZUS?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie doczytałam się specjalnych hymnów pochwalnych na temat OFE we wpisach blogowiczów więc nie rozumię tego wpisu. Sorki.

      Usuń
    2. Ja też nie, ale trzeba dmuchać na zimne

      Usuń
  14. Zależy dla kogo lepszy. Blog odwiedzają różne osoby, większość pewnie emerytów aby się dowiedzieć czegoś, jak postąpić, czy jak napisać pismo w swojej sprawie, ale przecież jest on ogólnie dostępny dla wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  15. Zarówno akcja "Kondolencje dla ZUS", jak i podatek 32 % to szukanie taniej sensacji, na tym polega współczesne "dziennikarstwo", aby od razu zastrzelić samym tytułem, dlatego trzeba brać na to wszystko poprawkę

    OdpowiedzUsuń