Strony

19 grudnia 2013

Kobiety rocznik 1953 (wcześniejsze emerytki) dyskryminowane wnoszą o zmianę przepisów

Kobiety, które od końca 2008r. przez 5 lat korzystały z prawa do wcześniejszej emerytury zostały poszkodowane przez nowelizację przepisów emerytalnych z dnia 11 maja 2012r., która weszła w życie od 01.01.2013r. ponieważ przed obliczeniem świadczenia z nowego systemu ZUS ma obowiązek potrącić z konta emerytki każdą wypłaconą jej kwotę emerytury wcześniejszej i to brutto! Kobiety '53 nie mogły złożyć wniosku o przyznanie im emerytury przed wejściem w życie nowelizacji czyli do końca 2012r., bo nie osiągnęły wtedy jeszcze powszechnego wieku emerytalnego 60 lat. Zatem obowiązujące od tego roku przepisy ustawy emerytalnej dyskryminują je ze względu na wiek. Kobiety '53 są również nierówno traktowane ze względu na płeć. Mężczyźni z rocznika '48, którzy w tym roku ukończą powszechny wiek emerytalny, zachowali bowiem prawo do przeliczenia ich wcześniejszej emerytury na dotychczasowych zasadach. Kobiety '53 są ostatnim rocznikiem wcześniejszych emerytek, które mogłyby skorzystać, a nie stracić (szacuje się, że te kobiety stracą ok. 40% dotychczasowego świadczenia) na dotychczasowych zasadach z przejścia ze starego do nowego systemu emerytalnego. Ponadto Kobity '53 mają poczucie, że prawo działa wstecz, bo nikt nie informował przed laty osoby chcące przejść na wcześniejszą emeryturę, że będzie się to wiązało z tak niewyobrażalnymi restrykcjami finansowymi. Podsumowując, wprowadzone przez nowelizację rozwiązania naruszają szereg konstytucyjnych zasad w tym zasadę zaufania do państwa i prawa, zasadę ochrony praw nabytych oraz zasadę równości obywateli.
W związku z powyższym kobiety '53 wnoszą petycję do Senatu RP o zmianę przepisów i tym samym równe traktowanie kobiet ze względu wiek i ze względu na płeć. 

Drodzy Państwo!
Panie z rocznika 1953 proszą o pomoc!
Wystarczy wejść na stronę:
i wypełnić ramkę po prawej stronie następnie kliknąć 
PODPISZ TO.
Tak niewiele trzeba aby pomóc Paniom z rocznika 1953

157 komentarzy:

  1. Bardzo prosimy o poparcie petycji.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Petycję może poprzeć każdy i bardzo prosimy o to wszystkich z naszego bloga.
    Nasza kochana Izo - serdecznie dziękujemy za spełnienie naszej prośby .

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest już gotowa PETYCJA , ale jakoś mało popierajacych....pewnie Panie zajęte już przygotowywaniem Świąt...a to naprawde tylko chwilkę zajmuje !!!! Serdecznie pozdrawiam ...Zdzisława

    OdpowiedzUsuń
  4. 1954 r jest też pokrzywdzony , dlaczego 53 r mógł mieć wcześniejsze a my 54 r nie? Może tez petycje złożymy ? Czujemy się pokrzywdzeni !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością tak, bardzo wiele osób jest skrzywdzonych - nikt tego nie neguje - ale tylko w przypadku kobiet z rocznika 1953 (ostatnich wcześniejszych emerytek ) prawo działa wstecz i stąd ta petycja i prośba o poparcie.

      Usuń
    2. Popieram rocznik 1953, ale również jeśli można, są pokrzywdzone późniejsze roczniki. Nie każdy senior doczekał się godnego życia. Urodziłam się w 1955 r. Od wprowadzenia reformy emerytalnej w 1999 r. domyślając się przekrętu wybrałam I filar. Dwa lata przed przejściem na emeryturę dowiaduję się, że będzie naliczona na nowych zasadach. Też przekręt, przecież obiecywali, że Ci co pozostaną w ZUS będą mieli na dotychczasowych zasadach wyliczane emerytury. Ci co wybrali II filar jeszcze co nie co zarobili, ja straciłam bo zaufałam.Mnie okradziono o 40% z emerytury po 42 latach pracy wyliczając na nowych zasadach.
      Na domiar złego dowiaduję się, że będzie tyle wynosiła ile świadczenie pielęgnacyjne w 2015, ile najniższa emerytura dla tych, którzy z różnych przyczyn przepracowali tylko 25 lat.
      Artykuł 2 ustawy zasadniczej Konstytucji RP stanowi, że Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym państwem prawnym urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej.
      Gdzie tu sprawiedliwość?

      Usuń
  5. Wysłałam też pocztą formę papierową właśnie tej petycji która jest gotowa na stronie

    OdpowiedzUsuń
  6. Dostałam odpowiedź chyba po miesiącu że dostali 360 petycji i przekazano do rozpatrzenia o dalszych losach poinformują

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie taką samą odpowiedź na piśmie dostałam i ja.
      Czekam na dalszą informację zgodnie z tym co napisali w tej odpowiedzi.
      360 petycji to zbyt mało dlatego prosimy o jak największe poparcie. I dziękujemy wszystkim, którzy go udzielą.
      Pozdrawiam wszystkie emerytki z rocznika 1953.
      Grażyna z Warszawy

      Usuń
  7. Bardzo wygodny sposób wysyłania petycji skorzystałam również mimo ,iż wysłałam także petycję pocztą. Kobitki sprężcie się i dołączcie do wysyłających petycję. Musimy chodzić wokół naszego wspólnego interesu i naciskać , naciskać , naciskać aż do skutku. Cała operacja trwa chwilkę i jak ktoś chce może utajnić swoje dane potwierdzenie wysłania petycji przychodzi na adres skrzynki pocztowej Maria z B.

    OdpowiedzUsuń
  8. 360 petycji to stanowczo za mało - poprzyjmy nasze koleżanki, to twa tylko chwilę i niech zobaczą, że emeryci nie są na bakier z komputerem i trzymają się razem - jak przy zawieszonych emeryturach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochani Blogowicze,
      Nawet, jak nas ta sprawa bezpośrednio nie dotyczy - bardzo proszę, aby w ramach SOLIDARNOŚCI z naszymi koleżankami z rocznika 1953, poprzeć tę PETYCJĘ!!!
      Nie możemy się zgodzić na dyskryminację kobiet ze względu na płeć, gdyż jak czytam mężczyzn z rocznika 1948 w analogicznej sytuacji potraktowano inaczej!!!
      Jest to bardzo łatwa operacja, zajmuje 3 minutki. Po otrzymaniu zwrotnego e-maila, trzeba potwierdzić, aby uwiarygodnić podpisaną petycję.
      Zróbmy to!
      Pozdrawiam wszystkich
      Daniela

      Usuń
    2. Xenefont o/Olsztyn19 grudnia 2013 16:19

      Popieram apel! Jestem pewien,że Adminka nasza,Daniela z całą plejadą wielbicieli,wszystkie blogowe koleżanki - zrobimy takie Tsunami Poland, jak w sprawie zawieszonych! Pozdrawiam...

      Usuń
    3. Takie prymitywne docinki, odnośnie "plejady wielbicieli", chyba nie pasują do dostojnego Xenefonta, a może to przez niego przemawia zazdrość?

      Apel też popieram!
      x

      Usuń
    4. Xenefont o/Olsztyn19 grudnia 2013 18:44

      Drodzy,Drogie: "A".,"x"... i..., te moje zwroty,określenia,gafy,docinki,prymitywne wręcz odzywki itp. nieprzystojne w żadnej na blogu sytuacji, to tylko prozy przyprawa! Nie mówię już o savoir vivre,ciągle dobrych manierach, wychowaniu na co dzień oraz poprawnym zachowaniu w różnych sytuacjach życiowych. O tym wszystkim wiem,rozumiem i przepraszając z najwyższym uznaniem ośmielam się o wybaczenie prosić. A`propos..., "x": dostojnego Xenefonta nigdy nie było,nie ma! Dostojnym był XENOFONT. Pozdrawiam i przepraszam za całokształt...

      Usuń
    5. Skoro Marii Sąsiadce i Danieli (tej od wielbicieli) to nie przeszkadza i nie zgłaszają reklamacji, więc cóż my, których to nie dotyczy, możemy mieć do wybaczenia :)
      "Za życia przyprawę masz mnie" - słychać w znanym przeboju, dobrze przyprawiony blog to jest to!
      Pozdrawiam
      Autorka wpisu 17 grudnia 2013 17:37

      Usuń
    6. Dowcipne i inteligentne przeprosiny Xenefonta, powinny zadowolić przewrażliwionych, którzy co do formy Jego wypowiedzi mieli zastrzeżenia.
      DD

      Usuń
    7. Nie należę do obrażalskich, nie widziałam wpisu Xenefonta z 16:19 i późniejszych wpisów ( nie miałam dostępu do komputera). Jeżeli mam wielu "wielbicieli", to chyba powinnam się cieszyć, ale mnie wystarczy jeden prywatny.
      Nie potrzebuję też adwokatów, dam sobie radę! Xenefonta nie posądzam o złośliwość, darzę Go koleżeńską, blogową sympatią i nie potrzebuję przeprosin.
      Daniela

      Usuń

    8. Jest szlachetnie i pięknie, bardziej zbożnie i miło pamiętać raczej o dobrych niż o złych czynach.

      ("Anabaza" Księga Piąta, VIII - Ksenofont)

      Usuń
    9. adwokaci też muszą z czegoś żyć ...

      Usuń
    10. Zostałam wywołana do tablicy, więc z wielką sympatią do wszystkich( pomijając głupie dowcipy), tak ja Pani Daniela odpowiadam:
      nie obrażam się, ani przez chwilę taka myśl nie przeszła mi do głowy. Xenefont, jak mam Pan do mnie namiary, czekam z niecierpliwością na wiadomość. Serdecznie pozdrawiam Pana
      Maria G "sąsiadka" Olsztyn

      Usuń
    11. No to wszystko jasne!
      Xenefont, daj głos! Pani Maria czeka, dżentelmen kobiecie nie odmawia!

      Usuń
    12. Xenefont napisał przeprosiny, i to go czyni Wielkim, bo tylko ludzi wielkich stać na przyznanie się do błędu, ludzi małostkowych na to nie stać, myślę, że nie została przekroczona granica dobrej zabawy

      Usuń
  9. Ja sadzę ,że tych petycji jest już dużo więcej niż piszą w odpowiedzi na nasze listy. Podają tak "pi razy drzwi" bo kto sprawdzi ale faktem jest to ,że problem jest i należy go nagłośnić. Zaraz jak uporamy się z zawieszonymi emeryturami powinniśmy przemyśleć w jaki jeszcze sposób zasygnalizować ten problem.
    Pozdrawiam Maria z B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Xenefont o/Olsztyn19 grudnia 2013 16:57

      Ilość podpisów pod petycją: 54
      (wyświetlam od 1 do 54)
      Ważne! Dostęp do wszystkich danych podpisujących ma tylko Twórca petycji.
      Lp. Imię i nazwisko Miejscowość Data
      ...
      5 Użytkownik ukrył dane... 19 grudnia 2013 r....( to ja...Xenefont)
      Moje spostrzeżenie,to takie,że faceci ukrywają swoje dane użytkowe...Pozdrawiam

      Usuń
    2. Już 59
      BR

      Usuń
  10. proszę o wiadomość- wypełniłam petycje i na mojej poczcie pojawiła sie informacjae "petycja zostaławysła na do Zarządcy Nieruchomosci w Krakowie przy ul Fredry 4F" -czy to było dobrze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. raczej nie, u mnie nie było takiego wpisu

      Jagoda ze Szczecina (też ukryta)

      Usuń
    2. Xenefont o/Olsztyn19 grudnia 2013 19:02

      An... z godziny 18:07 tam wysłana Twoja petycja:
      "Lista wszystkich petycji (17)
      Pismo do zarządcy nieruchomości przy ul. Fredry 4F w Krakowie
      Liczba podpisów pod petycją: 14
      Zgodnie z ustaleniami podjętymi na zebraniu mieszkańców prosimy, aby jako zarządca nieruchomości przy ul. Fredry 4F przeanalizowali i ustosunkowali się Państwo do kwestii zawartych w treści petycji.
      Stworzone przez: Mieszkańcy Budynku Przy Ul. Fredry 4F W Krakowie, Kraków dnia: 25 listopada 2013 r.
      I nie kombinuj,tylko czytaj nie zmieniając,po kliknięciu, żadnej opcji i czytaj,czytaj i czekaj.Pozdrawiam

      Usuń
    3. Ja po wysłaniu petycji otrzymałam maila o treści:

      Podpisałeś petycję "Kobiety rocznik 1953 /wcześniejsze emerytki/ dyskryminowane wnoszą o zmianę przepisów."

      Usuń
  11. Poniżej informacja ze strony SENATU.
    Nasz sprawa na posiedzeniu w dniu 9 stycznia 2014 r.

    Ustawa o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia 21 listopada 2012 r.

    druki sejmowe nr 1844, do druku nr 1844, 1907, do druku nr 1907, 1980, 1980-A, do druku nr 1980-A

    druk senacki nr 531


    Jest to senacki i rządowy projekt ustawy.

    Do prezentowania stanowiska rządu w toku prac parlamentarnych został upoważniony Minister Pracy i Polityki Społecznej.


    Ustawa przewiduje zwrot emerytom świadczeń, do których prawo zostało im zawieszone w związku z nierozwiązaniem stosunku pracy.


    Sejm uchwalił ustawę na 56. posiedzeniu w dniu 13 grudnia 2013 r.

    Do Senatu została przekazana w dniu 16 grudnia 2013 r.

    Termin rozpatrzenia jej przez Senat upływa w dniu 15 stycznia 2014 r.



    Marszałek Senatu w dniu 17 grudnia 2013 r. skierował ustawę do:

    ─ Komisji Budżetu i Finansów Publicznych,

    ─ Komisji Rodziny i Polityki Społecznej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy19 grudnia 2013 14:49
      9 stycznia 2014.
      Początek posiedzenia Senatu o godz. 10.00.

      Punkt 3 porządku obrad:
      Ustawa o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia 21 listopada 2012 r
      Druki sejmowe: 1844, do 1844, 1907, do 1907, do 1907, 1980, 1980 A, do 1980 A
      Druki senackie: 531

      :)

      Odpowiedz
      Odpowiedzi

      Anonimowy19 grudnia 2013 14:57
      Więcej o tym punkcie obrad w "rozwinięciu", z którego wynika, że przed posiedzeniem Senatu w dniu 9 stycznia 2014 ustawa będzie rozpatrywana przez dwie komisje. Na razie nie podano jeszcze terminu ich posiedzeń.
      kibic

      Cytat ze strony internetowej Senatu:

      "Jest to senacki i rządowy projekt ustawy.

      Do prezentowania stanowiska rządu w toku prac parlamentarnych został upoważniony Minister Pracy i Polityki Społecznej.


      Ustawa przewiduje zwrot emerytom świadczeń, do których prawo zostało im zawieszone w związku z nierozwiązaniem stosunku pracy.

      Sejm uchwalił ustawę na 56. posiedzeniu w dniu 13 grudnia 2013 r.

      Do Senatu została przekazana w dniu 16 grudnia 2013 r.

      Termin rozpatrzenia jej przez Senat upływa w dniu 15 stycznia 2014 r.

      Marszałek Senatu w dniu 17 grudnia 2013 r. skierował ustawę do:

      ─ Komisji Budżetu i Finansów Publicznych,

      ─ Komisji Rodziny i Polityki Społecznej."

      Usuń
    2. Teraz już na pewno nikt nie przegapi! :)))

      Usuń
  12. Przepraszam, że się wtrącam, ale nie jest dla mnie jasny status zamieszczonej w tym poście petycji. Nie jest to Petycja do Senatu autorstwa Jot. Poza tym petycja, do której link podano wyżej nie spełnia formalnych warunków, które powinna spełniać Petycja do Senatu RP.
    Czy przypadkiem para nie idzie tu w gwizdek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też to zauważyłam.....ale się na tym zbytnio nie znam więc może JOT się wypowie :)

      Usuń
    2. Czy ktoś z podpisujących petycję internetową przeczytał regulamin? Podpisanie petycji w tym serwisie oznacza akceptację tego regulaminu.
      Proszę też poczytać sobie więcej na temat serwisu i bloga "podpisz.to" i dopiero potem podejmować decyzję o podpisie.

      Opinia JOT byłaby bardzo wskazana... ;)

      https://podpisz.to/regulamin,7

      Usuń
    3. Ważne byłyby wyjaśnienia autorki podpisanej pod tekstem jako Ewa Puzia-Gicala, Kraków dnia: 16 października 2013 r. Czy to jest nasza koleżanka z blogu?
      Nie zdążyłam wyrobić sobie zdania o serwisie podpisz.to, aby pokusić się o opinię, mogę tylko pośrednio wyrazić swoje wątpliwości.
      25 września Kibic podsunął R. 53 adresy dwóch stron z petycjami:
      http://www.senat.gov.pl/petycje/
      http://petycje.pl/
      Przez tydzień badaliśmy teren ;) a 10 października zaczęliśmy wysyłać do Senatu opublikowaną na blogu petycję.
      Z serwisu podpisz.to nie korzystałam, nie znam go, czytam na ich stronie, że "Prawie każdą umowę przewidzianą w kodeksie cywilnym można podpisać poprzez Podpisz.to. Są to m.in.: umowa o dzieło, umowa o zlecenie, umowa sprzedaży, umowa agencyjna, umowa najmu.", informacji o petycjach nie znalazłam.

      Myślę podobnie jak komentator z 19:12, że status zamieszczonej w tym poście petycji nie jest jasny i petycja, do której podano link nie spełnia wymogów formalnych, przede wszystkim nie wiadomo do kogo jest adresowana.

      Dla przybliżenia naszych rozważań z przełomu września/października przytaczam wybrane fragmenty z R. 53 - 2.
      Informacje, pytania/odpowiedzi o składaniu petycji na stronie petycje.pl i Senatu przejrzałam.
      Wydaje mi się, że petycje.pl mają tę zaletę, że petycję może podpisać drogą elektroniczną nieograniczona liczba osób i każdy podpisujący może dodać krótki komentarz.
      Jest tam wymóg - tytuł petycji max. 100 znaków

      Przed samodzielnym pisaniem/wysyłaniem gorąco polecam przeczytać informacje typu "zanim napiszemy petycję"
      tu: http://petycje.pl/petycjeCoOferujemy.php
      i tu: http://www.senat.gov.pl/petycje/zanim-napiszemy-petycje/ (tu całe lewe menu).

      Sprawy organizacyjno-techniczne powinno się przedyskutować.
      Petycja opublikowana na petycje.pl może być podpisywana przez wiele osób, ale zaczęłam mieć wątpliwości czy z tego powodu warto się narażać na złośliwe komentarze z powodu niezrozumienia problemu lub zawistne komentarze z powodu znajomości sprawy,
      zob. wspomnianą przez Kibica petycję matek I kwartału:
      http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=9080


      Chętnie zapoznam się z wypowiedzią autorki tekstu zamieszczonego na podpisz.to i z opiniami blogowiczów.

      Pozdrawiam
      Jot

      Usuń
    4. Jot, dziękuję za komentarz.

      Informacja o apelu-petycji z "podpisz.to" pojawiła się w zakładce Rocznik 1953- 5 w dniu 17 grudnia. Być może podała ją autorka tego apelu?
      Czy, do kogo i przez kogo ta petycja miałaby zostać dalej przesłana nie ma ani słowa.

      "Anonimowy17 grudnia 2013 12:09
      https://podpisz.to/petycja/kobiety-rocznik-1953-wczesniejsze-emerytki-dyskryminowane-wnosza-o-zmiane-przepisow,12/lista-podpisow.

      Można i tu się podpisywać."

      Usuń
    5. Widziałam tamten wpis, ale się do niego nie odnosiłam, nie miałam wyrobionego zdania na ten temat.

      Jot

      Usuń
  13. A o jakie warunki chodzi ? Dane personalne są podane nawet te ukryte i co jeszcze ma zawierać petycja. W potwierdzeniu jest napisane co zaakceptowaliśmy swoim podpisem tzn. czego dotyczy petycja. Co powinno jeszcze być podane?

    OdpowiedzUsuń
  14. pod petycją już 92 popieram Ala

    OdpowiedzUsuń
  15. Przecież nie chodzi aby nas były miliony ważne jest ,że jest taki problem jaki sygnalizowany jest w petycji i trzeba coś z tym zrobić. Nas zawieszonych emerytów na początku też nie były tłumy a teraz co chwilę dołączają nowi widać to po wpisach na blogu . Stale zadawane są nowe pytania mimo ,że już na blogu były nie raz omawiane. Nie martwmy się ilością złożonych petycji tylko jej treścią. Szukajmy sprzymierzeńców w naszej sprawie , bo im bliżej wyborów tym bardziej będą do nas "wzdychać " wszyscy ci co będą potrzebowali głosów poparcia. Tej okazji nie wolno przegapić. M.

    OdpowiedzUsuń
  16. Osoby urodzone w 1953 zjadły ciastko i nadal chciałyby je mieć. Stara zasada zawsze ktoś był, jest i będzie pokrzywdzony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba, aby zobaczyły także to, co spotkało je dobrego:

      1. mogą pracować i jednocześnie pobierać emeryturę,
      2. ich kapitał początkowy jest waloryzowany, to jest bardzo dobra lokata kapitału i z pewnością pokryje kwotę odliczenia pobranych emerytur,
      3. osoby z wyliczoną emeryturą powszechną według "korzystnych" zasad nie mają już kapitału początkowego, jest on równy zero, od daty przeliczenia emerytury jest on gromadzony od nowa
      3. ich sytuacja jest bardzo dobra w porównaniu z rocznikiem 1954 i następnymi
      4. maję emeryturę wyliczoną według korzystnych starych zasad, podczas gdy prognozowana emerytura kapitałowa młodych osób na kwotę 800 zł brutto, i nie mają one możliwości wyboru pomiędzy starą a nową

      dlatego ja petycji nie podpiszę

      Usuń
    2. No i dobrze nie ma przymusu. Zazdrość jaka przez ciebie przemawia jest kabaretowa. W Twoim mniemaniu jak ty masz gorzej to nie pomożesz drugiemu bo po co ma mieć lepiej i wtedy będzie dobrze. My kobiety z rocznika 53 tylko prosimy o wsparcie życzliwe osoby i nie chcemy aby ktoś czuł się namawiany do tego czego nie chce zrobić.Kropka.

      Usuń
    3. Ja (z 23:30) nie mam wam, kobietom z rocznika 53, czego zazdrościć, jestem rocznik 1952. Realnie oceniam sytuację, rocznik 1952 też nie od razu był objęty ustawą o wcześniejszej emeryturze, czasami warto posłuchać starszego człowieka, bo ja naprawdę nie wiem, w którym momencie jesteście takie "bezczelnie oszukane przez państwo" - według wpisu niżej z 23:31. Zadaj sobie trud i zrób kalkulację swojej emerytury uwzględniając potrącenie pobranych kwot ale i waloryzacje kapitału początkowego i inne dane potrzebne do wyliczenia.
      Porównaj wyliczenia a potem możemy dyskutować, ale nie pieniaczyć

      Usuń
    4. Możesz to nazwać pieniaczeniem, ale
      ŚWIADCZENIE EMERYTALNE TO NIE POŻYCZKA, KTÓRĄ TRZEBA ODDAĆ DO ZUS.

      Dotyczy to tak samo ludzi starszych niż kobiety z r. 1953 oraz młodszych. Kobiety z r. 1953 mają dodatkowe argumenty, które podkreślają bezsens nowego przepisu. Jeśli problem rocznika 1953 zostanie zrozumiany przez decydentów, to wyjdzie na dobre także tym chytrze wyautowanym ludziom starszym oraz młodszym.

      Usuń
    5. To może w ogóle zabierajmy się za zreformowanie systemu emerytalnego, po co mamy się rozdrabniać?!

      Usuń
    6. To co zrobiono z kobietami z rocznika 53, gdzie prawo działa wstecz oraz nałożono na siebie dwie ustawy starą i nową, może dotknąć kolejnych emerytów, jeżeli nie będzie zdecydowanej reakcji. PRAWO NIE MOŻE DZIAŁAĆ WSTECZ i rządzący muszą przestrzegać KONSTYTUCJI RP. Dlatego popieram tę petycję obiema rękami - zazdrość to zły doradca....

      Usuń
    7. Proszę rozszerzyć swój wątek, może to przedstawi sprawę we właściwym świetle także i mnie

      Usuń
  17. Chyba nie rozumiesz problemu jak dotyczy kobiety z rocznika 1953 . My się nie czujemy pokrzywdzone ale bezczelnie oszukane przez państwo, które ma ciągle jakieś pomysły rodem z piekła i zmienia prawo. Przy takim kalejdoskopie ciągłych zmian przepisów emerytalnych można dostać skrętu kiszek i wtedy to ciastko by mogło nam zaszkodzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kalejdoskop zmian przepisów był zawsze, ale jak to nie dotyczy kogo bezpośrednio, to tego nie dostrzega :)

      Usuń
  18. Do Anonimowego z 23:30
    Należę do ostatniego rocznika kobiet (rocznik 1953), które skorzystały z możliwości uzyskania „wcześniejszej” emerytury po spełnieniu warunku ukończenia wieku 55 lat, wypracowaniu 30 lat stażu pracy i co najważniejsze, braku przynależności do OFE problem art. 25 ust. 1 b dotyka mnie jak i wszystkie moje rówieśniczki w sposób szczególny.
    Gdy w 2008 roku podejmowałam decyzję o ustalenie prawa do wcześniejszej emerytury, kierowałam się przede wszystkim chęcią pozostania w starym systemie emerytalnym, dlatego też nie zadeklarowałam przystąpienia do OFE.
    W 2008 r. ZUS przyznał świadczenie emerytalne a nie pożyczkę, której spłata miałaby nastąpić po osiągnięciu odpowiedniego wieku emerytalnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i masz emeryturę ze starego systemu ZUS, a rwiesz się do nowej.
      Powiem więcej, ciesz się, że masz starą wcześniejszą emeryturę, bo ta nowa, nawet bez potrącania pobranych kwot, wychodzi o wiele, wiele niższa.

      Usuń
    2. I całe szczęście, że nasza emerytura jest wypłacana ze starego systemu. Bo gdyby była z nowego to byłaby mniejsza nawet o ok. 400 zł (wiem bo ZUS wyliczył mi emeryturę wg nowego systemu kiedy okończyłam 60 lat). Więc swoje docinki schowaj do lamusa, Emerytura wg starego sytemu i tak nie jest wysoka a wg nowego byłaby jeszcze niższa. I nikt do nowej się nie rwie. Problem rocznika 1953 tkwi w czym innym, ale nie będę ci tłumaczyć w czym, bo i tak nie zrozumiesz.
      Piszę petycję do Senatu i zamierzam tym problemem również zainteresować niektórych posłów. I pomimo takiej "nagonki" ze strony niektórych blogowiczów będę nadal działać. Bo o swoje prawa trzeba walczyć.
      Pozdrawiam wszystkie koleżanki emerytki z rocznika 1953.
      Grażyna z Warszawy

      Usuń
    3. Pani Grażyno z Warszawy,
      proszę mi tak wytłumaczyć, aby to było zrozumiałe i dla takiego kiepa, jak ja. Może zmienię zdanie?

      Usuń
    4. Przeprasza ,że to nie Grazna.Rocznik 53 powinien ostatni raz przeliczyć emeryture w 2013 r w/g kwoty bazowej z roku 2013 bo wtedy kończy powszechny wiek emerytalny.pozdrawiam

      Usuń
  19. Tesiu, "Rocznik '53" nie musi się tłumaczyć. Jeśli ktoś sobie zada trud i przeczyta Petycję do Senatu, którą opracowała Jot, to zorientuje się, że przedstawione tam argumenty są poważne. Tak też zostały potraktowane w Senacie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Petycja podpisana.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dostałam właśnie wyliczoną emeryturę kapitałową, gdybym teraz składała wniosek o emeryturę. Jest wyższa o 800zł brutto od tej , którą dostaję od 2010roku. Czy jest jakieś rozwiązanie , by skorzystac z tej wyższej. Nadal pracuję. Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale , czy odliczyli Pani dotychczas pobrane wcześniejsze emerytury ?

      Usuń
    2. Chcąc ją pobierać musisz się zwolnić.

      Usuń
    3. Dostałam tylko informacje z ZUS o wyliczonej kwocie. Bez pouczeń i wskazań. Zastanawiałam się, czy jest możliwość ponownego przeliczenia emerytury ze względu na ukończone 63 lata i czy odejmą mi wtedy kwoty wypłaconych emerytur od 2010 r. Ewa

      Usuń
    4. Możliwość przeliczenia jest zawsze, a wybrać należy wersję korzystniejszą, nie jest to tajemnica ZUS-u, iformują o tym od dawna

      Usuń
    5. Różnica jest w tym ,że rocznik 1953 kończy 60 + w 2013 i 2014 a przeliczać można bylo do 31.12.2012r bez potrącania pobranych emerytur..Pozdrawiam.

      Usuń
    6. odsyłam do wpisu:
      rzeba, aby zobaczyły także to, co spotkało je dobrego:

      1. mogą pracować i jednocześnie pobierać emeryturę,
      2. ich kapitał początkowy jest waloryzowany, to jest bardzo dobra lokata kapitału i z pewnością pokryje kwotę odliczenia pobranych emerytur,
      3. osoby z wyliczoną emeryturą powszechną według "korzystnych" zasad nie mają już kapitału początkowego, jest on równy zero, od daty przeliczenia emerytury jest on gromadzony od nowa

      Usuń
    7. i do wpisu:
      Anonimowy20 grudnia 2013 10:33
      No i masz emeryturę ze starego systemu ZUS, a rwiesz się do nowej.
      Powiem więcej, ciesz się, że masz starą wcześniejszą emeryturę, bo ta nowa, nawet bez potrącania pobranych kwot, wychodzi o wiele, wiele niższa.

      Usuń
    8. Nie jestem odosobniony w swojej opinii, wystarczy przeczytać wpisy poniżej:
      Anonimowy20 grudnia 2013 12:12,
      Anonimowy20 grudnia 2013 12:56,
      Anonimowy20 grudnia 2013 13:13

      podać inne?

      Usuń
  22. Ja również podpisałam petycję. Jestem od początku z "zawieszonymi -odwieszonymi emerytami" jeszcze przed założeniem bloga. Nie ośmieliłabym kogokolwiek tak potraktować jak anonim z dnia 19 grudnia g.23:51. Może zależy Mu na tym , aby nas skłócić?
    Pozdrawiam wszystkich
    Wanda z Mazur

    OdpowiedzUsuń
  23. PETYCJĘ PODPISAŁO JUŻ 111 OSÓB
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja tez podpisałam, rocznik 52, gdyż nie widzę powodu dla którego ostatni rocznik mężczyzn 48 nie został potraktowany "ujmowaniem" wcześniej pobieranej emerytury

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie widzę powodu, dla którego nie wszystkim osobom zawieszono emerytury od 1 października 2011 r, tak jak zawieszono szarakom, tylko sobie spokojnie pobierali emerytury, diety, uposażenia, wynagrodzenia ...

      Usuń
  25. Petycje podpisalam, rocznik 1953

    OdpowiedzUsuń
  26. A co z rocznikiem 1954?Też bym tak chciała, jak wy, móc pójść na wcześniejszą emeryturę,dalej pracować i ją pobierać.Zabrakło mi 3 dni.To niesprawiedliwe,żeby 3 dni decydowały tak wiele.
    Anonim

    OdpowiedzUsuń
  27. Chciałbym być na miejscu kobiet - rocznik 53 , oczywiście z wcześniejszą emeryturą. Jestem rocznik 51, mam okres 42 - lat uprawniający do emerytury / w tym 5 lat okres studiów - nieskładkowy/ i nic mi się od ZUS nie należy, choć straciłem pracę. Do emerytury muszę poczekać aż ukończę 66 lat i 2 miesiące. Znalezienie pracy w moim wieku i przy nie najlepszym zdrowiu graniczy z cudem. Jak sądzicie, czy to jest sprawiedliwe? Napisałem to tylko dlatego, że w naszej rzeczywistości sprawiedliwość jest pojęciem względnym. Janusz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Januszu współczuję Panu takiej sytuacji. Podpowiem Panu : stan zdrowia nie nalepszych - może uda sie Panu otrzymać rentę
      - zasiłek dla bezrobotnych
      - świadczenia przedemerytalne
      - emeryturę pomostową
      - ustalić stopień niepełnosprawności dla potrzeb MOPS- u , może do emerytury będzie Panu łatwiej znależć pracę jako osoba niepełnosprawna np. ochroniarz w supermarketach.

      Usuń
  28. Skoro już roztrząsacie sprawę odliczania pobieranych emerytur od kapitału,to napisze tylko,że uważam iż jest to logiczne i sprawiedliwe.Nielogiczne i niesprawiedliwe było pobieranie emerytury kapitałowej bez konsekwencji dla pozostałego kapitału.Uważam,że ta sprawa nie ma żadnych szans na załatwienie jej według tego, jak chcą osoby z rocznika 1953.Przecież mogą zrezygnować z pobierania emerytury,a ponadto do kapitału dopisywane są odprowadzane składki i kapitał jest waloryzowany.Doprawdy dać komuś palec to chce całej ręki.Wstyd.
    MG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czego się wstydzisz MG? My nie mamy się czego wstydzić! Nadal pracujemy i odprowadzamy składki emerytalne na ZUS we wcale pokaźnych kwotach. Zasadniczo ZUS co miesiąc otrzymuje z tytułu mojej pracy, ok. 800 zł. a wypłaca mi 1800 emerytury - czyli faktycznie moja emerytura "kosztuje" ZUS tylko 1000 zł., a odprowadzałam składki na ZUS już od 38 lat swojej pracy. Czy nie dość wypracowałam swoją emeryturę! Dlaczego teraz mamy mieć obliczaną emeryturę kapitałową a nie z FUS?, dlaczego ZUSowi każe się potrącać z naszego kapitału pobrane przez nas emerytury wcześniejsze - czy kiedy dano nam możliwość ich otrzymywania był przepis że będą one do zwrotu. Czy ZUS informował nas o skutkach pobierania wcześniejszej emerytury na przyszłość. Emerytura to nie ruletka - nie można zmieniać zasad jej nabywania i wyliczania. Prawo powinno być przewidywalne dla nas i dla was i dla tych którym do emerytury jeszcze daleko. Jeżeli teraz pozwolimy legislatorom lekceważyć zasady tworzenia dobrego prawa, to zawsze możemy być zaskakiwani złymi przepisami. Władza się kieruje tylko jedną zasadą - "dajcie mi władzę, a ja wam pokażę" Wstyd jest zazdrościć nie próbując nawet zrozumieć o co w tym wszystkim chodzi

      Usuń
  29. siedzą za biurkami w urzędach, sądach, prokuraturach itp ,pobierają emeryturę i pensje i wymyślają. Zwolnić się i dać miejsca pracy młodszym . W S T Y D rocznik 1953 !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem rocznik 53 - nie siedzę za biurkiem , pracuję z trudną młodzieżą . Młodzi przychodzą i po tygodniu lub m-cu odchodzą. Nie potrafią lub nie chcą dać coś od siebie żeby innym pomóc. Jak to skomentujesz ?

      Usuń
    2. Niestety, taki jest społeczny odbiór, jak to przedstawił Anonimowy z 13:13, nie mówiąc o tym, że urzędników społeczeństwo nie kocha, nawet gdyby pobierali samo tylko wynagrodzenie, a tu mają jeszcze dodatkowo emeryturę ...

      Usuń
    3. A kogo kocha społeczeństwo?
      Ewentualnie toleruje tych, którzy mają mniej od nas i to pod warunkiem, że przymują to pokornie i nie wchodzą nam w drogę. ;)

      Usuń
    4. Do anonimowy 13:13
      Czego mają się wstydzić??? Przecież wiek emerytalny, to 67 lat! Zazdrościsz zdrowym zdrowia?
      A może zwijasz się z zawiści, że pracują i mają emerytury???
      Życzę ci dobroci, wrażliwości i łutu szczęścia /nie tylko z okazji świąt/
      Anastazja

      Usuń
    5. A Tobie Anastazjo co życzyć? Chyba Trochę pokory. Nic nie trwa wiecznie.

      Usuń
    6. Do anonimowy z 19:41
      Dlaczego mam być pokorna??? Nikt z nas nie wie, co przed nim...
      Wiem jednak, że za mną lata ciężkiej pracy, a Ty mi proponujesz pokorę na starość....
      Ponownie życzę Ci łutu szczęścia. Będziesz wtedy zdrowy, zadowolony z życia i na pewno szczęśliwy!
      Anastazja

      Usuń
    7. Pokora – cnota moralna, która w ogólnym rozumieniu polega na uznaniu własnej ograniczoności, nie wywyższaniu się ponad innych i unikaniu chwalenia się swoimi dokonaniami.
      Jak mówi znany holenderski psychiatra, Gerard J. M. van den Aardweg: "Pokora jest warunkiem uzyskania dojrzałości duchowej oraz psychicznej"
      Pokora jest bardziej stanem ducha, postawą życiową wyrażającą nasze przekonanie na temat otaczającego nas świata, jak również ogółu istot go zamieszkujących. Może stanowić punkt odniesienia do naszych działań lub przemyśleń. Ale także w rozumieniu psychologicznym dawać oparcie. Jestem pokorny, a zatem uznaję, że wszyscy ludzie są równi. I podlegają tym samym prawom. Pokora w sensie filozoficznym jest uznaniem ludzkich ograniczeń; ciała i umysłu. Ale także nadrzędnej roli człowieka w świecie przyrody, nakładającym na niego prawa i obowiązki

      Usuń
    8. Do Anonimowy z 19:41
      Pokory powinni nauczyć się młodzi , którzy przychodzą do pracy. Chcą zarabiać na "wejściu " tyle ile zarabiają osoby z dorobkiem i doświadczeniem zawodowym . Ja w swoim zawodzie przechodziłam wszystkie szczeble kariery i nie zazdrościłam tym, którzy mieli wyższe uposażenie i byli w wieku emerytalnym . Przeciwnie, szanowałam ich i czerpałam z ich dorobku. Były to korzyści niematerialne - doświadczenie którego nabyli w swoim życiu zawodowym , którym dzielili się pracując ze mną. Teraz tego brak. Młodzi często są butni i zapatrzeni w siebie, za nic mają pokolenie, które ma za sobą lata pracy. Wstydem jest domagać się aby usunęło się w cień. MŁODOŚĆ też nie trwa wiecznie.

      Usuń
    9. Uważam, że żądania młodych wcale nie są wygórowane, bo jak mają zakładać rodziny, kupować mieszkania, itp. bez godziwego wynagrodzenia.
      To nie oni mają mniej od nas zarabiać, ale my powinniśmy zarabiać odpowiednio więcej, a nie zadowalać się minimalizmem

      Usuń
    10. Zgadzam się z Anonimowym 17:12, że pokolenie młodych powinno mieć godziwe wynagrodzenie żeby funkcjonować w życiu ale nie powinno mieć do nas idących na emerytury w najbliższym czasie pretensje , że mamy je wyższe od nich.
      Sama mam dzieci wchodzące na rynek pracy i doświadczam
      tego każdego dnia pomagając im w obecnej chwili. Rzeczywiście , nie powinniśmy zadowalać się minimalizmem ale nie od nas to zależy , tylko od rządzących , którzy tego nie zauważają , bądź zauważyć nie chcą. Serce mnie boli , kiedy moje dzieci mówią, że zamierzają wyjechać z Polski bo tu nie widzą swojej przyszłości.

      Usuń
    11. No i sama odpowiedziała Pani sobie na swoje dylematy.
      To nie od emerytów zależy jak wygląda rynek pracy i wysokość wynagrodzeń, poza tym nie każdy emeryt ma wysokie pobory, ja mam takie jak obecnie mają tuż po stażu, i co mam do młodych mieć o to pretensje, że moje wynagrodzenie jest niskie i od kilku lat zamrożone?

      Usuń
    12. Do anonimowy 9:13
      "Jestem pokorny, a zatem uznaję, że wszyscy ludzie są równi. I podlegają tym samym prawom."
      Czyli nikt nie powinien mieć prawa do emerytury -bez rozwiązania stosunku pracy- albo wszyscy. Nikt nie powinien otrzymywać wyrównań za okres zawieszenia itp. Rozumiem, że wybrani przez naród politycy podlegają tym samym przepisom prawa, którym podlega szary obywatel....

      Usuń
  30. Kto pracuje to pracuje to jego sprawa raczej trzeba mieć zdowie aby wytrzymać presję takich właśnie ludzi.Koedy obchodziłam to na moje miejsce przyszła dziewczynka z rodziny pani kierownik pup po lo bez studiów bez konkursu już 2 rok na stażu! !!

    OdpowiedzUsuń
  31. Miało być kiedy i odchodziłam z pracy i Pani w zus właśnie mi zasygnalizowala że rocznik 53 jest poszkodowany i powinien interweniować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem nie taki ZUS straszny i podły, jak go malują!

      Usuń
  32. Powyższa wymiana komentarzy (bo w wielu przypadkach trudno ją nazwać merytoryczną dyskusją) znakomicie pokazuje, że jak długo podzieleni emeryci będą akceptowali wadliwe rozwiązania prawne w systemie emerytalnym (np. naruszenie art. 2 czy art. 32 Konstytucji RP), bez względu na to, czy dotyczą ich indywidualnie, czy też innych osób, tak długo będzie możliwe dalsze psucie tego prawa przez niekompetentną, nieodpowiedzialną legislację. Przypominam argument Jot, która przytoczyła kiedyś imponującą liczbę zaskarżeń ustawy o FUS do Trybunału Konstytucyjnego.
    Taka sytuacja jest bardzo na rękę tym, którzy – bez względu na opcje polityczną - stanowią prawo nonszalancko, bez należytej staranności i kompetencji. Tracą na tym i obecni i przyszli emeryci.
    kibic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kibicu, nie przeceniasz możliwości emerytów? Dyskusja może i nie merytoryczna, po prostu każdy podaje przykłady z własnego życia, ale czy można zadowolić wszystkich?
      To po co wybieramy parlamentarzystów? Może od razu powołać do Sejmu i Senatu emerytów, mają czas, poczytają, podyskutują i będą stanowić prawo, bez nonszalancji, z należytą starannością i kompetentnie dla wszystkich bez wyjątku :)

      Usuń
    2. Szanowny anonimowy komentatorze z 14:00.
      Przepraszam, jeśli to, co napiszę zabrzmi patetycznie. ;)
      Liczę na możliwość powstania społeczeństwa obywatelskiego, w którym także emeryci będą mieli swoje istotne miejsce.
      Liczę, że nastąpi moment, w którym merytoryczne argumenty i działania "Rocznika '53" będą miały taką samą wagę i będą oceniane jako równie uprawnione, jak argumenty i działania "zawieszonych". I że będzie to dla większości zupełnie naturalne i oczywiste.
      Marzyciel czy realista?
      kibic

      Usuń
    3. Do Anonimowy20 grudnia 2013 14:00
      Myślę ,ze wymyśliłeś wspaniałe rozwiązanie.
      Jedno ale? Nie godzę się na Twój udział .Takie terminy jak :staranność,kompetencje,wiedza-są dla Ciebie pojęciami obcymi Zważ to

      Może podasz nazwiska kompetentnych ,sumiennych i starannych parlamentarzystów?
      Pozdrawiam
      janina

      Usuń
    4. Wspaniały Kibicu, dziękuję za wszystko co dla nas zrobiłeś. Smucę się jednak, że nie dane nam będzie się spotkać na planowanym "Zlocie"w Augustowie, aby osobiście podziękować !!!
      Obecnie składam Tobie - szanowny Kibicu i wszystkim blogowiczom najserdeczniejsze życzenia:
      Cudownych ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA, rodzinnego ciepła, zdrowia i wiele radości oraz nadziei, że NOWY ROK 2014 będzie szczęśliwszy!!!
      Daniela

      Usuń
    5. ad 14:34 janina
      Komentarz i pytanie świadczy o całkowitym niezrozumieniu treści wpisu.
      Czytanie bez rozumienia treści to wtórny analfabetyzm, analfabetom - dziękujemy.

      Usuń
    6. Pani Danielo,
      dziękuję za piękne życzenia świąteczne
      Ania

      Usuń
  33. Kibicu, jak zwykle trafnie.
    Pozdrawiam
    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak z rocznikami 1954 , 1955 i tak dalej.........też dyskryminacja

      Usuń
    2. Pisz petycję ,walcz.
      Na co czekasz?
      Pozdrawiam-anna

      Usuń
    3. 16:07,
      przedstaw merytoryczne argumenty na naruszenie prawa wobec wymienionych roczników. W jakim zakresie nastąpiło naruszenie prawa? Które artykuły Konstytucji RP zostały naruszone? Wtedy będzie można podjąć rzeczową dyskusję.

      Usuń
    4. Anonimie z 16:13.A w jakim zakresie nastąpiło naruszenie prawa wobec rocznika 1953?Przecież pobierając emeryturę kapitałową uszczupla się zgromadzony kapitał..Przecież to tak jakby brać pieniądze z konta, nie uszczuplając go.Mało tego, bank księgował by wpłaty dokonywane na konto i jeszcze to wszystko by waloryzował.Nie za dużo dobrego?Przecież to jest dopiero naruszenie konstytucji.Już nie będę szukała odpowiedniego artykułu,a bo zapewne byłoby ich kilka.
      MG

      Usuń
    5. MG,
      zapoznaj się z tekstem Petycji Rocznika 1953 do Senatu, którą opracowała Jot. Tam są podane argumenty.

      Usuń
    6. MG - czy wcześniejsze emerytury są wypłacane od 2009 roku z emerytury kapitałowej? Roczniki emerytów pobierających wcześniejsze emerytury od 2009 do 31.12.2012 roku nie musiały "zwracać" ZUS pobranych wcześniejszych emerytur jeżeli złożyli wniosek o emeryturę powszechną do 31.12.2012 roku. Ich wcześniejsza emerytura nie uszczuplała zgromadzonego przez nich kapitału.
      Dlaczego rocznik 1953 który w tym samym czasie pobierał wcześniejszą emeryturę, ale wiek do emerytury powszechnej nabywał PO owej magicznej dacie 31.12.2012 roku MUSI podlegać emeryturze kapitałowej i dlaczego MUSI oddać to co wziął! Kto naruszył prawo - emeryt z 1953 rocznika, że korzystał z obowiązującego prawa, czy rząd zmieniając wobec wcześniejszych emerytów z tego rocznika zasady prawa.
      Wybieraliśmy wcześniejszą emeryturę, nie przystępowaliśmy do OFE, aby nie podlegać emeryturze kapitałowej. Wtedy mieliśmy wybór. Teraz nam tego wyboru odmówiono, narzucono nam emeryturę kapitałową !
      Kapitałowa emerytura dla osób nie zarabiających dużych wynagrodzeń jest niekorzystna, zwłaszcza jeżeli jeszcze dodatkowo pomniejsza zgromadzony kapitał.

      Usuń
    7. 18:04
      Emerytury kapitałowej z roczników wcześniejszych prawie nikt nie pobiera, może tylko nieliczne wyjątki, dla przcietnego emeryta ona wychodzi duża niższa!

      Usuń
    8. W przypadku osoby z mojej rodziny (też "rocznik wcześniejszy") różnica wyniosła 900 zł miesięcznie na korzyść emerytury kapitałowej.

      Usuń
    9. To ma powód do radości, musiała mieć bardzo wysokie zarobki, przeciętnie ludzie tak nie zarabiali, dlatego napisałam wyżej "prawie nikt nie pobiera"

      Usuń
    10. Zarobki wysokie, przy b. ciężkiej pracy. Ale nie w tym rzecz, tylko w tym, że według "starych" zasad emerytura przy tych samych zarobkach wychodziła aż o tyle niższa od kapitałowej.

      Usuń
    11. decyduje sposób liczenia, matematyka, o wysokości zgromadzonego kapitału zdecydowały wysokie zarobki, bo przy "tych samych" niskich zarobkach kapitałowa emerytura może być o tyle niższa

      Usuń
  34. Właśnie społeczeństwo obywatelskie miałam na myśli (14:00). Pisałam o tym już we wcześniejszych postach, teraz są przygotowania do Świąt, więc nie za bardzo mam czas szukać tych wpisów, a blog nie ma wyszukiwarki komentarzy.
    Odnośnie postawionego pytania to myślę, że 2 w 1.
    Na początku zawsze są marzenia, nawet nierealne, które się jednak spełniają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powyższy wpis dot. Anonimowego 20 grudnia 2013 14:28 podpisanego kibic.

      Usuń
  35. Dziękuję osobie życzliwej z 14:22. Okazało się ,że jestem "za mało chory" aby otrzymać rentę. Natomiast starałem się o świadczenie przedemerytalne,ale ZUS odmówił.Będę musiał dochodzić swoich praw w sądzie pracy, oby z pozytywnym skutkiem. Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam. Janusz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. życzę powdzenia!!!

      Usuń
    2. O rentę można się starać i póżniej , mógł sie stan zdrowia pogorszyć. Panie Januszu niech "ciągnie" zwolnienia lekarskie przez 4 -m-c i w tym czasie "startuje" na orzeczenie o stopniu niepełnosprawności dl potrzeb MOPS-u. Tylko prosze sprawdzic ,czy będzie miał Pan prawo do renty (by nie minęło 18 -m-c od ostatniego zatrudnienia - płatne bezrobocie jest liczone jako praca)

      Usuń
  36. DROGA JOT !
    Bardzo proszę o kontakt ze mną poprzez Adminkę w sprawie
    PETYCJI - r. 1953
    pozdrawiam
    Daniela

    OdpowiedzUsuń
  37. A ja po przeczytaniu wszystkich wpisów dalej nie wiem czy jest to petycja drogie Jot z "naszego" bloga czy ktoś się "podszywa"...
    Jot , może znajdziesz jeszcze przed zabieganiem przedświątecznym i wypowiesz się jednoznacznie : CZY TO JEST TA "nasza' PETYCJA??
    Ludzie z bloga podpisują coś co może wogóle nie dotrze "na górę"..
    Coś mi tu nie pasuje....
    Para w gwizdek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jednak nie wszystkie wpisy...
      Jot już się wypowiedziała w komentarzu z 19 grudnia (wczoraj) z 23:26. Jasno z niego wynika, że to nie jest petycja autorstwa Jot.

      Usuń
    2. Styl petycji zamieszczonej na wstępie postu wskazuje, że została ona napisana nie w pierwszej osobie, ale w trzeciej, tak jakby ktoś pisał to w ich imieniu, a nie one same w swoim. To takie moje spostrzeżenie

      Usuń
  38. Poniżej cytuję informację ze strony internetowej Senatu.
    kibic

    " 2 stycznia 2014

    Komisja Budżetu i Finansów Publicznych oraz Komisja Rodziny i Polityki Społecznej
    godz. 17.00, sala posiedzeń plenarnych Senatu

    1.Rozpatrzenie ustawy o ustaleniu i wypłacie emerytur, do których prawo uległo zawieszeniu w okresie od dnia 1 października 2011 r. do dnia 21 listopada 2012 r. (druk senacki nr 531, druki sejmowe nr 1844, 1907, 1980 i 1980-A)."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli wcześniej, niż spodziewaliśmy się!!!
      Super!!!

      Usuń
    2. Posiedzenie połączonych komisji: 2 stycznia.
      Głosowanie na posiedzeniu Senatu: 9 stycznia.

      Usuń
    3. jednak ktoś tam czuwa nad nami , dzieki

      Usuń
  39. Nie jestem rocznikiem 1953, jestem nieco wcześniejszym ale w pełni zgadam sie z rocznikiem 1953 chociaz nie podpisałam petycji ( bo tak naprawdę nie wiem kto ją napisał i do jakich celów ją wykorzysta, a możliwe , że wywiesi ją gdzieś w miejscu publicznym i to z jakimś głupim komentarzem ). Uważam, że rocznik 1953 powinien założyć stowarzyszenie i wówczas walczyć. Dużym argumentem jest to, że emeryci zostali umyślnie wprowadzeni w błąd. Twórca ustawy nie powiedział im, że po przejści na emeryturę powszechną będą musieli zwracać każdego miesiąca pobraną wczesniej emeryturę. Sprawa powinna trafić do T.K.
    Zastanawiam się po co wchodzą osoby na blog, których wogóle nie dotyczy zawieszona emerytura i są młodszymi rocznikami. Myślę, że z zawiści. Przy tym są nieobliczalni w swoich wypowiedziach. Ale również myślę, że te obrzydliwe wypowiedzi mogą pochodzić również od emerytów zawieszonych ale starszych roczników. Być może, że obawiają się, że jak wpłynie do senatu jakaś petycja, to jeszcze senat nie zgodzi się z naszą ustawą i nie odzyskają swoich emerytur zawieszonych i odsete. Prawda jest taka , że nasz naród jest taki, że każdy patrzy tylko na czubek swojego nosa ( są wyjątki ) a o innych się nie myśli. I powiedzcie teraz czy naprawdę chcecie się spotkać w takim towarzystwie w Augustowie?
    Pracujaca emerytka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coraz bardziej się nad tym zastanawiam bo obserwując wpisy niektórych na blogu to odnoszę wrażenie , że kontrowanie adwersarza w dyskusji to jest ich ulubione zajęcie . Jaki temat by nie został poruszony na blogu to zawsze znajdą się osoby bardzo zajadłe w komentarzach. Nie jest to wymiana poglądów ale wzajemne napadanie na siebie. Niektórzy tak się wypowiadają na tematy polityczne zupełnie tak jakby od nich cokolwiek zależało. Kochani za mało znamy się na polityce aby się tak autorytatywnie wypowiadać. Polityka to nie jest to co widzimy w telewizji to są zakulisowe działania, o których my nie mamy pojęcia. Po co więc tak napastliwie udowadniać swoje racje, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Jeśli nasze spotkanie miałoby się odbywać w tak wrogo-gorącej atmosferze to może dość do kłótni a wtedy nie będzie już miło. Przestańmy być do siebie wrogo nastawieni i uszanujmy zdanie drugiej osoby choćbyśmy z gruntu z nią nie zgadzali. Każdy z nas ma inne doświadczenia życiowe i jest w innej sytuacji. Nie może być tak,że jak już ktoś ma inne zdanie niż my to jest naszym wrogiem i obrażamy go na blogu. To tak dla zastanowienia wpisałam ten komentarz.

      Usuń
    2. Zasadniczo zgadzam się, ale istotą dyskusji jest prezentowanie odmiennych stanowisk, nawet jeśli takich nie ma, to na potrzeby np. audycji telewizyjnych jest to aranżowane, bo w przeciwnym razie to nie jest dyskusja

      Usuń
  40. Bardzo Wam dziękuję Kochani/ 18.40 i 19.31/, że zechcieliście doradzić w mojej sprawie.Pozdrawiam. Janusz.

    OdpowiedzUsuń
  41. Czy z tą petycją to już się wszystko wyjaśniło? Mam nadzieję, że wszystko jest w porządku i dotrze ona tak gdzie trzeba / chociaż nie wiadomo gdzie bo nie ma adresata/?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na adresata wskazuje ostatni akapit:
      "W związku z powyższym kobiety '53 wnoszą petycję do Senatu RP o zmianę przepisów i tym samym równe traktowanie kobiet ze względu wiek i ze względu na płeć".

      Usuń
    2. Moim zdaniem powinno być:
      "............... my, kobiety 53', wnosimy petycję do Senatu RP ......"

      Usuń
    3. Słuszne spostrzeżenie:

      Anonimowy20 grudnia 2013 21:28
      Styl petycji zamieszczonej na wstępie postu wskazuje, że została ona napisana nie w pierwszej osobie, ale w trzeciej, tak jakby ktoś pisał to w ich imieniu, a nie one same w swoim. To takie moje spostrzeżenie

      Usuń
    4. Petycja do Senatu powinna spełniać określone warunki, takie, jakie spełnia wysyłana przez nas petycja opracowana przez Jot. Kto chciał, ten się przyłączył. Sami oceńcie, czy takie warunki spełnia petycja zamieszczona w tym poście.

      http://www.senat.gov.pl/petycje/zanim-napiszemy-petycje/

      http://www.senat.gov.pl/gfx/senat/userfiles/_public/k8/petycje/dokumenty/podstawowe/formularzwww.pdf

      http://www.senat.gov.pl/petycje/gdzie-skladamy-petycje/

      Usuń
    5. Tekst podany w tym poście jako petycja jest kompilacją zdań z artykułu red. Mateusza Rzemka z "Rzeczypospolitej". Był on wcześniej omawiany na blogu.
      Zastanawiająca jest natomiast informacja w petycji z tego posta, że "szacuje się, że te kobiety stracą ok. 40% dotychczasowego świadczenia". Wydaje się zupełnie niewiarygodna! Obawiam się, że podanie takiej informacji w petycji, która miałaby trafić do Senatu zupełnie ją zdyskwalifikuje i skompromituje Panie z Rocznika '53.

      Usuń
    6. ad 21:42
      dobrze, że ktoś trzyma rękę na pulsie!

      Usuń
  42. Czy rocznik 53 ma prawny (ustawowy) obowiązek przejścia z emerytury wcześniejszej na kapitałową? Czy jakiś przepis zmusza emerytki z rocznika 53 do składania wniosków o naliczenie emerytury kapitałowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coś milczy ten rocznik, pewnie nie ma, bo w przeciwnym razie byłby KRZYK od ręki

      Usuń
    2. Przeczytaj petycję przygotowana przez JOT to nie będziesz zadawał takich pytań.

      Usuń
    3. Anonimowy z 22:46
      Jaki przepis z ustawy o emeryturach i rentach z FUS nakazuje emerytkom z 53 rocznika składanie wniosku o emeryturę kapitałową, proszę podaj który artykuł albo paragraf. Czy może mogą one spokojnie pozostać przy swojej wcześniejszej emeryturze?

      Usuń
    4. moim zdaniem mogą pozostać na emeryturze wcześniejszej

      Usuń
    5. Mhy...mimo że zostałam przy swojej wcześniejszej emeryturze to i tak mimo że kończyłam 60 lat w lutym to dopiero zaczęto mi płacić "pełną" dopiero w kwietniu - doliczyli mi już "po nowemu"....

      Usuń
    6. Anonimowy z 22:46
      Owszem, mogą zostać przy wcześniejszej emeryturze... do momentu, gdy kiedyś, w przyszłości, komuś znów przyjdzie "ćóś" do główki i zechce zmienić przepisy. Jestem emerytką tzw. powszechną, więc chcę nią być zgodnie z prawem i prawdą, Urszula z Warszawy

      Usuń
  43. A co mają powiedzieć mężczyźni rocznik 1949 ,1950 ....? Czy to jest równość konstytucyjna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie to, że są także nierówno traktowani ...

      Usuń
    2. kolejna petycja? damy radę, mamy wprawę

      Usuń
  44. Jest faktem, że przy dużym stażu pracy i średnich zarobkach korzystniejsza jest emerytura kapitałowa. Kobietom z rocznika 1953 r o obniżonoby kwotę kapitału o pobrane emerytury brutto. Powinny zostać na tych samych zasadach, a nie patrzeć, że z kapitału miałyby więcej!!! Należy popatrzeć, że koleżanki, które urodziły się początkiem 1954 r. nie mały ju takiego luksusu w postaci pracy i pobierania emereytury. Popatrzcie obiektywnie i zostancie na tym co macie, a nie myślcie, że jesteście pokrzywdzone!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I o to chodzi.
      MG

      Usuń
    2. MG nie uogólniaj, pisz, że Tobie o to chodzi. Pisz otwarcie, że Tobie chodzi o to, aby innym było co najmniej tak źle jak Tobie. Najlepiej by było, gdy inni mieli jeszcze gorzej niż Ty.

      Takie są skutki niestabilnego prawa i skomplikowanego systemu emerytalnego pełnego różnych odstępstw od zasady ogólnej.

      Usuń
  45. Proszę o poprawienie z Kobity na Kobiety - w tekście na blogu oraz w samej petycji jest literówka: "...Ponadto Kobity '53 mają poczucie, że..."
    Urszula z Warszawy - rocznik 53

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Xenefont o/Olsztyn21 grudnia 2013 19:51

      Ula, Kobitko...nie "dyndasz",tak jak ja, i "nie bój dziada"...Jak,ja uwielbiam staro-warśiawską mówkie! Niektórzy już nie chcą pamiętać,szkoda. Ech... pozdrawiam

      Usuń
    2. Xenefotowi chyba leki działają na głowę.
      A.

      Usuń
    3. ad 15:22
      Traktuj innych tak, jak chcesz aby inni traktowali ciebie.
      Ciesz się, że nie masz problemów ze zdrowiem

      Usuń
  46. Ela53 pragnę się dołączyć do protestu

    OdpowiedzUsuń
  47. Nowy przepis ZUS:
    Dla osoby, która osiągnie wiek uprawniający do emerytury w roku kalendarzowym 2014, stosunek procentowy kwot emerytury wynosi:

    •20% emerytury obliczonej na starych zasadach oraz

    •80% emerytury obliczonej na nowych zasadach.

    O wysokości części emerytury obliczanej według starych zasad decyduje:

    •kwota bazowa (obowiązująca w miesiącu zgłoszenia wniosku lub nabycia prawa do emerytury, jeżeli prawo przypada w miesiącu późniejszym niż miesiąc zgłoszenia wniosku) oraz

    •zarobki, na podstawie których ustala się podstawę wymiaru emerytury (z 10 kolejnych lat wybranych z 20 lat poprzedzających rok zgłoszenia wniosku albo z 20 lat dowolnie wybranych z całego okresu podlegania ubezpieczeniu społecznemu i ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym), a także liczba udowodnionych okresów składkowych i nieskładkowych
    A WEDŁUG JAKIEJ USTAWY PRZELICZYLI EMERYTURY KOBIETĄ Z ROCZNIKA 1953??? GDZIE NASZE MIEJSCE???

    OdpowiedzUsuń