WYSZUKIWARKA

WYGRANE - WYPŁACONE


Drodzy Państwo!

Bardzo proszę o komentarze osób, 

które wygrały sprawy w sądach i 

już dostały zaległe świadczenia.


248 komentarzy:

  1. Wygrana 17.12.2012 w Sadzie Apelacyjnym Gdańsk
    Wypłacone w lutym 2013 ZUS Słupsk
    Pozdrawiam i życzę wszystkim tego samego
    Krystyna

    OdpowiedzUsuń
  2. emerytura przyznana przed czy po 08.I.2009 r.?

    OdpowiedzUsuń
  3. Do Krystyny
    Czy z odsetkami, kiedy emerytura, czy w wyroku było z odsetkami.
    Pozdrawiam Grazyna z Lublina

    OdpowiedzUsuń
  4. Emerytura od 09.2009.
    Bez odsetek bo jak składałam pozew w grudniu 2011 to jakoś o tym nie myślałam. W sumie to najważniejsze, że odzyskałam główna należność.
    Pozdrawiam
    Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy nadal Pani Krystyno pracuje Pani? Jestem w podobnej sytuacji, ale już nie pracuję. Jestem również z powiatu słupskiego.Pozdrawiam Ewa.

      Usuń
    2. tak pracuje

      Usuń
  5. Wygrana w SO katowice ZUS CHorzów 4 stycznia.Wypłacone
    zaległe 10 lutego.Pracuję nadal.Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P. Aniu czy ZUS prosił sąd o uzasadnienie wyroku? Ja też mam wygraną w SO, ZUS Biłgoraj wystąpił o uzasadnienie, pewnie będzie apelacja. Gratuluję wygranej i cieszę razem z panią.

      Usuń
  6. DO Anki-kiedy przyznana emerytura?Ja również nadal pracuję.L.R.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygrana w SA w Katowicach. Wypłacone zaległe w lutym bez odsetek. Oddział ZUS w uzasadnieniu Decyzji odmownej z dnia 18.02.2013 wypłaty odsetek podał następujące uzasadnienie cytuję: " SA w wyroku z dnia ..... nie stwierdził o odpowiedzialności organu rentowego za opóźnienie w wypłacie świadczenia, a tym samym nie orzekł o konieczności wypłaty Pani odsetek przez Oddział." Równocześnie zostałam pouczona o możliwości odwołania się od tej Decyzji do SO- Sąd Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w terminie1 miesiąca od jej otrzymania.
    Czy któryś Sąd Apelacyjny orzekł w wyroku wypłatę zaległych odsetek. Proszę o taką informację.

    OdpowiedzUsuń
  8. Może Pan(i) napisać , który to ZUS (miasto?) Pozdrawiam , gratuluje wygranej. Czy mogłaby Pan(i) napisać , kiedy ZUS potwierdził odbiór odpisu wyroku z uzasadnieniem?

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam prośbę do osoby z godz. 10.14 z 09.03.2013r. której wypłacono bez odsetek aby podała jakieś namiary emaila lub tel. chciałabym z nią porozmawiać odnośnie odsetek. Jestem z tego samego S.A. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może Pani podać swój namiar?

      Usuń
  10. Do osoby z 10:14
    Wygrałam w SA Lublin 16 stycznia nie mam wypłacone (na razie tylko bieżące w lutym), sąd nie zasądził odsetek emerytura powszechna od 2010, nadal pracuję. 14 lutego złożyłam wniosek do ZUS z odpisem wyroku. Na razie tylko informacja że ZUS zwrócił sie do sądu po akta. Myślę, że ZUS nie będzie się odwoływał bo do 14 lutego nie złożył do sadu wniosku o wyrok. Pozdrawiam
    Grażyna z Lublina (zgrazyna@wp.pl)

    OdpowiedzUsuń
  11. Namiar dla pani z dnia 09.03.2013r. z godz. 10.14 :
    czarusia1@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam prośbę do Pani ,która wygrała w SO Siedlce -proszę o kontakt mailowy-mój adres to : annamz7@wp.pl
    Będę wdzięczna,bo jak widać ,czeka mnie też batalia sądowa,wtym samym sądzie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygrana 24.01.1013 w SA Lublin i wypłacone bieżące i zaległe bez odsetek (sąd w ich sprawie nie zabrał głosu ). Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Ewo ,serdecznie gratuluję ! A do tego następny sukces - pierwsza wygrana wśród "zawieszonych " , bo juz w 1013 r. ! N o , i gratuluję pięknego wieku - przeżyc ponad 1000 lat - to jest coś ! A poważnie : gratulacje !

      Usuń
  14. Chamstwo i bezprawie tego rządu, po co Trybunał Konstytucyjny tracił czas skoro jego wyrok nic nie znaczy!!!? Powinien powstać rząd -jak za Hitlera. Wtedy winni ponosiliby karę. Przede wszystkim posłowie za błędne ustawy!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z hitlerem, to już chyba przesada!!!

      Usuń
  15. Do Pani Ewy
    Ja mam wygraną w SA Lublin 16 stycznia, ale nie mam wypłaconych zaległych, czy Pani z ZUS Lublin i kiedy otrzymała Pani wyrok, czy składała Pani wniosek o odpis wyroku.
    Pozdrawiam Grażyna z Lublina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Składałam o uzasadnienie wyroku, ale wcześniej w styczniu przedłożyłam do ZUS RP 7 o doliczenie stażu i przeliczenie. Otrzymałam jednocześnie 2 decyzje o przeliczeniu i wznowieniu wypłaty. W tej drugiej jest punkt o wyrównaniu zaległych. Ewa. Powodzenia.

      Usuń
    2. Pani Ewo czy ja dobrze rozumie ,ze ma Pani decyzje o wyrownanie od X2011?

      Usuń
    3. Tak, w decyzji o wznowieniu wypłaty jest punkt o naliczeniu i wypłacie zaległych, co się już zmaterializowało.Pozdrawiam Ewa

      Usuń
    4. Gratuluję, pozdrawiam i życzę aby tak " zmaterializowało się " wszystkim emerytom zawieszonym.
      Z. z S.

      Usuń
  16. Kraków, WYGRANA W KOŃCU STYCZNIA W APELACYJNYM. ZUS powiadomił wczoraj o wypłacie emerytury od 1 października 2011r do 21 listopada. O odsetkach sądy nie orzekają, to jest w gestii ZUS, po wyliczeniu okaże się, czy z odsetkami.Do boju! ZUS nie taki straszny, sady też jak wie się jak się upominać. W tej sprawie w imieniu mojej koleżanki występował p. M. K.
    http://www.radca.krakow.pl
    Ja z drugiego końca Polski, ale też spróbuję, co mi tam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Baszko. Czy Pani koleżanka jest przed 2009 czy po 2009. Interesuje mnie to ponieważ moja przyjaciłka miała przyznana emeryturę w 2008 i czeka na termin w SA w Krakowie.
      Sylwia

      Usuń
    2. Pani Sylwio! O emeryturę wystąpiła w grudniu 2009r. Nie wiem, czy to miało wpływ na rozstrzygnięcie, nie ma tego w wyroku. Przynajmniej ja się tego nie doczytałam w wyroku, który przesłałam też do Adminki i p. Krzysztofa 3 marca( chyba nie doszedł) i 9 marca ponownie tylko do p. Krzysztofa. Pozdrawiam, Baszka.

      Usuń
  17. Szanowni Państwo,
    W związku z telefonami jakie otrzymuję od czytelników tego bloga, w nawiązaniu do powyższego komentarza, chciałbym wyjaśnić, dwie kwestie:

    1)radca prawny nie może udostępniać żadnych informacji o swoim Kliencie, w tym także dotyczących elementów stanu faktycznego. Proszę mieć więc na uwadze, że takich szczegółów nie mogę podawać. Oczywiście mogę udzielić porady prawnej czy podjąć się prowadzenia sprawy, jednak w takim wypadku potrzebuję informacji o osobie której sprawa dotyczy. Oczywiście posiadane doświadczenie z innych spraw pomaga radcy w prowadzeniu kolejnych, podobnych sprawach, ale nie może to prowadzić do ujawniania informacji o Klientach innym Klientom, choćby byli w podobnych sytuacjach.

    2) dzwoniący pytają o sytuację osób, które nie złożyły w ustawowym terminie wniosków o wznowienie postępowania zakończonego wydaniem niekorzystnej decyzji lub wyroku sądu. Istnieje możliwość dochodzenia utraconych kwot wskutek wydania niekonstytucyjnego akt prawnego, jednak jest to zagadnienie a tyle skomplikowane, że nie radziłbym samodzielnego wnoszenia powództwa. Tutaj niezbędna wydaje się pomoc radcy prawnego lub adwokata.

    Pozdrawiam serdecznie,

    Marcin Krzemiński
    radca prawny
    www.radca.krakow.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Przeciez nikt Pana nie prosi o udzielanie informacji o swoich klientach , tutaj wszyscy dobrowolnie podaja swoje dane jak nie chcą to przemilczają. Podziwiam Pana ,że miał Pan czas na czytanie naszego bloga i akurat wpisać się pod postem dotyczacym Krakowa. Jezeli chce Pan przekazać informacje dla wszystkich to prosze wpisać się pod główną stroną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę popatrzeć na wpis wyżej (Baszka12 marca 2013 22:22).
      Sądzę, że oprócz mnie dzwoniło wiecej osób i stąd ta informacja na blogu( o blogu mówiłam p. radcy)

      Usuń
    2. Widzisz Baszka jak to jest z ludźmi podasz namiary źle.podasz, informację ,że mamy papieża źle.Cóż są tacy malkontenci,którym nie dogodzisz choć nie wiem jak by się człowiek starał.Jest to przykre tym bardziej,że nie jesteśmy małolatami trochę życia za sobą i trzeba wiedzieć.że za wiedzę się płaci.
      Anonim z 19:44 albo jest za młody a już na pewno ma problemy z czytaniem.
      Pozdrawiam
      BR

      Usuń
  19. Czy ktoś otrzymał już wypłatę odsetek z ZUS

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo proszę o informację osób, które miały sprawę w Sądzie Pracy w Płocku. Ja mam zawieszone zaległe, nie odwoływałam się do sądu, czekam na informację z ZUS, która jak czytam ma być odmowna. Na emeryturę przeszłam w kwietniu 2009 r, dalej pracuję. Chciałabym wiedzieć czy mam jakąś szansę, jak orzeka Sąd w Płocku, ponieważ tam będę skaładała pozew. K

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy ktoś kto wygrał zaległe w SA Wrocław otrzymał wypłacone emerytury od 1.10.2011 do 22.11.2012r?
    Helena

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygrana w lutym w SA Krakow,em. w 2009. W piątek otrzymalam 30 zl-przekazem pocztowym jako zwrot oplaty za apelacje, zalegych jeszcze nie.
    Musimy zastanowic się jaką wybrać drogę do odzyskania odsetek. Jak wypłacą zaległe. to wybiorę się do prawnika - proszę o informacje od osób w podobnej sytuacji. Pozdrawiam J.

    OdpowiedzUsuń
  23. Do J.
    Wygrana w SA Lublin w styczniu, em. 2010, jeszcze bez pieniędzy zaległych.O odsetkach nie ma w wyroku.
    Pozdrawiam
    Grażyna z Lublina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wygrałam w lutym i też nie mam jeszcze wypłaty. Dzwoniłam do ZUS to mi powiedzieli, że 15.04.2013r., ponieważ mam taki termin emerytury. Tylko dlaczego nie wypłacili 15.03.2013r. ( wyrok z 12.03.2013r- prawomocny)Pani w ZUS powiedziała mi , że dwa razy w miesiącu nie mogą robić wypłaty ale żaden przepis tego nie reguluje. Jutro wysyłam wezwanie do zapłty w ciągu 7 dni od otrzymania wezwania. Napisałam, również , że jezeli nie otrzymam w terminie oddam do egzekucji. List wysyłam poleconym za potwierdzenie odbioru. Nie będę czekać jeszcze miesiąc.Wszyscy powinni tak zrobić aby nie czekać w nieskonczoność
      T.

      Usuń
  24. A jaki macie Drogie Panie pomysl na odzyskanie odsetek, bo zalegle to raczej dostaniemy. Za tyle stresow - postanowilam nie odpuscic. Wg kalkulatora- odsetki ustawowe, wstepne obliczenia daja kwote wieksza niz mc emerytura. Pozdrawiam J

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja koleżanka wygrała w SA Katowice (emerytura naliczona w lipcu 2009 r.) ZUS wypłacił zaległe (bez odsetek)i okazało się, że po dwóch miesiącach (marzec) wniósł kasację. Myślę, że czeka nas długa droga po zaległe. Ja jeszcze czekam na termin w SA. Liczyłam, że ZUS od wyroku SA nie będzie się odwoływał.
      Ela

      Usuń
  25. Mys możemy odzyskać odsetki ale najpierw zaległe trzeba odebrać,

    OdpowiedzUsuń
  26. Sory ale zgineły mi litery
    Myślę, że możemy odzyskać odsetki tylko przez sąd ale najpierw zaległe trzeba otrzymać.

    OdpowiedzUsuń
  27. Co z podatkiem.Większość wejdzie w drugi próg i musimy oddać połowę pieniędzy.Znowu do sądu!!!Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podatkiem to będziemy martwić się za rok, ja teraz o tym nie myślę, jeszcze nie wypłacili zaległych. Nawet jak wejdziemy w drugi próg podatkowy to płaci się zwiększony podatek od nadwyżki z pierwszego. Emerytury są opodatkowane więc nie będzie to dla nas rujnujące. Nie wszystko naraz. Pozdrawiam J.

      Usuń
  28. Jest wyjście-można zrezygnować z zaległych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wyjście, ale chyba nie skorzystamy. Miłego i pogodnego dnia

      Usuń
  29. Nie doczytałam się czy jest Ktoś ,Kto wygrał sprawę a miał decyzję z 2008roku/ Gaba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygrała dzisiaj Pani Ewa z Katowic w SA . Emerytura przyznana w 2008 r.
      Jeszcze wygrana w III AUa 1021/12 w Lublinie - też emerytura przyznana w 2008r.
      Pozdrawiam - Daniela

      Usuń
    2. Proszę o podsunięcie pomysłu jak zabrac się za odzyskanie należnych nam odsetek.Pozdrawiam

      Usuń
    3. Poczatkowo bede mediowala z ZUS- ustnie, pisemnie,jak to nie da efektu to pozostaje sad. ZUS nie bedzie zainteresowany sadowymi roztrzygnieciami bo przegra i bedzie placil koszty procesu, mysle ze beduie wyplacal ale jak zwykle z ociaganiem. Poudrawiam J

      Usuń
  30. Dostałam dzisiaj odmowną decyzję z ZUS w sprawie wypłaty zaległych emerytur od 1 października 2011. Szukam wzoru pozwu do SO, Czy ktoś moze mi pomóc?
    Emeryturę dostałam w 2009, nadal pracuję, bieżącą emeryturę ZUS mi wypłaca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór jest w najnowszej zakładce.

      Usuń
  31. Dana ,22.03.2013r.
    Wygrałam wypłatę zaległych em. bez odsetek od X.2011r.
    w SO Tarnów ! Czekam na uprawomocnienie wyroku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Dano !Gratuluję !

      Usuń
    2. Pani Dano, w którym roku miała Pani naliczoną emeryturę i czy Pani nadal pracuje? Alicja

      Usuń
  32. Witam
    Mieszkam w Krakowie, dzisiaj dostałam z ZUS decyzję odmowną co do wypłaty zaległych świadczeń emerytalny za okres od 01.10.2011 do 30.09.2012, od 01.10.2012 jestem na emeryturze. Proszę o kontakt osoby w podobnej sytuacji, może razem będzie nam łatwiej wnieść sprawę do sądu i osoby, które to uczyniły. Każde doświadczenie jest bardzo dużo warte.
    Dziękuję
    malia145@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpis sympatyczny , ale fajnie by było , gdyby Pani wpisała sie do odpowiedniej zakładki , bo ta jest dlatych , którzy mieli sprawy w sądach , i wygrali. Nie róbmy bałaganu , bo potem cieżko cokolwiek znaleźc na blogu. A i we właściwej zakładce , lub na stronie głównej , szybciej Pani uzyska kontakt z osobami w podobnej sytuacji.Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Pani Malio!
      Napisałam do Pani, ale podaje mi, że adres mailowy jest błędny!
      Daniela

      Usuń
    3. witam wszystkich zawieszonych, czy ktoś wygrał w ZUS Opole. pozdrawiam

      Usuń
  33. Proszę o informację czy ktoś z osób które otrzymały zaległą emeryturę za okres od 01.10.2010 do 01.11.2011 wniósł sprawę o wypłatę odsetek.

    OdpowiedzUsuń
  34. Witam, jaki jest termin na złożenie apelacji? Dziekuje, Rob

    OdpowiedzUsuń
  35. Pierwsza sprawa , żeby móc złożyć apelację - w ciągu 7 dni od wydania wyroku w sadzie okregowym , trzeba wystąpić o wydanie odpisu wyroku z uzasadnieniem . Jest to termin nieprzekraczalny , a bez tego nie mozna złozyć apelacji.

    OdpowiedzUsuń
  36. Do anonimowy 23 marca 2013 07:05
    Ja nie wniosłam ale wniosę o odsetki, bo dostałam decyzję z ZUS i mają wypłacić.
    Pozdrawiam Grażyna z Lublina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam pytanie, może głupie, czy odsetki są liczone od kwoty emerytury brutto czy netto? jak wygląda opodatkowanie ewentualne oskładkowanie tych odsetek?
      Barbara

      Usuń
    2. Pytanie swietne, ja nie wiem, domyslam sie ze od kwoty naleznej czyli netto J

      Usuń
  37. Moja koleżanka wygrała w SA Katowice (emerytura naliczona w lipcu 2009 r.) ZUS wypłacił zaległe (bez odsetek)i okazało się, że po dwóch miesiącach (marzec) wniósł kasację. Myślę, że czeka nas długa droga po zaległe. Ja jeszcze czekam na termin w SA. Liczyłam, że ZUS od wyroku SA nie będzie się odwoływał.
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy SA przyjął kasację, bo może odrzucić. Ktoś pisał na blogu że w jego uzasadnieniu wyroku SA jest wpis że kasacja od tego wyroku nie przysługuje J.

      Usuń
    2. Ela
      Tak SA przyjął kasację.

      Usuń
    3. Rację miał Krzysztof,że radził wypłacone pieniądze zdeponowac

      Usuń
    4. Pani Elu otrzymali wytyczne w międzyczasie i stad ten ruch, myślę,że PO nam nie sprzyja,walczą z PIS, bo traktują ta sprawę jakby dotyczyła tylko członków PIS,ich walka,nasza strata.Kiedyś to się wyjaśni,tylko ,czy mamy tyle siły i hartu.Liczę,że nawet gdy ja przegram ,ktoś wygra, bo liczy się prawo Irena

      Usuń
    5. Ale przeciez wśród nas są ludzie o róznych pogladach politycznych , wyborcy wszystkich partii , także PO. ZUS ,przeczołgując wyborców PO przez sądy , strzela w stopę PO .

      Usuń
  38. Pani Elu, czy pani kolezanka miała w piśmie -Doęczenie wyroku - napisane, że wyrok nie podlega kasacji?
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W piśmie do wyroku napisano "z klauzulą wykonalności
      Ela

      Usuń
    2. Pani Elu 1 Bardzo uprzejmie prosze o informacje , odnosnie sprawy Pani koleżanki , która wygrała sprawę w SA Katowice :
      1) Kiedy zapadł wyrok
      2) Kiedy ZUS odebrał wyrok z uzasadnieniem
      3)Czy na rozprawie w SA był przedstawiciel ZUS
      4) Czy ZUS złozył do akt sprawy w SA swoje stanowisko
      5 Jak , mniej wiecej , ZUS tłumaczy swoje wystąpienie o kasację?
      Będę bardzo wdzięczna za informacje , a myśle , że nie tylko mnie , ale i wiele innych osób to zainteresuje. Zgóry dziekuje i pozdrawiam , Anna

      Usuń
    3. Pani Elu !
      Jeszcze jedno: W jakim mieście ten ZUS ? Pozdrawiam , A.

      Usuń
    4. Pani Aniu odpowiadam na pytania:
      1) Wyrok w SA zapadł na początku grudnia 2012 r.
      2) ZUS wyrok z uzasadnienie odebrał ok. 16 stycznia 2013 r.
      3) Koleżanka nie była na rozprawie, więc nie wiemy czy był przedstawiciel ZUS.
      4) Ponieważ o kasacji dowiedziałyśmy sie wczoraj (telefon do SA)więc nie znamy jeszcze stanowiska ZUS. Mowa o oddziale w Częstochowie.
      Dzisiaj koleżanka będzie odbierała z poczty informacje z SA (dostała avizo)o złożonej kasacji przez ZUS to napiszę co napisali. Pragnę dodać, że ZUS wysłał kasację w ostatnim dniu (termin 2 miesiące na jej złożenie). Więc jeżeli ktoś dostał zaległe powinien poczekać te 2 miesiące z okładem. Oczywiście termin jest liczony od dnia dostarczenia przez SA odpisu wyroku z uzasadnieniem do ZUS. Zdaję sobie sprawę, że nie piszę tu żadnych nowości, gdyż na ten temat pisał już niejednokrotnie p. Krzysztof, ale warto przypomnieć jeżeli ktoś nie trafił na tę informację. Bardzo prosimy jeżeli ktoś ma wiedzę, o informację, co należy w tej sytuacji robić. Czy czekać na rozprawę w SN, czy poczynić jakieś ruchy. Niedługo będzie moja rozprawa w SA na apelację ZUS gdyż w SO wygrałam. Jak wynika z opisanej sytuacji ZUS nie zamierza nikomu zapłacić bez walki do końca. Koleżanka po mojej informacji uzyskanej od p. Krzysztofa, wypłacone zaległe wpłaciła na konto i nie będzie korzystała z nich aż do całkowitej wygranej. Proszę napisać jeżeli ktoś jest w takiej samej sytuacji: wypłacone zaległe i złożona kasacja przez ZUS do SN. Myślę, że niestety będzie nas więcej.
      Ela

      Usuń
    5. Spokojnie, nawet jeżeli SA przyjmie kasacje to strona przeciwna/czyli emeryt/ dostaje odpis kasacji i do 2 tygodni należy- może ustosunkować się do kasacji. Potem jest to badane w SN i tu są różne warianty, nie jest to takie proste i jednoznaczne. Ja jestem dobrej myśli chociaż "moj" ZUS wystąpił o uzasadnienie wyroku ale kasacji jeszcze nie złożył. W SA polecono mi czekać, potwierdzono to co napisałam powyżej,póki co wyrok jest prawomocny.
      Do ZUS złożyłam pismo o realizację wyroku na początku marca, wiem że ZUS wypłat dokonuje 1 raz w mc dla danej osoby, moj termin to 5 każdego miesiąca więć cierpliwie czekam na 5. 04, powinna być wypłata, a jak nie to będę myślała co dalej. Pozdrawiam J.

      Usuń
    6. Pani Elu z 9:49; Bardzo Pani dziękuje za wyczerpującą odpowiedź . Zarówno Pani (w SA ) , jak i Pani Koleżance ( w SN ) życze powodzenia i dużo zdrowia , żeby dać radę. Z tego , co wiem , w przypadku kasacji , złozonej przez stronę przeciwną , trzeba napisać odpowiedź na kasację złozona przez ZUS. Pani J. pisze , że jest na to 2 tygodnie od chwili odebrania kasacji przez Pania . I tu , jeżeli mozna radzić , (bo miałam już do czynienia z podobnymi sytuacjami , kiedy idąc na pocztę , wiedziałam , że odebrane pismo będzie nieprzyjemne ): Proszę nie dac sie ponieść negatywnym emocjom , tylko przede wszystkim zanotować (na kopercie pisma , w terminarzu , w telefonie ) - datę odbioru pisma. Gdyz od tego momentu biegnie Pani termin.Wiem , że kasację musi pisać adwokat , lub radca prawny. Nie jestem pewna , ale wydaje mi sie , że odpowiedź na kasację również powinna byc pisana przez prawnika.Ale proszę pamiętac , że Koleżanka najlepiej zna swoja sprawę , wiec na pewno powinna , idąc do prawnika , spisac wcześniej wszystko to , co dla niej ważne - niech prawnik wybierze z tego potrzebne elementy i "ubierze ' w paragrafy. Jak Panie bedą juz wiedziały , czym ZUS motywuje skarge kasacyjną - jezeli mozna prosić , oczywiscie w miare mozliwości czasowych - prosze wrzucic na bloga kilka zdan . W miare mozliwosci.Serdecznie pozdrawiam . Prosze pamietac - to dla Kolezanki - że sa w życiu gorsze nieszcześcia , niż kasacja - żeby sie nie przejmowała ponad miarę .Prosze pozdrowic też Koleżankę. Anna

      Usuń
    7. Pani Aniu dziękuję za informacje i miłe, pokrzepiajace słowa. Oczwiście jak koleżanka pokaże napisał. Rzeczywiście koleżanka bardzo to przeżywa, gdyż była prawie w 100% pewna, że do kasacji nie dojdzie. Dziękujemy za pozdrowienia i rónież pozdrawiamy.
      Ela

      Usuń
    8. Nie wiem dlaczego mój komentarz jest niepełny. Okazuje się, że publikowanie obcina tekst. Pani Aniu napisałam, że jak dostanę od koleżanki pismo kasacyjne ZUS to napiszę co w nim jest.
      Ela

      Usuń
    9. Pani Elu ! Dziękuje za odpowiedź i za obietnicę podzielenia się na blogu , jak uzasadniają. To o takim dystansie (tzn próbie jego zachowania ), napisałam na podstawie swoich przykrych doświadczeń . Wiem , że w takich chwilach ważne jest zchowanie zimnej krwi i szczególne dbanie o siebie - o zdrowie. Z drugiej strony - wiem , ze to nie jest łatwe , ale to najlepsze wyjście , bo w przeciwnym razie mozna łatwo utracić siły. Zycze pomimo wszystko dobrego dnia dla Was obydwu - i żeby sie udało spokojnie i systematycznie robić swoje. Pozdrawiam , Anna

      Usuń
    10. Właśnie dostałam od koleżanki skargę kasacyjną ZUS. Już na wstępie widać, że ZUS ma gotowca i nawet nie sprawdzają dokładnie treści. Koleżanka miała apelację w KATOWICACH a ZUS powołuje się na wyrok SA w RZESZOWIE. Skarga ma 7 stron i jest upstrzona przytoczeniami różnych art. Napiszę tylko krótko, że ZUS zaskarża wyrok w całości na podstawie art....KPC i zarzuca temu orzeczeniu naruszenie przepisów prawa materialnego przez ich błędną wykłwdnię (...), a także niewłaściwe zastosowanie art. 28 (...) tj. błędne wznowienie wypłaty świadczenia od daty wcześniejszej niż data ogłoszenia wyroku TK. Pani Aniu nie przytaczam konkretów bo nie mam czasu. Chciałam tylko nakreślić sens skargi kasacyjnej. Oczywiście SA w osobnym piśmie poucza o możliwości wniesienia do SA odpowiedzi na skargę kasacyjną w terminie 2 tygodni, którą powinien przygotować pełnomocnik będący adwokatem lub radca prawny.
      Moja koleżanka nie będzie niczego wnosiła gdyż nie ma na to ani siły ani czasu (zbyt krótki termin). Pani Aniu pozdrawiaam i proszę się odezwać jak będzie Pani miała jakieś nowości.
      Ela

      Usuń
    11. Zapomniałam jeszce dopisać, że ZUS wnosi o przyjęcie skargi kasacyjnej do rozpoznania poprzez wskazanie czy przepisy (które wcześniej przytoczył)należy rozumieć w ten sposób, że za ustanie przyczyny powodującej wstrzymanie wypłaty świadczenia należy uznać datę ogłoszenia orzeczenia TK w DzU, który stwierdził niezgodność z Konstytucją przepisu, na podstawie, którego pierwotnie nastąpiło zawieszenie wypłaty zawieszenia, czy też wznowienie wypłaty w tej sytuacji powinno nastąpić od daty wstrzymania świadczenia, itd.
      Na tym kończę i pozdrawiam jeszcze raz
      Ela

      Usuń
    12. Pani Elu ! Odnośnie tego , co Pani pisze powyżej , że ZUS napisał - niech Pani zajrzy na strone główną - tam jest nowiutki wpis prawnika , Pana Marcina Hołówki - na ten właśnie temat . Może sie przydać i Koleżance , (gdyby sie zdecydowała ) , i Pani - do SA (jako pismo procesowe , złożone do akt ).Anna

      Usuń
    13. Pani Aniu dziękuję, właśnie mam zamiar napisać pismo procesowe o zawężenie roszczenia co do wypłaty zaległych. Jeszcze tego nie zrobiłam gdyż nie mam jeszcze terminu (wiem, że mam nadaną sygnaturę akt i wyznaczonego sędziego)i nie wiem do końca jak to zrobić. W SO wygrałam ale jeszcze przed wyrokiem TK tj. w sierpniu 2012 r. Teraz sprawa jest w SA gdyż ZUS złożył apelację. Mama wątpliwości jak napisać pismo procesowe o zawężenie w mojej sytuacji. Może ktoś ma podobną sytuację i wie jak napisać. Chyba,że tak jak wszyscy, którzy przegrali i wnosili do SA apelacje o odwieszenie świadczenia a potem zawężali tylko o zaległe.
      Wykorzystam także pani sugestię i napiszę pismo procesowe na podstawie wpisu pana mecenasa.
      Pozdrawiam.
      Ela

      Usuń
    14. Pani Elu ! Ma Pani racje , że zajmuje sie Pani pisaniem swoich pism już teraz - bo jeżeli jest sygnatura i sedzia , to sprawa powinna byc niedługo .Zawsze lepiej napisac starannie , w spokoju , a nie w nerwach , na ostatni moment. Tym bardziej , że w apelacji to , co sie napisae , i jak sie napisze , jest bardzo wazne , moze zadecydowac o wyniku sprawy . Nie rozumiem natomiast , jak mogła Pani wygrac w so przed wyrokiem TK ? Który to sąd okęgowy - w jakim mieście ? To świadczyłoby bardzo dobrze o sędzm , który to rozsądzał. Pozdrawiam , Anna

      Usuń
    15. Jeszcze: Chyba takie pismo musi miec tytuł : ODPOWIEDŻ NA APELACJĘ.Nie jestem pewna , prosze sie dowiedzieć.A

      Usuń
    16. Na odpowiedź na apelację jest chyba już za późno. Sąd, który staną po mojej stronie jest w Częstochowie. Ale rzeczywiście to była wyjątkowa sprawa. Po pierwsze wygrana przed wyrokiem TK a po drugie, koleżanki, które miały sprawę w tym samym SO, tylko wcześniej, taką samą sprawę przegrały. Ja bardzo długo musiałam odpowiadać na różne pytania zadawane ZUS-owi przez Sąd a mnie przesyłane odpowiedzi abym się do nich odniosła. Dlatego opóżniło to moją sprawę. Niestety ZUS nie uznał mojej wygranej i złożył apelację. Moja kolężanka, o której pisałam już jest dawno po pozytywnym wyroku w SA i ma już złożoną kasację przez ZUS(jak już wyżej pisałam). Pisząc wcześniej o tym, że chcę zawęzić moje roszczenia do zaległych niekoniecznie będzie to w temacie do apelacji Zus-owskiej. Dlatego mam dylemat jak to zrobić.
      Pozdrawiam
      Ela

      Usuń
    17. Pani Elu ! Ztego , co wiem , pisma procesowe mozna składac do akt aż do dnia rozprawy apelacyjnej. Warto korzystac z tej mozliwości , bo jeżeli sędzia na rozprawie apelacyjnej konczy postepowanie 9a najczęściej tak się dzieje 0 , to nie ma Pani juz wtedy ŻADNYCH możliwości , żeby przedstawić swoje racje . Pozdrawiam , Anna, albo nawet podac sędziemu bezposrednio na rozprawie apelacyjnej

      Usuń
    18. Pani Aniu, dziękuję, że Pani odpisała, nabrałam pewności i napiszę pismo procesowe do SA. Pozdrawiam Ela

      Usuń
    19. Radzę w tym piśmie przede wszystkim podkreślić zmianę sytuacji prawnej od czasu wyroku so - wydanie wyroku przez TK , dołączyć do pisma jako załącznik xero decyzji o pierwszej wypłacie emerytury i xero decyzji wstrzymującej wypłate z 2011r. Jeżeli poniosła pani konkretne szkody na skutek decyzji wstrzymującej wypłate ZUS , o których pisała Pani do so , udowodnić , że szkody nastąpiły nie od 22 .11.2012 , tylko od 1.10.2011 (ew. za pomocą dołączonych xero dokumentów). Prosze pamiętać , że pismo musi być fachowo napisane , inaczej sąd moze je "olać".Pozdrawiam , A

      Usuń
    20. Pani Elu ! Odnośnie Pani wpisu z 27 marca godz.16.21 : N a który konkretnie art. KPC powołuje sie ZUS w skardze kasacyjnej , zaskarżajac wyrok w całości? A

      Usuń
    21. I jeszcze jedno : Prosze pamiętac , że cokolwiek by Pani nie napisała , na PIERWSZYM MIEJSCU powinno byc , tak mi sie wydaje , że Pani wnosi o oddalenie apelacji ZUS , utrzymanie wyroku sądu okregowego i uchylenie (zgodnie z wyrokiem so ) decyzji ZUS , wstrzymującej wypłate emerytury , także w zwiazku z wyrokiem TK , który w tym wypadku wspiera i umacnia wyrok sądu okregowego. Nie jestem pewna na 100% , czy dobrze myśle i uzyłam fachowych terminów - powinien sie wypowiedziec prawnik. A

      Usuń
    22. Pani Aniu , bardzo dziękuję za rady. Nie zaglądałam tutaj przez jakiś czas gdyż wyjechałam. Napiszę pismo zawężające w porozumieniu z prawnikiem. Niestety nie odpowiem teraz na który artykuł powołał się ZUS gdyż nie mam skargi kasacyjnej u siebie. Nie pisałam o tym, ale SO przydzielił mi adwokata z urzędu, który ma pismo kasacyjne ZUS, ale na nie, nie odpowiedział, bo jak mi powiedział nie chciał tej sprawy prowadzić gdyż jest to w Katowicach a poza tym nie zna się na tych sprawach. Tak więc na odpowiedź było już za późno. SO oddaliło jego prośbę o zwolnienie go z tej funkcji, ale adwokat powiedział mi, że pisał też do SA o odwołanie go z tej funkcji i czeka na odpowiedź. Tak więc zostałam z tym sama i próbuję sobie jakoś radzić.
      Ela

      Usuń
    23. Dziękuję za odpowiedź . Nie do końca rozumiem , bo pisze Pani o swoim prawniku , który ma pismo kasacyjne , ale przeciez w Pani sprawie nie ma kasacji , tylko ZUS złożył apelację . Ja pytałam konkretnie o artykuł KPC , na jaki się powołuje ZUS w skardze kasacyjnej w sprawie Pani kolezanki , zaskarżając wyrok SA w jej sprawie w całości. Gdyby Pani miała okazję to sprawdzić , to byłabym wdzięczna za info.
      Co do prawnika , to zawsze można pójść do innego , ale ja wiem , że to nie jest proste. Trudno znaleźć uczciwego , który nie obedrze ze skóry. Ten z urzędu , to cos tak trochę wygląda , jakby mu kasy było za mało i może tak jakos sie wykręca? Pismo nie może byc tylko o zawężeniu , musi się odnieść do decyzji ZUS i wyroku SO , oraz pisma apelacyjnego ZUS . Apelacja to jest specyficzna procedura. Ma Pani bardzo silna broń w ręku - jakiej chyba nie ma nikt - pozytywny wyrok SO jeszcze sprzed wyroku TK. Warto mądrze walczyc , bo potem kasacja to jest bardzo trudna , długotrwała i kosztowna rzecz. Pozdrawiam , A.

      Usuń
    24. Ma Pani rację, pomieszałam sprawy. Mój prawnik ma pismo apelacyjne jakie wystosował ZUS w mojej sprawie do SA. A jeżeli chodzi o artykuł KPC, na jaki powołuje się ZUS w skardze kasacyjnej w sprawie mojej koleżanki to odpowiem trochę później jak się z nią skontaktuję.
      Dziękuję za cenne rady, pozdrawiam.
      Ela

      Usuń
  39. Ludzie, to jest jakaś paranoja. Wczoraj dostałam z Sądu Apelacyjnego w Katowicach kopię kasacji wniesionej przez ZUS Sosnowiec do Sądu Najwyższego za pośrednictwem SA w Katowicach. Zdziwienie moje było ogromne, ponieważ to ja dostałam wyrok prawomocny z pouczeniem, że wyrok ten nie podlega kasacji. Na mocy tego wyroku dostałam 7 lutego br. całą kwotę należnej emerytury od 01.10.2011 r. do lutego 2013 r. W uzasadnieniu do kasacji ZUS podał, że błędnie został zinterpretowany wyrok Trybunału Konstytucyjnego. Z tego wynika, że radca prawny ZUS jest mądrzejszy od Sędziów w całej Polsce. Nie wiem co dalej będzie. Pieniądze wydałam bo otrzymałam je na podstawie prawomocnego wyroku SA. Pozdrawiam K.L. Katowice

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie teraz Zus doszedł do wniosku,że uzasadnienie mialo być ,że wyrok TK nie działa wstecz (tak myslę). Proponuję by Pani podeszła do Sądu i przejrzała swoja akta ( nie jestem pewna czy dostanie Pani czym uzasadnia Zus kasację). Lepiej wiedziec co oni "mądrego" napisali

      Usuń
    2. Do K.L. Prosze sie skontaktowac z prawnikiem, oczywiscie wyrok prosze przedstawic i uzasadnienie ZUS o kasacji. SA moze rozpatrzyc na swoim poziomie odmowe , a potem robi to SN i wcale nie musi dochodzic do rozprawy tylko nastepuje odrzucenie kasacji. Prosze sie nie martwic, na tym etapie warto korzystac z pomocy prawnika. Prosze tez doradzic sie w sprawie odsetek.Pozdrawiam J.

      Usuń
    3. Do Pani KL : Rozumiem z Pani wpisu , że ZUS twierdzi , że to Sąd Apelacyjny błędnie zinterpretował wyrok TK. Ale na czym miałaby polegac ta błędna interpretacja? Co konkretnie w wyroku SA ZUS kwestionuje ? Czy mogłaby Pani to przyblizyć? Pozdrawiam , Anna.

      Usuń
    4. A czy SA przyjął kasację ?

      Usuń
    5. SN stoi na stanowisku ze wyrok TK dziala wstecz, wiec jezeli powodem kasacji wg ZUS ma byc inna interpretacja to wniosek bedzie odrzucony Prawnik z ZUS tez musi sie podporzadkowac pleceniom szefow a one nakazuja skladac apelacje i kasacje, bedzie dobrze, tylko szkoda naszych nerwow wiec nie warto martwic sie na zapas. J

      Usuń
    6. Do Pani KL.Ja również miałam sprawę w SA w Katowicach, którą wygrałam.Podlegam pod ZUS w Sosnowcu, ZUS wypłacił mi zaległą emeryturę i na bieżąco 20 marca.Teraz w SA dowiedziałam się,że ZUS wniósł o uzasadnienie wyroku.Boję się, że wniesie o kasację wyroku.Bardzo proszę o napisanie, kiedy miała Pani naliczoną emeryturę,ja w marcu 2010r.Pozdrawiam i życzę mimio wszystko Wesołych Świąt.Anna

      Usuń
  40. Dostałam odmowną deczję z ZUS.Chcę się odwołać od niej.Mam pytanie gdzie? do ZUS-u czy do Sądu? Pozdrawiam Jagoda

    OdpowiedzUsuń
  41. Musi byc pouczenie napewno do Sądu poprzez Zus

    OdpowiedzUsuń
  42. Do K. L. Katowice,
    czy po wyroku w SA, składany był wniosek o odpis wyroku z uzasadnieniem i przez kogo Ty czy ZUS.
    Kiedy był wyrok z uzasadnieniem, emerytura jaka i kiedy?
    Ja też jestem po wyroku, ale nie mam pieniędzy i jeszcze nie minęło 2 miesiące na kasację.
    Pozdrawiam Grażyna z Lublina

    OdpowiedzUsuń
  43. Dziewczyny napiszcie, czy w waszych wygranych sprawach ZUS składał wnioski o odpis wyroku z uzasadnieniem. W mojej nie, to ja składałam, bo niczego nie można być pewnym.
    Grażyna z Lublina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krakow- ja prosilam tylko o odpis a ZUS o uzasadnienie, ale w SA-w Krakowie dz. petenta bardzo mily i fachowy-- poradzono ze w kazdej chwili moge sie zwrocic o odpis uzasadnienia. Moj ZUS juz dostal uzasadnienie, ja wczesniej odpis i dzisiaj ZUS napisal ze wykonuje prawomocny wyrok i wyliczyl i przekaze z najblizsza emerytura zalegle od 1. pazdzernika 2011. A ja wystapie do SA o odpis uzasadnienia- tak na wszelki wypadek. no i jeszcze czekaja nas odsetki .

      Usuń
  44. Jeżeli S.A. napisał informację, że wyrok nie podlega kasacji tylko osobie ubezpieczonej( emerytowi ) a ZUS-wi nie tzn. że ubezpieczony nie ma prawa do kasacji ( no bo i po co jak ma korzystny wyrok )ale ZUS ma prawo do kasacji. Jeżeli obydwie strony maja napisane to samo czyli , że wyrok nie podlega kasacji to jest sprawa zakończona i nikt już nic nie może zrobić. Takiej informacji udzielił mi dziś S.A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ktoś z państwa wygrał zaległe w SO w Bydgoszczy , czy zosyału wypłacone pieniądze przez ZUS.Nie widzę wpisów jeżeli chodzi o m. Bydgoszcz. Pozdrawiam serdecznie i gratuluję wygranym Teresa z Bydgoszczy.

      Usuń
  45. czy ktoś wygrał w Poznaniu

    OdpowiedzUsuń
  46. I przed świętami mój ZUS w Słupsku zrobił mi prezent. Otóż złożył o kasację prawomocnego wyroku Sądu Apelacyjnego. Wg nich niesłusznie wypłacono mi zaległe emerytury. Mogę się odwołać ale musi to za mnie zrobić prawnik. Żądają zwrotu pełnej kwoty a ja otrzymałam pomniejszone o podatek i składkę zdrowotną. Ponadto miałabym pokryć koszty sądowe rozprawy kasacyjnej. No i mamy dodatkowe koszty na pełnomocnictwo notariuszowi i prawnikowi za poprowadzenie mojej sprawy. Najlepsze jest to, że Pani Prawnik ZUS pisze, o tym ze wyrok TK działa od dnia ogłoszenie bo prawo nie może działać wstecz. To jest dopiero farsa.
    Krystyna (już raz pisałam na początku tej zakładki tylko wtedy była to dobra informacja)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli : art. 28 ustawy o zmianie ustawy może działać wstecz , A wyrok TK nie może. Logika Kalego.

      Usuń
    2. Pani Krystyno, skarga kasacyjna ZUS służy zbadaniu zasadności wypłaty zaległych świadczeń w skali kraju. Analiza przeprowadzona w postępowaniu kasacyjnym ma dać podstawę do utworzenia przez Rząd przepisów wykonawczych na przyszłość. Przypadki takie jak Pani zostały wskazane przez Trybunał Konstytucyjny w uzasadnieniu korzystnego wyroku jako typowe. Nie ma więc powodu do niepokoju. Wesołych Świąt.
      PS. Czy mogę prosić o kontakt? Adres: rysiek2111@op.pl
      r.

      Usuń
    3. Pani Krystyno 1 Jakie to sa te koszty rozprawy kasa -cyjnej ? Ile , mniej - więcej kosztuje prawnik? Czy dobrze rozumiem , że to są 2 odrębne koszty ? Anna

      Usuń
  47. Ja też dzisiaj dostała z ZUS apelację od decyzji Sądu I instancji .Nie ma terminu kiedy się mam odwołać.Co robić M

    OdpowiedzUsuń
  48. Do Krystyny 28 marca 2013 14:14
    Czy ZUS składał wniosek o odpis wyroku z uzasadnieniem. Bo ja też mam pozytywny wyrok SA, czekam na pieniądze w kwietniu. ZUS w Lublinie nie składał wniosku o wyrok i nie wiem co o tym myśleć.
    Pozdrawiam Grażyna z Lublina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Grażyno, czy Pani składała o odpis wyroku z uzasadnieniem?
      Dagmara, pozdrawiam.

      Usuń
    2. Pani Grażyno trudno mi powiedzieć czy ZUS składał wniosek o odpis wyroku z uzasadnieniem ale chyba tak. Ja składałam.
      Pozdrawiam
      Krystyna

      Usuń
  49. ZUS w Rybniku złożył skargę kasacyjną do SN dotyczącą wyroku SA w Katowicach z grudnia 2012 o czym zostałam poinformowana pismem przez ZUS. Czekam na informację z SA w Katowicach dotyczącą tej skargi. Równocześnie poinformowano mnie, że w przypadku rozstrzygnięcia sporu przez Sąd Najwyższy na korzyśc ZUS świadczenie wypłacone na podstawie wyroku Sądu Apelacyjnego może okazac się świadczeniem nienależnie pobranym i zgodnie z ustawą z dnia 17.12.1998 o emeryturach i rentach z FUS będzie podlegało zwrotowi.Dotyczy to świadczenia za okres 01.10.2011 do 13.11.2012. Pozdrawiam T.

    OdpowiedzUsuń
  50. Pani Krystyno, pani nie musi się nigdzie odwoływać, to ZUS złozył wniosek o kasację, to ZUS musi się przygotować do sprawy. Jak narazie to ZUS nie może od pani niczeho wymagać . Jak bedzie i o ile będzie kasacja to pani powinna coś z SN otrzymać i w tedy ewentualnie poradzić się coś jakiegoś prawnika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W piśmie z Sadu Apelacyjnego jest zdanie, że mam 14 dni na wyrażenie swojej opinii o wniosku kasacyjnym i ze musi być sporządzona przez prawnika. Mam nadzieję, że SN stanie po naszej stronie.
      Pozdrawiam
      Krysyna

      Usuń
  51. Wygrana w SA w dniu 8 stycznia. 27 marca ZUS Gdańsk złożył skargę kasacyjną i wniosek o wstrzymanie wykonalności prawomocnego wyroku (dotąd ZUS nie wypłacił mi zaległej emerytury). Ogólnie rzecz biorąc, zarzuty skargi dotyczą błędnej oceny sądu, że wyrok TK działa "ex tunc". Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  52. Do Pani T. Jesli można wiedzieć, kiedy pani nabyła prawo do emerytury ? przed czy po 8.01.2009 r.
    Irena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli do Z. a nie T to odpowiadam: w marcu 2010

      Usuń
  53. Do T. Czy w doręczeniu wyroku było napisane, że wyrok nie podlega kasacji? Trudno jest w te podłe poczynania naszego państwa uierzyć.
    Irena

    OdpowiedzUsuń
  54. Do Dagmary
    W SA Lublin wygrałam 16 stycznia i tego samego dnia złożyłam wniosek o wyrok z uzasadnieniem (na wszelki wypadek), wyrok odebrałam osobiście z sądu 14 lutego i tego samego dnia zaniosłam do ZUS o wypłatę. Do 14 lutego ZUS nie złożył wniosku o wyrok. Otrzymałam juz decyzję z ZUS o wypłacie zaległych z kwietniowym terminem emerytury bez odsetek o które mam wystąpić do sądu za pośrednictwem ZUS i wystąpię. Emerytura powszechna 2010 i nadal pracuję. Czekam na informacje od osób którym ZUS złożył do SN czy ich ZUS wystapił o wyrok z uzasadnieniem do SA.
    Pozdrawiam Grażyna z Lublina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Grazyno, dziekuję za odpowiedź, moja sytuacja jest podobna do Pani, czekam na ruch ZUS.
      Pozdrawiam, Dagmara.

      Usuń
  55. Do Ireny.
    W wyroku SA poinformowano, że wyrok nie podlega kasacji; Prawo do emerytury po 8.01.2009 r. Pozdrawiam T.

    OdpowiedzUsuń
  56. Proszę Państwa, czy ZUS nie występując o wyrok z uzasadnieniem w ustawowym terminie do SA (tj. w ciągu 7 dni po wyroku) po wyroku korzystnym, może wystąpić o kasację, korzystając z odpisu wyroku z uzasadnieniem, o który wystąpił emeryt.
    Może będzie uprzejmy odnieść się do tego Pan Krzysztof.
    Pozdrawiam, Dagmara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uzupełniam wpis, przepraszam, wyrok korzystny dla emeryta.
      Dagmara.

      Usuń
  57. Mam pytanie do osób, które wygrały w SA. I ZUS złożył kasację do SN. Czy Państwo składali wnioski do SA o uzasadnienie wyroku? Czy ZUS korzystał z waszych wyroków? Do Pani Ewy z Lublina (24.01, SA) do Państwa z SA Katowice (K.L., Anna, T., Ela), Gdańska, także innych. Ja jestem w podobnej sytuacji.
    Pozdrawiam
    Grażyna z Lublina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój ZUS nie wystąpił o odpis wyroku z uzasadnieniem, sprawa odbyła się 17.12.2012 r., SA Gdańsk, wyrok pozytywny dla mnie, ja wystąpiłam o wyro wraz z uzasadnieniem, wznowiona bieżąca emerytura, zwrócone na konto 30 zł jako koszty apelacji przez ZUS, cały czas czekam na wypłatę zaległych od 01.10.2011 r., ZUS milczy, czy ZUS mógł złożyć kasację na moj odpis wyroku z uzasadnieniem.
      Pozdrawiam wszystkich Emerytów Świątecznie !!!!
      Dagmara.

      Usuń
    2. ZUS Gdańsk wystąpił o uzasadnienie wyroku, niezależnie od tego, że ja też o to wystąpiłam.

      Usuń
  58. Czy ktoś wygrał sprawę w Sadzie Okręgowym w Płocku? W najbliższych dniach kwietnia czeka mnie rozprawa - jakie powinnam przedstawic argumenty? proszę o podpowiedź. M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Wygrałyśmy - 4 osoby w dniu 04.03.2013r. M.K.

      Usuń
    2. Bardzo proszę o kontakt mailowy osoby, które wygrały w Płocku: mój mail: margaretka.w@gmail.com
      Pozdrawiam,M

      Usuń
  59. Ja 29 marca otrzymałam decyzję z ZUS w Świdnicy (dolnośląskie) o odmowie wypłaty zaległych świadczeń.Jak określił to w pismie ZUS " brak podstaw do wypłaty wyrównania emerytury zawieszonej w tym okresie". Orzeczenie Tk nie działa wg ZUS wstecz.
    Bedę odwoływać się do SO w Świdnicy. Czy ktoś z tego terenu jest w podobnej sytuacji. renia247@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  60. Ja też będę miała rozprawę w Płocku ale jeszcze nie dostałam decyzji z ZUS. Jako argumentu jdnego z wielu użyję, że Trybunał również nie nakazał nie wypłacać zaległych emerytur odniósł się tylko do niekonstytucjonalności ustawy i to nie od 13 listopada ale od chwili jej uchwalenia. KK

    OdpowiedzUsuń
  61. Proszę Państwa! Czy ktoś z Państwa wygrał w Poznaniu sprawę wypłat zawieszonego świadczenia emerytalnego za okres od dnia 1.10.2011 do dnia1.12.2012 r. Pozdrawiam G.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wygrana w SO ul.Kamiennogórska,ZUS złożył apelację, czekam na rozprawę w SA.

      Usuń
    2. Emerytura przez czy po 2009?

      Usuń
    3. dziękuje bardzo za wpis . pozdrawiam G.

      Usuń
    4. Kłania się Poznań. Prosze uprzejmie anonimowego z dnia 4 kwietnia 2013 20:26 o kontakt emailowy gensic@wp.pl
      pozdr.

      Usuń
    5. Mam rozprawę w SO w Poznaniu we wtorek 9 bm. nie wiem jakie są w tej chwili tendencje w orzekaniu Sądów, moja koleżanka wygrała w SO, ZUS nie złożył apelacji i czeka na wypłatę pieniędzy.Jak będę po rozprawie to się skontaktuję - Daniela mój email/ daniela0@o2.pl

      Usuń
  62. Do Ewy 24.01.2013 SA Lublin
    Czy ZUS wykonał jakiś ruch, kiedy odebrałaś uzasadnienie wyroku, czy ZUS składał wniosek o wyrok. Jaki ZUS. Ja jestem SA i ZUS Lublin będę składała o odsetki, bo zbliża się termin.
    Pozdrawiam
    Grażyna z Lublina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic mi nie wiadomo na temat jakichkolwiek kroków ZUS. Po oterzymaniu decyzji ZUS - cisza. Nie wiem czy jest jakiś termin odnośnie odsetek ? Mam zamiar wystąpic o nie w kwietniu. Pozdrawiam Ewa

      Usuń
  63. jakie sa koszty postepowania sadowego czy wystepujac do Sadu za podrednictwem ZUS chodzi o wyplate zaleglych emerytur,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw do Sądu Okręgowego za pośrednictem ZUS -jest bez opłat.
      Gdy Pani będzie miała z SO wyrok negatywny, to odwołać się do Sądu Apelacyjnego (tzw. apelacja) - koszt apelacji wynosi tylko 30,- zł. i wpłaca się na konto sądu.
      Powodzenia.

      Usuń
    2. dziekuje za informacje trzeba sklada i zyczyc sobie powodzenia

      Usuń
  64. Witam.Chciałabym dowiedzieć się, czy ktoś z Państwa występował o odsetki od zaległej emerytury od 01.10.2011 r.Czy najpierw trzeba pisać do ZUS, czy od razu do Sądu po otrzymaniu zaległej emerytury i decyzji .Pozdrawiam Małgorzata z Zawiercia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy występować o odsetki. Już mam tego serdecznie dosyć !!!
      Nie otrzymałam jeszcze zaległej kwoty tylko decyzję do wypłaty.
      Jak mi Pani radzi);

      Usuń
    2. Występować trzeba. Tylko nie mam wzoru pisma. Ja również jestem zniechęcona, tym bardziej, że ZUS może wystąpić o kasację, dowiem się po 22 kwietnia. Ale o odsetki będę pisać.Ja sprawę w SA miałam 23 stycznia a zaległe świadczenie dostałam 20 marca, decyzję dopiero 29 marca.M.

      Usuń
  65. Witam.Czy ktoś z Państwa wygrał w SO w Tarnobrzegu wypłatę zaległej emerytury od 1.10.2011 do 21.11.2012.
    Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  66. Ja po odmownej decyzji ZUS-u w sprawie odsetek odwołałam się do Sądu tak jak jest pouczenie na odwrocie decyzji .

    OdpowiedzUsuń
  67. czy ktoś miał rozprawę w SO w Szczecinie_

    OdpowiedzUsuń
  68. Ja dziś chcę złożyć za pośrednictwem ZUS odwołania do SO w Szczecinie. Bąźmy więc w kontakcie.Szczecinianka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Anonimowego! Czy można ściągnąć wzór pozwu o odsetki. S,K,

      Usuń
  69. Czy ktoś miał rozprawę w SO Opole.
    Emerytura przyznana w 2009r
    Halina A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie prawomocne wyroki patrz Portal Orzecznictwa Sądów Powszechnych są dostępne w internecie.

      Usuń
  70. a może wszyscy pokrzywdzeni napiszemy petycję do ministra sprawiedliwości???? /bohater TK/ co oznacza hasło niezawisłość sądów

    OdpowiedzUsuń
  71. Ciekawa jestem ile osób ma już zaległe pieniążki na koncie E.

    OdpowiedzUsuń
  72. DZIEŃ DOBRY!
    MOJA MAMA DOSTAŁA 18/03/2013 ODMOWĘ Z ZUS WYPLATY ZALEGŁYCH ŚWIADCZEŃ. NIESTETY, NIE WIEM JAK W SKRÓCIE NAPISAĆ odwołanie (UZASADNIENIE), GDYŻ WSKAZANO, ABYM OKREŚLIŁA UZASADNIENIE ZARZUTÓW I WNIOSKÓW PRZY ODWOŁANIU. BARDZO PROSZĘ O PRZESŁANIE MI TAKIEGO WNIOSKU DO SĄDU NA e-mail mlenka87@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór odwołania znajduje się na stronie głównej bloga.Należy je szybko złożyć do sądu okręgowego właściwego dla danego miasta.Można to zrobić bezpośrednio lub poprzez zus.Następnie czeka się 2,4mce na rozprawę.

      Usuń
    2. Zobacz zakładkę WZORY PISM

      Usuń
  73. czy o zalegle emerytury do SO za posrednictwem Zus sklada sie naleznosc glowna i odsetki czy tylko naleznosc glowna prosze o pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę wpisać należność wraz z odsetkami do dnia wypłaty.SO i tak zwraca się do zus jeśli przyzna Pani rację,aby zus wydał decyzję.Do SO nie trzeba liczyć sumy,suma ważna jest dopiero przy apelacji w SA.

      Usuń
  74. Jest już sporo osób, które odzyskało zaległe świadczenia ale wszystkie te osoby muszą liczyć się z tym, że ZUS wniesie kasację. Każdy otrzymuje informację, że ZUS wykonuje wyrok sądu ale jednocześnie pisze, że będzie wnosił kasację.
    Moja koleżanka dziś była właśnie w tej sprawie w ZUS Rybnik u pani Dyrektor ZUS. Na wizytę musiała się zapisać do pani dyrektor. Została na portierni spisana z dowodu a następnie była eskortowana przez stażnika pod same drzwi gabinetu pani dyerktor ( zastanawiam się czego się tak obawiają ,czyżby ubogich oszukanych emerytów, że taka ochrona.Pod moim biurem nie stoi ochroniarz) Koleżanka wygrała sprawę w S.A.w lutym 2013r. Natomiast 20 marca br zostało wypłacone zaległe świadczenie. Wyrok jej nie podlega kasacji . W ubiegłym tygodniu otrzymała pismo z ZUS , że wyrok wykonany ale , że będzie kasacja itd....Dlatego wybrała się do dyrektora ZUS. Pani dyrektor ZUS próbowała operować paragrafami i artykułami ale moja koleżanka nie w cimie bita i zażyczyła sobie aby wyjaśniła jej w prostym zrozumiałym języku. Więć zwierzchnik Rybnickiego ZUS zaczął wyjaśniać koleżance dlaczego ZUS będzie wnosić skargę kasacyjną. Otóż skargę kasacyjną ZUS będzie wnosił dlatego, że takie dostał wytyczne z Centrali ZUS. Moja koleżanka spytała czy ZUS otrzymał takie wytyczne na piśmie czy telefonicznie albo jeszcze w inny sposób. Uzyskała odpowiedź, że wytyvczne przyszły na piśmie. Więc koleżanka chciała zobaczyć te pismo co bardzo nie spodobało się zwierzchnikowi ZUS ale w krótkich dyskusjach pokazano końcówkę tego pisma z centrali. Było w nim coś w tym rodzaju, że ZUS ma się ustosunkować , czy podjąć decyzję w sprawie tych pozytywnych wyroków dla emerytów. Więc ZUS ustosunkowuje się i podejmuje decyzje takie , że składa skargi kasacyjne.
    Pozdrawiam wszystkich wygranych i przegranych a tak właściwie to wszyscy jesteśmy w jednym worku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to znowu my podatnicy zapłacimy za te skargi kasacyjne

      Usuń
    2. ZUS ma 6 mc na wniesienie kasacji wiec czeka na rozwoj sytuacji a narazie pobral uzasadnienia aby sie przygotowac

      Usuń
    3. ZUS ma też tylko 2 miesiące na wniesienie kasacji od daty otrzymania pisemnego uzasadnienia!

      Usuń
  75. Czy ktoś z nas już wie na 100% , że ZUS wniósł skargę kasacyjną w jego sprawie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak w mojej sprawie mimo wypłaty zaległych ZUS wniósł skargę kasacyjną.
      Pozdrawiam
      Krystyna

      Usuń
    2. W jaki sposób otrzymała Pani te informację ?

      Usuń
  76. Zgadzam się z tą wypowiedzią już ktoś wcześniej się wypowiadał że też dostal informację z biura prawnego ZUS że od wszystkich wygranych spraw wygranych będą się odwoływać chyba że p. naczelnik zdecyduje dla poszczególnych osob inaczej KIKI

    OdpowiedzUsuń
  77. Otrzymałam decyzję z ZUS-u o wypłacie zaległych świadczeń za okres 01.10.2011-21.11.2012 wraz z informacją, że w powyższej sprawie będzie wniesiona skarga kasacyjna i w przypadku jej uwzględnienia świadczenie to będzie podlegało zwrotowi i traktowane jako nienależne. Czy ktoś wie czy w przypadku wygranej kasacji przez ZUS ja muszę zwrócić to świadczenie wraz z odsetkami ustawowymi ? Na żadnej lokacie nie uzyskam13%. Stella
    Odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani STELLO ! w JAKIM MIEŚCIE zus , i jak uzasadniają?

      Usuń
    2. Odział ZUS Jasło, uzasadnienia brak, jest tylko informacja.

      Usuń
  78. My mamy oddać z odsetkami ,a zus nam nie paranoja.M

    OdpowiedzUsuń
  79. Do Anonimowy z dnia 8 kwietnia 2013 godz.13.22 : w związku z Pani informacją o odwołaniu się od decyzji w/s odsetek, uprzejmie proszę o umieszczeniu na blogu wzoru odwołania w tej sprawie. Otrzymałam decyzję ZUS w sprawie zwrotu zaległych świadczeń ale bez odsetek, chce się odwołać. Z góry dziękuję, pozdrawiam "Odwieszona bez odsetek"

    OdpowiedzUsuń
  80. Do Anonimowy z 10 kwietnia 2013 12:29. Nie pisałam według jakiegoś ściśle określonego wzoru lecz tak jak każde inne odwołanie od decyzji. Nie podawałam kwoty odsetek, bo nie wiem ani też nie uzasadniałam. Jeżeli będzie coś nie tak, to Sąd na pewno wezwie do uzupełnienia braków formalnych. Najważniejsze w odwołaniu jest to, że nie zgadzam się z decyzją i został zachowany terminu do jego wniesienia. Oczywiście wysłałam za pośrednictwem ZUS w 2 egzemplarzach dołączając 2 ksera decyzji. Nie mogłam dłużej czekać, gdyż upłynąłby termin.

    OdpowiedzUsuń
  81. Do Anonimowy z 11 kwietnia 2013 godz.14.53. Dziękuje za odpowiedź."Odwieszona bez odsetek"

    OdpowiedzUsuń
  82. W marcu otrzymałam zaległe po apelacji w SA, a dziś pismo z ZUS, że wnosi kasację.

    OdpowiedzUsuń
  83. W jakim mieście ZUS? Jak to uzasadniają ?

    OdpowiedzUsuń
  84. ZUS O/Biłgoraj. Otrzymałam tylko pismo informujące bez żadnego uzasadnienia ale z pouczeniem, że w przypadku uwzględnienia przez SN skargi kasacyjnej będę musiała zwrócić wypłacone świadczenie. /Pierwsza decyzja marzec 2009r./
    Podpisał Naczelnik Wydziału Obsługi Prawnej.

    OdpowiedzUsuń
  85. jestem przed 2009 otrzymalem z ZUS o/Bielsko odmowe wyplaty zaleglych od 1.X.2011 do 21.XI.2012 ale wznowiona mi wyplate biezacych od 22.XI.2012 i bede pisal do Sadu Okregowego.Czy ktos z mojego terenu mial juz sprawe w sadzie prosze o informacje.Kazimierz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musi Pan uważać na to , co napisze ZUS w odpowiedzi na Pańskie odwołanie.

      Usuń
  86. Do Pani z ZUS Biłgoraj. Jak było w SO?. Ja własnie czekam na sprawę w SO. Czy sędzia/sędzina o coś pytał/a/. Czy Pani dodatkowo coś wyjaśniała?. Wiem, ze to było dawno,ale boję się.Rozumię, ze wypłacono Pani zaległe. Proszę się odezwać.J też z Biłgoraja.

    OdpowiedzUsuń
  87. Do Pani z Biłgoraja. W 2011r. odwoływałam się od decyzji ZUS do SO/wyrok negatywny/, potem w marcu 2012r. do SA / wyrok negatywny/. I dopiero po wyroku Trybunału Konstytucyjnego w listopadzie 2012r. wniosłam skargę o wznowienie postępowania w sprawie wypłaty zaległych świadczeń ponownie do SA / w tym przypadku wyrok pozytywny /.Na rozprawach nic dodatkowo nie wyjaśniałam, ponieważ o nic mnie więcej nie pytano. Potwierdziłam tylko złożony pozew.

    OdpowiedzUsuń
  88. Bardzo dziękuję Pani z Biłgoraja za informację.śledzę wyroki jaki do tej pory zapadały w SA /z SO nie ma na portalu/ i wszystkie dla tych "po" 2009 są korzystne. Nie wiem jak orzeka SO w nowych warunkach.Pozostaje mi czekać. Pozdrawiam Panią. J.też z Biłgoraja

    OdpowiedzUsuń
  89. Czy ktoś otrzymał spłatę zaległych w Poznaniu, tych przed listopadem?
    Czy to była decyzja sądu? Jeśli można to proszę o kontakt: gigakna@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  90. czy wypłacone świadczenie zwrócić należy z odsetkami czy nie

    OdpowiedzUsuń
  91. Sądzę, że jeżeli przyjdzie nam zwracać wypłacone świadczenie, to na pewno z odsetkami naliczonymi od dnia wypłaty. Ale bądźmy dobrej myśli. Ja mam nadzieję, że SN pozytywnych wyroków SA nie zmieni i odrzuci skargi kasacyjne ZUS-u.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  92. Oby tak było bo na żadnej lokacie nie uzyska się 13% (wysokość odsetek ustawowych na dzień dzisiejszy)

    OdpowiedzUsuń
  93. emerytura przyznana marzec 2009 sprawa wygrana w Sądzie Apelacyjnym w Krakowie w miesiącu styczniu 2013 ,w miesiącu kwietniu 2013 wyplacona zaległa emerytura , wypłata bez odsetek ,zaskarżenie decyzji ZUS o odsetki
    czy ktoś wie czy były wnoszone kasacje od wyroków SA w Krakowie
    anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosze napisac gdzie Pani wystapila o odsetki, ja tez jestem z Krakowa, ZUS wyplacil mi po wyroku SA zalegle, wczoraj wnioslam do ZUS o odsetki, ale dowiedzialam sie ze to sad ma zadeczdowac i nie wiem co dalej. Ja nic narazie nie wiem o kasacji.

      Usuń
  94. Do Pani Anki z 10:00
    Jak długo czekała Pani na rozprawę w SO, a potem w SA.Ja złożyłam odwołanie do SO wczoraj oczywiście za pośrednictwem ZUS.Zamierzam wyjechać na miesiąc w czerwcu,obawiam sie że w tym czasie może wypaść termin rozprawy w SO.

    OdpowiedzUsuń
  95. Dostałam decyzję odmową z ZUS-u o wypłatę odsetek i zaskarżyłam poprzez ZUS do Sądu Okręgowego tak jak przy roszczeniu o zaległą emeryturę , napewno rozprawa w SO nie będzie do miesiąca gdyż jest dużo spraw

    OdpowiedzUsuń
  96. dostałam zawiadomienie z Sądu Apelacyjnego w Krakowie o złożeniu kasacji przez ZUS

    OdpowiedzUsuń