Strony

12 września 2013

ZUS odda wszystkie zawieszone emerytury

Mateusz Rzemek 
 12-09-201

Emeryci, którzy w 2011 roku stracili świadczenia, dostaną za dwa lata czekania na ich zwrot również odsetki.
Minister pracy przygotował ostateczny projekt nowej ustawy o zwrocie emerytur, do których prawo zostało zawieszone w okresie od 1 października 2011 r. do 21 listopada 2012 r.
Tekst projektu, który już niebawem powinien zostać przyjęty przez rząd, nie pozostawia żadnych wątpliwości: zwrot świadczeń, których wypłata została zawieszona emerytom od 1 października 2011 r., dostaną wszystkie osoby, które nie zrezygnowały wtedy z pracy.
ZUS zwróci nawet 
po przegranej w sądzie
Nowela obejmie więc także kilka tysięcy osób, które przed sądami powszechnymi przegrały procesy o zwrot emerytury. Niektóre sądy przyjęły bowiem zawężającą interpretację wyroku Trybunału Konstytucyjnego. Sędziowie, powołując się na treść uzasadnienia wyroku z 13 listopada 2012 r (K 2/12), doszli do wniosku, że prawo do zwrotu zawieszonych świadczeń mają wyłącznie osoby, które w okresie od 8 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2010 r. złożyły wniosek o ustalenie wysokości emerytury. Odmawiały więc zwrotu osobom, szczególnie pracownikom naukowym i urzędnikom zatrudnionym w administracji, którzy przed 8 stycznia 2009 r. złożyli wniosek o ustalenie ich prawa do emerytury, a po korzystnej dla nich zmianie przepisów zwrócili się o wypłatę tego świadczenia bez rezygnowania z pracy.
Takie zresztą zalecenia wynikają z uchwały rady nadzorczej ZUS podjętej 4 września pod kierownictwem Marka Buciora, wiceministra pracy. Członkowie RN przyjęli w niej, że ustawa powinna obejmować wszystkich emerytów, którzy przed 1 stycznia 2011 r. skorzystali z możliwości pobierania emerytury bez wcześniejszej rezygnacji z pracy.
Dodadzą odsetki
Bardzo ważne jest to, że ZUS zwróci świadczenia powiększone o ustawowe odsetki.
– Rząd, przyjmując ustawę o zwrocie zawieszonych świadczeń, przyznał się do błędu. Dobrze, że projekt w ostatecznej wersji przewiduje wypłatę tych pieniędzy razem z odsetkami – mówi Paweł Korus, radca prawny z kancelarii Sobczyk i Współpracownicy. – Inaczej mogliby domagać się ich w trybie odszkodowania za bezprawie legislacyjne – dodaje.
Teraz ustawa przewiduje pokrycie wszystkich roszczeń emerytów. Ze zwrotu skorzystają jednak tylko osoby, które wniosek o wypłatę zawieszonego świadczenia złożą w ciągu roku od wejścia przepisów w życie.
Pozwy trzeba wycofać
Osoby, które ciągle walczą o zwrot emerytur przed sądem, powinny wycofać swoje pozwy po wejściu ustawy w życie. Postanowienie o umorzeniu postępowania będzie stanowiło wystarczający sygnał dla ZUS, by sprawnie wypłacić zawieszoną emeryturę razem z odsetkami. Warto tak się zachować, bo sądy nie przyznają emerytom odsetek od zaległości.
etap legislacyjny: skierowane do Rady Ministrów
Opinia:
prof. Inetta 
Jędrasik-Jankowska, z Uniwersytetu Warszawskiego
Ostateczna wersja projektu nowej ustawy to wyraźny sygnał, że rząd słucha głosu prawników i naukowców. To bardzo dobrze. Bo nie ma podstaw do gorszego traktowania emerytów, którzy wystąpili do ZUS przed 8 stycznia 2009 r. o ustalenie prawa do emerytury, by mieć pewność, że wypracowali już uprawnienie do tego świadczenia.
W myśl pierwotnej wersji projektu ustawy, takie osoby nie miały prawa do zwrotu świadczenia zawieszonego w październiku 2011 r. Byłyby więc nierówno traktowane w stosunku do osób, które decyzję o złożeniu wniosku do ZUS podjęły po korzystnej zmianie przepisów. Jedni i drudzy w tym okresie pobierali emerytury bez rezygnacji 
z pracy na etacie, nie ma więc podstaw, by ich teraz różnicować. 
Mam nadzieję, że rząd i parlament szybko przyjmą te przepisy 
i zaczną one niebawem obowiązywać.

201 komentarzy:

  1. I to jest WSPANIAŁA WIADOMOŚĆ !!!! Oby tylko dotrzymali słowa, bo dopóki nie będzie stosownej USTAWY to wszystko w sferze marzeń ...pozdrawiam i życzę uśmiechu i zdrowia :) niepoprawna optymistka Zdzisława

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś nareszcie drgnęło oby nie były obiecanki i cacanki ....
    Pozdrawiam wszystkich emerytów
    Ewa z Lublina

    OdpowiedzUsuń
  3. A CO Z TYMI CO JUŻ W SO WYGRALI A ZUS SIĘ ODWOŁAŁ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ZUS powinien wycofać te odwołania bo generują niepotrzebne koszty

      Usuń
  4. Do Anonima z 13.59: Proszę nie dublować wpisów, bo Adminka nie nadąży z zakładaniem nowych postów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz proszę po dokonanym wpisie nie wciskać "enter" tylko "opublikuj i na pewno będzie dobrze

      Usuń
    2. Jeszcze jedno po wciśnięciu "opublikuj" należy odświeżyć stronę i wtedy ukaże się nasz wpis. Wciśnięcie "enter" powoduje powielanie tekstu. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Wiadomość jest wspaniała tylko nie wiem jak długo trwa proces legislacyjny w przybliżeniu? może znowu będziemy czekac 2 lata??? Mam jednak nadzieję, że nie będzie długo. Pozdrawiam emerytów Elżbieta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżeli ustawa będzie przyjęta jako projekt rządowy to szybko uchwalą

      Usuń
  6. W świetle kolejnego wyroku SN uznającego oddziaływanie wyroku TK ex tunc - http://www.sn.pl/sites/orzecznictwo/Orzeczenia3/II%20UK%20372-12.pdf_- najbardziej intrygujący jest upór decydentów, którzy twierdzą, że wyrok TK działa od momentu opublikowania. Poniżej cytat z uzasadnienia do projektu uchwały "rekompensacyjnej":
    "Orzeczenie stwierdzające niezgodność określonego przepisu z Konstytucją wywiera
    skutki prawne od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, tj. w tym przypadku od dnia 22
    listopada 2012 r., a więc na przyszłość. Utrata mocy obowiązującej nie oznacza
    unieważnienia istniejącego wcześniej stanu prawnego. A zatem, uznając za niewątpliwy
    prospektywny skutek wejścia w życie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 13 listopada
    2012 r., Zakład Ubezpieczeń Społecznych słusznie podjął wypłatę emerytur, zawieszonych na
    podstawie niekonstytucyjnej normy na bieżąco, tj. od dnia 22 listopada 2012 r.
    Biorąc pod uwagę fakt, iż w chwili obecnej brak jest przepisów stanowiących podstawę
    wypłaty emerytur zawieszonych w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia
    21 listopada 2012 r., a wyrok Trybunału Konstytucyjnego odnosi się do grupy społecznej,
    w stosunku do której szczególna ochrona ze strony państwa jest zasadna, Rząd uznał za
    właściwe podjęcie działań legislacyjnych zmierzających do minimalizacji negatywnych
    skutków działania niekonstytucyjnej regulacji."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj w Sądzie Najwyższym poinformowano mnie, że przygotowanie uzasadnienia orzeczenia trwa 2 do 3 miesięcy. Nic dziwnego, że nie mieliśmy dostępu do uzasadnienia w sprawie II UK 372/12. Z tego samego powodu nie znały go także sądy. Osoby, które w najbliższym czasie mają rozprawę w SO lub w SA powinny na wszelki wypadek (gdyby sędzia jednak nie znał) dołączyć ten wyrok z uzasadnieniem do pisma procesowego.

      Usuń
    2. Podany niżej link do II UK 372/12 jest dobry:

      http://www.sn.pl/sites/orzecznictwo/Orzeczenia3/II%20UK%20372-12.pdf

      Usuń
    3. Anonimowy16 lipca 2013 21:55

      treśc wyroku II UK 369/12 tutaj:

      http://www.sn.pl/Sites/orzecznictwo/Orzeczenia3/II%20UK%20369-12.pdf

      No to idąc w ślady "szperacza sądowego" dodaję do kompletu jeszcze drugi wyrok SN z tego samego dnia, czyli z 6 czerwca 2013: II UK 330/12:

      http://www.sn.pl/sites/orzecznictwo/Orzeczenia3/II%20UK%20330-12.pdf

      A to linki do wyroków wydanych przez SN w sprawie emerytów "sprzed' i"po" nie tak dawno bo 6 czerwca 2013.r.

      Usuń
  7. A co z tymi, którzy mają sprawy w sądach apelacyjnych i oczekuja na wyznaczenie terminu rozprawy? Czy mamy wycofać swoje pozwy już teraz czy dopiero jak ustawa wejdzie w życie?

    OdpowiedzUsuń
  8. Oczywiście, że po 14 dniach od wejścia w życie, gdy będzie prawomocna!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ludzie!!!
    Dawno nie dobiłam się do naszego bloga, dopiero wczoraj nocą na komórce. I TAKIE nowiny! Kochany Kibicu, super dziewczyny i wspaniałe chłopaki, chyba się udało?! A młodzi bierzcie przykład z emerytów, warto walczyć! A dzisiaj jeszcze lepsze wieści, bardzo się cieszę, bo mam rozprawę na 24 września, może nie będę musiała zwalniać się z pracy (bo mam obecność obowiązkową). Danielo, Wigo, Ulu, Anno, Jot, i wiele innych osób: dzięki za wytrwałość, wzajemne wsparcie, pomoc. Jestem z nas dumna! I dzięki przeciąganiu tej sprawy poznałam takich właśnie ludzi jak Kibic, czy nasze dziewczyny. DZIĘKUJĘ!!! Serdecznie pozdrawiam, może za tydzień będę miała trochę więcej czasu, bo na razie, to szok, a w moim wieku to niebezpieczne;). Może uda nam sie spotkać? I zaszaleć po emerycku, czyli godnie?
    I mam jeszcze pytanie i prośbę: czy ktoś może podać link do informacji o terminie posiedzenia komisji senackiej w sprawie 408, proszę go podać, dziękuję. I pytanie: czy warto się wybrać, czy ktoś się wybiera, i czy jeszcze zdążymy zapisać się na to posiedzenie?
    EMERYCI SĄ WSPANIALI!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, Baszko. :)
      Termin posiedzenia senackiej Komisji Ustawodawczej nie został jeszcze podany na stronie internetowej. Jednak Sekretariat tej Komisji informuje, że ma się ono odbyć 18 września, o godz. 15.30, w sali 217 [salę już zarezerwowano ;)]. Dla pewności trzeba jeszcze poczekać na oficjalną publikację tej informacji.
      Ciekawe, co senatorowie zrobią w tej nowej sytuacji ze swoim projektem? Jedno jest pewne: lista 40 osób, które zgłosiły uwagi obywatelskie (w pliku "Konsultacje Społeczne") ma historyczne znaczenie! Jeszcze nigdy projekt ustawy senackiej nie był tak szeroko konsultowany przez obywateli.
      :)

      Usuń
    2. c.d.
      Informację o (ewentualnych) zapisach do "loży gości" na posiedzenie Komisji Senatu znajdziesz w drugiej części tekstu pod tym linkiem:

      http://www.senat.gov.pl/udostepnianie-informacji-publicznej/

      Usuń
    3. Baszko,
      Tak miło zobaczyć Twój wpis na blogu.
      Zostałaś razem gdy "robiliśmy zryw" chociaż byłaś w bardziej komfortowej sytuacji.

      DZIĘKI !!! za Twoją okazaną solidarność. W Twoim działaniu dawał się wyczuwać brak zrozumienia dla wyrządzanej krzywdy tym, którzy z racji wieku zasługują na spokój i godne traktowanie.

      Życzę dużo sppokoju na rozprawie.
      Po, miejmy nadzieję, pozytywnym zakończeniu sprawy zaległych emerytur, bardziej znaczącym zasileniu bloga, przystąpimy do kolejnych działań.
      pozdrawiam Cię serdecznie
      Ula05

      Usuń
    4. Baszko, również bardzo się cieszę, że dołączyłaś do nas i to w takim szczęśliwym dla nas momencie - (odpukać w niemalowane!)

      Życzę Ci również wspaniałych sukcesów wychowawczych w nowym roku szkolnym! To wspaniały zawód, wspominam z rozrzewnieniem!
      Daniela

      Usuń
  10. Dziękuję!
    Czyli mamy czas. Czy ktoś zastanawia się nad wzięciem udziału w tym posiedzeniu? A czy można przyprowadzić np. uczniów w ramach wychowania obywatelskiego? To co i jak wywalczyli emeryci jest warte nagłośnienia wśród młodych!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wszyscy powinni brac z nas przyklad my nie palimy opon nie utrudniamy zycia warszawiakom idziemy do EPcz

      Usuń
  11. Przypuszczam, że rządowy projekt ustawy zostanie skierowany do Sejmu jako PILNY. Opóźnianie przyjęcia ustawy i jej publikacji rzeczywiście - jak już ktoś napisał - generowałoby dodatkowe obciążenia dla budżetu (ZUS?) w postaci rosnących odsetek.
    A swoją drogą to może ta "lokata" na 13% będzie jakąś "pociechą"... ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja za kilka dni mam sprawę o zwrot zrabowanych świadczeń. Ciekawa jestem, jak mnie potraktują? Czy nadal "paszoł won" w imię prawa? Czy może już odroczą sprawę lub załatwią pozytywnie, żeby tych spraw nie namnażać? Zobaczę.Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno, czy będziesz na rozprawie składać wniosek o zawieszenie postępowania ze względu na planowaną ustawę? Czy zamierzasz przedstawić sądowi tekst orzeczenia SN w sprawie II UK/372?

      Usuń
    2. Oczywiście ma być: II UK 372/12.

      Usuń
    3. Mój Boże, nie wiem! A co mi radzisz? Co mam zrobić?Jak mam zredagować pismo. Dobrze iść już z jakimś gotowcem chyba. Pomóżcie.Sprawa za tydzień we Wrocławiu. Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowania Anna

      Usuń
    4. Jak zredagować pismo? Powołać się na: II UK 372/12.Zacytować treść. Tak? Teraz muszę wyjść. Wrócę za kilka godzin i pouczę się od Was. Może ktoś ma wzór pisma - to chętnie skorzystam - bardzo chętnie...Anna

      Usuń
    5. Anno, napisz krótkie pismo przewodnie do sądu podając sygnaturę akt, że dołączasz do akt tekst orzeczenia SN - sygn. akt II UK 372/12
      pozdrawiam

      Usuń
  13. Art.3. projektu ustawy nie ma zastosowania do emerytów, którzy wygrali w SO, najczęściej dotyczy do tych po .Mamy wyroki sądu o wypłatę.Od tych wyroków ZUS odwołał się do SA.
    Wyroki w większości są bez odsetek.Kto je nam wypłaci-czy znowu czeka nas droga sądowa.Na każdym kroku robią nas w konia.Teraz Ci co się nie sądzili lub przegrali sprawę dostaną pieniądze z odsetkami z Ustawy a my z wyroków należność bez odsetek.Ciekawe jak to będzie rozwiązane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej chwili w projekcie ustawy nie ma w ogóle tej kwestii - pisałam już o tym , Wcale to nie musi być rozwiązane - a komu na tym zależy? W projekcie senackim też nic o tym nie ma, Trzeba pisać w tej sprawie do posłów - bo skończy się na tym ,że najlepiej wyjdą ci , co się nigdzie nie odwoływali.

      Usuń
    2. Po wygranej w Sądzie Apelacyjnym ZUS ma termin 1 miesiąca od zwrotu akt do wydania decyzji o zwrocie zaległych należności. Jeśli w tej decyzji nie byłoby mowy o zwrocie wraz z odsetkami, to należy się po prostu od niej odwołać do Sadu Okręgowego.
      Jeśli termin do odwołania już minął to trzeba złożyć wniosek do ZUS o wypłatę należnych odsetek. Dalsze postępowanie będzie zależne od rozstrzygnięcia ZUS-u. Albo wyda decyzję pozytywną - wtedy czekać na przelew na konto, albo odmowną - wtedy odwołać się do Sądu Okręgowego.

      Usuń
    3. Małe uzupełnienie: Oczywiście po wygranej w SA przez emeryta.

      Usuń
  14. Ja jeszcze nic nie wygrałam - dopiero będę "grała". Nie chcę popełnić błędu i dlatego dopytuję. bo już wiem =nieznajomość prawa bije bardzo po tyłku!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja mam sprawę w SO na początku pażdziernika. I jestem jedną z tych "sprzed". I mam nadzieję, że do tej pory będzie jeszcze jakiś postęp i nie będę musiała odwoływać się do SA. Pozdrawiam wszystkich - i tych "sprzed" i tych "po". I tych, co już wygrali i tych, co czekają ...:-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oczywiście tyle nerwów nas to kosztowało,że niektórzy nadal nie wytrzymują ciśnienia i nie czytając ze zrozumieniem projektu już- Rządowego-czyli praktycznie odpadł główny przeciwnik wypłaty zaległych świadczeń, nie pojmują ,że wygraliśmy prawie w 100%. Będą oczywiście jednostkowe przypadki, ale żadna ustawa nie jest w stanie regulować każdego przypadku z osobna. Ustawa z założenia jest aktem prawnym abstrakcyjnym nie dotyczy więc pana x, czy pani y a w zasadzie wszystkich.
    Odpowiem teraz na kwestie, które nie są zrozumiane skoro ktoś wygrał zwrot zaległych świadczeń bez odsetek, TO PO WEJŚCIU W ZYCIE TEJ USTAWY ZWRÓCI SIĘ DO ZUSU O TE ODSETKI.Kropka koniec.Jeden z przepisów mówi,ze jeśli ktoś nie miał pełnego wieku emerytalnego PRZED 1 stycznia 2011r, to wyrównanie świadczenia będzie uwzględniało osiągnięty już wcześniej przychód w postaci wypłaconej emerytury do czasu jej zawieszenia. Lecz cierpliwie czekajmy na uchwalenie ustawy, a nie wymyślajmy nowych pomysłów, bo dzięki naszej determinacji-GŁOWNIE TYCH CO WALCZYLI PRZED SĄDAMI, NA OKRĘT DOSTALI SIĘ INNI NO I TERAZ CHWYTAJĄ ZA STER TEGO OKRĘTU-OBYŚMY NIE WPADLI NA MIELIZNĘ-POWTARZAM ODPADŁ GŁÓWNY PRZECIWNIK RZĄDOWY-CZYLI ZUS-RZAD TO OBECNIE "PO" CZYLI WYNIK GŁOSOWANIA SEJMOWEGO I SENACKIEGO POWINIEN BYĆ JASNY, BO TO PROJEKT JUŻ RZĄDOWY, CZYLI PO, A NIE SENACKI CZYLI PRZECIWNIKÓW PARTYJNYCH"PIS"
    Idźmy spać i nie trujmy już 'atmosfery". Może odezwie się Pan Krzysztof, bo to był w swoim czasie nasz główny doradca na blogu.
    Panie Krzysztofie zdrowia i dobrej nocy no i proszę jak pisałem w przenośni "podnieść opuszczoną z wrażenia" klawiaturę. Podpisuję się jako kolega Mariana-który też już w pełni wygrał bo
    to co piszę o odsetkach, to dla Niego tylko kwestia czasu.
    Też Mu przy okazji bardzo dziękuję, bo to on w pierwszym etapie "porwał" nas do "boju" NO I TERAZ MAMY PRAWIE 100% SUKCES .... ALE niektórym z nas nadal mało????????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolego Mariana , kosztowało nas to wszystkich dużo nerwów , stresów i docinków niektórych blogowiczów ale dzięki naszym wspólnym dyskusjom na blogu, uporowi,wsparciu koleżanek i kolegów z blogu i akcji dot. konsultacji społecznych nasz cel został osiągnięty.Można śmiało powiedzieć , że na blogu w pewnym okresie powstał zespół osób,/chyba nie zaprzeczysz/ których merytoryczne dyskusje, dociekliwość , dążenie do poznania rozwiązań prawnych, przepisów i ich interpretacji , zapał do działania spowodował, że wszystko ruszyło z kopyta. Projekt ustawy obejmuje wszystkich i o to przecież nam chodziło. Teraz mogę Ci spokojnie odpowiedzieć , że czarno nie widzę zapisów w projekcie ustawy rekompensacyjnej.Z tym zespołem na blogu okręt nawet nie zahaczy o mieliznę.Możesz spokojnie nim płynąć.Pozdrawiam serdecznie Wiga Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłam tym wpisem.

      Usuń
    2. Wielkie dzięki tym Wszystkim, którzy swoją postawą i intelektualnym wsparciem byli dla wszystkich "zbłąkanych i zabłąkanych"podporą psychiczną, motorem do podejmowania działań i przewodnikiem po meandrach prawa.Gdybyśmy tak wszyscy potrafili wspierać się w sprawach ważnych myślę, że nam wszystkim byłoby znaczne lepiej.D.

      Usuń
  17. Ech, sprawiedliwość, uczciwość, przestrzeganie prawa.
    To wszystko nic.
    W wyborach uzupełniających do senatu na podkarpaciu PiS dostał 60% głosów i platformiarze jak widać wpadli w panikę.
    Czy im coś to pomoże?
    KJ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 60% przy 16% frekwencji!!!!!

      Usuń
    2. Ale SUKCES!

      Usuń
    3. Anonimie - nie mędrkuj, jak na wybory uzupełniające, to frekwencja należy do wysokich!
      Po co ten sarkazm?

      Usuń
  18. Ad rem do wpisu z 20,16
    Wcześniej przed głosowaniem na Podkarpaciu, Rada nadzorcza ZUS podjęła uchwałę, która a uwzględnia projekt rządowy o "naszych" rekompensatach.
    Więc trzeba wnioskować ze zrozumieniem-proszę sobie przypomnieć,że to prof.Stępień pisał o konieczności ustawy rekompensacyjnej-jest już jej projekt, a my wymyślamy jakieś drugie dno przyczyn.Muszę poinformować, ze w dniu dzisiejszym, po znanym wyroku kasacyjnym SN i publikacji w Rz i Gazecie Prawej SA w L "uwalił" tych co byli sprzed- bo trzyma się literalnie nadal obowiązującego??? prawa i swojej linii orzeczniczej- nieprzychylnej dla tych SPRZED.
    Kolega Mariana

    OdpowiedzUsuń
  19. Xylefon! zamawiaj sale baletowa!.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Xenefont o/Olsztyn12 września 2013 21:21

      Jestem Xenefont! Xylefon`a...tu nie uświadczysz, a sala?
      Sala od dawna czeka!!!A`hoj i pozdrawiam

      Usuń
    2. Na pewno przyjedziemy!
      Daniela

      Usuń
  20. Tak idąc już pać popieram wniosek poprzednika: TRZEBA ZAMAWIAĆ SALĘ BALOWĄ, a koleżanki emerytki niech idą -jadą do SPA i na krechę-tymczasem, zamawiają kreacje balowe, bo mówiąc slangiem młodych mają już jak w banku sporą kasiorę, na którą i na nie POlecą liczni adoratorzy??????

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziekuje serdecznie i rowniez pozdrawiam.
    Ze zrozumialych wzgledow bez podpisu.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie ulega wątpliwości, ze Admince musimy podziękować. Dzielna i pracowita! Pozdrawiam. Elżbieta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poza bardziej wymiernymi podziękowaniami, proponuję też przyznać Admince Izie tytuł HONOROWEJ EMERYTKI. :)

      Usuń
  23. Ale media rozpisały się w naszej sprawie .
    Witam w piękny pogodny poranek , dzień 13 i piątek zapowiada się ok.

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/gw-miliard-za-bledy-minister-fedak/7hd44
    Pozdrawiam Irena z Lubuskiego

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziś w internecie ONET.PL podano następujaca informację.

    "GW": miliard za błędy minister Fedak

    Bu­dżet pań­stwa wy­pła­ci bli­sko 1 mld zł od­szko­do­wań za błąd Mi­ni­ster­stwa Pracy - za­po­wia­da "Ga­ze­ta Wy­bor­cza". To wynik dzia­łań byłej mi­ni­ster Jo­lan­ty Fedak, któ­rej de­cy­zję o za­ka­zie łą­cze­nia pen­sji z eme­ry­tu­rą Try­bu­nał Kon­sty­tu­cyj­ny uznał za bez­praw­ne.
    Jolanta Fedak jeszcze w rządowych ławach Jolanta Fedak jeszcze w rządowych ławach

    W całej spra­wie cho­dzi o prze­pi­sy, które wpro­wa­dzo­no jako ele­ment pro­gra­mu 50+. Ich celem miało być zwięk­sze­nie ak­tyw­no­ści za­wo­do­wej osób po 50. roku życia. Po­cząt­ko­wo usta­lo­no, że pra­cu­ją­cy eme­ry­ci mogą po­bie­rać świad­cze­nia eme­ry­tal­ne, jed­nak z cza­sem ten pro­jekt się zmie­nił - eme­ry­ci mu­sie­li do końca wrze­śnia 2011 roku odejść z pracy. W prze­ciw­nym razie ZUS za­wie­szał im świad­cze­nia eme­ry­tal­ne.

    Try­bu­nał Kon­sty­tu­cyj­ny jed­no­znacz­nie uznał te prze­pi­sy za bez­praw­ne. Po­mysł mi­ni­ster­stwa był bo­wiem nie­zgod­ny z za­sa­dą ochro­ny za­ufa­nia oby­wa­te­la do pań­stwa - czy­ta­my w "Ga­ze­cie Wy­bor­czej".

    Co teraz? ZUS wy­pła­ci Po­la­kom wszyst­kie eme­ry­tu­ry za­wie­szo­ne od 1 paź­dzier­ni­ka 2011 r. Wraz z od­set­ka­mi i z uwzględ­nie­niem wa­lo­ry­za­cji. Re­sort pracy przy­go­to­wał w tej spra­wie sto­sow­ną usta­wę.

    Aby od­zy­skać za­wie­szo­ne eme­ry­tu­ry, każdy po­szko­do­wa­ny bę­dzie mu­siał wy­stą­pić z wnio­skiem do ZUS. Trze­ba bę­dzie to zro­bić w ciągu 12 mie­się­cy od dnia wej­ścia w życie prze­pi­sów za­war­tych w pro­jek­to­wa­nej usta­wie. Bez wnio­sku za­le­głe pie­nią­dze nie będą wy­pła­co­ne.

    ("Ga­ze­ta Wy­bor­cza",GK)
    Źródło: Media

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w nagrodę p. Fedak doradza ZUS-owi."Uczył Marcin Marcina..."

      Usuń
    2. A tu osoba z 8:37 w dalszym ciągu jest oporna na wiedzę. Proszę nie powtarzać wpisów, nie klikać po dokonanym wpisie na "ENTER" tylko przycisnąć słowo poniżej "OPUBLIKUJ" i nie będzie powtarzania wpisów.

      Usuń
    3. I spokojnie poczekać - wpis się z pewnością ukaże, chociaż nie od razu go widać. Żeby zobaczyć swój wpis trzeba albo skorzystać z funkcji "odśwież", albo wyjść na chwilę z bloga i wejść z powrotem. Tych powtarzających się wpisów nie było przez długi czas, dopiero teraz "obrodziły" :(

      Usuń
  25. Przeczytalem ten projekt (na stronie www.mpips.gov.pl) i oczywiscie gratuluję niewątpliwego sukcesu (zwłaszcza osobom "sprzed").

    Mam jednak - jak na razie, bo wstępnej analizie przy śniadaniu - jedno zastrzeżenie: projekt mówi, że należy wycofać odwołanie i podstawą do dalszego prowadzenia postępowania jest postanowienie o umorzeniu postępowania przez sąd w zw. z cofnięciem odwołania.

    Jednak w przypadku osób, które złożyły już kasacje nie ma możliwości cofnięcia odwołania, lecz tylko można cofnąć kasacje, a to nie to samo, bo Sąd Najwyższy umorzy postępowanie _kasacyjne_ w zw. z cofnięciem kasacji. Nie będzie to "cofnięcie odwołania", bo odwołanie prawomocnie rozpoznał Sąd Apelacyjny wcześniej.

    Są to niuanse prawne, ale czasem nieżyczliwy urzędnik ZUS może to wykorzystać.

    W mojej ocenie powinno się to poprawić w pracach sejmowych.

    Oczywiście, można też twierdzić, że odwołanie zostało prawomocnie rozpoznane (negatywnie), a jak pisano w Rzeczpospolitej, podobno ustawa dotyczy też osób, które już przegrały w sądach (niezależnie od tego, że złożyły później kasacje) - "ZUS zwróci nawet po przegranej w sądzie".

    Jednak z ustawy wprost to nie wynika i mając w pamięci, że wszelkie wątpliwości były jak dotychczas rozstrzygane na niekorzyść, warto zadbać, aby uściślić ustawę w powyższym zakresie. W innym wypadku np. ZUS wyda decyzję odmową, bo powie że sprawę już wcześniej rozpoznał sąd, a sąd odrzuci formalnie odwołanie, bo powie, że wcześniej już taką sprawę rozpoznał.

    Moje zastrzeżenia oczywiście wynikają z wrażliwości zawodowej, ale chyba po to są prawnicy, aby wskazywać na luki i nieścisłości, które przy odrobinie złej woli (a z nią mieliśmy do czynienia), mogą być bezlitośnie wykorzystane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanowny Panie mecenasie, bardzo dziękujemy za poświęcenie swojego czasu naszym sprawom i przekazanie cennych uwag.
      Z wyrazami szacunku
      blogowiczka Daniela

      Usuń
    2. Panie Mecenasie jesteśmy wdzięczni za cenne spostrzeżenie i przekazanie informacji. Serdecznie dziękuję blogowiczka Wiga

      Usuń
    3. Szanowny Panie Mecenasie,

      Dziękuję również za Pana cenny czas, który poświęcił Pan naszej sprawie.

      Wśród tych, co do których skierowal Pan swoje spoztrzeżenia sa dwie grupy:

      1. emeryci składający swoje odwołania do sądu przed, wydaniem wyroku TK, gdzie treścią odwołania było, w naszej ocenie, niezgodne z prawem wstrzymanie wypłaty przyznanej już emerytury;

      2. emeryci którzy, po raz pierwszy, odwoływali się do sądów od decyzji ZUS odmawiajacej wypłaty zaległych emerytur, już po wydanym wyroku TK.

      Prawomocne wyroki sądowe zapadały więc w innych sprawach.
      Z poważaniem
      blogowiczka Ula05

      Usuń
    4. A co Pan Mecenas sądzi o sytuacji osób , którym sąd zasądził "zaległe" , ale bez odsetek , a ZUS wypłacił "zaległe " bez odsetek ? Czy , zdaniem Pana Mecenasa , projekt ustawy reguluje sytuacje takich osób , czy tez całkowicie pomija tę kwestię ? Jak osoba w takiej sytuacji ma dochodzić swojego prawa do odsetek ? Czy musi ich dochodzić sądownie ? Sądy w absolutnej większości przypadków nie zasądzały odsetek. Pozdrawiam , Anna

      Usuń
    5. Panie Mecenasie, jestem SPRZED przegrałam w SO i SA mam już wysłaną kasację do SN.
      Jak wiadomo w Ustawie jest warunek żeby wycofać wszelkie sprawy. I co? Jak postąpić?
      Czy tzn ze nie mogę wycofać?
      Czego mogę spodziewać się po SN czy już jest jakiś pozytywny wyrok dla tych SPRZED?
      Bardzo proszę o odpowiedź. Dziękuję.
      Krystyna Bs

      Usuń
    6. Szanowny Panie Mecenasie! Gratulacje przede wszystkim!
      Jest Pan Wielki w swojej prawnej wiedzy.Mam do Pana wielką prośbę o pomoc w zrozumieniu projektu ustawy, przeczytałam i do końca nie wiem czy mnie dotyczy?
      Rocznik 1952, 40 lat pracy w urzędzie,prawo do emerytury wcześniejszej nabyłam (2009-2010)tylko nie skorzystałam z przyczyn bardzo różnych(ZUS nie poinformował o tym, iż mogę skorzystać bez zwalniania się z pracy a wniosek złożyłam po osiągnięciu 60 lat czyli emerytura normalna
      30 kwietnia 2012r( przed wyrokiem TK).Mam zawieszoną emeryturę bo nie mogę się zwolnić z pracy na jeden dzień(wiadomo jest procedura). Mam pytanie czy projekt uwzględnił takie osoby jak ja? Nie złożyłam tylko wniosku 2009-2010, ale prawa nabyłam tylko nie skorzystałam(ZUS ma wszystkie składki w komputerze przez 40 lat pracy). Będę bardzo wdzięczna Panu o wypowiedzenie się w mojej sprawie szczególnej, ale niestety prawdziwej mojej sytuacji życiowej. Ośmielam się prosić, ponieważ czuję dyskryminację w Państwie Prawa, gdzie emerytura jest nabyta a nie realizowana tylko zawieszona.
      Serdecznie pozdrawiam i będę wdzięczna. Anna

      Usuń
    7. Pani Anno czy składała Pani wniosek w okresie 2009-2010, czy wniosek złożyła Pani po raz pierwszy w 2012r.

      Usuń
    8. Pani Anno wg mojej oceny jeżeli spełniła Pani warunki ustawowe do nabycia prawa do emerytury do 31 grudnia 2008r i nie składała nigdy o nią wniosku do końca 2010r.jak również w okresie vacatio legis/styczeń - wrzesień 2011r. a dopiero pierwszy raz w 2012r. po ukończeniu 60 lat to ustawa rekompensacyjna Panią nie obejmie ponieważ obowiązuje już Panią art.103a ustawy emerytalnej.
      Art.129 ustawy emerytalnej :Świadczenia wypłaca się poczynając od dnia powstania prawa do tych świadczeń, nie wcześniej jednak niż od miesiąca, w którym zgłoszono wniosek.

      Usuń
    9. Złożyłam wniosek po raz pierwszy w 2012r.(60 lat)
      normalna emerytura, wiadomo,iż 2009-2010 nabyłam prawa bez złożenia wniosku a jestem zawieszona od kwietnia 2012r., dlatego też fajnie brzmi w mediach, że wszystkim zawieszonym do 21 listopada 2012r. (jestem bardzo pokrzywdzona, miałam nadzieję iż ustawa obejmie wszystkich pokrzywdzonych nawet w sytuacji mojej (chyba jestem najbardziej pokrzywdzona) i czuję wielką dyskryminację wobec prawa,tym bardziej ze nie pobierałam żadnych wypłat.
      Serdecznie pozdrawiam i wielkie dzięki. Anna

      Usuń
    10. Nie do końca jest Pani pokrzywdzona , ponieważ może Pani dowolną ilość razy przeliczać emeryturę z nową kwotą bazową , czego nie może zrobić emeryt , który już pobrał emeryturę.

      Usuń
    11. Pani Anno ustawa emerytalna wyraźnie mówi, że prawo do świadczeń powstaje z dniem złożenia wniosku. Może mieć Pani pretensję tylko do siebie , że tego Pani nie zrobiła gdy miała Pani do tego możliwości.Wypłata emerytury w Pani przypadku następuję na wniosek.ZUS nie musiał Pani informować, obowiązkowo miał informować tych , którzy złożyli wnioski o ustalenie prawa do emerytury przed 2009r. ale jej nie pobierali bo mieli zawieszoną ze względu na kontynuacje pracy.Pani mogła spokojnie po uchyleniu ust.2 art.103 ue.złożyć w 2009r jak to robili inni emeryci.Było o tym głośno i jakoś mi się nie chce wierzyć, że do Pani ta informacja nie dotarła jako urzędnika.Nie może się Pani czuć dyskryminowana ani pokrzywdzona ponieważ nie skorzystała Pani wówczas z obowiązującego prawa na własne życzenie .Ma Pani za to wyższą emeryturę, spokojne nerwy i z tego powinna się Pani cieszyć. Pozdrawiam serdecznie i życzę zadowolenia z życia. Wiga

      Usuń
    12. Dzięki, zgadzam się ale nie do końca.W Państwie Prawa
      projekt ustawy powinien objąć wszystkich zawieszonych
      emerytów do 21.11.2012r.Nie prawdą jest że mam
      wyższą emeryturę naliczoną, nie chce się Pani wierzyć
      a jednak tak się złożyło, różne są przyczyny o których
      Pani nie ma pojęcia jak na przykład w pracy mobing /wcześniejsza emerytura/. Cieszyć się to nie mam z czego, bo bardzo dużo pieniążków straciłam a miałam nadzieję, że ten projekt ustawy obejmie wszystkich zawieszonych przed wyrokiem TK, dalej wielka niesprawiedliwość,iż jedni mogą pracować i pobierać emeryturę a drudzy o takim samym stażu i wieku nie mogą. Dziękuję i bardzo serdecznie pozdrawiam.
      Z poważaniem Anna

      Usuń
    13. Anno,
      Przy mojej analizie Twojej sytuacji oraz zakładając, że zwrot zaległych świadczeń obejmie pokrzywdzonych wskazanych w projekcie ustawy rekompensacyjnej powinnaś znaleźć się wśród tych, którym zwrot świadczeń się należy.
      Otóż zgodnie z art. 2 projektu

      "Emerytura, o której mowa w art. 1 zwana dalej "zawieszoną emeryturą" przysługuje emerytowi wtedy gdy spełnia on łącznie dwa warunki:
      1. nabył prawo do emerytury przed dniem 1 stycznia 2011r.
      Zgodnie z art. 100 ustawy o emeryturach i rentach z FUS prawo do emerytury nabywa się wówczas gdy spełnione są wszystkie warunki.
      Rozumiem, że warunki spełniałaś tylko swego prawa nie realizowałaś, a więc nie skorzystałaś z przywileju wynikającego z art. 129 tej ustawy. Nie miałaś jednak obowiązku to była tylko Twoja wola.
      2. Prawo do emerytury zostało zawieszone na podstawie przepisów wskazanych w art. 1 w związku z kontynuowaniem przez emeryta zatrudnienia po dniu 30 września 2011r. bez uprzedniego rozwiązania stosunku pracy z pracodawcą na rzecz którego wykonywał ją przed dniem nabycia prawa do emerytury.

      Twoje prawo do świadczeń zostało zawieszone na podstawie wskazanych tam przepisów.
      Ponadto projekt ustawy stanowi, że dotyczy okresu zawieszenia od 1 października 2011r. do dnia 22 listopada 2012r.

      W mojej ocenie spełniasz wszystkie wymagane kryteria do wypłaty zaległych świadczeń określonych w projekcie ustawy.
      pozdrawiam serdecznie
      Ula05

      Usuń
    14. Pani Aniu tak się składa , że projekt ustawy obejmuje wszystkich zawieszonych ale tylko tych, którym 1 października 2011r.zawieszono emerytury. Przecież z Pani wypowiedzi wynika, że Pani w tym czasie nie miała zawieszonej emerytury bo nie występowała Pani z wnioskiem o ustalenia prawa do emerytury do końca roku 2010. Dopiero w 2012 r. w maju występując o naliczenie emerytury ZUS ją Pani zawiesił ponieważ od 1 stycznia 2011r.wszedł ponownie art.103a ,który zawiera ryzyko emerytalne uzależniające pobieranie emerytury od rozwiązania stosunku pracy.
      Nie może więc Pani być objęta wyrokiem TK i ustawą rekompensacyjną.
      Wyrok TK obejmuje wszystkich emerytów, którzy swoje prawo do emerytury zrealizowali przed 2011r. a Pani swoje prawo do emerytury nabyła od maja 2012r.więc nie mogła go Pani zrealizować przed 2011r i tym samym mieć zawieszonej emerytury od 1 października 2011r. Przykro mi Pani Aniu jaśniej już nie mogę Pani wytłumaczyć.Mogę tylko polecić przeczytanie wyroku TK .Pozdrawiam serdecznie.Wiga

      Usuń
    15. Ulu05 nie zgadzam się z Tobą choć Cię bardzo lubię i miło mi się z Tobą dyskutuje. Pani Anny ustawa rekompensacyjna nie obejmie. Znowu mamy problem z nabyciem prawa do emerytury.Wg mnie Pani Anna swoje prawo do emerytury nabyła w maju 2012r bo w tym czasie złożyła swój pierwszy wniosek o emeryturę. Spełniała tylko warunki ustawowe, nie złożyła wniosku w odpowiednim czasie. Ustawa nie obliguje ZUS do wydania decyzji z urzędu ,/oprócz wyjątków/ wypłaty emerytury i jej zawieszenia jeżeli ktoś tylko spełnił warunki ustawowe a nie złożył sam wniosku o ustalenie prawa do emerytury. Jak mogła być zawieszona emerytura Pani Anny 1 października jeżeli ona nie składała wniosku o emeryturę przed 2011r.? Art 129 mówi o tym wyraźnie. Jak się ma opinia Pani prof. Inetty 
Jędrasik-Jankowskieja, z Uniwersytetu Warszawskiego do tego co piszesz? Pozdrawiam Cię serdecznie Wiga

      Usuń
    16. Pani Wigo jeszcze raz bardzo serdecznie dzękuję, nie będę już Panią nachodzić moją sprawą, ale proszę przeczytać w/w tekst Ula05 z godz.18:16 ,ja też jestem tego pewna i mam nadzieję, że wszystkich emerytów zawieszonych przed 21.11.2012r potraktuje
      Rząd i Prezydent jednakowo, gdyż inaczej to będzie dalej w naszej Polsce bezprawie, bo nie myślą o wszystkich tylko o grupie ludzi uprzywilejowanych
      2009-2010 myślę ze finał znajdzie się w Trybunale
      Europejskim. Wielkie dzięki,miłego wieczoru i radości z osiągnięcia celu. Anna

      Usuń
    17. Witam Wigo.
      Zasada co dwie głowy to nie jedna





      Wigo,
      Ja również cenię sobie Twoją opinię ale też się z nią nie zgadzam a to dlatego, że projekt ustawy rekompensacyjnej, i miejmy nadzieję w przyszłości ustawa, wyraźnie stanowi, którzy świadczeniobiorcy należą do grona "wybrańców".
      Jeżeli wśród tych szczęśliwców mają się znaleźć Ci którzy spełnią te dwa warunki to niestety nie możemy dopuszczać do ich interpretacji. Przecież dążyliśmy do tego by zapis był jednoznaczny i precyzyjny. W mojej ocenie on taki jest, poza luką wskazaną przez mecenasa Giedrojcia.

      Zwróć uwagę, że w projekcie ustawy tylko raz jest wskazany przedział czasowy i dotyczy on okresu zawieszenia i jest to czas między 1 października 2011r. aż do 22 listopada 2012r.

      Musisz tutaj pamiętać, że nie wszyscy mieli wstrzymane emerytury z dniem 1 października 2011r - wynikało to oczywiście z niedopatrzenia ZUS - ale jednak było.
      W mojej ocenie zarówno w przypadku Ani jak i Xenefonta występuje sytuacja nietypowa ale nie wykluczająca ich z kręgu tych płynących na wspólnym statku - I OBY TAK BYŁO!!!
      Wydaje mi się, że w tej sytuacji nie zachodzi konieczność kolejnej lektury wyroku TK lecz ustawy rekompensacyjnej.
      pozdrawiam Cię bardzo serdecznie
      Ula05






      Usuń
    18. Zgadzam się z Tobą ,że nie wszystkim ZUS zawiesił jednocześnie 1 października 2011r emerytury, ale sytuacja Pani Anny jest inna od naszej . Ona nie składała wniosku do końca roku 2010 i w czasie działania vacatio legis . Po raz pierwszy i jedyny swój wniosek złożyła w maju 2012r a to jest zasadnicza różnica między tymi co wnioski składali przed 2011 i w okresie vacatio legis.W 2012r obowiązywał ju art.103a. Za późno złożyła wniosek o emeryturę i dlatego ustawa jej nie obejmie. Co do przedziału czasowego wskazanego w projekcie ustawy to jest to wymieniony okres od zawieszenia 2011 do ogłoszenia wyroku TK 2012.Za taki okres należą się nam zaległe emerytury. Od tej daty ZUS wznawiał emerytury. To ,że Pani Ania akurat znalazła się w tym przedziale nie ma wpływu co do objęcia jej osoby ustawą rekompensacyjną. Coś mi mówi mój nos ..... że w tej dyskusji ja mam rację.Osobiście życzę Pani Ani jak najlepiej bo każdego mi szkoda ale tu przepisy prawne są przeciwko niej. Pozdrawiam Wiga

      Usuń
    19. Ulu jeszcze jedno . Art.103a wszedł w życie 1 stycznia 2011 z 8 miesięcznym vacatio legis. Po tym okresie tym co składali wnioski o ustalenie prawa do emerytury ZUS ustala i zawiesza emeryturę jeżeli nie rozwiążą stosunku pracy.Pani Ania składała wniosek w maju 2012 i niestety art.103a już ją obowiązywał i obowiązuje nadal.Taka jest prawda. pozdr.Wiga

      Usuń
    20. Ulu 05, Przedział czasowy październik 2011-listopad 2012 to okres za które muszą nam wypłacić zaległe. 1 październik 2011r. wstrzymane a 22 listopada 2012 wznawiane wypłaty. Wiga

      Usuń
    21. W/g mnie , Anna spełnia war. 1 , nie spełnia war. 2. .Pozdr. A3g

      Usuń
    22. Wigo.
      Wszystko to co piszesz jest mi znane.
      Jeszcze raz przeczytałam informację Ani i ona właściwie nie podała jaka była podstawa prawna zawieszenia jej emerytury. Powinien to być obowiązujący art. 103a i wtedy rzeczywiście nie spełniałaby warunku 2 z wymogów określonych w projekcie ustawy rekompensacyjnej. Mimo, że była to już emerytura powszechna to ten przepis prawny był obowiązujący. Przeoczyłam w jej informacji wzmiankę, że nie mogła się zwolnić chociaż na jeden dzień co właściwie jest jednoznaczne.
      Swoimi wpisami zmobilizowałaś mnie do przeczytania jeszcze raz wpisu Ani i głębszej analizy.
      Tak, że przykro ale prawo jest niestety bezlitosne.
      pozdrawiam i życzę kolorowych snów
      Ula05

      Usuń
    23. Ulu nie podała podstawy prawnej zawieszenia ale napisała, że wniosek po raz pierwszy składała po ukończeniu 60 lat w maju 2012 a to jest równoznaczne z tym, że obowiązuje ją już art.103a , który wszedł w życie styczeń 2011r. Do maja 2012r nie miała nigdy zawieszanej emerytury bo nie składała do tej pory wniosku. Pozdrawiam Cię Ulu. Napisałaś we wcześniejszy wpisie do mnie , że zabraknie nam tematów do dyskusji, myślę że nie bo mamy jeszcze inne problemy np.r.1953 . Nie wiem z którego Ty jesteś ale ja 53.Cenie sobie Twoje wypowiedzi ponieważ mobilizują mnie bardzo do pracy "głową". Pozdrawiam w pochmurny poranek. Wiga

      Usuń
    24. Aniu 3 gotowce, Pani Anna nie spełnia ani jednego warunku ujętego w projekcie ustawy ponieważ swoje prawo do emerytury nabyła w maju 2012r. Spełniała co prawda ustawowe warunki ale nigdy nie składała wniosku przed 2011r. Miło mi Cię słyszeć .Pozdrawiam Wiga

      Usuń
    25. Witam Wigo , obserwowałam wczoraj dyskusje Uli05 i Twoja (wtrąciłam tylko swoje 3 grosze ). Chce powiedzieć , że jestem pełna uznania dla poziomu tej dyskusji - dyskutantki z szacunkiem i sympatią przedstawiają swoje argumenty - różne . Dyskusja w pełni merytoryczna , prawdziwa dyskusja . Mam wrażenie , że nasze dyskusje na blogu przyczyniły się też do tego , ze wszystkie umiemy teraz lepiej przedstawiać swoje argumenty , a kogos , kto ma inne zdanie , nie traktujemy , jak wroga , tylko próbujemy wspólnie dojść do sedna. Wczoraj naprawdę serce mi rosło , jak czytałam Waszą dyskusję.
      A teraz do meritum :
      W mojej opinii pani Anna nabyła prawo do wcześniejszej emerytury w latach 2009 -2010. Nie podała dokładnej daty spełnienia warunków , ale to nie ma znaczenia. Nabyła prawo do emerytury wcześniejszej w tym okresie , ponieważ od pobierania emerytury dzielił ją tylko wniosek o emeryturę , którego nie złożyła , jak pisze. Gdyby w tym okresie złożyła wniosek o emeryturę , ZUS rozpocząłby jej wypłatę. W mojej opinii więc pani Anna spełniła warunek 1 , nie spełniła war.2 , ponieważ war. 2 mogą spełnić tylko te osoby , którym ZUS wypłacał emeryturę. Pozdrawiam Wige i Ulę05, Anna3gotowce

      Usuń
    26. Ja cały czas od naliczenia mam wstrzymane właśnie w tym przedziale,byłam pewna, że projekt obecnej ustawy to ureguluje ponieważ z urzędu nabyłam prawa tylko nie skorzystała z przyczyn ode mnie nie zależnych, nie obciążyłam ZUS żadną złotówką tylko uzupełniałam, żeby inni mogli pobierać i to jest właśnie niesprawiedliwe,iż teraz tak łatwo się Pani wypowiadać, bo nie pobierałam wypłaty. Pani Wigo moją sytuację szczególną Pani nigdy nie zrozumie bo Pani myśli o sobie i paru innych osobach a tacy jak ja to ich wina. Tak w Państwie Prawa nigdy nie powinno się zdarzyć.Pani UlaO5 rozumie tak jak wiele osób znajdujących się w podobnej sytuacji, którzy powinni się znaleźć w projekcie ustawy
      obejmujących wszystkich pokrzywdzonych inaczej to dalej będzie bublem dla nas nie objętych zawieszonych. Anna

      Usuń
    27. Pani Aniu , rozumiem Pani rozgoryczenie , ale tutj , na blogu , każda znas może sie odnieść tylko do projektu ustawy , jaki został przedstawiony. To nie my jesteśmy autorkami tego projektu . Dodatkowo prosi Pani o radę , nie podając dokładniej faktów ( dat 0 ze swojego ubezpieczeniowego życiorysu , co powoduje , że nasze rozważania na Pani temat moga być tylko typu "załóżmy , że ". Jeszcze raz mówię , że Pani sytuacje możemy odnieść tylko do PROJEKTU USTAWY , której nie jesteśmy autorkami. W świetle faktów , które Pani zechciała podac , nie spełnia Pani kryteriów , które wyznaczył Projektodawca , mianowicie ZUS nie wstrzymał Pani wypłaty emerytury na podstawie art. 28. Myśle , że tez nie do końca jest Pani świadoma szkód , jakie poniosły osoby , którym w oparciu o ten artykuł wstrzymano wypłate emerytury - bo Pani tych szkód nie poniosła .Tak samo , myśle , że nie do końca zdaje sobie Pani sprawę z korzyści Pani sytuacji , których zawieszeni juz nigdy nie bedą mieli . Tak , że myslę , że nalezy do sprawy podejść spokojne , bo gdybym ja wiedziała decydując się na pobieranie wcześniejszej emerytury , że teraz , po osiągnięciu powszechnego wieku emerytalnego , ZUS ODEJMIE mi od kapitału początkowego wszystkie pobrane emerytury , nigdy bym sie na to nie zdecydowała . Krótko mówiąc , wolałabym byc na Pani miejscu . Nasza sytuacja nie jest do pozazdroszczenia , i niech sie Pani cieszy tym , co Pani ma. Pozdrawiam Anna3gotowce

      Usuń

    28. Pani Aniu jest mi przykro, że zalicza mnie Pani do osób, bezdusznych i bez uczuć.Gdybym myślała tylko o sobie to nie byłoby tu na tym blogu moich wpisów dot.rozwiązywanych spraw i rad w sytuacjach podbramkowych.Nigdy przez całe swoje życie nie przeszłam obojętnie obok drugiej potrzebującej istoty.Nie zna mnie Pani więc Pani stwierdzenia dot. mojej osoby są dla mnie bardzo krzywdzące i bolesne.Powiedzmy, że potrafię się poruszać w przepisach prawnych. Ja tylko analizowałam Pani sytuację na podstawie informacji podanej przez Panią. Do dyskusji włączyły się Panie , z którymi jak zauważyła Ula 05 nieraz było bardzo gorąco ale zawsze z kulturą i uszanowaniem zdania drugiej osoby.Tylko wymiana argumentów i rzeczowa dyskusja może doprowadzić do rozwiązania problemu. Pani to odebrała inaczej i jest mi z tego powodu przykro. Nie było moją intencją Pani dokuczyć ani poniżać ale spojrzeć na Pani problem od strony przepisów prawnych.Zgadzam się z tym co napisała powyżej Pani Anna 3 gotowce . Gdybym ja wiedziała, że prawo tak się szybko zmieni to nigdy bym nie wystąpiła o wypłatę emerytury a moja emerytura byłaby teraz większa.Też pracowałam w takiej samej instytucji jak Pani przez 40 lat. Zgadzam się z Panią w jednym. W państwie prawa nie powinno być takich sytuacji jakie przechodzą i przeżywają wszyscy zawieszeni. Pani przynajmniej ma zaoszczędzone poniżania przed sądami i traktowania nas jak zło konieczne. Życzę dużo zdrowia i trochę więcej radości z życia. Na Pani miejscu zapytałabym się o swoją sytuację u źródła w ZUSie.Proszę nie zazdrościć zawieszonym bo oni na to nie zasłużyli.Pozdrawiam serdecznie Wiga
      Uli i Ani 3 gotowce dziękuję za obronę mojej skromnej osoby.

      Usuń
  26. Bardzo dziękujemy, bo mnie się też wydaje,że te odniesienia do spraw sądowych nie są jasne. Sprawy w sadach albo są zakończone pozytywnie w SO (ZUS-wnosił odwołania), albo negatywnie i tez mają ciąg dalszy, i.t.d. Idąc tropem Pana Mecenasa, krąg beneficjentów można przy złej woli i mało precyzyjnych definicjach ograniczyć tylko do tych,którzy nie wnosili odwołań od decyzji ZUS.Trzeba dmuchać na zimne. P. Fedak doradza ZUS-owi.

    OdpowiedzUsuń
  27. Panie Krzysztofie wracaj do nas - czekamy, brak nam Pana komentarzy i mądrych rad.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario,
      Czy to znaczy, ze rady jakie otrzymujesz na blogu są niemądre?

      Usuń
    2. Mario, o innych pomagających bezinteresownie zapomniałaś? Stwierdzenie sugerujące, że tylko od Pana Krzysztofa oczekujesz mądrych rad, od innych takich rad nie otrzymywałaś, nie jest w porządku!
      Przypomnij sobie Pana Krzysztofa: "Światełko w tunelu", w komentarzu do tego wpisu, nie dawał nadziei dla zwrotu zawieszonych emerytur tym, którzy już nie pracowali. Nie umniejszam Jego zasług, wszyscy czasem się mylimy. Niech się odezwie, im więcej takich aktywności, tym lepiej dla sprawy. Osiągnęliśmy bardzo dużo za sprawą tego bloga, który dzięki samopomocy dawał szansę walki o zawieszone emerytury wszystkim emerytom. Pamiętajmy o wspaniałej Admince Izabeli!

      Usuń
    3. Jeżeli chodzi o Pana Krzysztofa to bardzo dużo nam pomógł i dzięki Panu Krzysztofowi mieliśmy wznowione emerytury bo podał nam na tacy jak się odwoływać i jakie artykuły prawne podawać.
      Wycofał się bo za bardzo był obrażany i nie miał od niektórych osób podziękowania.
      Jestem pewna że mimo nieobecności na blogu to pomaga.
      Za to bardzo dziękuję. Panie Krzysztofie życzę zdrowia Panu i Pańskiej rodzinie.
      Pozdrawiam Krystyna

      Usuń
    4. Myślę, że Maria miała na myśli tylko tyle, że zaprasza Krzysztofa do powrotu na blog i udziału w dyskusji, a to nie znaczy, że nie docenia wszystkich, którzy pod jego nieobecność wykonali skutecznie kawał niebywale dobrej roboty.
      Krzysztof i jego żona, też na tym skorzystają. Z pewnością są za to wdzięczni...
      ;)

      Usuń
    5. Cd do g.10.14
      Bardzo przepraszam że nie wspomniałam o osobach które zastąpiły BARDZO GODNIE p.Krzysztofa i pomagają nam bezinteresownie. Podziękowania i prośba o dalszą pomoc dla p.Danieli, p.Wigi, p.Uli, p.Graszki,Kibicowi oraz dla wszystkich których nie wymieniłam. Dziękuje.
      Duże podziękowania też dla p.Izy, Mariana, p,K.Miarze, p.mec.K.Giedrojc.
      Pozdrawiam Krystyna

      Usuń
    6. Absolutnie nie umniejszam roli i bardzo cennych porad mnóstwa osób na tym blogu, głównie w/w - jesteście WSZYSCY nam pomagający WIELCY rozumem i sercem - DZIĘKUJEMY !!
      Nie należy się obruszać - tylko zapraszałam p. Krzysztofa do powrotu na blog i do dyskusji. Jest przecież jednym z tych WIELKICH.

      Usuń
  28. Polecam dla panstwa dzisiejszy artykul z Gazety Wyborczej:

    http://wyborcza.biz/Emerytura/1,124711,14595787,Sukces__Gazety___Panstwo_odda_emerytury__ktore_zabralo.html#MT
    pozdrawiam KristoFF

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tytuł: "Sukces "Gazety": Państwo odda emerytury, które zabrało wraz z odsetkami" jest SZCZYTEM BEZCZELNOŚCI.
      Panowie Miączyński i Kostrzewski palcem nie kiwnęli w swoich wcześniejszych tekstach w sprawie zwrotu zawieszonych emerytur, a teraz sobie (Gazecie Wyborczej) przypisują sukces!

      Wiadomo, że sukces ma wielu ojców, ale żeby być aż tak bezczelnym?

      Proponuję wpisywać stosowne komentarze pod tym tekstem.

      Usuń
    2. Prawdą jest, że od początku - jeszcze przed wejściem w życie tej niekonstytucyjnej ustawy, podawali wzory do pisania odwołań od decyzji ZUS. Właśnie dlatego takie odwołanie do ZUS napisałam przedwcześnie (w lipcu 2011r.), kiedy nie otrzymałam decyzji oficjalnej w październiku. Wówczas w lipcu ZUS w odpowiedzi nie pouczył mnie, że otrzymam oficjalną decyzję, od której będę mogła się odwołać do SO.

      Usuń
    3. Inne media też to robiły...
      Chodzi mi o to, że podawanie w gazecie o dużym nakładzie informacji, że projekt ustawy "rekompensacyjnej" to JEJ SUKCES jest niewątpliwym nadużyciem. Ponieważ ani "Rzeczpospolita", ani "Gazeta Prawna" nie przypisują sobie sukcesu w tak nachalny spsób, wielu rzeczywiście pomyśli, że to zasługa przede wszystkim Gazety Wyborczej. No i dodam, że tym razem panowie redaktorzy o SUKCESIE BLOGU jakoś się nawet nie zająknęli.

      Usuń
    4. SUKCES odnieśli WSZYSCY CI, KTÓRZY AKTYWNIE WYSTĄPILI przeciw niekonstytucyjnej ustawie: w sądach, w dyskusji na blogu, w pismach do różnych instytucji, w konsultacjach obywatelskich, itd.,itd...
      Z tego, że ci, którzy nie zrobili nic też na tym skorzystali, wypada się tylko cieszyć i mieć nadzieję, że docenią wysiłek i determinację tych aktywnych.

      Usuń
    5. Sukces zaczął się od p. Mariana, senatorów PIS i Adminki, która prowadzi tego bloga, a póżniej nas wszystkich zawieszonych .....należę do tych, którym "pacierz idzie gładko za Panią Matką" - jestem słaba w tych paragrafach.

      Usuń
    6. Nie ma co się "targować"
      MARIAN JESTEŚ WIELKI
      Pozdrawiam
      Basia

      Usuń
  29. A ja mam wątpliwości dotyczące odsetek, o których mowa w projekcie po przeczytaniu art. 4 pkt 3 projektu "odsetki przysługują od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy". Tak naprawdę to od kiedy będą liczone te odsetki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę dobrze przeczytać. "Do dnia wejścia ..."

      Usuń
    2. Skoro ustawa jest niezgodna z konstytucją.,to zapewne od 1.10.2010

      Usuń
    3. Zgodnie z zapisem w projekcie ustawy rekompensacyjej odsetki miałyby byc płacone do dnia jej ogłoszenia w dzienniku ustaw.

      Usuń
    4. Odsetki mają być liczone począwszy od pierwszego terminu wypłaty październikowej ( zależnie od ustalonej comiesięcznej daty wypłaty emerytury), do daty wejścia w życie nowej ustawy.

      Usuń
    5. Do anonimowego z 9:21. Dobrze przeczytaj art.4ust.3 projektu ustawy , odsetki należą się od momentu zawieszenia do dnia wejścia ustawy rekompensacyjnej, tak jak pisze Daniela.Jeżeli ustawa wejdzie w życie np. 1 grudnia 2013r. to odsetki będą naliczane od października 2011 do 1 grudnia 2013.Pozdrawiam Wiga

      Usuń
  30. Nie wiem skąd u was tyle naiwności- dalej wierzycie, że na kilkadziesiąt wyroków Trybunału Konstytucyjnego, nasz dobry rząd wybrał nasz i zacznie oddawać pieniądze?
    1. a gdzie w budżecie są środki na zwrot emerytur?
    2. a jak ustawa będzie niekonstytucyjna, to co- będziemy oddawać pieniądze?
    3. a co, jeśli po wyborach zmieni się władza?
    4. teraz trwają protesty, więc ta wiadomość nie jest przypadkiem.
    i na koniec- umiesz liczyć, licz na siebie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie dywagacje to na potem. Będziesz sie zastanawiał jak ma się zmiana władzy do Twojej kasy.

      Usuń
    2. gdybyśmy byli tacy naiwni to nie byłoby takiego projektu rządowego.

      Usuń
  31. Pani Ireno z Biłgoraja, wczoraj wygrałam w SO.nie wiele z
    tego zrozumiałam zwłaszcza w sprawie odsetek.najpierw p. Sędzia powiedziała, że uchyla decyzję, nie przyznaje odsetek.

    Później na ogłoszeniu wyroku powiedziała,że w związku z tym,że emeryturę pobieram 25, odsetki przysługują od 26 i co Pani o tym sądzi,mam te odsetki ,czy nie. Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krystyno,
      Popros o odpis wyroku z uzasadnieniem i wszystko będzie napisane. Będziesz też wiedziała jak ukierunkować swoje dalsze postepowanie.
      Przepraszam, że się odnioslam chociaż wątpliwość nie została do mnie skierowana.
      pozdrawiam
      Ula05

      Usuń
    2. Dziękuję Pani Ulu,bardzo cenię Pani rady Krystyna

      Usuń
    3. Niewiele z tego zrozumiałam,bo nie podaje Pani miesięcy ani lat od 26 ale jakiego m-ca i roku?.Chybajuż Pani zapoznała się z wpisami na blogu i wie Pani o ustawie więc nic Pani nie pozostało jak wystąpic o wyrok z uzasadnieniem bedzie Pani wszystko wiedziała i ewentualnie wystapi Pani o odsetki.O rządowym projekcie ustawy sędzia wiedział? Chyba nie.Proszę coś blizej napisać o przebiegu rozprawy. Irena z B.

      Usuń
    4. Pani ULa jest świetną nauczycielką - dziękujemy

      Usuń
    5. A p.Irena jest SPRZED czy PO?
      Pozdrawiam Krystyna

      Usuń
  32. Ta konferencja pod patronatem RPO (w dniach 16-17 września) będzie okazją do spotkania wszystkich "świętych" i "nieświętych" z dziedziny ubezpieczeń społecznych. Może ktoś ze Śląska się wybierze?

    http://www.brpo.gov.pl/pl/content/ii-kongres-obywatel-senior-16-1709

    http://www.brpo.gov.pl/sites/default/files/PROGRAM%20Kongresu%20Obywatel%20Senior%202013.pdf

    OdpowiedzUsuń
  33. http://wiadomosci.onet.pl/kraj/gw-miliard-za-bledy-minister-fedak/7hd44
    Jest dobrze:)
    Pozdrawiam wszystkich emerytów
    krakowianka

    OdpowiedzUsuń
  34. ,,Po co to wszystko było?'' - te słowa kończą artykuł w G.W. na nasz temat. Uważam, że z urzędu powinno zostać wszczęte postępowanie karne dla osób, które są winne tego niekonstytucyjnego działania. I będzie to precedens. I może w przyszłości zanim włodarze podejmą jakąś decyzję, mocno się zastanowią. To bezprawne działanie nie może ujść płazem. Może powoli bezkarność i buta rządzących bedą odchodzić w niebyt, jeżeli zostaną pociągnięci do odpowiedzialności. I jeszcze jedno: To jest NASZE zwycięstwo! :) H.W.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. H.W. - powtórzę mój wpis sprzed kilku minut (wyżej), żeby poprzeć ostatnie zdanie Twojego komentarza:

      Tytuł: "Sukces "Gazety": Państwo odda emerytury, które zabrało wraz z odsetkami" jest SZCZYTEM BEZCZELNOŚCI.
      Panowie Miączyński i Kostrzewski palcem nie kiwnęli w swoich wcześniejszych tekstach w sprawie zwrotu zawieszonych emerytur, a teraz sobie (Gazecie Wyborczej) przypisują sukces!

      Wiadomo, że sukces ma wielu ojców, ale żeby być aż tak bezczelnym?

      Proponuję wpisywać stosowne komentarze pod tym tekstem.

      Usuń
    2. Piękny ten wpis H.W.
      Zastanów się jednak co byłoby możliwe do osiągnięcia bez istnienia bloga i "tej blogowej grupy".
      Pani Izo bez Pani nie byłoby niczego i każdy po otrzymaniu swojej kasy powinien szczególnie pamiętaś gdzie jest jej źródło.

      Usuń
  35. Kochani, artykuły i wiadomości w nich są dla nas bardzo dobre. Uważam, że powinniśmy podejść do tego spokojnie. Pamiętacie już raz uwierzyliśmy prezydentowi że nas nie skrzywdzi. I co zrobił? I co robi nadal bardzo szybko podpisuje wszelkie ustawy które są dla nas krzywdzące?
    Jeżeli chodzi o tą ustawę to zobaczycie po jakim czasie ją podpisze i czy będzie się tak spieszył.
    Pozdrawiam wszystkich bardzo ciepło. Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Krystyno. Prezydent albo nie podpisze wcale /mozliwe?/chyba nie, albo podpisze bardzo szybko. Licznik odsetek bije jak licznik zadłużenia Państwa Pana Balcerowicza na jakims budynku w Warszawie.Myślę więc, ze jeżeli ustawa ma być uchwalona w takim kształcie to będzie to bardzo szybko.

      Usuń
    2. Xenefont o/Olsztyn13 września 2013 12:34

      W uzasadnieniu projektu OCENA SKUTKÓW REGULACJI czytamy: ..."Szacunkowa kwota niewypłaconych świadczeń z uwzględnieniem waloryzacji i odsetek wyniosłaby ok. 989 mln zł. O TYLE ZWIĘKSZĄ SIĘ WIĘC WYDATKI F U S W 2013 ROKU oraz o tyle ewentualnie wzrośnie konieczność dofinansowania FUS z budżetu państwa"...
      Jak widać jest mowa o wypłatach zaległych jeszcze w tym roku i to z waloryzacją oraz odsetkami.Pozdrawiam

      Usuń
  36. Pani Krystyno z Biłgoraja. Napisałam do Pani o 10:05, bo nie było mnie w domu. Ja jestem na emeryturze, już nie pracuję,ale mam działkę i tam często bywam.Proszę o napisanie czegos więcej o sprawie.Irena z B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Ireno odniosłam wrażenie,że Pani sędzia nic nie wie o tych wcześniej pisanych na blogu wyjaśnieniach, ja zresztą też.
      dowiedziałam się o tym dopiero dzisiaj.Sprawa trwała b. krótko, powiedziałam tylko,że podtrzymuję wniosek,pytała też kiedy po raz pierwszy złożyłam wniosek,jestem 2009Z tego co usłyszałam to uchyla decyzję, tak jak pisałam wcześniej nie wiem o co jej chodziło z tymi odsetkami,najpierw powiedziała,że nie należą się,a odczytując wyrok,że odsetki przyznaje się od 26 dnia m-ca, bo emeryturę otrzymują 25 dnia m-ca.Wyrok nieprawomocny.Obecność była nieobowiązkowa,2-gi raz chyba bym nie pojechała , za bardzo się stresuję Pozdrawiam Krystyna

      Usuń
    2. Prosze o info czy p.Irena jest z PO czy SPRZED/
      dziękuje i pozdrwiam

      Usuń
    3. Jestem "po". Nasz sąd jak zreszta i pozostałe orzekają na korzyść emerytów.Teraz to tylko myslę jak rozegrać sprawę odsetek. Pani Krystyna z Biłgoraja ze stresu nie jest pewna jak sprawę odsetek sąd rozstrzygnął w jej przypadku.Moze coś będzie wiedziała więcej i mam nadzieję, ze mi przekaże. Ja sprawę mam 23.09..Tez jestem ogrom,nie zestresowana, ale mimo stawiennictwa nieobowiązkowego na sprawę jadę.Irena z B.

      Usuń
    4. Dodam jeszcze, ze to kiedy ktoś składał wniosek nie ma teraz zadnego znaczenia.Większe ma chyba termin rozprawy. Im później tym lepiej. Takie jest moje zdanie.Irena z B.

      Usuń
  37. Kochani - a gdzie znajdę projekt tej ustawy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz skorzystać z tego linku:

      http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/170087/170095/170096/dokument84517.pdf

      Usuń
  38. Na stronie MPiPS

    OdpowiedzUsuń
  39. Ciekawe czy PIS zagłosuje nad oddaniem pieniędzy emerytom, wszak to projekt rządowy. Chyba projekt Senatu stanie się bezprzedmiotowy albo wniesie te uściślające przepisy odnośnie spraw sądowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dzięki SENATOROM Z PiS-u, skarga trafiła do Trybunału Konstytucyjnego. Dzięki nim wielu emerytom wznowiono wypłaty emerytur, więc nie gadaj głupot, wstydu oszczędź!

      Usuń
    2. Pamiętamy o tym, wiemy też kto zgotował nam prawie roczny koszmar

      Usuń
    3. Roczny koszmar ???
      Kochani w moim przypadku to już dwa lata SO,SA i SN.

      Usuń
    4. W moim przypadku to 2 lata i 4 miesiące , oraz 3 sprawy sądowe w SO , 1 w SA i 1 w SN.

      Usuń
  40. Ciekawe czy PIS zagłosuje nad oddaniem pieniędzy emerytom, wszak to projekt rządowy. Chyba projekt Senatu stanie się bezprzedmiotowy albo wniesie te uściślające przepisy odnośnie spraw sądowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie PiS jest winny zaistniałej sytuacji.
      Jeżeli przepis był niekonstytucyjny od momentu jego ogłoszenia, mimo wielu ostrzeżeń jeszcze przed jego uchwaleniem, to PiS na 100% poprze tę ustawę, może tylko doprecyzuje. Dla PiS przestrzeganie prawa i szukanie sprawiedliwości było FUNDAMENTEM ZAISTNIENIA TEJ PARTII!
      Jakieś wątpliwości co do wypłaty, mogą być formą ponownego straszenia PiS-em, a tu nie ma na takie insynuacje miejsca.

      Usuń
  41. Proszę przynajmniej tu zamknąć się na temat PIS Przypominam o tym ,że to z inicjatywy Mariana i Senatorów PIS doszło do rozprawy przed TK . A więc ciszej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież tu nic złego blogowicz nie napisał. Po co się tak pienić zaraz.

      Usuń
    2. To twoje jąkanie jest nudne, a może celowe zamulanie bloga. Tyle pouczeń nie poskutkowało. Te powielane po trzykroć wpieniają, a nie słuszna uwaga blogowicza z 11:17 !!!

      Usuń
  42. Gdyby to był normalny kraj -to za blędy pani Fedak zapłaciłaby sama pani Fedak albo jej partia.
    Gabik

    OdpowiedzUsuń
  43. Kochani!. W niedzielę wrócilam z zagranicy ( nie zpowodu że
    zażywam luksusów na polskiej emeryturze ,lecz byłam zmuszona
    pomóc dzieciom , które jak większość wyjechały za chlebem (nad czym bardzo boleję-ale rekompensatą było to ,że poprzytulałam wnuki. )i ciężko pracują na obczyżnie. Ale do rzeczy.Od początku byłam wierną uczestniczką bloga. Jak wyjeżdżałam zwrot zawieszonych był na etapie ( niemożliwe),po powrocie zasiadłam do czytania starych postów , No! nie wiem czy tak powinna zachowywać się babcia ( jak kibic po wygranym meczu ) . Kochani ! To wyście nie chwalący to uczynili ( jak mawiał Onufry Zagłoba. Jesteście Wielcy! Kibicu - nasz ANIELE STRÓŻU, Panie Marianie , Adminko Izo, Panie Krzysztofie , Panie Mecenasie , Danielo, Ulo, Wigo, Baszko, i wszyscy których nie wymieniłam , a wspierali nas na blogu swoją wiedzą i życzliwością - STOKROTNIE DZIĘKUJĘ. Wiem ,że walka
    jeszcze nieskończona ,ale z takim znakomitym towarzystwem to pewna wygrana! . Oczywiście natychmiast zasilam konto Adminki.
    Ta dziewczyna ( to milion dolarów ). Apeluję o zasilanie konta - jesteśmy jej to winni . Coraz mniej w naszym kraju takich młodych ludzi ,którzy gotowi są poświęcić swój czas dla innych. Przepraszam za wątek osobisty , ale nie mogłam się
    powstrzymać. Serdeczne pozdrowienia dla wszystkich blogowiczów Elżbieta z Rzeszowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżbieto, sprawy osobiste są bardzo ważne. To, że nasze dzieci muszą wyjeżdżać se swojej Ojczyzny za chlebem, jest tragiczne dla całego narodu i jego przyszłości. Wzruszyłam się Twoim wpisem.
      Cieszę się, że jesteś z nami; witam na ojczystej ziemi i serdecznie pozdrawiam!
      Daniela

      Usuń
    2. Elżbieto, nie masz pojęcia jak marzę o przytuleniu swoich wnucząt.
      Jest nadzieja,że w końcu to nastąpi.
      Pozdrawiam

      Usuń
    3. Xenefont o/Olsztyn13 września 2013 19:23

      Elu,witaj w Starym Kraju!Wiem(autopsja),że będąc tam,tęskniłaś za Ojczyzną.Mam siostrę w Chicago,która też wyfrunęła z powodów chlebowych.Jest już też babcią i tam prababcią. Mógłbym tam już od dawna być i nie mieć problemów z Polskim prawem.Ja jednak jestem patriotą (może idiotą) i ducha swego oddam naszej sprawie.A Piotrek,Sabka,Ela,Justynka,Kubuś,Jacuś,Jasiek,Xenia i Beatka zobaczą dziadziusia wówczas gdy odzyska swoje(jak mniemam)pieniążki po wyczekiwanej nowelizacji. Pozdrawiam bardzo cieplutko...

      Usuń
  44. Proszę się zastanowić czy wypłata zaległych emerytur wraz z odsetkami nie wpłynie na rozliczenie z Urzędem Skarbowym (zwiększony próg podatkowy) oraz końcowym rozliczeniem z Zusem (dobrowolna wpłata na Fus). Na pewno w d.. dostanie rocznik, 1953 bo go będą obowiązywały ograniczenia dochodowe w Zusie za np. 2013 lub 2014. Dlatego proponuje zostawić trochę forsy na rozliczenia z Urzędem Skarbowym i z Zus-em

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nic nie ma a już się martwią, to tak jak ten co dostał lanie bo za dużo zjadł mięsa, a jeszcze zając po polu ganiał

      Usuń
  45. Jakie pytania chcielibyście zadać na tej konferencji pod patronatem RPO w 16-17 września.

    OdpowiedzUsuń
  46. Jak pisałam wielokrotnie, powinno zostać wszczęte postępowanie karne z urzędu. Jest takie prawo, tylko trzeba z niego korzystać. Tylko wobec kogo? Ministra, sejmu, prezydenta czy palestry, która orzekała od początku w oparciu o n i e k o n s t y t u c y j n y przepis? Może odważy się jakiś niezależny polityk? Byłby to precedens. Może w przyszłości zastanowiliby się do potęgi, zanim wprowadziliby cokolwiek. Dosyć tej buty, bezkarności, chamstwa, krętactwa... Może my się odważymy jako grupa? H.W.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. H.W. MA RACJĘ. NALEŻĄ SIĘ ODSZKODOWANIA ZA USZCZERBEK NA ZDROWIU ZA PRZEŻYTE STRESY, ZWŁASZCZA TYCH, KTÓRZY W ZAUFANIU DO PAŃSTWA I STANOWIONEGO PRZEZ NIEGO PRAWA PRZYJĘLI NA SIEBIE ZOBOWIĄZANIA FINANSOWE, KTÓRYCH POTEM NIE BYLI W STANIE SPŁACIĆ !!!
      POZA TYM, KTO ZWRÓCI ZA KOSZTY ZWIĄZANE Z OPŁATĄ PEŁNOMOCNIKÓW PRAWNYCH, ZA OPŁATY SĄDOWE I ZA KOSZTY ZA DOJAZDY NA ROZPRAWY ORAZ STRACONY CZAS ???

      Usuń
    2. Niezawisły odrębnie prof. Rzepliński jaką ma teraz minę?

      Usuń
    3. Przede wszystkim to pani Fedakowa powinna zostać ukarana . Za bzdurną ustawę wstrzymującą wypłatę emerytur , za dzielenie ludzi na lepszych i gorszych czyli tych , którzy MOGLI się zwolnić na jeden dzień żeby dalej pobierać emeryturę pracując i na tych , którzy NIE MOGLI . Za stresy , nerwy emerytów ,za nasze włóczenie się po sądach , za pogorszenie się sytuacji finansowej wielu z nas . Ciekawe, czy zostanie pociągnięta do odpowiedzialności .Naraziła przecież państwo na wielkie koszty spraw sądowych , i -po wejściu w życie nowej ustawy o wypłacie nam zaległych emerytur - na ogromne koszty ich wypłaty łącznie z odsetkami.To prawie MILIARD złotych !Pani Fedakowa powinna teraz za to " beknąć" ( sorki za wyrażenie ) a nie piastować kolejne odpowiedzialne stanowisko... Anka

      Usuń
    4. Piastuje stanowisko i to w ZUS-ie o ironio, skandal!!

      Usuń
  47. proszę o informację co ostatecznie z tymi "sprzed" czy projekt ustawy wyklucza wypłatę wyrównania tym osobom? czy jest szansa, czy powinni wycofać się z sondu, proszę o informację bo odwołanie do SA już złożone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepraszam, oczywiście "z sądu".

      Usuń
    2. nie wyklucza,wszyscy powinni otrzymać zaległe dzięki senatorom Pis i ludziom dużej wiedzy i dobrego serca
      udzielających rad na blogu.Jest ich wielu,Wszystkim gorąco dziękuję Anna

      Usuń
    3. obejmuje wszystkich, tych "sprzed" też!

      Usuń
  48. umiem czytać ale informacje są sprzeczne
    "ZUS zwróci nawet 
po przegranej w sądzie"

    "Osoby, które ciągle walczą o zwrot emerytur przed sądem, powinny wycofać swoje pozwy po wejściu ustawy w życie"

    proponuję trochę grzeczniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ustawa jeszcze nie weszła w życie,

      Usuń
  49. Anno, napisz krótkie pismo przewodnie do sądu podając sygnaturę akt, że dołączasz do akt tekst orzeczenia SN - sygn. akt II UK 372/12

    Gdzie mam szukać akt II UK 372/12? Gdzie znajdę ten tekst?Czy wysłać pocztą jeszcze przed sprawą, czy podać na sprawie?
    Przepraszam,ze pytam o sprawy oczywiste, ale jestem bardzo, bardzo zajęta i nie śledzę wpisów na bieżąco.Nic nie śledzę. Z góry dziękuje! Anna

    OdpowiedzUsuń
  50. Jak ma brzmieć to PISMO przewodnie. Bardzo proszę o pomoc, bo sprawa za kilka dni. Dziękuję!Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno, piszesz tak, jak w podaniu. Z lewej strony piszesz swoje dane osobowe i podajesz sygnaturę Twoich akt, z prawej u góry miejscowość i datę, poniżej większą czcionką nazwę sądu, np: Sąd Okręgowy w ...,
      ... Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych

      Proszę o dołączenie do akt mojej sprawy o sygnaturze ...
      orzeczenia SN ...szukaj:
      http://www.sn.pl/sites/orzecznictwo/Orzeczenia3/II%20UK%20372-12.pdf

      może się uda - pozdrawiam - Daniela

      Usuń
    2. Dziękuję, Danielo! Serdecznie dziękuję! czyli podać treść orzeczenia SN? Juz nie zdążę wysłać - wziąć ze sobą do sądu to pismo. I coś rzec? Mam już sądową nerwę...anna

      Usuń
  51. Przeczytałam ustawę i nie bardzo rozumiem art.6.1.
    Jestem z roku 53. od września przeszłam na emeryturę, złożyłam wniosek o przeliczenie wskaźnika ( na podstawie Rp7 będzie trochę wyższy ) i doliczenie stażu. Na razie nie mam decyzji , bo akta są w SA po wygranej w SO z odsetkami (ZUS wystąpił o wypożyczenie akt z SA). Czy w tym wypadku ZUS nie przeliczy mi według starych zasad tylko tak jak emeryturę w wieku powszechnym 60+? Ten wiek będzie w listopadzie. Proszę o wyjaśnienie?
    Emerytka z podkarpacia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem na 100% NIE WIEM , W KTÓRYM MIESIACU SIE Pani URODZIŁA ), ale wydaje mi się , że na chwilę obecna nie ma Pani prawa do emerytury " w powszechnym wieku emerytalnym " ,a więc ZUS musi zrealizować Pani wniosek i przeliczyć wcześniejszą emeryturę zgodnie z dostarczonymi dokumentami. Cały czas będzie to wcześniejsza emerytura. Jeżeli natomiast wystąpi Pani do ZUS W LISTOPADZIE O EMERYTURE POWSZECHNA , TO ZUS przy jej obliczaniu odejmie Pani kwotę wszystkich pobranych emerytur wcześniejszych od kapitału początkowego.

      Usuń
  52. DO DANIELI. I jeszcze jedno jak zatytułować to pismo? Odwołanie , Załącznik? anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pismo, jak podanie bez tytułu, adresujesz do sądu.

      Poniżej jedno zdanie: Proszę o dołączenie do akt mojej sprawy kserokopii orzeczenia wyroku ... Podpisujesz

      Podpinasz pod to pismo przewodnie kopię tego orzeczenia SN - sygn. akt II UK 372/12
      Zrób trzy egzemplarze tego pisma: 2 dla sądu, 1 dla Ciebie.
      Jeżeli nie zdążysz wysłać, to przekaż podczas rozprawy, może będziesz mogła przeczytać to orzeczenie.

      Usuń
    2. Pamiętaj to orzeczenie musisz wydrukować i kopie podłączyć do pisma przewodniego i to pismo musisz podpisać.

      Usuń
    3. Danielo, bardzo serdecznie dziękuję. Po sprawie dam znać. Pozdrawiam Anna

      Usuń
  53. emerytura powszechna może być naliczona wtedy gdy skończysz 60lat a ty ich nie masz ukończonych więc ZUS będzie przeliczał emeryturę na starych zasadach

    OdpowiedzUsuń
  54. Witam wszystkich zawieszonych. Przed chwilą otrzymałam informację, że D. Tusk na konferencji retransmitowanej w TVN24 powiedział, że zostaną wypłacone zawieszone emerytury w roku 2014.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobra wiadomość! Lokata też super!

      Usuń
    2. ROŚNIE, ROŚNIE...już ponad 2 lata będzie - no pośpiech winniczka.

      Usuń
    3. Drodzy Państwo na tym blogu można prawo emerytalne skończyć!

      Usuń
    4. tak wiedza ludzi jest ogromna, szkoda ,ze tych w Sejmie nie dorównuje

      Usuń
    5. nauki nigdy nie za dużo.

      Usuń
  55. Dzięki za odpowiedz. Trochę mnie to uspokoiło, bo pewnie ta wcześniejsza będzie korzystniejsza. Pozdrawiam wszystkich blogowiczów.
    Emerytka z podkarpacia.

    OdpowiedzUsuń
  56. Od stycznia br śledzę waszą stronę . ja też jestem po 2008 ( emeryturę miałam naliczoną w maju 2009 roku )i nie wiem co teraz mam robić . Mam sprawe w sądzie Okręgowym w Kielcach 17 września 2013 roku Jedni radzą , żeby wycofać sprawę , bo jak wygram to ZUS się odwoła i zblokuje mnie. Drudzy mówią , żeby jechać na sprawę . Proszę o poradę .Mam tylko 3 dni do zastanowienia. Błagam o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  57. Nie rób głupstw i nie wycofuj sprawy.Nie słuchaj złych doradców. Ustawy rekompensacyjnej jeszcze nie ma. Jedź i walcz. Pozdrawiam serdecznie i trzymam kciuki Wiga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Wigo ja też mam podobny dylemat, sprawę mam 17 pażdziernika w SO /wznowienie postępowania-skarga/.W pozwię nie ujęłam ustawowych odsetek i nie wiem czy mogę jeszcze rozszerzyć moje roszczenia, nie mam pojecia jakto zrobić , raz już zawężałam do wypłaty zaległej emerytury.Będę wdzięczna za podpowiedz. K.A.

      Usuń
    2. Pani K.A. proszę spojrzeć na wpis o 20:28 z 15 września.pozdr.Wiga

      Usuń
  58. Wigo,
    Nie wiemy jaki przepis prawny był podstawą wydanej decyzji Ani. W tej sytuacji możemy swoimi rozważaniami bardziej ją stresować. Ja rozumiem jej rozgoryczenie.Poczekajmy, może zechce podzielić się z nami tą wiadomością - pamiętaj, że ZUS również robi pomyłki a istotne jest to, co jest w formie pisemnej.

    Po przespaniu sie z jej problemem mam inne podejście do sprawy.

    Nie Wigo nie będziemy dyskutować na temat rocznika 1953 ponieważ nie mam żadnego rozeznania w sprawie. "Załapałam" się na rocznik wcześniejszy.

    Interesuje mnie natomiast sprawa urlopów wychowawczych i w tej kwestii zaczęłam "gwałcić" szanowny ZUS. Biedny ten organ - nie potrafi odpowiedzieć merytorycznie. Odpowiedź "nie należy się" nie jest mnie satysfakcjonująca.
    pozdrawiam Cię serdecznie
    Ula05

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiadając też myślałam aby już nie rozważać problemu Pani Anny. Myślę , że ustawa rekompensacyjna to rozstrzygnie o ile wejdzie w życie /mam taką nadzieję/ a Pani Anna da znać kto z nas miał rację. szkoda ,chodzi o rocznik 53 a co do urlopów muszę się bardziej przyłożyć do tematu. Pozdrawiam wiga

      Usuń
    2. Ja się zgłaszam do dyskusji o roczniku 1953 i PÓŹNIEJSZYCH- bo ich tez dotyczy problem . A3g

      Usuń
    3. Uważam , że problem 1953 i późn. jest bardzo pilny i poważny , bo tym osobom grozi to , że zostaną w niedalekiej przyszłości praktycznie bez środków do życia.A3g

      Usuń
  59. Aniu 3g,
    Sprowokowałaś mnie swoim wpisem w sprawie ANI mimo, że wolałabym żeby Ona podała podstawę prawną decyzji wydanej w 2012r.

    Wydaje mi się że nie masz racji twierdząc, że Ania nabyła prawo do wcześniejszej emerytury w latach 2009 - 2010. Nabycie prawa powstaje po spełnieniu wszystkich warunków i zostaje to potwierdzone przez ZUS po złożeniu wniosku przez ewentualnego swiadczeniobiorcę.

    Mogły tylko zaistnieć okoliczności z których wynikałoby, że zaistniały okoliczności do powstania tego prawa.
    Nabycie prawa jest zawsze oceniane na dzień złożenia wniosku i rozważane jest w świetle przepisów obowiązujących w dniu jego złożenia.

    Dlatego też w przypadku wszystkich osób sprzed 8 stycznia 2009r. ZUS wydawał decyzje ustalające że prawo do świadczeń nie zostało nabyte ponieważ nie spełnilismy wszystkich warunków niezbędnych do nabycia tego prawa - nie rozwiązaliśmy stosunku pracy.
    pozdrawiam
    Ula05

    OdpowiedzUsuń
  60. Ulo05 ,
    masz rację , że przed 8 stycznia ZUS wydawał decyzje ustalające , że prawo do świadczeń nie zostało nabyte ponieważ nie spełniliśmy wszystkich warunków niezbędnych do nabycia tego prawa - nie rozwiązaliśmy stosunku pracy . Ale od 8 stycznia 2009 r. ZUS nie mógłby już wydać takiej decyzji Ani , ponieważ z dniem 8 stycznia 2009 r. ( zakładamy , że Ania osiągnęła wiek i staż 7 stycznia 2009 r. - bo nie napisała , kiedy dokładnie ) Ania spełniła wszystkie warunki . To , że nie złożyła wniosku , nie zmienia faktu , że , gdyby go złożyła , ZUS rozpocząłby jej wypłatę . Należy tu odróżnić moment nabycia prawa do emerytury (co jest równoznaczne z momentem nabycia PRAWA do jej wypłaty )od momentu faktycznej wypłaty emerytury . Różnica jest taka , że :
    - w momencie nabycia prawa do emerytury (czyli do jej wypłaty )ja MOGĘ , ale nie MUSZĘ jej pobierać. Do określenia tego momentu nie są konieczne żadne dokumenty , wystarczy , że ubezpieczony spełnia wszystkie warunki . Czyli , 8 stycznia pani Ania nabyła prawo do emerytury (czyli jej wypłaty ) , ale nie chce jej pobierać . Nie robi wiec nic . Ale to nie zmienia faktu , że pani Ania nabyła prawo do emerytury (czyli do jej wypłaty )
    - Moment faktycznej wypłaty emerytury różni się od momentu nabycia prawa do emerytury ( czyli prawa do jej wypłaty ) tym , że ten fakt musi być uprzednio potwierdzony dokumentem ZUS , że ubezpieczony nabył prawo do emerytury.ZUS wydaje decyzje o wypłacie od miesiąca złożenia wniosku (np luty 2010 r. ) , ale to nie znaczy , że pani Ania nie miała prawa do pobierania emerytury wcześniej. Gdyby złożyła ten wniosek w marcu 2009 r. , ZUS tez wydałby decyzję o wypłacie emerytury , ponieważ pani Ania nabyła prawo do emerytury (czyli jej wypłaty ) jeszcze wcześniej 8 stycznia 2009 r.
    W mojej sytuacji dowodem na taki stan prawny jest to , że kiedy złożyłam dokumenty w ZUS w marcu 2009 r. , ZUS przyznał mi emeryturę , ale odmówił jej wypłaty (w/g terminologii ZUS "zawiesił wypłatę ")ze względu na zbyt wysoki przychód . To jednak nie oznacza , że nie miałam prawa do pobierania emerytury. Maiałam , jak najbardziej , tylko , że w związku z tym przychodem ponad limit "wypłacana " prze ZUS emerytura wyniosła 0 zł.
    Art. 100; " Prawo do świadczeń określonych w ustawie powstaje z dniem spełnienia wszystkich warunków wymaganych do nabycia tego prawa" - gdzie tu jest napisane , że powstanie prawa do emerytury musi być potwierdzone decyzja ZUS?
    To na tej podstawie twierdzę , że pani Ania nabyła prawo do emerytury (czyli do jej wypłaty ) , w dniu 8 stycznia 2009 r , podobnie , jak wszyscy zawieszeni.
    O faktycznej wypłacie emerytury (czyli realizacji prawa do emerytury ) mówi art.129 ust 1: " Świadczenia wypłaca się poczynając od dnia powstania prawa do tych świadczeń, nie wcześniej jednak niż od miesiąca, w którym zgłoszono wniosek lub wydano decyzję z urzędu " Wyraźnie jest tu napisane , że do faktycznego pobierania emerytury ( czyli do realizacji nabytego prawa do emerytury ) , konieczny jest wniosek ubezpieczonego , a co za tym idzie - również decyzja ZUS. Wyraźnie wynika tez z art. 129 fakt , że moment nabycia prawa do emerytury wcale nie musi się pokrywać z momentem rozpoczęcia pobierania emerytury - MOŻE , ale nie MUSI.Te dwa momenty mogą oddzielać miesiące , a nawet lata.
    Wynika z tych obu artykułów też to , że moment rozpoczęcia pobierania emerytury od momentu nabycia prawa do emerytury (czyli jej pobierania ) dzieli TYLKO wniosek ubezpieczonego i odpowiadająca na ten wniosek decyzja ZUS.
    Co Ty na to ? Pozdrawiam , A3g

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dowodem na powyższe jest również fakt wznowienia wypłat przez ZUS wszystkim zawieszonym , oraz sentencja wyroku TK - jest ona jasna i klarowna przy takim rozumieniu terminu "nabycie prawa do emerytury ".Tak mi sie wydaje ?A3g

      Usuń
  61. Aniu,
    Nie powinnaś tak rozumieć i obciążąc złą wolą Wigę. Nigdy na tym blogu, tak przynajmniej myślę, nie znalazła sie osoba która nie chciałaby dobra dla innych.
    Nasze duskusje, w moim odczuciu, mają prowadzić do spojrzenia na Twoją sytuacje tak abyś nie została wyeliminowana.
    Proszę więc nie miej pretensji do Wigi, że jej zdanie jest inne. Wiga jest bardzo rozsądną i posiadajacą dużą wiedzę osobą.
    Dyskutowałyśmy bardzo często wtedy gdy było "naprawdę gorąco".
    Chcemy Ci tylko pomóc i proszę bądż dobrych myśli a jeżeli nie masz nic przeciwko to proszę podaj podstawę prawną swojej decyzji z 2012r. To może tylko pomóc w dalszych rozważaniach.
    trzymaj się i pamiętaj, że nie chcemy Cię zgubić
    Ula05

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulo05 , do kogo kierujesz powyższy wpis , bo nie bardzo rozumiem ? Anna 3gotowce

      Usuń
  62. Aniu 3g.
    Mój wpis był skierowany do Ani, której sprawę rozważamy.Ciebie będę nazywac skrótowo ale tak jak wyżej.
    pozdrawiam Cię serdecznie
    Ula05

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za wyjaśnienie , pozdrawiam Ulę05 Anna3gotowce

      Usuń
  63. Dzięki Wiga i Anonimowy jadę we wtorek jak wrócę napiszę

    OdpowiedzUsuń
  64. Pani K.A.
    Pozwalam sobie udzielić Pani podpowiedzi mimo,że pytanie zostało skierowane do pani Wigi, za co z góry przepraszam.
    Może Pani rozszerzyć swoją skargę przez złożenie pisma zatytulowanego "Pismo procesowe"
    i tak samo jak w skardze zaznaczyć do kogo..., przez kogo... i sygn.akt.
    Pismo ma być mniej więcej tej treści " Wnoszę o rozpatrzenie mojej skargi z dnia ... z uwzględnieniem dodatkowych roszczeń dotyczących ustawowych odsetek od kwoty żądanej zaleglej emerytury".
    Pod pismem Pani podpis
    pozdrawiam
    Ula05

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani K.A widzę, że Pani Ula 05 udzieliła już Pani fachowej informacji .Ulu05 dziękuję i nie przepraszaj bo nie ma za co.Pozdrawiam Wiga

      Usuń
  65. Bardzo serdecznie proszę o wyjaśnienie. Pogubiłam się w tym bardzo
    W 2006 roku przeszłam na emeryturę nauczycielską i jednocześnie pracowałam ( za 1000,00 zł) nadal jako nauczyciel. W 2009 r zawiesiłam emeryturę bowiem otrzymałam korzystniejsze warunki płacowe u pracodawcy. Czy rekopensata też mnie doptyczy?

    OdpowiedzUsuń
  66. Proszę o pomoc bo nie wiem jaką mam podjąć decyzję .Sąd Okręgowy przyznał mi zwrot zabranej emerytury a odsetki oddalił ja nie wnosiłam apelacji do Sądu w Gdańsku a dzisiaj dostałam pismo, że ZUS złożył apelacje do Gdańska od wyroku Sądu Okręgowego . Nie zgadza się z wypłatą emerytury wyjaśniając że Sąd Okręgowy nie miał podstaw do zmiany zaskarżonej decyzji poprzez przyznanie dla mnie prawa do wypłaty emerytury za okres od 01.10.2011r.do31.03. 2012r. Proszę o pomoc czy ja się muszę w tej chwili złożyć apelacje czy zażalenie do Sądu II Instancji .

    OdpowiedzUsuń