Strony

22 listopada 2012

Wnioski do ZUS



 Drodzy Państwo!
Poniżej zamieszczam wzór wniosku o wznowienie wypłaty zawieszonych świadczeń i wypłatę świadczeń zaległych.
A także dwa oddzielne wzory:
wniosku o wznowienie wypłaty zawieszonych świadczeń 
-  wniosku  o wypłatę świadczeń zaległych

Wnioski te napisałam sama na podstawie dostępnych informacji.
Proszę pamiętać, że nie jestem prawnikiem, jestem informatykiem
Nadal czekam na wnioski od Pani Karoliny.



 Wniosek o wznowienie wypłaty zawieszonych świadczeń i wypłatę świadczeń zaległych



imię nazwisko                                                   miasto dn ......
adres

pesel
nr decyzji przyznającej emeryturę
                                                                                                                                       



Zakład Ubezpieczeń Społecznych 
adres



Wniosek o wznowienie  wypłaty zawieszonych świadczeń i wypłatę świadczeń zaległych.


Zwracam się z wnioskiem o  wznowienie wypłaty zawieszonych świadczeń i wypłatę świadczeń zaległych wraz z ustawowymi odsetkami.
  W dniu 01.10. 2011r. w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 16 XII. 2010 r. o zmianie
ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z dnia 2010 nr 257, poz. 1726) zmuszona/ny byłam/em zrezygnować ze świadczenia emerytalnego, ponieważ chciałam/łem zachować etat.
W dniu 13.XI.2012r. Trybunał Konstytucyjny orzekł, że ustawa z dnia 16.XII.2010r. jest niezgodna z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie, w jakim znajduje zastosowanie do osób, które nabyły prawo do emerytury przed 1.I.2011 r. bez konieczności rozwiązania stosunku pracy.
 W związku z powyższym wnoszę o wznowienie wypłaty zawieszonych świadczeń i wypłatę świadczeń zaległych.




Wniosek o wznowienie wypłaty zawieszonych świadczeń.



imię nazwisko                                                   miasto dn ......
adres

pesel
nr decyzji przyznającej emeryturę
                                                                                                                                       



Zakład Ubezpieczeń Społecznych 
adres



Wniosek o wznowienie wypłaty zawieszonych świadczeń.


Zwracam się z wnioskiem o wznowienie wypłaty zawieszonych świadczeń.
W dniu 01.10. 2011r. w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 16 XII. 2010 r. o zmianie
ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z dnia 2010 nr 257, poz. 1726) zmuszona/ny byłam/em zrezygnować ze świadczenia emerytalnego, ponieważ chciałam/łem zachować etat.
W dniu 13.XI.2012r. Trybunał Konstytucyjny orzekł, że ustawa z dnia 16.XII.2010r. jest niezgodna z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie, w jakim znajduje zastosowanie do osób, które nabyły prawo do emerytury przed 1.I.2011 r. bez konieczności rozwiązania stosunku pracy.
 W związku z powyższym wnoszę o wznowienie wypłaty zawieszonych świadczeń



Wniosek o wypłatę świadczeń zaległych




imię nazwisko                                                   miasto dn ......
adres

pesel
nr decyzji przyznającej emeryturę
                                                                                                                                       



Zakład Ubezpieczeń Społecznych 
adres



Wniosek o wypłatę świadczeń zaległych.


Zwracam się z wnioskiem o  wypłatę świadczeń zaległych wraz z ustawowymi odsetkami. 
W dniu 01.10. 2011r. w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 16 XII. 2010 r. o zmianie
ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z dnia 2010 nr 257, poz. 1726) zmuszona/ny byłam/em zrezygnować ze świadczenia emerytalnego, ponieważ chciałam/łem zachować etat.
W dniu 13.XI.2012r. Trybunał Konstytucyjny orzekł, że ustawa z dnia 16.XII.2010r. jest niezgodna z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie, w jakim znajduje zastosowanie do osób, które nabyły prawo do emerytury przed 1.I.2011 r. bez konieczności rozwiązania stosunku pracy.
 W związku z powyższym wnoszę o  wypłatę świadczeń zaległych.





46 komentarzy:

  1. Czyli raczej pisać do ZUS, też tak myślę, pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A do kogo Pan/Pani chciał/a pisać?

      Usuń
    2. a do pani/pana może, nudno emerytowi że sie czepia

      Usuń
  2. W dniu 13.XI.2012r. Trybunał Konstytucyjny orzekł, że ustawa z dnia 16.XII.2011r -TU POWINIEN BYĆ ROK 2010?. jest niezgodna z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie, w jakim znajduje zastosowanie do osób, które nabyły prawo do emerytury przed 1.I.2011 r. bez konieczności rozwiązania stosunku pracy.
    W związku z powyższym wnoszę o wypłatę świadczeń zaległych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba dodać: ... o wypłatę świadczeń zaległych z należnymi odsetkami.

      Usuń
  3. Jest ogłoszony wyrok Dz.U. poz.1285

    OdpowiedzUsuń
  4. Adminko, bardzo dziękuję za wzory wniosków ale czy świadomie nie ma w nich nic o odsetkach? - pozdrawiam i dziękuję Elżbieta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upppss.... Przepraszam. Zapomniałam o odsetkach.
      Już dopisałam.
      Jeszcze raz przepraszam.

      Usuń
  5. Wyrok Trybunału Konstytucyjnego w naszej sprawie został opublikowany w Dzzienniku Ustaw w dniu dzisiejszym poz. 1285

    OdpowiedzUsuń
  6. UWAGA !!

    DZIENNIK USTAW

    WYROK TRYBUNAŁU KONSTYTUCYJNEGO Z DNIA 13 LISTOPADA 2012 - SYG. AKT K 2/12

    UKAZAŁ SIĘ DZISIAJ - 22.11.2012 r.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2012/1285

      Usuń
  7. PANI IZO WIELE PANI ZAWDZIECZAMY. JEST PANI Z NAMI DO KONCA. MAM NADZIEJE, ZE TO SIE PRZEDLOZY NIE TYLKO NA PAPIERZE. PAMIETAJMY O NASZEJ ZYZCE.
    Pozdrawiam
    emerytka

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie widać tego dopisku o odsetkach

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak naprawdę, to nas wspiera i pomocy prawnej udziela NASZA PANI IZA.
    JEJ wiele, bardzo wiele zawdzięczamy.
    W odpowiednim czasie, jeśli teraz nie możemy pamiętajmy o tym, a także potwierdzmy wsparciem, aby ten blog jeszcze utrzymać !
    Nie wiem, dlaczego pani Karolina Miara, która na 1.stronie bloga figuruje nie tylko z dokladnymi wskazaniami telefonicznymitp - milczy. Jak życie wskazuje za bardzo nami sie nie interesuje i nam nie pomaga.
    Wzory pism opracowuje i nam je przekazuje Pani Iza - informatyk.
    Dzięki Nasza Pani Izo !

    OdpowiedzUsuń
  10. WE WSZYSTKICH WZORACH WNIOSKÓW POWINNO CHYBA BYĆ USTAWA 16.XII.2010r A NIE Z 16.XII 2011 ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że tak powinno być.Ja sobie poprawiłam.
      Mam też pytanie dla wszyskich zawieszonych emeytów.Co sądzicie o gratyfikacji dla naszej przemiłej Pani Izy?Bardzo nam pomagała i nadal wspiera.Myślę że jak już otrzymamy nasze emeryturki to powinniśmy jej się odwdzięczyć.
      Czekam na odzew.
      Serdecznie wszystkich pozdrawiam.

      Usuń
    2. Dziękuję.
      Poprawiłam.

      Usuń
    3. Przepis podany jest prawidłowo 16.XII.2010 rok, zaczął obowiązywać od 1 stycznia 2011 r. tylko w stosunku do pobierających emerytury od października 2011 r. Proszę poczytać.

      Usuń
  11. Proszę się wypowiadać w swoim imieniu; nie mam nic przeciwko pani Izie a również jej dziękuję, ale jednocześnie nie wolno być niesprawiedliwym i przekreślać wkład pracy Pani mecenas, która nie tylko nas ma na głowie.Uważam, że skoro obiecała nam przygotować wzory,to na pewno to zrobi. A ci, co są baaaardzo niecierpliwi, niech szybciutko piszą i jutro ,,w te pędy" lecą złożyć do ZUSu, bo jak złożą w następnym tygodniu, z pewnością nie dostaną świadczenia cha cha cha Jesteście niby ludźmi dojrzałymi, identyfikuję się z Wami, ale czasem mi przykro, jak widzę niektóre infantylne komentarze, wypowiedzi i zachowania ze świata dziecka z ADHD.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. LUDZIE!!!!!
    O co ten raban, zamiast się cieszyć to znowu zaczynają się kretyńskie komentarze, bardzo to żałosne.....Najlepiej to siedzieć z boku i krytykować - o to jest właśnie Polska....
    nawet tu ...
    Dzwoniłam dzisiaj do ZUS i powiedziano mi że mogę odręcznie napisać jedno nawet zdanie, jest już podstawa do wypłaty i czy napiszecie w piśmie 100 paragrafów czy pominiecie wszystkie paragrafy i tak ZUS jak będzie miał odwiesić emeryturę to odwiesi, jak będzie miał wypłacić zaległości to wypłaci !!!!!
    I nie będzie to miało znaczenia czy nasz wniosek będzie napisany przez adwokata czy przez Panią Izę.

    LUDZIE - WIĘCEJ POKORY - w większości byliście tylko obserwatorami którzy skorzystali z BOJU jaki przyszło stoczyć garstce aby Trybunał rozpatrywał naszą sytuację.
    Takie jest moje zdanie i proszę nie wylewać na mnie pomyj - jest wolność słowa prawda??? :)))))))

    OdpowiedzUsuń

  13. W 1993 roku przeszłam na wcześniejsza emeryturę.EWK 05670393/15 na syna chorego na astmę oraz chorobę wrzodową.Przez trzy i pół roku opiekowałam się synem pobierałam zasiłek opiekuńczy ... lecz w 1996 roku ZUS przysłał mi decyzje EWK567039/05 -iż pracownica ZUS pomyliła się przyznając mi wcześniejszą emeryturę i wstrzymał jej wypłacanie.Z tą chwilą świat mi się zawalił. Zostałam bez pieniędzy .Sąd pierwszej i drugiej instancji poparł ZUS a ja nie miałam pracy .urząd pracy też mi nie przyznał zasiłku.zaczęłam chorować ,wpadłam w silną depresję.Serce mnie bolało dostawałam ataki wieńcowe- mam orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z powodu reumatoidalnego zapalenia stawów oraz choroby kręgosłupa...kilka krotnie stawałam na komisji rentowej i nie dali mi ponieważ jak się było na emeryturze to nie można już iść na rentę...skomplikowało się moje życie (dużo by trzeba o tym pisać). Teraz gdy się dowiedziałam że Trybunał Konstytucyjny -stwierdził że ZUS nie miał prawa odbierać raz przyznanej emerytury...zaświeciło dla mnie światełko nadziei ...Szybko posłałam wniosek do ZUS-u o zwrot i wypłatę odebranej mi emerytury lecz niestety znowu dostałam decyzję odmowną ...Ponieważ musiałam zwrócić się do Sądu Apelacyjnego który wydał wcześniejszy wyrok. Sąd Apelacyjny nie wyraził zgody na wznowienie postępowania-ponieważ minęło już pięć lat od uprawomocnionego wyroku i mnie już to nie dotyczy.Dlaczego dla jednych w takiej samej sprawie prawo jest przychylne a mnie tylko kłody pod nogi !!!!Ja nadal jestem bez prawa do jakichkolwiek świadczeń... była emerytka....Mam obecnie 58lat więc jeszcze 2ipół roku mam do normalnej emerytury ... jestem wykluczona chora i bezrobotna...I co mogę jeszcze zrobić...?

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgadzam się z Panią w 100 procentach.Ta garstka ludzi jest wspaniała,wytrwała w bojach .Dziękuę im z całego serca,a naszym pracującym emerytom więcej pokory,przeistoczyli się w waleczne żółwie Ninja. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. Do Pani z 19:03
    Ten blog nie jest miejscem aby nas krytykować:
    1. Bój podjęło w Trybunale 30 senatorów, a za każdym z nich stoją jego wyborcy, więc już jest więcej a nie garstka.
    2. Boje toczył każdy z nas, który podejmował walkę w sądach.
    3. Każdy w różny sposób wyraża swoje emocje i tu ze strony Pani przydałaby się okazywanie wzajemnego szacunku.
    4. Wolności słowa mamy tyle aby nie naruszała wolności drugiego człowieka - zasada demokratycznego państwa.Mam nadzieję, że dla Pani jest to oczywiste.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i znowu jak napiszę że nie wszyscy czytają teksty ze zrozumieniem to będzie na mnie "huzia"..i to ciągle jedna i ta sama chyba osoba...
      Moją wypowiedź dedykowałam TYLKO I WYŁĄCZNIE osobom które się na tym blogu wypowiadają czasem w sposób żenujący i ciągle mają jakieś "ale"
      Gdzie Pani widzi z mojej strony "brak szacunku"??
      Chylę głowę nad poczynaniami p. Mariana i p.Izy no a z wypowiedzi pani widzę że zgodnie z powiedzeniem "zwycięstwo ma wiele matek".
      Jeżeli chodzi o te "boje w sądach" to spuszczę zasłonę milczenia.
      NO CHYBA ŻE JEST PANI PANIĄ IZA - TO SORRY!

      Usuń
    2. Bardzo ciekawa jestem ,w którym to mieście była ta walka w sądzie.Dlaczego prasa milczała?

      Usuń
    3. W każdym mieście odbyły się uwłaczające rozprawy!

      Usuń
    4. No właśnie, te uwłaczające sprawy to nasze boje. Podjęcie walki w sądzie było dla niejednego z nas wielkim wyzwaniem przy świadomości o braku szans.

      Usuń
  16. Oczywiście w Warszawie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze mną nikt nie walczył w sądzie.Czy upokorzenie to jest walka ?.Walczył Pan Marian ,otaczający go prawnicy i grupa senatorów.Dziękuję im z całego seca.

      Usuń
  17. W całości Panią popieram. Przez cały rok mieliśmy ok. 200 tys. odwiedzin a teraz od 13 listopada 2012 roku już jest ok. 100 tys. Co to oznacza?? Oby nam przez te (niewielkie, wielkie) pieniądze nie zabrakło zdrowego rozsądku. No ale -cieszmy się z tego co osiągneliśmy wspólnymi siłami, za miesiąc Boże Narodzenie - oby i wnas samych Bóg się narodził. Pozdrawiam wszystkich.
    Wanda

    OdpowiedzUsuń
  18. Dlaczego ZUS milczy??????????
    Oni powinni nam powiedzieć jak mamy postępować aby odzyskać niesłusznie zabrane pieniądze.Ktoś w rządzie jest odpowiedzialny za ZUS więc niech ta instytucję uaktywni w kierunku pomocy emerytom.Państwo dla obywateli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no milczy ,zapewne potrzebuje czasu.Musi się otrząsnąć.Zapewne nie spodziewali się takiego obrotu sprawy.Przecież przez prawie rok WSZYSTKIE sądy po drodze upewniały ZUS,że ma rację.
      Musimy poczekać na wytyczne.A jeżeli chodzi o odpowiedzialność władz,no cóż można powiedzieć?

      Usuń
  19. Ja przygotowałam taki wniosek do ZUS, może ktoś będzie chciał skorzystać.Pozdrawiam- Pracująca emerytka.


    Imię i nazwisko
    Miejsce zamieszkania
    .........23.11.2012 r.
    Pesel:
    Znak:



    Zakład Ubezpieczeń Społecznych
    Oddział w………………..
    Insp.:……………………… ul. …………………………

    Dotyczy:
    Wznowienie wypłaty wstrzymanej emerytury i wypłatę zaległych świadczeń emerytalnych wraz z ustawowymi odsetkami, uwzględniające waloryzację rent i emerytur oraz z uzupełnieniem okresu zatrudnienia okresu zatrudnienia


    Zgodnie z orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego z dnia 13 listopada 2012r. /Dziennik Ustaw z listopada 2012 r. , pozycja 1285 /o niezgodności z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. w zakresie, w jakim znajduje zastosowanie do osób, które nabyły prawo do emerytury przed 01stycznia 2011 r. bez konieczności rozwiązania stosunku pracy/

    zwracam się z wnioskiem o:

    1. Wznowienie wypłaty wstrzymanej od 01października 2011 r. emerytury z uwzględnieniem ustawowej waloryzacji rent i emerytur oraz powiększonego okresu zatrudnienia od III kwartału 2011r. /Emerytura została wstrzymana na podstawie Ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. nr 257, poz.1726) -Decyzja ZUS w….…….., Insp………… z dnia 13 października 2011roku, Znak:…………… e, o wstrzymaniu emerytury./
    Od …..……………..r. nie było żadnej przerwy w moim zatrudnieniu. Również w czasie zawieszenia emerytury pracowałam bez przerwy, nie korzystałam ze zwolnienia lekarskiego i systematycznie były odprowadzane składki na ZUS.
    Ostatnie poświadczenie o zatrudnieniu w II kwartale 2011 r. było przesłane w lipcu 2011 r.
    2. Wypłatę zaległych świadczeń emerytalnych wraz z ustawowymi odsetkami za okres od 01 października 2011roku do momentu wznowienia wypłaty wstrzymanej emerytury.



    podpis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak na wszelki wypadek:
      ZUS wymaga zaświadczenia z miejsca pracy z informacją o ilości dni zwolnień lekarskich i (ewentualnie)o ilości dni urlopu bezpłatnego.

      Usuń
  20. Tak na wszelki wypadek:
    ZUS wymaga zaświadczenia z miejsca pracy z informacją o ilości dni zwolnień lekarskich i (ewentualnie)o ilości dni urlopu bezpłatnego.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziekuje, ze zmadrzelismy i wreszcie ( bez uszczypliwosci) zaczęliśmy przekazywać sobie dobre wskazówki i wymieniać własne doświadczenia.

    OdpowiedzUsuń
  22. "zmuszona/ny byłam/em zrezygnować ze świadczenia emerytalnego, ponieważ chciałam/łem zachować etat"
    To nie tak.To nie my zrezygnowaliśmy, to ZUS w oparciu o Ustawe wstrzymał jej wypłatę.Zatem "Anonimowy24 listopada 2012 12:50" napisał wniosek moim zdaniem prawidłowo.EWA.

    OdpowiedzUsuń

  23. zus sie tak zachowuje jakby nic o niczym nie wiedział , najlepiej byłoby pozbyc sie klienta, wymyslaja jakies glupie
    zaswiadczenia , to jest ponizajace, najlepiej byloby sie z niektorymi podzielic

    OdpowiedzUsuń
  24. KOMUNIKAT NA STRONIE ZUS
    WAŻNE: Komunikat w sprawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 13 listopada 2012 r. 1
    Osoby, które przeszły na emeryturę przed 1 stycznia 2011 r. i którym - z powodu kontynuowania zatrudnienia podjętego przed przejściem na emeryturę - ZUS zawiesił wypłatę emerytury od 1 października 2011 r. mogą - w terminie do 22 grudnia 2012 r. - zgłosić w najbliższej placówce ZUS wniosek o wznowienie postępowania w oparciu o art. 145a kodeksu postępowania administracyjnego.2
    Osoby, które odwołały się od decyzji ZUS o wstrzymaniu wypłaty emerytury z dniem 1 października 2011 r., a w sprawie już zapadł wyrok sądu, wniosek o wznowienie postępowania muszą skierować właśnie do sądu. Termin na złożenie wniosku to 3 miesiące od dnia ogłoszenia wyroku Trybunału Konstytucyjnego, tj. do 22 lutego 2013 r.

    WAŻNE!

    Emerytury, które zostały przyznane przez ZUS począwszy od 1 stycznia 2011 r. w dalszym ciągu podlegają zawieszeniu, jeżeli nie został rozwiązany stosunek pracy zawarty przed dniem nabycia prawa do tej emerytury3 (data ta wskazana jest w decyzji o przyznaniu emerytury). Podjęcie wypłaty następuje po rozwiązaniu stosunku pracy, począwszy od miesiąca zgłoszenia wniosku do ZUS w tej sprawie.

    UWAGA!

    Przypominamy, że emerytura przysługująca osobom, które nie ukończyły powszechnego wieku emerytalnego podlega zawieszeniu, jeżeli osiągane zarobki przekraczają 130 proc. przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia, albo zmniejszeniu, gdy zarobki te przekraczają 70 proc. tego wynagrodzenia. Świadczeniobiorca jest zobowiązany poinformować Zakład o wysokości osiąganego przychodu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WAŻNE!! WIEK 60 LAT!!!
      Podkreślić trzeba, że warunek rozwiązania stosunku pracy może być spełniony po 2008 roku. Po 2008 roku może być też złożony wniosek o emeryturę bez względu na wiek. Aby jednak otrzymać emeryturę obliczoną według dotychczasowych zasad, z wnioskiem tym należy wystąpić przed ukończeniem powszechnego wieku emerytalnego (wynoszącego w przypadku kobiet 60, a w przypadku mężczyzn 65 lat).

      Usuń
  25. Złożyłam wniosek w dniu 27.11 2012r w moim Insp. ZUS według wzoru na tym blogu(czyli wniosek o wznowienie wypłaty zawieszonych świadczeń i wypłatę świadczeń zaległych.Przyjęto. Dzisiaj tj. 6 grudnia 2012r dowiaduję się, że wniosek ma być w formie "SKARGI"o wznowienie postępowania w oparciu o art.145a KPA., że takie wytyczne dostał Inspektorat ZUS.Nie wiem czy tamten wniosek wycofać i pisać skargę, ale na co! Proszę o pomoc Pozdrawiam Hanna

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam.
    Dzisiaj dostałam odpowiedź z ZUS-u. Do wniosku o odwieszeniu Emerytury potrzebny jest jeszcze druk ZUS Rw-73 czyli wypełnione oświadczenie emeryta o zamiarze osiągania lub nieosiągania przychodu. Druk ten przysłano mi. Muszę go wypełnić i odesłać i w ciągu 30 dni otrzymam decyzję z ZUS-u.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam.
    Po złożonym wniosku do ZuS-u otrzymałam pismo iż decyzja w sprawie wypłaty zaległych świadczeń zostanie wydana w terminie późniejszym.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  28. A ja miałam wiele osobistych problemów ,potem chorowałam i wniosek złożyłam w styczniu/do ZUS/ o odwieszenie emerytury,jaki był termin składania wniosków? i czy mam jakąkolwiek szansę na pozytywne załatwienie,kto się orientuje?

    OdpowiedzUsuń
  29. Potrzebuję wniosek o wznowienie wypłaty renty rodzinnej z powodu kontynuacji nauki. Niestety nie mogę skontaktować się z Zusem i dostarczyć osobiście zaświadczenia i wypełnić dokumentów. Ktoś pomoze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można skorzystać z kontaktu internetowego.

      1/ Przez formularz zapytania ogólnego:
      https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/zadaj-pytanie-zus

      lub
      2/ wysłać maila do konsultanta ZUS na adres:
      cot@zus.pl

      Warto też zarejestrować się w PUE:
      https://www.zus.pl/pue/rejestracja

      Usuń