Strony

13 września 2013

WAŻNE

Uwaga!!!

Drodzy Państwo!
Bardzo proszę nie wycofywać pozwów z sądów.
Wstrzymajmy się do chwili opublikowania ustawy 
w Dzienniku Ustaw!

87 komentarzy:

  1. Kto jest autorem tego apelu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Autor - Zyzka.
    Nasza Adminka Izabela!!!
    Popieram - Daniela

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też popieram.Julia z Białegostoku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno tego nie zrobimy i cały czas będziemy namawiać "pośpieszalskich" aby tego nie czynili. Wszyscy mamy czekać na wejście w życie ustawy!!!Apel na czerwono jest bardzo widoczny i dzięki za to Pani Izie. Wiga

    OdpowiedzUsuń
  5. DO DANIELI
    Danielo, czyli iść we wtorek na sprawę i złożyć ksero wyroku327/12? (Już wydrukowałam. )Czy w trakcie sprawy można podać sędziemu ten dokument? Nie znam procedur. Nie zdążę wysłać...Mieszkam we Wrocławiu i sprawa jest we Wrocławiu...A może wysłać w sobotę, czyli jutro?poradź, proszę. Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno - odpowiedź pod poprzednim postem,

      Usuń
    2. Aniu jeżeli jesteś na miejscu to idź w poniedziałek do sekretariatu i zapytaj. miej przy sobie pismo.Może przyjmą a jak nie to przed rozprawą . Ja bym tak to zrobiła.Jak wyślesz to może nie dotrzeć do sędziego.

      Usuń
    3. Zajrzałam i Anno Daniela poinformowała Cię super.Pozdrawiam i trzymam kciuki Wiga

      Usuń
    4. Wigo, też tak poradziłam pod poprzednim postem!

      Usuń
  6. Przegrałem w SA, złożyłem wniosek o doręczenie odpisu wyroku z uzasadnieniem, a więc co z kasacją? Składać, czy nie składać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może ktoś, kto ten temat już przerabiał odpowie, ile jest czasu?

      Usuń
    2. Decyzję możesz podjąć po otrzymaniu wyroku z uzasadnieniem z SA - od tego dnia biegnie termin 2 miesiące na złożenie skargi kasacyjnej ( czy dobrze pamiętam ? - jeżeli nie , niech mnie ktoś poprawi ). Możesz już wstępnie umówić się z prawnikiem , żeby po otrzymaniu wyroku rzecz przebiegła sprawnie.

      Usuń
  7. Przegrałem w SA, złożyłem wniosek o doręczenie odpisu wyroku z uzasadnieniem, a więc co z kasacją? Składać, czy nie składać?

    OdpowiedzUsuń
  8. Przegrałem w SA, złożyłem wniosek o doręczenie odpisu wyroku z uzasadnieniem, a więc co z kasacją? Składać, czy nie składać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie czekaj na awizo pisma z sądu z wyrokiem z uzasadnieniem, o które wystąpiłeś. Odbierz pismo z poczty w ostatnim dniu wyznaczonego terminu odbioru. Od dnia skutecznego doręczenia ci wyroku z uzasadnieniem (odbioru z poczty) masz 1 miesiąc na złożenie kasacji. Do tego czasu powinno się wiele wyjaśnić.

      Usuń
    2. Bardzo dobra podpowiedź!!!

      Usuń
    3. Przepraszam, że mój podpis nie został dokończony. Nie odbierać pisma z sądu od listonosza, wziąć awizo, które można odebrać w ciągu 14 dni. Sprawy toczą się dynamicznie, może już coś się rozstrzygnie i łatwiej będzie można podejmować decyzje.

      Usuń
    4. Uzupełniam wpis anonimowego z godz.19:01. Na złożenie kasacji jest 2 miesiące od dnia doręczenia odpisu wyroku SA z uzasadnieniem, a nie miesiąc. Ja mam termin do 20 września i składam kasację, bo to jest jeszcze projekt ustawy, nie znamy jego treści, a poza tym proszę przeczytać dzisiejszą wypowiedź Premiera w Onecie - trzeba będzie udokumentować swoje prawo do zwrotu świadczeń, a więc jak ?negatywnym wyrokiem SA ? Nie, Jeśli SN przyjmie kasację, to sprawa wróci do SA, a ten, jeśli ustawa wejdzie w życie umorzy sprawę, bądź wyda pozytywny wyrok. To będzie dokument dla ZUS-u.
      Wczoraj był artykuł w Rzeczypospolitej, a dziś w Gazecie Wyborczej. Musimy być ostrożni, walczymy tyle czasu, wytrwajmy do końca - nie wycofujmy niczego, dopóki nie przeczytamy, podpisanej ustawy, bo znów możemy być oszukani!
      Teresa z Warszawy

      Usuń
    5. Masz rację, nie należy wierzyć do czasu przyjęcia ustawy i jej opublikowania. Nie wycofywać spraw z sądów, w żadne obiecanki nie należy wierzyć. Prezydent też swego czasu składał deklaracje a co było później to wszyscy wiemy.

      Usuń
    6. Zgadzam się z Teresą z Warszawy - w ogóle dziwne jest to nagłe "halo" we wszystkich mediach wokół naszej sprawy. Czy ktoś jej nie wykorzystuje do jakichś swoich gierek? Dotychczas była cisza , jak w rodzinnym grobowcu , tylko sądy po cichu "uwalały " , czasem parę zdań w Gazecie Prawnej lub Rzeczpospolitej , aż tu nagle po 10 miesiącach od wyroku TK - wielkie halo!!! Trzeba robić swoje , to , co powie jeden , czy drugi w tv - to , jak się mówi na Śląsku -"ło rzić roztrzaść " (rozwalić o pupę - nomen -omen ). Iść do sądu , czekać na wynik , odwołać się , itd. A wejdzie ustawa w życie - to się zobaczy , jak ona będzie wyglądała . To jest PROJEKT , i to wcale nie jasny do końca. Pozdrawiam

      Usuń
  9. Dobry materiał w Faktach TVN.
    Fragment:
    "P. Fedak dzisiaj była nieuchwytna. Jest na zwolnieniu."

    Wypowiadała się też p. Zofia - emerytka. Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale pojawia się zapowiedź wypłaty w ratach, w projekcie tego nie ma.

      Usuń
    2. Gdzie niby ta zapowiedź?

      Usuń
    3. O czym była mowa w Faktach kto oglądał niech streści.

      Usuń
    4. TVN nie oglądam - to manipulanci!

      Usuń
    5. Będą , ale nie wiadomo do końca czy jednorazowo czy może w ratach.

      Usuń
  10. Picuś, glancuś , jacy wspaniali- cyt z onetu

    Szef rządu ocenił też, że błąd nie jest drogi, bo pieniądze trzeba było wypłacić albo wcześniej, albo teraz, tyle że z odsetkami. "Najważniejsze, żeby państwo potrafiło zrealizować należności, której jest winne obywatelom - to wydaje mi się kluczowe. A oczywiście autor tamtego projektu pewnie ma małego kaca, że nie był doskonały, perfekcyjny. Ale najważniejsze, żeby zadbać o ludzi" - mówił.

    Również minister pracy Władysław Kosiniak-Kamysz podkreślił, że TK, który nie zakwestionował głównego założenia ustawy, czyli tego że należy zwolnić się z pracy, by uzyskać emeryturę. Wyrok dotyczył natomiast tego, że w okresie przejściowym zawieszono świadczenia części osób, które już pobierały emerytury.
    k

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Xenefont o/Olsztyn13 września 2013 20:30

      Nigdy nie używałem brzydkich(/niecenzuralnych/inwektyw/niestosownych słów). Dzisiaj ośmielam się napisać: "...to,po co nam ten curva,cały kirk?...Ech...samo życie emeryta poczciwego i "spokojnego" zarazem.Ale oberwie mi się zaraz od Danieli!!! Pozdrawiam mazurskim ciepłem...

      Usuń
    2. a lwy w tym kirku dumały, co małpy będą cicho siedziały. Ot po to ten kirk.
      Pozdrawiam z podlaskim deszczykiem.
      Ewa.

      Usuń
    3. " Szef rządu ocenił też, że błąd nie jest drogi, bo pieniądze trzeba było wypłacić albo wcześniej, albo teraz, tyle że z odsetkami. "Najważniejsze, żeby państwo potrafiło zrealizować należności, której jest winne obywatelom - to wydaje mi się kluczowe. A oczywiście autor tamtego projektu pewnie ma małego kaca, że nie był doskonały, perfekcyjny. Ale najważniejsze, żeby zadbać o ludzi" - mówił."
      Zwłaszcza te należności , tym obywatelom ,którzy od czasu wstrzymania im wypłaty emerytury do teraz już pomarli - minęło 2 lata , a do uchwalenia ustawy daleko .
      A także tym obywatelom , którym zwraca się zabrane emerytury po to , żeby im je natychmiast odjąć od kapitału początkowego , i obniżyć powszechną , o czym nie mogli mieć pojęcia w momencie decydowania się na pobieranie wcześniejszej emerytury. Tej grupie grozi to , że w momencie wyliczenia "powszechnej " zostaną praktycznie bez środków do utrzymania." Ale - picuś - glancuś - szybko i sprawnie oddamy "

      Usuń
    4. Najlepsza jest wypowiedź pana ministra Kosiniaka - Kamysza , że " wypłacimy nie tylko wartość zwieszonych emerytur , ale dorzucimy jeszcze waloryzacje i odsetki " !!!
      Zaprawdę , wielka jest łaskawość pana ministra , który nie tylko wypłaci wartość , ale jeszcze "dorzuci " (zapewne z własnej kieszeni ) waloryzacje i odsetki.
      Jak to nazwać ? Dalej uprawiają propagandę , złodziejstwo nazywaja "róznicą zdań róznych instytucji " , a częściowe naprawienie szkód , (do czego zostali zmuszeni ) po ponad 3 latach od uchwalenia "po trupach " felernego przepisu i zamiar wyrównania emerytom (i to nie wszystkim ) szkód , które wyrządzili , w zakresie jedynie zasadniczym i podstawowym ,wynikającym z podstawowych zasad prawa , nazywają " dorzuceniem " waloryzacji (kwotowej zresztą - następne złodziejstwo )i odsetek !
      Jak nazwać złodzieja , który oddaje to , co ukradł , nazywając to prezentem ?

      Usuń
    5. Do Anonima z 9:40 : To jest dowcipny złodziej , albo inaczej: złodziej z poczuciem humoru.

      Usuń
  11. http://fakty.tvn24.pl/miliard-w-rozumie,354502.html

    to jest link do dzisiejszych informacji na temat zawieszonych emerytur

    OdpowiedzUsuń
  12. To jest b.dobry komunikat. Dziękuje p. Izie.
    Musimy teraz dmuchać na zimno.
    Mam też wątpliwości? Ale z drugiej strony to dlaczego rząd czekał tyle czasu i dopiero po kilkunastu miesiącach doszli do tego że TO BYŁ BUBEL? Nawet prawnicy prezydenta i prezydent przyłożył do tego rękę. Narazili budżet na takie duże odsetki? I teraz wszyscy będą dyskutować na temat ustawy i nas emerytów. Coś mi to mówi że jeszcze będą szukać dziury w całym i tak szybko tego nie załatwią. Bo to że przed kamerami się wypowiadali to jeszcze nic nie znaczy. Prezydent też dał słowo przed kamerą i co?!
    Dlaczego dopiero w 2014 roku? przecież to będą jeszcze większe koszta dla budżetu. Jak dla siebie to w ciągu kilkunastu dni robią ustawy i już mają podpis wszystkich świętych łącznie z prezydentem. A tu potrzebują tylu miesięcy?
    Obym się myliła. Pozdrawiam Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakimś wyjściem dla rządu jest szybkie uchwalenie ustawy przez Sejm, Senat, podpisanie przez Prezydenta i ogłoszenie. Potem dodatkowe 2 tygodnie i ustawa wchodzi w życie. To dałoby oszczędność na odsetkach, które mają być liczone do momentu wejścia ustawy w życie. Potem jednak ZUS będzie miał 60 dni na wydanie decyzji o wypłacie i pewnie zrobi to właśnie pod koniec tego czasu. W ten sposób pieniądze będą wypłacane już w 2014, z nowego budżetu.
      Dodatkowo część "zawieszonych" będzie jeszcze wycofywała sprawy z sądów, co zajmie trochę czasu, no i dokumenty zusowskie z sądów też będą "wracały nieśpiesznie" do ZUS...

      Usuń
    2. Krystyno, moim zdaniem, za daleko zabrnęli, aby mogli się wycofać. Z drugiej strony, tyle razy zmieniali zdanie, więc trzeba spokojnie czekać na prawomocną ustawę, a wcześniej niczego nie wycofywać z sądów.
      Krystyno, do dnia wejścia w życie ustawy, ustawowe odsetki w wysokości 13% są dobrą lokatą. A rządzący nie mogą zaoszczędzić na odsetkach i zrealizować tego projektu w tym roku, bo dopiero znowelizowany budżet państwa na ten rok, tego by nie udźwignął! Muszą więc ten wydatek umieścić w przyszłorocznych planach budżetowych.
      Pozdrawiam wszystkich
      Daniela

      Usuń
    3. Powiedziane było, że wypłaty zaległych emerytur nastąpią w przyszłym roku.
      k

      Usuń
    4. Nie mogą "udźwignąć " ? A co zrobili z naszymi składkami , wpłacanymi w czasie wstrzymania wypłaty emerytur ? Te składki "udźwignęli " ?wkurzony

      Usuń
  13. Może poczekajmy, a nie gdybajmy. Według mnie jest dobrze i jest nadzieja ,że w końcu odzyskamy zabrane nam bezprawnie pieniądze. Przypuszczeniami tylko się nakręcamy.
    krakowianka

    OdpowiedzUsuń
  14. To dzięki wytrwałości i waleczności zawieszonych emerytów zmuszeni byli wreszcie przyznać się do popełnionych błędów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marianie, Adminko, Emeryci !
      Utworzenie tego bloga i zgoda Adminki na jego prowadzenie oraz wytrwałość niezłomnych emerytów, ich wielka solidarność - to HISTORYCZNE ZWYCIĘSTWO nad machiną urzędniczo - sądową i dlatego powinno być odnotowane ku pamięci dla potomnych przez ludzi za to odpowiedzialnych !

      Usuń
    2. Poprawka Jolu Adminko !!!!!!to ich zasluga !!!!uwaga na czerwone jeszcze nic nie wygralismy jak sie ukarze w Dzienniku Ustaw To mozemy dopiero ... a jak myslicie ze za slowami ida czyny Nie dzis przekonalem sie osobiscie w tvp 2 dali moja wypowiedz tj polowe i moja wypowiedz brzmi jak bym podcinal galaz na ktorej siedze !!!! paranoja caly czas wojna a my nie mamy stowarzyszenia rzecznika prasowegi itp pozdr marian radom

      Usuń
    3. http://tvp.info/informacje/polska/bledy-w-ustawie-trzeba-naprawic/12390326

      Usuń
  15. http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/emeryci-odzyskaja-1-mld-zlotych-tusk-instytucjom-zdarzaja-sie-bledy,354449.html

    Premierze masz mój głos!!! Posprzątałeś po tej Fedak!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Działała na polecenie Vincenta, za zgodą Tuska

      Usuń
    2. 20:49
      Mojego nie ma!
      To była TUSKA decyzja, FEDAK była tylko narzędziem w jego łapach.

      Usuń
    3. Fedak jest tutaj kozłem ofiarnym!

      Usuń
    4. Nie tylko po p. Fedak, ale po wszystkich, którzy przyczynili się do powstania tego bubla prawnego, nie wyłączając Pana Prezydenta ! A tak na marginesie: gdyby przeciętny pracujący Polak popełniał w czasie wykonywania swoich obowiązków służbowych takie "błędy" (tak to nazwał Premier !), to nie doczekałby emerytury, bo zostałby dyscyplinarnie zwolniony z pracy, a nowej by nie znalazł - no i nasi wspaniali parlamentarzyści, ministrowie itp. itd. nie mieliby teraz takiego problemu, nie popełniliby "BŁĘDU", a tymczasem miliony Kowalskich wypracowały sobie emeryturę, a tu nagle WIELCY popełnili "błąd" i zabrano im uczciwie zapracowane pieniądze. No, toż to cyrk na skalę światową. TRUDNO PRZYZNAĆ SIĘ DO NIEKOMPETENCJI, długo to trwało, nikt nawet nie powiedział nam PRZEPRASZAM, ale trudno, przeżyjemy, tylko cierpliwości !!!
      Teresa z Warszawy

      Usuń
    5. Xenefont o/Olsztyn13 września 2013 21:10

      NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!Łachy nie zrobił! Adminki Blog zmienił poglądy!!!Głosowanie w Parlamencie...przed Nami.Trzymam kciuki,pozdrawiam i salę już sprzątam...w Augustowie,oczywiście!!!

      Usuń
    6. Prezydent też nie był święty, a wielu emerytów tak na niego liczyło!!!

      Usuń
    7. Wszystkie partie głosowały za przyjęciem ustawy o zmianie ustawy o finansach publicznych bez wyjątku. Vincent tak zaproponował i przeszło mimo, że były od samego początku opinie prawne (m.inn. I prezesa SN) ostrzegające o niekonstytucyjności. Ale przecież tego nikt nie bral pod uwagę.

      Usuń
    8. Tak, PREZYDENT też zawinił, bo nie wykorzystał swoich kompetencji i nie zawetował tego bubla prawnego, mimo sygnałów znakomitych autorytetów prawniczych. Wolał trzymać sztamę z tymi krętaczami, nie upilnował przepisów ustawy zasadniczej - konstytucji, a powinien stać na jej straży.
      Tej krzywdy wyrządzonej emerytom - nie można tak łatwo odpuścić !!!

      Usuń
    9. 21:17
      koalicja miała większość, nie wszystkie!

      Usuń
    10. Kto jak głosował można sobie przypomnieć zaglądając tu:

      http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/glosowania?OpenAgent&6&79&87

      Usuń
    11. do Anonoima z 21: 17: Kłamiesz , PiS i PJN oraz paru innych głosowało przeciw.

      Usuń
    12. Tych "paru innych" to m.in. SLD ;)

      Głosowało - 420 Za - 223 Przeciw - 195 Wstrzymało się - 2 Nie głosowało - 37

      Pomijając "drobnicę" to:
      Za: PO i PSL
      Przeciw: PIS, PJN i SLD

      Usuń
    13. Jeśli chodzi o Prezydenta ,to ma on doradczynię Panią Irenę W, której przypisuje się podjęcie decyzji o podpisaniu rzeczonego bubla prawnego i wielu innych

      Usuń
    14. Do Anonima z 22;49: Widać , że gdyby wszyscy byli obecni , być może wynik byłby inny?

      Usuń
    15. Do Anonimowego z 20:49: o ile sobie przypominam , to nawet chyba w "środkach przekazu " mówili o tym , że Fedak jest b. mocno naciskana przez Vincenta. No , ale to ona się na to zgodziła ,i jest , wydaje się , odpowiedzialna za to + Vincent. Ale według " naszego słońca " to nie było złodziejstwo , tylko " błąd " , a nawet nie błąd , tylko "różnica zdań w różnych instytucjach ". I "słońce " tez jest odpowiedzialne , bo to wszystko firmowało.

      Usuń
    16. Za to wystawili mu związkowcy super pomnik, którego będą eksponować tam, gdzie prawdziwy się nie pojawi!

      Usuń
    17. Pomnik jest super , powinien stać pod URM na wieczna rzeczy pamiątkę , żeby Polacy pamiętali , że nikt ci tyle nie da , co "słońce " obieca , a im więcej obieca , tym więcej zabierze . I , żeby żyło się lepiej - swoim. I , że będą mieli ciepłą wodę w kranie - angielskim , irlandzkim itp.

      Usuń
    18. o jakim głosie mówisz,tak bardzo skrzywdzili się wszyscy a bohater premier uratował,chyba ,ze kpisz

      Usuń
  16. Dzisiejszą wypowiedź w Onecie Premier powinien skrócić i powiedzieć: "Nic się nie stało, panowie nic się nie stało". Po co tyle gadania, obietnic. To podejrzane, nagle są pieniądze na zwrot z odsetkami, coś mi ty cuchnie, a więc bądźmy ostrożni i nie wycofujmy niczego z sądów.
    Pozdrawiam wszystkich zawieszonych, nie traćmy jednak nadziei, ale nie dajmy się wyprowadzić w pole.
    Zawieszona Warszawianka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To że wystąpili przed kamerami to nie dowód że są prawdomówni i pozytywnie ustosunkowani do NAS. Już raz przed kamerami wystąpił prezydent NASZEGO KRAJU i dał słowo że nie skrzywdzi emerytów i nie odbierze im tego co dał im rząd! Ja uwierzyłam! I co zrobił!? Później NIE MIAŁ CYWILNEJ ODWAGI SAM powiedzieć że podpisuje ustawę! Ja już im nie wierzę! Pytanie dlaczego czekali tyle miesięcy?! Doprowadzili NAS do utraty zdrowia i ciągają po sądach a tam jesteśmy traktowani jak zło konieczne jak najgorszy element!
      Oni i tak jeszcze będą szukać dziury w całym!
      Pozdrawiam Krystyna

      Usuń
  17. Do Anny z Wrocławia. Anno jeżeli możesz odpowiedz. Jak długo czekałaś na termin sprawy w SA we Wrocławiu.
    Pozdrawiam
    krajanka

    OdpowiedzUsuń
  18. W końcu udało mi się znaleźć ten materiał z TVP2 (Info) z wypowiedzią p. Mariana.

    http://tvp.info/informacje/polska/bledy-w-ustawie-trzeba-naprawic/12390326

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i slusznie moje zdanie nie zostalo skonczone zostalem oszukany powiedzialem jak wyemitowano ale dalej bylo czy mlodzi beda lepsi nie brak doswiadczenia ,itp ale nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo nie podcinal bym galezi na ktorej siedze i walcze wniosek nie odpuscili a my tak ani stowarzyszenia ani rzecznika prasowego wiem ja zawsze bylem za kamera nie policzylem slow blad ale grunt ze sie no nas mowi tak mnie podchodzila telefonicznie ale to znak ze nie odpuscili marian radom

      Usuń
    2. "W tym przypadku najważniejsze jest, żeby móc szybko i sprawnie wypłacić obywatelom pieniądze – ocenił Donald Tusk, pytany przez dziennikarzy o sprawę."

      Dzisiaj wszyscy się rozgadali - premier, min. PiPS, dziennikarze. W mediach wielki szum, a chyba nikt nie zauważył, że o PROJEKCIE naprawienia błędów mówi się, gdy od wyroku TK z 13 XI 2012 r. minęło dokładnie 10 miesięcy. Jak widzimy, to szybko można tylko udowadniać, że jakaś gazeta odniosła "sukces".
      Tak "szybko" to się mówi i pisze chyba w piątek trzynastego ;)

      Pozdrawiam wszystkich "zawieszonych".
      Dziękuję Blogowiczom, którzy o mnie pamiętali. Piszę te słowa w tym miejscu, bo w krótkim czasie przyrosło tyle postów i komentarzy, że nie wiadomo, gdzie odpowiedzieć :-)))

      Jot

      Usuń
    3. Jot , cieszę Się , że się odezwałaś, nikt o Tobie nie zapomniał a ja osobiście zaliczyłam Cię do "zespołu" na blogu, który sprawnie pokierował naszym OKRĘTEM w walce o zmianę projektu ustawy, bo uważam, że my też się do tego przyczyniliśmy. Proszę nie znikaj bo mamy jeszcze do załatwienia inne tematy dot. np kobiet r.1953.Pozdrawiam serdecznie Wiga

      Usuń
  19. Mistrzem wyszukiwania informacji nie zostanę. Czy ktoś z Państwa mógłby podać pełen adres internetowy pliku z projektem ustawy o zwrocie emerytur? Byłbym bardzo zobowiązany (zresztą chyba nie ja jeden). Z góry dziękuję.
    Łączę pozdrowienia.
    Łukasz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. projekt jest pod poprzednim postem

      Usuń
    2. Na przykład tu:

      http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/170087/170095/170096/dokument84517.pdf

      Usuń
  20. Do tych podstawowych kosztów tj, świadczenie i odsetki należy doliczyć koszty delegacji prawników ZUS, ogromne koszty pracy sądów. Gdzie prawnicy i ekonomiści w tym naszym kraju????? Jak można uchwalać bezkarnie takie buble prawne, bo nie jest jedyny bubel. Gdybyśmy my tak zarządzali swoimi finansami to na pewno stalibyśmy się żebrakami.

    OdpowiedzUsuń
  21. Sędziowie,którzy wydawali wyroki sprzeczne z wyrokiem TK powinni być dyscyplinarnie zwolnieni, za skandaliczny brak kompetencji. A.S.

    OdpowiedzUsuń
  22. Emeryci wiecie dlaczego oni znowu obiecują, że dostaniemy emeryturę zaległą z odsetkami ? to Wam powiem - tylko być może dlatego, żeby im szybko wzrosły słupki, no i zbliżają się wybory , no to kto ich wybierze? Właśnie tą możliwość bez rozwiązywania umowy i przejścia ogłosili krótko przed poprzednimi wyborami a po wyborach szybko zabrali. Czy wy tego nie widzicie? Po co po wygranych w SO Zus się odwołuje? Dlaczego sądy nie wyrokowały zwrotu odsetek? No to , co, nagle znalazły się pieniądze?. To jest ich taktyka, czy Wy tego nie widzicie? Nie bądźcie naiwni! Ten apel na czerwono jest bardzo ważny i bardzo życzliwy wobec nas wszystkich. Tylko trzeba dziękować! Teraz już nie straszą pisem , bo to już nie działa! No a żeby emeryt przyszedł na nich zagłosować to trzeba mu dać to co się wcześniej zabrało! No i oczywiście - wielkie HALLO!!!! na cały swiat - jaki TUSEK jest dobry, jak dba o emerytów. Żeby nie on to nie dostali by "swego" - "Nasze SŁOŃCE PERU" Z tego powodu trzeba go po rękach całować!!!! no i całą rodzinę nakłonić, żeby go znowu wybrali- PRZECIEŻ ON JEST GORSZY OD ŁUKIEGO NA BIAŁORUSI. Czy Wy tego nie widzicie, że żyjemy w państwie AUTOKRATYCZNYM???? WW

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypomnij sobie, że zawieszenie emerytury na mocy ustawy z grudnia 2010 zaczęło obowiązywać od 1 października 2011, a więc zaledwie na kilka dni przed wyborami parlamentarnymi 2011. Czyżby rząd strzelił sobie w stopę ;)

      Usuń
    2. Wiem o tym doskonale i jak pisałam już wcześniej że wypowiedzi przed kamerami nie dowodzą o tym że oni są uczciwi i prawdomówni. Pamiętam i BARDZO DŁUGO będę miała w pamięci prezydenta przed kamerami (tuż przed świętami) że na pewno nie skrzywdzi i nie odbierze emerytom tego co rząd im dał! To były słowa prezydenta NARODU! Ja jemu UWIERZYŁAM! Jeżeli chodzi o ustawę na NASZĄ KORZYŚĆ to na pewno nie będzie się spieszył prezydent z podpisaniem.Owszem podpisuje wszystkie ustawy tak jak dłuższy wiek do 67 i ruchomy czas pracy (bo nie ukrywajmy ale w większości to oni mają prywatne firmy a my i nasze dzieci jesteśmy tanią siłą roboczą) to podpisał w ciągu kilku dni. Nie zważał na prośby i protesty ZWIĄZKÓW! Pytanie dlaczego czekali tyle miesięcy i doprowadzili do takiego dużego długu dla budżetu? A teraz mają gest w kierunku NAS? Coś tu "cuchnie"! Oni zrobią wszystko żeby jeszcze namieszać. Przepraszam za taki wpis ale moje zaufanie do tego rządu i prezydenta już wygasło! Sami są tego winni!
      Pozdrawiam Krystyna

      Usuń
    3. O ile dobrze pamiętam , to podpisał tuż przed Świętami , lub tuz po Świętach - pamiętam moje uczucie - po tych obietnicach , że zawetuje - jakby mi ktoś walnął pięścią w brzuch.

      Usuń
    4. 00:48
      To jest zawodowy kłamca. Teraz się obudził, od wyroku TK minęło 10 miesięcy!
      ILU EMERYTÓW NIE DOCZEKAŁO?
      Jak można ufać tym rzekomo niezawisłym sądom?
      EMERYCI POTRAFILI LEPIEJ CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM SENTENCJĘ I UZASADNIENIE WYROKU NIŻ SĘDZIOWIE???
      Ilu emerytów poniosło uszczerbek na zdrowiu wskutek nieposzanowania, wręcz poniżania w sądach poprzez wmawianie, że ich wyrok TK nie dotyczy???
      Teraz trzeba będzie występować ze skargą do ETPCz o ODSZKODOWANIE ZA PONIESIONE KRZYWDY MORALNE I UTRACONE ZDROWIE!!!
      Tusk teraz, jak zobaczył, że nie wygra z nieugiętymi emerytami, z uśmiechem na ustach mówi,że to zwykły błąd, który trzeba naprawić!!!
      TO PANIE PREMIERZE ZA MAŁO, BRAK PRZEPROSIN I WYRAŻENIA ŻALU ZA SWOJE CZYNY !!!
      Ktoś w imieniu tych "niezawisłych i dyspozycyjnych" sędziów też powinien wyrazić skruchę!
      A w sądach gdańskich, przy prezesurze sędziego Milewskiego ( sędzia na telefon), gdzie orzekano przeciwko wszystkim emerytom "sprzed" zarówno w SO, jak i SA - przyjrzeć się kompetencjom tych sędziów. Jest wina - powinna być kara!!!

      Usuń
    5. W uzupełnieniu wpisu z 10:14
      Nie ma profesji zawodowego kłamcy, więc ten zapis powinien być w cudzysłowie, zwracam honor!

      Usuń
    6. czytajcie ze zrozumieniem i obudźcie się!

      Usuń
  23. właśnie dziś otrzymałam uzasadnienie wyroku oddalającego,czy wnosi apelację.

    OdpowiedzUsuń